Mwa, Pouhon is een bocht op snelheid en daar zijn er wel meer van. Eau Rouge is volgens mij ook de combinatie van bergaf, even die dip en weer meteen omhoog. Dat zorgt voor G-krachten die je niet voelt op circuits die erbij liggen als een biljard laken (of Pouhon wat in dat opzicht ook "vlak" is).B-Real schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:34:
Tegenwoordig is die bocht niet zo spannend meer, ze gaan er nu zelfs met afgetankte auto's volgas doorheen. Ik denk dat, als je de coureurs vraag, ze Pouhon spannender en leuker vinden.
Dat maakt het een 'speciale' bocht inderdaad. Net zoals Scheivlak.RobertMe schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:59:
[...]
Mwa, Pouhon is een bocht op snelheid en daar zijn er wel meer van. Eau Rouge is volgens mij ook de combinatie van bergaf, even die dip en weer meteen omhoog. Dat zorgt voor G-krachten die je niet voelt op circuits die erbij liggen als een biljard laken (of Pouhon wat in dat opzicht ook "vlak" is).
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Of zoals Alonso het omschrijft
2005 and 2006 F1 World Champion Fernando Alonso explained on Wikipedia:
— "You come into the corner downhill, have a sudden change [of direction] at the bottom and then go very steep uphill. From the cockpit, you cannot see the exit and as you come over the crest, you don't know where you will land. It is a crucial corner for the timed lap, and also in the race, because you have a long uphill straight afterwards where you can lose a lot of time if you make a mistake. But it is also an important corner for the driver's feeling. It makes a special impression every lap, because you also have a compression in your body as you go through the bottom of the corner. It is very strange – but good fun as well."
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Spa kent veel super leuke bochten! Ook tijdens een trackday met minder vlotte wagens dan F1 wagens.
Eau rouge - Raidillion is mooi vanwege de muur van asfalt voor je neus, Bruxelles - Speakers is mooi omdat het bochten zijn waar je weer met een aardige hoek naar beneden gaat. Pouhon is mooi, gewoon vanwege de snelheid (net als Blanchimont). De overige bochten zijn over het algemeen ook wel leuk; La Source, Le Combes, Fagnes, Campus, Paul Frère en Chicane.
Komt ook omdat het aangepast is aan de omgeving, dat maakt vaker mooie banen. Suzuka is ook zo'n voorbeeld.
Eau rouge - Raidillion is mooi vanwege de muur van asfalt voor je neus, Bruxelles - Speakers is mooi omdat het bochten zijn waar je weer met een aardige hoek naar beneden gaat. Pouhon is mooi, gewoon vanwege de snelheid (net als Blanchimont). De overige bochten zijn over het algemeen ook wel leuk; La Source, Le Combes, Fagnes, Campus, Paul Frère en Chicane.
Komt ook omdat het aangepast is aan de omgeving, dat maakt vaker mooie banen. Suzuka is ook zo'n voorbeeld.
Ja, maar moet het wel met Allard Kalff eens zijn; je weet nu zeker dat je volgas die bocht door kunt. Dat maakt het een heel stuk minder spannend dan 'vroeger'.
Haas gaat weer terug naar de nieuwe spec
Después d 3 carreras d evaluación, Haas tendrá 2 coches d misma especificación en Spa. Saldrán con la evo estrenada en Alemania con evos relativas a Spa
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 27 augustus 2019
After 3 races of evaluation, Haas will run both cars woth upgraded version which they ran in Germany with Spa related updates.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Tijd voor een extra DRS zoneMikeyMan schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:28:
[...]
Ja, maar moet het wel met Allard Kalff eens zijn; je weet nu zeker dat je volgas die bocht door kunt. Dat maakt het een heel stuk minder spannend dan 'vroeger'.
jupz zoals ook gemeld op moto.com:basvn schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:34:
Haas gaat weer terug naar de nieuwe spec
[Twitter]
https://www.motorsport.co...-spec-belgian-gp/4521304/
leuker is deze: (al issie ook al in het andere topic zie ik)
Nico Hulkenberg has teased a "more exciting Thursday" at the Belgian Grand Prix, amid reports Esteban Ocon will take his Renault Formula 1 seat and Mercedes will retain Valtteri Bottas.
[ Voor 30% gewijzigd door YakuzA op 27-08-2019 16:17 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hoi Mods, dit topic staat denk ik niet gemarkeerd als F1. Ik ga altijd via menu sport maar klik meteen door op F1 (daar rechts naast) en dan zie je race 13 er niet bij staan.
een treffende spreuk
Zoiets kan beter via een topic report gemeld worden (bij het hand icoontje bovenaan de pagina), maar ik heb ze er net in gezet.pro_6or schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:44:
Hoi Mods, dit topic staat denk ik niet gemarkeerd als F1. Ik ga altijd via menu sport maar klik meteen door op F1 (daar rechts naast) en dan zie je race 13 er niet bij staan.
Je kan dit gewoon zelf doen, door een onderwerp te koppelenpro_6or schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:44:
PSN
Bedankt Mannen, voortaan zal ik hem zelf koppelen (mocht dat nog niet gedaan zijn door iemand anders). En Sowieso, nadat iemand op je gereageerd heeft (of je post geliked) kan je in een keer doorzoomen naar het topic via het belletje op de mainpage.
Sorry voor de verdere off topic maar kan je ook ergens ervoor zorgen dat je direct onderaan de laatste pagina van een topic doorzoomt?
Sorry voor de verdere off topic maar kan je ook ergens ervoor zorgen dat je direct onderaan de laatste pagina van een topic doorzoomt?
een treffende spreuk
Is er eigenlijk al bekend of ze nu de nieuwe spec gaan inzetten of bij Monza ?
ik hoop overigens op een droge race, dan kunnen we zien wie er het beste uit de bus komt dit weekend.
Ferrari top op de rechte stukken, Mercedes en Red bull in de bochten.
Graadje of 20 dus niet te warm, mogelijk wat ongunstiger voor de red bulls.
ik hoop overigens op een droge race, dan kunnen we zien wie er het beste uit de bus komt dit weekend.
Ferrari top op de rechte stukken, Mercedes en Red bull in de bochten.
Graadje of 20 dus niet te warm, mogelijk wat ongunstiger voor de red bulls.
Monza is de algemene verwachting. Maar als de krachtbron klaar is, en de Spa kwalificatie of wat anders, gaat niet zoals gewenst, dan lepelen ze deze er misschien wel wat eerder in?Peter F schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:23:
Is er eigenlijk al bekend of ze nu de nieuwe spec gaan inzetten of bij Monza ?
[knip]
Testing, one, two ...
De DRS zone op Kemmel straight is 20m korter gemaakt.
FIA ha acortado 20m la zona de activación de DRS en la recta de Kemmel.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 27 augustus 2019
FIA has shortened Kemmel straight DRS activation zone by 20m.#BelgiumGP pic.twitter.com/bMqI373sMy
Ik blijf bij Monza, dichterbij Japan dus versere motor tijdens de honda thuis race.hardware-lover schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:48:
[...]
Monza is de algemene verwachting. Maar als de krachtbron klaar is, en de Spa kwalificatie of wat anders, gaat niet zoals gewenst, dan lepelen ze deze er misschien wel wat eerder in?
Onderaan het topic klik je op 'bookmark'. Vervolgens boven in de rode balk op je username (pro_6or ) en klik je op 'Forumbookmarks'. Vanuit daar kan je direct naar de laatste paginapro_6or schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:19:
OT:
Blijft mooi hoe het circuit zo door de heuvels krult:

Heb niet echt iets tegen de Tilke banen (zitten best goede tussen), maar een 'natuurlijke' baan zoals dit heeft toch een ander karakter (net als bijv. Suzuka of Brazilie)
[ Voor 26% gewijzigd door kevlar01 op 28-08-2019 07:42 ]
Zijn er hier nou echt 100% inhaalmogelijkheden behalve dat lange stuk na eau rouge? Locatie prachtig, historie prachtig, maar voor de rest.. snap dat ophemelen van Spa niet zo
Spa/Monza en Sochi gok ik en dan uitzingen tot einde seizoen met die 2 motoren.TrekDr0p schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 06:58:
[...]
Ik blijf bij Monza, dichterbij Japan dus versere motor tijdens de honda thuis race.
Vergeet de Bus stop chicane en La Source niet. Verder is er in het verleden in elke bocht wel ingehaald volgens mijJackson6 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 07:59:
Zijn er hier nou echt 100% inhaalmogelijkheden behalve dat lange stuk na eau rouge? Locatie prachtig, historie prachtig, maar voor de rest.. snap dat ophemelen van Spa niet zo
Kan je de mooie inhaalmanoeuvre van Max in Blanchimont niet meer herinneren?Jackson6 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 07:59:
Het is volgens mij een echt rijderscircuit. Geen biljartlaken, maar aangepast in de omgeving. Nu het wat moeilijker is om in te halen is Kemmel Straight wel de beste plek voor een actie, samen met de Busstop chicane.Jackson6 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 07:59:
Toen volgen van een auto (op korte afstand zonder het oproken van je Pirelli’s) nog mogelijk was zag je vaak dat de achterste auto zich al oplijnde bij La Source, dan dicht achter elkaar door Eau Rouge/Raidillon/BZN) en dan op Kemmel straight knokken tot aan Les Combes. Het beroemdste voorbeeld uit recente historie is Hakkinen/Schumacher in 2000. Maar ook Hamilton/Raikonnen in 2008 bij de Busstop.
En “ophemelen”. Juist de onvoorspelbaarheid van de Hemel (Spa water komt niet voor niets uit Spa) maakt het racen zo leuk. Net als bij de Nürnbergring kan het weer van het ene op het andere moment omslaan. Chaos gegarandeerd.
Rijders vinden het vaak 1 van hun leukste ritjes en dat straalt af in het racen.
Maar om er als toeschouwer naar toe te gaan dan zeg ik nee. Baan overzicht lijkt mij nihil (2 / 3 bochten die je kunt zien i.p.v. bijvoorbeeld bij Oostenrijk/Hockenheim/Hungaroring) en dan maar 44 rondjes die de wagens voorbij komen. En geen uitloopronde (ivm met niet te garanderen veiligheid zeggen ze). En dan hebben we het nog niet over de files (alhoewel mij dit bij de Hungarorring op zondag ook vies tegen viel).
PSN: IS_DJ
Volgens mij kan er op Spa juist in vrijwel elke bocht wel ingehaald worden, als je er de ballen voor hebt. Zelfs inhalen in Eau Rouge is/was een optie. Dat bij Les combe (einde Kemmel straight dus) de makkelijkste weg is betekend natuurlijk niet dat het op andere plekken niet gebeurd. Maar zoals al gezegd zijn de "voorspelbare" plekken Les Combe, (Bus stop) chicane, La Source. Maar vrijwel overal zie je het wel. Ook in Rivage / Bruxelle zie je nog wel eens een inhaalactie als het de achterste lukt om de auto aan de binnenkant ernaast te prikken kunnen ze daar twee naast elkaar door de bocht Meest recente wat me daar bij staat is Palmer & Alonso? Alonso die aan de binnenkant zit en zo Palmer van de baan drukt uitkomen bocht.Jackson6 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 07:59:
Ja, je kunt ook vóór/in Eau Rouge inhalen:Jackson6 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 07:59:
[YouTube: Räikkönen 2012 Spa Overtake Schumacher Eau Rouge]
De discussie m.b.t. wat Eau Rouge en wat Raidillon is niet gevolgd?ThomasG schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:23:
[...]
Ja, je kunt ook vóór/in Eau Rouge inhalen:
[YouTube: Räikkönen 2012 Spa Overtake Schumacher Eau Rouge]
[YouTube: Webber overtakes Alonso in Eau Rouge 2011]
Als je die discussie gevold hebt, dan weet je ook dat de bocht eigenlijk Raidillon de l'Eau Rouge heet (betekend letterlijk: versteiling langs/bij het rode water). Dus je hebt eerst l'Eau Rouge en daarna Raidillon de l'Eau Rouge. De combinatie Eau Rouge noemen is dus gewoon correct, en dat wordt al sinds jaar en dag gedaan. En daarbij wordt de inhaal actie ingezet voordat ze in de knik naar links zijn, dus had het sowieso in inhaal actie in Eau Rouge geweest; in ieder geval bij die van Kimi op Michael.RobertMe schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:32:
[...]
De discussie m.b.t. wat Eau Rouge en wat Raidillon is niet gevolgd?Deze inhaalacties zijn dus in Eau Rouge, het knikje naar links. Op Eau Rouge af gaan ze gelijk, en ingaan Eau Rouge haakt de buitenste af. Waardoor de binnenste, dus als eerste door Raidillon gaat
Max dus toch weer met een andere helm naar Spa.
https://www.gptoday.net/n...ppen-in-spa-francorchamps
https://www.gptoday.net/n...ppen-in-spa-francorchamps
Enige wat wel jammer gaat zijn dat ondanks dat het nu zo warm is, het zondag waarschijnlijk maar 18 graden gaat zijn. Niet warm genoeg om merc in de problemen te brengen.
Mag een rijder nee zeggen tegen deze presco? Want als ze geen nee mogen zeggen ben ik verbaasd dat Gasly er niet bij zit..
Maar dat ligt toch echt meer aan de F1 dan aan het circuit. Voor de F1 is het ook geen geweldig circuit, maarja, noem eens een circuit waar de F1 puur door de layout wel altijd mooie races geeft?Jackson6 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 07:59:
Met de nieuwe aero zal het wel eens een stuk beter kunnen zijn.
People as things, that’s where it starts.
Mwoah, denk dat ook de FIA wel weet dat die man al genoeg in de put zit. Hij zou alleen maar de voorspelbare negatieve vragen krijgen wat de sfeer tijdens de persco niet ten goede zou komen.garriej schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:12:
[...]
Mag een rijder nee zeggen tegen deze presco? Want als ze geen nee mogen zeggen ben ik verbaasd dat Gasly er niet bij zit..
Dan liever aandacht besteden aan de nieuwe rijzende ster. Zo staat de FIA er ook beter op.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Met gegronde reden mag je de pressco laten schieten ja.
Groetjes Bas
Vroeger werd een circuit nog ontworpen met de omgeving in gedachten. Daar werd de layout van het circuit op aangepast. De Tilke circuits hebben dit over het algemeen niet.Martinspire schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:42:
[...]
Ik ben van mening dat bij menig oude baanlayout wordt overdreven hoe natuurlijk ze werkelijk zijn. Suzuka is ook gewoon ontworpen door een architect. Monza is ook niet bepaald een briljant natuurlijke vorm en Brazilië ligt gewoon tussen sloppenwijken in.
Suzuka werd, trouwens net als Zandvoort, ontworpen door Hans Hugenholtz.
"When you grow up your heart dies"
Die linker op de foto (voor de kijker), mag een grotere glimlach laten zien, de kans is tamelijk groot dat ie nummer 6 in de eindrangschikking gaat worden voor 2019. Gezien het gat met Albon, in ieder geval komende race(s) al op die plek. Of we moeten nog een Duitsland Reloaded gaan krijgen dit jaar, dan is het onvoorspelbaar. Anders wordt ie número uno in de F1.5 rangschikking dus
Testing, one, two ...
NOR staat er echt bij als een "back to skool"-uitje puber incl rugzak om
Aankomende zondag ga ik mijn eerste F1 race bijwonen op Spa.
Nu zit ik al een beetje te oriënteren en op zoek naar een mooi plekje. Ik had zelf Pouhon (bocht 12) en Kemmel straight op het oog. Maar hebben jullie nog ander advies?
Betreft een bronze (sta) ticket, liefst met een TV scherm in de buurt zodat we de actie aan de andere kant van het circuit ook nog een beetje mee kunnen maken.

Nu zit ik al een beetje te oriënteren en op zoek naar een mooi plekje. Ik had zelf Pouhon (bocht 12) en Kemmel straight op het oog. Maar hebben jullie nog ander advies?
Betreft een bronze (sta) ticket, liefst met een TV scherm in de buurt zodat we de actie aan de andere kant van het circuit ook nog een beetje mee kunnen maken.
Dan zit je hier het beste: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?MyBearTibbers schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:13:
Aankomende zondag ga ik mijn eerste F1 race bijwonen op Spa.![]()
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:24
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
De discussie over de circuits van Tilke heb ik verplaatst naar [F1] Seizoen 2019 - Deel 1
Nog eventjes wachten, vrijdag de 1ste training. Alle ogen zullen wel op Albon gericht zijn, ben benieuwd hoe hij met de druk omgaat. Dat Gasly geen persconferentie hoeft te doen lijkt me logisch. Laat hem in de luwte zichzelf weer herpakken.
Kijken of er morgen nieuws komt over de overstap van Ocon en het vertrek van Hulkenberg bij Renault.
Nog eventjes wachten, vrijdag de 1ste training. Alle ogen zullen wel op Albon gericht zijn, ben benieuwd hoe hij met de druk omgaat. Dat Gasly geen persconferentie hoeft te doen lijkt me logisch. Laat hem in de luwte zichzelf weer herpakken.
Kijken of er morgen nieuws komt over de overstap van Ocon en het vertrek van Hulkenberg bij Renault.
Ik denk dat Ocon sneller is dan Hulkenberg, en naast het feit dat een Frans team graag een Fransman in het team heeft als coureur, een uitstekende keus van Renault. Daarentegen is de gunfactor van Ocon wel echt heel veel minder dan die van Hulkenberg.tweakduke schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:57:
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Hij ziet er een beetje uit als een "nerd". Hier op Tweakers uiteraard een geuzentitel!TheBrut3 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:02:
[...]
NOR staat er echt bij als een "back to skool"-uitje puber incl rugzak om
No matter the age, never lose the Kramer inside
Kvyat werd in 2016 wel gewoon voor de leeuwen gegooid anders.tweakduke schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:57:
[mbr]De discussie over de circuits van Tilke heb ik verplaatst naar [F1] Seizoen 2019 - Deel 1[/mbr]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:24
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ja ze kunnen iemand uitnodigen, maar je krijgt denk ik niet meer als: I have to respect the decision of the team and will do my best. Dan is het enthousiasme van Albon leuker om te zien.Roamor schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:02:
[...]
Kvyat werd in 2016 wel gewoon voor de leeuwen gegooid anders.
Gun factor van Ocon is bij een deel van van de F1 scene weg of heel laag ja. @FirePuma142
Krijgt hij niet snel weer denk ik.
Toch wel heel benieuwd hoe de verhoudingen hier liggen. Ligt wel in de lijn der verwachting dat Ferrari aan gaat haken gezien nodige PK's. Benieuwd of ze snel genoeg zijn om het Mercedes lastig te maken. Uiteraard is er ook nog RBR om rekening mee te houden, maar denk dat in Hongarije is aangetoond dat Mercedes (logischerwijs) nog wel een lichte voorsprong heeft.
Zin in!
Zin in!
PSN: xMaurice93
Mercedes heeft in Hongarije gewonnen doordat ze gewoon een goede beslissing met de laatste bandenwissel hebben genomen. Ze hebben daar dus puur op tactiek gewonnen. Neemt niet weg dat ze inderdaad nog wel enige voorsprong hebben qua motorvermogen.Maurice079 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:32:
Toch wel heel benieuwd hoe de verhoudingen hier liggen. Ligt wel in de lijn der verwachting dat Ferrari aan gaat haken gezien nodige PK's. Benieuwd of ze snel genoeg zijn om het Mercedes lastig te maken. Uiteraard is er ook nog RBR om rekening mee te houden, maar denk dat in Hongarije is aangetoond dat Mercedes (logischerwijs) nog wel een lichte voorsprong heeft.
Zin in!
Nouja, als je zag hoe snel Hamilton ook na zijn eerste stop naar Verstappen toe reed en hoe hij druk kon zetten op Verstappen... Ik denk dat Mercedes gewoon echt sneller was, ook voor die extra stop.sjaool schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:00:
[...]
Mercedes heeft in Hongarije gewonnen doordat ze gewoon een goede beslissing met de laatste bandenwissel hebben genomen. Ze hebben daar dus puur op tactiek gewonnen. Neemt niet weg dat ze inderdaad nog wel enige voorsprong hebben qua motorvermogen.
Ergens hoop ik dat ie weer een dergelijke fout maakt, gelijk de eerste race. Tijdens quali ronde niet opzij gaan of crashen net voor het einde van q3. Dan is het direct gedaan met em denk ik.tweakduke schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:23:
Gun factor van Ocon is bij een deel van van de F1 scene weg of heel laag ja. @FirePuma142
Krijgt hij niet snel weer denk ik.
Je kunt wel zien dat Sainz op zijn plek is bij McLaren. Zo'n jonge hond als Norris naast hem doet hem goed.
Maar zonder bandenwissel was hij er niet langs gekomen, ondanks dat hij sneller was.RobertMe schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:03:
[...]
Nouja, als je zag hoe snel Hamilton ook na zijn eerste stop naar Verstappen toe reed en hoe hij druk kon zetten op Verstappen... Ik denk dat Mercedes gewoon echt sneller was, ook voor die extra stop.
PSN
Tactiek heeft ze de dagzege gegeven, maar iedereen zag daar dat Mercedes op racepace een maatje te groot was voor RB. Niks mis mee: RB heeft hele grote stappen gemaakt de laatste maanden.sjaool schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:00:
[...]
Mercedes heeft in Hongarije gewonnen doordat ze gewoon een goede beslissing met de laatste bandenwissel hebben genomen. Ze hebben daar dus puur op tactiek gewonnen. Neemt niet weg dat ze inderdaad nog wel enige voorsprong hebben qua motorvermogen.
En dat heeft natuurlijk alles te maken met het circuit. Op de Hongaroring is het vrij eenvoudig om je positie te verdedigen. Als Hamilton op Spa weer zo eenvoudig kan volgen ben je op Kemmel Straight gewoon aangeschoten wild.YakuzA schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:16:
[...]
Maar zonder bandenwissel was hij er niet langs gekomen, ondanks dat hij sneller was.
Enige?sjaool schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:00:
Mercedes is nog steeds veel sneller dan Red Bull. Dat kon je ook wel zien aan het absurde tempo waarmee HAM zijn achterstand op VER kon goedmaken. Zonder dat had die tactische bandenwissel nooit gewerkt.
Edit: En de twee races ervoor had RB geluk met de hitte en de regen. RB en Honda hebben echt nog wel wat in te halen.
[ Voor 9% gewijzigd door warp op 28-08-2019 23:16 ]
RBR had wel de pole he?warp schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:13:
[...]
Enige?
Mercedes is nog steeds veel sneller dan Red Bull. Dat kon je ook wel zien aan het absurde tempo waarmee HAM zijn achterstand op VER kon goedmaken. Zonder dat had die tactische bandenwissel nooit gewerkt.
Edit: En de twee races ervoor had RB geluk met de hitte en de regen. RB en Honda hebben echt nog wel wat in te halen.
En in Monaco zat Max op precies dezelfde wijze achter HAM.
Ik denk dat het gat zeker is ingelopen sinds begin vh seizoen en dat Mercedes helemaal niet veel sneller ja. Sneller zeker, maar bij voorbaat kansloos is RBR zeker niet meer.
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Dat zegt meer over de fenomenale prestatie(s) van Max dan over de staat van Red Bull en Honda.VidaR-9 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:55:
RBR had wel de pole he?
En in Monaco zat Max op precies dezelfde wijze achter HAM.
Ik denk dat het gat zeker is ingelopen sinds begin vh seizoen en dat Mercedes helemaal niet veel sneller ja. Sneller zeker, maar bij voorbaat kansloos is RBR zeker niet meer.
De laatste race zag je juist waar Mercedes écht toe in staat is als ze de boel helemaal opendraaien.
Edit: NB. En aangezien Toyoharu Tanabe zélf ook zegt dat Honda nog wel wat in te halen heeft om de achterstand op Mercedes in te halen zal dat ook best wel zo zijn.
Honda: "Mercedes heeft laten zien nog steeds beter te zijn dan wij"
Motorfabrikant Honda heeft bij monde van topman Toyoharu Tanabe-San gereageerd op de uitslag van de Hongaarse Grand Prix. Volgens de Japanners heeft Mercedes in deze race laten zien dat het nog steeds een voordeel heeft met betrekking tot de performance. Honda wil haar pakket daarom snel doorontwikkelen.
Verstappen begon de race op de Hungaroring vanaf de eerste startplaats, maar de Nederlander moest kort voor het einde toch zijn meerdere erkennen in Lewis Hamilton. Ondanks het feit dat Honda haar motor volledig open had gegooid, bleek het niet genoeg om de Mercedes op plaats twee te houden. Het resultaat toont dan ook dat de Zilverpijlen nog steeds voorliggen op het gebied van performance, zo is Tanabe-San van mening. Gelukkig ligt er een update in het verschiet
[ Voor 42% gewijzigd door warp op 29-08-2019 00:37 ]
Pfoe, eindelijk weer raceweek, ben dat adem inhouden nu wel zat, hoop op een ouderwetse spa met hele stromen baggerklei en drijfnat (sorry bezoekers).
De laatste paar keer waren mij te droog.
De laatste paar keer waren mij te droog.
Een paar races ervoor heb je kunnen zien in wat voor tempo Max kon inlopen op zijn voorgangers. Daat had alles met de nieuwere banden te maken net zoals Lewis daar een heel groot voordeel aan had.warp schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:13:
[...]
Dat kon je ook wel zien aan het absurde tempo waarmee HAM zijn achterstand op VER kon goedmaken.
Het is nu eenmaal zo dat degene op kop het tempo kan bepalen maar ook aan bandenmanagement moet doen. In dat geval is de aanvallende partij altijd in het voordeel. Zeker als degene op kop niet een gratis pitstop kan doen.
Ik durf wel te stellen dat het chassis van Red Bull op dit moment het beste van het veld is een dat Mercedes puur en alleen nog wint op motorvermogen.
[ Voor 1% gewijzigd door sjaool op 29-08-2019 09:57 . Reden: Correcties op de autocorrect van mijn smartphone... :-P ]
Dat Ham enkele rondenS eerder bij Max was dan ze uitgerekend hadden, zegt voor mij veel.
Ik ben ook nog steeds van mening dat Mer nog steeds niet het achterste van hun tong hebben laten zien wat hun auto echt kan.
RB is veel beter dan in het begin, dat kan ook niet ontkend worden. Maar ik geloof niet dat ze sneller (of net zo snel) zijn dan Mercedes.
Maar misschien verander ik wel van mening dit weekend. (Ik hoop het!)
Ik ben ook nog steeds van mening dat Mer nog steeds niet het achterste van hun tong hebben laten zien wat hun auto echt kan.
RB is veel beter dan in het begin, dat kan ook niet ontkend worden. Maar ik geloof niet dat ze sneller (of net zo snel) zijn dan Mercedes.
Maar misschien verander ik wel van mening dit weekend. (Ik hoop het!)
[ Voor 9% gewijzigd door streamnl op 29-08-2019 07:22 ]
Nice, drie weken stil gezeten, dit weekend weer een Grand Prix. En wel mijn favoriete circuit in Spa.
Het schijnt dat Ericsson dit weekend in Spa rijdt voor Alfa Romeo. Geen idee wie hij moet gaan vervangen, Giovinazzi? En het belangrijkste: waarom?
https://racer.com/2019/08...race-for-spm-at-portland/
[ Voor 6% gewijzigd door Spotmatic op 29-08-2019 07:49 ]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
In latere berichten verklaart het team dat Ericsson in Spa is in de rol van reserve/3e rijder. Mogelijk als gevolg van de deal in de Indy. Maar het blijft wel opvallend.Spotmatic schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 07:49:
Het schijnt dat Ericsson dit weekend in Spa rijdt voor Alfa Romeo. Geen idee wie hij moet gaan vervangen, Giovinazzi? En het belangrijkste: waarom?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Gridstraf dus voor RBR?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Hier het twitter bericht, dus alleen voor TR edit; 1 voor RB en 1 voor TRbasvn schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:02:
[Afbeelding]
Spec 4 komt dit weekend bij Honda!
https://twitter.com/HondaRacingF1/status/1166968876346806272
New PU updates for
@alex_albon
and
@kvyatofficial
this weekend 👊
Read Tanabe-san's full quote in our Race Setup
👉 http://bit.ly/2NEwXCy
[ Voor 29% gewijzigd door Stoksbrood op 29-08-2019 09:16 ]
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Nee, 1 voor RB en 1 voor TR..Stoksbrood schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:12:
[...]
Hier het twitter bericht, dus alleen voor TR:
Albon rijd tegenwoordig bij RB
-
Kon me al niet voorstellen dat ze Max bij zijn thuisrace een gridstraf zouden laten pakken.
Enfin, geen excuus dus voor Albon!
Enfin, geen excuus dus voor Albon!
Zo dan, Albon wordt meteen voor de leeuwen bulls gegooid, eerste race in een RBR en meteen een nieuwe spec erin
Sorry, je hebt gelijkStoksbrood schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:12:
[...]
Hier het twitter bericht, dus alleen voor TR 1 voor RB en 1 voor TR:
[...]
Ben benieuwd of Albon wel kan inhalenEdd schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:12:
[...]
Nee, 1 voor RB en 1 voor TR..
Albon rijd tegenwoordig bij RB
Juist niet. Hij krijgt juist een hulpmiddel om dichterbij Max te komenChiron schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:14:
Zo dan, Albon wordt meteen voor de leeuwen bulls gegooid, eerste race in een RBR en meteen een nieuwe spec erin
[ Voor 3% gewijzigd door LoeWn op 29-08-2019 09:21 ]
Ja daarom zet het juist meer druk op Albon zelf, als ie het niet waar maakt ligt het niet aan de motorLoeWn schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:21:
[...]
Juist niet. Hij krijgt juist een hulpmiddel om dichterbij Max te komenRacen met zijwieltjes
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Misschien komt Albon dan in de buurt van Max qua rondetijd. 
En de verplichte introductie.
En de verplichte introductie.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Gewoon logisch dat Albon de nieuwe motor krijgt. Het zal voor Albon dit weekend toch in het teken staan van wennen aan de auto, het team en al het andere wat komt kijken bij zijn switch.
Dan gelijk maar een nieuwe PU en gridstraf (volgens mij) zodat hij bij de volgende GP's er van kan profiteren en dan niet een straf voor z'n kiezen krijgt.
Dat Verstappen hem niet krijgt (incl gridstraf) is ook logisch, het is immers zijn thuisrace en ze zullen hier wel voor een mooi resultaat willen gaan. Die kans is op Monza een stukje kleiner, dus ik gok dat Verstappen dan voor een nieuwe PU gaat.
Overigens, bovenstaande is met buitenbeschouwing latende hoe de "oude" motoren er qua looptijd aan toe zijn.
Dan gelijk maar een nieuwe PU en gridstraf (volgens mij) zodat hij bij de volgende GP's er van kan profiteren en dan niet een straf voor z'n kiezen krijgt.
Dat Verstappen hem niet krijgt (incl gridstraf) is ook logisch, het is immers zijn thuisrace en ze zullen hier wel voor een mooi resultaat willen gaan. Die kans is op Monza een stukje kleiner, dus ik gok dat Verstappen dan voor een nieuwe PU gaat.
Overigens, bovenstaande is met buitenbeschouwing latende hoe de "oude" motoren er qua looptijd aan toe zijn.
Ik zie en hoor liever Albon spreken dan Gasly. Zijn uiterlijke voorkomen is veel beter.
Regelmatig moet ik bij Gasly aan Splinter denken.
Enige twijfel of RAI wel rijdt dit weekend, Ericsson is opgeroepen om naar Spa te komen, terwijl hij eigenlijk Indy zou rijden aankomend weekend.
Alfa zou al gereageerd hebben met dat er geen veranderingen plaats vinden, maar het is wel vreemd.
https://www.motorsport.co...dycar-belgian-gp/4523050/
Alfa zou al gereageerd hebben met dat er geen veranderingen plaats vinden, maar het is wel vreemd.
https://www.motorsport.co...dycar-belgian-gp/4523050/
https://twitter.com/alfar...tatus/1166977413479313414
Geen twijfel meer, GIO en RAI rijden gewoon dit weekend.
Jammer, die motor voor Albon. Kan ie niet meteen bewijzen even snel te zijn, want hij doet de kwalie maar half mee en de race start ie op andere banden waarschijnlijk. Dus vergelijken is volkomen nutteloos.
Dat ie moet wennen is logisch, maar Max had ook een leuke eerste race en die wordt voor Albon nu ontnomen...
Dat ie moet wennen is logisch, maar Max had ook een leuke eerste race en die wordt voor Albon nu ontnomen...
Albon krijgt een snellere motor en een lagere startplek waarin die mag bewijzen dat hij niet bang is om in te halen. Iets wat een probleem was met zijn voorganger in die wagen.Martinspire schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:47:
Jammer, die motor voor Albon. Kan ie niet meteen bewijzen even snel te zijn, want hij doet de kwalie maar half mee en de race start ie op andere banden waarschijnlijk. Dus vergelijken is volkomen nutteloos.
Ik denk tevens dat het voor Albon op deze manier juist een leuke race word. Niet teveel druk om in de top 6 te starten en finishen.. Gewoon lekker achteraan beginnen met je wagen in de perfecte staat. En dan is kijken hoeveel je er kan inhalen op de track
Ik denk niet dat Albon de illusie had dat ie Spa kon winnen dit weekend
En als je het nuchter bekijkt had Max 'm in z'n eerste race voor RBR eigenlijk ook cadeau gekregen omdat 'de mercedessen eraf tetsten'.
Dus tactisch gezien een goeie zet om die spec4 er bij Albon achterin te leggen. Hopen dat ie 'm niet meteen kort rijdt, en zoveel mogelijk data en info kan verzamelen.
En als je het nuchter bekijkt had Max 'm in z'n eerste race voor RBR eigenlijk ook cadeau gekregen omdat 'de mercedessen eraf tetsten'.
Dus tactisch gezien een goeie zet om die spec4 er bij Albon achterin te leggen. Hopen dat ie 'm niet meteen kort rijdt, en zoveel mogelijk data en info kan verzamelen.
Jammer eigenlijk, want als GRO zou crashen dit weekend, en laten we wel wezen,o rey schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:47:
die kans is "vrij groot", dan zijn de memes met "I think Ericsson hit us" niet meer van de
lucht. En andersom natuurlijk ook xD
[ Voor 9% gewijzigd door Ome Ernst op 29-08-2019 09:54 ]
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Kunnen we meteen zien of hij wel kan inhalen met de RB. Iets wat Gasly moeilijk af ging.Martinspire schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:47:
Je kan em iig bij elke spin preventief posten in dit topicOme Ernst schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:54:
[...]
Jammer eigenlijk, want als GRO zou crashen dit weekend, en laten we wel wezen,
die kans is "vrij groot", dan zijn de memes met "I think Ericsson hit us" niet meer van de
lucht. En andersom natuurlijk ook xD
[ Voor 27% gewijzigd door YakuzA op 29-08-2019 10:00 ]
PSN
Qua persoon is Albon ook veel opener volgens mij. Je kunt aan hem tenminste zien dat hij er echt zin in heeft. Bij Gasly in de Red Bull had ik altijd het idee van een bang konijntje dat in de koplampen keek.streamnl schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:43:
Ik zie en hoor liever Albon spreken dan Gasly. Zijn uiterlijke voorkomen is veel beter.
Ik denk dan ook dat Gasly uiteindelijk beter op zijn plaats is bij Toro Rosso.
Op zich niet gek.sjaool schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:03:
[...]
Bij Gasly in de Red Bull had ik altijd het idee van een bang konijntje dat in de koplampen keek.
Hem word keihard verweten dat de crashes in de voorbereiding RBR heel veel hebben gekost.
Vervolgens word hem verweten dat hij zich daar niet over heen kan zetten.
Ik weet het wel hoor, op dit niveau, zit nu ook in de serie "Surviving the Cut" over Special Forces, en
daar is het hetzelfde. "Suck it up", "Stop being sorry for yourself", maar toch...
Het is ook gewoon zoals het gebeurd is. Die crashes hebben RBR heel veel gekost. Kijk waar ze nu rijden. Wellicht hadden ze zonder die crashes vanaf race 1 vooraan mee gereden. Waar had Verstappen dan gestaan?Ome Ernst schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:21:
[...]
Op zich niet gek.
Hem word keihard verweten dat de crashes in de voorbereiding RBR heel veel hebben gekost.
Vervolgens word hem verweten dat hij zich daar niet over heen kan zetten.
Het hele team is door die crashes gedupeerd, en dat zal Gasly gemerkt hebben aan hoe hij door 'de jongens' bejegend is. Die jongens steken ook hun ziel en zaligheid in het team, iets dat door 1 persoon onnodig om zeep is geholpen.
Als hij dan vervolgens ook nog op geen enkele manier een positieve indruk op de baan weet achter te laten komt dat vertrouwen uiteraard ook niet meer terug.
Stel je hier dat hij sinds het begin van het seizoen een nare atmosfeer om zich heen heeft gehad, omdat het team hem het continue kwalijk bleef nemen dat hij crashte?alexbl69 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:42:
[...]
Het hele team is door die crashes gedupeerd, en dat zal Gasly gemerkt hebben aan hoe hij door 'de jongens' bejegend is.
Lijkt mij zeer schadelijk voor niet alleen de coureur, maar ook het team zelf en daarom is dit onzin. Jammerlijk die crash, maar daarna samen verder. En als dat niet zo is getuigt dat van hoge onprofessionaliteit.
Ben ik op zich met je eens, maar niks menselijks is die monteurs vreemd. Die hebben snel genoeg door of een coureur 'het' heeft of niet.Saturnus schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:47:
[...]
Stel je hier dat hij sinds het begin van het seizoen een nare atmosfeer om zich heen heeft gehad, omdat het team hem het continue kwalijk bleef nemen dat hij crashte?
Lijkt mij zeer schadelijk voor niet alleen de coureur, maar ook het team zelf en daarom is dit onzin. Jammerlijk die crash, maar daarna samen verder. En als dat niet zo is getuigt dat van hoge onprofessionaliteit.
Gasly heeft in de RBR weinig gepresteerd. Hoe professioneel je ook probeert te zijn als organisatie; het is bijna onmogelijk om het ongenoegen daarover te verbergen.
Gebrek aan druk maakt zijn performance ook meteen irrelevant voor enige beoordeling. Daarom, het is leuk voor hem maar je hebt er als kijker helemaal niks aan om te weten hoe goed ie is. Bovendien weten we dan ook niet hoe goed de motor is.Temujin schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:52:
[...]
Albon krijgt een snellere motor en een lagere startplek waarin die mag bewijzen dat hij niet bang is om in te halen. Iets wat een probleem was met zijn voorganger in die wagen.
Ik denk tevens dat het voor Albon op deze manier juist een leuke race word. Niet teveel druk om in de top 6 te starten en finishen.. Gewoon lekker achteraan beginnen met je wagen in de perfecte staat. En dan is kijken hoeveel je er kan inhalen op de track
Hij heeft inderdaad geluk gehad, maar nu zit de auto dichterbij de mercedes dan toen dus is het wellicht niet nodig. Maar als je niet in de top 6 zit bij het begin, wordt de mogelijkheid om te winnen wel drastisch kleinerChiron schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:54:
Ik denk niet dat Albon de illusie had dat ie Spa kon winnen dit weekend![]()
Hoe zinvol is de data van een rijder die nog nooit in die auto heeft gezeten? Ja je ziet dat ie toeren maakt bij bepaalde snelheden, maar het gaat bij dit soort motoren juist om de winst in de marge en daarvan kun je geen conclusies trekken.Dus tactisch gezien een goeie zet om die spec4 er bij Albon achterin te leggen. Hopen dat ie 'm niet meteen kort rijdt, en zoveel mogelijk data en info kan verzamelen.
ehhh... die van de Ninja Turtles ?streamnl schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:43:

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik mag toch wel aannemen dat Albon zich helemaal de moeder gereden heeft in de RB15 in de sim.Martinspire schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:11:
Hoe zinvol is de data van een rijder die nog nooit in die auto heeft gezeten? Ja je ziet dat ie toeren maakt bij bepaalde snelheden, maar het gaat bij dit soort motoren juist om de winst in de marge en daarvan kun je geen conclusies trekken.
En hoe ie zich verhoudt tot hoe Gasly met de wagen reed.
En het is sowieso prettig om een shakedown van die spec 4 te doen zonder alteveel gevolgen mocht het mis gaan.
Nog steeds ongeveer daar. RBR heeft zelf aangegeven dat ze de kracht van de Honda motor onderschatalexbl69 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:42:
Wellicht hadden ze zonder die crashes vanaf race 1 vooraan mee gereden. Waar had Verstappen dan gestaan?
hebben. Zouden ze eerder, vooraan hebben gereden ? Misschien 2 races eerder maar meer geloof ik niet zo.
Ach, reageren ze echt als kleine kinderen wiens speetje is stuk gemaakt ?Gasly gemerkt hebben aan hoe hij door 'de jongens' bejegend is. Die jongens steken ook hun ziel en zaligheid in het team, iets dat door 1 persoon onnodig om zeep is geholpen.
Geloof ik niets van.
edit: Veul te laat!
[ Voor 90% gewijzigd door Luckeh op 29-08-2019 11:36 ]
Precies die ja.loekf2 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:15:
[...]
ehhh... die van de Ninja Turtles ?
[Afbeelding]
Niet aardig om te zeggen maar ik vind zijn hoofd wel wat weg hebben van een rat hoofd. Tenminste, hij is halverwege de transformatie...
Vandaar ik vaak aan Splinter moet denken
Slim om die Spec4 alvast uit te rollen in twee wagens. Eerst even testen, en dan volgende race bij Max erin.
Ben benieuwd met wat voor specificatie achtervleugel red bull hier gaat racen. Ik denk dat ze geen Monza-spec gaan installeren, er valt veel tijd te winnen in de bochten, al laat ik me graag verrassen.
[ Voor 12% gewijzigd door Lasmibalsingh op 29-08-2019 12:20 ]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Hulkenberg zal nu wel voor hem starten, dus de eerste bocht zou ie wel kunnen overlevenChiron schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:54:
Ik denk niet dat Albon de illusie had dat ie Spa kon winnen dit weekend![]()
Testing, one, two ...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.