Bottas deed het inderdaad niet geweldig maar hij heeft natuurlijk wel pech gehad en wat teamorders.
In het begin van het seizoen had hij idd pech. Daarna had hij de handdoek in de ring gegooid volgens mij. Ik denk dat ze bij Mercedes aan het eind van het seizoen Bottas best buiten hadden willen gooien, maar ze hadden hem al vrij vroeg in het seizoen verlengd, waardoor dit niet meer kon.warp schreef op maandag 18 maart 2019 @ 07:58:
[...]
Bottas deed het inderdaad niet geweldig maar hij heeft natuurlijk wel pech gehad en wat teamorders.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Inderdaad, Bottas heeft een stevig aantal punten in moeten leveren afgelopen jaar om HAM aan zijn WDC trofee te helpen. Denk aan het opgeven van de overwinning tijdens de race in Rusland, HAM kwam daar niet in de buurt, maar BOT moest van het gas af en hem langs laten.warp schreef op maandag 18 maart 2019 @ 07:58:
[...]
Daarnaast zie ik Ocon dat niet doen, die peert HAM van de baan, nee dat wordt gezellig
[ Voor 8% gewijzigd door Suicyder op 18-03-2019 08:03 ]
Bij Mercedes zie je dit wel vaker. Zo heeft vorig jaar George Russell daar ook wel eens bij gestaan, en ook Billy Monger heeft wel eens in de pitbox bij Toto gezeten. Maar bij hun is het dan wel weer iets anders omdat Russell toen nog echt een Mercedes junior was en niet een (ex) F1 coureur.Rivanov schreef op maandag 18 maart 2019 @ 07:52:
Vond het persoonlijk erg irritant dat Ocon daar zo pontificaal in beeld stond. Alsof hij dicht bij 'papa' Toto wilde staan. Geen enkele andere testrijder staat zo in beeld bij een team.
Weet niet of deze al voorbij was gekomen:

De snelheden van Vettel zijn (voor een top-3 wagen) wel heel slecht.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik vind die snelheden van die 2 bovenste vooral leukalexbl69 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:37:
[Afbeelding]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Op RAI en GIO na staan alle Ferrari motoren op de onderste helft.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ook echt op elk meetpunt waren de Honda PU's auto's de snelste. De STR14 is denk ik minder downforce, meer topsnelheid en komt dichtbij. De RB15 is helemaal indrukwekkend want die hebben alsnog veel downforce. Je zal zeker een uitstekende diffuser moeten hebben om dit te doen. Ik zeg dus bedankt Newey en bedankt Honda.basvn schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:40:
[...]
Ik vind die snelheden van die 2 bovenste vooral leuk

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-03-2019 09:20 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De snelheden van de Ferrari auto's wordt dan ook uitvoerig besproken in die bekritiseerde reddit post 
Ik heb alleen geen idee hoe ze in Barcelona waren qua snelheid, waren ze daar niet met de Ferrari's het snelste?
Ik heb alleen geen idee hoe ze in Barcelona waren qua snelheid, waren ze daar niet met de Ferrari's het snelste?
Ach, BOT staat ook in drie van de vier lijsten in het midden qua hoogste snelheid. We weten allemaal hoe het met hem is gegaan afgelopen race
Ken de DRS punten niet uit mijn hoofd; maar denk dat die ook wel enigsinds van invloed zullen zijn
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik dacht, dat ik de enige was, maar ik heb me ook gruwelijk geirriteerd dat Ocon naast Toto stondt. Ik wil snorremans terug ipv die nare Laat dat alsjeblieft achterwegen.
edit:
Hamilton weer 2e in Aussie, die wordt gewoon WK! Die gaat volgende race Bottas mentaal kraken.
Ferrari's zijn er volgende race ook weer bij, net zoals de Red-Bulls.
En de GP2 in de F1 op een normaal circuit wordt super spannend (hoop ik).
Yeah,,, let's go!
edit:
Hamilton weer 2e in Aussie, die wordt gewoon WK! Die gaat volgende race Bottas mentaal kraken.
Yeah,,, let's go!
[ Voor 52% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-03-2019 10:26 ]
Ziet er natuurlijk allemaal fantastisch uit dat RB boven aan staat in de tabelletjes maar betekent dit niet gewoon dat ze met de minste vleugel hebben gereden.
Van alles wat er gezegd en geschreven is, en van alle resultaten die er bekend zijn. Je kan maar een conclusie trekken: RB is beter aan het seizoen begonnen dan vorig jaar. Afgezien van die blunder met Gasly in Q3 staan ze dichter op Mercedes en Ferrari. Ik put dan ook hoop uit de uitspraken van Marco dat de motor goed is en RB nu aan het werk moet met het chassis.
Als de motor dit jaar in mindere mate de bottleneck vormt, betekent dat RB naar voren kan kijken en zich vol kan focussen op het verbeteren van de aerodynamica in plaats van damage control te doen en tactische beslissingen te nemen wanneer ze hun grid penalties in ontvangst gaan nemen.
We kunnen pas echt wat zeggen als we eenmaal aangekomen zijn op de circuits waar Mercedes het dominantste is geweest. Namelijk die met de lange rechte stukken.
Ik vond het in ieder geval een vermakelijke race.
Overigens vind ik het nog steeds moeilijk te bevatten dat Charlie er niet meer is. Je verwacht toch dat je hem nog eens ergens door het beeld ziet lopen pre-race of achteraf. Triest einde van een groot man.
Als de motor dit jaar in mindere mate de bottleneck vormt, betekent dat RB naar voren kan kijken en zich vol kan focussen op het verbeteren van de aerodynamica in plaats van damage control te doen en tactische beslissingen te nemen wanneer ze hun grid penalties in ontvangst gaan nemen.
We kunnen pas echt wat zeggen als we eenmaal aangekomen zijn op de circuits waar Mercedes het dominantste is geweest. Namelijk die met de lange rechte stukken.
Ik vond het in ieder geval een vermakelijke race.
Overigens vind ik het nog steeds moeilijk te bevatten dat Charlie er niet meer is. Je verwacht toch dat je hem nog eens ergens door het beeld ziet lopen pre-race of achteraf. Triest einde van een groot man.
Klopt. Max zei al dat ze met minder vleugel moesten rijden dan Mercedes.werphengel schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:18:
Ziet er natuurlijk allemaal fantastisch uit dat RB boven aan staat in de tabelletjes maar betekent dit niet gewoon dat ze met de minste vleugel hebben gereden.
"When you grow up your heart dies"
Klopt, maar dat was vorig jaar ook zo. En toen reden ze geen deuk in een pakje boter.werphengel schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:18:
Ze kunnen nu lekker aan de slag met het toevoegen van downforce, aangezien de motor het beter doet.
En schijnbaar reed STR met nog minder vleugel... Vond dat die twee ook behoorlijk lieten zien dat ze grip misttenwerphengel schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:18:
Mooie race gisteren, middenveld mooi dicht op elkaar.
Of Kubica kon niet sneller door schade, of die auto is ruk, maar ondertussen wordt ie wel om de oren gereden door Russell. Hij was zelf wel tevreden hoorde ik toen ie in 't weilandje stond. Maar ik denk eerlijk gezegd dat hij zich dit seizoen realiseert dat hij geen potten kan breken met anderhalve arm en dat hij plaats maakt voor Ocon.
Thoughts?
Of Kubica kon niet sneller door schade, of die auto is ruk, maar ondertussen wordt ie wel om de oren gereden door Russell. Hij was zelf wel tevreden hoorde ik toen ie in 't weilandje stond. Maar ik denk eerlijk gezegd dat hij zich dit seizoen realiseert dat hij geen potten kan breken met anderhalve arm en dat hij plaats maakt voor Ocon.
Thoughts?
Melbourne is dan ook best een powerhouse circuit. Veel lage snelheid (90graden) bochten, veel acceleratie en weinig echte hoge snelheid bochten.
Maar lage snelheid bochten waren ook altijd de specialiteit van RB door hun mechanische grip. Dus ik denk dat daardoor RB met iets minder vleugel kan rijden, waardoor de HONDA dus lekker kan knallen.
Prima combi en RB-HONDA is goed uit de startblokken gekomen, maar er is pas 1 race gereden. De motoren moeten ook nog eens 6 races meegaan....
Maar lage snelheid bochten waren ook altijd de specialiteit van RB door hun mechanische grip. Dus ik denk dat daardoor RB met iets minder vleugel kan rijden, waardoor de HONDA dus lekker kan knallen.
Prima combi en RB-HONDA is goed uit de startblokken gekomen, maar er is pas 1 race gereden. De motoren moeten ook nog eens 6 races meegaan....
Kubica reed in de eerste bocht zijn voorvleugel stuk op de achterband van Gasly. Daarom reed Kubica en als Ricciardo meteen een heel stuk achteraan (veel tijd verloren want langzamer in eerste ronde, en pitstop). Plus, Kubica heeft 3 pitstops gemaakt tegen de 2 stops van Russell. Wellicht dat Russell anders ook sneller was geweest, maar niet helemal om de oren gereden. Dat moet nog blijken.FastFred schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:45:
Thoughts?
Je hoeft geen fan te zijn van Ocon, maar bewaar dat puberale 'stokbroodveter' lekker voor de studio van Ziggo.Crashhill schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:16:
Ik dacht, dat ik de enige was, maar ik heb me ook gruwelijk geirriteerd dat Ocon naast Toto stondt. Ik wil snorremans terug ipv die nare knip
edit:
Yeah,,, let's go!
Wat vinden jullie van die reactie van Bottas overigens? Het leek mij een beetje voorbarig na 1 goede race.
[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-03-2019 10:28 ]
Jammer dat er alleen plusjes gegeven kunnen worden. Een minnetje had terecht geweest.
Ocon is een paar keer heel even in beeld geweest, was dat nou zo erg? En dan nog, hij was vorig jaar F1 coureur en is nu test rijder. Hij hoort gewoon bij het team. Hij heeft de hoop volgend jaar weer te kunnen rijden, uiteraard probeert hij overal zo dicht mogelijk op het vuur te blijven. Je laten zien, anders vergeten ze je.
En ik hoop ook echt dat hij in de toekomst weer F1 gaat rijden, want rijden kan hij wel. Dat hij nog het 1 en ander moet leren (Brazilie vorig jaar?) is niet erg, dat geldt voor heel veel coureurs.
[ Voor 2% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-03-2019 10:27 ]
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Komt dat ook niet vooral omdat bepaalde rijders de hele race geen DRS hebben gehad? Bottas en Hamilton bijvoorbeeld, maar ook Vettel en Leclerc niet?alexbl69 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:37:
[Afbeelding]
Eens. Laat dat lekker voor Rene vd Gijp.NotSoSteady schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:01:
[...]
Je hoeft geen fan te zijn van Ocon, maar bewaar dat puberale 'stokbroodveter' lekker voor de studio van Ziggo.
Dat wel, maar vorig jaar heeft hij best wat shit over zich heen gehad natuurlijk. Als je dan mentaal zo sterk aan het seizoen begint, weet je zeker dat de voorbereiding gewoon heeft gewerkt.Wat vinden jullie van die reactie van Bottas overigens? Het leek mij een beetje voorbarig na 1 goede race.
Als minnetjes hier een ding zouden zijn, zou dit forum net zo'n toxic hellhole worden als de F1 subreddit.beany schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:19:
[...]
Jammer dat er alleen plusjes gegeven kunnen worden. Een minnetje had terecht geweest.
Ocon is een paar keer heel even in beeld geweest, was dat nou zo erg? En dan nog, hij was vorig jaar F1 coureur en is nu test rijder. Hij hoort gewoon bij het team. Hij heeft de hoop volgend jaar weer te kunnen rijden, uiteraard probeert hij overal zo dicht mogelijk op het vuur te blijven. Je laten zien, anders vergeten ze je.
En ik hoop ook echt dat hij in de toekomst weer F1 gaat rijden, want rijden kan hij wel. Dat hij nog het 1 en ander moet leren (Brazilie vorig jaar?) is niet erg, dat geldt voor heel veel coureurs.
Verder wel eens
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Als ik Ocon was zou ik niet in die auto willen stappen..FastFred schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:45:
Thoughts?
- DaniëlWW2
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Helemaal mee eens. Hij wint er helemaal niets. Met een beetje pech wordt hij dan ook nog om de oren gereden door Russell en is zijn F1 carriere om zeep. Dan wordt het weer een wehrleintjeppbruins schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:28:
[...]
Als ik Ocon was zou ik niet in die auto willen stappen..
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Hangt er wel een beetje van af hoe je het analyseert. In kwalificatie is het gat tussen pole position en de RBR 0,2s groter geworden (2018 0,7s en in 2019 0,9 sec). In de 2018 race eindigde Ricciardo op p4 met 7 seconden achterstand op de raceleider, Verstappen nu p3 op 22 seconden achterstand op de raceleider. Er zat weliswaar wel een korte VSC-periode in de 2018 race. edit: Foutje aan mijn kant, er was wel een echte safety car periode vorig jaar. Ferrari was vorig weekend echt matig, hopelijk een off-weekend want het zou leuker zijn wanneer ze elke race kunnen meestrijden voor de overwinning.loewie1984 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:24:
Van alles wat er gezegd en geschreven is, en van alle resultaten die er bekend zijn. Je kan maar een conclusie trekken: RB is beter aan het seizoen begonnen dan vorig jaar. Afgezien van die blunder met Gasly in Q3 staan ze dichter op Mercedes en Ferrari. Ik put dan ook hoop uit de uitspraken van Marco dat de motor goed is en RB nu aan het werk moet met het chassis.
[ Voor 7% gewijzigd door Lasmibalsingh op 18-03-2019 10:40 ]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ik denk dat de TR nog wel eens kan verrassen in de komende races qua race-pace.Pathogen schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:41:
[...]
En schijnbaar reed STR met nog minder vleugel... Vond dat die twee ook behoorlijk lieten zien dat ze grip mistten
Gezien het gemak waarmee KVY na zijn avontuur in het gras weer het gat naar STR dichtreed.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verbaasde me er over richting het eind van de race dat Ferrari LEC niet binnen haalde voor softs en voor de snelste ronde ging. Hij had 35 seconden voorsprong op nummer 6 en dus ruim een pitwindow. Daarmee hadden ze iig een puntje van Mercedes af kunnen snoepen. Scheelt nu niks, maar aan het eind van het seizoen misschien genoeg.
Gemiste kans naar mijn idee
Misschien is het risico op een fout tijdens de pitstop te groot voor de teams, waardoor ze veel punten kunnen verliezen.
Waarom? Omdat het kan!!
Wellicht niet het risico willen lopen dat de pit mis ging, of misschien hoopten ze op een poging van Max op Lewis die in tranen eindigde? In dat laatste geval hadden ze meer dan 1 punt gewonnen.MuddyMagical schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:49:
Verbaasde me er over richting het eind van de race dat Ferrari LEC niet binnen haalde voor softs en voor de snelste ronde ging. Hij had 35 seconden voorsprong op nummer 6 en dus ruim een pitwindow. Daarmee hadden ze iig een puntje van Mercedes af kunnen snoepen. Scheelt nu niks, maar aan het eind van het seizoen misschien genoeg.
Tja, het is in de basis ook een risico. Meestal gaat een pitstop goed, maar als die misgaat dan kan je zo nog maar wat plekken verliezen en dat kost je meer punten dan dat éne puntje oplevert.MuddyMagical schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:49:
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

The pit crew starting where they left off! 🤘
1st and 2nd quickest stops in Melbourne with 2.19 and 2.30 seconds 👏
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
- DaniëlWW2
- Niet online
Misschien moet Haas eens vragen of ze de wielschroeven van RBT mogen kopen i.p.v Ferrari.
Het blijft bizar, dat het 20 races goed gaat en met de stress van vorig jaar in het hoofd gaat het in Melbourne weer fout.DaniëlWW2 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:01:
[...]
Misschien moet Haas eens vragen of ze de wielschroeven van RBT mogen kopen i.p.v Ferrari.
PSN
Semi gerelateerd. Wat me opvalt is dat voorgaande jaren bij de meeste teams een van de monteurs aan de voorband een bordje op de arm had om de precieze stopplek aan te geven. Dit jaar zie je meer en meer dat dit niet meer zo is en er een losstaand bordje aan bv een "slagboom" is. Dus die ene monteur wat anders ook de stopplek moest aangeven hoeft dat nu dus niet meer te doen.
Ik snap dit dus echt niet. Of in ieder geval, ik schat Ocon's karakter totaal anders in dan jij. Brazilie vorig jaar was toch geen onbedoeld perongelukje, daar ging hij er echt voor. Dat blijkt uit hoe hij stuurt en wanneer hij gas geeft, dat blijkt heel erg uit hoe hij Max benaderde na afloop en als je de Netflix docu hebt gezien (die Ocon echt alle ruimte gaf het zijn karakter in te kleden) dan weet je dat hij toen al wist stoelloos te zijn voor dit jaar, en dan zijn ex-nemesis in de F3 geheel onverwacht en met prachtige inhaalmanouvres zijn 2e race op rij te zien winnen, dat ging meneer Ocon eens even verstoren.beany schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:19:
[...]
Het is ook niet zo dat ik Ocon zijn karakter pas hierdoor anders inschat. Perez is ook spelletjes aan het spelen geweest maar beide mannen hebben elkaar in de muur gezet, ocon hem tweemaal maar hij is zich dan van totaal geen schuld bewust, sterker nog "het lijkt me wel duidelijk wie schuldig is" zegt hij dan.
En, ik zag hem ooit al eens in de F3 ook iemand op een smerige manier (niet Max) in de muur zetten, toen wist ik al genoeg. Ocon is altijd bezig het leuk in te kleden maar in mijn ogen is hij een verschrikkelijk vervelende vent.
een treffende spreuk
Ik erger me niet aan Ocon, maar wel aan het beeld dat je hem altijd naast Toto ziet staan. Lijkt wel de staart van Toto geworden.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Wat zou jij doen als je wist dat Bottas moet presteren... grote kans dat hij dan in het stoeltje mag. Logisch dat hij er dicht op zit.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Misschien dat Toto ook moet zeggen (zeker nadat Bottas van zich afbijt en het waar maakte gisteren), OK Esteban, even een tikkeltje minder in beeld. Spreekt ook vertrouwen in Bottas uit wat Mercedes altijd claimt te hebben.Nickrsd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:20:
Wat zou jij doen als je wist dat Bottas moet presteren... grote kans dat hij dan in het stoeltje mag. Logisch dat hij er dicht op zit.
een treffende spreuk
Waarom zou hij er niet naast staan? Als coureur heeft hij veel kennis die hij kan delen en tevens kan hij genoeg kennis opdoen door daar mee te kijken/praten.pro_6or schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:26:
[...]
Misschien dat Toto ook moet zeggen (zeker nadat Bottas van zich afbijt en het waar maakte gisteren), OK Esteban, even een tikkeltje minder in beeld. Spreekt ook vertrouwen in Bottas uit wat Mercedes altijd claimt te hebben.
Alsof Bottas zich gek laat maken doordat Ocon daar staat.
Maar dan hoef je nog niet als schoothondje met Toto mee te lopen naar het toilet.Nickrsd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:20:
I served in a company of heroes.
Vorig jaar was toch niet anders? Alleen was het toen Russell die naast Toto stond.
Is in mijn optiek gewoon een dingetje van Mercedes om ze in de picture te houden.
Is in mijn optiek gewoon een dingetje van Mercedes om ze in de picture te houden.
-
Waren ook echt fors sneller dan bijvoorbeeld de stops van de Mercedes (ik geloof 3.2 sec.), pak je toch een seconde mee
[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 18-03-2019 11:33 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Serieus? Jullie houden echt met z'n allen Ocon in de gaten? Die reed niet eens mee?!
En hopelijk zit Niki Lauda er gauw ook weer naast.Edd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:31:
Vorig jaar was toch niet anders? Alleen was het toen Russell die naast Toto stond.
Daar kun je de FOM voor bedanken, want Ocon was meerdere malen prominent in beeld tijdens de race. Vooral na acties van Bottas wisselde ze naar shots met Ocon die toekeek vanuit de pitbox.zetje01 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:34:
Serieus? Jullie houden echt met z'n allen Ocon in de gaten? Die reed niet eens mee?!
Verwijderd
Nee niet echt.. maar elk stukje film van toto stond meneer met het Doe het dan ook niet naast...zetje01 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:34:
[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-03-2019 13:19 ]
Ik begrijp het probleem met Ocon niet. Ja hij zit naast Toto, maar hij kijkt gezellig mee, net als Lauda deed voordat hij zijn gezondheidsproblemen kreeg. Dus als de FOM naar Toto schakelt, dan is Ocon in beeld. Het is niet alsof Ocon expres bij Toto gaat staan, anders had Toto er echt wel wat van gezegd.
Nee, ik mag Ocon ook niet na zijn gluiperige actie in Brazilie. Maar dit gaat wel heel ver.
Nee, ik mag Ocon ook niet na zijn gluiperige actie in Brazilie. Maar dit gaat wel heel ver.
Zeg dat. Ocon, Russell on Bottas (hoewel die wat minder) kunnen me gestolen worden. Maar Niki Lauda is toch een stukje van de F1-geschiedenis.ppbruins schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:41:
[...]
En hopelijk zit Niki Lauda er gauw ook weer naast.
Ook mijn bijdrage maar:
Rond kwart voor zeven, oortjes ingedaan en grandprix radio aangezet (Ziggo verslag). Ik dacht eerst dat VER uitgevallen was. Pas later in het verslag gehoord dat VER p3 reed.
Prima uitslag, goed begin. Volgende week weer.
Rond kwart voor zeven, oortjes ingedaan en grandprix radio aangezet (Ziggo verslag). Ik dacht eerst dat VER uitgevallen was. Pas later in het verslag gehoord dat VER p3 reed.
Prima uitslag, goed begin. Volgende week weer.
Lauda was er toch niet bij?Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:43:
[...]
Nee niet echt.. maar elk stukje film van toto stond meneer met het knip naast...
(Lauda had tenminste als bijnaam 'The Rat'
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-03-2019 13:21 ]
PSN
Vooropgesteld; het zal mij roesten of Ocon al dan niet naast Toto staat.demo31051987 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:46:
Ik begrijp het probleem met Ocon niet. Ja hij zit naast Toto, maar hij kijkt gezellig mee, net als Lauda deed voordat hij zijn gezondheidsproblemen kreeg. Dus als de FOM naar Toto schakelt, dan is Ocon in beeld. Het is niet alsof Ocon expres bij Toto gaat staan, anders had Toto er echt wel wat van gezegd.
Maar, die vergelijking gaat wel een beetje mank. Toto staat daar niet gezellig de race te kijken, die staat daar als teambaas te controleren of het team functioneert en kan ingrijpen / inbreken op alle radio's als dat niet het geval is. Dat Lauda gezien zijn (bestuurs)functie bij Mercedes F1 daar bij staat lijkt mij niet meer dan logisch.
Ocon heeft precies geen enkele functie of gezag tijdens de sessies, dus snap wel dat dit verkeerd kan overkomen.
Nou , dan ook maar even mijn ervaring.
Veel te vroeg, maar toch vanaf rond 13 ingeschakeld.
Start terug gekeken.
O O O O O wat is die Ricciardo dom bezig. ( hij zet de trend van vorig jaar door )
Mercedes ijzer sterk ( Bottas boven verwachting ) Ham aan het sandbaggen )
Verstappen volwassen ( maar liet zich toch verrassen bij zijn poging Ham in te halen ( te druk op zijn stuur bezig )
Honda , Erg knap ( nu maar hopen dat deze motor genoeg race mee gaat )
Gasly, teleurstellend zelfs een beetje bang van kvyat leek het wel ( kvyat heeft dan ook niets te verliezen en Gasly wel )
Renault.. Zoals gehoopt / verwacht ( geen fan van )
Haas... Tja 50/50 wel goed resultaat
Mclaren , Knap na vorig jaar
Wie liams ?
Veel te vroeg, maar toch vanaf rond 13 ingeschakeld.
Start terug gekeken.
O O O O O wat is die Ricciardo dom bezig. ( hij zet de trend van vorig jaar door )
Mercedes ijzer sterk ( Bottas boven verwachting ) Ham aan het sandbaggen )
Verstappen volwassen ( maar liet zich toch verrassen bij zijn poging Ham in te halen ( te druk op zijn stuur bezig )
Honda , Erg knap ( nu maar hopen dat deze motor genoeg race mee gaat )
Gasly, teleurstellend zelfs een beetje bang van kvyat leek het wel ( kvyat heeft dan ook niets te verliezen en Gasly wel )
Renault.. Zoals gehoopt / verwacht ( geen fan van )
Haas... Tja 50/50 wel goed resultaat
Mclaren , Knap na vorig jaar
Wie liams ?
Verwijderd
Domweg is het gewoon een stukje product placement. Bij Mercedes weten ze donders goed dat Toto regelmatig in beeld komt tijdens de race. Als je dus iets onder de aandacht wil brengen dan zet je hem dus naast Toto neer.demo31051987 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:46:
Net als een blikje cola in een tv-serie.
Wat ik mij nu zo bedenk is dat je tijdens de race eigenlijk nooit Abiteboul ziet. Als ze beelden van Renault laten zien is het altijd die Jerome Stroll en/of Alain Prost. Nu zal het misschien wat makkelijker zijn om beelden in de pitbox te maken dan van de pitwall, maar bij Red Bull zie je voor zover ik mij herinner ook nooit bv Helmut Marko maar Horner/de pitwall. Terwijl in principe dus Lauda, Prost, Marko allemaal dezelfde rol hebben zijnde "adviseur".
Verwijderd
Ocon vergelijken met Lauda gaat ook wel heel ver...demo31051987 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:46:
De ratings van Sky:
https://www.skysports.com...tralian-gp-driver-ratings
Een 8 voor Hamilton kun je daar bijna een onvoldoende noemen
https://www.skysports.com...tralian-gp-driver-ratings
Een 8 voor Hamilton kun je daar bijna een onvoldoende noemen
Begint hier een beetje op RTL boulevard te lijken met dat geneuzel over Occon...
Waar ik me meer over heb verbaast is de snelheid van Bottas. Het lijkt wel of elke koploper (Mercedes of niet) een groot voordeel heeft van de vrije lucht waar die in rijd, hoe kon Lewis anders niet dichterbij komen. Dat verhaal van die beschadigde vloer vind ik een beetje moeilijk te geloven eigenlijk.

Waar ik me meer over heb verbaast is de snelheid van Bottas. Het lijkt wel of elke koploper (Mercedes of niet) een groot voordeel heeft van de vrije lucht waar die in rijd, hoe kon Lewis anders niet dichterbij komen. Dat verhaal van die beschadigde vloer vind ik een beetje moeilijk te geloven eigenlijk.
Lewis had aardig vrije lucht met 30 seconden achterstandwerphengel schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:49:
Begint hier een beetje op RTL boulevard te lijken met dat geneuzel over Occon...![]()
![]()
't is eigenlijk toch niets anders als dat Jos in de pitbox aanwezig is? Die zie je dan ook regelmatig voorbij komen in beeld.demo31051987 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:46:
Het is gewoon de FOM die even inzoomt op bekende gezichten als beeldvulling.
Hoe lang werkt die dirty air dan wel niet?werphengel schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:49:
Wat mij eerder lijkt is dat je als (comfortabele) koploper in een flow/ritme komt. Het enige wat je nog hoeft te doen is lekker de race uitrijden en verder hoef je nergens meer over na te denken. Voor Hamilton gold dat enerzijds niet omdat hij bv Verstappen achter zich had. Daarnaast vond Hamilton het waarschijnlijk wel goed zo. Race lekker uitrijden op de tweede plek en zo de punten pakken. Bottas zal (in Hamilton zijn gedachten) nog wel voldoende punten mis lopen en dan staat Hamilton weer boven Bottas.
Dat cruisen vanaf P1 is ook iets wat Verstappen beschreef na zijn overwinning in Mexico in 2017. En volgens mij was er daar toen (ook) een momentje waarop zijn engineer hem vroeg om rustiger te rijden/aangaf dat het allemaal niet zo hard hoefde. Mogelijk probleem met vragen om langzamer te rijden is dan weer dat de coureur uit zijn flow/ritme kan raken en juist daardoor fouten gaat maken. Zou ook niet de eerste keer zijn dat een coureur in comfortabele leidende positie ineens een (domme) fout maakt.
Ik vind het juist wel grappig dat Icon daar stond. Zijn uitstraling zit bij mij in de irritatie zone (kan verder best wel een aardige vent zijn), dus toen Bottas lekker los ging genoot ik wel doen een beetje. Ik hoop zelfs dat Bottas en hamilton gelijk opgaan, wat te vinden vechten om een been, gaat de derde er mee heen (max! Aub)
Vind de sky rating best accuraat overigens, een zo slecht deed Hamilton het ook niet, hij was de beste op een na, Bottas....
Vind de sky rating best accuraat overigens, een zo slecht deed Hamilton het ook niet, hij was de beste op een na, Bottas....
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Ik denk het volgende:HeAdWaVe74 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:55:
[...]
Lewis had aardig vrije lucht met 30 seconden achterstand
Hij gat is snel groter geworden, omdat HAM doorhad dat hij niet dichtbij genoeg kon komen. Hij kan er dan wel dicht op blijven rijden, maar dan verpest hij zijn eigen race. Hij had echt wel wat sneller kunnen rijden in die schone lucht, maar er is niets moeilijkers dan je eigen teammate inhalen (met exact hetzelfde materiaal op deze baan).
Dus dan maar consolideren, zo langzaam mogelijk rijden en materiaal sparen. Bottas was gewoon sneller, maar het heeft weinig zin om op 10 seconden te eindigen, als 20 seconden ook kan. Punten zijn hetzelfde, maar je materiaal heeft minder gesleten. Op de juiste momenten goed gas geven, zodat VER nooit in DRS kon komen.
[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 18-03-2019 13:02 ]
En Stroll sneller dan Perez, dat is alvast 1 van mijn voorspellingen die uit lijkt te komen.
Eens kijken wanneer PER STR de baan af gaat proberen te drukken.
Verwijderd
Dat is bad luck voor PER geweest want STR heeft 0 kwaliteit. Of STR krijgt de betere spullen en strategie, STR is de pannekoek van de F1.nachtnet schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:05:
En Stroll sneller dan Perez, dat is alvast 1 van mijn voorspellingen die uit lijkt te komen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2019 13:07 ]
Mwoah, Perez had nogal de pech om achter het Trulli-treintje van Giovinazzi aan te mogen hobbelen (en dat heeft dus een hoop lui punten gekost).nachtnet schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:05:
Ik was juist helemaal niet onder de indruk van Stroll.
KVYAT leek de hele race sneller maar kwam er door de track layout en de trulli-trein niet voorbij.
Maar probeerde wel en maakte wat foutjes, maar reed het gat naar stroll toch bijzonder makkelijk weer dicht.
KVYAT leek de hele race sneller maar kwam er door de track layout en de trulli-trein niet voorbij.
Maar probeerde wel en maakte wat foutjes, maar reed het gat naar stroll toch bijzonder makkelijk weer dicht.
https://f1manager.info/ranking/4605
Wel mooi dat er (naast Kubica) een andere klassieker terug is;
De Giovinazzi-train is een waardige opvolger van de Trulli-train!
Helaas (of gelukkig) want ik ben niet zo'n train spotter, konden mensen er hier weinig aan doen in de giovi-train te zitten, inhalen is nagenoeg onmogelijk. Op andere circuits gaan we de echte pace van mensen zien en kunnen ze hun wagonnetje hopelijk wel afkoppelen. All aboard, the night train. Gio heeft echt een man of zes verneukt (excuse my language), maar dat was dan ook het enige dat hij dit weekend liet zien.
een treffende spreuk
Blijf het jammer vinden dat we Giovinazzi na 1 race al gaan vergelijken met Trulli(-trein).stefanass schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:30:
Wel mooi dat er (naast Kubica) een andere klassieker terug is;
Sauber heeft ook gezegd dat de auto vrij ernstig beschadigd was. Dat is natuurlijk een goede verklaring waarom GIO niet mee kon met RAI.
Enige constante bij de AUS Grand Prix zijn de excuses mbt resultaat op basis van beschadigde auto's
Mijn boefje is liev!
Ja, de rest van de package ziet er goed uitYakuzA schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:39:
[...]
Ik denk dat de TR nog wel eens kan verrassen in de komende races qua race-pace.
Gezien het gemak waarmee KVY na zijn avontuur in het gras weer het gat naar STR dichtreed.

TR heeft wel de 'low-downforce' front wing, waardoor ze ook aan de achterkant gelimiteerd zullen zijn qua wat ze erop kunnen schroeven zonder hevig te gaan ondersturen.Pathogen schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:45:
[...]
Ja, de rest van de package ziet er goed uitIk denk alleen dat ze dat éne tikje downforce toch beter er weer op hadden kunnen schroeven. Veel STR-geglibber gezien, terwijl ze toch behoorlijk meekwamen op pure snelheid.
(of bedoel je Stroll????)
PSN
Fixed that for youdemonic schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:36:
[...]
Blijf het jammer vinden dat we Giovinazzi na 1 3 races al gaan vergelijken met Trulli(-trein).
Sauber heeft ook gezegd dat de auto vrij ernstig beschadigd was. Dat is natuurlijk een goede verklaring waarom GIO niet mee kon met RAI.
Blijft jammer, maar dat is internet......
wow ik had gemist dat lec zelfs vettel zijn band raakte...
https://www.formula1.com/...Q2L4JQK8ZB8aRuNsbEEx.html
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Ergens is het juist een compliment. Trulli was erg sterk in de kwalificaties. Maar langzamer in de race.demonic schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:36:
[...]
Blijf het jammer vinden dat we Giovinazzi na 1 race al gaan vergelijken met Trulli(-trein).
I served in a company of heroes.
Verstappen begint duidelijk ervaring te krijgen...Snowhite0901 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:59:
De eerste bocht van het seizoen... En dan bouw je marge in door vroeger te remmen dan nodig is, laat je niet gek maken door Leclerc die later remt en je dreigt te passeren...
En de inschatting was helemaal goed. Netjes de bocht gehaald (itt Vettel die blokkeerde) en Leclerc bleek toch te enthousiast te zijn geweest en die pak je dus ook terug.
Netjes hoor
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik vond het toch knap van Giovinazzi dat hij zoveel coureurs zo lang achter zich heeft weten te houden als rookie. ik verbaasde mij er meer over dat Sauber hem niet eerder naar binnen haalde.
Om te stellen dat Stroll beter is als Perez na één race vind ik nogal wat. Dan zeggen we dus eigenlijk dat hij o.a. ook beter is als Hulkenberg en nog wat andere goede coureurs die naast Perez hebben gereden, dat gaat er bij mij eerlijk gezegd nog niet in.
Stroll heeft gisteren wat voordeel van situaties gehad en Perez wat nadeel. Komende races zal wel blijken hoe de verhoudingen liggen, maar ik denk dat Perez hem nog wel even flink de oren gaat wassen.
Om te stellen dat Stroll beter is als Perez na één race vind ik nogal wat. Dan zeggen we dus eigenlijk dat hij o.a. ook beter is als Hulkenberg en nog wat andere goede coureurs die naast Perez hebben gereden, dat gaat er bij mij eerlijk gezegd nog niet in.
Stroll heeft gisteren wat voordeel van situaties gehad en Perez wat nadeel. Komende races zal wel blijken hoe de verhoudingen liggen, maar ik denk dat Perez hem nog wel even flink de oren gaat wassen.
*knip* Off-topic. Voor commentaar op de moderatie kun je via dm bij de betreffende moderator terecht.
[ Voor 86% gewijzigd door naitsoezn op 18-03-2019 17:33 ]
Ja, kan ik ook van genieten. Zijn actie op Vettel vond ik ook zo mooi. Niet gelijk Vettel afknijpen door naar rechts te gaan, maar precies genoeg ruimte houden. Echt smullenalexbl69 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:08:
[...]
Verstappen begint duidelijk ervaring te krijgen...
De eerste bocht van het seizoen... En dan bouw je marge in door vroeger te remmen dan nodig is, laat je niet gek maken door Leclerc die later remt en je dreigt te passeren...
En de inschatting was helemaal goed. Netjes de bocht gehaald (itt Vettel die blokkeerde) en Leclerc bleek toch te enthousiast te zijn geweest en die pak je dus ook terug.
Netjes hoor
Stroll is ook beter dan Hulkenberg. Stroll heeft immers (net zoals Perez) al op het podium gestaan en Hulkenberg nog nietB-Real schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:08:
Sorry, maar die positie is al sinds jáááren (en met ingang van Baku 2018 zelfs permanent) vergeven aan Grosjean...Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:06:
[...]
Dat is bad luck voor PER geweest want STR heeft 0 kwaliteit. Of STR krijgt de betere spullen en strategie, STR is de pannekoek van de F1.
Daar moet ik Icephase gelijk geven. Grosjean maakte vorig jaar nog altijd rookie mistakes.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Bij Grosjean is het altijd 7/10 voor het idee, 1/10 voor de uitwerkingSoggney schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:24:
Daar moet ik Icephase gelijk geven. Grosjean maakte vorig jaar nog altijd rookie mistakes.

Gister viel mij op dat RBR ledjes op de wheelguns hebben, bij andere teams heb ik dit zo snel niet kunnen zien. Een of ander systeem om te zien of het wiel goed vast zit misschien?
Iemand anders die hier meer van weet?
Misschien wat voor Haas dansaikol schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:36:
Gister viel mij op dat RBR ledjes op de wheelguns hebben, bij andere teams heb ik dit zo snel niet kunnen zien. Een of ander systeem om te zien of het wiel goed vast zit misschien?
Er zit eigenlijk nauwelijks verschil in de starts van 2018/2019 voor Verstappen, hij was in beide gevallen prima weg en werd geknepen door een Ferrari (Vettel) voor hem. Het was echter de rijder direct achter hem die het verschil maakte tussen 2018 en 2019. Dit jaar kwam een Ferrari achter hem beter van zijn plek dan een Haas vorig jaar, en deze Ferrari zijn kans schoon zag op de andere Ferrari (wat toch niet helemaal goed uitpakte).alexbl69 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:08:
[...]
Verstappen begint duidelijk ervaring te krijgen...
Netjes hoor
In 2018 moest hij ook even van het gas zoals ook dit jaar weer, maar toen was er voor Vettel geen dreiging aan de linkerzijde zoals dit jaar wel het geval was. Verstappen verloor in beide gevallen wat momentum doordat ie even moest liften, en in 2018 had Magnussen daar profijt van en liet hem staan aan de buitenzijde. Leclerc werd nu door Vettel "geknepen", (gelukkig) want hij zat duidelijk al voor Verstappen na de eerste bocht.
Testing, one, two ...
Volgens mij heb ik dat ook gewoon bij andere teams gezien, niet perse in deze race maar wel in andere races.saikol schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:36:
Kan ook zijn dat deze de status van wisselen aangeven even kort door de bocht. De monteurs aan een band hoeven zelf niet meer aan te geven dat ze klaar zijn (vroeger hield de man met wheelgun dan hand boven de band). Dit gaat nu volautomatisch op basis van de wheelgun (wat ik me zo kan bedenken, bv bij een bepaalde kracht voor "vast" dat de "koppeling" erin schiet (zoals je ook op een gewone boormachine hebt) en dat dat ook aangeeft dat het wiel vast zit). Als van alle 4 de hoeken het wheelgun als "klaar" is geregistreerd vallen automatisch de voor en achter krik naar beneden en krijgt ook de monteur met de krik voor "groen licht" om weg te gaan. De enige extra conditie voor het groene licht voor de coureur is dan nog de "spotter", een monteur die de pitstraat afkijkt of er geen verkeer aan komt.saikol schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:36:
Stel je eens voor, de pitcrew die aan de garagekant het wiel moet vervangen. De garage kan een overhang hebben, de man met de wheelgun zit er dicht op en naast hem staat een tweede om het wiel op de plek te zetten. Dan komt er ook nog remstof vanaf en draagt iedereen een helm met vizier.saikol schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:36:
Kortom, het kan een beetje donker zijn en een lampje is dan wel zo handig.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Stop aub met downplayen van F1 coureurs, als je het beter kunt, moet je het zelf doen.....
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
wowly schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:49:
Stop aub met downplayen van F1 coureurs, als je het beter kunt, moet je het zelf doen.....
Niet helemaal mee eens. Als Bottas ergens een foutje maakt (desnoods geholpen door een achterblijver, denk aan Max/Ocon) en 12 seconde verliest, dan baal je toch als je niet op 10 seconde bent blijven rijden. Dat je niet op anderhalve seconde blijft rijden tegen het einde van de race prima, maar in de buurt blijven kan altijd waardevol blijken (als je kan tenminste)StealthyPeanut schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:01:
[...]
Dus dan maar consolideren, zo langzaam mogelijk rijden en materiaal sparen. Bottas was gewoon sneller, maar het heeft weinig zin om op 10 seconden te eindigen, als 20 seconden ook kan.
Vincere Per Belli
Aah! Dan is VET zijn auto natuurlijk ook beschadigd geweest aangezien LEC aan het bumperkleven wasSnowhite0901 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:59:
Mijn boefje is liev!
Lewis zat (vermoed ik) echt mokkend in de auto, can't be bothered, zo reageeerde hij ook echt na de race, tikkeltje arrogant dat hij toch niet bedreigd werd e.d.. Wat ook klopte want Max is playing the long game dit seizoen en inhalen is hier ook nagenoeg onmogelijk.peeth schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:03:
[...]
Niet helemaal mee eens. Als Bottas ergens een foutje maakt (desnoods geholpen door een achterblijver, denk aan Max/Ocon) en 12 seconde verliest, dan baal je toch als je niet op 10 seconde bent blijven rijden. Dat je niet op anderhalve seconde blijft rijden tegen het einde van de race prima, maar in de buurt blijven kan altijd waardevol blijken (als je kan tenminste)
Hij had natuurlijk ook weldegelijk vloerschade en een stuk oudere banden.
een treffende spreuk
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.