[F1 2019] Race 4 GP van Azerbeidzjan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste
Acties:
  • 98.898 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:34:
Waarbij Gasly vandaag het andere uiterste was. Ik had ook onboard met audio van Verstappen, en terwijl daar de 'last drivers joining the grid' werd afgespeeld (aan einde van formation lap) reed Gasly pas de pitbox uit.
Het viel mij inderdaad ook op dat Gasly pas erg laat de pitbox uit reed. Hij heeft wel e.e.a. laten zien deze race, maar is nog niet top. Ik hoop dat ze hem wat tijd geven om te wennen.

Vanmiddag heb ik de race niet kunnen zien i.v.m. een familie feest. Mijn broer en ik hadden afgesproken niet stiekum te gaan kijken als de mogelijkheid zich voordeed uit respect voor de familie. Staan er een paar anderen in de keuken stiekum F1 te kijken en vervolgens doodleuk de uitslag bekend maken. 8)7

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Volgens mij heeft Gasly vandaag toch aardig wat ingehaald. Hij kwam naar mijn idee vlot naar voren. Zulke jongens als Verstappen en Leclerc die gelijk een hoop uit een auto weten te halen is uniek. Meeste coureurs hebben altijd wat tijd nodig om te settelen.

Hoe zat dat met Kubica, te vroeg bij de pit exit? Hoe krijgen ze het verzonnen?

[ Voor 14% gewijzigd door DoeEensGek op 28-04-2019 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

DoeEensGek schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:54:
RobertMe in "[F1 2019] Race 4 GP van Azerbeidzjan"

Oftewel; ze zijn vergeten dat de race nu om 10 minuten over het uur begint.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 09:39
DoeEensGek schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:54:
Volgens mij heeft Gasly vandaag toch aardig wat ingehaald. Hij kwam naar mijn idee vlot naar voren.
Overigens waarschijnlijk wel geholpen doordat de eerste pitstops al vanaf ronde 6 waren? Dan schiet het ook wel op. Maar volgens mij heb ik hem ook een inhaalactie daar bovenop na het kasteel zien doen. Ook niet een plek waar normaal veel wordt ingehaald.
Volgens Ted dus omdat ze de procedures niet hadden aangepast na aanleiding van de latere starts sinds 2018. (Dus de :10 starttijd i.p.v. :00).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
RobertMe schreef op zondag 28 april 2019 @ 23:01:
[...]

Overigens waarschijnlijk wel geholpen doordat de eerste pitstops al vanaf ronde 6 waren? Dan schiet het ook wel op. Maar volgens mij heb ik hem ook een inhaalactie daar bovenop na het kasteel zien doen. Ook niet een plek waar normaal veel wordt ingehaald.

[...]

Volgens Ted dus omdat ze de procedures niet hadden aangepast na aanleiding van de latere starts sinds 2018. (Dus de :10 starttijd i.p.v. :00).
Wie? De Fia of Williams? Je weet toch wel hoelaat je op je positie moet zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

DoeEensGek schreef op zondag 28 april 2019 @ 23:07:
[...]

Kubica wilde klaarblijkelijk ook eens tegelijk met de rest van het veld klaar zijn. :+ En who cares, zelfs met 10 minuten voorsprong gaat Williams waarschijnlijk geen race winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
RobertMe schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:34:
Waarbij Gasly vandaag het andere uiterste was. Ik had ook onboard met audio van Verstappen, en terwijl daar de 'last drivers joining the grid' werd afgespeeld (aan einde van formation lap) reed Gasly pas de pitbox uit.
Was toch prima? Zo lang mogelijk banden warmers erop gehad en maar heel even wachten aan het eind van de pitlane.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DoeEensGek schreef op zondag 28 april 2019 @ 23:07:
[...]

Williams, uiteraard. Alhoewel FIA toen ook niet helemaal wakker was na die wijziging in starttijd. De eerste races ging toen nog om :30 (voor de race) de pitlane open, na een paar races is dat toen aangepast naar :40 en dus opnieuw 'half uur voor de start' i.p.v. 'op het half uur voor de start'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

[ Voor 46% gewijzigd door Ome Ernst op 28-04-2019 23:38 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 13:59

pro_6or

amateur_60r

Albon haalt 359, dubbele tow:

[Streamable: Albon 359 kmh insane slipstream vs Giovinazzi and Magnussen]https://streamable.com/l9fne

[ Voor 46% gewijzigd door pro_6or op 28-04-2019 23:52 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Mijn bevindingen na vandaag, race 4 van 21:

- Bottas top, foutloos :)
- Mercedes oppermachtig, want tri-combi coureurs, wagen + tactiek werkt prima, ook omdat
- Ferrari loopt te prutsen, as always, vooral met Leclerc. Meh strategie zorgt voor verloren punten/plekken
- Red Bull deed wat het moest doen: VER kon niet beter dan P4 halen
- GAS pech ondanks de bakwissel! Zonde :(
- McLaren profiteerde van het gebrek aan pace bij vooral Haas
- Perez als vanouds lekker bezig @ Baku
- andere positieve uitschieter: Stroll! Toch mooi P9 gehaald, op slechts 24 seconden van Perez ( = halve seconde per ronde verloren, ruwweg)

Missers en minpunten:

- Achteruitrijden van RIC in de Toro Rosso van Kvyat. Wat de bliep was dat? Check je spiegels!
- Haas race pace is meehhhh
- Williams op ruim 2 ronden gezet in 51 laps. Pijnlijk :o

Na 4 races wordt dit vooral een lang en saai seizoen, met voor het eerst in historie van F1 viermaal een 1-2 op rij van zelfde constructeur :o

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Remy schreef op maandag 29 april 2019 @ 00:13:
Mijn bevindingen na vandaag, race 4 van 21:

- Bottas top, foutloos :)
- Mercedes oppermachtig, want tri-combi coureurs, wagen + tactiek werkt prima, ook omdat
- Ferrari loopt te prutsen, as always, vooral met Leclerc. Meh strategie zorgt voor verloren punten/plekken
- Red Bull deed wat het moest doen: VER kon niet beter dan P4 halen
- GAS pech ondanks de bakwissel! Zonde :(
- McLaren profiteerde van het gebrek aan pace bij vooral Haas
- Perez als vanouds lekker bezig @ Baku
- andere positieve uitschieter: Stroll! Toch mooi P9 gehaald, op slechts 24 seconden van Perez ( = halve seconde per ronde verloren, ruwweg)

Missers en minpunten:

- Achteruitrijden van RIC in de Toro Rosso van Kvyat. Wat de bliep was dat? Check je spiegels!
- Haas race pace is meehhhh
- Williams op ruim 2 ronden gezet in 51 laps. Pijnlijk :o

Na 4 races wordt dit vooral een lang en saai seizoen, met voor het eerst in historie van F1 viermaal een 1-2 op rij van zelfde constructeur :o
En mercedes maar volhouden dat Ferrari sneller is, damage control dit, damage control dat. Wanneer hebben ze gewoon eens de ballen om te zeggen dat Mercedes gewoon weer sneller is zoals al de laatste 6 jaar? :F

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D5PxAL8XoAA4bIu?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D5PxAL8WsAY1oUj?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D5P10thWsAA5nv_?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D5Pmn6zW4AEDvte?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D5QueBmXsAEFijd?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D5QueBoXoAALivm?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D5RDrq5WkAA3Q6J?format=jpg&name=medium

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09 22:19
Ik vond de tactiek van Ferrari helemaal niet zo slecht, wat hadden ze anders moeten doen? Als leclerc veel eerder had gepit waren die softs gaan slijten. Ze hadden ook nog naar de harde band kunnen gaan maar die was nooit warm geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik baal dat ik naderhand (weer) lees dat het in de middenveld veel spannender/interessanter is.
Dat moet ik telkens weer gaan terugkijken via YouTube...

Enkele vraagjes aan degene die f1pro hebben, kan je daar met 2 man tegelijkertijd naar kijken als je je account deelt? (2 verschillende woningen);
Heeft f1pro de meerwaarde die ik hoop dat ze hebben (lees, zelf een beetje de regie over de beelden);
Laatste vraag, hoe is de kwaliteit icm Chromecast?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
talkatoo schreef op maandag 29 april 2019 @ 07:16:
Ik vond de tactiek van Ferrari helemaal niet zo slecht, wat hadden ze anders moeten doen? Als leclerc veel eerder had gepit waren die softs gaan slijten. Ze hadden ook nog naar de harde band kunnen gaan maar die was nooit warm geworden.
Ik vond het een prut tactiek. LEC ging als een warm met door de boter van P10 naar voren. Ze hebben hem op een gegeven moment laten hangen toen iedereen op gele banden sneller was. Dat is het moment dat je even moet nadenken en hem binnen moet halen om te wisselen. Op een gegeven moment verliest hij zoveel tijd dat hij achter VER komt als hij uiteindelijk pit.

Maar dan zou hij ook voor VET kunnen zitten en Ferrari doet er alles aan om het resultaat van VET beter te laten zijn dan dat van LEC. Terwijl, als ik kijk naar de eerste 4 races, LEC duidelijk beter is dan VET. O-)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 10-09 11:54
streamnl schreef op maandag 29 april 2019 @ 07:27:
Ik baal dat ik naderhand (weer) lees dat het in de middenveld veel spannender/interessanter is.
Dat moet ik telkens weer gaan terugkijken via YouTube...

Enkele vraagjes aan degene die f1pro hebben, kan je daar met 2 man tegelijkertijd naar kijken als je je account deelt? (2 verschillende woningen);
Heeft f1pro de meerwaarde die ik hoop dat ze hebben (lees, zelf een beetje de regie over de beelden);
Laatste vraag, hoe is de kwaliteit icm Chromecast?
Voor al uw vragen [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?

Maar even snel een antwoord:
1: ja, maar wel met verschillende feeds. Dus je kan niet twee keer inloggen en twee keer live kijken. 1 scherm met live feed en een ander scherm met bijvoorbeeld een onboard feed kan wel.
2: je hebt gewoon 1 hoofd feed. Die is voor alle zenders zoals Sky en Ziggo hetzelfde. Je kan met F1 tv wel nog extra kiezen voor een onboard cam of de pit street cam. Of live timing en track data
3: Casten naar de Chromecast kan op het moment alleen doormiddel van het casten van een tabblad vanuit je chromebrowser op je computer. De kwaliteit daarvan is doorgaans goed.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Edd schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:53:
Dit is toch wel erg cool gemaakt weer...

[Afbeelding]
Klikken voor grote versie
Geweldig dit... Williams :F

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
asing schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:04:
[...]

Ik vond het een prut tactiek. LEC ging als een warm met door de boter van P10 naar voren. Ze hebben hem op een gegeven moment laten hangen toen iedereen op gele banden sneller was. Dat is het moment dat je even moet nadenken en hem binnen moet halen om te wisselen.
En welke bandjes had je er dan onder gelegd? De witte die waarschijnlijk niet op temperatuur te krijgen waren en die dus ook langzaam op zou rijden, de rode die waarschijnlijk lang niet zo lang mee zouden gaan (alle pitstops van soft => medium waren al voor ronde 15 geweest), of nog een keer de gele waarmee je per definitie voor een tweestop strategie zou gaan om aan het banden reglement te voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:26:
[...]

En welke bandjes had je er dan onder gelegd? De witte die waarschijnlijk niet op temperatuur te krijgen waren en die dus ook langzaam op zou rijden, de rode die waarschijnlijk lang niet zo lang mee zouden gaan (alle pitstops van soft => medium waren al voor ronde 15 geweest), of nog een keer de gele waarmee je per definitie voor een tweestop strategie zou gaan om aan het banden reglement te voldoen?
geel - geel - rood zou het worden. Ja een 2 stopper. Maar ja, bandenmanagement is ook een dingetje. Dan had hij het misschien wel gered.

[ Voor 7% gewijzigd door asing op 29-04-2019 08:31 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:21
De GP van Azerbedjan is toch altijd ontzettend tof met veel actie en een onverwachte uitkomt?
Waarom heb ik deze race de afgelopen jaren altijd (grotendeels) moeten missen, had ik gisteren wel tijd en was de race niet om aan te gluren? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:44

MazeWing

The plot thickens...

Inderdaad! Ook qua bandenstrategie en daarbij horende pitstops zijn raar. Ik vraag me oprecht af of Kubica het seizoen gaat afmaken, want het is gewoon beschamend...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:34
asing schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:28:
[...]

geel - geel - rood zou het worden. Ja een 2 stopper. Maar ja, bandenmanagement is ook een dingetje. Dan had hij het misschien wel gered.
Had hij nog wel een setje geel over? Was het niet met gele banden dat ie in de muur is gevlogen?
Dat setje was dus al weg
Bandenmanagement was sowieso veel moeilijker omdat FP1 afgelast was en daardoor veel minder data
Bensimpel schreef op maandag 29 april 2019 @ 00:40:
[...]

En mercedes maar volhouden dat Ferrari sneller is, damage control dit, damage control dat. Wanneer hebben ze gewoon eens de ballen om te zeggen dat Mercedes gewoon weer sneller is zoals al de laatste 6 jaar? :F
Ongeveer de ganse wereld was ervan overtuigd dat Ferrari veel sneller was. Zou wel zeer arrogant zijn om dan te zeggen dat ze de snelste zijn van het pak. Zeker in Baku zou dat wel een zeer groot risico zijn geweest.

[ Voor 57% gewijzigd door Kenhas op 29-04-2019 08:41 ]

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 17:07
B-Real schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:35:
De GP van Azerbedjan is toch altijd ontzettend tof met veel actie en een onverwachte uitkomt?
Waarom heb ik deze race de afgelopen jaren altijd (grotendeels) moeten missen, had ik gisteren wel tijd en was de race niet om aan te gluren? :(
Altijd?
Van de 3 edities is er 1 leuke race geweest (vorig jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Raven__NL schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:38:
[...]

Altijd?
Van de 3 edities is er 1 leuke race geweest (vorig jaar)
Nouja, ik heb ze tot op heden nog nooit (echt) kunnen zien en voorafgaand aan afgelopen weekend was iedereen (niet perse dit forum) lyrisch want in Baku gebeurt altijd wat, ik kon dat al niet echt plaatsen.

Ik vond en vind het altijd al een zaaddodend baantje in een nietszeggend stadje en dat is gisteren eigenlijk wel weer bevestigd.

Op naar Spanje :)
Het circuit die elke coureur blind kan rijden en waar ze, vanwege het vele testen, eigenlijk geen vrije trainingen hoeven te rijden omdat ze de beste opstelling toch al lang inzichtelijk hebben.

Daarna gelukkig Monaco! :)
Het circuit waar, als iedereen uit de muur blijft, ook weinig aan is omdat er niet ingehaald kan worden.

Tijd voor koffie :P
Nee, bovenstaand is gekheid (met een kleine kern van waarheid) maar Baku kan ik wel missen op de kalender denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
B-Real schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:35:
Race was nu de 4e keer.
2016: super saai
2017: Verschillende safety cars door continue crashes/aanvaringen en uiteindelijk de Vettel rage op Hamilton waar Hamilton dan weer na een rode vlag de headrest los heeft en door FIA de pits in word geroepen
2018: IIRC saai, totdat de Bulls elkaar letterlijk in de wielen rijden. Daarna knotsgek einde met Vettel die zich verremd, klapband bij Bottas, Magnussen die Gasly bijna de muur in rijdt, Grosjean die achter de SC de muur in rijdt
2019: saaaai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 08:50
Ik snap niet waarom verstappen opeens zo ver achter kwam te liggen, zo had hij opeens 2,6 achterstand op verttel, en dit liep later weer op naar 5. Hoe kan dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
G.Scholtens schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:02:
Ik snap niet waarom verstappen opeens zo ver achter kwam te liggen, zo had hij opeens 2,6 achterstand op verttel, en dit liep later weer op naar 5. Hoe kan dit?
Hij kreeg de temperatuur niet meer in zijn banden na de VSC en hij mocht niet meer over de curbs vanwege dat driveshaft incident met GAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:57

Pierre

Van nature lui!

Problemen met zijn banden.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 08:25
Gasly had z'n aandrijfassen aan wokkels gereden (teveel power :9) en dus werd Max verteld om het rustig aan te doen en de kerbs te vermijden, hebben ze het vermogen terug geschroefd om te voorkomen dat bij hem hetzelfde zou gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Banden waren te veel afgekoeld tijdens de VSC en kreeg ze niet meer op temperatuur daarna heeft hij z'n eigen race uitgereden zonder naar voren te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50

Wom

Na de VSC bedoel je? Verstappen had het lastig om temperatuur terug in de banden te krijgen en kreeg van het team te horen dat hij kerbstones moest vermijden. Die combinatie maakte het dat Verstappen tijd verloor op Vettel.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Na de VSC kreeg hij zijn banden niet meer op temperatuur + hij moest van de kerbs afblijven omdat ze niet wisten wat de precieze oorzaak was dat Gasly stil kwam te staan met een kapotte aandrijfas.

edit: lol wtf iedereen is zo snel

[ Voor 3% gewijzigd door MaakmeGek op 29-04-2019 09:07 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Wom

Wom

Nou @G.Scholtens, direct antwoord met een aantal second opinions er bij. Dat is nog eens een service van het Tweakers F1 Topic, of niet? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 07:36

Chiron

Moderator Discord

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

Deze al langskomen? :+

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-08 17:37
Ik weet niet wat ze Bottas tegenwoordig te eten geven, maar die gaat best lekker. Verder wederom een draak van een race, ik kon de oogjes niet openhouden. Max haalt wel gewoon weer het maximale uit de auto, moet eerlijk toegeven dat hij dit jaar toch een stuk volwassener bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
zetje01 schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:33:
[...]

VER rijdt veel te snel bij hem weg.
Bij de andere topteams zitten de coureurs veel dichter bij elkaar.

edit: en @RobertMe
Dat geeft meer aan dat de RBR auto gewoon niet top is. Max heeft de capaciteiten om om die problemen heen te rijden en kan daarmee ook amper aansluiting vinden bij Ferrari/Mercedes maar rijdt daardoor wel Gasly het snot voor de ogen.
Voor Gasly is alles nieuw plus de druk van een topteam en dan een auto waarvan ze sweetspot nog niet helemaal ontdekt hebben én een auto die ook nog eens tekort komt op Mercedes en Ferrari.

Nee, ik ben geen fan van Gasly maar het ligt niet alleen aan hem. Max had het de afgelopen seizoen wat dat betreft makkelijker, want die auto was beter en daarmee kon hij soms stunten (wat ook weer deels aan zijn tatenten lag).

Kvyat rijdt inmiddels als een oude rot en dat is positief. Niet gek ook, want hij heeft inmiddels best wat ervaring. Toch kan rookie Albon hem goed bijhouden en dus denk ik dat daar meer potentie in zit, maar laat Albon maar lekker rijpen bij TR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Race was weer prima om op de achtergrond aan te zetten tijdens onderhoud aan aquarium :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 10:41
Turbo-Puppy schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:09:

Ja, en en dan vol teleurstelling de race eindigen in de wetenschap dat die alsnog 4e was geworden met alle risico's van dien. Vettel had hem all day long teruggepakt in de DRS zones. :)

Neemt niet weg dat ik hem graag Vettel had zien inhalen hoor.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Het was gewoon mooi geweest om te zien hoe dat gevecht zou zijn gegaan. En nog wat extra spanning op het eind kan geen kwaad.

En wie weet... Had Max de hele tijd achter Vettel kunnen blijven hangen om dan met DRS er op de finish voorbij te gaan })

Of... Vettel gaat weer eens super goed om met een beetje druk :+

Beetje dromen zo op de maandagochtend... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Zeara op 29-04-2019 09:27 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 11:12
RobertMe schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:54:
[...]

Ik denk dat Williams geen problemen heeft met Renault, als die zo doorgaan haalt Williams ze nog wel in.
Je zou het niet zeggen, maar Williams rijdt met de motor die afgelopen 4 seizoenen veruit het beste was, de Mercedes
Volgens Abiteboul heeft Renault in Spanje alles op orde, dus ik verwacht een 1/2 voor Renault in Spanje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 05-09 13:48
Met de F1tv app met de sectortijden was het nog wel een ok race om te zien. Geen spectacel, maar best spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:01

JB

Cédric roelt!

ppbruins schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:30:
[...]

Volgens Abiteboul heeft Renault in Spanje alles op orde, dus ik verwacht een 1/2 voor Renault in Spanje :P
Het was me weer een vertoning hoor afgelopen donderdag... Volgens mij zaten Wolf en Horner allebei hun lach in te houden als ie weer uit de fabeltjeskrant aan het voorlezen was...

Zie hierboven dat er beweerd wordt, dat ze met geknepen blokken reden? Is daar berichtgeving van?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Bensimpel schreef op maandag 29 april 2019 @ 00:40:
[...]

Pas als ze de prijs binnenhebben en de druk van de ketel af is. Mercedes maakt niet zomaar het PR-praatje dat Ferrari beter is, ze houden zichzelf er vooral mee voor de gek. Ze zijn er van overtuigd dat ze zwakker zijn. En wat doe je als je zwakker bent? Je zet alles in op beter worden. Dat is hoe ik Mercedes zie, ze liegen tegen zichzelf totdat het de waarheid wordt, dat houdt ze scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
JB schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:33:
[...]

Zie hierboven dat er beweerd wordt, dat ze met geknepen blokken reden? Is daar berichtgeving van?
Dan reed de Hulk met een geknepen blok en billen(bang om hem weer in de muur te parkeren in Baku).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marko doet weer eens een debiele uitspraak. Max kon nog WK worden volgens hem https://www.gptoday.net/n...el-max-verstappen-in-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 08:50
Wom schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:07:
Nou @G.Scholtens, direct antwoord met een aantal second opinions er bij. Dat is nog eens een service van het Tweakers F1 Topic, of niet? :+
Inderdaad, wat een reacties zo snel. Maar duidelijk in ieder geval nu. Had inderdaad wel gehoord dat hij die curves moest vermijden. Maar ging geen belletje rinkelen bij me dat hij daardoor zoveel verlies had.

Beetje jammer van die beslissing, hij zat er zo dicht bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:38:
Marko doet weer eens een debiele uitspraak. Max kon nog WK worden volgens hem https://www.gptoday.net/n...el-max-verstappen-in-2019
We zijn nog maar 4 races onderweg, dus het is mogelijk maar dan moeten die beloofde updates snel komen en werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tja. In theorie kan het natuurlijk nog. Maar dan zal Red Bull wel met flink wat goede updates moeten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Als je puur naar de stand kijkt dan maken Vettel en Verstappen nog wel kans op de titel.

De praktijk is echter dat Mercedes vier 1-2'tjes heeft gescoord, de winnaars wissen elkaar af waardoor het coureurs kampioenschap nog redelijk dicht bij elkaar zit.
Mercedes is dit seizoen niet de allersnelste, maar wel constant supersnel en dat werpt zijn vrucht af.

Als Ferrari het lek boven krijgt, de tactische foutjes wat minder worden en Vettel zich nog iets meer herpakt dan gaat Mercedes het nog zwaar krijgen dit seizoen.

Ik zie RBR/Verstappen nog wel een stapje maken, maar die gaan echt geen rol spelen voor de titel.

EDIT: overigens houdt Mercedes zich ook lekker koest. Je hoort ze geen uitspraken doen over hun performance, proberen een beetje de underdog te blijven en ondertussen hebben ze hun zaakjes (opnieuw) het beste voor elkaar.

[ Voor 15% gewijzigd door B-Real op 29-04-2019 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010

mrc4nl

Procrastinatie expert

warp schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:40:
[...]

Tja. In theorie kan het natuurlijk nog. Maar dan zal Red Bull wel met flink wat goede updates moeten komen.
Zelf ferrari lukt het het niet om de mercedes bij te blijven en die zijn sneller in de kwalificatie., dus ik denk niet dat het RB opeens het gat dicht.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 11:53
Even los van de uitspraak van Marko of het kan of niet..
Wat een recycle nieuws van GPToday... een quote van Marko plaatsen alsof hij het na de race gezegd heeft terwijl het een uitspraak van afgelopen zaterdag was..

https://www.autoblog.nl/n...-nog-op-titelkoers-123798

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Puc van S. schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:45:
[...]

Even los van de uitspraak van Marko of het kan of niet..
Wat een recycle nieuws van GPToday... een quote van Marko plaatsen alsof hij het na de race gezegd heeft terwijl het een uitspraak van afgelopen zaterdag was..

https://www.autoblog.nl/n...-nog-op-titelkoers-123798
Dat valt me de laatste tijd sowieso op. Ik zie bijvoorbeeld vanuit de podcast van Newey met Pinkham van enkele weken terug nog steeds 'nieuwsberichten' naar voren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
B-Real schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:41:

Als Ferrari het lek boven krijgt, de tactische foutjes wat minder worden en Vettel zich nog iets meer herpakt dan gaat Mercedes het nog zwaar krijgen dit seizoen.
Die tactische foutjes zijn er al sinds het vertrek van Jean Todt..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Bottas nog steeds 2e rijder..... :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D5Tj3h1XkAA3IQG.jpg:large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wom

Wom

Je merkte goed de reactie toen Toto zichzelf op de schermen zag, die begon 'spontaan' te lachen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Valt inderdaad op dat Toto minder enthousiast lijkt te reageren als BOT de winnaar is van een GP, maar wellicht komt het ook doordat Mercedes gewoon erg dominant is de afgelopen 5 seizoenen? Hoe kan je steeds opnieuw enthousiast blijven reageren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom

Wom

Dat is ook waar hoor. Voor Mercedes maakt het weinig uit wat de volgorde is van de 1-2, zolang het maar een 1-2 is. Je merkt goed dat er een afspraak is dat men in de eerste paar bochten voor positie mag knokken, om daarna in een vast ritme te zitten. Alle risico wordt er uitgehaald op die manier. Enkel de out en inlaps geven marge zo lijkt het .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ppbruins
Wat is Ocon oud geworden :P

Ocon was ook blij met de overwinning.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D5Qm5VhWkAA_xsv.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door ppbruins op 29-04-2019 10:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 15:50

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

ppbruins schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:20:
[...]

Wat is Ocon oud geworden :P

Ocon was ook blij met de overwinning.
[Afbeelding]
Die gozer ziet zijn stoeltje onder z'n reet verdwijnen, dus dat snap ik wel :P

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Robinvdh5 schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:34:
[...]

Die gozer ziet zijn stoeltje onder z'n reet verdwijnen, dus dat snap ik wel :P
En dat allemaal dankzij een baard en wat pap :+ Ik vind snelle Bottas wel leuk. Volgende race Max eerste na vonken in de zilveren garage? 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Stoelpoot schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:37:
[...]

En dat allemaal dankzij een baard en wat pap :+ Ik vind snelle Bottas wel leuk. Volgende race Max eerste na vonken in de zilveren garage? 8)7
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:27
Mijn indruk deze race was dat VER maar weinig tekort kwam t.o.v. de ferrari's. En m'n indruk is ook dat 't chassis relatief slecht is, dus als ze daar met de aankomende updates een grote stap kunnen maken en 0,2-0,4s/rondje meer verbeteren dan FER en MERC, dan zal VER incidenteel pole kunnen pakken en op racepace serieus mee kunnen gaan strijden om de winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
rik86 schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:48:
Mijn indruk deze race was dat VER maar weinig tekort kwam t.o.v. de ferrari's. En m'n indruk is ook dat 't chassis relatief slecht is, dus als ze daar met de aankomende updates een grote stap kunnen maken en 0,2-0,4s/rondje meer verbeteren dan FER en MERC, dan zal VER incidenteel pole kunnen pakken en op racepace serieus mee kunnen gaan strijden om de winst.
Ferrari is dichter bij Redbull gekomen,

Ik denk dat zei ook op zoek zijn naar een lek ( bug / fout / afwijking ) in hun chassis.

Die zitten niet stil ( wat menigeen lijkt te vergeten )

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 09:58

Spotmatic

Ken sent me

Ik mis het blisteren van de banden bij Mercedes en Ferrari. :'(
Hopelijk komt dat weer terug. >:)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

rik86 schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:48:
Het blijft hopen op Monaco, Hongarije, Singapore of Mexico.
In Q mode komen ze toch nog steeds wat te kort lijkt het.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 19:35
Woudloper schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:16:
Valt inderdaad op dat Toto minder enthousiast lijkt te reageren als BOT de winnaar is van een GP, maar wellicht komt het ook doordat Mercedes gewoon erg dominant is de afgelopen 5 seizoenen? Hoe kan je steeds opnieuw enthousiast blijven reageren?
Nou, als Hamilton wint springt ie wel een gat in de lucht hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:08:
[...]

Italië geef ik ze dit jaar ook een goede kans, vond de performance van de Honda motor gisteren goed en RBR doet het meestal wel redelijk op Monza (en dat was met de Renault).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:48
Waar zit trouwens het verschil tussen Ferrari en RB wat betreft banden temperatuur?
Toen Ver zijn banden warm waren, had hij gewoon een betere race-pace dan de Ferrari, hij reed uiteindelijk een gat van 7 seconden dicht tot aan de VSC, daarna kreeg hij de banden niet meer warm, maar Vettel reed wel van hem weg, waarom had Vettel wel meer temperatuur in zijn banden?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wom schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:12:
Je merkte goed de reactie toen Toto zichzelf op de schermen zag, die begon 'spontaan' te lachen. :P
Dit is toch allemaal een "Hamilton-pleasing-show" :? In begin van seizoen mag Bottas er een paar bij schrijven, maar dit gaat binnenkort wel anders zijn, verwacht ik.. Wat een toneelstuk van "zje Germans". Ook altijd dat schijnheilige underdog gelul. Ze zijn gewoon weer beter dan de rest incl die achterlijke party mode.
Martinusz schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:16:
Waar zit trouwens het verschil tussen Ferrari en RB wat betreft banden temperatuur?
Toen Ver zijn banden warm waren, had hij gewoon een betere race-pace dan de Ferrari, hij reed uiteindelijk een gat van 7 seconden dicht tot aan de VSC, daarna kreeg hij de banden niet meer warm, maar Vettel reed wel van hem weg, waarom had Vettel wel meer temperatuur in zijn banden?
VET gebruikte de fuel-flow van GAS :+

[ Voor 33% gewijzigd door JB op 29-04-2019 11:19 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Vettel had er ook problemen mee:
https://www.motorsport.co...g-factor-ferrari/4377929/

Denk dat Verstappen ook vanwege de driveshaft issues van Gasly meer gas terug nam en daarom ook een stuk langzamer ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit is misschien ook wel een probleem te relateren aan de problemen welke RBR heeft met het huidige aere-pakket/chassis en de mechanische grip. Ik kan me indenken dat ze minder neerwaartsedruk of andere stromingen hebben wat weer problemen geeft om temperatuur in de banden te krijgen.

Een paar races terug gingen ze ook niet al te goed op bepaalde type rubber - al hebben andere teams deze problemen ook (misschien in andere mate).

Dit bevestigd ook wel dat de PO nu vrijwel goed is, maar er werk aan de winkel is qua chassis. Laten we hopen dat deze problemen zijn opgelost met de update in Barcelona :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:40
Spotmatic schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:06:
Dat maakte vorig jaar dat ook anderen soms een kans hadden, nu de banden goed blijven kunnen we de bekers vooraf al per post naar Mercedes opsturen...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-09 14:09
Stoelpoot schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:37:
[...]

Ik gun het Bottas van harte. Toch begon hij vorig seizoen ook echt wel prima afgezien van z'n crash in de Q van Australië. Als hij geen pech had gehad in Baku, dan had hij die gewoon gewonnen en boven Lewis gestaan. De vraag is of hij dit seizoen de goede lijn ook kan doortrekken. Ik hoop van wel, want als Mercedes dan het dominante team is, dan toch liever wel met een onderlinge strijd tussen de coureurs.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
YakuzA schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:08:
[...]

Alleen Mexico is bijna 'zekerheidje'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10-09 22:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mugwump schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:22:
[...]

Ik gun het Bottas van harte. Toch begon hij vorig seizoen ook echt wel prima afgezien van z'n crash in de Q van Australië. Als hij geen pech had gehad in Baku, dan had hij die gewoon gewonnen en boven Lewis gestaan. De vraag is of hij dit seizoen de goede lijn ook kan doortrekken. Ik hoop van wel, want als Mercedes dan het dominante team is, dan toch liever wel met een onderlinge strijd tussen de coureurs.
Net zoals ik het toen Rosberg veel meer gunde, geef ik het dit jaar Bottas.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
ppbruins schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:25:
[...]

Alleen Mexico is bijna 'zekerheidje'.
Dat was voorheen toch zo i.c.m. de Renault motor welke goed functioneerde in de ijle lucht? Dit kan met de Honda motor volgens mij helemaal anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010

mrc4nl

Procrastinatie expert

Razr schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:27:
[...]

Dat was voorheen toch zo i.c.m. de Renault motor welke goed functioneerde in de ijle lucht? Dit kan met de Honda motor volgens mij helemaal anders zijn.
Ik meende dat ze vorig jaar daar met C spec reden, en er een paar andere renaults waren gefloft die race

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
[...]

Ik was even vergeten dat die 'Franse meuk' er niet meer inzit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 10-09 19:18
Banden en geen gas meer mogen geven van het team, Horner heeft ergens in een interview aangegeven dat ze geen risico wouden lopen met VER. Op de teamradio ook nog eens van curbs blijven (in bocht 16, aanloop naar rechte stuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 08:36
mrc4nl schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:28:
[...]

Ik meende dat ze vorig jaar daar met C spec reden, en er een paar andere renaults waren gefloft die race
B spec omdat de C spec dit niet aan kon als ik het me goed kan herinneren.

Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51

oZy

Was het niet zo dat de Merc en Ferrari motoren in ijle lucht hun voordeel verloren? Dus niet persé dat de Renault heel goed was in ijle lucht, maar het voordeel van een goed chassis kwam op die banen sterker naar voren.

En volgens mij heeft het chassis van de RB15 nog helemaal niet het voordeel tov Merc en Ferrari dat ze vorig jaar hadden, dus zo'n zekerheidje is Monaco nog niet denk ik (op basis van de huidige stand van zaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:05
oZy schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:40:
[...]

Was het niet zo dat de Merc en Ferrari motoren in ijle lucht hun voordeel verloren? Dus niet persé dat de Renault heel goed was in ijle lucht, maar het voordeel van een goed chassis kwam op die banen sterker naar voren.

En volgens mij heeft het chassis van de RB15 nog helemaal niet het voordeel tov Merc en Ferrari dat ze vorig jaar hadden, dus zo'n zekerheidje is Monaco nog niet denk ik (op basis van de huidige stand van zaken).
De short wheel-base van de RB15 is natuurlijk wel een voordeel in Monaco. De long wheel-base van Mercedes is daar een nadeel. Maar het gaat voornamelijk om de mechanische grip, en dat is bij de RB15 niet zo goed als voorheen het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

oZy schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:40:
[...]

Voor Mexico staat de downforce op standje maximum en is de turbo terug geschroefd ivm luchtdruk.
Bij Merc/Fer heeft het terugschroeven van de turbo blijkbaar meer effect. (of Renault schroefde hem minder terug dan de concurrentie)
Voor de air/fuel mixture maakt het minder uit omdat de turbo toch wel genoeg compressie geeft om de ideale verhouding te benaderen/bereiken.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
De harde realiteit van dit jaar is dat Merc er met kop en schouders bovenuit steken en een spelletje spelen met de rest .
Ferrari en RBR kunnen er met geen mogelijkheid bij komen .
Was er in de trainingen en Qual nog iets te beleven in Baku in de race was dat in gen geval en toonde Merc de gewoonlijke optocht .

Merc heeft gewoon de techniek , de fabriek en teamorganisatie uitstekend voor elkaar waar de andere teams alleen maar likkenbaardend naar kunnen kijken maar geen kans maken op om hetzelfde niveau te komen .

Jammer maar het zal de komende jaren niet anders zijn .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
mrc4nl schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:28:
[...]

B spec omdat de turbo van de C spec vrijwel gegarandeerd zou ontploffen op die hoogte. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:46

Soggney

Zeekomkommer

@leekers Daar ik niet direct een cultuuromslag bij Ferrari zie gebeuren, zit bij Red Bull het wel wat zakelijker/organisatorisch beter in lijn met Mercedes.
De grootste hindernis om het niveau van Mercedes te halen hebben ze genomen (Renault en hun franse lesser faire buiten, Honda met hun Japanse mentaliteit binnen)
Daarom acht ik de kans dat RBR Mercedes kan bijbenen volgend jaar reëeler dan de kansen van Ferrari.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

leekers schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:08:
De harde realiteit van dit jaar is dat Merc er met kop en schouders bovenuit steken en een spelletje spelen met de rest .
Ferrari en RBR kunnen er met geen mogelijkheid bij komen .
Was er in de trainingen en Qual nog iets te beleven in Baku in de race was dat in gen geval en toonde Merc de gewoonlijke optocht .

Merc heeft gewoon de techniek , de fabriek en teamorganisatie uitstekend voor elkaar waar de andere teams alleen maar likkenbaardend naar kunnen kijken maar geen kans maken op om hetzelfde niveau te komen .

Jammer maar het zal de komende jaren niet anders zijn .
:? volgens mij werd Mercedes flink om de oren gereden in Bahrein, en waren ze in de trainingen in Baku ook niet zo dicht bij de Ferrari te vinden.
Dat Ferrari de bal laat vallen alsof het een baksteen is doet niet af aan het feit dat de Ferrari qua inherente pace echt wel weer op nivo is met de Mercedes.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Spotmatic schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:06:
hardware-lover in "[F1 2019] Race 4 GP van Azerbeidzjan"

@Spotmatic, Pirelli heeft de banden voor dit jaar meer Mercedes (en Ferrari) vriendelijker gemaakt. Ik ben bang dat we de 2018 issues niet terug gaan zien dit jaar. Dat maakt het voor sommige teams (die beter met die banden om konden gaan vorig jaar), weer lastiger om daar het voordeel uit te halen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:20:
[...]

:? volgens mij werd Mercedes flink om de oren gereden in Bahrein, en waren ze in de trainingen in Baku ook niet zo dicht bij de Ferrari te vinden.
Dat Ferrari de bal laat vallen alsof het een baksteen is doet niet af aan het feit dat de Ferrari qua inherente pace echt wel weer op nivo is met de Mercedes.
Op de snellere circuits zit Ferrari er qua snelheid (rechte stukken) goed bij inderdaad, maar de totale pace blijft wel achter bij Mercedes imo.

Trainingen zijn sowieso moeilijk te vergelijken daar je gewoon het programma niet weet (hebben we niets geleerd van de wintertrainingen?). En tijdens de race heb ik ook het gevoel dat de Mercedessen echt nog wel een tandje harder kunnen bij acute dreiging (lees: tegenstander komt in DRS bereik).

Dus wat mij betreft is Ferrari snel op de rechte stukken, maar in het totaalpakket komen ze echt nog wel te kort op Mercedes - en dan hebben we het nog niet over de betrouwbaarheid en strategische beslissingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

De hoge topsnelheid van Ferrari komt ook omdat ze downforce tekort komen. En met deze setup nog iets kunnen. In Baku lijken ze al meer downforce gevonden te hebben.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mocht Ricciardo bijgelovig zijn dan flikkert ie na gisteren zijn roze helmpje in de grijze kliko en draagt ie de "retro" versie voor het vervolg van het seizoen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Shiver23 schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:29:
De hoge topsnelheid van Ferrari komt ook omdat ze downforce tekort komen. En met deze setup nog iets kunnen. In Baku lijken ze al meer downforce gevonden te hebben.
LEC wist er prima raad mee...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Hulk had het trouwens ook totaal niet in Baku he? Beetje angst er in geslopen na zijn vorige crashes aldaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
Ferrari reed met minder brandstof omdat zij op een safety car rekende.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 23:36

FunkyTrip

Funky vidi vici!

RobertMe schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:43:
En Kvyat is uit zijn Red Bull stoeltje gehaald omdat uit de data bleek dat Verstappen beter was. En Kvyat was al langzamer dan Ricciardo en in 2018 had Ricciardo ook al moeite om Verstappen bij te benen. Dus hoe denk je precies dat Kvyat Verstappen gaat bijbenen? :P

Daarnaast heeft Red Bull zelf, waaronder Adrien Newey, al aangegeven dat de auto gewoon niet goed is en Verstappen er het absolute beste uit weet te halen.
Ik ben nog steeds van mening, dat als je Verstappen in een Mercedes zet hij Hamilton ver achterlaat en eenzaam race in race uit op 1 eindigt zonder calamiteiten.
Misschien is de auto van Red Bull alleen maar competitief doordat VER er in rijdt en dat elke andere rijder op 40 seconden van de nummer 4 (een Ferrari) 5e en 6e worden.

Dit dus.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:31:
[...]

Ik ben nog steeds van mening, dat als je Verstappen in een Mercedes zet hij Hamilton ver achterlaat en eenzaam race in race uit op 1 eindigt zonder calamiteiten.
Misschien is de auto van Red Bull alleen maar competitief doordat VER er in rijdt en dat elke andere rijder op 40 seconden van de nummer 4 (een Ferrari) 5e en 6e worden.
Afbeeldingslocatie: https://www.carnavalskleding-arnhem.nl/img/276/1/carnavalskleding-oranje-bril-hartjes-montuur-arnhem.jpg

Doe die bril eens af :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik denk dat in een Mercedes het gros van de coureurs prima presteert.
En als je iedereen een RB15 geeft, dat het nog weleens leuk zou kunnen worden. Maar dan nog rijdt Max Hamilton echt niet zomaar om zijn oren. Hoe makkelijk hij het ook heeft gehad af en toe, hij kan echt wel een bekkie rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 07:46
De Mercedes rijdt momenteel met twee vingers in z’n neus vooraan dus rijden ze niet op de limiet van de wagen. Daardoor kan Bottas ook gewoon het tempo van Lewis aan, omdat ze niet maximaal hoeven te gaan, 3 tienden sneller dan de Ferrari is voldoende. Na de zomerstop als alles wat dichter bij elkaar zit gaan ze open en zal Lewis aan het langste eind trekken. Was ook zo met Rosberg alleen toen had Lewis de pech dat hij een keer uitviel
Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.