[F1 2019] Race 11 GP van Duitsland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 39 Laatste
Acties:
  • 123.911 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:43
Erapaz schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:51:
[...]

Toiletten zijn prima, net nog een heerlijke nr. 2 gedaan op een schoon toilet bovenaan de tribune. Aanrijden met de auto om 10 uur zonde file, zeer vriendelijke politie wijst netjes waar je heen moet. Gratis parkeren.
Eten goed en betaalbaar, alles dichtbij elkaar vanwege stadionopzet. Verder korte rijen overal.

Ben je weleens op Spa geweest? Betaald parkeren in een modderig weiland bij de boer. Alles is ver, uren lopen, uren in de file. Ranzige dixies, dus iedereen pist in het bos. Lange rijen overal.
Jup, op spa ook geweest. Daar sliepen we in een b&b, om daarna naar het circuit te lopen :P 7km
Hockenheim schijnt ook veel van je locatie af te hangen. Ik zat tussen Mobil 1 en Sachs, en daar waren veel te weinig toiletten, alles overvol. Veel ranziger dan het bos op Spa. Ik vond zelf in Pouhon zitten fijner dan langs Kemmel.

En ja Spa is ver lopen, of je nu in Spa zelf zit of ergens parkeert, allebei rustig 7km naar het circuit.
Maar als je hockenheim vanuit de trein (als sardientje) doet loop je direct naar bussen, 3 stuks volgens mij die rondjes rijden. Die bussen zetten je ergens bij een camping uit, waar allemaal bewoners daar dichtbij eigen kraampjes hebben. Ook in die bussen zit je redelijk gepropt.
Vanaf die camping richting circuit is toch nog een km of 3/4 denk ik, en als je naar de tribune moet waar ik zat mag je nog wel 2km toevoegen.

Maar iig daar zijn de faciliteiten waardeloos. Bij staat finish en de Mercedes tribune is veel beter.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 28-07-2019 13:16 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:51
Jasphur schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:12:
[...]

Want bij een natte start is het achter de safty car rijden tot de baan ‘droog’ is en dan een herstart, toch?
Die regels zijn gewijzigd inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 17:13

beany

Meeheheheheh

[...]

Want bij een natte start is het achter de safty car rijden tot de baan ‘droog’ is en dan een herstart, toch?
Dat hebben ze toch veranderd? Volgens mij wordt er met regen tegenwoordig altijd een gewone start gedaan.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afke
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-10 08:03
[...]

Wat is vetgedrukt is nog hetzelfde, maar dan is het een staande start.

https://www.gppits.net/mo...s_in_de_regen_vanaf_2017/

[ Voor 10% gewijzigd door Afke op 28-07-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:21
beany schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:14:
[...]

Dat hebben ze toch veranderd? Volgens mij wordt er met regen tegenwoordig altijd een gewone start gedaan.
Dacht ik ook idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
GAIAjohan schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:12:
[...]

Jup, op spa ook geweest. Daar sliepen we in een b&b, om daarna naar het circuit te lopen :P 7km
Hockenheim schijnt ook veel van je locatie af te hangen. Ik zat tussen Mobil 1 en Sachs, en daar waren veel te weinig toiletten, alles overvol. Veel ranziger dan het bos op Spa.

En ja Spa is ver lopen, of je nu in Spa zelf zit of ergens parkeert, allebei rustig 7km naar het circuit.
Maar als je hockenheim vanuit de trein (als sardientje) doet loop je direct naar bussen, 3 stuks volgens mij die rondjes rijden. Die bussen zetten je ergens bij een camping uit, waar allemaal bewoners daar dichtbij eigen kraampjes hebben. Ook in die bussen zit je redelijk gepropt.
Vanaf die camping richting circuit is toch nog een km of 3/4 denk ik, en als je naar de tribune moet waar ik zat mag je nog wel 2km toevoegen.

Maar iig daar zijn de faciliteiten waardeloos. Bij staat finish en de Mercedes tribune is veel beter.
Heb dit kaar voor het eerst een fiets mee, dat is echt geniaal. Zoveel flexibiliteit. Ook als je ‘s avonds nog even de stad in wilt (Mannheim in mijn geval). Parkeren op 7 km is dan geen issue meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
[...]

Nee, niet daarom (maar die regel is ook veranderd hoor ik net :+ ). Maar omdat het moment dat het gaat regenen, en iedereen dus moet kiezen wanneer naar binnen te komen en voor welke banden (inters / full wets), imho een interessante tactisch moment toevoegt aan de race. Als het regent bij de start staat iedereen al op dezelfde banden.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Erapaz schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:18:
[...]

Heb dit kaar voor het eerst een fiets mee, dat is echt geniaal. Zoveel flexibiliteit. Ook als je ‘s avonds nog even de stad in wilt (Mannheim in mijn geval). Parkeren op 7 km is dan geen issue meer.
Met hockenheim zaten wij ook in Mannheim. Leuke stad, genoeg terrasjes. Ook bijzonder stratenpatroon enzo.
Maar de trein naar hockenheim hadden we destijds echt niet moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-10 15:32
Met herstart bedoelde ik staande start inderdaad :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
naitsoezn schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:19:
[...]

Nee, niet daarom (maar die regel is ook veranderd hoor ik net :+ ). Maar omdat het moment dat het gaat regenen, en iedereen dus moet kiezen wanneer naar binnen te komen en voor welke banden (inters / full wets), imho een interessante tactisch moment toevoegt aan de race. Als het regent bij de start staat iedereen al op dezelfde banden.
Bij regen is er volgens mij ook niet perse een start achter de SC. Bij een beetje regen is er een gewone start en moeten de teams/coureurs het maar uitzoeken. Als het echt hard regent en de start achter de SC plaatsvind dan zijn de coureurs ook verplicht om op de full-wets te starten. Waarbij na droog rijden inderdaad een staande start plaatsvind. Alhoewel dat volgens mij weer niet is in het geval van: start achter SC => rode vlag => SC.

Het hangt dus van de FIA af of iedereen zelf de banden voor de start mag bepalen. Zegt de FIA dat ze achter de SC starten rijdt iedereen verplicht op full wets. Regent het maar wordt de race gewoon gestart is het vrije keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:31

Spotmatic

Ken sent me

HAM loopt er echt bij als een oude man...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:35
Mooie sfeer daar op de beelden van F1 Live 😄😃
Wel wat regen nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 06:53
Hoyden schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:33:
Mooie sfeer daar op de beelden van F1 Live 😄😃
Wel wat regen nog..
YouTube: F1: LIVE at the 2019 German Grand Prix
;)

En er is regen.

[ Voor 3% gewijzigd door DoeEensGek op 28-07-2019 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Leuk zo'n parade met een gesloten wagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 13:50
Ik zie een Aston Martin db5 volante met Nederlandse platen, dat ding is onbetaalbaar zeldzaam!

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Jasphur schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:36:
Leuk zo'n parade met een gesloten wagen :P
Welke is gesloten dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Hoyden schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:37:
[...]

Welke is gesloten dan?
Niet gesloten, een landaulet :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

asing schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:37:
Ik zie een Aston Martin db5 volante met Nederlandse platen, dat ding is onbetaalbaar zeldzaam!
Ik zie gewoon een gele UK plaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:02
Regen genoeg inmiddels om verschillende strategieën mogelijk te maken. Buienradar laat in ieder geval buien zien die eraan komen, dus kan een leuke race worden!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Hoyden schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:37:
[...]

Welke is gesloten dan?
nvm, leek gesloten. De wagen waarin HAM meerijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 06:53
asing schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:37:
Ik zie een Renault, kanarie geel. Wat een lelijke auto :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 17:15
Als ik de webcams in de omgeving zo zie lijkt het nog aardig nat: https://www.meteoblue.com...kenheim_duitsland_2902852

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Spotmatic schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:38:
[...]

Ik zie gewoon een gele UK plaat...
Dat is de zwarte, ik doel op de grijze. Die van gasly.

[ Voor 3% gewijzigd door asing op 28-07-2019 13:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Wie is nou echt de slechtste regenrijder van het veld? GRO doet het al beroerd als het droog is, maar hoe is hij in de regen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

tussen 14 en 17u is de verwachtingsneerslag 1.4mm
90% kans op neerslag

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Spotmatic schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:39:
Wie is nou echt de slechtste regenrijder van het veld? GRO doet het al beroerd als het droog is, maar hoe is hij in de regen?
Fant-haas-tic, denk ik :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

asing schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:39:
[...]

Dat is de zwarte, ik doel op de grijze. Die van gasly.
Je hebt gelijk! Ik heb het kenteken in OVI gegooid en het is zelfs een ONK (Origineel Nederlands Kenteken, want de auto is al sinds 23-07-1965 in Nederland - datum 1e toelating).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Als het regent en vettel start vanuit pits, mag die gewoon met regenbanden starten?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Bensimpel schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:43:
Als het regent en vettel start vanuit pits, mag die gewoon met regenbanden starten?
Ja natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Dat moet zelfs als het een regenrace is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
Als het regent mag iedereen met regenbanden starten, dan vervalt het huidige reglement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Je mag volgens mij altijd voor een inter of full-wet band starten. (mits het vochtig is)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

BernardV schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:44:
[...]

Als het regent mag iedereen met regenbanden starten, dan vervalt het huidige reglement.
Ah ok my bad, dacht even dat voor het eerst ferrari eens een goede strategie had verzonnen :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
Hoe lang duurt een pitstop ongeveer op hockenheim (pit in, pit uit-tijd bedoel ik dan)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BernardV schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:47:
Hoe lang duurt een pitstop ongeveer op hockenheim (pit in, pit uit-tijd bedoel ik dan)?
Vorig jaar volgens mij een "verlies" van ongeveer 17 seconden. (dus tijd door pitstraat + de stop - de tijd die het kost om uberhaup dat stuk circuit op snelheid af te leggen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Spotmatic schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:39:
In Brazilië 2016 zette hij hem voor de start al in de muur, dus dan ben je denk ik wel de slechtste ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

SR8 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:49:
[...]

In Brazilië 2016 zette hij hem voor de start al in de muur, dus dan ben je denk ik wel de slechtste ja.

[YouTube: f1 romain grosjean accident brazil gp 2016]
Haha, ik noemde hem niet voor niets als 1e. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
RobertMe schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:49:
[...]

Vorig jaar volgens mij een "verlies" van ongeveer 17 seconden. (dus tijd door pitstraat + de stop - de tijd die het kost om uberhaup dat stuk circuit op snelheid af te leggen).
Dank je!
Dat is nog wel redelijk vlot, in een regen en af en toe droog race kan het dus lonen vaker te wisselen als je dat gelijk enkele seconden per ronde winst oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Het regent aardig inmiddels.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Spotmatic schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:51:
[...]

Haha, ik noemde hem niet voor niets als 1e. :p
Monza 2017 lag hij ook binnen 5min in de muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

BernardV schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:51:
[...]

Dank je!
Dat is nog wel redelijk vlot, in een regen en af en toe droog race kan het dus lonen vaker te wisselen als je dat gelijk enkele seconden per ronde winst oplevert.
Niet zoals Max vorig jaar bedoel je? :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:17
Regen!! :D _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:57:
[...]

Monza 2017 lag hij ook binnen 5min in de muur
Barcelona 2018, eerste ronde, nog even GAS en HUL meegenomen ook. Flapdrol is het, tijd om plaats te maken.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +3 Henk 'm!
redfoxert schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:01:
[...]

Barcelona 2018, eerste ronde, nog even GAS en HUL meegenomen ook. Flapdrol is het, tijd om plaats te maken.
Volgens mij ging het nu over zijn kwaliteiten in de regen, niet in het algemeen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 16:09

basvn

Breezand - NHN

BernardV schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:47:
Volgens Pirelli, 18 seconden
en 10 tijdens VSC/SC

Tijdens regen zal het daar een beetje tussen in zitten denk ik

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:50

edit: was al gepost: Chocoball in "[F1 2019] Race 11 GP van Duitsland"

[ Voor 64% gewijzigd door U123456 op 28-07-2019 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Ah, daar waar het interview met Vettel werd gehouden zitten wij! Hij gooide de petjes net niet ver genoeg :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15
Van mij mogen ze het op Ziggo heel de voorbeschouwing hebben over de race periode van Gijs. Geweldig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nou hopen dat het blijft regenen. :P Verstappen gaf gisteren of eergisteren aan dat 'ie geen problemen verwacht met de RB in de regen en dat het probleem wat de vorige RB met de bodem @ regen had bij de huidige auto niet aanwezig zou zijn.

Dus: regen! :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:03:
[...]

Volgens mij ging het nu over zijn kwaliteiten in de regen, niet in het algemeen :+
Hij kan zn wagen niet heel houden als het droog is, laat staan in de regen :D

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 20:54

Franko P.

Hit it.

RobertMe schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:20:
[...]

Wanneer moeten ze dat dan getest hebben? Er zijn alleen de officiele testdagen. 2 weken voordat het seizoen begint in Barcelona. Na de race in Barcelona? Na de race in Hongarije? En volgens mij nog eentje.

Daarnaast hebben ze de mogelijkheid tot 100KM rijden op filmdagen. Maar een filmdag zullen ze ook niet snel gebruiken om een regensetup te testen. Ten eerste al omdat het nogal raar is om voor promotie beelden te gebruiken van een natte baan. En daarnaast zitten er op filmdagen sowieso nogal flink wat restricties. Maximale snelheid bv, maar in ieder geval zijn er ook speciale (slick) demo banden. Of er ook full-wet demo banden zijn durf ik niet te zeggen.
Hoor zojuist vertellen dat ze dat dus op Paul Ricard hebben gedaan.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EAj3-r0WwAELuRp.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EAj3-ryWsAEsjb9.jpg:large

weer veel Mclaren fans!

[ Voor 8% gewijzigd door basvn op 28-07-2019 14:12 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EAj8rihW4AAAECp.jpg:large
Startopstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Norris en Sainz zullen weer trots zijn.

/Spuit11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Hoe is de Hulk in de regen? Zou hem graag eens op het podium zien. Naast Max uiteraard. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:29

sjaool

Every life should have 9 cats

Gijs van Lennep in de studio. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Spotmatic schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:15:
Hoe is de Hulk in de regen? Zou hem graag eens op het podium zien. Naast Max uiteraard. ;)
Pakte zijn enige pole in Brazilië op een opdrogende baan, dus kan heus wel wat in de nattigheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:38
Bart-Willem schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:08:
Nou hopen dat het blijft regenen. :P Verstappen gaf gisteren of eergisteren aan dat 'ie geen problemen verwacht met de RB in de regen en dat het probleem wat de vorige RB met de bodem @ regen had bij de huidige auto niet aanwezig zou zijn.

Dus: regen! :P
Niet teveel regen bij de start. Dan krijgen we weer zo'n suffe start achter de SC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

KlaasjeNL schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:20:
[...]

Niet teveel regen bij de start. Dan krijgen we weer zo'n suffe start achter de SC.
Mee eens. :P Leukste is lichte motregen @ start waar er twijfels zijn tussen intermediate en slicks, dan hardere regen en dan een opdrogende baan. En als het dan tegenvalt dan graag een nieuwe regenbui om het opnieuw door elkaar te husselen. :+

[ Voor 34% gewijzigd door Bart-Willem op 28-07-2019 14:21 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:46
KlaasjeNL schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:20:
[...]

Sinds vorig jaar staat in de reglementen dat bij een natte race een staande start is, dus geen getrut achter de SC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nou de baan lijkt al dusdanig doorweekt dat de grip weg is. Gaan zo potentieel al starten op inters worden.
Helaas, want ik had liever een droge start en dan meteen na een ronde al pitten. Dan is Mercedes haar medium bandenvoordeel helemaal weg. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franko P. schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:11:
[...]

Hoor zojuist vertellen dat ze dat dus op Paul Ricard hebben gedaan.
Dat was hier idd ook al langs gekomen :p
Maar, dat was een Pirelli bandentest. Team mag de auto dan niet aanpassen, geen extra sensoren plaatsen, helemaal niks.

Dus ze kunnen dan niet testen hoe verschillende afstellingen zich gedragen in de regen of wat dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 11:38
Volgens de buienradar zometeen minder regen, dus komt er in ieder geval niet heel veel bij.. maar van 16:00 weer vol in een bui.
Prima omstandigheden dus!
Paar rondjes droogrijden en voelen achter de safety car.
Dan staande start. En dan na een half uur weer een plensbui waardoor alles weer veranderd. Ik teken ervoor :)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/67259769_2715465621882209_7866790901127839744_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_oc=AQnLNKvFTFbBEna76FHpYwtBFnCtiqFJtK-e91yfw5w19aECE9zTdh53s4tO39rgwYE&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=34e899572b65377fc5955e8bec54afaa&oe=5DA33E55

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

DaniëlWW2 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:22:
Nou de baan lijkt al dusdanig doorweekt dat de grip weg is. Gaan zo potentieel al starten op inters worden.
Helaas, want ik had liever een droge start en dan meteen na een ronde al pitten. Dan is Mercedes haar medium bandenvoordeel helemaal weg. ;)
Dan maar hopen op een opdrogende baan tijdens de race! kijken wie er optijd of te laat naar binnen gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DaniëlWW2 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:22:
Het is nog 45 minuten tot de start. :P Als het zo ophoudt met regenen dan is die baan wel droog genoeg lijkt me. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Holkers schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:21:
[...]

Sinds vorig jaar staat in de reglementen dat bij een natte race een staande start is, dus geen getrut achter de SC
Staande start, nadat ze achter de SC de baan droog hebben gereden. Dus de kans op getrut achter de SC is er nog steeds. Alleen is de rijdende SC herstart dan weg.
En ook dan alleen als ze continu rijden. Gaat het harder regenen, is er een crash of zo waarbij er een rode vlag komt is er daarna weer een SC periode gevolgd door een normale (rijdende) herstart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Als iemand geschreven commentaar bij de race wil: YouTube: Live ondertiteling Formule 1 GP Duitsland

Let op: ongeveer 10s vertraging t.o.v. Ziggo Sport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Op F1TV zie ik ze nu allemaal op Full wets rijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Chocoball schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:59:
We kunnen het weer straks zien op het F1 live event om 13:30.

Hebben ze VER weer in de allerlelijkste Aston aller tijden gezet, wat een lomp hok is dat toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

xippie schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:36:
Op F1TV zie ik ze nu allemaal op Full wets rijden....
Max is alvast andere lijnen aan het zoeken :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentist
  • Laatst online: 08-10 21:54

Dentist

Next patient please...

Volgens Lec is het te nat voor inters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ben benieuwd of ze wel gaan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:58

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Ik lig nu nog weg te fikken bij het zwembad, zal zo met een kwartiertje maar eens de tv opzoeken klinkt veelbelovend!

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 09:31
"Yes! Wet Race! I've been waiting all year for this! This is fantastic!!!"

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:10
Ze glijden allemaal lekker door in de hairpin. :P

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 09:25

TrekDr0p

QR niet scannen

Ze schieten er al af met de verkenningsronde :+

Dit word starten op full wett denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Regen is gestopt (bij de laatste bocht dan). Baan is nog behoorlijk nat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 09:25

TrekDr0p

QR niet scannen

beany schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:45:
Regen is gestopt (bij de laatste bocht dan). Baan is nog behoorlijk nat
Misschien dus inters als de baan warm genoeg is. Het is nog 25min tot de start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:17
Intressant wie als eerste wisselt naar de droog weer band of de inter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Het wordt nu een tactisch spel en wie heeft de grootste ballen... Starten op full wets is het veiligst maar na 2 of 3 rondjes is het droog genoeg. Dan moet je pitten. Starten op inters is nogal een gok maar je hoeft erna niet meteen te wisselen. Ik zag ze op full wets en inters. Waarschijnlijk mag je op de grid nog wisselen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:50

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als de race maar niet zo gaat starten, zoals in Spa in 1998 :P

Dat was me een bende zeg! Jeetje :o

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 28-07-2019 14:50 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Weer begonnen met miezeren. Lucht wordt langzaamaan lichter en lichter. Ben benieuwd hoelang het water blijft vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
beany schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:50:
Weer begonnen met miezeren. Lucht wordt langzaamaan lichter en lichter. Ben benieuwd hoelang het water blijft vallen
Als ik buienradar mag geloven komen de grootste buien nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 10-10 11:38
Nat beginnen, half uurtje geen regen zodat de baan langzaam droog wordt. Daarna weer een hele bak met water over de baan, dan weer droog rijden en in de laatste 10 ronden weer een hele plensbui.

pretty pretty pretty please :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:44:
Ik lig nu nog weg te fikken bij het zwembad, zal zo met een kwartiertje maar eens de tv opzoeken klinkt veelbelovend!
Ik heb de afgelopen dagen ijsbergen en beelden van de Noordpool gestreamd ter verkoeling, nu een fris buitje op het scherm werkt ook wel hoewel een spannende regenrace mijn temperatuur ook weer doet stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 11:48
Rond de start begint het weer zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op buienradar.nl kun je gewoon op "hockenheim"zoeken en de radarbeelden bekijken.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:13

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Wat blijft Vasseur een mooie kerel ook (net op ziggo)

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:24

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik schakel net in, paraplus, tentjes. We krijgen een natte start!
Het blijft nog even doorregenen volgens de buienradar.
Spannend, fijne race alvast allemaal :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Johnny doet net zijn grid walk, de oude knarren zijn voor een normale start, de groentjes voor een start ander de SC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Benieuwd hoe lang FW het volhouden voor ze compleet aan gort gereden worden op een opdrogende baan, zin in :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Is er een keer regen, komt de safety car tevoorscijn. Laat ze toch lekker rijden, veel mooier, ze hebben niet voor niets regenbanden.. komop zeg. Nu gaan ze zeker ronden lang achter de SC aan rijden tot de baan half droog is.... |:( 8)7 O-)

[ Voor 25% gewijzigd door Luxicon op 28-07-2019 14:58 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 23:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
asing schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:55:
Johnny doet net zijn grid walk, de oude knarren zijn voor een normale start, de groentjes voor een start ander de SC.
Doe maar gewoon staande start!

Zin An! *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Wel fijn dat Chase Cary en Sean Bratches speciaal voor Mercedes ook erbij lopen alsof het 1950 is :+

spoiler:
Oh wacht, Chase heeft altijd die enorme snor en Sean ook altijd die bakkebaard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
MikeyMan schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:57:
[...]

Doe maar gewoon staande start!

Zin An! *O*
Vertappen wil ook wel een staande start. Hamilton denk ik ook.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:38
Wellicht scheelt het nog dat opa Whiting er niet meer is. Dat droogrijden achter de SC vind ik maar niks. Dan maar gewoon de snelheid aanpassen en als dat betekent dat je max met 30 door een bocht kan, dan moet je er maar met 30 doorheen. We hebben het hier wel over de beste coureurs ter wereld.
Pagina: 1 ... 12 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.