[F1 2019] Race 4 GP van Azerbeidzjan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste
Acties:
  • 98.915 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:17
Voor Renault moet het ook wel pijnlijk zijn. Zijn ze verlost van Red Bull en nu begint McLaren weer te presteren. Wat een puinhoop is het daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KlaasjeNL schreef op zondag 28 april 2019 @ 15:51:
Conclusie: De medium is een snellere band dan de soft? Snelste ronde van Leclerc weliswaar op de rode band, maar ook op een nagenoeg lege tank. Pirelli heeft de zaken ook echt niet voor elkaar.
Eind van de race is onder andere omstandigheden die minder goed bij de soft band passen.. Hoop variabelen. niet alleen de compound bepaalt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
sjaool schreef op zondag 28 april 2019 @ 15:54:
[...]

Op een of andere manier vind ieder LEC sympathiek, ik vraag mij alleen af waarom? Omdat hij de mediatraining met politiek correcte antwoorden gevolgd heeft? Ik heb echt geen idee wat hem zo bijzonder maakt. Ik vind een Russel, Norris of Albon minstens net zo sympathiek.
Norris is een aanrader om te volgen op social media. Geniale gozer _/-\o_

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:51
streamnl schreef op zondag 28 april 2019 @ 15:56:
Maar.... Honda is tot nu toe voor Max positief.
Niet de snelste maar ik heb Max niets meer negatief horen zeggen over zijn motor.
d:)b
Jawel hoor, het op de motor afremmen gaat niet lekker

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:27
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Vt63sY5.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Dacuuu op 28-04-2019 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
demonic schreef op zondag 28 april 2019 @ 15:53:
[...]

Heeft allemaal te maken met de banden op temperatuur krijgen.

De rode band heeft uiteindelijke de snelste tijd.. Maar gaat minder rondjes mee, daarom is het geen favoriete band voor de race...

jou conclusie is gewoon fout.
Daarom doet de snelste ronde van Bottas op een oude medium ook nauwelijks onder voor de snelste ronde van Leclerc op een hagelnieuwe soft... Die softs geven gewoon nauwelijks het voordeel dat ze zouden moeten geven.
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2019 @ 15:56:
[...]

Eind van de race is onder andere omstandigheden die minder goed bij de soft band passen.. Hoop variabelen. niet alleen de compound bepaalt.
Klopt. Grootste invloed heeft nog de inhoud van de tank, maar ook meer rubber op de baan zorgt voor snellere ronden. Zowel van een lege tank als meer rubber zouden de gele en rode band evenveel voordeel moeten hebben. De zachtere compound zou dan nog weer enkele tienden voordeel moeten geven. Helemaal ten opzichte van een oude soft. Maar het hele seizoen lijkt het wel alsof de medium naarmate hij ouder wordt, transformeert naar een zachte band met meer grip.

[ Voor 39% gewijzigd door KlaasjeNL op 28-04-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:30
Ahh daar krijgen we die fake tweets weer op de schermen. *Kots*
Dat is iets wat LM dus zeker niet had hoeven doen.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:45
Ahhhh max nu 4e in het wdc

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 28 april 2019 @ 15:56:
[...]

Euh? Hoe past een lichtere auto en een ingerubberde baan minder bij de soft banden?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Het is weer eens ijzig stil in de cool down room want Hamilton won niet...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:11
Jammer van Perez in het begin, daar heeft Max wel 5 seconden verloren.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zondag 28 april 2019 @ 15:57:
[...]
Euh? Hoe past een lichtere auto en een ingerubberde baan minder bij de soft banden?
Later op de dag.. het is een stuk kouder nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Brummetje schreef op zondag 28 april 2019 @ 15:52:
[...]

Tijdens de race hebben ze veel meer brandstof mee ;)
Ja dat snap ik, maar zelfs de snelste ronde scheelt nu al drie seconden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 28 april 2019 @ 15:57:
[...]

Jawel hoor, het op de motor afremmen gaat niet lekker
Voor Honda is het ook wel het eerste jaar dat ze een goeie packaging hebben, kan me voorstellen dat ze eindelijk kunnen beginnen met fine tunen terwijl ze hiervoor alleen maar bezig waren met performance & reliability

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

World Citizen

FreeReef.nl

Rs Sport van 4 naar 7

:N

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 28 april 2019 @ 15:58:
[...]

Later op de dag.. het is een stuk kouder nu.
Nog een reden waarom de soft beter zou moeten werken dan de medium dus...

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:23

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/r9dcaf36f0v21.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=d89529e453332e0acb1c0dbe87dc217ebba2dcd0 :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:21
Terecht hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Wa was er met de motor van gasly

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Maurice079 schreef op zondag 28 april 2019 @ 15:56:
[...]

Norris is een aanrader om te volgen op social media. Geniale gozer _/-\o_
Klopt, ik volg hem al een tijdje op Twitch.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Hamilton inbetween kapsels ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Oh ja, als Bottas een wielrenner was had ik me ook sterk afgevraagd waar deze verbetering vandaan kwam :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Ergens hoop ik stiekem dat als LEC dan zijn eerste F1 race wint, hij uit de auto stapt met de woorden

"It is I, LeClerc."

:D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

wowly schreef op zondag 28 april 2019 @ 15:59:
Wa was er met de motor van gasly
Gearbox las ik hier ergens. Dus niet de motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Wat mij nu wel een leuk idee lijkt is dat de coureurs in de week dat er geen grand prix is een virtuele race tegen elkaar rijden op het circuit van de volgende race. Ik zou dat echt gaan kijken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Amphiebietje schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:01:
[...]

Ergens hoop ik stiekem dat als LEC dan zijn eerste F1 race wint, hij uit de auto stapt met de woorden

"It is I, LeClerc."

:D
Met een Vettel plaksnorretje als vermomming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Raar dat die rode banden helemaal niet sneller waren dan de gele. Die 1 sec per ronde die het verschil zou moeten zijn is het dus totaal niet....

De race van LeClerc was niet verloren tijdens de race, maar al tijdens Q. Starten op geel was gewoon fout. Ze moesten LeClerc door laten rijden om het eind van de race te kunnen halen.

Ferrari had gegokt op een SC. Die kwam niet, waardoor ze dus verloren hadden.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:27
Hamilton die in twee van de 4 GP wordt verslagen door Puppy Bottas in een superieure Mercedes. Ik begrijp werkelijk waar niet dat Hamilton wordt vergeleken met Senna. Hij heeft het geluk dat de Mercedes de V6-era volledig domineert, een auto waar zelfs Lance Stroll WK in zou kunnen worden. Ook dat hij in het WK is verslagen door Rosberg is voor mij een bewijs dat Hamilton geen buitencategorie is.

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenTheStig op 28-04-2019 16:04 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:02:
M
[...]

Hebben we wel dezelfde race gezien? Ik zal als ik jouw was toch maar even terug kijken.
Ik zag dezelfde race. VER liep enkele tienden per ronde in op VET tot de VSC. Daarna verloor hij enkele tienden per ronde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:03

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
M
[...]

Hebben we wel dezelfde race gezien? Ik zal als ik jouw was toch maar even terug kijken.
Voor de VSC had Verstappen een goede racepace, en was sneller dan iedereen. Na de VSC kreeg hij de temperatuur niet meer in de banden, en waarschijnlijk motor iets terug geschroefd. Als de VSC er niet was geweest, had hij nog wel een inhaalpoging op Vettel gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

M
[...]

Max kreeg zn banden niet meer geactiveerd na de VSC. Geen idee welke race jij gekeken hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

M
[...]

Tot het uitvallen van GAS liep VER behoorlijk in op VET hoor. Als die uitvalbeurt van GAS er niet was geweest had ik dat gevecht graag willen zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GAIAjohan
Pirelli heeft het qua banden nooit echt voor elkaar gehad. Jammer dat een bandenstrijd niet meer mag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Ricciardo is in Verstappen modus; och wat een domme fout.

Onze puppy Bottas doet het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

VSC was doorgestoken kaart!!!! :P

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
HMC schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:05:
VSC was doorgestoken kaart!!!! :P
Dus je zegt dat RBR de race van Verstappen heeft verpest? :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:50
JeroenTheStig schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:03:
Hamilton die in twee van de 4 GP wordt verslagen door Puppy Bottas in een superieure Mercedes. Ik begrijp werkelijk waar niet dat Hamilton wordt vergeleken met Senna. Hij heeft het geluk dat de Mercedes de V6-era volledig domineert, een auto waar zelfs Lance Stroll WK in zou kunnen worden. Ook dat hij in het WK is verslagen door Rosberg is voor mij een bewijs dat Hamilton geen buitencategorie is.
Doe normaal. Hoe komt hij anders aan het aantal titels? Mensen denken vaak zo eenvoudig over een WK titel met een dominante auto. Je moet het toch maar even doen he? Mentaal sterk zijn jaar op jaar. Focus elk raceweekend. Heb je zijn quali record gemist? Als Hamilton geen buitencategorie is dan is niemand het 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
En weer vierde, 51 punten na 4 races. Nog niets verloren, vergelijk dat eens met vorig jaar.

Gasly ook stuk beter deze race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:07
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:00:
[...]

Omdat op dit moment met deze race en temperatuur was de medium banden de betere. Het gaat niet altijd om de banden, je moet ook kijken naar de weersomstandigheden en gewicht van de auto. De Red bull had nog wel wat harder gekund dus max moet nog een hoop uit de auto zien te halen.
En een paar rondjes later rijdt Leclerc met nieuwe softs een seconde sneller dan de snelste ronde van dat moment. Wel met iets minder benzine aan boord natuurlijk, maar toch... Ik denk dat Leclerc de motivatie kwijt was door de opnieuw slechte strategie van Ferrari voor hem. Het eerste deel van de race was Leclerc de beste, maar ik blijf er bij dat dat na zijn pitstop niet meer zo was. DOTD zou wat mij betreft dan ook Perez, Sainz of Norris mogen zijn.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Z___Z schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:03:
Raar dat die rode banden helemaal niet sneller waren dan de gele. Die 1 sec per ronde die het verschil zou moeten zijn is het dus totaal niet....

De race van LeClerc was niet verloren tijdens de race, maar al tijdens Q. Starten op geel was gewoon fout. Ze moesten LeClerc door laten rijden om het eind van de race te kunnen halen.

Ferrari had gegokt op een SC. Die kwam niet, waardoor ze dus verloren hadden.
Had het idee dat de rode banden te snel degraden, terwijl je op de geel langer kon pushen, die op het rechte stuk herstelden. De rode band was al op voor het einde waardoor recovery te lang duurde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 20:59

Blokker_1999

Full steam ahead

GAIAjohan schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:04:
Pirelli heeft het qua banden nooit echt voor elkaar gehad. Jammer dat een bandenstrijd niet meer mag
Pirelli maakt de banden zoals de FIA ze wil. Als men morgen banden wenst waarop men heel de race kan doorduwen, dan worden de banden daarvoor gemaakt. Wil men banden die na 10 ronden uit elkaar klappen dan kan dat ook. Het is niet de schuld van Pirelli dat men vraagt om banden die geen volledige race meegaan en waarop je zelfs met 1 pitstop niet heel de race kunt doorduwen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Is LEC niet DOTD geworden omdat iedereen ziet dat hij keihard genaaid wordt door FER??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

MJHH93 schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:07:
[...]

Doe normaal. Hoe komt hij anders aan het aantal titels? Mensen denken vaak zo eenvoudig over een WK titel met een dominante auto. Je moet het toch maar even doen he? Mentaal sterk zijn jaar op jaar. Focus elk raceweekend. Heb je zijn quali record gemist? Als Hamilton geen buitencategorie is dan is niemand het 8)7
Ach, kom op. Iedereen met wat ervaring in een F1 racespel kan met de echter Mercedes zo duizenden GPs winnen. Das kinderspel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

DaniëlWW2 schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:06:
[...]

Dus je zegt dat RBR de race van Verstappen heeft verpest? :+
_O- Zo zou je het kunnen interpreteren.
Ik bedoel meer dat er geen VSC had hoeven komen voor Gasly's veilige parkeer-move. :)

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Doe niet.

[ Voor 192% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-04-2019 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:17
Die VCS moeten ze gewoon schrappen. Vroeger was dat veel beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Matige start Max als je het weer terug ziet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
MJHH93 schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:07:
[...]

Hamilton is ingestapt in een kampioensauto (McLaren) in de F1 en is overgestapt naar een andere kampioensauto (Mercedes). Hij is in een gespreid bedje gekomen.
Vettel heeft tenminste in een Torro Rosso een race gewonnen en heeft moeten vechten voor hij in de RB kampioensauto is komen te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Murc1elag0 schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:08:
[...]

Ik heb er ook enorm last van gehad. Heb ruim één uur in de wachtrij gestaan bij de chatservice van F1. Dit is kort samengevat het antwoord wat ik kreeg.

We are very sorry for the problems you have experienced with F1TV today. We are actively investigating and we will be refunding a proportion of subscriptions of those impacted over the coming days

Dus ik ben benieuwd wat we terug gaan zien..
Ik ben ook benieuwd. Zo dramatisch als vandaag is het nog niet eerder geweest. Eerste 4 rondjes half kunnen kijken. Daarna er steeds worden uitgegooid. Volgens mij was het niet eens een probleem met de stream, maar eerder met de registratie van accounts. Ik moest steeds opnieuw inloggen, waarna de inlogpagina werd opgevraagd, maar ik toch weer in het hoofdscherm kwam waarin ik opnieuw moest inloggen. Soms ik ook ook alleen kiezen voor subscriben ipv inloggen. Heb uiteindelijk BBC-radio via de F1 app geluisterd met beeld van RTL Duitland. Laatste +\- 10 ronden weer kunnen kijken tot aan het begin van de laatste ronde. Toen vloog hij er weer uit. Finish dus helemaal gemist, pitstops gemist, bijna alles gemist. Ik vraag mij af welke verklaring ze voor deze problematiek hebben en of er daadwerkelijk een tegemoetkoming komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:12:
Matige start Max als je het weer terug ziet.
Ja dat loopt nog niet lekker en ik ben ook van mening dat dat hem zijn aansluiting met de top drie heeft gekost.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:20
NvO_91 schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:10:
[...]

Al 4 races probleemloos gekeken met f1tv
Ik ook de eerste 3 races. Nu had ik zowel tijdens Q als de race net random grijze schermen. Ook wilde de website niet meer laden, was ik mijn subscription kwijt. Op meerdere browsers, pc's en ook de app deed niks op zowel android als apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:07:
[...]

En een paar rondjes later rijdt Leclerc met nieuwe softs een seconde sneller dan de snelste ronde van dat moment. Wel met iets minder benzine aan boord natuurlijk, maar toch... Ik denk dat Leclerc de motivatie kwijt was door de opnieuw slechte strategie van Ferrari voor hem. Het eerste deel van de race was Leclerc de beste, maar ik blijf er bij dat dat na zijn pitstop niet meer zo was. DOTD zou wat mij betreft dan ook Perez, Sainz of Norris mogen zijn.
Nieuwe softs waren maar 1 seconde sneller dan 30 ronden oude mediums, terwijl de softs veel sneller slijten. Dat is gewoon slecht gedaan door Pirelli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJHH93
Z___Z schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:14:
[...]

Hamilton is ingestapt in een kampioensauto (McLaren) in de F1 en is overgestapt naar een andere kampioensauto (Mercedes). Hij is in een gespreid bedje gekomen.
Vettel heeft tenminste in een Torro Rosso een race gewonnen en heeft moeten vechten voor hij in de RB kampioensauto is komen te rijden.
Ja en overstappen werkt altijd? Alonso..
Daarnaast heeft Vettel ook een enorm dominante auto gehad. Nogmaals, je moet het toch maar even doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
Wat mij met name opviel was de reactie van de Mercedes-crew na de 1-2. Je zou bijna denken dat zij hun eigen dominantie ook zat zijn :+

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:21
MJHH93 schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:17:
[...]

Daarnaast heeft Vettel ook een enorm dominante auto gehad. Nogmaals, je moet het toch maar even doen.
Het even doen is natuurlijk wel makkelijker met een dominante auto. HAM zou nauwelijks beter doen dan RUS in de Williams. Wel beter, maar niet veel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:18:
[...]

Dus als je het niet eens bent met zijn mening, moet er gelijk maar censuur toegepast worden?

Ik vindt het ook zeer vreemd dat een zeer klein groepje max vergelijkt met Schumacher. Schumacher is de beste een legend, versloeg Senna met een langzamere auto begin jaren 90 en werd kampioen.

Max komt nog geeneens in de buurt van Schumacher, sterker Max komt nog geeneens in de buurt van Vettel, Hamilton en Leclerc vind ik nu al een maatje te groot voor Max.
Jim Clarke was de beste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJHH93
Sir_Lion schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:18:
[...]

Het even doen is natuurlijk wel makkelijker met een dominante auto. HAM zou nauwelijks beter doen dan RUS in de Williams. Wel beter, maar niet veel.
Gast. Als dat zo was dan zat RUS nu in een MERC en niet in dat koekblik.

Als MERC junior beschikken ze namelijk ook over data van RUS. Maar dit is een zinloze discussie. Elk jaar als HAM/MERC dominant is krijg je dit soort berichten.

Ik vind het juist ontzettend knap dat een rijder en een team over een langere periode dominant kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
MJHH93 schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:17:
[...]

Ja, je moet ook een beetje geluk hebben. Maar als iemand anders naast Rosberg gereden zou hebben, dan zou het zomaar 4x Rosberg WK geweest kunnen zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

Willy Buxton staat ook ongemakkelijk te kijken bij Jack zijn stellingen _O-

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

[...]

Dus als je het niet eens bent met zijn mening, moet er gelijk maar censuur toegepast worden?

Ik vindt het ook zeer vreemd dat een zeer klein groepje max vergelijkt met Schumacher. Schumacher is de beste een legend, versloeg Senna met een langzamere auto begin jaren 90 en werd kampioen.

Max komt nog geeneens in de buurt van Schumacher, sterker Max komt nog geeneens in de buurt van Vettel, Hamilton. En Leclerc vind ik nu al een maatje te groot voor Max.
Ja er zijn veel mensen met een oranje bril, maar jij bent wel erg anti Max als ik je posts lees. Geef je bewust zoveel tegengas? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
Als Timo Glock niet dat uiterst vreemde momentje had, was Lewis geen enkele keer kampioen geworden met een echte tegenstander.

In alle 4 andere titels was er geen enkel tegenstand uit auto's met een andere kleur.

[ Voor 42% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-04-2019 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Z___Z schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:14:
[...]

Zorgen dat je in de juiste auto zit is onderdeel van wat een coureur echt goed maakt. Alonso was hier bijvoorbeeld erg slecht in en heeft jaren voor spek en bonen meegereden. Senna kon dit ook niet al te best. Heeft 5 jaar geduurd en is ook maar bij 1 team kampioen geweest. Stapte pas in bij Williams toen Benetton alweer sneller was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Blokker_1999 schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:08:
[...]
Pirelli maakt de banden zoals de FIA ze wil. Als men morgen banden wenst waarop men heel de race kan doorduwen, dan worden de banden daarvoor gemaakt. Wil men banden die na 10 ronden uit elkaar klappen dan kan dat ook. Het is niet de schuld van Pirelli dat men vraagt om banden die geen volledige race meegaan en waarop je zelfs met 1 pitstop niet heel de race kunt doorduwen.
Ze zijn voor dit jaar vwb dikte iig zo gemaakt zoals Mercedes ze graag wil hebben 😉 Nog geen bandenproblemen gezien bij dat team itt vorig jaar toen dat regelmatig wel het geval was.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Max komt nog geeneens in de buurt van Schumacher, sterker Max komt nog geeneens in de buurt van Vettel, Hamilton. En Leclerc vind ik nu al een maatje te groot voor Max.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

@Verwijderd, Dit is het eerste Formule 1 seizoen wat je volgt? Zouzomaarkunnennatuurlijk. Verstappen is Verstappen, niet meer en niet minder.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
Verstappen rijd wel veel berekenender dan voorheen. Ik mis die bravoure een beetje. Hij heeft gewoon sterk gereden met deze rbr15 wat niet zo’n beste wagen is helaas. Nu maar hopen op de enorme powerrrr van red bull dat ze zich zo goed ontwikkelen dat ze straks wel voor overwinningen komen te staan. Ik hoop er maar niet teveel van dan kan het altijd meevallen hahaha

Ik ben blij dat Gasly zich weer een beetje heeft herpakt trouwens ...

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:23

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/pzfszcckn0v21.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=9706986b91ac645e1f3463756f86cbf0e8e69b0c

Stuur van RIC voor de volgende race

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:19
wowly schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:36:
Verstappen rijd wel veel berekenender dan voorheen. Ik mis die bravoure een beetje. Hij heeft gewoon sterk gereden met deze rbr15 wat niet zo’n beste wagen is helaas. Nu maar hopen op de enorme powerrrr van red bull dat ze zich zo goed ontwikkelen dat ze straks wel voor overwinningen komen te staan. Ik hoop er maar niet teveel van dan kan het altijd meevallen hahaha

Het is wel zuur voor Pierre dat hij hier uitvalt. Reed echt een goede race.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

TinusTegengas schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:23:
Willy Buxton staat ook ongemakkelijk te kijken bij Jack zijn stellingen _O-
Het is maar wat je in een gezichtsuitdrukking wilt zien natuurlijk. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rodyw
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-08 12:21
M
[...]

Verstappen loopt voor de VSC met 0.3 seconden per rondje in op Vettel tot 2.2 seconden. Lijkt me eerder dat jij een andere race hebt gekeken, zie ook de reacties van anderen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Kunnen we de persoonlijke sneren, verwijten en termen als 'oranje' bril weer gewoon achterwege laten? Dank.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 20:44

Spotmatic

Ken sent me

Vos schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:35:
[...]
Wel leuk dat je zegt dat Max niet in de buurt komt van Vettel en consorten. Maar Leclerc is wel al voorbij Max.
Wat bedoel je hier precies mee? Vettel heeft zojuist Max ingehaald maar Max staat nog voor Leclerc.

1 Valtteri Bottas FIN MERCEDES 87
2 Lewis Hamilton GBR MERCEDES 86
3 Sebastian Vettel GER FERRARI 52
4 Max Verstappen NED RED BULL RACING HONDA 51
5 Charles Leclerc MON FERRARI 47
6 Sergio Perez MEX RACING POINT BWT MERCEDES 13
7 Pierre Gasly FRA RED BULL RACING HONDA 13
8 Kimi Räikkönen FIN ALFA ROMEO RACING FERRARI 13

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Het is nu nog te vroeg om Max met legendes te vergelijken waarvan de carrières afgelopen zijn of bijna ten eind lopen. Max kan waarschijnlijk nog 10-15 jaar mee. Tot nu toe doet hij het top met het materiaal wat hij heeft.

Vergelijken is sowieso moeilijk. Andere era’s, andere regelgeving, andere tegenstanders etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

rodyw schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:39:
[...]

Verstappen loopt voor de VSC met 0.3 seconden per rondje in op Vettel tot 2.2 seconden. Lijkt me eerder dat jij een andere race hebt gekeken, zie ook de reacties van anderen...
Het was zelfs 1.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:35:
[...]
Uhm nee ik kijk het al heel wat jaartjes, zoals ik al zei Schumacher won van Senna in een langzamere auto, weet je wanneer dat was? ;) Precies al heel wat jaartjes dus.
Tja, mijn vrouw ook, maar om nu te zeggen dat ze het allemaal goed voor ogen heeft?

Heb jij het Formule 3 seizoen van Verstappen ook gezien? Daar reed ie het hele seizoen met een mindere auto tov de concurrentie. Dat maakt hem geen Schumacher of Senna, en dat wil ie zelf ook helemaal niet zijn.

Misschien wordt over tig jaar de vergelijking wel met Max Verstappen gemaakt, of met Charles Leclerc, of met Lando Norris, of..... Boeien, zolang ie kleur geeft aan de races kom ik ruimschoots aan mijn trekken. Ik heb Verstappen over de jaren dingen zien doen waarvan ik dacht dat het niet kon. Daar mag ie weer mee beginnen wat mij betreft als ie er de auto voor krijgt!

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Spotmatic schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:41:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Vettel heeft zojuist Max ingehaald maar Max staat nog voor Leclerc.

Dat Lilian32 vindt dat LEC qua rijder Max voorbij is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:37:
[...]

Serieus? Kijk alleen al naar Ziggo, gasten zoals Lammers, Coronel, Van Der Garde enz enz
Dat slaat inderdaad ver door. Maar als je de buitenlandse media bekijkt gaat dat er niet heel anders aan toe... Is het dan nog (onterechte) ophemeling te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kevlar01 schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:42:
Het is nu nog te vroeg om Max met legendes te vergelijken waarvan de carrières afgelopen zijn of bijna ten eind lopen. Max kan waarschijnlijk nog 10-15 jaar mee. Tot nu toe doet hij het top met het materiaal wat hij heeft.

Vergelijken is sowieso moeilijk. Andere era’s, andere regelgeving, andere tegenstanders etc.
Welke Nederlandse F1 coureur heeft dit al bereikt ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wtf... Is die presentator naar de spraytan geweest???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:35:
[...]

Uhm nee ik kijk het al heel wat jaartjes, zoals ik al zei Schumacher won van Senna in een langzamere auto, weet je wanneer dat was? ;) Precies al heel wat jaartjes dus.
Welk jaar bedoel je dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Hackus schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:43:
[...]

Welke Nederlandse F1 coureur heeft dit al bereikt ?
Geen enkele, wat dat betreft een wereldprestatie.

Maar nationaliteit staat los van de prestaties. Begrijp me niet verkeerd, ik denk ook dat Max een once in a lifetime talent is, die later zeker in het rijtje kan met de groten. En voor nu ligt hij al zeer goed op koers, maar hij is er nog niet.

Dat hij er wel gaat komen twijfel ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Enige wat ik niet snap is dat ze Max niet verse gele banden gaven toen Charles naar binnen ging, met 58s voorsprong kon dat makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
kevlar01 schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:42:

Dit.
Je kan eigenlijk alleen de coureurs in hetzelfde team vergelijken van hetzelfde jaar.
De rest is allemaal "stel dit, stel dat, misschien zus en waarschijnlijk zo"

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

wowly schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:36:

Max rijdt zijn beste seizoen ooit tot nu toe tenminste (qua punten en WK-positie). Misschien niet zo spannend meer als voorheen maar wel met nog meer inzicht. Hij eindigde vorige jaar ook heel sterk. Als ze het nu met ingang van Spanje weer goed op de rit hebben en blijven verbeteren dan kan het nog spannend worden in de top.

Gasly lijkt inderdaad zijn draai een beetje te vinden nu ze op circuits komen waar hij wat bekender is. Maar dat werd ook al door Christian Horner gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:46:
Enige wat ik niet snap is dat ze Max niet verse gele banden gaven toen Charles naar binnen ging, met 58s voorsprong kon dat makkelijk.
Met welk doel? Vettel was buiten bereik, een Ferrari die los mag hou je niet bij en een pitstop is altijd een risico. De eerste van max ging ook ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:49:
[...]

Met welk doel? Vettel was buiten bereik, een Ferrari die los mag hou je niet bij en een pitstop is altijd een risico. De eerste van max ging ook ruk.
snelste tijd.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:37
Zelfs de ronde ervoor kon het al want toen 28 seconde voorsprong al.

Ik mis het lef een beetje van eerdere red Bull jaren. Toch nog niet zo veel vertrouwen in de motor nog?

Andere optie was naar binnen bij de virtual safety car Dan had hij met nieuwe banden misschien ook nog naar vettel kunnen rijden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrasherNL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09-2021
Ik denk dat ze in de buurt van pos 1-3 wilden blijven. Met HAM die BOT aanvalt wil je in de buurt zijn, mochten er brokken komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:27
Ik kon dit wel begrijpen: qua rauwe snelheid zijn ze de mindere t.o.v. Ferrari, dus het had weinig zin om rode banden te halen. Als ze dat zouden doen, dan was Leclerc er sowieso achteraan geklapt. Dan kun je beter gokken om in het kielzog van de nr 1 t/m 3 te blijven zitten, mochten daar nog gekke dingen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Spotmatic schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:41:
[...]

Waarom ging Max niet voor de snelste ronde? Dan had ie nu nog gelijk gestaan met Vettel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:03

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

DoeEensGek schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:58:
Topic titel: [F1 2019] Race 4 GP van Azerbeidzjan

Geen idee wanneer Senna en Schumacher mee reden deze race. Ik heb ze in ieder geval niet gezien.
Zegt ook wel wat over de race... was een tikkie saai.

Had telkens het gevoel van “er komt nog iets”, bij Max vs Vettel, of Hamilton bij Bottas, maar helaas gebeurde er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:00
Ik neem aan dat Bottas overigens bij MB blijft gezien wat ie nu laat zien. Of zou Max alsnog naar MB willen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:28

JB

Cédric roelt!

Controleert ook iemand die fuel-flow bij Ferrari? :+ Man wat gingen die hard... Voelde wel weer als geslachtofferde LEC ook al heeft hij dat een beetje aan zichzelf te danken, reed ie IMHO te lang door, waardoor ie P4 kon vergeten.

Ook nog weinig gezien over RIC zijn actie, apart dat Ziggo daar geen aandacht aan besteedde :?
De_Bastaard schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:08:
Ik neem aan dat Bottas overigens bij MB blijft gezien wat ie nu laat zien. Of zou Max alsnog naar MB willen....
Dan kan die Ocon in ieder geval ook uit beeld. Man man man, pleur toch eens op met dat gezicht :/ Geen enkele testrijder komt zo vaak in beeld :?

[ Voor 36% gewijzigd door JB op 28-04-2019 17:11 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 20:44

Spotmatic

Ken sent me

Het schijnt dat RIC als straf voor het achteruit inrijden op Kvyat in Spanje 3 plaatsen achteruit op de grid wordt gezet.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:28

JB

Cédric roelt!

Spotmatic schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:12:
Het schijnt dat RIC als straf voor het achteruit inrijden op Kvyat in Spanje 3 plaatsen achteruit op de grid wordt gezet.
Hopelijk doen ze dat dan voor hem, want spiegelen kan ie niet :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dat lijkt me wel een goede. Wat een domme actie was dat. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ricciardo zal nog wel met weemoed terugdenken aan zijn RB vermoed ik.

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.