[F1 2019] Race 1 GP van Australië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 40 Laatste
Acties:
  • 146.631 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Inmiddels start de replay een soort van soms, maar de data, nope. :>

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
The Legend schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:05:
[...]

Maar daarbij dus opgemerkt dat de tijden van Max in iig sector 2 en 3 op de soft band nauwelijks sneller waren dan de snelste tijden die hij reed op de medium band! Ergo: sandbaggen?
En last van veel verkeer tijdens zijn snelle rondes, aldus Christian Horner.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15
The Legend schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:05:
[...]

Maar daarbij dus opgemerkt dat de tijden van Max in iig sector 2 en 3 op de soft band nauwelijks sneller waren dan de snelste tijden die hij reed op de medium band! Ergo: sandbaggen?
Nouja, kan ook komen omdat hij z'n eerste hotlap moest afbreken door Gio die hem 'blockte'. Mjah, hij lag na de eerste sector al een kwart seconde achter, dus het was niet alleen S2 en 3. Hoop dat ze morgen wat dichterbij zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Maar ik denk toch niet dat LEC VET gaat verslaan dit jaar, tenzij hij heel snel heel vertrouwd word in die nieuwe FER.
Ik denk dat VET nog een jaartje rustig kan rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
RBR had ook nog wat issues met de balans:

https://www.gpblog.com/nl...de-rb15-in-australi-.html

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Ah. Nu denkt Marko er halve seconde achter te zitten.. :+

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

VidaR-9 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:22:
[...]

Ah. Nu denkt Marko er halve seconde achter te zitten.. :+
Die heeft gewoon een app op zijn telefoon die een random verschil aangeeft. Zo kan ie elk interview iets nieuws roepen :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 18:50
Snowdog schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:54:
[...]

Nee klopt niet, weet niet waar die excel sheet vandaan komt, maar Max was gewoon in alle drie de sectoren langzamer.

Edit: met tabelletje:
[Afbeelding]
Had ikzelf gemaakt aan de hand van het screenshot van @DaniëlWW2 :p .

Ik zal m'n mond verder houden en morgen gewoon de kwali kijken :Y)

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/mz89chpnp9m21.jpg
Race sim (FP2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Waarom heeft geen enkel lijstje de Race sim van Max?

Hij heeft 33 rondjes gedraaid, daar zat toch ook gewoon een race sim in? Of heb ik maar met een half oog gekeken?

[ Voor 26% gewijzigd door TrekDr0p op 15-03-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

TrekDr0p schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:46:
[...]

Kan het niet gewoon zijn dat dit de chassis is die GAS in de prak heeft gereden, en dat ze nu toch wat problemen hebben gevonden?
Dat kan, maar Newey is er, en de stapel dozen lag al lang klaar, als het een kapot chassis was hadden ze die allang voor FP1 op kunnen bouwen. Ik denk dat dit de naar voren geschoven China update is.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het lijkt me toch stug dat ze tijdens FP1 en FP2 een setup maken/testen. Met een berg mensen alle data analyseren en dat ze dan voor FP3/Q even een ander chassis gaan gebruiken met allerlei nieuwe updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Razr schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:04:
Het lijkt me toch stug dat ze tijdens FP1 en FP2 een setup maken/testen. Met een berg mensen alle data analyseren en dat ze dan voor FP3/Q even een ander chassis gaan gebruiken met allerlei nieuwe updates?
Mij ook, al komen ze met een afgestelde wagen uit de simulator, en maken ze in principe alleen kleine wijzigingen aan de setup.

Overigens zegt RedBull dat de chassiswissel voor Verstappen al voor het weekend besloten was...
https://www.gpupdate.net/...-na-trainingen-melbourne/

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-03-2019 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Mij niet, nu hebben ze de FP3 nog voor het finetunen en dan op naar de qualy, hier NG een quote

Motorsport.com heeft begrepen dat er zich tijdens de eerste vrije trainingen in Melbourne geen specifieke problemen hebben voorgedaan bij het chassis. De beslissing om het chassis na de tweede oefensessie te vervangen, zou al voor aanvang van het weekend genomen zijn.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:19
Ja, maar dit was qua config de auto zoals in Barcelona en Dr. Marko (vraag me altijd waar z'n kat is als ik hem zie) zag nogal op te scheppen over een Newey die 2 week non-stop door gebuffeld had met upgrades, upgrades, upgrades.

Dus waar die zijn die ?

Met de Barcelona auto wordt het een hele saaie race.

Verder kan ik niet geloven dat Gasly minder dan 0.1 achter Max zit.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

loekf2 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:10:
[...]

Ja, maar dit was qua config de auto zoals in Barcelona en Dr. Marko (vraag me altijd waar z'n kat is als ik hem zie) zag nogal op te scheppen over een Newey die 2 week non-stop door gebuffeld had met upgrades, upgrades, upgrades.

Dus waar die zijn die ?

Met de Barcelona auto wordt het een hele saaie race.

Verder kan ik niet geloven dat Gasly minder dan 0.1 achter Max zit.
Hij zat er onder vetrgelijkbare stints een seconde achter in fp1. In fp2 heeft Max heel andere stints gedraaid dan Gasly (en ik vermoed gesandbagged in bocht 11/12)

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Hoogie2004 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:07:
[...]

Overigens zegt RedBull dat de chassiswissel voor Verstappen al voor het weekend besloten was...
https://www.gpupdate.net/...-na-trainingen-melbourne/
Chassis van vrijdag was zeker van die crash van Gasly. Die kun je prima voor de training gebruiken, maar voor de quali en race wil je toch liever een verse.

En je wilt dat verse chassis ook liever niet gebruiken op de vrijdag, want als je dan crasht, heb je misschien niks meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Bigfoot op 15-03-2019 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Bigfoot schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:14:
[...]

Chassis van vrijdag was zeker van die crash van Gasly. Die kun je prima voor de training gebruiken, maar voor de quali en race wil je toch liever een verse.
Zoiets verwacht ik idd wel.

Ik denk echter niet dat er een compleet ander update-pakket op komt, hooguit enkele onderdelen. Want dan had je beter op vrijdag ook al met die update kunnen rijden voor informatie te verzamelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:25
Ik verbaas me toch wel weer enorm over die Helmut Marko hoor, waar heeft die man het allemaal over? Hij is ontzettend tegenstrijdig. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat hij er tijdens de testweken niet aan heeft gedacht dat Mercedes waarschijnlijk nog wel veel beter voor de dag zou komen. Het lijkt wel alsof hij werkelijk alleen kijkt naar wat de auto doet op de baan. Maar zij hebben toch veel meer data, zeker ook dan wij?
En nu Mercedes er sterk uit ziet, constateert Marko ineens dat ze er er toch wel achter staan.
En dan nu dat gerommel met het nieuwe chassis en niet vertellen wat ermee is. Wonderlijk, wonderlijk.
Vanaf morgen geen spelletjes meer, maar met de billetjes bloot!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Loekoe schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:16:
Ik verbaas me toch wel weer enorm over die Helmut Marko hoor, waar heeft die man het allemaal over? Hij is ontzettend tegenstrijdig. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat hij er tijdens de testweken niet aan heeft gedacht dat Mercedes waarschijnlijk nog wel veel beter voor de dag zou komen. Het lijkt wel alsof hij werkelijk alleen kijkt naar wat de auto doet op de baan. Maar zij hebben toch veel meer data, zeker ook dan wij?
En nu Mercedes er sterk uit ziet, constateert Marko ineens dat ze er er toch wel achter staan.
En dan nu dat gerommel met het nieuwe chassis en niet vertellen wat ermee is. Wonderlijk, wonderlijk.
Tja, moeten we jou dan geloven?

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loekoe
Bansheeben schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:18:
[...]

Tja, moeten we jou dan geloven?
Of je mij moet geloven? Wat bedoel je daarmee? Ik heb het niet over geloven of niet geloven, maar over verbazing. Verbazing over waarop Marko zijn uitspraken baseert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

Bigfoot schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:14:
[...]

En je wilt dat verse chassis ook liever niet gebruiken op de vrijdag, want als je dan crasht, heb je misschien niks meer.
Wat is je bron?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Loekoe schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:16:
Het interessante van F1 is dat het zo ingewikkeld is dat zelfs de grootste insiders vaak niet alles kunnen inschatten.

Sterker nog, er zijn teams die jarenlang denken (op basis van 'metingen' (gps bijv)), dat zij een super goed chassis hebben en dat alleen hun power unit bagger is (kuch kuch Mclaren).

Op zo'n stratencircuit als Melbourne maakt het extra veel uit of je banden goed in de sweet spot zitten. Als Ferrari dat voor elkaar heeft werkt alles cumulatief ineens veel beter en wordt 1+1 = 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Requiem19 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:20:
[...]
Op zo'n stratencircuit als Melbourne maakt het extra veel uit of je banden goed in de sweet spot zitten. Als Ferrari dat voor elkaar heeft werkt alles cumulatief ineens veel beter en wordt 1+1 = 3.
Dit dus, de banden aan de praat krijgen. Is waarschijnlijk ook waarom bijv. Maldonado ooit Spanje won. Ze hadden dat weekend de auto gewoon perfect in het raamwerk zitten.

In de banden in het juiste frame krijgen zit veel meer tijd als in de meeste updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Loekoe schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:20:
[...]

Of je mij moet geloven? Wat bedoel je daarmee? Ik heb het niet over geloven of niet geloven, maar over verbazing. Verbazing over waarop Marko zijn uitspraken baseert.
Je lijkt zeer sceptisch. Alleen is het scepsis die ontstaan is uit onwetendheid en onzekerheid. Daar heeft niemand wat aan. Maar goed, gelukkig hoeven we nu maar tot morgen te wachten ipv 2 weken zoals na de testdagen ;)

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Bansheeben schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:23:
[...]

Je lijkt zeer sceptisch. Alleen is het scepsis die ontstaan is uit onwetendheid en onzekerheid. Daar heeft niemand wat aan. Maar goed, gelukkig hoeven we nu maar tot morgen te wachten ipv 2 weken zoals na de testdagen ;)
Mja, Marko doet daar zelf ook aan mee. Hij doet uitspraken op basis van wat hij weet van zijn eigen team. De rest is (voor iedereen) voorlopig nog natte vingerwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verstappen reed zijn snelste tijd in FP2 overigens redelijk zwaar, aldus Autosport.com. Hij heeft daarna nog rondjes gereden voor 0.6 seconden aan brandstof, dus hij had op 0.2 kunnen staan.

De long run pace ziet er wel close uit, al ligt Mercedes daar een straatlengte voor volgens de data die er nu is:
1 Mercedes 1m28.238s
2 Alfa Romeo 1m29.006s
3 McLaren 1m29.029s
4 Ferrari 1m29.090s
5 Renault 1m29.133s
6 Red Bull 1m29.154s
7 Toro Rosso 1m29.348s
8 Haas 1m29.570s
9 Racing Point 1m29.578s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:10

JB

Cédric roelt!

Oei... Was deze al voorbij gekomen :?

https://www.gpblog.com/nl...oblemen-in-australi-.html

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

kevlar01 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:28:
[...]

Mja, Marko doet daar zelf ook aan mee. Hij doet uitspraken op basis van wat hij weet van zijn eigen team. De rest is (voor iedereen) voorlopig nog natte vingerwerk.
Eens, maar ik ga er wel van uit dat ie meer weet dan wij als plebs zijnde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Hoogie2004 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:28:
Verstappen reed zijn snelste tijd in FP2 overigens redelijk zwaar, aldus Autosport.com. Hij heeft daarna nog rondjes gereden voor 0.6 seconden aan brandstof, dus hij had op 0.2 kunnen staan.

De long run pace ziet er wel close uit, al ligt Mercedes daar een straatlengte voor volgens de data die er nu is:
1 Mercedes 1m28.238s
2 Alfa Romeo 1m29.006s
3 McLaren 1m29.029s
4 Ferrari 1m29.090s
5 Renault 1m29.133s
6 Red Bull 1m29.154s
7 Toro Rosso 1m29.348s
8 Haas 1m29.570s
9 Racing Point 1m29.578s
Jep, van Autosport.com+ analysis:
It's possible Ferrari might have a bit of a problem with the soft Pirellis, which would definitely be an issue come Q3, but it does look plenty fast enough on mediums and hards.

As for Red Bull, it's probably thereabouts and it wouldn't be a surprise if the gap of closer to two tenths (once you've corrected for the length of Verstappen's run) to Mercedes was in the ballpark of reality.

But there's one thing we can be absolutely sure of: Ferrari is faster than it looked on Friday. The question is, by how much? And will it be enough to put it ahead, as expected after testing, or will the competitive picture be dramatically different?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
Bansheeben schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:23:
[...]

Ik snap niet waarom het ineens persoonlijk moest worden, maargoed.
Volgens mij zijn we namelijk allemaal in onwetendheid en onzekerheid, maar je zou van Marko verwachten dat hij een stuk minder dan wij onzeker en onwetend is. Of, dat mag je thans hopen, met alle data die ze tot hun beschikking hebben. Daarom verbaas ik me ook over de uitspraken.
Het heeft niks te maken met scepticisme, hooguit ten opzichte van Marko, maar niet over Red Bull. Ik heb namelijk werkelijk geen idee wat het gaat worden morgen. Helaas geen kenner. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Aan de andere kant hebben ze tijdens de tests allerlei glory-runs gedaan...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Loekoe schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:32:
[...]

Ik snap niet waarom het ineens persoonlijk moest worden, maargoed.
Volgens mij zijn we namelijk allemaal in onwetendheid en onzekerheid, maar je zou van Marko verwachten dat hij een stuk minder dan wij onzeker en onwetend is. Of, dat mag je thans hopen, met alle data die ze tot hun beschikking hebben. Daarom verbaas ik me ook over de uitspraken.
Het heeft niks te maken met scepticisme, hooguit ten opzichte van Marko, maar niet over Red Bull. Ik heb namelijk werkelijk geen idee wat het gaat worden morgen. Helaas geen kenner. ;)
Meh, ik denk dat we het dan heel erg met elkaar eens zijn verder :) Was niets persoonlijks overigens, ik zie overal een hoop scepsis richting Marko/RBR.

Nu is het natuurlijk zo dat Marko verder ook niet veel zal weten over de MERCs. Maar hij kan ongetwijfeld wat data van RBR extrapoleren met inside info over wat VER en GAS achter het stuur deden.

[ Voor 10% gewijzigd door Bansheeben op 15-03-2019 13:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Vraag 1: Rijd Max nu met een gele cam? (of was deze zwart?)
Vraag 2: Wat betekende dat groene lichtje bij Gasly? (Had geen grene lichtjes toch?)
Vraag 3: Leclerc zenuwachtig? (Nee)
Vraag 4: Is Raikonnen een koning? (Ja)
Vraag 5: Wie wordt er wereldkampioen? (Hamilton)

Waarom? omdat het kan.
Vergeten te zeggen: MAN IK HEB ER ZIN IN!

[ Voor 6% gewijzigd door Crashhill op 15-03-2019 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Crashhill schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:46:
Vraag 2: Wat betekende dat groene lichtje bij Gasly? (Had geen grene lichtjes toch?)

Waarom? omdat het kan.
1: Zwart

2-5: geen idee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Waarom? omdat het kan.
5: Verstappen *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon

Waarom? omdat het kan.
1) zwart, zoals een eerste rijder betaamd
2) dat de auto veilig is om aan te raken i.r.t. hybride systemen.
3) vast niet
4) nee, een Fin. Hij heeft geen blauw bloed
5) iemand.

https://www.auto-motor-un...en-2019-mercedes-ferrari/

Mercedes bleek woensdag al een blok opgeblazen te hebben. Zelfs daar is Renault al verslagen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:58

Waarom? omdat het kan.
Hamilton WDC confirmed!! *O*

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:55

Waarom? omdat het kan.
Hotel? Trivago.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe

Waarom? omdat het kan.
Raikkonen neemt geen genoegen meet met een zesde plek. Terecht. Wat een vent. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 16:16
Loekoe schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:16:
[...]

Raikkonen neemt geen genoegen meet met een zesde plek. Terecht. Wat een vent. _/-\o_
Dan had Kimi bij Ferrari moeten blijven :)

Onzin-reactie, had beter na moeten denken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Lensent op 15-03-2019 14:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
https://www.bbc.com/sport/formula1/47527705

Interessant uitweiding over de filosofieverschillen tussen Ferrari en Mercedes. Ik hoor eenzelfde verhaal als wat RB zei. Inwash heeft nu voordelen, maar op de lange termijn werkt het minder goed dan outwash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:59
Lensent schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:16:
[...]

Denk je dat hij zelf die keuze had?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Lensent schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:16:
[...]

Het is dat Jules Bianchi zich in 2014 te pletter reed, anders was de carriere van Kimi bij Ferrari nog veel korter geweest. Kimi is juist langer bij Ferrari gebleven dan aanvankelijk de bedoeling was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

nachtnet schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:40:
Williams had niet genoeg tijd/$$$ om genoeg reserveonderdelen in Aus te krijgen.

[Twitter]
Dat is toch niet zo heel onverwacht? Heeft niet zozeer met geld te maken, alsmeer het productieproces van carbon fiber. Je kunt niet in een dag een voorvleugel of bodemplaat maken, daar gaat veel tijd overheen en dan heb je nog dat ze meerdere onderdelen tegelijk proberen te maken die allemaal in de oven moeten. En allemaal minimaal een paar uur. Dan moet je ook nog een mal maken voor die onderdelen en testen of het allemaal wel sterk en goed in elkaar zit. Gaat daar iets mis (wat bij Williams waarschijnlijk het geval is geweest), dan ben je erg veel tijd kwijt en zit je simpelweg met het probleem dat je prioriteiten moet maken.

Ze zullen vast wel wat extra onderdelen bij hebben, maar liever niks slopen op vrijdag en zaterdag morgen is toch helemaal niet zo'n rare insteek? Je wilt toch ook geen auto afschrijven? Bovendien zijn het beiden nieuwe rijders, die moeten voelen, testen en limieten vinden. Maar niet te gortig, want de muren staan bij deze baan gewoon erg dichtbij.

Maar het maken van de onderdelen is gewoon een tijdrovend proces dat het mij niet verbaasd dat ze voorzichtig moeten doen. En gezien de pace kunnen ze toch waarschijnlijk weinig winnen dit weekend, dus waarom het risico nemen? Als er wat punten te pakken zijn door uitvallers, gaan ze dat zeker doen. Maar hoog kwalificeren zit er toch al niet in.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nu ben ik niet zo stuk van de analyses van Herr. Grüner, maar deze nemen we dan maar voor waar aan ;)
...
Eines deuten die Top-Speeds und Beschleunigungswerte bereits an. Honda hat massiv auf Ferrari und Mercedes aufgeholt.

One of the top speeds and acceleration values already indicates. Honda has massively caught up with Ferrari and Mercedes.

...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 11:37
winwiz schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:19:
[...]

Denk je dat hij zelf die keuze had?
Sergio Marchionne had vlak voor zijn dood de keuze al gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ferrari zal er morgen wel weer bijstaan aan de voorkant, die zijn op vrijdag zelden op full speed bezig. Kan me niet voorstellen dat ze daarin nu anders zijn dan voorgaande jaren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:50

The_Scarabial

MTB for life!

Mooi dat het weer begonnen is, kan mooi alles volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Ik weet dat de start zondag om 6.10 is, maar waarom staat het zo onduidelijk op de Ziggo TV Gids?

Ziggo Sport 14
05:00 LIVE Formule 1 GP van Australië Race
07:00 LIVE Formule 1 GP van Australië Race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Rudolf schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:13:
Ik weet dat de start zondag om 6.10 is, maar waarom staat het zo onduidelijk op de Ziggo TV Gids?

Ziggo Sport 14
5:00 voorbeschouwing denk ik.
Die van 7:00 snap ik ook niet eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
kevlar01 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:14:
[...]

5:00 voorbeschouwing denk ik.
Die van 7:00 snap ik ook niet eerlijk gezegd.
ik trapte er bijna in maar gelukkig heb de GoT startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ziggo Sport 14
Doe maar rustig, de Vrije trainingen stonden er ook verkeerd in :)
(zelfs in de ziggo app stond ie vannacht verkeerd)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 15-03-2019 15:18 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:44
Als je op TV gids van morgen kijkt op Ziggo dan staat de tijd op 05:00 (voorbeschouwing)
en dan is aansluitend de race om 06:10

is een beetje raar genoteerd ik geef toe

[ Voor 14% gewijzigd door d-vine op 15-03-2019 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 09:28

Ziggo Sport 14
Raar ding die tv gids van ziggo.. Mits je deze: https://www.ziggo.nl/entertainment/sport/ziggo-sport-tv-gids bedoelt dan..

Als je liever daar kijkt, kijk je beter hier: https://www.ziggo.nl/ente...mule-1/formule-1-kalender
en download je de .pdf. Uurtje eerder je tv aan, dan pak je de voorbeschouwing ook mee.

Maar idd het best kan je natuurlijk de F1 topics hier volgen natuurlijk :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:59
Nog mooier is https://www.f1calendar.com/#!/timezone/Europe-Amsterdam Deze kun je bijvoorbeeld in Outlook importeren en je kunt aangeven of je de FP en Qal ook in je agenda wil zien.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Anders print je gewoon mn wallpaper uit en hang je die in het hele huis op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

winwiz schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:35:
Nog mooier is https://www.f1calendar.com/#!/timezone/Europe-Amsterdam Deze kun je bijvoorbeeld in Outlook importeren en je kunt aangeven of je de FP en Qal ook in je agenda wil zien.
Thanks!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Ik kijk al jaren in de Formule 1 (iOS) app en die tijden zijn altijd correct voor mijn huidige timezone.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BylIknsOj1oNcPTZtd5hWGCm/full.png

Die is er vast ook voor Android. Kunnen we stoppen met dat eindeloze geneuzel over de correcte tijden en waar te vinden :P

[ Voor 117% gewijzigd door Bosmonster op 15-03-2019 16:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Niks kunnen zien of aandachtig lezen, maar blij dat we weer begonnen zijn. Honda lijkt zijn zaken redelijk goed in orde te hebben, wat ik een prima prestatie vind. Daarnaast lijkt er een heel breed middenveld te onstaan, met Williams er onder te bungelen. Genoeg zaken om dit seizoen weer in de gaten te houden in ieder geval. Extra aandacht dit jaar voor McLaren, want zonder veel verbetering moet Zak daar toch wel de zak gaan krijgen lijkt me.

En had ik al verteld dat die Ferrari er zo fraai uit ziet? 8)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D1suuGkW0AEh4No.jpg:large

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:50

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wom schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:15:
Niks kunnen zien of aandachtig lezen, maar blij dat we weer begonnen zijn. Honda lijkt zijn zaken redelijk goed in orde te hebben, wat ik een prima prestatie vind. Daarnaast lijkt er een heel breed middenveld te onstaan, met Williams er onder te bungelen. Genoeg zaken om dit seizoen weer in de gaten te houden in ieder geval. Extra aandacht dit jaar voor McLaren, want zonder veel verbetering moet Zak daar toch wel de zak gaan krijgen lijkt me.

En had ik al verteld dat die Ferrari er zo fraai uit ziet? 8)

[Afbeelding]
Hebben ze hem nou toch iets roder gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

MikeyMan schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:29:
[...]

Denk dat er vooral wat met het contrast van de foto gespeeld is O-)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
MikeyMan schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:29:
[...]

Foto nabewerken is geen grote moeite.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

[YouTube: FP2 telemetry comparison - Hamilton vs Vettel vs Verstappen]

FP2 telemetry comparison - Hamilton vs Vettel vs Verstappen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boschie_73
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 13:11
Hierbij de rondetijden van de top 6

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D1tKV44WoAEtDRf.png:large

[ Voor 52% gewijzigd door boschie_73 op 15-03-2019 16:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:50

The_Scarabial

MTB for life!

die gasten op twitter kunnen er wat van zeg, ik vind dit een behoorlijke nonsense vergelijking, net alsof vorig jaar fp2 te vergelijken is met dit jaar, maarjah ze zullen er wel volgers mee vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:50

basvn

Breezand - NHN

The_Scarabial schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:52:
[...]

die gasten op twitter kunnen er wat van zeg, ik vind dit een behoorlijke nonsense vergelijking, net alsof vorig jaar fp2 te vergelijken is met dit jaar, maarjah ze zullen er wel volgers mee vinden.
Het is niet te vergelijken met elkaar. maar de auto's onderling wel.

Iedereen is sneller als vorig jaar, op Williams na.. :X

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
Q1 gaat spannend worden, gaat Williams de 107% halen? Hopen voor ze dat de toppers het rustig aan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

nachtnet schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:38:
Lijstje wie met welke onboard camera rijdt:

[Twitter]

HUL & VER hebben andere kleur t.o.v. 2018, zonder van te am te wisselen.

:+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:36
Wat nou als ze dat niet halen? Er moeten toch 20 wagens meedoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
De_Bastaard schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:06:
Nee, moet niet. Als ze het niet halen mogen ze in principe niet mee doen. Ze mogen de wedstrijdleiding verzoeken om alsnog mee te doen, maar gezien de FP tijden is de vraag of ze dat goedkeuren.

Edit: iemand die in Q1 crasht, of door problemen geen of een te langzame tijd neerzet, mag in principe ook niet meedoen met de race. Over het algemeen krijgen ze alsnog toestemming als de FP tijden goed zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door TheBrut3 op 15-03-2019 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:34
De_Bastaard schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:06:
Wat er in de contracten staat weten wij niet. Maar de kans is reëel dat daarin staat 20 deelnemers aan het event. Dat betekent dus voor het hele weekend en als in de race dan iemand afvalt door niet te voldoen aan de 107% regel zal er waarschijnlijk dus wel voldaan worden aan de contractuele '20 deelnemers (aan het event)'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 15:31
Denk dat Williams gewoon aan het "sandbaggen" is. Die rijden straks netjes in het middenveld.

Hoop ik........

www.steamloco.info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

In de afgelopen jaren is er nog nooit iemand geweigerd vanwege de 107% regel, toestemming vragen=toestemming krijgen.

Kan zijn dat ik het gemist heb, maar rijden de wagens al rond met rouwbanden oid?

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Spoetnik385 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:35:
Denk dat Williams gewoon aan het "sandbaggen" is. Die rijden straks netjes in het middenveld.

Hoop ik........
Volgens mij heeft Williams geen geld meer over om zandzakken van te kopen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

enchion schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:40:
[...]

Zand erover.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 00:41
pinda powerrr schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:35:
In de afgelopen jaren is er nog nooit iemand geweigerd vanwege de 107% regel, toestemming vragen=toestemming krijgen.
Dat is omdat er de afgelopen jaren alleen om gevraagd is als een coureur 'pech' had. Auto defect, gespind voordat hij een tijd had staan...

Als de Williamsen echt niet snel genoeg zijn om aan de 107% regel te voldoen is dat een heel ander verhaal.

Daar is die regel ook daadwerkelijk voor bedoeld.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

enchion schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:40:
[...]

Ze steken hun kop in het zand.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Spoetnik385 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:35:

Hoop ik........
Uitgesloten...

Dat ding zit ternauwernood in elkaar. Ze zijn al blij dat ze erbij zijn. Die gaan echt niet ineens 2s harder rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03

Pierre

Van nature lui!

Ik hoop op de 107 % regel en klaar met Williams af door de zijdeur.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 21:35

Spotmatic

Ken sent me

MikeyMan schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:54:
[...]
Uitgesloten...

Dat ding zit ternauwernood in elkaar. Ze zijn al blij dat ze erbij zijn. Die gaan echt niet ineens 2s harder rijden.
Dat kan best, als alle draggy stuff eraf wordt gehaald. Helaas wil de auto dan alleen nog maar rechtdoor...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Claire Williams moet haar verantwoordelijkheid nemen en per direct opstappen, het is nu wel duidelijk dat ze er niks van bakt.

Wat een aanfluiting is zo'n mooi team als Williams geworden zeg. Ik denk niet dat Frank blij is...

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Spotmatic schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:56:
[...]

Dat kan best, als alle draggy stuff eraf wordt gehaald. Helaas wil de auto dan alleen nog maar rechtdoor...
Dus daar word je sneller van???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

MikeyMan schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:58:
[...]
Dus daar word je sneller van???
Zeker weten. Wel eens van DRS gehoord? Helaas gaat dat ten koste van de wegligging, dus het wordt vrijwel alleen op de (semi-) straights gebruikt. Anders flikker je de grindbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 23:25

Smarron

The bend

Pierre schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:56:
Ik hoop op de 107 % regel en klaar met Williams af door de zijdeur.
Waar Williams in (1996?) zelf vooraan reed en Forti Corse buiten de 107% belandde, zitten ze daar nu zelf. Hoe ironisch ... En triest ook eigenlijk voor het team Williams.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Spotmatic schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:02:
[...]

Zeker weten. Wel eens van DRS gehoord? Helaas gaat dat ten koste van de wegligging, dus het wordt vrijwel alleen op de (semi-) straights gebruikt. Anders flikker je de grindbak in.
Op de straights ben je sneller ja, maar in de bochten echt wel langzamer. Het voordeel van veel downforce is juist dat je echt op de weg plakt. Overall zullen ze dus nóg langzamer zijn.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Bensimpel schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:05:
[...]

Op de straights ben je sneller ja, maar in de bochten echt wel langzamer. Het voordeel van veel downforce is juist dat je echt op de weg plakt. Overall zullen ze dus nóg langzamer zijn.
Volgens mij ga je er te serieus op in. Ik gaf in een eerdere post aan dat de Williams heus sneller kan, maar dat-ie dan alleen nog maar rechtdoor wil. Eigenlijk wat je zegt dus maar in andere bewoordingen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Spotmatic schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:06:
[...]

Volgens mij ga je er te serieus op in. Ik gaf in een eerdere post aan dat de Williams heus sneller kan, maar dat-ie dan alleen nog maar rechtdoor wil. Eigenlijk wat je zegt dus maar in andere bewoordingen. ;)
Ik trapte er vol in :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 22:16

Edd

Bensimpel schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:56:
Claire Williams moet haar verantwoordelijkheid nemen en per direct opstappen, het is nu wel duidelijk dat ze er niks van bakt.

Wat een aanfluiting is zo'n mooi team als Williams geworden zeg. Ik denk niet dat Frank blij is...
Ze moeten Paddy er gewoon uitwerken.. Sinds hij er zit is het slecht gesteld met ze..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Zou dat extra punt voor de snelste ronde niet ook een marketingstrategie zijn? Dat ze op die manier een hoop 2004/2005 ronderecords laten sneuvelen zodat ze kunnen aantonen “de F1 is nu nog nooit zo snel geweest” oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:34
Edd schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:17:
[...]

Ze moeten Paddy er gewoon uitwerken.. Sinds hij er zit is het slecht gesteld met ze..
Misschien is het probleem wel dat Bottas weg is :+ Maar lijkt mij sterk dat het hele probleem bij Paddy ligt. Hij krijgt het misschien niet recht getrokken omdat hij te ligt is, maar dan is het probleem überhaupt dat de mensen onder hem niet goed genoeg zijn. Of andersom veroorzaakt hij de chaos en zijn de mensen wel goed, maar in zo'n situatie zal het team dat ook doorhebben.
Het lijkt mij hier eerder te gaan dat en het personeel steken laat vallen/niet goed genoeg is en hetzelfde voor Paddy. Want als dat klopt dat onderdelen letterlijk niet in elkaar pasten is dat niet een ontwerpfout van Paddy, maar een fout van de desiger(s) die de onderdelen getekend hebben. Maar met een goede planning en/of kwaliteitscontrole (waar Paddy ook verantwoordelijk voor is) had dat uiteraard al eerder moeten opvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Edd schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:17:
[...]

Dat zou ik niet durven zeggen. Paddy Low zat zeer hoog in de engineering ladder bij Mercedes tussen 2013-2016. Die bizarre dominantie was mede onder zijn leiderschap. Daarvoor zat hij jaren bij McLaren toen ze nog geen "veldvulling" waren.

Het is geen derderangs pannenkoek maar een van de betere technische mensen. Zeker onder de niet topteams is het een van de, zo niet de beste CTO die je zou kunnen wensen. Williams is al jaren aan het afbrokkelen en het gaat gewoon extra hard mis sinds Low er is om de boel juist te verbeteren.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 20:15
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:35:
[...]

Dat zou ik niet durven zeggen. Paddy Low zat zeer hoog in de engineering ladder bij Mercedes tussen 2013-2016. Die bizarre dominantie was mede onder zijn leiderschap. Daarvoor zat hij jaren bij McLaren toen ze nog geen "veldvulling" waren.

Het is geen derderangs pannenkoek maar een van de betere technische mensen. Zeker onder de niet topteams is het een van de, zo niet de beste CTO die je zou kunnen wensen. Williams is al jaren aan het afbrokkelen en het gaat gewoon extra hard mis sinds Low er is om de boel juist te verbeteren.
Daarnaast ging het volgens mij al wel enigszins berg af voordat Paddy er kwam, maar was het nog (lang) niet zo dramatisch als nu. Denk dat je wel zou kunnen stellen dat daar geen verbetering in is gekomen sinds Paddy er is, maar denk niet dat hij de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Volgens mij is het onderwerp toekomst Williams geen Australië ding, enkel de 107%.

En ik denk dat de familie zelf het probleem is. Claire wil zo weinig mogelijk onderdelen van Mercedes kopen en zoveel mogelijk zelf maken, dat gaat in mijn ogen de ondergang worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:04
De vraag is, wat gaat Williams doen om het tij te keren? Kan Williams het tij uberhaupt nog keren (dit jaar)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Een paar voorzichtige (!) conclusies nav FP2:

- Kimi zit stiekem nog steeds bij Ferrari. 0.9 sec op de tijd van HAM is niet slecht in een Alfa Romeo!
- Bottas zit er in FP2 wèl goed bij en doet wat hem gevraagd is. Dare I say dat hij nu zelfs HAM even matcht?
- Andere 'nummer 2' die het goed doet: Gasly! Rolt prima door met zijn RB15. Slechts 0,042 achter VER.
- Tegenvallers imho: vooral Racing Point en McLaren. Had ik toch wat hoger verwacht, ten koste van...
- Toro Rosso! P11 en P17 voor een herintreder en een rookie is niet slecht!
- Best of the rest lijkt voorlopig wederom Renault. RIC lijkt nog te moeten wennen aan z'n auto (had ook gedoe met z'n gordel/stoeltje geloof ik :? )
- Dikke, dikke tegenvaller voor Williams. Een volle 4 sec verschil met Mercedes. Yikes! :o

Mercedes heeft de sandbags laten vallen, en rijdt 0.8 sec 'weg' van VER in P3. Er is echter nog zat ruimte, want pole-tijd van 2018 was 1:21.164 van HAM :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

alexbl69 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:46:
[...]

Dat is omdat er de afgelopen jaren alleen om gevraagd is als een coureur 'pech' had. Auto defect, gespind voordat hij een tijd had staan...

Als de Williamsen echt niet snel genoeg zijn om aan de 107% regel te voldoen is dat een heel ander verhaal.

Daar is die regel ook daadwerkelijk voor bedoeld.
Dit weekend krijgen ze sowieso dispensatie om te starten, als ze de 107% niet halen. Ze hebben namelijk in de trainingen vandaag laten zien dat ze het wel kunnen. Op basis daarvan kan je dispensatie krijgen.

Pagina: 1 ... 12 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.