Upgrade in aerodynamica + motorstand 11dave1972 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 16:58:
[...]
Precies ik ben ook zeer benieuwd waardoor ... Zo het echt alleen door die updates komen ? Of toch die engine nog wat meer power gegeven dus wat meer uit die veilige zone ?
wat een baas!!
Daar heb je oordoppen voor...FabianGTI schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:13:
Kan Ziggo niet even een mute functie maken voor die Coronel, echt niet om aan te horen
"When you grow up your heart dies"
In Formule E is het 50kWh
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
MaxVerwijderd schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:17:
Kan iemand vertellen wie nou driver of the day is?
KubicaVerwijderd schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:17:
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Daar is niks hypocriets aan... ooit van chauvinisme gehoord? In Italië zal het echt niet anders gaan dan hier...toolkist schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:13:
Stelletje hypocriete figuren in de studio... De wereld zou te klein geweest zijn als het andersom het geval was geweest en nu is Leclerc onsportief?
Gezien hoe belachelijk streng de regels nu worden nageleefd vermoed ik dat je gelijk hebt. Helaas.RoD schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:10:
[...]
Precies wat ik net wilde zeggen. Als ze niets gingen doen hadden ze niet zoveel tijd gehad om er iets over te melden.
LEC stuurde dus wel in, en dat had niet gemogen, die had zich gewoon off-the-track moeten laten forcenAequitasII schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:11:
Ik vrees ooj een straf voor verstappen en objectief gezien kan ik de FIA daar geen ongelijk in geven. Le clerc kon niet insturen. Als we bv in monaco hadden gereden had dezelfde actie van verstappen als een dive bomb worden gezien, omdat Le clerc dan in de muur had gezeten.
Nu was gewoon gevaarlijk rijden. Dus dan beide Penalty.
GaslyVerwijderd schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:17:
[ Voor 44% gewijzigd door Joeridev op 30-06-2019 17:20 ]
Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:17:
[ Voor 8% gewijzigd door demonic op 30-06-2019 17:19 ]
Ik zie Max nergens de bocht missen hoor. Leclerc vertikte het om zich gewonnen te geven. Dan had hij de binnenkant van de bocht maar moeten afdekken.AequitasII schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:13:
[...]
Hij is er voorbij door veel te laat te remmen en daardoor zijn bocht bijna te missen.
Daarom zeg ik, geef ze beiden 5s. Verandert niks aan de uitslag.BasvanS schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:18:
[...]
LEC stuurde dus wel in, en dat had niet gemogen, die had zich gewoon off-the-track moeten laten forcen
Officeel voor f1 Kubica. onofficeel maxVerwijderd schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:17:
Zou wel safe zijn, allebei 5 sec en zelfde uitslagBasvanS schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:18:
[...]
LEC stuurde dus wel in, en dat had niet gemogen, die had zich gewoon off-the-track moeten laten forcen
https://www.formula1.com/en/vote.htmlVerwijderd schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:17:
Your Formula 1 myWorld Grosser Preis von Osterreich 2019 Driver of the Day…
Robert Kubica
#F1DriveroftheDay
Chauvinisme is standaard hypocriet...sjaool schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:17:
[...]
Daar is niks hypocriets aan... ooit van chauvinisme gehoord? In Italië zal het echt niet anders gaan dan hier...
Wat kinderachtig moeten ze nablijven ?Joeridev schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:19:
Verstappen en Leclerc moeten zich om 18:00 uur melden bij de stewards.
Joeridev schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:19:
Waar slaat dat nou op? Dit is toch echt iets wat de stewards zelf kunnen en moeten doen. Als dit in ronde 4 was gebeurd, hadden we in 3 ronde een uitslag. Waanzin.
Officieel bestaat DotD niet meer.
Edit: nu wel weer, met KubicaWe couldn't find the page you were looking for
You may have mistyped the URL or the page may have moved:
• Why not try navigating back to the homepage to find what you are looking for
• Alternatively you can contact us via email here
[ Voor 3% gewijzigd door ThomasG op 30-06-2019 17:20 ]
Dag overwinning, is mijn eerste gevoel hierbijJoeridev schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:19:
Eerst stond er Max... maar goed het is niet de eerste keer dat het fout gaat met die stemming. In beeld stond Max ook als DotD.rolandos582 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:19:
[...]
https://www.formula1.com/en/vote.html
Your Formula 1 myWorld Grosser Preis von Osterreich 2019 Driver of the Day…
Robert Kubica
#F1DriveroftheDay
Hij pakt nou niet bepaald de apex in die bocht, maar laat hem naar buiten uitlopen.. Maar goed, we zullen zien straks.Dentist schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:15:
[...]
_bijna_ te missen.
En dat is dus het verschil. Hij heeft gewoon z'n bocht. En ja, als je de bocht hebt, dan houdt op een gegeven moment de baan op als je de bocht uitkomt.
Snap er niets van ff serieus hoezo ?
En dan binnenkort nog een nieuwe (ik dacht dat dit al een nieuwe was).
Tesla M3LR '21
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Maar motorstand was na dat hij bottas inhaalde toch ?
Samsung Flip 7
Zou een mooie diplomatieke oplossing zijn en vanuit de regels verdedigbaar zodat het geen precedentwerking heeft naar de toekomst toeMikeyMan schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:19:
[...]
Daarom zeg ik, geef ze beiden 5s. Verandert niks aan de uitslag.
DUGG
Denk door Reddit.LockeJohn schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:21:
Hoezo KUB dotd ??
er waren aantal topic´s over de ´haat´ op Kubica
Is gewoon een nutteloze populariteits contest.LockeJohn schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:21:
Hoezo KUB dotd ??
Nu heeft wss Reddit of 4chan oid iets georganiseerd
volgens mij ben je in de war met het fastest lap meldinkjesjaool schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:21:
[...]
Eerst stond er Max... maar goed het is niet de eerste keer dat het fout gaat met die stemming. In beeld stond Max ook als DotD.
schijnt op de website te staan. Op TV stond gewoon Max.LockeJohn schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:21:
Hoezo KUB dotd ??
/edit: nee ook bij DotD stond max
[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 30-06-2019 17:22 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Als iemand daar nou even een Screenshot vaan laat zien.. even terugspoelen ziggo kijkers!ArthurMorgan schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:22:
[...]
schijnt op de website te staan. Op TV stond gewoon Max.
Verwijderd
Je niet bemoeien met een race incident zorgt voor een veel betere precedentwerking.Mach schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:21:
[...]
Zou een mooie diplomatieke oplossing zijn en vanuit de regels verdedigbaar zodat het geen precedentwerking heeft naar de toekomst toe
Ach, de FIA is zo inconsequent dat ze voor elke interpretatie van de regels inmiddels precedentwerking hebben.Mach schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:21:
[...]
Zou een mooie diplomatieke oplossing zijn en vanuit de regels verdedigbaar zodat het geen precedentwerking heeft naar de toekomst toe
Heel Nederland was wat anders aan het doen de laatste 5 minuten van de race.LockeJohn schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:21:
Hoezo KUB dotd ??
Anders kun je voortaan naast de ander blijven rijden in de buitenbocht, krijg je altijd gelijk.Mach schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:21:
[...]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Eens... Al zou je willen, die auto draait niet veel korter dan dit.ijdod schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:22:
Lastig scenario, Ik zie niet hoe je daar ruimte kan laten en je positie kan pakken zonder de lijn te rijden. Ook is de auto die er voorbij is in principe geslaagd met de inhaalactie, dus die geef je toe. Ik zou beiden een penalty geven, eigenlijk.
Dat gezeik met wie er voor ligt of wie 'de bocht' heeft...
Groetjes
10.000 Wiener mit pommes und mayo dazu, und 10.000 grosses bier...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Je begrijpt het woord hypocriet verkeerd, het spijt me.
Of gewoon ze laten racen net als bij alle andere raceklassen... Zielig gezeik over een kleine touche.Nhz schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:23:
Dit hele geneuzel kunnen ze voorkomen door al die regels rondom het blokken te vereenvoudigen. Zit er iemand naast je (ongeacht hoeveel cm) dan moet je ruimte overlaten tussen de witte lijnen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ook; "We hebben nog 10 fragmenten waar hij niet een Alfa inhaalt, waar hij niet een Renault inhaalt, waar hij niet een McLaren inhaalt."
Eeh, je weet dat dit over autoracen gaat? Je weet wel, een spelletje waarvan de essentie is wie er voor ligt?Nhz schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:23:
Dit hele geneuzel kunnen ze voorkomen door al die regels rondom het blokken te vereenvoudigen. Zit er iemand naast je (ongeacht hoeveel cm) dan moet je ruimte overlaten tussen de witte lijnen.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Denk dat de fans die daar nu zijn, wel beide willenhoevenpe schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:24:
Momenteel ergens is een restaurant bij Spielberg:
10.000 Wiener mit pommes und mayo dazu, und 10.000 grosses bier...
Dat lijkt mij niet correct...
Hypocriet
ChauvinismeHypocriet of schijnheilig geeft aan dat iemand zich anders voordoet dan hij of zij in werkelijkheid is. Hypocriet zijn is huichelachtig, vals of geveinsd gedrag vertonen. Hypocriet is afgeleid van het Griekse woord hupokrites. Dit woord betekent letterlijk acteur.
Chauvinisme is een overdreven vorm van patriottisme. Het gaat hierbij om het ophemelen van het eigen land, volk, taal of regio. De term verwijst naar de F1 coureur Max Verstappen.
Okay, de term verwijst eigenlijk naar de soldaat Nicolas Chauvin.
Maar dit is wel een aparte bocht. In de Q zag je het ook al wel. Hoop rijders laten hier de apex voor wat het is.AequitasII schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:21:
[...]
Hij pakt nou niet bepaald de apex in die bocht, maar laat hem naar buiten uitlopen.. Maar goed, we zullen zien straks.
I served in a company of heroes.
dan is het duidelijk dat het aangepast moet worden
Max ging echt insane hard, icm motorstandje 11 wat denk ik méér vermogen betekent. Gasly is ook gewoon een slechte coureur, zeker naast Max...PWM schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:25:
Hoe vaak gebeurt het dat een teamgenoot op een ronde achterstand gezet word op racepace? Er zijn allemaal voorbeelden waar straffen, foutieve pitstops, failures, etc, de oorzaak zijn. Maar gewoon op racepace terwijl je na bocht 1 achter elkaar rijdt? Volgens mij is dat echt zeldzaam.
Kan niet stoppen met ontploffen!
The driver and team representative are required to report to the Stewards at 18:00 in relation to the
incident below.
No / Driver 33 – Max Verstappen
Reason Alleged incident as defined by Article 38.1 of the FIA Formula One Sporting
Regulations, incident between cars 33 and 16 in turn 3 at 16:31
It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.
1) met alle vier de wielen buiten de baan te komen
of
2) een touché te hebben
Alleen max dus?Hmail schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:27:
Beide moeten zich gaan melden bij de FIA om 18:00:
[...]
Nee, lec ook, maar dat is precies hetzelfde verhaal
The driver and team representative are required to report to the Stewards at 18:00 in relation to the
incident below.
No / Driver 16 – Charles Leclerc
Reason Alleged incident as defined by Article 38.1 of the FIA Formula One Sporting
Regulations, incident between cars 33 and 16 in turn 3 at 16:31.
It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Hier kan je gewoon geen straf voor geven. Zo maak je de sport echt kapot. Laat de coureurs gewoon racen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mooi dat Sky dat het filmpje met de analyse op tijd klaar hadHmail schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:27:
De vorige keer bracht Ferrari SKY analyse in als bewijs, dus laat maar komen..
(Ja..ik weet dat het vorige keer ook -terecht- als niet relevant werd beschouwd)
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Published on 30.06.19. 17:20 CET
Summons - Car 33 (T3 incident with car 16)
Published on 30.06.19. 17:19 CET
Wat staat er?
[ Voor 38% gewijzigd door Pinobigbird op 30-06-2019 17:30 ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ze gaan eindelijk besluiten om Daniel te klonen omdat ze hem zo missen ?wontcachme schreef op zondag 30 juni 2019 @ 16:55:
Volgende project voor Red Bull is net bekendgemaakt. De hoofdbaas heeft besloten om te investeren in kloontechnologie![]()
How do you save a random generator ?
En?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
en wrang dat het weer max betreft dan. van het podium afgehaald in de vs op cota, nu dit. je zou bijna denken ...DaniëlWW2 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:29:
Zelfs Leclerc vond de move vanuit de cockpit niet overdreven...
[Streamable: (15)]
Hier kan je gewoon geen straf voor geven. Zo maak je de sport echt kapot. Laat de coureurs gewoon racen.
Er staat niet bij dat ze de bekers moeten meenemenHmail schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:27:
[...]
Dus braaf binnen de lijntjes kleuren? Nah, liever dit op de baan, er zijn al braafste jongetjes van de klas genoeg...Amphiebietje schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:27:
Misschien dat dit soort situaties ook voorkomen kunnen worden als Max eens leert last-minute overtakes te doen zonder:
1) met alle vier de wielen buiten de baan te komen
of
2) een touché te hebben
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Dit soort inhaalacties worden zo vaak gedaan, zonder straf. Alonso en Vettel deden dit bijvoorbeeld constant.Holkers schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:31:
Ik kijk nu al zoveel jaar F1, maar als ze Max hier een straf voor geven ben ik er klaar mee. Race, inhalen, mag dan niets meer?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Inderdaad, word er eens geraced krijgt het nog een staartje ook.De_Bastaard schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:27:
Het zal toch niet hè.
En voordat ik beticht word van oranje bril of wat dan ook, als daar ik noem maar wat een Norris had gereden die van zo ver zich naar voren heeft gevochten had ik ook gejuicht als hij zo zou inhalen.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Hij moet wel anders spint ie, je kan niet onbeperkt naar 1 kant blijven sturen op die snelhedenTheUninvited schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:31:
In de bocht stuurt Max eerst vol naar rechts in maar op een gegeven moment laat hij hem naar links uitlopen dan raken ze ook elkaar. Of dat strafbaar is weet ik niet maar kun je wel iets van vinden als steward.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Je stuurt die bocht natuurlijk ook naar rechts in maar als je de bocht weer uitkomt is het logisch dat het stuur weer naar links gaat. Doe je dat niet dan lig je eraf met je wagen lijkt mij.TheUninvited schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:31:
In de bocht stuurt Max eerst vol naar rechts in maar op een gegeven moment laat hij hem naar links uitlopen dan raken ze ook elkaar. Of dat strafbaar is weet ik niet maar kun je wel iets van vinden als steward.
Divebomb Daniel heeft er zo menigeen van de baan gedrukt en wat waren we er blij mee; eindelijk inhalen. Echt bizar dat ze dit überhaupt bekijkenDaniëlWW2 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:31:
[...]
Dit soort inhaalacties worden zo vaak gedaan, zonder straf. Alonso en Vettel deden dit bijvoorbeeld constant.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Dat moeten ze wel, want Ferrari heeft een melding gemaakt. Dan moeten ze onderzoeken.Holkers schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:33:
[...]
Divebomb Daniel heeft er zo menigeen van de baan gedrukt en wat waren we er blij mee; eindelijk inhalen. Echt bizar dat ze dit überhaupt bekijken
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
kubica heeft dacht ik in de race niet veel laten zien. is zon beetje zoek gereden door zn teamgenoot.AlxRoelofs schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:05:
[...]
Op Reddit vinden ze ook dat Kubica DOTD moet worden. Dat forum is totaal niet serieus te nemen.
Straf op verstappen, ach laat het 5 seconden zijn is ie alsnog 2e. heck, zelfs met 10 seconde blijft ie nog 2e.
ora et labora
Ah, dus gewoon alle regels opheffen? Wil er eentje rallyrijden, dan moet dat zeker gewoon kunnen. Zo'n asfalt uitlooopstrook, gewoon maximaal gebruik van maken.sjaool schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:30:
[...]
Dus braaf binnen de lijntjes kleuren? Nah, liever dit op de baan, er zijn al braafste jongetjes van de klas genoeg...
En vervolgens geschokt zijn als het uit de klauwen loopt omdat er twee op de vuist gaan of er op een gegeven moment een ernstig ongeluk gebeurt...
En dan lees je 2 regels verder:sjaool schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:25:
[...]
Dat lijkt mij niet correct...
Hypocriet
[...]
Chauvinisme
[...]
Okay, de term verwijst eigenlijk naar de soldaat Nicolas Chauvin.
"De normen en waarden worden niet zelf in praktijk gebracht zoals bij het bekritiseren van anderen."
Consequent zijn in wat je vindt dus.
Tot zover, dit gaat redelijk off topic
Elon Musk is daar fan van, en daarom gaan in een Tesla de airco en verwarming tot standje 11.Jolke schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:34:
[...]
Daar dacht ik ook aan ja.
Jolke in "[F1 2019] Race 9 GP van Oostenrijk"
Je kunt niet blijven sturen...die bocht houdt ook een keer op.TheUninvited schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:31:
Naar aanleiding van eerdere straffen kun je hier prima een straf voor geven.
Ik zou alleen graag zien dat de FIA nu eindelijk eens zelf een standpunt neemt en de Stewards instrueert dat ze dit soort acties niet bestraf willen zien.
LEC zal zuur zijn. Begrijpelijk. Maar ook hij moet nog heel wat jaartjes mee. Wil je echt al die jaren met deze strakke regeltjes volgens de letter blijven 'racen' ?
Als ze het nu wel bestraffen...ach.. Dan heeft LEC zijn eerste overwinning (van velen) op een klote manier. En Max zal het niet eens zoveel boeien. Op de baan gewonnen. super race gereden. en Honda blij. Voor het kampioenschap boeit het ook niet.
Perfect moment om dan nu aan te geven dat er ook een precedent is om dit niet te bestraffen en dat we dat vanaf nu dus ook niet meer doen.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Als dat gebeurt zou de FIA zich weer belachelijk maken. Maar goed Max is dan wel weer de mentale winnaar want hij heeft LEC, VET en BOT toch weer een flinke psychologische tik gegeven....mrc4nl schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:34:
[...]
kubica heeft dacht ik in de race niet veel laten zien. is zon beetje zoek gereden door zn teamgenoot.
Straf op verstappen, ach laat het 5 seconden zijn is ie alsnog 2e. heck, zelfs met 10 seconde blijft ie nog 2e.
Kan denk ik over twee dingen gaan:
Nieuwe motor met risico's, zoals vandaag, doorzetten of op save blijven zitten waar red Bull niet blij van wordt
Gasly vervangen door een Japanner.
Bensimpel
Positieve meneer
Aan de andere kant willen ze fair racing, aan de andere kant weer straffen? Wat willen ze nouDentist schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:13:
Binotto is overtuigd van een straf voor Verstappen wegens forcing driver of the track en causing a collision
😆 - Denk ook eens om ;)
Kobayashi terugsambalbaj schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:36:
Die Honda meeting had Max niet mogen zeggen van Red Bull.
Kan denk ik over twee dingen gaan:
Nieuwe motor met risico's, zoals vandaag, doorzetten of op save blijven zitten waar red Bull niet blij van wordt
Gasly vervangen door een Japanner.
Dit topic is gesloten.
![]()
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.