Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 22 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
WindowsME schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:39:
[...]

Ik lees hier een paar dingen door elkaar, dus ik ga het proberen op een rijtje te zetten:
  • Sommige E-steps vallen inderdaad onder de EU 168/2013 (2- / 3- wieler richtlijn)
  • Sommigen vallen erbuiten, i.v.m. artikel 2
  • Wanneer ze onder de 168/2013 vallen hebben ze typegoedkeuring (als 'normale bromfiets)' en zullen ze ook een kenteken moeten hebben
  • Wanneer ze niet onder de 168/2013 vallen, dan is per definitie altijd de Machinerichtlijn 2006/42/EC van toepassing, dus is CE markering verplicht
  • Met CE markering kunnen de steps inderdaad vrij verhandeld worden binnen de EU, let wel: verhandeld
  • Echter, en dit staat ook letterlijk in de machinerichtlijn, geldt dat deze 'machines' ook nog onderhevig kunnen zijn aan lokale verkeerswetgeving, oftewel de regels voor het gebruik op de openbare weg
  • Dit is voor ieder EU land anders, en NL pakt dit nu eenmaal vrij strikt op middels het toelatingskader voor Bijzondere Bromfietsen
Kortom; er worden geen handelsblokkades opgeworpen. Er wordt vanuit de CE richtlijn voor Machines duidelijk aangegeven dat, hoewel de steps met CE voldoen aan de toepasselijk eisen en vrij verhandeld mogen worden, er voor het gebruik op de openbare weg aanvullende eisen per land gesteld kunnen worden. Simpelweg omdat er voor dit punt op Europees niveau niks voor geregeld is.

Bij auto's en motoren is dat anders, daarvoor is de EU wetgeving sterk geïntegreerd in de Nederlandse Wegenverkeerswet. Grof gezegd, alles met een EU Typegoedkeuring mag onbelemmerd hier de weg op.

[...]

Geen probleem, ik gelukkig ook niet ;)
Howel, ik zweef tegenwoordig wel een beetje tussen jurist en engineer in :Y)
Duidelijk ik snap je uitleg.

Maar waarom zijn er dan heel Veel elektrische voertuig op de weg die door artikel 2 niet onder je ei 168/2013 vallen en dus geen bijzondere bromfiets zijn en ik dus gewoon ergens in de eu kan kopen en gebruiken
Bijv deze dingen.
https://www.scootmobiel.n...iel-opvouwbaar/beaufort-9

Dit zijn geen invalide voertuigen. Want die krijg je namelijk alleen vanwege medische noodzaak van een arts/ergo toegewezen.
Dat zijn zulke soort voertuigen.
https://www.sunrisemedical.nl/quickie/q500-f-sedeo-pro

Die ouwe lullen wagentjes beroepen zich alleen op de uitzondering in artikel 2. Langzamer dan 6km/h en dat is precies het zelfde de uitzondering geen zadel.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WindowsME
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 22:46
Voor gehandicaptenvoertuigen worden in NL ook weer eigen eisen voor het gebruik op de openbare weg gesteld. Ze worden volgens de Regeling Voertuigen als volgt gedefinieerd:

Voertuig dat is ingericht voor het vervoer van een gehandicapte, niet breder is dan 1,10 m en niet is uitgerust met een motor, dan wel is uitgerust met een motor waarvan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid niet meer dan 45 km/h bedraagt, en niet zijnde een motorrijtuig met beperkte snelheid of landbouw- of bosbouwtrekker;

Overigens, belangrijk om te weten; zo'n product kan wel ingericht zijn voor het vervoervan een gehandicapte, dat wil niet zeggen dat het enkel door gehandicapten gebruikt mag worden! Iedereen mag een gehandicaptenvoertuig aanschaffen en ermee rondrijden. Het is mij niet bekend dat dat specifiek volgens een arts verklaring o.i.d. zou mogen.

Ook die voertuigen moeten aan nationale wetgeving voldoen, zie o.a.:
https://wetten.overheid.n...-20#Hoofdstuk5_Afdeling10

Overige nuttige link: https://www.rijksoverheid...tenvoertuig-met-een-motor

[ Voor 4% gewijzigd door WindowsME op 03-09-2019 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-06 18:03

Prosperot

Today is a gift...

En weet er iemand nog een goede aanbieding vanuit een EU warehouse? Ik zie nu alleen maar prijzen van 399 en hoger...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Prosperot schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:03:
En weet er iemand nog een goede aanbieding vanuit een EU warehouse? Ik zie nu alleen maar prijzen van 399 en hoger...
Wat zoek je? Een M365 of een Pro of iets anders?

M365 voor 328 incl shipping uit polen (2-5 dagen op je deurmat)
https://www.gearbest.com/...m_source=tt_de&aid=171752
als je Goodie cashback gebruikt krijg je nog 5,5% terug.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 03-09-2019 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

O sorry, ik zocht een M365 uit een EU warehouse. Tnx voor de link !

[ Voor 21% gewijzigd door Prosperot op 03-09-2019 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Prosperot schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:17:
O sorry, ik zoek een M365 uit een EU warehouse.
Dan is de link die ik zojuist gepost heb momenteel de beste/goedkoopste optie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:42
kevintjuh93 schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:18:
Ik stel voor om dit gewoon even voor te leggen aan onze rijksoverheid, misschien dat zij hier een antwoord op hebben? ;) https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier
Of via https://www.rdw.nl/over-rdw/contact/contactformulier.
Die zullen ook wel weten of de argumenten van @xbeam wel of niet kloppen en wat de redenering daarvan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
WindowsME schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:24:
Voor gehandicaptenvoertuigen worden in NL ook weer eigen eisen voor het gebruik op de openbare weg gesteld. Ze worden volgens de Regeling Voertuigen als volgt gedefinieerd:

Voertuig dat is ingericht voor het vervoer van een gehandicapte, niet breder is dan 1,10 m en niet is uitgerust met een motor, dan wel is uitgerust met een motor waarvan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid niet meer dan 45 km/h bedraagt, en niet zijnde een motorrijtuig met beperkte snelheid of landbouw- of bosbouwtrekker;

Overigens, belangrijk om te weten; zo'n product kan wel ingericht zijn voor het vervoervan een gehandicapte, dat wil niet zeggen dat het enkel door gehandicapten gebruikt mag worden! Iedereen mag een gehandicaptenvoertuig aanschaffen en ermee rondrijden. Het is mij niet bekend dat dat specifiek volgens een arts verklaring o.i.d. zou mogen.

Ook die voertuigen moeten aan nationale wetgeving voldoen, zie o.a.:
https://wetten.overheid.n...-20#Hoofdstuk5_Afdeling10

Overige nuttige link: https://www.rijksoverheid...tenvoertuig-met-een-motor
Wat jij omschrijft is een canta of in de volksmond is een 45km/h wagentje ook die valt te definiëren binnen EU168/20013 en voldoet niet artikel2 omdat deze niet uitsluiten bedoelt zijn als gehandicapten voertuig en worden ook aan niet gehandicapten verkocht en gebruikt.

Een handicap kan alleen door een arts vastgesteld worden en dan krijg je te maken met medische hulpmiddelen en een invalide-voertuig is een medisch hulpmiddel en en word vergoed vanuit je ziektekostenverzekering of WMO. En kan je daarom dus ook niet zomaar in de winkel of online kopen. All die 6km oude lullen karretjes voor oudjes zijn GEEN invalide voertuig!! en zullen ook nooit vanuit de ziektekoste verzekering vergoed worden. De WMO en verzekering zeggen dan namelijk die moet zelf kopen want dat is geen gehandicapten voertuig.

Die beroepen zich op de 6kmh uitzondering waardoor ze niet als bijzondere bromfiets worden gezien.

Wat betreft gehandicapten voertuigen praat ik uit ervaring want ik heb gehandicapte familie. vandaar ook de e-step omdat een gehandicapte voertuig harder gaat dan 6km/h gaat om precies te zijn 13/kmh en een e-step het mogelijk gezamenlijk een wandeling te maken.

Pffff Sorry, ik snap er de ballen van. Een gehandicapte voertuig is veel te vaag gedefinieerd En ik zoeken naar een argumentatie om het rdw mee terug te kunnen slaan. Waarom ze zoveel willekeur gebruiken

@Robkazoe
Dat ga ik doen.

Momenteel is mij Eeeh nog onderweg Vanuit Polen. Maar Zodra die binnen is ga ik met een stapel papier en Electrische rolstoel naar de rdw en kijken wat er gebeurt. Kijken waarop ze zich beroepen.

[ Voor 24% gewijzigd door xbeam op 03-09-2019 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Prosperot schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:17:
O sorry, ik zocht een M365 uit een EU warehouse. Tnx voor de link !
https://m.gearbest.com/el...55084342.html?wid=2000001 Ook uit Polen

Of deze 273 euro maar komt dan alleen wel uit de VS.
https://m.gearbest.com/el...88168669.html?wid=2000001

[ Voor 19% gewijzigd door xbeam op 03-09-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WindowsME
xbeam schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:21:
[...]

Een handicap kan alleen door een arts vastgesteld worden en dan krijg je te maken met medische hulpmiddelen en een invalide-voertuig is een medisch hulpmiddel en en word vergoed vanuit je ziektekostenverzekering of WMO. En kan je daarom dus ook niet zomaar in de winkel of online kopen. All die 6km oude lullen karretjes voor oudjes zijn GEEN invalide voertuig!! en zullen ook nooit vanuit de ziektekoste verzekering vergoed worden. De WMO en verzekering zeggen dan namelijk die moet zelf kopen want dat is geen gehandicapten voertuig.

Die beroepen zich op de 6kmh uitzondering waardoor ze niet als bijzondere bromfiets worden gezien.
Die beroepen zich niet erop, dat is vastgesteld in de Wegenverkeerswet en de Regeling Voertuigen. Gehandicaptenvoertuigen en Bijzondere Bromfietsen zijn in NL twee aparte categorieën van vervoersmiddelen, waar ook aparte regels voor gelden. Die 6km/h grens voor gehandicaptenvoertuigen heeft alleen te maken met de plaats op de weg, alles t/m 6 km/h op de stoep en alles daarboven op het fietspad, danwel rijbaan.

Daarnaast (of eigenlijk nog daarvoor), en dan kom ik weer terug op mijn eerdere punt, gelden voor deze twee categorieën op EU niveau ook nog eens CE-markering. Voor de e-steps is dat de Machinerichtlijn en voor gehandicaptenvoertuigen de Richtlijn Medische hulpmiddelen. Bij dat laatste komen dan ook bijv. testen door externe labs als TÜV bij kijken.

https://www.tuv.com/nethe...len-en-scootmobielen.html

Verzekeringen, WMO, daadwerkelijke handicaps of niet spelen geen enkele rol in of je een gehandicaptenvoertuig kunt aanschaffen en gebruiken. Alle elektrische rolstoelen, scootmobielen en gesloten gehandicaptenvoertuigen (zoals de Canta en de Amica) zijn gewoon te kopen en te gebruiken door jou en ik.

Ik begrijp dat je straks met je eigen e-step een poging gaat wagen bij de RDW?
Dan hoop ik dat hij o.a. qua elektrische veiligheid voldoet aan VN ECE Reglement R136, hij goedgekeurde verlichting heeft volgens R 3 / 50 / 56, remsysteem volgens R78, luchtbanden volgens R75, en zo kan ik nog wel even door... maar ik geef het geen schijn van kans.

NL is sinds het ongeluk met de Stint min of meer koploper als het gaan om de striktheid van de regelgeving van dit soort voertuigen, waarmee ik niet wil zeggen dat het daarvoor een piece of cake was!

[ Voor 5% gewijzigd door WindowsME op 03-09-2019 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
WindowsME schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:59:
[...]

Die beroepen zich niet erop, dat is vastgesteld in de Wegenverkeerswet en de Regeling Voertuigen. Gehandicaptenvoertuigen en Bijzondere Bromfietsen zijn in NL twee aparte categorieën van vervoersmiddelen, waar ook aparte regels voor gelden. Die 6km/h grens voor gehandicaptenvoertuigen heeft alleen te maken met de plaats op de weg, alles t/m 6 km/h op de stoep en alles daarboven op het fietspad, danwel rijbaan.
En dit dus niet helemaal waar 6km/h heeft voor een gehandicapte voertuig niets te maken met de plek op de weg. Zoals in mijn vorige bericht een gehandicapte voertuig gaat 12/15km/h en mag gewoon op de stoep/ weg / deze kent geen plek op weg. Je mag zelf met 15km/h rondje rijden door het politiebureau en winkels. En sinds wanneer zij rietjes, iPads of telefoons volgens het rdw goedkeurde stuur methoden?

Met al die voertuigen die jij noemt mag dat niet er is dus iets waarom ze anders omgaan echten gehandicapte voertuig zou dat echt niet maken hebben met de uitzondering van artikel2. “Een gehandicapte voertuig dat uitsluitend alleen voor gehandicapte is gebouwd“. Zoals omschreven in uitzonderingen artikel 2 veel gehandicapte voertuigen zijn andere voertuigen dan dat wat jij definieert als gehandicapte voertuig die verkocht worden aan mensen zonder handicap. echte invalide voertuigen hebben soms niet eens lucht banden of überhaupt een stuur die bestuur je dan met een iPad of telefoon of rietje

Als dat waar is wat jij zegt dan zouden echt invalide mensen (dus niet mensen die lastig lopen vanwege ouderdom) maar bijv mensen met hoge dwarslaesie allemaal een illegaal voertuig besturen en daarmee niet over de stoep mogen. Wat dus letterlijk neer komt als niet meer naar buiten omdat ze zonder deze voertuigen niet eens eens kunnen bewegen. of naar de winkels over de stoep mogen.

Dat lijkt mij ook de rede waarom deze omschrijving zo bij artikel 2 staat zo dat dit soort gehandicapte voertuigen niet aan de wegen verkeers wet kunnen voldoen . Om dat dit medische hulpmiddelen zijn en daarmee mag namelijk ook gewoon over de stoep en weg en bij openbare gebouwen en winkels naar binnen. Sterker nog je mag dit apparaat niet eens weigeren je winkel binnen te komen omdat het niet gezien wordt Voertuig maar als medische hulpmiddel. (Artikel 2 uitzondering)
DE KRACHT OM JE TE BRENGEN WAAR JE HEEN WILT
Geniet van kracht en snelheid met de krachtige 4-polige motoren. Kies standaard uit 6 of 8 km/u of upgrade naar 10 of 12.5 km/u voor ultieme rijprestaties. En met een keuze uit 60 of 80 Ah accu's, heb je buiten een actieradius tot maximaal 40 km en ga je altijd met vertrouwen op pad!
https://www.sunrisemedical.nl/quickie/q700-up-m-sedeo-ergo

Snap je nu mijn beetje mijn punt of er gaat iets verschrikkelijk mis met de locale wet en ze passen willen keur toe of het RDW verzwijgt iets omdat producten zich dan aan de wegen verkeerswet kunnen ontrekken zoals bijv medische hulpmiddelen artikel 2 uitzondering die niet onder EU168/20013 vallen. Die uitzondering lijkt mij daar niet voor niets te staan of er een onofficieel gedoog beleid. Ik heb werkelijk geen idee

Als er uitzondering zijn snap ik dat ze een E-step liever niet het zelfde behandelen als een medische hulpmiddelen(invalide voertuig). Dus ja dat ze roepen dat hij zonder zadel niet voldoet aan de wegenverkeerswet zo dat iedereen het aan past om te voldoen en dus onder rdw komt vallen. Snap ik ook als ze doen. Maar ergens blijf er bij mij het idee rond zoemen dat dit niet nodig om omdat net zoals (echte ) invalide voertuig volgens die zelfde regelen ook niet onder de wegen verkeerswet lijken te vallen.

Zie Je het al voor je een iemand die zijn rolstoel bedient met een iPad/telefoon wat tegelijk zijn communicatie apparaat is om met de buiten wereld te praten een bekeuring krijgt voor smartphone gebruik in het verkeer. En rijden op de stoep 😂

Of dat je gehandicapte tante met dwarslaesie uit Frankrijk op visite komt en in Nederland haar medische hulpmiddel (invalide voertuig) in beslag word genomen tijdens het ritje naar de kinderboerderij omdat op ze stoep rijd met voertuig wat in de Nederland niet de weg niet op zou mogen.

Snap je al die verwarring van iemand die vaak te maken heeft met invalide voertuigen die totaal niet voeldoen aan die regels van Wegenverkeerswet die jij omschrijft.

Sorry voor alle het off-topic hardt op brainstormen.

[ Voor 40% gewijzigd door xbeam op 04-09-2019 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred040
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-11-2021
E-steps komen geregeld in het nieuws, hier weer. Verzekeren zonder goedkeuring RDW blijft een grijs gebied. Mijn ervaring is dat de Politie je eerder zal waarschuwen of bekeuren voor onverzekerd rondrijden dan voor het niet hebben van een registratie/goedkeuring bij de RDW, maar het is en blijft vooralsnog een risico...

NL kan er in de toekomst niet om deze trend heen. Het lijkt me een kwestie van tijd maar we blijven een land van de regeltjes. Goed dat er aandacht voor is en blijft...

https://www.nu.nl/tech/59...r-op-straat-verboden.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:16
https://www.rijksoverheid...rschuwen-verzekeraars.pdf

De minister kan de vragen niet binnen termijn beantwoorden. Het gaat om deze vragen:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kv-tk-2019Z15680.pdf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WindowsME
@xbeam, ik ga verder niet in op je reply over de invalidenvoertuigen, dat is mijn vakgebied ook niet.

Wat ik wel nog voor één laatste keer ga aangeven (en daarna laat ik het hierbij), is:
- De e-steps mogen vrij verhandeld worden als ze CE markering hebben
- Ondanks CE markering, mag ieder land extra eisen stellen voor wanneer je ze op de openbare weg wilt gebruiken
- NL doet dit middels het toelatingskader Bijzondere Bromfietsen
- Dit is NIET in strijd met EU wetgeving, het staat letterlijk in de Machinerichtlijn dat dit mag
- Helaas voor NL zijn de eisen op dit moment één van de strengste in Europa (maar bijv. Duitsland is ook niet bepaald mild)

Ik ben zelf actief geweest in een project voor een e-step fabrikant voor de toelating als Bijz. Bromfiets in NL, je denkt toch niet dat ik dat doe als dat volgens jouw argumentatie niet zou hoeven ?? Dit is nu eenmaal hoe het is, een wettelijke verplichting! Er speelt hier niemand een spelletje, RDW verzwijgt niks, de NL overheid doet niks in strijd met EU wetgeving en er wordt geen willekeur toegepast (nouja wellicht op handhavingsniveau door de politie)
Ik vind de huidige regelgeving ook zeer zwaar (paniekvoetbal, na weliswaar een ernstig ongeluk), maar ik zie het er niet eenvoudiger op worden...

@jugger naut Ik vind die vragen van het D66 lid een beetje onzinnig, zeker na de eerdere kamerbrieven van de Minister over dit onderwerp waarin duidelijk wordt aangegeven wat het proces is / zal zijn de komende tijd. Dus die heeft wellicht niet op zitten letten...
Om er maar even een paar relevante uit te pikken:

Vraag 5: Dat is inderdaad wel de bedoeling. Als ze niet worden beoordeeld volgens dat kader hebben ze ook geen aanwijzing als Bijzondere Bromfiets en is het niet toegestaan deze op de openbare weg te gebruiken.

Vraag 6: Het tijdelijke toelatingskader is sinds 1 mei j.l. van kracht, maar de Minister heeft aangegeven een definitief toelatingskader op te stellen nádat het o.a. het onderzoek van de OVV over het ongeval met de Stint afgerond is (verwachting is dit najaar).

Vraag 7: Als onderdeel van het Strategisch Plan Verkeersveiligheid en het Landelijk Actieplan Verkeersveiligheid heeft de Minister met de ACM al een rondvraag gedaan over de regelgeving in diverse EU landen (zie link in een van mijn eerdere posts). Vanwege de grote verschillen wacht de Minister op een 'good and bad practices' toelichting vanuit de EU om mee te nemen (dat is nog geen wetgeving, dat zal nog wel even op zicht laten wachten) i.t.t. tot her en der wat af te kijken bij andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:29

flessuh

Set sail for fail!

Het is wel jammer dat er in het uitstel geen datum staat. Lijkt mij overigens alleen maar positief als dit scherp op de agenda blijft van de politiek, ondanks hoe simpel de vragen lijken te zijn

https://www.dutchsolarboat.com

Anoniem: 323199

Heren en dames.

Een vraagje betreffende de ninebot max g30.

Al vanaf het begin van de indiegogo campagne gevolgd, maar met heffingen e.d. kwam ik ruim boven de 1000 euro, dat werdt me te gortig.

Nu is hij te pre-orderen in Nederland, echter wordt op de Nederlandse site vermeld dat de topsnelheid 25km/h is.

Op de indiegogo site wordt gesproken over 2 modellen, de 25km én de 30km/h versie. En dat de versie geschikt voor de regelgeving van jouw land naar je gestuurd wordt.

De regelgeving in Nederland is; het mag niet.. dus géén regelgeving.

Weet iemand ( misschien heeft iemand hem al ) waar het verschil in topsnelheid in zit.. is dat hardware ( scooter ) softwarematig ( app ) of firmware matig ( app/scooter ) en, valt dit als eindgebruiker zelf aan te passen naar 30km / h. ?

Op de sticker die óp de step zit staat wel "max speed 30km/h

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:28
Anoniem: 323199 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:41:
Heren en dames.

Al vanaf het begin van de indiegogo campagne gevolgd, maar met heffingen e.d. kwam ik ruim boven de 1000 euro, dat werdt me te gortig.

Nu is hij te pre-orderen in Nederland, echter wordt op de Nederlandse site vermeld dat de topsnelheid 25km/h is.

Op de indiegogo site wordt gesproken over 2 modellen, de 25km én de 30km/h versie. En dat de versie geschikt voor de regelgeving van jouw land naar je gestuurd wordt.

Weet iemand ( misschien heeft iemand hem al ) waar het verschil in topsnelheid in zit.. is dat hardware ( scooter ) softwarematig ( app ) of firmware matig ( app/scooter ) en, valt dit als eindgebruiker zelf aan te passen naar 30km / h. ?

Met de Ninebot ES, is de snelheid en acceleratie ook aan te passen via een firmware aanpassing.

Ik vermoed dus dat dit vooral softwarematig gaat zijn, en, mits genoeg support, er binnenkort wel tooltjes komen zodat je de snelheid zelf kan verhogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hunter
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb er ook een besteld via de website van segway in NL voor Eur 599,- Op dit moment is hij iets duurder zag ik laatst. Levering hopelijk begin oktober.
Via de indiegogo website (via de opmerkingen), begrijp ik dat het in de versie firmware zit.
Ik kan het echter zelf niet bevestigen.
Anoniem: 323199 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:41:
Heren en dames.

[ Voor 3% gewijzigd door the-hunter op 05-09-2019 14:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ook mooi die Ninebot Max op de site: Let erop dat dit product in Nederland niet is toegestaan op de openbare weg.

Ik maar denken dat ze type goedkeuring gingen aanvragen... is toch echt een lachertje aan het worden hier in Nederland.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Dank voor de snelle antwoorden!

Ik dacht ook al dat het in de firmware zou zitten, maar ben/blijf benieuwd. Ook ivm garantie.

Hunter, hoe heb jij hem voor 600 kunnen kopen? Ik heb de afgelopen weken de Nederlandse Segway site lopen f5'en, en zodra hij beschikbaar was, was de prijs al 680.

--edit--

Ik heb onlangs ergens op internet een foto gevonden van het model/Typestickertje van de max g30, met daarop o.a. de opgegeven max snelheid. Ik kan dat fotootje met geen mogelijkheid meer vinden. Mocht een van jullie daar meer bedreven in zijn, graag!

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 323199 op 05-09-2019 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hunter
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb de max op 14-08 besteld voor Eur 599,-
Ongeveer 1 week later werd de prijs aangepast naar 680,-
Anoniem: 323199 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:12:
Dank voor de snelle antwoorden!

Ik dacht ook al dat het in de firmware zou zitten, maar ben/blijf benieuwd. Ook ivm garantie.

Hunter, hoe heb jij hem voor 600 kunnen kopen? Ik heb de afgelopen weken de Nederlandse Segway site lopen f5'en, en zodra hij beschikbaar was, was de prijs al 680.

--edit--

Ik heb onlangs ergens op internet een foto gevonden van het model/Typestickertje van de max g30, met daarop o.a. de opgegeven max snelheid. Ik kan dat fotootje met geen mogelijkheid meer vinden. Mocht een van jullie daar meer bedreven in zijn, graag!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Deze is ook waanzinnig mooi.
https://www.unagiscooters.com
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0046/5823/3459/files/tech_012_1080x.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door xbeam op 05-09-2019 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ook waanzinnig duur, voor wat je krijgt.

Soort Van Moof onder de steps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 575266

Ik vraag mij af...

Mijn M365 Pro rijdt vanaf 5 km/u. De step kun je alleen rijden nadat je je hebt afgezet. Als je je gashendel dan indrukt, dan 'verlengt' ie eigenlijk mijn eerste afzetbeweging, wat dus eigenlijk één lange afzetbeweging is, totdat ik weer stop enw eer afzet. Is dat in theorie niet een trapondersteuning? Hij rijdt immers niet als je op de gashendel drukt, zonder af te zetten. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 575266 op 06-09-2019 00:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Anoniem: 323199 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 23:08:
[...]

Ook waanzinnig duur, voor wat je krijgt.

Soort Van Moof onder de steps
Klopt, maar soms wil het oog iets en ieder heeft zo zijn eigen budget.

Andere vraag aan iedereen mogen we het hier ook het electronisch tweaken van de step hebben? Kom namelijk allemaal leuke dingen tegen zoals het inbouwen van het xiaomi scooter pro display in de 365 en nog wat andere functies.

[ Voor 15% gewijzigd door xbeam op 06-09-2019 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:28
Lijkt me niet echt een probleem.
Zoveel kan je toch niet tweaken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:53
Tuurlijk mag dat, zijn toch tweakers.

Hier inmiddels:
- PRO Display
- Extra Batterijpack
- Kabelbescherming voor achterlichtje gemonteerd
- Wachtende op versteviging van vouwmechanisme.
- Lagers elke 3 weken inspuiten met PTFE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevindb15
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb de tekst gekopieerd: (geen idee hoe je een afbeelding toevoegt) maar is de Duitse versie niet goed genoeg voor Nederland of is het dan nog steeds niet goed? :

Hi all,

I was talking to people from Segway-Ninebot yesterday, at the presentation of the Ninebot Max. As you may know, there is a normal G30 model for most markets and a G30D for the German market only. The German law required certain specs so the G30D was made. The differences are:

23 Kg weight instead of 18,7 (!)

Place for a license plate at the back

Separate brake levers for ebrake and drum brake (???)

20 Km/h speed limit instead of 25

Bigger rear LED

Always on front LED

Reflectives at the sides

According to Ninebot (unofficially) they are in contact with the UK government about the Max and escooter regulation in general. They will try to use the G30D spec as a good example of a UK legal scooter, but the government does not seem very positive about escooter at this time. So the procedure could take "months" so... Be patient.

You can watch the two models in this video... It's in Greek but you can see some things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1251440

Hej guys,
Ik heb 3 maanden geleden mezelf zo een elektrische step aangeschaft. Een xiaomi m365 als ik het goed heb. Deze ging altijd zeer lekker en maakte mooi snelheid. Nu heb ik gemerkt dat sinds gisteren, ondanks volle batterij hij voor geen meter meer optrekt. Hij haalt nog maximum 10/u op een vlak stuk... wat moet ik doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1251440 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:33:
Hej guys,
Ik heb 3 maanden geleden mezelf zo een elektrische step aangeschaft. Een xiaomi m365 als ik het goed heb. Deze ging altijd zeer lekker en maakte mooi snelheid. Nu heb ik gemerkt dat sinds gisteren, ondanks volle batterij hij voor geen meter meer optrekt. Hij haalt nog maximum 10/u op een vlak stuk... wat moet ik doen??
Eerst eens met je telefoon met Xiaomi Home verbinden en kijken of hij een error aangeeft. Firmware update kan na al die maanden ook geen kwaad, en heb je hem wellicht in Eco mode staan?

Indien dit alles niet werkt klinkt het als een kapotte motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:37:
[...]

Indien dit alles niet werkt klinkt het als een kapotte motor.
Ook geen ramp, voor 60 piek koop je een motortje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1251440

Kan je dat in eco mode zetten? En hoe maak je dit dan ongedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Anoniem: 1251440 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:49:
Kan je dat in eco mode zetten? En hoe maak je dit dan ongedaan?
De app gaf dus geen storingen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Ook commentaar op moderatie in het topic is niet de bedoeling. Als je het niet eens bent met een ingreep, kan je daarvoor of direct contact opnemen met de betreffende moderator, de forum-admin of het feedback-topic, maar niet in het topic zelf.

[ Voor 116% gewijzigd door deepbass909 op 10-09-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij was die mod niet helemaal wakker.

Step opvoeren mag, ook als er regelgeving is die er voor zorgt dat je er wél mee de openbare weg mee op mag. Alleen mag je dán na opvoeren er niét mee de openbare weg op.

Xbeam, zou je die linkjes nogmaals willen plaatsen, voor het nageslacht?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 323199 op 07-09-2019 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMore
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-03 07:32
Ik heb zeker 10 pagina's terug gelezen en ook de zoekfunctie gebruikt en misschien is de site van RDW aangepast, maar ik zie het volgende hier: https://www.rdw.nl/particulier/nieuws/2019/elektrische-steps-in-nederland

De NineBot type E en NineBot type Urban lijken gewoon toegestaan op de weg. Zelf zit ik dit nu te overwegen. Betekent dit nou dat als ik het ook verzeker krijg ik gewoon volledig in lijn ben met de wetgeving op de openbare weg? Ik snap niet zozeer waarom hier meerdere malen aangegeven wordt dat deze steps niet legaal zijn. (Uiteraard is de Xiaomi nog niet goedgekeurd)

[ Voor 14% gewijzigd door TweakMore op 07-09-2019 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
TweakMore schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:24:
Ik heb zeker 10 pagina's terug gelezen en ook de zoekfunctie gebruikt en misschien is de site van RDW aangepast, maar ik zie het volgende hier: https://www.rdw.nl/particulier/nieuws/2019/elektrische-steps-in-nederland

De NineBot type E en NineBot type Urban lijken gewoon toegestaan op de weg. Zelf zit ik dit nu te overwegen. Betekent dit nou dat als ik het ook verzeker krijg ik gewoon volledig in lijn ben met de wetgeving op de openbare weg? Ik snap niet zozeer waarom hier meerdere malen aangegeven wordt dat deze steps niet legaal zijn. (Uiteraard is de Xiaomi nog niet goedgekeurd)
Zijn ook niet echt steps.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Anoniem: 323199 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:08:
Volgens mij was die mod niet helemaal wakker.

Step opvoeren mag, ook als er regelgeving is die er voor zorgt dat je er wél mee de openbare weg mee op mag. Alleen mag je dán na opvoeren er niét mee de openbare weg op.

Xbeam, zou je die linkjes nogmaals willen plaatsen, voor het nageslacht?
We beginnen met deze voor dat straks weer mijn hele bericht weg is.

Het vervangen van M365 display met het M365 pro display.

*knip*

[ Voor 13% gewijzigd door deepbass909 op 10-09-2019 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevindb15
Zijn er mensen die naar emobility ride gaan in Antwerpen volgende weekend of die van Brussel de 22e ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kevindb15 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:22:
Ik heb de tekst gekopieerd: (geen idee hoe je een afbeelding toevoegt) maar is de Duitse versie niet goed genoeg voor Nederland of is het dan nog steeds niet goed? :
Hier is gewoon niks over te zeggen. Op dit moment zijn ze gewoon niet goedgekeurd voor de openbare weg en zodra dat wel gebeurt is het koffiedik kijken wat voor eisen de RDW er aan gaat stellen.

Hoe dan ook moet er een typegoedkeuring gedaan worden en ik betwijfel of de Duitse versie hierin meegenomen wordt. Dus ik zou er niet nu eentje aanschaffen met het oog hem straks legaal te kunnen rijden (al zal de pakkans wel een stuk lager worden als er veel legale steps rondrijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Via de comments op Indiegogo ben ik er achter gekomen dat er iemand is die al heeft uitgevogeld hoe de 25km/h versie naar 30km/h op te krikken. Ene Charles therin / theron op Facebook. Echter heb ik geen Facebook. Iemand hier ?

Hij staat in de order, begin oktober verwacht ik hem

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 323199 op 09-09-2019 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn dank ( en van alle andere mensen die er naar zoeken ) is groot @xbeam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 14:03
Alleen was ik zo slim om meteen de firmware te updaten toen ik de xiaomi app installeerde :(
Nu al 100km gedaan met de 365 pro en zeer tevreden ervan.
Enkel jammer dat je naar mate de batterij zakt veel minder power hebt. Vooral te merken bergop en bij het vertrekken.

[ Voor 49% gewijzigd door gvrsnor op 10-09-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:04:
[...]

Wat zoek je? Een M365 of een Pro of iets anders?

M365 voor 328 incl shipping uit polen (2-5 dagen op je deurmat)
https://www.gearbest.com/...m_source=tt_de&aid=171752
als je Goodie cashback gebruikt krijg je nog 5,5% terug.
En te langzaam met bestellen, kost nu weer $539 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prosperot schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:31:
[...]

En te langzaam met bestellen, kost nu weer $539 :O
Niet alleen dat, uitverkocht ook.

Maarja, als je er een week over doet om op "add to cart" te drukken dan wil je hem ook niet echt hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deukie
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-04-2023
Nou dan ga je toch gewoon lekker direct voor die pro? Scheelt schermpje wisselen en flashen etc.. Nu 455,50, leuke prijs vanuit Polen/Duitsland (wel verzendkosten, klein tientje):

https://www.gearbest.com/...l?wid=2000001#goodsDetail

[ Voor 9% gewijzigd door deukie op 10-09-2019 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Nogmaals, zullen we commentaar over moderatie buiten het topic houden?

@Basmans Trouwens Pagina’s terug staan nog veel Meer linkjes over het tune/tweaken of opvoeren van de scooter. Dat is ook ook hoe ik ze heb gevonden. Dus gewoon even bij andere terug lezen als je nog meer linkjes over opvoeren wil.

[ Voor 137% gewijzigd door deepbass909 op 10-09-2019 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:38:
[...]

Niet alleen dat, uitverkocht ook.

Maarja, als je er een week over doet om op "add to cart" te drukken dan wil je hem ook niet echt hebben
Jumping to conclusions.... het storneren van mn lopende bestelling bij banggood duurde wat langer dat dat ze zeiden....

Maar ik wacht wel ff tot ze weer goedkoper worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-06 15:02

lasharor

7 december 2004

Hele treintocht door Europa later en moet zeggen dat het gebruik van Lime in de grote steden best wel aardig gaat. Een keer zo'n step kapot gereden (hij hield er gewoon mee op; incl rare geluiden) dus geloof niet dat ze veel verdienen op mij maar afgezien daarvan is het best wel een prima vervoersmiddel in de grote stad. Makkelijk om een aantal kilometer af te leggen en je hoeft niet moeilijk te doen met taxi's etc.

In Praag ben ik er geloof ik een keer vanaf gestapt omdat ik niet tegen het getril van die step kon op kiezelstenen. Afgezien daarvan was de ervaring vrij goed (zeker op asfalt). Heb me wel een beetje gestoord aan het feit dat de steps eigenlijk overal geplaatst worden zonder dat mensen echt erover na denken. Wat mij betreft zouden ze een minimale afstand van toeristische attracties moeten instellen. Wil je een keer een foto maken van een mooi gebouw staan er 20 steps van verschillende aanbieders voor...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:13

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Modbreak:Mensen, de regels zijn vrij duidelijk. Er zijn voldoende manieren om feedback te geven op modereer-acties. Dat kan door de moderator te DM'en of door het publiekelijk aan te kaarten in het feedback-topic. In het topic zelf is daar in ieder geval geen plek voor

Ik heb de laatste twee reacties van @Basmans en @bottom line even verplaatst naar dat feedback-topic, nu on-topic hier weer verder aub :)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 10-09-2019 17:21 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verplaatst naar het juiste topic ben ik akkoord mee!
.oisyn schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:18:
[modbreak]Mensen, de regels zijn vrij duidelijk. Er zijn voldoende manieren om feedback te geven op modereer-acties. Dat kan door de moderator te DM'en of door het publiekelijk aan te kaarten in het feedback-topic. In het topic zelf is daar in ieder geval geen plek voor

Ik heb de laatste twee reacties van @Basmans en @bottom line even verplaatst naar dat feedback-topic, nu on-topic hier weer verder aub :)[/]

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gezien het artikel over de stint mogen we bij goedkeuring van stepjes er niet met zn tienen op. :Y)
https://www.nu.nl/binnenl...t-afgekeurd-door-rdw.html

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:33
groggy schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:22:
Gezien het artikel over de stint mogen we bij goedkeuring van stepjes er niet met zn tienen op. :Y)
https://www.nu.nl/binnenl...t-afgekeurd-door-rdw.html
Het RDW:
"De maximale constructiesnelheid van een van de drie beoordeelde voertuigen bedraagt 20 kilometer per uur. De RDW adviseert om de maximale constructiesnelheid te beperken tot 17 kilometer per uur, omdat bij uitwijktesten is gebleken dat het voertuig bij hogere snelheden en een ongunstige belading (vier tot vijf kinderen aan één zijde) kantelgevaar vertoont"
Nou maximum snelheid met 3 km/u omlaag brengen en gaan, lijkt mij?

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zojuist eerste lekke band en stom om niet eerder binnenbandjes op voorraad te hebben besteld. Wellicht is het nog te plakken of wordt het bestellen bij een NL webshop.

Iemand advies voor goede binnenbandjes van bv Ali? Ik zie namelijk nogal veel verschillenden, misschien dat iemand anders ze al geprobeerd heeft ;p. Dan is het niet gek om alvast een paar te bestellen voor de volgende x.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:53
xileS schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:52:
Zojuist eerste lekke band en stom om niet eerder binnenbandjes op voorraad te hebben besteld. Wellicht is het nog te plakken of wordt het bestellen bij een NL webshop.

Iemand advies voor goede binnenbandjes van bv Ali? Ik zie namelijk nogal veel verschillenden, misschien dat iemand anders ze al geprobeerd heeft ;p. Dan is het niet gek om alvast een paar te bestellen voor de volgende x.
Als het goed is heb je 2 reservebanden erbij gekregen. Zoniet heb ik er in Delft nog wel een paar extra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henryvank
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-03-2021
Succes met het wisselen van je band.
Is wel een dingetje weet ik uit eigen ervaring. Om te voorkomen dat je snel weer een lekke band oploopt, kun je overwegen om het product ‘slime tire-sealant’ of soortgelijk aan te brengen.

henry

• xileS
  • Niet online
Boinkie schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:21:
[...]

Als het goed is heb je 2 reservebanden erbij gekregen. Zoniet heb ik er in Delft nog wel een paar extra.
Nope bij deze versie zaten geen reserve banden bij helaas.

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 03:23
Kort vraagje nu ik sinds kort naar stepjes zit te kijken; als jullie bijvoorbeeld naar een supermarkt gaan, nemen jullie de step mee naar binnen of laat je die buiten met een slot staan?

Kan me namelijk voorstellen dat je niet in alle situaries de step mee naar binnen kan nemen, maar vraag me af of het niet riskant is qua diefstal of vandalisme om hem buiten te laten staan.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xamsix schreef op donderdag 12 september 2019 @ 23:40:
Kort vraagje nu ik sinds kort naar stepjes zit te kijken; als jullie bijvoorbeeld naar een supermarkt gaan, nemen jullie de step mee naar binnen of laat je die buiten met een slot staan?

Kan me namelijk voorstellen dat je niet in alle situaries de step mee naar binnen kan nemen, maar vraag me af of het niet riskant is qua diefstal of vandalisme om hem buiten te laten staan.
Ik heb daarvoor een klein schijfremslotje met zo'n rood kabeltje waarmee ik hem aan een fietsenrek oid kan vastzetten.

Je kan hem ook met de app "op slot" zetten maar dan til je hem nog steeds zo mee natuurlijk, hij "stept" alleen niet en piept dan.

Is meer om opportunist-diefstal tegen te gaan want echt veel stelt het niet voor natuurlijk, slotje was een paar eu op AliExpress.

disclaimer: ik woon in Helsinki en criminaliteit is hier zowiezo heel laag, ik laat hem ook vaak zat compleet zonder slot en zonder appslot 5min staan als ik de winkel in ga en dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01:27

Zelf neem ik hem altijd mee in de winkel. Gewoon ingeklapt in een winkelwagen leggen en mijn kleine boodschappen doen. Zou hem zelf nooit buiten op slot zetten in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurenvS
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 27-02 15:57

Ik heb een U-slot die ik boven het voorwiel erdoor heen haal en dan aan een paal vast zet. Af en toe neem ik hem ook wel mee de winkel in.

Helaas kom ik de laatste tijd helemaal niet meer met mijn step bij de supermarkt aangezien ik hem binnen heb staan. Het risico voor een 300+ euro boete en mogelijke inbeslagname is voor mij toch iets te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 03:23
Thanks voor de duidelijke antwoorden! Denk dat ik hier in Amsterdam dan inderdaad de step ook overal mee naar binnen zou (proberen) te nemen. Verder ga ik nog even wachten met aanschaf totdat de steps worden gelegaliseerd. Ik zie er behoorlijk wat voordelen van!

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jochemd13

Destijds paste een AH boodschappenmandje precies op het platform van de Xiaomi EUNI, dus die reed ik gewoon aan mijn hand de winkel in :+ . Moest ik ergens iets uit het schap pakken kon ik de step gewoon rechtop neerzetten ('parkeerstand' van de EUNI is iets anders dan bij de M365 oid.)

Voor een grote boodschap is het niet ideaal, al neem ik aan dat je dat ook niet snel met een step zult doen.

In ieder geval naast enthousiaste en nieuwsgierige mensen was er eigenlijk niemand die er moeilijk om deed.

[ Voor 5% gewijzigd door Jochemd13 op 13-09-2019 17:51 ]

• xileS
  • Niet online
henryvank schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:37:
Succes met het wisselen van je band.
Is wel een dingetje weet ik uit eigen ervaring. Om te voorkomen dat je snel weer een lekke band oploopt, kun je overwegen om het product ‘slime tire-sealant’ of soortgelijk aan te brengen.
Had idd al begrepen dat het echt een rotklus kon zijn. En idd het was echt een drama, maar ik ben blij dat het gelukt is uiteindelijk.

Op dit filmpje: YouTube: Как быстро поменять камеру в электросамокате Xiaomi M365 / How to ch... leek het zo makkelijk met tiewraps, maar eraf krijgen ging al zeer moeizaam.

Oorzaak van de lek was een klein stukje glas die nog in de buitenband zat. Binnenband was nog prima te plakken dit x, aangezien het een klein gaatje was.

Ik heb een banden plak set gehaald bij de Action, maar met die tools icm met wat tiewraps lukte ook net niet helemaal. De tools waren te flexibel, maar heb uiteindelijk het laatste stuk met een schaar erin kunnen wringen.

Deze https://s.click.aliexpress.com/e/lBenchQu binnenbanden zijn wat duurder dan andere banden die ik zie op Ali, maar zijn geloof ik een stuk dikker. Wellicht bestel ik die alvast als reserve. Snap alleen niet waarom de voor en achterband verschillend zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door xileS op 14-09-2019 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 08:48
xileS schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 00:20:
[...]

Had idd al begrepen dat het echt een rotklus kon zijn. En idd het was echt een drama, maar ik ben blij dat het gelukt is uiteindelijk.

Op dit filmpje: YouTube: Как быстро поменять камеру в электросамокате Xiaomi M365 / How to ch... leek het zo makkelijk met tiewraps, maar eraf krijgen ging al zeer moeizaam.

Oorzaak van de lek was een klein stukje glas die nog in de buitenband zat. Binnenband was nog prima te plakken dit x, aangezien het een klein gaatje was.

Ik heb een banden plak set gehaald bij de Action, maar met die tools icm met wat tiewraps lukte ook net niet helemaal. De tools waren te flexibel, maar heb uiteindelijk het laatste stuk met een schaar erin kunnen wringen.

Deze https://s.click.aliexpress.com/e/lBenchQu binnenbanden zijn wat duurder dan andere banden die ik zie op Ali, maar zijn geloof ik een stuk dikker. Wellicht bestel ik die alvast als reserve. Snap alleen niet waarom de voor en achterband verschillend zijn.
Na 1000 km heb ik achter voor de 2e keer lek gereden. Ik kreeg er 2 buiten en binnenbanden bij toen ik hem kocht. Ik heb de binnenband geplakt en er weer op gedaan. En dit keer voor het eerst de buitenband ook vervangen. (En gelijk reserve order gedaan bij aliEX)
Is bij fietsbanden de heilige regel nooit met bandenlichters de band erop zetten, hier is het simpel noodzakelijk. Het beste natuurlijk met keiharde plastic variant maar die heb ik niet. Gewoon afgehaald met 3 stalen lichters en ook er weer op gezet. Wel de velg met wat handzeep ingesmeerd om de nieuwe buitenband er wat soepeler op te krijgen.
Leg het wiel op een oude handdoek, zorg dat het loopvlak in de juiste richting erop legt :)) En gebruik je voeten om het deel wat je er al op gelegd hebt erop te houden. En dan oppompen naar 2.5 bar als je 80 weegt en 3 bar als je 90 kilo weegt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1238282

Het blijkt dat de politie in Den Bosch en omstreken (Vught ook) zijn gebrieft om de focus te leggen op de stepjes. Oftewel het in beslag nemen van.
Zelf ook ervaren door (terwijl ik wist van deze heksenjacht van de politie. Want echte criminaliteit is natuurlijk veel te gevaarlijk voor deze softe boykes) even de straat uitgestept. Bij afstappen kwam er een politiewagen naast me rijden. Erg bedenkelijk kijkend maar waarschijnlijk hebben ze geen "heterdaadje" in hun dagverslagje kunnen rapporteren. Dus ze hebben mij moeten laten gaan waarna ze nog twee keer langs kwamen rijden.
Het blijft toch een zielige vertoning en ergens ook plaatsvervangende schaamte voor onze wetsdienaren. Dit terwijl heel Europa (mvg Nederland en Engeland) om is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1238282 schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:11:
Het blijkt dat de politie in Den Bosch en omstreken (Vught ook) zijn gebrieft om de focus te leggen op de stepjes. Oftewel het in beslag nemen van.
Zelf ook ervaren door (terwijl ik wist van deze heksenjacht van de politie. Want echte criminaliteit is natuurlijk veel te gevaarlijk voor deze softe boykes) even de straat uitgestept. Bij afstappen kwam er een politiewagen naast me rijden. Erg bedenkelijk kijkend maar waarschijnlijk hebben ze geen "heterdaadje" in hun dagverslagje kunnen rapporteren. Dus ze hebben mij moeten laten gaan waarna ze nog twee keer langs kwamen rijden.
Het blijft toch een zielige vertoning en ergens ook plaatsvervangende schaamte voor onze wetsdienaren. Dit terwijl heel Europa (mvg Nederland en Engeland) om is.
Als je daar plaatsvervangende schaamte voor hebt dan moet je je fatsoensnormen misschien nog eens een keer of 3 nakijken - een wetsdienaar die de wet niet zou dienen kan net zo goed thuis blijven.

-----------

Ik heb inmiddels 1050+ km op de M365 Pro staan, hier wat gegevens over de besparing, maar ook problemen en gedachten :
-Besparing: 1050km op de step betekend +-1400 auto-km's bespaard (want mijn route is ruim 33% langer met de auto) op woon werk verkeer.
Met een verbruik van 1 op 10 (als ik geluk heb) diesel met hier een prijs van zo'n 1.40 per liter, 196 euro aan diesel bespaard, en een hoopje uitstoot. Daarnaast bespaar ik hiermee mijn werkgever zo'n 100 euro per week aan parkeerkosten.

-Problemen: Een keer op m'n plaat gegaan, maar daar kon de step niets aan doen. Een bij kwam in mijn nek gevlogen en stak direct die prettige angel in mn nek, daar grijp je dan naar maar dat was iets te enthousiast met 30km/h. Schade: remhendeltje a 6 euro en wat krasjes (op zowel de M365Pro als op mij :+ )
Kwaliteit: dat is toch wel een dingetje. Ik kan me voorstellen dat als dit masaal aan iedereen-en-zn-moeder verkocht gaat worden er veel ongelukken gaan gebeuren.
1:scharnier veel te veel speling met verloop van tijd
2:scharnierbout die er volledig uit kwam tijdens het rijden, geen loctite erop of niets! Kon een val nog net voorkomen
3:kabeltje naar het achterlicht open en bloot en binnen no time kapot, dat is al jaren bekend, waarom daar niks aan gedaan Xiaomi??? Oplossen kost 3 euro voor een beugeltje.

Kwa lekke banden heb ik het getroffen, nog nooit een gehad. Mijn achterband is inmiddels vervangen voor een massieve variant maar omdat dat zo'n K werk was heb ik besloten de voorband pas te doen als 'ie lek gaat. :+

De batterij gaat nog steeds even goed mee als toen hij nieuw was.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 16-09-2019 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1238282

Wat heeft fatsoen met de wet dienen te maken?? Denk dat jij een beter vergelijk had kunnen maken. Dus wellicht moet jij nog je teksten 3 x nakijken ;-)
Je hebt gelijk door te zeggen dat ze de wet moeten dienen alleen blijft het beschamend om te zien dat er stepjes worden opgeladen en even verderop in het nachtleven mensen dronken in de auto stappen. En neem maar van mij aan dat ik dit vaak zie gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1238282 schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:19:
Wat heeft fatsoen met de wet dienen te maken?? Denk dat jij een beter vergelijk had kunnen maken. Dus wellicht moet jij nog je teksten 3 x nakijken ;-)
Je hebt gelijk door te zeggen dat ze de wet moeten dienen alleen blijft het beschamend om te zien dat er stepjes worden opgeladen en even verderop in het nachtleven mensen dronken in de auto stappen. En neem maar van mij aan dat ik dit vaak zie gebeuren.
Als je je wetsdienaren dus wilt ontlasten, zodat ze die drunk-drivers kunnen aanhouden, lijkt het me verstandig om niet willens en wetens op je (verboden) step te gaan. Hoeven ze aan jou geen tijd te verspillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Anoniem: 472287 schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:42:
[...]

Als je je wetsdienaren dus wilt ontlasten, zodat ze die drunk-drivers kunnen aanhouden, lijkt het me verstandig om niet willens en wetens op je (verboden) step te gaan. Hoeven ze aan jou geen tijd te verspillen :)
och, al die ondeugdelijke fietsen laten ze ook gewoon rijden.

Welke fietsen bedoel ik? Nou, race-fietsen. Veel zonder bel of verlichting terwijl dit toch wel deugdelijk moet zijn. Vreemd genoeg gedogen ze dat wel.

Tuurlijk die zijn niet rechtstreeks verboden, maar ze zijn volgens de wet wel ondeugdelijk uitgerust en op die manier dus illegaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

flessuh schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:11:
[...]

och, al die ondeugdelijke fietsen laten ze ook gewoon rijden.

Welke fietsen bedoel ik? Nou, race-fietsen. Veel zonder bel of verlichting terwijl dit toch wel deugdelijk moet zijn. Vreemd genoeg gedogen ze dat wel.

Tuurlijk die zijn niet rechtstreeks verboden, maar ze zijn volgens de wet wel ondeugdelijk uitgerust en op die manier dus illegaal. ;)
Dat is waar - maar het spotten van een missende bel of verlichting is toch een stukje lastiger dan het spotten van een compleet ander vervoersmiddel. Je ziet op een rot-afstand of iemand op een step staat of op een fiets zit. Of er een bel of verlichting op die fiets zit is lastiger te zien op afstand.

Daarnaast worden er in Nederland wel degelijk een hoop boetes uitgedeelt voor fietsen zonder verlichting _/-\o_ een boete voor fietsen zonder bel, das een goeie, heb ik denk ik nog nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Anoniem: 472287 schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:14:
[...]

Dat is waar - maar het spotten van een missende bel of verlichting is toch een stukje lastiger dan het spotten van een compleet ander vervoersmiddel. Je ziet op een rot-afstand of iemand op een step staat of op een fiets zit. Of er een bel of verlichting op die fiets zit is lastiger te zien op afstand.

Daarnaast worden er in Nederland wel degelijk een hoop boetes uitgedeelt voor fietsen zonder verlichting _/-\o_ een boete voor fietsen zonder bel, das een goeie, heb ik denk ik nog nooit gehoord.
een niet-gemotoriseerde step mag anders wel zover ik weet. :P Dat verschil is een stuk lastiger te zien.
Misschien heb ik daarom eigenlijk nog nooit last gehad; ik step 80% van de tijd zelf mee zodat de motor minder hoeft te doen... en met alle bochten/fietstunnels hier rijd ik toch niet zoveel op een constante snelheid waardoor het opvalt dat het een gemotoriseerde step is. (denk ik dan maar, ben al best vaak voorbij/tegemoet gereden door politie op de fiets of in de auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

flessuh schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:20:
[...]

een niet-gemotoriseerde step mag anders wel zover ik weet. :P Dat verschil is een stuk lastiger te zien.
Misschien heb ik daarom eigenlijk nog nooit last gehad; ik step 80% van de tijd zelf mee zodat de motor minder hoeft te doen... en met alle bochten/fietstunnels hier rijd ik toch niet zoveel op een constante snelheid waardoor het opvalt dat het een gemotoriseerde step is. (denk ik dan maar, ben al best vaak voorbij/tegemoet gereden door politie op de fiets of in de auto)
Das waar, dat mag wel, maar hoeveel niet-gemotoriseerde steppen zie jij in het dagelijks leven in gebruik? Ik zie ze in ieder geval amper to niet, kinderen die in de wijk spelen daargelaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jugger naut
Vandaag in een zo goed als lege Intercity Direct aangesproken door de conducteur of ik wel een fietskaartje had.. Mijn step stond opgeklapt uit de weg op een balkon. Ik vroeg de beste meneer of dat dit een fiets is en hij zei: "Nee het is een step, maar hij is wat groter dan een vouwfiets".

Uiteindelijk heeft hij een foto genomen. Deze zou hij naar zijn manager sturen en hij verzekerde mij dat ik binnenkort moet gaan betalen...

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
jugger naut schreef op maandag 16 september 2019 @ 17:33:
Vandaag in een zo goed als lege Intercity Direct aangesproken door de conducteur of ik wel een fietskaartje had.. Mijn step stond opgeklapt uit de weg op een balkon. Ik vroeg de beste meneer of dat dit een fiets is en hij zei: "Nee het is een step, maar hij is wat groter dan een vouwfiets".

Uiteindelijk heeft hij een foto genomen. Deze zou hij naar zijn manager sturen en hij verzekerde mij dat ik binnenkort moet gaan betalen...

8)7
Wat zijn de afmetingen van je step? Lees overal dat 'handbagage' van max 85x85x85cm altijd mee mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 15:04

ktf

Hallo allen,

Om me eens te verdiepen in de legaliteit van e-steps was ik op zoek naar de relevante wetsartikelen. In de OP lees ik het volgende
deepbass909 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:55:
Dit staat in schril contrast met wat er in de Europese Wetgeving omschreven staat met betrekking tot deze elektrische steps. Wanneer een step (of een ander vervoersmiddel met elektrische motor) de snelheid van 25km/uur niet (kan) overschrijden, valt dat in dezelfde categorie als de elektrische fiets. En hebben dus deze alternatieve vervoersmiddelen (monowheel, hoverboard, E-step) ook dezelfde toelatingen en voordelen als een elektrische fiets.
Bovenstaande kan ik niet terugvinden. Ik heb gezocht in EU verordening 168/2013, maar daar staan e-bikes en e-steps specifiek uitgesloten.

Ik heb ook een mooie pagina met EU-regelgeving rondom 2-wielers gevonden, maar daar vind ik niets relevants.

Is er iemand die het genoemde in de OP kan aanwijzen in de Europese wetgeving? Is er inderdaad EU-wetgeving waar Nederland mee achterloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:38
jugger naut schreef op maandag 16 september 2019 @ 17:33:

8)7
Groter dan een vouwfiets... Ja denk het ook 8)7 |:(

• Techkiwi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-07-2022
Ik heb laatst aan een maat van mij die al jaren conducteur is gevraagd of ik er gratis mee mocht reizen in de trein, en hem ingeklapt laten zien en hij zei dat het geen probleem zou moeten zijn??een inklapbare fiets mag ook zonder extra kosten.
Beetje vreemd dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WindowsME
ktf schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:35:
Hallo allen,

Om me eens te verdiepen in de legaliteit van e-steps was ik op zoek naar de relevante wetsartikelen. In de OP lees ik het volgende

[...]

Bovenstaande kan ik niet terugvinden. Ik heb gezocht in EU verordening 168/2013, maar daar staan e-bikes en e-steps specifiek uitgesloten.

Ik heb ook een mooie pagina met EU-regelgeving rondom 2-wielers gevonden, maar daar vind ik niets relevants.

Is er iemand die het genoemde in de OP kan aanwijzen in de Europese wetgeving? Is er inderdaad EU-wetgeving waar Nederland mee achterloopt?
Ik heb een aantal posts terug wat dingen proberen uiteen te zetten over de wetgeving rondom e-steps, dat zou je al wat meer inzicht moeten geven in hoe het nu precies zit.

Kort gezegd: e-steps (en bepaalde e-bikes) vallen niet onder de EU 168/2013 die jij aanhaalt. De crux zit hem in het feit dat er op dit moment juist geen EU wetgeving is voor dit soort e-steps, waardoor ieder land voor zichzelf regels mag bepalen voor het gebruik ervan op de openbare weg.

Wat er in de OP staat klopt dus in feite niet; welke EU wetgeving hebben andere landen al overgenomen dan?, contrast met welke EU wetgeving? Die is er (nog) helemaal niet. Het is nu allemaal op landelijk niveau geregeld. In NL heet de toelating hiervoor 'Aanwijzing Bijzondere Bromfiets'.

Waarom kunnen ze dan überhaupt hier verkocht vraag je je af? Dat is omdat ze wel CE markering hebben, waardoor ze voldoen aan bepaalde veiligheidseisen en vrij verhandeld kunnen worden. Maar dat biedt niet meteen toegang tot de openbare weg. Dat zijn echt twee aparte zaken.

Wij als consumenten (ik zou er ook per direct één aanschaffen als ik hem legaal kon gebruiken) zitten met de pech dat NL na de Stint behoorlijk zware eisen stelt, oftewel het erg onaantrekkelijk is voor e-step fabrikanten om een NL'se goedkeuring (Aanwijzing) aan te vragen...

krissie100 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:42:
[...]

Groter dan een vouwfiets... Ja denk het ook 8)7 |:(
Ik denk dat het een beetje licht aan met welk been de conducteur uit bed gestapt is :+

• telenut
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Is er ook een topic voor elektrische éénwielers? :-) Die zullen er in NL nog niet veel zijn vermoedelijk.. maar veel Belgen zitten ook op tweakers en rijden met een EUC (Electric UniCycle)....

[ Voor 13% gewijzigd door telenut op 18-09-2019 14:45 ]

• GekkePrutser
  • Niet online
Ehm wat is een EUC? Zelfs een DDG search vindt niks relevants?

Google komt met: Erasmus University College

En dat zal het niet zijn. Dus @telenut graag iets meer uitleg over de term euc

• telenut
  • Nu online
GekkePrutser schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:34:
Ehm wat is een EUC? Zelfs een DDG search vindt niks relevants?
Term nog niet zo gekend dus, heb het aangepast :-) Meeste belgen en nederlanders kennen het als een monowheel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-03 17:34

fewips

Huurautospecialist

Vandaag was het moment dan daar, na honderden kilometers in half Europa plezier (en een dikke aanrijding op het fietspad geschept in Hamburg), een motoragent (nee eigenlijk twee) die voor me omkeerden en vroegen of ik wilde stoppen. Kort verhaal nog korter: u bent niet verzekerd? Dan krijgt u een boete. Zijn collega vertelde over een e-mail dat ze geen boetes zonder inbeslagname mochten doen dus er werden meteen collega's opgetrommeld die 'm met de auto kwamen halen. U bent gewaarschuwd, Amsterdammers!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FdWIEZMcXk97OsdZukG0czIA/thumb.jpg

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

1 boete voor de verzekering?

Spijtig, en helaas te verwachten, het kan niet goed blijven gaan.

Haal je weer een nieuwe step als de toekomstige regels het wel toelaten?

• fewips

fewips

Huurautospecialist

Boete ontvang ik nog inderdaad op basis van missende verzekering. Er komt sowieso een nieuwe, vraag is vooral wanneer ik weer in Spanje ben. Minder rijden in het centrum van Amsterdam wellicht (maar daar woon ik). Overleggen met @Spiller die er nog eentje heeft liggen. 450km gedeeld door 350 euro, plus de boete natuurlijk ;-]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:47
fewips schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:54:
Er komt sowieso een nieuwe, vraag is vooral wanneer ik weer in Spanje ben.
Gewoon bij domeinen terugkopen voor weinig t.z.t. :D

• henryvank
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-03-2021

henry

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 15:04

ktf

WindowsME schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:51:
Ik heb een aantal posts terug wat dingen proberen uiteen te zetten over de wetgeving rondom e-steps, dat zou je al wat meer inzicht moeten geven in hoe het nu precies zit.
Aha, ik had gewoon beter moeten zoeken in dit topic dus O-)

Wat vinden jullie eigenlijk van de plaats op de weg van e-steps met een toelating? Een gewone step mag op de stoep, een elektrische niet. Toch denk ik dat veel mensen de e-step in de binnenstad graag in voetgangersgebieden zouden willen gebruiken. Ervaringen?

• jugger naut
fewips schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:33:
Vandaag was het moment dan daar, na honderden kilometers in half Europa plezier (en een dikke aanrijding op het fietspad geschept in Hamburg), een motoragent (nee eigenlijk twee) die voor me omkeerden en vroegen of ik wilde stoppen. Kort verhaal nog korter: u bent niet verzekerd? Dan krijgt u een boete. Zijn collega vertelde over een e-mail dat ze geen boetes zonder inbeslagname mochten doen dus er werden meteen collega's opgetrommeld die 'm met de auto kwamen halen. U bent gewaarschuwd, Amsterdammers!
[Afbeelding]
Is er nog kans dat je die step terug krijgt of gaat ie op de vuilstort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Zonde man!

Ik hoop dat het hier in Deventer nog rustig blijft voorlopig. Ik moet zeggen dat ik in de afgelopen jaren nog nooit iemand op een step heb gezien.
Misschien dat dat helpt.
[Afbeelding]

• fewips

fewips

Huurautospecialist

jugger naut schreef op woensdag 18 september 2019 @ 18:19:
[...]

Is er nog kans dat je die step terug krijgt of gaat ie op de vuilstort?
Ik reken daar zeker niet op (dat ik 'm nog zal terugzien). Maar ik houd jullie op de hoogte, ik ken nog wel een advocaat dus zal me zeker even verdiepen in de mogelijkheden wanneer de beschikking op de deurmat valt. In de goeie ouwe tijd mocht ik m'n scooter gewoon weer komen ophalen zonder uitlaat, hoe dat nu zit, vraag ik me af ;-]

Anoniem: 1235946

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 1235946 op 19-09-2019 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
telenut schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:48:
[...]

Term nog niet zo gekend dus, heb het aangepast :-) Meeste belgen en nederlanders kennen het als een monowheel.
Oooh die dingen.

Die zie je hier in Barcelona af en toe wel, ze zijn net als de steps niet verboden. Maar ze zijn minder handig als daadwerkelijk vervoermiddel, je hebt geen enkele houvast. Ik zie ze alleen voetstaps in wandelstraten gebruikt worden (wanneer je net zo goed kan lopen dus). Op het fietspad met redelijke snelheden zie ik ze echt nooit. Net als die hoverboards trouwens. Leuk speelgoed maar meer niet. Daar hebben ze ook niet de actieradius voor.

Een step is toch wel een heel stuk handiger.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 18-09-2019 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L1NO_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-06 16:31
fewips schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:54:
Boete ontvang ik nog inderdaad op basis van missende verzekering. Er komt sowieso een nieuwe, vraag is vooral wanneer ik weer in Spanje ben. ... 450km gedeeld door 350 euro, plus de boete natuurlijk ;-]
Centrum, centrum is ook wel gevaarlijk, hoe leuk het ook is. (Enkele keer door de 9 straatjes, geinig.) Ik pak in west alleen fietspaden zonder aangrenzende autowegen en woonwijken. Werk-woon verkeer.

Balen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• telenut
  • Nu online
GekkePrutser schreef op woensdag 18 september 2019 @ 21:41:
[...]

Oooh die dingen.

Die zie je hier in Barcelona af en toe wel, ze zijn net als de steps niet verboden. Maar ze zijn minder handig als daadwerkelijk vervoermiddel, je hebt geen enkele houvast. Ik zie ze alleen voetstaps in wandelstraten gebruikt worden (wanneer je net zo goed kan lopen dus). Op het fietspad met redelijke snelheden zie ik ze echt nooit. Net als die hoverboards trouwens. Leuk speelgoed maar meer niet. Daar hebben ze ook niet de actieradius voor.

Een step is toch wel een heel stuk handiger.
Totaal niet mee eens eigenlijk...
De range is veel groter. 50 km en meer... Veel compacter. Ik schuif hem gewoon onder de zetel op de trein. Zeer snel te gebruiken, in tegenstelling tot plooifietsen. En snelheid is ook geen probleem, meer dan 30 km/h. En dan heb ik nog een traag model...

En je hebt nog eens beide handen vrij ook :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevindb15
Tip ga alsjeblieft in bezwaar! Je boete word hoogstwaarschijnlijk kwijt gescholden en je krijgt je step terug al veel het zelfde gehoord van euc !! Het is de moeite waard denk ik zelf.
[Afbeelding]

• GekkePrutser
  • Niet online
telenut schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:25:
[...]

Totaal niet mee eens eigenlijk...
De range is veel groter. 50 km en meer... Veel compacter. Ik schuif hem gewoon onder de zetel op de trein. Zeer snel te gebruiken, in tegenstelling tot plooifietsen. En snelheid is ook geen probleem, meer dan 30 km/h. En dan heb ik nog een traag model...

En je hebt nog eens beide handen vrij ook :-)
Okee dan hebben we het niet over dezelfde.

Die ik hier zie hebben alleen een wiel en twee kleine klepjes om op te staan. Totaal geen ruimte voor enige serieuze accu.

Kan je eens een foto laten zien van de jouwe?

• Dxue
  • Laatst online: 10-06 16:35

Dxue

PSN:EvilDrunk

GekkePrutser schreef op woensdag 18 september 2019 @ 23:18:
[...]

Okee dan hebben we het niet over dezelfde.

Die ik hier zie hebben alleen een wiel en twee kleine klepjes om op te staan. Totaal geen ruimte voor enige serieuze accu.

Kan je eens een foto laten zien van de jouwe?
YouTube: Adam Savage Builds a Onewheel Electric Skateboard!
ik gok iets als deze, heb je direct een idee waar alles zit :P

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Pagina: 1 ... 22 ... 46 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.