Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Yes, do it. Give it to Verstappen.loekf2 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:04:
[...]
Als ie nou ook gewoon niet meer aan de kant gaat voor z'n collega dit seizoen (stalorders), dan wordt het veel leuker.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
GMTA! Allemaal in voordeel van Max. Ook dat Bottas wint. Nu nog hopen dat Bottas niet zo constant gaat zijn als vandaag, want bij Hamilton knaagt het al
Mijn boefje is liev!
Ja, ik zat daarYonix schreef op zondag 17 maart 2019 @ 06:06:
Trouwens, zit er nu een Tweakers daar in de zaal bij Ziggo's F1 Café?
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Het was dan niet de meest spectaculaire race, maar ik heb mij (misschien wel dankzij mijn zorgen) goed vermaakt vanochtend.
En ook leuk om te zien hoe Bottas opgeleefd is. Als een Merc moet winnen, liever Bottas dan Hamilton vind ik
https://streamable.com/79h3s-ION- schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:25:
Iemand al een linkje naar een interview met Horner?
Hoe was het?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ook vooral benieuwd naar VET... Ingehaald door Max en bumperkleven van LEC zal 'm niet goed doen-ION- schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:25:
Iemand al een linkje naar een interview met Horner?
Mijn boefje is liev!
Embed 'm dan ook even.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het wordt pas leuk als Bottas een grote voorsprong heeft op Hamilton punten qua punten. Als Mercedes consequent is krijgt Hamilton dan teamorders om aan te kant te gaan, en dan wordt het feest.loekf2 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:04:
[...]
Als ie nou ook gewoon niet meer aan de kant gaat voor z'n collega dit seizoen (stalorders), dan wordt het veel leuker.
Dat werkt niet altijd bij iedereen (zoals bij mijRivanov schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:30:
[...]
Embed 'm dan ook even.
[Streamable: 2019-03-17_03-42-32]
Dus ik ben blij met het linkje
-
Gewoon bijna zonder zorgen gekeken ipv duimen/hopen dat het blok heel blijft. Hoop echt dat betrouwbaarheid geen "eenmalig" iets gaat zijn. Testweken hebben er voor gezorgd dat ik rustiger zat te kijken == genietenRyur schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:22:
Ik zit gewoon nog na te genieten!
Het was dan niet de meest spectaculaire race, maar ik heb mij (misschien wel dankzij mijn zorgen) goed vermaakt vanochtend.
Mijn boefje is liev!
Heel eerlijk ben ik daar nog niet gerust op. Ziet er op zich nu al beter uit dan Renault, maar ze zijn ook van ver gekomen. Hoewel ik eigenlijk geen idee heb hoe vaak ze vorig jaar door motorproblemen zijn uitgevallen.JB schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:48:
[...]
Gewoon bijna zonder zorgen gekeken ipv duimen/hopen dat het blok heel blijft. Hoop echt dat betrouwbaarheid geen "eenmalig" iets gaat zijn. Testweken hebben er voor gezorgd dat ik rustiger zat te kijken == genieten
Waarschijnlijk de hoeveelheid bezine... niet op gerekend, in Barcelona ging er veel minder in.mark-k schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:05:
Iemand al een idee wat met de ferrari van Vettel was?
In ieder geval confirmed dat er niets met de motor was door Vettel.
- DaniëlWW2
- Niet online
Nee, maar het was in ieder geval niet de PU.mark-k schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:05:
Iemand al een idee wat met de ferrari van Vettel was?
[Twitter: https://twitter.com/Vetteleclerc/status/1107175717958307840]
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-03-2019 11:08 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
LOL “we’ve got wings big as barn doors now“
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
- DaniëlWW2
- Niet online
Het is eigenlijk ook perfect. Een Honda haalt een Ferrari in, en een Renault stopt de race.kevlar01 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:15:
https://mobile.twitter.co...=share&utm_medium=ios_app
Ook in Japan juichten ze voor Max
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat vond ik nog wel het leukste, en deden ze volgens mij met opzet mij de FOM. Direct na de inhaal actie van Max een shot van de kapotte Renault van Ricciardo.DaniëlWW2 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:21:
[...]
Het is eigenlijk ook perfect. Een Honda haalt een Ferrari in, en een Renault stopt de race.
Maar man wat een fijne race, de betrouwbaarheid en snelheid van de Honda motor is goed om te zien! Mooie actie op Vettel van Verstappen.
Wat ik jammer vind is dat Ricciardo uitviel
Het boeit ons niet wat je jammer vindt, nepfanQu3st schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:42:
Ik heb de race net gekeken, ben niet zó gek om 6 uur al voor de tv te zitten. Is ook niet zo moeilijk alle spoilers te missen als je telefoon op vliegtuigstand ze.
Maar man wat een fijne race, de betrouwbaarheid en snelheid van de Honda motor is goed om te zien! Mooie actie op Vettel van Verstappen.
Ik opende Chrome om naar de site van F1TV te gaan en toen kreeg ik een pushbericht van een nieuwssite.Qu3st schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:42:
Ik heb de race net gekeken, ben niet zó gek om 6 uur al voor de tv te zitten. Is ook niet zo moeilijk alle spoilers te missen als je telefoon op vliegtuigstand ze.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
RBR Honda - 1 race, 1 podium
Niet slecht voor een GP2 engine
En dan ook nog eens zonder het beste chassis te hebben toch?kevlar01 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:46:
McLaren Honda - 60 races, 0 podiums
RBR Honda - 1 race, 1 podium
Niet slecht voor een GP2 engine
- DaniëlWW2
- Niet online
Ahum, we hebben het hier over een Newey wagen hoor.Turbo-Puppy schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:49:
[...]
En dan ook nog eens zonder het beste chassis te hebben toch?
True... maar iedereen die een beetje de F1 volgt weet dat McLaren gewoon het beste chassis heeft. Dat is nog nooit anders geweest.DaniëlWW2 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:50:
[...]
Ahum, we hebben het hier over een Newey wagen hoor.

Dat snelste ronde tijd puntje is denk wel een leuke toegevoegde waarde.
Conclusie een vermakelijke leuke race, hier mogen we er meer van krijgen! Bottas moet vaker gaan racen. Ferrari heeft weer wat kopzorgen. Renault levert vuurwerk, ook altijd leuk. Eerste Honda op het podium. Foute bandenwissel, kapotte vleugels. We miste alleen nog een mooi crash.
- DaniëlWW2
- Niet online

Sorry ik ben moe ja.
Gun het Bottas ook wel. Vorig jaar is hij haast vernederd door zijn eigen team met de teamorders.DoeEensGek schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:04:
Vanmorgen de race wel aangezet, start gezien net als de inhaal actie van verstappen. Maar ook een hoop gemist, oogje viel toch dicht. Nu dus de samenvatting kijken. Gasly moet tich even meer zijn best gaan doen.
Dat snelste ronde tijd puntje is denk wel een leuke toegevoegde waarde.
Conclusie een vermakelijke leuke race, hier mogen we er meer van krijgen! Bottas moet vaker gaan racen. Ferrari heeft weer wat kopzorgen. Renault levert vuurwerk, ook altijd leuk. Eerste Honda op het podium. Foute bandenwissel, kapotte vleugels. We miste alleen nog een mooi crash.
Hoop voor hem dat hij dit jaar de strijd aan kan met Hamilton zoals Rosberg in 2016 deed.
Stroll rijdt van p16 naar p9, in een racing point. Gasly reed in de tweede snelste auto van het veld.jip_86 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:14:
Gezien Gasly zijn P17 als start toch een prima resultaat? Zat blijkbaar niet meer in, weinig inhaalmogelijkheden en toch 6 plaatsen vooruit gekomen. Jammer dat er niet nog een puntje in zat maar dat is dan niet anders.
Marko is ineens wel heel positief:
https://www.formule1.nl/n...ax-wereldkampioen-worden/
Maar er waren echt wel inhaalmogelijkheden. Natuurlijk is Australië niet makkelijk, maar het is ook weer geen Monaco. Toen Gasly achter Kvyat zat leek hij het ook niet eens te proberen.jip_86 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:14:
Gezien Gasly zijn P17 als start toch een prima resultaat? Zat blijkbaar niet meer in, weinig inhaalmogelijkheden en toch 6 plaatsen vooruit gekomen. Jammer dat er niet nog een puntje in zat maar dat is dan niet anders.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Alle interviews van Jack met andere coureurs zijn gespannen imho. Er lopen weinig echt goede journalisten op de paddock en Jack is er daar zeker niet 1 van.The_Scarabial schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:55:
probeer wat interviews terug te kunnen kijken, maar man man wat gaat dat beroerd via die ziggo site, de helft laad niet in.
Meer mensen last van?
Even later geen last meer na opnieuw inladen ziggosport site.
Moet wel zeggen dat de interviews van Jack met Hamilton altijd soort van gespannen zijn
Hard rijden in een auto is 1 ding, maar voor inhalen heb je echt wel een goed gevoel van de auto en een extra setje knikkers nodig, zeker in Melbourne.Mugwump schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:21:
[...]
Maar er waren echt wel inhaalmogelijkheden. Natuurlijk is Australië niet makkelijk, maar het is ook weer geen Monaco. Toen Gasly achter Kvyat zat leek hij het ook niet eens te proberen.
Denk dat het wel komt, maar zo onderscheid je wel de echte talenten van de "gewoon redelijke goede" coureurs.
al vaker besproken, Jack en Mol zijn geen journalistenStealthyPeanut schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:22:
[...]
Alle interviews van Jack met andere coureurs zijn gespannen imho. Er lopen weinig echt goede journalisten op de paddock en Jack is er daar zeker niet 1 van.
Ik zou het doen!
Gerust is een groot woord maar het voelt stukken beter waardoor je meer ontspannen kijkt. Die Renault was elke race billen knijpen of ie het zou uithouden.MikeyMan schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:04:
[...]
Heel eerlijk ben ik daar nog niet gerust op. Ziet er op zich nu al beter uit dan Renault, maar ze zijn ook van ver gekomen. Hoewel ik eigenlijk geen idee heb hoe vaak ze vorig jaar door motorproblemen zijn uitgevallen.
Mijn boefje is liev!
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Ben benieuwd of ze die rate kunnen voortzetten en welke consequenties ze daaraan verbinden.
| live and give like no one else |
hoe grappig het ook is, ik hoop weldar Renault mee kan vechten in het middenveld.3x3 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:48:
Een plofrate van 50% van de Renaults.
Ben benieuwd of ze die rate kunnen voortzetten en welke consequenties ze daaraan verbinden.
Ik zou het doen!
Mooi om dat ingetogen geklap te zien als Max Seb voorbij gaat. Dat gejuich zijn de Europese collega’s schat ik zo in. Wat me meer opvalt is geen gejuich bij het uitvallen van Daniel (shot erna), als dat andersom was gebeurd zou ik dat wel verwacht hebbenkevlar01 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:15:
https://mobile.twitter.co...=share&utm_medium=ios_app
Ook in Japan juichten ze voor Max
Ik heb er wel vertrouwen in! Denk zelfs dat 100% gewoon een haalbaar resultaat is voor ze, je moet ze daar niet in onderschatten.3x3 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:48:
Ricciardo:MikeyMan schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:04:
[...]
Heel eerlijk ben ik daar nog niet gerust op. Ziet er op zich nu al beter uit dan Renault, maar ze zijn ook van ver gekomen. Hoewel ik eigenlijk geen idee heb hoe vaak ze vorig jaar door motorproblemen zijn uitgevallen.
Bahrain: DNF - ES failure
China: P1 - Turbo failure
Monaco: P1 - MGU-K failure
Duitsland: DNF - Engine failure
Belgie: Engine issues in FP1, DNF in race.
Japan: Q2 Engine failure
Amerika: DNF - PU failure
Mexico: DNF - Engine hydraulic failure
iig. Heb geprobeerd om eenduidige informatie te vinden over Max, maar dat lijkt lastig te zijn

Is dat red bull of Toro Rosso?Sir_Lion schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:52:
[...]
Ricciardo:
Bahrain: DNF - ES failure
China: P1 - Turbo failure
Monaco: P1 - MGU-K failure
Duitsland: DNF - Engine failure
Belgie: Engine issues in FP1, DNF in race.
Japan: Q2 Engine failure
Amerika: DNF - PU failure
Mexico: DNF - Engine hydraulic failure
iig. Heb geprobeerd om eenduidige informatie te vinden over Max, maar dat lijkt lastig te zijn
Wat denk je? Met Ricciardo?
----
Overigens, Cyril had eerder al deze opmerking gemaakt: Geen chassis of Engine gerelateerde DNFs.
https://www.reuters.com/a...engine-side-idUSKCN1Q11Q7
Is dat inclusief McLaren's Renault engines?
- DaniëlWW2
- Niet online
Ricciardo, Red Bull dus.
Maar Honda in 2018 was best goed. Gasly zijn PU plofte in Australië, er waren wat problemen met de Spec 3 waardoor Honda met Spec3B kwam en de rest was gesloopt in crashes van Hartley of gewoon gewisseld omdat het kon.
En iets met de druk in Abu Dhabi.DaniëlWW2 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:56:
[...]
Ricciardo, Red Bull dus.
Maar Honda in 2018 was best goed. Gasly zijn PU plofte in Australië, er waren wat problemen met de Spec 3 waardoor Honda met Spec3B kwam en de rest was gesloopt in crashes van Hartley of gewoon gewisseld omdat het kon.
50%?3x3 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:48:
Alleen die van Sainz ging in vlammen op, de auto van Ricciardo had toch gewoon schade aan zijn bodem?
Love you tooSmultie schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:44:
[...]
Het boeit ons niet wat je jammer vindt, nepfan
Aaai! Daarom doe ik niet aan pushberichten hahaMarzman schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:45:
[...]
Ik opende Chrome om naar de site van F1TV te gaan en toen kreeg ik een pushbericht van een nieuwssite.
Dat klopt inderdaad niet. Maar moet je nagaan, in de allereerste race al een dermate ernstige failure van de motor dat het letterlijk in vlammen opgaat. Je kon de verf op de auto zien scheuren. Dat belooft weinig goeds. Die motoren zouden gloednieuw moeten zijn en zo'n 6 GPs mee moeten gaan voordat ze echt op zijn. Deze haalde het niet eens tot het eerste half uur van de GP.
Ik ben oprecht benieuwd wat er precies fout ging daar.
Even ter illustratie:

[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Lion op 17-03-2019 13:22 ]
Waar haalde Bottas dít vandaag zeg? Allezsjeus. Heerlijk.
Interessant is dat nu de motor heel goed lijkt te zijn van RBR, maar de afstelling/chassis nog wat minder. Nou, ik denk dat het geen fundamentele kwesties zijn dus dat er in de komende 3/4 races daarin nog veel progressie geboekt kan worden. Maargoed. dat geldt voor alle ploegen (ja: ook Mercedes. Onterecht wordt vaak aangenomen dat zij niet doorontwikkelen e.d., maar dat doen ze natuurlijk wel). Er valt nog niet heel veel over te zeggen allemaal, maar dat is toch juist fantastisch? Dat het niet in beton zit gegoten allemaal.
Heerlijk speculeren.
Van Lewis z'n stukke vloerLoekoe schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:21:
Jongens, ik zit er helemaal in weer.
Waar haalde Bottas dít vandaag zeg?
Goede races van BOT, VER, MAG, HUL en zo. Ferrari tegenvallend.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Prijs voor minst duidelijke reclame gaat deze race naar Coca-Cola. Heb de race gezien en zie nu pas dat ze op die plek staan geadverteerd.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Zou mij niks verbazen als McLaren nog koelproblemen heeft, zaten ze in de tijd met Honda ook continu over te klagen waardoor de motor oververhit raakte. Dat de verf afbladdert op een F1 auto heb ik nog nooit gezien, daar binnenin moet het bloedheet geworden zijn.Sir_Lion schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:15:
[...]
Dat klopt inderdaad niet. Maar moet je nagaan, in de allereerste race al een dermate ernstige failure van de motor dat het letterlijk in vlammen opgaat. Je kon de verf op de auto zien scheuren. Dat belooft weinig goeds. Die motoren zouden gloednieuw moeten zijn en zo'n 6 GPs mee moeten gaan voordat ze echt op zijn. Deze haalde het niet eens tot het eerste half uur van de GP.
Ik ben oprecht benieuwd wat er precies fout ging daar.
Even ter illustratie:
[Afbeelding]
@Wom Wow, zie ik ook nu pas. Misschien een blikje ontploft in de motor
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Bij het achterwiel zie je ook een klein vlammetje. Dus bloedheet lijkt me correctMaarten_E schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:33:
[...]
Zou mij niks verbazen als McLaren nog koelproblemen heeft, zaten ze in de tijd met Honda ook continu over te klagen waardoor de motor oververhit raakte. Dat de verf afbladdert op een F1 auto heb ik nog nooit gezien, daar binnenin moet het bloedheet geworden zijn.
@Wom Wow, zie ik ook nu pas. Misschien een blikje ontploft in de motor
Edit:
Dat, of het is de nieuwe magische verf van McLaren
[ Voor 5% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 17-03-2019 13:48 ]
Nee, die beslissing snap ik wel.DaniëlWW2 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 08:30:
En Ferrari was weer een complete sh*tshow. Niet alleen de idiote strategieën voor zowel Vettel als Leclerc, maar het waren echt teamorders in de eerste race, voor P4.![]()
![]()
[Embed: title]
Vettel is tot nu toe gewoon no.1 driver.
Leclerc voorbij laten zou ook niet in totaal meer punten opleveren.
Want hij zou niet voorbij Max kunnen raken.
Daarnaast brengt inhalen ook weer risico met zich mee voor beide auto's.
Wat ik dan weer niet snap is waarom ze LEC niet naar binnen hadden gehaald voor verse banden, en hem dan gooi naar snelste ronde laten doen.
Dan had het team wel nog 1 extra punt kunnen winnen.
En het gat naar achteren was er om een veilige stop te doen.
AkzoNobel (Sikkens) levert de verf voor het team van McLaren, weten we ook wat de limiet is van Sikkens verf. Dus als je je net gebeitste hek in topconditie wil houden, zet hem niet in de hens.EvilWhiteDragon schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:48:
[...]
Bij het achterwiel zie je ook een klein vlammetje. Dus bloedheet lijkt me correct
Edit:
[ Voor 41% gewijzigd door Maarten_E op 17-03-2019 13:55 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
---RAWE CEEK!!!---
Zou de motor zelf nu ook kapot zijn? Op zich wat vuur aan de buitenkant, hoeft nog niet dodelijk te zijn?__fred__ schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:53:
Ik zou gokken turbo, als die goed poef doet dan zit er een spray van olie overal en dat brandt wel lekker.
een treffende spreuk
- DaniëlWW2
- Niet online
Mercedes is hier altijd extreem goed. Het was wel te verwachten dat ze dominant zouden winnen. Verder wint Hamilton hier ook nauwelijks, dus moest het wel Bottas zijn.Loekoe schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:21:
Jongens, ik zit er helemaal in weer.
Waar haalde Bottas dít vandaag zeg? Allezsjeus. Heerlijk.
Interessant is dat nu de motor heel goed lijkt te zijn van RBR, maar de afstelling/chassis nog wat minder. Nou, ik denk dat het geen fundamentele kwesties zijn dus dat er in de komende 3/4 races daarin nog veel progressie geboekt kan worden. Maargoed. dat geldt voor alle ploegen (ja: ook Mercedes. Onterecht wordt vaak aangenomen dat zij niet doorontwikkelen e.d., maar dat doen ze natuurlijk wel). Er valt nog niet heel veel over te zeggen allemaal, maar dat is toch juist fantastisch? Dat het niet in beton zit gegoten allemaal.
Heerlijk speculeren.
Ik begrijp het ook wel, maar ik vind teamorders gewoon BS. Je wint maar of word kampioen door beter te zijn dan je teamgenoot, niet je teamgenoot die aan de kant gaat.JBplap schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:53:
[...]
Nee, die beslissing snap ik wel.
Vettel is tot nu toe gewoon no.1 driver.
Leclerc voorbij laten zou ook niet in totaal meer punten opleveren.
Want hij zou niet voorbij Max kunnen raken.
Daarnaast brengt inhalen ook weer risico met zich mee voor beide auto's.
Wat ik dan weer niet snap is waarom ze LEC niet naar binnen hadden gehaald voor verse banden, en hem dan gooi naar snelste ronde laten doen.
Dan had het team wel nog 1 extra punt kunnen winnen.
En het gat naar achteren was er om een veilige stop te doen.
Ja die is kapot. De verf kwam van de McLaren af. Is echt geen redden meer aan. Niet alleen de PU. Waarschijnlijk ook versnellingsbak, koeling, veel koolstofdelen, vloer etc. Ze mogen bij McLaren blij zijn als het chassis niet ook verbogen is.pro_6or schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:58:
[...]
Zou de motor zelf nu ook kapot zijn? Op zich wat vuur aan de buitenkant, hoeft nog niet dodelijk te zijn?

Volgens mij was hij al op een ronde gezet.gambieter schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:26:
Hebben ze RIC uit laten vallen om te voorkomen dat Max hem op een ronde zou zetten?
Goede races van BOT, VER, MAG, HUL en zo. Ferrari tegenvallend.
[ Voor 47% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-03-2019 14:03 ]
De gehele motor is fried. Als het vuur niet genoeg schade heeft gedaan, dan heeft het blusspul het wel gedaan. De hitte moet gigantisch zijn geweest.pro_6or schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:58:
[...]
Zou de motor zelf nu ook kapot zijn? Op zich wat vuur aan de buitenkant, hoeft nog niet dodelijk te zijn?
Je zag eerder ook heel veel dikke rookwolken komen net boven Sainz' hoofd.EvilWhiteDragon schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:48:
[...]
Bij het achterwiel zie je ook een klein vlammetje. Dus bloedheet lijkt me correct
Edit:

EDIT: nog een beter plaatje

[ Voor 38% gewijzigd door Sir_Lion op 17-03-2019 14:13 ]
The Coca-Cola Company had ook niet met Coca-Cola moeten sponsoren, maar met Fanta. De McLaren heeft immers al de kleuren van een fanta blikje.Wom schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:32:
[...]
Prijs voor minst duidelijke reclame gaat deze race naar Coca-Cola. Heb de race gezien en zie nu pas dat ze op die plek staan geadverteerd.
Volgens mij was al bevestigd dat het de MGU-K was.__fred__ schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:53:
Ik zou gokken turbo, als die goed poef doet dan zit er een spray van olie overal en dat brandt wel lekker.
Ik snap sowieso niet dat we elk jaar dezelfde races hebben. Beetje roulatie zou de voorspelbaarheid verminderen en misschien het ook voor meer circuits betaalbaar maken.NoFearCreations schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:56:
Wordt het eigenlijk niet eens tijd dat er een andere race als eerste wordt gereden? Melbourne is totaal niet interessant.
Mijn boefje is liev!
Enkel gezien dat VET aangaf dat er niets mis was met de PU.JB schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:06:
Iemand al reacties van VET gezien? Begrijp van schoonvaders (die kijkt altijd naar de Duitse zender) dat VET daar aangaf dat er niets mis was met zijn auto. Aan een kant respect dat ie dit durft te zeggen als je ziet hoe Max 'm voorbij ging en LEC aan het bumperkleven was..
4 eigenlijk. 2 voor hem vielen uit. Ik vindt het voor een redbull gewoon niet goed. Zag hem ook strijden met een torro rosso wat hem niet lukte. Hij moet toch minimaal de punten in rijden. En ik verwacht dat rb dit ook van hem eist.jip_86 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:14:
Zeker, maar Horner gaf al aan dat hij even de kans moet krijgen. Max verdiende begin vorig jaar ook niet echt de schoonheidsprijsDoeEensGek schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:09:
[...]
4 eigenlijk. 2 voor hem vielen uit. Ik vindt het voor een redbull gewoon niet goed. Zag hem ook strijden met een torro rosso wat hem niet lukte. Hij moet toch minimaal de punten in rijden. En ik verwacht dat rb dit ook van hem eist.
[ Voor 9% gewijzigd door JB op 17-03-2019 14:12 ]
Mijn boefje is liev!
Het ding voor mij is vooral dat Gasly hier het killer instinct mist wat max wel toonde. Ook deels een oorzaak van de fouten natuurlijk, maar de echte toppers proberen het wel. Leclerc gooit hem in bocht 1 ook naast Vettel, maar Gasly mist het net m.i.JB schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:11:
[...]
Zeker, maar Horner gaf al aan dat hij even de kans moet krijgen. Max verdiende begin vorig jaar ook niet echt de schoonheidsprijsAl denk ik wel dat GAS het niveau nooit gaat halen wat ze graag willen zien. Blijft een Fransman hé
Wellicht wordt het een "Grosjean show" en dan zie ik (weer) een wissel gebeuren bij RBR
Meer Barichello dan Schumacher zeg maar
Dat hij de tijd krijgt, das logisch en terecht. Dat hij niet standaard voor podium gaat rijden snap ik ook nog wel. Maar die punten zijn belangrijk voor het team en als hij die niet kan binnen halen is het gewoon einde Gasly gok ik. Zover is het nog niet natuurlijk.JB schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:11:
[...]
Zeker, maar Horner gaf al aan dat hij even de kans moet krijgen. Max verdiende begin vorig jaar ook niet echt de schoonheidsprijsAl denk ik wel dat GAS het niveau nooit gaat halen wat ze graag willen zien.
Verbaast mij niks dat Gasly qua racecraft dat nog moet leren, en moet leren gebruik te maken van de sterke kwaliteiten van de RBR ten opzichte van de TR.
Verstappen kon vorig jaar op dat circuit ook niet veel meer dan achter een ander aanrijden. Eerst achter een Haas, daarna achter Alonso. En ik kan me herinneren dat ie in Singapore ook heeeel moeilijk voorbij Kvyat kon komen. Het is simpelweg geen geschikt circuit voor veel inhaalacties.Maarten_E schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:18:
Als je bijvoorbeeld kijkt naar hoe Max reed in Brazilië 17, Rusland '18 en China '18 dan kan je qua terugkomen naar voren wel zeggen dat dat goed zit bij Max.
Verbaast mij niks dat Gasly qua racecraft dat nog moet leren, en moet leren gebruik te maken van de sterke kwaliteiten van de RBR ten opzichte van de TR.
Testing, one, two ...
Geen Verstappen, oké, maar wie is dat wel? Wat is het alternatief? Kvyat erin?
Er worden niet iedere dag super, supertalenten geboren. Maar Gasly is wel góed.
Dit zou ik Hulkenberg nou echt gunnen! En het zou mij te gek lijken om hem in een Red Bull te zien! Max en Nico kennen elkaar ook al goed van het karten.
* CrazyFool hoopt dat ze ooit in hetzelfde team zitten

Door Bottas, nog niet door Max?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Vind ik ook, Gasly had de pech dat hij van medium naar soft ging ipv. soft naar medium.Loekoe schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:24:
Die Gasly wordt ook wel vroeg gelinched hoor.
Geen Verstappen, oké, maar wie is dat wel? Wat is het alternatief? Kvyat erin?
Er worden niet iedere dag super, supertalenten geboren. Maar Gasly is wel góed.
Dit gaf Max ook aan in het interview, op de soft kon je als je achter een auto zat helemaal niks meer met die band.
Eerst zie je Verstappen & Vettel op start finish en de inhaalactie tussen T2 & T3, meteen daarna zie je RIC in de pitbox. Ik denk dat Verstappen er dus al langs was, en anders wel heel kort bij.
Voor Kvyat ook een mooie opsteker dat ze hem niet terugfluiten.
[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 17-03-2019 14:40 ]
"When you grow up your heart dies"
Het zou toch totaal absurd zijn als ze dat niet zouden doen? Dat zou een enorme concurrentievervalsing betekenen.sjaool schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:40:
Well lovenswaardig dat Red Bull en Toro Rosso hun coureurs echt laten racen. Het had natuurlijk ook zomaar kunnen zijn dat Kvyat aan de hand moest voor Gasly. Nu geven ze de coureurs wel het vertrouwen en dat is goed natuurlijk maar voor Red Bull kan dit zomaar kostbare punten kosten aan het einde van het seizoen.
Beetje vergelijkbaar met als Excelsior vroeger als satelietclub Feyenoord zou laten winnen. Gebeurde ook niet. Het is een samenwerking, maar het blijven twee losse teams.
Het ging ook maar om 1 puntje. dat moet normaal gesproken voor Gasly geen probleem zijn om te behalen (standaard top6)sjaool schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:40:
Well lovenswaardig dat Red Bull en Toro Rosso hun coureurs echt laten racen. Het had natuurlijk ook zomaar kunnen zijn dat Kvyat aan de hand moest voor Gasly. Nu geven ze de coureurs wel het vertrouwen en dat is goed natuurlijk maar voor Red Bull kan dit zomaar kostbare punten kosten aan het einde van het seizoen.
voor STR is het wel fijn als ze die punten hebben
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Samenwerking? Toro Rosso is 100% eigendom van Red Bull.Loekoe schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:53:
[...]
Het zou toch totaal absurd zijn als ze dat niet zouden doen? Dat zou een enorme concurrentievervalsing betekenen.
Beetje vergelijkbaar met als Excelsior vroeger als satelietclub Feyenoord zou laten winnen. Gebeurde ook niet. Het is een samenwerking, maar het blijven twee losse teams.
Werkelijk? Oke, goed punt dan, touché.MikeyMan schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:10:
[...]
Samenwerking? Toro Rosso is 100% eigendom van Red Bull.
Maar dan nog, ik zou het enorm vreemd vinden als er tussen die twee teams afspraken gemaakt worden over het racen en zelfs voorbij laten gaan. Als alle teams dat zouden doen met hun B-achtige teams, zou er weinig te racen overblijven.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Van Red Bull ja, niet van Red Bull Racing. Het zijn twee losse bedrijven/teams en die hebben zich gewoon aan de interteam regels te houden van de FIA net als alle andere teams.MikeyMan schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:10:
[...]
Samenwerking? Toro Rosso is 100% eigendom van Red Bull.
Imagine: you screw up twice with a pitstop in the first race of 2018. The whole world watches it on Netflix so there’s ONE thing you need to avoid the first race of 2019.
— Giedo van der Garde (@GvanderGarde) 17 maart 2019
Haas mechanic: Hold my Rich Energy Drink. pic.twitter.com/9m9IDqkx3M
- DaniëlWW2
- Niet online

Dat is helemaal niet ongekend hoor. Vorig jaar in Monaco kwam Hamilton achter Ocon terecht na een pitstop en die gooide de deur wagenwijd open voor Hamilton alsof het een blauwe vlag was.Loekoe schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:53:
[...]
Het zou toch totaal absurd zijn als ze dat niet zouden doen? Dat zou een enorme concurrentievervalsing betekenen.
En ik kan me (vgm) in 2015 ook nog een akkefietje herinneren dat Lotus ineens een motorstand met meer vermogen mocht gebruiken (die normaliter exclusief was voor Mercedes) om een Ferrari achter zich te houden en zo de overwinning van Mercedes veilig te stellen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik heb het maar even opgezocht. Dit was de drivertracker seconden voordat Ricciardo de pitsstraat inreed en opgeeft. Max was rond dit moment zich aan het positioneren voor de aanval na bocht 16. Het scheelde dus waarschijnlijk een ronde.

Ook nog opgezocht waarom Ricciardo stopte. Op 53:00 komt er een teamradio binnen dat ze stoppen.
"Oke Daniël. We are going to box this lap to retire the car. We have an issue".
Dus niet omdat hij kansloos was, nee er waren problemen...
Ik zou het doen!
Ik verwacht dat verwachting hetzelfde is als die van de meeste van ons hier. Maar dat hij beter geinformeerd is over de haalbaarheid daarvanrammes schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:50:
Max in paddock pass, ik vind hem toch nog wel terughouden. "We hebben nog veel werk te doen" zijn zijn verwachtingen hoger dan de onze?
Gaan we niets van horenDaniëlWW2 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:50:
[...]
Ik heb het maar even opgezocht. Dit was de drivertracker seconden voordat Ricciardo de pitsstraat inreed en opgeeft. Max was rond dit moment zich aan het positioneren voor de aanval na bocht 16. Het scheelde dus waarschijnlijk een ronde.
[Afbeelding]
Ook nog opgezocht waarom Ricciardo stopte. Op 53:00 komt er een teamradio binnen dat ze stoppen.
"Oke Daniël. We are going to box this lap to retire the car. We have an issue".
Dus niet omdat hij kansloos was, nee er waren problemen...
Mijn boefje is liev!
De pace van BOT was echt bizar. Als dat de standaard is om bij te benen voor RBR, wordt dat gewoon heel lastig denk ik. Australië ligt ze altijd wel goed, maar even 24 seconden wegrijden is niet bestrammes schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:50:
Max in paddock pass, ik vind hem toch nog wel terughouden. "We hebben nog veel werk te doen" zijn zijn verwachtingen hoger dan de onze?
PSN: xMaurice93
Mwah, na het grasmaai incidentje van Max kon hij ook weer vrij gemakkelijk naar Lewis rijden. Niet dat die de sterren van de hemel reed, maar toch. Max dacht wellicht dat hij er niet makkelijk voorbij zou kunnen dus heeft het erbij gelaten. Misschien is dit ook een stukje uitwerking van het 'volwassener' rijden van hem. Je kunt ook een kamikaze actie proberen, en het risico lopen op 15 punten weggooien.Maurice079 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:13:
[...]
De pace van BOT was echt bizar. Als dat de standaard is om bij te benen voor RBR, wordt dat gewoon heel lastig denk ik. Australië ligt ze altijd wel goed, maar even 24 seconden wegrijden is niet best
[ Voor 0% gewijzigd door scorpie op 17-03-2019 16:30 . Reden: typo ]
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.