[F1 2019] Race 4 GP van Azerbeidzjan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 32 Laatste
Acties:
  • 98.941 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
basvn schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:21:
[...]

Naja hoeveel erger..
Een geldboete? nog meer naar achter geplaatst worden?
Dit is aan te rekenen op het team, dus lijkt me 1 van die 2 opties..

en dat maakt beide niet heel veel uit lijkt me..
Hij kan er niks aan doen, dus dit is maar een druppel op de plaat
Misschien laat de FIA hem nu wel een ronde wachten voordat hij uit de pitsstraat mag starten. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Dubio..
Net vanuit Denemarken naar huis gereden, dus VT3 en K gemist.
Helaas in de auto al de uitslag van de VT3 en K gehoord.
Nu zit ik te twijfelen of ik eerst het terug ga kijken.. of dit topic terug lezen :+

Of morgen ochtend alles doen en vanavond GOT terugkijken :+

[ Voor 12% gewijzigd door TrekDr0p op 27-04-2019 20:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:32

pro_6or

amateur_60r

TrekDr0p schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:28:
Dubio..
Nu zit ik te twijfelen of ik eerst het terug ga kijken.. of dit topic terug lezen :+
Duurt een eeuwigheid met al die rode vlaggen. Kijk morgen de samenvatting maar, je weet de uitslag toch al.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoe groot achten we eigenlijk de kans dat GAS en KUB morgen om de 19e startplek mogen vechten?
Zou Williams nog voldoende, same spec, reserveonderdelen hebben? Want als ze een andere spec monteren moeten ze dus ook vanuit de pits starten.

Ferrari zal wel wat reserve onderdelen hebben, maar Williams heeft dus al productie problemen en ze hebben gisteren dan al een vrijwel nieuwe auto kunnen opbouwen.

En zie bv ook Hongarije vorig jaar, Stroll geeft tijdens de kwali de muur een kusje en kan niet meer deelnemen aan de kwali en mag uit de pits starten omdat er geen same spec reserve vleugel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleintjopie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-03-2022
Hoe groot is de kans dat gasly gediskwalificeerd gaat worden? Is dat een mogelijke straf die hem opgelegd kan worden of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:43
Vuvuzela schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:13:
[...]

En als Max nog steeds niet wint? Welke regel gaan we daarna veranderen zodat Max wel kans maakt?
Wat heeft Max hier mee te maken? Het gaat er om dat je in de kwalificatie dezelfde situatie hebt als in de race. Dan komt het ook meteen meer op de rijder aan omdat de verschillen kleiner zijn.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:28
kleintjopie schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:41:
Hoe groot is de kans dat gasly gediskwalificeerd gaat worden? Is dat een mogelijke straf die hem opgelegd kan worden of iets anders?
Hij is DSQ van de kwalificatie.
Maar veranderd dus niks aan zijn straf, omdat hij al een straf had!

Luke Smith:
"Gasly excluded from qualifying. That’s on top of him having a pit lane start and a five-place grid penalty already 😂"

[ Voor 16% gewijzigd door Ryur op 27-04-2019 20:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

pinda powerrr schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:07:
Getver :r , Toto die vindt dat LEC de pole had moeten hebben, dat verdiende hij.
Die kan alles zeggen nu, hij heeft de double pole dus boeit het toch allemaal met z'n 'wat als' en 'eigenlijk zou'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleintjopie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-03-2022
Ryur schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:49:
[...]

Luke Smith:
"Gasly excluded from qualifying. That’s on top of him having a pit lane start and a five-place grid penalty already 😂"
Bedankt voor de aanvulling. Beter alle ellende maar in een weekend dan over meerdere.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:42:
[...]

Wat heeft Max hier mee te maken? Het gaat er om dat je in de kwalificatie dezelfde situatie hebt als in de race. Dan komt het ook meteen meer op de rijder aan omdat de verschillen kleiner zijn.
De situatie is in de race hetzelfde als in de kwalificatie. De kwalificatie engine mode is ook tijdens de race gewoon beschikbaar. Alleen gebruiken ze hem daar een stuk minder tot niet. Het gebruik van die high performance modes heeft uiteraard invloed op de levensduur en daarom worden ze minder gebruikt. Maar je ziet bv nog steeds dat Mercedes na de start een higher (niet highest) engine mode gebruikt en zo een veilig gat opbouwt. Daarna schroeven ze de boel wat meer terug en rijden ze de race uit. Maar bv in Australië zou er op zijn minst gesproken zijn bij Bottas om de 'party mode' te gebruiken voor zijn poging tot de snelste ronde. Dat heeft Toto Wolff in ieder geval aangegeven. Hij had voor de race verboden om voor het punt voor de fastest lap te gaan, maar ze (coureur en engineer) hebben dat genegeerd. Wie daarmee begonnen is (coureur of engineer) wou die dan nog uitzoeken, incl. waarom er was gesproken over/gebruik gemaakt van 'party mode'.

Overigens lijkt het mij dat engine modes al veeeel langer bestaan. Of reden ze voor 2014 wel volle bak achter een safety car? Of in de pitstraat?
Het is nu misschien een stuk zichtbaarder, maar ik kan mij niet indenken dat er voor 2014 geen verschillende modi waren.
Het probleem wat dat betreft is en blijft dat Mercedes een (te) goede motor heeft en daardoor teveel marge heeft die ze dan wel over een aantal ronden kunnen/durven te gebruiken. Zou me zelfs niks verbazen dat als er een verbod komt op een kwali mode dat Mercedes harder gaat rijden in de races. De 'extreme' extra slijtage van de kwali mode is dan weg waardoor ze de rest van de rijd een beetje extra slijtage kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
TrekDr0p schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:28:
Dubio..

Of morgen ochtend alles doen en vanavond GOT terugkijken :+
Het waren veen rode vlaggen, weinig actie. Opeens leek het in Q2 spannend te gaan worden en toen kwam Q3 en was het precies hetzelfde liedje. Je mist denk ik weinig. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dan snap ik nog niet waarom ze Gasly niet voor een tow hebben ingezet... :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 18:19

Spotmatic

Ken sent me

Ik vond deze opmerking op Reddit wel geinig. Vrij vertaald:

"Er zijn drie zekerheden in het leven. De dood, de Belastingen, en Mercedes 1-2."

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

Spotmatic schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:09:
Ik vond deze opmerking op Reddit wel geinig. Vrij vertaald:

"Er zijn drie zekerheden in het leven. De dood, de Belastingen, en Mercedes 1-2."
:P
Eigenlijk is een RB 1-2 in de Q maar 5 races geleden.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ryur schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:49:
[...]

Luke Smith:
Ben eigenlijk verbaast dat hij nu niet moet starten vanuit zijn pitbox of achteraan de pitsstraat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:29
Hij moet 2 bochten terug starten :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:10
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:15:
[...]

Ben eigenlijk verbaast dat hij nu niet moet starten vanuit zijn pitbox of achteraan de pitsstraat. :P
Achterstevoren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Vanaf de startgrid in China.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En toch finishen voor de Williamsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 19:50

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:20
Ergens in Mongolië haalt hij dan de eerste Williams in...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 18:19

Spotmatic

Ken sent me

hoevenpe schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:34:
[...]

Ergens in Mongolië haalt hij dan de eerste Williams in...
Ik dacht eigenlijk dat hij maandag pas mag starten?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:20:
En het miserabele weekend voor Gasly word nog erger. :P
Hij is de eerste sinds de introductie van de V6 hybride motoren die in kwalificatie het voor elkaar kreeg om de fuel flow limiet te breken.
https://www.motorsport.co...s-fuel-flow-baku/4377256/
Dan maar hopen dat Verstappen niet hetzelfde gaat overkomen tijdens de race, als ie een Mercedes vanuit de zucht op topsnelheid in wil gaan halen 🤡

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

hardware-lover schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:38:
[...]

Dan maar hopen dat Verstappen niet hetzelfde gaat overkomen tijdens de race, als ie een Mercedes vanuit de zucht op topsnelheid in wil gaan halen 🤡
Ik denk dat Honda weldegelijk nu koortsachtig bezig is om een algoritme te schrijven/aan te passen zodat dát voorkomen wordt. Dit is bij Gasly waarschijnlijk gebeurt door de enorme top die hij pakte bij die monster tow op perez.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:10

AzzKickah

06-CENSORED

Maar dan hebben ze toch gewoon de rev-limiter te hoog gezet... of..?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

pro_6or schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:43:
[...]

Ik denk dat Honda weldegelijk nu koortsachtig bezig is om een algoritme te schrijven/aan te passen zodat dát voorkomen wordt. Dit is bij Gasly waarschijnlijk gebeurt door de enorme top die hij pakte bij die monster tow op perez.
Weet vrij zeker dat ze dat niet doen om 2 redenen.
1, de motoren lopen dusdanig arm dat het niet mogelijk is de afr ook maar 0,1 te laten zakken.

2, het zijn turbo motoren. Wij kennen dat als “boost” waar een 1,6l bij 1 bar absoluut gelijk is aan een 3,2l, ath, maar met dat gegeven krijg je dus stage 2 van het turbo effect wat we “fuel boost” noemen... eenvoudig uitgelegd, bij X-turbo druk hoort X-hoeveelheid brandstof... wat de afr nagenoeg strak naleeft. Daar ga je niets aan veranderen. Dat Honda op die waarde bij 13/13,5k toeren aan de top zit is een ontwerpkeuze. Voor Ferrari en Mercedes zal dat niet veel ander zijn. Zowel, dan zegt dat iets over hun verbrandingsprocess. Ik verwacht echter dat Honda op dat niveau redelijk mee kan doen. :) (thermische omzetting zit zover mij bekend bij alle motoren op of rond die 49% momenteel, ergo... 51% weet men om te zetten in werkvermogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

Max had p2 te pakken zonder tow, dus dat beloofd wat voor de race pace :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pro_6or schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:43:
[...]
Die "monster" tow's komen bij deze race echter wel vaker voor, dit was niet iets uitzonderlijks. Het is Ricciardo ook eens overkomen, koste hem zijn 2e plek in Australië.

Misschien maar goed dat Verstappen er nu geen gekregen heeft anders stonden ze met zijn tweeën helemaal achteraan 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:39
Heb echt zo'n voorgevoel dat het morgen weer een dik spektakel gaat worden. Ik verwacht 1 code rood en drie safety cars :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Robinvdh5 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:25:

Mwa, onzin natuurlijk. Als hij niet goed genoeg is gaat hij - zelfs met een goede wagen - niet op P1 staan in een kwalificatie. Kijk naar Gasly.
Ik vind het geen onzin, Bottas rijdt zijn derde seizoen in de Mercedes, Gasly heeft net drie wedstrijden achter de rug in de Red Bull.

Bottas is categorie Massa, Hulkenberg, Barrichello, Webber: middelmaat binnen de F1.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

@pro_6or en @DaniëlWW2 jullie hadden gelijk veel Rood :)

Toch leuk om het allemaal terug te kijken en lezen.

#WelDoneBaku :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:29
FirePuma142 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:25:
[...]

Ik vind het geen onzin, Bottas rijdt zijn derde seizoen in de Mercedes, Gasly heeft net drie wedstrijden achter de rug in de Red Bull.

Bottas is categorie Massa, Hulkenberg, Barrichello, Webber: middelmaat binnen de F1.
Hetzelfde kan je van Nico Rosberg zeggen, en die werd wel WDC, ook al was het met wat geluk.

(Edit, even Nico bij gezet, Keke werd ook met het grootste geluk van de wereld kampioen in 1982.)

[ Voor 10% gewijzigd door Maarten_E op 27-04-2019 22:36 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:06:
[...]

Dan snap ik nog niet waarom ze Gasly niet voor een tow hebben ingezet... :X
Dat heeft Horner gezegd: dan had Gasly Q2 moeten rijden, op te zachte banden voor een inhaalrace, dus dan hadden ze zijn race vergald. Het is ook niet alsof je in Baku niet kunt inhalen op het rechte stuk. Soms zelfs 2x :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Toch heb ik een beetje een gek 'bijgevoel' dit weekend...
Er is al zóveel mis gegaan, op zoveel verschillende vlakken. Organisatorisch, qua planning, putten, rode vlaggen, vergissingen bij rijders + teams...

* AzzKickah klopt maar even af :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
AzzKickah schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:49:
Er is al zóveel mis gegaan, op zoveel verschillende vlakken. Organisatorisch, qua planning, putten, rode vlaggen, vergissingen bij rijders + teams...

Ik denk dat het morgen best een chaotische race kan worden, maar dat dachten we de eerste keer ook gezien het GP2-debacle in het voorprogramma :P Toen wist iedereen zich goed te gedragen. Dat voorgevoel heb ik ook dus, maar dat heeft er wel vaker naast gezeten :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
AzzKickah schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:49:

Daarom zal het morgen wel een suffe optocht worden met 2 Mercedessen aan kop die aan de horizon verdwijnen -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grrrrrene schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:43:
[...]

Dat heeft Horner gezegd: dan had Gasly Q2 moeten rijden, op te zachte banden voor een inhaalrace, dus dan hadden ze zijn race vergald. Het is ook niet alsof je in Baku niet kunt inhalen op het rechte stuk. Soms zelfs 2x :P
Dat is nog steeds een onzinnige redenatie. Gasly had prima een tow kunnen geven zonder een snelste tijd te rijden. Of met een hardere band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
pjlgt schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:55:
[...]

Daarom zal het morgen wel een suffe optocht worden met 2 Mercedessen aan kop die aan de horizon verdwijnen -O-
Dat gevoel heb ik eigenlijk totaal niet. Q-tijden zeggen natuurlijk niet alles, maar Vettel en Verstappen kunnen best een leuk gevecht aangaan met Mercedes voor mijn gevoel. Zeker als Max nog een beetje banden kan sparen en een overcut kan doen, zijn long runs zagen er toch goed uit? Ik had ook niet het gevoel dat de RBR belabberd reed, terwijl de voorgaande wedstrijden de kritiek op de auto iedere keer wel doorschemerde in de interviews :)

Maar goed, we zien het morgen wel. Wordt ongetwijfeld weer een interessante race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MikeyMan schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:03:
[...]

Dat is nog steeds een onzinnige redenatie. Gasly had prima een tow kunnen geven zonder een snelste tijd te rijden. Of met een hardere band.
In Q2 ja, maar toen had Verstappen die tow niet nodig (nog even los van dat hij die sessie op P1 is gefinished). En als GAS een tow aan VER moest geven in Q3 dan moest GAS dus wel uit Q2 komen, en dus starten op de set waarop hij de snelste tijd in Q2 zette.

Overigens vraag ik mij wel af wat het probleem is "moet starten op die set". Op straffe van wat? Een pitlane start? Die had hij toch al :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

pjlgt schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:55:
[...]

Ik teken ervoor. >:)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:03:
[...]

Hoe komt hij dan in Q3 zonder in Q2 een snelle tijd te moeten zetten op een zachte band? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:19
RobertMe schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:06:
[...]

In Q2 ja, maar toen had Verstappen die tow niet nodig (nog even los van dat hij die sessie op P1 is gefinished). En als GAS een tow aan VER moest geven in Q3 dan moest GAS dus wel uit Q2 komen, en dus starten op de set waarop hij de snelste tijd in Q2 zette.

Overigens vraag ik mij wel af wat het probleem is "moet starten op die set". Op straffe van wat? Een pitlane start? Die had hij toch al :P
Paar redenen.
1 Geen vrije bandenkeuze meer en moeten starten op gebruikte banden ipv nieuwe.
2 Bij een inhaalrace wil je het liefst agressief starten op de hard of medium die iets meer kunnen hebben en je langer mee door kan rijden. Bij een safetycar dan soft en uitrijden. Wil je Q3 halen dan hang je aan soft. (zie Vettel als voorbeeld)
3 Start je in Q3 dan kost je dat ook weer wat banden. Zelfs dan nog is het goed mikken om de Tow te laten werken. En met de verschillen in Set-ups en snelheid tussen Max en Gasly is het dat niet waard.
Heb je nou een Hamilton en Bottas of Vettel en Raikonnen of Verstappen en Ricciardo dan zou het een leuke strategie zijn geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door D-dark op 27-04-2019 23:21 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Ben erg benieuwd morgen. Denk dat ik hetzelfde trucje als vorig jaar toe ga passen. Begin met een biertje aan de start, en per gecrashte auto pak ik er nog 1. :9

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Franko P. schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:23:
Ben erg benieuwd morgen. Denk dat ik hetzelfde trucje als vorig jaar toe ga passen. Begin met een biertje aan de start, en per gecrashte auto pak ik er nog 1. :9
In before alcoholvergiftiging :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:06
Hij is de eerste sinds de introductie van de V6 hybride motoren die in kwalificatie het voor elkaar kreeg om de fuel flow limiet te breken.
In de comments op GPupdate wordt gesuggereerd dat dit een bewuste actie van RBR was aangezien Gasly toch al vanuit de pits start. Met als doel erachter te komen hoe de Honda zich gedraagd met meer brandstof.

Je leert de limieten niet kennen als je er altijd binnen blijft zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

FastFred schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:50:
[...]

In de comments op GPupdate wordt gesuggereerd dat dit een bewuste actie van RBR was aangezien Gasly toch al vanuit de pits start. Met als doel erachter te komen hoe de Honda zich gedraagd met meer brandstof.

OK.. maar.. Wat heb je aan die kennis als je het nooit kunt gebruiken in een officiele sessie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Franko P. schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:23:
In de F2 race waren er 7 uitvallers:
https://www.f1maximaal.nl...-race-schumacher-valt-uit

De Vries 2e ook.

Hoop dat je genoeg bier in huis hebt, het belooft weer wat te worden morgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

FastFred schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:50:
[...]

Leuk luchtfietsen. Als ze dat überhaupt wilden weten deden ze dat wel op de dyno.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 22:45

Oekol

waka waka hey hey

AzzKickah schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:51:
[...]

OK.. maar.. Wat heb je aan die kennis als je het nooit kunt gebruiken in een officiele sessie?
Dan weet je toch tot hoe ver je kan gaan bijv. Niet dat ze dit niet al op 'n andere manier zouden kunnen testen. Dus kan makkelijk broodje aap zijn

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Leoon. schreef op zondag 28 april 2019 @ 00:06:
[...]

Dan weet je toch tot hoe ver je kan gaan bijv. Niet dat ze dit niet al op 'n andere manier zouden kunnen testen. Dus kan makkelijk broodje aap zijn
Kan een team de fuel flow sensors niet gewoon uitlezen dan? Ik bedoel: het lijkt me vrij makkelijk om dan gewoon onder de limiet te blijven door een fuel cut toe te passen zodra je erboven komt. Net zoals ze dat aan het eind van het toerenbereik doen.

Edit: nu ik erover nadenk: was er niet al eens een team waarbij de eigen fuel flow sensors afweken van die van de FIA? Marginaal verschil in kalibratie, maar net genoeg voor een start achteraan? Zou zomaar kunnen dat dat bij RBR was, maar ik weet het niet zeker meer en heb geen zin om naar zoiets vaags te Googlen :P

[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 28-04-2019 00:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

https://streamable.com/cb6uy

Onboard lap van Max(Q3)
Nagenoeg foutloos imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Bwoah, ik zou eens per 5 ronden bij die kasteelpassage de barriers induiken :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 20-09 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

*knip* Kap nou eens met dat getroll en zure gedoe.

[ Voor 86% gewijzigd door naitsoezn op 28-04-2019 08:36 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

TrekDr0p schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:34:
@pro_6or en @DaniëlWW2 jullie hadden gelijk veel Rood :)

Toch leuk om het allemaal terug te kijken en lezen.

#WelDoneBaku :+
Groot gelijk, ik kijk ook alles wat los of vast zit, maar in feite is de samenvatting van morgen al méér dan genoeg. Dit forum is ook echt top. Sowieso tweakers (vroeger, toen ik mijn eigen PCs in elkaar schroefde, enorm veel aan gehad) maar dit F1 topic bedoel ik nu specifiek.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

mrc4nl schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:21:
Max had p2 te pakken zonder tow, dus dat beloofd wat voor de race pace :)
Ik denk dat metname dat Mercedes en Ferrari zich van Q2 naar Q3 nog met een seconde verbeteren terwijl dit bij Honda maar 0,3 seconde is en toch zit Max er nog dichter dan een seconde bij zit (en met een goede tow had hij er echt pal opgezeten) goed nieuws zou moeten zijn voor de race pace.

Maargoed, dat zien we morgen wel.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

was deze al gemeld?

ora et labora

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 15:14
Volgens geruchten een bewuste actie van RB en Honda om wat motor testen te doen met max fuel flow, Weet je ook weer wat de limieten zijn in een race config.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

pro_6or schreef op zondag 28 april 2019 @ 00:52:
[...]

Ik denk dat metname dat Mercedes en Ferrari zich van Q2 naar Q3 nog met een seconde verbeteren terwijl dit bij Honda maar 0,3 seconde is en toch zit Max er nog dichter dan een seconde bij zit (en met een goede tow had hij er echt pal opgezeten) goed nieuws zou moeten zijn voor de race pace.

Maargoed, dat zien we morgen wel.
Laten we het anders stellen ... RBR , ergo, Honda ... hoeft zich geen zorgen te maken over de absolute power output van de PU ... Mercedes tikte net aan de 331 aan in Q3 waar STR en RBR de 334 aantikt. Dat zegt in in ieder geval meer over de auto dan de PU. Deze Honda motor .. en dan moet je mij maar op m'n blauwe ogen geloven, zit echt geen 25 pk bij de Mercedes PU vandaan .. in Q-trim niet, en in race trim zeker niet. Die Ferrari ligt momenteel even te ver weg, maar ik kan niet eenduidig een beeld krijgen of dit nou PU of aero gerelateerd is eerlijk gezegd.

Neemt niet weg dat deze Honda specificatie er echt wel boven op zit bij de Mercedes ... er is geen marge meer bij Mercedes op rauwe snelheid! :N .. Ik geef Canada het omslagpunt in de strijd, nog 20pk overbruggen, en RBR (met de nodige upgrades) moet in staat kunnen zijn die Mercedes te pakken. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D-dark schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:19:
[...]

Paar redenen.
1 Geen vrije bandenkeuze meer en moeten starten op gebruikte banden ipv nieuwe.
2 Bij een inhaalrace wil je het liefst agressief starten op de hard of medium die iets meer kunnen hebben en je langer mee door kan rijden. Bij een safetycar dan soft en uitrijden. Wil je Q3 halen dan hang je aan soft. (zie Vettel als voorbeeld)
Volgens mij had je het laatste stukje gemist :p. Als Gasly door ging naar Q3, maar vervolgens start op een set banden naar keuze, wat is daar dan de straf voor? Lijkt mij dat als je het voor aanvang van de race meld je moet denken aan bv een pitlane start, en die had hij al, dus daarvoor zouden ze het dan niet hoeven te laten. Is de straf meteen een DSQ voor de race is het natuurlijk een ander verhaal.
3 Start je in Q3 dan kost je dat ook weer wat banden. Zelfs dan nog is het goed mikken om de Tow te laten werken. En met de verschillen in Set-ups en snelheid tussen Max en Gasly is het dat niet waard.
Heb je nou een Hamilton en Bottas of Vettel en Raikonnen of Verstappen en Ricciardo dan zou het een leuke strategie zijn geweest.
Q3 zou GAS ook op een oude set banden kunnen doen, vervolgens een out lap rijden en ergens aan het einde van de ronde 'wachten' op Verstappen. En dan kan die zorgen dat hij voor T1 weer weg is.
Een tow geven is voornamelijk moeilijk omdat je meestal wel de ronde van een van beide coureurs verpest. Of de achterste rijder blijft 'laatste' en rijdt de ronde dus in dirty air, of de voorste wordt ingehaald, en komt vervolgens ook in dirty air. Maar in dit geval hoefde GAS geen tijd te zetten, dus dan kunnen ze hem een stuk meer offeren voor het geven van de tow.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Goedemorgen Race Day

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Ik denk dat ze met GAS ook gewoon geen onnodig risico wilden nemen. Hij gaat toch in de pits starten. Als hij hem ook in de barriers bij het kasteel had gehangen in een poging Q3 te halen (net als een aantal anderen), hadden ze weer een nieuw chassis moeten laten opbouwen met alle bijkomende kosten.

Met tow had Max misschien maar 1 plek winst gehad, in dit geval zou het dezelfde startrij zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In de post-Q paddock pass (hierboven al gepost) geeft Will Buxton aan dat Williams de enige spare tub heeft gebruikt bij Russel en als Kubica dus chassis schade heeft hebben ze best wel een probleem en kan die niet starten. Is hier al meer over duidelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb er zin in!

Gun BOT z'n overwinning na de pech vorig jaar.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grrrrrene schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:09:
[...]

Hoe komt hij dan in Q3 zonder in Q2 een snelle tijd te moeten zetten op een zachte band? :?
Ok, goed punt...
Maar dat had met een goede tow de andere kant op misschien nog wel gelukt.

Al met al kun je je afvragen of de timing van red bull in Q3 uberhaupt handig was.

@loekf2 precies mijn eerste gedachte

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 28-04-2019 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Eerlijk gezegd ben ik benieuwd naar turn 1 en als ik naar de startopstelling kijk met perez en kvyat gevolgd door 2 rijen erachter leclerc en sainz dan mogen we blij zijn als max turn 1 goed doorkomt zodat ie netjes achter de safetycar kan die zeker gaat volgen .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
London schreef op zondag 28 april 2019 @ 08:26:
[...]

Heb er zin in!

Gun BOT z'n overwinning na de pech vorig jaar.
Hier ook. De flesjes zijn al koud alleen nog even nootjes halen straks :)
Weer een Merc 1-2 zou mooi zijn maar met deze baan....We gaan het zien straks.
Veel plezier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:46
Raceday! Ik vind alles prachtig, mits het geen 1-2 voor Mercedes wordt. Sorry voor de Mercedes-heren hier :+

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:29
Iemand die dat laatste stukje verstaat?

It’s a good lap mate
- Yea it’s a good lap but..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoevenpe
Maurice079 schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:00:
Raceday! Ik vind alles prachtig, mits het geen 1-2 voor Mercedes wordt.
Cursus 'omgaan met teleurstelling' al gevolgd? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Maurice079 schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:00:
Raceday! Ik vind alles prachtig, mits het geen 1-2 voor Mercedes wordt. Sorry voor de Mercedes-heren hier :+
Stroll
Kubica
Gasly

Dat wordt de uitslag! Dan hebben we iets om over na te praten. oOo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:42
Turbo-Puppy schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:25:
[...]

Stroll
Kubica
Gasly

Soort Monaco 1996 dus :)

Als Jos niet gek had gedaan bij de start had hij hem kunnen winnen :(

[edit]
Oh, ik word oud dat ik dus zo makkelijk nog uit m'n hoofd weet.

[ Voor 23% gewijzigd door Adlermann op 28-04-2019 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Adlermann schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:26:
[...]

Soort Monaco 1996 dus :)

Als Jos niet gek had gedaan bij de start had hij hem kunnen winnen :(
Alleen dan met een verplichte pitstop (Sato)... de trein wordt vandaag voorgegaan door Bottas. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Zo en Guenther Steiner mag niet meer vloeken (een swear Jar)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j7O5g9r81kS1lIExgyRwV0eX/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre op 28-04-2019 09:30 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hoevenpe schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:23:
[...]

Nee, die wordt altijd last-minute gecancelled :(

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

YakuzA schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:32:
[...]

Nee, die wordt altijd last-minute gecancelled :(
Mannen die getrouwd zijn hebben zo’n cursus helemaal niet nodig toch? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 14:19
Samenwonend ook, daarvoor hoef je nog niet getrouwd te zijn :-)
Turbo-Puppy schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:37:
[...]

Mannen die getrouwd zijn hebben zo’n cursus helemaal niet nodig toch? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
offtopic:
Allemaal ervaringsdeskundigen hier die na het huwelijk alleen nog op de eerste zondag van de maand mogen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 18:48
hoevenpe schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:45:
offtopic:
Allemaal ervaringsdeskundigen hier die na het huwelijk alleen nog op de eerste zondag van de maand mogen? :P
offtopic:
Of dusdanig ervaren dat ze na een huwelijk op zondag weer kúnnen :> .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:46
hoevenpe schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:23:
[...]

Geheel offtopic, maar als feyenoord-supporter is die cursus geheel overbodig :Y

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:00
talkatoo schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:01:
[...]

Iemand die dat laatste stukje verstaat?

It’s a good lap mate
- Yea it’s a good lap but..
Iets met dat ie in dat treintje wou rijden, al zat ie er 4 seconde achter dat ie dan toch voortgezogen werd en tijdwinst opleverde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Maurice079 schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:56:
[...]

Geheel offtopic, maar als feyenoord-supporter is die cursus geheel overbodig :Y
Met de clubs die ik support (zie signature) kan ik de cursus wel gaan geven :P

Gelukkig (helaas voor de meeste hier) compenseert Mercedes het een en ander op sportief gebied :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Was deze al gepost?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D5LyMv2WAAEHjrH.jpg

Verstappen helaas alleen 2 nieuwe mediums, had gehoopt dat hij nog een nieuwe rode kon overhouden aan het einde voor een late SC of RF.

Nu heeft LEC wel een voordeel tegenover de rest van de top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
TrekDr0p schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:12:
Was deze al gepost?

[Afbeelding]

Verstappen helaas alleen 2 nieuwe mediums, had gehoopt dat hij nog een nieuwe rode kon overhouden aan het einde voor een late SC of RF.

Nu heeft LEC wel een voordeel tegenover de rest van de top.
Als de teams dat echt als voordeel hadden ervaren, hadden ze allemaal Q3 wel geskipt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:29
Leclerc zit er denk ik met 1 a 2 rondes weer bij via het rechte stuk en met een zeer waarschijnlijke safety car(s) is een overwinning zeker mogelijk.

[ Voor 37% gewijzigd door talkatoo op 28-04-2019 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hebben we al een officiële startopstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
Ik hoop op iets anders dan grijs op 1 en 2. Krijg af en toe flashbacks naar rond 2016 dat het gat tussen grijs en de rest zo groot was dat zelfs gemiddelde coureurs als Rosberg altijd vooraan stonden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

pilskes schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:26:
Hebben we al een officiële startopstelling?
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D5LzuCSX4AARAXq.jpg

en daarnaast kom ik dit tegen :

[ Voor 20% gewijzigd door basvn op 28-04-2019 10:32 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Denk dat het voor Kubica niet zoveel uitmaakt. Al laten ze die nu al starten in de GP2 dan zal die nog laatste worden :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

London schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:44:
Denk dat het voor Kubica niet zoveel uitmaakt. Al laten ze die nu al starten in de GP2 dan zal die nog laatste worden :+
T is mooi dat ze nu nog kunnen sleutelen aan de auto + hij mist de chaos in de eerste paar bochten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
basvn schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:46:
T is mooi dat ze nu nog kunnen sleutelen aan de auto + hij mist de chaos in de eerste paar bochten :)
Als het mis gaat in de eerste bocht heb je vanuit de pitsstraat wel een groot voordeel.

Hoop ergens dat Hamilton en Vettel elkaar bij de start eraf tikken en het verder tussen Bottas, Leclerc en Verstappen gaat.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/X5TOaiMa5pQWW-vHArS0psftgpKI7g-8aXyhdFLv_Bs.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=64e1c583d28ce7737539e474165ec65919dc7508

LEC kreeg na zijn crash nog een aanmoediging van zn display :+

@Arjantje72 hier wel, maar nomaals geupload nu

[ Voor 37% gewijzigd door basvn op 28-04-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:27
basvn schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:50:
[Afbeelding]

LEC kreeg na zijn crash nog een aanmoediging van zn display :+
Plaatje werkt niet meer :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Turbo-Puppy schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:25:
[...]

Stroll
Kubica
Gasly

Is dit de volgorde van wie een safety car danwel rode vlag veroorzaken?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D5OvEhsX4AAxVcr.jpg:large
Kimi moet naar de Stewards
EDIT : als ze dit moeten aanpassen, start hij ook vanuit de pit.
word nog druk daar!

[ Voor 60% gewijzigd door basvn op 28-04-2019 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Onderzoek naar wing deflection bij Kimi...

https://www.motorsportwee...lvr.it&utm_medium=twitter

[ Voor 50% gewijzigd door pilskes op 28-04-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:25
Betekend een technische overtreding als deze bij Kimi een diskwalificatie? Dan staat Gasly er goed voor in de pitlanestarttrein. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

DJTimo schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:39:
Betekend een technische overtreding als deze bij Kimi een diskwalificatie? Dan staat Gasly er goed voor in de pitlanestarttrein. :+
Ik denk het niet..
Want die heeft ook nog een 5plekken straf.
dus hij moet volgens mij nog steeds achteraan beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Grrrrrene schreef op zondag 28 april 2019 @ 00:10:
[...]

Kan een team de fuel flow sensors niet gewoon uitlezen dan? Ik bedoel: het lijkt me vrij makkelijk om dan gewoon onder de limiet te blijven door een fuel cut toe te passen zodra je erboven komt. Net zoals ze dat aan het eind van het toerenbereik doen.

Edit: nu ik erover nadenk: was er niet al eens een team waarbij de eigen fuel flow sensors afweken van die van de FIA? Marginaal verschil in kalibratie, maar net genoeg voor een start achteraan? Zou zomaar kunnen dat dat bij RBR was, maar ik weet het niet zeker meer en heb geen zin om naar zoiets vaags te Googlen :P
RBR Aus 2014; https://www.racecar-engin...r-breaking-f1-fuel-rules/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

https://twitter.com/Tifos.../1122178772789354496?s=20

Vettel vs Bottas pole ronde vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is wel te hopen dat de marshals een stukje vlotter zijn (indien nodig) dan bij de GP2 vandaag...
Pagina: 1 ... 18 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.