.
[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 1235946 op 19-09-2019 18:18 ]
Ik woon ook in Deventer en heb er 1 in de schuur staan maar durf er niet mee naar buitenAnoniem: 323199 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 18:22:
Zonde man!
Ik hoop dat het hier in Deventer nog rustig blijft voorlopig. Ik moet zeggen dat ik in de afgelopen jaren nog nooit iemand op een step heb gezien.
Misschien dat dat helpt.
[...]
Natuurlijk ga ik in bezwaar, (ik vind het verschillend kijken naar zo'n ding vergeleken met een elektrische fiets echt onzin) zal jullie ook op de hoogte houden. Ik reken er zeker niet op dat ie terugkomt, maar ach, kan ik kijken naar een mooier model. We zien het wel! Niets te verliezen!Kevindb15 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:59:
Tip ga alsjeblieft in bezwaar! Je boete word hoogstwaarschijnlijk kwijt gescholden en je krijgt je step terug al veel het zelfde gehoord van euc !! Het is de moeite waard denk ik zelf.
[...]
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
nope, is deze: https://www.ewheels.com/p...ong-16-electric-unicycle/Dxue schreef op donderdag 19 september 2019 @ 00:42:
[...]
YouTube: Adam Savage Builds a Onewheel Electric Skateboard!
ik gok iets als deze, heb je direct een idee waar alles zit
Dit lijkt me daarentegen een stuk gevaarlijker dan een steptelenut schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:24:
Is er ook een topic voor elektrische éénwielers? :-) Die zullen er in NL nog niet veel zijn vermoedelijk.. maar veel Belgen zitten ook op tweakers en rijden met een EUC (Electric UniCycle)....
[ Voor 16% gewijzigd door Randleman op 19-09-2019 12:52 ]
Evenwicht houden is moeilijker, maar verder veel minder gevoelig voor putten en borduren. Ik ben nog niet gevallen met mijn laatste model! Toch al 1000 km gedaanRandleman schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:51:
[...]
Dit lijkt me daarentegen een stuk gevaarlijker dan een step. Totaal geen houvast en geen mogelijkheid om het ding tegen te houden met een stuur als hij op hol slaat (zoals een step) of als er wat anders gebeurt.
Houden zotelenut schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:24:
[...]
Evenwicht houden is moeilijker, maar verder veel minder gevoelig voor putten en borduren. Ik ben nog niet gevallen met mijn laatste model! Toch al 1000 km gedaan
AMD Ryzen 7 7800X3D | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | 64GB 6000Mhz RAM | Samsung CRG49"
Ehm die heeft hij net 3 posts voor de jouwe gelinktAnoniem: 1235946 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:51:
[...]
Na de verkoop van mijn Ninebot One E+ ben ik op zoek naar een nieuwe EUC.
Welke heb jij, en ben je daar tevreden over? Heb je ideeën/adviezen over andere?
[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 19-09-2019 17:09 ]
Anoniem: 323199
Randleman schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:28:
[...]
Ik woon ook in Deventer en heb er 1 in de schuur staan maar durf er niet mee naar buiten. Wat zijn jouw ervaringen in Deventer?
Anoniem: 323199 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:38:
Tot dusver goed. Ik woon in de binnenstad, maar zoek het ook niet echt op ( ik ga niet tijdens winkeltijden door de stad crossen ) en als je de wouten ziet gewoon meesteppen. En als ze "HALT" roepen, doen alsof je doof bent en er tussenuit knijpen.
[...]
Ik hoor vaker: "Gewoon meesteppen".. Hoe step jij mee als je 25 km/h gaat? Ga je dan doen alsof en proberen de agent wijs te maken dat hij absoluut geen snelheid kan inschatten of rem je heel erg af?Anoniem: 323199 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:38:
Tot dusver goed. Ik woon in de binnenstad, maar zoek het ook niet echt op ( ik ga niet tijdens winkeltijden door de stad crossen ) en als je de wouten ziet gewoon meesteppen. En als ze "HALT" roepen, doen alsof je doof bent en er tussenuit knijpen.
[...]
Ik step vooral met optrekken en heuvel op ook gewoon mee. Ik sta ook iets anders op de step als ik mee wil steppen dan als ik rustig er op sta. maar met 25 km/h is het prima mee te steppen, alleen op constante snelheid doet het mee steppen gewoon weinig tot niks.jugger naut schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 07:46:
[...]
Ik hoor vaker: "Gewoon meesteppen".. Hoe step jij mee als je 25 km/h gaat? Ga je dan doen alsof en proberen de agent wijs te maken dat hij absoluut geen snelheid kan inschatten of rem je heel erg af?
jugger naut schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 07:46:
[...]
Ik hoor vaker: "Gewoon meesteppen".. Hoe step jij mee als je 25 km/h gaat? Ga je dan doen alsof en proberen de agent wijs te maken dat hij absoluut geen snelheid kan inschatten of rem je heel erg af?
NiceAnoniem: 323199 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:38:
[...]
Balen. Ik heb hier in West wel een paar gehad die een paar keer mij aankeken, maar nog nooit een ijverige diender gehad die zin had om daar tijd in te steken.fewips schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:33:
Vandaag was het moment dan daar, na honderden kilometers in half Europa plezier (en een dikke aanrijding op het fietspad geschept in Hamburg), een motoragent (nee eigenlijk twee) die voor me omkeerden en vroegen of ik wilde stoppen. Kort verhaal nog korter: u bent niet verzekerd? Dan krijgt u een boete. Zijn collega vertelde over een e-mail dat ze geen boetes zonder inbeslagname mochten doen dus er werden meteen collega's opgetrommeld die 'm met de auto kwamen halen. U bent gewaarschuwd, Amsterdammers!
[Afbeelding]
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
fewips schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:33:
Vandaag was het moment dan daar, na honderden kilometers in half Europa plezier (en een dikke aanrijding op het fietspad geschept in Hamburg), een motoragent (nee eigenlijk twee) die voor me omkeerden en vroegen of ik wilde stoppen. Kort verhaal nog korter: u bent niet verzekerd? Dan krijgt u een boete. Zijn collega vertelde over een e-mail dat ze geen boetes zonder inbeslagname mochten doen dus er werden meteen collega's opgetrommeld die 'm met de auto kwamen halen. U bent gewaarschuwd, Amsterdammers!
[Afbeelding]
Anoniem: 320788
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 21-09-2019 19:25 ]
Doe niet zo uit de hoogte. Fijne avondAnoniem: 323199 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:03:
Zeg Emiel
Quote;
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.
Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.
Dus niet zo zuur doen, dank.
[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 323199 op 21-09-2019 19:32 ]
Inmiddels geen, denk ik naar aanleiding van het onderstaande bericht en de kamervragen.
Te veel eisen vermoed ik zomaar.groggy schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:21:
Waar moet een verzekering/verzekeraar juridisch aan voldoen? Anders kunnen we zelf een verzekering in het leven roepen kosten 10 euro maximale uitkering 1 euro
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 21-09-2019 21:49 ]
Amsterdam, "industriegebied" contactweg. Ik ben beboet met het onverzekerd rijden, dit kan oplopen tot €380? Misschien heeft er iemand al eens bezwaar gemaakt?Anoniem: 320788 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:50:
@L1NO_
Waarvoor heb je de boete gekregen? Verzekering of on gekeurd voertuig?
En ik gok Amsterdam? Dan valt misschien te zeggen of bezwaar nuttig is.
Dat huidige regelgeving niet voorziet in het gebruik betekend niet dat dit niet zou of moeten veranderen. Deze gedachten komen niet zomaar uit de lucht komt vallen gezien de talrijke succesvolle adopties met de e-step. Dit alles is op z'n minst oubollig te noemen.Anoniem: 320788 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:50:
@L1NO_
Als jou motivatie was dat het in dld wel mag, dan had je van mij de zelfde reactie gekregen...:) Dus wat was je motivatie?
(Persoonlijk vind ik dat je niet in bezwaar moet gaan.) je weet dat het niet mag, je doet het toch. Jammer helaas. Gepakt.
Rijbewijsplicht gaat daar niks aan veranderen. Dan gaat Lime een portaal maken waar je eenmalig je rijbewijs valideert en vervolgens alsnog je ding onbeperkt kan doen.PWM schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:37:
De onvoorspelbare handhaving is een probleem. Maar gezien mijn ervaringen in wereldsteden, in EU en US, weet ik ook niet of we er blij moeten zijn als men ze gaat toestaan. Ik ken een niet nader te noemen bedrijf, wat klaar staat om een recordaantal steps in Amsterdam te plaatsen op de dag dat het mag (om hun concurrenten af te zijn, maar wie weet staan die ook klaar).
Doe mij maar een rijbewijsplicht voor de steps.
welk rapport heb jij gelezen? Want het laatste rapport dat ik heb gelezen, gaf in elk geval de schuld niet aan gas en rem hendels.Anoniem: 323199 schreef op zondag 22 september 2019 @ 22:54:
Maar hey, daar scoor je geen punten mee, zeker niet na dat iemand het verschil tussen gas en rem even door elkaar haalde voor de spoorbomen.
[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 22-09-2019 23:49 ]
Eigenaren toestaan verzekerd te kunnen rondsteppen betekend niet dat verhuur bedrijven de steps mogen neerzetten. Ik zie de step zelf niet graag als verhuur losstaan op straat, chaos.PWM schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:37:
... weet ik ook niet of we er blij moeten zijn als men ze gaat toestaan. Ik ken een niet nader te noemen bedrijf, wat klaar staat om een recordaantal steps in Amsterdam te plaatsen op de dag dat het mag (om hun concurrenten af te zijn, maar wie weet staan die ook klaar).
Hier in Barcelona zijn ze daar ook streng op. Je mag ze hier alleen in fietsenrekken zetten (zijn hier niet meer dan een soort horizontale balk). Je moet zelfs elke keer een foto maken als bewijs dat je dat echt gedaan hebt, en zoniet moet je voor de scooter betalen als hij in beslag genomen wordt.L1NO_ schreef op zondag 22 september 2019 @ 23:47:
[...]
Eigenaren toestaan verzekerd te kunnen rondsteppen betekend niet dat verhuur bedrijven de steps mogen neerzetten. Ik zie de step zelf niet graag als verhuur losstaan op straat, chaos.
[ Voor 24% gewijzigd door GekkePrutser op 23-09-2019 01:23 ]
Iedereen is altijd genadig aan de agent zijn moment geldend humeur en je toebedeelde gunfactor.Anoniem: 320788 schreef op zondag 22 september 2019 @ 23:41:
@L1NO_ heb je tekst gelezen, en ik moet zeggen dat je er met de opmerking van de agent en de boete genadig bent afgekomen.
Er is handelsruimte om te bedingen op je aanhouding en gevolgen door de ruimte die een agent uitademt.Anoniem: 320788 schreef op zondag 22 september 2019 @ 23:41:
@L1NO_
Waarom zou je deze discussie met hem willen voeren? Hij heeft gewoon de opdracht om er op te letten indien mogelijk, en helaas was het mogelijk.
De mini cross brommertjes waren dan ook niet in gebruik door buurlanden, want; niet ontworpen als vervoersmiddel, hebben geen CE keurmerk, vaak zelfbouw en dit alles speelde vooral voor 2019.Anoniem: 320788 schreef op zondag 22 september 2019 @ 23:41:
@L1NO_
... Toen ik de helft jonger was waren die mini cross brommertjes een hit. Geen goedkeuring geen verzekering. En volgens mij zijn er weinig mensen onder de boete uitgekomen ...
Dit was ook niet onderdeel van mijn betoog.Anoniem: 320788 schreef op zondag 22 september 2019 @ 23:41:
@L1NO_
je zou natuurlijk aan kunnen tonen dat niemand de step wil verzekeren en misschien ziet de rechter dat ook,. Maar ik verwacht van niet.
Graag mijn blog electricfelix.com als fotobron noemen, gezien ik de step ook heb (had) om te testen in combinatie met andere vormen van elektrisch rijden zoals elektrische auto's. Voor de rest uitstekend natuurlijk, deel de link!Kevindb15 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:56:
Heb je er bezwaar tegen als ik je foto gebruik voor op de Instagram pagina van legaal rijden? Komt een stukje over de politie bij te staan.
[...]
[ Voor 20% gewijzigd door Jochemd13 op 23-09-2019 23:12 ]
De eerste URL valt me wel héél zwaar tegen: wat een waardeloos bereikJochemd13 schreef op maandag 23 september 2019 @ 23:09:
Deze is wel leuk om hier te vermelden. Het is net geen step, of een scooter, maar in Nederland wel legaal mee te rijden: https://www.esmaster.nl/vouwbare-e-scooters
Well aardig duur, maar dat automatisch inklappen is wel echt
Tevens ook een (legale in NL?) elektrische step: https://www.esmaster.nl/p...es-master-u1-black-yellow
Ja het bereik is nogal meh, er kan wel een extra accu bij (á €240...) maar standaard meer kilometers had voor de prijs best gemogen.nst6ldr schreef op maandag 23 september 2019 @ 23:27:
[...]
De eerste URL valt me wel héél zwaar tegen: wat een waardeloos bereik
Tweede URL vind ik niet per se lelijk, maar trapondersteuning betekent dat het voor mij geen vervanging kan zijn voor de auto.
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Bird heeft verschillende steps. Waaronder een M365 rebrand.GekkePrutser schreef op maandag 23 september 2019 @ 01:15:
[...]
Overigens gebruiken Reby en Bird geen gewone consumentensteps hier. Het zijn speciale extra zware huurmodellen. Dit is die Bird gebruikt, schijnt door "Electrisan" gemaakt te worden. Die van Reby zijn helemaal zwaar. Maar voor eigen gebruik heb je dat niet nodig.
Ja, maar ook weer niet road legal.Anoniem: 323199 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:48:
Via segway.nl is de pre-order nu ook uitverkocht. Nieuwe prijs; 800 piek.
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Ik ben het niet met je eens. Ik moet er niet aan denken dat de politie niet langer handhaaft op snelheidsovertredingen, door rood rijden, doorrijden na aanrijding, foutparkeren, geluidsoverlast/burengerucht, etc. Allemaal zaken waar geen kwaad in schuilt, maar die wel vervelend of gevaarlijk zijn.L1NO_ schreef op zondag 22 september 2019 @ 08:42:
Ik zie liever dat de politie zich met taken voorziet waar kwaad in schuilt
De reden dat een voertuig verzekerd moet zijn is niet vanwege de schade die je aan jezelf toebrengt, maar aan anderen. Immers, in het verkeer ben je altijd met velen. De wetgever heeft bepaald dat een voertuig dat spierkracht benodigd voor de aandrijving (step, fiets, skates) niet verzekeringsplichtig is en alle voertuigen die anders aangedreven worden (brommer, e-step) dat wel zijn. De e-bike valt onder strikte voorwaarden (maximaal 25km/h en alleen ondersteuning als de berijder trapt) onder het eerste kopje. Sommigen hier zouden die grens graag oprekken, sommigen niet, maar je moet ergens een grens trekken.Zo kan je (veel)drugs gebruiken, bunjee-jumpen of andere gevaarlijke activiteiten ondernemen en dan nog wel verzekerd zijn.
Jochemd13 schreef op maandag 23 september 2019 @ 23:09:
Deze is wel leuk om hier te vermelden. Het is net geen step, of een scooter, maar in Nederland wel legaal mee te rijden: https://www.esmaster.nl/vouwbare-e-scooters
Well aardig duur, maar dat automatisch inklappen is wel echt
Tevens ook een (legale in NL?) elektrische step: https://www.esmaster.nl/p...es-master-u1-black-yellow
In theorie zouden wij als beschaaft volk zelf in staat moeten zijn om dergelijke zaken zelf af te handelen of de lo-fi zaken te kunnen overdragen aan bijvoorbeeld een wijkwacht en pas bij excessen de politie in te schakelen. Huisarts, ziekenhuis.ktf schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:01:
Ik ben het niet met je eens. Ik moet er niet aan denken dat de politie niet langer handhaaft op ... Allemaal zaken waar geen kwaad in schuilt, maar die wel vervelend of gevaarlijk zijn.
De kans bestaat uiteraard dat je met 25km een kind voor z'n sokken rijd in het park. Maar dat had een fietser ook gedaan. Eventueel bestaat er de mogelijkheid dat je de step een zwieper hebt kunnen geven en zo het kind hebt kunnen missen.ktf schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:01:
De reden dat een voertuig verzekerd moet zijn is niet vanwege de schade die je aan jezelf toebrengt, maar aan anderen. Immers, in het verkeer ben je altijd met velen. De wetgever heeft bepaald dat een voertuig dat spierkracht benodigd voor de aandrijving (step, fiets, skates) niet verzekeringsplichtig is en alle voertuigen die anders aangedreven worden (brommer, e-step) dat wel zijn. De e-bike valt onder strikte voorwaarden (maximaal 25km/h en alleen ondersteuning als de berijder trapt) onder het eerste kopje. Sommigen hier zouden die grens graag oprekken, sommigen niet, maar je moet ergens een grens trekken.
Anoniem: 323199 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:15:
[...]
Heb ik dat ergens gezegd? Of bedoel je het als toevoeging?
@Basmans zie mijn post van vorige week. Alleen bedoel ik nu middag ipv avond.
Dat is ook wel logisch, toeristen hebben incidenteel vervoer nodig, een local die regelmatig van A naar B moet die koopt een OV abonnement of een eigen fiets/scooter. Zelfde reden dat locals ook niet zo vaak in de taxi zitten.me1299 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:29:
Het valt wel op dat er enkel toeristen op de stepjea reden.
Is deze step echt legaal hier in NL?flessuh schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:43:
Hmm, vreemd dat die U1 wel legaal zou zijn, kan zo niet veel verschillen ontdekken met de "gangbare" steps namelijk.
Kerel, je hebt het maar moeilijk.groggy schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:03:
[...]
[...]
@Basmans zie mijn post van vorige week. Alleen bedoel ik nu middag ipv avond.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 323199 op 24-09-2019 14:24 ]
Nee volgens het RDW, en nee volgens het ministerie van infra. Misschien dat een modje deze URL kan toevoegen aan de rode box hieronder, aangezien dit soort vragen vaker de revue passeren en het antwoord best wel voor handen ligt maar men niet de moeite wil nemen om 2 seconden te googlen.
[ Voor 4% gewijzigd door nst6ldr op 24-09-2019 14:32 ]
Ja het is ook allemaal zo duidelijk met de wetgeving en het is uiteraard ook zo dat er een "laatst bijgewerkt op" datum staat aangegeven op die pagina's waardoor je zeker weet dat de info die daar staat actueel is.nst6ldr schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:31:
[...]
Nee volgens het RDW, en nee volgens het ministerie van infra. Misschien dat een modje deze URL kan toevoegen aan de rode box hieronder, aangezien dit soort vragen vaker de revue passeren en het antwoord best wel voor handen ligt maar men niet de moeite wil nemen om 2 seconden te googlen.
Een vin nummer kan gewoon in de fabriek in het frame gezet worden.flessuh schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:36:
Overigens is de andere vraag dan; hoe komen ze dan aan een VIN nummer voor zo'n step? Aangezien ze er bij zetten dat die er op zit![]()
Zo proberen ze in ieder geval de schijn te wekken dat deze wel mag
Voor de zekerheid heb ik ze een mailtje gestuurd hoe ze zien dat deze volledig legaal te gebruiken is NL, hij lijkt namelijk toch niet helemaal toegestaan te zijn, to be continued...flessuh schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:36:
Overigens is de andere vraag dan; hoe komen ze dan aan een VIN nummer voor zo'n step? Aangezien ze er bij zetten dat die er op zit![]()
Er staat nergens dat het alsnog legaal isJochemd13 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:24:
[...]
Voor de zekerheid heb ik ze een mailtje gestuurd hoe ze zien dat deze volledig legaal te gebruiken is NL, hij lijkt namelijk toch niet helemaal toegestaan te zijn, to be continued...
[ Voor 20% gewijzigd door klaasvaakjes op 24-09-2019 18:12 ]
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Zojuist bedacht ik een ander voorbeeld: fietsverlichting. Dit wordt m.i. slecht gehandhaafd (ik heb vroeger 35.000km op en neer naar school gefietst, en ben nooit een controle tegengekomen). Ik vind het verschrikkelijk vervelend als ik in de auto zit en een fietser eigenlijk te laat zie omdat die geen verlichting aan heeft. Dit is zo'n typische controle waarbij de overtreder zoiets roept als 'ga boeven vangen!', maar als de persoon in kwestie aangereden wordt is het nooit hun schuld.L1NO_ schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:32:
In theorie zouden wij als beschaaft volk zelf in staat moeten zijn om dergelijke zaken zelf af te handelen of de lo-fi zaken te kunnen overdragen aan bijvoorbeeld een wijkwacht en pas bij excessen de politie in te schakelen.
Nogmaals, er moet ergens een grens getrokken worden. Die grens ligt bij wat met een 'motorrijtuig' noemt. Enkel elektrische fietsen zijn dus motorrijtuigen die hiervan zijn uitgezonderd.De kans bestaat uiteraard dat je met 25km een kind voor z'n sokken rijd in het park. Maar dat had een fietser ook gedaan. Eventueel bestaat er de mogelijkheid dat je de step een zwieper hebt kunnen geven en zo het kind hebt kunnen missen.
Het antwoord:klaasvaakjes schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:46:
[...]
Er staat nergens dat het alsnog legaal is
Weet niet hoe ze het voor elkaar gekregen hebben, maar het lijkt er op dat deze step als 'scootmobiel' wel degelijk legaal op de weg mag. Na wat zoekwerk zie ik dat de regels over scootmobiels niet heel uitgebreid op het internet vermeld worden, op maximale afmetingen na dan. Ook hebben deze blijkbaar geen rijbewijs nodig terwijl ze flink hard mogen rijden, zie: https://www.scoot2be.nl/informatie/wet-en-regelgeving/Bedankt voor je mail.
De U1 is verzekerbaar onder de categorie scootmobiel.
Voor een scootmobiel is geen kenteken nodig, aan de categorie scootmobiel worden beperkte constructie en technische eigen gesteld waaraan de U1 wel voldoet.
Het is niet nodig om mindervalide te zijn om een scootmobiel te besturen.
Als een E-step aan de eisen van de RDW voor scootmobielen voldoet is het mogelijk om deze WA te verzekeren.
Het is een maas in de wet, het zelfde geld als voor de biro deze worden ook als scootmobiel verzekerend en daardoor vele voordelen met zich mee brengt.
Iedere fabrikant kan natuurlijk een reeks cijfers in een brommer/motor/auto/elektrische step rammen. Dat betekend nog niet dat het een legaal voertuig isflessuh schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:36:
Vaak bu'j te bang!
< dit stukje webruimte is te huur >
Oke, heel interessant. Ik geloof het alleen niet. Immers, zou een Stint dan ook niet gewoon als gehandicaptenvoertuig mogen worden gekeurd?Jochemd13 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:06:
Weet niet hoe ze het voor elkaar gekregen hebben, maar het lijkt er op dat deze step als 'scootmobiel' wel degelijk legaal op de weg mag. Na wat zoekwerk zie ik dat de regels over scootmobiels niet heel uitgebreid op het internet vermeld worden, op maximale afmetingen na dan. Ook hebben deze blijkbaar geen rijbewijs nodig terwijl ze flink hard mogen rijden, zie: https://www.scoot2be.nl/informatie/wet-en-regelgeving/
Let op! Ik garandeer zelf niet dat deze step legaal te gebruiken is op de Nederlandse openbare wegen.
Zelf ben ik benieuwd hoe dit verder in zijn werking gaat, ik ga in ieder geval bij het RDW informeren hoe dit precies zit.
Je kan de ES2 inderdaad inklappen en dan op zijn voorwiel voor je uit rollen (als een soort kruiwagen). Zo vervoer ik hem regelmatig korte stukjes als ik 'm niet wil tillenaex351 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:21:
Hoe is de portabiliteit van de M365 en de ES2? Beide kunnen ingeklapt worden en op een marketing plaatje van de ES2 zag ik dat je deze ook als een soort van rollkoffer achter je kan meeslepen. Alleen los van deze afbeelding, zie ik dit nergens verder terug.
Klopt dit? Of is enige optie om de ES2 te tillen net als de M365?
Ik doe meestal achter me als er een klein afstandje is dat ik hem meerolMorphweasel schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:44:
[...]
Je kan de ES2 inderdaad inklappen en dan op zijn voorwiel voor je uit rollen (als een soort kruiwagen). Zo vervoer ik hem regelmatig korte stukjes als ik 'm niet wil tillen
Not sure of de M365 dit ook kan, lijkt me eigenlijk van wel, alleen steekt het stuur dat dichtgeklapt minder uit, dus dat lijkt me iets minder praktisch (afgaande op plaatjes, ik hem m zelf niet)
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Ik weet niet of het al gepost is (ik lees af en toe mee hier), maar ik zag vorige week een waarschuwing op de site voor de m365. Weet niet meer of het een terug roep actie was of waarschuwing. Misschien heeft dat ook te maken met die lichtkabel?JunkO schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:26:
Blijkbaar heeft Xiaomi de ontwerpfout wat betreft het fragiele kabeltje van het achterlicht aangepakt. Er zit nu een metalen plaatje ter bescherming overeen waardoor deze niet meer beschadigd kan raken door het achterwiel.
Ik had gelijk met het bestellen van de step zo'n 3D geprint beugeltje met beschermplaatje besteld op Aliexpress en kwam achter de fix bij het loshalen van het spatbord. Toch gek dat ik dit nergens op fora heb terug kunnen vinden, neem aan dat er inmiddels een hele batch van die gemodificeerd steps rondrijden.
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Bedoel je die recall die in de topicwarning staat?Dxue schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:39:
[...]
Ik weet niet of het al gepost is (ik lees af en toe mee hier), maar ik zag vorige week een waarschuwing op de site voor de m365. Weet niet meer of het een terug roep actie was of waarschuwing. Misschien heeft dat ook te maken met die lichtkabel?
Dat is al een hele oude toch?bottom line schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:41:
[...]
Bedoel je die recall die in de topicwarning staat?
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Dat gaat over de schroef in het scharnier. Iets heel anders dusDxue schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:51:
Ughh, die hele topicwarning gemist, omdat ik een quote gebruikte... Excuus en mag verwijderd worden
Waar heb je deze gekocht en voor hoeveel?remcoXP schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:37:
ik heb sinds een week een xiaomi cicyle. mooi ding, alleen slaat de motor niet aan en ondersteund hij niet.
nu dus een traditionele vouwfiets zonder ondersteuning.
iemand hier ervaring mee? want op internet is er niet heel veel te vinden, op een rus na die een filmpje heeft hoe de controller te openen. maar dat kan ik nog niet doen ivm garantie.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Geen verbeterde versie, maar een andere versie.aex351 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:26:
Van wat ik lees is de ES2 de betere/verbeterde versie over de M365. Alleen zie ik nergens de ES2 verkocht worden voor.een bedrag rondom de 300 euro. Het lijkt wel steeds minimaal 400/500 euro te zijn. Alleen de M365 heb ik voor 360 euro kunnen vinden. Op Alternate zelfs voor 399 euro.
Iemand een idee?
Aan de Rechtbank Amsterdam
Parnassusweg 22
1076 AV Amsterdam
t.a.v. strafgriffie
Amsterdam, 26 september 2019
Geachte Rechtbank, Beklag art. 552 A WvSv
Op 18 september j.l. is mijn elektrische step in beslag genomen, zie bijgaand kopie van het bewijs van
ontvangst waarin de specificatie is opgenomen. Anders dat hierin wordt vermeld is dit bewijs niet op
18 september aan mij afgegeven, maar eerst gisteren per post aan mij verzonden. Vandaar dat eerst
nu dit beklag kan worden ingediend.
Ik maak bij deze bezwaar tegen de inbeslagneming. Een reden daarvoor wordt niet vermeld. De
surveillant merkte echter op dat er sprake was van onverzekerd rijden met de step. Als zou blijken
dat dit een strafbaar feit oplevert, dan ben ik bereid een boete te betalen (mits redelijk).
Daaraan voeg ik wel toe dat deze steps in veel Europese landen ruim worden gebruikt (in Spanje
bijvoorbeeld, waar ik hem kocht). In Nederland zijn ze (nog) niet verzekerbaar. Ik zou mij best willen
verzekeren, want het is een heel handzaam vervoermiddel, geruisloos en uitstootvrij. Vergelijk
bijvoorbeeld met een elektrische vouwfiets die wel op de weg mag, maar waarvoor geen
verzekeringsplicht geldt.
Ik verzoek daarom teruggave van de step. De bevestiging van behandeling zie ik gaarne tegemoet.
Hoogachtend,
Anoniem: 472287
Behalve het gekke gebruik van de nederlandse taal is dat natuurlijk een kansloos verzoek. Je wilt hem terug omdat je hem niet KON verzekeren. Duh, je kan hem niet verzekeren omdat je er niet mee de weg op mag.fewips schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:29:
Vorige week werd naast het Amstelhotel in Amsterdam mijn Xiaomi in beslag genomen. De agent beloofde 'bewijs van beslaglegging' af te leveren later die middag. Dat werd een week later. Net terug van de rechtbank waar ik mijn bezwaar heb ingediend.
[...]
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:51:
[...]
Behalve het gekke gebruik van de nederlandse taal
(kom je toevallig uit België?) is dat natuurlijk een kansloos verzoek. Je wilt hem terug omdat je hem niet KON verzekeren. Duh, je kan hem niet verzekeren omdat je er niet mee de weg op mag.
Nee, ik kom niet uit Belgique. Er is geen enkele reden dat ik niet door mijn eigen huis zo mogen rijden met de Xiaomi voor de rest van mijn leven. Er zijn ook genoeg mensen die boetes hebben gehad en naar huis mochten lopen met de step.Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:51:
[...]
Behalve het gekke gebruik van de nederlandse taal is dat natuurlijk een kansloos verzoek. Je wilt hem terug omdat je hem niet KON verzekeren. Duh, je kan hem niet verzekeren omdat je er niet mee de weg op mag.
Hebben ze je in je eigen huis aangehouden op je step?fewips schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 17:07:
[...]
Nee, ik kom niet uit Belgique. Er is geen enkele reden dat ik niet door mijn eigen huis zo mogen rijden met de Xiaomi voor de rest van mijn leven. Er zijn ook genoeg mensen die boetes hebben gehad en naar huis mochten lopen met de step.
Voor de deur inderdaad.Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:31:
[...]
Hebben ze je in je eigen huis aangehouden op je step?
Nee, dat dacht ik al
Mijne is gelukkig niet ingenomen, het is ook slecht weer dus hij blijft voorlopig binnen.fewips schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:29:
Vorige week werd naast het Amstelhotel in Amsterdam mijn Xiaomi in beslag genomen. De agent beloofde 'bewijs van beslaglegging' af te leveren later die middag. Dat werd een week later. Net terug van de rechtbank waar ik mijn bezwaar heb ingediend.
[...]
Dat mag altijd en dat weet ik. Zag er vandaag weer een paar vrolijk rijden.L1NO_ schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:25:
[...]
Mijne is gelukkig niet ingenomen, het is ook slecht weer dus hij blijft voorlopig binnen.
Als ik commentaar mag uiten op je bezwaar; het bevat geen enkele wettelijke aanknoping om te betwisten. Het geeft weinig tot geen kans tot geldig bezwaar.
Ondanks je poging, lees ik een brief zonder onderbouwing (wat een andere Tweaker ook al aangaf). In de rechtbank kijken ze naar de regels. En eigenlijk het enige wat jij nu zegt is dat je het er niet mee eens bent. Ja dat is leuk zullen ze denken maar daarvoor moet je naar Den Haag.fewips schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:29:
[...]
Anoniem: 949015
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 949015 op 01-10-2019 00:12 ]
Die afstand, met jou gewicht en vlakke fietspaden, ga je zeker wel halen op de M365 Pro. Die gaan tegenwoordig voor zo'n 450-500eu.Anoniem: 949015 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 00:10:
Ik weet niet of het hier de juiste plaats is om advies te vragen, maar ach het is al laat. ^^
Ik ben al geruime tijd van plan om een elektrische step aan te schaffen. Alleen is het er tot nog toe nog niet van gekomen om me daar echt mee bezig te houden. Waar ik kortweg gezegd naar op zoek ben is een step die een effectieve autonomie heeft van 25-30+ km. Ik las van de m365 dat die officieel 30 km autonomie heeft, maar als ik wat reviews lees dan blijkt die met moeite 15 km autonomie te halen op volle accu. Omdat ik de step waarschijnlijk niet erg vaak ga gebruiken wil ik er ook niet al te veel geld aan geven. Kan je überhaupt wel een degelijke step vinden voor een redelijke prijs van 300-500€ waarmee je verder kan dan om de hoek en terug? Rekening houdende met dat ik 65kg weeg en de fietspaden hier bijna altijd vlak zijn.
Volgens mij is er wel duidelijkheid. Het mag niet.kbm_sterdam schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:12:
Na een tijdje mee te hebben gelezen hier om wat ervaringen op te doen over het hoe en wat van de elektrische step, kan ik melden dat ik zojuist in amsterdam centrum ben staande gehouden, maar vooral uit interesse. Ik rijd namelijk met een verzekeringsplaatje (unigarant) ze hebben eigenlijk alleen wat vragen gesteld, foto’s gemaakt en vonden het een zeer interessante casus, aldus de agent. Ik heb geen boete gekregen, step is ook niet in beslag genomen. Toch adviseren ze er niet op te rijden, omdat de RDW goedkeuring ontbreekt. Ze gingen ook contact opnemen met unigarant omdat het volgens de politie geen scootmobiel is. Ik ben verder niet in discussie gegaan en heb volledige medewerking verleend.
We kwamen alledrie tot de conclusie dat het tijd wordt dat er met wetgeving eindelijk eens duidelijkheid moet gaan komen!
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq