[F1 2019] Race 14 GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 28 Laatste
Acties:
  • 87.968 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Grote kampioenen waren not teamplayers. Het waren veelal klootzakken of gewoon ego's. Schumamer is natuurlijk duidelijk. Hamilton is ook gewoon genadeloos. Maar zelfs Senna, waarvan allemaal mooie beelden zijn van sportsmanship, was gewoon op oorlogspad op de baan.

LEC is uit het goede hout gesneden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

PWM schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:28:
Grote kampioenen waren not teamplayers. Het waren veelal klootzakken of gewoon ego's. Schumamer is natuurlijk duidelijk. Hamilton is ook gewoon genadeloos. Maar zelfs Senna, waarvan allemaal mooie beelden zijn van sportsmanship, was gewoon op oorlogspad op de baan.

Max is ook niet anders maar pleur op met die schijnheiligheid <knip> Werkt bij mij zeer in de allergiezone net zoals die robot HAM.

[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 08-09-2019 12:34 . Reden: Smiley weggepoetst ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:20
Grimmie187 schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:20:
[...]

Ik snap niet hoe je hier bij komt? Het was in de laatste run inderdaad de bedoeling dat Vettel een tow van LeClerc zou krijgen. Echter na alle chaos bij pit uit raakt Vettel lichtelijk in paniek en haalt LeClerc in omdat hij bang is de vlag te missen. Vervolgens zitten ze vast achter Sainz en co, zodra ze daar voorbij komen rijden ze samen richting vlag en laat Vettel LeClerc precies zoals gepland weer voorbij op het rechte stuk voor Parabolica zodat hij de tow van Leclerc krijgt op start finish. Probleem is alleen door al het getrut aan de start van de ronde ze gewoon te laat zijn, ik zie niet hoe dit kwade opzet van LeClerc is?
Vettel rijdt in Curve grande iedereen langs en gaat vervolgens rustiger rijden om Leclerc langs te laten. Maar Leclerc heeft absoluut geen haast om de rest in te halen. Leclerc had daar dus alle tijd gehad om Vettel langs te gaan zodat ze in treintje naar start finish konden rijden. Maar in plaats daarvan blijft Leclerc tussen de rest in rijden.
Dat Vettel Leclerc inhaalt is ook niet zo verrassend. Ze wisten alle negen dat ze haast moesten maken om de vlag te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:28
Alles lols en duhs daar gelaten, waarom dan? Kom eens met argumenten ipv hij was boos op de boardradio want dat kan ik ook wel horen.. :+

Hoe was dit kwade opzet van LeClerc?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Was heel benieuwd naar Leclerc in de Ferrari dit jaar, maar hij speelt inderdaad veel te veel toneel. Ook op de radio na zijn pole gisteren speelde hij de vermoorde onschuld. Dan heb ik liever Max die gewoon zegt dat hij een journalist gaat headbutten als hij nog een keer naar zijn vorm vraagt.

Idem Hamilton, heel veel respect voor hoe hij gegroeid is, geen enkel probleem met zijn rapper imago, heerlijk om te lezen dat hij een Pagani plat rijdt in de buurt van Monaco. Maar dat constante “best crowd ever” wordt je zo ontzettend moe van, kan zijn PR persoon dat niet eens tegen hem zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Na dit weekend ben ik van 1 ding zeker. Leclerc gaat 1 van de komende jaren doen wat Vettel niet gelukt is: wereldkampioen worden met Ferrari. Je mag zeggen wat je wilt, maar hij toont op de baan de juiste mentaliteit

[ Voor 8% gewijzigd door Blokker_1999 op 08-09-2019 10:40 . Reden: zin afwerken ]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:26
Grimmie187 schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:34:
Alles lols en duhs daar gelaten, waarom dan? Kom eens met argumenten ipv hij was boos op de boardradio want dat kan ik ook wel horen.. :+

Leclerc blijft er de hele tijd opzettelijk achter, maar in de Parabolica gaat hij Vettel ineens inhalen, waardoor Vettel even van het gas af moest, werd ingehaald door Sainz en Vettel zijn rondje sowieso al verkloot was. Dat lijkt mij eerder opzet van Leclerc dan dat het per ongelijk ging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

PWM schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:12:
[...]

Serieus :? We hebben de ene na de andere interessante race gehad dit seizoen. Na Frankrijk is het top.
Ben ik het niet mee eens. Na veel klachten over het begin van het seizoen, Mercedes die een dusdanige voorsprong heeft opgebouwd dat nog ingehaald worden haast onmogelijk is en Ferrari en Red Bull die gewoon niet meer meedoen voelen de afgelopen races nogal kunstmatig aan voor mij. Het moet natuurlijk wel interessant blijven en wij moeten wel blijven kijken. En als dat niet lukt met de huidige regels, de huidige motoren, de huidige banden en de huidige auto's vinden ze wel een andere manier.

Dit is mijn 24/25ste seizoen en dit is toch nog steeds de meest slaapverwekkende van allemaal. En als de afgelopen races niet zo "enerverend" waren geweest waren een paar races terug met mij een heleboel trouwe fans afgehaakt. En precies op dat moment :P :P

Dus leuk die paar interessante races, maar die wegen voor mij niet op tegen de banden die veel te dominant aanwezig zijn, het feit dat we weten dat Mercedes voor de zomerstop al onoverwinnelijk is, etc. En natuurlijk is deze post pessimistisch en vol van complotdenken :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Blokker_1999 schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:37:
Na dit weekend ben ik van 1 ding zeker. Leclerc gaat 1 van de komende jaren doen wat Vettel niet gelukt is: wereldkampioen worden met Ferrari. Je mag zeggen wat je wilt, maar hij toont.
Ik denk het niet .
Ik denk dat hij verkeerd heeft gegokt en dat de wereldkampioenen de komende jaren bij Mercedes , RBR en MC Laren vandaan gaan komen (lees Honda)

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

leekers schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:40:
[...]

Ik denk het niet .
Ik denk dat hij verkeerd heeft gegokt en dat de wereldkampioenen de komende jaren bij Mercedes , RBR en MC Laren vandaan gaan komen (lees Honda)
2021 gaat een interessant jaar worden. Als Ferrari alles goed voor elkaar krijgt met het nieuwe pakket dan kunnen ze enkele jaren domineren net zoals Mercedes de afgelopen jaren heeft gedaan. Aan de krachtbron licht het niet meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThomasG
Blokker_1999 schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:42:
[...]

2021 gaat een interessant jaar worden. Als Ferrari alles goed voor elkaar krijgt met het nieuwe pakket dan kunnen ze enkele jaren domineren net zoals Mercedes de afgelopen jaren heeft gedaan. Aan de krachtbron licht het niet meer.
Het is wel Ferrari waar we het over hebben. Zelfs al hebben ze de package goed voor elkaar, dan verkloten ze het wel met de strategie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Blokker_1999 schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:37:
Na dit weekend ben ik van 1 ding zeker. Leclerc gaat 1 van de komende jaren doen wat Vettel niet gelukt is: wereldkampioen worden met Ferrari. Je mag zeggen wat je wilt, maar hij toont op de baan de juiste mentaliteit
De juiste mentaliteit is niet om je teamgenoot te naaien, lijkt mij. Hiermee verlies je op den duur het vertrouwen bij elk team.
Ja, hij is snel (ontzettend snel), maar met alleen snelheid win je geen WK. Zolang hij niet (vrijwel) foutloos rijdt, zit een WK er niet in.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:36

pro_6or

amateur_60r

Grimmie187 schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:20:
[...]

Ik snap niet hoe je hier bij komt? Het was in de laatste run inderdaad de bedoeling dat Vettel een tow van LeClerc zou krijgen. Echter na alle chaos bij pit uit raakt Vettel lichtelijk in paniek en haalt LeClerc in omdat hij bang is de vlag te missen. Vervolgens zitten ze vast achter Sainz en co, zodra ze daar voorbij komen rijden ze samen richting vlag en laat Vettel LeClerc precies zoals gepland weer voorbij op het rechte stuk voor Parabolica zodat hij de tow van Leclerc krijgt op start finish. Probleem is alleen door al het getrut aan de start van de ronde ze gewoon te laat zijn, ik zie niet hoe dit kwade opzet van LeClerc is?
Biggg heeft 100% gelijk maar het feit dat jij nu met deze post komt geeft daadwerkelijk aan hoe sluw Leclerc is. Hij heeft van te voren al nagedacht hoe hij dit scenario uit zou spelen zodat als je wil je hem het voordeel van de twijfel zou kunnen geven (als hij de kans zou krijgen, en die kans was best groot want niemand wilde de locomotief van de trein worden dus dat het een last minute dash zou worden zat er dik in).

Vergis je niet waar deze overwinning om gaat. 2 x Charles en hier voor iedereen van Ferrari of evt 1-1 met Vettel. De rest van hetjaar wordt het heel moeilijk voor Ferrari.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/70277025_2790232834405487_8678185870601224192_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_oc=AQnb9kuAKmVqLbDEgYSoJoWTJHBYDj6hNr5EZNSVrfxoabOu319NUO4RnoA9TjubZWs&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=71e4c30bcbd30948f720a565c84a399f&oe=5E14618B

:+

Maar ik denk dat er onderhand het punt bereikt zal worden dat Vettel, Leclerc nooit meer zal helpen voor wat dan ook. Geweldige timing ook nu er twee Mercedessen achter Leclerc staan en daarachter Vettel...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:28
pro_6or schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:47:
[...]

Biggg heeft 100% gelijk maar het feit dat jij nu met deze post komt geeft daadwerkelijk aan hoe sluw Leclerc is. Hij heeft van te voren al nagedacht hoe hij dit scenario uit zou spelen zodat als je wil je hem het voordeel van de twijfel zou kunnen geven (als hij de kans zou krijgen, en die kans was best groot want niemand wilde de locomotief van de trein worden dus dat het een last minute dash zou worden zat er dik in).

Vergis je niet waar deze overwinning om gaat. 2 x Charles en hier voor iedereen van Ferrari of evt 1-1 met Vettel. De rest van hetjaar wordt het heel moeilijk voor Ferrari.
Zucht, ja Charlie is de evil genius..

Of ik ben het gewoon niet met jullie eens, dat kan ook toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

DaniëlWW2 schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:49:
[Afbeelding]

Maar ik denk dat er onderhand het punt bereikt zal worden dat Vettel, Leclerc nooit meer zal helpen voor wat dan ook. Geweldige timing ook nu er twee Mercedessen achter Leclerc staan en daarachter Vettel...
Laten we inderdaad nog met zijn allen twijfelen aan de "goede" bedoelingen van onze LEC :D :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-09 19:38
Wel grappig dat als BOT dit bij HAM had geflikt, we allemaal hosanna hadden geroepen waarschijnlijk. ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Maarten_E schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:52:
Wel grappig dat als BOT dit bij HAM had geflikt, we allemaal hosanna hadden geroepen waarschijnlijk. ;)
Waarom?
Een naaistreek is een naaistreek, ongeacht bij wie dit gebeurd, is dit nooit goed of recht te praten imho.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe

Waarom Leclerc dit zou doen? Hij stond op provicional pole en de enige die hem volgens de media / geleerden daar vanaf kon houden was zijn teamgenoot. En door hetgeen wat hij nu heeft gedaan heeft Vettel dus geen ronde meer kunnen rijden. Dat de Mercedessen er vervolgens ook nog eens achter zaten en geen tijd meer konden rijden was natuurlijk mooi meegenomen / maakte dit mogelijk.

Leclerc hoefde in zijn tweede run alleen maar zijn pole te verdedigen, en precies dat is wat hij gedaan heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leekers
Maarten_E schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:52:
Ik niet omdat ik ook niet begrijp waar elke race die haat tegen Hamilton vandaan komt .
Als je de afgelopen jaren bekijkt is Hamilton veruit de beste rijder die met afstand ver boven iedereen uitsteekt .
Hij rijdt met Mercedes zal iedereen wel weer roepen maar laten we maar zeggen dat zelfs met deze Mercedes een Jos Verstappen nooit wereldkampioen had geworden .

Er komt heel wat talent bij kijken en Hamilton heeft heel duidelijk bewezen in races en qual een hele koele kikker te zijn die excact op het juiste moment de juiste dingen doet en dat kunnen alleen de hele groten in de F1 .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:31
RobertMe schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:54:
[...]
Leclerc hoefde in zijn tweede run alleen maar zijn pole te verdedigen, en precies dat is wat hij gedaan heeft.
Ja, een tow krijgen is hier belangrijk.
Ferrari, Mercedes en Renault hadden hier echter allemaal 2 auto's in Q3. HAM had dus prima iets eerder met BOT voor zich de baan op kunnen gaan. Hetzelfde geldt voor VET en LEC en RIC en HUL.

Bij Ferrari was het niet alleen de afspraak die dan niet nagekomen werd, maar dan nog had het team als geheel gewoon 1 minuut eerder naar buiten kunnen gaan.

Ik ben benieuwd waar de FIA mee gaat komen. Ergens is dit ook gewoon onderdeel van het spelletje. Dat langzamer rijden verbieden wordt heel moeilijk. Dan krijg je dat er coureurs zijn die "problemen" krijgen.
Of simpelweg zoals Schumacher ooit in Monaco de auto in de muur parkeerde vlak voor het einde.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:53

Het gaat in eerste instantie om dit moment:
https://youtu.be/SXGTLj2cw3w?t=15

Stroll en Sainz gaan extreem langzaam de bocht in om achter hulkenberg te blijven. Ipv dat Leclerc gas geeft om er langs te gaan, zodat hij - desnoods helemaal voorop - een tow aan Vettel terug kan gaan geven, blijft hij hangen op het tempo van Stroll. Bij het uitkomen van de bocht was die ruimte er zeker.

Vettel realiseert dat dit gebeurt en duikt dan maar zelf het gat in, maar loopt vast vervolgens ook weer vast.

Dit was niet gebeurt als Leclerc voorop had gereden en een 2 seconden eerder een goede peut gas had gegeven in - en bij - het uitkomen van de bocht. Toen was het gat links van Sainz nog open, daar hadden ze makkelijk met z'n tweeen langs gekund.

Leclerc kiest er hier heel duidelijk voor om niet voorop te gaan met Vettel in z'n slipstream.

Daarna rijdt Vettel voorop:
https://youtu.be/N5li2hMaCoA?t=246

https://youtu.be/N5li2hMaCoA?t=259

Leclerc blijft echter achter Sainz hangen ipv Sainz en Vettel voorbij te gaan en voorop te rijden. Vettel moet vervolgens dus wachten op Leclerc en dus Sainz voorbij laten. En daar tikken cruciale seconden weg.

Om vervolgens ook nog eens Vettel op het laatste moment weer in te halen, zodat Vettel niet direct achter Sainz aan kan, maar weer een gat moet laten.
https://youtu.be/N5li2hMaCoA?t=279

Argumenten genoeg?

[ Voor 40% gewijzigd door Biggg op 08-09-2019 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
JB schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:51:
[...]

Laten we inderdaad nog met zijn allen twijfelen aan de "goede" bedoelingen van onze LEC :D :X
De sport is gewoon hard. Je kan je teamgenoot niet vaak vertrouwen, zeker niet in dat politieke wespennest dat Ferrari is. Dat je je teamgenoot wil verslaan, oké, maar op deze manier is het niet beter zijn, maar wel de hulp van je teamgenoot nemen en vervolgens diezelfde teamgenoot gaan hinderen om er beter van te worden. Dat gaat nog wel terugkomen.

Vettel hielt Hamilton net genoeg op in Spa voor Leclerc om te winnen. Nu zie ik Vettel dat niet meer doen. Nee, die gaat hier denk ik 100% voor eigen succes. Als Mercedes dan de slagvolgorde aanhoud, dan gaat Hamilton hier winnen met hulp van Bottas. Dadelijk pakken ze echt alweer een 1-2 en gaan ze weer in formatie nog een rondje Monza doen om het er alweer in te wrijven.

Ik vraag me ook echt af of Vettel niet echt terug probeert te gaan naar RBR. Ik weet alleen niet wie daar wat te winnen heeft, maar de liefde tussen Vettel en Ferrari lijkt wel op. Ook niet vreemd aangezien Ferrari weer eens heeft gefaald om de auto te bouwen waar Vettel mee kan winnen. Daarvoor zit hij bij Ferrari met een enorm salaris. Het hele seizoen komt Vettel al gelaten over terwijl er aan zijn stoelpoten wordt gezaagd door Ferrari politiek en de auto ook nog eens niet goed genoeg is. Kwam Canada er ook nog eens bij en sindsdien lijkt het Vettel helemaal niks meer te kunnen schelen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:38

Martinspire

Awesomeness

Ik denk niet dat de FIA ergens mee gaat komen, maar ik zou het ook prima vinden als ergens voor het eind de pitstraat gewoon sluit zodat er niet 1 maar 2 rondes gedaan kunnen worden op snelheid. Het grote probleem vind ik, is dat er te weinig actie op de baan is. Ze doen nu in elke Q 2 runs en thats it. Dan zie je even een heleboel mensen tegelijk en daarbuiten eigenlijk niet meer. Met wat meer tijd heb je ook dat rijders zich wat meer uitspreiden over de baan (niet elke ronde en tussenronde is even snel bij elk team), dus is het ook wat beter te volgen en zie je wellicht meer van het winnende rondje dan alleen degene die toevallig voorop rijdt. Hoeveel snelste rondes hebben we live gemist dit jaar? Meer dan 10?

Verder moeten ze wat aanpassen bij een gele of rode vlag. Allereerst moeten rijders veel langzamer rijden langs het incident en ten tweede vind ik dat rijders tijd terug moeten krijgen die het hardst geraakt zijn door de rode vlag. Het is gewoon oneerlijk als een rondje wordt afgenomen omdat er achter je, ergens in sector 1 of 2 bv, iemand hem de muur in zet. De tijd die het kostte om dat rondje op te zetten, krijg je ook niet meer terug waardoor je zo'n wedstrijd naar de finish krijgt. Gewoon rijders die in een snelle ronde zaten uitzonderen en meldden dat die eerder de pits uit mogen als ze dat willen. Een minuut is voor de meeste banen wel prima en geeft de kijker meteen wat om naar te kijken voor het allemaal weer losbarst. Of gewoon 2 minuten optellen bij de tijd (gezien in/outlap ook meetellen bij de opgelopen vertraging). Ik snap niet waarom een rode vlag meteen zo'n probleem moet opleveren voor de rest van het veld. Dat is gewoon niet eerlijk.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
DaniëlWW2 schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:15:
[...]

Ik vraag me ook echt af of Vettel niet echt terug probeert te gaan naar RBR. Ik weet alleen niet wie daar wat te winnen heeft, maar de liefde tussen Vettel en Ferrari lijkt wel op. Ook niet vreemd aangezien Ferrari weer eens heeft gefaald om de auto te bouwen waar Vettel mee kan winnen. Daarvoor zit hij bij Ferrari met een enorm salaris. Het hele seizoen komt Vettel al gelaten over terwijl er aan zijn stoelpoten wordt gezaagd door Ferrari politiek en de auto ook nog eens niet goed genoeg is. Kwam Canada er ook nog eens bij en sindsdien lijkt het Vettel helemaal niks meer te kunnen schelen.
Ik denk ook dat Vettel verwoede pogingen om naar RBR terug te gaan er duiken teveel foto's ed op hier en daar om te vermoeden dat er om moment over zoiets wordt gesproken tussen beide partijen .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Biggg schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:15:
[...]
Ipv dat Leclerc gas geeft om er langs te gaan, zodat hij - desnoods helemaal voorop - een tow aan Vettel terug kan gaan geven, blijft hij hangen op het tempo van Stroll.

Leclerc kiest er hier heel duidelijk voor om niet voorop te gaan met Vettel in z'n slipstream.
Maar vertel me nou eens waarom LEC een tow zou moeten geven aan VET waardoor VET deze in principe ook direct geeft aan de MERC rijders?

LEC staat eerste en vind dat uiteraard prima. Die gaat het risico toch niet lopen om straks 4de te staan achter VET, HAM en BOT?

VET stond toch al 4de en had niets te verliezen. Hij had gewoon zijn ronde moeten rijden, desnoods voorop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:53
AlxRoelofs schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:23:
[...]

Maar vertel me nou eens waarom LEC een tow zou moeten geven aan VET waardoor VET deze in principe ook direct geeft aan de MERC rijders?

LEC staat eerste en vind dat uiteraard prima. Die gaat het risico toch niet lopen om straks 4de te staan achter VET, HAM en BOT?

VET stond toch al 4de en had niets te verliezen. Hij had gewoon zijn ronde moeten rijden, desnoods voorop.
Omdat ze dit in het team zo hadden afgesproken, ze wilden een 1-2. Een tow op Monza is meer dan 0.5 seconden, niemand wil op kop zonder tow. Daarom had Vettel ook geen tow in de eerste run van Q3, hij heeft gewoon vol de verantwoordelijkheid genomen om Leclerc aan te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik ben ervoor om straffen uit te delen in de vorm van het missen van de eerstvolgende vrije training. Afhankelijk van de zwaarte wordt bepaald welke.

In dit geval zou de hele top tien dus de eerstvolgende VT3 moeten missen

Kwa veiligheid zou het geen drol uitmaken omdat ze bij regen ook niet alle banden kunnen testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:10
Martinspire schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:16:
Ik denk niet dat de FIA ergens mee gaat komen, maar ik zou het ook prima vinden als ergens voor het eind de pitstraat gewoon sluit zodat er niet 1 maar 2 rondes gedaan kunnen worden op snelheid. Het grote probleem vind ik, is dat er te weinig actie op de baan is. Ze doen nu in elke Q 2 runs en thats it. Dan zie je even een heleboel mensen tegelijk en daarbuiten eigenlijk niet meer. Met wat meer tijd heb je ook dat rijders zich wat meer uitspreiden over de baan (niet elke ronde en tussenronde is even snel bij elk team), dus is het ook wat beter te volgen en zie je wellicht meer van het winnende rondje dan alleen degene die toevallig voorop rijdt. Hoeveel snelste rondes hebben we live gemist dit jaar? Meer dan 10?
Meer tijd gaat denk ik weinig veranderen, dan blijf je zien dat iedereen maar 2 runs doet per sessie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
PWM schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:28:

Grote kampioenen weten wanneer ze dingen moeten doen en wanneer ze dingen moeten laten. In het begin van je carriere bij een van de grootste teams in de F1 in een jaar waar je toch geen kampioen meer kunt worden een pole verspelen aan je teamgenoot is geen ramp, zeker als die pole dankzij jou behaald wordt. Dus in mijn ogen is LEC uit het goed hout gesneden, maar moet er nog wel e.e.a. bijgeschaafd om er echt een groot kampioen van te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

KillerBee schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:44:
[...]

De juiste mentaliteit is niet om je teamgenoot te naaien, lijkt mij. Hiermee verlies je op den duur het vertrouwen bij elk team.
Ja, hij is snel (ontzettend snel), maar met alleen snelheid win je geen WK. Zolang hij niet (vrijwel) foutloos rijdt, zit een WK er niet in.
Je wordt geen kampioen door als brave jongen netjes met iedereen mee te spelen. Kijk naar de kampioenen van de afgelopen jaren. Allemaal zijn ze door een deel van het publiek als onsympathiek en soms zelfs als smeerlap omschreven. En ook potentieel toekomstig kampioen Max Verstappen heeft dat kantje van hem al meer dan 1x laten zien en de meeste commentatoren zijn het er over eens dat dat type van winnaarsmentaliteit bijna onlosmakelijk verbonden is met het kampioen worden. Of zijn we vergeten dat in het jaar dat Rosberg kampioen werd hij Hamilton er ook wel eens heeft afgetikt? Net in dat jaar werd hij aggressiever tegenover zijn eigen teamgenoot. Sowieso de eerste die je moet zien achter te houden wil je kampioen worden.

De enige die ik mij in de recente geschiedenis kan herinneren die deze mentaliteit niet had was Jenson Button. Die was gewoon sneller dan zijn teamgenoot en had het geluk 10 jaar terug in een wagen te zitten die aan de start van het seizoen veruit de snelste was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Biggg schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:27:
[...]

Omdat ze dit in het team zo hadden afgesproken, ze wilden een 1-2. Een tow op Monza is meer dan 0.5 seconden, niemand wil op kop zonder tow. Daarom had Vettel ook geen tow in de eerste run van Q3, hij heeft gewoon vol de verantwoordelijkheid genomen om Leclerc aan te trekken.
Er zitten 2 Renaults tussen VET en LEC in de eerste run. Dat VET dus de verantwoordelijkheid neemt om LEC aan te trekken vind ik niet helemaal waar. VET rijdt voorop, daar ben ik het mee eens, maar VET weet ook dat de Renault met tow niet boven hem zullen staan zonder tow.

EN daar is de situatie dus net iets anders dan de 2de run. LEC weet dat de MERC rijders mogelijk boven hem zullen staan als hij zelf voorop rijdt en de MERC een tow hebben.

Als het vooraf met het team is afgesproken dat LEC voorop zou rijden is dat wel een naaistreek, maar ik kan me ook niet voorstellen dat LEC er mee eens is om zijn P1 in gevaar gaan brengen om VET en MERC een tow te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

werphengel schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:28:
Ik ben ervoor om straffen uit te delen in de vorm van het missen van de eerstvolgende vrije training. Afhankelijk van de zwaarte wordt bepaald welke.

In dit geval zou de hele top tien dus de eerstvolgende VT3 moeten missen

Kwa veiligheid zou het geen drol uitmaken omdat ze bij regen ook niet alle banden kunnen testen
Daar heb je dus alleen de fans en de kijkers mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:36

pro_6or

amateur_60r

AlxRoelofs schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:50:
[...]

Er zitten 2 Renaults tussen VET en LEC in de eerste run. Dat VET dus de verantwoordelijkheid neemt om LEC aan te trekken vind ik niet helemaal waar. VET rijdt voorop, daar ben ik het mee eens, maar VET weet ook dat de Renault met tow niet boven hem zullen staan zonder tow.

EN daar is de situatie dus net iets anders dan de 2de run. LEC weet dat de MERC rijders mogelijk boven hem zullen staan als hij zelf voorop rijdt en de MERC een tow hebben.

Als het vooraf met het team is afgesproken dat LEC voorop zou rijden is dat wel een naaistreek, maar ik kan me ook niet voorstellen dat LEC er mee eens is om zijn P1 in gevaar gaan brengen om VET en MERC een tow te geven.
Ja, dat was afgesproken. Leclerc is (te) sluw. Want dit gaat hem nog opbreken.

Kijk ook naar hoe Vettel in Oostenrijk Max verdedigde. Die hield gewoon de binnenkant dicht (en wordt dan alsnog verslagen). Leclerc weet dit en gooit gewoon de binnenkant wijd open om daarna naast Max te blijven zitten en nu alleen nog maar even de 5 sec penalty voor Max afwachten en “kijk eens hoe slim ik ben” de win is binnen. Toen dat plannetje dan niet doorging heeft meneer de hele volgende race stampvoetend doorgebracht.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En de Hamilton-Rosberg vete gaat na jaren nog steeds door, nu via de media. :P

https://streamable.com/jmztu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 14:01

Vuvuzela

My spire is forming

DaniëlWW2 schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:15:
En de Hamilton-Rosberg vete gaat na jaren nog steeds door, nu via de media. :P

[Streamable]
https://streamable.com/jmztu
Rosberg heeft al door dat het hem te veel viewers gaat kosten dus die kwam met dit:

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
AlxRoelofs schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:50:
[...]

Dat is irrelevant. LEC heeft een tow gehad van VET in het begin. Zoals besproken. Anders had LEC nooit die tijd gereden.

Dat hij dan dit doet omdat de andere ook zouden kunnen profiteren is een non-argument. Afspraak is afspraak. Je hebt geprofiteerd, dus nu ook gewoon jouw part of the deal doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:13

Just_I

What did you just say?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
EvilWhiteDragon schreef op zondag 8 september 2019 @ 01:18:
Was het niet in Q1 dat LEC klaagde over VET die hem geen tow gaf? Zo iets meen ik me te herinneren. Als dat inderdaad het geval is, dan was het Seb die geen vrienden maakte en daardoor een tweede run in Q3 misliep.
LEC kan wel klagen over de 1e run in Q1 dat hij geen directe tow kreeg van VET, maar dat was toch wel helemaal aan het gepruts van LEC zelf te danken, want LEC zit gewoon direct achter VET als ze de pits uitkomen...

Q1 Run-1 Pit Exit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/55LSVpe0ItzIDq1HBvLgwkxo/full.png

Q1 Run-1 Start timed lap:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UHzHQAKD1kFZ28GcYHYGDoDu/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35
ThomasG schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:38:
[...]
Leclerc blijft er de hele tijd opzettelijk achter, maar in de Parabolica gaat hij Vettel ineens inhalen, waardoor Vettel even van het gas af moest, werd ingehaald door Sainz en Vettel zijn rondje sowieso al verkloot was. Dat lijkt mij eerder opzet van Leclerc dan dat het per ongelijk ging.
Pas ff op dat je nu niet Leclerc aankijkt voor het inhalen van Vettel, dat is 'm namelijk opgedragen.

https://youtu.be/t_TB7JEA_3o?t=29

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 08-09-2019 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
FastFred schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:42:
[...]

Pas ff op dat je nu niet Leclerc aankijkt voor het inhalen van Vettel, dat is 'm namelijk opgedragen.

https://youtu.be/t_TB7JEA_3o?t=29
Daar staat wel weer tegen over dat lec zoiezo vooraan had moeten staan :P
Maar inderdaad, lec krijgt te horen dat die er voorbij moet. Uiteindelijk had het niet veel uitgemaakt denk ik. Al had vettel misschein tow van sainz kunnen gebruiken.

Al denk ik wel dat niemand besefte hoe dichtbij ze aan de tijd zaten. Ook als je stroll ziet.. die is aan het liften voor de laatste bocht... en zijn engineer maar roepen, "go go go"

[ Voor 15% gewijzigd door demonic op 08-09-2019 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
P18 dan toch?

Edit: nee dus, want ze kiezen voor een nieuwe spec 2 in plaats van nieuwe spec 3. En dit alles voor 1 plekje winst die ze binnen 1 ronde weer kwijt zijn. Curieuze beslissing, want die gister stuk ging was dus spec 2 (dus niet alsof er nu al 2x een spec 3 is gesneuveld binnen 1 week)

[ Voor 34% gewijzigd door Pyrone89 op 08-09-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
en kimi hoeft niet vanuit pitlane te starten, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kleintjopie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-03-2022
PER krijgt een nieuwe spec2 motor, hij hoeft dus alleen de geldstraf te incasseren omdat hij met deze zelfde spec heeft gekwalificeerd. Omdat hij sneller dan VER was blijft hij hem voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

kleintjopie schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:51:
PER krijgt een nieuwe spec2 motor, hij hoeft dus alleen de geldstraf te incasseren omdat hij met deze zelfde spec heeft gekwalificeerd. Omdat hij sneller dan VER was blijft hij hem voor.
Blijft raar, want de slijtage van de motor telt toch ook mee van hoe lang ie mee gaat? Nu krijgt ie een gratis motor en start niet eens achteraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
Martinspire schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:57:
[...]

Blijft raar, want de slijtage van de motor telt toch ook mee van hoe lang ie mee gaat? Nu krijgt ie een gratis motor en start niet eens achteraan
Nee nee, hij krijgt nog steeds gridstraffen. Maar omdat de motor dezelfde spec is als hij er op zaterdag in had gelegd (bij FP3 en Q) hoeft die niet vanuit de pitstraat te starten.

Als er een andere spec in was gegaan, was het een pitlane start geweest voor Perez.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Vuvuzela schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:20:
[...]

Rosberg heeft al door dat het hem te veel viewers gaat kosten dus die kwam met dit:

[YouTube: The reason for the qualifying CHAOS | Monza F1 GP Analysis]
Rosberg heeft dus door hoe extreem hypocriet bezig hij was.
Lijkt dus toch een kapotte PU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
kleintjopie schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:51:
Gridstraf bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
DaniëlWW2 schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:00:
[...]

Lijkt dus toch een kapotte PU.
Of niet zeker weten, en hem kostenloos kunnen vervangen vanwege zijn toch al slechte Q. (maar paar plekjes achteruit.. wel een extra motor in de pool)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
demonic schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:01:
[...]

Of niet zeker weten, en hem kostenloos kunnen vervangen vanwege zijn toch al slechte Q. (maar paar plekjes achteruit.. wel een extra motor in de pool)
Ik heb eigenlijk geen idee of dat wel mag en ik heb ook geen zin om het op te gaan zoeken in de FIA hun belachelijke regelboek. :P

[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-09-2019 13:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

demonic schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:59:
[...]

Nee nee, hij krijgt nog steeds gridstraffen. Maar omdat de motor dezelfde spec is als hij er op zaterdag in had gelegd (bij FP3 en Q) hoeft die niet vanuit de pitstraat te starten.

Als er een andere spec in was gegaan, was het een pitlane start geweest voor Perez.
Maar dan start ie toch achter Max (ivm later ingeschroeft) of is het omdat ie alsnog een tijd heeft gezet, dat ie zich wel heeft kwalificeert en daarom toch voor Max staat? Ik zou het raar vinden dat een wissel na de kwalificatie ineens invloed heeft op de kwalificatievolgorde

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 08-09-2019 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Martinspire schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:08:
[...]

Maar dan start ie toch achter Max (ivm later ingeschroeft) of is het omdat ie alsnog een tijd heeft gezet, dat ie zich wel heeft kwalificeert en daarom toch voor Max staat? Ik zou het raar vinden dat een wissel na de kwalificatie ineens invloed heeft op de kwalificatievolgorde
Dat laatste ja. Vroeger was het op moment van aanmelden en/of pits uitrijden. Nu is het puur dat je achteraan moet starten en de posities worden bepaald op basis van de kwalificatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Gaat over iets minder dan 20 minuten weer live. Kunnen we in ieder geval het weer zie. ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Geen idee of deze al was langs gekomen. Zo niet:

https://streamable.com/i5rxh

Mooie samenvatting (met toepasselijke muziek) Van de laatste Q3 ronde. Inclusief boordradio's.

Ondertussen op Monza
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YJAiQh5.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door DoeEensGek op 08-09-2019 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:19:

[Streamable: Italian Q3 mess (mix of Onboards with radio & TV)]

Mooie samenvatting (met toepasselijke muziek) Van de laatste Q3 ronde. Inclusief boordradio's.
Als ik dit terug zie vind ik het niet zo erg 'LEC's schuld' als eerder gedacht. Vettel had zelf ook meer kunnen planken in het begin, en als LEC dan niet mee gaat, dan kan je pas goed vingerwijzen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
"I ran out of talent"
Kimi Raikkonen 2019.

Ja, dat zei hij net echt. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:51
Drivers parade zonder de drivers? Que?

Ah, nu pas.

[ Voor 22% gewijzigd door Ari Gold op 08-09-2019 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
Tis iig kurkdroog 😁

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:34
Hmm baan is bijna helemaal droog. Jammer. Hopelijk tijdens de race nog een buitje om alles op te schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Saturnus schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:31:
[...]

Als ik dit terug zie vind ik het niet zo erg 'LEC's schuld' als eerder gedacht. Vettel had zelf ook meer kunnen planken in het begin, en als LEC dan niet mee gaat, dan kan je pas goed vingerwijzen.
Gewoon een minimum gemiddelde snelheid (per sector of ronde) bij Q's in de outlap instellen.Voldoe je daar niet aan wordt je rondetijd erop geschrapt of andere straf. Kan je ook anderen minder in de weg zitten als die een snelle ronde aan het neer zetten zijn. Gewoon tellen vanaf punt dat je de pitlane exit over gaat tot de start finish lijn. En die domme proefstarts bij een kwali ook verbieden, wat een onzin daar heb je de vrije trainingen lekker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:14
Bij de drivers parade zijn ze het einde van Q3 na aan het doen zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DoeEensGek schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:43:
[...]

Gewoon een minimum gemiddelde snelheid (per sector of ronde) bij Q's in de outlap instellen.Voldoe je daar niet aan wordt je rondetijd erop geschrapt of andere straf. Kan je ook anderen minder in de weg zitten als die een snelle ronde aan het neer zetten zijn. Gewoon tellen vanaf punt dat je de pitlane exit over gaat tot de start finish lijn. En die domme proefstarts bij een kwali ook verbieden, wat een onzin daar heb je de vrije trainingen lekker voor.
Dat hadden ze dit weekend. 1:45 als maximum tijd tussen de beide safety car lines. Alleen was het enerzijds een farce, want Sainz (meen ik) heeft in interview aangegeven dat de FIA meteen erbij vertelde dat er geen regel is die ze kunnen toepassen om het te bestraffen, en anderzijds is er nog ongeveer 1:45 op de klok als iedereen de pitstraat uit rijdt. Dus die 1:45 zullen ze allemaal aan voldaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
De actie van (bijna) alle coureurs in Q3 hoort er toch gewoon bij! Beter dan dat alles het hele seizoen hetzelfde gaat en steeds dezelfde coureurs op 1 t/m 6 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 15:43
pilskes schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:49:
De actie van (bijna) alle coureurs in Q3 hoort er toch gewoon bij! Beter dan dat alles het hele seizoen hetzelfde gaat en steeds dezelfde coureurs op 1 t/m 6 staan.
Yep, vind ik ook. Vond het wel grappig om te zien. Het rare is wel dat dit nu al de 2e keer is dat dit gebeurt. Na die eerste keer zou je verwachten dat ze dit toch wel beter kunnen plannen en meer coaching vanuit de pits krijgen. Ezel, steen enzo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Ben wel benieuwd naar de race-pace van de Renaults. Ze deden het toch onverwacht goed gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
ZieglerNichols schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:53:
Ben wel benieuwd naar de race-pace van de Renaults. Ze deden het toch onverwacht goed gisteren.
Die doen *plof* voor het einde van de race :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Snowdog schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:53:
[...]

Yep, vind ik ook. Vond het wel grappig om te zien. Het rare is wel dat dit nu al de 2e keer is dat dit gebeurt. Na die eerste keer zou je verwachten dat ze dit toch wel beter kunnen plannen en meer coaching vanuit de pits krijgen. Ezel, steen enzo...
Je zou idd denken dat ze de 2de keer slimmer zouden zijn. Gevalletje: eigen schuld, dikke bult!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Hier in Venetië spookt het al de hele dag met hevige regen en onweer. Helaas 250 km uit de buurt van Monza...maar wie weet!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w5s64pJtKr28bXOgWCHavNPo/full.jpg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
renzo4000 schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:00:
Hier in Venetië spookt het al de hele dag met hevige regen en onweer. Helaas 250 km uit de buurt van Monza...maar wie weet!

[Afbeelding]
Bij het Gardameer is het droog. Stuk dichter bij Monza :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 11-09 12:12
Montoya200x schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:38:
[...]

LEC kan wel klagen over de 1e run in Q1 dat hij geen directe tow kreeg van VET, maar dat was toch wel helemaal aan het gepruts van LEC zelf te danken, want LEC zit gewoon direct achter VET als ze de pits uitkomen...

Q1 Run-1 Pit Exit:
[Afbeelding]

Q1 Run-1 Start timed lap:
[Afbeelding]
Mogelijk. Wat ik begreep was dat VET zich niet aan de afspraken hield door ineens veel harder te gaan rijden in de outlap. Wat de reden exact is en wie er ook gelijk heeft maakt niet uit. Als LEC het gevoel had dat VET 'm naaide, dan zou dat prima verklaren waarom LEC niet veel haast had in de tweede stint van Q3.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Atlas schreef op zondag 8 september 2019 @ 07:34:
Weg met doe kwalificatie.
Nieuw idee: elk team mag 4 circuits uitkiezen waar ze op P1 willen staan, 4 waar ze op P2 willen staan en 4 waar ze op P3 willen staan.
Dit gaat allemaal in een mooie random generator waarbij de voorkeuren worden meegenomen. Hier komt een schema uit waarbij elke coureur (op op team-niveau, ook goed) op hetzelfde aantal plaatsen uitkomt (vrij makkelijk door alle plaatsen bij elkaar op te tellen).

Voordeel 1: geen kwalificatie
Voordeel 2: veel leukere race ala Kubica als eerste mag starten bv :+
Voordeel 3: veel makkelijker motor upgrades doen want je start toch al als laatste als je het overzicht hebt. Dus meer ontwikkeling gestimuleerd. Enige omdat ze het kosten plafond in de gaten moeten houden.

Goed idee of niet? Ik bied me aan als adviseur als de FIA meeleest :p
YOU ARE FIRED BEFORE BEING HIRED... wat een idioot idee. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
PalingDrone schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:47:
[...]

Valt weinig over te zeggen, wachten wachten wachten en niemand wil als eerste, bam, iedereen te laat.
Hele bubs under investigation dus dan is de uitspraak van de wedstrijdleiding het spannendst.

Die komt erna dus dan weten we meer, en ik vind zo'n analyse achteraf, met de eventuele gevolgen, tijdens zo'n BBC podcast best interessant.

De beelden verschijnen vanzelf wel in dit topic, zo boeiend was dat getreuzel niet, wel grappig.
Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:28

vliegnerd

Nintendo fan.

DaniëlWW2 schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:06:
[...]

Ik heb eigenlijk geen idee of dat wel mag en ik heb ook geen zin om het op te gaan zoeken in de FIA hun belachelijke regelboek. :P
1 motor per weekend. Dus als hij nu motor 5 steekt, dan mag motor 4 van vrijdag en zaterdag niet aan de pool toegevoegd worden/blijven.

Dit nadat MER er 3 tegelijkertijd in de pool bracht bij HAM 2 jaar geleden, om zo maar 1x gridstraf te krijgen.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:28

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ED8PWZEXUAE7NVt?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
DoeEensGek schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:19:

[Streamable: Italian Q3 mess (mix of Onboards with radio & TV)]

Ondertussen op Monza
[Afbeelding]
Haha wtf? _O-

Wat een geklungel zeg.. snap er niets van.

Kan iemand even kort uitleggen wat het idee hierachter was? En wat zijn de uiteindelijke gevolgen geweest? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
poor Leno schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:16:
[...]

Haha wtf? _O-

Kan iemand even kort uitleggen wat het idee hierachter was? En wat zijn de uiteindelijke gevolgen geweest? :X
Iedereen wilde een tow.. iedereen reed langzaam. en daarom waren ze te laat over de streep om een snelle tijd te kunnen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
poor Leno schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:16:
[...]

Haha wtf? _O-

Het idee: iedereen wou een slipstream
Het gevolg: alleen Sainz & Leclerc kwamen voor de vlag over start finish

Verder geen gevolg behalve ik meen drie reprimandes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
RobertMe schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:18:
[...]

Het idee: iedereen wou een slipstream
Het gevolg: alleen Sainz & Leclerc kwamen voor de vlag over start finish

Verder geen gevolg behalve ik meen drie reprimandes.
Thnx :)

Maar even serieus wat een kinderachtig gedoe zeg..

Óf iedereen rijdt in zn eentje, geen slipstream. Daar doe je t maar mee. Óf dit soort praktijken worden flink bestraft :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Martinspire schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:08:
[...]

Max had geen tijd gezet in de qualy en heeft dispensatie om toch te mogen starten. Dan kom je achter iedereen met gridstraffen te staan.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:13

Just_I

What did you just say?

^^^ Ej, ben ik weer te laat.
RobertMe schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:10:
[...]

Dat laatste ja. Vroeger was het op moment van aanmelden en/of pits uitrijden. Nu is het puur dat je achteraan moet starten en de posities worden bepaald op basis van de kwalificatie.
En aangezien VER niet is gekwalificeerd moet hij achteraan starten vanwege dispensatie, ondanks de latere straffen van PER.

[ Voor 5% gewijzigd door Just_I op 08-09-2019 14:33 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:47
Verkeerde topic.

[ Voor 76% gewijzigd door NotSoSteady op 08-09-2019 14:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• demonic
NotSoSteady schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:32:
Nick de Vries hoort niet in de F1.
Net zo als dit antwoord niet in F1 race topic hoort :+

Het was mooi als verstappen wel een tijd had gezet. dan was die inderdaad voor Perez gekomen..
Maargoed, dat maakt uiteindelijk niks uit. Max heeft toch een slechte start, was hij die plek al weer verloren.

Zolang perez niet heel vroeg op de rem gaat en Kimi de bocht niet aansnijdt of er niemand is, komt het wel goed met max :+ :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:51
Weird flex, but ok.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
Goede oneliner ook, nu nog zijn naam goed schrijven :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

van gameren loopt een beetje achter..
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ED8TbPmWsAAsAWM?format=jpg&name=large
Want Mclaren heeft deze ook al gedeeld op twitter :+
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ED8TbmTW4AA854_?format=jpg&name=large

[ Voor 4% gewijzigd door basvn op 08-09-2019 14:36 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:47
basvn schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:35:
van gameren loopt een beetje achter..
[Afbeelding]
Want Mclaren heeft deze ook al gedeeld op twitter :+
[Afbeelding]
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Hoe werkt dat eigenlijk met een pitstart? Mag Kimi pas starten als Max over een bepaalde lijn is gekomen?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

okay, dan t stukje over rosberg en de Tesla.

vanaf 5.55 ongeveer, duurt een kleine 20sec. (dit had er naar mijn mening wel bij gekund in de uitzending :+ had de opmerking mooi afgemaakt)

spoiler:
nico zet hem in zn achteruit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005

Pierre

Van nature lui!

Spotmatic schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:37:
Hoe werkt dat eigenlijk met een pitstart? Mag Kimi pas starten als Max over een bepaalde lijn is gekomen?
Als de laatste auto voorbij is dan mag Kimi.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Pierre schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:39:
[...]

Dus dan slaat de opmerking van demonic nergens op. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Spotmatic schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:37:
Wel stoer dat de Alfa (en Kimi) te sterk en te snel is om gewoon vanaf de grid te mogen starten, en op deze manier het wat eerlijker wordt voor de anderen :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demonic
Spotmatic schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:40:
[...]

Dus dan slaat de opmerking van demonic nergens op. ;)
Het was ook sarcastisch :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Pierre schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:39:
[...]

Voor de vraag: als ze waar voorbij zijn? Op de plek waar de pit-exit het een circuit samen komen, ligt een witte streep. Als iedereen daar voorbij is, gaat de pit-exit open en mogen de gene die vanuit de pit starten wegrijden.

Op Monza ligt die streep ongeveer op de helft tussen de start lijn en bocht 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Verstappen heeft wel een safetycar nodig voor een goed resultaat. Anders zal het moeilijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik denk eigenlijk dat Max 7e wordt zonder SC enzo. 1 Renault voor hem en de reguliere top 5.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoeEensGek
Toch een beetje hommeles bij Ferrari
Sky Sports suggested that there was a talk between Leclerc and Binotto about yesterday qualy.
That talk wasn't nice.
Ferrari didn't believe that it was the "mess" that made him drive so slowly and didn't want to give Vettel a tow.
Italiaans bronnetje: https://www.formulapassio...iche-hamilton-454887.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
Laat ie eerst maar f veilig de eerste bocht door komen daarna komt t vanzelf wel, mits z'n motor heel blijft.

Samsung Flip 7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
ThomasG schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:48:
[...]
Voor de vraag: als ze waar voorbij zijn? Op de plek waar de pit-exit het een circuit samen komen, ligt een witte streep. Als iedereen daar voorbij is, gaat de pit-exit open en mogen de gene die vanuit de pit starten wegrijden.

Op Monza ligt die streep ongeveer op de helft tussen de start lijn en bocht 1.
Ook dat hoeft niet zo te zijn. Zie Silverstone vorig jaar waar een pitlane starter (Stroll?) bijna een Force India die spint (Perez?) overhoop rijdt in de pitlane/exit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Gaat dus meteen plan F worden voor VET? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:35

pinda powerrr

Slow down...

Italiaanse volkslied blijft leuk! :P

Waiting on the world to change

Pagina: 1 ... 14 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.