Gets, ik heb een probleem met mijn elektrische step. Het is een
Denver SEL-65220 die ik tweedehands heb overgekocht.
De factor tweedehands was het probleem niet: hij was goed op te laden, racete als een zonnetje, lader en boekje erbij, keurig. Beetje krassen hier en daar maar altijd als 'boodschappenstepje' gebruikt.
Hij heeft bij mij vier maanden ook als een zonnetje gereden. Maar ik woon aan een bospad en en rijd in totaal 1 kilometer over bosgrond en door ondiepe plassen naar de bushalte.
...je voelt hem al aankomen: deze Denver is niet bedoeld voor water in z'n wieltjes. Denk ik.
Vorige week reed ik er vrolijk op van huis weg, hij ging gewoon aan, 90% accu, en hop daar ging ik. Hij had al een paar dagen met modder op zijn wieltjes in de berging gestaan, droog, en nu vertrok ik over het modderige zandpad. Kwam na 100 meter bij het fietspad aan ... en pioeuw, uit ging het display, de step stond stil.
Ik krijg hem ook niet meer aan, mijn beste vermoeden is dat hij door binnengedrongen water continu kortsluiting maakt.
Ik dacht dat de modder hem het starten belette, dus voor ik het internet op ging, heb ik hem hier met de douchestraal de wieltjes afgespoten... enfin nu zit er dus nog meer water in .
Ik dacht dat zo'n ding wel tegen een beetje water kon, maar dat verschilt dus per step.
En van deze step staat in de handleiding expliciet dat je er niet mee in de regen moet rijden!
Geez dat was juist waarvoor ik hem had, om op regenachtige dagen naar de bushalte te tuffen!
* Dark Blue voelt zich een beetje dom nu.
Iemand nog een jofele tip?