Dat klopt ook. Die zogenaamde inhaalactie die Hamilton op Bottas kon maken in de laatste 3 rondes was alleen bedoeld om Mercedes weer in beeld te rijden voor het publiek op televisie.
jammer dat @Anoniem: 525104 zo reageert want alles wijst er op dat je gewoon gelijk hebt.FunkyTrip schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:31:
[...]
Ik ben nog steeds van mening, dat als je Verstappen in een Mercedes zet hij Hamilton ver achterlaat en eenzaam race in race uit op 1 eindigt zonder calamiteiten.
Misschien is de auto van Red Bull alleen maar competitief doordat VER er in rijdt en dat elke andere rijder op 40 seconden van de nummer 4 (een Ferrari) 5e en 6e worden.
Leclerc, Vettel, Verstappen, Ricciardo, Raikonen en wellicht nog wat grijze talenten zouden allemaal hetzelfde moeten kunnen doen in die auto onder gelijke omstandigheden ... ik zie geen aanleiding om te denken dat het anders is nu Bottas in principe gelijke prestaties levert, en dat was nou niet bepaald een hoogvlieger toen die bij Williams vandaan kwam.
Ik begrijp dat WK's echt niet komen aanwaaien, maar om te denken dat alleen Hamilton WK kan worden in die auto is volstrekte onzin.
Ja.... helemaal niet denigrerend. Geef dan tenminste inhoudelijk toelichting.

[ Voor 15% gewijzigd door Turbo-Puppy op 29-04-2019 19:39 ]
Ik weet het niet zeker. Hamilton in huidige vorm heb je denk ik wel gelijk. Maar als het echt moet en hij hervindt zijn vorm van de tweede helft van vorig jaar, dan lijkt hij me toch wel een stukje beter dan bv RIC en RAI.Turbo-Puppy schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:38:
[...]
Ik begrijp dat WK's echt niet komen aanwaaien, maar om te denken dat alleen Hamilton WK kan worden in die auto is volstrekte onzin.
[...]
Het is gewoon de Ronaldo van het racen. Irritant maar goed. VER is Messi!Krankenhausen schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:10:
[...]
Ik weet het niet zeker. Hamilton in huidige vorm heb je denk ik wel gelijk. Maar als het echt moet en hij hervindt zijn vorm van de tweede helft van vorig jaar, dan lijkt hij me toch wel een stukje beter dan bv RIC en RAI.
Mijn boefje is liev!
@Turbo-Puppy 'alles wijst erop' is natuurlijk evengoed een uitspraak die wat onderbouwing kan gebruiken. Ik denk dat max een beetje beter is dan gedacht (en vooral beter kan aanpassen) en Gasly een beetje slechter.
Het zou wat zijn zeg, dat Mercedes stiekem gewoon een paar secondes sneller is dan de rest van het veld, maar zich gewoon inhouden om de verhaallijn van de F1 te volgen. En dat is het idee dat de andere teams ook een kansje hebben. Al staat aan het eind Mercedes gewoon op 1 en 2 natuurlijk.Woudloper schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:19:
Dat klopt ook. Die zogenaamde inhaalactie die Hamilton op Bottas kon maken in de laatste 3 rondes was alleen bedoeld om Mercedes weer in beeld te rijden voor het publiek op televisie.
Dit dus.
Uiteindelijk zit deze er weer op. Barcelona binnenkort. Zelf hoop ik op een regenrace, eens zien of Mercedes dan nog een 1-2tje maakt.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Ik denk dat Toto Wolff zo moeilijk keek omdat ie een flashback had.
Of hij zag hoe dat de onderling strijd tussen hun piloten toentertijd in Spanje tot tranen leidde,
of hij zag hoe dat Bottas weer dronken ging worden na een overwinning en weer te knuffelig ging worden.
'you guys are the best, i love you guys sooo much'
Of hij zag hoe dat de onderling strijd tussen hun piloten toentertijd in Spanje tot tranen leidde,
of hij zag hoe dat Bottas weer dronken ging worden na een overwinning en weer te knuffelig ging worden.
'you guys are the best, i love you guys sooo much'
Niet een 1-2 Mercedes, maar gezien de kwaliteiten van een zekere Hamilton en Verstappen in de regen word dat in ieder geval wel een spannende race!Soggney schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:34:
Uiteindelijk zit deze er weer op. Barcelona binnenkort. Zelf hoop ik op een regenrace, eens zien of Mercedes dan nog een 1-2tje maakt.
Ben geen Hamilton fan verder, maar die gast weet net als Verstappen wel hoe hij hard een circuit rond moet in de regen.
Hoop daarom al veel langer op een fatsoenlijke regenrace, ben Brazilië 2016 nog lang niet vergeten. Heb echt de hele tijd op het puntje van mn stoel gezeten toen.
YouTube: Max Verstappen's Masterclass | 2016 Brazilian Grand Prix
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Anoniem: 525104
Ach, als je niet tegen een grapje kunt heb jij het ongetwijfeld heel zwaar op het internet of niet?Turbo-Puppy schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:38:
[...]
jammer dat @Anoniem: 525104 zo reageert want alles wijst er op dat je gewoon gelijk hebt.
Leclerc, Vettel, Verstappen, Ricciardo, Raikonen en wellicht nog wat grijze talenten zouden allemaal hetzelfde moeten kunnen doen in die auto onder gelijke omstandigheden ... ik zie geen aanleiding om te denken dat het anders is nu Bottas in principe gelijke prestaties levert, en dat was nou niet bepaald een hoogvlieger toen die bij Williams vandaan kwam.
[...]
Ik vind het een beetje krom om zo een uitspraak te maken terwijl Hamilton al meerdere malen zich wel bewezen heeft. Niet dat Max dat niet gedaan heeft met de jaren, maar hallo. Op Tweakers zijn geen we geen Ziggo nabeschouwing of wel soms?
Hoe vaak zie je dat Lewis een foutje maakt en hoe vaak zien we een foutje van Max. Ja, toevallig was dit weekend niet helemaal foutloos van Hamilton, maar over het algemeen is dat wel vaak het geval. Max heeft echter wat vaker foutjes.
Die foutjes van Hamilton kan je niet zien, gezien het feit hij de hele race niet in beeld is. Ja tegen het einde als hij de finish lijn over gaat.Anoniem: 525104 schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:52:
[...]
Hoe vaak zie je dat Lewis een foutje maakt en hoe vaak zien we een foutje van Max. Ja, toevallig was dit weekend niet helemaal foutloos van Hamilton, maar over het algemeen is dat wel vaak het geval. Max heeft echter wat vaker foutjes.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Anoniem: 525104
Je kan je natuurlijk ook afvragen of dat wellicht de reden is waarom we hem amper zien.Franko P. schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:58:
[...]
Die foutjes van Hamilton kan je niet zien, gezien het feit hij de hele race niet in beeld is. Ja tegen het einde als hij de finish lijn over gaat.
De laatste echte fout die ik mij van HAM kan herinneren is de crash in Brazilë in 2017.
Dan rijd je best netjes als je het mij vraagt.
Dan rijd je best netjes als je het mij vraagt.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Spanje kwam toch niet perse door de strijd. Rosberg viel 'stil' door een verkeerde engine mode, Hamilton wil aanvallen en Rosberg rijdt hem van het circuit af. Als er daar al een schuld bij de onderlinge strijd lag dan was het Rosberg die te agressief deed afsnijden.Hippocampus schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:40:
Verstappen heeft sinds Monaco vorig jaar ook geen serieuze fout meer gemaakt. Dat betekent dus dat hij na 3,5 jaar met foutjes (laatste half jaar daarvan wel een aantal serieuze) nu een jaar 'clean' is.Anoniem: 525104 schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:52:
En ook Hamilton was in zijn beginjaren niet vlekkeloos. Heeft hij bv in zijn beginjaar niet het kampioenschap misgelopen door in China bij een pitstop de grindbak in te rijden? Dat is toch ook een serieuze fout.
De Hamilton van nu vergelijken met de Verstappen van een jaar terug is wel een heel erg scheve vergelijking.
Kan hier een hele discussie over gaan voeren, maar als ik jouw logica volg dan maakt Bottas dus ook geen fouten, aangezien hij ook niet in beeld komt.Anoniem: 525104 schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:01:
[...]
Je kan je natuurlijk ook afvragen of dat wellicht de reden is waarom we hem amper zien.
Er is domweg niets aan om de hele race de Mercedes te volgen, die rijden hun rondjes en klaar. Ongetwijfeld maakt Hamilton foutjes, net zoals elke andere rijder, maar die zullen ws niet zo heel boeiend zijn gezien ze daar vooraan lekker hun ding doen.
Wat een race was dat ja. Veel (onmogelijk geachte) inhaalacties, halve spin van verstappen, vettel's "he pushed me off the track". Voor mij het jaar dat ik in de F1 gerold ben (eerste wedstrijd die ik zag was Barcelona). Volgens mij een jaar dat er veel regeltjes toegevoegd/aangepast/aangescherpt zijn agv verstappenFranko P. schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:43:
Hoop daarom al veel langer op een fatsoenlijke regenrace, ben Brazilië 2016 nog lang niet vergeten. Heb echt de hele tijd op het puntje van mn stoel gezeten toen.
YouTube: Max Verstappen's Masterclass | 2016 Brazilian Grand Prix
Ik mis die tijd nu al
Verkeerde topic, excuses.
[ Voor 98% gewijzigd door Maarten_E op 29-04-2019 22:11 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
ook naar andere topic...
[ Voor 88% gewijzigd door dutchgio op 29-04-2019 22:13 ]
Als iemand durft te beweren dat Verstappen Hamilton wel even ver achter zich laat dan is een inhoudelijke toelichting niet nodig. Dan heb je gewoon te maken met een fanboy die een flinke oranje bril op heeft.Turbo-Puppy schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:38:
[...]
jammer dat @Anoniem: 525104 zo reageert want alles wijst er op dat je gewoon gelijk hebt.
[...]
Sorry, bedoelde eigenlijk in het algemene F1 topic te posten, heb de post hier ge-edit.dutchgio schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:11:
Dat had best een uitspraak van Van Bommel kunnen zijn.
Als dezelfde trend doorzet komt Ferrari nog wel langszij, dat verwacht ik alleen niet.
Vettel reed vorig jaar ook een stuk beter toen de druk er af was.
Je hebt gelijk, had zo een uitspraak kunnen zijn, maar er is een verschil tussen iets denken en iets zeggen.
Reacties / topics lopen door elkaar, het gaat al lang niet meer over Baku, de race was blijkbaar niet interessant genoeg voor dit topic om de dinsdag te halen. Dit topic gaat op slot.
[ Voor 16% gewijzigd door naitsoezn op 29-04-2019 22:16 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.