Nummertje voor Hamilton
Track evolution natuurlijkDJTimo schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:28:
[...]
Ik zie GAS anders gewoon boven VER staan hoor.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Gasly op 1?

[ Voor 15% gewijzigd door tlpeter op 12-07-2019 12:30 ]
Die staat op standje 11. Dat moet wel
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
WTF
Het is weliswaar een training, maar dat GAS hier op P1 staat en met zo'n afstand naar de rest, dat is echt bizar.

Wou het net zeggen.Bansheeben schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:30:
Die staat op standje 11. Dat moet wel
Of zou de Verstappen setup de reden zijn?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik weet ff niet wat ik hier mee aan moet haha

PSN: xMaurice93
Verwijderd
Red Bull heeft wel echt gevonden in hun RB15, dat is wel duidelijk. Max lekker vechten voor podium plek zondag

Gas zet max ff op 8tiende
[ Voor 4% gewijzigd door xNikobellicx op 12-07-2019 12:32 ]
Gloryrun voor wat zelfvertrouwen voor GAS.
I served in a company of heroes.
Setup van Max, ook de updates er op en standje 11?
Anders niet te verklaren dit
Anders niet te verklaren dit
Even qualy standje aangezet bij Gasly! Wel lekker voor zijn zelfvertrouwen dit.
Misschien hebben ze Max de afstelling van Gasly gegeven
Horner keek niet blij, had Gas het kruit nog even droog moeten houden?
Wel echt top, voor hem en voor RBR als geheel.
een treffende spreuk
nu al zin in de 2e vrije training later vandaag
Gasly gebruikt één FP de setup van Max en is meteen 8 tienden sneller dan Max. Zo goed is Max dus niet. Gasly wordt in 2020 wereldkampioen
Ja daar leek het bijna wel op hé. We gaan het zien in VT2pro_6or schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:33:
Of toch van auto gewisseldBansheeben schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:33:
Misschien hebben ze Max de afstelling van Gasly gegeven
Ja, gewoon wat flow viz op de t-cam
Gasly dan maar naar Merc ?

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Toch knap van Mercedes dat ze zich kunnen meten met de oppermachtige Red Bulls. Denk dat het dit weekend toch maar weer een eitje gaat worden van de mannen in blauw.
Wordt toch tijd dat ze VER maar eens gaan vervangen. 0.8 sec onder GAS mag echt niet kunnen op dit niveau. Prutser!!! KVY IN VER OUT!!
Wordt toch tijd dat ze VER maar eens gaan vervangen. 0.8 sec onder GAS mag echt niet kunnen op dit niveau. Prutser!!! KVY IN VER OUT!!
Denk dat het ook gewoon beetje track evolution was, hoewel die laatste ronde van Leclerc dan weer matig was. Mooi voor Gasly iig, hopen dat 'ie hier wat zelfvertrouwen uithaalt.
Gasly draaide gewoon alvast een qualie lap....voor het geval hij Q3 weer niet haalt
https://f1manager.info/ranking/4605
Verwijderd
Red Bull lijkt ook hier te kunnen vechten met Mercedes, dat zou wat zijn! Voor 1 race dan nog maar, want geruchten zijn dat Mercedes in Duitse GP met hele grote update komt.
Daar kan je na FP1 en met zo'n rare track conditions echt niks van zeggen. Ik durf 'em wel aan dat Red Bull het in de latere FP's en in de kwali niet gaat redden.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:37:
Red Bull lijkt ook hier te kunnen vechten met Mercedes, dat zou wat zijn! Voor 1 race dan nog maar, want geruchten zijn dat Mercedes in Duitse GP met hele grote update komt.
Kan best, nu geef je te veel weg.pro_6or schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:33:
Kan ook zijn dat ze Gasly gebruikten om een iets andere setup voor beiden te gebruiken.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik zou er niet van uit gaan. MERC stond al die tijd op de medium toch?Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:37:
Trek nu geen conclusies jongens. Niet gezien hoeveel spins er geweest zijn? Die baan gaat alleen maar meer en meer grip krijgen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Yep, gele band. Ferrari en RB op softs, net als meeste andere teams.Bansheeben schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:38:
[...]
Ik zou er niet van uit gaan. MERC stond al die tijd op de medium toch?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Verwijderd
Nee in kwali vechten ze met Ferrari. Ik bedoel in racepaceSnowdog schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:38:
[...]
Daar kan je na FP1 en met zo'n rare track conditions echt niks van zeggen. Ik durf 'em wel aan dat Red Bull het in de latere FP's en in de kwali niet gaat redden.
95% van de laatste posts was zo sarcastisch als wat. TROTS
Toch alleen maar mooi als het dichter bij elkaar komt.
Denk alleen dat Merc ook een standje 11 aan gaat knallen.
Toch alleen maar mooi als het dichter bij elkaar komt.
Denk alleen dat Merc ook een standje 11 aan gaat knallen.
verschil in rondes zit hem in de proefstart die na de FP1 nog is gedaan
[ Voor 51% gewijzigd door basvn op 12-07-2019 12:41 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Denk dat ze er qua racepace niet zo ver vanaf zitten, maar denk toch dat zelfs daar Merc wel wat sneller gaat zijn. Ferrari is meestal wat zwakker, dus da's misschien te doen. Maar goed, beetje koffiedik kijken. Ik kan me niet voorstellen dat RB zo'n grote stap heeft gezet though, want deze baan ligt Merc normaal gesproken toch wel goed.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:40:
[...]
Nee in kwali vechten ze met Ferrari. Ik bedoel in racepaceMax gaat echt niet vechten om pole dit seizoen. Nee, racesnelheid bedoel ik dus.
Gebeurt toch wel vaker in FP1 dat er rare uitkomsten zijn
Daar is de FP juist voor. Zou er niet teveel van denken.
EDIT:
Max reed 1:26.602 vorig jaar. En HAM 1:25.892.
Als dit is wat GAS kan, staat ie gewoon 9e
EDIT:
Max reed 1:26.602 vorig jaar. En HAM 1:25.892.
Als dit is wat GAS kan, staat ie gewoon 9e
[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 12-07-2019 12:44 ]
Verwijderd
True. Zou al mooi zijn als Max kan vechten om podium zondagSnowdog schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:42:
[...]
Denk dat ze er qua racepace niet zo ver vanaf zitten, maar denk toch dat zelfs daar Merc wel wat sneller gaat zijn. Ferrari is meestal wat zwakker, dus da's misschien te doen. Maar goed, beetje koffiedik kijken. Ik kan me niet voorstellen dat RB zo'n grote stap heeft gezet though, want deze baan ligt Merc normaal gesproken toch wel goed.
Zeker, slechter dan vorig jaar zal het (waarschijnlijk) iig niet worden, dus da's al mooi meegenomenVerwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:43:
[...]
True. Zou al mooi zijn als Max kan vechten om podium zondag
Even ter vergelijking.
De snelste ronde vorig jaar tijdens FP1 was:
Lewis Hamilton Mercedes 1:27.487 Soft
vs 2019
Pierre Gasly RBR 1:27.173 Soft
Gasly heeft dus zeker wel een snel rondje gereden
!
vs 2019
Gasly heeft dus zeker wel een snel rondje gereden
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Gasly vroeg of je hem ook ff een kopietje kon mailen.basvn schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:41:
Screens met tijden.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Maar de poletijd was vorig jaar 1:25.892, dus heel snel is het ook weer niet.Stoksbrood schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:46:
Even ter vergelijking.
vs 2019
Gasly heeft dus zeker wel een snel rondje gereden!
Haha het was pas FP1. Ik wacht nog wel even met inhoudelijk commentaar tot de FP3 en/of Q ;-)
Nou, deze uitslag zegt wellicht niet álles, maar het is ook weer niet zo dat het helemaal niets zegt. Je kan maar beter vooraan staan, met een ruime marge naar de nummer 2, dan achteraan, toch? Ik bedoel: RBR staat op 1, en Williams laatste.
Deze trainingsuitslag weerspiegelt gewoon de normale krachtsverhoudingen, om en nabij, met uiteraard een marge. Feit is dat RBR sinds vorige week, en wellicht ook hier, beter gaat. Dat kun je gewoon constateren. Hoe sneller je rijdt in FP1, hoe meer je de setup ook nog kunt verbeteren; immers, je kunt een snelle auto nog sneller maken. Je werkt vanuit een basisafstelling immers door. Daarom ben ik er zeker van dat ze hier bij RBR gewoon heel blij mee zijn.
Ergo: alle ploegen gaan nog stappen zetten, maar als je vanuit RBR gewoon vanuit deze positie een stap verder kunt zetten, is dat gewoon lekker.
Deze trainingsuitslag weerspiegelt gewoon de normale krachtsverhoudingen, om en nabij, met uiteraard een marge. Feit is dat RBR sinds vorige week, en wellicht ook hier, beter gaat. Dat kun je gewoon constateren. Hoe sneller je rijdt in FP1, hoe meer je de setup ook nog kunt verbeteren; immers, je kunt een snelle auto nog sneller maken. Je werkt vanuit een basisafstelling immers door. Daarom ben ik er zeker van dat ze hier bij RBR gewoon heel blij mee zijn.
Ergo: alle ploegen gaan nog stappen zetten, maar als je vanuit RBR gewoon vanuit deze positie een stap verder kunt zetten, is dat gewoon lekker.
MAG vs GRO scheelt maar 2 tiende, mooi man ontwikkeling aan de auto maanden en dan zo weinig verschil zien nu.
Ik hoop echt dat ze het lek boven krijgen erdoor bij Haas
Mercedes wint toch wel maar ik heb toch een vibe dat het podium voor RBR er in zit... Ik wacht FP2 af om te zien of het team in een lekkere flow lijkt te zitten.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Zoals Marko al roeptoeterde, RB heeft nu Gasly verboden te gaan "frobelen" met de setup en moet in sync met de andere kant van de garage, maar z'n auto wordt (denk ik) ook gebruikt wordt om mee te zoeken met de juiste setup. Als je met twee auto's kan spelen, is veel effectiever.Loekoe schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:53:
Nou, deze uitslag zegt wellicht niet álles, maar het is ook weer niet zo dat het helemaal niets zegt. Je kan maar beter vooraan staan, met een ruime marge naar de nummer 2, dan achteraan, toch? Ik bedoel: RBR staat op 1, en Williams laatste.
Ik weet niet hoe het bij andere teams gaat. Vorig jaar deed Riccardo wel z'n eigen ding.
Mja dan kun je niet anders concluderen dan dat het niet aan de upgrades ligt maar aan een concept van de auto. Maar in plaats van dat je het bij de upgrades gaat zoeken, kunnen ze nu dus wat meer gaan kijken naar de basis. Op zich ook heel waardevolle data natuurlijk.Suicyder schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:54:
MAG vs GRO scheelt maar 2 tiende, mooi man ontwikkeling aan de auto maanden en dan zo weinig verschil zien nu.
Het verschil van Grojean is ook niet zo groot om te zeggen dat ze dan maar de nieuwe onderdelen erop moeten zetten.
Verder was het qua snelste tijden nooit zo'n probleem en ging het meer om de dropoff qua pace in de race. Dus ik gok dat ze het zo gewoon laten en kijken hoe het verschil tijdens de race is.
Verwijderd
Even om de hype te voeden met betrekking tot Red Bull. Sparky is een forummer op autosport forum en werkt bij Red Bull. Hij gaf al aan dat ze iets hebben gevonden en dat ze verwachten een uitstekende GP van Engeland neer te zetten😀
Al komt het wel regelmatig voor dat de snelste tijd in FP1 en de poletijd een stuk groter is dan 1,2/1,3 seconden. Natuurlijk appels met peren vergelijken 2018 <> 2019demo31051987 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:48:
[...]
Maar de poletijd was vorig jaar 1:25.892, dus heel snel is het ook weer niet.
2018 Australië: FP1: 1:24.026, Q3: 1:21.164
2019 Australië: FP1: 1:23,599, Q3: 1:20,486
2018 China: FP1: 1:33.999, Q3: 1:31.095
2019 China: FP1: 1:33.911, Q3: 1:31.547
2018 Spanje: FP1: 1:18.148, Q3: 1:16.173
2019 Spanje: FP1: 1:17.951, Q3: 1:15.406
2018 Frankrijk: FP1: 1:32.231, Q3: 1:30.029
2019 Frankrijk: FP1: 1:32.738, Q3: 1:28.319
Als ik die tijden trouwens vergelijk zijn de gaten tussen de kwalificatie tijdens tussen Q1 en Q3 zelfs al vaak (bijna of zelfs meer) dan 1,2 seconden.
2019 van links naar rechts, Q1, Q2 & Q3
Australië: 1:22.043 1:21.014 1:20.486
China: 1:32.658 1:31.728 1:31.547
Spanje: 1:16.979 1:15.924 1:15.406
Frankrijk: 1:30.609 1:29.520 1:28.319
Edit: Ik had geen zin om alle tijden bij elkaar te gooien.
Linkje: https://www.formula1.com/...races/1000/australia.html
Edit2: 2018 tijden toegevoegd.
[ Voor 22% gewijzigd door Stoksbrood op 12-07-2019 13:08 ]
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Dat weet ik, maar het wil niet zeggen dat Gasly nu een snelle tijd neerzet. Geloof mij, als Hamilton even aanzet, zet hij zonder problemen een lage 1:26 neer. Fp1 is wat het is, een training en er is niets uit te halen. Leuk voor Gasly, maar het zegt helemaal niks.Stoksbrood schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:02:
[...]
Al komt het wel regelmatig voor dat de snelste tijd in FP1 en de poletijd een stuk groter is dan 1,2/1,3 seconden. Natuurlijk appels met peren vergelijken 2018 <> 2019
Australië: FP1: 1:23,599, Q3: 1:20,486
China: FP1: 1:33.911, Q3: 1:31.547
Spanje: FP1: 1:17.951, Q3: 1:15.406
Frankrijk: FP1: 1:32.738, Q3: 1:28.319
Als ik die tijden trouwens vergelijk zijn de gaten tussen de kwalificatie tijdens tussen Q1 en Q3 zelfs al vaak (bijna of zelfs meer) dan 1,2 seconden.
Van links naar rechts, Q1, Q2 & Q3
Australië: 1:22.043 1:21.014 1:20.486
China: 1:32.658 1:31.728 1:31.547
Spanje: 1:16.979 1:15.924 1:15.406
Frankrijk: 1:30.609 1:29.520 1:28.319
Edit: Ik had geen zin om alle tijden bij elkaar te gooien.
Linkje: https://www.formula1.com/...races/1000/australia.html
Haha ben nu wel echt benieuwd of Gasly het lek boven heeft en opeens monsterlijk snel blijkt te snel. Dat zou toch de mooiste wending van het seizoen so far zijn
.
Edit: Maar ik denk dat hij toch als eerste een voorschotje nam op een snellere motorstand voor data-gathering voor het team.
Edit: Maar ik denk dat hij toch als eerste een voorschotje nam op een snellere motorstand voor data-gathering voor het team.
[ Voor 28% gewijzigd door Chefbierrr op 12-07-2019 13:12 ]
Ik wil je best geloven, maar je hebt je username niet meeVerwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:00:
Even om de hype te voeden met betrekking tot Red Bull. Sparky is een forummer op autosport forum en werkt bij Red Bull. Hij gaf al aan dat ze iets hebben gevonden en dat ze verwachten een uitstekende GP van Engeland neer te zetten😀
Sorry, maar ik ben dat echt niet met je eens. Zie m'n vorige post. Je relativeert het belang van trainingen dan teveel. Zegt het dan ook niets dat Williams achteraan start, en dat Haas en Alfa Romeo ook laag staan? En dat Renault gewoon vierde staat (ook ongeveer wel de plek waar je ze zou verwachten).demo31051987 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:06:
[...]
Dat weet ik, maar het wil niet zeggen dat Gasly nu een snelle tijd neerzet. Geloof mij, als Hamilton even aanzet, zet hij zonder problemen een lage 1:26 neer. Fp1 is wat het is, een training en er is niets uit te halen. Leuk voor Gasly, maar het zegt helemaal niks.
Tuurlijk, het zegt niet dat het precies zou blijft, maar over het algemeen weerspiegelen trainingen wel degelijk ongeveer de verhoudingen.
EDIT: En het is dus om een andere reden ook echt van belang om snel te zijn, immers: dan kun je nog sneller, als je aan details blijft werken. Daarom zullen teams in trainingen ook echt wel gas geven. The devil is in the details, en daar kom je alleen achter als je gas geeft. Daarom zou het voor RBR ook echt fantastisch zijn als Gasly gewoon mee gaat doen = meer data van een snelle auto = betere integratie tussen data en auto.
[ Voor 20% gewijzigd door Loekoe op 12-07-2019 13:12 ]
Nee, ik zie FP1 als niet belangrijk qua tijden. FP1 zegt namelijk niets. Er worden geen lange runs gedaan, alleen maar set-up veranderingen. In FP2 zie je vooral lange runs en kan je dus iets zeggen over de racepace en in FP3 doen ze een kwalificatierondje en kan je daarover iets zeggen.Loekoe schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:09:
[...]
Sorry, maar ik ben dat echt niet met je eens. Zie m'n vorige post. Je relativeert het belang van trainingen dan teveel. Zegt het dan ook niets dat Williams achteraan start, en dat Haas en Alfa Romeo ook laag staan? En dat Renault gewoon vierde staat (ook ongeveer wel de plek waar je ze zou verwachten).
Tuurlijk, het zegt niet dat het precies zou blijft, maar over het algemeen weerspiegelen trainingen wel degelijk ongeveer de verhoudingen.
In de afgelopen 9 races zie je dit ook terug:
Australie: Raikkonen P6 (Q: P9, R: P8)
Baku: Norris P4 (Q: P7, R:P8)
Spanje: Grosjean P5 (Q: P7, R: P10)_
Canada: Raikkonen P6 (Q: P17, R: P15)
En dit zijn maar een paar voorbeelden waarin heel duidelijk is dat FP1 niets zegt.
Maar zegt het dan niets dat Williams achteraan staat en de top 3 gewoon weer dezelfde teams zijn?demo31051987 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:16:
[...]
Nee, ik zie FP1 als niet belangrijk. FP1 zegt namelijk niets. Er worden geen lange runs gedaan, alleen maar set-up veranderingen. In FP2 zie je vooral lange runs en kan je dus iets zeggen over de racepace en in FP3 doen ze een kwalificatierondje en kan je daarover iets zeggen.
In de afgelopen 9 races zie je dit ook terug:
Australie: Raikkonen P6 (Q: P9, R: P8)
Baku: Norris P4 (Q: P7, R:P8)
Spanje: Grosjean P5 (Q: P7, R: P10)_
Canada: Raikkonen P6 (Q: P17, R: P15)
En dit zijn maar een paar voorbeelden waarin heel duidelijk is dat FP1 niets zegt.
Jongens, uiteindelijk telt geen enkele sessie. Het enige moment dat telt, is wanneer de leider onder de finishvlag door rijdt.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kan je dat bericht quoten wellicht? Ben wel benieuwd.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:00:
Is Sparky iemand die aan de auto sleutelt, of gewoon een marketing mannetje? Misschien ook wel handig om te weten
Ik hoop wel dat hij gelijk heeft.....
En zelfs dat niet eens.. Pas als alle under investigations zijn gedaan en er wel/geen straffen zijn uitgedeeldRivanov schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:17:
Jongens, uiteindelijk telt geen enkele sessie. Het enige moment dat telt, is wanneer de leider onder de finishvlag door rijdt.
-
You in Silverstone mate @Ericsson_Marcus? https://t.co/dL1TLaJFJq
— Giedo van der Garde (@GvanderGarde) 12 juli 2019
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hah, van mij mogen ze gewoon zondag starten zonder trainingen en kwalificaties.. En in omgekeerde volgorde van ranglijst starten!Rivanov schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:17:
Volgens mij krijg je dan echt een hele leuke race
Mja. Als je het mij vraagt heeft Gasly een "goed gesprek" gehad met Helmut en Christian. Het soort gesprek waarbij een paar flinke waarheden zijn uitgewisseld 
Enfin. Ik denk dat Pierre iets te bewijzen heeft. En dat hij zn koppie niet laat hangen, maar meteen in de eerste de beste training eens flink het gaspedaal intrapt valt hem alleen maar te prijzen. Nu hopen dat het een begin is van een stijgende lijn...
Enfin. Ik denk dat Pierre iets te bewijzen heeft. En dat hij zn koppie niet laat hangen, maar meteen in de eerste de beste training eens flink het gaspedaal intrapt valt hem alleen maar te prijzen. Nu hopen dat het een begin is van een stijgende lijn...
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Verwijderd
https://forums.autosport....rb15/page-83#entry8812061 en nog een paar posts...
Is iemand die bij Red Bull werkt. Zit altijd goed met inside info. Nog een post van hem gisteren.
I've had worse feelings. Allemaal hints dat ze echt iets gevonden hebben in de RB15.
Hypetrain Red Bull
Is iemand die bij Red Bull werkt. Zit altijd goed met inside info. Nog een post van hem gisteren.
I've had worse feelings. Allemaal hints dat ze echt iets gevonden hebben in de RB15.
Hypetrain Red Bull
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2019 13:28 ]
Zie mijn eerdere post, nee het zegt dus niets. Net zo goed dat het niets zegt als beide Renaults nu in de top 6 zouden staan. Dat betekent helemaal niets. Als Haas op 19 en 20 hadden gestaan had het ook niets gezegd.Loekoe schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:17:
[...]
Maar zegt het dan niets dat Williams achteraan staat en de top 3 gewoon weer dezelfde teams zijn?
Mr. Sparky zegt eigenlijk niets:Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:24:
https://forums.autosport....rb15/page-83#entry8812061 en nog een paar posts...
Nee, is iemand die op de fabriek werkt. Zit altijd goed met inside info. Nog een post van hem gisteren.
I've had worse feelings. Allemaal hints dat ze echt iets gevonden hebben in de RB15
Things we have been working on are going in the right direction.
Het had niets gezegd als RBR 19e en 20e had gestaan...? De wereld zou te klein zijn geweest, de zondvloed is nabij, etc. etc.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ik snap dat echt niet, Williams had daar echt liever niet gestaan. Ze staan het hele seizoen al stijf achteraan, en deze training ook weer. Dat zegt, toont wat mij betreft heel duidelijk, dat Williams nog steeds stijf achteraan gaat staan. Jij praat in een hypothetische situatie die niet bestaat: 'Als Haas op 19 en 20 hadden gestaan'.. Ja, maar dat staan ze niet. Ze staan vóór Williams.demo31051987 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:26:
[...]
Zie mijn eerdere post, nee het zegt dus niets. Net zo goed dat het niets zegt als beide Renaults nu in de top 6 zouden staan. Dat betekent helemaal niets. Als Haas op 19 en 20 hadden gestaan had het ook niets gezegd.
Ik snap niet hoe jij 'niets' definieert. Trainingen weerspiegelen gemiddeld genomen bestaande krachtsverhoudingen. Zo werkt het statistisch gewoon. Je kan dan een paar uitslagen eruit cherry picken die anders laten zien, maar ik denk (maar kan nu niet overtuigend aantonen) dat trainingsuitslagen redelijk, of in ieder geval beter dan talloze andere indicatoren, kunnen voorspellen hoe hoog iemand gaat eindigen.
En zoals ik al zei: om te testen of updates werken, moet je alles eruit persen, ook in de trainingen. Doe je dat niet, en rijd je op 95%, heb je veel minder aan de data. Deze training leert ons RBR dus erg veel, over de rijstijl van Gasly, over de updates, etc. etc. Het is gewoon belangrijk, en zegt veel meer dan niets. Maar zeker ook niet álles.
Als ik je antwoord goed bekijk betekent dit dus dat Gasly dit weekend voor Pole moet kunnenLoekoe schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:34:
[...]
Ik snap dat echt niet, Williams had daar echt liever niet gestaan. Ze staan het hele seizoen al stijf achteraan, en deze training ook weer. Dat zegt, toont wat mij betreft heel duidelijk, dat Williams nog steeds stijf achteraan gaat staan. Jij praat in een hypothetische situatie die niet bestaat: 'Als Haas op 19 en 20 hadden gestaan'.. Ja, maar dat staan ze niet. Ze staan vóór Williams.
Ik snap niet hoe jij 'niets' definieert. Trainingen weerspiegelen gemiddeld genomen bestaande krachtsverhoudingen. Zo werkt het statistisch gewoon. Je kan dan een paar uitslagen eruit cherry picken die anders laten zien, maar ik denk (maar kan nu niet overtuigend aantonen) dat trainingsuitslagen redelijk, of in ieder geval beter dan talloze andere indicatoren, kunnen voorspellen hoe hoog iemand gaat eindigen.
En zoals ik al zei: om te testen of updates werken, moet je alles eruit persen, ook in de trainingen. Doe je dat niet, en rijd je op 95%, heb je veel minder aan de data. Deze training leert ons RBR dus erg veel, over de rijstijl van Gasly, over de updates, etc. etc. Het is gewoon belangrijk, en zegt veel meer dan niets. Maar zeker ook niet álles.
En daar ben ik het dus niet mee eens. Gasly staat dalijk gewoon weer P6 of misschien wel lager na Q3. Dat is het vermoeden wat ik heb.Trainingen weerspiegelen gemiddeld genomen bestaande krachtsverhoudingen. Zo werkt het statistisch gewoon.
En dan had ik ook gezegd, het is maar FP1. Als RBR 19 en 20 had gestaan in FP2 of FP3, dan is het een ander verhaal.Spotmatic schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:29:
Het had niets gezegd als RBR 19e en 20e had gestaan...? De wereld zou te klein zijn geweest, de zondvloed is nabij, etc. etc.
Sorry voor de dubbelpost
[ Voor 11% gewijzigd door Extigo op 12-07-2019 13:38 ]
Speculeren zorgt voor praat- en leesvoer, maar ik denk dat we pas na FP3 een duidelijk beeld wie waar staat. FP1 geeft - zeker met zo'n spekgladde baan - geen relevant beeld hoe goed iedereen het doet.
Voor nu is het de long runs van FP2 afwachten en morgen de kwalificatie runs uit FP3. Dat neemt niet weg dat ik Gasly deze opsteker gun om zelfvertrouwen bij te tanken
Voor nu is het de long runs van FP2 afwachten en morgen de kwalificatie runs uit FP3. Dat neemt niet weg dat ik Gasly deze opsteker gun om zelfvertrouwen bij te tanken
Hij rijdt toch met de setup van Max? En sowieso zachtere bandjes.Chiron schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:28:
[...]
Vraag me af of GAS het lek boven heeft, of dat ie nu een hail mary glory run doet op zachtere bandjes; En als GAS nu P2 rijdt, is de rest ongelofelijk aan het sandbaggen.
Nee, dan lees je niet goed. Ik ben het alleen niet eens met jouw these dat het níets zegt, je prestatie in FP1. Ik geloof niet dat dat statistisch gezien waar is, en ik denk ook niet dat ploegen er belang bij hebben om het níet goed te doen. Gasly zal zeker nog wat zakken, grote kans, maar de these dat uitslagen niets zeggen klopt (denk ik) feitelijk gewoon niet.demo31051987 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:36:
[...]
Als ik je antwoord goed bekijk betekent dit dus dat Gasly dit weekend voor Pole moet kunnen
[...]
En daar ben ik het dus niet mee eens. Gasly staat dalijk gewoon weer P6 of misschien wel lager na Q3. Dat is het vermoeden wat ik heb.
[...]
En dan had ik ook gezegd, het is maar FP1. Als RBR 19 en 20 had gestaan in FP2 of FP3, dan is het een ander verhaal.
Sorry voor de dubbelpost
EDIT: Ik bedoel dus dat uitslagen in FP1 (en alle trainingen) redelijk correleren met uitslagen in de race. Niet volledig gelijk, maar wel om en nabij, gemiddeld genomen. En dáárom zegt het wel degelijk iets (maar niet alles). Maargoed, ik val in de herhaling, dus wat mij betreft is het ook klaar.
[ Voor 13% gewijzigd door Loekoe op 12-07-2019 13:54 ]
Ja is dit nou speculatie of is dit bevestigd door RB zelf?Ari Gold schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:49:
[...]
Hij rijdt toch met de setup van Max? En sowieso zachtere bandjes.
Was door Helmut bevestigd, volgens mij.Chefbierrr schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:50:
[...]
Ja is dit nou speculatie of is dit bevestigd door RB zelf?
Niet helemaal exact dezelfde setup; Die is hier en daar getweaked op de specifieke rijstijl van GAS.
Maar ze laten het niet meer aan GAS over om grote wijzigingen te maken, of een algehele eigen setup te maken, onafhankelijk van VER.
Maar ze laten het niet meer aan GAS over om grote wijzigingen te maken, of een algehele eigen setup te maken, onafhankelijk van VER.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Zondag zo'n buitje als we nu hier hebben en het wordt weer ouderwets genieten 
Silverstone heeft wel vaker leuke moessonregens gehad.
van voor FP1
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Echt, mis ik voor het eerst in tijden eens een FP.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ach, ik mis min of meer zondag de race vanwege een verjaardag. Ik kan hem waarschijnlijk wel kijken maar moet het zonder forum en een rustige omgeving stellen.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:20:
Echt, mis ik voor het eerst in tijden eens een FP.![]()
"When you grow up your heart dies"
Bij deze dan de highlightsDaniëlWW2 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:20:
-
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:59
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Het was glad op het nieuwe asfalt. Kijken of het in fp2 beter gaat.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:20:
Zondag wordt de race voor mij een beetje half volgen. Ach ja het kan niet altijd lukken om te kijken op de zondagmiddagsjaool schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:23:
[...]
Ach, ik mis min of meer zondag de race vanwege een verjaardag. Ik kan hem waarschijnlijk wel kijken maar moet het zonder forum en een rustige omgeving stellen.
Eh betekend dit dat de mercs straffen krijgen daar ze de MGU-k vervangen hebben en zo ver ik kan zien staan ze daar op scherp,
ja ze hebben er nu 2 in de poule zitten.Martin0 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:28:
[...]
Eh betekend dit dat de mercs straffen krijgen daar ze de MGU-k vervangen hebben en zo ver ik kan zien staan ze daar op scherp,
als ze een 3e willen gaan gebruiken, gaat ze dit een gridstraf opleveren.
maar MERC kennende, is dat komende veel races nog niet nodig
Als ik Google weather mag geloven, ligt er zaterdag nog een buitje op de loer tijdens de kwalificatie. Helaas zal het zondag wel bewolkt blijven, maar niet regenen.PalingDrone schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:02:
Zondag zo'n buitje als we nu hier hebben en het wordt weer ouderwets genieten
Maar goed, er is niets zo veranderlijk als het weer, dus ik hoop met je mee en ben bezig met een regendans
Ah ik dacht dat ze al op scherp stonden(vanwege je opmerking voor FP1) en dat ze nu dat ze de mgu-k vervangen hadden ze gridstraf kregen.basvn schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:38:
[...]
ja ze hebben er nu 2 in de poule zitten.
als ze een 3e willen gaan gebruiken, gaat ze dit een gridstraf opleveren.
maar MERC kennende, is dat komende veel races nog niet nodig
bedoelde er meer mee : dit is verwerkt tot voor het weekend begonnen is.Martin0 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:42:
[...]
Ah ik dacht dat ze al op scherp stonden(vanwege je opmerking voor FP1) en dat ze nu dat ze de mgu-k vervangen hadden ze gridstraf kregen.
heb vanochtend wel een lijstje gepost van de FIA, met wat er allemaal vervangen is bij meerdere rijders. dat is dus nog niet meegenomen in dit overzicht
Hmm raar dat ham in je lijstje dan op 2 mgu-k s staat aangezien hij in dat bericht op 1 staat als dat je lijstje nog niet up to date is met dat bericht.basvn schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:44:
[...]
bedoelde er meer mee : dit is verwerkt tot voor het weekend begonnen is.
heb vanochtend wel een lijstje gepost van de FIA, met wat er allemaal vervangen is bij meerdere rijders. dat is dus nog niet meegenomen in dit overzicht
zo, het Ocon shot hebben we ook weer gehad voor vandaag hoop ik
Ligt eraan wat Bottas allemaal uitspookt.basvn schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:00:
zo, het Ocon shot hebben we ook weer gehad voor vandaag hoop ik
Wat? Zitten die drivers op hun oorstukjes te sabbelen?? Yakkes... Hopelijk zijn het wel super schone en is het enkel voor de plaatsing.
*Is zelf slechthorend dus heeft z'n hele leven al oorstukjes gehad en heeft dat nog nooit gedaan*
Moet er niet eens aan denken tbh.
*Is zelf slechthorend dus heeft z'n hele leven al oorstukjes gehad en heeft dat nog nooit gedaan*
ik houd mijn vunzige grapjes even voor meSir_Lion schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:06:
Wat? Zitten die drivers op hun oorstukjes te sabbelen?? Yakkes... Hopelijk zijn het wel super schone en is het enkel voor de plaatsing.

Ik zou het doen!
Haha klopt, op dit moment is het de ideale coureur naast Hamilton. Hij zit er dicht op, kan op Hamilton pushen als dat nodig is.Hippocampus schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:02:
[...]
Ligt eraan wat Bottas allemaal uitspookt.
Dat gezegd hebbende, ik hoop het toch wel dat hij in de Mercedes komt te zitten. Stel je straks voor. Leclerc in de Ferrari, Ocon in een Mercedes, Verstappen in de Red Bull, Norris in de McLaren(ik hoop dat ze het gat kunnen dichten) en Russel die dan even wat later het stoeltje van Hamilton kan overnemen.
Er komt weer een leuke generatie aan.
Meestal de enige manier om die dingen in te krijgen als ze goed strak zitten.Sir_Lion schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:06:
Doe het ook altijd als ik op de motor stap

Nouja, er een keer op ademen werkt toch ook en lijkt me echt iets frisser dan hem aflikken?MikeyMan schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:08:
[...]
Meestal de enige manier om die dingen in te krijgen als ze goed strak zitten.
Doe het ook altijd als ik op de motor stap
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.