Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Neem aan dat ze ook graag willen weten wat de oorzaak van de safety mode is, ipv Dom het ding resetten. Ploffende motoren zitten ze niet op te wachten.Martinspire schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 20:25:
[...]
En waarom duurt het dan zo lang voordat ze doorhebben wat er aan de hand is? Kom op, een reset moet zo gedaan kunnen worden als blijkt dat de motor geen boem zegt...
Mee eens, zeker gezien het max haalbare was: starten op P19 ipv P20..MikeyMan schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 20:59:
[...]
Neem aan dat ze ook graag willen weten wat de oorzaak van de safety mode is, ipv Dom het ding resetten. Ploffende motoren zitten ze niet op te wachten.
Dat weten ze.... te hard over een curb waardoor die in safetymode sloegMikeyMan schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 20:59:
[...]
Neem aan dat ze ook graag willen weten wat de oorzaak van de safety mode is, ipv Dom het ding resetten. Ploffende motoren zitten ze niet op te wachten.
Samsung Flip 7
Ja nu wel. Maar wellicht duurde het even voordat ze die oorzaak uitgelicht hadden. De suggestie was om de motor te resetten en het nog een keer te proberen.dave1972 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:05:
[...]
Dat weten ze.... te hard over een curb waardoor die in safetymode sloeg
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:29
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Wolff is niet blij. Iedereen wil in de slipstream zitten en werd nerveus.
https://www.nu.nl/formule...-reed-als-een-idioot.html (via @NUnl)
Belooft morgen een mooie race te worden heb ik het gevoel. Ferrari en Mercedes dicht bij elkaar. Max misschien een mooie opmars vanuit achteren.
Jeej, VER mag startenThe Stewards have received a request from Aston Martin Red Bull Racing to allow car 33 to start the
race despite failing to set a qualifying time in Q1.
In accordance with Article 35.1 of the FIA Formula One Sporting Regulations, the Stewards grant
permission for car 33, Max Verstappen, to start the race, as the driver has set satisfactory times in
practice at this Event. The car will be placed on the grid in accordance with Article 35.1 of the FIA
Formula One Sporting Regulations.
Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the Stewards, in
accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and Article 9.1.1 of the FIA Judicial
and Disciplinary Rules, within the applicable time limits.
Er zit wel een FIA sensor/ iets in om de motor te controleren op de max 15k rpm. Lijkt me dat ze door de kerb en verlies contact met de baan daaroverheen dreigden te gaan.MikeyMan schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 20:32:
Ben Dan wel weer benieuwd wat dat FIA systeem is wat ingreep?
Hoop dat ik morgen ook een uitzending tref in shkodar. F1tv doet het niet hier
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zijn ze toch weer veel te voorzichtig geweest daar bij Honda. Ze kennen Max onderhand toch wel dan moet zo'n motor toch wel wat kunnen hebben. Dus sloop al die beveiligingen nu eens uit die software.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 20:06:
En Honda is erachter wat er mis ging met Verstappen zijn Q1 run.![]()
https://www.motorsport.co...monza-qualifying/4534336/
Te hard over een kerb gegaan, te veel wheelspin en de PU ging in een veilige modus. Lijkt erop dat er een revolutielimiet werd geraakt waardoor de PU zichzelf downrate. Anders kunnen ze potentieel ontploffen.
"When you grow up your heart dies"
Als je terug gaat naar een motor in je poule, pitstart.
als je een nieuwe motor neemt (na zo kwalificeren) P19 start..
makkelijke keuze dan lijkt me..
Así queda la parrilla provisional de salida a falta del cambio de motor de Pérez, que podría salir P19.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 7 september 2019
And the provisional grid. Still no confirmation on Pérez engine change. He should start P19 pic.twitter.com/uVKBe4kbCE
No.. he has gone back to older spec which was in his pool i understand
— Olav Mol®️ (@Olav_Mol) 7 september 2019
There is no new spec so it’ll have to be an older unit from the pool.
— Will Buxton (@wbuxtonofficial) 7 september 2019
He will fit a spec 2 new engine. Then P19. If it is a spec 1 should start from pitlane.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 7 september 2019
Bovenstaande tweets, zijn antwoorden op elkaar
[ Voor 4% gewijzigd door basvn op 07-09-2019 21:54 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Kortom Mercedes is zelfde als ieder ander team in de F1.ThomasG schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 19:38:
[...]
Mercedes is zo'n team dat zelf smerige trucjes uithaalt, als als andere teams het dan bij hun doen gaan lopen klagen. Mercedes heeft zelf ook in meerdere kwalificaties de boel opgehouden, steker nog dat deden in ze Q1 in deze kwalificatie ook.
Ze moeten met 2 min te gaan gewoon niet met z’n allen tegelijk de baan op willen en dan verwachten dat niemand ze in de weg rijdt...
Oftewel: je mag onder parc ferme onderdelen vervangen zolang het maar dezelfde spec is. Andere spec? => Pitlane start.basvn schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:53:
Maas in de regelementen?
Als je terug gaat naar een motor in je poule, pitstart.
als je een nieuwe motor neemt (na zo kwalificeren) P19 start..
makkelijke keuze dan lijkt me..
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
Bovenstaande tweets, zijn antwoorden op elkaar
Pak je dezelfde spec motor, maar is die nieuw, krijg je gridpenalty voor toevoegen extra motor aan de pool.
Ja, ik vind het in dit geval erg scheef.RobertMe schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:08:
[...]
Oftewel: je mag onder parc ferme onderdelen vervangen zolang het maar dezelfde spec is. Andere spec? => Pitlane start.
Pak je dezelfde spec motor, maar is die nieuw, krijg je gridpenalty voor toevoegen extra motor aan de pool.
Gooi je er een spec1 in , start je Pitlane
gooi je er een nieuwe (betere) spec 2 in, start je P19.
maar zal wel aan mij liggen, dat je zo ´goedkoop´ een gridpenalty kan nemen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
BOT had eigenlijk geen tijd maar staat toch 3?
VET had eigenlijk geen tijd maar staat toch 4?
Gaat echt helemaal nergens over dit..
Je vergeet, VER had geen tijd, maar staat zoals het hoort op P20 (of P19 als Perez er nog achter komt).BasvanS schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:18:
Dus even kort samengevat:
BOT had eigenlijk geen tijd maar staat toch 3?
VET had eigenlijk geen tijd maar staat toch 4?
Gaat echt helemaal nergens over dit..
Komt dus door de like for like regel. Valt in dit geval inderdaad mogelijk scheef uit. Maar van de andere kant geldt dat voor alle onderdelen. Als je de achtervleugel sloopt en er is geen like for like voorhanden en ze zetten een high downforce vleugel achterop is het ook scheef dat je een slechter onderdeel plaatst maar ook nog eens uit de pitlane moet starten.basvn schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:16:
[...]
Ja, ik vind het in dit geval erg scheef.
Gooi je er een spec1 in , start je Pitlane
gooi je er een nieuwe (betere) spec 2 in, start je P19.
maar zal wel aan mij liggen, dat je zo ´goedkoop´ een gridpenalty kan nemen
En wat de FIA natuurlijk wel voorkomen is dat je met aparte onderdelen voor de Q gaat rijden. Dus bv een voorvleugel die goed werkt in clean air en je net die kleine winst geeft. Maar nadelig is voor de race en/of in dirty air. Dat je dan dus "per ongeluk" schade rijdt en met een voorvleugel die dan net wat trager is, wat je in de race niet merkt, maar die nadelen niet heeft, ervoor terug plaatst.
Dat is niet echt een factor Sjaool. Je hebt meestal 2 sets nieuw rood over, dus je hebt twee runs in Q3, wanneer je die doet maakt in principe niet uit. Er zijn alleen 2 zaken die roet in het eten gooien, track evolutie is soms gigantisch, daardoor wil je dan de laatste zijn zodat je daar het meest van kan profiteren, of, zoals hier, de tow heeft zoveel effect op je ronde tijd (kleine verschillen) dat je kansloos bent zonder tow. Dan wil je niet de voorste zijn want dan ben jijnde enige zonder tow en floep je zo van een mogelijke P4 of zo naar P9. Dus wacht iedereen op elkaar want niemand wil dit. Je verliest niet 1 maar meerdere plekken als je de cowboy bent die als eerste trekt.sjaool schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:02:
Je wilt in een kwalificatie zo laat mogelijk je snelste tijd zetten zodat anderen minder tijd hebben om daar onderdoor te gaan. Als er al een tijd staat is het makkelijker om je daar op te richten lijkt mij.
een treffende spreuk
Dat snap ik, maar hoe vaak lopen ze die snelste tijd niet mis doordat ze geen optimale warm up lap konden rijden of opgehouden worden? Volgens mij maakt het echt niet zoveel verschil als je net even iets eerder naar buiten gaat en een rustiger moment kiest. Maar ja, zal het wel mis hebben, want ze blijven het doen met zn allen. En vervolgens lopen klagen dat iedereen in de weg reed...sjaool schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:02:
Je wilt in een kwalificatie zo laat mogelijk je snelste tijd zetten zodat anderen minder tijd hebben om daar onderdoor te gaan. Als er al een tijd staat is het makkelijker om je daar op te richten lijkt mij.
https://racer.com/2019/09...ferrari-over-q3-approach/
Met andere woorden je wilt dus zo laat mogelijk je tijd zetten.pro_6or schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:30:
[...]
Dat is niet echt een factor Sjaool. Je hebt meestal 2 sets nieuw rood over, dus je hebt twee runs in Q3, wanneer je die doet maakt in principe niet uit. Er zijn alleen 2 zaken die roet in het eten gooien, track evolutie is soms gigantisch, daardoor wil je dan de laatste zijn zodat je daar het meest van kan profiteren, of, zoals hier, de tow heeft zoveel effect op je ronde tijd (kleine verschillen) dat je kansloos bent zonder tow. Dan wil je niet de voorste zijn want dan ben jijnde enige zonder tow en floep je zo van een mogelijke P4 of zo naar P9. Dus wacht iedereen op elkaar want niemand wil dit. Je verliest niet 1 maar meerdere plekken als je de cowboy bent die als eerste trekt.
Hij is dus gewoon genaaid door Leclerc. Dat verklaard wel de boardradio van Leclerc waarin hij zich excuseert voor de rommelige laatste run. Maar die excuses klonken al niet erg gemeend.Montoya200x schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:36:
Uitleg VET op 2e helft Q3:
Jazeker! 😀 maar alleen als een van deze factoren aanwezig is, anders maakt het niet zo veel uit. Waarom ze Max zo lang binnenhielden in Q1 is mij een vraagteken. Wellicht om jouw reden, om Norris en Gasly te verrassen.sjaool schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:37:
[...]
Met andere woorden je wilt dus zo laat mogelijk je tijd zetten.
een treffende spreuk
Leclerc is een smeerlap. Gelukkig maar. Een échte tegenstander voor Max. Maar wel een sluwe, men vind hem aardig en oprecht.jjust schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:41:
[...]
Hij is dus gewoon genaaid door Leclerc. Dat verklaard wel de boardradio van Leclerc waarin hij zich excuseert voor de rommelige laatste run. Maar die excuses klonken al niet erg gemeend.
een treffende spreuk
Als je splitscreen beide Ferrari onboards bekijkt op F1TV, zie je idd Leclerc weinig initiatief nemen om uit de chaos weg te komen en Vettel op sleeptouw te nemen, zoals de Ferrari afspraak was voor de 2e run in Q3.jjust schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:41:
[...]
Hij is dus gewoon genaaid door Leclerc. Dat verklaard wel de boardradio van Leclerc waarin hij zich excuseert voor de rommelige laatste run. Maar die excuses klonken al niet erg gemeend.
Verstappen moest toch al achteraan starten, dus wat maakt het uit dat ze hem zo lang binnen hielden?pro_6or schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:45:
[...]
Jazeker! 😀 maar alleen als een van deze factoren aanwezig is, anders maakt het niet zo veel uit. Waarom ze Max zo lang binnenhielden in Q1 is mij een vraagteken. Wellicht om jouw reden, om Norris en Gasly te verrassen.
Omdat het niet de eerste keer was dat ze zo de fout in gaan.Transportman schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:46:
[...]
Verstappen moest toch al achteraan starten, dus wat maakt het uit dat ze hem zo lang binnen hielden?
Niet veel. Niks. Maar dat is nog geen antwoord over het waarom.Transportman schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:46:
[...]
Verstappen moest toch al achteraan starten, dus wat maakt het uit dat ze hem zo lang binnen hielden?
een treffende spreuk
In het echt vind ik Leclerc helemaal geen smeerlap.pro_6or schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:46:
[...]
Leclerc is een smeerlap. Gelukkig maar. Een échte tegenstander voor Max. Maar wel een sluwe, men vind hem aardig en oprecht.
Hij is heel rustig en bijna verlegen als je hem buiten de auto tegenkomt!
Daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat er om hoe hij in de auto is. Dan is het gewoon een smeerlap, die zijn eigen teamgenoot naait als hij de kans krijgt. Maar er zijn wel meer coureurs die dat doen/deden.Ryur schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:52:
[...]
In het echt vind ik Leclerc helemaal geen smeerlap.
Hij is heel rustig en bijna verlegen als je hem buiten de auto tegenkomt!
Mee eens, ik vond het al zo raar dat Leclerc excuses zat aan te bieden na het behalen van de pole. Klonk ook niet echt heel blij ofzo, maar dat is dus nu achteraf (met Vettel's en Hamilton's verklaringen) ook te verklaren: hij heeft Vettel (en de rest) gewoon genaaid door langzaam te rijden, niet voor Vettel te gaan rijden (wat dus kennelijk de afspraak was binnen Ferrari om dat zo te doen) en pas laat Vettel in te halen en zorgen dat hijzelf wel op tijd @ start/finish was en de rest niet.ThomasG schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:56:
[...]
Daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat er om hoe hij in de auto is. Dan is het gewoon een smeerlap, die zijn eigen teamgenoot naait als hij de kans krijgt. Maar er zijn wel meer coureurs die dat doen/deden.

Behalve dat het in dit geval een systeem/begrenzing van de FIA was. Daar doe je weinig aan.sjaool schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:53:
[...]
Zijn ze toch weer veel te voorzichtig geweest daar bij Honda. Ze kennen Max onderhand toch wel dan moet zo'n motor toch wel wat kunnen hebben. Dus sloop al die beveiligingen nu eens uit die software.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Interessant om te lezen. Heb helaas vandaag niet kunnen kijken, net de quali terug gekeken. Is er een bron van dit verhaal?dave1972 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:05:
[...]
Dat weten ze.... te hard over een curb waardoor die in safetymode sloeg
Ah zie het nu op meer plekken terug inderdaad
Honda technical director Toyoharu Tanabe described what the issue was, saying: “Max was unable to set a time in Q1 after he got excessive wheelspin going over a kerb with a resultant rise in engine revs, causing a Honda protection mode and then an FIA system cut in and reduce power.”
[ Voor 35% gewijzigd door JB op 07-09-2019 23:30 ]
Mijn boefje is liev!
Via F1TV even terug gekeken, met pitradio.Montoya200x schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:36:
Uitleg VET op 2e helft Q3:
Vettel is professioneel genaaid door Leclerc, zoveel is wel duidelijk.
Vettel heeft volgens afspraak hem wel een tow gegeven in de eerste run, in de tweede run heeft Leclerc de boel opzettelijk getraineerd. Slim van hem, maar hier maakt hij geen vrienden mee.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik krijg meer en meer een aversie tegen die LEC. Ben benieuwd als het een keertje langere tijd niet mee gaat zitten bij LEC hoe hij zich dan gaat profileren. Al een paar keer mee gemaakt dat ie huilie huilie doet, maar in de media weer de perfecte schoonzoon speelt. Bahalexbl69 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 23:37:
[...]
Via F1TV even terug gekeken, met pitradio.
Vettel heeft volgens afspraak hem wel een tow gegeven in de eerste run, in de tweede run heeft Leclerc de boel opzettelijk getraineerd. Slim van hem, maar hier maakt hij geen vrienden mee.

Mijn boefje is liev!
Tja, Leclerc heeft ze wel een beetje achter de ellebogen. Op zich is daar, als je kampioen wilt worden, niks mis mee maar je maakt er inderdaad geen vrienden mee. Het is wel duidelijk dat hij zo'n actie nog wel een keer kan terug verwachten van Vettel.alexbl69 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 23:37:
[...]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Echt elk team die voor maximum risk maximum reward ging. Geen enkel team met 2 rijders die echt voor de slipstream gingen zonder op de laatste seconde te wachten. So what als je net 1 tiende langzamer gaat omdat het circuit ietsje minder ingerubbert is, beter dan in de file staan en niks krijgen toch?
Ik weet wel dat ik als captain hindsight klink, maar het is niet de eerste keer dat er meerdere rijders niet optijd over de lijn komen.
Het is geen Fransman, maar Monegask.SinergyX schreef op zondag 8 september 2019 @ 00:19:
Het is een fransman, wat had je verwacht? Big smile, thanks the fans en team?
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Was het niet in Q1 dat LEC klaagde over VET die hem geen tow gaf? Zo iets meen ik me te herinneren. Als dat inderdaad het geval is, dan was het Seb die geen vrienden maakte en daardoor een tweede run in Q3 misliep.alexbl69 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 23:37:
[...]
Via F1TV even terug gekeken, met pitradio.
Close enough...
De oplossing is duidelijk als dit stel kinderlijke miljonairs het niet zelf kunnen oplossen dan maar de qual veranderen en een opzet maken waarin ieder alleen op de baan gaat en 1 ronde krijgt om op softs een tijd neer te zetten .
Het is de enige manier om dit soort figuren die in een file gaan rondt rijden en elkaar bewust in de weg rijden te laten herinneren dat ze in F1 wagens rondt mogen rijden omdar er miljoenen fans geld aan de sport en hun rijders spenderen .
Wat gisteren gebeurde was een minachting tov van de sport en zijn fans en toonde nog maar eens aan dat niet een van de zogenaamde profs in staat is om zelf een beslissing te nemen !
"Beautiful Clean Coal"
En zie je dan zoveel meer? Nu heb je 20 wagens allemaal meerdere rondjes zien afleggen. In jouw format passeren er veel minder wagens voorbij die toeschouwers.
No keyboard detected. Press F1 to continue.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik denk zelf dat het beter werkt wanneer de vlag ook echt einde sessie betekent, dus alle gaande rondjes worden direct afgebroken en ongeldig. Dan dwing je de teams denk ik meer om geen risico's te nemen.
Jij bedoelt eerlijk in de zin zoals de ene rijder kan gewoon met 4 wielen buiten de lijnen rijden zonder straf en de ander niet ?LA-384 schreef op zondag 8 september 2019 @ 07:23:
@leekers Dat geeft een oneerlijke strijd. Vaak veranderen de omstandigheden op de baan. Nu is het eigen schuld wanneer dat slecht uitpakt voor een rijder, in jouw voorbeeld is de rijder overgeleverd aan toeval/geluk.
Ik denk zelf dat het beter werkt wanneer de vlag ook echt einde sessie betekent, dus alle gaande rondjes worden direct afgebroken en ongeldig. Dan dwing je de teams denk ik meer om geen risico's te nemen.
Of eerlijk zoals de ene rijder wordt de tijd van geannuleerd bij een rode vlag en de andere rijder wordt de tijd handmatig toegevoegd ?
Of eerlijk dat 2 rijder tijdens een qual de eerste chicane kunnen afsnijden en niet worden bestraft ?
Dat soort type "eerlijk" bedoel je ????
"Beautiful Clean Coal"
Nieuw idee: elk team mag 4 circuits uitkiezen waar ze op P1 willen staan, 4 waar ze op P2 willen staan en 4 waar ze op P3 willen staan.
Dit gaat allemaal in een mooie random generator waarbij de voorkeuren worden meegenomen. Hier komt een schema uit waarbij elke coureur (op op team-niveau, ook goed) op hetzelfde aantal plaatsen uitkomt (vrij makkelijk door alle plaatsen bij elkaar op te tellen).
Voordeel 1: geen kwalificatie
Voordeel 2: veel leukere race ala Kubica als eerste mag starten bv
Voordeel 3: veel makkelijker motor upgrades doen want je start toch al als laatste als je het overzicht hebt. Dus meer ontwikkeling gestimuleerd. Enige omdat ze het kosten plafond in de gaten moeten houden.
Goed idee of niet? Ik bied me aan als adviseur als de FIA meeleest
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Echt, op geen enkel camera standpunt was het zichtbaar!
De FOM is al op zoek naar een andere TV regisseur, die van gisteren is spoorloos verdwenen.
[ Voor 18% gewijzigd door Harrie op 08-09-2019 07:58 ]
De punten die je aanhaalt staan volledig los van de manier waarop de quali gedaan wordt toch? Dat is de oneerlijkheid van de stewards. Daar had je het in je vorige post niet over, die ging over de kinderachtige prestaties van de rijders, door niet vooraan te willen rijden. Of ik heb het verkeerd begrepen?leekers schreef op zondag 8 september 2019 @ 07:30:
[...]
Jij bedoelt eerlijk in de zin zoals de ene rijder kan gewoon met 4 wielen buiten de lijnen rijden zonder straf en de ander niet ?
Of eerlijk zoals de ene rijder wordt de tijd van geannuleerd bij een rode vlag en de andere rijder wordt de tijd handmatig toegevoegd ?
Of eerlijk dat 2 rijder tijdens een qual de eerste chicane kunnen afsnijden en niet worden bestraft ?
Dat soort type "eerlijk" bedoel je ????
...is wat ik had willen lezen. In plaats daarvan doet de FIA vermoeden dat "FIA" voor "Federation Inconsistente d'Automobile" staat.
Aan de andere kant, Connely bij de stewards lijkt altijd ondoorgrondbare beslissingen te garanderen. Het is dat Max al in Q1 was gestrand, anders was hij waarschijnlijk de enige met een penalty geweest. Hetzelfde geldt voor rijders als Grosjean, gelukkig hebben ze Q3 nooit bereikt.

Ze hebben de grens opgezocht en gisteren hebben ze collectief het deksel op de neus gekregen, ik vind juist dat dit er bij hoort een ook wel mooi. Ik zou als ik de FIA was eigenlijk niets veranderen.leekers schreef op zondag 8 september 2019 @ 05:49:
Het wordt tijd dat ze bij FIA eens geen beseffen dat dit niet langer kan op deze manier qual en dat het ten koste van de sport gaat omdat je fans die honderden euro's neerleggen om hun favorite rijder te kunnen zien racen niet kunt blijven bedonderen met dergelijke wanprestaties zoals gisteren .
De oplossing is duidelijk als dit stel kinderlijke miljonairs het niet zelf kunnen oplossen dan maar de qual veranderen en een opzet maken waarin ieder alleen op de baan gaat en 1 ronde krijgt om op softs een tijd neer te zetten .
Het is de enige manier om dit soort figuren die in een file gaan rondt rijden en elkaar bewust in de weg rijden te laten herinneren dat ze in F1 wagens rondt mogen rijden omdar er miljoenen fans geld aan de sport en hun rijders spenderen .
Wat gisteren gebeurde was een minachting tov van de sport en zijn fans en toonde nog maar eens aan dat niet een van de zogenaamde profs in staat is om zelf een beslissing te nemen !
Maar zo zie je ook, niet alle fans denken er hetzelfde over, ze kunnen wel naar de fans gaan luisteren, maar naar wie moeten ze dan luisteren? Naar jou die alles om wel gooien op manier A, naar iemand anders die na gisteren zegt dat het op manier B moet, naar mij die zegt het zo te laten?
Daarnaast ben ik van mening dat je als sport zo min mogelijk moet veranderen om fans te plezieren. De formule 1 is gebaat bij goede races en die maken de coureurs en teams. Soms heb je een wat saaiere periode (net als bij voetbal en fietsen ed) maar dat wordt altijd afgewisseld door spektakel. Net als dit jaar.
Ik heb het over de algemene manier waarop de FIA de F1 benaderd en dubbele maatstaven hanteerd zowel in qual als races en de gehele organisatie .LA-384 schreef op zondag 8 september 2019 @ 07:53:
[...]
De punten die je aanhaalt staan volledig los van de manier waarop de quali gedaan wordt toch? Dat is de oneerlijkheid van de stewards. Daar had je het in je vorige post niet over, die ging over de kinderachtige prestaties van de rijders, door niet vooraan te willen rijden. Of ik heb het verkeerd begrepen?
De punten die ik aanhaal en waar ik moeite mee heb gaan over het geheel wat F1 heet en zich presenteerd als een professioneel geheel wat gisteren dus tijdens diverse qual in de F1 meer als een amateurische bende overkwam en niets meer met professionaliteit te maken heeft hetgeen ook erkend word door diverse teambazen , oud coureurs en mensen die al meer dan 20 jaar in de F1 rondlopen .
Als er niets tegen dergelijke excessen zoals de afgelopen tijd gedaan wordt tijdens qual zal dit een keer gaan lijden tot een fataal ongeluk of rijders die exploderen en zal de sport alleen maar kwaad doen .
Wat met name gisteren gebeurde gaat als lachertje de hele wereld over en is bepaald geen reklame voor een sport die toch al onder vuur komt te liggen vanwege het mileu .
"Beautiful Clean Coal"
Wat quotes van rijders en teams van het AD :Transportman schreef op zondag 8 september 2019 @ 08:28:
[...]
Ze hebben de grens opgezocht en gisteren hebben ze collectief het deksel op de neus gekregen, ik vind juist dat dit er bij hoort een ook wel mooi. Ik zou als ik de FIA was eigenlijk niets veranderen.
Maar zo zie je ook, niet alle fans denken er hetzelfde over, ze kunnen wel naar de fans gaan luisteren, maar naar wie moeten ze dan luisteren? Naar jou die alles om wel gooien op manier A, naar iemand anders die na gisteren zegt dat het op manier B moet, naar mij die zegt het zo te laten?
Ook Mercedes-teambaas Toto Wolff reageerde uitgesproken op de bizarre wending die Q3 nam. ,,Iedereen zag eruit als een idioot‘’, vertelde de Duitser bij Sky Sports. ,,Dit zie je niet eens in de juniorenseries. Dit is niet F1-waardig.‘’
Carlos Sainz opperde meteen na afloop van de kwalificatie om het systeem van de superpole weer eens te overwegen. Alle coureurs solo naar buiten voor één vliegende ronde. Lewis Hamilton had niet meteen een passende oplossing voor het probleem. ,,Maar een antic-climax is dit wel, want de kwalificatie hoort een van de spannendste momenten van een raceweekend te zijn’‘, aldus de wereldkampioen die start van P2. ,,Bij de ene baan is een gat met je voorganger belangrijk, bij de andere weer de slipstream. Maar er is zeker wat te verbeteren, voor de veiligheid en voor het spektakel. Ik zou het niet zo gek vinden als ze verschillende kwalificatie-situaties loslaten op bepaalde weekenden, maar ik weet weet nu al dat het hoogst onaannemelijk is dat zoiets gaat gebeuren. Blijkbaar moet er eerst iemand crashen voordat er wat gaat veranderen.‘’
Misschien moeten ze gewoon eens luisteren naar de rijders en teams bij de FIA omdat zowel rijders het zelf niet kunnen zoals er gisteren weer eens duidelijk is aangetoond ?
"Beautiful Clean Coal"
Het is wel jammer dat ze gewaarschuwd waren met de F3 situatie en vervolgens gebeurt het toch nog zo.Arjantje72 schreef op zondag 8 september 2019 @ 08:45:
Ach ach het gaat een keer fout, boeiend.
PSN
Was toch mooi spectaculair? Komen 10 auto’s aangestormd die allemaal te laat zijn. Dergelijke situaties lijken me alleen maar goed voor de sport.YakuzA schreef op zondag 8 september 2019 @ 08:49:
[...]
Het is wel jammer dat ze gewaarschuwd waren met de F3 situatie en vervolgens gebeurt het toch nog zo.
Klopt, maar om daarvoor heel het format om te gooien zoals hierboven is belachelijk in mijn ogen.YakuzA schreef op zondag 8 september 2019 @ 08:49:
[...]
Het is wel jammer dat ze gewaarschuwd waren met de F3 situatie en vervolgens gebeurt het toch nog zo.
Qua media aandacht en sensatie ja.giantgiantus schreef op zondag 8 september 2019 @ 08:51:
[...]
Was toch mooi spectaculair? Komen 10 auto’s aangestormd die allemaal te laat zijn. Dergelijke situaties lijken me alleen maar goed voor de sport.
Als sport niet
Verder is het gewoon whatever, ze verkloten alleen hun eigen rondjes.
PSN
Video tag is stuk.
Post Q press conference
[ Voor 35% gewijzigd door TinusTegengas op 08-09-2019 08:55 ]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Dat helpt uiteraard niet. Teams berekenen nu hoe lang de outlap duurt en wanneer ze naar buiten moeten. Als ze over de streep moeten zijn als de vlag valt tellen ze daar gewoon de kwalificatie ronde bij op. Gisteren wisten ze dat ze 1:19, 1:20 erover deden, dus ging iedereen 1:20 eerder naar buiten om precies tegen de vlag aan over de finish te komen.LA-384 schreef op zondag 8 september 2019 @ 07:23:
Ik vond het in ieder geval een vermakelijke kwalificatie. Zolang het niet elk weekend zo gaat vind ik het prima. En ook dit seizoen is het niet de eerste keer. China vielen de Red Bulls en nog een aantal anderen ook al buiten de boot. En in Baku heeft Mercedes ook al een "proefstart" gedaan nadat ze als eerste naar buiten gingen. Overigens vraag ik me af of ze daadwerkelijk een proefstart hebben gedaan. Leek meer op parkeren en rustig wegrijden dan op volle bak het gas erop.
En als de FIA er iets aan wil doen moeten ze, buiten wat ze nu hebben gezegd "1:45 als maximum tussen de beide safety car lines" gewoon daar nog een halve minuut of whatever bovenop doen en dan de pit exit sluiten. Dus in dit geval "met nog 2:15 op de klok moet je op de baan zijn en anders heb je pech". Maar ook dat zal waarschijnlijk niks oplossen. Dan timed iedereen om tussen 2:20 en 2:15 de pits uit te rijden. Vervolgens rijden ze "op de limiet" die outlap om net met die 1:45 over de SC line te komen, en komt nog het hele kluitje tegelijk over start finish. Gevolg is dan dat voor de helft van de coureurs de ronde alsnog verpest is doordat ze al racend naar start/finish zijn gereden en dus de banden en remmen niet op temperatuur waren, of omdat ze op het rechte stuk of in T1 in de weg worden gereden. Want ook als de vlag gisteren 5 seconden later viel en iedereen op tijd onder de vlag door was was het een groot fiasco geworden.
En het kwalificatie formaat van tich jaren terug waarbij iedereen een ronde rijdt zie ik ook niks in. Zoals al gezegd, dan rijdt iedereen onder verschillende omstandigheden en dat werkt ook niet.
In dit geval vind ik het gewoon eigen schuld dikke bult. Teams hebben zoveel mensen in dienst die ook bij de kwalificatie alles in de gaten houden en timen. En nu krijgen ze collectief de deksel op de neus, mooi toch?
Hetzelfde als dat het enigszins vermakelijk is hoe Red Bull gisteren ook weer faalde met Verstappen. Lang binnen blijven, vervolgens geen tijd kunnen zetten door de rode vlag, dan nog eens wachten tot het laatste moment, en dan met een "no power" de ronde afbreken. Gisteren had het dan geen/weinig gevolgen. Maar ook daarbij kreeg Red Bull weer eens mooi de deksel op de neus m.b.t. altijd blijven wachten tot het laatste moment. En er hoeft maar iets mis te gaan en het is gedaan. Hetzelfde als in Canada waar het door een rode vlag ook al mis ging.
Maar als ze het anders willen doen kunnen ze in Monza een Q1 doen waar er 10 afvallen en dan een Q2 in de vorm van superpole, gezien het een Monza probleem is.
Mijn boefje is liev!
Nu maak je het allemaal wel groter dan dat het was in mijn ogen. Het zag er amateuristisch uit en daar kan je als fan van balen maar hoe gevaarlijk kan het zijn als ze bijna stilstaan met z'n allen?leekers schreef op zondag 8 september 2019 @ 08:34:
[knip]
Als er niets tegen dergelijke excessen zoals de afgelopen tijd gedaan wordt tijdens qual zal dit een keer gaan lijden tot een fataal ongeluk of rijders die exploderen en zal de sport alleen maar kwaad doen .
https://twitter.com/wbuxt...tatus/1170378550165278720
Incl de reaktie van Lando
Het enige vervelende: geen straffen => precendent has been set.giantgiantus schreef op zondag 8 september 2019 @ 08:51:
[...]
Was toch mooi spectaculair? Komen 10 auto’s aangestormd die allemaal te laat zijn. Dergelijke situaties lijken me alleen maar goed voor de sport.
Het was duidelijk te zien dat de ferrari's er langs wilden, maar niet konden, simpelweg omdat de auto's ervoor naast elkaar reden
Dus als nu na de eerste lap set van Q3 2 auto's op 1 en 2 staan, dan kunnen ze 3 minuten van te voren de pits verlaten en naast elkaar de ronde rijden met 80km/uur. De rest kan er dan gewoon niet langs om hun tijd te verbeteren. Ze kunnen zich daarna beroepen op "ja, ik wilde niet voorop zonder tow, net als op Monza".
Ik hoop van harte dat ze allemaal beseffen dat ze hun sport een beetje voor lul zetten. Net als een wielerwedstrijd die totaal niet los komt omdat helemaal niemand op kop wil rijden. Misschien is dat de trigger om te voorkomen dat het weer gebeurt.
Voor mij horen dit soort incidenten bij F1 en is dit wat F1 mooi maakt. Hopelijk gaan ze dit niet overhaast proberen aan te pakken met nieuwe regels. Het huidige kwalificatie formaat is het beste wat we ooit gehad hebben. De opzet met 1 snelle ronde per auto die hier vaak wordt geopperd heb ik live meegemaakt en was echt niet beter. Leren van fouten uit het verleden, niet vervallen in herhalingen.
[ Voor 47% gewijzigd door Erapaz op 08-09-2019 09:21 ]
Hulkenberg reed bijna op Sainz of Stroll en Hamilton reed als gevolg daarbij bijna achterop Hulkenberg (in Curve grande / T3?).Hippocampus schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:05:
[...]
Nu maak je het allemaal wel groter dan dat het was in mijn ogen. Het zag er amateuristisch uit en daar kan je als fan van balen maar hoe gevaarlijk kan het zijn als ze bijna stilstaan met z'n allen?
Ja, het is op een relatief langzame snelheid, maar als daar 5 auto's schade rijden dan vinden de teams natuurlijk dat de FIA er alles aan moet doen om deze situatie te voorkomen.
Die minimum tijd was een farce en alleen voor de bühne. Meen dat Sainz hiervan had aangegeven dat de FIA deze heeft aangegeven/ingesteld, maar ze hebben gelijk erbij gezegd dat er geen enkele regel is op basis waarvan ze je kunnen bestraffen als je er niet aan voldoet.Erapaz schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:18:
Ze hadden toch een minimumtijd van 1.45? Ik vond het wel mooi om te zien. Achteraf lijkt het allemaal een spelletje van Ferrari geweest te zijn. Ben we benieuwd maar een goede analyse, maar Leclerc had hier het meeste voordeel.
Wel hopen dat de nieuwe motor dan wel regenproof is.
Gewoon rustig naar voren rijden dus en hopen domme/idiote acties van de mannen voorin.
Ik zeg Max op het podium.
ICE ICE Baby
Mag niet meer.ArcticWolf schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:31:
Misschien ben ik nog niet helemaal wakker, maar konden ze nu niet alsnog een nieuwe spec 4 in de auto van Max hangen en de huidige terug in de pool gooien? Of mag dat alleen als die "echt" kapot is?
Mijn boefje is liev!
Wat is de F3 dan? Geen juniorseries? Mercedes huilt alleen maar omdat anderen nu dezelfde trucjes toe gaan passen als die ze zelf doen.leekers schreef op zondag 8 september 2019 @ 08:42:
[...]
Wat quotes van rijders en teams van het AD :
Ook Mercedes-teambaas Toto Wolff reageerde uitgesproken op de bizarre wending die Q3 nam. ,,Iedereen zag eruit als een idioot‘’, vertelde de Duitser bij Sky Sports. ,,Dit zie je niet eens in de juniorenseries. Dit is niet F1-waardig.‘’
Gaat niet gebeuren, omdat de baan teveel veranderd. Of gaan we iedereen in een simulator zetten?Carlos Sainz opperde meteen na afloop van de kwalificatie om het systeem van de superpole weer eens te overwegen. Alle coureurs solo naar buiten voor één vliegende ronde.
Hamilton overdrijft gewoon, maar dat is eigenlijk altijd zo als het niet helemaal naar zijn zin gaat.Lewis Hamilton had niet meteen een passende oplossing voor het probleem. ,,Maar een antic-climax is dit wel, want de kwalificatie hoort een van de spannendste momenten van een raceweekend te zijn’‘, aldus de wereldkampioen die start van P2. ,,Bij de ene baan is een gat met je voorganger belangrijk, bij de andere weer de slipstream. Maar er is zeker wat te verbeteren, voor de veiligheid en voor het spektakel. Ik zou het niet zo gek vinden als ze verschillende kwalificatie-situaties loslaten op bepaalde weekenden, maar ik weet weet nu al dat het hoogst onaannemelijk is dat zoiets gaat gebeuren. Blijkbaar moet er eerst iemand crashen voordat er wat gaat veranderen.‘’
Prima als de FIA er naar kijkt, maar laat ze niet meteen alles overhaast omgooien omdat het een keer niet helemaal gaat zoals normaal.Misschien moeten ze gewoon eens luisteren naar de rijders en teams bij de FIA omdat zowel rijders het zelf niet kunnen zoals er gisteren weer eens duidelijk is aangetoond ?
Zie het een beetje als extra gewicht straf in andere klassen.
Als je meerdere motoren toevoegt aan de pool in een weekend mag je alleen de laatste/nieuwste meenemen naar de volgende race. De overige kun je niet meer gebruiken/krijg je opnieuw een grid penalty voor.ArcticWolf schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:31:
Misschien ben ik nog niet helemaal wakker, maar konden ze nu niet alsnog een nieuwe spec 4 in de auto van Max hangen en de huidige terug in de pool gooien? Of mag dat alleen als die "echt" kapot is?
Nieuwe motor pakken kan dus, maar de oude komt dan niet meer in de pool. En gezien deze motor alleen de FPs heeft gereden maakt het qua extra milage dus niet veel uit.
Leekers had het over verongelukken hè. Dat is nogal een verschil met schade rijden.RobertMe schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:19:
[...]
Hulkenberg reed bijna op Sainz of Stroll en Hamilton reed als gevolg daarbij bijna achterop Hulkenberg (in Curve grande / T3?).
Ja, het is op een relatief langzame snelheid, maar als daar 5 auto's schade rijden dan vinden de teams natuurlijk dat de FIA er alles aan moet doen om deze situatie te voorkomen.
ArcticWolf schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:31:
Het is een beetje afhankelijk van hoe je interpreteert, maar op zich mag je wel nog een motor introduceren. Alleen de eerstvolgende race dat je dan alsnog die eerst toegevoegde motor gebruikt (in de race), krijg je alsnog de gridpenalties die daarbij horen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik vond dat format echt helemaal niks. Dan nog liever een kwalificatie race met omgekeerde grid van een ruim half uur.MasterMaceMichu schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:41:
De 'iedereen heeft een individuele lap' om een tijd neer te zetten leverde in het verleden inderdaad weleens verrassende start grids op die weer spectaculaire races opleverde.Als je daaraan toevoegde dat er op basis van WK stand gekwalificeerd moet worden, denk ik dat de F1 een stuk spannender gaat worden en de F1.5 teams betere kansen.
Zie het een beetje als extra gewicht straf in andere klassen.
Het plan daar was dat Vettel eerst Leclerc een tow zou geven en daarna andersom. Leclerc heeft dat vervolgens keihard lopen traineren, ipv gelijk het hele zwikkie in te halen en voorop te rijden.
Hij weet ook dat Ferrari dit jaar waarschijnlijk slechts kans heeft om 2 races te winnen en hij denkt op deze manier de tweede binnen te kunnen hengelen.
Geeft mij een beetje vieze bijsmaak van dit figuur, zeker omdat hij zich een beetje van de domme houdt in de interviews ("vettel haalde mij in, en toen wist ik het ook niet meer en ging ik zelf ook maar op zoek naar de beste tow"). En daar ook nog eens bij zegt "To be completely honest"

https://youtu.be/TcJtLKlrHes?t=990
Overigens, dit was waarschijnlijk ook de reden dat Red Bull dit per race deed ipv per sessie, voorkomt dit soort unfair gedrag tussen team mates (wat ook een keer mis ging omdat Ric alsnog een tow van max wilde in een weekend waarin hij voorop zou rijden).
[ Voor 4% gewijzigd door Biggg op 08-09-2019 10:08 ]
Mercedes huilt niet. Wolf stond met een glimlach en kon de lol er ook gewoon van in zien. Uitgeschreven lijkt het nu alsof hij pissig was.Transportman schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:34:
[...]
Wat is de F3 dan? Geen juniorseries? Mercedes huilt alleen maar omdat anderen nu dezelfde trucjes toe gaan passen als die ze zelf doen.
Jij hebt duidelijk F3 qual niet gezienHippocampus schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:05:
[...]
Nu maak je het allemaal wel groter dan dat het was in mijn ogen. Het zag er amateuristisch uit en daar kan je als fan van balen maar hoe gevaarlijk kan het zijn als ze bijna stilstaan met z'n allen?
"Beautiful Clean Coal"
Max start achterin dus dat is altijd leuk en zekerheidje dat de FIA weer straffen aan hem uitdeeltTarabass schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:08:
Oké, dus zo'n beetje het enige leuke en spannende aan de F1 vandaag de dag is de qualy. Maar ook dat hebben ze nu vakkundig om zeep geholpen. Lekker bezig daar
Mijn boefje is liev!
SerieusTarabass schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:08:
Oké, dus zo'n beetje het enige leuke en spannende aan de F1 vandaag de dag is de qualy. Maar ook dat hebben ze nu vakkundig om zeep geholpen. Lekker bezig daar
Nee, maar we hebben het toch over de F1 of mis ik iets?
Ja een tiepvautHippocampus schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:16:
[...]
Mijn boefje is liev!
Daar werd het echt gevaarlijk omdat bijna iedereen zo langzaam ging, maar er ook mensen op snelle rondes zaten die vol in de remmen moesten omdat ze er niet langs konden.Hippocampus schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:16:
[...]
Jij hebt het over hoe gevaarlijk kan het zijn en ik geef je een voorbeeld .Hippocampus schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:16:
[...]
Maar ok laten we vooral denken dat het langzaam rijden van andere auto's geen gevaar opleverd voor degenen die met volle snelheid daarop aan komen rijden .
Ik vraag mij af trouwens wat mensen hier denken van de move van Leclerc en Raikonen (geloof ik) om tijdens een qual gewoon de baan af te snijden (bij eerste chicane) zonder dat daar ook maar enige straf voor wordt uitgedeeld
[ Voor 21% gewijzigd door leekers op 08-09-2019 10:21 ]
"Beautiful Clean Coal"
Ohzo. Is dat vergelijkbaar met wat er gisteren in de laatste minuut van de Q3 gebeurde dan?Transportman schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:18:
[...]
Daar werd het echt gevaarlijk omdat bijna iedereen zo langzaam ging, maar er ook mensen op snelle rondes zaten die vol in de remmen moesten omdat ze er niet langs konden.
@leekers Nu snap ik je punt, maar neemt niet weg dat je het hele gebeuren van gisteren groter maakt dan het was in mijn ogen. (Let's agree to disagree)
[ Voor 16% gewijzigd door Hippocampus op 08-09-2019 10:24 ]
Ik snap niet hoe je hier bij komt? Het was in de laatste run inderdaad de bedoeling dat Vettel een tow van LeClerc zou krijgen. Echter na alle chaos bij pit uit raakt Vettel lichtelijk in paniek en haalt LeClerc in omdat hij bang is de vlag te missen. Vervolgens zitten ze vast achter Sainz en co, zodra ze daar voorbij komen rijden ze samen richting vlag en laat Vettel LeClerc precies zoals gepland weer voorbij op het rechte stuk voor Parabolica zodat hij de tow van Leclerc krijgt op start finish. Probleem is alleen door al het getrut aan de start van de ronde ze gewoon te laat zijn, ik zie niet hoe dit kwade opzet van LeClerc is?Biggg schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:58:
Ik heb overigens alle interviews rond ferrari terug gekeken en het beeld is wel duidelijk dat Leclerc Vettel keihard heeft genaaid.
Het plan daar was dat Vettel eerst Leclerc een tow zou geven en daarna andersom. Leclerc heeft dat vervolgens keihard lopen traineren, ipv gelijk het hele zwikkie in te halen en voorop te rijden.
Hij weet ook dat Ferrari dit jaar waarschijnlijk slechts kans heeft om 2 races te winnen en hij denkt op deze manier de tweede binnen te kunnen hengelen.
Geeft mij een beetje vieze bijsmaak van dit figuur, zeker omdat hij zich een beetje van de domme houdt in de interviews ("vettel haalde mij in, en toen wist ik het ook niet meer en ging ik zelf ook maar op zoek naar de beste tow"). En daar ook nog eens bij zegt "To be completely honest".
https://youtu.be/TcJtLKlrHes?t=990
Overigens, dit was waarschijnlijk ook de reden dat Red Bull dit per race deed ipv per sessie, voorkomt dit soort unfair gedrag tussen team mates (wat ook een keer mis ging omdat Ric alsnog een tow van max wilde in een weekend waarin hij voorop zou rijden).
Mijn boefje is liev!
Lol laat me vertellen dat dit wel degelijk kwade opzet was van Leclerc en dat Vettel razend was daarover omdat het totaal tegen de team afspraken was .Grimmie187 schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:20:
[...]
Ik snap niet hoe je hier bij komt? Het was in de laatste run inderdaad de bedoeling dat Vettel een tow van LeClerc zou krijgen. Echter na alle chaos bij pit uit raakt Vettel lichtelijk in paniek en haalt LeClerc in omdat hij bang is de vlag te missen. Vervolgens zitten ze vast achter Sainz en co, zodra ze daar voorbij komen rijden ze samen richting vlag en laat Vettel LeClerc precies zoals gepland weer voorbij op het rechte stuk voor Parabolica zodat hij de tow van Leclerc krijgt op start finish. Probleem is alleen door al het getrut aan de start van de ronde ze gewoon te laat zijn, ik zie niet hoe dit kwade opzet van LeClerc is?
Je kan zeggen wat je wilt van Vettel maar als je naar Ferrari kijkt afgelopen seizoen dan kun je Leclerc gezien training , qual en race bepaald geen teamplayer is .
Ik denk dan ook dat dit absoluut het laatste seizoen van Vettel bij Ferrari is .
"Beautiful Clean Coal"
Dit.leekers schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:24:
[...]
Lol laat me vertellen dat dit wel degelijk kwade opzet was van Leclerc en dat Vettel razend was daarover omdat het totaal tegen de team afspraken was .
Je kan zeggen wat je wilt van Vettel maar als je naar Ferrari kijkt afgelopen zeizoen dan kun je Leclerc gezien training , qual en race bepaald geen teamplayer is .
Ik denk dan ook dat dit absoluut het laatste seizoen van Vettel bij Ferrari is .
Vettel liet het zeer duidelijk blijken op de boordradio maar omschreef het net zoals in de interviews politiek correct.
Mijn boefje is liev!
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.