Tsjah, het nu nog eens bekijkend is het wat mij betreft nog duidelijker. Met zoveel ruimte vind ik het nog vreemder dat ie erop klapt.Martinspire schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:54:
[...]
Leuke screencap maar laat de situatie niet goed zien. Voor Perez en de Toro Rosso (ik gok Gasly?) gingen mensen op elkaar omdat er niet genoeg ruimte werd gelaten. Daardoor schoof alles daarachter ook erop in en werd het van hard remmen tot bijna stilstaan. Verstappen kon dat onmogelijk zien en wist Perez maar net te ontwijken. Als je de onboard van Verstappen bekijkt, zie je juist dat ie extreem kalm naar de bocht gaat en alleen maar naast Norris duikt omdat daar een gat lijkt te komen omdat de binnenkant eerder afremt dan buiten.
[Streamable: Replay 2019-09-08 15-22-20]
Ik zie niet hoe je Verstappen hier veel kwalijk kunt nemen. 1 meter later aankomen en dr was net genoeg ruimte om Perez te volgen maar nu duurde het dus 5 seconden langer + zijn vleugel raakt stuk (zie vonken rechtsonder). Vervolgens zit Verstappen 40 seconden achter het hele veld en dat is gewoon te veel. Zeker als je nog een extra pitstop moet maken omdat je team weigert er Hard onder te zetten.
De snelheid waarmee ie vervolgens op het gras komt, geeft aan hoe langzaam het was en ik zie hem ook nergens dichter naast/achter anderen zitten dan de mensen rond hem heen. Verder wordt het remmen steeds harder en harder tot het punt waarop vermijden haast onmogelijk is. Je ziet degenen voor hem ook al de chicane ontwijken, dat is ook niet voor niks.
In eerste instantie goed geanticipeerd en veel ruimte gelaten. Daarna zo te zien op de verkeerde auto's zitten letten.
[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 08-09-2019 18:04 ]