[F1 2019] Race 11 GP van Duitsland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 39 Laatste
Acties:
  • 123.911 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:21
Erapaz schreef op zondag 28 juli 2019 @ 00:14:
[...]

Paardenrennen was precies waar ik aan dacht. Het bestaat nog steeds als sport en mensen kijken ernaar.
Of wat te denken van die paarden wedstrijden met wagen, waar ze zsm een parcours met beekjes e.d. moeten doen.
Compleet kansloos vergeleken de gemiddelde mens nu, maar het is een sport.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
hardware-lover schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 22:05:
[...]

Dat is idd jammer, je moet het minimaal één keer in je leven live mee hebben mogen maken. Bruut, vooral al je in het verlengde van de uitlaten het geluid aan kunt horen. Dat hoor je niet alleen maar je voelt het ook echt.
En dan natuurlijk wel als ze met zijn allen voorbij komen, geweldig (voor één keer live) ;)
Even wat anders. Mocht Hamilton morgen de race niet winnen, dan ligt dat niet aan de winnaar maar aan Hamilton zelf. Toch fijn als je de ballen uit je broek gereden hebt, eerste wordt, en het dan moet doen met "Hamilton was een beetje ziekjes, dus dit telt eigenlijk niet echt" :+

Lewis Hamilton determined to contest German Grand Prix despite illness
Dit stukje geeft perfect weer wat er met de hedendaagse f1 aan de hand is:

"I haven't even been in most of the [engineering] meetings; I've just been sleeping and then waking up and getting in the car. But the team have done such a great job in terms of the processes we went through and I was really happy with the car in my last lap."

Lewis heeft amper geholpen met afstellen van de auto maar is gewoon wakker geworden en gaan rijden en weer gaan slapen. En dan nog komt die wagen op pole position. 99,5 % is de auto, 0,5 % de coureur.
Erapaz schreef op zondag 28 juli 2019 @ 00:14:
[...]

Paardenrennen was precies waar ik aan dacht. Het bestaat nog steeds als sport en mensen kijken ernaar.
Paardenrennen kost dan ook geen honderden miljoenen per jaar en is niet afhankelijk van sponsoren die tientallen miljoenen erin pompen om door genoeg kijkers gezien te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Goedemorgen Race Day *O*

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:02
Zo, ontbijten en dan in de auto naar Hockenheim! De weersvoorspelling neemt wel weer wat af qua regen overdag, maar rond 15 tot 16 uur is er nog wel een aardige kans op regen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Divak schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 23:53:
[...]

Voor het geval je het nog niet wist, hij is ziek ;)
Was me bekend maar dan denk ik, vent duik je nest in en ga ons volgende week weer lekker dwars zitten, we kunnen echt wel een weekeindje zonder jou. :P :P

Laat ook wel weer zien dat het een echte topper is als je zelf dan nog op pole staat :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
werphengel schreef op zondag 28 juli 2019 @ 07:32:
[...]

Was me bekend maar dan denk ik, vent duik je nest in en ga ons volgende week weer lekker dwars zitten, we kunnen echt wel een weekeindje zonder jou. :P :P

Laat ook wel weer zien dat het een echte topper is als je zelf dan nog op pole staat :*)
In zijn hele carrière in de F1 nog geen enkele race gemist, terwijl bij deze persconferentie Bottas zo'n beetje meer kleur op zijn gezicht had dan Hamilton.

Hoop dat hij een beetje opgeknapt is vandaag en Max een mooie strijd geeft om er voorbij te komen.
Je beroerd voelen en dan met behoorlijk hoge temperaturen topprestaties moeten leveren is best pittig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:14
Ben ook benieuwd naar het weer vandaag. Hadden gisteren ook volop regen voorspelt, maar het was gewoon warm.
Gisteren trouwens in heidelberg wederom (2 jaar geleden in Boedapest ook al) Horner en dr Marko tegen het lijf gelopen...
Toch weer een leuke ervaring

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 21:54

Dentist

Next patient please...

StealthyPeanut schreef op zondag 28 juli 2019 @ 06:22:
[...]

Dit stukje geeft perfect weer wat er met de hedendaagse f1 aan de hand is:

"I haven't even been in most of the [engineering] meetings; I've just been sleeping and then waking up and getting in the car. But the team have done such a great job in terms of the processes we went through and I was really happy with the car in my last lap."

Lewis heeft amper geholpen met afstellen van de auto maar is gewoon wakker geworden en gaan rijden en weer gaan slapen. En dan nog komt die wagen op pole position. 99,5 % is de auto, 0,5 % de coureur.
kan je ook omdraaien: bottas staat op 3. Die 0.5% is best significant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
PalingDrone schreef op zondag 28 juli 2019 @ 07:43:
[...]

In zijn hele carrière in de F1 nog geen enkele race gemist, terwijl bij deze persconferentie Bottas zo'n beetje meer kleur op zijn gezicht had dan Hamilton.

Hoop dat hij een beetje opgeknapt is vandaag en Max een mooie strijd geeft om er voorbij te komen.
Je beroerd voelen en dan met behoorlijk hoge temperaturen topprestaties moeten leveren is best pittig.
Zoals Lewis er gisteren uitzag vraag ik me af of ie het wel gaat volhuoden vandaag. :|

Ik hoop dat Norris zich kan herpakken vandaag en verder zijn de Ferrari's bloedsnel hier dus daar verwacht ik ook nog wel wat vuurwerk van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dentist schreef op zondag 28 juli 2019 @ 08:51:
[...]

kan je ook omdraaien: bottas staat op 3. Die 0.5% is best significant.
Of: ze werken nu al zo lang samen en het team is zo goed dat ze voor 99.5% al weten wat Hamilton wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 16:10
Lijkt erop dat het vrijwel droog gaat blijven, althans tot na de race. Wel grijs maar denk dat er niet meer dan wat druppels gaat vallen.

Mercedes weer dikke mazzel, een koele dag na een week zinderende hitte en geen regen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:00:
Lijkt erop dat het vrijwel droog gaat blijven, althans tot na de race. Wel grijs maar denk dat er niet meer dan wat druppels gaat vallen.

Mercedes weer dikke mazzel, een koele dag na een week zinderende hitte en geen regen.
Buienradar geeft een 50% kans op regen om 15.00 en ook de BBC voorspelt 40-50% kans op regen tussen 15.00 en 17.00.
Ik zou er dus nog niet zo zeker van zijn dat het droog blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-10 17:03

TinusTegengas

Formula Racing

[ Voor 31% gewijzigd door TinusTegengas op 28-07-2019 09:27 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:22
Ik ben benieuwd wat de start voor Verstappen gaat brengen:
  • Spa 2016, slechte start, drukt zich in T1 aan de binnenkant bij de Ferrari's loopt schade op en finisht buiten de punten
  • Singapore 2017, Ferrari sandwich
  • Mexico 2018, komt als eerste in T1 aan en wint
  • Oostenrijk 2019, valt meteen terug naar P8? P9?
In het lijstje missen er dan twee (dit wordt zijn 7e P2 start). Maar wat mij vooral bij blijft is dat zijn starts vanaf P2 over het algemeen slecht zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:30

Franko P.

Hit it.

Raceday! Hopen op wat regen.
Verder hoop ik dat ham uitkijkt dat ie niet verongelukt. Het is niet dat ze ff op zondag middag naar de ikea moeten rijden zeg maar.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:25

Amphiebietje

In de blubber

RobertMe schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:32:
Ik ben benieuwd wat de start voor Verstappen gaat brengen:
  • Spa 2016, slechte start, drukt zich in T1 aan de binnenkant bij de Ferrari's loopt schade op en finisht buiten de punten
  • Singapore 2017, Ferrari sandwich
  • Mexico 2018, komt als eerste in T1 aan en wint
  • Oostenrijk 2019, valt meteen terug naar P8? P9?
In het lijstje missen er dan twee (dit wordt zijn 7e P2 start). Maar wat mij vooral bij blijft is dat zijn starts vanaf P2 over het algemeen slecht zijn.
Duitsland 2019: Mercedes-sandwich omdat HAM er niet helemaal bij is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 16:10
Hockenheim 2019:

Verstappen ligt na de eerste bocht 2e en finisht 2e.

Maar 2e is hier best ruk om te starten volgens mij. Aan de buitenkant kun je wijd gaan in de eerste bocht en wordt het toegestaan. Aan de binnenkant kun je nergens heen.

Dus ik denk dat ie bij een normale start achter Bottas of (God forbid) Gasly terugvalt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:38
Hopelijk droog bij de start. Verstappen op de zachte bandjes en geen geouwehoer met starten achter de SC. En dan na een rondje of 5 de eerste druppels en een flinke stortbui. Iedereen naar binnen en een ronde of 15 a 20 later droog en warm. Iedereen weer naar binnen en weer een ronde of 10 a 15 later toch weer een flinke bui.

Zou toch mooi zijn als we dit jaar nog een regenrace te zien krijgen. Komt de laatste jaren nog maar weinig voor en iedere keer dat er regen werd voorspeld liep het uit op een teleurstelling. Vandaag hopelijk niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Erapaz schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 20:52:
[...]

Mwwoah, ben ik toch niet helemaal met je eens. Ook met oordoppen voelde je de F1’s van echt in elke vezel van je lichaam. De GP2 was al luid en dan moest het echte werk nog komen. Nu zijn zelfs de Porsches luider.
Ik snap wel wat je zegt, ik geef enkel aan dat V10's compleet irrelevant zijn voor autofabrikanten en dat is toch hoe F1 ontstaan is: een stel autofabrikanten die op een circuit gingen kijken wie de snelste auto kon bouwen binnen de opgelegde regels. Steeds meer moderne supercars hebben een kleinere motor dan hun voorganger met turbo's en hybride techniek om ze sneller te maken.
Ik zie eenvoudigere atmosferische motoren nog wel terugkomen. De hybrides zijn te complex en te duur, de autofabrikanten gaan over een paar jaar 100% elektrisch en daarvoor is al een andere klasse. Op dat moment is er ruimte voor de F1 om back to basics te gaan en de link met straat auto’s helemaal los te laten.
Ik zie dat niet gebeuren, in ieder geval niet in een relevante F1-serie die honderdduizenden bezoekers per weekend trekt. Ik ben het met @Robertme eens: er groeit een generatie op die nooit in een ICE-aangedreven auto zullen rijden. Die hebben he-le-maal niks met die achterhaalde techniek van V10's. De F1 wil jong publiek trekken, want dan heb je de toekomst. Dat doe je niet met techniek van opa, maar met techniek waarin ze zich herkennen. Bedenk hoe F1 door de jaren heen veranderd is, als iedere generatie vast wilde houden aan de techniek van toen, zaten we nu met carburateurs te klooien en techniek van voor WO II :)

Maar verandering is moeilijk, daar houdt de mens van nature niet van. Wat betreft paardenrennen: je ziet wat voor publiek ze daar trekken? NIet bepaald waarvoor Liberty Media 8 miljard heeft betaald, denk ik. Ook niet echt het publiek waaraan je Red Bull of Monster Energy (of Rich Energy Lightning Volt?) blikjes verkoopt. ;-)

Maar genoeg offtopic: Ik hoop dat Max er bij de start voorbij kan komen bij Lewis. De zachtere banden zouden hem een goede start moeten geven en Lewis heeft natuurlijk geen strijd met hem, dus mogelijk kan hij hem "er langs bluffen"? Lewis heeft de kans om flink uit te lopen op Vettel en Leclerc en heeft zijn teamgenoot 2 plekken achter zich. De enige reden om Max achter zich te houden, zou zijn dat Max dan een mooi buffertje kan vormen. Maar een Max die iedere bocht zit te prikken, verkloot ook de race van Lewis, dus dan kan hij beter daar achter aansluiten en zijn banden sparen. Je weet nooit wat het weer nog doet. Zo rond de race is er 50% kans op regen.

[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 28-07-2019 10:03 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:38
toolkist schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:13:
[...]

Buienradar geeft een 50% kans op regen om 15.00 en ook de BBC voorspelt 40-50% kans op regen tussen 15.00 en 17.00.
Ik zou er dus nog niet zo zeker van zijn dat het droog blijft.
Er zijn meer weermodellen die regen voorspellen dan dat het droog blijft, dus ik verwacht ook wel regen. Het gaat echter wel steeds om minder dan 1mm, dus hopelijk verdampt het niet voordat het de grond raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

Weersverwachting niet voorspelling... :9
Er zit al regen in de buurt.
https://www.weerplaza.nl/...itsland/hockenheim/10775/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:06
KlaasjeNL schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:04:
[...]

Er zijn meer weermodellen die regen voorspellen dan dat het droog blijft, dus ik verwacht ook wel regen. Het gaat echter wel steeds om minder dan 1mm, dus hopelijk verdampt het niet voordat het de grond raakt.
Als je niks verwacht kan het alleen maar meevallen. Die minder als 1mm kan dus ook meer zijn want het is een voorspelling. We gaan het zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Mercedes laat HAM waarschijnlijk tot bocht 6 (hairpin) alle extra vermogen gebruiken aangezien VER eigenlijk voor bocht 4 al voor HAM moet zitten om het hem lastig te maken ,anders loopt HAM toch wel weg op het rechte stuk daarna en opkomen rechte stuk na de hairpin

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Breezers schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:18:
Mercedes laat HAM waarschijnlijk tot bocht 6 (hairpin) alle extra vermogen gebruiken aangezien VER eigenlijk voor bocht 4 al voor HAM moet zitten om het hem lastig te maken ,anders loopt HAM toch wel weg op het rechte stuk daarna en opkomen rechte stuk na de hairpin
Voor zover ik weet begint Mercedes iedere race met de strategie om in de eerste ronde alle energie te gebruiken om een gat te trekken en de DRS-gap groot genoeg te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Breezers schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:18:
De start grid is zo dat VER aan de binnenkant van bocht 1 staat, HAM dus aan de buitenkant. VER staat op een zachtere band. Als VER een goede start heeft (wat helaas meestal niet het geval is) is hij er in bocht 1 al voorbij, omdat hij dan de bocht kan claimen en HAM wijd kan duwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Franko P. schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:34:
Verder hoop ik dat ham uitkijkt dat ie niet verongelukt.
Verongelukken is sowieso niet de bedoeling en ik neem aan dat ze dat allemaal proberen te voorkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
ThomasG schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:25:
[...]
De start grid is zo dat VER aan de binnenkant van bocht 1 staat, HAM dus aan de buitenkant. VER staat op een zachtere band. Als VER een goede start heeft (wat helaas meestal niet het geval is) is hij er in bocht 1 al voorbij, omdat hij dan de bocht kan claimen en HAM wijd kan duwen.
Of HAM heeft een betere start, geef BOT de slipstream en die komt er langs zetten :) Er zijn zoveel scenario's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Grrrrrene schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:22:
[...]

Voor zover ik weet begint Mercedes iedere race met de strategie om in de eerste ronde alle energie te gebruiken om een gat te trekken en de DRS-gap groot genoeg te maken.
Klopt, maar toen stonden die Ferrari's, die ook hard gaan op de rechte stukken, vaak vlak naast/achter ze.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Grrrrrene schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:26:
[...]

Of HAM heeft een betere start, geef BOT de slipstream en die komt er langs zetten :) Er zijn zoveel scenario's...
Ja, maar je zou mogen verwachten dat een rode band (VER) een betere start heeft dan een gele band (HAM en BOT), want meer grip. Of dat morgen vandaag ook zo is moet nog blijken natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Breezers schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:26:
[...]

Klopt, maar toen stonden die Ferrari's, die ook hard gaan op de rechte stukken, vaak vlak naast/achter ze.
Tsja, maar met DRS gaat alles hard op het rechte stuk en om er dan dicht achter te zitten moet je hard de bocht door kunnen: net een van de sterke punten van de RBR. Uiteindelijk draait het om rondetijd, niet om waar je snel bent. Met DRS is de RBR ook snel genoeg om de Mercedes in te halen.
ThomasG schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:27:
[...]
Ja, maar je zou mogen verwachten dat een rode band (VER) een betere start heeft dan een gele band (HAM en BOT), want meer grip. Of dat morgen ook zo is moet nog blijken natuurlijk.
Vandaag bedoel je? :P

[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 28-07-2019 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:57
Hoe zeker is het al dat het bij de start regent en is het full-wet of intermediate weer?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
hoevenpe schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:28:
Hoe zeker is het al dat het bij de start regent en is het full-wet of intermediate weer?
Volgens de BBC is er zo'n 91% kans op regen rond 15:00, de start van de race. Maar hoeveel regen dat zou moeten zijn kan ik niet achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ThomasG schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:34:
[...]
Volgens de BBC is er zo'n 91% kans op regen rond 15:00, de start van de race. Maar hoeveel regen dat zou moeten zijn kan ik niet achterhalen.
87%. Engelse tijd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 10:28
Even het weer bij Wetter.de opgezocht:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6spbiIx.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat is nog minder dan 1mm/m², dat kan waarschijnlijk op slicks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Grrrrrene schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:40:
Dat is nog minder dan 1mm/m², dat kan waarschijnlijk op slicks :P
https://www.yr.no/place/G...kenheim/hour_by_hour.html

Als die piek om 13.00 nou even een uur of 2-3 opschuift...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Grrrrrene schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:56:
Lewis heeft de kans om flink uit te lopen op Vettel en Leclerc en heeft zijn teamgenoot 2 plekken achter zich.
Die snap ik even niet. Ja, HAM heeft de kans om uit te lopen op Vettel en Leclerc, maar als hij Verstappen erlangs laat dan loopt juist de nummer drie van de coureurs op hem in. Kijkende naar de punten van de coureurs is Verstappen een groter "probleem". En Red Bull lijkt afgelopen races ook weer stappen gezet te hebben op snelheid, terwijl Ferrari het niet waar maakt en ook historisch gezien gedurende het seizoen sneller laat afweten, waar Red Bull meestal sneller wordt/korterbij komt. In dat opzicht zou Hamilton dus juist meer zijn best moeten doen om Verstappen achter zich te houden dan om flink uit te lopen op de Ferrari's.

Overigens kan ik me wel indenken dat als Hamilton echt flink ziek is hij ook sneller tevreden is met een P2, P3 of iets dergelijks. Zonder strijd wel veel punten binnen halen. Gaat hij de strijd aan met wie dan ook is de kans ook groter dat hij door het ziek zijn fouten maakt die veel kostbaarder zijn dan 1 of 2 plekken lager finishen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:06
toolkist schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:42:
[...]

https://www.yr.no/place/G...kenheim/hour_by_hour.html

Als die piek om 13.00 nou even een uur of 2-3 opschuift...
Dan rijden ze waarschijnlijk niet als er plassen water liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
Zou de hoeveelheid neerslag in de voorspellingen niet serieus nemen. Er is kans op buien, maar buien zijn plaatselijk. Dus er valt of helemaal niks, of een dikke plens (met waarschijnlijk de rode vlag)... Is nu in ieder geval nog helemaal niks over te zeggen.

Hopen op een goede start van Max. Op de rode banden in clean air een flink gat trekken met MER en het dan afmaken op de Hards... Doemscenario is dat ie achter BOT komt te zitten en z’n banden oprookt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:47:
[...]

Die snap ik even niet. Ja, HAM heeft de kans om uit te lopen op Vettel en Leclerc, maar als hij Verstappen erlangs laat dan loopt juist de nummer drie van de coureurs op hem in. Kijkende naar de punten van de coureurs is Verstappen een groter "probleem".
Als je alleen naar de punten kijkt: ja. Maar als je kijkt naar hoe dat komt (slecht seizoen voor Vettel door eigen fouten, stomme beslissingen en pech voor Leclerc) lijkt Ferrari me nog altijd gevaarlijker. Max staat zo ver achter HAM dat dat echt geen bedreiging is. Bovendien weet je al dat RBR nog een penalty gaat pakken met een extra PU.
En Red Bull lijkt afgelopen races ook weer stappen gezet te hebben op snelheid, terwijl Ferrari het niet waar maakt en ook historisch gezien gedurende het seizoen sneller laat afweten, waar Red Bull meestal sneller wordt/korterbij komt. In dat opzicht zou Hamilton dus juist meer zijn best moeten doen om Verstappen achter zich te houden dan om flink uit te lopen op de Ferrari's.
Voor Hamilton is er alles te verliezen t.o.v. BOT, als VER een aanval plaatst, hij blockt en het eindigt zoals met VET-VER in de vorige race, haalt hij geen punten en BOT wint mogelijk zelfs. Als hij VER voorbij laat, loopt VER 7 punten op hem in (25 vs 18 punten), terwijl hij op BOT 3 punten uitloopt. Vergeet niet dat VER 87 (!) punten achter staat en BOT maar 39.

Als Ferrari niet zo liep te prutsen, was dit seizoen heel anders gelopen en had LEC misschien wel op pole gestaan met HAM op 2 en VET op 3. Ik denk dat Mercedes echt wel snapt hoe de verhoudingen liggen als Ferrari hun zaakjes op orde krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EAfzACMXsAEEod8.png

[ Voor 35% gewijzigd door ThomasG op 28-07-2019 11:02 . Reden: afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:26

Martinspire

Awesomeness

Please laat het een natte start zijn. Verstappen en Hamilton naast elkaar in de regen lijkt me namelijk zo tof!

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:03:
Please laat het een natte start zijn. Verstappen en Hamilton naast elkaar in de regen lijkt me namelijk zo tof!
Maar met een natte start heeft Max geen voordeel van zijn rode banden. Zou voor hem beter zijn dat het pas na een aantal ronden gaat regenen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Odessa schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:10:
[...]

Maar met een natte start heeft Max geen voordeel van zijn rode banden. Zou voor hem beter zijn dat het pas na een aantal ronden gaat regenen, toch?
Aan de andere kant heeft Mercedes bij een natte start geen voordeel van hun party mode tijdens de start. Moeilijke keuze als je hem zou hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
[...]

Beter bij de start dan nadat hij een stop heeft gemaakt in ieder geval. Het minst gunstigste is dat de regen ergens tussen de eerste stop van Verstappen en Hamilton begint te vallen.
Regen bij de start poetst voor Verstappen het voordeel van meer snelheid in de eerste paar ronden weg, maar voor Hamilton weer het feit dat hij een langere eerste stint kan rijden.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-10 18:46
Lijkt wel alsof iedereen vergeet dat a) de RB15 of welke andere auto nog niet in de regen gereden heeft en dus best een kloten ding kan zijn op het nat en b) dat Hamilton een zeer bekwame regenrijder is die zeker niets onder doet voor Max in de regen.. Hell, Stroll in de regen is best goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 16:09

basvn

Breezand - NHN

´kleine´ leclerc heeft vandaag tijdens de F4 gewonnen

https://streamable.com/y6jro
.
.
.
Norris krijgt nieuwe Accu, en start vanaf P20

[ Voor 12% gewijzigd door basvn op 28-07-2019 11:16 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Grrrrrene schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:00:
[...]

Als je alleen naar de punten kijkt: ja. Maar als je kijkt naar hoe dat komt (slecht seizoen voor Vettel door eigen fouten, stomme beslissingen en pech voor Leclerc) lijkt Ferrari me nog altijd gevaarlijker. Max staat zo ver achter HAM dat dat echt geen bedreiging is. Bovendien weet je al dat RBR nog een penalty gaat pakken met een extra PU.
Ja, Red Bull zal nog een engine penalty pakken gedurende het seizoen, en dus van achteraan starten, maar waar start Vettel deze race? Juist, van achteraan. In die zin is er dus geen verschil en starten ze beiden eens een keer ver naar achteren waarna ze waarschijnlijk op P5 of P6 over de finish komen.
Daarnaast kan het ook zo maar zijn dat Vettel dadelijk een extra turbo nodig heeft door de problemen van gisteren. Dan kan Vettel dus ook nog eens van achteraan starten.

En zeggen dat Verstappen zo ver achter Hamilton staat dat hij geen bedreiging is is ook raar. Immers staan Vettel en Leclerc nog achter Verstappen.
Als Ferrari niet zo liep te prutsen, was dit seizoen heel anders gelopen en had LEC misschien wel op pole gestaan met HAM op 2 en VET op 3. Ik denk dat Mercedes echt wel snapt hoe de verhoudingen liggen als Ferrari hun zaakjes op orde krijgt.
Als... Als Ferrari 2 jaar terug niet zoveel problemen had hadden ze ook WDC kunnen worden met Vettel. Als Vettel vorig jaar zijn Ferrari onder controle hield was hij ook WDC geworden. Ferrari vergooit het gewoon te vaak. En daarom vind ik het niet terecht om Ferrari als bedreiging te zien. Afgelopen jaren hebben ze bewezen om niet constant te kunnen presteren en de auto een seizoen lang door te ontwikkelen en/of dat Vettel "de zenuwen onder controle kan houden". En dit jaar hebben ze ook nog niet aangetoond dat daar verandering in is gekomen.
Daartegenover staat dat Verstappen dat sinds Monaco 2018 FP3 erg constant presteert en Red Bull heeft afgelopen jaren ook al bewezen om gedurende het seizoen de auto flink te kunnen verbeteren. Wat dat betreft vind ik Verstappen toch echt een grotere bedreiging.

Zie ik het gebeuren dat Hamilton, en zeker Mercedes, geen WDC behaald? Neen. Het zal met 60% zekerheid Hamilton worden die het WDC behaald en anders wel met 30% dat het Bottas wordt. Zowel Ferrari als Red Bull moeten heel hard hopen dat Mercedes een aantal fuckups produceert willen ze nog maar in de buurt van een WDC komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Holkers schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:14:
Lijkt wel alsof iedereen vergeet dat a) de RB15 of welke andere auto nog niet in de regen gereden heeft en dus best een kloten ding kan zijn op het nat en b) dat Hamilton een zeer bekwame regenrijder is die zeker niets onder doet voor Max in de regen.. Hell, Stroll in de regen is best goed
Denk je niet dat ze dat getest hebben? Paar sproeiers naast de baan aanzetten en je hebt een regen race.
Hamilton vs Verstappen in de regen is gewoon gaaf, beide zeer bekwame regenrijders!

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Grrrrrene schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:26:
[...]

Ik denk dat we het gewoon maar moeten afwachten :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Lijkt wel alsof iedereen vergeet dat a) de RB15 of welke andere auto nog niet in de regen gereden heeft en dus best een kloten ding kan zijn op het nat
Ja echt veel regenraces zijn er niet meer :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Franko P. schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:16:
[...]

Denk je niet dat ze dat getest hebben? Paar sproeiers naast de baan aanzetten en je hebt een regen race.
Hamilton vs Verstappen in de regen is gewoon gaaf, beide zeer bekwame regenrijders!
Wanneer moeten ze dat dan getest hebben? Er zijn alleen de officiele testdagen. 2 weken voordat het seizoen begint in Barcelona. Na de race in Barcelona? Na de race in Hongarije? En volgens mij nog eentje.

Daarnaast hebben ze de mogelijkheid tot 100KM rijden op filmdagen. Maar een filmdag zullen ze ook niet snel gebruiken om een regensetup te testen. Ten eerste al omdat het nogal raar is om voor promotie beelden te gebruiken van een natte baan. En daarnaast zitten er op filmdagen sowieso nogal flink wat restricties. Maximale snelheid bv, maar in ieder geval zijn er ook speciale (slick) demo banden. Of er ook full-wet demo banden zijn durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-10 18:46
Er is misschien kans op 1 natte GP per seizoen, dat gaan ze vooraf niet testen hoor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:41

Edd

basvn schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:15:
Norris krijgt nieuwe Accu, en start vanaf P20
En de geruchten gaan dat Vettel uit de pitstraat start..

-

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ThomasG
Ze delen blijkbaar oranje helmen uit op Hockenheim.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/nvs93oftd0d31.jpg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001

beany

Meeheheheheh

Wat betreft de regen: het is hier de hele ochtend al bewolkt, donker grijze wolken. Af en toe een druppel, maar dat mag de naam regen niet hebben. het ziet er erg dreigend uit maar dat is al uren zo. We gaan het zien!

Ben allang blij dat het geen 42 graden meer is.

Zodra het op regen gaat lijken hier zal ik meteen een gil geven?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:16:
[...]

Ja, Red Bull zal nog een engine penalty pakken gedurende het seizoen, en dus van achteraan starten, maar waar start Vettel deze race? Juist, van achteraan. In die zin is er dus geen verschil en starten ze beiden eens een keer ver naar achteren waarna ze waarschijnlijk op P5 of P6 over de finish komen.
Daarnaast kan het ook zo maar zijn dat Vettel dadelijk een extra turbo nodig heeft door de problemen van gisteren. Dan kan Vettel dus ook nog eens van achteraan starten.

En zeggen dat Verstappen zo ver achter Hamilton staat dat hij geen bedreiging is is ook raar. Immers staan Vettel en Leclerc nog achter Verstappen.
Ik kijk bewust naar het potentieel. Je zult het hopelijk met me eens zijn dat als de RBR zo snel was als de Ferrari, Max veel dichter achter HAM had gestaan en er misschien wel voor. Ferrari is gewoon nog de snellere auto, dus niet kijkend naar het verleden (en dus de punten / fouten die gescoord / gemaakt zijn), zijn zij de grootste bedreiging. Ik ben het wel met je eens dat RBR historisch gezien heel veel ontwikkelt tijdens een seizoen en meestal matig start aan een seizoen. Ik zie ze ook nog wel 2e worden, maar zover zijn we nog niet.
[...]

Als... Als Ferrari 2 jaar terug niet zoveel problemen had hadden ze ook WDC kunnen worden met Vettel. Als Vettel vorig jaar zijn Ferrari onder controle hield was hij ook WDC geworden. Ferrari vergooit het gewoon te vaak. En daarom vind ik het niet terecht om Ferrari als bedreiging te zien. Afgelopen jaren hebben ze bewezen om niet constant te kunnen presteren en de auto een seizoen lang door te ontwikkelen en/of dat Vettel "de zenuwen onder controle kan houden". En dit jaar hebben ze ook nog niet aangetoond dat daar verandering in is gekomen.
Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Ook bij Ferrari kan het roer om, het kwartje vallen, etc. Kijk naar McLaren: daar had ik 1-2 seizoenen geleden niks voor gegeven, maar nu maken ze het Renault het hele seizoen al erg lastig voor de "best of the rest" plek. Mijn punt is: bij Ferrari zit de potentie er wel in.
Daartegenover staat dat Verstappen dat sinds Monaco 2018 FP3 erg constant presteert en Red Bull heeft afgelopen jaren ook al bewezen om gedurende het seizoen de auto flink te kunnen verbeteren. Wat dat betreft vind ik Verstappen toch echt een grotere bedreiging.
Klopt, dankzij het gepruts van Ferrari. Ik mag toch hopen dat ze daar dit seizoen een keer wel hun best gaan doen, want soms lijkt her erop alsof er een mol in de organisatie zit die de boel bewust saboteert :X Een mol die ook invloed heeft op de strategie, want Leclerc wordt soms achter VET gehouden, terwijl het duidelijk is dat LEC sneller is en ze hun eigen uitslag saboteren door de status qua aan te houden.
Zie ik het gebeuren dat Hamilton, en zeker Mercedes, geen WDC behaald? Neen. Het zal met 60% zekerheid Hamilton worden die het WDC behaald en anders wel met 30% dat het Bottas wordt. Zowel Ferrari als Red Bull moeten heel hard hopen dat Mercedes een aantal fuckups produceert willen ze nog maar in de buurt van een WDC komen.
Nee, HAM kunnen ze w.m.b. de trofee wel overhandigen en geef dan ook meteen de trofee maar aan Mercedes, want er is bijna geen realistisch scenario mogelijk dat Ferrari of RBR dat nog gaat afpakken. Zeker niet RBR met een Gasly die niet presteert, maar Ferrari maakt het zichzelf ook ontzettend moeilijk. Mercedes maakt nauwelijks fouten, echt genadeloos foutloos zijn ze.

Maar we gaan het zien. Als HAM de rest van het seizoen 2e wordt achter Max, wint hij nog altijd het WDC volgens mij (geen zin om dat uit te rekenen). BOT is zijn grootste concurrent en die is hij gewoon de baas. Alleen een seizoen als toen ROS kampioen werd, zou hem nog van de WDC-titel kunnen weerhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:26

Martinspire

Awesomeness

[...]

Klopt, maar ook geen nadeel van het eerder naar binnen moeten. Ik denk dat de rode band eerder een nadeel is dan beginnen met regen. Je moet simpelweg eerder naar binnen.
Stroll is ook geen verkeerde rijder :>

Verder moeten we inderdaad maar zien hoe het gaat, maar dat probleem heeft elk team. De mindere voorvleugel is al van grote invloed. In ieder geval lijkt me het uitgangspunt wel het interessantst van wat er op tafel lag. En met Vettel/Leclerc die nog wat mensen voorbij moeten, is er actie op de baan verzekerd!

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

beany schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:25:

Zodra het op regen gaat lijken hier zal ik meteen een gil geven?
Uiteraard!
Geen betere update dan een live update :7

[ Voor 10% gewijzigd door Franko P. op 28-07-2019 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 18:29

NoFearCreations

3DPrint the world!

Het regent nu wel goed bij de Porshe supercup?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Bij de Porsche Supercup regent het nu.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Porsche super cup. Mooiste geluid van de dag?
Of komen de oude F1 auto's ook nog zoals vorig jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

Wat komt er in die balk te staan wanneer iemand op Verstappen inloopt?

Dit? :7
Afbeeldingslocatie: https://pics.me.me/impossibru-26535919.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 17:52
Misschien dat deze nog live komen?

https://www.hockenheimring.de/en/media/webcam-weather/

Daaronder staat dat om 15.00 lichte regen verwacht wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door Chocoball op 28-07-2019 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Achterop het circuit regent het, bij start/finish nog droog

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Maar slechts de helft van de kaarten verkocht?
Misschien beter gezien de faciliteiten daar..
Aankomst per bus is drama. Toiletten zijn drama.. de trein is drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Het begint te spetteren op start/finish. Kijken of het doorzet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-10 15:32
De race is pas over drie uur, mensen :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:51:
...
Dit is Hockenheim, Zandvoort is pas volgend seizoen... :+

[ Voor 7% gewijzigd door pjlgt op 28-07-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Rode vlag nu bij de Porsche SuperCup.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:18
NoFearCreations schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:55:
Rode vlag nu bij de Porsche SuperCup.
Door de regen?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Ja, echte regen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Jep, lijkt nu best redelijk te plensen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Franko P. schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:16:
[...]

Nee, dat is niet getest. Testen is nogal gelimiteerd, en tijdens de testen tot nu toe is er geen regen geweest. Het is vast wel gesimuleerd, maar dat is maar beperkt betrouwbaar natuurlijk.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ja. Nu aardig wat druppels bij finish. Volgens radar kan om er om 1 uur veel vallen maar dan wordt het alweer minder.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 19:49
RobertMe schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:20:
[...]

Wanneer moeten ze dat dan getest hebben? Er zijn alleen de officiele testdagen. 2 weken voordat het seizoen begint in Barcelona. Na de race in Barcelona? Na de race in Hongarije? En volgens mij nog eentje.
Bandentest van Pirelli op Paul Ricard waar Verstappen de regenbanden heeft getest dit jaar. Welliswaar niet met echte regen, maar daar is de sproei-installatie wel aangezet om de regenbanden te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

Supercup is klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrasherNL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09-2021
Grrrrrene schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:30:
[...]
Ik ben het wel met je eens dat RBR historisch gezien heel veel ontwikkelt tijdens een seizoen en meestal matig start aan een seizoen. Ik zie ze ook nog wel 2e worden, maar zover zijn we nog niet.
[...]
Zeker niet RBR met een Gasly die niet presteert, maar Ferrari maakt het zichzelf ook ontzettend moeilijk. Mercedes maakt nauwelijks fouten, echt genadeloos foutloos zijn ze.
[...]
Gasly zal deze race wel de opdracht krijgen fabriekspunten te scoren voor RBR. Ik ben benieuwd of hij de Ferrari's tot het eind achter zich weet te houden. Zou toch wel heel jammer zijn als Leclerc er al na 5 rondes voorbij zou zijn, en Vettel op de helft van de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
pjlgt schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:54:
[...]

Zo dramatisch is hockenheim. Zandvoort wordt vast nog erger, al denk ik wel dat de treinen beter geregeld worden dan in Duitsland.. elk uur een trein vanuit/richting Mannheim is voldoende... Gevolg: sardientjes in een blik, op tussenliggende stations kan niemand meer instappen maar er wordt wel gestopt 8)7

Langs het circuit waren alle dixies vol. Andere toiletten kwartier wachten.. gevolg: iedereen pist overal en nergens

Wat was Oostenrijk een verademing, en Spa was goed geregeld tov hockenheim

[ Voor 17% gewijzigd door GAIAjohan op 28-07-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Laatst online: 11:03

thaMini

Tool !!

Dikke regen hier en Porsche supercup stilgelegd. Scheisswetter volgens goed ingelichte Duitsers.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:57
thaMini schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:01:
Dikke regen hier en Porsche supercup stilgelegd. Scheisswetter volgens goed ingelichte Duitsers.
Laten we hopen de hetzelfde om 15:10, Max voor de win!

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
thaMini schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:01:
https://streamable.com/xw7cy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

zo, de eerste keer het Wilhelmus voor vandaag :)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaMini
  • Laatst online: 11:03

thaMini

Tool !!

basvn schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:03:
zo, de eerste keer het Wilhelmus voor vandaag :)
Je bent toch wel gaan staan net zoals wij?

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Twynn schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:57:
[...]

Bandentest van Pirelli op Paul Ricard waar Verstappen de regenbanden heeft getest dit jaar. Welliswaar niet met echte regen, maar daar is de sproei-installatie wel aangezet om de regenbanden te testen.
Dat wist ik niet. Maar, bij bandentests moet wel met een statische setup worden gereden, dus Red Bull had niet echt de optie om verschillende setups te testen hoe de auto daarop reageert op een natte baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Het zat op de hoofdtribune net bijna vol hoor, zeker 90% gevuld. De Innertribune was nog niet volledig gevuld trouwens, de Oranje tribunes ook behoorlijk vol. Toiletten hebben wij nog geen last van gehad, zowel bij de tribune zelf als buiten prima. Bussen en trein geen ervaring mee, wij staan op P6 dus konden lekker lopend naar het circuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 10-10 06:53
Jasphur schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:53:
De race is pas over drie uur, mensen :P
Duurt te lang. :) hoor liever de race duurt drie uur, mensen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Laatst online: 03-09-2024
ThomasG schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:24:
Ze delen blijkbaar oranje helmen uit op Hockenheim.
[Afbeelding]
Hebbehebbehbbe, Oh die zou mij echt goed staan op de motor :Y :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjlgt schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:54:
[...]

Daar kan je tenminste met een gerust hart in de zee pissen. Schijten kan in de duinen, doen de konijnen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Het is gestopt met regenen. Baan is vochtig, maar niet zeiknat. De lucht is iets lichter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RobertMe schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:06:
[...]

Dat wist ik niet. Maar, bij bandentests moet wel met een statische setup worden gereden, dus Red Bull had niet echt de optie om verschillende setups te testen hoe de auto daarop reageert op een natte baan.
Dat. En volgens mij moet je als test-team de data delen met de andere teams. Komt er nog eens bij dat je de (regen)banden voor aankomend seizoen test.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Toiletten zijn prima, net nog een heerlijke nr. 2 gedaan op een schoon toilet bovenaan de tribune. Aanrijden met de auto om 10 uur zonde file, zeer vriendelijke politie wijst netjes waar je heen moet. Gratis parkeren.
Eten goed en betaalbaar, alles dichtbij elkaar vanwege stadionopzet. Verder korte rijen overal.

Ben je weleens op Spa geweest? Betaald parkeren in een modderig weiland bij de boer. Alles is ver, uren lopen, uren in de file. Ranzige dixies, dus iedereen pist in het bos. Lange rijen overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
beany schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:32:
Het is gestopt met regenen. Baan is vochtig, maar niet zeiknat. De lucht is iets lichter geworden.
Volgens Weerplaza komt er nog wel het een en ander aan, ook rond 15.00

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 17:52
We kunnen het weer straks zien op het F1 live event om 13:30.

YouTube: F1: LIVE at the 2019 German Grand Prix

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 28-07-2019 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

toolkist schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:53:
[...]

Volgens Weerplaza komt er nog wel het een en ander aan, ook rond 15.00
Ze hadden hier de hele dag regen voorspeld. Tot op heden 1 klein buitje gezien. Die voorspellingen zeggen weinig. Ik laat het tegen 3en nog even weten wat het weer hier dan is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Ik denk dat ik liever gewoon een droge start heb en daarna een forse bui :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
naitsoezn schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:10:
Ik denk dat ik liever gewoon een droge start heb en daarna een forse bui :P
Want bij een natte start is het achter de safty car rijden tot de baan ‘droog’ is en dan een herstart, toch?

Pagina: 1 ... 11 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.