Regelwijzigingen zorgen altijd voor grotere verschillen, meer dominantie en dus een saaier seizoen. Gedurende een bepaalde periode van regels komen de teams steeds dichter bij elkaar, totdat de volgende regelwijziging wordt doorgevoerd. Het zou mooi zijn als F1 voor langere tijd de regels stabiel kan houden, maar de volgende wijzigingen staat alweer voor de deur.
En groot gelijk heeft hij
Zelfs de op het oog meest saaie races vind ik altijd nog super-spannend. Maar dan wel met een (goed werkende) live-timing erbij.
Vind het razend interessant om het verloop in tijden te zien. Banden die warmer (sneller) worden, treintjes die zich vormen, het voorspellen wanneer iemand een pitstop gaat doen omdat hij dan in een mooi 'gat' terecht komt.
Helaas is de live timing-app (imho) nu een stuk minder overzichtelijk dan vorig jaar. Elk gegeven staat nu in een eigen gekleurd 'bolletje' wat de leesbaarheid niet ten goede komt. Maar evenwel vind ik het een heerlijke manier van kijken.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Klopt, maar ik vind op zich die "data" stream die je nu bij F1TV hebt wel wat toevoegen: microsectoren in de qualli, en in de race ook een prima overzicht met wie waar op de baan zit banden data en de belangrijkste timing data.alexbl69 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:18:
[...]
En groot gelijk heeft hij.
Zelfs de op het oog meest saaie races vind ik altijd nog super-spannend. Maar dan wel met een (goed werkende) live-timing erbij.
Vind het razend interessant om het verloop in tijden te zien. Banden die warmer (sneller) worden, treintjes die zich vormen, het voorspellen wanneer iemand een pitstop gaat doen omdat hij dan in een mooi 'gat' terecht komt.
Helaas is de live timing-app (imho) nu een stuk minder overzichtelijk dan vorig jaar. Elk gegeven staat nu in een eigen gekleurd 'bolletje' wat de leesbaarheid niet ten goede komt. Maar evenwel vind ik het een heerlijke manier van kijken.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Die is ook mooi, maar die loop flink achter op de 'normale' stream. Niet zo'n probleem want die kun je pauzeren.ATS schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:26:
[...]
Klopt, maar ik vind op zich die "data" stream die je nu bij F1TV hebt wel wat toevoegen: microsectoren in de qualli, en in de race ook een prima overzicht met wie waar op de baan zit banden data en de belangrijkste timing data.
Wel een probleem is dat hij daarna (tenminste bij mij) weer steeds meer out-of-sync begint te lopen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Gelukkig rijdt Alsono niet meeSiebeh schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:11:
Er wordt harde wind verwacht aankomend weekend in Barcelona. Ben benieuwd of RBR daar ook al een oplossing voor heeft bedacht. De auto is/was erg gevoelig voor wind.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Leuk om te zien dat ze de 'spare' chassis ook als test in elkaar zetten.Boinkie schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:01:
Raceweekend! Was afgelopen week nog op de fabriek en daar werden op dat moment de auto's opgebouwd voor dit weekend. De auto is voor het eerst weer eens compleet uit en in elkaar gezet doordat ze teruggekomen zijn uit Azië. Dit zou in combinatie met de updates voor een betere auto moeten gaan zorgen.
[Afbeelding]
(neem aan dat dat het 3e chassis is wat daar staat)
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het is een auto om pitstops mee te trainen. Het is officieel verboden om een kant en klare reserve auto te hebben. Je mag zoveel reserve onderdelen mee nemen als je wilt (inclusief chassis), maar je mag maar 2 auto's hebben die "klaar" zijn.YakuzA schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:42:
[...]
Leuk om te zien dat ze de 'spare' chassis ook als test in elkaar zetten.
(neem aan dat dat het 3e chassis is wat daar staat)
Maar kan het zo zijn dat er op een punt gewoon niets meer te halen is in een bepaald concept.ThomasG schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:01:
[...]
Het gat tussen RB met Ferrari en Mercedes is aan het einde van het seizoen meestal een stuk kleiner dan aan het begin van het seizoen. Dat komt natuurlijk door verschillende factoren, maar een daarvan is de R&D van RedBull. Het probleem dat ze bij RBR hebben is echter dat de initiele auto niet goed genoeg is.
En of je dan gelimiteerd bent aan de keuzes die je in het begin gemaakt heeft.
Je hebt door dat de foto in de fabriek is en niet in Spanje?ThomasG schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:59:
[...]
Het is een auto om pitstops mee te trainen. Het is officieel verboden om een kant en klare reserve auto te hebben. Je mag zoveel reserve onderdelen mee nemen als je wilt (inclusief chassis), maar je mag maar 2 auto's hebben die "klaar" zijn.
Het is echt niet verboden om een reserve auto voor de proef in elkaar te zetten in je eigen fabriek
PSN
Toch heeft hij gelijk ;-) Zit een elektromotor in om de pitstops te oefenen.YakuzA schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:40:
[...]
Je hebt door dat de foto in de fabriek is en niet in Spanje?
Het is echt niet verboden om een reserve auto voor de proef in elkaar te zetten in je eigen fabriek
De enige die in elkaar zit is dus de nepper?Boinkie schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:41:
[...]
Toch heeft hij gelijk ;-) Zit een elektromotor in om de pitstops te oefenen.
PSN
Ferrari doet het dit weekeinde met een nieuwe "upgraded" engine en nieuwe brandstof.
Ferrari introducing an upgraded engine - two races early - this weekend in Spain as they seek to step up performance. Team boss Mattia Binotto says it thanks to "everyone pushing hard to make up ground". Also more aerodynamic developments
— Andrew Benson (@andrewbensonf1) 7 mei 2019
Verwijderd
Klinkt allemaal leuk en aardig. Benieuwd wat het op de track doetnachtnet schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:58:
Ferrari doet het dit weekeinde met een nieuwe "upgraded" engine en nieuwe brandstof.
[Twitter]

Om toch nog even iets relevants te zeggen:
Ik hoop dat iemand anders dan Mercedes wint deze keer, maar ik verwacht het eigenlijk niet, oftewel mijn voorspelling is:
1. HAM
2. BOT
3. VER
4. VET
5. LEC
Jeuh ik zit er weer in!
Al zal ik weinig het topic bij gaan houden. Ik ga namelijk naar de GP!!!
Met 3 vrienden en 1 vriend die in Barcelona woont gaat we van vrijdag tot en met maandag!
Zin in!
Verwacht overigens gewoon weer een 1-2 voor Mercedes. Ben meer benieuwd (helaas) naar Leclerc en Vettel en Ricciardo en Hulkenberg.
Het is toch gewoon toegestaan om eten en drinken (geen glas) mee te nemen naar het circuit?
Al zal ik weinig het topic bij gaan houden. Ik ga namelijk naar de GP!!!
Met 3 vrienden en 1 vriend die in Barcelona woont gaat we van vrijdag tot en met maandag!
Zin in!
Verwacht overigens gewoon weer een 1-2 voor Mercedes. Ben meer benieuwd (helaas) naar Leclerc en Vettel en Ricciardo en Hulkenberg.
Het is toch gewoon toegestaan om eten en drinken (geen glas) mee te nemen naar het circuit?
Basement Bios ---- Exo-S
Het is toch ook al weer enige tijd geleden, dat Ferrari een strategie totaal verkeerd had?Verwijderd schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:59:
[...]
Klinkt allemaal leuk en aardig. Benieuwd wat het op de track doet
en die rode mist bij Vettel moet er ook hoognodig weer eens uit.
Verwijderd
Als Ferrari Leclerc nou gewoon lekker laat rijden en normaal binnen haalt zie ik voor hem wel een GP overwinning.
Nou... dan eindigd hij gewoon voor VettelVerwijderd schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:13:
Als Ferrari Leclerc nou gewoon lekker laat rijden en normaal binnen haalt zie ik voor hem wel een GP overwinning.
Het was maar een saai weekend zo zonder F1, maar iets zegt me dat het dit weekend ook weer saai wordt, maar dan hebben we tenminste iets gezien!
Raceweek
Kijken of F1 TV Pro dit keer wel blijft werken

Kijken of F1 TV Pro dit keer wel blijft werken
⛔ Trackers of betalen ⛔
Er is echt wat loos bij de roden. Normaal gesproken lepelen ze die eerst ter test bij de klanten-teams in de kofferbak?nachtnet schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:58:
[Twitter]
Testing, one, two ...
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
SnowDude schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:26:
[...]
But can it do the Kessel Run in twelve parsecs?
Verkeerde lore dit.

Beetje Star Wars met hyperspace inbrengen terwijl allang vastgesteld is dat Mercedes een warpdrive achterin hun auto heeft liggen. Verder is het ook verkeerd omdat hyperspace veel sneller is dan warpdrives. Ik zou wel willen dat die Honda een hyperdrive was.
[ Voor 14% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-05-2019 17:43 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik word er weer op een aparte manier aan herinnerd, dat ik hier op een nerd forum zit
Star Wars, Battlestar Galactica, Star Trek en Mercedes in één adem genoemd.

Waiting on the world to change
Welkom bij de gezelligste nerds van Nederland...pinda powerrr schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:59:
Ik word er weer op een aparte manier aan herinnerd, dat ik hier op een nerd forum zit![]()
![]()
We weten dan wel niet hoeveel cilinders een F1 motor heeft, maar wel welke geheugen chips McLaren in de ECU stopt, en of dat een goede batch was.
[ Voor 17% gewijzigd door Turbo-Puppy op 07-05-2019 18:07 ]
Tweakers be like:
Waiting for Toto to press the button...

Ik hoop wel dat als de RB15 inderdaad op de millennium falcon gaat lijken het metname in de geschutskoepel zal zitten.
een treffende spreuk
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
correctMystikal schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:01:
Jeuh ik zit er weer in!
Al zal ik weinig het topic bij gaan houden. Ik ga namelijk naar de GP
Dat dachten ze destijds bij Sauber ook
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:40:
Verkeerde lore dit.![]()
![]()
Beetje Star Wars met hyperspace inbrengen terwijl allang vastgesteld is dat Mercedes een warpdrive achterin hun auto heeft liggen. Verder is het ook verkeerd omdat hyperspace veel sneller is dan warpdrives. Ik zou wel willen dat die Honda een hyperdrive was.

Of gewoon naar Plaid!
We zijn waarschijnlijk in het verkeerde jaar voor een flinke startcrash:
- Merc vs. Merc was 2016
- GROte BOEM was 2018
Dus volgens die reeks pas in 2020 weer een flinke klapper.
Je onderschat Kvyat geloof ikAmphiebietje schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:31:
[...]
We zijn waarschijnlijk in het verkeerde jaar voor een flinke startcrash:
- Merc vs. Merc was 2016
- GROte BOEM was 2018
Dus volgens die reeks pas in 2020 weer een flinke klapper.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Deze nog vergeten dus maar combineren met een eigen foto.
Pssst... Das de verkeerde Bull.. Max rijd niet met een gele camAri Gold schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:50:
[Afbeelding]
Deze nog vergeten dus maar combineren met een eigen foto.
-
Psst...foto van vorig jaar.Edd schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:52:
[...]
Pssst... Das de verkeerde Bull.. Max rijd niet met een gele cam
Ik doelde dan ook niet op de snelheid, maar op de betrouwbaarheid. De Falcon was (i.t.t. de Enterprise) niet bepaald betrouwbaar.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:40:
Verkeerde lore dit.![]()
![]()
Hello, Europe! 👋 Getting the lowdown from Max and Pierre ahead of this weekend's #SpanishGP 🇪🇸👉 https://t.co/bBK6hb9LXu #F1Barcelona pic.twitter.com/QXb29eha8t
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 7 mei 2019
En dan:pinda powerrr schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:13:
Tweakers be like:
[Afbeelding]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ok alweer drie pagina's om terug te lezen maar ook Present!!
Veel zin in de Europa race's.
Veel zin in de Europa race's.
Accept who you are. Unless you’re a serial killer.
Is nog vrij rustig hier voor mijn gevoel...
Mijn boefje is liev!
Dat nieuwe Red Bull F1 Energy Station is ook wel erg gaaf.

The F1 Holzhaus
Meer foto's hier.

The F1 Holzhaus
Meer foto's hier.
[ Voor 17% gewijzigd door JohanKupers op 08-05-2019 09:13 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Ongelooflijk dat het kan worden gedemonteerd in 1 dag en gebouwd in 2. Ziet er gaaf uit inderdaad.JohanKupers schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:11:
Accept who you are. Unless you’re a serial killer.
En dan te bedenken dat de meeste andere teams hun motorhome opbouwen uit trucks die ze naast en op elkaar plaatsen. Dit lijkt echt compleet from scratch gebouwd te worden met pilaren en de houtpanelen etc.MAXGliding schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:16:
[...]
Ongelooflijk dat het kan worden gedemonteerd in 1 dag en gebouwd in 2. Ziet er gaaf uit inderdaad.
Dat was toch het MotoGP home?JohanKupers schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:11:
[Afbeelding]
The F1 Holzhaus
Meer foto's hier.
PSN
Dat was ook mijn eerste gedachte. Maar het MotoGP motorhome wat ze vorig jaar hadden zal vast niet zo'n groot Honda logo op hebben gestaan toentertijd
Als ik de tekst goed begrijp is dit in ieder geval een compleet nieuw motorhome, maar dan wel gebaseerd op het MotoGP motorhome.
Of de Formula E auto van RBR voor volgend jaar
Ik had dus het artikel moeten lezen
Nieuw en groter maar wel in de stijl van het MotoGP home.
PSN
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
- DaniëlWW2
- Niet online
RBR huisje. 
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
32 uur, ik kan me huis niet eens schoonmaken in 32 uur
Hogedrukspuit of lucifer. Dat laatste alleen als je het permanent wilt opruimen.TrekDr0p schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:02:
[...]
32 uur, ik kan me huis niet eens schoonmaken in 32 uur
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Hogedrukspuit werkt alleen als je interieur alleen bestaat uit Bison Vochtvreters...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Aardige skihut wel, met al dat hout.
Maar geen zwembad meer?
Maar geen zwembad meer?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dat is alleen in Monaco..Chiron schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:07:
Maar geen zwembad meer?
Hebben daar een waterhome
Zwembad is zoals @TrekDr0p al zegt alleen in Monaco. Waar ze uberhaupt al een ander/groter Red Bull Energy Station hadden, volledig opgebouwd op een ponton en voor het race weekend wordt dat naar Monaco gesleept.Chiron schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:07:
Maar geen zwembad meer?
Als de verschillen zo groot blijven zal het alleen maar rustiger worden. Vraag me eigenlijk af of LM ook kijkcijfers deelt per race.JB schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:09:
Is nog vrij rustig hier voor mijn gevoel...
---RAWE CEEK!!!---
Moet je nagaan hoe saai Monaco ( kan ) worden dit jaarNoFearCreations schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:17:
[...]
Als de verschillen zo groot blijven zal het alleen maar rustiger worden. Vraag me eigenlijk af of LM ook kijkcijfers deelt per race.
Hoop op een kantelpunt aankomend weekend.
Helaas zien we dat pas tijdens de race, want met de VT en de Q zal Merc wel weer gaan sandbaggen.Mr.Whitewolf88 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:39:
[...]
Moet je nagaan hoe saai Monaco ( kan ) worden dit jaar![]()
---RAWE CEEK!!!---
Ik ga kijken, maar merk dat de enthousiasme per race wel een stuk minder wordt. Dit begint op het seizoen 2015(?) te lijken en dat is niet positief.
Jammer, want vorig seizoen toch enkele echt gave races gehad. Reglement wijzigingen zijn zeker geen garantie op meer spectacel.
Jammer, want vorig seizoen toch enkele echt gave races gehad. Reglement wijzigingen zijn zeker geen garantie op meer spectacel.
Klopt, tot nu toe is het niet erg spannend geweest. Niets wijst er wat mij betreft op dat dit in Barcelona anders zal zijn. En toch ga ik zeker weer kijken, want F1 blijft F1 en er kan altijd wel wat knotsgeks gebeuren.
Aan de andere kant, als je er nu niks van verwacht kan het alleen maar leuker worden dan je denkt
Marko heeft toch wel gelijk in z'n laatste interview. Alle anderen laten tot nu toe wel wat steken vallen behalve Max, al is het in het geval van MER niets significants.
Ben benieuwd of het update team van RB beter werk heeft geleverd dan het update team van FER en MER, maar zoals altijd weten we dat pas na de race
Aan de andere kant, als je er nu niks van verwacht kan het alleen maar leuker worden dan je denkt
Marko heeft toch wel gelijk in z'n laatste interview. Alle anderen laten tot nu toe wel wat steken vallen behalve Max, al is het in het geval van MER niets significants.
Ben benieuwd of het update team van RB beter werk heeft geleverd dan het update team van FER en MER, maar zoals altijd weten we dat pas na de race
- DaniëlWW2
- Niet online
Monaco is in principe RBR territorium hoor.Mr.Whitewolf88 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:39:
[...]
Moet je nagaan hoe saai Monaco ( kan ) worden dit jaar![]()
Dat is zeker waar, ook al waren de laatste races daar niet echt een spektakelstuk te noemen.
Wel genoten van de inhaal acties van Max vorig jaar hoor
Met de progressie van de geliefde silver arrows in de langzame bochten wil ik dat dit jaar nog wel eens zien. Ik zou m'n geld dit jaar ook in Monaco 'gewoon' op Mercedes zetten.
PSN: xMaurice93
Ja, echt een onwijs RBR territorium...
2018 Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer
2017 Sebastian Vettel Ferrari
2016 Lewis Hamilton Mercedes
2015 Nico Rosberg Mercedes
2014 Nico Rosberg Mercedes
2013 Nico Rosberg Mercedes
2012 Mark Webber Red Bull-Renault
2011 Sebastian Vettel Red Bull-Renault
2010 Mark Webber Red Bull-Renault
2009 Jenson Button Brawn-Mercedes
2008 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes
2016 dan wel verkloot met de pitstop van Ricciardo. Maar ik deel je sentiment. Één overwinning en een morele overwinning de afgelopen vijf jaar in het hybride tijdperk maakt Monaco nu niet echt het Red Bull terrein.pinda powerrr schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:44:
[...]
Ja, echt een onwijs RBR territorium...![]()
2018 Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer
2017 Sebastian Vettel Ferrari
2016 Lewis Hamilton Mercedes
2015 Nico Rosberg Mercedes
2014 Nico Rosberg Mercedes
2013 Nico Rosberg Mercedes
2012 Mark Webber Red Bull-Renault
2011 Sebastian Vettel Red Bull-Renault
2010 Mark Webber Red Bull-Renault
2009 Jenson Button Brawn-Mercedes
2008 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes
Dan zou ik nog eerder Mexico Maxico Red Bull terrein noemen, maar met de Honda motor is het ook afwachten hoe die het doet in de ijle lucht aldaar.
Ik ben eerder benieuwd how het chassis het daar doet. Dat was het grote pluspunt afgelopen jaren, niet dat de Renault daar zoveel beter liep (eerder MB en Ferrari slechter).RobertMe schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:55:
[...]
2016 dan wel verkloot met de pitstop van Ricciardo. Maar ik deel je sentiment. Één overwinning en een morele overwinning de afgelopen vijf jaar in het hybride tijdperk maakt Monaco nu niet echt het Red Bull terrein.
Dan zou ik nog eerder Mexico Maxico Red Bull terrein noemen, maar met de Honda motor is het ook afwachten hoe die het doet in de ijle lucht aldaar.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Klopt, maar in ieder geval STR reed toen met die Frankenstein motoren. Ze moesten grid penalties nemen om met motoren te rijden die waren samengesteld uit allemaal oude motoren omdat Renault geen onderdelen meer had om een daadwerkelijke nieuwe motor te maken.Roamor schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:42:
Was in 2017 Max in Mexico niet zo'n beetje de enige niet ploffende Renault?
Overigens is toen volgens mij één Renault fabrieksauto uitgevallen met een ander technisch probleem. Maar de stelling dat er maar één Renault aangedreven auto was gefinisht klopt volgens mij wel.
Ik begreep dat Renault een grotere turbo heeft/had dan Ferrari en Mercedes en daardoor hadden ze minder vermogensverlies in de ijlere lucht in Mexico.VidaR-9 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:02:
[...]
Ik ben eerder benieuwd how het chassis het daar doet. Dat was het grote pluspunt afgelopen jaren, niet dat de Renault daar zoveel beter liep (eerder MB en Ferrari slechter).
Bron: https://www.autosport.com...e-was-so-strong-in-mexico
[ Voor 9% gewijzigd door Danfoss op 08-05-2019 20:16 ]
Stiekem hoop ik dat Williams een dijk van een upgrade heeft die ze meteen de 10 in brengt, ijdele hoop vrees ik...
Een wit gespoten Mercedes chassis en aero met 2 Rolls Royce hulpmotoren gaat ze nog niet de top 10 in helpen. Kubica is gewoon flauwekul allemaal... die rijdt daadwerkelijk voor het zgn “spek&bonen” mee. Russel zal vast wel kunnen rijden, maar het is maar gissen of die echt zo goed is. We hebben nu vaak genoeg gezien dat het F2 en F3 suprême niet per definitie iets te zoeken heeft in de F1.pilskes schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:42:
Stiekem hoop ik dat Williams een dijk van een upgrade heeft die ze meteen de 10 in brengt, ijdele hoop vrees ik...

Wat irritant trouwens dat die races in Europa niet meer om 14u zijn. Kom nu in de knoop met uit eten gaan... 😋
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Dat zal mogelijk het verschil kleiner gemaakt hebben, maar het verschil lag natuurlijk duidelijk in het verbruik van de banden en daar had de motor echt niks mee te maken.Danfoss schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:13:
[...]
Ik begreep dat Renault een grotere turbo heeft/had dan Ferrari en Mercedes en daardoor hadden ze minder vermogensverlies in de ijlere lucht in Mexico.
Bron: https://www.autosport.com...e-was-so-strong-in-mexico
Want? Hoe vroeg zit jij normaal gesproken in een restaurant dan? 15:10 beginnen, 16:40 klaar. Kun je nog half Nederland door op weg naar een restaurant.Leoon. schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:05:
Wat irritant trouwens dat die races in Europa niet meer om 14u zijn. Kom nu in de knoop met uit eten gaan... 😋
[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 08-05-2019 22:22 ]
In dit geval vroeg doordat we lang willen tafelen en 't 20u dicht gaat.MikeyMan schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:21:
[...]
Want? Hoe vroeg zit jij normaal gesproken in een restaurant dan? 15:10 beginnen, 16:40 klaar. Kun je nog half Nederland door op weg naar een restaurant.
Het was of 16.30 of 17u of 18.30 (restaurant gaat 20u dicht en we willen onbeperkt pannenkoeken eten, niet echt optie
+ is ook nog even ruim halfuur rijden
[ Voor 4% gewijzigd door Oekol op 08-05-2019 22:25 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Misschien valt max wel in de eerste bocht uit.. dan tijd genoeg om pannenkoeken te eten.. maar dan zal je vast geen honger van krijgen. Meer een brok in je keel 😢
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Als ik ermee onder pannenkoeken uit kom, wil ik zelfs een korfbalwedstrijd wel als excuus gebruiken
Deze reactie lezende... wat zijn wij hier toch een “schatjes” vergeleken bij de tweakers in het voetbal topic momenteel.Nickrsd schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:40:
Misschien valt max wel in de eerste bocht uit.. dan tijd genoeg om pannenkoeken te eten.. maar dan zal je vast geen honger van krijgen. Meer een brok in je keel 😢

Ja, tot hij er wel uit ligt door een ander.. GRO ofzo..Turbo-Puppy schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:48:
[...]
Deze reactie lezende... wat zijn wij hier toch een “schatjes” vergeleken bij de tweakers in het voetbal topic momenteel.![]()
dan gaat het daar 2 dagen over
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Valt "pannekoeken eten" nu ook al in de categorie "op restaurant gaan"/"uit eten gaan"?Leoon. schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:25:
[...]
In dit geval vroeg doordat we lang willen tafelen en 't 20u dicht gaat.
Het was of 16.30 of 17u of 18.30 (restaurant gaat 20u dicht en we willen onbeperkt pannenkoeken eten, niet echt optie)
+ is ook nog even ruim halfuur rijden
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Niet als je ze thuis maakt en eet maar als je dat buiten de deur doet, jaKenhas schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:25:
[...]
Valt "pannekoeken eten" nu ook al in de categorie "op restaurant gaan"/"uit eten gaan"?
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Vroeger waren het alleen bij uitzondering meer dan 3 coureurs of team bazen. Nu zitten er altijd meer lijkt wel.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ze gaan deze nieuwe toch ook in Monaco gebruiken. Na Spanje gaat hij naar Italie om daar op het ponton te worden gebouwd waarna ze hem de haven inslepen.RobertMe schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:13:
[...]
Zwembad is zoals @TrekDr0p al zegt alleen in Monaco. Waar ze uberhaupt al een ander/groter Red Bull Energy Station hadden, volledig opgebouwd op een ponton en voor het race weekend wordt dat naar Monaco gesleept.
[YouTube: The Red Bull Energy Station: How it is built and moored for the Monaco Grand Prix!]
https://redbullracing.redbull.com/article/f1-holzhausWhile simplicity lies at the heart of our new Energy Station’s function, it’s certainly a very complex structure. So, just to keep things interesting, after the Circuit de Barcelona-Catalunya, the crew will be taking it down in a hurry, transporting it to Imperia on the Italian Riviera, and rebuilding it there on a barge, to be towed to Monte Carlo.
MuddyMagical schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:58:
[...]
Ze gaan deze nieuwe toch ook in Monaco gebruiken. Na Spanje gaat hij naar Italie om daar op het ponton te worden gebouwd waarna ze hem de haven inslepen.
[...]
https://redbullracing.redbull.com/article/f1-holzhaus
offtopic:
Dat klopt mijn reactie toch. Zwembad hebben ze alleen in Monaco, waar ze een ander/groter energy station hebben. Dat het normale energy station daar onderdeel van is doet niks af aan het feit dat het in Monaco anders/groter is opgezet, incl. zwembad
Dat klopt mijn reactie toch. Zwembad hebben ze alleen in Monaco, waar ze een ander/groter energy station hebben. Dat het normale energy station daar onderdeel van is doet niks af aan het feit dat het in Monaco anders/groter is opgezet, incl. zwembad
De eerste fotos vanuit de pilane in Spanje:
How about some early pitlane & paddock pics from Barcelona? Check out our AMuS gallery!
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 8 mei 2019
AMuS: https://t.co/s60pQhzcQd pic.twitter.com/tqNKS6WKPo

[ Voor 16% gewijzigd door MuVo op 09-05-2019 10:27 ]
Jammer nog niet echt foto's van RBR.MuVo schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:26:
De eerste fotos vanuit de pilane in Spanje:
[Twitter]
[Afbeelding]
Maar ja die zullen wel tot morgen willen wachten met alles prijsgeven
Ik verwacht vanmiddag wel wat foto's, aangezien ze dan naar de scruteneering moeten.TrekDr0p schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:52:
[...]
Jammer nog niet echt foto's van RBR.
Maar ja die zullen wel tot morgen willen wachten met alles prijsgeven
Van Merc zijn al wat dingen gezien, zoals andere spiegels en barge boards. Er wordt gezegd dat Merc de halve auto heeft aangepast, dus we gaan het zien.
-
McLaren heeft iig flink geknutseld aan de bargeboards, inclusief nieuwe Ferrari style voorvleugel:

[ Voor 67% gewijzigd door Grimmie187 op 09-05-2019 11:02 ]
Zo, na even een uitstapje naar het voetbal, kunnen we ons weer concentreren op de F1. Normaal volg ik voetbal maar "van een afstandje", maar nu was ik ineens elke wedstrijd aan het kijken. Back to normal!
Veel teams roepen natuurlijk al een tijdje dat vanaf Barcelona de updates echt gaan komen. Wij hier in het topic weten dat ook al vanaf de testdagen naar Barcelona toe wordt gewerkt (wordt er dan volgend jaar naar Zandvoort toe gewerkt???)
Heel erg benieuwd wat alle nieuwe flapjes gaan brengen. En waar ik nog het meeste op hoop, is dat we niet weer een Merc 1-2 gaan krijgen, beetje spanning vooraan is wel wenselijk
Veel teams roepen natuurlijk al een tijdje dat vanaf Barcelona de updates echt gaan komen. Wij hier in het topic weten dat ook al vanaf de testdagen naar Barcelona toe wordt gewerkt (wordt er dan volgend jaar naar Zandvoort toe gewerkt???)
Heel erg benieuwd wat alle nieuwe flapjes gaan brengen. En waar ik nog het meeste op hoop, is dat we niet weer een Merc 1-2 gaan krijgen, beetje spanning vooraan is wel wenselijk
Haas y Alfa Romeo no estrenarán motor Ferrari evo en Barcelona
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 9 mei 2019
Haas and Ferrari won't run the upgraded Ferrari engine in Barcelona .
Ze durven het blijkbaar toch niet aan.
-
Alfa wil niet vanaf plek 19 en 20 starten denk ik, die zitten al in gridstraf territory
PSN
Durft Alfa niet of durft Ferrari niet?
Spaans heeft hij het over Haas en Alfa en Engels Haas en Ferrari ??
Ik wist niet dat de Engelse vertaling van Alfa opeens Ferrari was
@TrekDr0p & @Raikkonen_WC
Ik had dat idd nog niet gezien
Moet je ook maar niet op Twitter kijken tijdens saaie meetings
Ik had dat idd nog niet gezien
Moet je ook maar niet op Twitter kijken tijdens saaie meetings
-
Ik dacht laat ik eens even kijken hoe het zit met FP1... En toen kwam het besef dat het pas donderdag is

Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.