[F1 2019] Race 8 GP van Frankrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste
Acties:
  • 69.442 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

JB schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:43:
[...]

Hebben ze het circuit erop afgebeeld? Net als Fransen, niet te volgen :+
Nee, deze helm heeft precies het aantal stukjes waarin zijn auto tijdens de race zal breken :Y

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:59

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9gJLgfW4AAWMRW.jpg:large :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-10 14:04
De upgrade van Renault.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9gNg6SXUAAQ3dn.jpg

+

een echte aanpassing:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9gOu32XoAAXnEB.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9gOu30XsAED5Ie.jpg

Ferrari:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9gK2B6XUAA2UT7.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door ppbruins op 20-06-2019 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
alesandro_46 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:11:
[...]

De eerste twee foto's (met de overhaakse bocht) zijn pit-entry. De inlap zal dan ook sneller zijn.
De wijziging bij pit-exit zal voorkomen dat iemand uit de pits op langzamere snelheid de ideale lijn op moet en daarbij een aanstormende coureur op de baan in de weg zit. Dat hebben we volgens mij vorig jaar kunnen zien.
Nhz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:12:
[...]

Bedoel je niet de inlap?
Klopt inderdaad :). Ik dacht dat het andersom was, maar de inlap zal inderdaad een stuk sneller zijn omdat je geen hairpin hoeft te pakken.

Alle circuits op de kalender ken ik dromen, alleen PR interesseert me geen moer :9 8)7 .
Bansheeben schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:33:
[...]

Tenzij je outlap ook meteen je inlap is :Y)
Klopt :+ .

[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 20-06-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Mr.Whitewolf88 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:34:
[...]

Werk je toevallig bij Vodafone/Ziggo? :+
Over een open deur gesproken... :+

Nope, ik hop van provider naar provider. Degene met de voor mij meest gunstige aanbieding die wint.
Hier al Hollands Nieuwe, Simpel en t-mobile gehad en nu dus Vodafone. :P

P.S. wel mijn Samsung S9 Plus te danken aan de Ziggo e-Battle dat wel. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door sjaool op 20-06-2019 14:26 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ppbruins
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9gi6a4XoAIKQxW.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9gi6a4XoAIKQxW.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9gkd-bW4AIQvYV.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door ppbruins op 20-06-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 20:55
Ook wel interessant dat McLaren een POU voorwiel ophanging uit de hoge hoed tovert:

https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1141700592735330307

(POU = pushrod on upright)

Dit is wat Mercedes heeft, voordeel is dat de ophanging iets inzakt bij het nemen van een bocht. Dus meer mechanische grip.

Red Bull zo te zien alleen kleinere spiegels en nieuwe Honda motor ? Nog geen spoor van iets van chassis aanpassingen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
loekf2 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:44:
Ook wel interessant dat McLaren een POU voorwiel ophanging uit de hoge hoed tovert:

Dit is wat Mercedes heeft, voordeel is dat de ophanging iets inzakt bij het nemen van een bocht. Dus meer mechanische grip.
Alleen op de auto van Sainz. Williams schijnt het ook te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
ppbruins schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:54:
[...]

Alleen op de auto van Sainz. Williams schijnt het ook te hebben.
Moet niet gekker worden, straks rijdt er een Willams voor een Red Bull.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Volgens de Twitter van Alberto Fabrega zitten er ook nieuwe bouten op de wielen & andere up rights => dus andere ophanging.

Iemand daar foto's van gezien ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppbruins
loekf2 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:11:
Volgens de Twitter van Alberto Fabrega zitten er ook nieuwe bouten op de wielen & andere up rights => dus andere ophanging.

Iemand daar foto's van gezien ?
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9gqmDFXUAUIQy5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Bedoelde eigenlijk de stangen naar de wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:36

pro_6or

amateur_60r

Zeg mods, staat dit topic misschien niet als Formule 1 gemarkeerd? Wanneer ik in de forums filter op F1 zie ik hem niet terug in de lijst?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pro_6or schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:36:
Zeg mods, staat dit topic misschien niet als Formule 1 gemarkeerd? Wanneer ik in de forums filter op F1 zie ik hem niet terug in de lijst?
Ik type "f1" in de zoekbalk van het forum, en dit topic komt als eerste hit naar boven? Maar jij bedoelt misschien wat anders?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

pro_6or schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:36:
Je bedoeld zeker de Tag 'Formule 1' ?
https://tweakers.net/tag/Formule+1/forum/

(ook het canada topic staat daar niet bij :+ luie modjes :+ )

//heb bij deze even de tag bijgevoegd, bij het gesloten topic van canada kun je dat niet als gewone user :)

[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 20-06-2019 17:26 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/n0cyz1xc4j531.png?width=960&crop=smart&auto=webp&s=4ed64a55a5026686b537846b6a683e5d07f6f0f1

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mercedes heeft het toch weer erg goed voor elkaar.

+ de 3 nieuwe honda’s komen morgen erbij op de kaart.
+ mogelijk Stroll een nieuwe

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 20-06-2019 19:39 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
YakuzA schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:23:
[...]

//heb bij deze even de tag bijgevoegd, bij het gesloten topic van canada kun je dat niet als gewone user :)
Zeg, ik was meer dan een uur bezig om alle topics afgelopen januari klaar te zetten ja. Ga ik niet ook nog eens tags lopen invullen. :N :> ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:44

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
YakuzA schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:23:
[...]

Bij deze is de tag toegevoegd bij het Canada topic.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:31

DataGhost

iPL dev

loekf2 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:58:
[...]

Moet niet gekker worden, straks rijdt er een Willams voor een Red Bull.
Dat gebeurt wel vaker na een rondje of 20 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:56
Ah. Kimi is er ook. Maar dan in beervorm

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9fXUtNXoAAtN5R?format=jpg&name=medium

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:08
YakuzA schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:38:
[...]

Mercedes heeft het toch weer erg goed voor elkaar.

+ de 3 nieuwe honda’s komen morgen erbij op de kaart.
+ mogelijk Stroll een nieuwe
Ik ben heel blij met die vroege update van Honda.
Ja, betrouwbaarheid is uiteraard belangrijk. Maar zo lang ze maar vertrouwen hebben dat die motor het 7 races zou kunnen uithouden mogen ze van mij regelmatiger met updates blijven komen.

Dit seizoen zou altijd een leerjaar zijn, waarbij Honda en RBR samen naar het niveau van Mercedes kunnen groeien. Dat RBR daar een beetje de boot gemist heeft of aero vlak is zelfs goed voor de relatie denk ik.
Je kunt moeilijk met modder gaan gooien als je zelf ook niet optimaal presteert.
Als Honda blijft leveren en RBR aan het einde van het jaar weer minimaal zo'n goede auto heeft als Mercedes ziet het er prima uit voor volgend jaar.

Een podium is nu sowieso moeilijk zonder fouten van Mercedes en Ferrari. En plek 5 is ook mogelijk met penalties voor motorupdates.

Er is 1 race waar ik hoop dat er zeker een update gepakt wordt: Monza.
Niet om daar te scoren (lukt toch niet), maar om in Singapore met de best mogelijke motor te staan op Zaterdag zonder penalty.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

sanderb schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:35:
[...]
Ik ben heel blij met die vroege update van Honda.
Ja, betrouwbaarheid is uiteraard belangrijk. Maar zo lang ze maar vertrouwen hebben dat die motor het 7 races zou kunnen uithouden mogen ze van mij regelmatiger met updates blijven komen.

Dit seizoen zou altijd een leerjaar zijn, waarbij Honda en RBR samen naar het niveau van Mercedes kunnen groeien. Dat RBR daar een beetje de boot gemist heeft of aero vlak is zelfs goed voor de relatie denk ik.
Je kunt moeilijk met modder gaan gooien als je zelf ook niet optimaal presteert.
Als Honda blijft leveren en RBR aan het einde van het jaar weer minimaal zo'n goede auto heeft als Mercedes ziet het er prima uit voor volgend jaar.

Een podium is nu sowieso moeilijk zonder fouten van Mercedes en Ferrari. En plek 5 is ook mogelijk met penalties voor motorupdates.

Er is 1 race waar ik hoop dat er zeker een update gepakt wordt: Monza.
Niet om daar te scoren (lukt toch niet), maar om in Singapore met de best mogelijke motor te staan op Zaterdag zonder penalty.
Honda had al laten weten dat de volgende update bij Silverstone beschikbaar komt :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
YakuzA schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:42:
[...]

Honda had al laten weten dat de volgende update bij Silverstone beschikbaar komt :)
Ik denk eerder dat dit de upgrade die gepland stond voor Silverstone is. Na twee raceweekenden een nieuwe PU lijkt me wat extreem. :P

Nee, denk dat de vierde zal volgen in Monza. Spa is onacceptabel voor RBR vanwege het oranje legioen op de tribunes. Monza is goed inhalen, maar in principe kansloos voor een podium. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:42:
[...]
Dit had ik in eerste instantie ook zo meegekregen, maar ik denk dat de update nu naar voren is gehaald. Deze zou het dan 6 races vol moeten gaan houden (goed geteld?), en dan komt (volgens Marko) pas een echte power upgrade (Monza).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Le paddock pass
YouTube: F1 Paddock Pass | Pre-Race At The 2019 French Grand Prix

[ Voor 29% gewijzigd door YakuzA op 20-06-2019 21:21 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
hardware-lover schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:19:
[...]

Dit had ik in eerste instantie ook zo meegekregen, maar ik denk dat de update nu naar voren is gehaald. Deze zou het dan 6 races vol moeten gaan houden (goed geteld?), en dan komt (volgens Marko) pas een echte power upgrade (Monza).
Nou deze zou ook wel wat moeten brengen. Er worden weer getallen van 30 tot 50pk gegooid. Zeg dus 20 a 30pk. Merkbaar, maar waarschijnlijk niet het geheim. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:00

NoFearCreations

3DPrint the world!

DaniëlWW2 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:24:
[...]

Nou deze zou ook wel wat moeten brengen. Er worden weer getallen van 30 tot 50pk gegooid. Zeg dus 20 a 30pk. Merkbaar, maar waarschijnlijk niet het geheim. :)
En nog steeds nul nut tegen Mercedes, die draaien gewoon de knop iets hoger. Ik geloof er heilig in dat de Mercs dit jaar op 80/85% rijden.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
NoFearCreations schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:29:
[...]

En nog steeds nul nut tegen Mercedes, die draaien gewoon de knop iets hoger. Ik geloof er heilig in dat de Mercs dit jaar op 80/85% rijden.
Daarmee suggereer je dat ze nog een kleine 150 pk in de tank hebben zitten die ze niet gebruiken. Dat lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Ik had die getallen (nog) niet gevonden, ik ging af op wat Dr. Marko de laatste weken aan het voorspellen was.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
hardware-lover schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:51:
[...]

Ik had die getallen (nog) niet gevonden, ik ging af op wat Dr. Marko de laatste weken aan het voorspellen was.
Wat Marko zegt negeer ik liever. :P
Maar er werden dus getallen rondgestrooid die werden verzameld bij F1 technical. Maar Fabrega zegt 10pk en potentieel alsnog eentje voor de zomer. Dat is dan Hongarije denk ik. :)

Alle beetjes helpen. In ieder geval gaat Honda er volledig voor om dat gat te blijven reduceren. Elke keer maar geheel nieuwe blokken produceren zal ook echt niet goedkoop zijn. Waarschijnlijk helemaal niet omdat er kennelijk altijd een hele serie word gebouwd bij een PU fabrikant waarna de beste blokken naar de auto's gaan. Dan nog een paar reserves en de rest op dyno's voor testen totdat ze ermee kappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:01:
[...]
Maar er werden dus getallen rondgestrooid die werden verzameld bij F1 technical. Maar Fabrega zegt 10pk en potentieel alsnog eentje voor de zomer. Dat is dan Hongarije denk ik. :)

[knip]
Begrijpelijk ;)

Maar Hongarije, een RB track bij uitstek (hoewel....?), en dan achteraan moeten starten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
hardware-lover schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:04:
[...]

Begrijpelijk ;)

Maar Hongarije, een RB track bij uitstek (hoewel....?), en dan achteraan moeten starten?
Sinds wanneer is RBR echt goed geweest in Hongarije? ;)
Wikipedia: Hungarian Grand Prix

Zelfs in 2013 won RBR er niet. Toen waren de banden net aangepast na een gigantische puinzooi in Silverstone. Na Hongarije heeft Vettel toen elke race in de rest van het seizoen gewonnen. :P

[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-06-2019 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:04
hardware-lover schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:04:
[...]

Begrijpelijk ;)

Hongarije? Dat wordt een absoluut Mercedes-feest dit jaar *O*

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik meende gehoord te hebben dat de volgende update van Honda in Italië zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:07:
[...]
Sinds wanneer is RBR echt goed geweest in Hongarije? ;)
Wikipedia: Hungarian Grand Prix

Zelfs in 2013 won RBR er niet. Toen waren de banden net aangepast na een gigantische puinzooi in Silverstone. Na Hongarije heeft Vettel toen elke race in de rest van het seizoen gewonnen. :P
Tja, keiharde cijfers? Op beeld ziet het er net allemaal wat anders (verklaarbaarder) uit :+

Ik heb nog even de seizoenen 2015 t/m 2018 vluchtig bekeken :)

Ze konden (behoudens, hotzie-knotzie (o.a. met teammaat), mechanische pech, straf-startplek), heel aardig voorin meekomen. Maar onbetwist nummer 1 op dat circuit, nope, dat beslist niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 12:20
DaniëlWW2 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:01:
[...]

[Twitter]

Alle beetjes helpen. In ieder geval gaat Honda er volledig voor om dat gat te blijven reduceren. Elke keer maar geheel nieuwe blokken produceren zal ook echt niet goedkoop zijn. Waarschijnlijk helemaal niet omdat er kennelijk altijd een hele serie word gebouwd bij een PU fabrikant waarna de beste blokken naar de auto's gaan. Dan nog een paar reserves en de rest op dyno's voor testen totdat ze ermee kappen.
Mjah, ik vind het beetje jammer dat zo de betrouwbaarheid van Honda zo geweldig is... Ja als je elke paar races een nieuwe motor pakt is dat niet zo gek. Jammer dat het uiteindelijk niks oplevert. Hopen dat die update later dit jaar wat meer gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Snowdog schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:45:
[...]

Mjah, ik vind het beetje jammer dat zo de betrouwbaarheid van Honda zo geweldig is... Ja als je elke paar races een nieuwe motor pakt is dat niet zo gek. Jammer dat het uiteindelijk niks oplevert. Hopen dat die update later dit jaar wat meer gaat opleveren.
Die Honda motor is behoorlijk betrouwbaar hoor. Dat ze nu een nieuwe motor pakken stond gewoon in de planning. Ze zijn alleen bereid om strategische straffen te pakken op het moment dat de motor nog verder verbeterd is. Zo gek is dat echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Snowdog schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:45:
[...]

Puur hypothetisch... stel dat de upgrade die er zaterdag in gaat 50pk meer gaat leveren... gaat RB dan opeens om pole strijden en voor de winst op zondag?

Ik denk van niet. Mercedes zal antwoorden met pk’s, maar ook de RBR haalt het op dit moment bij lange na niet bij de Mercedes.

Gooi er iedere race maar een nieuw blok in... kan Max een beetje inhalen, dan zijn de races nog een beetje om aan te gluren. :+

Starten van P5 en eindigen op P5 op >50 seconden vind ik erg teleurstellend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 12:20
sjaool schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 23:27:
[...]

Die Honda motor is behoorlijk betrouwbaar hoor. Dat ze nu een nieuwe motor pakken stond gewoon in de planning. Ze zijn alleen bereid om strategische straffen te pakken op het moment dat de motor nog verder verbeterd is. Zo gek is dat echt niet.
Nouja, als het om zo'n kleine verbetering gaat, dan zie ik het punt niet echt. Lijkt me ideaal voor Honda om ook de betrouwbaarheidsproblemen (if any) te camoufleren. Had eerder aan te pakken geschreven, maar dat was niet precies wat ik bedoelde, dus edit...
Turbo-Puppy schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 00:04:
[...]

Puur hypothetisch... stel dat de upgrade die er zaterdag in gaat 50pk meer gaat leveren... gaat RB dan opeens om pole strijden en voor de winst op zondag?

Ik denk van niet. Mercedes zal antwoorden met pk’s, maar ook de RBR haalt het op dit moment bij lange na niet bij de Mercedes.

Gooi er iedere race maar een nieuw blok in... kan Max een beetje inhalen, dan zijn de races nog een beetje om aan te gluren. :+

Ja, dat zou inderdaad zomaar het geval kunnen zijn, maar ze zitten dicht op Ferrari, die moeten ze zeker kunnen pakken met een betere motor. Ik denk dat inmiddels wel duidelijk is dat Honda gewoon de zwakste motor is (met kleine achterstand op Renault). Elke verbetering is dus zeker welkom, maar als het maar 10 pk is zonder verbeteringen qua tractie of wat dan ook (en daar lijkt het niet op, anders waren daar wel berichten over verschenen) dan heeft dat zeer weinig zin.

Ik ben het helemaal met je eens dat ik ook liever elke race een nieuw blok zie als dat verbeteringen met zich meebrengt, maar het feit dat ze het zelf al downplayen tot geen echte verbetering geeft me niet echt het idee dat ze met dit blok een betere kans maken om het Merc/Ferrari moeilijk te maken. Met de rest hebben ze toch al weinig moeite (over een race-afstand iig), dus ik zie hier weinig positiefs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 18:33
Los van meer pk kan een nieuw blok wat ook qua betrouwbaarheid beter is er wellicht ook voor zorgen dat de Honda motor (nog) langer gebruik kan maken van de party mode natuurlijk?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
[...]

Whenever you see reports of 50 hp, you know that they are wrong.

At the current level, with power units getting close to 1000 BHP, an improvement of 10-15 hp is what you can get from a major upgrade, with minor upgrades giving an extra 3-5 hp.

Here it's all about who manages to pushes more upgrades at the right time. Delayed upgrades cost points, and at the end of the season, they could be expensive. Just ask Ferrari last year. They didn't take advantage of their superiority at the beginning of the season, and at the end of the year, Mercedes got some continuous upgrades and easily took the World Championship.

F1pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Turbo-Puppy schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 00:04:
[...]

Die 50 seconden geeft wel een beetje een vertekend beeld. Dat kwam vooral omdat Bottas niet durfde in te halen en zo lang achter de Renault bleef hangen. Had Bottas wel ingehaald dan durf ik met vrijwel grote zekerheid te zeggen dat Max prima had kunnen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Deze keer ga ik maar eens niet zeuren om regen (maar als het regent in Z Frankrijk dan gaat het ook echt goed los...)
Jammer van de kilometers uitloopstrook, zo'n momentje als VET en HAM hadden in Canada mis je hier dan wel weer door de vele meters asfalt naast de baan.
Niet mijn favoriete track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
PalingDrone schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 04:46:
Deze keer ga ik maar eens niet zeuren om regen (maar als het regent in Z Frankrijk dan gaat het ook echt goed los...)
Jammer van de kilometers uitloopstrook, zo'n momentje als VET en HAM hadden in Canada mis je hier dan wel weer door de vele meters asfalt naast de baan.
Niet mijn favoriete track.
Je bent ervan op de hoogte dat de blauwe en rode lijnen er niet (alleen) voor de sier zijn? :)

De blauw lijnen zijn gemaakt van stroef en scherp asfalt (met tungsten dacht ik) en de rode lijnen zijn nog een stap extremer in scherpte en stroefheid. Zeker over de rode lijnen wil je niet rijden laat staan glijden.

Kleine toevoeging. Ik zie zelf inderdaad ook veel liever gras of grind naast de baan dat dit hoor. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 21-06-2019 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Schaamteloos gejat van motorsport.com:

Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/amp/01WjbGxY/s6/front-detail-of-the-car-of-car.jpg

Mag dit echt ? Zo'n vleugeltje in de wielophanging ? Let ook op de nieuwe stuurstang, gejat van Mercedes,
die er voor zorgt dat de band beetje naar beneden leunt bij insturen.

En AMuS:

Afbeeldingslocatie: https://imgr3.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-Formel-1-GP-Frankreich-Le-Castellet-20-Juni-2019-articleDetailWide-2dddcd57-1603967.jpg

Let op de (licht) blauwe lijm die nog zichtbaar is....

[ Voor 26% gewijzigd door loekf2 op 21-06-2019 08:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:25
loekf2 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:13:

[Afbeelding]

Mag dit echt ? Zo'n vleugeltje in de wielophanging ?
Lijkt mij gezichtsbedrog. Dat 'vleugeltje' is in princiepe een aero-neutrale pod waar een FOM-camera in kan als dat nodig is en is met een steeltje aan de neus gemonteerd.

[ Voor 26% gewijzigd door Lasmibalsingh op 21-06-2019 08:24 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

[Afbeelding]

Mag dit echt ? Zo'n vleugeltje in de wielophanging ? Let ook op de nieuwe stuurstang, gejat van Mercedes,
die er voor zorgt dat de band beetje naar beneden leunt bij insturen.

En AMuS:

[Afbeelding]

Lijkt wel alsof dat vleugeltje niet vast zit aan de wielophanging maar aan de neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Velen lijken hier te denken dat je een nieuwe motor nodig hebt om direct vermogen winst te krijgen maar reken maar dat elke nieuwe motor niet op max wordt geschroefd en dat ze er in de loop van de tijd als er meer data is nog zo enkele luttele pks er bij halen.

Dat Mercedes echt veel over heeft lijkt me sterk iedereen zit tegenwoordig bijna continue te sandbaggen want tenzij je 2 seconden sneller bent per rondje kom je er vaak gewoon niet voorbij. Dus waarom je materiaal over de fout jagen als je weet dat het toch al kansloos is. Dus niemand rijdt meer op 100% tijdens de race. In de quali zijn ze niet voor niets gewoon enkele seconden sneller.

Dat is wat er momenteel echt fout is aan de F1. Weg met dat banden en brandstof management en het aantal motoren en die rommel. Gassen met die dingen ja dat kost meer maar misschien is daar juist een goed idee voor om die kosten te gaan beperken op een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

En AMuS:

[Afbeelding]

Red Bull gaat wat dingen testen zo te zien... plak en knipwerk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:35:
Velen lijken hier te denken dat je een nieuwe motor nodig hebt om direct vermogen winst te krijgen maar reken maar dat elke nieuwe motor niet op max wordt geschroefd en dat ze er in de loop van de tijd als er meer data is nog zo enkele luttele pks er bij halen.
Idd, ik zou ook verwachten dat spec 3 = max spec 2 qua vermogen. Dus in kwalificatie of overtake boost mode zullen ze extra pk's zoeken, maar in de race zal ie nominaal draaien. Pas over 2 races zullen ze naar een hoger "werk punt" gaan.

Ik verwacht zelf de spec 3 van Honda pas morgenochtend, of ze schroeven hem alvast in de auto van Gasly om hem ff te checken. Motor zal uitgebreid op de dyno en op de Red Bull sim getest zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-10 12:21
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9kODGpWwAELQlt.jpg:large

free practice day *O* *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Kan niet wachten tot volgend jaar Zandvoort, voor 140 euro op een vrijdag een lamme kont van het zitten in het helm gras.

(vooral als die Luyendijk bocht echt een kom wordt, Italiaanse bouw meneer was heel stellig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:17
Het is vrijwel onmogelijk om de vermogens in te schatten. Ik schat met een natte duim en tussen de wimpers door kijkend dat Mercedes een Ferrari zowat gelijk zijn, een Honda een Renault erachter zitten waarbij ik denk dat Honda veel kleine stapjes maakt ( grote stappen zijn bij dit soort motoren vrijwel onmogelijk: te ver doorontwikkeld) een volgend jaar gelijk zal zijn met Mercedes een Ferrari, Renault bijna maar dan wel onbetrouwbaar.

Belangrijker is dat Newey volgend jaar weer een knaller op de baan zet vanaf het begin van het jaar, al betwijfel ik of hem dat lukt met zijn analoge manier van werken (tekenbord).

Maar goed, het seizoen vordert en Red Bull komt met steeds meer updates dus steeds leuker 😁

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
Ferrari.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9jMGeFX4AEmtqk.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9iDdPXWwAkGskX.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9hSp9OXsAA0YYy.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door ppbruins op 21-06-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9khKjmXUAAiFeN.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9khK-fXsAAiCJn.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
Zo niet dan 5 seconden straf :? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Jezus, want die dingen waar ze dan omheen moeten zijn ook zo goed te zien met die hele wirwar aan rode lijnen erachter 8)7 Dit circuit gaat echt nergens over. En dat is jammer, want de baan an sich is echt interessant met al die rare knijpende bochten.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ppbruins
Bansheeben schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:16:
[...]

Jezus, want die dingen waar ze dan omheen moeten zijn ook zo goed te zien met die hele wirwar aan rode lijnen erachter 8)7 Dit circuit gaat echt nergens over. En dat is jammer, want de baan an sich is echt interessant met al die rare knijpende bochten.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9hSZ3vW4AAqCSu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:57
Bansheeben schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:16:
[...]

Die lijnen zie je amper vanuit de auto denk ik, niks aan de hand dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Was ik bijna vergeten. Circuit als een Mario Karts F1 edition met al die kleurtjes. Geen kerbs, maar fluorescerende paaltjes die de track limits aangeven.

Doe mijn maar gewoon kerbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Panini schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:29:
[...]

Die lijnen zie je amper vanuit de auto denk ik, niks aan de hand dus. :)
Ik weet het niet. Die asfalt stretches zijn best wel groot en als je 200/300 km/h op een bocht af komt die je wellicht net verkeerd inschat, dan ben ik benieuwd hoe snel je je verkijkt op dit soort constructies.
Nu is het wel zo dat ze een stuk van die strepen af hebben geschraapt voor het joker gedeelte, maar goed, we gaan het zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Bansheeben op 21-06-2019 10:37 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 07:05:
[...]

Je bent ervan op de hoogte dat de blauwe en rode lijnen er niet (alleen) voor de sier zijn? :)

De blauw lijnen zijn gemaakt van stroef en scherp asfalt (met tungsten dacht ik) en de rode lijnen zijn nog een stap extremer in scherpte en stroefheid. Zeker over de rode lijnen wil je niet rijden laat staan glijden.

Kleine toevoeging. Ik zie zelf inderdaad ook veel liever gras of grind naast de baan dat dit hoor. :)
Een wall of champions is ook niet voor de sier maar zand, gras of kiezels bijvoorbeeld hebben een heel ander effect dan even over wat schuurpapier rijden.
Wanneer ze nou die blauwe strepen 5cm en de rode 10cm hoog gemaakt hadden ...
Dit is gewoon een erg veilige baan voor het materiaal, ben in het verleden regelmatig automerken tegengekomen die juist op deze baan banden gingen testen waarbij je bij eenmaal over de grens gaan niet gelijk een auto afschrijft.

Ziet er altijd wel flink 'trippy' uit deze baan met al die lijnen, scheelt weer een paar paddestoelen/postzegels/cacti eten dit weekend 8)

[ Voor 6% gewijzigd door PalingDrone op 21-06-2019 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, maar wel je banden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
Waren deze al gepost ?

Afbeeldingslocatie: https://mediaproxy.tickaroo.com/v3/image/tickaroo/slideshow/w1280dp-h960dp/media-00jx5sofqq52ay3fol6dym

Waste gates van de RB15 zijn anders... hint naar verbouwing van de achterkant of gewoon andere Honda turbo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:13

Spotmatic

Ken sent me

loekf2 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:49:
Waste gates van de RB15 zijn anders... hint naar verbouwing van de achterkant of gewoon andere Honda turbo ?
Honda had aangegeven dat de Turbo bij deze spec anders is, dus dat zou best kunnen kloppen.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Yay VT1 en thuiswerken :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

yay VT1 en alleen op kantoor :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:30

Soggney

Zeekomkommer

boo, VT1 en meeting

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9ktpooX4AACo-Q.jpg:large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

VT1 en mijn manager kijkt ook VT1 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Idem dito! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:11

Edd

Beter plannen ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:08

rammes

koekebakker 1e klas

Ik ben jaren naar Magny Cours geweest, voor de toeschouwer echt een feest. jammer dat het circuit niet meer op de agenda staat.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

online meeting en ik sta op vooral op mute })

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bottas komt ook nog even snel van het toilet af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

sambalbaj schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:02:
Bottas komt ook nog even snel van het toilet af
Wannabe-Kimi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

Zou men sneller rijden als de druk er is om naar de wc te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
VT1 en weekend (tot dinsdag) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:31

DataGhost

iPL dev

Soggney schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:03:
Zou men sneller rijden als de druk er is om naar de wc te gaan?
Valt mee, de "waste-gate" zit niet aan de cockpit verbonden he, dus alles blijft gewoon binnen liggen :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/favDwB3O3kWBAj6GLuREWlqw/medium.jpg

Ik ben niet alleen op "kantoor" <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Yay op kantoor werken met 2 schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Zag ik nu al een streep linksvoor op de softs van Leclerc?

[ Voor 7% gewijzigd door Spotmatic op 21-06-2019 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ricciardo dus ook een nieuwe motor dit weekend.
Hulk niet omdat hij anders gridstraffen heeft in Frankrijk.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Heeft Leclerc nu al strepen op z'n banden? :o dat gaat wel heel hard dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Yup, hij zegt het nu zelf ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
allebei z'n voorbanden zagen er niet goed uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ArcticWolf schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:11:
Heeft Leclerc nu al strepen op z'n banden? :o dat gaat wel heel hard dan.
De Rode of Blauwe strepen? :+

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:16
Dus de vele C3s (Gele band) van Max kan toch goed uitpakken?!

Maarja testen zegt niets :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Yay op kantoor en topic [F1 2019] Race 8 GP van Frankrijk volgen

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 21-06-2019 11:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
30 pitstops in de race!

En eentje voor Mercedes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

11:13 Only the Ferrari gents are circulating at the moment, either it's a concerted effort to check this new wing out, or they've got lost among the mass of lines.
Badum, tss :Y)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
De banden van Vettel gaan er ook al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet de sprinkler installatie maar aan met regen dit weekend. Gelijk de mannen van de boys onderscheiden ;) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maar Max toch mooi extra mediums? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Wulfric92 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:17:
De banden van Vettel gaan er ook al aan.
Vandaar dat ze het nu weer even de oude spec voorvleugel proberen (net omgewisseld)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:19:
Zet de sprinkler installatie maar aan met regen dit weekend. Gelijk de mannen van de boys onderscheiden ;) :9~
Je wil er ècht compleet zeker van zijn dat Hamilton wint? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
360 van Kvjat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

een 180 bedoel je

Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.