"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Bensimpel
Positieve meneer
Tijd om Toto eens in te ruilen voor ClaireMaurice079 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 16:58:
[...]
Helemaal mee eens. Ik ben dat Mercedes echt spuugzat
😆 - Denk ook eens om ;)
Maar dan nog gun ik BOT zijn succes echt, altijd maar 2e staan is ook niet wat hij verdient.Maurice079 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 16:58:
[...]
Helemaal mee eens. Ik ben dat Mercedes echt spuugzat
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Tuurlijk zijn ze aan het sandbaggen, maar feit is ook dat Ferrari continu slechter is dan dat ze lijken te zijn of zouden moeten zijn. Meh.
[ Voor 21% gewijzigd door Arjan90 op 27-04-2019 17:02 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Is het dan echt nodig om keihard te liegen in interviews? Als je de beste bent, straal het dan ook gewoon uit en houdt niet iedereen voor de gek.Ankona schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 16:59:
[...]
Wat een onzin. Je weet dat in Q3 en de race de punten verdeeld worden. Dat er mensen vol spanning naar P1 kijken is niet het probleem van Mercedes (en Ferrari, die kunnen ook aardig duiken)
Die twee teams staan gewoon een straat lengte voor op de rest. Doen ze goed.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik zou het oprecht interessant vinden wat er dan zou gebeuren. Claire heeft nu natuurlijk totaal geen budget om zaken goed op orde te krijgen en dit weekend helpt er niet echt aan mee helaas.Bensimpel schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:00:
[...]
Tijd om Toto eens in te ruilen voor Claire![]()
Weddings are basically funerals with cake.
Begin dat gedoe van Merc echt spuugzat te worden eerlijk gezegd, spreek gewoon uit dat je de sterkste package hebt, je foolt echt nietmand.
Doe anders maar dat de quali gedaan moet worden in racemodus of verbied partymodus.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Gasly was niet door naar Q3, zou dus moeilijk wordenrobpol schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:02:
Ze hadden Gasly best een tow kunnen laten geven, Max was nota bene alleen op de baan.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Boeit niet. Die vent zit er alleen maar om die mercedes zo hard mogelijk rond te sturen. Dat kan hij en daar moet je hem op beoordelen. De rest is totaal irrelevant.PatrickC schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:00:
Hamilton... “It has been so close all weekend...”, daarom kan ik die vent niet uitstaan. Geweldige coureur maar oh zo FAKE.
alles kan off-topic
Gewoon het voorstel van Olav Mol uitvoeren. 2 engine modes voor het hele weekend. Eentje voor droog, eentje voor nat.Maarten_E schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:02:
Ferrari zat in het Schumacher tijdperk ook niet continu te downplayen.
Begin dat gedoe van Merc echt spuugzat te worden eerlijk gezegd, spreek gewoon uit dat je de sterkste package hebt, je foolt echt nietmand.
Doe anders maar dat de quali gedaan moet worden in racemodus of verbied partymodus.
van de Mercedes PU hebben weer goed gewerkt.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat waren ze ook. Het hele weekend. Overduidelijk. Tot het mis ging. En dan kunnen ze elkaar ook geen tow meer geven he, wat de mercs wel konden.Exocet schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:01:
Die Mercedes coureurs blijven nu nog volhouden dat Ferrari sneller is
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
leuk in theorie, maar in de praktijk gaat dat niet werken. En al helemaal niet opleveren waar Olav op hoopt (Max)PatrickC schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:04:
[...]
Gewoon het voorstel van Olav Mol uitvoeren. 2 engine modes voor het hele weekend. Eentje voor droog, eentje voor nat.
I served in a company of heroes.

Waiting on the world to change
Kan wel weer een enerverende 2 uurtjes worden want de hele race zonder kleerscheuren lijkt mij nogal onwaarschijnlijk, even de volle 2 uur afkruisen in de agenda.
Juist wel want in racemodus doet de Honda niet meer onder voor de Mercedes en op bepaalde circuits zijn ze ook Ferrari dan de baas.Vuvuzela schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:06:
[...]
leuk in theorie, maar in de praktijk gaat dat niet werken. En al helemaal niet opleveren waar Olav op hoopt (Max)
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Hoezo werkt dit niet in de praktijk? En.. dus Olav heeft er na al die tijd geen verstand van en ook Doornbos?Vuvuzela schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:06:
[...]
leuk in theorie, maar in de praktijk gaat dat niet werken. En al helemaal niet opleveren waar Olav op hoopt (Max)
En als Max nog steeds niet wint? Welke regel gaan we daarna veranderen zodat Max wel kans maakt?Lekker Ventje schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:08:
[...]
Juist wel want in racemodus doet de Honda niet meer onder voor de Mercedes en op bepaalde circuits zijn ze ook Ferrari dan de baas.
Lijkt mij ook een prima idee. Wil je een extreem snelle quali. Dan het risico dat je door die engine mapping de motor opblaast tijdens de race. Op de huidige manier zal het altijd F1 + F1.5 blijven.PatrickC schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:11:
[...]
Hoezo werkt dit niet in de praktijk? En.. dus Olav heeft er na al die tijd geen verstand van en ook Doornbos?
---RAWE CEEK!!!---

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
PSN: xMaurice93
Dat hoop ik stiekem wel een beetje, maar dan vooral omdat ze elkaar in de 1e bocht eruit gereden hebbenMaurice079 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:18:
Ik ben wel enorm benieuwd naar de race pace vanmorgen. Ik vrees echter dat we de twee silver arrows morgen niet meer terugzien na de start.
-
Verwijderd
Ik vrees dat het ook deze race weer een dubbel wordt voor Mercedes inderdaad.Maurice079 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:18:
Ik ben wel enorm benieuwd naar de race pace vanmorgen. Ik vrees echter dat we de twee silver arrows morgen niet meer terugzien na de start.
Al weet je het nooit, als er weer iemand de muur in gaat is het meteen geel/safetycar zodat de strategie meteen het raam uit kan.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
En wat gaat Vettel doen? Vliegt hij er als een torpedo in omdat hij de druk voelt wat te moeten bewijzen?Maurice079 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:18:
alles kan off-topic
Verwijderd
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Hij had dit jaar geen tow. Ze wilde gokken op out of sync met de afkoelende baan. Fout gegokt. RBR blinkt nog niet uit in strategie. Van de andere kant, als je er niet helemaal bijzit moet je dit gewoon gokken. Ferrari gokte nog slechter met die gele bandjes, bijna allebei de wagens gecrasht.Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:19:
Heb even de statistiekjes erbij gepakt en zie dat Max vorig jaar op 0.45 seconde achter pole zat. Schept me toch wat minder tevreden
een treffende spreuk
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Misschien bewijst Kvyat zich morgen en beukt hij in het begin meteen naar voren om de Mercedessen eraf te kegelenChiron schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:20:
[...]
Ik vrees dat het ook deze race weer een dubbel wordt voor Mercedes inderdaad.
Al weet je het nooit, als er weer iemand de muur in gaat is het meteen geel/safetycar zodat de strategie meteen het raam uit kan.
Als het morgen wederom een 1 2 voor Mercedes wordt is het wel tekenent voor de rest van het seizoen
Mercedes is superieur als ze de strategie kunnen domineren. Snel wegrijden en uit cruisen.Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:20:
De Mercedessen zullen in de race duidelijk de favoriet weer zijn. Max vechten met Vettel voor plek 3.
Zit dat tegen en worden er gevechten gevoerd dan hebben ze grote problemen met de slipstream en banden. Inhalen is ook lastig voor ze. Een SC kan aardig hun strategie verstoren.
alles kan off-topic
Volgens mij hebben alle Honda aangedreven auto’s een nieuwe motor voor deze GP, wat eigenlijk wat vroeg is als je er voor het hele seizoen maar 3 mag gebruiken. Maar... ze zijn in ieder geval al betrouwbaarder dan Renault en Ferrari.Spotmatic schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:21:
Dat niemand meer over de betrouwbaarheid van Honda praat. Opmerkelijk!
Ik hoop dat HAM een foutje maakt omdat hij achter BOT staat en zoals Kubica, Leclerc en Stroll de muur in gaat.Maurice079 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:18:
Mwa, onzin natuurlijk. Als hij niet goed genoeg is gaat hij - zelfs met een goede wagen - niet op P1 staan in een kwalificatie. Kijk naar Gasly.FirePuma142 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:22:
Ik heb het eerder gezegd, Hamilton is op de retour. Een middelmatig coureur als Bottas kan hem normaliter het vuur echt niet aan de schenen leggen, ook niet met een baard.
[ Voor 37% gewijzigd door TweakOverflow op 27-04-2019 17:26 ]
Weddings are basically funerals with cake.
Ze hadden beide kunnen doen als ze niet niet voor twee snelle ronden waren gegaan in het begin.pro_6or schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:22:
[...]
Hij had dit jaar geen tow. Ze wilde gokken op out of sync met de afkoelende baan. Fout gegokt. RBR blinkt nog niet uit in strategie. Van de andere kant, als je er niet helemaal bijzit moet je dit gewoon gokken. Ferrari gokte nog slechter met die gele bandjes, bijna allebei de wagens gecrasht.
Ben benieuwd naar de grote aero upgrade van RBR voor BarcelonaFabianGTI schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:22:
[...]
Misschien bewijst Kvyat zich morgen en beukt hij in het begin meteen naar voren om de Mercedessen eraf te kegelen![]()
Als het morgen wederom een 1 2 voor Mercedes wordt is het wel tekenent voor de rest van het seizoen

Wellicht was hot cold hot deel van het gedachtegoed dat de baan snel afkoelde, zo heb je maximale temperatuur in de banden. Het was de foute keuze maar Max luistert wel naar het team.Bosmonster schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:26:
[...]
Ze hadden beide kunnen doen als ze niet niet voor twee snelle ronden waren gegaan in het begin.
een treffende spreuk
Het is al duidelijk dat RBR de 3e plaats haalt in het constructeurskampioenschap, en dit jaar wordt Max geen WDC. Dus waarom zouden ze niet zoveel mogelijk Honda upgrades nemen, om zo een betere motor te hebben in 2020.PatrickC schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:24:
[...]
Volgens mij hebben alle Honda aangedreven auto’s een nieuwe motor voor deze GP, wat eigenlijk wat vroeg is als je er voor het hele seizoen maar 3 mag gebruiken. Maar... ze zijn in ieder geval al betrouwbaarder dan Renault en Ferrari.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Verwijderd
Mercedes en Ferrari brengen ook aero upgrade meeChiron schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:26:
[...]
Ben benieuwd naar de grote aero upgrade van RBR voor Barcelona
Uiteraard. Ik heb ook niet de illusie dat RBR ineens de snelste zal zijn daar.Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:38:
[...]
Mercedes en Ferrari brengen ook aero upgrade mee
Maar ik ben wel benieuwd hoe snel de RB15 kan als ze wel meer tevreden zijn over het chassis, want optimaal is dat ding nu nog lang niet.
Verwijderd
Klopt, Max gaat dit jaar geen WK worden. Top 3 kan nog altijdThomasG schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:33:
[...]
Het is al duidelijk dat RBR de 3e plaats haalt in het constructeurskampioenschap, en dit jaar wordt Max geen WDC. Dus waarom zouden ze niet zoveel mogelijk Honda upgrades nemen, om zo een betere motor te hebben in 2020.
Huh, voor Red Bull? Wat aardig van ze. Maar hebben ze dan wel donkerblauwe verf?Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:38:
[...]
Mercedes en Ferrari brengen ook aero upgrade mee
Ferrari heeft deze race al een pakket gezet en Mercedes al tijdens de wintertraining zelf. RBR heeft ook het meeste te winnen denk ik (qua aero).
We zullen het wel zien maar je mag best wat hoop hebben dat deze update wat gaat brengen.
een treffende spreuk
Verwijderd
Lees nog eens mijn post terugpro_6or schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:42:
[...]
Huh, voor Red Bull? Wat aardig van ze. Maar hebben ze dan wel donkerblauwe verf?
Ferrari heeft deze race al een pakket gezet en Mercedes al tijdens de wintertraining zelf. RBR heeft ook het meeste te winnen denk ik (qua aero).
We zullen het wel zien maar je mag best wat hoop hebben dat deze update wat gaat brengen.
Even schaamteloos mezelf een veer in de reet steken hoor
Niet dat ik blij ben met dit resultaat of zo hoor, verre van
Als HAM de underdog speelt weet je al dat het een 1-2 voor Mercedes wordt. Bah.

nouja, een klapband kan genoeg zijn hoor. heeft genoeg ervarign mee. (2 keer uit het hoofd)AzzKickah schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:47:
[...]
Even schaamteloos mezelf een veer in de reet steken hoor![]()
Niet dat ik blij ben met dit resultaat of zo hoor, verre van![]()
Als HAM de underdog speelt weet je al dat het een 1-2 voor Mercedes wordt. Bah.
ora et labora
Maar ik verwacht 'gewoon' ook een Mercedes 1-2 hoor. Met HAM op 1.
2 weken lang zin en spanning opbouwen en dan wordt het weer een weekend klagen
Lekker man.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Nee nee ho ho, dat was het idee vórig jaar met de Honda in de Toro Rosso. Zodat we dit jaar een bom achterin de RBR hebben!ThomasG schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:33:
[...]
Het is al duidelijk dat RBR de 3e plaats haalt in het constructeurskampioenschap, en dit jaar wordt Max geen WDC. Dus waarom zouden ze niet zoveel mogelijk Honda upgrades nemen, om zo een betere motor te hebben in 2020.

Man man man, wat een azijnpisserij. De Honda doet het gewoon goed, is betrouwbaar en snel. Veel beter dan de Renault die ze vorig seizoen hadden. Denk je nu echt dat het met een Renault beter was gegaan*? Het probleem lijkt toch echt bij RBR zelf te liggen. Ben benieuwd wat ze in Spanje brengen, ik denk dat het gat daar wel wat kleiner zal worden.AzzKickah schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:57:
[...]
Nee nee ho ho, dat was het idee vórig jaar met de Honda in de Toro Rosso. Zodat we dit jaar een bom achterin de RBR hebben!![]()
En hoezo wordt RBR 3e in het kampioenschap? 2e is dankzij het kwakkelende Ferrari prima mogelijk. Vettel faalt nogal eens en Leclerc mag niet beter scoren, dus Ferrari is weer heerlijk Italiaans bezig. Op die manier kan Leclerc niet eens fatsoenlijk punten binnenharken voor Ferrari, omdat hij steeds andere teams moet ophouden of idioot lange stints moet rijden om Vettel te helpen.
* Norris is de enige die in de top 10 kon komen met een Renault-PU. Honda heeft er 2 van de 3 (Gasly telt niet mee, want die kon het niet halen) en die staan allebei voor de McLaren van Norris
[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 27-04-2019 18:13 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Klopt, ze hebben alle 4 een nieuw blok gekregen met wat verbeteringen. Je kan het wat te vroeg noemen maar het blok wat iets minder vermogen heeft kan je bijvoorbeeld prima inzetten in Monaco. En zo zal er nog wel een baan zijn waar je niet veel hebt aan dat extra beetje, of een raceweekend met alleen maar regen.PatrickC schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:24:
[...]
Volgens mij hebben alle Honda aangedreven auto’s een nieuwe motor voor deze GP, wat eigenlijk wat vroeg is als je er voor het hele seizoen maar 3 mag gebruiken. Maar... ze zijn in ieder geval al betrouwbaarder dan Renault en Ferrari.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Roses are red
Violets are blue
"Ferrari are fastest"
Mercedes 1-2

PSN: xMaurice93
Zolang Max die RedBull steeds netjes naar de finish brengt zit er voor hem best een goed seizoen aan te komen. Maar dat is dan ook meer omdat er vorig seizoen aardig wat punten zijn komen te vervallen.
Alles bij elkaar genomen is Mercedes gewoon bezig aan een topjaar, en dat terwijl we hoopten dat de verhoudingen wat zouden verschuiven.
Edit: heeft er iemand al eens echt gekeken of die Mercedes motor er toch niet stiekem 8 cilinders heeft?
[ Voor 7% gewijzigd door Hippocampus op 27-04-2019 18:23 ]
Volgens mij erkennen ze dat zelf ook gewoon. Maar zijn er hardnekkige fans die maar blijven roepen dat het aan Honda ligt.Grrrrrene schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:11:
Het probleem lijkt toch echt bij RBR zelf te liggen.
Dit en hoe ze verder van het jaar ontwikkelen.Ben benieuwd wat ze in Spanje brengen, ik denk dat het gat daar wel wat kleiner zal worden.
-
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Meteen mee met de top kunnen in hun eerste officiele jaar is ongehoord, en het is veelbelovend voor de toekomsthoevenpe schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:27:
De Honda motor lijkt nou juist niets mis mee te zijn, stel je voor dat er nog een Renault in gelegen had vandaag...

De betrouwbaarheid ligt het in ieder geval niet aan tot nu toe.
Nou nou, ik bedoelde het niet zuur hoor. Het is gewoon de constatering dat het per saldo -afgezien van betrouwbaarheid, waar ik uiteraard heel erg blij om ben- niet veel meer oplevert dan vorig jaar.
En dat wás toch ook het verhaal, in 2018 alles investeren in de Honda bij Toro Rosso zodat ze dit jaar konden vlammen?
Tuurlijk, het valt niet tegen, maar het is ook niet wat we gehoopt hadden.
Plus het is gewoon verbazingwekkend en bewonderenswaardig hoeveel Mercedes (en Ferrari) op motorisch vlak tóch weer gevonden hebben. Knap werk. Maar daarom hoef ik er niet blij mee te zijn
Maar goed, ik geef de hoop ook zeker nog niet op hoor. RBR moet op dezelfde manier doorontwikkelen als de laatste paar jaar en dan ligt het echt nog wel open. Kijk naar de 2e seizoenshelft van Max vorig jaar. Gewoon steady blijven scoren, en dan zullen we het zien.
Volgens mij de snelste van iedereen, ongeacht in welke Q ze gereden zijn

niet heel veel keuze
(hierbij is GEEN rekening gehouden met SC en VSC ect)
- DaniëlWW2
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Bij Ferrari dachten ze daar schijnbaar toch iets anders over?basvn schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:53:
[Afbeelding]
niet heel veel keuze
(hierbij is GEEN rekening gehouden met SC en VSC ect)
Afijn, Leclerc start morgen op die gele bandjes, eens kijken hoe snel hij zich naar voren kan werken (hotseknots niet meegenomen), en wat de Ferrari strategie gaat worden. Als ie weer rap op plek 5 terecht komt dan kan ie het misschien de Mercedes strategie nog wat lastig maken. Het wordt hoe dan ook interessant, er kwamen er vorig jaar 13 aan de streep
Testing, one, two ...
Ja.. en? Moeten daar ook regels voor komen?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:09:
Moet je de reacties zien. Volgens mij zijn heel veel mensen Toto Wolff zijn BS wel zat..
[ Voor 7% gewijzigd door Vuvuzela op 27-04-2019 19:12 ]
Boehoe Leclerc. Sorry hoor. Hij zet hem dom in de muur met gele banden. Ik snap wel dat iedereen het hem gunt omdat hij zo zacht en zelfkritisch is, ik heb datzelfde ook. Maar hij maakt nu eenmaal fouten zoals iedereen. Als Max dit doet dan is tweakers/Reddit niet te houden van d haters..... daarom vind ik max gaaf. We gaan een mooie toekomst tegemoet met deze generatie.
Ik vond het juist goed van rbr om snel de tijd te plaatsen, better safe then sorry. Stel je voor dat Vettel hem in de muur had gezet...... stond ie mooi op 1.
De race morgen: heb er nu al zin an. Er kan van alles gebeuren! Hopelijk houd Max de boel heel en wint ie! Ik trek in iedere geval de hele middag er voor uit hahaha. Wat een quali zeg. Dit jaar wordt beter en beter en beter. Baku wordt een van mijn favorieten op deze manier....
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Max had hem al gecalled, het fort is mooi voor plaatjes.
een treffende spreuk
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
daar zijn we dus niets mee -.-basvn schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:52:
[...]
Volgens mij de snelste van iedereen, ongeacht in welke Q ze gereden zijn
Volgens mij heeft het publiek vooral die verwachting gewekt. Ik begreep vanuit de communicaties juist dat volgend jaar het grote jaar moet worden voor RBR+Honda.AzzKickah schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:39:
[...]
Nou nou, ik bedoelde het niet zuur hoor. Het is gewoon de constatering dat het per saldo -afgezien van betrouwbaarheid, waar ik uiteraard heel erg blij om ben- niet veel meer oplevert dan vorig jaar.
En dat wás toch ook het verhaal, in 2018 alles investeren in de Honda bij Toro Rosso zodat ze dit jaar konden vlammen?
Tuurlijk, het valt niet tegen, maar het is ook niet wat we gehoopt hadden.
Plus het is gewoon verbazingwekkend en bewonderenswaardig hoeveel Mercedes (en Ferrari) op motorisch vlak tóch weer gevonden hebben. Knap werk. Maar daarom hoef ik er niet blij mee te zijn
Maar goed, ik geef de hoop ook zeker nog niet op hoor. RBR moet op dezelfde manier doorontwikkelen als de laatste paar jaar en dan ligt het echt nog wel open. Kijk naar de 2e seizoenshelft van Max vorig jaar. Gewoon steady blijven scoren, en dan zullen we het zien.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
[ Voor 11% gewijzigd door TheBrut3 op 27-04-2019 19:27 ]
YouTube: 2019 Azerbaijan Grand Prix: Qualifying Highlights
Dat is dus 1080p50. Als ik nu een abo neem, krijg ik dat dan ook? Ziggo is 1080/24 (denk ik ?), is wel een wereld van verschil.
EDIT:
En ze hebben het niet over Kubica, maar Koebitsja, met nadruk op de laatste greep. Klinkt veel beter
EDIT
Uit de comments:
Ah, ben niet de eersteRoses are red
Violets are Blue
"Ferrari are fastest"
Mercedes 1-2
[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 27-04-2019 19:59 ]
Euhm je weet wat de term "sandbaggers" inhoudt?wowly schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:14:
Wat ongelofelijk flauw om Mercedes weg te zetten als sandbaggers. Ze hebben gewoon een goede partymode, en ze zijn niet bang om die in te zetten. Ik vind ze motorisch, aerodynamisch, tactisch en qua team het beste van de grid, ze verdienen hun plaats. Knap gedaan!!
LEC kon niet echt meer de uitloopstrook pakken toen hij de muur raakte en vervolgens aan de andere kant de zn Ferrari in de muur parkeerde.TheBrut3 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:27:
Eigenlijk maakt LEC ook een rookie fout, net als STR gisteren. Beiden hadden de uitloopstrook moeten kiezen nadat ze hun rempunt missen.
Je bent in de war met KUB, denk ik..redfoxert schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:40:
[...]
LEC kon niet echt meer de uitloopstrook pakken toen hij de muur raakte en vervolgens aan de andere kant de zn Ferrari in de muur parkeerde.
LEC raakte de muur niet. Hij verremde zich en pakte daardoor de kerb iets te hard. Dat zorgde ervoor dat hij de bocht niet kon maken en hem in de barriers plantte.
-
Eens en toch zie je duidelijk het verschil kwa wegligging, eerst zag je dachterkant veel meer glijden dan nu in baku het geval is, dus al die updates werken dus wel goed.Chiron schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:40:
[...]
Maar ik ben wel benieuwd hoe snel de RB15 kan als ze wel meer tevreden zijn over het chassis, want optimaal is dat ding nu nog lang niet.
Maurice079 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:20:
Schaamteloos gejat vanuit de YT-comments:
Roses are red
Violets are blue
"Ferrari are fastest"
Mercedes 1-2

Sorry, alleen teabaggingBart-Willem schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:38:
[...]
Euhm je weet wat de term "sandbaggers" inhoudt?
De YouTube filmpjes van de F1 zijn inderdaad de voor mij hoogst haalbare kwaliteit. Ziet er mooi uit op de oled! De bitrate van het signaal is eigenlijk nog belangrijker dan resolutie en refreshrate, al is die 50p wel echt fijn idd.PWM schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:27:
Ik kijk nu op Youtube nog even de samenvatting
YouTube: 2019 Azerbaijan Grand Prix: Qualifying Highlights
Dat is dus 1080p50. Als ik nu een abo neem, krijg ik dat dan ook? Ziggo is 1080/24 (denk ik ?), is wel een wereld van verschil.
EDIT:
En ze hebben het niet over Kubica, maar Koebitsja, met nadruk op de laatste greep. Klinkt veel beter
EDIT
Uit de comments:
[...]
een treffende spreuk
Het verhaal van de fans ja, met een onrealistisch idee dat Max dit jaar wel even WDC zou worden. Ik kan me niet herinneren dat RBR (misschien Marko, maar die lult wel vaker uit z'n nek) zoiets officieel als doel had gesteld. In de Renault zat geen progressie, of in ieder geval niet de progressie die Ferrari en Mercedes konden maken. En je ziet nu dat Renault gewoon de zwakste PU maakt en Honda ze heeft ingehaald. Die switch was dus een goede keuze.AzzKickah schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:39:
[...]
Maar wat ik al zei dus: je opmerking over het tussenseizoen met Toro Rosso lijkt te suggereren dat het aan de PU ligt en daar ligt het niet (volledig) aan. De Honda is een goede PU en met een chassis als de RBR van eind 2018 zouden ze voorin meedoen. RBR heeft zelf lopen klooien en moet een inhaalslag maken. Mogelijk ook omdat ze dus meer vermogen hebben en daar een ander chassis bij hoort. In voorgaande jaren reden ze vaak met minimale downforce om op de rechte stukken geen sitting ducks te zijn. Nu is dat niet meer (zo erg) nodig.
"We" zijn dan gewoon onrealistisch. Je haalt de achterstand op Ferrari en Mercedes niet zomaar even in.Tuurlijk, het valt niet tegen, maar het is ook niet wat we gehoopt hadden.
De switch was van Renault naar Honda. Ik val wat in herhaling, maar met een Renault in de RBR had het er veel dramatischer uit gezien en waren teams als Haas, Racing Point, Alfa Romeo, McLaren en Toro Rosso concurrenten geweestPlus het is gewoon verbazingwekkend en bewonderenswaardig hoeveel Mercedes (en Ferrari) op motorisch vlak tóch weer gevonden hebben. Knap werk. Maar daarom hoef ik er niet blij mee te zijn

RBR moet zich eens gaan afvragen waarom ze iedere keer matig aan het seizoen beginnen en gedurende het seizoen de snelste ontwikkeling doormaken. Zo beginnen ze jaar in jaar uit matig om aan het eind een inhaalslag te maken. Zo word je geen kampioen.Maar goed, ik geef de hoop ook zeker nog niet op hoor. RBR moet op dezelfde manier doorontwikkelen als de laatste paar jaar en dan ligt het echt nog wel open. Kijk naar de 2e seizoenshelft van Max vorig jaar. Gewoon steady blijven scoren, en dan zullen we het zien.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Either way, kerbs of muur, uitloopstrook was onhaalbaarEdd schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:42:
[...]
Je bent in de war met KUB, denk ik..
LEC raakte de muur niet. Hij verremde zich en pakte daardoor de kerb iets te hard. Dat zorgde ervoor dat hij de bocht niet kon maken en hem in de barriers plantte.
Nee hoor, die was wel haalbaar voor hem, maar had hij gelijk moeten doen toen hij zijn lockup had. Die was nog ruim genoeg voor de bocht om de uitloopstrook te halen.redfoxert schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:55:
[...]
Either way, kerbs of muur, uitloopstrook was onhaalbaar
Je kunt het zien in de recap (op +/- 1:33) van de Q
-
https://www.verstappen.nl/nl/article/11196/
“Na de vertraging door het ongeluk van Charles Leclerc, begonnen we aan Q3 met maar één set banden. De beste tactiek was om één snel rondje, één langzame ronde en weer een snelle ronde te rijden. Hierdoor kwam Max out-of-sync te liggen met de andere coureurs die twee sets banden tot hun beschikking hadden. Terwijl hij het voordeel had van een vrije baan, kon hij echter geen slipstream krijgen. Het was onmogelijk om dit af te stremmen op de strategieën van de anderen.
Bah wat naar, Max heeft het gedaan dus. Hij heeft toch in Q2 maar 1 run gedaan. Daarmee spaarde hij toch weer uit.Exocet schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:06:
De uitleg van Horner:
[...]
een treffende spreuk
Als Leclerc dus niet in de muur had gestaan dan had Verstappen nog twee sets banden gehad? Nice.Exocet schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:06:
De uitleg van Horner:
[...]
Lijkt mij eerder dat hij banden te kort had door twee runs in Q1, wat IIRC dan weer door de drukte kwam. Dus drukte, slechte tijd, en nog een keer moeten.
- DaniëlWW2
- Niet online
Hij is de eerste sinds de introductie van de V6 hybride motoren die in kwalificatie het voor elkaar kreeg om de fuel flow limiet te breken.
https://www.motorsport.co...s-fuel-flow-baku/4377256/
Kon makkelijk, gewoon bij de remfout naar rechts sturen in plaats van links. Dan was zijn rondje naar de klote, true. Maar dan had hij ook zijn wagen kunnen redden.redfoxert schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:55:
Either way, kerbs of muur, uitloopstrook was onhaalbaar
Naja hoeveel erger..DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:20:
En het miserabele weekend voor Gasly word nog erger.
Hij is de eerste sinds de introductie van de V6 hybride motoren die in kwalificatie het voor elkaar kreeg om de fuel flow limiet te breken.
Een geldboete? nog meer naar achter geplaatst worden?
Dit is aan te rekenen op het team, dus lijkt me 1 van die 2 opties..
en dat maakt beide niet heel veel uit lijkt me..
Hij kan er niks aan doen, dus dit is maar een druppel op de plaat
Tsja, beter zoveel shit in een weekend dan in 2, 3 weekenden.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:20:
En het miserabele weekend voor Gasly word nog erger.
Vraag me overigens af wanneer dat dan gebeurd is, gewoon willekeurig tijdens de ronde, of tijdens een van de massive tows. (Q1 en Q3 snelste, dus mogelijk ook bij ingaan ronde een tow gehad).
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.