[F1 2019] Race 14 GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste
Acties:
  • 87.838 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Martinspire schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:54:
[...]

Leuke screencap maar laat de situatie niet goed zien. Voor Perez en de Toro Rosso (ik gok Gasly?) gingen mensen op elkaar omdat er niet genoeg ruimte werd gelaten. Daardoor schoof alles daarachter ook erop in en werd het van hard remmen tot bijna stilstaan. Verstappen kon dat onmogelijk zien en wist Perez maar net te ontwijken. Als je de onboard van Verstappen bekijkt, zie je juist dat ie extreem kalm naar de bocht gaat en alleen maar naast Norris duikt omdat daar een gat lijkt te komen omdat de binnenkant eerder afremt dan buiten.

[Streamable: Replay 2019-09-08 15-22-20]

Ik zie niet hoe je Verstappen hier veel kwalijk kunt nemen. 1 meter later aankomen en dr was net genoeg ruimte om Perez te volgen maar nu duurde het dus 5 seconden langer + zijn vleugel raakt stuk (zie vonken rechtsonder). Vervolgens zit Verstappen 40 seconden achter het hele veld en dat is gewoon te veel. Zeker als je nog een extra pitstop moet maken omdat je team weigert er Hard onder te zetten.

De snelheid waarmee ie vervolgens op het gras komt, geeft aan hoe langzaam het was en ik zie hem ook nergens dichter naast/achter anderen zitten dan de mensen rond hem heen. Verder wordt het remmen steeds harder en harder tot het punt waarop vermijden haast onmogelijk is. Je ziet degenen voor hem ook al de chicane ontwijken, dat is ook niet voor niks.
Tsjah, het nu nog eens bekijkend is het wat mij betreft nog duidelijker. Met zoveel ruimte vind ik het nog vreemder dat ie erop klapt.

In eerste instantie goed geanticipeerd en veel ruimte gelaten. Daarna zo te zien op de verkeerde auto's zitten letten.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 08-09-2019 18:04 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:39

vliegnerd

Nintendo fan.

Snowdog schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:02:
[...]
Hij was absoluut niet agressief vandaag, gewoon pech/inschattingsfoutje wat allemaal in split seconds moet gebeuren, shit happens
Eens. Onboard zag je VER echt voorzichtig en afstand houden. Voor zover je op een chicane afstormen voorzichtig kan noemen.

Pech. Uithuilen. Verder. Monza was toch niet echt het doel van 2019

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:59

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

MikeyMan schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:03:
[...]

Tsjah, het nu nog eens bekijkend is het wat mij betreft nog duidelijker. Met zoveel ruimte vind ik het nog vreemder dat ie erop klapt.

In eerste instantie goed geanticipeerd en veel ruimte gelaten. Daarna zo te zien op de verkeerde auto's zitten letten.
Je kijkt even op je stuurtje en ineens zit je erop, dat overkomt gelukkig de beste ook wel eens. :)

(ik heb zo ook eens een bumpertje aangetikt met filerijden :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 26-06 02:00
Ik ken de regel niet tot in detail, maar is dit geen out of position start?
Hij lijkt voorbij de gele lijn te zijn.

Er staat verder niemand zo ver naar voren, Ricciardo tikt nog net de gele lijn aan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fdD8B9B.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SunriseBGN schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:06:

Er staat verder niemand zo ver naar voren, Ricciardo tikt nog net de gele lijn aan.

[Afbeelding]
Kan niet, als je te ver staat wordt dit automatisch gemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-06 18:55

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ED9CZHVW4AA298S?format=png&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ED9C5PzXoAE5ubV?format=png&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ED9EkrcXUAEgH8c?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/p56bs12j5el31.jpg?width=640&height=640&crop=smart&auto=webp&s=c1bdf309325f5c69baea26b26a066399a18c3e45

[ Voor 22% gewijzigd door basvn op 08-09-2019 18:10 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
LockeJohn schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:00:
Ga ergens anders lopen provoceren met dit soort niet onderbouwde meningen die als feiten geponeerd worden.
Ik begrijp hieruit dat u zijn persoonlijke psycholoog bent?

[ Voor 42% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-09-2019 18:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:36
LockeJohn schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:00:
Ga ergens anders lopen provoceren met dit soort niet onderbouwde meningen die als feiten geponeerd worden.
Welke blinde agressie was dat deze keer dan?
Ik zag totaal geen agressie maar een zeer rustige start zelfs.
En welke negatieve onverwachte situatie precies?

[ Voor 33% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-09-2019 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-06 10:37

[Afbeelding]
De gele lijn is er alleen om de rijder te helpen bij het zien van de juiste positie waar hij moet staan, dit omdat de witte lijn vanuit hun positie moelijk te zien is.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Redbull had trouwens een razend snelle pitstop bij max! 9.9s, inc neuswissel. normaal duurt zo´n pitstop een seconde of 12

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak: titleEn daar gaan we weer hoor. Als je hier komt om zuur te doen, je mening als ultieme waarheid poneren of weet ik veel op wat voor manier je komt provoceren, ga dan weg voordat die beslissing voor je gemaakt zal gaan worden. Het moet eens afgelopen zijn, elke race weer...

[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-09-2019 20:18 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
Maar wat een snelheid heeft Ferrari dan zeg. Wetende dat erachter rijden een paar tienden oplevert en dus met slipstream en drs er niet voorbij komen. En dan spreken we over Hamilton in zijn Mercedes.

Ik denk dat als Hamilton er langs was gekomen, Leclerc er zo weer voorbij zou zijn gegaan :).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ED9IHFOXkAI0hfZ?format=jpg&name=large
VET staat deze keer niet meer helemaal achteraan :+

2019 Italy - Post-Race: Michael Masi analyses race incidents

[ Voor 38% gewijzigd door basvn op 08-09-2019 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 21:36
DaniëlWW2 schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:19:
[modbreak=title,url] En daar gaan we weer hoor. Als je hier komt om zuur te doen, je mening als ultieme waarheid poneren of weet ik veel op wat voor manier je komt provoceren, rot dan op voordat die beslissing voor je gemaakt zal gaan worden. Het moet eens afgelopen zijn, elke race weer...[/modbreak]
Precies ik volg sinds lange tijd weer een volledige racetopic. Maar ben er weer klaar mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:22
Ook bijzonder hoe men het gisteren nog had over een 90% kans op regen. Enige regen die ik heb gezien is wellicht van de tranen van Vettel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 16:48
Leon Zwiers schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:31:
Ook bijzonder hoe men het gisteren nog had over een 90% kans op regen. Enige regen die ik heb gezien is wellicht van de tranen van Vettel ;)
De regen was er. Alleen in de ochtend, uren voordat de race begon.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/dnwe30xzdbl31.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door ThomasG op 08-09-2019 18:33 . Reden: afbeelding toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-06 22:03
Leon Zwiers schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:31:
De F3 is gestart op regenbanden.

En ik zag tijdens de F1 dat sommige 'tussendoor wegen' nog vochtig waren (bijv die waar Vettel gespint was, daar zag ik nog nat asfalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Alles mooi kunnen ontwijken want kon pas later kijken.

Best vermakelijke race waarbij erg veel fouten gemaakt werden.
Toppunt uiteraard VET, die lijkt toch echt aan z'n laatste Ferrari seizoen bezig te zijn.

Mooi gevecht LEC en HAM. BOT blijft toch een kleurloze net niet coureur.
Renault erg knap.

VER niet best. Die start is gewoon concentratie. Snapte de bandenstrategie daarna ook niet.
Ondertussen staat ALB ook gewoon met 2-0 voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:40

Amphiebietje

In de blubber

Anoniem: 1222698 schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:08:
Men kan zich vandaag niet spiegelen aan een suck6 van VER..ergo tijd om hem maar weer eens te fileren....typisch Nederlands. Lijkt wel een minderwaardigheidscomplex....
Net zoals het gezeur over LEC zijn rijgedrag en persoonlijkheid (+ het constante afgeven op Frankrijk, klinkt als jaloezie). Als VER op P1 had gereden en hetzelfde had gedaan, was het wel okee geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Weer een fijne race ....
Mooie acties van Hamilton, die het op een gegeven moment 'opgaf' om toch maar voor de snelste ronde te gaan.

Verstappen niet zo vaak in beeld, want achterhoede gevecht, dus best te begrijpen.
Mooi dat Renault een stapje gemaakt heeft, maar of het het volhouden ... I dunno

Albon op Sainz was toch wel een superactie, jammer dat het niet gelukt is, maar toont wel aan dat hij ook de juiste ballen heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Lijkt me echt vreselijk om te moeten rondrijden in dat hok, 2 seconden langzamer als alle anderen, en dat je pitcrew dan denkt alsof ze voor een nauwe voorsprong aan het vechten zijn ipv gewoon een veilige stop te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
DaniëlWW2 schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:41:
[...]

Ik denk dat het nog wel mogelijk was geweest. Perez in zijn Racing Point is ook een lage neerwaartse druk auto. Eerste maal op oude banden ging het voor geen meter, tweede maal op verse banden was het steeds net niet.
Tweede keer was ook al niet echt super verse banden meer ivm VSC waardoor het toch een tijd duurde voor ie weer terug bij Perez was.
Hippocampus schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:41:
[...]

Iedereen gaat rechtsaf behalve Max en zoals je ziet niemand achter hem.
[Afbeelding]
Heeft hij PER nou eigenlijk geraakt of niet? Of ging de vleugel net iets later stuk bij het weer op de “baan” komen? Zie dan iets wits vliegen rechts op de onboard. Sowieso benieuwd hoeveel schade er aan de vleugel was. Hij reed de rest van lap 1 volgens mij zo slecht nog niet. Maar zag wel vonken dus dat is toch een beetje eng haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:42
sambalbaj schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:34:
VER niet best. Die start is gewoon concentratie. Snapte de bandenstrategie daarna ook niet.
Ondertussen staat ALB ook gewoon met 2-0 voor.
Dat is dan weer zoiets, wat maakt die score precies uit. Vorige week lag hij er na de 1e bocht direct uit (zonder even op in te gaan wiens fout dat was). Vandaag start hij achteraan en verliest hij in de eerste ronde zijn voorvleugel. Yea, da's niet best, maar dat soort dingen kunnen nu eenmaal gebeuren, twee keer niet zo'n gelukkige race.

Als Albon nou daadwerkelijk sneller was geweest, dan zou ik het met je eens zijn en was het zorgwekkend, maar dat is toch helemaal niet het geval? Hij was zonder het verlies van zijn voorvleugel zeker voor Albon geeindigd, dus zo negatief is dat toch allemaal niet?

Wat voor bandenstrategie had je overigens liever gezien? Want ik denk dat ze behalve op hard tot het einde na de eerste ronde niet veel anders hadden kunnen doen?
FreshMaker schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:39:
Mooi dat Renault een stapje gemaakt heeft, maar of het het volhouden ... I dunno
I do know, dat gaan ze uiteraard niet volhouden. Dit was gewoon een circuit waarop de straight line speed verreweg het meest belangrijke is. Ik verwacht dat McLaren de rest van het seizoen gewoon weer het betere team met Renault-motoren is. Verder wel leuk om te zien dat Renault het een keer goed doet (en Ric bijna een podium scoort (nouja als er nog iemand was uitgevallen)), maar ik denk dat je hier als Renault-liefhebber of -fan weinig hoop uit kunt halen.

[ Voor 24% gewijzigd door Snowdog op 08-09-2019 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Een aantal races geleden wuifde ik nog iemand weg waarvan ik vond dat hij/zij Vettel wel erg snel afserveerde. Maar het zag er vandaag weer niet echt goed uit. Hij mag ondertussen toch wel een keer zijn vorm terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Tomcat84 schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:41:
[...]

Tweede keer was ook al niet echt super verse banden meer ivm VSC waardoor het toch een tijd duurde voor ie weer terug bij Perez was.
Perez zijn banden waren natuurlijk ook al wat ouder. Maar het zat denk ik ook gewoon allemaal tegen vandaag voor Verstappen.
Heeft hij PER nou eigenlijk geraakt of niet? Of ging de vleugel net iets later stuk bij het weer op de “baan” komen? Zie dan iets wits vliegen rechts op de onboard. Sowieso benieuwd hoeveel schade er aan de vleugel was. Hij reed de rest van lap 1 volgens mij zo slecht nog niet. Maar zag wel vonken dus dat is toch een beetje eng haha
Hij raakte net. Niet genoeg dat die helemaal afbrak, maar wel gedeeltelijk. Hij reed de hele ronde gewoon op tempo waar ik zat te kijken van de banden gaan er toch niet aan hé? Kwamen wel steeds meer vonken vanaf. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Snowdog schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:02:
[...]

Jaja, mag hopen dat dit een grapje is. Maar wat een absurde conclusie. Hij was absoluut niet agressief vandaag, gewoon pech/inschattingsfoutje wat allemaal in split seconds moet gebeuren, shit happens. Dat risico loop je nou eenmaal als je achteraan start.
Hier kun je natuurlijk nooit van pech spreken. Pech is wanneer er een vogel tegen je vizier aan vliegt, wanneer een SC komt nadat je je stop hebt gemaakt. Dit niet. er was daar totaal geen ruimte en toch knalt hij zn voorvleugel eraf

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-06 22:36
Sinds wanneer werkt van Gameren bij RP? :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dzh2CqT.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Tomcat84 schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:41:

[...]

Heeft hij PER nou eigenlijk geraakt of niet? Of ging de vleugel net iets later stuk bij het weer op de “baan” komen? Zie dan iets wits vliegen rechts op de onboard. Sowieso benieuwd hoeveel schade er aan de vleugel was. Hij reed de rest van lap 1 volgens mij zo slecht nog niet.
Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat er precies stuk gaat maar voor zover ik begrepen heb bleef ie nog net achter de achterband van Perez hangen en ging daardoor iets stuk. (Niet heel de vleugel in stukken in ieder geval)
Maar zag wel vonken dus dat is toch een beetje eng haha
Ja, als de vleugel onder je auto schiet met zulke snelheden dan weet je bijna zeker dat het fout afloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Krankenhausen schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:51:
Een aantal races geleden wuifde ik nog iemand weg waarvan ik vond dat hij/zij Vettel wel erg snel afserveerde. Maar het zag er vandaag weer niet echt goed uit. Hij mag ondertussen toch wel een keer zijn vorm terugvinden.
De Ferrari heeft een vrij onstabiele achterkant. Sommige coureurs vinden dat fijn (zoals Schumacher), andere hebben daar moeite mee. Leclerc kan er blijkbaar beter mee overweg dan Vettel. Met een onstabiele achterkant is de kans dat je spint groter als je te vroeg op het gas gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ED9BUOrXUAEdYmV?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/tf4brod2eel31.jpg?width=640&height=800&crop=smart&auto=webp&s=dd267518a41876ce38bb017c3dac19074154f42d

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:41
Wat een slechte regie trouwens deze race. Is dit jaar al redelijk slecht maar dit sloeg alles. Herhalingen van de start waarbij telkens gewisseld werd van coureur voordat er wat gebeurde. Niet normaal

Ook weinig herhalingen van inhaal acties uit het achterveld wat normaal wel is (bijvoorbeeld max laatste helft van de race letterlijk niets van gezien)

Snap dat je in Italië de Ferrari die voorop rijd in beeld wil hebben maar daarom niets anders laten zien is overdreven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Commentaar op een moderatie kan per DM of in het feedbacktopic

[ Voor 107% gewijzigd door Outerspace op 08-09-2019 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
Crysania schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:00:
Wat een slechte regie trouwens deze race. Is dit jaar al redelijk slecht maar dit sloeg alles. Herhalingen van de start waarbij telkens gewisseld werd van coureur voordat er wat gebeurde. Niet normaal

Ook weinig herhalingen van inhaal acties uit het achterveld wat normaal wel is (bijvoorbeeld max laatste helft van de race letterlijk niets van gezien)

Snap dat je in Italië de Ferrari die voorop rijd in beeld wil hebben maar daarom niets anders laten zien is overdreven
Ik vond de regie in China dramatisch, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of het deze keer slechter was dan in China. En Max kreeg deze race inderdaad de "Sainz behandeling", (bijna) nooit in beeld 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• virnana
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-06 21:22

Idd, hier heb ik mij deze race ook kapot aan geërgerd.

Voor de rest vermakelijke race. Op naar de volgende. :*)

Ook de beste aap mist wel eens een tak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Als toetje voor de Italianen; GIO ook twee punten gepakt vandaag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Wat een aanfluiting is Kubica toch geworden, die mag per direct vervangen worden..

2 keer gelapt worden, manmanman, geef dat (toch al waardeloze stoeltje) maar aan iemand die het wel verdiend..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/69605380_2390369410998217_6612509285026889728_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_oc=AQkJ6AsuwcUvUiOdWiZ0GpsENp_o_Xu8qEz5z9AqnwCXUNhUgdGiymvE0Wz50mPhxs4&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=1359ac4a8559842b48504ea69871877c&oe=5DF998C5
RBR pas op P10..
Williams was zoals altijd weer lekker snel!

ennn...
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ED9U_zLXkAEs_aw?format=jpg&name=large
spoiler:
REGEN

[ Voor 15% gewijzigd door basvn op 08-09-2019 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:43
Lekkere race weer hoor! :)

Vooraf hoopte ik stiekem al op een Ferrari overwinning, gun het het zowel Leclerc als Vettel wel. Zeker in Italië.
Leclerc heeft hem ook verdiend gewonnen, de druk van Hamilton was groot maar hij heeft de slag gewonnen.
Vettel. tja...... niet goed. Die spin was weer onhandig en het weer terug de baan oprijden ontzettend dom.

Wel gek dat Vettel een 10 sec. stop/go kreeg en Stroll alleen een drive through. Beide leken mij even gevaarlijk en berokkende ongeveer zelfde schade bij een tegenstander.

Wat ik even gemist heb is waarom Albon nou nog een straf kreeg. Heeft hem toch de vierde plek gekost gok ik.

Renault heeft optimaal geprofiteerd van de omstandigheden en gewoon een prima resultaat.

Max had pech bij de start, ondanks dat hij voorzichtig deed kreeg hij toch nog een braketest. Jammer. Verder hebben we hem weinig in beeld gezien, maar heel veel hebben we er ook niet aan gemist denk ik. Meer zat er niet in dit weekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-06 13:55
B-Real schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:25:
Wel gek dat Vettel een 10 sec. stop/go kreeg en Stroll alleen een drive through. Beide leken mij even gevaarlijk en berokkende ongeveer zelfde schade bij een tegenstander.
Vettel kwam van buiten de baan de baan weer op, hij was dus lekker terug aan het keren op de baan. Stroll stond al op de baan en zijn situatie werd natuurlijk ook veroorzaakt door een andere rijder (ik kan me voorstellen dat dit enigszins verzacht).
Wat ik even gemist heb is waarom Albon nou nog een straf kreeg. Heeft hem toch de vierde plek gekost gok ik.
Albon kreeg straf omdat hij rechtdoor stak en daardoor Magnussen inhaalde, ik snapte al niet waarom hij hem niet meteen teruggaf, hij had Magnussen zonder problemen weer ingehaald.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 20:42

pro_6or

amateur_60r

Slim van Lewis, hij en Leclerc tegen Verstappen. Lewis is net zo sluw als Leclerc, misschien nog wel sluwer.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-06 21:35
Kijk anders even het filmpje iets eerder in dit topic, wordt door Mansi uitgelegd waar het verschil 8n straffen vandaag komt.
Top filmpje ook wel, zou er iedere race moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:08

[Afbeelding]
De stuarts hebben alle camera hoeken gecontroleerd, maar ze hebben niet met 100% zekerheid kunnen zeggen of er mss toch niet een klein stukje rubber boven de lijn zat. Benefit of the doubt dus!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

pro_6or schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:34:
Slim van Lewis, hij en Leclerc tegen Verstappen. Lewis is net zo sluw als Leclerc, misschien nog wel sluwer.
Wacht maar tot knip door knip eraf wordt getikt, dan zijn de rapen pas echt gaar! :+

Laten we deze naamsverbasteringen achterwege laten

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 08-09-2019 19:55 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:08

Spotmatic

Ken sent me

BasvanS schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:35:
[...]

De stuarts hebben alle camera hoeken gecontroleerd, maar ze hebben niet met 100% zekerheid kunnen zeggen of er mss toch moet een klein stukje rubber boven de lijn zat. Benefit of the doubt dus!
I see what you did there. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
pro_6or schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:34:
Dat wordt dan Norris en Verstappen tegen Leclerc en Hamilton :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

ThomasG schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:39:
[...]
Dat wordt dan Norris en Verstappen tegen Leclerc en Hamilton :+
Albon en Sainz gaan ook simracen, dus die helpen straks ook wel mee, als ze BFF´s zijn geworden O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:08
Hippocampus schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:18:
Als toetje voor de Italianen; GIO ook twee punten gepakt vandaag :)
Daar gaat weer een stuk van z'n haar af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG

[Afbeelding]
Die gele lijn is er alleen als referentiepunt voor de coureur, omdat ze vanuit de auto het witte niet kunnen zien. Je mag voorbij het geel, maar niet voorbij het wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Snowdog schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:43:
[...]

Dat is dan weer zoiets, wat maakt die score precies uit. Vorige week lag hij er na de 1e bocht direct uit (zonder even op in te gaan wiens fout dat was). Vandaag start hij achteraan en verliest hij in de eerste ronde zijn voorvleugel. Yea, da's niet best, maar dat soort dingen kunnen nu eenmaal gebeuren, twee keer niet zo'n gelukkige race.

Als Albon nou daadwerkelijk sneller was geweest, dan zou ik het met je eens zijn en was het zorgwekkend, maar dat is toch helemaal niet het geval? Hij was zonder het verlies van zijn voorvleugel zeker voor Albon geeindigd, dus zo negatief is dat toch allemaal niet?

Wat voor bandenstrategie had je overigens liever gezien? Want ik denk dat ze behalve op hard tot het einde na de eerste ronde niet veel anders hadden kunnen doen?
Dat het negatief is, dat is je eigen interpretatie.

Maar intern is zoiets voor RBR wel degelijk een score vooral omdat er van rijder gewisseld is.
Albon rijdt gewoon twee degelijke races na z'n overstap en Verstappen twee mindere.
Geeft vooral aan dat ALB het prima doet.

Qua banden had ik liever gezien dat hij na die snelle pit een lange stint op wit of geel gemaakt had om op het einde nog een korte op rood te doen. Misschien had hij daar PER nog wel mee kunnen pakken want op motor lukte dat niet en die had flink oudere banden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15

Bullet NL

Eigen Wijs

sambalbaj schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:53:
[...]

Maar intern is zoiets voor RBR wel degelijk een score vooral omdat er van rijder gewisseld is.
Albon rijdt gewoon twee degelijke races na z'n overstap en Verstappen twee mindere.

Qua banden had ik liever gezien dat hij na die snelle pit een lange stint op wit of geel gemaakt had om op het einde nog een korte op rood te doen. Misschien had hij daar PER nog wel mee kunnen pakken want op motor lukte dat niet en die had flink oudere banden.
Je hebt wel door dat de hardheid van de banden op een baan als Monza en Spa minder belangrijk zijn?
Max had met een rode band niet in eens een hogere topsnelheid gehad. In de bochten had een softere band geen verschil gemaakt, aangezien je in vrijwel geen van de bochten op Monza kan inhalen.

Max heeft twee races, die ze eigenlijk al hadden ingecalculeerd, geen geluk gehad, mede door eigen fouten, maar wat dan nog.... Als of dit niet moet mogen. Kijk wat voor ongelukkige acties meervoudige wereldkampioenen weten te maken.

Formule 1 is geen volledig digitale sport waarbij je goed of fout presteert.

Max krijgt de komende races gewoon weer kansen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:49
basvn schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:15:
Redbull had trouwens een razend snelle pitstop bij max! 9.9s, inc neuswissel. normaal duurt zo´n pitstop een seconde of 12
Dat is wat Olav ons elke neuswissel wijs maakte.. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Hij neemt on bij de neus.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snowdog
sambalbaj schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:53:
[...]

Dat is intern ook niet belangrijk, die mensen weten echt wel wat meer dan ons. En Max had waarschijnlijk op deze 2 circuits (naja op Monza) ook verloren tegen Gasly onder dezelfde omstandigheden. Leuk dat Albon niet eens 4e weet te worden onder deze omstandigheden, maar zo geweldig heeft hij het ook niet gedaan.

Wil daarmee verder niet zeggen dat Albon op het niveau van Gasly zou zitten (in de RB iig), maar het is nou niet alsof hij de sterren van de hemel heeft gereden en deze 2-0 zegt absoluut 0,0 over de potentie van beide rijders.

Verder was hij op mediums (of hards) gewoon minder snel geweest met het binnenhalen van Raikonen in het begin en was dat denk ik vrijwel om het even geweest. Dat hard (of wit) geen geweldige keuze was, blijkt wel uit het feit dat Vettel na zijn hards alsnog een tweede stop moest maken. Denk dat het niet zoveel had uitgemaakt en kritiek op die beslissing lijkt me vooral wishful thinking.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Franco10 schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:14:
Is ook wel makkelijk te doen met het kampioenschap al praktisch in de pocket.
Volgens mij doet hij dit bewust. Er is een soort van mediacode vanuit het Mercedeskamp waarin nooit positief over Verstappen wordt gesproken. Inderdaad is Toto altijd erg positief over hem, maar Rosberg laat geen moment voorbij gaan om Verstappen negatief/agressief weg te zetten. Verder zie je Hamilton ook niet vaak iets positiefs zeggen over Verstappen, kan mij in ieder geval niet herinneren dat hij ooit zo lovend was over Verstappen. Roept wel vaak op dat hij met hem wil vechten tijdens de races.

Maar acht, was een mooie race zoals eerder gezegd. Fantastisch voor Ferrari dat ze nu weer gewonnen op het eigen circuit, echt een mooie compliment voor de Tifosi die hier zo lang op hebben gewacht. Heb niet vaak zoveel fans op de baan gezien na de race.

Verder een leuke race waarbij Renault positief is opgevallen. Hoop dat iedereen zo dichter tegen elkaar aan gaat kruipen waardoor het steeds spannender wordt. Je zou haast willen dat er vanaf 2021 geen nieuwe regels komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

epo

Idd, denk dat er ook wat in zijn neus is gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
ThomasG schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:57:
[...]
De Ferrari heeft een vrij onstabiele achterkant. Sommige coureurs vinden dat fijn (zoals Schumacher), andere hebben daar moeite mee. Leclerc kan er blijkbaar beter mee overweg dan Vettel. Met een onstabiele achterkant is de kans dat je spint groter als je te vroeg op het gas gaat.
Dat verklaart het maar betekent helaas ook dat de kans heel klein is dat het in ieder geval dit seizoen nog gaat verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Krankenhausen schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:46:
[...]

Dat verklaart het maar betekent helaas ook dat de kans heel klein is dat het in ieder geval dit seizoen nog gaat verbeteren.
Die kans was er nooit. Ferrari heeft bewust gekozen voor een auto met relatief weinig neerwaartse druk en een zwakke voorvleugel. De achterkant maar veel neerwaartse druk geven zou er alleen maar voor zorgen dat de auto niet wil insturen. Daar heeft de SF-90 toch al wat last van, maar het kan nog veel erger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 00:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Woudloper schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:24:

Verder een leuke race waarbij Renault positief is opgevallen. Hoop dat iedereen zo dichter tegen elkaar aan gaat kruipen waardoor het steeds spannender wordt. Je zou haast willen dat er vanaf 2021 geen nieuwe regels komen.
Ze hebben tov de andere met name de VSC goed gebruikt, dat scheelt je direct 20sec tov andere die buiten VSC gingen pitten, dan had Albon al achter Ric gezeten, Ver ws dicht op Hulk.

Volgens mij doet hij dit bewust. Er is een soort van mediacode vanuit het Mercedeskamp waarin nooit positief over Verstappen wordt gesproken. Inderdaad is Toto altijd erg positief over hem, maar Rosberg laat geen moment voorbij gaan om Verstappen negatief/agressief weg te zetten. Verder zie je Hamilton ook niet vaak iets positiefs zeggen over Verstappen, kan mij in ieder geval niet herinneren dat hij ooit zo lovend was over Verstappen. Roept wel vaak op dat hij met hem wil vechten tijdens de races.
Rosberg lult voornamelijk mee om de meeste zieltjes te pakken, hij heeft zich al aantal keren enorm positief uitgesproken over Ver (hun/aus), zolang het maar in het straatje zit van de 'algemene mening' over de racers achteraf.

Het is natuurlijk ook flink wat mediagelul, even 'meesurfen' op succes van 1 coureur en daarmee wat veren in hun reet steken, want het is immers hun 'directe tegenstander' (met bagger veel punten verschil). RBR is in hun ogen nog steeds de derde die wat geluk links/rechts heeft, maar nooit een echte 1 op 1 team dat niveau Fer kan halen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Krankenhausen schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:46:
[...]

Dat verklaard het maar betekent helaas ook dat de kans heel klein is dat het in ieder geval dit seizoen nog gaat verbeteren.
Vraag me wel af of dat het hele verhaal is, Vettel deed het immers in het begin van het seizoen een stuk beter. Nu lijkt hij weer een soort van mid-season dip te hebben. Had zelf eigenlijk een beetje het idee dat Vettel sneller was dan Leclerc dit weekend, maar Leclerc had enigszins geluk met de kwalificatie en de fuck up met die laatste ronde (puur gevoel op basis van de trainingen). Dat Leclerc de circuits hiervoor beter was, was (in de meeste gevallen) wel duidelijk, maar vond Vettel eigenlijk op Monza wel sterk ogen.

Ik weet het niet, ik heb altijd een beetje het idee dat iedereen excuses aan het bedenken is voor Vettel, hij is immers toch een 4-voudig WC. Ik heb zelf geen idee tho, bedoel ken Vettel en zijn rijstijl niet zo, maar deze theorie hoor ik ook wel vaker uit de mond van Brundle, maar ik heb altijd een beetje het idee dat hij met dat soort dingen komt om de fouten van Vettel goed te praten.

Vettel is gewoon soms error prone. Dat was vorig jaar niet anders (en de jaren daarvoor ook niet echt , zelfs in zijn RB-tijd), dus ik vraag me af of het echt de handling van de auto is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:49

https://streamable.com/8aogm

Nadat Bottas zich verremde.
:+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:14

d0s

sssst

[...]

Maar acht, was een mooie race zoals eerder gezegd. Fantastisch voor Ferrari dat ze nu weer gewonnen op het eigen circuit, echt een mooie compliment voor de Tifosi die hier zo lang op hebben gewacht. Heb niet vaak zoveel fans op de baan gezien na de race.

Uhh Rosberg is al het hele jaar (extreem) positief over Verstappen en benijd zijn mentaliteit zelfs. Alleen in Spa bekritiseerde hij de actie.

Beetje jammer dat Rosberg zijn lichte kritiek zo wordt uitgemeten in de media.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snowdog
d0s schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:56:
[...]

Uhh Rosberg is al het hele jaar (extreem) positief over Verstappen en benijd zijn mentaliteit zelfs. Alleen in Spa bekritiseerde hij de actie.

Beetje jammer dat Rosberg zijn lichte kritiek zo wordt uitgemeten in de media.
Dat doet hij zelf door het zo enorm te overdrijven. Rosberg is gewoon clickbait++

Verder wel mee eens dat Rosberg normaal gesproken vrij positief is over VER. Vind Hamilton overigens ook best positief over VER normaal gesproken. Zeker nu het kampioenschap (al lange tijd) vrijwel zeker binnen is, is het vrij eenvoudig om lof te krijgen van Hamilton. Denk dat het in een close championship battle allemaal wat minder vanzelfsprekend is. Hopelijk zien we dat volgend seizoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:02
SinergyX schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:52:
[...]

Ze hebben tov de andere met name de VSC goed gebruikt, dat scheelt je direct 20sec tov andere die buiten VSC gingen pitten, dan had Albon al achter Ric gezeten, Ver ws dicht op Hulk.
Ik dacht dat het verschil kleiner was, ~22s normaal en ~17s onder (V)SC, dus het zou maar iets van 5 seconden schelen. Tijden hebben volgens mij tijdens de race in beeld gestaan (wel op verschillende momenten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:49
Kan iemand eigenlijk die belachelijke regel m.b.t. onder parc ferme je auto aanpassen en daarmee een pitlane start krijgen vs starten op de banden van Q2 uitleggen?

Je zou toch verwachten dat je door een pitlane start te krijgen door aanpassingen aan de auto te doen je ook wel op een andere set banden mag starten. Alfa is het blijkbaar ook met mij eens, maar de FIA vindt dan toch dat je op de banden van Q2 moet starten.

Persoonlijk vind ik dat raar. Je mag elk schroefje aan de auto veranderen, nieuwe vleugels erop zetten etc., maar de banden mag je niet wisselen. Wat is het volgende? Bij een pitlane start door het wisselen van de motor voor een nieuwe spec van achteraan de pitlane starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
RobertMe schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:01:
Kan iemand eigenlijk die belachelijke regel m.b.t. onder parc ferme je auto aanpassen en daarmee een pitlane start krijgen vs starten op de banden van Q2 uitleggen?

Je zou toch verwachten dat je door een pitlane start te krijgen door aanpassingen aan de auto te doen je ook wel op een andere set banden mag starten. Alfa is het blijkbaar ook met mij eens, maar de FIA vindt dan toch dat je op de banden van Q2 moet starten.

Persoonlijk vind ik dat raar. Je mag elk schroefje aan de auto veranderen, nieuwe vleugels erop zetten etc., maar de banden mag je niet wisselen. Wat is het volgende? Bij een pitlane start door het wisselen van de motor voor een nieuwe spec van achteraan de pitlane starten?
Ben het daar ook wel enigszins mee eens, maar wat doe je dan met de auto's die buiten P10 hebben gekwalificeerd en door zoiets in de top 10 terecht komen? Hebben die wel nog vrije bandenkeuze? Denk dat dit wel gewoon lastige zaken zijn en als Raikonen gisteren niet gecrashed was, dan had hij nu ook geen problemen daarmee gehad. Dus eigenlijk ook wel een beetje eigen schuld. Lastig probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Snowdog schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:03:
[...]

Ben het daar ook wel enigszins mee eens, maar wat doe je dan met de auto's die buiten P10 hebben gekwalificeerd en door zoiets in de top 10 terecht komen? Hebben die wel nog vrije bandenkeuze? Denk dat dit wel gewoon lastige zaken zijn en als Raikonen gisteren niet gecrashed was, dan had hij nu ook geen problemen daarmee gehad. Dus eigenlijk ook wel een beetje eigen schuld. Lastig probleem...
Dat is iets dat er altijd al is geweest. Als je in de top 10 kwalificeert en je krijgt een grid penalty dan start je dus buiten de top 10 op de banden waarop je wel Q2 hebt gereden, en andersom start er dus iemand in de top 10 met vrije bandenkeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
RobertMe schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:09:
[...]

Dat is iets dat er altijd al is geweest. Als je in de top 10 kwalificeert en je krijgt een grid penalty dan start je dus buiten de top 10 op de banden waarop je wel Q2 hebt gereden, en andersom start er dus iemand in de top 10 met vrije bandenkeuze.
Yep, maar bv door mensen met een gridpenalty te ontmoedigen voor Q3 te gaan (omdat ze dan vrije bandenkeuze verliezen) wordt wel voorkomen dat iemand die bv P11 kwalificeert ineens vanaf (bv) P5 kan starten met vrije bandenkeuze. Ergens zijn die regels dus ook wel ergens goed voor. Nou kan je natuurlijk zeggen, ok bij een crash telt die Q3 niet meer, maar dat lijkt me eigenlijk een soort van risico van het vak en regels zijn regels. Misschien dat ze het aan kunnen passen voor mensen die uit de pitstraat starten, maar lijkt me geen enorm belangrijke maatregel. Het gebeurt zelden en het is dan doorgaans toch hun eigen fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

wat dacht je van: vettel spint, snel ferrari publiek in beeld. oh vettel verneukt het nog even erger? jammer dan, we hebben ferrari publiek in beeld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Snowdog schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:12:
[...]

Yep, maar bv door mensen met een gridpenalty te ontmoedigen voor Q3 te gaan (omdat ze dan vrije bandenkeuze verliezen) wordt wel voorkomen dat iemand die bv P11 kwalificeert ineens vanaf (bv) P5 kan starten met vrije bandenkeuze. Ergens zijn die regels dus ook wel ergens goed voor. Nou kan je natuurlijk zeggen, ok bij een crash telt die Q3 niet meer, maar dat lijkt me eigenlijk een soort van risico van het vak en regels zijn regels. Misschien dat ze het aan kunnen passen voor mensen die uit de pitstraat starten, maar lijkt me geen enorm belangrijke maatregel. Het gebeurt zelden en het is dan doorgaans toch hun eigen fout.
Dat is precies mijn punt. Als je uit de pitlane start mag je alles aanpassen, behalve blijkbaar de banden. Dat is ook wel scheef.

Van de ene kant dus extreem knullig dat Alfa deze fout maakt, maar van de andere kant ook raar dat je de banden niet mag vervangen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Mijn TL;DR van de Italiaanse Grand Prix @ Monza:

+Leclerc: bijna foutloos. Op 1 a 2 hiccups na, perfect gereden. Goed van Ferrari om hem op harde banden te zetten!
+ Bottas: bijna hetzelfde als Leclerc. Hij is #2 bij Mercedes, maar wat rijd hij een foutloze race. Kreeg van Merc de kans om LEC te hunten nadat Lewis een fout maakte, maar het mocht niet baten.
+ Hamilton. Ondanks de fouten en geen win: goed bezig. Hij maakte gebruik van de Merc-strategie om te wisselen, kwam dichterbij LEC maar kon hem niet te pakken krijgen, so be it.
+ Wow RIC. Of sowieso, Renault. Ze hebben echt hun groove te pakken. P4 en
+ Hulkenberg P5 is prima. Dit is wat ze willen: tegen de topteams aankruipen. Red Bull heeft net nakijken.
+ Alexander Albon. Machtig goed gedaan. DotD na Leclerc voor mij. P6 was het beste wat er te halen was, en zijn gretigheid bracht hem op verschillende momenten op adembenemende plekken..wow.
+ Perez P7. Na de quali was het de vraag, maar hij heeft het prima gedaan: op een paar kleine dingen na zowat foutloos. Het beste wat er te halen was voor Racing Point Force India.
+ P8 voor Max Verstappen. Als je bedenkt dat hij vanaf P20 was gestard, was dat nog best ok...dubbele punten voor Red Bull Racing, daarnaast zouden ze nooit dikke podiumplekken halen hier op het powercircuit van Monza. Een P5+P6 was leuker geweest, maar goed...
+ Een goede opsteker voor Antonio Giovinazzi: als enige Italiaan op z'n thuiscircuit met P9 in de punten rijden... niks mis mee. Dit had hij nodig!
+P10 een lastige race voor Lando, die blij mag zijn dat hij een puntje mee heeft genomen...

-P11 een P11 voor Gasly in een Toro Rosso, had eigenlijk punten moeten zijn vs bijvoorbeeld GIO of NOR. Business as usual voor hem.
- P12: Stroll: Geraakt door Vettel, terecht commentaar geleverd (dangerous rejoining track), doet daarna hetzelfde... tja.
- P13 Vettel. 3/10 op z'n rapport. De thuis-Grand Prix waar Ferrari op z'n minst een dubbel podium had moeten halen, en het liefst een 1-2. Helaas: hij reed zichzelf in de soep en kon daarna niet herstellen. Werd bijna op een ronde gezet door Leclerc en Hamilton...pijnlijk.
- P14: George Russell: P14 in de Williams is 'comfortabel' (de Engelsen hebben er een beter woord voor): hij heeft de boel iig niet stukgereden, dat scheelt.
- P15: Raikkonen: had veel pech deze race, en daardoor geen kans om in de punten te rijden.
- P16: Grosjean. Een recurring topic in F1 dit seizoen: in de kwalificatie is Haas vaak best ok, maar race-pace is mehhh.
- P17: Robert Kubica: reed bijna een engineer van de sokken @ pit stop, stopte zelf ondanks groen licht (zie https://streamable.com/109lg) , alsnog P17...tja. Geruchten gaan dat Nicolas Latifi volgend seizoen zijn stoeltje overneemt.
- P18/P19/P20: DNF voor Magnussen, Kvyat en Sainz: Niks aan te doen, technical failures. Zeker Kvyat en Sainz deden hun best vandaag!

Al met al een beste race, en zowel Ferrari als Renault lijken hun ritme te pakken te hebben. Dat wordt wat de rest van het seizoen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Remy schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:37:
+ Alexander Albon. Machtig goed gedaan. DotD na Leclerc voor mij. P6 was het beste wat er te halen was, en zijn gretigheid bracht hem op verschillende momenten op adembenemende plekken..wow.
Zo mooi vond ik die grindbak aan de buitenkant tussen Lesmo 1 & 2 anders niet :+

On a serious note. Die inhaalactie op Sainz was echt goed en zouden waarschijnlijk niet veel anderen gedaan hebben, Gasly in ieder geval niet. Wel jammer dat Sainz hem dan weer aan de binnenkant ernaast kan zetten en hem uitkomen Lesmo 1 het grind in 'duwt'.
Laat wat mij betreft wel zien dat Albon uit het juiste hout gesneden is. Of in ieder geval beter hout dan Gasly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

+Leclerc: bijna foutloos. Op 1 a 2 hiccups na, perfect gereden. Goed van Ferrari om hem op harde banden te zetten!
+ Bottas: bijna hetzelfde als Leclerc. Hij is #2 bij Mercedes, maar wat rijd hij een foutloze race. Kreeg van Merc de kans om LEC te hunten nadat Lewis een fout maakte, maar het mocht niet baten.
+ Hamilton. Ondanks de fouten en geen win: goed bezig. Hij maakte gebruik van de Merc-strategie om te wisselen, kwam dichterbij LEC maar kon hem niet te pakken krijgen, so be it.
+ Wow RIC. Of sowieso, Renault. Ze hebben echt hun groove te pakken. P4 en
+ Hulkenberg P5 is prima. Dit is wat ze willen: tegen de topteams aankruipen. Red Bull heeft net nakijken.
+ Perez P7. Na de quali was het de vraag, maar hij heeft het prima gedaan: op een paar kleine dingen na zowat foutloos. Het beste wat er te halen was voor Racing Point Force India.
+ P8 voor Max Verstappen. Als je bedenkt dat hij vanaf P20 was gestard, was dat nog best ok...dubbele punten voor Red Bull Racing, daarnaast zouden ze nooit dikke podiumplekken halen hier op het powercircuit van Monza. Een P5+P6 was leuker geweest, maar goed...
+ Een goede opsteker voor Antonio Giovinazzi: als enige Italiaan op z'n thuiscircuit met P9 in de punten rijden... niks mis mee. Dit had hij nodig!
+P10 een lastige race voor Lando, die blij mag zijn dat hij een puntje mee heeft genomen...

-P11 een P11 voor Gasly in een Toro Rosso, had eigenlijk punten moeten zijn vs bijvoorbeeld GIO of NOR. Business as usual voor hem.
- P12: Stroll: Geraakt door Vettel, terecht commentaar geleverd (dangerous rejoining track), doet daarna hetzelfde... tja.
- P13 Vettel. 3/10 op z'n rapport. De thuis-Grand Prix waar Ferrari op z'n minst een dubbel podium had moeten halen, en het liefst een 1-2. Helaas: hij reed zichzelf in de soep en kon daarna niet herstellen. Werd bijna op een ronde gezet door Leclerc en Hamilton...pijnlijk.
- P14: George Russell: P14 in de Williams is 'comfortabel' (de Engelsen hebben er een beter woord voor): hij heeft de boel iig niet stukgereden, dat scheelt.
- P15: Raikkonen: had veel pech deze race, en daardoor geen kans om in de punten te rijden.
- P16: Grosjean. Een recurring topic in F1 dit seizoen: in de kwalificatie is Haas vaak best ok, maar race-pace is mehhh.
- P17: Robert Kubica: reed bijna een engineer van de sokken @ pit stop, stopte zelf ondanks groen licht (zie https://streamable.com/109lg) , alsnog P17...tja. Geruchten gaan dat Nicolas Latifi volgend seizoen zijn stoeltje overneemt.
- P18/P19/P20: DNF voor Magnussen, Kvyat en Sainz: Niks aan te doen, technical failures. Zeker Kvyat en Sainz deden hun best vandaag!

Al met al een beste race, en zowel Ferrari als Renault lijken hun ritme te pakken te hebben. Dat wordt wat de rest van het seizoen :)
Bottas was verre van foutloos, heeft de laatste paar ronden menig foutje gemaakt waardoor hij niet echt in de buurt van Lecrec kon komen.

Vettel werd wel op een ronde gezet door zijn teamgenoot en de beide Mercs.

Het jammere aan deze GP was wel de regie, echt hopeloos! Ze misten zowat alle inhaalacties van de rest van het veld!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Anoniem: 217290

@Remy Welke wedstrijd heb jij gekeken :o

Vettel bijna gelapt? Die is gewoon gelapt?

Verstappen p8 gestart vanaf p19 ja. Wel weer slordig in de openingsronde door zijn neus er af te rijden. Ook mist ter bull nog altijd rechte lijn snelheid. En blijft die Honda motor nog regelmatig sputteren. De motoren zijn dit jaar gelijkwaardiger geworden maar ze hebben Mercedes en Ferrari nog niet bijgehaald het lijkt er zelfs op dat Renault nog voor ze staat.

En Renault de grove gevonden.... Dit bewijst alleen hoe slecht dat hok is in de bochten daarnaast geluk met de vsc.

Leclerc 2 kleine foutjes.... en een Ferrari international assistance. Drukt Hamilton van de baan. Bewegen onder het remmen. Steekt de chicane af. En volgens mij meerdere overschrijdingen van track limits voor het opkomen van het rechte stuk.

Ik heb volgens mij een andere wedstrijd gezien ofzo ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oZy
  • Laatst online: 23-06 20:08

oZy

oZy schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:02:
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar dan toch: deze mag Seb van mij winnen!! Laat die man lekker pole + winst pakken, dat gun ik hem echt. En dan zo'n typische pompiedompie ratatata audio erbij.

Die heeft volgens mij echt een k%tjaar achter de rug en toch een hoop sympathie weten te winnen.
Grazi ragazi Seb, bekijk het dan ook maar zeg :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
Anoniem: 217290 schreef op zondag 8 september 2019 @ 22:13:
@Remy Welke wedstrijd heb jij gekeken :o

Verstappen p8 gestart vanaf p19 ja. Wel weer slordig in de openingsronde door zijn neus er af te rijden. Ook mist ter bull nog altijd rechte lijn snelheid. En blijft die Honda motor nog regelmatig sputteren. De motoren zijn dit jaar gelijkwaardiger geworden maar ze hebben Mercedes en Ferrari nog niet bijgehaald het lijkt er zelfs op dat Renault nog voor ze staat.

En Renault de grove gevonden.... Dit bewijst alleen hoe slecht dat hok is in de bochten daarnaast geluk met de vsc.

Leclerc 2 kleine foutjes.... en een Ferrari international assistance. Drukt Hamilton van de baan. Bewegen onder het remmen. Steekt de chicane af. En volgens mij meerdere overschrijdingen van track limits voor het opkomen van het rechte stuk.

Zelf ook een andere wedstrijd gezien? LEC zat vaak OP de tracklimits, maar zag hem er nooit overheen gaan. Heb je daar beelden van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy

Remy

:+
Dezelfde als jij :)
Uiteindelijk ja
Renault heeft nog geen race gewonnen.
Yep, maar P4 en P5 is best goed, in verhouding tot voorgaande resultaten.
Fair but hard racing. Opkomen rechte stuk: zag jij wat de stewards / Ferrari / Leclerc zagen? Zij zien 100x meer dan wat wij zien. Sowieso was director work dramatisch vandaag. Verschillende dingen gemist, suffe replays, rare cuts... kansloos.
Nope, still the same. Gelukkig is het mijn mening, geen feit! :)

Edit:
RobertMe schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:57:
[...]

Zo mooi vond ik die grindbak aan de buitenkant tussen Lesmo 1 & 2 anders niet :+

On a serious note. Die inhaalactie op Sainz was echt goed en zouden waarschijnlijk niet veel anderen gedaan hebben, Gasly in ieder geval niet. Wel jammer dat Sainz hem dan weer aan de binnenkant ernaast kan zetten en hem uitkomen Lesmo 1 het grind in 'duwt'.
Laat wat mij betreft wel zien dat Albon uit het juiste hout gesneden is. Of in ieder geval beter hout dan Gasly.
Agreed: geen clean race, wel idd het juiste race-hout. RBR heeft Albon meer nodig dan Gasly nu, dus: goeie move mbt de switch.

[ Voor 19% gewijzigd door Remy op 08-09-2019 22:22 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

De enige reden dat Renault hier zo goed was, ok, eigenlijk meerdere.

Vies spelletje gespeeld in de qualy.
Max engine penalty
Sainz zijn wieleke
Geluk met de VSC
Albon nog nét niet handig genoeg

De belangrijkste, ze missen downforce, maar hebben daardoor ook minder luchtweerstand en op dit soort tracks is dat een voordeel.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog

Albon startte P8 met een Red Bull en dan P6 eindigen en DotD? Sorry, maar dat gaat toch echt veel te ver. Als je een raceafstand de tijd hebt om 2 Renaults in te halen, dan doe je het gewoon slecht als je P6 eindigt (met een Vettel die niet meer meedoet).

Ik bedoel ik ben echt geen extreme Max fan (nouja, ik denk wel dat hij een van de beste is, maar niet omdat hij Nederlander is of omdat hij Max is), maar als je dit een geweldige race noemt van Albon. Ik zou het eerder gewoon vrij slap noemen.

Hij zorgt er zelf voor dat hij buiten de baan terecht komt en plaatsen verliest en weet dat vervolgens niet meer te compenseren en krijgt zelfs nog een penalty. Nee, dat was absoluut geen DotD en gewoon ronduit matig imo.

Misschien dat je te veel gewend bent geraakt aan Gasly ofzo, al denk ik niet dat die het veel slechter had gedaan hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 00:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Transportman schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:00:
[...]

Ik dacht dat het verschil kleiner was, ~22s normaal en ~17s onder (V)SC, dus het zou maar iets van 5 seconden schelen. Tijden hebben volgens mij tijdens de race in beeld gestaan (wel op verschillende momenten).
Je moet hem 2x zien, 1x RBR pit niet onder VSC, vervolgens Renault wel onder VSC (waren er 2 kort achter elkaar), dus je verliest potentieel 2x die marge (max zei op interview 12 seconde verschil qua pitten wel/niet onder VSC).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Én, er waren zelfs twee VSC s en onder beide kwamen er weer mensen vóór Max terecht die hij bij pitten onder race speed al achter zich had gelaten. Het zat vandaag niet mee.

Bijvoorbeeld nog een punt, Kimi start op de verkeerde banden. Ze onderzoeken dat, maar wachten metbstraf totdat Max hem ingehaald had. Gek. Dat had veel eerder gekund.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:39

The_Scarabial

MTB for life!

ook ff teruggekeken, best spannend tussen LEC en HAM, maar wel jammer dat ze zo weinig inhaalacties van overige rijders lieten zien, waardeloze regie vond ik het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

pro_6or schreef op zondag 8 september 2019 @ 22:23:
De enige reden dat Renault hier zo goed was, ok, eigenlijk meerdere.

Vies spelletje gespeeld in de qualy.
Max engine penalty
Sainz zijn wieleke
Geluk met de VSC
Albon nog nét niet handig genoeg

De belangrijkste, ze missen downforce, maar hebben daardoor ook minder luchtweerstand en op dit soort tracks is dat een voordeel.
Idd, op een powertrack hebben autos met een slechte chassis hier minder last van. De renaults kunnen dus hard op een recht stuk. Maar zijn juist slecht in de bochten. Dan heb je gewoon een slechte auto gebouwd.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Bensimpel schreef op zondag 8 september 2019 @ 22:49:
[...]

Idd, op een powertrack hebben autos met een slechte chassis hier minder last van. De renaults kunnen dus hard op een recht stuk. Maar zijn juist slecht in de bochten. Dan heb je gewoon een slechte auto gebouwd.
Denk dat jij even moet gaan praten met meneer Binotto :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:27

[...]

[...]

Ik zou dit bijna een + willen noemen. Ik denk dat menig coureur simpelweg was doorgereden, maar met zijn ervaring zag Kubica gelukkig nog de monteurs staan. Ook zouden er remproblemen bij hem zijn. Niet lekker op Monza.

Mij viel vooral de vleugelcurve van Williams heel erg negatief op. Olav zei dat ze de auto anders niet werkend zouden kunnen krijgen, maar ik vraag mij af of ze überhaupt wel andere onderdelen op die auto kunnen schroeven. Ze hadden in het begin van het jaar ook al productieproblemen bij Williams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Waarom heeft Ferari gewonnen op Monza?

Antwoord: omdat ze hun mega-performing PU tot het uiterste hebben gepusht. Het doet me denken aan Verstappen's eerste race bij Red Bull Racing, Barcelona 2016. Waarom won hij? Omdat hij bij uitkomen van de bocht voor de main straight een perfecte exit had vs Raikkonen. Waarom won Leclerc vandaag vs Hamilton? Zelfde antwoord + krachtigere PU vs Mercedes. Ferrari heeft gebouwd op hun strengths, niks meer, niks minder, en ze hebben gewonnen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
M.b.t. de regie (waar waarschijnlijk al de helft van de reacties tijdens de race over gingen). Is het probleem niet gewoon dat ze de afgelopen jaren ook een beetje zijn ingesukkeld en er de laatste races daadwerkelijk op meer plekken in het veld iets plaatsvind?

Ja, er zijn een aantal waardeloze keuzes gemaakt. Zoals naar het publiek switchen toen Stroll eraan kwam gereden bij Vettel. Of die replay van de start waar alles mis ging*. Maar dat ze "de spanning vooraan" in beeld brachten vond ik eerlijk gezegd niet heel raar. Ondanks dat er op andere plekken dus ook nog vanalles gebeurde. Daarnaast valt het nu waarschijnlijk ook meer en meer op. Door F1TV kan iedereen bij elke auto meekijken, fanatiekelingen die de live timing mee hebben lopen, etc. Daardoor weten de "die hards" precies wat er op de baan gebeurd en waar de gevechten zijn, en dus ook welke niet op TV komen. De regie zal echter ook keuzes moeten maken in wat ze wel en niet in beeld brengen, en daarbij lijkt het mij ook onhandig om continu van inhaalactie naar inhaalactie te wisselen van midfielders terwijl er een gevecht om P1 gaande is. Of niet perse gevecht, maar in ieder geval "spanning vooraan".
En vergeet ook niet dat het een live sport is. Je kunt niet een onverwachte gebeurtenis van begin tot eind uitzenden, want je kunt het pas laten zien "als het al begonnen is". En bij Vettel vs Stroll konden ze die aanvaring met Stroll ook niet voorspellen. Maar zoals ook al bij eerdere races door anderen aangegeven, sluit ik mij aan bij de "waarom komt het publiek in beeld als er iets gaande is op de baan" Vorige keer was op zijn minst Silverstone, waarbij Hamilton Bottas inhaalt, beeld naar publiek gaat, en vervolgens Bottas weer voor Hamilton rijdt

En uiteraard kun je van de ene kant stellen dat bv Verstappen vrijwel niet in beeld is geweest. Maar van de andere kant waren het ook allemaal eenvoudige DRS inhaalacties zoals er zovelen zijn. Leuk om te zien op een saai moment in de race. Maar willen we dat perse zien als er vooraan druk wordt gezet door Hamilton? Met het mogelijke risico dat we daardoor juist weer wel iets missen "aan de kop"? Als we de lockup van LEC in T1 hadden gemist en daaruit voortvloeiende inhaalpoging in T4 waarbij HAM het gras op wordt gedrukt omdat we zaten te kijken naar een (mogelijke) DRS inhaalactie van Verstappen op Perez had ook iedereen geroepen dat de regie waardeloos was omdat die actie niet in beeld kwam/alleen herhaling.
En als de regie de race nu nog eens opnieuw achter elkaar kon zetten met de kennis van nu zou een race er vast heel anders uit zien.

* Wat sowieso best slecht was, want de replays worden niet eens door de regie, die op het circuit aanwezig is, gemaakt, maar vind plaats op de basis in de UK en de regie start de clips vervolgens in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
alex3305 schreef op zondag 8 september 2019 @ 22:56:
Mij viel vooral de vleugelcurve van Williams heel erg negatief op. Olav zei dat ze de auto anders niet werkend zouden kunnen krijgen, maar ik vraag mij af of ze überhaupt wel andere onderdelen op die auto kunnen schroeven. Ze hadden in het begin van het jaar ook al productieproblemen bij Williams.
Dat was wat Sky vrijdag of gisteren ook aangaf. Williams zou niet de resources hebben om een andere vleugel te ontwikkelen. Ik weet alleen niet of het resources was in de zin van kennis/tijd of resources in de zin van financiële middelen. Het leek in zie zin dus niet perse gerelateerd te zijn aan "anders werkt de auto niet", alhoewel de combinatie van vleugels natuurlijk wel moet kloppen en je om alles door te rekenen en alle andere flapjes je ook "resources" nodig hebt.

Overigens is het dus ook nog steeds zo dat de Williams enerzijds downforce mist, en aan de andere kant teveel drag produceert. Dus ook met een low downforce vleugel zouden ze waarschijnlijk ruim achteraan rijden. Want door de lagere downforce moesten ze dan weer langzamer de bochten door terwijl de te hoge drag ook maar beperkt opgelost zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
In 2 races tijd is Verstappen gegaan van vechten voor plek 2, naar vechten om niet te zakken naar plek 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Pyrone89 schreef op maandag 9 september 2019 @ 00:27:
[...]

In 2 races tijd is Verstappen gegaan van vechten voor plek 2, naar vechten om niet te zakken naar plek 4
Ja, een inschatting met Kimi verkeerd, Kimi die nog altijd een universum Kimi leeft en een engine penalty die je al wist dat kwam. Dat gaat dan hard. Maargoed, als het verder niet tegen zit ziet het er na volgende race weer heel anders uit. De druk is nu echter wel weer hoog, dat is waar. Max kan maar beter elke keutel in goud laten veranderen or else!

[ Voor 6% gewijzigd door pro_6or op 09-09-2019 01:00 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• leekers
  • Laatst online: 06-01-2021
BasvanS schreef op zondag 8 september 2019 @ 22:19:
[...]

Zelf ook een andere wedstrijd gezien? LEC zat vaak OP de tracklimits, maar zag hem er nooit overheen gaan. Heb je daar beelden van?
Het wordt hoog tijd voor je om eens https://www.hansanders.nl/ te bezoeken of eens in de reglementen de omschrijving van tracklimits te lezen (of misschien een combinatie van beiden) . 8)7

FIA regels

[Streamable: Replay 2019-09-08 16-04-55]

[ Voor 14% gewijzigd door leekers op 09-09-2019 07:34 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 19:25
leekers schreef op maandag 9 september 2019 @ 05:53:
[...]

Het wordt hoog tijd voor je om eens https://www.hansanders.nl/ te bezoeken of eens in de reglementen de omschrijving van tracklimits te lezen (of misschien een combinatie van beiden) . 8)7
IK heb Leclerc geen moment over de witte lijn zien gaan in Parabolica, wel vaak op de witte lijn met twee wielen. Bij zowel Ziggo als Sky gaven ze juist aan dat dat de reden was dat Leclerc voor Hamilton kon blijven op het rechte stuk, want hij nam meer snelheid mee het rechte stuk op.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

Beetje flauwe reactie... Je doet toch geen samenvatting van de stand op 2/3e van de race? :o

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 09-09-2019 07:22 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
[...]

FIA regels

[Streamable: 2019-09-08 17-08-51]
Het afsteken van de chicane is niet wat men in de regel bedoeld met tracklimits. En dat word in de post waarop ik reageer ook seperaat genoemd. Dat de Zwart wit geblokte vlag, die we al in 3 jaar niet gezien hadden, discutabel was is iedereen het over eens. Maar waar gaat hij (bijv. in de Cruva Parabolica) te wijd en komt hij met 4 banden buiten de baan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
BasvanS schreef op maandag 9 september 2019 @ 07:33:
[...]

Het afsteken van de chicane is niet wat men in de regel bedoeld met tracklimits. En dat word in de post waarop ik reageer ook seperaat genoemd. Dat de Zwart wit geblokte vlag, die we al in 3 jaar niet gezien hadden, discutabel was is iedereen het over eens. Maar waar gaat hij (bijv. in de Cruva Parabolica) te wijd en komt hij met 4 banden buiten de baan?
Alleen een blinde ziet niet het over de tracklimits gaan !
De video laat een andere niet bestrafte actie zien en dan zijn er de acties over het opzij duwen van Hamilton en het niet toegestane van links naar rechts bewegen .
En nog doet de FIA 0 , zero , helemaal niets tegen Ferrari op Monza .

Laat dit een les zijn voor M Verstappen zodat hij alvast weet wat er mag op Zandvoort 2020 !

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
[...]

FIA regels

[Streamable: 2019-09-08 17-08-51]

[Streamable: Replay 2019-09-08 16-04-55]
Was dat in hetzelfde race weekend? Heeft de F2 andere regels dan F1?

Het zijn iig nagenoeg identieke situaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 19:25
leekers schreef op maandag 9 september 2019 @ 07:37:
[...]

Alleen een blinde ziet niet het over de tracklimits gaan !
De video laat een andere niet bestrafte actie zien en dan zijn er de acties over het opzij duwen van Hamilton en het niet toegestane van links naar rechts bewegen .
En nog doet de FIA 0 , zero , helemaal niets tegen Ferrari op Monza .

Laat dit een les zijn voor M Verstappen zodat hij alvast weet wat er mag op Zandvoort 2020 !
Beetje laag om mij blinde te noemen zonder dat je bijbehorend bewijs hebt over tracklimits in Parabolica. De beelden die je in de vorige post hebt geplaatst gaan over het afsnijden van de eerste chicane. De reden dat Sette Camara hier wel de penalty kreeg, was omdat hij veel meer afstand had tot Nyck de Vries na het afsteken dan daarvoor. De afstand tot Leclerc en Hamilton bleef nagenoeg gelijk, dus geen voordeel en dus geen straf.

Het opzij duwen van Hamilton is bestraft met een zwart-witte vlag en persoonlijk vond ik het super om te zien. Dat is het racen wat ik wil zien, net als Max in Oostenrijk bij Leclerc.

[ Voor 18% gewijzigd door Extigo op 09-09-2019 07:54 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
demo31051987 schreef op maandag 9 september 2019 @ 07:51:
[...]

Beetje laag om mij blinde te noemen zonder dat je bijbehorend bewijs hebt over tracklimits in Parabolica.

Het opzij duwen van Hamilton is bestraft met een zwart-witte vlag en persoonlijk vond ik het super om te zien. Dat is het racen wat ik wil zien, net als Max in Oostenrijk bij Leclerc.
De lange tenen hoeven hier dus ook niet.

[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-09-2019 13:06 ]

"Beautiful Clean Coal"

Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.