RobertMe schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:16:
[...]
Ja, Red Bull zal nog een engine penalty pakken gedurende het seizoen, en dus van achteraan starten, maar waar start Vettel deze race? Juist, van achteraan. In die zin is er dus geen verschil en starten ze beiden eens een keer ver naar achteren waarna ze waarschijnlijk op P5 of P6 over de finish komen.
Daarnaast kan het ook zo maar zijn dat Vettel dadelijk een extra turbo nodig heeft door de problemen van gisteren. Dan kan Vettel dus ook nog eens van achteraan starten.
En zeggen dat Verstappen zo ver achter Hamilton staat dat hij geen bedreiging is is ook raar. Immers staan Vettel en Leclerc nog achter Verstappen.
Ik kijk bewust naar het potentieel. Je zult het hopelijk met me eens zijn dat als de RBR zo snel was als de Ferrari, Max veel dichter achter HAM had gestaan en er misschien wel voor. Ferrari is gewoon nog de snellere auto, dus niet kijkend naar het verleden (en dus de punten / fouten die gescoord / gemaakt zijn), zijn zij de grootste bedreiging. Ik ben het wel met je eens dat RBR historisch gezien heel veel ontwikkelt tijdens een seizoen en meestal matig start aan een seizoen. Ik zie ze ook nog wel 2e worden, maar zover zijn we nog niet.
[...]
Als... Als Ferrari 2 jaar terug niet zoveel problemen had hadden ze ook WDC kunnen worden met Vettel. Als Vettel vorig jaar zijn Ferrari onder controle hield was hij ook WDC geworden. Ferrari vergooit het gewoon te vaak. En daarom vind ik het niet terecht om Ferrari als bedreiging te zien. Afgelopen jaren hebben ze bewezen om niet constant te kunnen presteren en de auto een seizoen lang door te ontwikkelen en/of dat Vettel "de zenuwen onder controle kan houden". En dit jaar hebben ze ook nog niet aangetoond dat daar verandering in is gekomen.
Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Ook bij Ferrari kan het roer om, het kwartje vallen, etc. Kijk naar McLaren: daar had ik 1-2 seizoenen geleden niks voor gegeven, maar nu maken ze het Renault het hele seizoen al erg lastig voor de "best of the rest" plek. Mijn punt is: bij Ferrari zit de potentie er wel in.
Daartegenover staat dat Verstappen dat sinds Monaco 2018 FP3 erg constant presteert en Red Bull heeft afgelopen jaren ook al bewezen om gedurende het seizoen de auto flink te kunnen verbeteren. Wat dat betreft vind ik Verstappen toch echt een grotere bedreiging.
Klopt, dankzij het gepruts van Ferrari. Ik mag toch hopen dat ze daar dit seizoen een keer wel hun best gaan doen, want soms lijkt her erop alsof er een mol in de organisatie zit die de boel bewust saboteert

Een mol die ook invloed heeft op de strategie, want Leclerc wordt soms achter VET gehouden, terwijl het duidelijk is dat LEC sneller is en ze hun eigen uitslag saboteren door de status qua aan te houden.
Zie ik het gebeuren dat Hamilton, en zeker Mercedes, geen WDC behaald? Neen. Het zal met 60% zekerheid Hamilton worden die het WDC behaald en anders wel met 30% dat het Bottas wordt. Zowel Ferrari als Red Bull moeten heel hard hopen dat Mercedes een aantal fuckups produceert willen ze nog maar in de buurt van een WDC komen.
Nee, HAM kunnen ze w.m.b. de trofee wel overhandigen en geef dan ook meteen de trofee maar aan Mercedes, want er is bijna geen realistisch scenario mogelijk dat Ferrari of RBR dat nog gaat afpakken. Zeker niet RBR met een Gasly die niet presteert, maar Ferrari maakt het zichzelf ook ontzettend moeilijk. Mercedes maakt nauwelijks fouten, echt genadeloos foutloos zijn ze.
Maar we gaan het zien. Als HAM de rest van het seizoen 2e wordt achter Max, wint hij nog altijd het WDC volgens mij (geen zin om dat uit te rekenen). BOT is zijn grootste concurrent en die is hij gewoon de baas. Alleen een seizoen als toen ROS kampioen werd, zou hem nog van de WDC-titel kunnen weerhouden.