In ieder geval een wijze les dat je met die Renault geen divebombs kan makenhoevenpe schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:13:
[...]
Ricciardo zal nog wel met weemoed terugdenken aan zijn RB vermoed ik.
Mijn boefje is liev!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
In ieder geval een wijze les dat je met die Renault geen divebombs kan makenhoevenpe schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:13:
[...]
Mijn boefje is liev!
dat zou deze race ook een dnf zijn geworden. dus ik denk dat dat wel meevalt.hoevenpe schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:13:
[...]
ora et labora
Met welk doel?hoevenpe schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:46:
Enige wat ik niet snap is dat ze Max niet verse gele banden gaven toen Charles naar binnen ging, met 58s voorsprong kon dat makkelijk.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Belangrijker nog: hij had de instructie om de kerbs te mijden, er was echt iets mis met zijn PU of in ieder geval met die van Gasly waardoor ze met hem voorzichtiger werden.DaniëlWW2 schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:34:
[...]
Met welk doel?
Het hele weekend krijgen ze de banden al niet snel op temperatuur. Verder was P4 gegarandeerd binnen terwijl er met een pitstop wat mis kan gaan. Daarnaast kan je met koude banden de auto net even verliezen en dat is einde race. Nee, die P4 binnenhalen en hopen dat er nog wat mis gaat ervoor was hier de betere keuze.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik zie niet helemaal in hoe LEC vandaag strategisch geslachtofferd is. Wat had Ferrari moeten doen, hem eerder binnenhalen en dan een tweestopper of uit laten rijden op de snel achteruit gaande rode banden? Ik denk dat in beide gevallen dit resultaat het maximaal haalbare was vandaag.JB schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:09:
Controleert ook iemand die fuel-flow bij Ferrari?Man wat gingen die hard... Voelde wel weer als geslachtofferde LEC ook al heeft hij dat een beetje aan zichzelf te danken, reed ie IMHO te lang door, waardoor ie P4 kon vergeten.
Ook nog weinig gezien over RIC zijn actie, apart dat Ziggo daar geen aandacht aan besteedde
[...]
Dan kan die Ocon in ieder geval ook uit beeld. Man man man, pleur toch eens op met dat gezichtGeen enkele testrijder komt zo vaak in beeld
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
... plus 2 strafpunten.Spotmatic schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:12:
Het schijnt dat RIC als straf voor het achteruit inrijden op Kvyat in Spanje 3 plaatsen achteruit op de grid wordt gezet.
[ Voor 8% gewijzigd door Resurrect1 op 28-04-2019 17:44 ]
Inderdaad. Je kon max 15-20 ronden op die supersoft (rode) banden, hij moest minstens tot ronde 30-35 op de soft (geel) rijden. Puur een probleem van de startplek. Enige alternatief was een 2-stopper.Mugwump schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:41:
Ik zie niet helemaal in hoe LEC vandaag strategisch geslachtofferd is. Wat had Ferrari moeten doen, hem eerder binnenhalen en dan een tweestopper of uit laten rijden op de snel achteruit gaande rode banden? Ik denk dat in beide gevallen dit resultaat het maximaal haalbare was vandaag.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Tja, of hij miste wat grip of het was glad. Ik heb de radio's verder niet gehoord.Grrrrrene schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:37:
[...]
Belangrijker nog: hij had de instructie om de kerbs te mijden, er was echt iets mis met zijn PU of in ieder geval met die van Gasly waardoor ze met hem voorzichtiger werden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Klopt. Op elk ander circuit zou hem buiten laten met het idee om Bottas en Hamilton ophouden zodat Vettel kon aansluiten strategisch verstandig zijn geweest. Leclerc zijn kans om P4 te halen tov Max wordt daardoor wel opgeofferd maar gezien Gasly zijn prestaties nog altijd een gegarandeerde P5.gambieter schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:44:
[...]
Inderdaad. Je kon max 15-20 ronden op die supersoft (rode) banden, hij moest minstens tot ronde 30-35 op de soft (geel) rijden. Puur een probleem van de startplek. Enige alternatief was een 2-stopper.
Ik kom net dit op Twitter tegen.DaniëlWW2 schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:47:
[...]
Tja, of hij miste wat grip of het was glad. Ik heb de radio's verder niet gehoord.
Ik wacht gewoon even af wat er nu met Gasly was.
😱 NO! After climbing from P20 to P6 Pierre is forced to stop his car at the side of the road with a suspected driveshaft failure 🇦🇿 #AzerbaijanGP #F1 pic.twitter.com/m0SRSMAJWT
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 28 april 2019
-
Niet Honda maakt mij blij.Edd schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:49:
[...]
Ik kom net dit op Twitter tegen.
[Twitter]
Ze vermoedden dus een aandrijfas.
Vandaar waarschijnlijk dat Max ook de instructies kreeg om een bepaalde kerb te ontzien,
Extra puntje, maar als het risico op problemen te groot was kan ik het wel begrijpen. 12 punten is 2 meer dan verwacht.DaniëlWW2 schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:34:
Met welk doel?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik weet ook niet wat er met Gasly was, maar het team zei tegen Max "Please avoid all kerbs" waar hij eerst alleen die in bocht 16 moest mijden. Ik heb het 2e deel van de race onboard van Max met team radio geluisterd, ik weet dit vrij zekerDaniëlWW2 schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:47:
[...]
Tja, of hij miste wat grip of het was glad. Ik heb de radio's verder niet gehoord.
Ik wacht gewoon even af wat er nu met Gasly was.
Kijk eens een paar reacties boven je. Waarschijnlijk dus de aandrijfas.Grrrrrene schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:53:
[...]
Ik weet ook niet wat er met Gasly was, maar het team zei tegen Max "Please avoid all kerbs" waar hij eerst alleen die in bocht 16 moest mijden. Ik heb het 2e deel van de race onboard van Max met team radio geluisterd, ik weet dit vrij zeker
Red Bull is natuurlijk niet gewend aan een motor die zoveel PKs levertEdd schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:49:
[...]
Ik kom net dit op Twitter tegen.
[Twitter]
Ze vermoedden dus een aandrijfas.
Vandaar waarschijnlijk dat Max ook de instructies kreeg om een bepaalde kerb te ontzien,
Ik zie hem zo zitten op die grote berg geld. En daar gaat een traantje....hoevenpe schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:13:
[...]
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
-
Vrij naar Cruijff: ik heb nog nooit een zak geld een 'shoey' zien doen...Ome Ernst schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:56:
Ik zie hem zo zitten op die grote berg geld. En daar gaat een traantje....
Verwijderd
Ben bang dat we RIC dat de aankomende tijd helaas ook niet zien doenhoevenpe schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:59:
[...]
Vrij naar Cruijff: ik heb nog nooit een zak geld een 'shoey' zien doen...
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Gewoon invoeren dat RIC een shoey moet doen met de zweetschoenen van de racewinnaar. Stukje extra motivatie.Verwijderd schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:00:
[...]
Ben bang dat we RIC dat de aankomende tijd helaas ook niet zien doen
Nee, dit was volgens mij in turn 3 (mogelijk 2, daar is ook zo'n stukje rechtdoor in een haakse bocht).Mugwump schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:01:
Was de bocht waar Ric did deed niet dezelfde als waar de RBs vorig jaar crashten?
Anders ben ik wel bereid, volledig belangenloos, een paar van mijn schoenen ter beschikking te stellen. Geheel kostenloos natuurlijk.ThomasG schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:02:
[...]
Gewoon invoeren dat RIC een shoey moet doen met de zweetschoenen van de racewinnaar. Stukje extra motivatie.
Daar denken teambazen en coureurs anders overVerwijderd schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:31:
[...]
Ik ben zeker niet anti Verstappen maar ben wel wat realistischer. Verstappen wordt gigantisch opgehemeld terwijl hij gewoon een Formule 1 racer is, niets speciaals.
[ Voor 13% gewijzigd door matthijst op 28-04-2019 18:19 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Ja, maar... Ehmmatthijst schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:13:
[...]
Daar denken teambazen en coureurs anders over
https://www.autosport.com...-10-drivers-vote-revealed
https://www.formula1.com/...yax07yDWQom8Ei0mqmum.html
Hamilton 1, Verstappen 2.
Ok, hier komt ie. Ocon word door de teambazen maar matig gewaardeerd, en door zijn collegas al helemaal niet.
Sommigen hebben iets speciaals..... bijvoorbeeld iets als: op je 17e al f1 coureur zijn, jongste gp winnaar allertijden en in zijn eerste 21 levensjaren al 85 gps gereden, 23 podia gescoord en 5 overwinningen in een auto die eigenlijk altijd al de 5-na-snelste auto is geweest.
[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-04-2019 18:59 ]
Wil je ons erbuiten laten ?
[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-04-2019 18:40 ]
Omdat hij op dat moment toch al van alle kerbstones af moest blijven omdat er potentieel een driveshaft probleem was (oorzaak uitval Gasly). Hij was dus kansloos geweest voor de snelste ronde tov leclerc die probleemvrij rondreed.hoevenpe schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:46:
Enige wat ik niet snap is dat ze Max niet verse gele banden gaven toen Charles naar binnen ging, met 58s voorsprong kon dat makkelijk.
een treffende spreuk
Lachend naar de bank lopenOme Ernst schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:56:
[...]
Ik zie hem zo zitten op die grote berg geld. En daar gaat een traantje....
Nouja, leuk dat je hier een anti-verstappen campagne voert, maar ik hoop dat je zelf ook doorhebt dat jouw mening absoluut niet de trend is. Ben zelf geen absolute verstappen-fan, maar met zo'n post doe je hem toch echt te kort. Ik denk persoonlijk dat Max toch echt wel een echte topper is en ik zou Vettel en Hamilton ook niet samen op de bovenste tree zetten. Verder is het wat mij betreft enigszins gek dat je dan Leclerc als onbewezen talent (nog mooi ff een crash meegepakt dit weekend) wel op nummer twee plaatst en Bottas (of all ppl) op #3.
[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-04-2019 18:41 ]
Er staat letterlijk dat het de ranking is van de drivers zelf. Hoe is dat niet hun eigen mening?
Vettel is ontzettend overrated. Zie alleen al hoe hij zichzelf en z'n team eind vorig seizoen en begin dit seizoen ontzettend veel punten heeft gekost door eigen fouten. Dat is niet hoe een gedeeld nr 1 met Hamilton zich gedraagt. Leg me eens uit waarom je vindt dat hij (momenteel) boven Verstappen staat?Dag kloontje.![]()
Wie is "we"?Dag kloontje.![]()
[ Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-04-2019 18:42 ]
Denk dat LeClerc Vettel inmiddels al voorbij is. Ik was lang Vettel fan, maar hij maakt erg veel fouten onder druk. Hamilton heeft mindere periodes gehad mentaal en is daar sterker van geworden. Bottas (zonder baard) is echt een middelmatig coureur. Ben echt benieuwd wat Rosberg hem heeft verteld over hoe Hamilton te verslaan.
[ Voor 24% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-04-2019 18:41 ]
Financieel helemaal binnen was hij toch al. Waarom dan nog kiezen voor geld en niet voor sportief succes ?
Met de wetenschap (vermoedenOme Ernst schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:40:
[...]
Financieel helemaal binnen was hij toch al. Waarom dan nog kiezen voor geld en niet voor sportief succes ?
Ik gun het hem hoor, maar binnenharken zou ik pas doen als je bij het team zit wat alles wint, en jij degene
bent die alles wint.
Je bedoelt die kwalificatie waarbij VER ruim voor de rest stond na de eerste run en RIC in zijn tweede run flink verbeterde en daardoor nipt sneller was dan VER zijn eerste run en VER door nukken van de Renault motor zijn eigen tijd niet kon verbeteren?Erapaz schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:38:
was Max te snel af voor pole in Mexico
Jouw mening is feitelijk? Bijzonder.
[ Voor 24% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-04-2019 18:43 ]
Aan de andere kant heeft VER altijd wel een excuus als z’n prestatie tegenvalt.RobertMe schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:42:
[...]
Je bedoelt die kwalificatie waarbij VER ruim voor de rest stond na de eerste run en RIC in zijn tweede run flink verbeterde en daardoor nipt sneller was dan VER zijn eerste run en VER door nukken van de Renault motor zijn eigen tijd niet kon verbeteren?Waar de tweede run normaliter dus altijd sneller is en VER zonder issues mogelijk dus zijn eigen tijd had verbeterd en dus ook sneller dan RIC was geweest.
Nou ja, als je denkt dat Ricciardo bij Renault op de 5e plaats zou kunnen rijden, boven zowel Max als Gasly in een RBR, dan moet je naar mijn inziens van goede huize komen om dat uit te leggen.Mugwump schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:42:
[...]
Jouw mening is feitelijk? Bijzonder.
De "feiten" zijn op het moment Bottas / Hamilton / Vettel / Verstappen / Leclerc afgaande op de stand. Daar valt heel veel aan te nuanceren. Zoals het feit dat materiaal vrij bepalend is, dat Leclerc pech heeft gehad waardoor hij derde had kunnen staan en ga zo maar door.
Dat zijn allemaal zaken waarover we kunnen discussiëren en twisten op basis van argumenten. Ik zie echter niet zoveel argumenten in je post, maar meer een mening zonder onderbouwing geponeerd als feit.
Back on topicRequiem19 schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:46:
[...]
Aan de andere kant heeft VER altijd wel een excuus als z’n prestatie tegenvalt.
Mexico had hij gewoon pole moeten hebben, ook met lichte engine breaking issues.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Kimi had een aantal jaar geleden in z'n achteruit in Monaco de voorvleugel van Magnussen eraf gereden.Rene schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:53:
Hoeveel rijders kunnen er eigenlijk zeggen dat ze iemand achteruitrijdend uit de race gereden hebben? Bedoel dan bewust R inleggen en rijden, niet achteruitrollend na en apin bijvoorbeeld?
Is dit en primeur?
[ Voor 25% gewijzigd door ThomasG op 28-04-2019 18:56 ]
Nee hoor, was in mijn jeugd heel succesvol:Rene schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:53:
Hoeveel rijders kunnen er eigenlijk zeggen dat ze iemand achteruitrijdend uit de race gereden hebben? Bedoel dan bewust R inleggen en rijden, niet achteruitrollend na en apin bijvoorbeeld?
Is dit en primeur?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Chevy454 schreef op zondag 28 april 2019 @ 19:03:
Is het vermoeden van de aandrijfas van de RBR van Gasly al bevestigd? Dan zou het dus geen motorplof zijn en was de Honda motor dus nog in orde.
-
een treffende spreuk
Iedere rijder vind zichzelf altijd de beste, in ieder geval, dat roept men naar buiten. Maar je gaat mijD-Ed schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:42:
Met de wetenschap (vermoeden) dat hij niet de groei van Max bijhoud en nu nog kan cashen?
En tevens stukje legendarische racehistorie op Zandvoorthoevenpe schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:55:
[...]
Nee hoor, was in mijn jeugd heel succesvol:
[YouTube: André van Duin - Achteruitrijden 1979]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ach qua stats deed RIC het absoluut niet slecht tegen Max, alleen het laatste jaar verloren. Hoewel ik zelf denk dat Max wel beter was (ook het 2e jaar al), denk ik dat RIC wel genoeg vertrouwen in zichzelf zou kunnen hebben om dat nog om te draaien.Ome Ernst schreef op zondag 28 april 2019 @ 19:13:
[...]
Iedere rijder vind zichzelf altijd de beste, in ieder geval, dat roept men naar buiten. Maar je gaat mij
niet wijs maken dat ze voor zichzelf ook wel weten of ze wel of niet beter zijn dan een andere.
En in dit geval speelde natuurlijk ook dat Max gezien wordt gezien als de "Boy Wonder" van Marko.
In dat licht bekeken is cashen niet eens zo een slecht idee.
een treffende spreuk
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Chiron schreef op zondag 28 april 2019 @ 19:13:
En tevens stukje legendarische racehistorie op Zandvoort
en zodra iemand buiten de baan komt "Me gras!"hoevenpe schreef op zondag 28 april 2019 @ 19:23:
[...]
offtopic:
Kunnen we volgend jaar bij de F1 van Zandvoort op start-finish weer de commentaar-positie van meneer Vreugdevol neerzetten?
Benieuwd hoe die het uitvallen van Renault beschrijft...
ora et labora
RB was vandaag niet lekker met zn pit stopsbasvn schreef op zondag 28 april 2019 @ 19:21:
snelste pitstops (pit entry tot pit exit)
[Afbeelding]
Float like a butterfly, sting like a bee.
fixedMartinusz schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:14:
[...]
RB was vandaag niet lekker met zn pit stops
Ferrari wilde eigenlijk met beide mannen op geel starten (Vettel zat ook op geel in Q2). Achteraf gezien een blunder want de soft heeft een te hoge operating temperature window voor de race pace in Baku (dit jaar). De medium met zijn lagere temp window was echt veeeeel beter.Z___Z schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:20:
Ik denk dat LeClerc vandaag sowieso niet had gewonnen, ook al had hij Q3 gereden en Pole gepakt. Hij ging dan starten op geel, terwijl Vettel op rood zou starten omdat hij op geel Q3 niet had gehaald. Daarmee zou LeClerc net als nu op geel moeten doorrijden tot lap 30. Daarmee zou hij waarschijnlijk op P4 terecht zijn gekomen eind van de race.
een treffende spreuk
Float like a butterfly, sting like a bee.
een treffende spreuk
Gezien Verstappen daarna te horen kreeg om in ieder geval de curbstone in T16 te vermijden (en volgens "on-board kijkers" daarna om überhaupt de curbstones te vermijden) zal het vermoeden wel ergens in die hoek liggen.pro_6or schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:29:
Gasly is geen domme jongen. Hij begrijpt ook wel dat hij voor nu gewoon moet doen wat hij vandaag deed.
De straf was peeeeeep. Kleine kanttekening van mij, waarom is zijn drive shaft gebroken? Heeft hij een muurtje gepakt? Of was het bittere pech.
Denk niet dat hij daar veel tegen had kunnen doen. Verstappen was gewoon sneller, als hij hem niet voorbij had laten gaan, dan was dat hooguit een ronde later vanzelf wel gebeurd (of wellicht zelfs op hetzelfde punt). Gok dat teamorders daar niet heel veel mee te maken hadden, hoewel ze misschien wel zijn gegeven. Baku is niet echt een baan waar je makkelijk je plek kan houden met dat lange rechte stuk + DRS.RobertMe schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:35:
[...]
Gezien Verstappen daarna te horen kreeg om in ieder geval de curbstone in T16 te vermijden (en volgens "on-board kijkers" daarna om überhaupt de curbstones te vermijden) zal het vermoeden wel ergens in die hoek liggen.
Daarnaast is het natuurlijk de vraag waarom Gasly aan de kant gingIs dat zoals de meeste hier hopen "Verstappen is de nummer een en die moet ik geen strobreed in de weg leggen" of puur "Verstappen heeft nieuwe banden, ik niet, we rijden een andere strategie dus ik moet hem niet ophouden".
Het was gewoon de ongekende trekkracht en het vermogen van de Honda waar de aandrijfas niet tegenop kon.RobertMe schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:35:
[...]
Gezien Verstappen daarna te horen kreeg om in ieder geval de curbstone in T16 te vermijden (en volgens "on-board kijkers" daarna om überhaupt de curbstones te vermijden) zal het vermoeden wel ergens in die hoek liggen.
Ze zeiden niks, maar Gasly keek alleen maar in zijn spiegel en liet Max er overduidelijk voorbij. Het was eigenlijk een teamorder zonder dat deze gegeven hoefde te worden. Ik gok dat het wederzijds respect was om elkaars race niet te comprimeren.Daarnaast is het natuurlijk de vraag waarom Gasly aan de kant gingIs dat zoals de meeste hier hopen "Verstappen is de nummer een en die moet ik geen strobreed in de weg leggen" of puur "Verstappen heeft nieuwe banden, ik niet, we rijden een andere strategie dus ik moet hem niet ophouden".
[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-04-2019 20:47 ]
Na het eind van de race (tijdens de ronde terug naar de pits) kon je op de onboard van Max horen dat het team hem vertelde dat LEC nogmaals naar binnen was geweest om de snelste ronden te pakken en dat zij het ook overwogen hadden maar niet gedaan omdat Max geen set nieuwe softs meer had en ze het nut er dus niet van inzagen. Max reageerde toen dat hij het daarmee eens was.hoevenpe schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:46:
[ Voor 26% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-04-2019 21:04 ]
Testing, one, two ...
Versere banden, een groter gat, en dezelfde compound banden die die potentieel ook niet op temperatuur kreeg? Klinkt inderdaad als de ideale manier om op het podium te komen.DaniëlWW2 schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:53:
En helaas gaat Gasly toch eruit gegooid worden door Marko.![]()
Toen Gasly stopte ging Max net het rechte stuk op. Hij kreeg meteen de waarschuwing dat als er een SC komt, dat hij naar binnen moest duiken. Vettel was ook niet te zien dus die had de pitsstraat gemist, net zoals Mercedessen. De VSC ging aan nadat Max bocht 1 had gehad. Max meteen grrr, maar het maakte niks uit want VSC.
Had Gasly dus zijn auto slechter geparkeerd en net iets eerder een SC afgedwongen, dan had Max een gratis pitstop kunnen maken en er vlak achter kunnen hebben gezeten met verse banden terwijl Vettel en de Mercedessen dit niet hadden gekund. Dus Marko zal niet blij zijn.
Max had gepit en Pierre nog niet, dit had weinig met teamorders te maken en alles met gezond rijders verstand van nummer 10.DaniëlWW2 schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:39:
Ik gok dat het wederzijds respect was om elkaars race niet te comprimeren.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Juist. Max en Daniël hebben beide in het verleden hetzelfde voor elkaar gedaan. Ophouden nu was gewoon dom geweest en dat is Gasly niet.hoevenpe schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:09:
[...]
Max had gepit en Pierre nog niet, dit had weinig met teamorders te maken en alles met gezond rijders verstand van nummer 10.
Het was anders geweest als ze beide ongeveer even snel waren geweest met evenveel stops.
een treffende spreuk
Fair enough.RobertMe schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:09:
[...]
Versere banden, een groter gat, en dezelfde compound banden die die potentieel ook niet op temperatuur kreeg? Klinkt inderdaad als de ideale manier om op het podium te komen.
Gezien hoe het nu is afgelopen had het wel wisselen geen garantie gegeven dat het dan wel goed ging. Want die nieuwe set was na die tijd aan VSC misschien ook prut geweest en dat het weer een tijd duurde voordat ze weer goed werkten.
Ik denk dat zeker nu het moment waarop de VSC ten einde kwam ook nogal een rol speelde. VSC stopte net toen hij bocht 7 (haakse rechts richting kasteel) uit kwam. Gevolg was dat hij te hard op het gas ging en alle kanten op glibberde. Daardoor nam zijn gat met Vettel ineens enorm toe.
Nu je het daar toch over hebt. Dit was wel de eerste race dit seizoen dat er geen Renault PU kapot ging. Ze maken dan toch vorderingen.hardware-lover schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:09:
@DaniëlWW2, een "Renaultje" doen bedoel je? 🤡
[ Voor 73% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-04-2019 21:21 ]
een treffende spreuk
Had vandaag voor het eerst weer het idee dat Gasly toch wel kan rijden, haalde auto's in op plekken waar ik dacht.. huh hoe dan?pro_6or schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:12:
[...]
Juist. Max en Daniël hebben beide in het verleden hetzelfde voor elkaar gedaan. Ophouden nu was gewoon dom geweest en dat is Gasly niet.
Knokken om plaats is nog niet nodig geweest. Alleen in China bij de start had het evt gekund en toen was Pierre ook uiterst voorzichtig. Max is ook gewoon sneller in pace op dit moment en Pierre zit in een situatie waarin je geen gekke dingen moet doen.
Ik twijfel nog. Leek beter te gaan, maar nog way off pace. Ben zeer benieuwd naar BarcaArcticWolf schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:38:
[...]
Had vandaag voor het eerst weer het idee dat Gasly toch wel kan rijden, haalde auto's in op plekken waar ik dacht.. huh?En dan is uitvallen met een gebroken driveshaft toch wel zuur
Hij komt er langzaam (pun intended) aan. Op dat moment zat hij wel op nieuwe mediums (de allerbeste raceband vandaag) in een superieure Red Bull (tov F1.5 wagens).ArcticWolf schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:38:
[...]
Had vandaag voor het eerst weer het idee dat Gasly toch wel kan rijden, haalde auto's in op plekken waar ik dacht.. huh hoe dan?En dan is uitvallen met een gebroken driveshaft toch wel zuur
een treffende spreuk
Hoe bedenk je hetDaniëlWW2 schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:53:
En helaas gaat Gasly toch eruit gegooid worden door Marko.![]()
Toen Gasly stopte ging Max net het rechte stuk op. Hij kreeg meteen de waarschuwing dat als er een SC komt, dat hij naar binnen moest duiken. Vettel was ook niet te zien dus die had de pitsstraat gemist, net zoals Mercedes. De VSC ging aan nadat Max bocht 1 had gehad. Max meteen grrr, maar het maakte niks uit want VSC.
Had Gasly dus zijn auto slechter geparkeerd en een SC afgedwongen, dan had Max een gratis pitstop kunnen maken en er vlak achter kunnen hebben gezeten met verse banden terwijl Vettel en de Mercedessen dit niet hadden gekund. Dus Marko zal niet blij zijn.
Ik denk dat Williams geen problemen heeft met Renault, als die zo doorgaan haalt Williams ze nog wel in.DoeEensGek schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:44:
Geen idee wat McLaren en Williams volgend jaar willen maar kan me voorstellen dat ze die Renault ook wel een beetje zat worden.
Ik ben soms een woordentovenaar.
Het was eigenlijk ook doodsaai ja. De regie zal ook weer niet hebben geholpen want in het middenveld zal genoeg gebeurd zijn. Hebben we uiteraard helemaal niks van gezien, alweer. Maar voor RBR blijft er bij mij de hoop. De achterstand in vermogen is niet dramatisch meer en hopelijk krijgen we binnenkort wat Newey magie waardoor Verstappen mee kan gaan doen voor podia. Als de Mercedessen elkaar dan blijven bevechten, dan zijn er potentieel kansen.Maar even een serieuzere noot over deze race. Want dit wacht spektakel oersaai. Nee misschien waren de verwachtingen ook wel te hoog. Op zich biedt deze baan altijd wel wat brokken of crashes. Die waren er volop maar niet tijdens de race. Ik denk dat we toch wel een kleine kopie van Spa '98 in onze verwachting hadden na al die crashes in de F2 en kwalificaties. Goed die bleef uit Mercedes deed waar ze goed in zijn, verdwijnen aan de horizon. Vettel hobbelt er verlaten achteraan en Max moest weer toegeven dat hij het gevecht niet aan kon met Vettel. De Mercedessen had hij waarschijnlijk na bocht 1 al uit zijn hoofd gezet. Goed Bottas laat eindelijk is een beetje tandvlees zien, daar ben ik blij om. Als Hamilton weer kampioen wil worden moet hij ook maar zich bewijzen tegenover zijn teamgenoot. Niet door wat flauwe ordertjes en een half regeltje in zijn contract. Laten we hopen dat Bottas dus gewoon doorgaat op de weg die hij nu is ingeslagen. Ja, Max en de Ferrari's zullen zeker nog wel wat upgrades krijgen en daar ben ik ook wel positief over maar Mercedes laat gewoon zien dat ze weer over het beste materiaal beschikken. Red Bull verwacht ik zeker nog wel een power winst te maken, maar Ferrari moet toch echt de zaakjes op orde krijgen. Het excuus van Red Bull dat ze een nieuwe motor leverancier hebben en dus niet gelijk vooraan mee konden doen, dat excuus kan Ferrari dus niet gebruiken. Die hadden inmiddels toch wel de aansluiting moeten vinden met Mercedes. Wat mij betreft een hele slechte zaak. Zeker nu ze Leclerc erbij hebben die laat zien dat hij voorin mee wil rijden. Ze hadden natuurlijk nooit die teamorder eruit moeten gooien 2 weken geleden. Ze zitten nu niet in de positie om een duidelijke nummer 1 en 2 te hebben. Vond Gasly trouwens goed rijden! Jammer dat hij alleen weer een slokje uit de verkeerde beker nam. Liet echt van zich zien en positief! Hoop dat ie wat stabieler gaat rijden voor Red Bull, dat ze weer helemaal kunnen concentreren op Verstappen.
De race was dus tot net voor de VSC wat leuker aan het worden. Na de Vsc liet Hamilton zich nog ff opnaaien voor de snelste ronde en dacht daarna nog ff de overwinning binnen te halen. Mooi dat Bottas die niet liet aftroeven. Een seizoen of 2 geleden ging Bottas gewoon opzij als Hamilton er zo bij kwam. Dat is nu wel anders. Dit was eigenlijk mijn grootste vreugde momentje van vandaag. Dat zegt ook wel iets over de race.. Misschien waren de verwachtingen te hoog.
Denk wel dat liberty en consorten zich nog eens achter de oren krabben, dit willen ze juist niet, die willen spektakel. Of zouden hun die putdeksel losh.. nee dat zal niet.![]()
Conclusie: Negatief over Ferarri, geen gelul die moeten beter! Mercedes zoals verwacht zaakjes op orde. Red bulls goeie keuze die Honda! Nu langzaam die POWER opvoeren en dan zit wel knor dit seizoen. Gasly... als ie maar stabiel 6e wordt is er niks aan de hand. Renault tja.. ze missen kracht ze missen stabiliteit en hun auto kan het in geen enkele vorm bijbenen. Geen idee wat McLaren en Williams volgend jaar willen maar kan me voorstellen dat ze die Renault ook wel een beetje zat worden. Hopen dat Spanje leuker gaat zijn! Alweer de 5e! Gaat hard.
Kan heel goed dat er een reactie is verdwenen, maar ik weet niks van verkeerds gezegd. Er is weer redelijk wat weggegooid naar aanleiding van een of andere kloontrol die het topic kwam verzieken, waar vervolgens iedereen op ging reageren. Duurde helaas ook iets langer dan ik had gehoopt om die eraf te schoppen waardoor het ook maar door bleef gaan.@DaniëlWW2 Heb ik iets verkeerds gezegd dat ik een post mis? Kan me de inhoudt niet meer herinneren.![]()
Max kwam anders verdomd dichtbij Vettel net voor de VSC... Dat had nog interessant kunnen worden als die er niet was geweest.DoeEensGek schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:44:
[...]
Max moest weer toegeven dat hij het gevecht niet aan kon met Vettel.
Het is gewoon knap dat je er een auto omheen weet te breien die dan ook nog eens structureel op 4 rondjes wordt gezet door een auto met dezelfde motor ... ze hadden letterlijk dat blok in iedere willekeurige sedan kunnen gooien, en dan waren ze sneller geweest. Het is dus eigenlijk niet te bevatten hoe slecht dat Williams chassis en aero concept wel niet moet zijn.RobertMe schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:54:
[...]
Je zou het niet zeggen, maar Williams rijdt met de motor die afgelopen 4 seizoenen veruit het beste was, de Mercedes
Ja, en en dan vol teleurstelling de race eindigen in de wetenschap dat die alsnog 4e was geworden met alle risico's van dien. Vettel had hem all day long teruggepakt in de DRS zones.Zeara schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:08:
[...]
Max kwam anders verdomd dichtbij Vettel net voor de VSC... Dat had nog interessant kunnen worden als die er niet was geweest.
[ Voor 28% gewijzigd door Turbo-Puppy op 28-04-2019 22:11 ]
[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 28-04-2019 22:18 ]
Zo ver terug geschroefd dat ze zelfs achteruit gingen rijden.NotSoSteady schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:17:
Renault moest ook weer eens met teruggeschroefde motoren rijden, had het nog niet gelezen maar blijkbaar stopt dat nooit.
Zonde dat dat gevecht uiteindelijk niet kwam.Zeara schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:08:
[...]
Max kwam anders verdomd dichtbij Vettel net voor de VSC... Dat had nog interessant kunnen worden als die er niet was geweest.
[ Voor 32% gewijzigd door DoeEensGek op 28-04-2019 22:18 ]
Het zou me eerlijk gezegd niet eens verbazen als naderhand blijkt dat de zgn. Renault 2019 motor gewoon een 1:1 kopie is van de 2018 spec C waar RBR even mee gereden heeft. Dat ding hebben ze getracht betrouwbaarder te maken en zo full time in een semi Q-stand te rijden ... dat resulteert er dan in dat ze om de haverklap stuk gaan. Ik geloof er gewoon geen reet van dat Renault even over de winter een nieuwe motor gebouwd heeft en daarmee ook nog eens pk's wist te vinden. Het is ze is nooit gelukt, dus waarom nu wel ..NotSoSteady schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:17:
Renault en McLaren moesten ook weer eens met teruggeschroefde motoren rijden, had het nog niet gelezen maar blijkbaar stopt dat nooit.
Verwijderd
Gas heeft juist net z'n 1e oke race gereden.. zonder die uitval beurt was hij 6e. Na een start uit de pit is dat prima (maximaal)zetje01 schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:21:
Wordt het niet eens tijd dat KVY stoeltje ruilt met GAS?
Waarom precies? Vandaag uiteraard buiten beschouwing gelaten is Kvyat ook niet perse meteen top. Denk dat ze dan bij wijze van net zo goed voor Albon kunnen gaan. Sure, een rookie en druk. Maar Kvyat heeft al bewezen daar ook niet perse mee om te kunnen gaan.zetje01 schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:21:
Wordt het niet eens tijd dat KVY stoeltje ruilt met GAS?
VER rijdt veel te snel bij hem weg.Verwijderd schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:28:
[...]
Gas heeft juist net z'n 1e oke race gereden.. zonder die uitval beurt was hij 6e. Na een start uit de pit is dat prima (maximaal)
[ Voor 3% gewijzigd door zetje01 op 28-04-2019 22:35 ]
Mag ik een teiltje?
Duurde helaas ook iets langer dan ik had gehoopt om die eraf te schoppen waardoor het ook maar door bleef gaan.
Volgens maakt het bijna niet uit wie ze naast VER zetten, hij rijd ze allemaal het snot voor de ogen.zetje01 schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:33:
[...]
VER rijdt veel te snel bij hem weg.
Bij de andere topteams zitten de coureurs veel dichter bij elkaar.
edit: en @RobertMe
-
En Kvyat is uit zijn Red Bull stoeltje gehaald omdat uit de data bleek dat Verstappen beter was. En Kvyat was al langzamer dan Ricciardo en in 2018 had Ricciardo ook al moeite om Verstappen bij te benen. Dus hoe denk je precies dat Kvyat Verstappen gaat bijbenen?zetje01 schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:33:
[...]
VER rijdt veel te snel bij hem weg.
Bij de andere topteams zitten de coureurs veel dichter bij elkaar.
edit: en @RobertMe
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq