[F1 2019] Race 14 GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:
  • 87.743 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-05 12:22
demo31051987 schreef op maandag 9 september 2019 @ 07:51:
[...]

Beetje laag om mij blinde te noemen zonder dat je bijbehorend bewijs hebt over tracklimits in Parabolica. De beelden die je in de vorige post hebt geplaatst gaan over het afsnijden van de eerste chicane. De reden dat Sette Camara hier wel de penalty kreeg, was omdat hij veel meer afstand had tot Nyck de Vries na het afsteken dan daarvoor. De afstand tot Leclerc en Hamilton bleef nagenoeg gelijk, dus geen voordeel en dus geen straf.

Het opzij duwen van Hamilton is bestraft met een zwart-witte vlag en persoonlijk vond ik het super om te zien. Dat is het racen wat ik wil zien, net als Max in Oostenrijk bij Leclerc.
Hij mist de bocht gewoon, dus hij heeft 100% voordeel van het afsnijden van de chicane. Bottas kwam in dezelfde situatie, daar kun je zien hoeveel je verliest. Het gaat niet om het winnen van tijd, maar je moet kijken wat er was gebeurd als de witte lijn een muur was.

Leclerc kon de bocht gewoon halen, wel erg slecht (wat bottas dus had). Vervolgens was Hamilton er door zijn beter exit voorbij gegaan.

Dit moet gewoon bestraft worden, waarom zou je het anders niet elke ronde doen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:06

vhal

ಠ_ಠ

Ben ik de enige die het wel typisch vind dat de meeste Verstappen benoemen als "Max" alsof ze met hem op school hebben gezeten. Wees dan consequent en zeg dan ook Lewis, Valtteri, Romain of ieder willekeurige andere voornaam van de heren medecoureurs :+

;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 19:21
(jarig!)
leekers schreef op maandag 9 september 2019 @ 07:53:
[...]

Ik zeg nergens dat jij blind bent maar als jij lange tenen hebt dan kan ik dat niet helpen .

En dat mag ieder mag zijn eigen mening hebben net zoals ik die ook heb .
Ik dacht dat je het tegen mij had. Ik zag pas later je reply op een andere post. Mijn excuses hiervoor.

Maar het blijft een feit dat er geen bewijs voor tracklimits is in Parabolica door Leclerc.

Steam

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:09

sjaool

Every life should have 9 cats

vhal schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:05:
Ben ik de enige die het wel typisch vind dat de meeste Verstappen benoemen als "Max" alsof ze met hem op school hebben gezeten. Wees dan consequent en zeg dan ook Lewis, Valtteri, Romain of ieder willekeurige andere voornaam van de heren medecoureurs :+

;)
Het hangt er bij mij een beetje vanaf wat ik tik. De ene keer is het Max, Lewis of Charles en de andere keer VER, HAM of LEC... het is maar net hoe het uit mijn toetsenbord komt. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 16:43
Als je die 2 clips vergelijkt is het inderdaad vrij bijzonder dat Leclerc er met enkel een vlaggetje vanaf komt. Maar zoals Toto Wolff al vertelde; een steward die hier Ferrari een (te) grote douw durft te geven is z'n leven niet zeker.

Zo had Vettel wat mij betreft een DISQ en 1 race ban mogen krijgen. Werkelijk volstrekt onaanvaardbaar en levensgevaarlijk wat hij deed. En daarnaast absoluut niet 'des Vettels', de druk om hier te presteren moet gigantisch zijn geweest.

Maar ik vermoed dat dit voor hem de druppel was. Viel me ook op dat hij als een van de weinigen in de uitloopronde geen duimpje opstak naar Leclerc. De naai-actie op zaterdag (wat het team wellicht wel best vond), het feit dat het team de kant van Leclerc lijkt te hebben gekozen plus het feit dat Leclerc misschien ook wel gewoon sneller is dan hij lijkt hem geknakt te hebben.

Voor wat betreft Verstappen, die deed m.i. inderdaad weinig fout. Hij ging 'on-Verstappens' heel conservatief richting T1 maar werd daar toch verrast en had m.i. gewoon pech dat hij in die schermutseling de enige was met schade.

Red Bull verwachtte denk ik al niet al te veel van zowel Spa als Monza. Vanaf nu komen er echter weer circuits die ze wel liggen, en waar Ferrari veel minder aan haar power heeft dan op Spa en Monza. Verwacht dan ook dat de rollen vanaf nu weer omgedraaid zullen zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Max had meer problemen:
https://www.gptoday.net/n...et-p8-na-goede-inhaalrace
"Zodra Max in schone lucht terecht kwam, reed hij met dezelfde pace als Mercedes en Ferrari en wist hij veel tijd goed te maken, ondanks een probleem waarbij zijn motor in de toerenbegrenzer liep tijdens het slipstreamen. Dat maakte inhalen uiteindelijk zeer lastig. Al met al mag Max wel tevreden zijn met een achtste plaats, nadat hij achteraan was gestart en een extra pitstop moest maken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
demo31051987 schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:06:
[...]

Ik dacht dat je het tegen mij had. Ik zag pas later je reply op een andere post. Mijn excuses hiervoor.

Maar het blijft een feit dat er geen bewijs voor tracklimits is in Parabolica door Leclerc.
Geen probleem .

Ik kan 30 video's op gaan zoeken op internet maar misschien is het stukje boordradio waarin Ferrari team tegen Leclerc zegt dat hij op de tracklimits moet letten eenvoudiger .

Een andere zaak is dat het niet over tracklimits alleen gaat maar vanaf de qual tot en met de finish gisteren is het een grote opeen stapeling van willekeur van de FIA waar niemand enige lijn in kan ontdekken .

Er werdt gisteren door een racedirecteur eigenlijk gewoon gezegd dat Leclerc niet bestraft is voor Hamilton van de baan afduwen omdat er geen kontakt was .
Je kunt je met dergelijke reakties afvragen of een coureur gewoon kontaky moet zoeken dus .

Er is in de F1 een volstrekte willekeur in het uitdelen van straffen en zegt men dat men de coureurs wil laten "racen"

Als er gisteren en eergisteren iets duidelijk is geworden dan is het dat de heren coureurs dus duidelijk te kinderlijk en niet volwassen genoeg zijn om zelf beslissingen te nemen .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
(jarig!)
leekers schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:20:
[...]

Geen probleem .

Ik kan 30 video's op gaan zoeken op internet maar misschien is het stukje boordradio waarin Ferrari team tegen Leclerc zegt dat hij op de tracklimits moet letten eenvoudiger .

Een andere zaak is dat het niet over tracklimits alleen gaat maar vanaf de qual tot en met de finish gisteren is het een grote opeen stapeling van willekeur van de FIA waar niemand enige lijn in kan ontdekken .

Er werdt gisteren door een racedirecteur eigenlijk gewoon gezegd dat Leclerc niet bestraft is voor Hamilton van de baan afduwen omdat er geen kontakt was .
Je kunt je met dergelijke reakties afvragen of een coureur gewoon kontaky moet zoeken dus .

Er is in de F1 een volstrekte willekeur in het uitdelen van straffen en zegt men dat men de coureurs wil laten "racen"

Als er gisteren en eergisteren iets duidelijk is geworden dan is het dat de heren coureurs dus duidelijk te kinderlijk en niet volwassen genoeg zijn om zelf beslissingen te nemen .
Ik zie het probleem, denk ik, al. Jij hebt het over de "tracklimits" in de eerste chicane alleen zijn dit geen tracklimits maar ging het om het afsteken van de chicane. Alleen in Parabolica (de laatste bocht voor het rechte stuk) zijn er door de FIA tracklimits ingesteld (zie ook het broodje waar die F3 rijder over gelanceerd werd) en daar is hij er nooit overheen gegaan.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
demo31051987 schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:29:
[...]

Ik zie het probleem, denk ik, al. Jij hebt het over de "tracklimits" in de eerste chicane alleen zijn dit geen tracklimits maar ging het om het afsteken van de chicane. Alleen in Parabolica (de laatste bocht voor het rechte stuk) zijn er door de FIA tracklimits ingesteld (zie ook het broodje waar die F3 rijder over gelanceerd werd) en daar is hij er nooit overheen gegaan.
Nee hoor ik heb het over diverse keren in parabolica en ik zou zeggen bekijk de hele race op je gemak nog eens om het goed te kunnen zien /

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 604938

leekers schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:20:
[...]

Ja ik vind dat als niet kenner ook wel verwarrend af en toe. Al die ongeschreven regels en amper transparantie waarom soms iets wel en soms niet toegekend wordt.

Vond het ook typisch dat Vettel de auto terug de baan op rijdt en Stroll van de baan rijdt en dat "maar" een stop-and-go straf oplevert. Wat als Stroll er vol op inrijdt, heb de beelden van vorige week nog op het netvlies staan. Zulk roekeloos gedrag zou toch veel harder afgestraft moeten worden. Of is het geaccepteerd omdat het in een trage bocht is of omdat het zulke mooie tv is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
(jarig!)
leekers schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:31:
[...]

Nee hoor ik heb het over diverse keren in parabolica en ik zou zeggen bekijk de hele race op je gemak nog eens om het goed te kunnen zien /
Ok, dan had ik het dus mis.

Maar nogmaals, kom dan met bewijzen, want ik heb geen enkel moment gezien dat Leclerc met alle 4 zijn banden over de witte lijn ging in Parabolica. Anders had ik ook wel verwacht dat Hamilton er over zou gaan zeuren.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:26
Anoniem: 604938 schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:32:
[...]
Vond het ook typisch dat Vettel de auto terug de baan op rijdt en Stroll van de baan rijdt en dat "maar" een stop-and-go straf oplevert. Wat als Stroll er vol op inrijdt, heb de beelden van vorige week nog op het netvlies staan. Zulk roekeloos gedrag zou toch veel harder afgestraft moeten worden. Of is het geaccepteerd omdat het in een trage bocht is of omdat het zulke mooie tv is?
Hoezo "maar" een stop-and-go? Dat is de zwaarste straf die je kan geven! (buiten uit de race halen, maar dat kan ik mij niet heugen wanneer dat voor het laatst gedaan is)
En dan vooral ook de 3 strafpunten zijn ook zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:21
Voor iemand zonder f1tv is er ergens een leuke samenvatting te vinden? Ik snap dat ze HAM LEC gevolgd hebben heel de race, en terecht, maar zou ook graag nog even de rest willen zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1222698

leekers schreef op maandag 9 september 2019 @ 07:53:
[...]

En dat mag ieder mag zijn eigen mening hebben net zoals ik die ook heb .
Exact, iedereen heeft wel een mening. Dat is net een sluitspier. Die heeft ook iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

R.van.M schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:40:
Voor iemand zonder f1tv is er ergens een leuke samenvatting te vinden? Ik snap dat ze HAM LEC gevolgd hebben heel de race, en terecht, maar zou ook graag nog even de rest willen zien
Op youtube op het officiele kanaal wordt altijd een samenvatting/highlights geplaatst.

Maar die bedoel je niet gok ik :P

En Vettels spin to (not) win:

[ Voor 13% gewijzigd door Illegal_Alien op 09-09-2019 08:58 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 08:13
leekers schreef op maandag 9 september 2019 @ 07:37:
[...]

Alleen een blinde ziet niet het over de tracklimits gaan !
De video laat een andere niet bestrafte actie zien en dan zijn er de acties over het opzij duwen van Hamilton en het niet toegestane van links naar rechts bewegen .
En nog doet de FIA 0 , zero , helemaal niets tegen Ferrari op Monza .

Laat dit een les zijn voor M Verstappen zodat hij alvast weet wat er mag op Zandvoort 2020 !
Weet je wat nou het mooie is? We hebben het juist aan Max te danken dat dit mag! (y)

Na Oostenrijk is duidelijk door de FIA aangegeven waar de grens getrokken wordt in onderlinge duels. Dat heeft Charlie heel goed in zn oren geknoopt en het resultaat daarvan was te zien op Silverstone en nu in Monza..

Forza Ferrari, grande Charlie! B-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Grimmie187 schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:57:
[...]

Weet je wat nou het mooie is? We hebben het juist aan Max te danken dat dit mag! (y)

Na Oostenrijk is duidelijk door de FIA aangegeven waar de grens getrokken wordt in onderlinge duels. Dat heeft Charlie heel goed in zn oren geknoopt en het resultaat daarvan was te zien op Silverstone en nu in Monza..

Charlie knoopt niet zoveel meer in z'n oren :X

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grimmie187 schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:57:
[...]

Haha, Grimmie...lijst de uitslag in. Dit seizoen waarschijnlijk de laatste keer. De echte highspeed circuits liggen nu achter ons tot volgend seizoen... :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grimmie187
Anoniem: 1222698 schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:03:
[...]

Haha, Grimmie...lijst de uitslag in. Dit seizoen waarschijnlijk de laatste keer. De echte highspeed circuits liggen nu achter ons tot volgend seizoen... :9
Ik zou er nog niet zo zeker van zijn, maar al zou het waar zijn heb ik er vrede mee..

Gisteren was een van de mooiste momenten van de afgelopen jaren voor een Ferrari fan en dat neemt niemand me meer af! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grimmie187 schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:06:
[...]

Gisteren was een van de mooiste momenten van de afgelopen jaren voor een Ferrari fan
Best wel om te janken toch.... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Grimmie187 schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:06:
[...]

Ik zou er nog niet zo zeker van zijn, maar al zou het waar zijn heb ik er vrede mee..

Gisteren was een van de mooiste momenten van de afgelopen jaren voor een Ferrari fan en dat neemt niemand me meer af! _/-\o_
FIA persbericht: LEC 5 seconden penalty :+ :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Ik spreek jou wel weer als het 10 jaar duurt voordat Max zijn home GP wint.. ;)

Geintje ofc, ik zou het Max van harte gunnen om zijn 1e echte thuis GP gelijk te winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En Hamilton die aan het "huilen" is: https://www.formula1.com/...60MQAATjVw7NgnOUvbXQ.html
‘The new generation get away with a lot more’ says Hamilton after tense Leclerc battle
“It seems like the new generation get away with a lot more in that space, of how they manoeuvre their car compared to I’d say the more experienced drivers. But it’s good knowledge, now I know, and I look forward to the next one.”

[ Voor 53% gewijzigd door Illegal_Alien op 09-09-2019 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
naitsoezn schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:00:
[...]

Charlie knoopt niet zoveel meer in z'n oren :X
Volgens mij doelt hij op Charles, al staat het er zo inderdaad wat ongelukkig.

Verder ben ik wel blij dat de wedstrijdleiding tegenwoordig wat meer toe laat. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Grimmie187 schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:09:
[...]

Ik spreek jou wel weer als het 10 jaar duurt voordat Max zijn home GP wint.. ;)

Geintje ofc, ik zou het Max van harte gunnen om zijn 1e echte thuis GP gelijk te winnen.
Team vs coureur, niet helemaal vergelijkbaar :P

Maar hoe is deze zo meer bijzonder? Vorig jaar hebben ze hier toch ook gewonnen?
(en die 5 ervoor door Ham :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
SinergyX schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:11:
[...]

Team vs coureur, niet helemaal vergelijkbaar :P

Maar hoe is deze zo meer bijzonder? Vorig jaar hebben ze hier toch ook gewonnen?
(en die 5 ervoor door Ham :P).
Laatste winst van Ferrari op Monza was Alonso in 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grimmie187 schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:13:
[...]

Zo lang geleden....wat triest.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 17:35

Chiron

Moderator Discord
Anoniem: 1222698 schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:03:
[...]

Dit was de laastste GP die Ferrari ging winnen dit seizoen idd.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Grimmie187 schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:13:
[...]

Ooh was het enkel Pole dat ze toen hadden?
Ok.. werd eens tijd dat ze op hun 'eigen' baan weer eens een keertje winnen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Anoniem: 1222698 schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:13:
[...]

Het Feyenoord van de F1 :P

* Illegal_Alien is Rotterdammert dus dan mag het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Illegal_Alien schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:15:
[...]

De Feyenoord van de F1 :P

Als 020 kan ik er wel om grijnzen... ;)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 08:12

Spotmatic

Ken sent me

De onboard van Verstappen terwijl-ie Perez achterna zat:

https://streamable.com/rax1l

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grimmie187
Anoniem: 1222698 schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:13:
[...]

Chiron schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:14:
[...]

Illegal_Alien schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:15:
[...]

De Feyenoord van de F1 :P

Kom maar op! Mijn humeur is toch niet meer stuk te krijgen deze week.. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Grimmie187 schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:16:
[...]

[...]

[...]

Je lijkt wel een VER fan, die worden dan ook chagrijnig als het even niet zo gaat als zij willen dat het gaat.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:28
Chiron schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:14:
[...]

Sochi zou nog kunnen, al heb je daar ook veel langzame bochten waar Mercedes weer sterker is. En vooral Bottas is daar meestal ijzersterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Spotmatic schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:16:

Bij gebrek aan beter heeft de Honda motor toch wel het mooiste geluid er in zitten :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:48

SpeedfreakR

Zoeffff.....

HEERLIJK!! _/-\o_ :9~ Vol genot naar dit filmpje zitten kijken. Jammer dat dit neit meer in beeld is gebracht tijdens de race.
Die Perez kan er zeker wel wat van, op geen enkel foutje kunnen betrappen (in dit filmpje). HAM en LEC en VER toch zeker wel foutjes zien maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:20

JB

Cédric roelt!

Weer prachtig politiek correct omschreven (wat ik snap) maar Max is toch heel wat vaker het bokje geweest dan Charles...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
Rudolf schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:23:
[...]

Bij gebrek aan beter heeft de Honda motor toch wel het mooiste geluid er in zitten :9~
De Honda motoren hebben een andere cylinder firing order dan de Mercedes, Ferrari en Renault motoren. Vandaar het andere geluid. Daaraan kun je wel mooi de Honda motor herkennen tussen al dat gekrijs. Een beetje hetzelfde als dat een Amerikaanse V8 anders klinkt dan de Europese/Aziatische V8s, door hun firing order. Je hoort altijd meteen als het een Amerikaan is, en ook als het een Honda F1 motor is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

leekers schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:31:
[...]

Ik heb gisteren helaas slecht kunnen volgen ivm verjaardag maar dacht wel een aantal keren te zien dat hij op of over het randje reed. Is daar al meer analyse op losgelaten?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Grimmie187 schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:16:
[...]

[...]

[...]

Als Ferarri fan gun ik het je van harte, alleen niet op de manier waarop. (ben zelf geen Ferrari fan) Ben een fan van de sport en een klein beetje voor Verstappen :P

Op de een of andere manier kan ik Lecler niet uitstaan. Zelf piepen in Oostenrijk dat Verstappen hem buiten de baan drukt, terwijl dat op een uitloop stuk is. Maar hij doet precies hetzelfde bij Hamilton, alleen dan op het gras. Geen Hamilton fan maar hij had hem gewoon de ruimte kunnen geven.

Maar het ergste is toch gewoon dat Lecler een fout maakt na het rechte stuk en licht blokkeert. Hij had de bocht makkelijk kunnen halen, alleen dan was de kans te groot dat Hamilton hem kon inhalen. Dus hij koos eieren voor zijn geld en gaat gewoon rechtdoor. En dit wordt ook nog gewoon door de FIA toegestaan. 8)7

YouTube: 2019 Italian Grand Prix: Race Highlights

[ Voor 4% gewijzigd door Andyk125 op 09-09-2019 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ThomasG schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:30:
[...]
De Honda motoren hebben een andere cylinder firing order dan de Mercedes, Ferrari en Renault motoren. Vandaar het andere geluid. Daaraan kun je wel mooi de Honda motor herkennen tussen al dat gekrijs. Een beetje hetzelfde als dat een Amerikaanse V8 anders klinkt dan de Europese/Aziatische V8s, door hun firing order. Je hoort altijd meteen als het een Amerikaan is, en ook als het een Honda F1 motor is :+
En nog wel wat andere dingen.. sowieso als je bij de Honda de poot van het gas haalt schakelt ie over op 3 cilinders, dat is dat 'gesputter' wat je hoort.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:21
Illegal_Alien schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:57:
[...]

Op youtube op het officiele kanaal wordt altijd een samenvatting/highlights geplaatst.

Maar die bedoel je niet gok ik :P

[YouTube: 2019 Italian Grand Prix: Race Highlights]

En Vettels spin to (not) win:

[YouTube: Vettel Spins Out Of Contention at Monza | 2019 Italian Grand Prix]
Waarschijnlijk niet, maar ik mag deze ook niet zien vanwege land restricties 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Andyk125 schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:37:
[...]

Als Ferarri fan gun ik het je van harte, alleen niet op de manier waarop. (ben zelf geen Ferrari fan) Ben een fan van de sport en een klein beetje voor Verstappen :P

Op de een of andere manier kan ik Lecler niet uitstaan. Zelf piepen in Oostenrijk dat Verstappen hem buiten de baan drukt, terwijl dat op een uitloop stuk is. Maar hij doet precies hetzelfde bij Hamilton, alleen dan op het gras. Geen Hamilton fan maar hij had hem gewoon de ruimte kunnen geven.

Maar het ergste is toch gewoon dat Lecler een fout maakt na het rechte stuk en licht blokkeert. Hij had de bocht makkelijk kunnen halen, alleen dan was de kans te groot dat Hamilton hem kon inhalen. Dus hij koos eieren voor zijn geld en gaat gewoon rechtdoor. En dit wordt ook nog gewoon door de FIA toegestaan. 8)7

YouTube: 2019 Italian Grand Prix: Race Highlights
Zoals ik eerder al aangaf is het juist Verstappen in Oostenrijk die ervoor heeft gezorgd dat dit mag. Bij dat incident was er trouwens zelfs contact, iets wat ik gisteren niet gezien heb. Het was op het randje maar imo geen reden voor straf.

Betreft incident nummer 2: we weten allemaal dat de FIA het toestaat als je in leidende positie 1x keer een bocht mist of chicane afsteekt, dat is al tijden zo (op wat inconsistente uitzonderingen na).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-05 12:22
Grimmie187 schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:47:
[...]

Zoals ik eerder al aangaf is het juist Verstappen in Oostenrijk die ervoor heeft gezorgd dat dit mag. Bij dat incident was er trouwens zelfs contact, iets wat ik gisteren niet gezien heb. Het was op het randje maar imo geen reden voor straf.

Betreft incident nummer 2 vond ik de waarschuwing al onzin. We weten allemaal dat de FIA het toestaat (als je in leidende positie 1x keer een bocht mist of chicane afsteekt, dat is al tijden zo (op wat inconsistente uitzonderingen na).
Als Ham op de baan was gebleven was het huilen geweest. Die actie was ver over de rand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 11:04
meenkdrie schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:52:
[...]

Als Ham op de baan was gebleven was het huilen geweest. Die actie was ver over de rand.
Was inderdaad pure klasse van Hamilton dat hij dit goed inschatte en er geen contact was. Had dit bij Bottas of Vettel gedaan en het was in tranen geëindigd.

Vind dan ook dat Ham geen ongelijk heeft met zijn commentaar dit keer, ook al komt het wel een beetje over als de zoveelste keer dat ie loopt te mieppen omdat het niet zijn kant op valt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-05 16:25

Trouble

Everything is awesome

vhal schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:05:

;)
Ik weet vrij zeker dat ik gisteren een van de Coronelletjes Max Verstappen een jochie hoorde noemen. En dat vond ik vrij pijnlijk (nu vind ik Tim en Tom sowieso bloed fucking irritant dus ik ben wel redelijk biased denk ik)

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
[...]

Verstappen heeft er alleen voor gezorgd dat men weer mag racen. Ik heb de vergelijking met Oostenrijk alleen opgehaald omdat Lecler daar na de race constant over zat te zeuren. De hele actie is naar mijn mening helemaal niet vergelijkbaar. Verstappen drukt Lecler in Oostenrijk uit de baan midden in de bocht, hij kan daarbij geen kant op. Hetzelfde is voor Lecler het geval omdat ze beide het gas erop houden.

Gisteren was het zo dat Lecler al op het rechte stuk de auto naar rechts laat lopen om zo de bocht beter te kunnen aansnijden en de snelheid kan behouden. Hamilton had hem sowieso niet kunnen inhalen op dat punt, maar je kunt het Lecler wel zwaar aanrekenen dat hij iemand op een recht stuk naar buiten drukt. Dit is heel iets anders dan wanneer men al in een bocht zit. Want daar zijn tal van voorbeelden van te vinden waarbij rijders elkaar van de baan af drukken en het geen consequenties gaf.

YouTube: Verstappen's Pass On Leclerc, All The Angles | 2019 Austrian Grand Prix
[...]

Betreft incident nummer 2: we weten allemaal dat de FIA het toestaat als je in leidende positie 1x keer een bocht mist of chicane afsteekt, dat is al tijden zo (op wat inconsistente uitzonderingen na).
Als het een Mercedes of Ferrari is mag dat inderdaad, was het een van de andere teams en had er een Mercedes of Ferrari achter gezeten dan wil ik nog wel eens zien wat er gebeurd was. Dan had iedereen moord en brand geschreeuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door Andyk125 op 09-09-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 16:13
Hamilton is ook wel weer zo gehaaid om breder te gaan dan nodig om een beetje stof mee te pakken zodat het effect wat dramatischer oogt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:08

Martinspire

Awesomeness

Het is alweer even geleden dat ie echt heeft moeten vechten voor positie. Bottas gaat altijd aan de kant Nico hebben ze het ook meerdere keren gevraagd, Vettel dan niet echt, maar Raikkonen was ook altijd makkelijk. En de auto was erg dominant. Nu moet ie zich weer naar voren werken en ineens heeft ie last van de nieuwe generatie. Heel vreemd.

Leuk zo'n pole-record, maar blijkbaar verleer je dan wel het 1 en ander :>

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
Andyk125 schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:03:
[...]

Verstappen heeft er alleen voor gezorgd dat men weer mag racen. Ik heb de vergelijking met Oostenrijk alleen opgehaald omdat Lecler daar na de race constant over zat te zeuren. De hele actie is naar mijn mening helemaal niet vergelijkbaar. Verstappen drukt Lecler in Oostenrijk uit de baan midden in de bocht, hij kan daarbij geen kant op. Hetzelfde is voor Lecler het geval omdat ze beide het gas erop houden.

Gisteren was het zo dat Lecler al op het rechte stuk de auto naar rechts laat lopen om zo de bocht beter te kunnen aansnijden en de snelheid kan behouden. Hamilton had hem sowieso niet kunnen inhalen op dat punt, maar je kunt het Lecler wel zwaar aanrekenen dat hij iemand op een recht stuk naar buiten drukt. Dit is heel iets anders dan wanneer men al in een bocht zit. Want daar zijn tal van voorbeelden van te vinden waarbij rijders elkaar van de baan af drukken en het geen consequenties gaf.

YouTube: Verstappen's Pass On Leclerc, All The Angles | 2019 Austrian Grand Prix

[...]
Een ander vergelijk dan: Verstappen en Bottas in Monza vorig jaar. Dat was exact dezelfde situatie en toen waren we het er met zn allen over eens dat de straf die volgde totale onzin was.

Na Oostenrijk dit jaar heeft de FIA besloten de heren vrijer te laten racen waar dit het gevolg van is. Daar doelt Hamilton ook op met zijn commentaar dat de jongere generatie nu meer mag.

*edit*
Ik vond Hamilton zijn commentaar totaal niet huilerig trouwens, hij heeft keurig op het podium zijn mond gehouden en was sportief tegenover LeClerc. Vervolgens later alleen een opmerking dat de jongere generatie wat meer lijkt te mogen vind ik heel beheerst tbh.

[ Voor 7% gewijzigd door Grimmie187 op 09-09-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Franco10 schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:04:
Hamilton is ook wel weer zo gehaaid om breder te gaan dan nodig om een beetje stof mee te pakken zodat het effect wat dramatischer oogt.
Natuurlijk , daar lag nog zoveel baan hij had nog wel wat verder het gras in gemogen lol

Het grote verschil met de move van Verstappen/Leclerc was dat er daar in een bocht werd geduwt waar ook nog eens asfalt lag .

Gisteren duwde Leclerc Hamilton naar re in een rechte lijn waar er geen ruimte meer was en geen asfalt lag .

Maar zoals de race directeur al zei er was geen straf voor Leclerc omdat er geen kontakt was tussen beide auto's .

Ik vraag mij af wat er de volgende keer gebeurd in een zelfde situatie O-) (Alhoewel ik denk dat er geen circuits meer komen waar Ferrari ook maar enigzins in staat zal zijn om zo dicht bij een Mercedes te komen)

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:38
Reageer er dan niet op, al helemaal niet zo.

[ Voor 100% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-09-2019 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Waar heb jij het in godsnaam over ?

[ Voor 25% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-09-2019 13:14 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 18:51

basvn

Breezand - NHN

voor de gene die de pitstop van KUB hebben gemist
spoiler:
iedereen

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
leekers schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:18:
[...]

Natuurlijk , daar lag nog zoveel baan hij had nog wel wat verder het gras in gemogen lol

Het grote verschil met de move van Verstappen/Leclerc was dat er daar in een bocht werd geduwt waar ook nog eens asfalt lag .

Gisteren duwde Leclerc Hamilton naar re in een rechte lijn waar er geen ruimte meer was en geen asfalt lag .

Maar zoals de race directeur al zei er was geen straf voor Leclerc omdat er geen kontakt was tussen beiden auto's .

Ik vraag mij af wat er de volgende keer gebeurd in een zelfde situatie O-) (Alhoewel ik denk dat er geen circuits meer komen waar Ferrari ook maar enigzins in staat zal zijn om zo dicht bij een Mercedes te komen)
Het verschil tussen Verstappen-Leclerc en Leclerc-Hamilton is dat het bij Verstappen en Leclerc zowel in Oostenrijk als op Silverstone bij het uitkomen van de bocht was, en dan mag je als je aan de binnenkant en voor zit de ander wijd laten lopen (behalve als je het op de Rosberg manier doet waarbij het zeer duidelijk opzet is). Ofwel: bij het uitkomen van de bocht mag je iemand wijd duwen als je aan de binnen kant zit, bij het ingaan van de bocht niet. Dus bij een chicane mag de gene die bij het ingaan buiten zit, en daardoor bij het uitkomen binnen, gaan duwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
ThomasG schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:25:
[...]
Het verschil tussen Verstappen-Leclerc en Leclerc-Hamilton is dat het bij Verstappen en Leclerc zowel in Oostenrijk als op Silverstone bij het uitkomen van de bocht was, en dan mag je als je aan de binnenkant en voor zit de ander wijd laten lopen (behalve als je het op de Rosberg manier doet waarbij het zeer duidelijk opzet is). Ofwel: bij het uitkomen van de bocht mag je iemand wijd duwen als je aan de binnen kant zit, bij het ingaan van de bocht niet. Dus bij een chicane mag de gene die bij het ingaan buiten zit, en daardoor bij het uitkomen binnen, gaan duwen :+
Met andere woorden duwen mag >:)
Ik ben benieuwd wie van de teams volgend jaar side bars op de auto monteerd .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:38
leekers schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:24:
[...]

Waar heb jij het in godsnaam over ?
Dat je hier je eigen onderbouwde mening mag geven, en geen dingen zomaar schreeuwen en mensen persoonlijk mag aanvallen.

Dus: Onderbouw je mening met bewijs: Waar ging LEC over de witte lijn in de Parbolica.

Mijn inziens reed LEC op dat punt juist geweldig, door de grensen letterlijk op te zoek kwam HAM/BOT er met DRS niet bij op het rechte stuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Chiron schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:41:
[...]

En nog wel wat andere dingen.. sowieso als je bij de Honda de poot van het gas haalt schakelt ie over op 3 cilinders, dat is dat 'gesputter' wat je hoort.
Was dat niet als ie op de pit limiter staat? Lijkt me een beetje zinloos om op 3 cilinders te gaan lopen als je het gas los laat, wat is daar het praktisch nut van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
BasvanS schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:26:
[...]

Dat je hier je eigen onderbouwde mening mag geven, en geen dingen zomaar schreeuwen en mensen persoonlijk mag aanvallen.

Dus: Onderbouw je mening met bewijs: Waar ging LEC over de witte lijn in de Parbolica.

Mijn inziens reed LEC op dat punt juist geweldig, door de grensen letterlijk op te zoek kwam HAM/BOT er met DRS niet bij op het rechte stuk!
Ik heb daar diverse keren wat over gezegd em als je dat terug wilt zien heb ik ook al gezegd kijk op je gemak de race nog eens terug veel plezier !

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
leekers schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:28:
[...]

Ik heb daar diverse keren wat over gezegd em als je dat terug wilt zien heb ik ook al gezegd kijk op je gemak de race nog eens terug veel plezier !
En dat bedoelt hij dus..

Je toeptoetert heel hard stellingen en als gevraagd wordt om een onderbouwing zeg je kijk de race zelf maar lekker terug! :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
Grimmie187 schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:12:

Daar doelt Hamilton ook op met zijn commentaar dat de jongere generatie nu meer mag.

*edit*
Ik vond Hamilton zijn commentaar totaal niet huilerig trouwens, hij heeft keurig op het podium zijn mond gehouden en was sportief tegenover LeClerc. Vervolgens later alleen een opmerking dat de jongere generatie wat meer lijkt te mogen vind ik heel beheerst tbh.
De oudere generatie mag dat ook gewoon hoor ;) Dat hij dat niet doet moet ie zelf weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
FastFred schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:27:
[...]

Was dat niet als ie op de pit limiter staat? Lijkt me een beetje zinloos om op 3 cilinders te gaan lopen als je het gas los laat, wat is daar het praktisch nut van?
euh, brandstof besparen? Volgens mij kunnen ze gewoon heel snel switchen.
En als je dat voor elke bocht doet, kan het nog weleens aantikken.

Het rauwe gesputter hoor je namelijk ook als ze van het gas vaan voor elke bocht, lijkt me niet dat ze 'm dan in pit limiter zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Grimmie187 schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:29:
[...]

En dat bedoelt hij dus..

Je toeptoetert heel hard stellingen en als gevraagd wordt om een onderbouwing zeg je kijk de race zelf maar lekker terug! :+
Hij vraagt om streams van die momenten en die ben ik niet van plan om te gaan zoeken voor hem zo simpel is het .

Het team roept zelf tegen Leclerc let op je tracklimiten lijkt me genoeg "bewijs" .
Ik merk trouwens dat mensen in dit topic erg lange tenen hebben en reageren of elke post een persoonlijke aanval is .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Chiron schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:32:
[...]

Het rauwe gesputter hoor je namelijk ook als ze van het gas vaan voor elke bocht, lijkt me niet dat ze 'm dan in pit limiter zetten ;)
Als je het gas los laat dan wordt er geen brandstof ingespoten, of dit moet met een F1 motor wel het geval zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
leekers schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:32:
[...]

Hij vraagt om streams van die momenten en die ben ik niet van plan om te gaan zoeken voor hem zo simpel is het .

Het team roept zelf tegen Leclerc let op je tracklimiten lijk me genoeg "bewijs" .
Ik merk trouwens dat mensen in dit topic erg lange tenen hebben en reageren of elke post een persoonlijke aanval is .
Als het zo overduidelijk was zal iemand op reddit er vast wel een gifje/herhaling van hebben gemaakt.. ;)
Ik heb er ook op zitten letten en heb LeClerc niet met 4 wielen buiten de lijnen zien gaan in parabolica.

Als het dus kennelijk niet zo overduidelijk is dan is een verzoek voor nadere onderbouwing toch niet zo raar? Heeft imo niet zoveel met lange tenen te maken, we kunnen best wat hebben.. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Grimmie187 op 09-09-2019 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Grimmie187 schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:35:
[...]

Als het zo overduidelijk was zal iemand op reddit er vast wel een gifje/herhaling van hebben gemaakt.. ;)
Ik heb er ook op zitten letten en heb LeClerc niet met 4 wielen buiten de lijnen zien gaan in parabolica.

Dan is een verzoek naar nadere onderbouwing toch niet zo raar? Heeft imo niet zoveel met lange tenen te maken, we kunnen best wat hebben.. :P
Was ook niet persoonlijk bedoelt naar jou maar naar iemand anders die ineens heel raar begint te vertellen dat "sommige soorten mensen niet thuis horen op dit forum" en dat vindt ik een geval van lange tenen en alles als persoonlijke aanval zien .

Ik heb niet de tijd en zin om streams te zoeken en als ik bij alles wat hier geschreven wordt "bewijs" zou willen zien dan mag Tweakers er wel wat servers bijzetten zeg .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
FastFred schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:35:
[...]

Als je het gas los laat dan wordt er geen brandstof ingespoten, of dit moet met een F1 motor wel het geval zijn
https://www.reddit.com/r/...ng_2018_honda_idle_sound/

Deze is van de 2018 PU, maar ik mag aannemen dat ze de techniek verbeterd hebben, en dat ze het nu ook kunnen toepassen bij gas los. Je hoort 'm ook om de paar seconden omschakelen naar de andere 3 cilinders.

En ter illustratie, hier hoor je het gesputter overduidelijk bij de bochten:

[ Voor 18% gewijzigd door Chiron op 09-09-2019 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 11:04
Chiron schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:32:
[...]

Denk persoonlijk dat het meer met koeling/temperatuurcontrole te maken heeft dan met brandstof besparen. Als je minder cilinders laat vuren, koelt je blok wat meer/sneller af en kun je hem als je daarna weer op het gas gaat dus wat harder pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
kgd92 schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:48:
[...]

Denk persoonlijk dat het meer met koeling/temperatuurcontrole te maken heeft dan met brandstof besparen. Als je minder cilinders laat vuren, koelt je blok wat meer/sneller af en kun je hem als je daarna weer op het gas gaat dus wat harder pushen.
Dat zou ook nog kunnen.. las ook ergens dat het wellicht ook te maken kan hebben met het verbeteren van de stabiliteit/handling. Ze doen in ieder geval iets anders wat Mercedes, Ferrari en Renault niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 18-05 22:59
demo31051987 schreef op maandag 9 september 2019 @ 06:57:
[...]

IK heb Leclerc geen moment over de witte lijn zien gaan in Parabolica, wel vaak op de witte lijn met twee wielen. Bij zowel Ziggo als Sky gaven ze juist aan dat dat de reden was dat Leclerc voor Hamilton kon blijven op het rechte stuk, want hij nam meer snelheid mee het rechte stuk op.
Dit komt natuurlijk ook door de turbulente lucht van Lec zijn auto.
Hierdoor had Ham minder downforce en kon die dus niet dezelfde snelheid mee die bocht in nemen.

(dit zag je ook als je voor de bocht op het rechte stuk keek naar de afstand tussen de twee (meters niet tijd) en net na de bocht.. wereld van verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
kgd92 schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:48:
[...]

Het is voornamelijk brandstofbesparing, ook wel Variable Cylinder Management (VCM) genoemd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Na Oostenrijk dit jaar heeft de FIA besloten de heren vrijer te laten racen waar dit het gevolg van is. Daar doelt Hamilton ook op met zijn commentaar dat de jongere generatie nu meer mag.
Ene heer M.V. heeft de weg mooi vrij gemaakt voor de nieuwe generatie om weer vrij(er) te mogen racen. Het is alleen niet te hopen dat hij hier zelf de dupe van wordt. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grimmie187
sjaool schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:09:
[...]

Ene heer M.V. heeft de weg mooi vrij gemaakt voor de nieuwe generatie om weer vrij(er) te mogen racen. Het is alleen niet te hopen dat hij hier zelf de dupe van wordt. :)
Haha true.. Ik was er in Oostenrijk niet zo blij mee maar na gisteren moet ik Max misschien toch dankbaar zijn! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:57

die williams in het begin komt ook wel erg ongunstig uit zeg.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Chiron schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:55:
[...]

Dat zou ook nog kunnen.. las ook ergens dat het wellicht ook te maken kan hebben met het verbeteren van de stabiliteit/handling. Ze doen in ieder geval iets anders wat Mercedes, Ferrari en Renault niet doen.
Het is ook een vorm van traction control. Door de helft van de zuigers uit te schakelen zit er iets meer tijd tussen het vuren van de nog werkende zuigers waardoor de banden een fractie van een seconden meer rust krijgen en de kans hebben om grip te vinden. In race motorfiets motoren is dat vrij gebruikelijk, maar daar combineren ze het met de big-bang firing order wat volgens mij indirect verboden is in de Formule 1. Aangezien Honda veel race motorfiets motoren maakt, en daar lange tijd heer en meester was/is, zal het mij niets verbazen als ze een aantal snufjes hebben overgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 23:27

Wom

Hoe schatten jullie de fout van Vettel in? Vond het een erg jammerlijke fout, maar betrap mijzelf er op dat ik er bij hem al niet meer versteld van sta eerlijk gezegd. En dat is toch vreemd te zeggen over een viervoudig wereldkampioen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-05 17:28
sjaool schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:09:
[...]

En toch wil ik het internet de eerste keer nog wel eens lezen als Max doet wat Leclerc gisteren deed. Ik denk dat op veel plekken het internet echt te klein is. Leclerc neemt de aanwijzingen van de FIA goed over, maar ik moet zeggen dat het racen er niet netter op wordt. Nogmaals, ik denk dat als een aantal andere rijders doen wat hij gisteren deed de reacties echt heel anders zullen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 19:29
basvn schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:24:
voor de gene die de pitstop van KUB hebben gemist
spoiler:
iedereen

[YouTube: Kubica pitstop at Monza]
DoeEensGek in "[F1 2019] Race 14 GP van Italië"
spoiler:
wie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[YouTube: 2019 Italy - Ted's Notebook]

Grappig stuk met Sainz en Lando, nog inzichtvolle comment van Force India teambaas (effe naam kwijt) en we zien Verstappen nog even langskomen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:46
Wom schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:10:
Hoe schatten jullie de fout van Vettel in? Vond het een erg jammerlijke fout, maar betrap mijzelf er op dat ik er bij hem al niet meer versteld van sta eerlijk gezegd. En dat is toch vreemd te zeggen over een viervoudig wereldkampioen.
Helaas weet je gewoon dat Vettel de fout in gaat zodra er druk op hem komt te staan. Denk persoonlijk dat hij nog wel even in de F1 zal rijden, maar niet meer bij een topteam. Zingt het Ferrari contract uit, min of meer als tweede man en gaat dan naar een Alfa of Haas ofzo.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe de relatie tussen hem en Lec zich gaan ontvouwen. Als ik het goed begrepen heb zou Vettel eigenlijk een tow krijgen van Leclerc van Q3, maar zoals we weten kwam daar niet alles van terecht :+

Voor wat hoort wat, zeker met het feit dat Vettel hem wel voorbij liet in Spa.
Zingo schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:11:
[...]

En toch wil ik het internet de eerste keer nog wel eens lezen als Max doet wat Leclerc gisteren deed. Ik denk dat op veel plekken het internet echt te klein is. Leclerc neemt de aanwijzingen van de FIA goed over, maar ik moet zeggen dat het racen er niet netter op wordt. Nogmaals, ik denk dat als een aantal andere rijders doen wat hij gisteren deed de reacties echt heel anders zullen zijn.
Compleet mee eens. Denk aan Spa 2016(?) met Max en Kimi waar Max nog van richting veranderde terwijl Kimi al bijna op Max z'n staart zat en er dus bijna op knalde. Iedereen schreeuwde moord en brand. En wat doet Leclerc afgelopen zondag bij Hamilton, zo ongeveer hetzelfde.. Hamilton moest liften als een malle.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 19:14
Martinspire schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:15:

Grappig stuk met Sainz en Lando, nog inzichtvolle comment van Force India teambaas (effe naam kwijt) en we zien Verstappen nog even langskomen
Blijft toch wel een grappige 'show'. Ted die gewoon een soort van freestyle on-and-on rambled, ondertussen struikelend over de random passerende coureurs en bobo's. 'Godverdomme' vermakelijk. :)

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/YlBLX6ZhonRVyJY2VK/giphy.gif

:D

[ Voor 7% gewijzigd door DJTimo op 09-09-2019 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 06:41
Was ook wel duidelijk tezien harder dan 343km/h ging hij niet zelf met drs+ slipstream niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 14:13
Martinspire schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:15:

Was inderdaad een leuke notebook, hopen dat SKY de opmerkingen van Lando en alle kijkers serieus neemt en Ted volgend jaar gewoon weer elke race laat doen.

Verstappen had haast - net even op z'n iRacing profiel gekeken en hij heeft gisteravond alweer online zitten racen.

kimi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Zingo schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:11:
[...]

Dat klopt. Het commentaar op Max was niet van de lucht. Alleen wat Leclerc gisteren liet zien was nog extremer dan Max ooit gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

yorkick schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:11:
[...]

Was inderdaad een leuke notebook, hopen dat SKY de opmerkingen van Lando en alle kijkers serieus neemt en Ted volgend jaar gewoon weer elke race laat doen.
Eens. Ik vind het altijd wel leuk hoe ie met sommige mensen in contact komt na de race. Al mag zijn samenvatting soms nog wel wat korter omdat de meeste info toch al wel bekend is. Liever meer interviews dan.
Verstappen had haast - net even op z'n iRacing profiel gekeken en hij heeft gisteravond alweer online zitten racen.
Zal wel wat frustratie aan het wegwerken zijn zeker. Even rijden met een auto die niet meteen in de limiter schiet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

En dat is dus waarom ik standaard de onboad van Max aan heb staan. Zelfs een saaie race wordt veel beter met die onboards aan. Oke niet Frankrijk, maar de meeste saaie races worden er beter door. Altijd is er wel wat met zijn onboards, altijd actie. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DaniëlWW2 schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:18:
[...]

En dat is dus waarom ik standaard de onboad van Max aan heb staan. Zelfs een saaie race wordt veel beter met die onboards aan. Oke niet Frankrijk, maar de meeste saaie races worden er beter door. Altijd is er wel wat met zijn onboards, altijd actie. :)
Dat kan zeker alleen met die F1 abbo's? Of heeft Ziggo zoiets ook vanuit hun apps beschikbaar?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
JB schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:29:
[...]

Dat kan zeker alleen met die F1 abbo's? Of heeft Ziggo zoiets ook vanuit hun apps beschikbaar?
Ziggo heeft volgens mij een onboard kanaal, maar dit hoort nu eigenlijk in een ander topic. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-05 10:54
sjaool schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:15:
[...]

Dat klopt. Het commentaar op Max was niet van de lucht. Alleen wat Leclerc gisteren liet zien was nog extremer dan Max ooit gedaan heeft.
Hmmm, wat Leclerc gisteren deed vond ik niet extremer dan wat Max deed bij Kimi in Spa aantal jaar terug. Misschien was Leclerc gisteren wel net over het randje, maar na Oostenrijk en wat andere dingen vond ik het wel ok dat ze het nu lieten gaan. Je kan je wel afvragen of je echt deze kant op wilt met de F1. Snap dat ze minder willen straffen en coureurs meer willen laten racen. Maar er worden af en toe wel potentieel gevaarlijke dingen uitgehaald door verschillende rijders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
sjaool schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:15:
[...]

Ik vond Max zijn torpedo in China 2018 toch wat erger hoor. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ted's Notebook is echt de moeite waard om even te kijken. Er zitten er leuke momenten met verschillende coureurs in. Het sfeertje is bijvoorbeeld echt goed tussen Lando en Carlos.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 08:12

Spotmatic

Ken sent me

Voor de liefhebber nog even de Youtube link van de "live ondertiteling" van Ziggo Sport gedurende (een deel van) de voorbeschouwing, de race en de nabeschouwing. Iets wat ik elke keer zelf regel, want Ziggo vertikt het helaas.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 18:51

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/71055340_2478712938841847_4799836445332209664_o.jpg?_nc_cat=107&_nc_eui2=AeFwTNAJarh4WAqkrrn7e7PJmj7Olp51mqIjliu_W6MATHgxDhfdyWKo9PobtDxHx4Ajz_5awii5PFh-4eGIHbSR95kQp7za8cQn9E7jKU--pw&_nc_oc=AQl4eI5usTJDvw46ZnPdbcEcKSuzQZmlbU9ZnPIFwDydxvlbKBx7OiJT-PTuF0ajxpY&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=cae2d37e100263b45202de773338d92f&oe=5E123474
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/69763094_2478712918841849_5484016326039044096_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_eui2=AeG_7L6Ylhn3qu3oAjVqn7Y2bpb6a3HVTyTW6ECxtYp51UaI_UhAzu8maoxTvfhK8THroJaVMowoTGr43YABPated07FznYhQrfN-ccitxhZtg&_nc_oc=AQmtULLPVixMYATMIOrd1hvsS5DhrP5R9Q--67fz9hJt2AGXLjnlNdGcI0xW7M6GhYg&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=34e9ac0cb8b861043cf70657bef68e74&oe=5DFCCA43
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/69752754_2478713202175154_7902504108244860928_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_eui2=AeG5YN1157ZamqycghTEkRDQxDx87-u44rKuSzsGPEgnDYFJ3T4mfc5Wo3u36VqoFgfReyPXGDJ9IZpvife_PiDepoqiug9lDnL6bD6gCKWI2Q&_nc_oc=AQljxVYf6aT3CSHwZkwpdfaync0e8WL8dnaBnSTuV3Dp_1cuP5R7GoP_IJJl9lrBQes&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=45a95e073f9d3f0a2414f77ace801b3a&oe=5E0D73EC
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/71001581_2478713048841836_1642571733678424064_o.jpg?_nc_cat=110&_nc_eui2=AeG-weqFxI-t3nnc8lR6UERQi6yGnO-v4mp_fCgCH-3LMmKGpjr_npwMQjeHboreXZEQx1PPBGJD0dkhkVb-KE7Vw_BUFTJdNAeYBWjmoXXYKQ&_nc_oc=AQnHCv9KuIGbN97Sf0rNhecYJFwww2AGDPbUd2o0Wvmii_6GUkp47pikbMDi9LzU65s&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=47f4d71b7e7a4a2bfa55ecfdb71bd725&oe=5E10DB0A
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/69666175_2478713345508473_7989646091282808832_o.jpg?_nc_cat=111&_nc_eui2=AeHFjPjGDQepHmmZWgYrnBvuY-8BiXeub_nzGvuSBVXpKGAQzld8ml9W2Shq_kxPtN2CYWPXRnvQ5NirHxFEzp0-4iUxnofAtpiiPjflbPIrHw&_nc_oc=AQn4N84fA0d0luW8gJg3Kg4UI0BA2lRnGCL-CbRu55SQCQtvMEuAHIWFV8enkTOguXw&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=2de8dc2ef3d44611da8da4868e98859d&oe=5DFD4C71
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/70419279_2478713222175152_7723268375589158912_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_eui2=AeFGc-3wcIhgxlQ9JzMz7_E83iKMnU71ugCvP6WyGPOiWc5dWJv2_NLAjcMjyeKg7B6EatLUBZ7GSp-W97mIu5sK8Nuw60ZF3dUVrUO6naWahA&_nc_oc=AQnuFMNisfoF2IK7kxYkgqRMOEpf3BBFGtqP8iycVU8lGoCMlBzw0BAe-Mo_xWWuItw&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=a0d9d7ba69906212a5a4da614b7ef6c4&oe=5E132EEA
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/69747079_2478713192175155_8286729546082811904_o.jpg?_nc_cat=104&_nc_eui2=AeEvZhPfpWQfKnRVzgI2Dpb0720F0AqSCo_9JbVeM5pdjTua_VC8ccT25VzLOb4nprUuldtuDJAvWWp2XgSEgIH2SrqaI1xthQpAYU10a8ZaVg&_nc_oc=AQlC1kZ9_e_u5s0T3jeSCrhJJI_iYTsu-Om060br_h_C7q3bIK6L93SZK2V-sxhBUfA&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=7d76d842e44800e41f2ab934fb27f65c&oe=5DF2C913

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
devil-strike schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:51:
[...]

Was ook wel duidelijk tezien harder dan 343km/h ging hij niet zelf met drs+ slipstream niet.
Wel vreemd, dan zou je zeggen de gear ratio's niet goed waren... maar die zijn fixed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 20:42

Remy

I usually get 100% accuracy

[...]

Een ander vergelijk dan: Verstappen en Bottas in Monza vorig jaar. Dat was exact dezelfde situatie en toen waren we het er met zn allen over eens dat de straf die volgde totale onzin was.

*edit*
Eens: Hamilton is uiteindelijk toch wel de sportman die het accepteert (ook al is hij er begrijpelijk niet blij mee natuurlijk) en netjes Leclerc feliciteert.

Dit betekent alleen maar dat er meer close racing zal gebeuren de rest van het seizoen: als de FIA zich aan hun nieuwe stance houdt vs hard-but-fair racing is het goed voor de F1 sport!

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tomcatter_31 schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:34:
[...]

Hmmm, wat Leclerc gisteren deed vond ik niet extremer dan wat Max deed bij Kimi in Spa aantal jaar terug. Misschien was Leclerc gisteren wel net over het randje, maar na Oostenrijk en wat andere dingen vond ik het wel ok dat ze het nu lieten gaan. Je kan je wel afvragen of je echt deze kant op wilt met de F1. Snap dat ze minder willen straffen en coureurs meer willen laten racen. Maar er worden af en toe wel potentieel gevaarlijke dingen uitgehaald door verschillende rijders.
Het moet zeker veilig blijven. Vind het vooral ergerlijk dat het allemaal zo inconsequent is en sommige teams/coureurs bevoordeeld lijken te worden. Het blijft mensenwerk maar toch.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.