‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Maar wel op een belachelijke 1 seconde!
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Wie wel..SR8 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:01:
Zelfs Toto Wolff kijkt niet eens meer blij bij een 1&2 in de kwalificatie...
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Sowieso schrijf je zo!
Maar dan hebben we die tenminste al wel gehad dit weekend. Dat hoeft morgen dus niet meerMr.Whitewolf88 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:02:
Nou, morgen weer zo'n tenenkrommend "get in there Lewis"
Die was er net alMr.Whitewolf88 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:02:
Nou, morgen weer zo'n tenenkrommend "get in there Lewis"
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Kwam aardig in de buurt
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ocon
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ja, zag z'n kop alweer in beeld komen.

En dan toch nog een P4 pakken... van mij mag die wagen nog slechter worden...DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:02:
Max zijn ronde was slecht. Meteen erna klagen dat rechtsachter helemaal niet goed was.
NOR is goed bezig hoor.
McLaren trouwens ook.
"When you grow up your heart dies"

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Is het knap van McLaren of slecht van red Bull? We hebben het wel over een gat van een seconde.nadroJ schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:02:
McLaren... Echt heel goed man. Vettel... Zeer matig. Max. Netjes. Maar heel krap
Had hoop dat er langzaam maar zeker wat progressie geboekt ging worden, maar we kunnen inmiddels concluderen dat rbr terug aan het vallen is.
Die gaan geen races meer winnen dit weekend.
*eind shot: Todt staat naast Toto Wolff in de Merc garage, Olav merkt het niet en zegt niets.
Anyway, ben benieuwd wat er mis was met Vettel’s auto. Bizar dat die McLaren’s zo goed gaan (of de bulls zo slecht). Maar Max misschien morgen wel een podiumpje
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
TrueMikeyMan schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:05:
[...]
Is het knap van McLaren of slecht van red Bull? We hebben het wel over een gat van een seconde.
Had hoop dat er langzaam maar zeker wat progressie geboekt ging worden, maar we kunnen inmiddels concluderen dat rbr terug aan het vallen is.
Sowieso schrijf je zo!
Volgens mij alleen:
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Races?MikeyMan schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:05:
[...]
Is het knap van McLaren of slecht van red Bull? We hebben het wel over een gat van een seconde.
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
- DaniëlWW2
- Niet online
Van mij mag het beter hoor.sjaool schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:04:
[...]
En dan toch nog een P4 pakken... van mij mag die wagen nog slechter worden...
NOR is goed bezig hoor.
McLaren trouwens ook.
Ze krijgen die RB15 gewoon niet onder controle. Elke keer is er wel wat met setup. Is het chassis nota bene nog steeds beter dan de Ferrari of welke andere behalve Mercedes dan ook. Het is alleen niet goed genoeg.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
PSN: xMaurice93
Verwijderd
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Gewoon niet snel genoeg.
https://f1manager.info/ranking/4605
Je moet met alle 4 de wielen buiten de track komen wil je tijd afgepakt worden.fanatik schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:07:
Hoop dat Max zijn tijd wel blijft staan volgens mij ging ie weer over de lijn in dezelfde bocht iig met zijn beide voorwielen, weet niet wat zijn achterwielen deden dat was niet te zien op de onboard.
P.S. met beide voorwielen? Ging hij overdwars door de bocht?
[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 22-06-2019 16:09 ]
Snap ik, die was ook aan het knikkebollen zoals 97% van de kijkers.SR8 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:01:
Zelfs Toto Wolff kijkt niet eens meer blij bij een 1&2 in de kwalificatie...
Mercedes: Bottas - Hamilton 3:5
Ferrari: Vettel - Leclerc 6:2
Red Bull: Verstappen - Gasly 7:1
Renault: Ricciardo - Hulkenberg 7:1
Alfa: Raikkonen - Giovinazzi 5:3
McLaren: Sainz - Norris 3:5
STR: Kvyat - Albon 5:3
Haas: Magnussen - Grosjean 6:2
Racing Point Perez - Stroll 8:0
Williams Russell - Kubica 8:0
Het scheelt dat de punten pas op zondag worden verdeeld en dan kan het opeens heel anders uitpakken.Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:07:
Red Bull mag zich wel achter hun oren gaan krabben. 1 seconde achterstand is te bizar voor woorden. En dat niet eens op een volle snelheids circuit. Monza gaat helemaal pijnlijk worden.
Je hebt gelijk maar het is een dooddoener eerste klas. Ze moeten hun shit voor elkaar gaan krijgen om mee te kunnen doen met de grote jongens. Het zit er gewoon niet in nu.sjaool schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:10:
[...]
Het scheelt dat de punten pas op zondag worden uitgedeeld en dan kan het opeens heel anders uitpakken.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ja dat, en de kans dat je een ruime seconde vindt over de winter is ook zeer klein. Als ze einde jaar niet een stuk ingelopen zijn, zie ik het volgend jaar ook niet goed komen.Gé Brander schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:12:
[...]
Je hebt gelijk maar het is een dooddoener eerste klas. Ze moeten hun shit voor elkaar gaan krijgen om mee te kunnen doen met de grote jongens. Het zit er gewoon niet in nu.
Natuurlijk moeten ze dat alleen dat hoef ik niet iedere race weer tot in den treure te horen. Maar we zijn nog niet op de helft van het seizoen want rond die tijd komt Red Bull vaak pas echt goed uit de startblokken.Gé Brander schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:12:
[...]
Je hebt gelijk maar het is een dooddoener eerste klas. Ze moeten hun shit voor elkaar gaan krijgen om mee te kunnen doen met de grote jongens. Het zit er gewoon niet in nu.
Verwijderd
Zoals ik al jaren zeg, Max gaat nooit WK worden bij Red Bull. Daar is dit seizoen weer een goed voorbeeld vanMikeyMan schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:13:
[...]
Ja dat, en de kans dat je een ruime seconde vindt over de winter is ook zeer klein. Als ze einde jaar niet een stuk ingelopen zijn, zie ik het volgend jaar ook niet goed komen.
Het scheelt dat je er geen verstand van hebtVerwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:14:
[...]
Zoals ik al jaren zeg, Max gaat nooit WK worden bij Red Bull. Daar is dit seizoen weer een goed voorbeeld vanNiet eens qua snelheid, maar ook strategie beslissingen van team in kwali enz.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Verwijderd
Fijn dat je zo paranomaal begaafd bent.Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:14:
[...]
Zoals ik al jaren zeg, Max gaat nooit WK worden bij Red Bull. Daar is dit seizoen weer een goed voorbeeld vanNiet eens qua snelheid, maar ook strategie beslissingen van team in kwali enz.
Tussenjaar RB-Honda, en morgen op racepace stukken sneller dat dat oranje geval.
En dat is nu juist het probleem met RB de laatste jaren. Je wint geen kampioenschap met goed zijn in de tweede helft van het seizoen. Op dit moment gaan ze letterlijk achteruit. Ze moeten steeds meer naar achteren kijken omdat daar het gevaar steeds meer vandaan komt.sjaool schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:13:
[...]
Natuurlijk moeten ze dat alleen dat hoef ik niet iedere race weer tot in den treure te horen. Maar we zijn nog niet op de helft van het seizoen want rond die tijd komt Red Bull vaak pas echt goed uit de startblokken.
En ik laat me voor het eerst uit op deze manier over RB dus niets uit ten treuren iedere race...
En ik denk dat we successupporters uit dit topic mogen bonjouren*!London schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:11:
[...]
Denk dat het nog beter voor de sport zou zijn als alle azijnpissers en zuurpruimen die week in week uit hun gal komen spuwen gewoon lekker tennis gaan kijken ofzoWat een vermoeiend geheel zeg.
*Toch een beetje een Frans tintje!
Pijnlijk ook weer dat Gasly niet kan presteren met de Red Bull.
[ Voor 11% gewijzigd door Panini op 22-06-2019 16:22 ]
PSN: xMaurice93
- DaniëlWW2
- Niet online
Wat me wel op viel: Russell zag je ook dezelfde "fout" maken, maar daar is de tijd niet afgepakt. Volgens mij was het zelfs 't snelste rondje van hem.sjaool schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:22:
De tracklimit was dus niet bekend bij Max. Het hele weekend hebben ze er niks over gehoord en nu in de kwalificatie komt het ineens naar voren... vreemd.
Het kan echt niet dat je steeds zo ver achter ligt, Gasly had er in dit stadium van het seizoen echt veel dichter op moeten zitten.
Smiling as the shit comes down...
P4 met een verwachte goede race pace lijkt me geen deceptie. Gasly matig, maar dat is geen nieuws.
[ Voor 27% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-06-2019 17:01 ]
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Ik heb ook genoten van deze kwalificatie. Er zat lekker veel spanning in. McLaren een heel mooie en knappe prestatie. VER ondanks alles toch nog P4 te pakken. GAS valt weer tegen, helaas. En VET die van P7 moet starten. Alle ingrediënten voor een leuke race zijn in ieder geval weer aanwezig.Humma Kavula schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:32:
[...]
Wat een geweldige quali, Mclaren doet het fantastisch, Mercedes ook, Max mooi 4e, wat wil je nog meer?
Ja, ik weet dat Paul Ricard niet een geweldig circuit is en dat de meeste coureurs hun best doen om die lelijke beker niet in handen te krijgen. Neemt niet weg dat ik er gewoon weer zin in heb.
Foutjes ? Mechanische pech ?
Verwijderd
Mzzz, het enige wat ik constateer is dat GAS niet meekomt. VER staat dus gewoon op de 2de rij. Denk met een ander dan GAS i.e. RIC de RBR''s op 4 en 5 zouden staan. Dus allemaal een beetje flauwekul dat F1,5
[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-06-2019 17:00 ]
Een fout met opschakelen in zijn eerste snelle ronde en daarna gewoon niet snel genoeg.ScrooLoose schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:36:
Wat is er eigenlijk gebeurd met Vettel? want ik heb helaas Q3 niet mee gekregen.
Foutjes ? Mechanische pech ?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dat lijkt me wel duidelijk ja. De RB lijkt een relatief moeilijk handelbare, weinig vergevingsgezinde auto dit jaar. Het is niet meer de auto met de beste wegligging maar een gebrek aan vermogen zoals de voorgaande jaren.Maarten_E schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:40:
Zoals ik al eerder heb gezegd: Ik heb het idee dat Max dit jaar in zijn eentje de kar aan het trekken is, qua feedback, qua prestaties, qua alles eigenlijk. Heb het idee dat Gasly meer een dood gewicht is voor RBR dan een goede tweede coureur waar ze veel aan hebben. Ik ben echt niet de grootste Max fan, maar Gasly laat nog altijd, met het seizoen op de helft, te wisselvallige prestaties zien.
Dan zie je gelijk dat de coureur een behoorlijke impact heeft.
Het staat 6-1 in de onderlinge kwalificatieresultaten en dat is geen 7-0 omdat Magnussen besloot zijn auto in de muur te parkeren. En ik heb zo de cijfers niet bij de hand, maar met name het tijdsverschil in de kwalificaties is echt schrijnend.
Qua punten hetzelfde verhaal en ik vind het vooral erg schrijnend dat Gasly regelmatig niet eens in staat is om gewoon wat coureurs van mindere teams in te halen en P6 te pakken. Ook al is deze RB misschien niet top, P6 moet toch toch structureel wel lukken.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Nee dat is nog under investigation.powah33 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:45:
Is er al iets bekent of RIC nog een grid straf krijgt ?
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Dat denk ik niet. Renault zou er alles aan hebben gehad om met RBR mee te strijden voor het kampioenschap. Daarnaast meer data van de motor.Lasmibalsingh schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:51:
Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat Renault de afgelopen jaren bewust een kwalificatiemodus heeft achtergehouden (met het oog op vertrouwensbreuk met RBR). Dit jaar lijken ze echt meer PK's te hebben in de kwalificatie en ook in grotere gedeeltes in de race. Hopelijk kan Honda dit jaar nog met grote updates komen om wat weerstand te bieden tegen het PK-geweld.
Denk echter wel dat Renault met Ricciardo een coureur heeft die goede feedback kan geven, en dat ze daardoor snel vooruit gaan.
McLaren heeft altijd wel de knowhow gehad, maar er ging gewoon iets mis de afgelopen jaren. Misschien wel juist dóór de negativiteit van Alonso.
Verder denk ik dat Honda op dit moment wat stilstaat, en de auto van rbr gewoon matig is, en moeilijk te verbeteren. Misschien ook wel te weinig input van Gasly, of Max is gewoon niet zo goed in feedback leveren. Who knows...
[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 22-06-2019 17:09 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Wellicht een scheef beeld van de Renault motor ten opzichte van de Renault auto.Lasmibalsingh schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:51:
Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat Renault de afgelopen jaren bewust een kwalificatiemodus heeft achtergehouden (met het oog op vertrouwensbreuk met RBR). Dit jaar lijken ze echt meer PK's te hebben in de kwalificatie en ook in grotere gedeeltes in de race. Hopelijk kan Honda dit jaar nog met grote updates komen om wat weerstand te bieden tegen het PK-geweld.
Redbull ging best aardig met die motor, ze waren ruim sneller dan de andere auto's met die motor, hij was alleen niet heel betrouwbaar.
Nu lijkt het er eigenlijk meer op dat Renault met name hun auto beter op orde hebben, net zoals McLaren dat ook lijkt te lukken, dan dat die motor nou ineens zoveel harder gaat. Wel lijkt de motor ondertussen betrouwbaarder te zijn.
Maar misschien gaat alles de volgende race weer helemaal hopeloos, het is pittig in te schatten hoe goed die motor nu eigenlijk is.
Zo raar dit seizoen, qua prestaties en media-uitingen is Max echt gegroeid en een toekomstig wereldkampioen in mijn ogen. Red Bull heeft helaas een stapje terug gedaan.“Ik denk dat we weer het maximale eruit hebben gehaald”, vertelt Max na afloop van de kwalificatie. “Mijn ronde was niet helemaal top, omdat de auto zich in de laatste twee bochten wat vreemd gedroeg. Dat moeten we nog even nakijken. Ik denk dat we anders wel in de buurt van de rondetijd van Ferrari hadden gezeten. Het lijkt er nu op dat McLaren dicht bij ons in de buurt zit, maar normaal gesproken zouden we toch drie, vier tienden voor hun moeten zitten. Maar goed, we hebben weer gemaximaliseerd en ik ben blij om op de tweede startrij te staan.”
[ Voor 14% gewijzigd door Exocet op 22-06-2019 17:28 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik moet nog zien of iemand echt ongeveer 15 ronden op softs gaat halen.
Het zou me niets verbazen...Barfman schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:58:
Ach, Vettel kondigt zijn afscheid aan na dit seizoen, en max neemt de plek over
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ach, het is toch best een leuk circuit? Niet voor de mensen die er op de tribune willen zitten en als je de race thuis kijkt moet je even een zonnebril opzetten, maar er zijn een stuk saaiere circuits.sjaool schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:35:
[...]
Ik heb ook genoten van deze kwalificatie. Er zat lekker veel spanning in. McLaren een heel mooie en knappe prestatie. VER ondanks alles toch nog P4 te pakken. GAS valt weer tegen, helaas. En VET die van P7 moet starten. Alle ingrediënten voor een leuke race zijn in ieder geval weer aanwezig.
Ja, ik weet dat Paul Ricard niet een geweldig circuit is en dat de meeste coureur hun best doen om die lelijk beker niet in handen te krijgen. Neemt niet weg dat ik er gewoon weer zin in heb.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik denk eerder dat ze eens een flinke stap hebben gezet in de winter. 2018 was echt een miserabel jaar voor Renault. Niet alleen betrouwbaarheid, maar ook wat ze in het seizoen wonnen aan vermogen. Het lijkt er alleen wel op dat de beruchte C spec wel potentie had. Ik denk alleen niet dat Renault nu beter is dan Honda. De RB15 zal nog steeds zeer veel neerwaartse druk hebben en dat gaat ten koste van maximale snelheden. De STR is gewoon een budget auto van een team dat niet bijzonder veel geld heeft. Albon is verder een rookie, een goede maar een rookie. Kvyat is ervarener, maar ook geen wereldklasse. Ricciardo is in ieder geval veel beter. Norris, Sainz en Hulkenberg zouden ook zomaar beter kunnen zijn. Dan krijg je dit.Lasmibalsingh schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:51:
Het is geen eerlijke vergelijking omdat de RB15 alsnog een veruit superieure auto is in races en de STR een beetje meh is.
Ik ben wel onder de indruk van de McLaren. Voor het seizoen heb ik wel eens gezegd dat ik wat van McLaren zou verwachten, maar dit gaat erg goed. De auto is eigenlijk een RB14 kloon waar ze nu naar de Ferrari stijl voorvleugels zijn gegaan. In de bochten is het waarschijnlijk niet veel, maar op rechte stukken is deze goed. Verder krijgt McLaren hun banden als een van de weinige teams aan de praat en lijkt de auto ook goed te zijn met verschillende setups. Zo wordt McLaren langzaam weer respectabel.

Er zijn tussen het vorige en dit seizoen 2 significante veranderingen geweest. Waarvan Alonso er slechts 1 was. De andere de overstap van Honda naar Renault.
Daarnaast lijkt de Honda motor dit jaar ook beter dan vorig jaar. Het blijft gissen, maar als McLaren dit jaar ook Honda had gehad waren ze ook vooruit gegaan, evenals als Alonso was gebleven met de introductie van de Renault motor. Welke factor hoe zwaar weegt is moeilijk te zeggen, maar Alonso was en is een erg goede coureur. Zeggen dat hij een remmende factor in termen van race performance was is te kort door de bocht en geloof ik niet zo. Dat het niet motiveerde zal, maar de core performance was het grootste issue vorig jaar.
[ Voor 30% gewijzigd door NotSoSteady op 22-06-2019 18:34 ]
Dit. In de reacties is het steeds, ja we zijn wel tevreden want Merc/Ferrari waren te snel. Eerst lag het allemaal aan Renault en nu bij Honda lijkt het chassis iets minder dan in 2018. Ik mis soms wat de fighting spirit. Overigens ook de 'fuck it we're different zoals de eerste jaren, denk aan Star Wars en dat soort grappen. Dat is er wel een beetje uit.NotSoSteady schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:31:
[..] Ik begin me wel enigszins zorgen te maken om Red Bull. Het komt ook allemaal een beetje gelaten over, van ach jammer maar helaas. De achterstand is groter dan ooit en daar lijkt nog weinig verandering in te komen.
Misschien zijn het de camerahoeken die ze kiezen, maar ik zie alleen maar een hoop asfalt en beton. Zonder wat publiek is het echt sfeerloos.Mugwump schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:02:
[...]
Ach, het is toch best een leuk circuit? Niet voor de mensen die er op de tribune willen zitten en als je de race thuis kijkt moet je even een zonnebril opzetten, maar er zijn een stuk saaiere circuits.
Mja ik heb het idee dat men bij RBR maar aan het wachten was op de Franse GP zodat ze hem erna eruit kunnen bonjouren. Wellicht dat komende GP wat te snel is (of wellicht dat een FP1 iemand anders in die auto rijd) maar ik verwacht dat Kvyat wel de stoel gaat overnemen. De huidige prestatie is gewoon niet te verantwoorden. Wellicht kan ie bij STR nog zichzelf herstellen, maar voor nu is het gewoon te traag. Overigens zat ie er nog niet heel verkeerd bij, maar met een paar slechte rondes maakt ie het verhaal gewoon af. Niemand die het RBR kwalijk gaat nemen. Ze hebben hem aardig wat races gegeven en nog een mogelijkheid om voor thuispubliek te gaan shinen, maar als ie niet presteerd, dan gaat ie echt wel weg. Kvyat laat zien dat ie nu beter in zijn schoenen staat en kan presteren wanneer het nodig is. Albon heeft het toch nog wel wat lastig, al doet ie het niet verkeerd. Maar ik denk dat RBR echt betere prestaties eist. Dus ik hoop voor hem dat ie nog bij trekt, maar anders is het echt stoeltje afstaan. En wellicht niet eens het jaar afmakenMaarten_E schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:40:
Zoals ik al eerder heb gezegd: Ik heb het idee dat Max dit jaar in zijn eentje de kar aan het trekken is, qua feedback, qua prestaties, qua alles eigenlijk. Heb het idee dat Gasly meer een dood gewicht is voor RBR dan een goede tweede coureur waar ze veel aan hebben. Ik ben echt niet de grootste Max fan, maar Gasly laat nog altijd, met het seizoen op de helft, te wisselvallige prestaties zien.
Verwijderd
Dat Alonso weg is helpt vast, uitstekende coureur maar bemoeit zicht teveel met politiek in een team.
Het concept van RB met high rake + korte wielbasis met de nieuwe banden + voor en achtervleugel werkt niet. Ik ben bang dat ze dit pas met een nieuw design kunnen oplossen volgend jaar.
Ja als je een sfeervolle baai verwacht, een mooie oude stad, een hypermoderne skyline of wat dan ook dan ben je hier aan het verkeerde adres. Maar waar Monaco bijvoorbeeld een prachtige omgeving is, is de race doorgaans niet zo boeiend. Hier acht ik de kans op een boeiende race groter.Roamor schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:42:
[...]
Misschien zijn het de camerahoeken die ze kiezen, maar ik zie alleen maar een hoop asfalt en beton. Zonder wat publiek is het echt sfeerloos.
En ach, als je graag een mooie omgeving wilt zien, dan kun je over twee weken naar de Tour de France kijken.
Mja ik denk dus dat het niet Albon maar Kvyat wordt. Simpelweg omdat die zich beter zal kunnen aanpassen aan de auto en ze nu echt wat meer ervaring nodig hebben om die auto vooruit te brengen. Ontwikkeling staat nu even op #1, niet een rookie blij maken. Kvyat is vrij snel, betrouwbaar (of in ieder geval betrouwbaarder dan eerst), kent het team en heeft al wat ervaring in ontwikkeling van de auto. Ik weet niet of ie net zo snel als Max zal zijn, maar P6 moet ie wel kunnen halen en dat is met Pierre niet eens een gegeven nuHolkers schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:48:
Eens met @Martinspire, de kans dat Pierre morgen aan het einde van de avond een brief van RBR krijgt met “jammer, geprobeerd maar je gaat terug naar STR”. Albon in de RBR en zien waar het schip strand. Wellicht dat ze daarom Albon ook geen nieuwe motor gegeven hebben omdat hij dan zo gratis in de RBR met nieuw blok kan stappen. Beetje alu hoedje denken, maar zou zo maar logisch blijken komende week
[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 22-06-2019 18:51 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Maarten_E op 22-06-2019 18:53 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Hamilton eerder dan Max denk ik.Barfman schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:58:
Ach, Vettel kondigt zijn afscheid aan na dit seizoen, en max neemt de plek over
Pssssst. McLaren reed vorig jaar ook al met Renault.Pas08 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:16:
McLaren doet het erg goed. Inderdaad mooi om te zien. Ik snap alleen niet helemaal dat mensen deze sprong voorwaarts linken aan het opstappen van Alonso.
Er zijn tussen het vorige en dit seizoen 2 significante veranderingen geweest. Waarvan Alonso er slechts 1 was. De andere de overstap van Honda naar Renault.
Daarnaast lijkt de Honda motor dit jaar ook beter dan vorig jaar. Het blijft gissen, maar als McLaren dit jaar ook Honda had gehad waren ze ook vooruit gegaan, evenals als Alonso was gebleven met de introductie van de Renault motor. Welke factor hoe zwaar weegt is moeilijk te zeggen, maar Alonso was en is een erg goede coureur. Zeggen dat hij een remmende factor in termen van race performance was is te kort door de bocht en geloof ik niet zo. Dat het niet motiveerde zal, maar de core performance was het grootste issue vorig jaar.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ja, maar het budget is ook niet veel meer dan een Renault heeft. Het is de helft van een Ferrari of Mercedes. Op gepaste afstand het vierde zijn is dan volgens verwachting.Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:46:
is McLaren niet ook het team met het 4de budget? Zo ja dan ben ik niet echt onder de indruk.
Dat Alonso weg is helpt vast, uitstekende coureur maar bemoeit zicht teveel met politiek in een team.
Het is qua chassis nog steeds het een na beste team.Het concept van RB met high rake + korte wielbasis met de nieuwe banden + voor en achtervleugel werkt niet. Ik ben bang dat ze dit pas met een nieuw design kunnen oplossen volgend jaar.
Ik denk dat Red Bull meer een probleem heeft in fijne afstelling en bandentemperatuur dan dat de auto echt hopeloos is. Keer op keer zie je dat de auto wel in staat is om echt te racen met een Ferrari en dat is niet slecht gezien het overduidelijke verschil in vermogen.
Ik zou niet weten waarom? Zitten een hoop nadelen aan.Paulus07 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:02:
zou het niet gewoon verboden moeten zijn om tijdens ene seizoen van rijders te kunnen wisselen?
Ben zelf niet meer zo'n fan van Alonso na al dat zure gedoe de laatste jaren. Maar het lijkt me heel mooi als hij het stoeltje van Gasly over zou nemen. (en dan door Max op z'n plek wordt gezet
[ Voor 27% gewijzigd door Vuvuzela op 22-06-2019 19:07 ]
I served in a company of heroes.

top10 startgrid banden
Waar je het middenveld naar elkaar toe ziet groeien lijkt Williams de andere kant op te gaan. De enige redding voor dat team is wanneer iemand besluit een grote bezem te kopen en eens door het management en engineering team te gaan. Het is ronduit beschamend en het zoveelste jaar op rij het voorbeeld dat Claire beter vakken kan vullen in een lokale Aldi!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Verwijderd
Klopt zeker en wat jij al eerder aangaf doordat Mercedes zo'n geweldige auto heeft lijkt het alsof de rest achteruit is gegaan.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:01:
[...]
Ja, maar het budget is ook niet veel meer dan een Renault heeft. Het is de helft van een Ferrari of Mercedes. Op gepaste afstand het vierde zijn is dan volgens verwachting.
[...]
Het is qua chassis nog steeds het een na beste team.
Ik denk dat Red Bull meer een probleem heeft in fijne afstelling en bandentemperatuur dan dat de auto echt hopeloos is. Keer op keer zie je dat de auto wel in staat is om echt te racen met een Ferrari en dat is niet slecht gezien het overduidelijke verschil in vermogen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Samsung Flip 7
Oh, je plakte er nog een tweede flyer bij.... dan had ik gelijk
(vaker f5-en

[ Voor 31% gewijzigd door Hippocampus op 22-06-2019 19:28 ]
Het neigt bij mij naar gelatenheid. Zo van ''het zal mijn tijd wel duren''. Bedreigd wordt 'ie toch niet..dave1972 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:25:
Snap sowieso al die heisa omtrent RB niet ... Dit is een tussenjaar. Niemand maar dan ook niemand had gedacht dit jaar al mee te kunnen strijden. Ik vindt persoonlijk dat ze het sowieso erg goed doen. Wat ik ook vindt is dat Max mij iets TE rustig over komt, alsof er iets speelt waar wij uiteraard geen weet van hebben.
Vind GAS echt een regelrechte aanfluiting tot nu toe.
Tesla M3LR '21
Helemaal mee eens.dave1972 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:25:
Snap sowieso al die heisa omtrent RB niet ... Dit is een tussenjaar. Niemand maar dan ook niemand had gedacht dit jaar al mee te kunnen strijden. Ik vindt persoonlijk dat ze het sowieso erg goed doen. Wat ik ook vindt is dat Max mij iets TE rustig over komt, alsof er iets speelt waar wij uiteraard geen weet van hebben.
Vanaf vorig jaar zomer is gesproken over een tussenjaar en bouwen aan de nieuwe samenwerking met Honda.
Toen zijn de races gestart en zijn de verwachtingen van vrijwel iedereen ineens weer gebaseerd op de resultaten van vorige jaargangen, met daarbij een onrealistische groeiverwachting.
Als je RBR bent, en je bekijkt je plannen zoals deze er 12 maanden geleden lagen, kan je wat mij betreft tevreden zijn. Nu is het alleen zorgen dat je sneller ontwikkeld dan de concurrentie...
Iedereen behalve Helmut Markodave1972 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:25:
Dit is een tussenjaar. Niemand maar dan ook niemand had gedacht dit jaar al mee te kunnen strijden.
[ Voor 8% gewijzigd door ScrooLoose op 22-06-2019 19:34 ]
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.