Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 24 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
driel24 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:53:
[...]

Volgens mij is er wel duidelijkheid. Het mag niet.
Maar dat is alleen niet wat wij willen horen (hoop wel dat ze snel van mening veranderen).
Dat een bedrijf hem toch wil verzekeren, doet er volgens mij niets aan af.
Als het niet mag en het is allemaal heel duidelijk dan had de agent in kwestie een boete uitgeschreven en het voertuig in beslag genomen. Blijkbaar is het allemaal niet zo zwart en wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:46
magnifor schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:01:
[...]

Als het niet mag en het is allemaal heel duidelijk dan had de agent in kwestie een boete uitgeschreven en het voertuig in beslag genomen. Blijkbaar is het allemaal niet zo zwart en wit.
Hier staat het volgens mij duidelijk omschreven.
https://www.rdw.nl/partic...rische-steps-in-nederland

(Begrijp mij niet verkeerd. Ik hoop ook dat ze toegelaten worden.)

[ Voor 7% gewijzigd door driel24 op 01-10-2019 12:09 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Blijkbaar bestaat er dan nog steeds onduidelijkheid over de exacte wetgeving. En hoe actueel is deze lijst? Wordt er, zodra een een toestel toegelaten wordt, de desbetreffende pagina meteen bijgewerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbm_sterdam
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-11-2022
De agent in kwestie zei heel stellig: ik ga hier geen boete voor geven. Maar ze gingen het wel verder uitzoeken omdat het een interessant onderwerp is en dat ze duidelijkheid willen over deze ‘construcie’. Helaas gaan ze mij daar verder niet over informeren. Het blijft dus glad ijs! Wat volkomen logisch is natuurlijk.

Heb er inmiddels 700km opzitten, ik woon hartje centrum Amsterdam en ben zo vaak langs (motor) politie gereden, het moest een keer gebeuren maar wel bijzonder dat het niet eerder is gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 949015

Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 07:30:
[...]

Die afstand, met jou gewicht en vlakke fietspaden, ga je zeker wel halen op de M365 Pro. Die gaan tegenwoordig voor zo'n 450-500eu.
Is dat zowat de enige e-step rond de 500€ die zo'n redelijke autonomie heeft? Je hebt tegenwoordig zoveel merken dat je het bos door de bomen niet meer kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Anoniem: 949015 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:10:
[...]

Is dat zowat de enige e-step rond de 500€ die zo'n redelijke autonomie heeft? Je hebt tegenwoordig zoveel merken dat je het bos door de bomen niet meer kunt zien.
Niet de enige, wel de meest bekende/eenvoudigste.

Je hebt een hoop net gelanceerde, maar die zitten nog rond de 800.

Dan heb je de Ninebot ES2 die met ES4 battery upgrade ook die afstand wel haalt, maar die schijnt wat minder betrouwbaar te zijn en wat lastiger te vinden met de battery upgrade voor dat geld.

Das dan weer voornamelijk om dat de xiaomi het populairst is - veel in stock in EU. Heb hem zelf ook.

Let wel, ik weet niet waar je woont, maar ze worden in NL nog steeds in beslag genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:52:
[...]

Niet de enige, wel de meest bekende/eenvoudigste.

Je hebt een hoop net gelanceerde, maar die zitten nog rond de 800.

Dan heb je de Ninebot ES2 die met ES4 battery upgrade ook die afstand wel haalt, maar die schijnt wat minder betrouwbaar te zijn en wat lastiger te vinden met de battery upgrade voor dat geld.

Das dan weer voornamelijk om dat de xiaomi het populairst is - veel in stock in EU. Heb hem zelf ook.

Let wel, ik weet niet waar je woont, maar ze worden in NL nog steeds in beslag genomen.
De m365 pro is de enigste die zulke autonomie kan halen en minder kost dan 600€. Goedkoper ben ik geen enkele andere step tegengekomen. Maar ik vraag me af of dat niet ten koste gaat van andere zaken. Is het wel een degelijke en vooral veilige step? Ik zou absoluut niet graag tegen 25 km/u tegen de grond gaan omdat er ineens iets afbreekt of dergelijke.

Ik kan een m365 pro vinden voor 459€ op gearbest. Iemand ervaring met die website/verkoper? (https://www.gearbest.com/...410536.html?lkid=36125695)

En ik las dat er wel wordt aangeraden om allerlei extraatjes te kopen zoals een rubbertje om tussen de staaf te steken om een wiebelend stuur te voorkomen. Wat raden jullie aan?
Is daarnaast een helm echt aangeraden? Ik weet dat je erg lelijk kan vallen met zo'n kleine wieltjes, maar een helm is natuurlijk weer extra gesleur dat ik het liefst niet wil als ik bvb. even iets wil gaan drinken in de stad of naar de campus ga.

Ik weet dat het maximumgewicht voor op een step 100 kg is. Maar stel dat ik nu snel effe een vriend wil achterop nemen en hem wat verder af wil droppen. In hoeverre is het mogelijk om een totaalgewicht van max. 120-130 kg te vervoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henryvank
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-03-2021
Schiet niet op.....

https://www.tweedekamer.n...20over%20het%20bericht%20‘Tijdens%20vakantie%20gekochte%20e-step%20kan%20duur%20uitpakken%2C%20waarschuwen%20verzekeraars’.docx

henry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 949015 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:10:
Is het wel een degelijke en vooral veilige step? Ik zou absoluut niet graag tegen 25 km/u tegen de grond gaan omdat er ineens iets afbreekt of dergelijke.
[...]
Is daarnaast een helm echt aangeraden? Ik weet dat je erg lelijk kan vallen met zo'n kleine wieltjes, maar een helm is natuurlijk weer extra gesleur dat ik het liefst niet wil als ik bvb. even iets wil gaan drinken in de stad of naar de campus ga.
Aan de ene kant geef je veel om veiligheid en aan de andere kant toch weer niet? ;)

Je beantwoordt je vraag zelf al. Er is een risico. Als je met 25km/u tegen de grond gaat dan is dat niet fijn. Hoeft niet per se door een defect of je rijgedrag te komen.

Dus ja als je om veiligheid geeft zou ik het doen. Zeker als je 25km/u gaat rijden (de meeste mensen die ik hier zie rijden niet op de maximale snelheid) en al helemaal als je even 'wat gaat drinken' en daarna terug gaat op de step ;)
Anoniem: 949015 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:10:
[...]
Ik weet dat het maximumgewicht voor op een step 100 kg is. Maar stel dat ik nu snel effe een vriend wil achterop nemen en hem wat verder af wil droppen. In hoeverre is het mogelijk om een totaalgewicht van max. 120-130 kg te vervoeren?
Ik zag laatst dit filmpje:

Van iemand die 125kg was en ging offroaden met de M365 Pro (niet de gewone) en toch redelijk vooruit kwam en geen schade had aan het ding. Your mileage may vary :)

Heb er toen ff over nagedacht om er een te kopen toen die mediamarkt aanbieding hier lokaal was, maar uiteindelijk toch weer niet gedaan. Hij was ook heel snel uitverkocht.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 02-10-2019 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GekkePrutser schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 02:40:
[...]

Aan de ene kant geef je veel om veiligheid en aan de andere kant toch weer niet? ;)

Je beantwoordt je vraag zelf al. Er is een risico. Als je met 25km/u tegen de grond gaat dan is dat niet fijn. Hoeft niet per se door een defect of je rijgedrag te komen.

Dus ja als je om veiligheid geeft zou ik het doen. Zeker als je 25km/u gaat rijden (de meeste mensen die ik hier zie rijden niet op de maximale snelheid) en al helemaal als je even 'wat gaat drinken' en daarna terug gaat op de step ;)

[...]

Ik zag laatst dit filmpje: [YouTube: How Xiaomi M365 PRO is working when U are heavy over 100kg like 125Kg 🔥🍻🚀]
Van iemand die 125kg was en ging offroaden met de M365 Pro (niet de gewone) en toch redelijk vooruit kwam en geen schade had aan het ding. Your mileage may vary :)

Heb er toen ff over nagedacht om er een te kopen toen die mediamarkt aanbieding hier lokaal was, maar uiteindelijk toch weer niet gedaan. Hij was ook heel snel uitverkocht.
Over dat filmpje - vergis je niet met een "standaard" M365 Pro. Pirate is een toffe knutselaar, zijn M365 heeft onder andere een dubbele batterij (en ja, dat doet een hoop voor het vermogen, duurt een stuk langer voordat je een voltage drop krijgt), aangepaste firmware met meer vermogen, custom motorcooling en vast nog wat dingen die ik vergeten ben.

Als je het dan toch illegaal doet, ben je eigenlijk met zo'n Langfeite L8 (waar die ander in het filmpje op rijdt) beter af. Veel meer vermogen, hogere top, hoger bereik en hoger draaggewicht. Is zelf ook wel wat logger en zwaarder natuurlijk, en heeft een "begrenzer" dus je hoeft geen 45km/h te rijden.

Ik heb die L8 ook besteld. Wacht nog tot ie binnen komt. Slome railway post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 20:20
henryvank schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 23:36:
Schiet niet op.....

https://www.tweedekamer.n...20over%20het%20bericht%20‘Tijdens%20vakantie%20gekochte%20e-step%20kan%20duur%20uitpakken%2C%20waarschuwen%20verzekeraars’.docx
Iets fijnere link :)

Hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus kortweg: voor iemand zoals mij die zeker niet dagelijks de step zal gebruiken, quasi nooit offroad zal rijden, niet vaak boven het max toegelaten gewicht zal gaan, als ik hem gebruik er zo'n 20-30 km mee zal rijden en niet al te veel geld wil uitgeven, is een M365 pro de beste bang for the buck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 08:03
Ja, en die vraag is inmiddels paar keer beantwoord hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boinkie schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:03:
Ja, en die vraag is inmiddels paar keer beantwoord hier :)
Heb hem zonet besteld voor 460€ op gearbest. :) Eta 4-5 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 949015 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:31:
[...]

Heb hem zonet besteld voor 460€ op gearbest. :) Eta 4-5 dagen
Mooi prijsje :)

Tips:
-achterspatbord-houder
-schijfremslotje
-tasje voor lader aan stuur (handig maar niet noodzakelijk)
-rubber tussen scharnier stuur
-loctite en de schroefjes even nagaan na ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:37:
[...]

Mooi prijsje :)

Tips:
-achterspatbord-houder
-schijfremslotje
-tasje voor lader aan stuur (handig maar niet noodzakelijk)
-rubber tussen scharnier stuur
-loctite en de schroefjes even nagaan na ontvangst
Bedankt voor de tips, ga ik zeker een aantal van aanschaffen.
Misschien nog 2 vraagjes:
- Kan je de step überhaupt ooit veilig buiten achterlaten voor max enkele uurtjes? Je zegt een schijfremslotje, maar dan nog kan je het gewoon meenemen. Ik woon in Antwerpen, dus diefstal is hier eerder regel dan uitzondering.
- Nu het weer wat slechter weer begint te worden en waarschijnlijk niet lang meer zal duren vooraleer de eerste vriestemperaturen en sneeuw er aankomen. Ik neem aan dat je de step het best enkel maar kan gebruiken bij droog weer en hoogstens zeer lichte regenval?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 949015 op 02-10-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Anoniem: 949015 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:50:
[...]

- Nu het weer wat slechter weer begint te worden en waarschijnlijk niet lang meer zal duren vooraleer de eerste vriestemperaturen en sneeuw er aankomen. Ik neem aan dat je de step het best enkel maar kan gebruiken bij droog weer en hoogstens zeer lichte regenval?
Ik acht de kans groter dat je op je plaat gaat in de regen dan dat je step schade oploopt door regen/plassen.

Eventueel kan je dit proberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Regen is nog wel te doen zolang je niet door de bochten gaat als Schumacher. Bij gladheid zou ik hem laten staan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

- Kan je de step überhaupt ooit veilig buiten achterlaten voor max enkele uurtjes? Je zegt een schijfremslotje, maar dan nog kan je het gewoon meenemen. Ik woon in Antwerpen, dus diefstal is hier eerder regel dan uitzondering.
Regen gaat prima - comfort is dan meer een probleem. Je moet ook niet door 10cm diepe plassen gaan denk ik, maar ik heb zelf nog nooit last gehad met nat weer (afgezien van comfort, dus)

Kwa slotje zit er bij mijn schijfremslotje zo'n rood staaldraad-kabeltje waarmee je hem vast kan zetten aan een paal, fietsenrek, whatever.
Stelt niet zo heel veel voor natuurlijk, maar laat de opportunist-dief iig niet met je step weglopen.

Verder moet ik zeggen dat ik er kwa diefstal weinig over kan zeggen. Ik woon in Helsinki en hier is dat niet zo aan de orde, in ieder geval niet op de plaatsen waar ik kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 06:58:
[...]
Over dat filmpje - vergis je niet met een "standaard" M365 Pro. Pirate is een toffe knutselaar, zijn M365 heeft onder andere een dubbele batterij (en ja, dat doet een hoop voor het vermogen, duurt een stuk langer voordat je een voltage drop krijgt), aangepaste firmware met meer vermogen, custom motorcooling en vast nog wat dingen die ik vergeten ben.
Ja dat zegt hij ook, maar die ander rijdt op een M365 Pro zonder extra batterij. Kijk maar.

Hij had wel wat aanpassingen aan de firmware gedaan op die maar ik denk dat @Anoniem: 949015's vraag vooral over de mechanische stabiliteit ging met dit gewicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 11:44
[...]

Ik heb de normale M365, maar afgelopen jaar zat in de regen gereden, gaat zonder problemen.. Alleen ivm kleinere wielen die diepe plassen vermijden.
wbt Sneeuw, ik vond de step fijner in de sneeuw rijden dan met de fiets, banden zijn wat breder en je staat veel dichter bij de grond. ik heb dan ook het gros van de winter waar kon gewoon de step gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WindowsME
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-06 20:44
Nu dat de weersinvloeden hier ter sprake komen; ik dacht laatst toevallig aan al die Lime scooters in Duitse steden. Die worden in principe op willekeurige plekken op straat achtergelaten (of dat goed blijft gaan zal mij ontzettend benieuwen,maar da's een discussie op zich :P).

Maar weet iemand hoe dat zit met regen en koude?
Ik neem aan dat ze een bepaalde IP graad hebben, dus met regen komt dat wellicht nog wel goed. Maar wanneer het bijv. vriest zou er m.i. ook vorstschade kunnen ontstaan. Ook doen de koude temperaturen de accuduur geen goed, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
WindowsME schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:34:
Nu dat de weersinvloeden hier ter sprake komen; ik dacht laatst toevallig aan al die Lime scooters in Duitse steden. Die worden in principe op willekeurige plekken op straat achtergelaten (of dat goed blijft gaan zal mij ontzettend benieuwen,maar da's een discussie op zich :P).

Maar weet iemand hoe dat zit met regen en koude?
Ik neem aan dat ze een bepaalde IP graad hebben, dus met regen komt dat wellicht nog wel goed. Maar wanneer het bijv. vriest zou er m.i. ook vorstschade kunnen ontstaan. Ook doen de koude temperaturen de accuduur geen goed, toch?
De M365 heeft een IP54 rating dus stofdicht en kan tegen een plensbui. Of de tientallen M365 clones dat ook zijn durf ik niet te zeggen. Vorst lijkt me niet al te best voor al die bird/lime scooters die gewoon buiten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Randleman schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:32:
[...]

De M365 heeft een IP54 rating dus stofdicht en kan tegen een plensbui. Of de tientallen M365 clones dat ook zijn durf ik niet te zeggen. Vorst lijkt me niet al te best voor al die bird/lime scooters die gewoon buiten staan...
Ik denk eerlijk gezegd dat de winterse omstandigheden op straat met die kleine wielen met weinig profiel een slechtere invloed op de berijder zullen hebben dan op de step

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Een ondernemer die het wel gelukt is om een e-step op de weg te krijgen:
https://www.sprout.nl/art...oon-de-nederlandse-weg-op

Zal een interessante step zijn zolang er een verbod is voor de meer gangbare types (M356, etc). Zodra de wetgeving het toelaat om de modelletjes van de deelsteps toe te laten zal zijn omzet flink kelderen denk ik. Benieuwd of het uiteindelijk winstgevend is, met een prijs van €1700,- is deze step ook niet voor iedereen haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:45:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat de winterse omstandigheden op straat met die kleine wielen met weinig profiel een slechtere invloed op de berijder zullen hebben dan op de step
Dat wel ja maar dacht eerder aan de elektronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323199

--edit--

Nevermind.

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 323199 op 03-10-2019 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Randleman schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:52:
[...]

Dat wel ja maar dacht eerder aan de elektronica.
De batterij zal het wel wat minder lang doen, maar verder... M'n auto staat ook in -20 buiten en die doet het nog prima. Zolang je hem niet in een metersdiepe plas parkeert zal het allemaal wel meevallen. Je wilt met die temperaturen toch zowiezo je *%$& er niet afvriezen op een stepje. Op een fiets beweeg je nog, ik vind het hier rond de +4 al niet meer te doen om 14km enkele reis op de step te doen.

Over "naar z'n grootje geholpen" gesproken. Ik dacht gisteren dat de rem aanliep, maar het blijkt dat de lagers van de M365 pro het hebben opgegeven.

Ik moet daarbij wel toegeven dat ik vermoed dat de massieve achterband (en de montage daarvan) niet heeft meegeholpen aan de levensduur. Gelukkig kost een nieuw achterwiel met lagers 11 euro. Even bandje overzetten en klaar.

Ik hoop wel dat dit met de Langfeite L8 minder is, ik weet niet hoe makkelijk het is om die onderdelen te vinden.

p.s. dit was bij een km-stand van 1200km

Oh, en voor 443 heb je tegenwoordig een Pro, uit Duitsland, op je deurmat! Zelfde shop als ik hem vorig jaar (90 euro duurder) heb gekocht.

https://www.tomtop.com/p-...arehouse=DE&aid=97957&cr=

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 03-10-2019 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WindowsME
Bandeleros schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:47:
Een ondernemer die het wel gelukt is om een e-step op de weg te krijgen:
https://www.sprout.nl/art...oon-de-nederlandse-weg-op

Zal een interessante step zijn zolang er een verbod is voor de meer gangbare types (M356, etc). Zodra de wetgeving het toelaat om de modelletjes van de deelsteps toe te laten zal zijn omzet flink kelderen denk ik. Benieuwd of het uiteindelijk winstgevend is, met een prijs van €1700,- is deze step ook niet voor iedereen haalbaar.
Dat prijskaartje móet er dan ook aanhangen wil de producent investeringen terug verdienen. Ik heb het artikel gelezen en kan wel waardering opbrengen voor hun aanpak. Ze leggen de vinger op de juiste plek door te stellen dat de meesten het traject van goedkeuring zwaar onderschatten (ervaar ik persoonlijk ook met fabrikanten / importeurs waar ik vanuit mijn werkomgeving mee te maken krijg :/ ).

De V5 vind ik wel een mooi 'out of the box' concept, met het inklapbare zadel. Dankzij het zadel is het mogelijk geweest hem Europees goed te keuren als cat. L1e-B (goedkeuringsnummer = e13*168/2013*00646*00).

Echter, leuk dat inklapbare zadel... Maar mag dat ook op de openbare weg? Zadel opgeklapt, geen probleem. 100% legaal. Zonder... lijkt mij een interessante casus. Het voertuig gebruiken op een andere manier waarvoor die bedoeld is, is natuurlijk niet verboden. Er is ook m.i. niet direct iets in de NL'se Wegenverkeerswet dat zoiets zou kunnen verbieden. Het is min of meer iets als staand op je normale scooter rijden :+ ... Verboden? Nee (tenzij een handhaver het op een art. 5 wilt gooien).

Maar hoe zou een verzekeraar er tegenaan kijken als je schade wilt verhalen na een ongeluk terwijl je hem als step gebruikte? Er rijden al 34 van die V5's gekentekend rond in NL (bron: RDW OpenData). Tijd zal het wellicht leren (hopelijk niet door ongelukken uiteraard!).

Ik gok dat dit meespeelt in de reden dat de producent nóg een nieuw model wilt uitbrengen, maar dan met de NL'se goedkeuring als Bijzondere Bromfiets. In Duitsland zijn ze al bezig met de Duitse vorm van 'Bijzonder Bromfiets goedkeuring', de ekfV zulassung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:25

aex351

I am the one

WindowsME schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:14:
[...]

Dat prijskaartje móet er dan ook aanhangen wil de producent investeringen terug verdienen. Ik heb het artikel gelezen en kan wel waardering opbrengen voor hun aanpak. Ze leggen de vinger op de juiste plek door te stellen dat de meesten het traject van goedkeuring zwaar onderschatten (ervaar ik persoonlijk ook met fabrikanten / importeurs waar ik vanuit mijn werkomgeving mee te maken krijg :/ ).

De V5 vind ik wel een mooi 'out of the box' concept, met het inklapbare zadel. Dankzij het zadel is het mogelijk geweest hem Europees goed te keuren als cat. L1e-B (goedkeuringsnummer = e13*168/2013*00646*00).

Echter, leuk dat inklapbare zadel... Maar mag dat ook op de openbare weg? Zadel opgeklapt, geen probleem. 100% legaal. Zonder... lijkt mij een interessante casus. Het voertuig gebruiken op een andere manier waarvoor die bedoeld is, is natuurlijk niet verboden. Er is ook m.i. niet direct iets in de NL'se Wegenverkeerswet dat zoiets zou kunnen verbieden. Het is min of meer iets als staand op je normale scooter rijden :+ ... Verboden? Nee (tenzij een handhaver het op een art. 5 wilt gooien).

Maar hoe zou een verzekeraar er tegenaan kijken als je schade wilt verhalen na een ongeluk terwijl je hem als step gebruikte? Er rijden al 34 van die V5's gekentekend rond in NL (bron: RDW OpenData). Tijd zal het wellicht leren (hopelijk niet door ongelukken uiteraard!).

Ik gok dat dit meespeelt in de reden dat de producent nóg een nieuw model wilt uitbrengen, maar dan met de NL'se goedkeuring als Bijzondere Bromfiets. In Duitsland zijn ze al bezig met de Duitse vorm van 'Bijzonder Bromfiets goedkeuring', de ekfV zulassung.
Met zo'n prijskaartje gok ik niet dat die step een succes wordt. De enige troef momenteel is dat een goedgekeurde step is. Maar ik vraag me af hoeveel dat waard is. Het design van de step spreekt volgens mij ook niet veel mensen aan.

En de ondernemer spreekt van een 1.5m investering. Maar voor een bedrijf als Segway of Xiaomi is dat natuurlijk peanuts.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintelligence
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:32
Het is inmiddels oktober, zou er niet meer duidelijkheid in September komen vanuit de politiek w.b.t. elektrische steps?

Mac Mini M1, MacBook Pro M2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Vintelligence schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:28:
Het is inmiddels oktober, zou er niet meer duidelijkheid in September komen vanuit de politiek w.b.t. elektrische steps?
Klopt, maar wel vaker met dit soort dingen kun je er beter nog een paar maanden bovenop gooien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1262396

@dr.nld Hey, er zijn momenteel geen mogelijkheden om de e-step legaal de openbare web op te krijgen. Alleen bij hoge uitzondering kun je een typegoedkeuring bij de RDW krijgen. Sommige mensen is het gelukt, maar dat betekent nog niet dat je ermee de weg op mag. De minister dan Infrastructuur moet ook nog een typegoedkeuring geven.

Artikel: https://elektrischestep.org/openbare-weg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie282
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-05 23:08
Ik weet niet of het toegestaan is om deze vraag in dit forum te stellen. Maar stel ik koop een e-step en registreer deze in België. Is het dan toegestaan om er in Nederland op te rijden? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

jopie282 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:45:
Ik weet niet of het toegestaan is om deze vraag in dit forum te stellen. Maar stel ik koop een e-step en registreer deze in België. Is het dan toegestaan om er in Nederland op te rijden? Alvast bedankt.
Als je een estep koopt met Europese type goedkeuring dan wel.( Maar dan zal het stiekem een e scooter zijn)

Maar een m365 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1262666

*knip* Spam

[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 09-10-2019 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bengek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-05 10:28
Deelsteps per 1 jan in Rotterdam

https://www.ad.nl/rotterd...ns-te-veel-zijn~ac5847ab/

Niet echt duidelijk of ze alleen klaar zijn voor soort van vergunningsstelsel en wachten op steps die door de RDW keuring gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:42
jopie282 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:45:
Hoe wil jij een step registreren in België?
Ik heb nergens moeten aangeven dat ik nu enkele steps in mijn bezit heb, maar mag er wel legaal mee in het openbaar mee rijden.
Enkel speed pedelecs bv. moet je registeren. Het zou zot zijn als je elke (elektrische) fiets ook moet melden :P

[ Voor 16% gewijzigd door bottom line op 11-10-2019 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie282
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-05 23:08
bottom line schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:20:
[...]

Hoe wil jij een step registreren in België?
Ik heb nergens moeten aangeven dat ik nu enkele steps in mijn bezit heb, maar mag er wel legaal mee in het openbaar mee rijden.
Enkel speed pedelecs bv. moet je registeren. Het zou zot zijn als je elke (elektrische) fiets ook moet melden :P
In Duitsland heb je wel kentekens nodig, zou je dan met een Duits kenteken in Nederland met een E-step rondrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Dan ga je alvast de politie heel hard doen laten twijfelen, en laten ze je gewoon doorlaten om geen fouten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jopie282 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:13:
[...]

In Duitsland heb je wel kentekens nodig, zou je dan met een Duits kenteken in Nederland met een E-step rondrijden?
Nee, want het beleid is per land anders.
En de goedkeuring momenteel ook.

Zou anders zijn wanneer hij een Europese type goedkeuring krijgt
Maar dat heeft hij niet.

Optie 1. Staande houding, geen boete, agent zoekt het na en geeft alsnog een boete of waarschuwing.
Optie 2. Boete.
Optie 3 boete en inbeslagname.
Optie 4 agent kijkt de andere kant op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomv28
  • Registratie: Oktober 2015
  • Niet online
Anoniem: 320788 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:38:

Optie 1. Staande houding, geen boete, agent zoekt het na en geeft alsnog een boete of waarschuwing.
Optie 2. Boete.
Optie 3 boete en inbeslagname.
Optie 4 agent kijkt de andere kant op.
Voor mij was het vandaag Optie 4 in Weert. Oom agent reed langzaam voorbij maar ondernam niets. Overigens heb ik wel een M365 met een kentekensticker (via Unigarant ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mazzeltje 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:02
https://www.nu.nl/binnenl...or-veiligheid-op-weg.html

Klinkt een beetje als: we zijn nu verder verwijderd van toelating dan ooit.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bengek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-05 10:28
https://www.ad.nl/politie...rboard-in-zicht~ab28d2e7/

Of niet, minister gaat kijken wat mogelijk is.
Na publicatie van het rapport vanmorgen meldt Van Nieuwenhuizen aan deze website: ,,De OVV zegt twee dingen: óf ze blijven illegaal, maar dan moet je ook handhaven, óf - en dat heeft hun voorkeur en de mijne - neem deze categorie nou mee in een integrale analyse van alle voertuigen en kijk of je daar in de toelating gericht iets mee kunt doen.”
Maar ze gaat wel met Grapperhaus kijken voor handhaving in de tussentijd?!

[ Voor 7% gewijzigd door bengek op 16-10-2019 14:14 . Reden: regel over handhaving toegevoegd. ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

maar we kunnen ook zelf zeggen waar deze voertuigen voortaan aan moeten voldoen. Het liefst zou ik dat Europees regelen, vanwege de bestaande problemen in sommige Europese steden. En zodat de regels overal binnen de EU gelijk zijn, voor fabrikanten en gebruikers.”
Of ze maken de verkeersregels zo op dat de risico acceptabel is:
Enkel op de fietspad
In voetgangersgebied enkel zonder ondersteuning | aan de hand.
Niet meer dan 1 persoon.

Volgens mij is dat al veiliger dan op een elektrische fiets.

Als je dan ook nog komt met paar techinische eisen als handrem, verlichting, stoppen van motor bij loslaten hendel, dan ben je er toch al?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Sinds vandaag de Langfeite L8s binnen. Wat een kanon! Echt een heel andere klasse dan de Xiaomi's e.d.

Gaat de stijlste berg met het volste gemak op. Natuurlijk wel een stuk zwaarder ook. Bouwkwaliteit ziet er wel goed uit op 't eerste gezicht.

Voor de M365 Pro wacht ik nog op een nieuw achterwiel met as combinatie, nieuwe remschijf en geupgrade reminstallatie. Blijkbaar voor elkaar gekregen om de achteras krom te rijden, nieuwe lagers losten het niet op. Dan ook meteen maar een remupgrade ingeplanned want die standaard rem is eigenlijk wel op te huilen.

De Langfeite heeft dubbel schijfrem, maar geen e-abs. Das wel een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
45km per uur op een stepje? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevindb15
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-09-2024
Oh wow super gaaf!! Ben je niet extra bang dat ze hem afpakken... ? Ben benieuwd naar je bevindingen
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 18:59:
Sinds vandaag de Langfeite L8s binnen. Wat een kanon! Echt een heel andere klasse dan de Xiaomi's e.d.

Gaat de stijlste berg met het volste gemak op. Natuurlijk wel een stuk zwaarder ook. Bouwkwaliteit ziet er wel goed uit op 't eerste gezicht.

Voor de M365 Pro wacht ik nog op een nieuw achterwiel met as combinatie, nieuwe remschijf en geupgrade reminstallatie. Blijkbaar voor elkaar gekregen om de achteras krom te rijden, nieuwe lagers losten het niet op. Dan ook meteen maar een remupgrade ingeplanned want die standaard rem is eigenlijk wel op te huilen.

De Langfeite heeft dubbel schijfrem, maar geen e-abs. Das wel een gemis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Kevindb15 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:06:
Oh wow super gaaf!! Ben je niet extra bang dat ze hem afpakken... ? Ben benieuwd naar je bevindingen
[...]
Ik heb het speciaal in mn Sig gezet, ik woon in Helsinki :+ Steps zijn hier legaal - hoewel deze snelheid dat niet is. Maar aangezien het hier bomvol met steps en huursteps zit val je niet op en is de handhaving 0. Daarnaast heeft ie 3 speed settings en stand 2 is 32kmu en dat vind ik zat.
Kan wel, heb het even getest op lang recht stuk. Relaxed is het zeker niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Voor de liefhebbers, hier wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EehDb38YWhujucABm6n7p0yt/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ouIhD9wtQ4rAofk0CqBxxnhk/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cCgL60vNnixZBIGsk02zZxnL/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YMWVso1JGDpRBTD44s1jnAq0/full.jpg

Eerste bevindingen:

1: *%$&# wat snel. Ik heb hem op "gear 2" (van 3) gelaten, dan gaat ie max 35 met volle accu. En dat is met dat natte weer en bladeren overal echt MEER dan zat.

2: gas geven met je wijsvinger ipv duim werkt best prettig. Tevens zijn de remmen echt 100x beter dan Xiaomi, eigenlijk is dat remmetje achter op de M365 echt schandalig slecht

3: het achterspatbord is niet lang genoeg :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KgYd6BeOwuF58sSuICW9CwXl/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 14:07
Ding is wel echt godsgruwelijk lelijk :X

Wel eens met je opmerking over de rem op de M365, ook na afstellen bijt deze niet echt. Daar wil ik ook nog wat aan doen.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JunkO schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:29:
Ding is wel echt godsgruwelijk lelijk :X

Wel eens met je opmerking over de rem op de M365, ook na afstellen bijt deze niet echt. Daar wil ik ook nog wat aan doen.
Eensch, hij is niet om aan te zien :'( Daar hebben die chinezen geen kaas van gegeten.

Over die rem, dat is doordat Xiaomi de (onbegrijpelijke) beslissing heeft gemaakt dat de rem maar van EEN kant drukt. Hij duwt dus tegen je remschijf aan, buigt die om totdat hij ook tegen het 2e remblokje aankomt...

Dat is echt nog nooit een goed idee geweest. van Ali heb je voor zo'n 10eu een geupgrade die van 2kanten remt. Voor nog iets meer een hydraulische maar daar moet ook weer een grotere schijf bij (voor de Pro kom je dan op 140mm) en dat vond ik ook weer niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 14:07
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:47:
[...]
Dat is echt nog nooit een goed idee geweest. van Ali heb je voor zo'n 10eu een geupgrade die van 2kanten remt.
Ow dat is het proberen wel waard inderdaad. Heb je toevallig een link? Ik zie er tig staan op Ali namelijk. :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
JunkO schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:54:
[...]

Ow dat is het proberen wel waard inderdaad. Heb je toevallig een link? Ik zie er tig staan op Ali namelijk. :)
https://nl.aliexpress.com...5c43746f9a23a27bc542a88b6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:20:

[Afbeelding]
_O- _O-
Heb ik ook een keertje gehad (met de Ninebot ES2). Daar is het probleem dat het spatbord niet breed genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:20:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eerste bevindingen:

1: *%$&# wat snel. Ik heb hem op "gear 2" (van 3) gelaten, dan gaat ie max 35 met volle accu. En dat is met dat natte weer en bladeren overal echt MEER dan zat.

2: gas geven met je wijsvinger ipv duim werkt best prettig. Tevens zijn de remmen echt 100x beter dan Xiaomi, eigenlijk is dat remmetje achter op de M365 echt schandalig slecht

[Afbeelding]
Super vet haha. Wel een stuk minder chique qua design dan de Xiaomi maar lijkt me erg leuk :).
Veel plezier er mee! Hopelijk kunnen wij in Nederland ook binnen niet al te lange tijd de step (legaal) gebruiken :(

[ Voor 5% gewijzigd door Randleman op 18-10-2019 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dejagan
  • Laatst online: 31-05 16:31
JunkO schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:29:
XTECH rem er op, geeft een veel fijner remgevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-10-2020
tomv28 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:45:
[...]

Voor mij was het vandaag Optie 4 in Weert. Oom agent reed langzaam voorbij maar ondernam niets. Overigens heb ik wel een M365 met een kentekensticker (via Unigarant ;-))
Waar reed je in Weert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:57:
https://www.nu.nl/binnenl...or-veiligheid-op-weg.html

Klinkt een beetje als: we zijn nu verder verwijderd van toelating dan ooit.
Het duurt allemaal wel verrekte lang. En dat om 1 ongeluk met een stint.
Er gaan met esteps sowieso ongelukken gebeuren en doden vallen. Als ze dat niet willen dan gewoon verbieden, maar schiet anders eens een beetje op met die toelatingseisen.
Halve wereld rijdt er inmiddels op maar NL moet weer wachten omdat niemand z'n vingers eraan wil branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:24

flessuh

Set sail for fail!

bottom line schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:20:
[...]

_O- _O-
Heb ik ook een keertje gehad (met de Ninebot ES2). Daar is het probleem dat het spatbord niet breed genoeg is.
klopt inderdaad.

Helaas is bij mij het stukje fietsband wat ik er aan geplakt had er af gevallen dus zit weer met hetzelfde nu. Niet handig deze tijd van het jaar :'(

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-05 09:15
Goedendag,

ik ben op zoek een een electro step met zitje die ook de weg op mag. (dus met kenteken??) Ik heb al gezocht op internet en zie verschillende berichten. Het was deze week ook toevallig op het nieuws.

Waarom zoek ik een electro step:
ik ben een student en heb zo nu en dan volledige uitval van benen daarom heb ik ook een rolstoel maar gebruik hem niet dagelijks (alleen bij uitval van benen). Aangezien de uitval niet dagelijks is, is het onhandig met een rolstoel en leek de electrostep een uitkomst

Doel:
ik reis met met openbaar vervoer (student) en het lopen is wel een belasting voor mij. Het is dus vervoer tussen woonhuis - bus - trein - woonhuis. Moet dus compact zijn. Reisafstand met openbaar vervoer is ca. 150 km.

soort:
electrisch aangedreven met zitje en moet compact en niet te zwaar zijn. Denk dat hij voorzien moet zijn van Kenteken (rdw gekeurd).

Gezocht: ja, zie ze vanaf pakweg 300 t/m 3.000 euro.

Heeft iemand tips/links/advies? vooral dat deel van keuren / verzekeren is wel een ding volgens mij.

hoor graag.

browny

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
@brownyster

Je hebt elektrische steps waar je een stoeltje op kan zetten.
@drestar heeft dat met zijn step (M365) gedaan, dus hij kan je daar wat meer over vertellen!
Maar inderdaad denk ik dat je redelijk vast gaat zitten met het keuren / verzekeren...
Hopelijk vindt je nog een oplossing, want in jou geval laat het echt zien dit een enorme verbetering kan zijn voor het dagelijks leven!

Er hebben ook een paar gekeken naar de vereisten van een invaliditeitsvoertuig, om zo de step te 'verbouwen'.. Misschien dat je dat spoor eens moet verderzetten?

[ Voor 36% gewijzigd door bottom line op 20-10-2019 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvaakjes
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:21
brownyster schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:07:
Goedendag,

ik ben op zoek een een electro step met zitje die ook de weg op mag. (dus met kenteken??) Ik heb al gezocht op internet en zie verschillende berichten. Het was deze week ook toevallig op het nieuws.

Waarom zoek ik een electro step:
ik ben een student en heb zo nu en dan volledige uitval van benen daarom heb ik ook een rolstoel maar gebruik hem niet dagelijks (alleen bij uitval van benen). Aangezien de uitval niet dagelijks is, is het onhandig met een rolstoel en leek de electrostep een uitkomst

Doel:
ik reis met met openbaar vervoer (student) en het lopen is wel een belasting voor mij. Het is dus vervoer tussen woonhuis - bus - trein - woonhuis. Moet dus compact zijn. Reisafstand met openbaar vervoer is ca. 150 km.

soort:
electrisch aangedreven met zitje en moet compact en niet te zwaar zijn. Denk dat hij voorzien moet zijn van Kenteken (rdw gekeurd).

Gezocht: ja, zie ze vanaf pakweg 300 t/m 3.000 euro.

Heeft iemand tips/links/advies? vooral dat deel van keuren / verzekeren is wel een ding volgens mij.

hoor graag.

browny
SXT 1000 of SXT 500 is EEC goedgekeurd, dus voor heel Europa en is ook te verzekeren. Is 900 euro met de loodgel accu, kan je zo'n 25 km mee vooruit. Moet idd kenteken op, maar meestal doen de aanbieders waar je het koopt meestal voor een schappelijk bedrag.

Ik heb contact gehad met een leverancier hiervan, doe maar een pm als je meer informatie zoekt over deze modellen

[ Voor 4% gewijzigd door klaasvaakjes op 20-10-2019 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henryvank
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-03-2021
Deze was toch ook in het nieuws, kort geleden?

https://mijnelektrischest...6wJPc2La9BZcaAh6yEALw_wcB

henry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:09
Pluspunt van deze Veeley is dat hij momenteel een van de weinige elektrische steppen met een COC is, al zie je dat helaas wel terug in de prijs. Zelf vraag ik me dan ook af hoe lang deze step als een van de weinige legaal de weg op mag, als er toch nieuwe regels volgen (en dat er hoogstwaarschijnlijk meer toegelaten worden).

Deze is trouwens (voor zo ver ik zie) ook road-legal en met zadel: https://www.epine.nl/smar...lce-e-step-met-zadel-wit/
Voor bijna €1000 staat hij ook op kenteken.

[ Voor 12% gewijzigd door Jochemd13 op 21-10-2019 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tomv28 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:45:
[...]

Heb je ook een VIN nummer dan?

Want naar mijn weten verzekerd unigarant niet zonder vin nummer.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 323199 op 21-10-2019 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je wel goed S100 korrosionsschutz ingeslagen? Dat Chinese Chrome roest als de ziekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323199 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:02:
[...]

Heb je wel goed S100 korrosionsschutz ingeslagen? Dat Chinese Chrome roest als de ziekte.
Die 2enhalve bout die verchroomd zijn zullen het vast overleven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:02:
[...]

Die 2enhalve bout die verchroomd zijn zullen het vast overleven 8)7
Die 2enhalve bout, plus de rest. 8)7

Zonde toch? als dat ding er over een maand uit ziet als de gemiddelde Chinese retro scooter; verroest aan alle kanten.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J447QaS_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 323199 op 21-10-2019 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomv28
  • Niet online
Boshoverweg Jumbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansaplast43
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-08-2020
Afgelopen Zaterdag heb ik mijn Segway Ninebot G30 max binnen gekregen. ik had hem eind Augustus besteld (pre-order). het is in feite een opgeblazen Xiaomi M365, hij voelt een stuk steviger aan, dit komt denk ik vooral dat het ding grotere wielen heeft (10 inch ipv 8,5 inch), maar ook dat de aandrijving op het achterwiel gebeurd.

Ik heb hier in de avonden op wat verlaten landweggetjes wat kilometers gemaakt. zo'n 40 tot nu toe. volgens mij berekeningen zou het bereik toch wel richting 60 echte km's moeten uitkomen. dus hij stelt me niet teleur!

Nu maar afwachten dat er goedkeuring van die dingen komt, en snel ook:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
Hoi klaasvaakjes,

Dank voor je reactie helaas weet ik niet hoe ik je een om moet sturen maar zou fijn zijn als je mij kan vzv de info die je aangaf. Hoor graag. De rest ook dank voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-04 09:44
Hallo,
Iemand ervaring met de 'tubeless' bandjes?
Voordeel: nooit meer lek rijden.
Nadeel: zou zijn dat niet comfortabel rijdt, maar na wat research merk ik dat er verschillende 'tubeless' bandjes beschikbaar zijn.
Iemand enige ervaring, welke meest comfortabel rijden?
Of toch niet aangeraden dergelijke bandjes aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ctuxboy schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 00:18:
Hallo,
Iemand ervaring met de 'tubeless' bandjes?
Voordeel: nooit meer lek rijden.
Nadeel: zou zijn dat niet comfortabel rijdt, maar na wat research merk ik dat er verschillende 'tubeless' bandjes beschikbaar zijn.
Iemand enige ervaring, welke meest comfortabel rijden?
Of toch niet aangeraden dergelijke bandjes aan te schaffen?
Tubeless betekend zonder binnenband. Zoals je auto. Dat is niet wat je bedoelt neem ik aan, je bedoelt solid banden, geen lucht.

Ik heb die dingen op mn M365 Pro, en had echt veel research gedaan en de meest "comfortabele" gekocht.
Resultaat: oncomfortabeler rijden, de beste bandjes kwa comfort zijn niet "rond" naar de zijkanten zoals de originele dus bochten gaat minder lekker, en na 400km was mijn achteras en velg krom en de lagers naar z'n grootje, moest dus beide nieuw bestellen.

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4db0RDTt

Die bandjes gaan er dus niet meer op.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 23-10-2019 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Daarnaast zorgt het ervoor dat er meer trillingen op de BMS en batterijen komen waardoor de verbindingen los kunnen komen. Wordt dus niet aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:03
Kunnen we al steppen in Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Robkazoe schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:36:
Ja
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Op eigen terrein, of met een goedgekeurde step op de openbareweg

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 23-10-2019 16:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 320788 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:39:
[...]

Ja
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Op eigen terrein, of met een goedgekeurde step op de openbareweg
Robkazoe schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:36:
Ja, je step staat klaar:

Afbeeldingslocatie: https://sleeshop.nl/wp-content/uploads/2015/08/Stiga80-7401-09_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-04 09:44
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 07:14:
[...]

Tubeless betekend zonder binnenband. Zoals je auto. Dat is niet wat je bedoelt neem ik aan, je bedoelt solid banden, geen lucht.

Ik heb die dingen op mn M365 Pro, en had echt veel research gedaan en de meest "comfortabele" gekocht.
Resultaat: oncomfortabeler rijden, de beste bandjes kwa comfort zijn niet "rond" naar de zijkanten zoals de originele dus bochten gaat minder lekker, en na 400km was mijn achteras en velg krom en de lagers naar z'n grootje, moest dus beide nieuw bestellen.

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4db0RDTt

Die bandjes gaan er dus niet meer op.
Ja inderdaad dat bedoelde ik.
Alvast super bedankt voor je snelle en helder antwoord.
Heb me ook een M365 Pro aangeschaft via Gearbest. Volgens tracking zou deze morgen geleverd worden. :)
Helaas werken morgen, zal wel zien of deze wordt afgeleverd bij de buren mocht ik (nog) niet thuis zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brownyster
https://www.epine.nl/smar...lce-e-step-met-zadel-wit/

Ik had vandaag contact met deze leveranciers maar deze stopt er meehoorde ik.

Ook even contact gehad met de RDW over de regelgeving deze kan je vinden op de site onder nieuwsberichten en daar vindt je de verwijzing en dan bijzondere bromfietsen.

Daarna nog een webshop gebeld en daar eens even gevraagd hoe het zit.

Ze moeten RDW gekeurd zijn en je kan kiezen wel kenteken of zonder kenteken.

Met is de weg op als een bromfiets dus ook met wat verzekering. Dn mg je dus niet op de stoep.

Zonder kenteken kan je wel op de stoep uiteraard ook verzekeren als scootmobiel dan mg je dus wel op stoep enzo rijden. Dat is het verschil wat ik gehoord heb.

Ik zag aan de verschillende types ook dat het inklappen van de ene toch de andere geheel anders was. Je hebt types waarvan je zelfs de accu er uit moet halen.. dat is niet wat ik zoek.

Jeeh wat een gezoek zeg!

Ben er zeker nog niet uit

Doel is reizen met openbaar vervoer en step gebruiken van naar bus/trein en van naar huis. Moet dus eenvoudig inklapbaar zijn en niet zwaar.

Dan valt er al e.e.a. af

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brownyster schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:05:
https://www.epine.nl/smar...lce-e-step-met-zadel-wit/

Ik had vandaag contact met deze leveranciers maar deze stopt er meehoorde ik.

Ook even contact gehad met de RDW over de regelgeving deze kan je vinden op de site onder nieuwsberichten en daar vindt je de verwijzing en dan bijzondere bromfietsen.

Daarna nog een webshop gebeld en daar eens even gevraagd hoe het zit.

Ze moeten RDW gekeurd zijn en je kan kiezen wel kenteken of zonder kenteken.

Met is de weg op als een bromfiets dus ook met wat verzekering. Dn mg je dus niet op de stoep.

Zonder kenteken kan je wel op de stoep uiteraard ook verzekeren als scootmobiel dan mg je dus wel op stoep enzo rijden. Dat is het verschil wat ik gehoord heb.

Ik zag aan de verschillende types ook dat het inklappen van de ene toch de andere geheel anders was. Je hebt types waarvan je zelfs de accu er uit moet halen.. dat is niet wat ik zoek.

Jeeh wat een gezoek zeg!

Ben er zeker nog niet uit

Doel is reizen met openbaar vervoer en step gebruiken van naar bus/trein en van naar huis. Moet dus eenvoudig inklapbaar zijn en niet zwaar.

Dan valt er al e.e.a. af

Grt
Het is vrij simpel. Of je legt grof geld neer voor een NL goedgekeurde step, of je wacht tot er een goedkeuring al dan niet komt voor algemeen gebruik van de stepjes.

Tot die tijd ben je in NL net zoals alle anderen overgeleverd aan de grillen van de vouwfiets
})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
Hoi,

De tijd begint bij te dringen dat maakt het ook erg lastig hoor.

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick1139
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-03 17:26
Ik volg dit topic en de ontwikkelingen al best een tijdje. Ik heb erg lang getwijfeld maar nu dan eindelijk toch een M365 pro besteld. Voornamelijk om het stukje van huis naar het station af te leggen op de route naar werk. Zijn er nog zaken waar je op dit moment rekening mee moet houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WindowsME
Patrick1139 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:44:
Ik volg dit topic en de ontwikkelingen al best een tijdje. Ik heb erg lang getwijfeld maar nu dan eindelijk toch een M365 pro besteld. Voornamelijk om het stukje van huis naar het station af te leggen op de route naar werk. Zijn er nog zaken waar je op dit moment rekening mee moet houden?
Om maar even een open deur in te trappen: Don't get caught :+
brownyster schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:05:
Over het verzekeren als gehandicaptenvoertuig (via WeAllWheel):
Het is niet de bedoeling, maar het werkt soms wel. Bij RDW-keuringsstations kun je een individuele toelating aanvragen als je een E-step als scootmobiel wil gebruiken. De RDW is inmiddels terughoudend. Voor een scootmobiel is geen kenteken nodig en aan een scootmobiel worden beperkte constructie- en technische eisen gesteld, waaraan de meeste E-steps wel voldoen. De keurmeester keurt alleen het voertuig en niet je "handicap". Als de E-step aan de permanente eisen voor scootmobielen voldoen, dan verstrekt de RDW een VIN-nummer voor de categorie 'bromfiets zonder kenteken' (€84,-). Daarmee kun je vervolgens een WA-verzekering voor een elektrische step aanvragen, of - als je verzekeraar dat niet aanbiedt - een WA-verzekering voor een scootmobiel.

Daarbij is een gehandicaptenvoertuig volgens de Regeling Voertuigen gedefinieerd als:
Voertuig dat is ingericht voor het vervoer van een gehandicapte, niet breder is dan 1,10 m en niet is uitgerust met een motor, dan wel is uitgerust met een motor waarvan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid niet meer dan 45 km/h bedraagt, en niet zijnde een motorrijtuig met beperkte snelheid of landbouw- of bosbouwtrekker;

"Ingericht voor het vervoer van een gehandicapte" lijkt vrij duidelijk, maar kan m.i. toch openstaan voor discussie / interpretatie. Ik geloof best dat het nog wel eens iemand gelukt is om een e-step als gehandicaptenvoertuig toe te laten en te verzekeren (het blijven ook maar gewoon mensen op de keuringsstations), maar dat het inmiddels voor deze werkwijze toch ook wel einde oefening is...

[ Voor 68% gewijzigd door WindowsME op 24-10-2019 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintelligence
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:32
Vanaf morgen te huur in Tilburg als proef:

https://www.bd.nl/tilburg...ter-van-de-stad~acd6853c/

Mac Mini M1, MacBook Pro M2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De mazzel.

[ Voor 106% gewijzigd door Anoniem: 323199 op 24-10-2019 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
WindowsME schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:30:
[...]

[...]

Over het verzekeren als gehandicaptenvoertuig (via WeAllWheel):
Het is niet de bedoeling, maar het werkt soms wel. Bij RDW-keuringsstations kun je een individuele toelating aanvragen als je een E-step als scootmobiel wil gebruiken. De RDW is inmiddels terughoudend. Voor een scootmobiel is geen kenteken nodig en aan een scootmobiel worden beperkte constructie- en technische eisen gesteld, waaraan de meeste E-steps wel voldoen. De keurmeester keurt alleen het voertuig en niet je "handicap". Als de E-step aan de permanente eisen voor scootmobielen voldoen, dan verstrekt de RDW een VIN-nummer voor de categorie 'bromfiets zonder kenteken' (€84,-). Daarmee kun je vervolgens een WA-verzekering voor een elektrische step aanvragen, of - als je verzekeraar dat niet aanbiedt - een WA-verzekering voor een scootmobiel.

Daarbij is een gehandicaptenvoertuig volgens de Regeling Voertuigen gedefinieerd als:
Voertuig dat is ingericht voor het vervoer van een gehandicapte, niet breder is dan 1,10 m en niet is uitgerust met een motor, dan wel is uitgerust met een motor waarvan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid niet meer dan 45 km/h bedraagt, en niet zijnde een motorrijtuig met beperkte snelheid of landbouw- of bosbouwtrekker;

"Ingericht voor het vervoer van een gehandicapte" lijkt vrij duidelijk, maar kan m.i. toch openstaan voor discussie / interpretatie. Ik geloof best dat het nog wel eens iemand gelukt is om een e-step als gehandicaptenvoertuig toe te laten en te verzekeren (het blijven ook maar gewoon mensen op de keuringsstations), maar dat het inmiddels voor deze werkwijze toch ook wel einde oefening is...
Dank voor je uitvoerige reactie.

Dat hij nog een toelating moet krijgen is nieuw voor mij. Dat had ik van de leverancier niet begrepen.

Valt niet mee om hier volledige infoover te krijgen.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brownyster schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:37:
[...]

Dank voor je uitvoerige reactie.

Dat hij nog een toelating moet krijgen is nieuw voor mij. Dat had ik van de leverancier niet begrepen.

Valt niet mee om hier volledige infoover te krijgen.

Dank
Als de leverancier dat aan iedereen verteld verkoopt 'ie niets meer.

Hoewel - ligt er ook aan welke leverancier natuurlijk. Een degelijke, op gehandicapten gerichte leverancier verkoopt ze al toegelaten en helpt je door het hele proces.

Kost wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick1139
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-03 17:26
WindowsME schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:30:
[...]

[...]
Haha scherp, en oprecht ook het enige waar ik me een beetje zorgen om maak. Ik zie in Rotterdam namelijk maar weinig steps rondrijden. Wel heb ik gelezen dat de gemeente in januari met een proef met deelsteps wil beginnen, dat heeft me ook doen besluiten om er nu eentje aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:23
Ik dacht even yes! Tot ik die stapjes zag. Damn wat een logge dingen

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

mvz

muziek verslaafde

Heb op mijn verjaardag een Xiaomi M365 Pro gekregen :)
Heel blij mee! voelt ook erg solide aan..

Heb 'm wel in de verzekering gedaan incl. verzekeringsplaatje, in de hoop voldoende ruis te creëren dat 'ie iig niet in beslag wordt genomen. Heeft iemand daar al ervaring mee?
WindowsME schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:00:
[...]

Hoe heb je dat kunnen doen als ik vragen mag?
Als gehandicaptenvoertuig bij de RDW toelaten, of een andere manier?
Ik heb 'm verzekerd als Gehandicaptenvoertuig Segway/Xiaomi type M365 uitvoering Pro - Als framenummer heb ik gewoon 't serienummer ingevuld, en als ik op pad ga neem ik de EU Declaration of Conformity mee die in de doos zat..
waar netjes een Segway-Ninebot logo op staat.. :P

Dit maakt het volgens mij niet legaal, maar kan bij een staande houding wellicht genoeg twijfel zaaien om 'off the hook' te geraken..

[ Voor 54% gewijzigd door mvz op 25-10-2019 13:22 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WindowsME
mvz schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:36:
Heb op mijn verjaardag een Xiaomi M365 Pro gekregen :)
Heel blij mee! voelt ook erg solide aan..

Heb 'm wel in de verzekering gedaan incl. verzekeringsplaatje, in de hoop voldoende ruis te creëren dat 'ie iig niet in beslag wordt genomen. Heeft iemand daar al ervaring mee?
Hoe heb je dat kunnen doen als ik vragen mag?
Als gehandicaptenvoertuig bij de RDW toelaten, of een andere manier?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• tomv28
  • Niet online
Vandaag mijn Xiaomi M365 geupgraded met een extra batterij van 13600 mAh. Deze gemonteerd aan de onderzijde van de step i.p.v. de meesten die hem op het frame bij het stavlak hebben en toch genoeg ruimte over aan de onderzijde.
De eeste test al gedaan en ruim 20 km volgas kunnen rijden (30 km/h) met nog 80% batterijcapaciteit over _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9bKn59k/c.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door tomv28 op 25-10-2019 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Laatst online: 31-05 16:31
tomv28 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:09:
Vandaag mijn Xiaomi M365 geupgraded met een extra batterij van 13600 mAh. Deze gemonteerd aan de onderzijde van de step i.p.v. de meesten die hem op het frame bij het stavlak hebben en toch genoeg ruimte over aan de onderzijde.
De eeste test al gedaan en ruim 20 km volgas kunnen rijden (30 km/h) met nog 80% batterijcapaciteit over _/-\o_
[Afbeelding]
Super cool! Welke accupack heb je gebruikt, ziet er goed passend uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nice. Maar how stevig is de onderbouw?
Dit met stoeprantjes en overige opstakels op de weg op batterij hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tomv28 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:09:
[Afbeelding]
Hoewel ik een groot van ben van accu upgrades zie ik dit toch niet echt zitten. Je accu is wel heel kwetsbaar daar beneden, die krijg je geen stoeprandje meer op en af gereden zonder schade.

Ik zag ook wat builds die hem links/rechts naast het voetenplankje hebben gemaakt. Dat vond ik wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Foutje

[ Voor 173% gewijzigd door Anoniem: 323199 op 26-10-2019 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1268510

*knip* Spam

[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 26-10-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomv28
  • Niet online
Dejagan schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:26:
[...]
Super cool! Welke accupack heb je gebruikt, ziet er goed passend uit. :)
13600 mAh via Aliexpress. https://www.aliexpress.co...042311.0.0.3a374c4df5bVKR
Pagina: 1 ... 24 ... 46 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.