[F1 2019] Race 4 GP van Azerbeidzjan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 32 Laatste
Acties:
  • 98.576 views

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:59

nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2019 - GP-Topic Race 4

4. Grand Prix of Azerbaijan
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/IikvbxXJYvs7sCosKNpCfAk2/full.jpg

Data

vr 26 Apr
Free Practice 1:11:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(13:00)
Free Practice 2:15:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(17:00)
za 27 Apr
Free Practice 3:12:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(14:00)
Qualifying:15:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(17:00)
zo 28 Apr
Race:14:10Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(16:10)
 NL-tijd Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.pngLocal time

CircuitBaku Street Circuit
LocatieBaku, Azerbaijan
Lengte6003 m
Aantal race ronden51
Total race afstand306.049 km
Laatste winnaarLewis Hamilton (Mercedes) 1:43:44.291
Top-3 2018HAM, RAI, PER
Pole 2018VET
Lap record1:43:441 - Sebastian Vettel (2016)
LinksFormula1.com

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Nieuw in 2019 zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij Regen (zie onder).

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.
De top 10 van Q2 moet de race starten op de banden waarmee ze in Q2 hun snelste ronde hebben neergezet. Iedereen die buiten die top 10 kwalificeert heeft vrije keuze voor de start van de GP (mits aan het einde van de race voldaan kan worden aan de 2 verschillende compounds en verplichte bandenset regels**)
Eventuele gridstraffen zijn niet van invloed op de startband van Q2 top10 rijders. Ook met een gridstraf moeten zij starten op de in Q2 gebruikte band.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D4QsMeLWsAEJtF_.jpg:large
Regen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O24ymdL4iWrFqhXceMApRQRE/full.jpg
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

GP topic 2019 - 21-01-2019 - nachtnet

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
* DaniëlWW2 zet net de banden in de TS, kijkt ernaar en denkt: Ferrari FFS. :F
Het is Baku Ferrari. Op deze baan gebeuren er altijd wel rare dingen. Iedereen neemt hier zoveel softs mee om klaar te staan voor safety cars. Verder is slijtage hier normaal gesproken laag. Het zou dus makkelijk een een stop race moeten zijn. Je hebt dus geen 5 setjes medium nodig. |:(

In Q1 gebruik je waarschijnlijk een setje, in Q2 twee, voor Q3 weer twee maar je krijgt er nog eentje extra. Dat zijn er dus al vier. Vervolgens verlies je zes setjes in de vrije trainingen die je moet inleveren. Ferrari kan dus vrijwel de gehele vrije trainingen eigenlijk niet op iets anders dan mediums rijden terwijl alle andere teams dat dus wel kunnen en hun auto's kunnen afstellen op banden met de meeste grip. Dat of ze moeten hopen door Q2 te komen op mediums.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:30
Yeah raceweek *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-05 10:31
Present *O*
Toch stom, vond baku eerst helemaal niks.
Nu best een toffe race na alle gebeurtenissen afgelopen paar jaar :P

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Klopt dit nog kwa drs?

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-4K0v-NXvX54/V2MqOXYH_gI/AAAAAAAAEAk/5iu1j-qpyIs3UHB1Oklot7O0x52E0INrwCLcB/s1600/Baku%2BDRS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door monster944 op 23-04-2019 07:38 ]

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:57
DaniëlWW2 schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:29:
Het is Baku Ferrari. Op deze baan gebeuren er altijd wel rare dingen. Iedereen neemt hier zoveel softs mee om klaar te staan voor safety cars. Verder is slijtage hier normaal gesproken laag. Het zou dus makkelijk een een stop race moeten zijn. Je hebt dus geen 5 setjes medium nodig. |:(

In Q1 gebruik je waarschijnlijk een setje, in Q2 twee, voor Q3 weer twee maar je krijgt er nog eentje extra. Dat zijn er dus al vier. Vervolgens verlies je zes setjes in de vrije trainingen die je moet inleveren. Ferrari kan dus vrijwel de gehele vrije trainingen eigenlijk niet op iets anders dan mediums rijden terwijl alle andere teams dat dus wel kunnen en hun auto's kunnen afstellen op banden met de meeste grip. Dat of ze moeten hopen door Q2 te komen op mediums.
Bijzondere keuze idd al scheelt het niet veel met merc. Gezien de lange rechte stukken schat ik hun kans ook wel hoog dat ze q2 ook gewoon doorkomen met medium.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 09:19

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:33

Pierre

Van nature lui!

Zo en ik ben er ook weer bij, is het al zondag _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Tijd voor een podium voor de f1,5

Als het ergens kan is het in Baku.

[ Voor 36% gewijzigd door nachtnet op 23-04-2019 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Komend weekend vrij, dus kan eindelijk de kwali weer live zien!

Ik ben benieuwd wat RB dit jaar met de ontwikkeling kan bereiken, ik vind ze vrij rustig overkomen als ze het over de huidige resultaten hebben.
Misschien dat de update voor Spanje ze echt naar voren gaat helpen en dat ze dat ze dus al een goed beeld hebben van de tijdwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 18:51

basvn

Breezand - NHN

Ben er weer bij!! zin an

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:11
Raceweek!

Baku is tot nu toe telkens nog een race geweest die ik of gemist of deels heb kunnen zien op de een of andere manier. Dat ik een race mis is al zeldzaam, maar dat het ook nog telkens deze is is wel apart.

Komende zondag viert mijn vriendin haar verjaardag, dus hopelijk komt de visite niet te vroeg want ik ben pas vanaf circa 15.30 aanspreekbaar :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nachtnet
Hoe is het trouwens mogelijk dat PER de meeste bokalen uit Baku thuis heeft staan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nCDMUWsrQt2ec0ovkege4Co7/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hhfC9DtFXoXqgSWKwl4aXAtn/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l7EYScjGhkjBe9AjV2LESv3P/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Raceweek en ook weer een F2 race.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 07:44

Mystikal

It never hurts to help!

Zal wel een Mercedes galore worden denk ik.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.planetf1.com/content/uploads/2018/02/1022.6666666666666x767__origin__0x0_Baku_babes.jpg
*O* Baku here we go! *O*

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:16
Gelukkig voor Grosjean rijdt Ericsson dit jaar niet meer mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:20

JB

Cédric roelt!

Hoppa! Benieuwd of Ferrari en RBR potten kunnen breken.. *O*

[ Voor 20% gewijzigd door JB op 23-04-2019 08:42 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Pathogen

Shoop Da Whoop

Heel benieuwd! Baku is een erg aparte baan om te rijden (met spelletjes dan, nooit in het echie gedaan) en levert toch regelmatig vreemde dingen op :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

JB schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 08:42:
Hoppa! Benieuwd of Ferrari en RBR potten kunnen breken.. *O*
Laten we het hopen, want weer een 1-2 van Merc ga ik niet warm van lopen.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:31

TrekDr0p

QR niet scannen

Raceweek :)
Ik doe deze week alleen mee met de race.
Zaterdag tijdens de kwalificatie zit ik in de auto terug naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 11:13

p0st

Dutch Reefer

Here we go again! Ik volg weer mee :) hopen dat het weer net zo'n spektakel wordt als de afgelopen twee jaar!

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:08
Hé, we mogen weer. *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kYZHjVw.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAXGliding
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:45
Erg veel zin in! Hopen op veel spektakel inderdaad.

Accept who you are. Unless you’re a serial killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Verrek, zaterdag koningsdag natuurlijk. De kwalificatie zal ik wel missen vanwege het bierdrinken :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 10:27

koli-man

Bartender!!!!

Aargh, ik kan komende zondag niet (live) kijken.....

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:29:
Verder is slijtage hier normaal gesproken laag. Het zou dus makkelijk een een stop race moeten zijn. Je hebt dus geen 5 setjes medium nodig. |:(
Max deed vorig jaar zelfs een overcut op Ricciardo. Ze slijten niet alleen niet, maar het duurt ook erg lang voor ze op temperatuur zijn. De banden waarmee ze kwalificeerden konden volgens mij makkelijk de hele race afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Lurker present...

Kan m niet kijken dit weekend, maar lees dus gewoon af en toe hier mee.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:31
Weer race week! F2, Quali, FormuleE. savond biertje doen met koningsdag. laat het weekend maar komen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 20:08

Martinspire

Awesomeness

Om de 1 of andere reden verwacht ik dit jaar eigenlijk weer een saaie race zoals de eerste toen ook hardstikke saai was. Nu 2 keer achter elkaar knotsgek, maar op een mogelijke startcrash na, verwacht ik er nu weinig van.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:52

AzzKickah

06-CENSORED

Het wordt weer tijd. Voelt al als 4 weken geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:20

JB

Cédric roelt!

AzzKickah schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:01:
Echt ruk, die 2 weken er tussen :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

AzzKickah schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:01:
Zo erg was die race in China toch ook weer niet ? :P

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:24

Damian

Insane Obtrusion

Tss, kan nog pissed worden hoe makkelijk VET er daar van af gekomen is... Iets met meten met 2 maten....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

Jaja, present (binnen twee pagina's!!! oOo )

Zin in! Hopelijk geen saaie race, China was te erg om naar te kijken, Baku heeft de laatste keren wel wat actie opgeleverd.
En benieuwd of die 20pk erbij bij RBR echt is.

@nachtnet @Jasphur @basvn ik ben er al! :P

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:09

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik ben in ieder geval blij dat het aankomend weekend niet zulk mooi weer wordt als afgelopen weekend. :)

Over weer gesproken:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/91m447.jpg

Gewoon droog dus. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Laatst online: 28-05 07:56
Yes oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:43
We mogen weer :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Stroll op het podium was wel shocking te noemen... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 21:08
Flikt ie zondag gewoon weer hoor. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 30-05 12:58
Toen nog de goede ouwe Massa naast hem zat en hij nog eens iets leerde. Alhoewel ik Stroll bashen, natuurlijk, erg leuk vind, moeten ik ook zeggen dat ik daarna weinig indrukwekkende acties nog heb gezien. Laat staan hoge(re) klasseringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 08:12

Spotmatic

Ken sent me

Ik ga dit weekend nergens meer vanuit, maar een Pérez verwacht ik niet op het podium. :P

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:11
alex3305 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:12:
[...]

Toen nog de goede ouwe Massa naast hem zat en hij nog eens iets leerde. Alhoewel ik Stroll bashen, natuurlijk, erg leuk vind, moeten ik ook zeggen dat ik daarna weinig indrukwekkende acties nog heb gezien. Laat staan hoge(re) klasseringen.
Was Monza ervoor of erna? Als in, die kwalificatie in de regen waarin die P4 werd en doordat de Red Bulls grid penalties hadden hij vanaf P2 starte.

Dat was ook wel een (positief) onverwacht Stroll moment. Verder heeft hij inderdaad naar mijn idee niet veel indrukwekkends laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
RobertMe schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:19:
[...]

Dat was ook wel een (positief) onverwacht Stroll moment. Verder heeft hij inderdaad naar mijn idee niet veel indrukwekkends laten zien.
Hij heeft zich een keer op de eerste startrij gekwalificeerd en ons getrakteerd op een aantal mooie crashes(gelukkig met goede afloop) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 30-05 12:58
RobertMe schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:19:
[...]

Was Monza ervoor of erna? Als in, die kwalificatie in de regen waarin die P4 werd en doordat de Red Bulls grid penalties hadden hij vanaf P2 starte.

Dat was er na inderdaad, was ik helemaal vergeten. Ook dit resultaat was in 2017, maar eindigde Stroll helaas op P7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:11
ppbruins schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:26:
[...]

Hij heeft zich een keer op de eerste startrij gekwalificeerd en ons getrakteerd op een aantal mooie crashes(gelukkig met goede afloop) :P
Nope, dat is wat ik zeg. Hij kwalificeerde volgens mij P4. Maar beide Red Bull hadden gridstraffen door het vervangen van motoronderdelen. Gevolg was dat Stroll toen P2 starte.

Dat was uberhaupt die startopstelling waarbij volgens mij Hamilton (P1) de enige was die nog op de uhm, intermediate grid, op zijn originele plek stond. Door de gridstraffen van de Red Bulls schoof automatisch iedereen achter hen 2 plekjes naar voren. Waarbij er uiteindelijk ook weer coureurs waren die bv een 5 plekken gridstraf pakte (bv voor versnellingsbak) en uiteindelijk nog steeds hoger starte dan dat ze hadden gekwalificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
RobertMe schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:32:
[...]

Nope, dat is wat ik zeg. Hij kwalificeerde volgens mij P4. Maar beide Red Bull hadden gridstraffen door het vervangen van motoronderdelen. Gevolg was dat Stroll toen P2 starte.
Klopt inderdaad, maar strolliebollie zal dat vast anders zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:51

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

We hebben er weer zin in :) , de tijd is helaas niet zo gunstig als de laatste race.
Misschien wel met een ipadje op het balkon lekker in de zon kijken :).

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lochpatje
  • Laatst online: 28-05 00:06
G_Dragon schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:45:
We hebben er weer zin in :) , de tijd is helaas niet zo gunstig als de laatste race.
Misschien wel met een ipadje op het balkon lekker in de zon kijken :).
Dan woon je niet in Nederland zeker? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:51

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

lochpatje schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:09:
[...]

Dan woon je niet in Nederland zeker? ;)
Hoezo de race is om 14:10 en vaak staat het zonnetje dan op mijn balkon :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:12

SuBBaSS

-has Ryzen

Jeej, gaan we weer!

Benieuwd of ik er wat van mee ga krijgen. Zit op koningsdag in (-'de buurt' van) de Vallei der Koningen, maar op hele mooie afstand van het feestgedruis.
Vraag me af of het in Egypte ook mee te pikken is.
Ik ga daar op voorhand maar niet vanuit, om de evt. teleurstelling te voorkomen.
En heb altijd dit topic nog. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ari Gold schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:12:
[...]

Flikt ie zondag gewoon weer hoor. 8)
Als hij dan maar wel het verschil weet tussen de Energy en Radio knop. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Laatst online: 28-05 00:06
G_Dragon schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:14:
[...]

Hoezo de race is om 14:10 en vaak staat het zonnetje dan op mijn balkon :)
Zoals het er nu voorstaat word zondag een natte dag haha, vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppbruins
sjaool schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:22:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://scontent-frx5-1.cdninstagram.com/vp/eb129d6fa157ff98d904cef781b5d8af/5D3C7252/t51.2885-15/sh0.08/e35/s640x640/56492677_661785060908928_3270565393849238374_n.jpg?_nc_ht=scontent-frx5-1.cdninstagram.com

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Laatst online: 16:59
https://f1i.com/news/3345...-any-other-team-mate.html
Racing Point's Sergio Perez delivered a big accolade to Lance Stroll, the Mexican believing the team's new recruit is closer to him in terms of race pace than any other of his previous team mates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:22

Edd

sjaool schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:22:
[...]

Ik vermoed dat er een update is gekomen op het stuur, de Energy en Radio knop zijn daarbij omgewisseld ;)

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D41hb-rXkAAnKmn.jpg:large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hmm, stratencircuit met minimale tire wear, maar alsnog niet de zachtste compounds geselcteerd. 1-stopper S->M (eventueel M->S voor sommigen in de top 6) gegarandeerd, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:14
DeKaerften schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:10:
[...]

Hmm, stratencircuit met minimale tire wear, maar alsnog niet de zachtste compounds geselcteerd. 1-stopper S->M (eventueel M->S voor sommigen in de top 6) gegarandeerd, dus.
Inderdaad. Tenzij het onwijs heet wordt en de bandentemperatuur niet te managen is.
Had van mij allemaal wel een tandje zachter gemogen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:20

Moofnor

King of my castle

Weet iemand waarom 51 x 3 = 49 ipv 153 ? :+

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Moofnor schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:15:
[...]

Finishlijn ≠ Startlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjectB00man
  • Laatst online: 30-05 14:39
Huh wat probeer je hier precies te berekenen ?
Moofnor schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:15:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingDijk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
ProjectB00man schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:32:
Huh wat probeer je hier precies te berekenen ?

[...]
51 * 6.003 = 306.153 km
Dit getal is niet gelijk aan de totale afstand. (306.049 km)

[ Voor 3% gewijzigd door KingDijk op 23-04-2019 14:36 ]

Jack of all trades, master of none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03 20:41
51 ronden x 6,003km = totale afstand van 306,153km
Er staat echter een race afstand van 306,049km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Jajaja, dat zeg ik toch? De finishlijn ligt 4 meter voor de startlijn. B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Je weet natuurlijk sowieso niet wie hoe ver gereden heeft, want de startgrid maakt dat niet iedereen dezelfde afstand af zou leggen, ook al rijden ze allemaal continue dezelfde lijn. Het is ook een beetje raar om hier 6 cijfers significant te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppbruins
lmno31 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:36:
51 ronden x 6,003km = totale afstand van 306,153km
Er staat echter een race afstand van 306,049km
Dat aantal kilometers gaat Williams vast niet halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:28
DeKaerften schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:37:
Je weet natuurlijk sowieso niet wie hoe ver gereden heeft, want de startgrid maakt dat niet iedereen dezelfde afstand af zou leggen, ook al rijden ze allemaal continue dezelfde lijn. Het is ook een beetje raar om hier 6 cijfers significant te gebruiken.
In principe begint de race als je over de startlijn rijdt, en is de race afgelopen als je na het aantal ronde gereden te hebben over de finishlijn komt. Op veel circuits, maar niet allemaal, ligt er finishlijn op een andere plaats dan de startlijn; meestal achter de grid, terwijl de startlijn een paar meter voor de pole position ligt. Omdat de volgende ronde ingaat wanneer je over de finish lijn komt, is het eerste rondje feitenlijk een stuk korter. Als je achteraan de grid start heb je dus een langere afstand, maar totdat je over de startlijn komt rijd je eigenlijk voor spek en bonen. In verschil in de totale afstand is het aantal meters tussen de start en de finish lijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-05 18:21
Yes, het is weer race week *O* ik heb vakantie dus kan alles lekker zien maar nu eerst eens drie pagina's terug lezen :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• B-Real
Edd schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:53:
[...]

Ik vermoed dat er een update is gekomen op het stuur, de Energy en Radio knop zijn daarbij omgewisseld ;)
Klopt, foto van het nieuwe stuur is al opgedoken:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DJTimo schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:37:
Jajaja, dat zeg ik toch? De finishlijn ligt 4 meter voor de startlijn. B)
104 B)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 30-05 06:41
pinda powerrr schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:20:

Zin in! Hopelijk geen saaie race, China was te erg om naar te kijken, Baku heeft de laatste keren wel wat actie opgeleverd.
En benieuwd of die 20pk erbij bij RBR echt is.

@nachtnet @Jasphur @basvn ik ben er al! :P
Ik nu ook!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Martinspire schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:55:
Om de 1 of andere reden verwacht ik dit jaar eigenlijk weer een saaie race zoals de eerste toen ook hardstikke saai was. Nu 2 keer achter elkaar knotsgek, maar op een mogelijke startcrash na, verwacht ik er nu weinig van.
*kuck* bredere neusvleugels *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 20:26
ppbruins schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:39:
[...]

Dat aantal kilometers gaat Williams vast niet halen.
Zullen wij een gok doen hoeveel laps ze aan hun broek krijgen? :D Ik denk zelf -3 laps

Op de lange rechte stuk worden ze voorbij gereden, en dan met name bij bocht 1, aangezien je daar een stabiele auto moet hebben (hoge snelheid/scherpe bocht, dus hard remmen en vertrouwen hebben in je auto dat hij de bocht ingaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 14:13

The_Scarabial

MTB for life!

pinda powerrr schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:20:
Hier nog op de eerste pagina :)

Dit weekend maar eens zien of Ricciardo zijn akkefietje van vorig jaar nog kan herhalen >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:28
Zin in! Met name benieuwd naar de strijd tussen RBR en Ferrari. Ik verwacht dat Mercedes een 1-2 binnen hengelt, want ja: Mercedes.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Maurice079 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:07:
Zin in! Met name benieuwd naar de strijd tussen RBR en Ferrari. Ik verwacht dat Mercedes een 1-2 binnen hengelt, want ja: Mercedes.
Ik denk dat Ferrari ver kan komen dit weekend. Veel rechte stukken en verder stop and go. Als ze in de kwali hoge ogen gooien denk ik niet dat ze snel ingehaald worden.

Maar we gaan het zien. Ik heb er ook zin an! :-)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:00
SuBBaSS schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:20:
Jeej, gaan we weer!

Benieuwd of ik er wat van mee ga krijgen. Zit op koningsdag in (-'de buurt' van) de Vallei der Koningen, maar op hele mooie afstand van het feestgedruis.
Vraag me af of het in Egypte ook mee te pikken is.
Ik ga daar op voorhand maar niet vanuit, om de evt. teleurstelling te voorkomen.
En heb altijd dit topic nog. O+
Haha, ik ga de race proberen te kijken in Marsa Alam. Heb hetzelfde verwachtingsmanagement toegepast als jij😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:12

SuBBaSS

-has Ryzen

DaWayne schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:46:
[...]

Haha, ik ga de race proberen te kijken in Marsa Alam. Heb hetzelfde verwachtingsmanagement toegepast als jij😀
Geinig! Ik zit een kleine 300 km noordelijker maar aan dezelfde kust. B)
Ben gelukkig niet de enige liefhebber in ons reisgezelschap en ik vermoed dan ook dat het wel goed gaat komen (desnoods gaan we ernaar op zoek).

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Alain schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:37:
[...]

Ik denk dat Ferrari ver kan komen dit weekend. Veel rechte stukken en verder stop and go. Als ze in de kwali hoge ogen gooien denk ik niet dat ze snel ingehaald worden.

Maar we gaan het zien. Ik heb er ook zin an! :-)
Rare beredenering... volgens mij is dit toch wel een extreem high DF circuit.
In ondergaande foto zie je nota bene hoe Daniel Max van 15graden extra “rake” voorziet om een nog snellere ronde er uit te persen. :Y

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1904/548866/t7b7xdzV.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

IBTL :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onestone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:25

Onestone

Saabje, 550Nm 400paardjes

Als ik deze gp mis is dat de eerste in ongeveer 25 jaar.
Daarom zojuist een vpn aangeschafd.
Hopelijk dit weekend en over twee weken toch formule 1 kijken in Thailand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Ik blijf het een bijzonder gebouw vinden

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D43NoeXW0AEasjU?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Onestone schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 23:20:
Als ik deze gp mis is dat de eerste in ongeveer 25 jaar.
Daarom zojuist een vpn aangeschafd.
Hopelijk dit weekend en over twee weken toch formule 1 kijken in Thailand.
De echte van Gameren is gevonden jongens. Het is officieel @nachtnet is niet van Gameren :+

Ik lurk ook weer lekker mee. Post nooit zoveel, maar lees altijd graag mee, ga zo door jongens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 21:02

Blokker_1999

Full steam ahead

Moet zelf ook nog nagaan of ik na al die jaren eindelijk eens de Baku race kan kijken. Ook dit jaar zit ik weer aan de verkeerde kant van de wereld.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ryur schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:43:
[...]

Zullen wij een gok doen hoeveel laps ze aan hun broek krijgen? :D Ik denk zelf -3 laps

Op de lange rechte stuk worden ze voorbij gereden, en dan met name bij bocht 1, aangezien je daar een stabiele auto moet hebben (hoge snelheid/scherpe bocht, dus hard remmen en vertrouwen hebben in je auto dat hij de bocht ingaat).
Hoeft niet per se. Van oudsher doen de langzame auto's het juist goed op circuits met lange rechte stukken en low downforce.
De motoren verschillen onderling niet zoveel als dat de aero dat doet, vaak komen de mindere teams relatief goed mee op circuits zoals Monza en misschien ook wel Baku. Daarnaast heeft Williams natuurlijk nog wel steeds een Mercedes achterin liggen.

Afgezien daarvan denk ik ook dat Williams weer stijf achteraan rijdt hoor :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 22-05 16:55
(jarig!)
garriej schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:06:
[...]

De echte van Gameren is gevonden jongens. Het is officieel @nachtnet is niet van Gameren :+

Ik lurk ook weer lekker mee. Post nooit zoveel, maar lees altijd graag mee, ga zo door jongens :)
Is van Gameren dan al 25?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
Ryur schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:43:
[...]

Dan zeg ik 2 laps. Stap vooruit door de terugkeer van Patrick Head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
B-Real schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:21:
[...]

Hoeft niet per se. Van oudsher doen de langzame auto's het juist goed op circuits met lange rechte stukken en low downforce.
De motoren verschillen onderling niet zoveel als dat de aero dat doet, vaak komen de mindere teams relatief goed mee op circuits zoals Monza en misschien ook wel Baku. Daarnaast heeft Williams natuurlijk nog wel steeds een Mercedes achterin liggen.

Afgezien daarvan denk ik ook dat Williams weer stijf achteraan rijdt hoor :F
Vraag me af hoe Williams überhaupt nog genoeg geld kan krijgen voor ontwikkeling. Punten scoren ze niet en wat verdienen de sponsoren nou met een achterhoede team?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Sponsoren zijn er gek genoeg altijd wel te vinden. Die betalen niet zoveel als aan een top 3 team, maar geld komt er wel binnen.
Daarnaast is Williams een van de weinig teams die jaarlijkse zwarte cijfers schrijft en dat is uniek, zeker voor een privateer. Komt doordat ze de door hun ontwikkelde technieken ook verkopen aan het bedrijfsleven.

Toch denk ik niet dat deze situatie langer als dit jaar moet aanhouden, want dan gaat het wel erg hard qua financiën vrees ik.

Veel "kenners" hebben het ook al geopperd, Williams moet eens wat minder eigenwijs zijn en beter kijken naar bijv. Haas en zorgen dat ze zoveel mogelijk gaan inkopen bij Mercedes. Dan zijn ze er sneller weer bovenop als dat ze zelf het lek gaan dichten.

Ik vermoed dat dat ook is wat Racing Point straks meer en meer gaat doen. De centen hebben ze inmiddels, dus lekker inkopen wat ze mogen inkopen bij Mercedes en dit dan gecombineerd met de knappe knoppen van het team en je rijdt (waarschijnlijk) gewoon lekker mee in de top 5 van het constructeurskampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 19:19
Present!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:58
Edit: verkeerde topic :P
Sorry; carry on.

[ Voor 87% gewijzigd door Ample Energy op 24-04-2019 08:57 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 11:27
Present, vanaf het altijd zo warme zonnige Gran Canaria, behalve nu😲

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

https://www.motorsport.co...ine-upgrade-baku/4374796/

En de officiele aankondiging van de nieuwe Honda PU's die er komende race ingeschroefd worden.
ArcticWolf schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:42:
[...]

Vraag me af hoe Williams überhaupt nog genoeg geld kan krijgen voor ontwikkeling. Punten scoren ze niet en wat verdienen de sponsoren nou met een achterhoede team?
En ik vraag me af of je niet even op google of een Wiki kon kijken om te zien hoe groot Williams is, hoeveel geld daarin omgaat en wat hun financiele resultaten waren in de afgelopen jaren ;)

[ Voor 56% gewijzigd door YakuzA op 24-04-2019 09:11 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Williams haalt volgens mij ook best wat geld uit de Williams Heritage. Maar ik zal straks in de koffiepauze eens Googlen inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 20:08

Martinspire

Awesomeness

YakuzA schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:10:
https://www.motorsport.co...ine-upgrade-baku/4374796/

En de officiele aankondiging van de nieuwe Honda PU's die er komende race ingeschroefd worden.
Dan is het te hopen dat ze alle 4 aan de finish komen en elke sessie doorkomen zonder problemen...

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Martinspire schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:44:
[...]

Dan is het te hopen dat ze alle 4 aan de finish komen en elke sessie doorkomen zonder problemen...
Tot nu toe doet de Honda het goed!
Wat problemen bij de STR´s, maar dat is in de vrije trainignen geweest. in de races nog niks geploft!

*klopt af op een mooi stuk hout*

[ Voor 5% gewijzigd door basvn op 24-04-2019 09:56 ]

Pagina: 1 2 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.