I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Grappling hook om aan de Merc te hangen?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Denk dat ze dan beter de Ferrari kunnen kiezenYakuzA schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:49:
[...]
Grappling hook om aan de Merc te hangen?
Die gaat harder op het rechte stuk
Ziet eruit als een dj podium. Komt er post-race nog een concert? Of waar gaan de rijders straks staan? Vond het podium vorig jaar ook wel prima eruit zien eigenlijk...TrekDr0p schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:27:
[Afbeelding]
Geinig weetje, het podium is door een Nederlands bedrijf voorzien van de led uitrusting enzo
Martinspire schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:01:
[...]
Ziet eruit als een dj podium. Komt er post-race nog een concert? Of waar gaan de rijders straks staan? Vond het podium vorig jaar ook wel prima eruit zien eigenlijk...
El podium de Monza se parece ya a una discoteca...
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 5 september 2019
Monza's podium already looks a discotheque... pic.twitter.com/eUNN6pWkUa

zo ziet het podium er nu uit.
Denk dat het eerder een item is wat ze gebruiken voor hun motorhome.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dus toch een gesloten cockpit vanaf 2021?basvn schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:30:
Nieuwe Ferrari gelekt!
MAX gaat deze gewoon winnen.
Germany = MER viert 125 jaar bestaan = MAX winnen
Italie = FER viert 90 jaar = MAX winnen
Zo ik kan zondag wat anders gaan doen dan tv kijken
Ik kan hem nog mooier vertellen.TrekDr0p schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:50:
Maar nu ik erover na denk.
MAX gaat deze gewoon winnen.
Germany = MER viert 125 jaar bestaan = MAX winnen
Italie = FER viert 90 jaar = MAX winnen
Zo ik kan zondag wat anders gaan doen dan tv kijken
Duitsland = MER viert 125 jaar bestaan = Regenrace = MAX winnen
Italie: FER viert 90 jaar bestaan = (hoogstwaarschijnlijk) regenrace = Max winnen?
sorry maar achteraan starten en ham voorbij komen zie ik niet gebeurenMartin0 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:52:
[...]
Ik kan hem nog mooier vertellen.
Duitsland = MER viert 125 jaar bestaan = Regenrace = MAX winnen
Italie: FER viert 90 jaar bestaan = (hoogstwaarschijnlijk) regenrace = Max winnen HAM winnen?
[ Voor 9% gewijzigd door Wognummer op 05-09-2019 12:01 ]
Ham kan ook uitvallen of crashen.Wognummer schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:00:
[...]
sorry maar achteraan starten en ham voorbij komen zie ik niet gebeuren
Hey tegen stats kan je niks inbrengen, dat zijn gewoon feitenWognummer schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:00:
[...]
Feit is dat ik HAM de betere regenrijder vindTrekDr0p schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:25:
[...]
Hey tegen stats kan je niks inbrengen, dat zijn gewoon feiten
Dat is geen feit, maar een meningWognummer schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:26:
[...]
Feit is dat ik HAM de betere regenrijder vind
-
En Hamilton gleed inderdaad op slicks uit op Hockenheim (erg vroege call van het team). Net als Max, maar Max deed het 1 bocht eerder gelukkig.
En verder heeft Max in regenachtige omstandigheden nooit echt Hamilton volledig zoek gereden. In kwalificatie was Hamilton vaak sneller ook.
[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 05-09-2019 12:46 ]
Als je een auto onder je derrière hebt die nogal wat meer vermogen heeft (zeker in het verleden), dan kan je met extra downforce wel wat winst behalen, en dus ook in de nattigheid. Waarmee ik niet wil beweren dat Hamilton de mindere is van Verstappen, maar hij had het wel ietsje gemakkelijker in de Mercedes.StealthyPeanut schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:38:
Max heeft 2 goede regenraces gehad. In Brazilië 2016, maar Hamilton reed toen gewoon weg bij Max tot aan de restart (totdat Max nieuwe banden kreeg en de tragere auto's in ging halen).
En Hamilton gleed inderdaad op slicks uit op Hockenheim. Net als Max, maar Max deed het 1 bocht eerder gelukkig.
En verder heeft Max in regenachtige omstandigheden nooit echt Hamilton volledig zoek gereden. In kwalificatie was Hamilton vaak sneller ook.
Nu weet ik wel dat extra HP's niet veel doen in de nattigheid, maar daar gaat het niet om. De Mercedes kon door dat extra vermogen t.o.v. (vooral) Renault power, standaard meer downforce zetten, en dat werkt dan onder alle omstandigheden.
Testing, one, two ...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Rollende start? Dat was gewoon een staande start, waar Max verschrikkelijk weg kwam.Maarten_E schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:56:
Ik ben wel benieuwd naar hoe Max start in de regen met deze Honda motor. Max lijkt überhaupt al soms moeite te hebben er goed mee weg te komen, plus minder tractie bij de start, plus dat ik meen dat er wel iets van turbolag op de Hondamotor zit? In Duitsland was het een rollende start, dus ben benieuwd hoe een staande start eruit zou zien.
Maar heel die kant kwam slecht weg, omdat daar nog niet gereden was en het gewoon nog natter was denk ik.
EDIT:
Daarnaast las ik dat Ferrari ook de nieuwe spec motor gaan monteren.
[ Voor 20% gewijzigd door Edd op 05-09-2019 13:17 ]
-
Oeh, Ferrari gaat de smokescreen tactiek toepassen? LEC rijdt voorop onder de oval door, VET zet zijn smokescreen aan en de eerste 8 auto's daar achter klappen bij Ascari op elkaar.Edd schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:14:
EDIT:
Ah en dan hebben ze Super Mario natuurlijk als driver erin zitten!
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Renault heeft met twee teams evenveel motoren in de pools als Mercedes, met drie teams ... 19 stuks (snel geteld).Edd schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:14:
[Twitter]
[Afbeelding]
EDIT:
Dat is ook zo. Lastig om exact in te schatten wat dan echt aan de auto ligt en wat niet. De auto van 2017 of 2018 was volgens mij ook weer niet goed in de regen. Dus dan kan je nog zo'n goede coureur zijn, de auto moet ook wel mee willen.hardware-lover schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:46:
[...]
Als je een auto onder je derrière hebt die nogal wat meer vermogen heeft (zeker in het verleden), dan kan je met extra downforce wel wat winst behalen, en dus ook in de nattigheid. Waarmee ik niet wil beweren dat Hamilton de mindere is van Verstappen, maar hij had het wel ietsje gemakkelijker in de Mercedes.
Nu weet ik wel dat extra HP's niet veel doen in de nattigheid, maar daar gaat het niet om. De Mercedes kon door dat extra vermogen t.o.v. (vooral) Renault power, standaard meer downforce zetten, en dat werkt dan onder alle omstandigheden.
Dit inderdaad.hardware-lover schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:46:
Als je een auto onder je derrière hebt die nogal wat meer vermogen heeft (zeker in het verleden), dan kan je met extra downforce wel wat winst behalen, en dus ook in de nattigheid. Waarmee ik niet wil beweren dat Hamilton de mindere is van Verstappen, maar hij had het wel ietsje gemakkelijker in de Mercedes.
Daarbij was de RB14 ook nog eens een draak in de regen, iets waar Max niet veel aan kon doen.
Vleugeltje van de RB15 voor dit weekend
En die van TR is iets minder extreem..
[ Voor 32% gewijzigd door Edd op 05-09-2019 14:07 ]
-
Is amper een vleugel te noemen, is bijna een Horizontaal plankje xDEdd schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:06:
[Afbeelding]
Dat is gewoon perma-DRSMartin0 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:07:
[...]
Is amper een vleugel te noemen, is bijna een Horizontaal plankje xD
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Downforce? welke downforceEdd schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:06:
[Afbeelding]
Red Bull doesn't give you wings™ThomasG schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:15:
[...]
Als je hem nu openklapt krijg je juist meer drag, ofwel DPS: Drag Promotion System
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
die van RB ziet eruit alsof hij meer "upforce" genereerd dan "downforce"Edd schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:06:
[Afbeelding]
En die van TR is iets minder extreem..
[Afbeelding]
PSN
Ik denk dat ie op het randje zit, 1 mm vlakker en je krijgt inderdaad meer lift dan downforce en krijgt de auto van RBR echt vleugelsYakuzA schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:28:
[...]
die van RB ziet eruit alsof hij meer "upforce" genereerd dan "downforce"
Klopt, dat waren al testruns voor Monza.Verwijderd schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:43:
Met deze vleugel hebben ze toch ook enkele ronden in FP2 of 3 gereden in Spa ?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Net als een Indycar met een oval setup, een plakje als voorvleugel en een plankje als achtervleugel.DJTimo schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:35:
Blijkbaar trekt RBR nog genoeg downforce uit de vloer, want deze achtervleugel is nagenoeg neutraal. Als er geen reglement was omtrent afmetingen e.d. hadden ze waarschijnlijk zonder achtervleugel gereden.

Weer of geen weer de spec 4 gaat erin.hansvk schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:27:
Ik vraag me af of Max met de Spec 4 gaat rijden tijdens de race als ze regen verwachten.
Dat zeiden ze afgelopen weekend ook en dat klopte ook maar niet tijdens de race bleek achterafppbruins schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:30:
[...]
Weer of geen weer de spec 4 gaat erin.
Mijn boefje is liev!
"Rosberg is een beetje de nieuwe Jacques Villeneuve. Die is inmiddels wel redelijk bijgedraaid, maar het lijkt alsof Rosberg nu telkens een tegendraadse mening wil geven", zei Verstappen donderdag in op een persmoment van Red Bull in Monza tegen diverse media waaronder De Telegraaf.
PSN
Ze gaan in Italië wisselen omdat ze dan in Singapore meer kans hebben. Daar achteraan starten heeft niet zoveel zinJB schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:31:
[...]
Dat zeiden ze afgelopen weekend ook en dat klopte ook maar niet tijdens de race bleek achteraf
Klopt, maar het is nu ook bevestigd door Honda en dat was voor Spa volgens mij niet het geval.JB schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:31:
[...]
Dat zeiden ze afgelopen weekend ook en dat klopte ook maar niet tijdens de race bleek achteraf

Crash Ericsson na DRS failure.
Gelukkig goed afgelopen.
Dat was bekend, had (achteraf) ook al in Spa gekund. Verbaasde me vooral dat er uiteindelijk niet mee gereden is tijdens de race.Holkers schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:35:
[...]
Ze gaan in Italië wisselen omdat ze dan in Singapore meer kans hebben. Daar achteraan starten heeft niet zoveel zin
Mijn boefje is liev!
Mij verbaasde dat eerst ook, maar als je er over nadenkt: Van achteraan starten zonder al te veel aspiraties om veel hoger dan top-6 te komen, daar heb je die spec-4 misschien niet zo hard voor nodig. En nu een race uitsparen scheelt op het einde van het seizoen toch weer 300km (qua betrouwbaarheid).JB schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:01:
[...]
Dat was bekend, had (achteraf) ook al in Spa gekund. Verbaasde me vooral dat er uiteindelijk niet mee gereden is tijdens de race.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dat zag er inderdaad echt heel akelig uit, en alleen maar omdat er het flapje in de achtervleugel open bleef staan waardoor bij het aanremmen niet genoeg druk op de achterwielen kwam ...kevlar01 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:39:
Vorig jaar....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gelukkig goed afgelopen.
Inderdaad.redfoxert schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:05:
[...]
Dat zag er inderdaad echt heel akelig uit, en alleen maar omdat er het flapje in de achtervleugel open bleef staan waardoor bij het aanremmen niet genoeg druk op de achterwielen kwam ...
En dat op het circuit waar DRS (en dus ook DRS fouten) het minste invloed hebben omdat de achtervleugel relatief vlak staat.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Dat zei ene mod ook in het België race topic
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
ik zou het andersom stellen, het circuit waar DRS het meeste invloed heeft, want dat horizontale plankje daarvoor geeft 0 downforce. Op het moment dat de drs open staat heb je dus 0% downforce vanuit de achtervleugel.nocalimero schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:28:
[...]
Inderdaad.
En dat op het circuit waar DRS (en dus ook DRS fouten) het minste invloed hebben omdat de achtervleugel relatief vlak staat.
Op andere circuits heb je misschien nog 30 a 40% downforce vanuit je achtervleugel met drs open.
PSN
Als Hamilton straks in de regen weer zo'n geweldige pitstop heeft kan je hem gewoon een ronde lappen hoor, zelfs vanaf P20Wognummer schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:00:
[...]
Ericsson hit me!kevlar01 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:39:
Vorig jaar....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gelukkig goed afgelopen.
Die ene marshall achter die vangrail had toen ook een behoorlijke bruine onderbroek

Norris zijn Helm dit weekend
Inspiratie van Rossi zo te zien
Norris pakt ook een nieuwe motor en mag naast Max starten.
Volgens Renault is ook het issue gefixt waar hij vorige race mee uitviel
Merc had niet genoeg onderdelen om KUB en perez van een spec3 te voorzien. Die rijden met een oudere spec2 dit weekend.
[ Voor 33% gewijzigd door YakuzA op 05-09-2019 18:59 ]
PSN
Dit jaar een mooie blauwe RBR?
nee ik denk een rode FER op P1
(of t moet echt gaan regenen, en strategie gaat totaal mis)
[ Voor 43% gewijzigd door basvn op 05-09-2019 19:04 ]
Ik zie vooral de witte wagens wegzakken. Zal dit jaar wel buiten de top 10 zijn.basvn schreef op donderdag 5 september 2019 @ 19:04:
[Afbeelding]
Dit jaar een mooie blauwe RBR?
nee ik denk een rode FER op P1
(of t moet echt gaan regenen, en strategie gaat totaal mis)
Zegt veel over Williams.
Ze hebben nu niet echt een low-downforce vleugel in vergelijking met de rest.. Dus ik vermoed dat je gelijk krijgtTheBrut3 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 19:34:
[...]
Ik zie vooral de witte wagens wegzakken. Zal dit jaar wel buiten de top 10 zijn.
Zegt veel over Williams.
-
https://www.ziggosport.nl...tel-leclerc-en-gasly.html
VET: I've got balls but none of the are crystal.
[ Voor 53% gewijzigd door DJTimo op 06-09-2019 08:09 ]
Ik verwacht niet dat dit gaat gebeuren, eerder een Albon - Spa actie.TrekDr0p schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 07:07:
Zal eigenlijk wel vet zijn als VER tijdens Q1 de snelste tijd zet van de hele Q, om even te laten zien hoe hard hij had kunnen gaan
We zijn er , we doen mee, maar we starten toch achter dus doei Q !
Verwacht dat RB alleen geinteresseerd is in race trim aka long runs, Zou wel leuk zijn als ze wat proefstarts maken.TrekDr0p schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 07:07:
Zal eigenlijk wel vet zijn als VER tijdens Q1 de snelste tijd zet van de hele Q, om even te laten zien hoe hard hij had kunnen gaan
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Vettel: "I've got balls, but none of them are crystal"

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Moet ik jullie nog even wijzen op de huisregels van dit topic:
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Ik ben er zo klaar mee. Als je moeite hebt met Ziggo en de mensen er omheen, kijk dan gewoon niet. Kijk dan naar de Duitse RTL of neem een F1 TV abo. Maar laat het zeiken alsjeblieft achterwege.
[ Voor 42% gewijzigd door tweakduke op 06-09-2019 10:51 . Reden: Quote aangepast ]
Sure, maar de beste oplossing is nog altijd enkel de race/quali/fp's kijken. En anders een sky stream opzoeken, dan kun je Crofty over de vorm van z'n theezakje horen praten terwijl er interessante dingen on track gebeuren tijdens de FP's. Het is nergens ideaal en er is overal gezeik op welke vorm van uitzending dan ook.Pyrone89 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:36:
[...]
Graag gedaan. Help graag het quotum te vullen.
Verschil is dat ik een concrete oplossing voorstel (Amber Brantsen)
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Begin steeds meer fan van hem te worden. Als Max niet kan winnen heb ik nu (van de realistische kanshebbers) het liefste Vettel tegenwoordig (Albon, Norris, Kvyat en Hulkenberg staan hoger in de hierarchie maar zijn geen kanshebbers) . Alles beter dan fake personen zoals Leclerc en ‘best crowd ever’ Hamilton (die de records cadeau krijgt door de ongekende ultra dominantie van Mercedes in de afgelopen 6 jaar)Chiron schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:39:
[...]
Vettel: "I've got balls, but none of them are crystal"

Ziet eruit alsof de carbon fiber man dronken was op het werkkevlar01 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:45:
Kekke voorvleugel bij het Italiaanse kleine broertje
[Afbeelding]
Het HAM bashen quota is ook weer gehaald zie ik. Ja hij heeft het beste matriaal, maar dan nog presteert hij de afgelopen 6 jaar ongekend goed. 6 jaar lang de focus, 5 jaar lang je teammaat verslaan. HAM is gewoon ontzettend goed. Ik ben ook geen fan, maar je kan niet ontkennen dat hij de maatstaaf is in de huidige F1.Pyrone89 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:41:
[...]
Begin steeds meer fan van hem te worden. Als Max niet kan winnen heb ik nu (van de realistische kanshebbers) het liefste Vettel tegenwoordig (Albon, Norris, Kvyat en Hulkenberg staan hoger in de hierarchie maar zijn geen kanshebbers) . Alles beter dan fake personen zoals Leclerc en ‘best crowd ever’ Hamilton (die de records cadeau krijgt door de ongekende ultra dominantie van Mercedes in de afgelopen 6 jaar)
[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 06-09-2019 09:49 ]
De Mercedes is de maatstaf. Hij had moeite met Rosberg. Toch niet bepaald Prost niveau als je zijn eerdere carriere zag. Sla Senna, Fangio en Clark hoger aan. Schumacher ook, want die heeft maar in 2 jaar een dominante auto gehad. Maar Hamilton gaat alle records pakken door de Mercedes. Denk, net zoals Max zei, dat meerderen dit hadden kunnen doen in die auto. Wat de records veel minder waard maakt. En als hij dan tenminste nog het droge karakter van Hakkinen had was het hem vergeven, maar hij heeft die ergerlijke millenial Instagram-hoer uitstraling die tegenwoordig heerst onder de jeugd die allemaal als grootste ambitir hebben om ‘Influencer’ te worden in plaats van echte beroepen waar de wereld wat aan heeft. /zo ik ben klaargarriej schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:49:
[...]
Het HAM bashen quota is ook weer gehaald zie ik. Ja hij heeft het beste matriaal, maar dan nog presteert hij de afgelopen 6 jaar ongekend goed. 6 jaar lang de focus, 5 jaar lang je teammaat verslaan. HAM is gewoon ontzettend goed. Ik ben ook geen fan, maar je kan niet ontkennen dat hij de maatstaaf is in de huidige F1.
[ Voor 33% gewijzigd door Pyrone89 op 06-09-2019 09:54 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Had moeite met Rosberg? Hij heeft 4 seizoenen naast Rosberg gereden en heeft hem 3 seizoenen verslagen. En nog redelijk ruim ook:Pyrone89 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:51:
[...]
De Mercedes is de maatstaf. Hij had moeite met Rosberg. Toch niet bepaald Prost niveau als je zijn eerdere carriere zag. Sla Senna echt veel hoger aan.
2013: 189 tegen 171
2014: 384 tegen 317
2015: 381 tegen 322
2016: 380 tegen 385
Het enige jaar dat Hamilton "moeite" had met Rosberg verloor hij het kampioenschap op 5 puntjes en ook die zou hij gewonnen hebben als zijn motor niet geploft was in Maleisie.
Nee, ik ben ook geen fan van Hamilton, maar je kan moeilijk ontkennen dat hij de beste coureur op dit moment is en zeker een standaard heeft gezet.
[ Voor 5% gewijzigd door Extigo op 06-09-2019 09:56 ]
Dat laatste ontken ik dus wel. Zie boven waarom. Zeg niet dat het geen exceptionele coureur is he, maar the GOAT? No waydemo31051987 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:55:
[...]
Had moeite met Rosberg? Hij heeft 4 seizoenen naast Rosberg gereden en heeft hem 3 seizoenen verslagen. En nog redelijk ruim ook:
2013: 189 tegen 171
2014: 384 tegen 317
2015: 381 tegen 322
2016: 380 tegen 385
Het enige jaar dat Hamilton "moeite" had met Rosberg verloor hij het kampioenschap op 5 puntjes.
Nee, ik ben ook geen fan van Hamilton, maar je kan moeilijk ontkennen dat hij de beste coureur op dit moment is en zeker een standaard heeft gezet.
Misschien even beter lezen. Ik zeg niet GOAT, maar GOTM (Greatest of this moment) o.i.d. Ik zeg niet dat hij beter is dan Senna, Prost of Schumacher, maar hij komt toch wel erg in de buurt. Hij heeft een standaard neergezet waar alle coureurs die nu in de F1 zitten of nog gaan komen zich naar moeten meten.Pyrone89 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:56:
[...]
Dat laatste ontken ik dus wel. Zie boven waarom. Zeg niet dat het geen exceptionele coureur is he, maar the GOAT? No way
Verstappen is een exceptionele goede coureur en dat erkent Hamilton ook, maar ik moet nog zien dat Verstappen makkelijk Hamilton achter zich kan houden. Ik denk dat zij beiden redelijk op hetzelfde niveau zitten, ware het niet dat Verstappen zijn leeftijd mee heeft.
Hij had niet bepaald moeite met Rosberg in 2016. Eerder met zijn Mercedes... Verder gaan al dit soort vergelijkingen volledig mank wanneer je bedenkt dat elke volgende generatie van coureurs een soort evolutie is van de vorige. Ik twijfel er niet aan dat de Hamilton van nu een veel betere coureur is dan de Senna van toen, puur omdat de professionalisering enorm is toegenomen. Dat je een coureur niet mag om zijn persoonlijkheid is prima, maar de bias die je daar aan over houdt laten neerslaan op zijn resultaten is heel wat anders. Ik kan ook zeggen dat Senna een brokkenpiloot was en dat Fangio en Clark rondreden in een tijd dat wellicht 0.000000001% van de wereldbevolking bezig was met autosport...Pyrone89 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:51:
[...]
De Mercedes is de maatstaf. Hij had moeite met Rosberg. Toch niet bepaald Prost niveau als je zijn eerdere carriere zag. Sla Senna, Fangio en Clark hoger aan. Schumacher ook, want die heeft maar in 2 jaar een dominante auto gehad. Maar Hamilton gaat alle records pakken door de Mercedes. Denk, net zoals Max zei, dat meerderen dit hadden kunnen doen in die auto. Wat de records veel minder waard maakt. En als hij dan tenminste nog het droge karakter van Hakkinen had was het hem vergeven, maar hij heeft die ergerlijke millenial Instagram-hoer uitstraling die tegenwoordig heerst onder de jeugd die allemaal als grootste ambitir hebben om ‘Influencer’ te worden in plaats van echte beroepen waar de wereld wat aan heeft. /zo ik ben klaar
Ok, dan zitten we op 1 lijn. Dat gezegd hebbende als Hamilton zijn de coureur. Zijn de persoon kan ik hem echt niet uit staan.demo31051987 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:00:
[...]
Misschien even beter lezen. Ik zeg niet GOAT, maar GOTM (Greatest of this moment) o.i.d. Ik zeg niet dat hij beter is dan Senna, Prost of Schumacher, maar hij komt toch wel erg in de buurt. Hij heeft een standaard neergezet waar alle coureurs die nu in de F1 zitten of nog gaan komen zich naar moeten meten.
Verstappen is een exceptionele goede coureur en dat erkent Hamilton ook, maar ik moet nog zien dat Verstappen makkelijk Hamilton achter zich kan houden. Ik denk dat zij beiden redelijk op hetzelfde niveau zitten, ware het niet dat Verstappen zijn leeftijd mee heeft.
Dat heb ik overigens ook met Max. Hij is mij soms net iets te ‘kijk mij eens geen fuck geven of stoere uitspraken doen die al 3x tegen mij hebben gewerkt’. Nu weer ruzie zoeken met en stomme uitspraken doen over Rosberg die normaal megafan van hem is en een keer een terecht kritiekpunt aanstipt. Die heeft hij nu tot vijand in de media gemaakt en je kunt er donder op zeggen dat die hem niet meer gaat verdedigen in de media en de druk dus extra toe zal nemen vanuit de media. Hij kan niet met kritiek omgaan en lijkt niet de slimste jongen te zijn zeg maar. Getuige ook exacte kopie van fouten in Monaco en nu Spa. Als coureur overigens wel mijn favoriet van dit moment maar dat is vooral door zijn nationaliteit (kijk sinds 1999 fanatiek voordat iemand denkt dat ik nieuwe kijker ben). Getuige ook van die keer dat die Brazilianen als heethoofdig neerzette nadat Massa hem dwarszat (terwijl ze hem daar juist mega supporten). Dit soort shit gaat op den duur tegen hem werken.
[ Voor 17% gewijzigd door Pyrone89 op 06-09-2019 10:18 ]
Wat dat betreft lijk je dan wel een beetje op die projectie van 'm met je hot takes eerlijk gezegdPyrone89 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:04:
[...]
Dat heb ik overigens ook met Max. Hij is mij soms net iets te ‘kijk mij eens geen fuck geven of stoere uitspraken doen die al 3x tegen mij hebben gewerkt’. Lijkt niet de slimste jongen te zijn zeg maar.
Dit slaat dan weer nergens op en ironisch genoeg doe jij dat nu precies: 1 keer kritiek op HAM en je gaat meteen op de man spelen.Bansheeben schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:05:
[...]
Wat dat betreft lijk je dan wel een beetje op die projectie van 'm met je hot takes eerlijk gezegd

Het percentage wereldbevolking in autosport, maar zeker F1 was hoger in hun tijd. Simpelweg vanwege toegenomen kosten, toegenomen wereldbevolking en afgenomen F1 plekkenBansheeben schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:01:
[...]
Hij had niet bepaald moeite met Rosberg in 2016. Eerder met zijn Mercedes... Verder gaan al dit soort vergelijkingen volledig mank wanneer je bedenkt dat elke volgende generatie van coureurs een soort evolutie is van de vorige. Ik twijfel er niet aan dat de Hamilton van nu een veel betere coureur is dan de Senna van toen, puur omdat de professionalisering enorm is toegenomen. Dat je een coureur niet mag om zijn persoonlijkheid is prima, maar de bias die je daar aan over houdt laten neerslaan op zijn resultaten is heel wat anders. Ik kan ook zeggen dat Senna een brokkenpiloot was en dat Fangio en Clark rondreden in een tijd dat wellicht 0.000000001% van de wereldbevolking bezig was met autosport...
Natuurlijk is hij de afgelopen jaren de beste F1 coureur met voorsprong maar helaas schijnt dat voor sommige "fans" op dit forum heel moeilijk te accepteren te zijn .garriej schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:49:
[...]
Het HAM bashen quota is ook weer gehaald zie ik. Ja hij heeft het beste matriaal, maar dan nog presteert hij de afgelopen 6 jaar ongekend goed. 6 jaar lang de focus, 5 jaar lang je teammaat verslaan. HAM is gewoon ontzettend goed. Ik ben ook geen fan, maar je kan niet ontkennen dat hij de maatstaaf is in de huidige F1.
We zullen maar zeggen dat diezelfde "experts" allemaal gelijk hebben als ze zeggen dat zijn fenomenale rijstijl en mentaliteit er niet voor hebben gezorgd dat hij al jaren de beste rijder is maar dat het allemaal aan Mercedes ligt .
"Beautiful Clean Coal"
wat een gezeik zeg... Doe allemaal even een rondje lopen/frisse neus halen en daarna weer genieten van dit fantastische raceweekend!
PH-MRK request startup
We hebben een collectieve trage vrijdag op kantoor denk ikMrkoekie schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:18:
ik dacht dat ik tijdens m'n werk even gezellig kon bijlezen over de race... heet het topic niet "Race 14 GP van Italië?"
wat een gezeik zeg... Doe allemaal even een rondje lopen/frisse neus halen en daarna weer genieten van dit fantastische raceweekend!
Euh, moet jij niet werken tijdens je werk?Mrkoekie schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:18:
ik dacht dat ik tijdens m'n werk even gezellig kon bijlezen over de race... heet het topic niet "Race 14 GP van Italië?"
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Nou in precies deze post zelf bijvoorbeeld.leekers schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:21:
[...]
Excuse me ?
Waar zie je persoonlijke aanvallen hier als ik vragen mag ?
Misschien voel je je eigen te snel aangevallen een kwestie van nog wat groeien in je ontwikkeling misschien .
Beetje in de trant van ‘waarom zeg je dat ik je een eikel heb genoemd? Jij eikel’

Ik ga hier nu niet meer verder over praten, want het verziekt het hele topic. Back on topic nu.
Iemand al ontwikkelingen op de RB15 gezien?
uuuh nou het zit zo... uuuuuhPyrone89 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:23:
[...]
Euh, moet jij niet werken tijdens je werk?![]()
![]()
ok doei
PH-MRK request startup
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.