wel bocht 1... in het live beeld zie je hem ineens van het gras af komenvliegnerd schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:58:
VER botste in de tweede chicane tegen PER.
Niet bocht 1, daar hield hij, na een prima start, juist heel veel afstand.
HAM is er toch nooit echt voorbij geweest, dus waarom de plek terug geven?Andyk125 schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:49:
Wat is de sport een doorgestoken kaart zeg. Prachtig dat er weer gevechten zijn en dat er weer belevenis in de sport zit. Maar gewoon belachelijk dat Lecler na de waarschuwingen en het verremmen geen positie moet inleveren.
Ik ben tegen al die straffen, maar gezien alle straffen die de FIA uitdeelt had Lecler gewoon de positie moeten inleveren. Als hij snel genoeg was geweest dat had hij de positie zo terug kunnen pakken. Voor de wedstrijd was het misschien mooier, maar het wordt er allemaal niet eerlijke op.
Voor diegene die het er niet mee eens zijn kijk de beelden eens terug, Lecler had de bocht makkelijk kunnen halen als die wat meer geremd had. Hij koos de makkelijke weg..
En dan als Italianen ook nog Lewis uitjoelen. Zelf gen fan van Lewis maar dat verdient die al helemaal niet..
Wat een gezeur op die Honda motor
We hadden vorig jaar verwacht dat het dit jaar niets ging worden en een tussenjaar zou worden. We zijn de eerste helft verwend, en dan nu bitchen vanwege wat probleempjes op een circuit dat sowieso al niets ging worden?
Kom op zeg. Ik ben zeer te spreken over de indrukwekkende prestaties. Ja er zijn nog wat hikjes, prima als ze die oplossen.
GIO naar Ferrari kan je vergeten trouwens.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Heb je een video (ik zoek nu zelf op reddit). Ik heb zelf zitten kijken naar de VER onboard en het was echt de tweede chicane.P.O. Box schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:58:
[...]
wel bocht 1... in het live beeld zie je hem ineens van het gras af komen
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Doornbos zegt zoals het is. Hij verknalt nu twee races op rij. Wederom: ben fan van hem, maar hij leert gewoon echt niet van fouten. En in tegenstelling tot LEC zegt hij niet gewoon ronduit: I am stupid. Hij draait om de hete brij heen. Ook vorige week al en de dag erna bij Jack van Gelder.
[ Voor 73% gewijzigd door Pyrone89 op 08-09-2019 17:04 ]
die BRAKE indicatie lijkt niet te kloppen
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
De Honda doet het echt bijzonder goed wat mij betreft, dacht in het begin dat de betrouwbaarheid kunstmatig hoog werd gehouden door relatief snelle motorwissel, maar nu is wel duidelijk dat het echt een betrouwbare motor is (imo). Heeft nog wel paar kinderziektes, maar ik zie er niet zoveel problemen mee. Tost zei ook dat Kvyat z'n motor waarschijnlijk een oil leak was, dus dan is er sowieso weinig met die motor aan de hand.WhatsappHack schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:59:
Wat een gezeur op die Honda motorWe hadden vorig jaar verwacht dat het dit jaar niets ging worden en een tussenjaar zou worden. We zijn de eerste helft verwend, en dan nu bitchen vanwege wat probleempjes op een circuit dat sowieso al niets ging worden?
Kom op zeg. Ik ben zeer te spreken over de indrukwekkende prestaties. Ja er zijn nog wat hikjes, prima als ze die oplossen.
ze lieten het net zien bij ziggo. helaas ben ik niet zo goed in filmpjes zoeken, ik haal ze altijd uit dit topicvliegnerd schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:01:
[...]
Heb je een video (ik zoek nu zelf op reddit). Ik heb zelf zitten kijken naar de VER onboard en het was echt de tweede chicane.
Kijk gewoon de nabeschouwing, ze laten het net twee keer zienvliegnerd schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:01:
[...]
Heb je een video (ik zoek nu zelf op reddit). Ik heb zelf zitten kijken naar de VER onboard en het was echt de tweede chicane.
Op die foto (ziggo studio) iedereen gaat rechtsaf behalve Max.
Vettel die weg moet bij Ferrari, wordt hem even creatief duidelijk gemaakt.
IMO gewoon een inschattingsfout. Lijkt niet echt een beslissing te maken. Maargoed, ik ben geen professioneel autocoureur
PSN: xMaurice93
Verwijderd
Ja man...gewoon een prutser met 7 met mazzl behaalde F1 zeges. Echt een noobSaturnus schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:01:
Zware noobactie van Verstappen
Iets met beste stuurlui...Saturnus schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:01:
Zware noobactie van Verstappen
"When you grow up your heart dies"
Volgens mij een steward die Vettel "wegstuurd" bij Ferrari
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Kettingreactie? Max zat gewoon totaal te slapen. 100% eigen fout. Voor hem botste ook niemand op elkaar of remde plotseling. Hij hield veel afstand en was daardoor in slaap gesukkeld.Aardappelbakker schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:57:
[...]
Te laat geremd? Er ontstaat een kettingreactie een aantal auto's voor Max en haalt het daardoor niet meer.
Voordat dat gebeurde liet Max z'n gas al los, echt ver voor het rempunt.
Niet een fout van Max, maar gewoon racen. Hoort erbij.
Okay, hij had iets geduldiger kunnen zijn maar zoiets overkomt je in dit geval. Herr Marko zal het er vast nog wel met hem over hebben.Saturnus schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:04:
Noobactie. Niet rijder.
Ik heb geen Ziggo. Maar ik zag inderdaad in de F1TV replay dat het bocht 1 was...autje schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:02:
[...]
Kijk gewoon de nabeschouwing, ze laten het net twee keer zien.

Vraag me wel af wat er met die Haas voor PER gebeurde, want ook die ging rechtdoor, en PER zat daar wel heel dicht op.
Kreeg max nou een tik rechts achter bij het remmen voor de 1ste bocht en toen zijn voorganger raakte?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Niet Max zn dag. Eerst de issue in bocht 1 (en hij leek zoveel afstand te hebben) en daarna de pech met de VSC waardoor ie weer Gasly en Norris voorbij moest. Rondje later en hij had gelijk weer bij Perez gezeten maar dat kan je niet weten natuurlijk.
Weet iemand of hij überhaupt nog een setje nieuwe softs had?
Volgende keer beter.
Weet iemand of hij überhaupt nog een setje nieuwe softs had?
Volgende keer beter.
Dat was EricssonMel33 schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:05:
Kreeg max nou een tik rechts achter bij het remmen voor de 1ste bocht en toen zijn voorganger raakte?
Omdat het anders leaving the track and gaining an advantage is, iets waar er genoeg voor bestraft zijn tijdens deze race.pjlgt schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:59:
[...]
HAM is er toch nooit echt voorbij geweest, dus waarom de plek terug geven?
Ja, Ericsson.Mel33 schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:05:
Hoezo overkomt je dit? Je weet dat de eerste ronde constant gerommel is. Drie auto's naast elkaar, dus er valt niks te winnen. Ik blijf erbij, dit had niet mogen gebeuren.sjaool schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:05:
[...]
Okay, hij had iets geduldiger kunnen zijn maar zoiets overkomt je in dit geval. Herr Marko zal het er vast nog wel met hem over hebben.
wel cool dat max perez nog een duimpje geeft hoor
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Bijzonder die commentaren hier over de race van VER. Als ik het zo lees de slechtste coureur van het veld, snap niet dat hij ooit in de Formule 1 is gekomen...
Jongens, het was een mooie race. Op naar over 2 weken.
Verwijderd
Men kan zich vandaag niet spiegelen aan een suck6 van VER..ergo tijd om hem maar weer eens te fileren....typisch Nederlands. Lijkt wel een minderwaardigheidscomplex....
Omdat hij dus al afstand had genomen en zich gewoon positioneerde voor de exit. Vergeet niet dat het allemaal split second decisions zijn die genomen moeten worden. Dus wat dat betreft overkomt je dit.MikeyMan schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:07:
[...]
Hoezo overkomt je dit? Je weet dat de eerste ronde constant gerommel is. Drie auto's naast elkaar, dus er valt niks te winnen. Ik blijf erbij, dit had niet mogen gebeuren.
Daarom zei ik net ook al dat hij wat geduldiger had kunnen zijn, net als in Spa. Maar goed dat is gelul van de zijkant.
Aha dus over dat remmen wat Doornbos uitlegt is hier niet van belang. Hij kreeg een tik en schoot door en ernaast en toen zelf weer door
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Verstappen is een uitstekende coureur, maar zeker niet foutloos. Dat bleek vandaag (en wellicht vorige week) ook. Neemt niet weg dat we een erg toffe race hebben gezien. Mooi resultaat van Renault ook!Woudloper schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:08:
Bijzonder die commentaren hier over de race van VER. Als ik het zo lees de slechtste coureur van het veld, snap niet dat hij ooit in de Formule 1 is gekomen...
Ik zal de laatste zijn om te twijfelen aan de kunde van max, maar zoals Doornbos terecht aangeeft, gooit ie nu twee weekends op rij z'n eerste ronde weg. Nog los van het feit dat ie als 16e/17e had moeten starten vandaag.Woudloper schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:08:
De laatste 22 races zijn gemiddeld genomen top te noemen, maar hij maakt het zichzelf onnodig lastig helaas.
Overigens had ik Vettel de zwarte vlag gegeven vandaag. Als je het over een noob actie hebt zeg..
[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 08-09-2019 18:05 ]
Mel33 schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:09:
[...]
Aha dus over dat remmen wat Doornbos uitlegt is hier niet van belang. Hij kreeg een tik en schoot door en ernaast en toen zelf weer door
Vettel op 9 strafpunten.
https://www.racefans.net/...y-for-dangerous-incident/
Heeft er 3 gehad vandaag voor zijn actie.
https://www.racefans.net/...y-for-dangerous-incident/
Heeft er 3 gehad vandaag voor zijn actie.
Ok waar kwam Renault opeens vandaag? Damn....
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Toch vind ik het bijzonder dat PER gewoon nog naar de 7e plek rijdt, ondanks dat hij vlak voor de start nog ‘even’ eerst hulp verleende bij een monteur..
per aspera ad astra
Ohnee, sorry voor de flauwe grap. Niemand raakte Max, hij reed helemaal achteraan en zat gewoon net even niet op te letten.Mel33 schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:09:
[...]
Dat is wat meer dan 1000 pk doet op een volgas baan. Dat is de rest van het seizoen weer over.Atlas schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:11:
Dat was obvious a running gag. Ericsson hit me!!Mel33 schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:09:
[...]
Max blunderde fors door te slapen bij het aanrennen.... Maar hé, mag ie ook eens een foutje maken? Van mij nu nog wel. Als ie voor het kampioenschap gaat niet meer Hahaha
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Meatball is voor technische problemenMikeyMan schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:09:
[...]
Ik zal de laatste zijn om te twijfelen aan de kunde van max, maar zoals Doornbos terecht aangeeft, gooit ie nu twee weekends op rij z'n eerste ronde weg. Nog los van het feit dat ie als 16e/17e had moeten starten vandaag.
De laatste 22 races zijn gemiddeld genomen top te noemen, maar hij maakt het zichzelf onnodig lastig helaas.
Overigens had ik Vettel de meatball gegeven vandaag. Als je het over een noob actie hebt zeg..
Nou..weet je het zeker? het zag er wel zo uit, hij schoot naar links van achter toch? hoop dat er beelden van komenHippocampus schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:12:
[...]
Ohnee, sorry voor de flauwe grap. Niemand raakte Max, hij reed helemaal achteraan en zat gewoon net even niet op te letten.
VER reed achteraan (RAI, uit de pitstraat gestart, was nog ver weg). Tijdens het remmen haalt hij links NOR in, dit is vanuit de onboard van NOR:Mel33 schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:05:

100% zelf gedaan dus. Niet aangetikt niks, gewoon erachter op geklapt.
Zal wel genoeg van zichzelf vinden, betekend niet dat hij dat aan moet geven bij een journalist..
Laten we hopen dat het niet en PU probleem is maar een montageprobleem oid...MikeyMan schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:56:
[...]
Ding is volop in ontwikkeling, dus in die zin niet verbazingwekkend.
Wat wel zorgelijk is, is dat deze zaken niet op de drie (vier zelfs?) Testbanken naar voren komen.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Jij mag nog even heel goed naar een herhaling gaan kijken, en dan degene die van vooraf is gemaakt. Eens kijken of je er dan nog hetzelfde over denkt? 😏Divak schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:05:
[...]
Kettingreactie? Max zat gewoon totaal te slapen. 100% eigen fout. Voor hem botste ook niemand op elkaar of remde plotseling. Hij hield veel afstand en was daardoor in slaap gesukkeld.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Wat zegt hij daar dan in hemelsnaam verkeerd. Hij neemt daar gewoon zijn verlies. Beschuldigd niemand
Zit je nu alleen maar te fucken hier
Dus geen tikje van Nor gehad?vliegnerd schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:14:
[...]
VER reed achteraan (RAI, uit de pitstraat gestart, was nog ver weg). Tijdens het remmen haalt hij links NOR in, dit is vanuit de onboard van NOR:
[Afbeelding]
Ik twijfel iig
Weet iemand al wie die gast is uit de Ferrari-box?
Nee, op de onboard is het goed te zien dat er zeker weten geen tik van NOR is.Mel33 schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:16:
[...]
Dus geen tikje van Nor gehad?
Ik twijfel iig
(Kan helaas geen filmpje maken)
Dat zei hij gisteren dus al. Hij moest Norris zo snel mogelijk voorbij zien te komen vandaar dus dat hij daar al links zit. Als hij achter Norris vast zou komen te zitten had dat veel tijd gekost. Bij zo'n planning ga je er niet vanuit dat een Perez in de bocht vol op de rem gaat staan. Maar goed, dit is weer een leermoment.vliegnerd schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:14:
[...]
VER reed achteraan (RAI, uit de pitstraat gestart, was nog ver weg). Tijdens het remmen haalt hij links NOR in, dit is vanuit de onboard van NOR:
[Afbeelding]
https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8NotSoSteady schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:16:
Lapo Elkann
😴😐😄
Dat dachten ze bij Sky eerst ook (dat hij een tik kreeg), maar ik had zelf eigenlijk het idee dat hij gewoon niet geraakt werd. Wil niet zeggen dat het niet is gebeurd, maar had eigenlijk ook gewoon beetje het idee dat hij die situatie niet helemaal goed inschatte. Moeilijk te zeggen though, maar heb nergens iets van een aanwijzing gezien dat hij geraakt zou zijn van achteren.Mel33 schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:16:
[...]
Dus geen tikje van Nor gehad?
Ik twijfel iig
Soms vragen wij ons wel eens af waarom Pyrone89 überhaupt nog kijkt, want hij is altijd negatief over alles en iedereenVerwijderd schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:16:
[...]
Wat zegt hij daar dan in hemelsnaam verkeerd. Hij neemt daar gewoon zijn verlies. Beschuldigd niemand

Lapo Elkann.NotSoSteady schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:16:
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Lapo Elkann. Is al een paar keer genoemdNotSoSteady schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:16:
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Nou nou een beetje kalmer mag best. Als Max totaal niet ingaat op zijn blunder en dan andere zaken loopt aan te wijzen dat het niet zo best ging gaan heb je (op dat moment!) Weinig zelfreflectie ja. Hopenlijk als de teleurstelling wat is gezakt dat hij dat zelf ook inziet anders krijgen we weer zo'n vreselijk half jaar waarin hij zichzelf gaat dwarszitten.Verwijderd schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:16:
[...]
O
Hoop dat iemand een filmpje van voren gezien naar achteren heeft
Als ik de onboard kijk dan zie ik hem wel naar links ketsen met de achterkant, voor hij de voorligger aantikt en eraf schuift.vliegnerd schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:17:
[...]
Nee, op de onboard is het goed te zien dat er zeker weten geen tik van NOR is.
(Kan helaas geen filmpje maken)
Verwijderd
Wat een onzin.wowly schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:20:
[...]
Nou nou een beetje kalmer mag best. Als Max totaal niet ingaat op zijn blunder en dan andere zaken loopt aan te wijzen dat het niet zo best ging gaan heb je (op dat moment!) Weinig zelfreflectie ja. Hopenlijk als de teleurstelling wat is gezakt dat hij dat zelf ook inziet anders krijgen we weer zo'n vreselijk half jaar waarin hij zichzelf gaat dwarszitten.
Ja, gedaan. Heel goed zelfs. Nog steeds eigen schuld.hardware-lover schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:15:
[...]
Jij mag nog even heel goed naar een herhaling gaan kijken, en dan degene die van vooraf is gemaakt. Eens kijken of je er dan nog hetzelfde over denkt? 😏
Trollen laat je maar achterwege
[ Voor 164% gewijzigd door Outerspace op 08-09-2019 17:57 ]
Het is dat ik die zo niet voor handen heb, maar waarom wil je niet aannemen van meerdere kijkers dat Max niet geraakt werd?Mel33 schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:20:
O
[...]
Als ik de onboard kijk dan zie ik hem wel naar links ketsen met de achterkant, voor hij de voorligger aantikt en eraf schuift.
Ik vraag mij nu eigenlijk wel af wat er mis was met de Honda motor van Kvyat. Zo vaak ploffen ze nu ook weer niet de laatste tijd.
Volgens mol schoot er een turbo slang lossjaool schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:24:
Ik vraag mij nu eigenlijk wel af wat er mis was met de Honda motor van Kvyat. Zo vaak ploffen ze nu ook weer niet de laatste tijd.
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jij had willen horen. Max zegt toch gewoon wat er gebeurd is? Hij had niet verwacht dat ze zich zo zouden ophopen, hij probeerde het te ontwijken, maar raakte met zijn voorvleugel Perez. Hij weet zelf ook wel dat hij achteraf gezien eerder had moeten remmen. Wat had jij volgens jou moeten zeggen?wowly schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:20:
[...]
Nou nou een beetje kalmer mag best. Als Max totaal niet ingaat op zijn blunder en dan andere zaken loopt aan te wijzen dat het niet zo best ging gaan heb je (op dat moment!) Weinig zelfreflectie ja. Hopenlijk als de teleurstelling wat is gezakt dat hij dat zelf ook inziet anders krijgen we weer zo'n vreselijk half jaar waarin hij zichzelf gaat dwarszitten.
Dat wil ik wel, het ziet er alleen als een schok naar links uit.Hippocampus schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:24:
[...]
Het is dat ik die zo niet voor handen heb, maar waarom wil je niet aannemen van meerdere kijkers dat Max niet geraakt werd?
Hij parkeerde zijn auto strak voor mijn tribuneplek, en die Honda rookte nog even flink na! Ik ben bang dat er wel meer stuk is.MikeyMan schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:25:
[...]
Volgens mol schoot er een turbo slang los
Ik zou het doen!
Volgens Tost was het een oil leak en dat kan natuurlijk nadien wel wat meer schade veroorzaken denk ik. Maar goed, Tost gokte ook maar een beetje aangezien ze het nu natuurlijk nog niet weten. Schat wel dat hij het net wat beter weet dan Olaf (ook omdat hij wat meer info heeft waarsch), dus dat zou het zomaar geweest kunnen zijn.rammes schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:27:
[...]
Hij parkeerde zijn auto strak voor mijn tribuneplek, en die Honda rookte nog even flink na! Ik ben bang dat er wel meer stuk is.
Iets als " ik vergiste me", of "ze remde harder dan ik dacht" of zoals Leclerc zeg " sorry ik verklootte het".ThomasG schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:27:
[...]
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jij had willen horen. Max zegt toch gewoon wat er gebeurd is? Hij had niet verwacht dat ze zich zo zouden ophopen, hij probeerde het te ontwijken, maar raakte met zijn voorvleugel Perez. Hij weet zelf ook wel dat hij achteraf gezien eerder had moeten remmen. Wat had jij volgens jou moeten zeggen?
Is toch niet gek? Is toch niet erg om te zeggen?
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat komt omdat Monza zeer atypisch is, zeker hoe de auto's nu zijn.Atlas schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:11:
We hebben een aerodynamische reglement dat meer neerwaartse druk ontwerpen en races, eigenlijk overal beloond. Dat komt doordat vrijwel elk recht stuk is voorzien van DRS zone met het detectiepunt aan het einde van de bocht. Een snellere auto in de bochten wordt als het ware beloond met DRS op een voorligger en tegen DRS is bijna niet te verdedigen. Sinds de introductie van DRS is het al het beste om voor maximale neerwaartse druk te gaan en topsnelheid ietwat op te offeren. Het is echt geen toeval dat sinds de introductie in 2011, de teams met de meeste neerwaartse druk, RBR en Mercedes, beiden dominant waren.
Deze ontwerpfilosofie werkt eigenlijk overal behalve op Monza en mindere mate op Spa, in Canada en banen zoals Bahrein. Monza is alleen heel erg extreem. Wat hier gebeurd lijkt te zijn is dat de auto's die relatief tot hun directe concurrenten, veel neerwaartse druk missen, opeens uitstekend waren. Dat zijn dus Renault en Ferrari.
Op Monza gaat iedereen naar minimale vleugels, maar de auto's die ontworpen zijn voor meer neerwaartse druk, kunnen minder opgeven omdat de auto alsnog een balans tussen de voor en achterkant moet hebben. Je kan de vleugels wel flink trimmen, maar als de auto dan niet meer goed stuurt, dan zit je met je Monza spec die alsnog niet werkt. Je gaat het gewoon niet winnen van een auto die simpelweg ontworpen is voor meer topsnelheid en minder neerwaartse druk. De Renault lijkt meer een geval te zijn van slecht, de Ferrari is zeer doelbewust ontworpen om DRS te neutraliseren en voor absoluut maximale topsnelheid te gaan zodat ze nauwelijks in te halen zijn door een auto die voor veel neerwaartse druk gaat.
Ook denk ik dat zowel Ferrari als Renault geluk hebben gehad met het resultaat. Ondanks alles was Mercedes zeker niet slechter dan Ferrari, terwijl dit het absoluut beste scenario voor Ferrari was. Dat is een zeer sobere conclusie om te trekken omdat het aangeeft hoe goed Mercedes eigenlijk is. Renault had geluk dat de kwalificatie zo vreemd uitviel en Verstappen achteraan startte en ook nog eens een nieuwe vleugel moest halen die de halve race op te veel neerwaartse druk was afgesteld. Als Max en Albon op P5 en P6 hadden gekwalificeerd, dan denk ik niet dat Renault ze gepasseerd had. Ik had Max nog wel een gooi zien doen naar het podium, zeker als Vettel zichzelf alsnog uitschakelt.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Maar dat zegt hij toch ook? En jij weet net zo goed als ik dat je bij Ziggo geen antwoorden van hoge kwaliteit hoeft te verwachten.wowly schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:31:
[...]
Iets als " ik vergiste me", of "ze remde harder dan ik dacht" of zoals Leclerc zeg " sorry ik verklootte het".
Is toch niet gek? Is toch niet erg om te zeggen?
Denk dat Red Bull in de mix had kunnen zitten, maar denk wel dat het inhalen van ofwel de Ferarri's ofwel de Mercs gewoon lastig was geweest (zie Perez). Vind trouwens ook wel dat Hamilton een goede race heeft gereden. Hij was echt weer ijzersterk (tot zijn banden het opgaven) en hij had eigenlijk ook wel een beetje verdiend hier te winnen (zeker na die gemiste bocht van Leclerc imo). Denk dat als het kampioenschap niet al binnen was geweest, dat die shortcut een veel groter discussiepunt zou zijn geweest.DaniëlWW2 schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:35:
[...]
Dat komt omdat Monza zeer atypisch is, zeker hoe de auto's nu zijn.![]()
We hebben een aerodynamische reglement dat meer neerwaartse druk ontwerpen en races, eigenlijk overal beloond. Dat komt doordat vrijwel elk recht stuk is voorzien van DRS zone met het detectiepunt aan het einde van de bocht. Een snellere auto in de bochten wordt als het ware beloond met DRS op een voorligger en tegen DRS is bijna niet te verdedigen. Sinds de introductie van DRS is het al het beste om voor maximale neerwaartse druk te gaan en topsnelheid ietwat op te offeren. Het is echt geen toeval dat sinds de introductie in 2011, de teams met de meeste neerwaartse druk, RBR en Mercedes, beiden dominant waren.
Deze ontwerpfilosofie werkt eigenlijk overal behalve op Monza en mindere mate op Spa, in Canada en banen zoals Bahrein. Monza is alleen heel erg extreem. Wat hier gebeurd lijkt te zijn is dat de auto's die relatief tot hun directe concurrenten, veel neerwaartse druk missen, opeens uitstekend waren. Dat zijn dus Renault en Ferrari.
Op Monza gaat iedereen naar minimale vleugels, maar de auto's die ontworpen zijn voor meer neerwaartse druk, kunnen minder opgeven omdat de auto alsnog een balans tussen de voor en achterkant moet hebben. Je kan de vleugels wel flink trimmen, maar als de auto dan niet meer goed stuurt, dan zit je met je Monza spec die alsnog niet werkt. Je gaat het gewoon niet winnen van een auto die simpelweg ontworpen is voor meer topsnelheid en minder neerwaartse druk. De Renault lijkt meer een geval te zijn van slecht, de Ferrari is zeer doelbewust ontworpen om DRS te neutraliseren en voor absoluut maximale topsnelheid te gaan zodat ze nauwelijks in te halen zijn door een auto die voor veel neerwaartse druk gaat.
Ook denk ik dat zowel Ferrari als Renault geluk hebben gehad met het resultaat. Ondanks alles was Mercedes zeker niet slechter dan Ferrari, terwijl dit het absoluut beste scenario voor Ferrari was. Dat is een zeer sobere conclusie om te trekken omdat het aangeeft hoe goed Mercedes eigenlijk is. Renault had geluk dat de kwalificatie zo vreemd uitviel en Verstappen achteraan startte en ook nog eens een nieuwe vleugel moest halen die de halve race op te veel neerwaartse druk was afgesteld. Als Max en Albon op P5 en P6 hadden gekwalificeerd, dan denk ik niet dat Renault ze gepasseerd had. Ik had Max nog wel een gooi zien doen naar het podium, zeker als Vettel zichzelf alsnog uitschakelt.
Misschien is een plaatje genoeg voor je:Mel33 schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:27:
[...]
Dat wil ik wel, het ziet er alleen als een schok naar links uit.
Iedereen gaat rechtsaf behalve Max en zoals je ziet niemand achter hem.

Waardeer het zeer dat je de tijd neemt om uitgebreid dit soort analyses te schrijvenDaniëlWW2 schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:35:
[...]
Dat komt omdat Monza zeer atypisch is, zeker hoe de auto's nu zijn.![]()
Inderdaad zeer opvallend. Waar McLaren normaal overduidelijk het 4e team is, waren ze vandaag ook in geen verre of wegen te bekennen. Daarom wel benieuwd of op Singapore de verhoudingen weer hersteld zijn.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik denk dat het nog wel mogelijk was geweest. Perez in zijn Racing Point is ook een lage neerwaartse druk auto. Eerste maal op oude banden ging het voor geen meter, tweede maal op verse banden was het steeds net niet. Een Mercedes pakken op strategie en dan afhouden was mogelijk geweest.Snowdog schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:38:
[...]
Denk dat Red Bull in de mix had kunnen zitten, maar denk wel dat het inhalen van ofwel de Ferarri's ofwel de Mercs gewoon lastig was geweest (zie Perez). Vind trouwens ook wel dat Hamilton een goede race heeft gereden. Hij was echt weer ijzersterk (tot zijn banden het opgaven) en hij had eigenlijk ook wel een beetje verdiend hier te winnen (zeker na die gemiste bocht van Leclerc imo). Denk dat als het kampioenschap niet al binnen was geweest, dat die shortcut een veel groter discussiepunt zou zijn geweest.
Hamilton reed ook uitstekend ja, alweer.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik denk het wel. Met name Renault zie ik het daar eigenlijk erg moeilijk krijgen. McLaren en STR zullen daar waarschijnlijk sterker zijn, Kimi kan je ook nooit afschrijven en Perez eigenlijk ook niet.Maurice079 schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:41:
[...]
Waardeer het zeer dat je de tijd neemt om uitgebreid dit soort analyses te schrijven
Inderdaad zeer opvallend. Waar McLaren normaal overduidelijk het 4e team is, waren ze vandaag ook in geen verre of wegen te bekennen. Daarom wel benieuwd of op Singapore de verhoudingen weer hersteld zijn.
Max daarentegen gaat daar voor pole en alles daaronder is waarschijnlijk een teleurstelling.
Was misschien idd wel mogelijk geweest met de juiste strategie. Maar goed, voor een circuit dat RB totaal niet ligt, was het nog niet zo slecht imo (na de start van VER).DaniëlWW2 schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:41:
[...]
Ik denk dat het nog wel mogelijk was geweest. Perez in zijn Racing Point is ook een lage neerwaartse druk auto. Eerste maal op oude banden ging het voor geen meter, tweede maal op verse banden was het steeds net niet. Een Mercedes pakken op strategie en dan afhouden was mogelijk geweest.
Hamilton reed ook uitstekend ja, alweer.
Verbaasde me wel een klein beetje dat Mercedes niet harder probeerde om Leclerc onder druk te zetten nadat Vettel zijn fout maakte. Toen hadden ze allebei de auto's op een compleet andere strategie kunnen zetten om wat te proberen, maar uiteindelijk deden ze daar niet zoveel mee imo.
Overdrijven is ook een vak. Sainz lag gewoon op P6, achter Hulkenberg en Ricciardo. Hoe minder downforce er nodig is, hoe beter de Renault het doet. Dit was wel enigszins te verwachten, hoewel dat natuurlijk niks afdoet aan de prestaties.Maurice079 schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:41:
[...]
Waardeer het zeer dat je de tijd neemt om uitgebreid dit soort analyses te schrijven
[ Voor 13% gewijzigd door NotSoSteady op 08-09-2019 17:51 ]
https://streamable.com/109lg
Williams laat Kubica wegrijden terwijl rechtsvoor de band nog vastgehouden wordt.
- DaniëlWW2
- Niet online
Mercedes heeft het ook niet slim gespeeld. Dat merk je soms toch wel een beetje, de onwennigheid om iemand in te moeten halen zonder hun extreme voordeel in vermogen. Daar reageren ze vaak niet goed op. Op Verstappen neutraliseren eigenlijk ook niet, tenminste niet voor Bottas. Dat komt misschien ook omdat ik al een tijdje vermoed dat Verstappen eigenlijk nauwelijks respect voor Bottas heeft en hem ziet als makkelijke prooi. Tegenovergestelde is dat Bottas zich vaak al geen raad weet met de "veldvulling" en daar al wat moeite heeft. Tegen de toppers lukt het hem zelden om in te halen of te verdedigen.Snowdog schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:50:
[...]
Was misschien idd wel mogelijk geweest met de juiste strategie. Maar goed, voor een circuit dat RB totaal niet ligt, was het nog niet zo slecht imo (na de start van VER).
Verbaasde me wel een klein beetje dat Mercedes niet harder probeerde om Leclerc onder druk te zetten nadat Vettel zijn fout maakte. Toen hadden ze allebei de auto's op een compleet andere strategie kunnen zetten om wat te proberen, maar uiteindelijk deden ze daar niet zoveel mee imo.
Leuke screencap maar laat de situatie niet goed zien. Voor Perez en de Toro Rosso (ik gok Gasly?) gingen mensen op elkaar omdat er niet genoeg ruimte werd gelaten. Daardoor schoof alles daarachter ook erop in en werd het van hard remmen tot bijna stilstaan. Verstappen kon dat onmogelijk zien en wist Perez maar net te ontwijken. Als je de onboard van Verstappen bekijkt, zie je juist dat ie extreem kalm naar de bocht gaat en alleen maar naast Norris duikt omdat daar een gat lijkt te komen omdat de binnenkant eerder afremt dan buiten.vliegnerd schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:14:
[...]
[Afbeelding]
[Streamable: Replay 2019-09-08 15-22-20]
Ik zie niet hoe je Verstappen hier veel kwalijk kunt nemen. 1 meter later aankomen en dr was net genoeg ruimte om Perez te volgen maar nu duurde het dus 5 seconden langer + zijn vleugel raakt stuk (zie vonken rechtsonder). Vervolgens zit Verstappen 40 seconden achter het hele veld en dat is gewoon te veel. Zeker als je nog een extra pitstop moet maken omdat je team weigert er Hard onder te zetten.
De snelheid waarmee ie vervolgens op het gras komt, geeft aan hoe langzaam het was en ik zie hem ook nergens dichter naast/achter anderen zitten dan de mensen rond hem heen. Verder wordt het remmen steeds harder en harder tot het punt waarop vermijden haast onmogelijk is. Je ziet degenen voor hem ook al de chicane ontwijken, dat is ook niet voor niks.
[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 08-09-2019 17:58 ]
Het is heel normaal dat er geritst word in het achterveld bij een chicane zoals Monza. Max maakte een domme fout en dat heeft hem wat punten gekost vandaag.
- DaniëlWW2
- Niet online
Kvyat had een olielek opgelopen tijdens de pitstop. 
Quick update on DK's stoppage...
— Honda Racing F1_Archive (@HondaRacingF1) 8 september 2019
With the @ToroRosso engineers, we're going to investigate the cause and location of the oil leak that stopped Kvyat as soon as the car is back in the garage.#PoweredByHonda pic.twitter.com/zpT5tmIj8l
Te weinig afstand dus. Leerpuntje voor hem dat de race niet in de eerste bocht gewonnen wordt.Hippocampus schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:41:
[...]
Misschien is een plaatje genoeg voor je:
Iedereen gaat rechtsaf behalve Max en zoals je ziet niemand achter hem.
[Afbeelding]
Je mag toch hopen dat hij dat de vorige race geleerd zou hebben...Erapaz schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:57:
[...]
Te weinig afstand dus. Leerpuntje voor hem dat de race niet in de eerste bocht gewonnen wordt.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Denk dat de afstand niet eens zozeer het probleem was, meer het enorme afremmen. Je kan moeilijk veel verder achterop gaan rijden, tenzij je na L1 nog op de laatste plek wil rondrijden. Dat zijn toch best moeilijke afwegingen om te maken, omdat je in L1 potentieel ook veel goed kunt maken.Erapaz schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:57:
[...]
Te weinig afstand dus. Leerpuntje voor hem dat de race niet in de eerste bocht gewonnen wordt.
Wat een belachelijk kwalificatie weer; waarom zou iets direct weer "dom" moeten zijn....kevz schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:55:
Het is heel normaal dat er geritst word in het achterveld bij een chicane zoals Monza. Max maakte een domme fout en dat heeft hem wat punten gekost vandaag.
Ja een fout, maar niet dom....
Het veld schuift voor Max in elkaar, hier kan hij nooit 100% op anticiperen, wanneer je achteraan start heb je meer kans om verrast te worden door dingen die voor je gebeuren dan op moment dat je voorin rijd.
Max kan Perez net niet ontwijken, hij heeft zich zelf daar alleen mee. Niet een domme fout, gewoon een fout.... Uithuilen en weer door gaan.
Beetje jammer dan een zinnige discussie steeds moet worden verpest door polarisatie van gewone racezaken...
Cogitationis poenam nemo patitur
Ga ergens anders lopen provoceren met dit soort niet onderbouwde meningen die als feiten geponeerd worden.
[ Voor 81% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-09-2019 18:20 ]
Jaja, mag hopen dat dit een grapje is. Maar wat een absurde conclusie. Hij was absoluut niet agressief vandaag, gewoon pech/inschattingsfoutje wat allemaal in split seconds moet gebeuren, shit happens. Dat risico loop je nou eenmaal als je achteraan start.LockeJohn schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:00:
Ga ergens anders lopen provoceren met dit soort niet onderbouwde meningen die als feiten geponeerd worden.
[ Voor 27% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-09-2019 18:20 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.