Hij mist de bocht gewoon, dus hij heeft 100% voordeel van het afsnijden van de chicane. Bottas kwam in dezelfde situatie, daar kun je zien hoeveel je verliest. Het gaat niet om het winnen van tijd, maar je moet kijken wat er was gebeurd als de witte lijn een muur was.demo31051987 schreef op maandag 9 september 2019 @ 07:51:
[...]
Beetje laag om mij blinde te noemen zonder dat je bijbehorend bewijs hebt over tracklimits in Parabolica. De beelden die je in de vorige post hebt geplaatst gaan over het afsnijden van de eerste chicane. De reden dat Sette Camara hier wel de penalty kreeg, was omdat hij veel meer afstand had tot Nyck de Vries na het afsteken dan daarvoor. De afstand tot Leclerc en Hamilton bleef nagenoeg gelijk, dus geen voordeel en dus geen straf.
Het opzij duwen van Hamilton is bestraft met een zwart-witte vlag en persoonlijk vond ik het super om te zien. Dat is het racen wat ik wil zien, net als Max in Oostenrijk bij Leclerc.
Leclerc kon de bocht gewoon halen, wel erg slecht (wat bottas dus had). Vervolgens was Hamilton er door zijn beter exit voorbij gegaan.
Dit moet gewoon bestraft worden, waarom zou je het anders niet elke ronde doen?