Je weet niet wat er speelt bij RB en de RB15. Ik zie Verstappen ook wel een flinke vinger in de pap hebben met Gasly als ondergeschikte. Jammer voor die jongen wel, een jaartje STR had hem wellicht beter gedaan, RB staat nou niet bepaald bekend als het meest vriendelijke team als het 'even tegenzit'.loekf2 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 07:34:
[...]
Thx. Onthutsend beeld weer. Gasly levert gewoon niet. Normaal zou RIC, als ie nog bij Red Bull gereden had, dicht bij Vettel gezeten hebben. Kan die Gasly wel klagen, maar hij haalt niet het beste uit het materiaal. Iets wat een Norris en Leclerc wel doen, ook als jonkies.
...of juist wel handig, eindelijk weer eens emotie in deze veel te steriele sport/engineering contest.Lasmibalsingh schreef op maandag 24 juni 2019 @ 07:57:
[...]
Ik had nog een screenshot kunnen nemen van zijn originele tweet, PR-technisch was het inderdaad niet zo slim om deze bewoording te gebruiken:
[Afbeelding]
Nou dit was toch wel de saaiste tot nu toe dit seizoen. Geen opzienbarende inhaalmanoeuvres (behalve 1 die dan weer wordt bestraft), geen crashes, weinig uitvallers (alleen Grosjean), geen interessante pitstopstrategieen (iedereen 1 stop), banden die het net lang genoeg uithouden om het niet spannend te maken, geen echte safetycars die het veld weer even in elkaar drukken.
Ik vind het niet heel snel saai. Een spannende slotfase kan een race voor mij nog wel redden, maar zoals eerder aangehaald gebeurde er hier 0,0.
En de derde race op rij welke leidt tot discussies over penalties. Heb erna nog even Indycar gekeken en dat is toch wel andere koek qua racen.
Ik vind het niet heel snel saai. Een spannende slotfase kan een race voor mij nog wel redden, maar zoals eerder aangehaald gebeurde er hier 0,0.
En de derde race op rij welke leidt tot discussies over penalties. Heb erna nog even Indycar gekeken en dat is toch wel andere koek qua racen.
[ Voor 12% gewijzigd door Sluuz op 24-06-2019 09:45 ]
PSN: Sluuz
Camera werk was ook dramatisch, alles wat juist achterin gebeurde was 10x leuker, ik zat regelmatig op de onboards te kijken, daar reden veel mensen allemaal binnen een seconde, ook die hele eind-race tussen Bottas/Lec was nutteloos, achterin gebeurde veel meer (Norris, hulk, ric, rai etc).Sluuz schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:14:
Nou dit was toch wel de saaiste tot nu toe dit seizoen. Geen opzienbarende inhaalmanouvres (behalve 1 die dan weer wordt bestraft), geen crashes, weinig uitvallers (alleen Grosjean), geen interessante pitstopstrategieen (iedereen 1 stop), banden die het net lang genoeg uithouden om het niet spannend te maken, geen echte safetycars die het veld weer even in elkaar drukken.
Zeg het al lange tijd, enige manier om dit te fixen is penalties te geven in style van WTCC.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik baal er van dat ik gisterenmiddag om 15.00 over ben geschakeld van de Nurburgring 24H naar de F1, die eerste was een moddervette race volop actie en close racing op de gaafste baan ter wereld.
De F1 was maar een zaaddodende race op een groot stuk vlak asfalt.
Geinig dat Hamilton na de race zegt dat het toch echt allemaal niet zo makkelijk was en een race altijd een uitdaging is en vervolgens Bottas die doodleuk zegt dat er ook voor hem weinig aan was
De F1 was maar een zaaddodende race op een groot stuk vlak asfalt.
Geinig dat Hamilton na de race zegt dat het toch echt allemaal niet zo makkelijk was en een race altijd een uitdaging is en vervolgens Bottas die doodleuk zegt dat er ook voor hem weinig aan was

Kan me niet voorstellen dat Mr. Redbull amused als volgende week z'n autos kansloos 5e en 11e worden. Lijkt wel of het zogenaamde harde klimaat bij RB niet op de engineering afdeling van toepassing is.vhal schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:07:
[...]
Je weet niet wat er speelt bij RB en de RB15. Ik zie Verstappen ook wel een flinke vinger in de pap hebben met Gasly als ondergeschikte. Jammer voor die jongen wel, een jaartje STR had hem wellicht beter gedaan, RB staat nou niet bepaald bekend als het meest vriendelijke team als het 'even tegenzit'.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
...
[ Voor 98% gewijzigd door loekf2 op 24-06-2019 08:44 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Naar mijn mening was er geen enkele noodzaak voor Perez om de baan te verlaten, het leek erop dat hij het bewust deed omdat hij wist dat hij er een paar plekken mee zou winnen.Martinspire schreef op maandag 24 juni 2019 @ 01:03:
Toch vind ik die penalty op Perez nergens op slaan. Het is niet zijn fout dat ie mensen inhaalt. De regels waren dat je bij naast de baan komen aldaar de race hervat na de bollard, dat doet ie netjes en omdat iedereen zo traag door die bochten gaat, haalt ie 3 man in. Ja, jammer dan. Probleem van de FIA dat die uitwijking niet zo vertragend is. Daar kan hij toch weinig aan doen? Wat moest ie dan doen daar? Van zijn gas af?
Zelfde reden dat nu bij Mexico ook niet zomaar meer rechtdoor gegaan kan worden: dat was simpelweg te snel ivm de normale route. Ik heb ze toen alleen Hamilton niet zien bestraffen...
Hoe kan het dat alle rijders op het eind weer iets inlopen? Hamilton heeft toch niet gepit?
Is toch bijna hilarisch[Afbeelding]
snelste pitstop voor KUB
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Tegen het einde van de race was er een virtual safety car. Komt het daardoor?alexbl69 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:45:
Hoe kan het dat alle rijders op het eind weer iets inlopen? Hamilton heeft toch niet gepit?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
wat mij opvalt aan die grafiek dat iedereen lijkt te verliezen ten opzichte van hamilton tijdens de vsc (wat niet echt zou mogen oficeel) en dat daarom het dipje is en hamilton zal de laatste ronden wel niet meer vol uit zijn gegaan dus haalt de rest in op hemalexbl69 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:45:
[...]
edit: op de laatste ronde na waar hij de snelste tijd nog verbeterde
[ Voor 6% gewijzigd door hjvg op 24-06-2019 08:53 ]
Olav Mol die zei in een item op de donderdag dat het moment voor Red Bull is gekomen dat ze niet vooruit moeten kijken naar Ferrari/Mercedes, maar dat ze zo langzamerhand ook achterom moeten kijken omdat het middenveld dichterbij komt.loekf2 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:30:
[...]
Kan me niet voorstellen dat Mr. Redbull amused als volgende week z'n autos kansloos 5e en 11e worden. Lijkt wel of het zogenaamde harde klimaat bij RB niet op de engineering afdeling van toepassing is.
Na dit weekend ben ik het er wel mee eens. Hoewel Max alles uit die auto peutert komen ze geen centimeter dichterbij aan Ferrari/Mercedes en het scheelde afgelopen zaterdag niet veel of minstens één McLaren had voor Max gestaan.
Kan iets eenmaligs zijn, de Red Bull ging echt niet op deze baan, maar in Canada hadden ze het ook al lastig met het middenveld.
In de race ligt (iig Max) het tempo van de Red Bull nog wel een stuk hoger, maar aanhaken bij Ferrari/Mercedes zit er niet in i.t.t. een paar races geleden. Ben heel benieuwd of ze het gat nog weten te dichten.
Waarschijnlijk heeft Hamilton minder marge genomen naar de delta, waardoor 'ie heel dicht bij 0 is uitgekomen,hjvg schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:52:
[...]
wat mij opvalt aan die grafiek dat iedereen lijkt te verliezen ten opzichte van hamilton tijdens de vsc (wat niet echt zou mogen oficeel) en dat daarom het dipje is en hamilton zal de laatste ronden wel niet meer vol uit zijn gegaan dus haalt de rest in op hem
terwijl de rest iets conservatiever heeft gereden? Hij was de hele race al aan het stampen.
[ Voor 52% gewijzigd door DataGhost op 24-06-2019 08:55 ]
Saaie race, voorspelbaar resultaat op Gasly na, wat viel die tegen zeg, is de RB15 dan echt zo moeilijk om op de limiet te krijgen?? Ik denk van wel en dan heeft hij een nadeel een teamgenoot te hebben die het maximum uit het materiaal weet te persen.
Paar straffen, terecht, maar wanneer komen ze bij de FIA en FOM tot de conclusie dat ze nu gewoon teveel asfalt hebben? Het probleem is gewoon dat coureurs al dat extra asfalt naast de baan gebruiken, ik zou daarom echt graag weer gewoon grindbakken en gras zien zodat off-track ook echt off-track is. Ik mis de dagen dat iemand in de grindbak parkeerde echt wel.
Ergens is de 'safety' doorgeschoten, de auto's kunnen tegenwoordig gigantische impacts hebben waarna de coureur vrolijk uitstapt, hebben we die uitloopstroken dan (ooit aangelegd i.v.m. safety) dan nog wel zo extreem nodig?
Paar straffen, terecht, maar wanneer komen ze bij de FIA en FOM tot de conclusie dat ze nu gewoon teveel asfalt hebben? Het probleem is gewoon dat coureurs al dat extra asfalt naast de baan gebruiken, ik zou daarom echt graag weer gewoon grindbakken en gras zien zodat off-track ook echt off-track is. Ik mis de dagen dat iemand in de grindbak parkeerde echt wel.
Ergens is de 'safety' doorgeschoten, de auto's kunnen tegenwoordig gigantische impacts hebben waarna de coureur vrolijk uitstapt, hebben we die uitloopstroken dan (ooit aangelegd i.v.m. safety) dan nog wel zo extreem nodig?
Ik heb de Red Bull Ring alweer even geoefend en heb behoorlijk wat gras en grind gehapt. Als de baan er volgende week net zo bij ligt als in de game komt het helemaal goed.Suicyder schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:04:
Saaie race, voorspelbaar resultaat op Gasly na, wat viel die tegen zeg, is de RB15 dan echt zo moeilijk om op de limiet te krijgen?? Ik denk van wel en dan heeft hij een nadeel een teamgenoot te hebben die het maximum uit het materiaal weet te persen.
Zie jij dan liever dat er weer coureurs zijn die zich doodrijden of iets breken ofzo? De auto's kunnen gigantische impacts hebben, dat is ontzettend knap, maar op een gegeven moment houdt het op. De auto heeft maar een bepaalde lengte tot je bij het lichaam van de coureur komt dus je kan uitrekenen wat de G-krachten zijn bij verschillende soorten crashes waarbij de coureur niet "geraakt" wordt. Als de snelheid te hoog is kan de monocoque nog zo geweldig intact blijven maar worden de G-krachten gewoon te groot om het te overleven. Daar zijn de uitloopstroken, grindbakken enz voor, zodat de snelheid er zoveel mogelijk uitgehaald wordt voordat je daadwerkelijk crasht. Als je die dingen weghaalt zullen de auto's groter moeten worden, en dat komt het inhalen (en de handling) ook niet ten goede.Ergens is de 'safety' doorgeschoten, de auto's kunnen tegenwoordig gigantische impacts hebben waarna de coureur vrolijk uitstapt, hebben we die uitloopstroken dan (ooit aangelegd i.v.m. safety) dan nog wel zo extreem nodig?
@DataGhost
Nee dat niet, maar de safety is zover doorgeschoten dat de risico's weg zijn.
Daarbij, grindbakken remmen flink af, dat zou toch goed moeten zijn? Een auto met schade aan de voorkant remt in grind wel, op asfalt wellicht zelfs minder.
Daarbij zullen rijders niet meer met 2 wielen buiten de lijnen kunnen komen, wat ik graag weer zou zien.
Maar er zijn zoveel dingen in de F1 op dit moment open voor aanpassingen dat we er een topic over vol zouden kunnen schrijven (en als dat allemaal gedaan is gewoon weer, want dat blijft altijd).
Ik vind het gewoon jammer dat track limits door de hoeveelheid asfalt (zie Perez tripje en RIC's inhaalactie) misbruikt worden (ok Perez incident is grijs gebied) en je niet afstraffen.
Tel daarbij op dat graag zou zien dat ze de "Wake" achter auto's een maximum geven, zodat ze dichter achter elkaar kunnen rijden (en wellicht DRS weer kunnen dumpen). 1 engine mode voor een heel weekeind en dat iedereen wat meer op de max kan rijden van de auto tijdens de race (brandstoflimiet is goed op zich / banden is lastig, maar huidige situatie is ook niet wat (erg benieuwd naar de nieuwe velgen!!))
We gaan het zien, zin in komende week, meer gras en grind
Ik verwacht aldaar meer duw en trekwerk op de baan.
Nee dat niet, maar de safety is zover doorgeschoten dat de risico's weg zijn.
Daarbij, grindbakken remmen flink af, dat zou toch goed moeten zijn? Een auto met schade aan de voorkant remt in grind wel, op asfalt wellicht zelfs minder.
Daarbij zullen rijders niet meer met 2 wielen buiten de lijnen kunnen komen, wat ik graag weer zou zien.
Maar er zijn zoveel dingen in de F1 op dit moment open voor aanpassingen dat we er een topic over vol zouden kunnen schrijven (en als dat allemaal gedaan is gewoon weer, want dat blijft altijd).
Ik vind het gewoon jammer dat track limits door de hoeveelheid asfalt (zie Perez tripje en RIC's inhaalactie) misbruikt worden (ok Perez incident is grijs gebied) en je niet afstraffen.
Tel daarbij op dat graag zou zien dat ze de "Wake" achter auto's een maximum geven, zodat ze dichter achter elkaar kunnen rijden (en wellicht DRS weer kunnen dumpen). 1 engine mode voor een heel weekeind en dat iedereen wat meer op de max kan rijden van de auto tijdens de race (brandstoflimiet is goed op zich / banden is lastig, maar huidige situatie is ook niet wat (erg benieuwd naar de nieuwe velgen!!))
We gaan het zien, zin in komende week, meer gras en grind
Ik verwacht aldaar meer duw en trekwerk op de baan.
What's next? dat F1 op Ovals gaat rijden, dat is nextmelcon schreef op maandag 24 juni 2019 @ 07:18:
[...]
Precies, ze moeten gewoon ophouden met die onzin en ze lekker laten racen. What's next? Dat ze eerst bij de stewards moeten aanvragen of ze mogen inhalen in bocht x? Blijkbaar hebben ze niets geleerd van de shit storm die ze over zich heen kregen na de straf van Vettel.
F1 begint een hoog parade gevoel te krijgen zo en dat is echt heel erg jammer. Het liberty tijdperk beloofde meer spektakel, feit is dat we tot dusver steeds minder spektakel krijgen.![]()
[Afbeelding]

Zie de render maar voor de 2021 F1

Afremmen: ja. De manier waarop grind dat doet: nee, niet perse.Suicyder schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:22:
Daarbij, grindbakken remmen flink af, dat zou toch goed moeten zijn?
Bij grind heb je kans op ingraven en daarbij ook het maken van een koprol. Grind remt dus wel hard af, maar geeft ook risico's die niet echt acceptabel zijn. Zowel dus met toenemende kans op koprol, maar ook als de auto op de kop terecht komt dat de airbox en dus roll hoop het zand in kan gaan en de coureur alsnog aan de grond/grind komt i.p.v. dat de roll hoop voor vrije ruimte zorgt.
Een tussenvorm kan natuurlijk ook.DataGhost schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:11:
[...]
Zie jij dan liever dat er weer coureurs zijn die zich doodrijden of iets breken ofzo? De auto's kunnen gigantische impacts hebben, dat is ontzettend knap, maar op een gegeven moment houdt het op. De auto heeft maar een bepaalde lengte tot je bij het lichaam van de coureur komt dus je kan uitrekenen wat de G-krachten zijn bij verschillende soorten crashes waarbij de coureur niet "geraakt" wordt. Als de snelheid te hoog is kan de monocoque nog zo geweldig intact blijven maar worden de G-krachten gewoon te groot om het te overleven. Daar zijn de uitloopstroken, grindbakken enz voor, zodat de snelheid er zoveel mogelijk uitgehaald wordt voordat je daadwerkelijk crasht. Als je die dingen weghaalt zullen de auto's groter moeten worden, en dat komt het inhalen (en de handling) ook niet ten goede.
Asfalt in verband met de veiligheid, maar wel met een toplaag die dusdanig destructief is voor je banden dat je direct naar binnen moet voor een nieuw setje.
Is er tenminste wel aan de ene kant een muur en aan de andere kant grasdannx1986 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:35:
[...]
What's next? dat F1 op Ovals gaan rijden, dat is next![]()
Zie de render maar voor de 2021 F1![]()
[Afbeelding]
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Dat zouden de blauwe en rode stroken op Paul Ricard dus doen, kennelijk niet genoeg (blauwe lijnen flink en rood erger), of wellicht moet het direct naast de lijnen van het circuit liggen, dan geef je gelijk de tracklimits aan in extremis. Moet er wel gelet worden dat het niet ten kosten van controle over de auto, prima als het afremt en schade aan het rubber oplevert, maar men moet niet direct achterstevoren gaanalexbl69 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:38:
[...]
Asfalt in verband met de veiligheid, maar wel met een toplaag die dusdanig destructief is voor je banden dat je direct naar binnen moet voor een nieuw setje.
Zo heb je een beetje een compromis tussen grind en asfalt. En gelieve niet zo te kleuren als op Paul Ricard, gewoon vlakken maken dan met dat 'grovere' asfalt.
alexbl69 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:38:
[...]
Een tussenvorm kan natuurlijk ook.

Zoiets?
We zitten vaak te zeiken op de F1, maar dit doen ze toch wel echt erg goed. Snel na de race dit online knallen met verduidelijking van de straffen. Ik hoop dat ze dit na elke race gaan doen met passend beeldmateriaal.
Ik begrijp de straffen, maar consequent zijn ze niet. Hoe vaak gaan rijders wel niet over de witte lijnen op de rechte stukken om een rijder in te halen? Echt vaak. En helemaal in de 1e ronde om zich er nog even langs te persen.
Dit gaat natuurlijk niet helemaal op. Vroeger werd 4 wielen buiten de baan afgestraft omdat je op het gras terecht kwam. Nu hebben ze met oog op veiligheid dat vervangen met asfalt. Dus dan moet je wel maatregel bedenken om te voorkomen dat coureurs dus buiten de baan gaan inhalen. En wat Olav Mol ook al aanhaalde tijdens de race. Coureurs hebben jarenlang lopen zeuren om penalties als een ander ze 'onrechtmatig' inhalen. En als ze vervolgens zelf een penalty krijgen, gaan ze lopen zeuren dat de straf onterecht is.... je moet ergens een grens stellen met een penalty als gevolg anders blijven coureurs over de rand gaan.melcon schreef op maandag 24 juni 2019 @ 07:18:
[...]
Precies, ze moeten gewoon ophouden met die onzin en ze lekker laten racen. What's next? Dat ze eerst bij de stewards moeten aanvragen of ze mogen inhalen in bocht x? Blijkbaar hebben ze niets geleerd van de shit storm die ze over zich heen kregen na de straf van Vettel.
En ja, asfalt heeft nadelen als uitloop....maar met oog op veiligheid kan ik het wel begrijpen.
De meesten gingen er vanuit dat de VSC langer zou duren en dan laat je de afstand tussen je voorganger iets oplopen. Deze was zeer kort waardoor de meesten hierdoor verrast werden. Dat was heel goed aan de afstand tussen HAM en BOT te zien.hjvg schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:52:
[...]
wat mij opvalt aan die grafiek dat iedereen lijkt te verliezen ten opzichte van hamilton tijdens de vsc (wat niet echt zou mogen oficeel) en dat daarom het dipje is en hamilton zal de laatste ronden wel niet meer vol uit zijn gegaan dus haalt de rest in op hem
"When you grow up your heart dies"
Je moet wel echt goed kijken, zolang 1 wiel nog een tracklimit-lijn raakt is er niks aan de hand want dan ben je nog binnen track limits. Ricciardo zat er wel echt duidelijk helemaal buiten.StealthyPeanut schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:55:
[...]
We zitten vaak te zeiken op de F1, maar dit doen ze toch wel echt erg goed. Snel na de race dit online knallen met verduidelijking van de straffen. Ik hoop dat ze dit na elke race gaan doen met passend beeldmateriaal.
Ik begrijp de straffen, maar consequent zijn ze niet. Hoe vaak gaan rijders wel niet over de witte lijnen op de rechte stukken om een rijder in te halen? Echt vaak. En helemaal in de 1e ronde om zich er nog even langs te persen.
Vraag me af, waarom niet gewoon 1m grind/gras direct naast de witte lijn. Makkelijk te implementeren, niet dodelijk, maar vrijwel nooit een voordeel?Suicyder schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:48:
[...]
Zo heb je een beetje een compromis tussen grind en asfalt. En gelieve niet zo te kleuren als op Paul Ricard, gewoon vlakken maken dan met dat 'grovere' asfalt.
I see what you did there...alexbl69 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:38:
[...]
Een tussenvorm kan natuurlijk ook.
Omdat dit een testbaan is waar toevallig ook wel eens op geracet wordt. Als je dingen aan het testen bent wil je niet dat foutjes ervoor zorgen dat je je halve auto kan gaan vervangen. Je kan het ook niet zomaar op het asfalt leggen want dat blijft niet liggen, en steeds het halve circuit opnieuw aanleggen is ook niet bepaald makkelijk.Dentist schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:00:
[...]
Vraag me af, waarom niet gewoon 1m grind/gras direct naast de witte lijn. Makkelijk te implementeren, niet dodelijk, maar vrijwel nooit een voordeel?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ik denk dat dit een deel van het probleem is. Het andere deel is dat Gasly het niveau gewoon niet haalt. Waarschijnlijk kan hij gewoon de setup van Verstappen overnemen, maar als hij er vervolgens niks mee doet. Erger is nog wel dat hij in een auto zit die zoveel sneller is dan een Renault of McLaren, maar hij forceert ook gewoon niks. Nee, hij blijft de hele race passief achter de voorligger hangen en passeert alleen als hij echt een gigantisch voordeel heeft.Suicyder schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:04:

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dan vul je een kleine greppel met astroturf tijdens tests?DataGhost schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:04:
[...]
Omdat dit een testbaan is waar toevallig ook wel eens op geracet wordt. Als je dingen aan het testen bent wil je niet dat foutjes ervoor zorgen dat je je halve auto kan gaan vervangen. Je kan het ook niet zomaar op het asfalt leggen want dat blijft niet liggen, en steeds het halve circuit opnieuw aanleggen is ook niet bepaald makkelijk.
Je kunt ook zien dat RB een halve seconde ofzo aan race pace mist ? Da's ook fors. Verstappen is gewoon de nieuwe Alonso, weet 110% uit een auto te halen.f1bythenumbers schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:18:
[Afbeelding]
Gasly had a terrible race. He was on average 1.426 seconds slower per lap than Max. That type of performance is unacceptable, at least in my opinion.
Source: me
Gasly mogen ze wat mij betreft bij het "oud vuil" zetten. Erger me ook mateloos aan z'n uitstraling incl. dat vlas baardje en matige engelse uitspraak.
EDIT Ik vrees het ergste voor Spa en de Red Bul ring. Als de tractie van de Honda motor het eerste moment nadat je gas geeft niet echt top is, vrees ik het ergste met die hellingen.
[ Voor 10% gewijzigd door loekf2 op 24-06-2019 10:14 ]
In anders nieuws, gisteren keken er ondanks de warmte toch nog 824.000 mensen naar de race op Paul Ricard.
Achteraf had iemand toch stiekem die sprinkler installatie aan moeten zetten. Hadden we misschien toch nog wat leuks gezien.
Echter ik kan het de rijders niet kwalijk nemen, echter ze moeten niet te snel huilen als iemand je maar een klein beetje lastig maakt.
Hoop dat ze snel de regels op de schop doen. Want de enige leuke actie op de baan was de laatste ronde, maar daar moest gelijk een straf voor komen...
Echter ik kan het de rijders niet kwalijk nemen, echter ze moeten niet te snel huilen als iemand je maar een klein beetje lastig maakt.
Hoop dat ze snel de regels op de schop doen. Want de enige leuke actie op de baan was de laatste ronde, maar daar moest gelijk een straf voor komen...
Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Ben vooral benieuwd hoeveel ook daadwerkelijk de ogen open hadden...sjaool schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:14:
In anders nieuws, gisteren keken er ondanks de warmte toch nog 824.000 mensen naar de race op Paul Ricard.
Ik had hem wel aanstaan, maar halverwege ben ik maar het zwembadje ingedoken. Anders zou ik nog in slaap vallen...MikeyMan schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:16:
[...]
Ben vooral benieuwd hoeveel ook daadwerkelijk de ogen open hadden...
Tsja, ik weet het niet. Dat is volgens mij niet bepaald grippy, ik kan me herinneren dat Albon dat heeft getest in China. Als je dan links na bocht 9 (dus waar Ricciardo Raikkonen inhaalde) wijd gaat kan je je auto uit de muur peuteren.Dentist schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:05:
[...]
Dan vul je een kleine greppel met astroturf tijdens tests?
Ik heb denk ik 3 rondjes gekeken ergens halverwege, en toen weer verder gegaan met andere dingen. Erge is dat ik niet eens het gevoel heb dat ik iets gemist heb..
En normaliter check ik ook alle interviews en replay video's, maar ik kan me er echt niet meer toe zetten
En normaliter check ik ook alle interviews en replay video's, maar ik kan me er echt niet meer toe zetten

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik denk nog eerder vanwege de warmte, met dat weer zit ik liever binnensjaool schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:14:
Ik niet, ben halverwege in slaap gevallenMikeyMan schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:16:
[...]

Heb de race gisteravond pas kunnen terug kijken maar na een paar rondjes geappt naar maat of het nog de moeite was. Doorgespoeld naar einde. Wat een farce zeg!
Mijn boefje is liev!
ben in slaap gevallen; en om eerlijk te zeggen; het boeit me ook niet. de huidige staat van de sport ben ik eigenlijk wel klaar met dit seizoen. verwacht ook niet dat oostenrijk ga kijken. mercedes 1-2, ferrari 3, max 4MikeyMan schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:16:
[...]
^- precies ditChiron schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:26:
Ik heb denk ik 3 rondjes gekeken ergens halverwege, en toen weer verder gegaan met andere dingen. Erge is dat ik niet eens het gevoel heb dat ik iets gemist heb..
[ Voor 38% gewijzigd door himlims_ op 24-06-2019 10:44 ]
Ik pak de qualy en de start sowieso mee. Maar het kostte me gisteren inderdaad de nodige moeite om voor de tv te blijven zitten.himlims_ schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:42:
[...]
ben in slaap gevallen; en om eerlijk te zeggen; het boeit me ook niet. de huidige staat van de sport ben ik eigenlijk wel klaar met dit seizoen. verwacht ook niet dat oostenrijk ga kijken. mercedes 1-2, ferrari 3, max 4kijk niet voor max, maar voor de sport zelf; en dat begint steeds minder aantrekkelijk te worden.
[...]
^- precies dit
Gasly weer op een ronde gereden. Wat fucking triest man. Niet eens in de punten, ja door geluk nog net een snoeppuntje ivm NOR. Geen interview daarover, niets. Zelfs daar doen ze niets spannend mee, kan toch niet (meer).
Mijn boefje is liev!
Rechtsaf op een oval?dannx1986 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:35:
[...]
What's next? dat F1 op Ovals gaan rijden, dat is next![]()
Zie de render maar voor de 2021 F1![]()
[Afbeelding]
Gasly toch nog een puntje dankzij 2x 5 seconden straf voor Ricciardo, maar wat is hij slecht bezig zeg.
PSN: Alvanosa
De hele race?sjaool schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:14:
Heb zelf ook het begin en het eind gezien maar tussendoor vanwege het gebrek aan spanning boodschappen gaan doen...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Neem aan dat het totaal aantal bezoekers is over het gehele weekend.sjaool schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:14:
Dat het sneller is lijkt me niet direct duidelijk, zeker omdat het toch wat van je banden vergt en je naast het oppakken van rotzooi ook slijt vanwege dat schuurpapier oppervlak. Je moet dus wat eerder stoppen, wat nooit handig is.DataGhost schreef op maandag 24 juni 2019 @ 01:51:
[...]
Ja! Die omweg is niet de track, en racen doe je op de track, binnen de track limits. Er is uiteindelijk maar beperkt ruimte om paaltjes en blokken neer te zetten dus je moet iets, en het is deze opzet geworden. De omweg is zo aangelegd om unsafe rejoins te voorkomen, niet specifiek om ervoor te zorgen dat je 100% zeker weten tijd kwijtraakt. Iedereen voelt wel aan dat het sneller is om de baan af te gaan om het paaltje heen, ook als het niet druk is daar trouwens, je snijdt namelijk alsnog een chicane af. Gewoon volle kracht rechtdoor rammen bij bocht 3, naar rechts sturen en rejoinen bij bocht 5, dan verander je bochten 3, 4 en 5 in slechts 1 bocht. Idem in Canada bij bocht 13, daar moet je ook langs het paaltje als je de bocht niet haalt. Als je dat pad volgt is het in principe gewoon een flauwe S-bocht waar je volgas doorheen zou kunnen. Toch doet niemand dat.
Maar was er iets gemeld over dat het wellicht sneller was of dat men moest inhouden? Volgens mij niet. En de straf was niet het afsnijden van bochten, maar gaining an advantage wat een andere insteek is imo. Zet er dan een extra chicane neer waar je omheen moet. Nogmaals: ik vind dit niet de schuld van Perez. Die heeft een maas in de wet gevonden, het is aan de FIA om dat recht te zetten. Het is nu namelijk dat ie doet wat vooraf is afgesproken en dan is het alsnog fout.
Volgens mij staat dat nergens zwart op wit. Alleen dat als je ernaast komt, dat je na die bollard de race mag hervatten.In de nabeschouwing werd nog uitgelegd dat zodanig uitwijken normaal alleen maar gebeurt als er echt wat aan de hand is, een crash ofzo.
Vind ik nogal makkelijk gezegd. Ja hij verremt zich, maar er gebeurd veel om je heen dus het is niet alsof je, zoals wij, in alle rust kunt beslissen wat te doen. Hij ziet rook of voelt de rem vastslaan en instinctief stuur je dan weg lijkt mij.Perez verremde zich maar had de bocht nog kunnen halen
Wat mij betreft is dit niet anders dan de coureurs die je vroegtijdig zag afremmen bij bochten in de eerste 5 bochten van de race. Ja ze konden verder, maar het gebeurd zo snel en er is zoveel om op te letten, dat je daar niet uit kunt gaan dat alles onder controle was.
Eens, maar dat moet de FIA dan ook bekend maken dat dat een optie is. Ik vind het fout om het meteen te bestraffen en niet aan te geven om dit goed te maken. Zodra iemand naast de baan inhaalt, moet er gewoon meteen een melding gemaakt worden om plekken terug te geven.Zoals ik in een eerdere post al aangaf had zijn engineer hem moeten laten weten dat 'ie auto's had ingehaald en de plekken had moeten teruggeven, dan was er no further action geweest.
Wel opvallend dat ie uiteindelijk met de straf net voor Stroll finished, dus gezien ie net voor Stroll zat toen dit gebeurde, kwam het wel normaal uit maar ik kan me voorstellen dat dit als coureur niet lekker voelt want je hebt geen invloed. Net als dat ik vind dat je een 5 seconden straf op de baan moet kunnen oplossen door een plek terug te geven.
Mja dan neem je gaining an advantage als het halen van plekken ipv afstand. Wat mij betreft won Hamilton daar makkelijk 5 seconden. Genoeg voor een penalty. Max remde daar tenminste nog wat af zodat ie er even ver voor zat als voor de bocht.[...]
Ja, dat is een lelijke situatie geweest maar dat hangt heel erg van de precieze (toenmalige?) definitie van "gaining an advantage" af. In principe won Hamilton daar geen plek, wat het een andere situatie maakt dan deze.
Wellicht is het vooraf bedacht, maar dat maakt het niet meteen strafbaar. Maas in de wet is maas in de wet. Nu worden regels aangepast om maar te kunnen straffen terwijl er gewoon afspraken lagen. Zie wat men allemaal doet om milliseconden te besparen wat niet allemaal overeen komt met wat er met de regels bedoelt wordt, maar waar wel een mogelijkheid ligt om uit te voeren. Anders had een blown diffuser ook meteen aan banden gelegd moeten wordenalexbl69 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:45:
[...]
Naar mijn mening was er geen enkele noodzaak voor Perez om de baan te verlaten, het leek erop dat hij het bewust deed omdat hij wist dat hij er een paar plekken mee zou winnen.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Aantal kijkers naar de race.ppbruins schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:12:
[...]
Neem aan dat het totaal aantal bezoekers is over het gehele weekend.
- DaniëlWW2
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
*knip* verplaatst naar het algemene topic
Het was ook niet meteen bestraft, eerst was het "noted", dat was het moment voor het team, als ze het echt niet doorhadden, om te zeggen van hey je moet even je plek afstaan. Dat gebeurde ook niet, toen pas werd het "under investigation" en het duurde natuurlijk niet lang meer tot de penalty omdat het zo overduidelijk was.
Ik weet het niet precies hoor, maar volgens mij valt de slijtage uiteindelijk wel mee als je er gewoon normaal overheen rijdt. Schuurpapier is niet zo heel erg boeiend zolang je er niet overheen schuift. Het zal je dus vooral afremmen als je dwars eraf gaat, maar rechtdoor verwacht ik geen noemenswaardige slijtage, zeker niet voor een kort stukje.Martinspire schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:14:
[...]
Dat het sneller is lijkt me niet direct duidelijk, zeker omdat het toch wat van je banden vergt en je naast het oppakken van rotzooi ook slijt vanwege dat schuurpapier oppervlak. Je moet dus wat eerder stoppen, wat nooit handig is.
Je hoeft toch niet te melden dat je moet inhouden of dat het misschien sneller is? Het is niet de track, dus je mag geen advantage eruit halen. Ook al *kan* je het, het *mag* niet. Dat moet je zelf in de gaten houden, of in ieder geval je team.Maar was er iets gemeld over dat het wellicht sneller was of dat men moest inhouden? Volgens mij niet. En de straf was niet het afsnijden van bochten, maar gaining an advantage wat een andere insteek is imo. Zet er dan een extra chicane neer waar je omheen moet. Nogmaals: ik vind dit niet de schuld van Perez. Die heeft een maas in de wet gevonden, het is aan de FIA om dat recht te zetten. Het is nu namelijk dat ie doet wat vooraf is afgesproken en dan is het alsnog fout.
Dat zeg ik ook niet, ik geef alleen aan wat de normale praktijk is en dat hij wel heel snel koos voor het alternatief.[...]
Volgens mij staat dat nergens zwart op wit. Alleen dat als je ernaast komt, dat je na die bollard de race mag hervatten.
Ik veroordeel dat ook niet zo enorm, maar ik vind dat hij zich er makkelijk van af maakte. Dat is verder wel heel goed te begrijpen hoor, en waarschijnlijk had ik het zelf ook gedaan. Maar dan had ik ook wel geweten dat ik de sjaak zou zijn als ik wist (!) dat ik plekken gewonnen had en die expres niet teruggaf.[...]
Vind ik nogal makkelijk gezegd. Ja hij verremt zich, maar er gebeurd veel om je heen dus het is niet alsof je, zoals wij, in alle rust kunt beslissen wat te doen. Hij ziet rook of voelt de rem vastslaan en instinctief stuur je dan weg lijkt mij.
Het zijn toch geen kleine kinderen joh? De regels zijn duidelijk en er is juist ruimte om je fout te herstellen, als dat nog kan. Als je een advantage hebt gehaald en je geeft die binnen redelijke tijd weer op heb je dus geen advantage en is er geen of minder grond om je een straf te geven. Er zijn echt al ontzettend veel situaties geweest waarin je een engineer hoort zeggen (danwel voor, danwel na een waarschuwing van de FIA of zelfs in afwachting ervan) dat een plek teruggegeven moet worden.[...]
Eens, maar dat moet de FIA dan ook bekend maken dat dat een optie is. Ik vind het fout om het meteen te bestraffen en niet aan te geven om dit goed te maken. Zodra iemand naast de baan inhaalt, moet er gewoon meteen een melding gemaakt worden om plekken terug te geven.
Het was ook niet meteen bestraft, eerst was het "noted", dat was het moment voor het team, als ze het echt niet doorhadden, om te zeggen van hey je moet even je plek afstaan. Dat gebeurde ook niet, toen pas werd het "under investigation" en het duurde natuurlijk niet lang meer tot de penalty omdat het zo overduidelijk was.
Zoals het nu is kan je die 5 seconden straf op die manier oplossen, zolang je het maar doet voordat je 'm krijgtNet als dat ik vind dat je een 5 seconden straf op de baan moet kunnen oplossen door een plek terug te geven.
[ Voor 18% gewijzigd door DataGhost op 24-06-2019 11:43 ]
Yep, via de Sky uitzending. Kort en bondig kwam het op onderstaande neer.nadroJ schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:00:
Iemand interview met Gasly tegen gekomen?

Overigens is de algemene verwachting bij Sky dat dit niet lang meer gaat duren zo. Niet dat Verstappen een ander nodig heeft om gekieteld te worden, die doet zijn eigen ding op 100% inzet. Het "driving the wheels of the car" en "very mature race", begint onderhand ook een beetje te vervelen.
Testing, one, two ...
Kijken als in, in slaap gevallen met de tv aan. Man man man het wordt met de race erger.sjaool schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:14:
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Volgens Sainz is de tractie van de Red Bull nog steeds heel goed, en hij kan het weten gezien de eerste ronde gisteren.loekf2 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:12:
[...]
Je kunt ook zien dat RB een halve seconde ofzo aan race pace mist ? Da's ook fors. Verstappen is gewoon de nieuwe Alonso, weet 110% uit een auto te halen.
Gasly mogen ze wat mij betreft bij het "oud vuil" zetten. Erger me ook mateloos aan z'n uitstraling incl. dat vlas baardje en matige engelse uitspraak.
EDIT Ik vrees het ergste voor Spa en de Red Bul ring. Als de tractie van de Honda motor het eerste moment nadat je gas geeft niet echt top is, vrees ik het ergste met die hellingen.
Dat ie er nog zo kort achter kon zitten en het Verstappen zelfs nog even lastig kon maken, kwam door een foutje van Verstappen zelf. Die kwam niet lekker door een bocht net voor het opgaan van het eerste gedeelte "Mistral". Sainz kreeg daardoor een "really good tow with the good Renault engine", (gevolgd door een Sky ha ha), enz. enz..
Testing, one, two ...
Volgens mij waren die poortjes juist neergezet dat je er geen voordeel uit haalt. Ergo: ga je er omheen, dan is er niks mis mee. Dat het dan sneller blijkt in de eerste ronde is jammer, maar niet de schuld van Perez. Als ze daar in die bocht schade rijden of helemaal stil gaan staan, moet Perez dan ook maar wachten? Onzin. Je maakt zo'n escape route om vertragend te werken en dan moet je niet zeuren als het sneller werkt maar de volgende keer die route aanpassen.DataGhost schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:37:
Je hoeft toch niet te melden dat je moet inhouden of dat het misschien sneller is? Het is niet de track, dus je mag geen advantage eruit halen. Ook al *kan* je het, het *mag* niet. Dat moet je zelf in de gaten houden, of in ieder geval je team.
Noted zegt gewoon niks. Zeg dan wat je van zo'n coureur wilt. Wellicht wordt het ze wel doorgegeven en is de Noted alleen voor de buhne, maar dat weten we niet. Ik ga er niet vanuit dat ze bij de FIA zeggen van "geef 3 plekken terug, dan is het goed". Zelfde met die 5 seconden. Ja het kan ervoor, maar als het niet duidelijk is kan een team onnodige plekken teruggeven. Je hebt nu dat je 5 seconden straf krijgt of deze bij je pitstop kunt optellen. Van mij mogen ze dan wel toevoegen dat je op de baan ook plekken mag teruggeven (eventueel meer dan 1) zodra die straf gegeven is. Dan kun je alsnog iets op de baan oplossen ipv virtuele posities laten finishen.Het was ook niet meteen bestraft, eerst was het "noted", dat was het moment voor het team, als ze het echt niet doorhadden, om te zeggen van hey je moet even je plek afstaan. Dat gebeurde ook niet, toen pas werd het "under investigation" en het duurde natuurlijk niet lang meer tot de penalty omdat het zo overduidelijk was.
[...]
Zoals het nu is kan je die 5 seconden straf op die manier oplossen, zolang je het maar doet voordat je 'm krijgt
Iemand nog wat meer beeld van het duel KVY - ALB wat op een gegeven moment half in beeld kwam? Dat zag er wel leuk uit, maar werd nauwelijks in beeld gebracht.
Nee dat is niet zo.Martinspire schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:28:
[...]
Volgens mij waren die poortjes juist neergezet dat je er geen voordeel uit haalt. Ergo: ga je er omheen, dan is er niks mis mee. Dat het dan sneller blijkt in de eerste ronde is jammer, maar niet de schuld van Perez.
Je moet verplicht de escape route nemen zodat je niet gevaarlijk terug komt. Als je alsnog mensen inhaalt via de route krijg je gewoon straf als je de plekken niet terug geeft zoals altijd met inhalen via buiten de baan.
Nee dat is ook niet zo. Mensen die schade hebben of gespind zijn hoef je niet voor te wachten, net zoals dat je achter een safety car gewoon een auto met 3 banden mag inhalen.Als ze daar in die bocht schade rijden of helemaal stil gaan staan, moet Perez dan ook maar wachten? Onzin. Je maakt zo'n escape route om vertragend te werken en dan moet je niet zeuren als het sneller werkt maar de volgende keer die route aanpassen.
Niet heel relevant aangezien de communicatie tussen FI en racecontrol/stewards niet bekend is.[...]
Noted zegt gewoon niks. Zeg dan wat je van zo'n coureur wilt. Wellicht wordt het ze wel doorgegeven en is de Noted alleen voor de buhne, maar dat weten we niet. Ik ga er niet vanuit dat ze bij de FIA zeggen van "geef 3 plekken terug, dan is het goed". Zelfde met die 5 seconden. Ja het kan ervoor, maar als het niet duidelijk is kan een team onnodige plekken teruggeven. Je hebt nu dat je 5 seconden straf krijgt of deze bij je pitstop kunt optellen. Van mij mogen ze dan wel toevoegen dat je op de baan ook plekken mag teruggeven (eventueel meer dan 1) zodra die straf gegeven is. Dan kun je alsnog iets op de baan oplossen ipv virtuele posities laten finishen.
Perez had ook wel donders goed door dat hij 2 mensen inhaalde via zijn omweg en had gewoon die 2 plekken terug kunnen geven zodat hij geen straf kreeg.
Dat teruggeven nadat je straf hebt en dat die gecanceld wordt is idd wel een logische oplossing.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Overigens ging Perez wel enigszins 'vrij' om met de escape route. Sluit niet uit dat als ie netjes het pad had gevolgd, hij inderdaad wat verder terug was gevallen.
Ze hebben naar je geluisterdautje schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:00:
Iemand nog wat meer beeld van het duel KVY - ALB wat op een gegeven moment half in beeld kwam? Dat zag er wel leuk uit, maar werd nauwelijks in beeld gebracht.
How’s the race craft between these two! 👀 pic.twitter.com/LMnIo0lgGj
— Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) 24 juni 2019
Filmpje in tweet.
-
De plek teruggeven moet je zelf doen, direct. Als je iets steelt uit een winkel en je wordt betrapt krijg je straf, en je hebt dan de mogelijkheid gehad om het op eigen gelegenheid terug te leggen. Dan ga je toch ook niet tegen de politie zeggen "ja maar ze hebben niet gezegd dat ik het terug kon leggen voordat ik naar buiten liep!" Dat kan je zelf hopelijk met een beetje gezond verstand aanvoelen.Martinspire schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:28:
Ik ga er niet vanuit dat ze bij de FIA zeggen van "geef 3 plekken terug, dan is het goed". Zelfde met die 5 seconden. Ja het kan ervoor, maar als het niet duidelijk is kan een team onnodige plekken teruggeven. Je hebt nu dat je 5 seconden straf krijgt of deze bij je pitstop kunt optellen. Van mij mogen ze dan wel toevoegen dat je op de baan ook plekken mag teruggeven (eventueel meer dan 1) zodra die straf gegeven is. Dan kun je alsnog iets op de baan oplossen ipv virtuele posities laten finishen.
Op het moment dat er een straf is uitgedeeld heb je je kans gehad en niet genomen. Dit was gewoon overduidelijk, dus dat wist Perez (ook al zei 'ie van niet), dat wist zijn team en dat wisten ook de andere teams die protest hebben aangetekend. Het hele under investigation was minder dan een minuut volgens mij, zo overduidelijk was het. Bij de F3 's ochtends was het een ware regen van 5-second penalties voor precies datzelfde, volgens mij hadden ze gewoon een knopje naast het scherm waar ze op drukten op het moment dat ze iemand naast de baan zagen gaan. Zo ongeveer het hele veld had 5 seconden of meer aan z'n broek.
De straffen liggen reglementair vast en daar is niet heel veel speelruimte in. Je kan "de wedstrijd" namelijk ook niet in een paar regels vastleggen. Tegen de tijd dat een tijdstraf is uitgedeeld is er al zoveel veranderd op de baan, o.a. posities maar bijvoorbeeld ook het voordeel van rijden in vrije lucht (verminderde bandenslijtage) wat er anders niet zou zijn, dat je niet meer zomaar x posities kan teruggeven omdat je daar de situatie niet mee herstelt. Daarom, zo snel mogelijk zelf herstellen.
[ Voor 8% gewijzigd door DataGhost op 24-06-2019 14:40 ]
Zou waarschijnlijk spannender zijn dan op sommige banen waar ze nu rijden.dannx1986 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:35:
What's next? dat F1 op Ovals gaat rijden, dat is next
Uit hetzelfde twitter-draadjeEdd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:35:
[...]
Ze hebben naar je geluisterd
[Twitter]
Filmpje in tweet.

Thumbs up!Edd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:35:
[...]
Ze hebben naar je geluisterd
[Twitter]
Filmpje in tweet.
Zou geweldig zijn als ze via een algoritme willekeurig tussen de 0 en 40% van de races nat kunnen krijgen door even de sprinklers aan te zetten.
Keep on dreaming!
Keep on dreaming!
[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 24-06-2019 15:32 ]
Voor diegene die geen genoeg kan krijgen van de race in Frankrijk hij wordt nu gedeeltelijk herhaald op kanaal 14 ziggo
- DaniëlWW2
- Niet online
De boel hier is morsdood, nog doder dan ik had verwacht. Ik ga er bij deze dus een slotje aanhangen. Morgen gaan we hier verder: [F1 2019] Race 9 GP van Oostenrijk
Als laatste wil ik nog wel wat positiefs zeggen om dit topic toch nog op vrolijke manier af te sluiten. In ieder geval stonden er geen files voor het circuit.
Als laatste wil ik nog wel wat positiefs zeggen om dit topic toch nog op vrolijke manier af te sluiten. In ieder geval stonden er geen files voor het circuit.
[ Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-06-2019 18:44 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.