Sinds Claire Williams de boel runt is het bergafwaarts gegaan. Het is dat ze de eigenaar is, anders was ze allang ontslagen.Edd schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:17:
[...]
Ze moeten Paddy er gewoon uitwerken.. Sinds hij er zit is het slecht gesteld met ze..
Tijd van Gasly t.o.v. Verstappen is nogal geflatteerd. Denk dat je toch tegen 4 a 5 tienden aankijkt. En het waren rommelige sessies. Gasly valt mij persoonlijk tegen.Remy schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:44:
[...]
Een paar voorzichtige (!) conclusies nav FP2:
- Kimi zit stiekem nog steeds bij Ferrari. 0.9 sec op de tijd van HAM is niet slecht in een Alfa Romeo!
- Bottas zit er in FP2 wèl goed bij en doet wat hem gevraagd is. Dare I say dat hij nu zelfs HAM even matcht?
- Andere 'nummer 2' die het goed doet: Gasly! Rolt prima door met zijn RB15. Slechts 0,042 achter VER.
- Tegenvallers imho: vooral Racing Point en McLaren. Had ik toch wat hoger verwacht, ten koste van...
- Toro Rosso! P11 en P17 voor een herintreder en een rookie is niet slecht!
- Best of the rest lijkt voorlopig wederom Renault. RIC lijkt nog te moeten wennen aan z'n auto (had ook gedoe met z'n gordel/stoeltje geloof ik)
- Dikke, dikke tegenvaller voor Williams. Een volle 4 sec verschil met Mercedes. Yikes!
Mercedes heeft de sandbags laten vallen, en rijdt 0.8 sec 'weg' van VER in P3. Er is echter nog zat ruimte, want pole-tijd van 2018 was 1:21.164 van HAM
Wie was de baas in 2014?Bosmonster schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:48:
[...]
Sinds Claire Williams de boel runt is het bergafwaarts gegaan. Het is dat ze de eigenaar is, anders was ze allang ontslagen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Mjah... De jaren hiervoor (2014-2017) zaten ze rond P3/P4/P5 in het WCC, dus best ok. Daarvoor niet, want RenaultSnowdog schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:38:
[...]
Daarnaast ging het volgens mij al wel enigszins berg af voordat Paddy er kwam, maar was het nog (lang) niet zo dramatisch als nu. Denk dat je wel zou kunnen stellen dat daar geen verbetering in is gekomen sinds Paddy er is, maar denk niet dat hij de oorzaak is.
In 2017 is Low erbij gekomen als vervanging van Symmonds en de 2018 auto is dan ook van zijn hand. Laat dat nu net het jaar zijn dat ze gekelderd zijn naar P10. Dat is wel heel toevallig
Of het aan zijn werkwijze ligt, technische kennis of chemie met het rest van het team laat ik even in het midden.
-
2014 begon ze, welke richting is de performance sinds toen gegaan?
[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 15-03-2019 18:59 ]
2014 zijn ze op P3 geëindigd, terwijl ze het jaar daarvoor nog op P8 stonden.Bosmonster schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:59:
[...]
2014 begon ze, welke richting is de performance sinds toen gegaan?
Waarschijnlijk is dat niet zozeer het werk van Claire, maar de overstap geweest naar Mercedes motoren
-
Idd, plus een overblijfsel van goede beslissingen van VOOR haar leiderschap. In de 5 jaar dat ze aan het roer staat is het bergafwaarts gegaan en inmiddels is het team één grote chaos. Uiteindelijk is daar 1 persoon verantwoordelijk voor en dat is degene aan de top.Edd schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:02:
[...]
2014 zijn ze op P3 geëindigd, terwijl ze het jaar daarvoor nog op P8 stonden.
Waarschijnlijk is dat niet zozeer het werk van Claire, maar de overstap geweest naar Mercedes motoren
Ik was in eerste instantie niet zo ondersteboven van de Verstappentijd op de rode bandjes. Toen hij echter maar rondjes bleef rijden zonder binnen te komen was me duidelijk dat ie met veel meer brandstof de baan op was gegaan.Remy schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:44:
[...]
Een [knip] voorzichtige (!) conclusie nav FP2:
[knip]
- Andere 'nummer 2' die het goed doet: Gasly! Rolt prima door met zijn RB15. Slechts 0,042 achter VER.
[knip]
Mercedes heeft de sandbags laten vallen, en rijdt 0.8 sec 'weg' van VER in P3. Er is echter nog zat ruimte, want pole-tijd van 2018 was 1:21.164 van HAM
Snelste zou ie niet geworden zijn, maar het gat met de Mercedes en zijn maatje zou toch heel anders geweest zijn, indien op een eerder tijdstip en met minder brandstof gereden.
Testing, one, two ...
https://www.gpblog.com/nl...gp_rss&promotiecode=GPRSS
Cyril Abiteboul kan niet lachen om Drive to Survive: "Moet een disclaimer hebben"
Ik kon er gelukkig wel geweldig om lachen..
Cyril Abiteboul kan niet lachen om Drive to Survive: "Moet een disclaimer hebben"
Ik kon er gelukkig wel geweldig om lachen..
Drove to survive is mooi maar misselijk. Er worden voor een miljoenenpubliek mensen totaal de grond ingeboord op basis van alternatieve realiteit.
een treffende spreuk
Ik heb het seizoen aardig in detail gevolgd en de serie gezien, maar wie wordt er precies de grond in geboord op basis van onwaarheden?pro_6or schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:16:
Drove to survive is mooi maar misselijk. Er worden voor een miljoenenpubliek mensen totaal de grond ingeboord op basis van alternatieve realiteit.
Het kwam op mij over als een samenvatting namelijk gericht op een aantal kenmerkende aspecten van het seizoen.
[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 15-03-2019 20:22 ]
Ik ga er voor morgenochtend vanuit dat de grid dit keer niet gepaard gaat zijn. D.w.z niet iedere rij twee wagens van het zelfde team. Ik verwacht top 3 Ham, Vet, Ver (al dan niet in die volgorde) gevolgd door Lec, Bot, Rai, Gas. Laatste twee rijen zullen mogelijk wel gepaard zijn. 2 mcl, 2 williams. Hoewel dat laatste geen voorspelling lijkt, maar een 'zekerheid'
Ik gok dat Albon of Gio m afschrijft en daarom op t laatste plekje start.nachtnet schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:23:
Ik ga er voor morgenochtend vanuit dat de grid dit keer niet gepaard gaat zijn. D.w.z niet iedere rij twee wagens van het zelfde team. Ik verwacht top 3 Ham, Vet, Ver (al dan niet in die volgorde) gevolgd door Lec, Bot, Rai, Gas. Laatste twee rijen zullen mogelijk wel gepaard zijn. 2 mcl, 2 williams. Hoewel dat laatste geen voorspelling lijkt, maar een 'zekerheid'
HAM VET
BOT VER
LEC RIC of RAI
Qua race verwacht ik wel de 3 eerste rijders ook in de top 3. Maar voor de kwalificatie denk ik dat Botas gewoon tweede of derde eindigt. Gasly op dit moment nog niet top 6, wat niet wil zeggen dat ik denk dat dat de rest van het seizoen ook zo zal zijn. Hij zal snel genoeg de kneepjes onder de knie krijgen.
BOT VER
LEC RIC of RAI
Qua race verwacht ik wel de 3 eerste rijders ook in de top 3. Maar voor de kwalificatie denk ik dat Botas gewoon tweede of derde eindigt. Gasly op dit moment nog niet top 6, wat niet wil zeggen dat ik denk dat dat de rest van het seizoen ook zo zal zijn. Hij zal snel genoeg de kneepjes onder de knie krijgen.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Een behoorlijk gekleurde samenvatting met verhaallijnen die met feitelijke onwaarheden en verdraaiingen van de werkelijkheid worden verteld dan. En een Verstappen, Grosjean en Perez komen er bijvoorbeeld niet zo geweldig vanaf en er wordt op bepaalde punten niet helemaal een eerlijk beeld van deze coureurs geschetst, terwijl hun teammates juist in bijzonder positief daglicht worden gesteld. Dat zou toch wel enigszins moeten opvallen als je het seizoen gevolgd hebt.Bosmonster schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:19:
[...]
Ik heb het seizoen aardig in detail gevolgd en de serie gezien, maar wie wordt er precies de grond in geboord op basis van onwaarheden?
Het kwam op mij over als een samenvatting namelijk gericht op een aantal kenmerkende aspecten van het seizoen.
Bensimpel
Positieve meneer
Max gaat gewoon de race winnen, ik heb er al een weddenschap opstaan
Q max P3, bij de start haalt die gewoon vettel en hamilton eventjes in. En wint zo de eerste race.
Q max P3, bij de start haalt die gewoon vettel en hamilton eventjes in. En wint zo de eerste race.
😆 - Denk ook eens om ;)
Verstappen komt er erg goed vanaf, want hij wordt bijna niet behandeld. Ik had verwacht dat ze zijn slechte seizoenstart wel meer zouden benadrukken. Maar ze kiezen duidelijk bepaalde personen om te volgen en in dit seizoen is dat Ricciardo, wat niet zo gek is in combinatie met de Renault/RBR/Honda politiek. Het is een mooi verhaal.Snowdog schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:28:
[...]
Een behoorlijk gekleurde samenvatting met verhaallijnen die met feitelijke onwaarheden en verdraaiingen van de werkelijkheid worden verteld dan. En een Verstappen, Grosjean en Perez komen er bijvoorbeeld niet zo geweldig vanaf en er wordt op bepaalde punten niet helemaal een eerlijk beeld van deze coureurs geschetst, terwijl hun teammates juist in bijzonder positief daglicht worden gesteld. Dat zou toch wel enigszins moeten opvallen als je het seizoen gevolgd hebt.
Grosjean komt er niet zo goed vanaf, maar het is allemaal waar en wordt met redelijk respect neergezet. Zelfde voor Perez.
Welke onwaarheden bedoel je nu precies? Want dat zeg je nog steeds niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 15-03-2019 20:32 ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Nah, er gaat er vast wel eentje in de muur met zoveel rookies. Dan ben je ook al snel P20.nachtnet schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:23:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als Russel dan als eerste in de muur verdwijnt.
Heb geen zin om het weer helemaal uit te typen, maar bijvoorbeeld:Bosmonster schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:30:
[...]
Verstappen komt er erg goed vanaf, want hij wordt bijna niet behandeld. Ik had verwacht dat ze zijn slechte seizoenstart wel meer zouden benadrukken.
Grosjean komt er niet zo goed vanaf, maar het is allemaal waar en wordt met redelijk respect neergezet. Zelfde voor Perez.
Welke onwaarheden bedoel je nu precies? Want dat zeg je nog steeds niet.
Snowdog in "Netflix Nederland en België"
Verder zag ik op Reddit een paar dagen geleden nog ergens een filmpje waar Grosjean (geloof ik) van de baan gaat en er bv. een crashgeluid is ingemonteerd, terwijl Grosjean helemaal niet geraakt wordt en zo is er wel meer gerommeld met beelden en geluidsfragmenten.
Bij Grosjean wordt verder vooral het negatieve in beeld gebracht, terwijl het positieve een stuk minder aandacht krijgt en een Perez wordt een beetje weggezet als de paydriver en troublemaker en Ocon als de good guy die ondanks z'n talent het veld moet ruimen. Dat was ook niet helemaal waarheidsgetrouw.
Maar goed, als je meer wil weten, is er genoeg te vinden op o.a. Reddit.
Verder dan "het is gedramatiseerd" kom ik eigenlijk niet, maar bedankt. Ik blijf mijn eigen mening wel vormen ipv Reddit na te praten.Snowdog schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:36:
[...]
Heb geen zin om het weer helemaal uit te typen, maar bijvoorbeeld:
Snowdog in "Netflix Nederland en België"
Verder zag ik op Reddit een paar dagen geleden nog ergens een filmpje waar Grosjean (geloof ik) van de baan gaat en er bv. een crashgeluid is ingemonteerd, terwijl Grosjean helemaal niet geraakt wordt en zo is er wel meer gerommeld met beelden en geluidsfragmenten.
Bij Grosjean wordt verder vooral het negatieve in beeld gebracht, terwijl het positieve een stuk minder aandacht krijgt en een Perez wordt een beetje weggezet als de paydriver en troublemaker en Ocon als de good guy die ondanks z'n talent het veld moet ruimen. Dat was ook niet helemaal waarheidsgetrouw.
Maar goed, als je meer wil weten, is er genoeg te vinden op o.a. Reddit.
Ik ga nog niet aan een voorspelling doen van welk team waar gaat starten zondag want we weten nog steeds niks eigenlijk, ik ben blij als RB iig een stuk dichter bij staat dan vorig jaar rond deze tijd.
Ik gok wel dat er zeker 2-3 voor vleugels in de eerste paar 100 meter/bocht gaan sneuvelen, aangezien die best een een stuk breder zijn geworden, denk dat er wel een paar rijders zijn die zich daar in verslikken.
Ik gok wel dat er zeker 2-3 voor vleugels in de eerste paar 100 meter/bocht gaan sneuvelen, aangezien die best een een stuk breder zijn geworden, denk dat er wel een paar rijders zijn die zich daar in verslikken.
Smiling as the shit comes down...
Er staat anders een goed voorbeeld op Tweakers als je even de moeite had gedaan om te lezen. En dit valt absoluut niet onder de noemer gedramatiseerd. Ze hebben bewust beelden en geluidsfragmenten gemanipuleerd om de waarheid te verdraaien om het maar in de eigen verhaallijn (die dus niet klopt) te laten passen en dat is simpelweg niet wat een zogenaamde documentaire zou moeten doen. Maar goed, succes met die eigen mening van jeBosmonster schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:37:
[...]
Verder dan "het is gedramatiseerd" kom ik eigenlijk niet, maar bedankt. Ik blijf mijn eigen mening wel vormen ipv Reddit na te praten.
Er zijn sowieso een paar rijders die uberhaupt voor het eerst een full blown start met 20 wagens op de grid mee gaan makenScrooLoose schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:38:
Ik ga nog niet aan een voorspelling doen van welk team waar gaat starten zondag want we weten nog steeds niks eigenlijk, ik ben blij als RB iig een stuk dichter bij staat dan vorig jaar rond deze tijd.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Het zou me ook niks verbazen als het er een paar meer dan 3 zijn...

Als ik zie hoe voorzichtig ze met de training de pitbox uitreden (leek me ook uit vrees om de voorvleugel te beschadigen) denk ik dat ze wel eens overdreven voorzichtig kunnen gaan doen bij de start.ScrooLoose schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:38:
Bingo. Long runs met strakke tijden zijn zeer veel waard. Goed kwalificeren natuurlijk ook! Als beide een optie zijn, dan heb je zo de 1e of 2e startrij te pakken. Ik denk dat RBR goed gegokt heeft met driver team, chassis en de motor. Gaan ze pole halen? Bwoah, niet gelijk in AUS nee. Maar op verschillende andere circuits, why not. En als de RB15 vriendelijk blijkt te zijn voor de banden, terwijl Merc (ook al tijdens winter testing) wat meer een bandenvreter in handen lijkt te hebben... dat levert tactische voordelen op.hardware-lover schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:38:
[...]
Ik was in eerste instantie niet zo ondersteboven van de Verstappentijd op de rode bandjes. Toen hij echter maar rondjes bleef rijden zonder binnen te komen was me duidelijk dat ie met veel meer brandstof de baan op was gegaan.
Snelste zou ie niet geworden zijn, maar het gat met de Mercedes en zijn maatje zou toch heel anders geweest zijn, indien op een eerder tijdstip en met minder brandstof gereden.
Geldt natuurlijk ook voor teams als Ferrari, Alfa Romeo en Renault. Ik ben echt heel benieuwd hoe RAI het gaat doen in de Alfa...
Dat viel in 2009 wel mee, toen werden er ook mega grote voorvleugels geïntroduceerd.ScrooLoose schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:38:
De dag is begonnen in Melbourne.
Laat de kaarten maar zien. Zin in.

Laat de kaarten maar zien. Zin in.
Zolang Haas dit keer maar snapt hoe ze een wiel moeten monteren
Ze hebben in ieder geval veel geoefend.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Voor wat het waard is, een analyse van racingnews365:
https://racingnews365.nl/...an-het-lijkt-in-australie
Ze lijken een punt te hebben qua race pace.Exocet schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:03:
Voor wat het waard is, een analyse van racingnews365:
Was ik toch bijna de wekker vergeten aan te zetten!
Tablet aan de oplader.
Zin in!!!

ik sta een uurtje eerder op, kan ik de derde training nog even snel terugkijken voor de kwalificatie
Ziggo sportpraatcafe begint, of hoe heet dat programma.
Formule 1 Café.zetje01 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:27:
Ziggo sportpraatcafe begint, of hoe heet dat programma.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ah, die bedoel ik ja. Best wel goede naam!
offtopic:
niet perse; YouTube: formule 1 cafe
Testing, one, two ...
Kun je een paar dagen wachtenhardware-lover schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:38:
[...]
offtopic:
Die komt later wel online bij Ziggo op YouTube.Turbo-Puppy schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:34:
[...]
No thnx .. niets te beroerd om 2 tientjes te schenken aan stichting red de guppies in Timboektoe, maar ik ga geen cent betalen voor de bagger van Ziggo.
"When you grow up your heart dies"
Op vrijdag uitgezonden, op zaterdag op YT.
Het mag niets kosten maar we moeten het wel meteen hebben

Testing, one, two ...
Je houdt er niet van om live te kijken?Razorbite schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:44:
[...]
Misschien wil ik wel helemaal geen Ziggo hebben om andere redenen?
Dat is waar ik m’n geld mee verdien... klaarblijkelijk dus niet eens zo’n gek motto.hardware-lover schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:44:
Het mag niets kosten maar we moeten het wel meteen hebben

Formule 1 Café gebruikt nu Assetto Corsa als simulator en ook een compleet nieuwe interactieve Playseat setup. De bedoeling is nu om de snelste kwalificatieronde op Zandvoort neer te zetten. Het ziet er wel heel gaaf uit. Doornbos heeft de eerste tijd neergezet, volgende week is Giedo van der Garde aan de beurt.
Wekker gezet, tijd om te pitten.
Ben anders dan voorgaande jaren nog meer nieuwsgieriger naar de kwalificatie.
Ben anders dan voorgaande jaren nog meer nieuwsgieriger naar de kwalificatie.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Helaas wilde Chase Carey niks zeggen over de onderhandelingen met Circuit Zandvoort.
De Honda voorlopig begrensd op 11700 rpm, geen idee wat Merc, Fer en Ren deden, maar normaliter halen ze de motor door tot 12800 in Q en 12500 in de race (2018)
Scheelt zo’n 8% die je direct kunt vertalen in vermogen. Ben erg benieuwd hoever ze hem in Q3 gaan doorhalen.
[YouTube: verstappen fp2 lap onboard melbourne 2019 - 1:23.400 (P3)]
Scheelt zo’n 8% die je direct kunt vertalen in vermogen. Ben erg benieuwd hoever ze hem in Q3 gaan doorhalen.
Het terugschakelen aan het einde van het filmpje klinkt echt heerlijk, en dat was wel al bij ruim twaalfduizend toeren volgens mij. Ik ben benieuwd hoe de verhoudingen in Q3 liggen, misschien wel weer anders dan verwacht.Turbo-Puppy schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 00:03:
De Honda voorlopig begrensd op 11700 rpm, geen idee wat Merc, Fer en Ren deden, maar normaliter halen ze de motor door tot 12800 in Q en 12500 in de race (2018)
Mochten er nog mensen zich vervelen vannacht: https://f1-start.glitch.me/
Ik verveel mij niet... 1000 mijlen van SebringSir_Lion schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 00:17:
-
0,280Sir_Lion schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 00:17:
0,285
0,283
Met drank op... wat had jij?

0,006 (na vier pogingen)Turbo-Puppy schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 00:23:
[...]
0,280
0,285
0,283
Ok Bottas, rustig an heh voordat je een penalty krijgt
edit; Tussen de 0.181 en 0.230
[ Voor 7% gewijzigd door kevz op 16-03-2019 00:29 ]
Rond de 0.230-0.240Turbo-Puppy schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 00:23:
[...]
0,280
0,285
0,283
kevz schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 00:27:
[...]
Ok Bottas, rustig an heh voordat je een penalty krijgt
edit; Tussen de 0.181 en 0.230

Damn.... gebruik jij wat sterker spul dan bier op de vrijdagavond soms?

Volgens mij is er trouwens een regel in de F1 die een penalty oplegt als je binnen een bepaalde reactietijd zit. Ook als is het geen valse start dan wordt daarmee vastgesteld dat het alsnog onreglementair is. Zal dat eens opzoeken. Die regel heeft in ieder geval tot 2016 bestaan. (Heb toen het hele sportieve reglement eens gelezen)
Lol, rode wijn van €3,99 per fles bij Jumbo.. Zojuist nog een 0,193 gezet.. (screenshots en allesTurbo-Puppy schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 00:31:
[...]
Damn.... gebruik jij wat sterker spul dan bier op de vrijdagavond soms?![]()
Volgens mij is er trouwens een regel in de F1 die een penalty oplegt als je binnen een bepaalde reactietijd zit. Ook als is het geen valse start dan wordt daarmee vastgesteld dat het alsnog onreglementair is. Zal dat eens opzoeken. Die regel heeft in ieder geval tot 2016 bestaan. (Heb toen het hele sportieve reglement eens gelezen)
Edit: Die fles is ook gewoon met twee soldaat gemaakt, dus geen rare capriolen. Morgen vroeg weer op

[ Voor 7% gewijzigd door D-Ed op 16-03-2019 00:37 ]
0,235.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
0.215
0.240
0.228
0.222
0.131
Als we de snelste en langzaamste weghalen heb ik wel een redelijk gemiddelde dunkt me
Al is die 0.131 natuurlijk wat discutabel
* ScrooLoose gaat nog even pitten voor de wekker weer gaat om 04:00
0.240
0.228
0.222
0.131
Als we de snelste en langzaamste weghalen heb ik wel een redelijk gemiddelde dunkt me
Al is die 0.131 natuurlijk wat discutabel
* ScrooLoose gaat nog even pitten voor de wekker weer gaat om 04:00

Smiling as the shit comes down...
0.22 tot 0.31 kuhd.
een treffende spreuk
Ik zit meer rond de .350 en iets er onder. Vind 't knap van jullie. Ik doe 't zelfs zonder drank....
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Amateur! ..

spoiler:
.. ja i know, ik heb vals gespeeld 
#Hoedan? Ik tel gewoon af en druk m’n vinger op goed geluk op het scherm...Turbo-Puppy schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 00:58:
[...]
Amateur! ..![]()
[Afbeelding]
spoiler:.. ja i know, ik heb vals gespeeld
Ik druk gewoon op F12, en vul een tijd in die ik wil ..D-Ed schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 01:02:
[...]
#Hoedan? Ik tel gewoon af en druk m’n vinger op goed geluk op het scherm...
-edit-
top moderatie op F1technical .. in het Renault PU topic mogen ze een topsnelheden meer plaatsen, die zeggen toch niets, alleen iets over de aero.

[ Voor 34% gewijzigd door Turbo-Puppy op 16-03-2019 01:10 ]
Wat? Hoezo dat?Turbo-Puppy schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 01:04:
[...]
top moderatie op F1technical .. in het Renault PU topic mogen ze een topsnelheden meer plaatsen, die zeggen toch niets, alleen iets over de aero., dat zijn absoluut de betere moderaties! (de hand van Abiteboul reikt verder dan je zou denken)
Geen idee, maar ik vermoed dat ze dat morgen wel eens erg slecht uit kon komen. De mod. van desbetreffend topic heeft wel vaker van die vreemde dingen. Niet dat het mij verder wat uitmaakt, maar die wil wel graag Renault in een iets beter daglicht plaatsen soms dan het daadwerkelijk is. Een feit wordt met regelmaat afgedaan waar een uitspraak vanuit kamp Renault op voorhand al bevestigd lijkt nog voordat uberhaupt een update het circuit gezien heeft. Dat speelde overigens specifiek vorig jaar na de wat ..lompe(?) uitspraak van Max.
Interesant! Heb je toevallig wat concretere voorbeelden? Overigens, wil Renault zich goed voor de dag laten komen, hoeft het zich momenteel slechts te vergelijken met WilliamsTurbo-Puppy schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 01:16:
[...]
Geen idee, maar ik vermoed dat ze dat morgen wel eens erg slecht uit kon komen. De mod. van desbetreffend topic heeft wel vaker van die vreemde dingen. Niet dat het mij verder wat uitmaakt, maar die wil wel graag Renault in een iets beter daglicht plaatsen soms dan het daadwerkelijk is. Een feit wordt met regelmaat afgedaan waar een uitspraak vanuit kamp Renault op voorhand al bevestigd lijkt nog voordat uberhaupt een update het circuit gezien heeft. Dat speelde overigens specifiek vorig jaar na de wat ..lompe(?) uitspraak van Max.
Het ergste wat er kan gebeuren straks, is als GAS zich vòòr VER zou kwalificeren.
meest recent is de uitspraak van Abiteboul dat Renault tussen de 20 en 50 pk gevonden zou hebben deze winter. (in de laatste 5 /6 pagina's) .. daar wordt dan eigenlijk al op grond van non-info .. bijv: test Barcelona al gepretendeerd dat het gat met Fer en Merc nu echt wel gedicht is, en hij in het Renault (team) topic wel even moet bevestigen .. waar gelukkig wel mensen reacties plaatsen die het open houden tot er 3 á 4 races gereden zijn.Sir_Lion schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 01:19:
[...]
Interesant! Heb je toevallig wat concretere voorbeelden? Overigens, wil Renault zich goed voor de dag laten komen, hoeft het zich momenteel slechts te vergelijken met Williams
Ook het structureel bespreekbaar maken dat Max toen zei dat ze 50 tot 80 pk missen was al een hele strijd. Nou denk ik niet dat wij, noch hun enig zicht daar op hebben, maar als een coureur een nummer durft te noemen is dat in ieder geval dichter bij de waarheid dan zelf zo'n verhaal afdoen en proberen recht te praten wat krom is. Gewoon onhandige acties als mod. zijnde wat mij betreft.
Als GAS dan ook de pole heeft en VER plek 2 vind ik dat meer dan primazetje01 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 01:24:
Het ergste wat er kan gebeuren straks, is als GAS zich vòòr VER zou kwalificeren.
I served in a company of heroes.
Mooi filmpje ter vergelijking.
[YouTube: FP2 telemetry comparison - Hamilton vs Vettel vs Verstappen]
[YouTube: FP2 telemetry comparison - Hamilton vs Vettel vs Verstappen]
Nou, als broekierookie GAS ons MAX zoek rijdt, is dat wel het einde van de "Wereldkampioen-Verstappen" droom.Vuvuzela schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 01:33:
[...]
Als GAS dan ook de pole heeft en VER plek 2 vind ik dat meer dan primaergste is imho als RB na een foutloze kwali niet eens op 5 en 6 staat.
Ik ben wel redelijk constant. Als ik het echt op safe speel dan zit ik altijd op de ~0.220. Probeer ik zo alert mogelijk te zijn dan kom ik steeds net in de 0.19x. De enige keren dat ik daar onder kom is eigenlijk als ik het op gevoel (eigenlijk gewoon gokken) probeer te doen, maar dan zitten er ook jumpstarts tussen. Kan erger denk ik voor een 37-jarige met 4 wijn in zijn mikSir_Lion schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 00:17:
Lekker op de bank
Viel me trouwens iets op in een mailtje wat ik donderdag kreeg m.b.t. F1TV Pro. Ze hadden de topsnelheden wel heel erg laag ingeschat:

"tot wel 235 kilometer per uur!"

"tot wel 235 kilometer per uur!"

Heeft iemand teveel Formule E zitten kijken (die tot is wel heeeeel sporadisch
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
FP3 go...
En we zijn.... los...
Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti
FP3 is dus Red Bull FP3 geworden.
Russel P1, snel een foto nemen Williams 
Edit:
Edit:
Een enkele wat?Roel84 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 04:06:
Max heeft een nieuwe mono cock
[ Voor 66% gewijzigd door alesandro_46 op 16-03-2019 04:07 ]
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Dat mag ik hopen voor hem.Roel84 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 04:06:
Max heeft een nieuwe mono cock
Monocoque, is de juiste benaming.
Timing klopt weer niet volgens mij. Die tijd is niet van Russell.
Heerlijk wat klinkt die Honda motor goed......
Mooi hoe je die turbo op een gegeven moment hoort. Eerder hoorde ik die bij Red Bull niet zo goed. Maar die reutel van Honda is echt lekker...Gri77ie schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 04:11:
Heerlijk wat klinkt die Honda motor goed......
Eens ! Ik ben echt benieuwd waar de RBR's staan. Tussen MB en Fer in ? Of er achter met miniem verschil....sjaool schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 04:12:
[...]
Mooi hoe je die turbo op een gegeven moment hoort. Eerder hoorde ik die bij Red Bull niet zo goed. Maar die reutel van Honda is echt lekker...
De rockstar coureur is ook gearriveerd.
Vind het commentaar van jack maar irritant. Heb de indruk dat hij soms niet weet waar hij over moet praten of te weinig verstand heeft van f1 auto’s, dus dan maar over randzaken praat om geen dodelijke stiltes te krijgen.. doe mij winkelman maar.sjaool schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 04:19:
Ik moet zeggen dat ik Jack het commentaar helemaal niet zo slecht vind doen. Hij klinkt een stuk relaxter dan Rick Winkelman. De info van Olav in de pits is ook een leuke toevoeging.
Winkelman doet exact hetzelfde, ik vind de stem van Jack veel aangenamer. Zo heeft iedereen zijn voorkeur.Dionlinn schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 04:26:
[...]
Vind het commentaar van jack maar irritant. Heb de indruk dat hij soms niet weet waar hij over moet praten of te weinig verstand heeft van f1 auto’s, dus dan maar over randzaken praat om geen dodelijke stiltes te krijgen.. doe mij winkelman maar.
Iedereen laat nog niet zijn echte snelheid zien. Het kan nog een behoorlijke klap sneller dan de 1:23:699 die HAM nu op zijn naam heeft staan.
VER weer heel lang op Mediums onderweg. De rest rijdt al rond op softs.
Het lijkt erop dat Red Bull nu al meer met de zondag bezig is dan met de kwalificatie.
Het lijkt erop dat Red Bull nu al meer met de zondag bezig is dan met de kwalificatie.
[ Voor 38% gewijzigd door sjaool op 16-03-2019 04:34 ]
Soms klikt het gewoon niet, dat heb ik helaas met Jack. Hij probeert gewoon te hard leuk te zijn.
Normaal moet ie natuurlijk in korte stukjes tijd veel tekst kwijt maar nu heeft ie moeite om een beetje vloeiend zijn verhaal te doen.
Maargoed, leuk dat ze het eens proberen.
Normaal moet ie natuurlijk in korte stukjes tijd veel tekst kwijt maar nu heeft ie moeite om een beetje vloeiend zijn verhaal te doen.
Maargoed, leuk dat ze het eens proberen.
Max heeft geen radioverbinding lijkt het. Engineer gaf een engine setting door, gebeurde niet, nog een keer, weer niet. Vervolgens meerdere rondjes lang “Max, radio check” zonder respons. Max blijft gewoon doorblazen, hij vindt het waarschijnlijk lekker rustig haha
Daar heeft iemand met een vleugel de pitwall geraakt lijkt het.
Zo, KUB gaat lekker wijd in de pitlane.
[ Voor 4% gewijzigd door Hippocampus op 16-03-2019 04:46 ]
BOT lijkt het wat moeilijk te hebben om een goede tijd te kunnen zetten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.