Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
https://www.weerplaza.nl/...itsland/hockenheim/10775/
If you didn't win today, you can always win tomorrow

Met de race morgen:

Dat kan nog heel leuk worden!
www.scinus.com
“Red bull is best served chilled”
[ Voor 69% gewijzigd door Jasphur op 27-07-2019 09:25 ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Deze bedoel ik
[YouTube: Max Verstappen & Lando Norris Special - iRacing Twitch Clips - Fails, Wins & Funny Moments]
[ Voor 28% gewijzigd door JB op 27-07-2019 10:15 ]
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Hier staan er een paar:JB schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:03:
Is er beeldmateriaal van dat filmpje tijdens F1 café tussen Max en Lando op de Sim? Was hilarisch! Ben er bij maar vanuit vakantiebestemming dus maakt het allemaal iets minder handig te volgen icm WAF.
https://www.reddit.com/r/...n_the_iracing_24/eudieii/
https://clips.twitch.tv/SincerePoorPanCmonBruh
YouTube: Lando Norris plays iRacing | Spa 24hJB schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:03:
Is er beeldmateriaal van dat filmpje tijdens F1 café tussen Max en Lando op de Sim? Was hilarisch! Ben er bij maar vanuit vakantiebestemming dus maakt het allemaal iets minder handig te volgen icm WAF.
Deze bedoel ik
[YouTube: Max Verstappen & Lando Norris Special - iRacing Twitch Clips - Fails, Wins & Funny Moments]
Dat is een opname vanaf het moment dat Max materiaalpech krijgt tot de finish
P1 voor max!
RBR gaat een keer niet zitten slapen met de jongens naar buiten sturen, en ze zetten in Q3 een goede bankerlap neer. en daarna weten ze die op precies het goede moment nog te verbeteren. als de baan op z´n droogst is
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Leclerc, Bottas, Ricciardo, Gasly, Hulkenberg, Perez, Russel, Kvyat, Grosjean, Norris en Sainz zitten allemaal vast in een lift...redfoxert schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:40:
[...]
Ik dacht al, dit word een goeie mop! Benieuwd naar het einde!
...en Ricciardo staat nog altijd met minder dan één seconde tussenafstand achter Norris.
...Russel vindt de lift eigenlijk nog best snel gaan
...zegt Leclerc: "Leave me alone".
...Bottas neemt z'n mobieltje op: "Valtteri, it's James..." Uiteindelijk hoort de groep dat de andere lift opengaat onder een luide "Get in there Lewis" uitroep.

RBR heeft de ´schoorsteen´ weer dicht. is alweer flink afgekoeld, dus dit is niet meer nodig
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Lees net dat het ter ere is van Mercedes hun 200ste GP. Kleding is gebaseerd op hun eerste race. De GP van Frankrijk 1954
[ Voor 32% gewijzigd door Jasphur op 27-07-2019 10:58 ]
Full Team Principals Press Conference
Drivers Press Conference
[YouTube: F1 2019 German GP - Thursday (Drivers) Press Conference]
[ Voor 31% gewijzigd door beOnt op 27-07-2019 11:12 ]
Interesting session for the midfield upgrades. Racing Point staring at a big jump in performance with even more parts still to come. Williams seemingly has potential to cut deficit to midfield pack completely. And Haas? Melbourne car still apparently faster than latest spec.
— Will Buxton (@wbuxtonofficial) 26 juli 2019
Engine mapping ja. Ik zit me nu alleen af te vragen hoe de FIA dat nou weer heeft gezien. En wat er dan niet goed aan was.hardware-lover schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 23:28:
[...]
Op AMuS hebben ze het over "An beiden Motoren mussten die Kennfelder geändert werden. Das ging nur in der Garage."
"Kennfelder" = mapping?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Niet zo heel moeilijk toch? De FIA krijgt ook alle data: correlatie tussen gaspedaal en versnelling (verandering van snelheid, niet gears) kun je makkelijk zien. Geen idee of dat "op het oog" gaat of dat ze daar een algoritme voor hebben. Maar blijkbaar controleren ze daarop. Het is -denk ik- ook een manier om traction control achtige dingen uit te sluiten. Als de auto gaat meten wanneer je op het gas kan, ipv input van het gaspedaal, dan heb je in principe gewoon traction control gemaakt.asing schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:39:
[...]
Engine mapping ja. Ik zit me nu alleen af te vragen hoe de FIA dat nou weer heeft gezien. En wat er dan niet goed aan was.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Als er aquaplaning risico is stoppen ze idd.GAIAjohan schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:45:
Gewoon net zo'n buitje als vorig jaar na de race viel. Alleen zou dan de sessie meteen cancelled worden omdat de regenbanden 10x niks zijn tegenwoordig..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik neem aan dat het met toegenomen ground-effect straks alleen maar sneller is
In de mockups van 2021 die ik heb gezien zit de voorkant van de vloer juist hoger, dus dan zou je er minder last van kunnen hebben.Martinspire schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:12:
[...]
Ik neem aan dat het met toegenomen ground-effect straks alleen maar sneller is
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Mja wellicht (al is dat nog steeds afhankelijk van de rake van de teams), maar meer omdat ze dan gewoon veel downforce missen en dus niet op de baan te houden zijn, naast het feit dat ze dus kunnen gaan drijvenYakuzA schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:13:
[...]
In de mockups van 2021 die ik heb gezien zit de voorkant van de vloer juist hoger, dus dan zou je er minder last van kunnen hebben.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
1: wagen van Mercedes ziet er best goed uit op tv zo. Zag er op de foto’s veel minder goed uit.
2: dat gaat echt nog een ding worden die track limits. Volgens SKY commentaar mag je niet, dus ook niet met twee wielen, aan de linker zijde van de blauw/witte curbs komen in de laatste en eerste bocht. En wat doet VET… juist
Wat was GRO denkende??!!
[ Voor 30% gewijzigd door Jasphur op 27-07-2019 12:26 ]
We do what we must because we can.
Naar mijn idee was juist Gasly ongeduldig. Die ziet de Haas opzij gaan voor de Mercedes dan kun je toch nagaan dat jij pas na die Haas op het gas kunt lijkt mij.Jasphur schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:23:
Wat was GRO denkende??!!
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
Leuk gedaan. Doet mij denken aan Red Bull die vroeger nog weleens leuke items hadden.Jasphur schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:55:
Waarschijnlijk alleen voor vandaag. Geloof er niks van dat ze deze old skool pit outfit tijdens de race mogen dragen. Leuk is het in ieder geval wel.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Lees net dat het ter ere is van Mercedes hun 200ste GP. Kleding is gebaseerd op hun eerste race. De GP van Frankrijk 1954
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Mag van mij wel vaker.
Dat is ook zo. Alleen was GAS er wel voorbij en mijn inziens had GRO op een andere plek GAS weer kunnen inhalen. Nu bracht hij beide wagens in gevaar.sjaool schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:33:
[...]
Naar mijn idee was juist Gasly ongeduldig. Die ziet de Haas opzij gaan voor de Mercedes dan kun je toch nagaan dat jij pas na die Haas op het gas kunt lijkt mij.
Afgelopen race hadden ze nog 007 overalls.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:34:
[...]
Leuk gedaan. Doet mij denken aan Red Bull die vroeger nog weleens leuke items hadden.
Mag van mij wel vaker.
Max zit er op mediums niet ver achter. Ik meende juiste dat er dit weekend meer verschil zou zitten tussen de soft en medium banden?
Verwijderd
Dan nog. Dan ga je dus niet als een klein kind je plekje terug proberen te krijgen.sjaool schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:33:
[...]
Naar mijn idee was juist Gasly ongeduldig. Die ziet de Haas opzij gaan voor de Mercedes dan kun je toch nagaan dat jij pas na die Haas op het gas kunt lijkt mij.
waarom niet?BasvanS schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:37:
Die kleding bij MER kan echt niet..
Oorzaak en gevolg. Maar goed Gasly en Grosjean zijn beiden van Franse afkomst dus die kunnen lekker merde naar elkaar gaan schreeuwen.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:36:
[...]
Dan nog. Dan ga je dus niet als een klein kind je plekje terug proberen te krijgen.
In de Q snap ik de gevolgen. Maar hoe gaat dat straks in de race? Three strikes and you’re out? Of tijdstraffen?sjaool schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:40:
Tracklimits worden nog een dingetje dit weekend heb ik wel door.
Gaat natuurlijk voornamelijk om de Q.Jasphur schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:42:
[...]
In de Q snap ik de gevolgen. Maar hoe gaat dat straks in de race? Three strikes and you’re out? Of tijdstraffen?
In de race ligt de pace natuurlijk een stuk lager, waardoor het niet nodig is. Als ze het wel doen en dan vaker, zal er waarschijnlijk een tijdstraf worden gegeven.
[ Voor 80% gewijzigd door Edd op 27-07-2019 12:44 ]
-
Edit: inmiddels is het gat van BOT nog 0.5s.
[ Voor 20% gewijzigd door sloth op 27-07-2019 12:45 ]
Verwijderd
In Frankrijk moesten om een bollard heen rijden om weer terug te keren op de track. Maar hoe dit nu Duitsland gaat? Geen idee. Tenzij ze tijdens de race de track limits loslaten....Jasphur schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:42:
[...]
In de Q snap ik de gevolgen. Maar hoe gaat dat straks in de race? Three strikes and you’re out? Of tijdstraffen?
Wat ik niet goed snap is dat ze de blauw-witte kerbs gebruiken en niet gewoon de lijn van het circuit.sjaool schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:40:
Tracklimits worden nog een dingetje dit weekend heb ik wel door.
"Een wagen heeft de baanlimieten overschreden wanneer hij bij het uitkomen van Bocht 1 en Bocht 17 met eender welk deel van de wagen over de linkerkant van de blauw-witte kerb komt"
Dus je mag met 4 wielen buiten de baan maar niet te ver over de kerbs?
Zie ook de ook de foto bij het artikel.
We do what we must because we can.
Morgen zal de pitcrew vast wel een helm dragen maar in de pits en aan de pitwall lijkt het mij geen enkel probleem.
Heb je gezien hoe andere teams erbij lopen tijdens vrije trainingen? Ook gewoon een korte broek en een shirtje.
Enkel tijdens de race dragen ze de 'racepakken'.
Ze moeten veilig rejoinen en mogen geen lasting advantage eraan overhouden.sjaool schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:45:
[...]
In Frankrijk moesten om een bollard heen rijden om weer terug te keren op de track. Maar hoe dit nu Duitsland gaat? Geen idee. Tenzij ze tijdens de race de track limits loslaten....
That's it.. Geen bollard oid.
-
Dat lukt dus niet bij een 007 thema. Het overall was in de vorm van een smoking. Jammer genoeg kon Max het niet tonen op het podium en we weten allemaal waarom.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:44:
[...]
Meh. Stickertje en een overall.![]()
Ik bedoel dit bijvoorbeeld,
https://newatlas.com/go/4058/
Volgens mij wordt 1a 2 keer tijdens de race door de vingers gezien, doen ze het consequent dan krijgen ze een tijdstraf.Jasphur schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:42:
[...]
Dat moet pijn doenEdd schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:48:
Pfff.. wordt je even op 0.8 seconden gezet door je teamgenoot...

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Nope, valt mij een beetje tegen...
[ Voor 22% gewijzigd door sjaool op 27-07-2019 12:50 ]
Nog nietsjaool schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:49:
Gaat HAM de Ferrari's weer met beide voetjes op de grond zetten?
Edd schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:48:
Pfff.. wordt je even op 0.8 seconden gezet door je teamgenoot...
Inderdaad, ik denk dat Kvyat daar niet tevreden mee zal zijn. Hamilton is het trouwens ook verleerd, ruim een halve seconde achter op Bottas. Die zal na dit seizoen wel stoppen. Grosjean ook exit met 1,1s.
[ Voor 23% gewijzigd door DataGhost op 27-07-2019 12:52 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
We zullen het tijdens de Q ziensjaool schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:58:
Zijn er hier nu zandzakken aan het werk of is Mercedes vandaag echt langzaam?
Ik denk dat ze er niet bij zitten deze keer, of Toto Wolff is een goed acteur...sjaool schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:58:
Over drie uur weten we het. Ik geloof niet zo in zandzakken, maar ik houd een slag om de arm.sjaool schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:58:
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
18e plek

ja, of dat hij bezig is met een natte Q. en daar de setup voor gemaakt heeftdannx1986 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 13:07:
Volgens mij zit Ricciardo met zn hoofd bij die 11mil claim.
18e plek
Dat is nogal een gok dan, aangezien hij dan ook van een natte race uitgaat.basvn schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 13:08:
[...]
ja, of dat hij bezig is met een natte Q. en daar de setup voor gemaakt heeft
Eat the bugs, live in a pod
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hebben ze wel vaker gedaan, vaak wordt er dan tijdens de meeting afgesproken dat je er tijden de race 2/3 keer over heen mag, bij de volgende krijg je een black/white flag (waarschuwing), daarna volgt een penalty.HMC schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 13:12:
Rondetijden schrappen in de Q kan ik me ook nog voorstellen, maar vraag me af hoe ze het in de race morgen gaan bestraffen als rijders buiten de baan komen in bocht 1 en/of 17.
Denk eerst een waarschuwing als je het te vaak doet en daarna een drive through/tijdstraf.HMC schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 13:12:
Rondetijden schrappen in de Q kan ik me ook nog voorstellen, maar vraag me af hoe ze het in de race morgen gaan bestraffen als rijders buiten de baan komen in bocht 1 en/of 17.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Na een of twee keer waarschuwen, keer daarna een 5s time penalty.HMC schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 13:12:
He is niet dat dit de eerste race is waarbij ze track limits hanteren, dus die regels daarvoor zijn er gewoon.

In 1993 was Korte broek nog normaalAardappelbakker schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:45:
[...]
Heb je gezien hoe andere teams erbij lopen tijdens vrije trainingen? Ook gewoon een korte broek en een shirtje.
Enkel tijdens de race dragen ze de 'racepakken'.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik meen gezien te hebben dat deze er tijdens FP2 ook al niet meer op zat? Misschien enkel ter test tijdens FP1 voor de volgende race?SR8 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:19:
RB nu dus zonder schoorsteen.
Edit: nog even gekeken, was idd niet aanwezig tijdens FP2 (bij Verstappen iig niet).
[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 27-07-2019 14:08 ]
Testing, one, two ...
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
⛔ Trackers of betalen ⛔
Zit jij op hetzelfde circuit als ik? Trekt juist open en vol in de zon..dizzytal schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 14:20:
Zullen vast wel wat meer tweakers hier rondlopen maar lucht begint hier wel wat dicht te trekken, wind steek wat op... poncho’s in de tas... ready to be used (rij 8 op Innen B is inderdaad half overdekt... 🤔)
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ik vind het eigenlijk behoorlijk blauw nog. Denk dat het tijdens de kwalificatie wel droog blijft en vanavond pas gaat regenen. Zit half onder de overkapping van de businessplaatsen op de Sud tribune, maar zou een buitje tijdens de race niet erg vinden na al die hitte.dizzytal schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 14:20:
Zullen vast wel wat meer tweakers hier rondlopen maar lucht begint hier wel wat dicht te trekken, wind steek wat op... poncho’s in de tas... ready to be used (rij 8 op Innen B is inderdaad half overdekt... 🤔)
Hij remt niet!
Dat verklaart de rode balk aan de linkerkant.
@sjaool lijkt me weinig representatief dit overzicht... No way dat die roze wagens zo sneller dan red Bull zijn.
Edit: en nu nog ontkennen dat hoogte iets te maken heeft met koeling

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 27-07-2019 14:46 ]

Donkerder dan dit kan ik het niet maken. We houden het voorlopig droog.
Ik denk pole voor Leclerc en Max op 3. De temperatuur is weer hoger, dus goed voor de Ferrari’s.
For the record those who had FP3 lap times deleted for track limits offences were RAI (3x), VET (2x), KVY (2x), HAM, SAI and ALB... Expect more of the same in qualifying
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 27 juli 2019
Beetje VAR situatie zo, niet juichen als iemand een snelle ronde rijdt, de tijd kan wel eens ongeldig zijn.
Bewaren voor de race = ook primaMikeyMan schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 14:33:
Da's jammer weer dit... Had me erg verheugd op een natte quali...
Gezien de FP3-resultaten heeft Ferrari best goede kaarten in handen voor de quali.
Ben ook heel benieuwd naar Sainz en Norris. McLaren is de laatste paar races echt goed bezig
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.