[F1 2019] Race 8 GP van Frankrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste
Acties:
  • 69.422 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:16

Vuvuzela

My spire is forming

dave1972 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:25:
Snap sowieso al die heisa omtrent RB niet ... Dit is een tussenjaar. Niemand maar dan ook niemand had gedacht dit jaar al mee te kunnen strijden. Ik vindt persoonlijk dat ze het sowieso erg goed doen. Wat ik ook vindt is dat Max mij iets TE rustig over komt, alsof er iets speelt waar wij uiteraard geen weet van hebben.
Dan heb je hier niet gezeten tijdens de winterstop :+ _O-

Ik vind een tussenjaar een raar idee, ze doen gewoon alles wat ze kunnen. Helaas is het niet goed genoeg. RB lijkt het hardst te zijn geraakt door de regelwijzigingen. Volgend jaar lijkt mij een logischer tussenjaar, immers gaat alles op de schop het jaar daarna dus al vrij snel zal de focus op 2021 liggen want als je dan met een voorsprong begint kan je evt enkele jaren domineren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eEe3IVZ.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 22-06-2019 19:38 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik hoop echt dat RB er volgend jaar eens vanaf het begin van het seizoen goed bij zit. Niet dat inhalen gedurende het seizoen. Beginnen met een achterstand is gewoon slecht.

Ik heb verder wel genoten van de kwalificatie alleen de seconde achterstand op Hamilton als je op P4 staat is gewoon jammer.

Waar ik mij over verbaas is de uitspraken van mensen hier dat de racepace hier goed zou zijn. Ik hoop het van harte maar waar komt die wetenschap vandaan? Hoe zie je dat? En hoe maak je een seconde per ronde goed?

Dit is allemaal niet negatief of zuur bedoeld.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Gé Brander schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:41:
Ik hoop echt dat RB er volgend jaar eens vanaf het begin van het seizoen goed bij zit. Niet dat inhalen gedurende het seizoen. Beginnen met een achterstand is gewoon slecht.

Ik heb verder wel genoten van de kwalificatie alleen de seconde achterstand op Hamilton als je op P4 staat is gewoon jammer.

Waar ik mij over verbaas is de uitspraken van mensen hier dat de racepace hier goed zou zijn. Ik hoop het van harte maar waar komt die wetenschap vandaan? Hoe zie je dat? En hoe maak je een seconde per ronde goed?

Een seconde is in de kwalificatie ..... Tijdens de race is f een ander verhaal dan kan die machine niet de hele race volle bak open gezet worden, zoals dat wel kan tijdens de kwalificatie.

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:58

Niet. Een seconde wordt niet alleen maar veroorzaakt door de party mode. Mercedes en Ferrari zijn gewoon sneller. Wel benieuwd naar de pace t.o.v. van de Ferrari. Ik vermoed dat Ferrari een stuk sneller is, maar die leken vrijdag echt bandenproblemen te hebben. Dat kan mogelijk nog wel interessant worden.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
Vuvuzela schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:36:
[...]

Dan heb je hier niet gezeten tijdens de winterstop :+ _O-

Ik vind een tussenjaar een raar idee, ze doen gewoon alles wat ze kunnen. Helaas is het niet goed genoeg. RB lijkt het hardst te zijn geraakt door de regelwijzigingen. Volgend jaar lijkt mij een logischer tussenjaar, immers gaat alles op de schop het jaar daarna dus al vrij snel zal de focus op 2021 liggen want als je dan met een voorsprong begint kan je evt enkele jaren domineren.

[Afbeelding]
Hoezo een raar idee? Ik vindt dat niet zo raar. Honda moet zich ook ontwikkelen, en dat doen ze nu iig sneller dan voorheen. Het ging ze tenslotte ook om de betrouwbaarheid, die is er nu.

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
Maurice079 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:45:
[...]

Niet. Een seconde wordt niet alleen maar veroorzaakt door de party mode. Mercedes en Ferrari zijn gewoon sneller. Wel benieuwd naar de pace t.o.v. van de Ferrari. Ik vermoed dat Ferrari een stuk sneller is, maar die leken vrijdag echt bandenproblemen te hebben. Dat kan mogelijk nog wel interessant worden.
Vond er nu niet zo heel veel verschil tussen zitten tussen Ferrari en RB in kwali mwah oké maar tijdens de race moeten we nog maar afwachten . Mercedes ja alhoewel dat ook nog meevalt tijdens de race.

Samsung Flip 7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Er is gewoon een enorm verschil tussen kwalificatie en race. :)
Het verschil in vermogen tussen Mercedes en Honda tijdens de race zal veel kleiner zijn omdat Mercedes hun PU veel verder zal terugschroeven. Het voordeel in neerwaartse druk van Mercedes zal ook afnemen omdat ze banden sparen en dus minder hard door bochten gaan.

Vervolgens rijden ze tijdens FP2 altijd een aantal ronden om racesnelheid te bepalen. Nou, Verstappen is daar in de regel angstaanjagend consistent in en eigenlijk altijd extreem snel. Was ditmaal niet anders. Max kan zomaar Leclerc gaan pakken en dan een podiumplaats.

Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/wp-content/uploads/2019/06/french_gp_fp2_all.svg
https://f1bythenumbers.co...fp2-race-simulation-pace/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-09 14:33
StealthyPeanut schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:01:
[...]

Pssssst. McLaren reed vorig jaar ook al met Renault.
8)7 Inderdaad, tijd gaat snel |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice079
Het is hier al een aantal keer benoemd volgens mij. Maar blijft toch interessant om het verschil in omgang tussen Hamilton en (enerzijds) LeClerc en (anderzijds) Verstappen te zien. Zou daar een (on)bewuste psychologie in zitten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Maurice079 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 20:01:
Het is hier al een aantal keer benoemd volgens mij. Maar blijft toch interessant om het verschil in omgang tussen Hamilton en (enerzijds) LeClerc en (anderzijds) Verstappen te zien. Zou daar een (on)bewuste psychologie in zitten?
Ja. Max is een groter talent dan Leclerc en ziet Hamilton denk ik ook in. In wheel to wheel battles heeft Max best wel vaak het Hamilton al moeilijk gemaakt, in tegenstelling wat logisch is tot Leclerc. De gedachte dat hij ooit teamgenoot van Max wordt in de toekomst, zal hem echt wel wat doen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschil zal morgen ook in de banden zijn, het opwarmen naar de juiste temperaturen kan alleen Mercedes https://translate.google....nkreich-dritter-sektor%2F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:03
Maurice079 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 20:01:
Je kunt het heel goed zien na de race. In de meeste races is Hamilton redelijk fit als hij uit de auto komt, als hij naar de supermarkt was gereden. Maar als hij in de race in gevecht was met Max (Max achter Ham, of anders om) dan is Hamilton helemaal kapot bij de podium interviews. Dat je dit jaar goed zien in Monaco, en vorig jaar ook een aantal races. Dus ja, Hamilton probeert het psychologisch omdat hij weet dat gevechten met Max fysiek zwaar voor hem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-09 19:42
Zal Gasly morgen door zijn eerste stint op soft buiten de punten gaan eindigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
SunriseBGN schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 20:30:
Zal Gasly morgen door zijn eerste stint op soft buiten de punten gaan eindigen?
Als dat gebeurd dan mag Marko hem direct ontslaan. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Maarten_E schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:53:
Wel ironisch dat in dat geval notabene Kvyat en Verstappen naast elkaar zullen gaan racen, Verstappen verving immers Kvyat... Benieuwd of er iets van oud zeer is van Kvyat tegenover Verstappen wat dat betreft.
Dat gaat denk ik geen enkel probleem worden. Kvyat is een volwassen en ervaren coureur die heeft echt geen tijd meer voor dat soort spelletjes. Hij is in de jaren dat hij niet bij Red Bull gereden heeft ontzettend gegroeid als coureur. Je ziet hem bij Toro Rosso ook praktisch geen fouten meer maken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:48:
[...]

Er is gewoon een enorm verschil tussen kwalificatie en race. :)
Het verschil in vermogen tussen Mercedes en Honda tijdens de race zal veel kleiner zijn omdat Mercedes hun PU veel verder zal terugschroeven. Het voordeel in neerwaartse druk van Mercedes zal ook afnemen omdat ze banden sparen en dus minder hard door bochten gaan.

Vervolgens rijden ze tijdens FP2 altijd een aantal ronden om racesnelheid te bepalen. Nou, Verstappen is daar in de regel angstaanjagend consistent in en eigenlijk altijd extreem snel. Was ditmaal niet anders. Max kan zomaar Leclerc gaan pakken en dan een podiumplaats.

[Afbeelding]
https://f1bythenumbers.co...fp2-race-simulation-pace/
KVY gewoon vierde in racepace... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@DaniëlWW2 Dat grafiekje van de race simulation pace, die geel, wit en rode blokken zijn neem ik aan de banden types waarop ze die rondjes reden? In dat geval vraag ik me af er ook nog rondjes gesimuleerd zijn op andere compounds. Of heeft bv. KVI alleen maar op die witte band de race simulatie gereden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Hippocampus schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:00:
@DaniëlWW2 Dat grafiekje van de race simulation pace, die geel, wit en rode blokken zijn neem ik aan de banden types waarop ze die rondjes reden? In dat geval vraag ik me af er ook nog rondjes gesimuleerd zijn op andere compounds. Of heeft bv. KVI alleen maar op die witte band de race simulatie gereden?
In principe rijden ze maar een racesim in FP2. Kvyat reed dan echt geweldig ja op de harde banden. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Een paar uur later is Gasly bij mij de voornaamste deceptie. Er is geen schim meer over van de coureur die vorig jaar leek te schitteren. Het lijkt er ook op dat hij alleen maar minder gaat presteren, we zijn op ongeveer een derde van het seizoen en er moet nu toch wel enige verbetering zichtbaar zijn. Maar helaas.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice079
Vergelijking van Norris vs Max. Interessant, met name op de rechte stukken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:54
@DaniëlWW2 heb je ook een bron voor het feit* dat Red Bull het op één na beste chassis heeft?

Ik krijg er namelijk nogal een McLaren 2016 gevoel bij 'beste chassis, maar motor houd ons tegen', andere motor en het gaat nog slechter.

Voor mijn gevoel heeft Red Bull (ook) gewoon hard ingeleverd met de nieuwe regels, en heeft Newey ook al erkend dat het op zijn minst een moeilijke auto is. En dan lijkt mij dus niet dat het het op één na beste chassis is.

* De manier waarop je het schrijft laat het overkomen als feit, niet als mening, of onderbuikgevoel.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
It will be very hard for Red Bull tomorrow. They tend to have very strong race pace, but they have no speed whatsoever in sector 2. Corners 8 and 9 are great spots for overtaking, and without that top end speed, it will be difficult for them to attack the front runners.

Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/wp-content/uploads/2019/06/french_gp_3_sectors_quali.svg

Source: Once again, me.

I do not want people to believe that I am spamming this forum, so please, if it is too much, just let me know.

F1pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Meer vs minder downforce comments incoming. Maar als dat zo is zou je het bij Red Bull in de bochten moeten zien, en daar zijn ze ook niet doorslaggevend.

Ik heb ook geen idee wat er bij Norris in de chicane op het rechte stuk gebeurde, of dat een fluke in GPS was of echt een foutje/langzamer en dat hij dat gat zo snel dicht rijdt. Maar in het geval van het laatste had Norris er zomaar 2 tienden voor kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobertMe schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:15:
@DaniëlWW2 heb je ook een bron voor het feit* dat Red Bull het op één na beste chassis heeft?

Ik krijg er namelijk nogal een McLaren 2016 gevoel bij 'beste chassis, maar motor houd ons tegen', andere motor en het gaat nog slechter.

Voor mijn gevoel heeft Red Bull (ook) gewoon hard ingeleverd met de nieuwe regels, en heeft Newey ook al erkend dat het op zijn minst een moeilijke auto is. En dan lijkt mij dus niet dat het het op één na beste chassis is.

* De manier waarop je het schrijft laat het overkomen als feit, niet als mening, of onderbuikgevoel.
Deductie. Welk team anders dan Mercedes is precies beter? Haas die de helft van de tijd imploderen tijdens de races? Renault die geen race voor Verstappen zijn geëindigd en ook niet aan dat niveau komen of McLaren die ook niet echt in de buurt komen? Ferrari die keer op keer laten zien dat ze nauwelijks een bocht kunnen nemen?

Omdat Mercedes uit is gelopen en RBR terug is gevallen, maakt de RB15 nog niet slechter dan de SF-90 of de rest van het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:16

Vuvuzela

My spire is forming

RobertMe schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:18:
[...]
Meer vs minder downforce comments incoming. Maar als dat zo is zou je het bij Red Bull in de bochten moeten zien, en daar zijn ze ook niet doorslaggevend.

Ik heb ook geen idee wat er bij Norris in de chicane op het rechte stuk gebeurde, of dat een fluke in GPS was of echt een foutje/langzamer en dat hij dat gat zo snel dicht rijdt. Maar in het geval van het laatste had Norris er zomaar 2 tienden voor kunnen staan.
Daar had Max een momentje. Op 0:46 zie je het. Max stuurt in maar dan wiebelt hij en hij mist de apex met 2/3m. Norris rijdt daar de goede lijn veel verder over de kerb.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:49

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Even de kwalificatie teruggekeken. Toch een leuke startopstelling door slechte run in Q3 van Vettel.

Kimi schrok denk ik wel even dat RIC net daar in zijn outlap zat. :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:21:
[...]

Deductie. Welk team anders dan Mercedes is precies beter? Haas die de helft van de tijd imploderen tijdens de races? Renault die geen race voor Verstappen zijn geëindigd en ook niet aan dat niveau komen of McLaren die ook niet echt in de buurt komen? Ferrari die keer op keer laten zien dat ze nauwelijks een bocht kunnen nemen?
Ik heb hier anders ook weer comments gelezen dat de RB15 als een dweil door de bocht ging. Dus om nu de concurrentie af te schieten met 'kan geen bocht nemen' terwijl de RB15 daar ook problemen mee heeft...
Omdat Mercedes uit is gelopen en RBR terug is gevallen, maakt de RB15 nog niet slechter dan de SF-90 of de rest van het veld.
Maar ook niet beter. En er is niet echt 'bewijs' dat de RB15 zover beter is in de bochten, anders moest die toch makkelijk op meer dan 0,009 voor een McLaren kunnen staan (een McLaren nota bene :+)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:07

basvn

Breezand - NHN

*kijkt naar het weer in Le Castellet*
en denk alleen maar, als die warmte nou nog een dag eerder had gekomen, was het echt lachen geweest met die softs :X

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/wEAOGJZQJQ5hOm8V1hM8gCEWOZnDV1uXBoT8q3vbuJ0.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=458f3e5547e96e7f61111160c01a02e30ae7745c

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9sDLjfXUAI2-T7.jpg:large

[ Voor 10% gewijzigd door basvn op 22-06-2019 21:46 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

basvn schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:43:
*kijkt naar het weer in Le Castellet*
en denk alleen maar, als die warmte nou nog een dag eerder had gekomen, was het echt lachen geweest met die softs :X

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom hebben sommigen 7 setjes en de hoogste teams maar 6 setjes?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:03
gambieter schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:59:
[...]

Er is een extra set voor Q3. Als je in Q3 komt moet je deze na de kwalificatie inleveren. De gene die niet in Q3 komen, mogen hem houden voor de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:26
Zo eindelijk de Q kunnen kijken, gelukkig niets van te voren gezien op de verschillende sites
Leuke startopstelling en gelukkig Mercedes op 1-2, anders krijgen we meteen bij start 5 sec penaltys om ze maar te laten winnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:18:
[...]

Hard in zacht uit versus zacht in hard uit.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

ThomasG schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:02:
[...]
Er is een extra set voor Q3. Als je in Q3 komt moet je deze na de kwalificatie inleveren. De gene die niet in Q3 komen, mogen hem houden voor de race.
Oh, ik dacht als troostprijs. ;)
FabianGTI schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:20:
Zo eindelijk de Q kunnen kijken, gelukkig niets van te voren gezien op de verschillende sites
Leuke startopstelling en gelukkig Mercedes op 1-2, anders krijgen we meteen bij start 5 sec penaltys om ze maar te laten winnen
In de tweede ronde pas he, de eerste ronde mag iedereen nog een beetje duwen en trekken. ;)
pro_6or schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:21:
[...]

Hard in zacht uit versus zacht in hard uit.
That's what she said? ;)
zo, bedtijd :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Oké, het was even puzzelen, maar ik ben eruit!

Leclerc doet morgen een Vettel, Verstappen een Verstappen, 2e plek in de pocket :+

Als alternatief mag Verstappen ook een NdV doen 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

hardware-lover schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:39:

Goede start hebben, en de hele wedstrijd aan kop liggen :9~

Ik zeg akkoord!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 11:06

AzzKickah

06-CENSORED

Max gaat morgen helaas geen potten kunnen breken ben ik bang. Ik denk ook niet dat P4 vast te houden is. P5 zal wel weer het maximum zijn.

Maar ik laat me graag positief verrassen :Y Who knows.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

AzzKickah schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:50:
Max gaat morgen helaas geen potten kunnen breken ben ik bang. Ik denk ook niet dat P4 vast te houden is. P5 zal wel weer het maximum zijn.

Maar ik laat me graag positief verrassen :Y Who knows.
Gewoon starten zoals Nyck de vries het voordeed en dan komt alles goed :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:43

TinusTegengas

Formula Racing

Mijn voorspelling voor morgen...
Ferrari's are red
That part is true
violets are purple
and Not Fucking blue
Same shit different day
Mercedes 1 - 2
:+

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:13

Spotmatic

Ken sent me

Tijd voor een chaotische, knotsgekke race! Met een hoop incidenten, investigations, safety cars, driver outrages, engine failures... Laat maar komen!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 09:36

iichel

Gazoooo

hardware-lover schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:39:
Oké, het was even puzzelen, maar ik ben eruit!

...

Op le mans of in Canada?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobertMe schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:37:
[...]

Ik heb hier anders ook weer comments gelezen dat de RB15 als een dweil door de bocht ging. Dus om nu de concurrentie af te schieten met 'kan geen bocht nemen' terwijl de RB15 daar ook problemen mee heeft...

[...]

Maar ook niet beter. En er is niet echt 'bewijs' dat de RB15 zover beter is in de bochten, anders moest die toch makkelijk op meer dan 0,009 voor een McLaren kunnen staan (een McLaren nota bene :+)
Nou ik was bijvoorbeeld in Australië destijds uitgebreid door de Q3 runs van Hamilton, Verstappen en Vettel gegaan waar ik dit aanwees. Ik heb vaker aangewezen dat de Ferrari erg goed is op rechte stukken, maar wegzakt in de bochten. Denk aan Barcelona S3 of natuurlijk heel Monaco. In China was het ook overduidelijk. Zijn gewoon tijden die ik allemaal heb aangestipt en die je gewoon kan terugvinden op het internet met wat handig zoekwerk.

Deze baan is ook niet vergelijkbaar omdat Max zijn rondjes op haar best matig waren. Wederom kreeg hij geen optimale grip voor een hele ronde eruit. Een overstuur moment kost al snel 0,2s en er was geen ronde waar hij het niet had. Dat maakt de RB15 niet slecht of de McLaren opeens zoveel beter. Nee, dat is slechte afstelling. Dat is onderhand een probleem aan het worden voor Red Bull, maar zelfs dan nog is Verstappen sneller. In Max zijn laatste Q3 run ging het ook weer mis in S3, anders had hij makkelijk voor beide McLaren's gestaan i.p.v met de hakken over de sloot.

Nu gaan we morgen racen en dan zie ik Verstappen zo weg rijden bij die McLaren's net zoals Canada. Dan zien we wel wie de betere auto heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Volgens Helmut Marko rijdt Red Bull met een andere achtervleugel die voor meer downforce zorgt. Dat zou verklaren waarom ze in de bochten dus tijd winnen maar het op het rechte stuk weer laten liggen. Dat is in de vergelijking met Norris ook goed te zien. In de bochten rijdt Max weg maar Lando loopt op de rechte stukken weer hard in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:18
@0:29 zie je dat Verstappen met 4 wielen van de baan af is, in q2 werd zijn tijd voor hetzelfde geval ontnomen maar hier dus in q3 vreemd genoeg niet.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 09:19
Lasmibalsingh schreef op zondag 23 juni 2019 @ 00:18:
[...]

@0:29 zie je dat Verstappen met 4 wielen van de baan af is, in q2 werd zijn tijd voor hetzelfde geval ontnomen maar hier dus in q3 vreemd genoeg niet.
Andere bocht waar die regel niet voor geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 23:40
Max kan morgen denk ik wel derde worden. Ik verwacht ze qua racepace wel vóór Ferrari.
Ik verwacht
Ham
Bot
Ver
Vet
Nor
Sai
Lec (die wederom genaaid wordt door zijn team)
Ric
Gas
Hul
Als top 10
D-dark schreef op zondag 23 juni 2019 @ 00:40:
[...]

Blijft ook zoiets vreemds.. leg gewoon strook gras van een meter direct naast de baan. Spontaan wil niemand meer naast de baan komen

[ Voor 42% gewijzigd door GAIAjohan op 23-06-2019 00:47 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Nu online
Manman wat netjes van McLaren, de echte vooruitgang is daar aanwezig. Mercedes heeft gewoon mazzel (nou ja...) dat ze de banden zo netjes berijden, maar McLaren is echt mooi!

Max zijn wagen is echt een draak, nog steeds! Vind het voor een fabriek met een dergelijk budget wel minder dat ze het lek niet boven krijgen zeg! Of weten ze meer dan ons misschien?? Is Max zo relaxed omdat er een plan achter zit? Of dat ie klaar is met rbr?

Enfin, morgen is het weer een race die heel erg leuk kan worden !

Ps jammer van Gasly , maar ik ben bang dat kvyat zijn kans om voor rbr te rijden enorm is geworden na deze Franse race... my goodness wat moet dat met Gasly gaan doen. Wat dat deed met kvyat weten we nu, die heeft een massieve blow ontvangen daardoor :(

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

McLaren is wel een 2018 redbull aan het doen, gewoon heel Renault zoek rijden met dezelfde motor :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ThomasG schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:02:
[...]
Huh? Ik dacht dat je alleen een extra set kreeg als je in Q3 kwam, en die dan weer inleverde na Q3.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
gambieter schreef op zondag 23 juni 2019 @ 01:32:
[...]

Huh? Ik dacht dat je alleen een extra set kreeg als je in Q3 kwam, en die dan weer inleverde na Q3.
You are right. In fact the rule says:

"Drivers who make it through to Q3 must hand back the set of the softer compound tyres nominated for Q3, and start the race on the tyres with which they set their fastest time in Q2. All other drivers will be able to use the set that is saved for Q3 during the race."

F1pace

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@wowly dat draak valt wel mee. Hij is lastiger af te stellen maar nog steeds behoorlijk snel. Het grootste probleem is de banden. Wat denk ik ook meespeelt is de combinatie motor en chassis. Dit is het eerste jaar dat zei met de Honda rijden en misschien is de combinatie motor en chassis ook nog niet optimaal. Je kunt in de winter wel simulaties doen maar gedurende het jaar krijg je pas de echte data binnen. Ik ga er dan ook vanuit dat het volgend jaar een stuk beter gaat.

Dat Max gelaten lijkt is gewoon omdat hij meer ervaring heeft en weet dat je jezelf druk maken je alleen maar in de weg gaat zitten bij het presteren.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Pierre

Van nature lui!

Goedemorgen, ondanks dat er wat lui hier zijn die citroensap drinken is het Race Day *O*
Ik heb er in ieder geval zin in vanmiddag.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:30
Heb er ook zin in hoor. Hoop op het beste iedere race..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
Ben er ook weer klaar voor 🙂 oOo

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:45:
Deze baan is ook niet vergelijkbaar omdat Max zijn rondjes op haar best matig waren. Wederom kreeg hij geen optimale grip voor een hele ronde eruit. Een overstuur moment kost al snel 0,2s en er was geen ronde waar hij het niet had. Dat maakt de RB15 niet slecht of de McLaren opeens zoveel beter. Nee, dat is slechte afstelling. Dat is onderhand een probleem aan het worden voor Red Bull, maar zelfs dan nog is Verstappen sneller. In Max zijn laatste Q3 run ging het ook weer mis in S3, anders had hij makkelijk voor beide McLaren's gestaan i.p.v met de hakken over de sloot.
Maar waarom heeft Red Bull dan (vrijwel) elk weekend een slechte afstelling, en komen de problemen bij Ferrari door een slechte auto? Beide onderpresteren en gaan slecht door de bochten. Niet eens, maar zo ongeveer elke race. Dan kunnen we toch wel stellen dat beide op zijn minst een ondermaatse, als niet slechte, auto hebben gebouwd. Om het bij de een te wijten aan slechte afstelling en bij de ander een slecht chassis is nogal raar.

En v.w.b. McLaren, je hebt al vaker aangegeven dat het een RB14 kopie is. Kunnen we onderhand dan bijna gaan stellen dat McLaren de RB14 beter heeft gekopieerd en aangepast aan de 2019 regelgeving dan Red Bull hun eigen RB14 heeft doorontwikkeld voor de 2019 regelgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

D-dark schreef op zondag 23 juni 2019 @ 00:40:
[...]

Nope, dat was gewoon t6 waar eerder zijn tijd werd gecancelled.
Vermoed dat hij met de achterbanden nog het witte aanraakte, maar was wel beetje buiten de lijntjes :)

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb er wel zin in. Hoop vooral dat Lando Norris een super race gaat hebben. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op zondag 23 juni 2019 @ 08:24:
[...]

Maar waarom heeft Red Bull dan (vrijwel) elk weekend een slechte afstelling, en komen de problemen bij Ferrari door een slechte auto? Beide onderpresteren en gaan slecht door de bochten. Niet eens, maar zo ongeveer elke race. Dan kunnen we toch wel stellen dat beide op zijn minst een ondermaatse, als niet slechte, auto hebben gebouwd. Om het bij de een te wijten aan slechte afstelling en bij de ander een slecht chassis is nogal raar.

En v.w.b. McLaren, je hebt al vaker aangegeven dat het een RB14 kopie is. Kunnen we onderhand dan bijna gaan stellen dat McLaren de RB14 beter heeft gekopieerd en aangepast aan de 2019 regelgeving dan Red Bull hun eigen RB14 heeft doorontwikkeld voor de 2019 regelgeving?
Ik kan maar een oorzaak bedenken en dat zijn de banden. Het lijkt mij namelijk sterk dat zowel Ferrari als Red Bull van het ene op het andere jaar een zeperd van een chassis gebouwd hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:23
Pierre schreef op zondag 23 juni 2019 @ 06:35:
Goedemorgen, ondanks dat er wat lui hier zijn die citroensap drinken is het Race Day *O*
Ach elke race champagne gaat ook vervelen... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

is het al 3 uur? :9~ :9~

naja we kunnen in iedergeval nog een beetje genieten van de warmte nu! })

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Vind eigenlijk maar 2 dingen jammer vandaag:
-M'n dochter moet proefzwemmen en dat is natuurlijk tijdens de race dus kan niet live kijken.
-Om redenen die ik nog steeds niet begrijp kan ik de race niet terug kijken via een chromecast, anders had ik lekker buiten gezeten vanavond.

Maar verder, ben echt heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren met vooral de banden. Word het een slijtage slag ja of nee. En uiteraard benieuwd wat McLaren er van gaat maken.

Veel plezier degenen die wel live kunnen kijken!

[ Voor 3% gewijzigd door Franko P. op 23-06-2019 09:38 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Odessa schreef op zondag 23 juni 2019 @ 08:26:
Ik heb er wel zin in. Hoop vooral dat Lando Norris een super race gaat hebben. :)
HAM 1, BOT 2, NOR 3 8) 8)

Heb er zin in!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ThomasG schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:16:
Ze hoeven het niet eens te verbieden. Gewoon doen dat als je party-mode gebruikt in kwalificatie, je hem ook moet gebruiken tijdens de gehele race.
Precies. Dit had ik ook al vaker geopperd. Je moet ze gewoon de race laten rijden in de mode waarin de kwalificatie is gereden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Mijn citroensap met azijn smoothie was weer heerlijk deze ochtend :P

* dr.lowtune houdt woord en gaat naar een verjaardag vandaag. Ik hoop (voor jullie) dat ik iets sensationeels mis!

Positief: McLaren kan misschien wel eens druk gaan zetten op RBR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:23
dr.lowtune schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:02:
Positief: McLaren kan misschien wel eens druk gaan zetten op RBR Verstappen!
FTFY, Gasly start op soft en zal moeite genoeg hebben om met 1 pitstop aan de finish te komen. Die hoort al bij F1.5.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het lijkt dat Renault meer vermogen heeft tijdens de party modus dan de Honda. Vooralsnog staan ze er nog gewoon achter, althans achter Verstappen, Gasly is een ander verhaal...
Iedereen verwacht dat RB makkelijk moet kunnen wegrijden in de race, maar we gaan het zien.

Overigens blijft het wel belachelijk dat de banden zoveel invloed hebben op de auto zonder dat men op voorhand ermee kan testen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2019 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 16:13
Mijn voorspelling voor vandaag:

1. HAM
2. VET
3. LEC
4. VER
5. BOT
.
.
8. GAS

Hoop dat Verstappen goed weg komt bij de start.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 19-09 14:49
Gas derop! Hebben er gewoon weer zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:07

Blokker_1999

Full steam ahead

sjaool schreef op zondag 23 juni 2019 @ 08:29:
[...]

Ik kan maar een oorzaak bedenken en dat zijn de banden. Het lijkt mij namelijk sterk dat zowel Ferrari als Red Bull van het ene op het andere jaar een zeperd van een chassis gebouwd hebben.
Niet vergeten dat er aanpassingen zijn gebeurd aan de regels die een invloed hebben op heel de aero van de wagen. De vleugels zijn breder geworden en je ziet dat de meeste teams voor een heel ander vleugelconcept hebben gekozen. Mercedes is daarentegen trouw gebleven aan het oude concept. Ook de rake van de wagen is bij vele teams een heel stuk extremer geworden. En ook daar zie je dat Mercedes veel conservatiever is gebleven dan de naaste rivalen. Er is dus wel degelijk heel wat meer veranderd dan alleen de banden.
warp schreef op zondag 23 juni 2019 @ 09:39:
[...]

Precies. Dit had ik ook al vaker geopperd. Je moet ze gewoon de race laten rijden in de mode waarin de kwalificatie is gereden.
En wat denk je daar mee te winnen? Dat is iets dat alle teams treft. Ook de Renault en Honda motoren worden tijdens een Q rondje zwaarder belast dan tijdens de race. Het geeft misschien net iets minder voordeel, maar verwacht niet dat de Ferrari en Mercedes motoren ineens een heel stuk trager zouden worden ten opzichte van de andere 2 gewoon omdat ze de hoogste modus niet meer mogen gebruiken. Ik zou zelf liever zien dat veel van de elektronica rondom de motor verdwijnt. Herinner je je Alonso vorig jaar die een Q rondje verprutst zag worden omdat de motor niet langer wist in welke bocht ie zat? Dat soort foefjes mogen er van mij wel uit. Laat de man met zijn rechtervoet de krachtbron maar beheren ipv de computer.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Franko P. schreef op zondag 23 juni 2019 @ 09:28:
[...]

Vind eigenlijk maar 2 dingen jammer vandaag:
-M'n dochter moet proefzwemmen en dat is natuurlijk tijdens de race dus kan niet live kijken.
-Om redenen die ik nog steeds niet begrijp kan ik de race niet terug kijken via een chromecast, anders had ik lekker buiten gezeten vanavond.

Maar verder, ben echt heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren met vooral de banden. Word het een slijtage slag ja of nee. En uiteraard benieuwd wat McLaren er van gaat maken.

Veel plezier degenen die wel live kunnen kijken!
Heb je een tv buiten staan dat je daar Chromecast voor nodig hebt?

Met een laptop of tablet kun je ook buiten zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hugo schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:16:
Mijn voorspelling voor vandaag:

1. HAM
2. VET
3. LEC
4. VER
5. BOT
.
.
8. GAS

Hoop dat Verstappen goed weg komt bij de start.
Ook voorspelling:

1. Hamilton
2. Bottas
3. Leclerc
4. Verstappen
5. Vettel
9. Gasly

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
London schreef op zondag 23 juni 2019 @ 09:38:
[...]

HAM 1, BOT 2, NOR 3 8) 8)

Heb er zin in!
Dat is wel erg positief voor Norris, hoewel ik het hem wel gun.
Zou wel een taaie kluif hebben aan Leclerc en Verstappen. Hij gaat ze in de race niet bij kunnen houden denk ik. Denk dat hij blij mag zijn als hij de 5e plek vast kan houden, wat ik ook al niet snel zie gebeuren. :)

Moet zeggen dat ik er in ieder geval zin in heb, ben erg benieuwd naar de race. *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Panini op 23-06-2019 10:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Ten eerste lijkt het probleem met afstelling eerder te zijn in kwalificatie en minder in de race. Ik heb in principe elke race de onboard van Max aan staan met zijn radio. Tijdens de races lijken er weinig problemen te zijn voor hem. :)

Vervolgens laat de RB15 met Max wel zien dat ze een zeer hoog tempo kunnen rijden. Als de baan niet puur uit rechte stukken bestaat, dan is die RB15 in de regel sneller dan de Ferrari. Op een Canada niet, want enorme veel rechte stukken. Hier zal het ook niet geweldig zijn, maar potentieel genoeg om Leclerc te pakken. Vettel hoeft gelukkig niet want die zit erachter. Ondanks dat Vettel totaal afgemaakt wordt, is hij nog steeds beter dan Leclerc en echt geen makkie om te passeren. Max lukt het, Hamilton lukt het met een veruit superieure auto, de rest niet echt.

Een tweede is dat de RB15 niet voldoet aan de standaarden die je voor RBR mag zetten. Die standaarden behelzen eigenlijk niks minder dan meeste bruikbare neerwaartse druk, extreem stabiel bij het aan remmen en dan ook nog eens aerodynamisch efficiënter met een lagere luchtweerstand. De RB13 laat in het seizoen en de RB14 waren dat. De RB12 was ook wel van dit niveau. De RB15 is er niet, maar lijkt ook niet fundamenteel mislukt tot het punt dat er geen redden aan is. Voor RBR is die zeker sub par, voor iedereen buiten Mercedes om is die auto superieur aan wat ze zelf hebben. Het probleem lijkt te liggen in de voorvleugel die niet langer meer de luchtstromen perfect kan optimaliseren om er langs de lengte van de vrij korte auto, er maximale neerwaartse druk van te maken.
En de McLaren is beter dan de RB15 waar? ;)
Dat is het punt juist. Zowel Renault als McLaren hebben redelijk wat concepten van de RB14 gekopieerd. Het maakt ze alleen niet beter dan het origineel. Vervolgens lijkt het erop dat de Renault een iets krachtigere kwalificatiestand heeft dan de Honda, maar de Honda krachtiger is in racestand. Honda lijkt niet echt een kwalificatiestand te hebben, meer een snelle racestand die ze ook tijdens kwalificatie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

De warmte sijpelt het huis in. Om de woonkamer maar niet teveel op te warmen gaan we de TV maar niet gebruiken (is laatste generatie plasma die toch wel wat warmte afgeeft).

Maar de beamer in de filmkamer (kelder) is nu ideaal. _/-\o_

Over Max. Vorig jaar is altijd gezegd dat dit een tussenjaar zou worden voor RB/Honda, en voor een tussenjaar gaat het eigenlijk heel goed tot nu toe. Ik amuseer me wel hoor. Het is ook leuk dat Renault boven verwachting goed gaat (gun het RIC wel) en McLaren al helemaal.

En als het saai is hebben we dit topic altijd nog :+

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Panini schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:57:
[...]

Dat is wel erg positief voor Norris, hoewel ik het hem wel gun.
Zou wel een taaie kluif hebben aan Leclerc en Verstappen. Hij gaat ze in de race niet bij kunnen houden denk ik. Denk dat hij blij mag zijn als hij de 5e plek vast kan houden, wat ik ook al niet snel zie gebeuren. :)

Moet zeggen dat ik er in ieder geval zin in heb, ben erg benieuwd naar de race. *O*
Ja dit zal waarschijnlijk wel gaan gebeuren. Maar hoop doet leven he?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:05
psy schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:10:
De warmte sijpelt het huis in. Om de woonkamer maar niet teveel op te warmen gaan we de TV maar niet gebruiken (is laatste generatie plasma die toch wel wat warmte afgeeft).

Maar de beamer in de filmkamer (kelder) is nu ideaal. _/-\o_

Over Max. Vorig jaar is altijd gezegd dat dit een tussenjaar zou worden voor RB/Honda, en voor een tussenjaar gaat het eigenlijk heel goed tot nu toe. Ik amuseer me wel hoor. Het is ook leuk dat Renault boven verwachting goed gaat (gun het RIC wel) en McLaren al helemaal.

En als het saai is hebben we dit topic altijd nog :+
Vind Renault persoonlijk echt tegenvallen tot nu toe hoor, ook nu zitten ze er niet echt lekker bij, waar Abiteboul (weer eens) heeft gezegd dat ze het gat hebben gedicht.
Toro Rosso staat er met Albon maar een tiende achter qua tijd op P13, en Hülkenberg kwam niet door Q2 heen.

Edit: Sorry, tijd van Albon baseerde ik op de Q2 tijden van beiden, in Q3 heeft hij harder gereden.

[ Voor 5% gewijzigd door Maarten_E op 23-06-2019 11:18 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Bij Renault had ik helemaal geen verwachting meer... ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
psy schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:21:
Bij Renault had ik helemaal geen verwachting meer... ;)
Aaaah, de tactiek om nog een beetje plezier te hebben dit seizoen. ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Maarten_E schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:15:
[...]

Vind Renault persoonlijk echt tegenvallen tot nu toe hoor, ook nu zitten ze er niet echt lekker bij, waar Abiteboul (weer eens) heeft gezegd dat ze het gat hebben gedicht.
Toro Rosso staat er met Albon maar een tiende achter qua tijd op P13, en Hülkenberg kwam niet door Q2 heen.

Edit: Sorry, tijd van Albon baseerde ik op de Q2 tijden van beiden, in Q3 heeft hij harder gereden.
Ik heb nergens gelezen dat Abiteboul heeft gezegd dat het hele pakket het gat heeft gedicht. De motor is verbeterd, en dat is ook duidelijk zichtbaar.
Maar juist Nederlandse sites trekken zijn uitspraken compleet uit verband want... Ja geen idee eigenlijk.. omdat Max er niet meer mee rijdt of zo...
En dan is Abiteboul ineens een luchtfietser. Ja hij zal soms een positieve kijk hebben op mogelijke verbeteringen, ja hij zegt soms iets wat hij niet waar kan maken, maar niet alles is totale onzin.

Bij Hulk ging er volgens mij wat mis waardoor hij de laatste ronde moest staken.

Ik vind Renault ook een positieve verrassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Laten we inderdaad hopen dat Renault en McLaren echt aansluiting gaan vinden. Onbedreigd en doelloos rondrijden op p5 en p6 is voor niemand echt leuk. Zeker niet voor de sport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:37:
En wat denk je daar mee te winnen? Dat is iets dat alle teams treft. Ook de Renault en Honda motoren worden tijdens een Q rondje zwaarder belast dan tijdens de race. Het geeft misschien net iets minder voordeel, maar verwacht niet dat de Ferrari en Mercedes motoren ineens een heel stuk trager zouden worden ten opzichte van de andere 2 gewoon omdat ze de hoogste modus niet meer mogen gebruiken. Ik zou zelf liever zien dat veel van de elektronica rondom de motor verdwijnt. Herinner je je Alonso vorig jaar die een Q rondje verprutst zag worden omdat de motor niet langer wist in welke bocht ie zat? Dat soort foefjes mogen er van mij wel uit. Laat de man met zijn rechtervoet de krachtbron maar beheren ipv de computer.
Je wint er in ieder geval mee dat alle teams geen races meer rijden met een mode die het maar enkele ronden volhoudt. Minder electronica is wat mij betreft ook prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
GAIAjohan schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:28:
[...]

Ik heb nergens gelezen dat Abiteboul heeft gezegd dat het hele pakket het gat heeft gedicht. De motor is verbeterd, en dat is ook duidelijk zichtbaar.
Maar juist Nederlandse sites trekken zijn uitspraken compleet uit verband want... Ja geen idee eigenlijk.. omdat Max er niet meer mee rijdt of zo...
En dan is Abiteboul ineens een luchtfietser. Ja hij zal soms een positieve kijk hebben op mogelijke verbeteringen, ja hij zegt soms iets wat hij niet waar kan maken, maar niet alles is totale onzin.

Bij Hulk ging er volgens mij wat mis waardoor hij de laatste ronde moest staken.

Ik vind Renault ook een positieve verrassing.
Sorry, ik had begrepen dat het hele pakket bij Renault nu in orde zou moeten zijn, dan ligt het inderdaad wat genuanceerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

StealthyPeanut schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:32:
Laten we inderdaad hopen dat Renault en McLaren echt aansluiting gaan vinden. Onbedreigd en doelloos rondrijden op p5 en p6 is voor niemand echt leuk. Zeker niet voor de sport.
Op dit moment betekend het alleen dat Max zich moet verdedigen. Daar verliest hij alleen maar de kans zelf de top aan te vallen mee. Sainz was kansloos in Bahrein maar vond het toch nodig zijn bandjes op te roken en vol op de limiet Max aan te vallen. Dit verprutst alleen maar de kansen. Zelfde met Norris en in meerdere mate het buitenhouden (om Max op te houden voor een Ric undercut) van de Hulk in Canada.

Pas wanneer de top 3 zelf dicht bij elkaar is is het mooi als team 4 en 5 aansluiten. Tot die tijd neemt het juist de kans van de enige echte aanvaller van de top weg.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik verwacht wel dat dit de laatste race voor GAS in de RBR is.. in Oostenrijk wil RBR natuurlijk zo goed mogelijk voor de dag komen. Dan maar KVY promoveren, want GAS heeft het op dit moment niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
Dat wordt inderdaad ook wel een beetje de vraag van vandaag. Gaat GAS in de punten rijden of niet? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
pro_6or schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:40:
[...]

Op dit moment betekend het alleen dat Max zich moet verdedigen. Daar verliest hij alleen maar de kans zelf de top aan te vallen mee. Sainz was kansloos in Bahrein maar vond het toch nodig zijn bandjes op te roken en vol op de limiet Max aan te vallen. Dit verprutst alleen maar de kansen. Zelfde met Norris en in meerdere mate het buitenhouden (om Max op te houden voor een Ric undercut) van de Hulk in Canada.

Pas wanneer de top 3 zelf dicht bij elkaar is is het mooi als team 4 en 5 aansluiten. Tot die tijd neemt het juist de kans van de enige echte aanvaller van de top weg.
Tuurlijk, maar de gevechten die Max moet voeren zijn wel fraai.
Dat Max een snellere auto heeft wil niet zeggen dat ze hem er maar gewoon voorbij moeten laten.
Zou wat zijn zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Maurice079 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:43:
Dat wordt inderdaad ook wel een beetje de vraag van vandaag. Gaat GAS in de punten rijden of niet? :)
Ik denk het nog wel, rood wit kan namelijk gewoon, is niet zo veel slechter dan geel wit volgens pirelli. Hij zal alleen eens wat moeten laten zien vandaag. Inhalen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Maarten_E schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:45:
[...]

Tuurlijk, maar de gevechten die Max moet voeren zijn wel fraai.
Dat Max een snellere auto heeft wil niet zeggen dat ze hem er maar gewoon voorbij moeten laten.
Zou wat zijn zeg...
Hij zit er al voor....

Je kan altijd iemand aanvallen als je bereid bent je bandjes op te roken.

Daarom heb ik, ik mag mijn mening daarover namelijk hebben, liever dat op dit moment team 4 en 5 niet aansluiten, pas wanneer de top dichter bij elkaar zit wordt het hoe meer zielen hoe meer vreugd, tot die tijd komt het neer op de achterste topper die alle aanvallen mag afslaan. En dat is normaalgesproken Max.

Daarom is dat dus mijn mening, ik geef die toch alleen maar met een onderbouwing? Dus waarom weer zo,n semi gechargeerde “het zou toch wat zijn”. Altijd die minachting hier, altijd op de man.ga eens normaal om met een gesprekspartner.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
pro_6or schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:49:
[...]

Hij zit er al voor....

Je kan altijd iemand aanvallen als je bereid bent je bandjes op te roken.

Daarom heb ik, ik mag mijn mening daarover namelijk hebben, liever dat op dit moment team 4 en 5 niet aansluiten, pas wanneer de top dichter bij elkaar zit wordt het hoe meer zielen hoe meer vreugd, tot die tijd komt het neer op de achterste topper die alle aanvallen mag afslaan. En dat is normaalgesproken Max.

Daarom is dat dus mijn mening, ik geef die toch alleen maar met een onderbouwing? Dus waarom weer zo,n semi gechargeerde “het zou toch wat zijn”. Altijd die minachting hier, altijd op de man.ga eens normaal om met een gesprekspartner.
Was niet mijn bedoeling het zo over te laten komen, excuses daarvoor.

Jij zegt eerder: Nu moet Max met wat pech zich verdedigen van de Renaults/McLarens zoals bijvoorbeeld in Bahrein.

Daarop zeg ik: Klopt, maar de McLarens mogen hem gewoon aanvallen als zij daar kans toe zien, geen enkele minachting of wat dan ook. Dat RB op dit moment het P5-6 team is qua pace wil niet zeggen dat het 4e/5e team niet mag proberen aan te vallen, net zoals RB probeert de top 4 aan te vallen.

Even goed mijn mening, de soep wordt echt niet zo heet gegeten als dat hij wordt opgediend. Jij valt nu naar mij uit, niet vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Maarten_E schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:57:
[...]

Was niet mijn bedoeling het zo over te laten komen, excuses daarvoor.

Jij zegt eerder: Nu moet Max met wat pech zich verdedigen van de Renaults/McLarens zoals bijvoorbeeld in Bahrein.

Daarop zeg ik: Klopt, maar de McLarens mogen hem gewoon aanvallen als zij daar kans toe zien, geen enkele minachting of wat dan ook. Dat RB op dit moment het P5-6 team is qua pace wil niet zeggen dat het 4e/5e team niet mag proberen aan te vallen, net zoals RB probeert de top 4 aan te vallen.

Even goed mijn mening, de soep wordt echt niet zo heet gegeten als dat hij wordt opgediend. Jij valt nu naar mij uit, niet vice versa.
Dat is niet waar. Ik val niet uit ik spreek je aan. Ik vind het gewoon niet nodig om dat soort statements (degene die ik quote) te maken. Die dienen namelijk alleen om een ander in de hoek te zetten en wat mij betreft is dat niet de manier om te discussiëren. Daarvoor heb je je zelfs heel netjes je excuses aangeboden, bedankt, maar de bedoeling is metname om er hopelijk voortaan wat voorzichtiger mee om te gaan.

Mijn punt is niet dat je het recht niet hebt om aan te vallen, mijn punt is dat omdat RBR zelf nu duidelijk op achterstand staat (metname in de qually) van de 3 topteams en dat dus elke aanval (op dit moment) van lagere teams eerst bij die “buffer” terecht komt (Max dus). Daarom heb ik liever dat McLaren en Renault aansluiten bij de top wanneer RBR dat zelf ook doet. Dan komen aanvallen ook wel eens op leclerc of Bottas e.d terecht.

Dat zou ik leuk vinden en dan wordt het echt open hoe een race eindigd. Zoals het er nu voor staat moet dan steeds Max in de verdediging. Dit kost hem dan een seconde of 15 20 en daarmee is de enige aanvaller in de top zelf ook uitgespeeld.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Iets minder lange tenen mag wel...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pro_6or schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:11:
[...]

Dat is niet waar. Ik val niet uit ik spreek je aan. Ik vind het gewoon niet nodig om dat soort statements (degene die ik quote) te maken. Die dienen namelijk alleen om een ander in de hoek te zetten en wat mij betreft is dat niet de manier om te discussiëren. Daarvoor heb je je zelfs heel netjes je excuses aangeboden, bedankt, maar de bedoeling is metname om er hopelijk voortaan wat voorzichtiger mee om te gaan.

Mijn punt is niet dat je het recht niet hebt om aan te vallen, mijn punt is dat omdat RBR zelf nu duidelijk op achterstand staat (metname in de qually) van de 3 topteams en dat dus elke aanval (op dit moment) van lagere teams eerst bij die “buffer” terecht komt (Max dus). Daarom heb ik liever dat McLaren en Renault aansluiten bij de top wanneer RBR dat zelf ook doet. Dan komen aanvallen ook wel eens op leclerc of Bottas e.d terecht.

Dat zou ik leuk vinden en dan wordt het echt open hoe een race eindigd. Zoals het er nu voor staat moet dan steeds Max in de verdediging. Dit kost hem dan een seconde of 15 20 en daarmee is de enige aanvaller in de top zelf ook uitgespeeld.
Vorig jaar was in het in de Qualy niet veel beter, Max had vorig jaar bijna altijd een super start en maakte daarmee veel goed. Dit jaar is dat nog niet helemaal gelukt, maar misschien is dat iets wat met de Spec 3 Honda ook is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Laatst online: 19:57
gambieter schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:59:
[...]

en naast het extra setje wat ze voor Q3 krijgen (en weer inleveren) doen ze ook meestal 2 runs waarbij ze dus (t.o.v. de andere teams) een extra setje gebruiken (en in principe van de softs)

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

GAIAjohan schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:40:
Ik verwacht wel dat dit de laatste race voor GAS in de RBR is.. in Oostenrijk wil RBR natuurlijk zo goed mogelijk voor de dag komen. Dan maar KVY promoveren, want GAS heeft het op dit moment niet.
Ik zie het niet gebeuren. Pierre krijgt wel minimaal een jaar de tijd om zich te bewijzen bij RB.

Verwacht ook niet dat als je Kvyat nu laat instappen in een onbekende auto dat ze er als team wat mee winnen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:44:
[...]

Ik zie het niet gebeuren. Pierre krijgt wel minimaal een jaar de tijd om zich te bewijzen bij RB.

Verwacht ook niet dat als je Kvyat nu laat instappen in een onbekende auto dat ze er als team wat mee winnen.
Kvyat terug (metname gedurende seizoen) zou toch wel een erg pijnlijke move zien (gezien de historie). Ik zie het idd ook niet gebeuren. Vandaag is Pierre ook nog niet uitgespeeld. Ik verwacht hem (mits inhalen lukt) misschien nog wel op P6. Hij mag het laten zien (moet is misschien een beter woord).

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

pCOW schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:41:
[...]

en naast het extra setje wat ze voor Q3 krijgen (en weer inleveren) doen ze ook meestal 2 runs waarbij ze dus (t.o.v. de andere teams) een extra setje gebruiken (en in principe van de softs)
Ja, ik zou dan alleen verwachten dat ze een setje gebruikt meer hebben ten opzichte van ongebruikt. En niet een setje uberhaupt.

* JvS is gestopt met banden te snappen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JvS schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:47:
[...]

Ja, ik zou dan alleen verwachten dat ze een setje gebruikt meer hebben ten opzichte van ongebruikt. En niet een setje uberhaupt.

* JvS is gestopt met banden te snappen :P.
:+ soms moet je dingen accepteren zoals ze zijn ;)

(Dat extra gebruikte setje moeten ze dan inleveren, daarom hebben alle anderen buiten de q3 gangers altijd 1 setje soft ongebruikt liggen)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Wat mij betreft zijn alle regels bijna altijd zo ontworpen dat het bijeffect is dat het sterkste team erdoor gesteund wordt.

Dit extra setje in de Q3 werd meen ik ooit ingevoerd zodat ze vol uit kunnen gaan in Q3. Niet sparen maar vol knallen.

Prima! Toch?

Het bijeffect is wel dat het beste team nu 2 kansen heeft om dat ook te laten zien. Een run verprutsen is dus niet zo dodelijk meer. Geld ook voor de uitdager natuurlijk maar de beste wagen zou in principe het snelste rond moeten kunnen. Extra setje, extra kans.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Alle teams in Q3 hebben toch die twee kansen. Hoe steunt dat alleen het beste team? De niet Q3 gangers hebben er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:44:
[...]

Gasly is niet snel maar maakt ook geen crashes en gezien dit een overlap jaar is verwacht ik ook dat hij voorlopig nog wel mag blijven rijden. Max is denk ik ook zo relaxt omdat hij totaal geen druk heeft van Gasly.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Spotmatic schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:18:
Tijd voor een chaotische, knotsgekke race! Met een hoop incidenten, investigations, safety cars, driver outrages, engine failures, klappende banden... Laat maar komen!
Bijna mee eens. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 23-06-2019 12:57 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.