Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 43 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-05 21:56
Goedemorgen mensen,

Wij zijn op zoek naar een E-step voor maximaal 450€.
Wie erop gaan rijden zal ik zijn met m’n zoon en zo nu en dan mijn vrouw.
Dit zal ongeveer (man&kind) 100/110kg zijn samen.
Nu rijden wij regelmatig op heuvelachtige gebieden.

Mijn eisen:

-moet minimaal 100/120kg aan kunnen
-actieradius minimaal 20km hoef niet bij snelheid van 20/25)
-inklapbaar(zijn ze allemaal denk ik)
- hij moet kunnen omgebouwd worden naar trapondersteuning.(legaal voor de straat)

Zat zelf te denken aan de volgende steps

- xiaomo mi electric scooter 1S
-Xiaomo mi electric scooter 3 (lijk me de beste)
-ninebot by segway kickscooter F25E

Blijft lastig!
Overigens om eventuele discussie te mijden is het voorlopig op eigen terreinen en wil ooit ook naar de winkel vandaar de eis van ombouw mogelijk naar trapondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B127
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-03 14:52
fevo-1190 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 07:29:Wij zijn op zoek naar een E-step voor maximaal 450€.
Wie erop gaan rijden zal ik zijn met m’n zoon en zo nu en dan mijn vrouw.
Dit zal ongeveer (man&kind) 100/110kg zijn samen.
Nu rijden wij regelmatig op heuvelachtige gebieden.

Mijn eisen:

-moet minimaal 100/120kg aan kunnen
-actieradius minimaal 20km hoef niet bij snelheid van 20/25)
-inklapbaar(zijn ze allemaal denk ik)
- hij moet kunnen omgebouwd worden naar trapondersteuning.(legaal voor de straat)

Zat zelf te denken aan de volgende steps

- xiaomo mi electric scooter 1S
-Xiaomo mi electric scooter 3 (lijk me de beste)
-ninebot by segway kickscooter F25E

Blijft lastig!
Overigens om eventuele discussie te mijden is het voorlopig op eigen terreinen en wil ooit ook naar de winkel vandaar de eis van ombouw mogelijk naar trapondersteuning.
Met de bovengenoemde steps ga je de 20 km bij lange na niet halen in heuvelachtig gebied. Ik weeg 110kg en ik heb mijn Segway e45e gisteren in 21km van helemaal vol naar helemaal leeg gereden en dat was zonder tegenwind en zonder heuvels.

Mijn Segway claimt 45km range en de xiaomi pro 2 claimt ook 45, dus die zal ongeveer even ver komen. De ninebot/segway max g30 gaat wel veel verder (let op, de G30LE is een ander model met een kleinere accu) .

De e45e is nu op de website van Segway zelf 550 euro, de pro 2 is 500 op bol.com en de ninebot max g30 is te koop vanaf 700.
Ik heb mijn e45e gekocht op marktplaats en als het budget wat krap is dan zou ik daar zeker een kijkje nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door B127 op 06-06-2022 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
B127 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:52:
[...]

Met de bovengenoemde steps ga je de 20 km bij lange na niet halen in heuvelachtig gebied. Ik weeg 110kg en ik heb mijn Segway e45e gisteren in 21km van helemaal vol naar helemaal leeg gereden en dat was zonder tegenwind en zonder heuvels.

Mijn Segway claimt 45km range en de xiaomi pro 2 claimt ook 45, dus die zal ongeveer even ver komen. De ninebot/segway max g30 gaat wel veel verder (let op, de G30LE is een ander model met een kleinere accu) .

De e45e is nu op de website van Segway zelf 550 euro, de pro 2 is 500 op bol.com en de ninebot max g30 is te koop vanaf 700.
Ik heb mijn e45e gekocht op marktplaats en als het budget wat krap is dan zou ik daar zeker een kijkje nemen.
Bereik met heuvels is inderdaad niet te vergelijken, maar 20km als er 45km opgegeven word is wel weinig toch. Continu volgas dan of rij je ook weleens rustig? (10/15 km/u)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B127
fevo-1190 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:19:
[...]

Bereik met heuvels is inderdaad niet te vergelijken, maar 20km als er 45km opgegeven word is wel weinig toch. Continu volgas dan of rij je ook weleens rustig? (10/15 km/u)
Ik rijd altijd volgas, behalve bij een rood licht of als er iemand met vergelijkbare snelheid voor me fietst. 15 rijden is echt heel suf, dan ga je door gewone fietsers ingehaald worden. De claimed range is meestal met 15kmh, in eco modus en met iemand van 50kg. Ik heb weinig goeds te zeggen over eco mode. Met mij erop duurt het meer dan een minuut om de 15 te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Het is de ninebot F40e geworden.
Die was in de aanbieding bij MM voor €444,00 van €569

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 15:40
Binnenkort waarschijnlijk ook helmplicht als je op een snorscooter en -fiets rijd. Dan zullen nog meer mensen een e-bike gaan nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door cc12 op 07-06-2022 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B127
cc12 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:07:
Binnenkort waarschijnlijk ook helmplicht als je op een snorscooter en -fiets rijd. Dan zullen nog meer mensen een e-bike gaan nemen.
Als de wet zo belangrijk was dan zou elke snorscooter netjes 25 lopen en spoiler alert: they don't. Ik verwacht dat een groot deel van de mensen lekker zonder helm door blijft snorren.
De verkoop van nieuwe snorbrommers in de regio Amsterdam zal waarschijnlijk wel van een klif afvallen, want als je dan toch met een helm de rijbaan op moet dan kun je net zo goed voor een geel plaatje gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door B127 op 07-06-2022 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
In Amsterdam is binnen de ringweg al een tijd helmplicht. Daarnaast zullen snorscooters wel een helm gaan dragen als ze telkens een boete krijgen van €95.

Ik hoop trouwens dat alle snormobielen binnen de stad op de autobaan moeten rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B127
cc12 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:41:Ik hoop trouwens dat alle snormobielen binnen de stad op de autobaan moeten rijden.
Maar wat als dat een 50 weg is? Als je snorbrommer netjes 25 gaat dan is dat levensgevaarlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
In Amsterdam is dat al zo. Laatst had ik ook gelezen dat, in ieder geval de grote steden ook willen dat de snelheid in de stad zelf verlaagd wordt van 50 naar 30km/u.

Wat mij betreft een goed plan omdat dat de verkeersveiligheid verbeterd (remweg wordt korter).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:05

sjirafje

No inspirational quotes here

Dat hele snorscooter "probleem" komt op mij meer over als een Randstad probleem. Ga gewoon die 25 km/u handhaven en val er niet de rest van Nederland mee lastig O-)
Ik geloof niet dat er ook maar 1 snorscooteraar is die er op zit te wachten om zich met helm en 25 km/u tussen het autoverkeer (wat zich niet altijd aan de 50 km/u limiet houdt) te begeven.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juccool
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-11-2023
Sorry dat ik dit tussen de verhitte discussies doe maar weet iemand in omgeving Utrecht waar ik mijn step kan laten repareren?

Ik moet m'n achterband vervangen en heb hem al helemaal uit elkaar gehaald maar krijg nu alleen de nieuwe buitenband niet meer om het wiel.

Iemand tips? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-05 21:47
juccool schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:57:
Ik moet m'n achterband vervangen en heb hem al helemaal uit elkaar gehaald maar krijg nu alleen de nieuwe buitenband niet meer om het wiel.
Vriend van me had succes bij een fietsenmaker, maar die had er ook enige moeite mee. (Uiteindelijk wel gelukt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juccool
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-11-2023
Zou je wellicht kunnen vragen welke? Ik heb al bij 3 fietsenmakers gevraagd en 1 scooter repair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
juccool schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:46:
Zou je wellicht kunnen vragen welke? Ik heb al bij 3 fietsenmakers gevraagd en 1 scooter repair.
Madmen Bike Repairs in Amsterdam, maar is een aantal jaar geleden dus geen idee of ze dit nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 21:53

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik heb afgelopen winter voor mijn zoontje een Xiaomi M365 step gekocht, echter zojuist kwam mijn zoontje thuis dat de step het niet meer deed. Ik zit al een uurtje of 2 het internet af te speuren naar wat dit probleem kan veroorzaken.

Als je hem aanzet dan branden alle 4 de lampjes, waarvan de onderste groen, het "rem licht" knippert constant (6x) dan even niet alvorens hij de cyclus herhaald. De APP connect in ieder geval niet ook kan je geen gas geven of iets dergelijks.

Ik kan alleen nergens vinden wat dit inhoud, kent een van jullie dit probleem en misschien de oplossing hiervan ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:30
Nu zijn het wat aannames van mijn kant dus vooraf excuses als ik het verkeerd heb. Maar heb je nu echt een elektrische step gekocht voor je (minderjarige denk ik) zoontje voor het rijden op de openbare weg?

Zo ja, dan snap ik nu eindelijk waarom we regulering nodig hebben.

Edit naar aanleiding van verwijderen van laatste post:

De reden waarom ik het aanhaal is dat in ieder geval in Hoofddorp dit al meerdere keren verkeerd is gegaan. Ouders die kinderen dit soort zaken geven met de intentie (Let op: ik bedoel dus niet ShadowBumble want die geeft aan dat zijn zoon er niet mee op de openbare weg komt) snappen niet de gevolgen van ongelukken die hier uit voortkomen.

Maar het geven van een mening in dit topic is niet welkom, dat is ook prima. Het is er ook wel het type topic voor.

[ Voor 53% gewijzigd door AutisticPinguin op 18-06-2022 20:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

AutisticPinguin schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:36:
Nu zijn het wat aannames van mijn kant dus vooraf excuses als ik het verkeerd heb. Maar heb je nu echt een elektrische step gekocht voor je (minderjarige denk ik) zoontje voor de rijden op de openbare weg?

Zo ja, dan snap ik nu eindelijk waarom we regulering nodig hebben.
Dan aanvaard ik hierbij je excuses, voor de overige moraal ridders het betreft hier een stuk prive terein van meerdere hectare groot. (Eigenlijk best bizar dat ik mijzelf blijkbaar genoodzaak voel om dit te moeten melden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@AutisticPinguin Je had ook kunnen beginnen met de vraag te stellen voor welk gebruik de step bedoeld was: Eigen terrein of openbaar, dan had je geen aanname hoeven te doen...

Replace fear of the unknown with curiosity | 34 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:30
** Onnodig. **

[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 18-06-2022 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Laatst online: 03-05 17:00

FlashBang

Hoi.

Een step gaat 25 man. Een minderjarige fietst ook wel 25 als ie even goed op de trappers gaat staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

FlashBang schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:40:
Een step gaat 25 man. Een minderjarige fietst ook wel 25 als ie even goed op de trappers gaat staan.
25 is niks op een fiets zeker niet als je gewoon een fiets met versnellingen heb of nog erger al die jonge lui op ebikes maar laat lekker gaan, doe ik ook, waar ik eerst nog het idee had ach maar nu blijkt dat @AutisticPinguin gewoon even zijn mening wilde geven erover. Genoteerd doe er niks mee.

Hopelijk herkent iemand mijn probleem zo niet zal ik eens kijken of er ergens een repairshop is ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B127
ShadowBumble schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:23:
Ik heb afgelopen winter voor mijn zoontje een Xiaomi M365 step gekocht, echter zojuist kwam mijn zoontje thuis dat de step het niet meer deed. Ik zit al een uurtje of 2 het internet af te speuren naar wat dit probleem kan veroorzaken.

Als je hem aanzet dan branden alle 4 de lampjes, waarvan de onderste groen, het "rem licht" knippert constant (6x) dan even niet alvorens hij de cyclus herhaald. De APP connect in ieder geval niet ook kan je geen gas geven of iets dergelijks.

Ik kan alleen nergens vinden wat dit inhoud, kent een van jullie dit probleem en misschien de oplossing hiervan ?
De error codes staan op deze website: https://locoscooters.ie/b...ectric-scooter-error-list
(willekeurig resultaat van Google, de rest is vergelijkbaar)
6 keer knipperen kan zowel de brake sensor zijn (1 lang, 5 kort) of "abnormal system voltage" (2 lang, 4 kort).

Ik zou hem eerst even aan de lader hangen en laten voor een paar uur, het kan zijn dat de spanning te laag is omdat de accu gewoon leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Gelden e-step rijders juridisch als zwakkere verkeersdeelnemers of zijn ze gelijkwaardig bij een aanrijding met een auto?

Of ja eigenlijk minderwaardig zelfs, want gemotoriseerd en niet verzekerd?

[ Voor 24% gewijzigd door eL_Jay op 19-06-2022 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

B127 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 00:07:
[...]

De error codes staan op deze website: https://locoscooters.ie/b...ectric-scooter-error-list
(willekeurig resultaat van Google, de rest is vergelijkbaar)
6 keer knipperen kan zowel de brake sensor zijn (1 lang, 5 kort) of "abnormal system voltage" (2 lang, 4 kort).

Ik zou hem eerst even aan de lader hangen en laten voor een paar uur, het kan zijn dat de spanning te laag is omdat de accu gewoon leeg is.
Dankjewel, ik neem even voor het gemak aan dat beeps gelijk is aan aantal keer knipperen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anoniel
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-03-2024
Goedemiddag,

Op het internet vind ik veel verschillende informatie over het toelaten van de elektrische step op de Nederlandse weg.

Helaas nog geen duidelijk antwoord gevonden. Beschikt iemand over de meest recente informatie en daarbij de voorspelling van toelating op de weg? Wanneer, welk type, welke eisen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Het simpele antwoord is: het ministerie maakt het voor welwillende fabrikanten zo moeilijk mogelijk dus verwacht tot er eenduidige Europese regels komen geen nieuwe toegestane steps in Nederland.

De enige steps die echt legaal rijden hebben een blauwe kentekenplaat (gelijk aan die van een snorfiets) en hebben een prijs van ver boven de €1000.

Grijsgebied zijn de steps met step-ondersteuning, die zijn waarschijnlijk (er is nog geen jurisprudentie) wettelijk gezien toegestaan maar niet iedere agent is hier van op de hoogte. Overigens ben je niet bij elke aansprekelijkheidsverzekeraar verzekerd met zo'n step met step-ondersteuning. vraag dit dus wel eerst na bij je verzekering.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
sjirafje schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:58:
Het simpele antwoord is: het ministerie maakt het voor welwillende fabrikanten zo moeilijk mogelijk dus verwacht tot er eenduidige Europese regels komen geen nieuwe toegestane steps in Nederland.

De enige steps die echt legaal rijden hebben een blauwe kentekenplaat (gelijk aan die van een snorfiets) en hebben een prijs van ver boven de €1000.

Grijsgebied zijn de steps met step-ondersteuning, die zijn waarschijnlijk (er is nog geen jurisprudentie) wettelijk gezien toegestaan maar niet iedere agent is hier van op de hoogte. Overigens ben je niet bij elke aansprekelijkheidsverzekeraar verzekerd met zo'n step met step-ondersteuning. vraag dit dus wel eerst na bij je verzekering.
degene die wel toegestaan zijn inmiddels failliet gegaan. Er is geen markt voor hier in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTiamo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-04 10:25
** Het is niet toegestaan producten aan te bieden op het forum. Dat mag in dit geval op Vraag & Aanbod overig of op een ander platform. **

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 05-07-2022 22:48 ]

Ryzen 9 3900XT, 32GB DDR4 3600MHz C16, RTX 4070 Ti OC, Samsung 980 Pro 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
had je eerder wel boetes gehad en had je bezwaar gemaakt?

[ Voor 175% gewijzigd door Taro op 05-07-2022 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTiamo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-04 10:25
dewaal schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:27:
[...]

had je eerder wel boetes gehad en had je bezwaar gemaakt?
1x aangehouden, geen waarschuwing noch boete geregistreerd. (was ongeveer twee jaar geleden, voordat ze waarschuwingen uitgaven) Daarna aangehouden en waarschuwing ontvangen. Daarna weer aangehouden door zelfde agent en ondanks dat ie me een waarschuwing had gegeven heeft ie me uiteindelijk toch laten gaan zonder boete.

Ryzen 9 3900XT, 32GB DDR4 3600MHz C16, RTX 4070 Ti OC, Samsung 980 Pro 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandyJC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-04 19:46
dewaal schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:20:
[...]
degene die wel toegestaan zijn inmiddels failliet gegaan. Er is geen markt voor hier in nederland.
De Stapstep word nog steeds aangeboden, sta op het punt om deze te bestellen.

RandyJC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

RandyJC schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:47:
[...]

De Stapstep word nog steeds aangeboden, sta op het punt om deze te bestellen.
Maar de fun in zo'n stepje zit toch juist in het gemak van het gas geven? Of vind je het zelf stappen niet bezwaarlijk?

(ook al is het de enige legale step, dat zou me toch niet overhalen om zelf te gaan steppen namelijk)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandyJC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-04 19:46
LuNaTiC schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:07:
[...]

Maar de fun in zo'n stepje zit toch juist in het gemak van het gas geven? Of vind je het zelf stappen niet bezwaarlijk?

(ook al is het de enige legale step, dat zou me toch niet overhalen om zelf te gaan steppen namelijk)
Fun? Ik probeer tijd te besparen tijdens het OV’en haha.

RandyJC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

RandyJC schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:12:
[...]

Fun? Ik probeer tijd te besparen tijdens het OV’en haha.
Ja maar dat kan ook door zo min mogelijk moeite/inspanning te doen natuurlijk :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 17:47

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

LuNaTiC schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:07:
[...]

Deze is ook legaal:
https://www.micro-step.nl/nl/emicro-m1-colibri-nl.html

Wel prijzig voor de range (12 km) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
Dan kan je net zo goed een gewone step ombouwen tot een trapondersteuning step, hebben sommige in dit topic al eerder gedaan. Bespaart je een hoop geld en geeft je ook een iets forsere range :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:46
Die is 300 euro duurder dan de StapStep en kan 20kg minder dragen. Die zou ik dus niet kopen maar de StapStep (had er tot vandaag nog nooit van gehoord) is wellicht het overwegen waard. Zo'n ding is voor mij ideaal, waar een elektrische fiets te veel is qua prijs, de grootte en het risico op diefstal. Een StapStep valt net binnen het budget en neem je gewoon mee naar binnen.

[ Voor 18% gewijzigd door grun93 op 08-07-2022 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Op basis van welke step is deze Stapstep eigenlijk?

Ik vind dit toch wel bijzonder aan die Stapstep:
https://stapstep.nl/blogs/news/hoe-werkt-de-stapstep
Stand 1:

Wanneer u stept, zal in de display het teken ‘cruise control’ gaan branden en gaat de step maximaal 6 km/u. U hoeft in stand 1 maar één keer te steppen. De elektrische step mag namelijk met een maximumsnelheid van 6 km/u continue ondersteunen. Wanneer u remt zal het teken cruise control verdwijnen en ondersteunt de motor niet meer.
In de overige standen gaat hij harder maar stopt na x seconden met ondersteunen.

Zoals ik het lees is hij in deze "stand 1" een normale e-step die begrensd is op 6 km/u en waarbij je hem een duw geeft ipv aan de gashendel te draaien om hem te laten rijden. Je hoeft dus niet bij te steppen na x seconden. Kan iemand mij uitleggen waarom dit wel toegestaan zou zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door sjirafje op 08-07-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

De garantievoorwaarden van die Stapstep zijn wel iets om rekening mee te houden en ze zijn mogelijk niet helemaal in overeenstemming met Europeese wetgeving.
U heeft 1 jaar fabrieksgarantie op de ondergenoemde onderdelen van het product:

Batterij
Controller/moederbord
Motor
Display
Elektrische rem
Adapter
Waarom maar 1 jaar garantie? En hoe zit het met garantie op de overige delen als stuurinrichting, frame etc?

Ook lijken ze geen ondersteuning te bieden in het geval je wel bekeurd wordt of je step in beslag genomen wordt. Ze zeggen alleen dat je tegen de agent moet zeggen dat je step wel legaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
smiba schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:34:
[...]

Dan kan je net zo goed een gewone step ombouwen tot een trapondersteuning step, hebben sommige in dit topic al eerder gedaan. Bespaart je een hoop geld en geeft je ook een iets forsere range :)
Helaas wachten we nog op jurisprudentie omdat er een proefproces is gestart omtrent het ombouwen.

----

Vanaf 2023 helmplicht voor snorfietsers:

https://www.rijksoverheid...d/helmplicht-snorfietsers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-05 22:32

aex351

I am the one

fevo-1190 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:26:
Het is de ninebot F40e geworden.
Die was in de aanbieding bij MM voor €444,00 van €569
Lokale Mediamarkt aanbieding? Ik heb deze prijs nog niet voorbij zien komen.

Hoe bevalt de F40?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:49
Ik heb mijn oog laten vallen op zo'n voertuig: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w2YshIESfCJTOt5zudvaPgR8Yzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z3tWBjT5RjxzfmaTgbAoEY43.jpg?f=fotoalbum_large
Deze valt ook onder het grijze gebied van de One Wheel. Zijn er meer die hiermee rijden en wat is de ervaring?

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Er is geen grijs gebied, als je de verkeerde agent tegenkomt krijg je een boete. Met een beetje ongeluk nemen ze het ding ook in beslag en veilen ze hem vrolijk weer zoals anderen ook is overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
FlashBang schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:14:
Er is geen grijs gebied, als je de verkeerde agent tegenkomt krijg je een boete. Met een beetje ongeluk nemen ze het ding ook in beslag en veilen ze hem vrolijk weer zoals anderen ook is overkomen.
Hier en in een post van @xbeam eerder worden de onewheels een grijs gebied genoemd omdat een motorvoertuig meer dan 1 wiel moet hebben en geen stuur. Hier zit geen stuur op maar een handvat die je niet kan draaien.
Ik begreep dat je alleen een boete kon krijgen voor onverzekerd rondrijden maar dat ze hem dus niet in beslag kunnen nemen.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Rudi Vader schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:00:
[...]

Hier en in een post van @xbeam eerder worden de onewheels een grijs gebied genoemd omdat een motorvoertuig meer dan 1 wiel moet hebben en geen stuur. Hier zit geen stuur op maar een handvat die je niet kan draaien.
Ik begreep dat je alleen een boete kon krijgen voor onverzekerd rondrijden maar dat ze hem dus niet in beslag kunnen nemen.
Deze discussie hier heeft geen zin er zitten hier mensen die bewust EU regelgeving niet willen snappen of belangen hebben in modellen en daarom niet in willen in gaan op deze wetgeving en het zo genoemde grijze gebied wat door Nederland bewust is gecreëerd en de Europese gelijktrekking dat niet in hun straatje past op voorhand op voorhand afdoende als niet bestaand.

Makkelijkste oplossing koop iets(willekeurige Step) 2e hands reeds eerder verzekerd model uit bijv België (of ander EU land ) deze bevatten een EU type toelatingsnummer registratie nummer (VIN) wel even controleren voor aanschaf. Deze voeg je online of geef je door aan je verzekeringsagent en deze voegt typegoedkeuringsregistratie nummer zo toe aan je brommer verzekering.

Verdere tip blijf vanwege het vermoeiende karakter en deze bewuste constante met drogredeneringen gevoede discussie hier van (belanghebbenden) aanwezige hier om maar niet tot open inhoudelijk discussie over EU wetgeving en daarmee mogelijk oplossingen / ontwijking van het NL toelatingsbeleid te komen liever buiten deze discussie.

[ Voor 51% gewijzigd door xbeam op 23-07-2022 11:53 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Fantastisch verhaal maar mijn punt staat, 'grijs gebied' ja of nee. De verkeerde agent geeft je een prent en met wat meer ongeluk neemt je onewheel (of anders) in beslag. Dat jij denkt dat je wel in je recht staat veranderd daar weinig aan, verwacht maar niet dat die agent een hele discussie met je aangaat. Maar als je zin hebt om daarna in bezwaar te gaan en die hele molen door te gaan dan more power to you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
aex351 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 00:21:
[...]

Lokale Mediamarkt aanbieding? Ik heb deze prijs nog niet voorbij zien komen.

Hoe bevalt de F40?
Was lokaal in mm denbosch.

Echt een super step die enorm sterk is.
Ben zeer tevreden en rijbereik is ook behoorlijk 20/25 km is goed te doen.
En ik weeg a 100Kg en zet hem eigenlijk altijd in “sport”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudi Vader
FlashBang schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:13:
Fantastisch verhaal maar mijn punt staat, 'grijs gebied' ja of nee. De verkeerde agent geeft je een prent en met wat meer ongeluk neemt je onewheel (of anders) in beslag. Dat jij denkt dat je wel in je recht staat veranderd daar weinig aan, verwacht maar niet dat die agent een hele discussie met je aangaat. Maar als je zin hebt om daarna in bezwaar te gaan en die hele molen door te gaan dan more power to you.
Ik denk niet dat ik in mijn recht sta. Grijs gebied = grijs gebied en dat bevestig jij. De ene agent doet het één en een andere doet het anders. En @xbeam heeft gelijk, deze discussie voer ik hier niet (is zinloos) maar met de agent met geldingsdrang.
Overigens is mijn ervaring met agenten die niet helemaal weten hoe sommige dingen werken niet verkeerd. Ik heb ook een strandbuggy (Kinroad Sahara 250). daar kan het RDW ook niet mee omgaan. Is volgens die instantie een 3-wielig motorvoertuig. Google maar en je zult zien dat ze de aflevering van Sesamstraat gemist hebben waarbij het tellen wordt uitgelegd. Elk jaar zijn er wel een paar momenten dat een agent me een boete wil geven omdat ik geen helm draag in dat ding. Hoeft ook niet er zit een 4-punts gordel in. En een rolkooi die de klap kan opvangen maar de gordel is het punt dat je geen helm nodig heb. Zo'n agent belt even met één of andere instantie en kan daarna doorrijden. Maar nogmaals, ik heb hier geen enkele illusie dat het met zo'n onewheel met of zonder zadel, soepeler gaat. En discussie hierover heeft hier geen zin.

Mijn vraag is wie heeft er ervaring met zo'n onewheel met zadel en handvat? Rijd er 1 en hoe bevalt zo'n ding? En zijn de ervaringen op straat vergelijkbaar met een onewheel, zonder een zadel en handvat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 13:16
Ik zit te denken om er 2 voor vakantie te kopen. Voor op de camping. Op Facebook zie ik wel leuke scooters van rond de 200 euro maar als ik dan wat door Google dan kom ik vaak op veel ellende met die dingen uit (kapotte accus, rammelende onderdelen).

Is er iets voor 250 euro te krijgen voor weinig gebruik? Ik ga er geen 10 kilometer op weg bijvoorbeeld. Korte afstanden maar wel voor een belasting van 95 kilo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Binnetie schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:09:
Ik zit te denken om er 2 voor vakantie te kopen. Voor op de camping. Op Facebook zie ik wel leuke scooters van rond de 200 euro maar als ik dan wat door Google dan kom ik vaak op veel ellende met die dingen uit (kapotte accus, rammelende onderdelen).

Is er iets voor 250 euro te krijgen voor weinig gebruik? Ik ga er geen 10 kilometer op weg bijvoorbeeld. Korte afstanden maar wel voor een belasting van 95 kilo.
De Mi Scooter Essential zou je nog het beste mee uitzijn, dan is het even kijken naar aanbiedingen. Die is met enige regelmaat wel voor rond of onder de 300 euro te krijgen. Op dit moment zie ik hem voor 300 bij https://www.proshop.nl/El...r-Essential-Black/2871122

Wel wat meer dan je voor ogen hebt maar dan zit je ook goed, plus dat hij geschikt is om te bouwen naar de stepondersteuning variant mocht je hem (naderhand) ook in NL willen gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door FlashBang op 24-07-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
FlashBang schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:05:
[...]

De Mi Scooter Essential zou je nog het beste mee uitzijn, dan is het even kijken naar aanbiedingen. Die is met enige regelmaat wel voor rond of onder de 300 euro te krijgen. Op dit moment zie ik hem voor 300 bij https://www.proshop.nl/El...r-Essential-Black/2871122

Wel wat meer dan je voor ogen hebt maar dan zit je ook goed, plus dat hij geschikt is om te bouwen naar de stepondersteuning variant mocht je hem (naderhand) ook in NL willen gebruiken.
Ziet er goed uit. Gewoon een simpel ding en nog een degelijk merk. Wat ook een voordeel is dat je hem in NL koopt en dus ook garantie mag verwachten als er iets mee is. Er staat 1 jaar garantie.

Hoe zijn de ervaringen hier mee?

Ik zit te kijken of dit ook dezelfde is: https://www.mediamarkt.nl...er-essential-1666891.html deze is 222 euro momenteel. Maar niet op voorraad. Dat is wel jammer.

Edit 2:
https://link.marktplaats.nl/m1745074134 deze verkoper zegt originele Xiaomi steps te hebben. Maar waarom dan verbinden met de QMWheel app? Dat lijkt me dan niet origineel. Net als dat je bijvoorbeeld het model M365 ook bij andere merken ziet. Lijkt me eerder dat ze op die manier proberen te laten lijken dat ze van Xiaomi zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Binnetie op 24-07-2022 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Die van de MM is inderdaad dezelfde. Voor de rest, ja er zijn ontzettend veel Xiaomi clones, dat ze een andere app nodig hebben is een dead giveaway dat het geen originele is. Alleen de originele steps gebruiken de Mi Home app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@FlashBang ik had even met de verkoper contact opgenomen en er werd wat vaag over gedaan. Dat hij beter was dan Xiaomi. Maar deze originele Xiaomi kon je niet koppelen met de Xiaomi app... Dan ben ik al snel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
FlashBang schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:05:
[...]

Zolang er geen uitspraak is gedaan door de rechter blijft dit ook een grijs gebied!
Zelfs als er een gunstige uitspraak is dan kan de Staat alsnog in hoger beroep gaan om dit te traineren.

---

Misschien is de beste oplossing vanuit de overheid om een helmplicht in te voeren voor alle door middel van een (hulp)motor aangedreven voertuigen behalve waarvoor er een gordelplicht geldt.

[ Voor 16% gewijzigd door cc12 op 25-07-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

cc12 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:03:
[...]

Zolang er geen uitspraak is gedaan door de rechter blijft dit ook een grijs gebied!
Zelfs als er een gunstige uitspraak is dan kan de Staat alsnog in hoger beroep gaan om dit te traineren.
In ieder geval een grijs gebied dat duidelijk uiteengezet wordt als toegestaan op zowel de Rijksoverheid website als die van de Politieacademie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Op het eerste gezicht lijkt het duidelijk uiteengezet. Maar wat als een agent het opvalt dat je zeer weinig stept in verhouding tot de afgelegde afstand? Genoeg reden om je staande te houden, je step in beslag te nemen om verder technisch onderzoek te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Absoluut, het is aannemelijk dat als je 1 keer stept en vervolgens eeuwig blijft doorgaan het niet onder stepondersteuning valt. Ik heb hem zelf op elke 5 seconden een kick staan. Nog geen agent die er moeilijk om heeft gedaan, en ik verwacht ook niet dat hij bij zo'n interval in beslag zal worden genomen.

Zeker weten doe je het nooit, maar dit is wel zodanig gedocumenteerd dat je niet meer continu over je schouder hoeft te kijken of er ergens politie rijdt. Ik gebruik het nu bijna een jaar dagelijks zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
@FlashBang

Welk merk en model e-step heb jij en heb je het zelf omgebouwd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

@cc12 Ik heb zelf de Xiaomi Mi Electric Scooter 1S, de Pro 2 is ook een optie als je meer range nodig hebt.

De mod heb ik zelf gedaan inderdaad, met behulp van de info uit het Legaal de weg op met je electrische step in Nederland topic. Er worden ook kitjes voor rond de 50 euro verkocht die je alleen nog hoeft te monteren, dat is echt een peuleschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zie nu bijvoorbeeld de ES4 op Marktplaats: https://www.marktplaats.n...-origineel-gratis-2e-accu maar ik kan niet goed zien of dit nu originele ES's zijn of namaak. Deze verkoper biedt meer ES4 soorten aan (andere kleuren enzo).

Maar hoe kan ik zien of hij nep is. Op een foto meet serienummer zie ik dat hij in 2018 gebouwd is. Maar dat kan een oude foto zijn aangezien de steps al even op de markt zijn.

Verkoper heeft ook veel goede ervaringen, maar goed een namaak step kan ook prima rijden. En meestal worden de sterren gegeven als men het product net gekocht heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Binnetie op 27-07-2022 12:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B127
Binnetie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:27:
Ik zie nu bijvoorbeeld de ES4 op Marktplaats: https://www.marktplaats.n...-origineel-gratis-2e-accu maar ik kan niet goed zien of dit nu originele ES's zijn of namaak. Deze verkoper biedt meer ES4 soorten aan (andere kleuren enzo).

Maar hoe kan ik zien of hij nep is. Op een foto meet serienummer zie ik dat hij in 2018 gebouwd is. Maar dat kan een oude foto zijn aangezien de steps al even op de markt zijn.

Verkoper heeft ook veel goede ervaringen, maar goed een namaak step kan ook prima rijden. En meestal worden de sterren gegeven als men het product net gekocht heeft.
Dit zijn de verhuur versie van de es3. Te herkennen aan het gebrek aan opvouw-mechanisme. Zeker niet slecht, maar niet kunnen vouwen is super onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
B127 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:56:
[...]

Dit zijn de verhuur versie van de es3. Te herkennen aan het gebrek aan opvouw-mechanisme. Zeker niet slecht, maar niet kunnen vouwen is super onhandig.
Opzich is het niet kunnen opvouwen niet zo'n probleem. Ik zie dat ze echte ES4 verzonken schroeven heeft en op deze foto's zie ik dat niet.
De ES4 is de ES42 zonder extra accu. De ES3 is dan weer hetzelfde als de ES2 maar dan niet opvouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B127
Binnetie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:12:
[...]

Opzich is het niet kunnen opvouwen niet zo'n probleem. Ik zie dat ze echte ES4 verzonken schroeven heeft en op deze foto's zie ik dat niet.
De ES4 is de ES42 zonder extra accu. De ES3 is dan weer hetzelfde als de ES2 maar dan niet opvouwbaar?
De es3 is een es1 met extra accu. De es4 is een es2 met extra accu. De huidige modellen zijn anders genummerd. (meestal: letter + actieradius + e voor EU of d voor Duitsland)
De es2 en es4 hebben oa. vering achter. Het is zeker mogelijk om een originele es3 te kopen die wel opvouwbaar is, maar die zullen inmiddels wel redelijk oud zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door B127 op 27-07-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
B127 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:29:
[...]

De es3 is een es1 met extra accu. De es4 is een es2 met extra accu. De huidige modellen zijn anders genummerd. (meestal: letter + actieradius + e voor EU of d voor Duitsland)
De es2 en es4 hebben oa. vering achter. Het is zeker mogelijk om een originele es3 te kopen die wel opvouwbaar is, maar die zullen inmiddels wel redelijk oud zijn.
Is het dan verstandig om via Marktplaats zo'n step te kopen? In de titel staat ES4 maar het zijn dus ES3 huur versies.

Ik zit bijvoorbeeld ook deze winkel die de ES4 voor 399 aanbiedt: https://refreshedpowerste...bot-es4-elektrische-step/
Maar de tekst is vreemd: "Duurzaam elektrische step gemaakt door Segway en gebaseerd op het model ES4 van Segway".
Gemaakt door Segway en gebaseerd op de ES4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B127
Binnetie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:17:
[...]

Is het dan verstandig om via Marktplaats zo'n step te kopen? In de titel staat ES4 maar het zijn dus ES3 huur versies.

Ik zit bijvoorbeeld ook deze winkel die de ES4 voor 399 aanbiedt: https://refreshedpowerste...bot-es4-elektrische-step/
Maar de tekst is vreemd: "Duurzaam elektrische step gemaakt door Segway en gebaseerd op het model ES4 van Segway".
Gemaakt door Segway en gebaseerd op de ES4?
Ik zou lekker voor een e45e of f40e gaan. Die kun je voor vergelijkbare prijzen kopen op marktplaats. Mijn e45e heeft 350 gekost en inmiddels al 1350 km gelopen. (gekocht met 200 km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
B127 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:37:
[...]

Ik zou lekker voor een e45e of f40e gaan. Die kun je voor vergelijkbare prijzen kopen op marktplaats. Mijn e45e heeft 350 gekost en inmiddels al 1350 km gelopen. (gekocht met 200 km).
Ik ga er niet heel uitbundig gebruik van maken. Zeker niet dagelijks. Maar opvouwbaar is toch wel handig. Dan vallen die van de Marktplaats advertentie al af. Want in de auto kun je er niet veel mee.

Modellen waar ik aan zit te denken:
- Xiaomi 1S EU (wat betekent de EU versie?) voor €329, - bij Mediamarkt
- Xiaomi M365 voor €429,- bij Techpunt - maar volgens mij is de 1S beter?
- Xiaomi Mi Pro 2 voor €499,- bij Proshop - er is ook een nordic edition, lijkt me dat ze dan een lagere snelheid hebben.

Van Segway zag ik er ook een paar mooie: https://nl-nl.segway.com/...parison?25563&14655&15899 (F30E, E25E en E45E)
- De E25E gaat tot 25KM actieradius en kost op dit moment €249,- bij de Mediamarkt
- De F30E en E45E zijn eigenlijk overkil en een stuk duurder.

Ik hoef niet heel ver van huis, dan lijken de 1S EU en de E25E toch wel de beste keus. De 1S EU is geloof ik te 'hacken', hoe zit dat met de E25E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:26

-CJ

Not remastered

Een Xiaomi kun je ook via Marktplaats kopen. Goeie gaan weg voor ongeveer € 300,-.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
-CJ schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:38:
Een Xiaomi kun je ook via Marktplaats kopen. Goeie gaan weg voor ongeveer € 300,-.
Welke model bedoel je dan en is het dan een nieuwe of niet?
Tweedehands scheelt wel natuurlijk, maar de kilometerstand is na een reset weer op 0 en dus niet goed te checken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B127
Binnetie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:05:
[...]

Ik ga er niet heel uitbundig gebruik van maken. Zeker niet dagelijks. Maar opvouwbaar is toch wel handig. Dan vallen die van de Marktplaats advertentie al af. Want in de auto kun je er niet veel mee.

- Xiaomi M365 voor €429,- bij Techpunt - maar volgens mij is de 1S beter?
- Xiaomi Mi Pro 2 voor €499,- bij Proshop - er is ook een nordic edition, lijkt me dat ze dan een lagere snelheid hebben.

Van Segway zag ik er ook een paar mooie: https://nl-nl.segway.com/...parison?25563&14655&15899 (F30E, E25E en E45E)
- De E25E gaat tot 25KM actieradius en kost op dit moment €249,- bij de Mediamarkt
- De F30E en E45E zijn eigenlijk overkil en een stuk duurder.

Ik hoef niet heel ver van huis, dan lijken de 1S EU en de E25E toch wel de beste keus. De 1S EU is geloof ik te 'hacken', hoe zit dat met de E25E?
Je hebt grofweg 2 niveaus hier:
-De modellen met ~25 km claimed range.
(oa. E25, F30, M365, 1S)
-De modellen met ~45 km claimed range.
(oa. E45, Pro 2)

Deze claims zijn gebaseerd op een gewicht van 50kg en langzame snelheid. Met normaal gebruik en gewicht zou ik op ongeveer de helft rekenen.
Zowel de modellen van Segway als Xiaomi zijn via Bluetooth aan te passen naar 25 of 30 km/u (heb ik op dag 1 gedaan :) ) , bij xiaomi kan er evt nog meer aangepast worden.
De mi 1s is een nieuwere versie van de m365. Als je een m365 voor 50+ euro minder kan krijgen dan is het te overwegen, maar anders kun je beter voor de 1s gaan (of de mi scooter 3).

Ik zou vooral kijken naar hoe je hem wil gebruiken en hoe groot de afstanden zijn die je wil gaan rijden. Alle modellen van Xiaomi en Segway zijn super degelijk, maar met een lege accu heb je er niet zoveel aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
B127 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:47:
[...]

Je hebt grofweg 2 niveaus hier:
-De modellen met ~25 km claimed range.
(oa. E25, F30, M365, 1S)
-De modellen met ~45 km claimed range.
(oa. E45, Pro 2)

Deze claims zijn gebaseerd op een gewicht van 50kg en langzame snelheid. Met normaal gebruik en gewicht zou ik op ongeveer de helft rekenen.
Zowel de modellen van Segway als Xiaomi zijn via Bluetooth aan te passen naar 25 of 30 km/u (heb ik op dag 1 gedaan :) ) , bij xiaomi kan er evt nog meer aangepast worden.
De mi 1s is een nieuwere versie van de m365. Als je een m365 voor 50+ euro minder kan krijgen dan is het te overwegen, maar anders kun je beter voor de 1s gaan (of de mi scooter 3).

Ik zou vooral kijken naar hoe je hem wil gebruiken en hoe groot de afstanden zijn die je wil gaan rijden. Alle modellen van Xiaomi en Segway zijn super degelijk, maar met een lege accu heb je er niet zoveel aan...
Dank voor de info. Helaas is €249,- voor de e25e niet meer, want hij is alweer uitverkocht. Je kunt hem in je winkelmandje doen maar niet bestellen.

De e25e zie ik niet ergens anders te koop (op voorraad) dus ik denk dat het dan de 1S moet worden of de Mi Scooter 3). De Mi Scooter 3 is iets sterker en kan 2% hogere hellingen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Binnetie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:44:
[...]

Tweedehands scheelt wel natuurlijk, maar de kilometerstand is na een reset weer op 0 en dus niet goed te checken?
Voor mijzelf een Pro 2, en niet nieuw. Over dat resetten durf ik niet te zeggen, ik kan bij de mijne netjes de kilometerstand zien.

Overigens is de range prima in orde, 30km in praktijk continue in sportstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:46
Binnetie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:05:
Techpunt zegt dit over de EU versie:
"Techpunt.nl sells the official European version of this model. This means that it is the latest version and has the extras of a Dutch power adapter, an extra spare outer and inner tube and an English manual."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B127
Binnetie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:44:
[...]

Kilometerstand is nog best moeilijk om te resetten. Bij mijn Segway zou je de hele step uit elkaar moeten halen en de computer moeten vervangen. En het maakt geen drol uit: Mijn e45e heeft na 1350 km nog 44 van de 45km claimed actieradius over. Kijk eerder hoeveel profiel de banden hebben, of alle verlichting nog werkt en naar de lak onderop en bij het standaard. Als die allemaal als nieuw zijn dan zit het wel goed. (En vergeet de proefrit niet :) )

[ Voor 17% gewijzigd door B127 op 27-07-2022 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb uiteindelijk besloten om 3x een Xiaomi 1S te bestellen voor €329,- per stuk. Andere winkels hebben hem voor 100+ euro duurder. Dus mocht het niet bevallen dan zou ik hem bijna voor de aanschafprijs kunnen verkopen.

Het EU model heeft dus een extra binnenband? Ik ga hem volgende week gebruiken op de camping. Ben wel benieuwd of mensen nog tips hebben. Ook qua opladen van de accu.
Ik kwam nog wel deze site tegen: https://citylion.pl/en/ex...xiaomi-electric-scooters/ je kunt een extra accu koppelen en dan meer kilometers maken. Eigenlijk zou je er dan een soort Pro 2 van kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B127
Binnetie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:10:
Ik heb uiteindelijk besloten om 3x een Xiaomi 1S te bestellen voor €329,- per stuk. Andere winkels hebben hem voor 100+ euro duurder. Dus mocht het niet bevallen dan zou ik hem bijna voor de aanschafprijs kunnen verkopen.

Het EU model heeft dus een extra binnenband? Ik ga hem volgende week gebruiken op de camping. Ben wel benieuwd of mensen nog tips hebben. Ook qua opladen van de accu.
Ik kwam nog wel deze site tegen: https://citylion.pl/en/ex...xiaomi-electric-scooters/ je kunt een extra accu koppelen en dan meer kilometers maken. Eigenlijk zou je er dan een soort Pro 2 van kunnen maken.
-Koop een xiaomi lucht pompje of een flexibel verlengstuk. Het is behoorlijk belangrijk dat er genoeg lucht in de banden zit en met een normale fietspomp kun je er een beetje moeilijk bij.
-je kunt idd een 2e accu aan de step hangen voor meer actieradius. Dit moet een 10s 36v accu zijn, maar kwa capaciteit is the sky the limit.
-opladen van de accu duurt even, maar verder weinig over te melden. Laat hem alleen niet al te lang staan met een lege accu. Als je hem met 5% de schuur in smijt dan kun je denk ik in de lente een nieuwe kopen. 50% of meer is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
B127 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:19:
[...]

-Koop een xiaomi lucht pompje of een flexibel verlengstuk. Het is behoorlijk belangrijk dat er genoeg lucht in de banden zit en met een normale fietspomp kun je er een beetje moeilijk bij.
-je kunt idd een 2e accu aan de step hangen voor meer actieradius. Dit moet een 10s 36v accu zijn, maar kwa capaciteit is the sky the limit.
-opladen van de accu duurt even, maar verder weinig over te melden. Laat hem alleen niet al te lang staan met een lege accu. Als je hem met 5% de schuur in smijt dan kun je denk ik in de lente een nieuwe kopen. 50% of meer is prima.
Het luchtpompje zie ik voor 45 euro te koop. Het flexibel ventiel voor 5 euro. De banden hebben afhankelijk van je gewricht ongeveer 50PSI nodig.
Pompen jullie dit op met een voetpomp met drukmeter en het verlengstuk of makkelijk met een elektrische luchtpomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb een Xiaomi Pro 2 aangeschaft. Samen met de 1S'en eens kijken welke goed bevalt. Vanmiddag haal ik de 1S'en op.

Op Marktplaats wonen de aanbieders ver bij mij vandaan, maar daar waren ze ook 400 euro voor e-steps van 1-1,5 jaar oud met wat beschadigingen. Met op en neerrijden ben ik meer kwijt dan een nieuwe.

Ben benieuwd.

[ Voor 14% gewijzigd door Binnetie op 30-08-2022 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zit net als anderen te martelen met het oppompen van de voorband van de Xiaomi 1S. Hij loopt best snel leeg met het meegeleverde verlengstuk.
Vanmiddag komt de Xiaomi elektrische pomp. Misschien dat deze wel een anti-leegloop blokkade heeft?
Weet iemand hoe dat precies heet, zo'n ventieltje die ervoor zorgt dat de band niet direct weer leegloopt?

Te zien in dit filmpje:

Het liefst koop ik hem even bij Bol (heb Select), omdat ik woensdag op vakantie ga en bij Amazon ik wel heel dicht bij bezorging op de dag dat ik vertrek kom.
Zoiets als dit: https://www.amazon.nl/myB...gid=pla-861543272106&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Sjongejonge, wetgeving weer uitgesteld. Nu tot na de zomer van 2023.
Wat een sloom volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08

Woohooo

Smilie, James Smilie

matthijst schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:28:
Sjongejonge, wetgeving weer uitgesteld. Nu tot na de zomer van 2023.
Wat een sloom volk.
Is dat al officieel bevestigd? Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 12:48
Binnetie schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:06:
Ik zit net als anderen te martelen met het oppompen van de voorband van de Xiaomi 1S. Hij loopt best snel leeg met het meegeleverde verlengstuk.
Vanmiddag komt de Xiaomi elektrische pomp. Misschien dat deze wel een anti-leegloop blokkade heeft?
Weet iemand hoe dat precies heet, zo'n ventieltje die ervoor zorgt dat de band niet direct weer leegloopt?

Te zien in dit filmpje:
[YouTube: How to inflate Xiaomi Mi 365 scooter front tire]

Het liefst koop ik hem even bij Bol (heb Select), omdat ik woensdag op vakantie ga en bij Amazon ik wel heel dicht bij bezorging op de dag dat ik vertrek kom.
Zoiets als dit: https://www.amazon.nl/myB...he-scooter/dp/B07YJXKBFZ/
Die gast in het filmpje heeft het over "Milton S-442" Valve Extensions, maar het lijkt erop dat die alleen in de US of A verkrijgbaar zijn. Wel jammer, want een setje van 4 kost geen drol en zou je nog 3 andere e-steppers blij mee kunnen maken. Waar je naar op zoek bent zou gewoon te vinden moeten zijn bij fiets-, brommer-, motor- en autohandel, maar je moet wel opletten dat het op het ventiel van je step past. Als ik namelijk het plaatje van deze en dezelfde bij Halfords bekijk, denk ik dat het krap wordt met de opening in het wiel.
Voor mensen in Tilburg e.o. is Louis een optie, hebben verder in NL helaas geen filialen.
Motoport heeft er eentje op de website staan die op die van Simson lijkt, dus ff passen.

En op Bol.com, kijk eens: https://www.bol.com/nl/nl...j-staal/9300000040772002/
1 voor € 5,00 of 2 voor € 7,98

[ Voor 4% gewijzigd door Valentino-46 op 29-07-2022 14:53 ]

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Met die Xiaomi elektrische pomp heb je verder geen ventielen en verloopstukken nodig, gewoon erop draaien, aandrukken en hij pompt hem naar de gewenste hardheid. Bij er weer af draaien loopt er niks uit. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
FlashBang schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:56:
Met die Xiaomi elektrische pomp heb je verder geen ventielen en verloopstukken nodig, gewoon erop draaien, aandrukken en hij pompt hem naar de gewenste hardheid. Bij er weer af draaien loopt er niks uit. Ideaal.
De pomp komt zo binnen, ga het even proberen.
In dit filmpje gebruiken ze de pomp, maar net tijdens het ontkoppelen is er geknipt in het filmpje.

En hier doet hij het toch met dat ventieltje en de pomp.

Als het niet lukt ga ik nog even snel langs de fietswinkel of doe de bol.com link van @Valentino-46

Iemand al gehoord dat de Xiaomi Electric Scooter 4 Pro is uitgebracht: https://www.mi.com/global...i-electric-scooter-4-pro/

[ Voor 7% gewijzigd door Binnetie op 29-07-2022 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahHueFZD9C_rvnAgxzYLlVFC2Qg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/73nUYSugyvhUEnWAYdQOd0KZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCmFD3rmtRXmRLc3ecvYiMq9z2M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gXNdPG6I7QnQVDpjIXEvMZH2.jpg?f=fotoalbum_tile

Van de week deze gekocht in Frankrijk bij de Carrefour. Niet helemaal een estep maar heeft er wel iets van weg, officieel is het een loopfiets maar het is wel een gaaf ding. Max snelheid meten op 25km/u.

Zijn verschillende uitvoeringen van onder de naam Gyroboarder, Moovway. Iemand hier ook zo een loopfietsje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Echt ongelofelijk hoeveel invloed de fietsersbond/PON heeft op e-stepjes |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Gister buiten m’n e-step nu ook een legale stel gekocht https://www.decathlon.nl/...-12329?mc=8377409&c=GROEN

Om lekker met m’n zoon samen een rondje te steppen.
En moet zeggen dat ik de gewone step leuker vind rijden dan de E-step.

En met dubbele vering ook nog eens comfortabeler dan de ninebot f40 :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:48
sjirafje schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:58:
[...]

Echt ongelofelijk hoeveel invloed de fietsersbond/PON heeft op e-stepjes |:(
Fietsersbond is natuurlijk een mooie naam voor een lobby van Gazelle en co.

Die proberen de step zo min mogelijk aantrekkelijk te maken (acceleratie hetzelfde als fietsen 8)7 ) en e-bakfietsen juist versoepelen. Kenteken voor een stepje, maar geen probleem als je met drie passagiers/250kg op een gigantisch ding over het fietspad scheurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-05 22:32

aex351

I am the one

Heb het document gelezen. Wat een bureaucratische bezigheid lees ik hierin terug zeg. Ik krijg sterk het idee dat een stel ambtenaren een taak hebben en er alles aan doen om zichzelf aan het werk te blijven houden. Ik denk sterk dat er sturing en leiding ontbreekt op de betreffende afdeling. Heel dat document is geschreven op basis van "impactanalyses en consultaties met stakeholders" en "literatuuronderzoeken".

Ondertussen zeggen ze dit
"De Nederlandse eisen voor categorie 1b worden nu al als te streng ervaren door de industrie. De eisen aan het vermogen en versnelling bevestigen dit beeld. Aan de andere kant waarschuwen partijen, zoals SWOV en de Fietsersbond, voor de verkeersveiligheid op de relatief drukke Nederlandse fietspaden. Daarin onderscheidt Nederland zich van andere Europese landen."

De fietsersbond er alles aan om dit tegen te werken door de eisen dat het maximale vermogen omlaag gaat.

Ondertussen in de halve wereld kan je probleemloos gebruik maken van zo'n elektrische step. Vaak in gebieden waar het nog drukker is en veel minder goed geregeld is qua verkeer. Maar nee! De Nederlandse ambtenaren maken er een sport van om nog even extra literatuuronderzoek te doen of het wel zo verstandig is. Natuurlijk zijn er nog jaren voor nodig. Waarbij we even vergeten dat zo'n elektrische step veel beter is voor het milieu. Maar dat argument lees je nergens terug.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-05 09:35
Straks krijg je dat het niet de steps zijn die gevaarlijk inhalen, maar dat elk stoplicht de bakfietsen de e-steps voorbij zwermen. Chapeau voor de "verkeersveiligheid"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Is er niet iemand hier op forum werkzaam bij het ministerie van I&W die iets meer informatie kan geven of er ooit nog iets van komt met de estep en andere lev gerelateerde voertuigen?

In Frankrijk met eigen ogen kunnen zien dat er meer esteps rond rijden dan fietsen in perfecte harmonie. Wegen zijn erg onduidelijk vaak of het nou fietspad of autoweg is. Dan begrijp ik het ook echt niet dat er hier zo moeilijk wordt gedaan met alle fietspaden infra die er al is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:42
Ik vraag me af in hoeverre de e-steps onaantrekkelijk gemaakt gaan worden in Nederland. Zal me niets verbazen als er een helmplicht komt. :Y

Ik lees ook over een minimumleeftijd van 16j, terwijl ik genoeg kinderen (!) op een e-step zie rijden. Gaat nog leuk worden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Woohooo schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 23:23:
Is er niet iemand hier op forum werkzaam bij het ministerie van I&W die iets meer informatie kan geven of er ooit nog iets van komt met de estep en andere lev gerelateerde voertuigen?

In Frankrijk met eigen ogen kunnen zien dat er meer esteps rond rijden dan fietsen in perfecte harmonie. Wegen zijn erg onduidelijk vaak of het nou fietspad of autoweg is. Dan begrijp ik het ook echt niet dat er hier zo moeilijk wordt gedaan met alle fietspaden infra die er al is...
In Frankrijk is waarschijnlijk geen grote lobby door de fietsersbond (betaald door PON).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Mawlana schreef op zondag 31 juli 2022 @ 00:07:
Ik vraag me af in hoeverre de e-steps onaantrekkelijk gemaakt gaan worden in Nederland. Zal me niets verbazen als er een helmplicht komt. :Y

Ik lees ook over een minimumleeftijd van 16j, terwijl ik genoeg kinderen (!) op een e-step zie rijden. Gaat nog leuk worden... :+
Helmplicht zie ik wel gebeuren. Onder druk van SWOV en de fietsersbond komt die immers ook voor snorfietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Het zou ook vreemd zijn als het voor het ene voertuig dat gemotoriseerd 25km/h haalt wel te doen en voor een andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Dat is precies wat er gebeurd. Veel elektrische fietsen heb ondersteuning tot 25 km/u maar daar is geen sprake van een helmplicht.

Daarnaast worden hier in het heuvelland regelmatig snelheden boven 40 km/u gereden door wielrenners maar ook daarvoor geldt geen helmplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasST201
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-08-2022
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:10:
[...]

Ik krijg wel rillingen van die website. "retouren en garantie" omvat bijvoorbeeld een opmerking "zie hiervoor onze garantievoorwaarden (daar was ik toch al?) maar die garantievoorwaarden zijn nergens.

Uitkijken geblazen.
Ik heb hem iets meer dan een maand nu, toen ik ze 1,5 week geleden berichtten omdat m'n spatbord was afgebroken reageerden ze hier juist heel coulant op door een gratis spatbord op te sturen. Hoefde alleen de verzendkosten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:42
sjirafje schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:08:
[...]

Helmplicht zie ik wel gebeuren. Onder druk van SWOV en de fietsersbond komt die immers ook voor snorfietsen.
En daarmee wordt een e-step in één klap een stuk minder interessant (in NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

aex351 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 01:59:
[...]

Ondertussen in de halve wereld kan je probleemloos gebruik maken van zo'n elektrische step. Vaak in gebieden waar het nog drukker is en veel minder goed geregeld is qua verkeer. Maar nee! De Nederlandse ambtenaren maken er een sport van om nog even extra literatuuronderzoek te doen of het wel zo verstandig is. Natuurlijk zijn er nog jaren voor nodig. Waarbij we even vergeten dat zo'n elektrische step veel beter is voor het milieu. Maar dat argument lees je nergens terug.
:| Ik wist wel van het bestaan van de E-stepjes, maar nooit echt in verdiept of ervaren. Afgelopen week een citytripje naar Keulen gemaakt, daar stond op elke straathoek een Estep. QRCode scannen en rijden maar. Echt super handig. Ik dacht gelijk "Dat wil ik in Nederland ook, handig voor de stukjes woon-werk verkeer buiten het OV om." Toen ging ik me er eens in verdiepen en mijn enthousiasme werd gelijk naar beneden gehaald door alles wat ik hier lees qua regelgeving. Om moedeloos van te worden.
Pagina: 1 ... 43 ... 46 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.