Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 25 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomv28
  • Registratie: Oktober 2015
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:37:
[...]

Hoewel ik een groot van ben van accu upgrades zie ik dit toch niet echt zitten. Je accu is wel heel kwetsbaar daar beneden, die krijg je geen stoeprandje meer op en af gereden zonder schade.

Ik zag ook wat builds die hem links/rechts naast het voetenplankje hebben gemaakt. Dat vond ik wel wat.
Eens, maar een weloverwogen besluit. Ik ga ook geen stoepranden af maar alleen de schuine zijden zo te zeggen, dus niet vanaf hoogtes vol op het voorwiel. Hierbij en bij drempels heb ik ook geen problemen met het hoogteverschil, immers heb ik nog 7 cm ruimte over. Volgende upgrade zijn de 8 inch banden waardoor ik weer meer hoogte heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

@tomv28 wil je wat detail foto's posten van hoe het gemaakt is. Dan bedoel ik natuurlijk de ombouw. En hoe de montage is.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 26-10-2019 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-04 09:44
Intussen ook mijn M365 Pro ontvangen en eerste korte testrit gedaan.
Over de Xiaomi app: het lukte me wel de step te koppelen en kreeg direct een melding dat er een firmware update was. Deze gelijk geupdate. Daarna moest ik re-connecten en opnieuw melding van firmware-update. Maar tijdens deze laatste update ging het mis: time-out error. Na verschillende keren opnieuw proberen lukt het niet deze laatste update te 'uploaden'. De versie is momenteel 1.6.6 die op de step aanwezig is. Iemand zelfde probleem, of ervaring waarom die laatste update niet lukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomv28
  • Niet online
Anoniem: 320788 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:43:
@tomv28 wil je wat detail foto's posten van hoe het gemaakt is. Dan bedoel ik natuurlijk de ombouw. En hoe de montage is.
Hoi Emiel,
Het is een eerste project waarbij ik de bouw niet zo heel duidelijk gedocumenteerd heb. Hierbij enkele foto's. De ombouw zit er heel precies op / past perfect, maar op de foto's is hij nog een beetje verschoven door het ontbreken van de M3 metaalschroeven.
De ombouw zelf heb ik geprint met de 3d printer (ABS) en is 37mm hoog. Het ontwerp heb ik van het internet geplukt en aangepast naar de hoogte die ik wilde hebben. De batterij zit er mooi in waarbij tussenin schuim zit om verschuiven tegen te gaan.
De aansluiting is een zgn. Y kabel in parallel met een 20A zekering ertussen. Dan heb ik ook nog een aan/uit knop gemonteerd tussen de twee batterijen om ze apart te kunnen laden (er mag niet meer dan 1V verschil zitten tussen de twee batterijen) Uiteindelijk wil ik de Y kabel nog beter maken nu dat ik wat beter materiaal besteld heb via Aliexpress en een betere soldeerbout 8)7 .

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6ghh3Cn/ombouw.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/S0GVWty/ombouw2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DQzvGJz/ombouw3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0MkPSWY/ombouw4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5M9YDb9/ombouw5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kS0khDk/ombouw3d.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jzCxc1n/ombouw3d2.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door tomv28 op 28-10-2019 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomv28
  • Niet online
ctuxboy schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 00:36:
Over de Xiaomi app: het lukte me wel de step te koppelen en kreeg direct een melding dat er een firmware update was. Deze gelijk geupdate. Daarna moest ik re-connecten en opnieuw melding van firmware-update. Maar tijdens deze laatste update ging het mis: time-out error. Na verschillende keren opnieuw proberen lukt het niet deze laatste update te 'uploaden'. De versie is momenteel 1.6.6 die op de step aanwezig is. Iemand zelfde probleem, of ervaring waarom die laatste update niet lukt?
Met welke telefoon heb je de update gedaan? Het kan wel eens zijn dat het niet goed lukt met je telefoon ivm de bluetooth verbinding. Of misschien even met een andere telefoon proberen. Ook even andere apps sluiten en wifi uitzetten wil wel eens helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-05 18:31
ctuxboy schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 00:36:
Zelfde verhaal hier.
Het updaten doet niet veel.

Je kan beter downgraden en de scooter hacken naar 32KM/u. (Ik weeg 107KG) Gaat erg lekker :)

https://m365pro.scooterhacking.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
tomv28 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:06:
[...]
De ombouw zelf heb ik geprint met de 3d printer (ABS) en is 37mm hoog. Het ontwerp heb ik van het internet geplukt en aangepast naar de hoogte die ik wilde hebben. De batterij zit er mooi in waarbij tussenin schuim zit om verschuiven tegen te gaan.
De aansluiting is een zgn. Y kabel in parallel met een 20A zekering ertussen. Dan heb ik ook nog een aan/uit knop gemonteerd tussen de twee batterijen om ze apart te kunnen laden (er mag niet meer dan 1V verschil zitten tussen de twee batterijen) Uiteindelijk wil ik de Y kabel nog beter maken nu dat ik wat beter materiaal besteld heb via Aliexpress en een betere soldeerbout 8)7 .
Heel cool gedaan! Echte Tweaker. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

procyon schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:29:
[...]

Zelfde verhaal hier.

Je kan beter downgraden en de scooter hacken naar 32KM/u. (Ik weeg 107KG) Gaat erg lekker :)

Ik had begrepen dat ze downgraden in 1.6.6 geblokkeerd hebben. Of heeft iemand dat inmiddels weten te omzeilen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• procyon
Anoniem: 472287 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:09:
[...]

Ik had begrepen dat ze downgraden in 1.6.6 geblokkeerd hebben. Of heeft iemand dat inmiddels weten te omzeilen.
Neehoor, gaat gewoon met de laatste versies van de apps die je moet gebruiken. (volg de instructies).
Geloof me, je wil niet meer terug naar 25km/s (saai)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:57

The Zep Man

🏴‍☠️

procyon schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:15:
Als test heb ik wel eens de M365 opgevoerd tot 33 km/u. De snelheid is niet enkel gevaarlijk, maar de acceleratie ook. Dat gecombineerd met de best wel kleine bandjes maakt het gewoon niet verantwoord. Bovendien lever je best wel in op je actieradius.

25 km/s zou ik zeker niet doen. Dat is echt onverantwoordelijk. :P

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
The Zep Man schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:04:
[...]
Als test heb ik wel eens de M365 opgevoerd tot 33 km/u. De snelheid is niet enkel gevaarlijk, maar de acceleratie ook. Dat gecombineerd met de best wel kleine bandjes maakt het gewoon niet verantwoord. Bovendien lever je best wel in op je actieradius.

25 km/s zou ik zeker niet doen. Dat is echt onverantwoordelijk. :P
Als jij dat onverantwoordelijk vind dan is het inderdaad beter als jij netjes 25 blijft rijden.
Ik heb liever de extra snelheid tot mijn beschikking op momenten waarop ik denk dat het veilig is.

Dat het range kost is natuurlijk een open deur... Als jij elke dag op 10% batterij thuis komt is het niet zo slim om harder te gaan rijden. Maar ik denk dat iedereen hier zal zelf wel kan bedenken/beoordelen. :)

Ik rij elke dag 12KM en bij thuiskomst 55% batterij over.

[ Voor 3% gewijzigd door procyon op 29-10-2019 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:57

The Zep Man

🏴‍☠️

procyon schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:58:
[...]

Als jij dat onverantwoordelijk vind dan is het inderdaad beter als jij netjes 25 blijft rijden.
Let op dat km/u anders is dan km/s. Mijn laatste opmerking ging over dat laatste. ;)

En het eerdere onverantwoordelijke refereerde meer naar mijzelf. Ik rij niet graag op zulke kleine bandjes met zulke krachten. :P

[ Voor 28% gewijzigd door The Zep Man op 29-10-2019 15:07 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

procyon schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:15:
[...]

Neehoor, gaat gewoon met de laatste versies van de apps die je moet gebruiken. (volg de instructies).
Dat hoef je mij niet te vertellen, mijn Pro ging maanden geleden al 34kmh :+ ik had alleen een tijdje niet geupgrade.

Inmiddels heb ik de Langfeite L8s en voelt de M364pro in welke setting dan ook retetraag. Alleen nog handig omdat ie wat compacter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Anoniem: 1269888

Verkoop van de step is geen probleem, er mogen wel meer dingen verkocht worden waarmee je de straat niet op mag (zwaarden, kruisbogen, luchtbuksen etc)

Zelfs er op rijden is toegestaan, mits op eigen terrein .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
tomv28 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:11:
[...]

Met welke telefoon heb je de update gedaan? Het kan wel eens zijn dat het niet goed lukt met je telefoon ivm de bluetooth verbinding. Of misschien even met een andere telefoon proberen. Ook even andere apps sluiten en wifi uitzetten wil wel eens helpen.
Mijn smartphone is een Nokia 4.2 , merci voor de tip!
Zal ik eerstdaags eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
procyon schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:29:
[...]

Zelfde verhaal hier.

Ook dank voor de tip!
Voorlopig doet de step alles perfect, zelfs met die mislukte update.
Maar mss probeer ik dit wel eens in de nabije toekomst.
En hoe ver geraak je dan na deze hack? Is dit geen risico dat je het motortje overbelast? Wat is de actieradius?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:37

mvz

muziek verslaafde

Zo, plaatje erop ;) >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mtiy1zJcQrZUDw7rIVIH9vhc/thumb.jpg

Verzekerd als 'Segway' ( invalidenvoertuig ) - Heb het serienummer onderop opgegeven als framenummer.
Op de step zelf zit een sticker met het Segway-Ninebot logo ( laten maken.. )
en op de EU Cert. of Conformity die er bij zat staat ook datzelfde logo..

Bij het rijden draag ik dus m'n groene kaart, EU COC, en m'n rijbewijs bij me..
Nu benieuwd naar de eerste staandehouding.. :)

Heel strict genomen is het dus wel een Segway, en ook als zodanig verzekerd.
Aan de andere kant is dit nog steeds niet straat-legaal lijkt me..

[ Voor 16% gewijzigd door mvz op 31-10-2019 10:16 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:29
mvz schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:13:
Zo, plaatje erop ;) >:)

[Afbeelding]

Verzekerd als 'Segway' ( invalidenvoertuig ) - Heb het serienummer onderop opgegeven als framenummer.
Op de step zelf zit een sticker met het Segway-Ninebot logo ( laten maken.. )

Bij het rijden draag ik dus m'n groene kaart, EU COC, en m'n rijbewijs bij me..
Nu benieuwd naar de eerste staandehouding.. :)

Heel strict genomen is het dus wel een Segway, en ook als zodanig verzekerd.
Aan de andere kant is dit nog steeds niet straat-legaal lijkt me..
Het enige wat je nu gedaan hebt is dat je maandelijks geld betaald voor niks.

Je bent niet verzekerd en je mag niet de weg op.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Devian schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:32:
[...]

Het enige wat je nu gedaan hebt is dat je maandelijks geld betaald voor niks.

Je bent niet verzekerd en je mag niet de weg op.
Als dat een in beslagname af kan wenden, is het nog altijd money well spent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WindowsME
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 20:05
mvz schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:13:
Sorry, moet even gaan muggenziften :P

Wat jij hebt is een Declaration of Conformity, waarschijnlijk deze:
https://download.appmifil...931-bc6c-253851e74530.pdf

Dat is een verklaring van de fabrikant (inderdaad Ninebot Changzhou Tech Co., Ltd) dat de step voldoet aan de regelgeving voor CE-markering. Zoals eerder aangegeven in dit topic is dat iets wat nodig is om de step in de EU te verkopen

Om ze daarnaast ook nog op openbare weg te gebruiken zullen ze een 'Bijzondere Bromfietsen' goedkeuring moeten hebben, wat nu niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

WindowsME schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:43:
[...]

Sorry, moet even gaan muggenziften :P

Wat jij hebt is een Declaration of Conformity, waarschijnlijk deze:
https://download.appmifil...931-bc6c-253851e74530.pdf

Dat is een verklaring van de fabrikant (inderdaad Ninebot Changzhou Tech Co., Ltd) dat de step voldoet aan de regelgeving voor CE-markering. Zoals eerder aangegeven in dit topic is dat iets wat nodig is om de step in de EU te verkopen

Om ze daarnaast ook nog op openbare weg te gebruiken zullen ze een 'Bijzondere Bromfietsen' goedkeuring moeten hebben, wat nu niet het geval is.
Wist ik, maar voor de uninformed lijkt het heel wat..😀 En draagt het bij aan het opwerpen van een sluitend verhaal tegenover de al twijfelende agent.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:17

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 323199

Niet als bijzondere bromfiets laten keuren, maar als iets anders.

RDW was verbaasd over de vindingrijkheid.
Gekeurd, verzekerd.

Daarna naar hoofdbureau politie.

2 uur lang hebben ze lopen bladeren en zoeken.
Conclusie;

Slim gedaan jongen, je mag hiermee de weg op.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/rdpZxfS/IMG-20191022-120847-01-01-01-01-01.jpg

*knip* nergens voor nodig om zo bijdehand te gaan lopen sneren.

[ Voor 58% gewijzigd door Orion84 op 01-11-2019 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Anoniem: 323199 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:23:

Gekeurd, verzekerd.

Conclusie;

[Afbeelding]

Aan dit topic heb ik in ieder geval helemaal niks gehad in de aanloop naar het legaal krijgen van mijn step.

Alleen maar zure kutten 🤣

Succes met uitzoeken!
:o Goed gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-05 17:20

Gekeurd, verzekerd.

Conclusie;

[Afbeelding]
Nu ben ik benieuwd, zeker als gehandicaptenvoertuig/scootmobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 11:27
Jochemd13 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:51:
[...]

Nu ben ik benieuwd, zeker als gehandicaptenvoertuig/scootmobiel?
Ik denk niet dat hij je dat gaat vertellen _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
TakeAway schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:58:
[...]

Ik denk niet dat hij je dat gaat vertellen _/-\o_ :D
Ga er ook niet echt vanuit, maar valt altijd te proberen ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Mooi verhaal, maar zonder bewijs is het niet meer dan dat.
En aangezien je creatief je foto bewerkt hebt verwacht ik niet dat je het bewijs wil leveren.

En dat vind ik jammer, dat is toch waar het in een topic een beetje om gaat. Elkaar helpen. Maar Suc6 er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Nog een artikel over de (vrij logge) legale elektrische stepverhuur on Tilburg: https://www.omroepbrabant...rg-dankzij-maas-in-de-wet

Niet veel nieuwe informatie, al lijkt er wel (op lange termijn) voortgang in te komen:
Minister van Infrastructuur Cora van Nieuwenhuizen is donderdag in Tilburg voor een symposium over verkeersveiligheid. Als ze hoort dat er in Tilburg toeristische routes komen voor elektrische steps, is ze niet meteen enthousiast: "Als het een van de zestien steps is die als bijzondere bromfiets zijn goedgekeurd, dan mag het. Maar we moeten goed naar die licht gemotoriseerde voertuigen kijken. Wat is er nodig om het veilig tussen al het andere verkeer te kunnen gebruiken?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

interessant oa.

Gehandicaptenvoertuigen met een elektromotor moeten zijn voorzien van een vanuit de zitpositie van de bestuurder zichtbare:

a. aanduiding omtrent de ladingsconditie van de tractiebatterijen, en

b. aan- en uitindicator voor de elektrische installatie.

en

Bij gehandicaptenvoertuigen niet voorzien van een gesloten carrosserie, moet vanuit de zitpositie van de bestuurder:

a. de rem of één van de remmen in aangezette toestand kunnen worden vastgezet, dan wel

b. een afzonderlijke vastzetinrichting kunnen worden bediend.

en

De zitplaatsen en rugleuningen van gehandicaptenvoertuigen moeten deugdelijk aan het voertuig zijn bevestigd. De van fabriekswege aangebrachte verstelinrichtingen van de zitplaatsen en rugleuningen moeten goed kunnen worden vergrendeld.

en

Gehandicaptenvoertuigen niet voorzien van een gesloten carrosserie, moeten zijn voorzien van één rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig.

Dus ik denk dat onze mysterieuze poster een zadel heeft op een Pro ( met dash incl. ladingsindicatie en snelheid ) - en een reflector.. maar dan nog zou het achterlichtje te laag zitten, minimaal 0,25m en max 1,20m van het wegdek. - de rem vastzetten kan met de app opzich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WindowsME
Anoniem: 320788 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:49:
[...]

En aangezien je creatief je foto bewerkt hebt verwacht ik niet dat je het bewijs wil leveren.

En dat vind ik jammer, dat is toch waar het in een topic een beetje om gaat. Elkaar helpen. Maar Suc6 er mee.
Ondanks de bewerkte foto valt er nog genoeg informatie uit te halen:
- Je ziet overduidelijk dat het plaatje aan de achterkant een verzekeringsplaatje is
- Daarvoor moet het een VIN hebben
- Die zal ingeslagen zijn door het RDW, als zijnde voertuigcategorie 'bromfiets zonder kenteken'
- Deze categorie wordt toegewezen aan gehandicaptenvoertuigen, elek. rolstoelen e.d.

Dus ja, inderdaad als gehandicaptenvoertuig. Mocht het niet zo zijn, dan horen we het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Anoniem: 320788 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:49:
[...]

Het punt is natuurlijk wel, dat verzekeraars ook niet gek zijn, en hier wellicht meelezen..
Mocht er dan een legale loophole zijn, dan wil je dat in principe niet gelijk aan de grote klok hangen als je zelf net je step voorelkaar hebt..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

WindowsME schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:30:
[...]

Ondanks de bewerkte foto valt er nog genoeg informatie uit te halen:
- Je ziet overduidelijk dat het plaatje aan de achterkant een verzekeringsplaatje is
- Daarvoor moet het een VIN hebben
- Die zal ingeslagen zijn door het RDW, als zijnde voertuigcategorie 'bromfiets zonder kenteken'
- Deze categorie wordt toegewezen aan gehandicaptenvoertuigen, elek. rolstoelen e.d.

Dus ja, inderdaad als gehandicaptenvoertuig. Mocht het niet zo zijn, dan horen we het wel ;)
Juist, wie zegt dat het plaatje niet van een scooter afkomt en even voor de fun op de step is geplakt. Tuurlijk ik kan ook wel de gaatjes invullen met wat er aan de step is gedaan en in welke groep hij nu wel of niet past.

Maar wat ik gewoon irritanter vind en wat eigenlijk mijn punt is, is dit.

Als het waar is wat deze meneer post, dan is dat super bedacht uitgevoerd en pluspunten daarvoor. Niks meer niks minder.
Maar wat is dan de rede te gaan pronken zonder de daadwerkelijke info te delen.... Wil hij gewoon even laten zie hoe superieur hij wel niet is zonder andere het ook te laten zien...kijk mij eens wat goed? Als je de info toch niet wil delen hou dan gewoon je bakkes erover en post het niet.

Volgens mij standaard is een forum en een topic op een forum de plek om elkaar te helpen...

Persoonlijk maakt het voor mij niet zo uit,. Ik step waar ik wil en de lokale Spaanse agent vind het prima. Maar ik vind het gewoon irritant en een no-go op het forum.
mvz schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:35:
[...]

Het punt is natuurlijk wel, dat verzekeraars ook niet gek zijn, en hier wellicht meelezen..
Mocht er dan een legale loophole zijn, dan wil je dat in principe niet gelijk aan de grote klok hangen als je zelf net je step voorelkaar hebt..
helemaal mee eens. En dat kan ik snappen.
Maar dan zou ik gewoon posten, het is gelukt de step is goedgekeurd. DM voor de info. (Graag de info van het topic houden zodat we niemand slimmer maken dan nodig) (speciaal RDW, verzekeringen en politie)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 01-11-2019 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WindowsME
mvz schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:35:
[...]

Dat is m.i. ook nog altijd een groot openstaand punt: De verzekering (wanneer het er écht toe doet)

Zoals eerder aangegeven, ik wens niemand een ongeluk toe, maar het zal mij ontzettend benieuwen hoe het degenen die een e-step tóch hebben weten te verzekeren als gehandicaptenvoertuig afgaat na een ongeluk, waarbij schade uitgekeerd moet worden.

Idem voor de Veeley V5. Die is als bromfiets toegelaten, oftewel bedoeld om met zitplaats (zadel) gebruikt te worden. Echter, je kunt deze zo wegklappen en ermee 'steppen'. Wat denkt een verzekeraar daarvan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Wel impressed zeg, net 45 minuten lang in sportmode 25 gereden op de m365 pro, en nu issie pas net half leeg 👍🏻👍🏻👍🏻😬😱
En ik ben 105 kilo 😎

[ Voor 8% gewijzigd door mvz op 02-11-2019 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mvz schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:53:
Wel impressed zeg, net 45 minuten lang in sportmode 25 gereden op de m365 pro, en nu issie pas net half leeg 👍🏻👍🏻👍🏻😬😱
En ik ben 105 kilo 😎
Dat gaat inderdaad prima!

Ik heb wel gemerkt dat met de speed-mod(32-34kmh) de accu veeeeeel sneller leeg gaat. Daarnaast heeft temperatuur er ook invloed op. (en met die speedmod en een beetje gewicht&10km+ trip oververhit je accu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansaplast43
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-08-2020
WindowsME schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:21:
[...]

Idem voor de Veeley V5. Die is als bromfiets toegelaten, oftewel bedoeld om met zitplaats (zadel) gebruikt te worden. Echter, je kunt deze zo wegklappen en ermee 'steppen'. Wat denkt een verzekeraar daarvan?
Misschien hetzelfde als wat een verzekeraar denkt als je geen gordel draagt in de auto en een aanrijding krijgt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

De prijzen van stepjes kelderen gestaag - nu de M365 Pro voor 392euro met UPS verzending uit Polen via DHGate.com met code dhgate188

Das echt goedkoop. Betaalde er begin zomer nog 534 voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Voor iedereen die een bandje moet wisselen, deze video is cruciaal:

YouTube: 🛴 Xiaomi M365 - THE TRICK 👌 - How To EASILY Mount The Tire

Ik heb de tangen door lijmklemmen vervangen maar het was op deze manier een 2 minuten klusje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:00
Anoniem: 472287 schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:01:
De prijzen van stepjes kelderen gestaag - nu de M365 Pro voor 392euro met UPS verzending uit Polen via DHGate.com met code dhgate188

Das echt goedkoop. Betaalde er begin zomer nog 534 voor.
Waren de prijzen deze zomer ook niet extreem hoog? Ik geloof dat ze vorig jaar goedkoper waren.. En deze zomer kocht iedereen en de moeder zo'n step. Ik denk dat het met de boetes, de populariteit volgend jaar een stuk minder zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dacuuu schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:09:
[...]

Waren de prijzen deze zomer ook niet extreem hoog? Ik geloof dat ze vorig jaar goedkoper waren.. En deze zomer kocht iedereen en de moeder zo'n step. Ik denk dat het met de boetes, de populariteit volgend jaar een stuk minder zal zijn.
De Pro was vorig jaar nog niet uit, dus goedkoper was ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:50
Ik woon in Duitsland en heb gisteren een Segway/Ninebot G30D Max gekocht. Had gisteren avond dat ding in elkaar gezet en daarna de handleiding doorgelezen + app geinstalleerd. Vandaag of morgen met mijn VIN een verzekering afsluiten en dan kan het plezier beginnen. Heb nog geen testritje gemaakt (oh wat braaf) :+

Hopelijk wordt het binnenkort mogelijk om mijn G30D naar NL mee te nemen (ivm wetgeving). Lijkt mij wel een leuk vervoersmiddel gedurende mijn NL vakanties.

// Update:
Heb hem vandaag verzekerd bij de ADAC (de Duitse ANWB). Niet bepaald de goedkoopste maar ja, nu mag ik er eindelijk mee rijden. oOo

[ Voor 33% gewijzigd door Sir_Hendro op 09-11-2019 11:41 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sir_Hendro schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:03:
Ik woon in Duitsland en heb gisteren een Segway/Ninebot G30D Max gekocht. Had gisteren avond dat ding in elkaar gezet en daarna de handleiding doorgelezen + app geinstalleerd. Vandaag of morgen met mijn VIN een verzekering afsluiten en dan kan het plezier beginnen. Heb nog geen testritje gemaakt (oh wat braaf) :+

Hopelijk wordt het binnenkort mogelijk om mijn G30D naar NL mee te nemen (ivm wetgeving). Lijkt mij wel een leuk vervoersmiddel gedurende mijn NL vakanties.
Wat kost dat nou om zo'n ding jaarlijks te verzekeren in DE?

Hier in Finland zijn ze verzekeringsvrij, das wel makkelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:04:
[...]

Wat kost dat nou om zo'n ding jaarlijks te verzekeren in DE?

Hier in Finland zijn ze verzekeringsvrij, das wel makkelijk
De prijzen varieren tussen de 30 en 100 euro per jaar. Sommige bieden naast WA ook casco voor de e scooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdaan
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-05 14:02
@tomv28 Wanneer heb jij jou M365 gekocht en hoe en wanneer heb jij hem laten keuren voor het VIN nummer? Was het lastig om een verzekering bij Unigarant af te sluiten voor de step?

Ik heb het aan mijn pa voor gelegd, hij werkt bij de politie, en als je een VIN nummer en verzekering hebt dan zou hij gewoon legaal moeten zijn voor op de weg.

Is er misschien iemand anders die recent nog een M365 heeft gekeurd en verzekerd in Nederland? Ik ben aan het nadenken om er een te gaan kopen voor oa in Eindhoven naar school en werk te steppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik heb nog een vraag voor de Segway/Ninebot en wellicht Xiaomi gebruikers. Waar kan je zien hoeveel kilometers je in totaal hebt gereden met de step?

Ik las trouwens vandaag dat er in Duitsland mogelijk een wijziging komt in de wet voor e scooters. Namelijk dat toekomstige modellen ook uitgerust moeten worden met knipperlichten.

[ Voor 43% gewijzigd door Sir_Hendro op 11-11-2019 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djdaan schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:50:
Ik heb het aan mijn pa voor gelegd, hij werkt bij de politie, en als je een VIN nummer en verzekering hebt dan zou hij gewoon legaal moeten zijn voor op de weg.
Klopt helemaal, als je step is goedgekeurd door de RDW en je hebt een vinnummer en verzekering dan is hij legaal.

Helaas gaat die vlieger niet op voor 80% van de steps momenteel, waaronder de m365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

ff opladen na een winter ritje ;) - toch netjes, 40% over na een rit van 22km.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PMOkO7o0sEFdvcIWXFCpTPgc/thumb.jpg

Heb nu alvast een achterwiel met solide band klaarliggen, en heb nu ook een goedkope hubmotor besteld,. dus een heel compleet voorwiel met solide band kant en klaar.. denk dat ik gewoon de originele hubmotor van de xiaomi, in het nieuw gekochte voorwiel druk.. dus geen geklooi met draadjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sir_Hendro schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:38:
Ik heb nog een vraag voor de Segway/Ninebot en wellicht Xiaomi gebruikers. Waar kan je zien hoeveel kilometers je in totaal hebt gereden met de step?

Ik las trouwens vandaag dat er mogelijk een wijziging komt in de wet voor e scooters. Namelijk dat toekomstige modellen ook uitgerust moeten worden met knipperlichten.
Bij Xiaomi kan je het in de Xiaomi Home app zien. Die leest alle afgelegde kms van de M365 uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Ik las trouwens vandaag dat er mogelijk een wijziging komt in de wet voor e scooters. Namelijk dat toekomstige modellen ook uitgerust moeten worden met knipperlichten.
Waar heb je dat gelezen als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomv28
  • Niet online
djdaan schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:50:
@tomv28 Wanneer heb jij jou M365 gekocht en hoe en wanneer heb jij hem laten keuren voor het VIN nummer? Was het lastig om een verzekering bij Unigarant af te sluiten voor de step?

Is er misschien iemand anders die recent nog een M365 heeft gekeurd en verzekerd in Nederland? Ik ben aan het nadenken om er een te gaan kopen voor oa in Eindhoven naar school en werk te steppen.
Hi, ik heb geen VIN nummer, ik heb aan de verzekering het serienummer doorgegeven, vol bewust dat de step niet daadwerkelijk verzekerd is, maar alleen om de pakkans te verminderen en bij staande houding de dienstdoende agent op het verkeerde been te zetten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
mvz schreef op maandag 11 november 2019 @ 07:36:
[...]

Waar heb je dat gelezen als ik vragen mag? :)
Vergeten erbij te vermelden dat het om de Duitse regelgeving gaat. Mogelijk zal het dan ook naar andere Europese landen verspreiden.

https://www.vdtuev.de/news/E-Scooter-brauchen-Blinker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WindowsME
In NL moeten alle nieuwe e-step modellen (lees: bijzondere bromfietsen) al sinds de wetsaanpassing van 2-5-2019 verplicht knipperlichten voor én achter hebben.

https://wetten.overheid.n...z=2019-05-02&g=2019-05-02

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Hendro
WindowsME schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:45:
[...]

In NL moeten alle nieuwe e-step modellen (lees: bijzondere bromfietsen) al sinds de wetsaanpassing van 2-5-2019 verplicht knipperlichten voor én achter hebben.

https://wetten.overheid.n...z=2019-05-02&g=2019-05-02
Ik wil beginnen met een helm waarop knipperlichten zitten (via ledjes op de achterzijde). Wellicht later in de toekomst proberen de knipperlichten op de step zelf te monteren.

Zoiets bijvoorbeeld qua helm:
Afbeeldingslocatie: https://www.sir-apfelot.de/wp-content/uploads/2018/05/lumos-smart-bike-helm.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Sir_Hendro op 11-11-2019 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

tomv28 schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:28:
[...]

Hi, ik heb geen VIN nummer, ik heb aan de verzekering het serienummer doorgegeven, vol bewust dat de step niet daadwerkelijk verzekerd is, maar alleen om de pakkans te verminderen en bij staande houding de dienstdoende agent op het verkeerde been te zetten. 8)7
Precies, dat heb ik dus ook gedaan ;)
Dat is op dit moment ook alles wat je kan doen.. maar het werkt wel.
Heb je hem ook als 'Segway' verzekerd? of toch wat anders gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomv28
  • Niet online
mvz schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:23:
[...]

Precies, dat heb ik dus ook gedaan ;)
Dat is op dit moment ook alles wat je kan doen.. maar het werkt wel.
Heb je hem ook als 'Segway' verzekerd? of toch wat anders gekozen?
Exact ook als Segway. Inmiddels al drie keer gepasseerd door politie en niets gebeurd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-05 15:09
Ik zie ze hier in Enschede toch ook steeds vaker. Vooral tussen station en centrum/bedrijventerrein. Ik durf het nog steeds niet aan :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-04 09:58
https://fd.nl/economie-po...ln-voor-zweedse-fabrikant

Investeerders duiken op de e-step: $85 mln voor Zweedse fabrikant

Geldschieters hebben vertrouwen in Europese deelstepfabrikanten: nu krijgt het Zweedse Voi weer $85 mln toegestopt van een consortium van investeerders. Dat maakten de Scandinaviërs maandag bekend.

Het is de volgende in een reeks investeringen in fabrikanten van e-steps. Het in Berlijn gevestigde Tier haalde vorige maand al $60 mln op. In juli kreeg het Frans-Nederlandse Dott een kapitaalinjectie van €30 mln en het Belgische Circ heeft al €55 mln binnen. Daarnaast zijn er tientallen kleinere spelers in steden als Barcelona en Lissabon die onlangs eveneens groeigeld kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

blowbeat schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:25:
https://fd.nl/economie-po...ln-voor-zweedse-fabrikant

Investeerders duiken op de e-step: $85 mln voor Zweedse fabrikant

Geldschieters hebben vertrouwen in Europese deelstepfabrikanten: nu krijgt het Zweedse Voi weer $85 mln toegestopt van een consortium van investeerders. Dat maakten de Scandinaviërs maandag bekend.

Het is de volgende in een reeks investeringen in fabrikanten van e-steps. Het in Berlijn gevestigde Tier haalde vorige maand al $60 mln op. In juli kreeg het Frans-Nederlandse Dott een kapitaalinjectie van €30 mln en het Belgische Circ heeft al €55 mln binnen. Daarnaast zijn er tientallen kleinere spelers in steden als Barcelona en Lissabon die onlangs eveneens groeigeld kregen.
Niet echt handig om nieuwslinks naar FD.nl te plaatsen - ivm paywall. ;)
Wel goed dat er iig een hoop geld in de e-step ventures gestoken wordt! hopelijk kijkt Cora mee :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• der Koekje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-02 20:25
Ben door de Singles Day sale toch overgehaald en heb een M365 Pro besteld om te gaan rijden in Rotterdam. Mijn redenatie was dat de korpsleiding aangaf hier geen prioriteit aan te verlenen, en dat Rotterdam vanaf 2020 openstaat voor deelsteps. Ook zie ik ze sowieso veel vaker in de stad de laatste paar maanden.

Maar als ik alles zo teruglees zie ik dat alles nog niet zo rooskleurig is als ik dacht. Vooral in Amsterdam kijken ze heel streng. Het is ook jammer dat je zo’n ding gewoon niet verzekerd krijgt. Voelen jullie dat zo’n Unigarant stickertje z’n werk doet? En proberen jullie oom agent actief te mijden door bijvoorbeeld niet door stadscentrum te rijden?

Daarnaast heb ik ook wat praktische vragen. Ik weet dat hetzelfde AliExpress slotje door meerdere mensen hier wordt aangeraden, maar dat is toch nauwelijks meer dan een draadje? Of laten jullie de scooter gewoon zo min mogelijk buiten. Op kantoor is dat geen probleem maar voor de boodschap of op de universiteit is dat toch iets lastiger.

Ook zijn reserve/aftermarket onderdelen handig, en soms zelfs beter. Heeft iemand toevallig een handige checklist voor de zaken die ik naast de scooter ook zou moeten aanschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:11
der Koekje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:02:

Maar als ik alles zo teruglees zie ik dat alles nog niet zo rooskleurig is als ik dacht. Vooral in Amsterdam kijken ze heel streng. Het is ook jammer dat je zo’n ding gewoon niet verzekerd krijgt. Voelen jullie dat zo’n Unigarant stickertje z’n werk doet? En proberen jullie oom agent actief te mijden door bijvoorbeeld niet door stadscentrum te rijden?
Steden zoals Amsterdam zouden elektrische steps juist moeten omarmen. Je kan wel doodleuk als gemeente snor- en bromfietsen gaan verbieden en milieuzones instellen, maar geef de burger dan alternatieven. Zo'n step is een mooi 'milieuvriendelijk' alternatief voor een snorfiets. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh1fty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-05 18:03
Ben door de Singles Day sale toch overgehaald en heb een M365 Pro besteld om te gaan rijden in Rotterdam. Mijn redenatie was dat de korpsleiding aangaf hier geen prioriteit aan te verlenen, en dat Rotterdam vanaf 2020 openstaat voor deelsteps. Ook zie ik ze sowieso veel vaker in de stad de laatste paar maanden.
Hee, nog een Rotterdammer die een step overweegt! Ik heb hetzelfde gelezen (wbt deelsteps en prio politie), maar ik heb er nog geen een gekocht. Waar heb jij hem uiteindelijk gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomv28
  • Niet online

Daarnaast heb ik ook wat praktische vragen. Ik weet dat hetzelfde AliExpress slotje door meerdere mensen hier wordt aangeraden, maar dat is toch nauwelijks meer dan een draadje? Of laten jullie de scooter gewoon zo min mogelijk buiten. Op kantoor is dat geen probleem maar voor de boodschap of op de universiteit is dat toch iets lastiger.

Ook zijn reserve/aftermarket onderdelen handig, en soms zelfs beter. Heeft iemand toevallig een handige checklist voor de zaken die ik naast de scooter ook zou moeten aanschaffen?
Zo'n Unigarant stickertje vermindert in mijn optiek gewoon de kans dat je wordt staande gehouden en een boete riskeert, maar een garantie is het niet. Ik ben van mening dat wanneer politie je ziet rijden zij wel zien dat je niet lukraak ermee rijdt zonder verzekering, alhoewel feitelijk je nog steeds niet verzekerd rond rijdt. Ik zoek ze ook niet op, wetende dat ik in de buurt van een politiebureau kom rijd ik liever een blokje om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbm_sterdam
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-11-2022
Ik rijd nu al 800 km kris kras door Amsterdam. Ben zoals eerder gemeld 1 keer staande gehouden (met unigarant sticker) en de agenten stonden met een mond vol tanden. Heel resoluut zei hij: hier ga ik geen boete voor geven. Ze gingen het wel nakijken. Nooit meer iets van gehoord!

Daarna ben ik inmiddels talloze keren langs politie wagens en agenten op straat gereden, afgelopen weekend nog in Den Ilp 2 politie auto’s die groot licht aan deden, maar geen kik!

Ik wil benadrukken dat ik mij keurig aan de regels houd, geen gekke capriolen uithaal, maar ik ga niet meer omrijden omdat je mogelijk politie tegen kan komen. Heb altijd alle papieren en mijn ID bij me, ik merk het wel!

Dus dat Amsterdam heel streng optreed merk ik niet zoveel van. Wat helaas niet geldt voor mensen die gepakt zijn zónder unigarant sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevindb15
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-09-2024
Guys, 1.6.6. is nu flashable ik weet dat hier meer mensen het gedaan hebben en was even benieuwd naar hun settings. Heb de pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro

Bij gebruik proberen dat ding overal mee naar binnen te nemen en maar afwachten of iemand er wat van zegt. Als ik naar de supermarkt ga zet ik hem voor de deur uit en neem hem mee naar binnen. Vervolgens zet ik het mandje op de voetenplank van de e scooter. Dan funktioneert het als een winkelwagentje. Ben tot zover 2x boodschappen wezen doen en was ook 1x bij subway naar binnen gegaan met dat ding aan de hand. Geen gezeur :)

Voor het geval dat de e scooter wordt gewijgerd heb ik een Abus Bordo 6000 gekocht. Deze kun je dan om de dikke stang voor aan de plank doen en dan aan een paal bevestigen. De e scooter is te groot om hem uit het slot te kunnen trekken.

Om de banden van de M365 (Pro) te kunnen oppompen wordt meestal dat verlengstukje gebruikt om makkelijker bij het ventiel te komen. Vele vervangen deze door eentje met terugslagventiel. Ik heb de mijne nog niet opgepompt want ik heb de mijne pas 6 dagen en waren prima out of the box.

[ Voor 8% gewijzigd door Sir_Hendro op 12-11-2019 22:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mazltov
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-11-2019
*knip* Oproepen voor het tekenen van petities is niet de bedoeling *knip*

[ Voor 82% gewijzigd door deepbass909 op 13-11-2019 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• der Koekje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-02 20:25
kbm_sterdam schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:09:
Ik rijd nu al 800 km kris kras door Amsterdam. Ben zoals eerder gemeld 1 keer staande gehouden (met unigarant sticker) en de agenten stonden met een mond vol tanden. Heel resoluut zei hij: hier ga ik geen boete voor geven. Ze gingen het wel nakijken. Nooit meer iets van gehoord!

Ik wil benadrukken dat ik mij keurig aan de regels houd, geen gekke capriolen uithaal, maar ik ga niet meer omrijden omdat je mogelijk politie tegen kan komen. Heb altijd alle papieren en mijn ID bij me, ik merk het wel!

Dus dat Amsterdam heel streng optreed merk ik niet zoveel van. Wat helaas niet geldt voor mensen die gepakt zijn zónder unigarant sticker.
Met die informatie heb ik zojuist het duurste stickertje van mijn leven aangeschaft. Ik denk niet dat het zozeer de pakkans vermindert of echt door een verzekeringscheck komt, maar ik denk dat het wel helpt als een teken van 'good will', om te demonstreren dat ik wel voor verzekering en veiligheid opensta en probeer zo veel mogelijk mee te werken.
Sh1fty schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:37:
[...]

Hee, nog een Rotterdammer die een step overweegt! Ik heb hetzelfde gelezen (wbt deelsteps en prio politie), maar ik heb er nog geen een gekocht. Waar heb jij hem uiteindelijk gehaald?
Ik heb hem gewoon gehaald van Aliexpress. Bij de XiaomiMC store geloof ik, omdat ik toevallig ook andere Xiaomi meuk nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvaakjes
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-05 12:28
Heb onlangs met de wijkagent gesproken, maar hier in mijn eigen dorp, zeggen ze hier dan ook geen prioriteit aan te geven en alleen bij een praatje houden wanneer ze je zien zeggen ze dat het 'eigenlijk niet mag. Verder doen ze niet moeilijk zo lang je je maar gedraagt, maar in een grote stad heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 11% gewijzigd door klaasvaakjes op 13-11-2019 21:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• L1NO_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-05 14:40
Dit werkt altijd erg fijn, niemand die zeurt.

gogogadgetlidl

• hansaplast43
Sir_Hendro schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:41:
[...]

Vergeten erbij te vermelden dat het om de Duitse regelgeving gaat. Mogelijk zal het dan ook naar andere Europese landen verspreiden.

https://www.vdtuev.de/news/E-Scooter-brauchen-Blinker
De Ninebot MAX G30 is op de markt in Europa sinds Oktober, voor Duitsland is er een speciale G30D versie gekomen met wat aanpassingen (voornamelijk de snelheid van 25 naar 20km/h). Maar geen knipperlichten.

• Sir_Hendro
Precies, dat is de perfecte oplossing.

Gisteren voor het eerst de Ninebot Max G30D in het OV meegenomen. Uit voorzorg toch maar naar de wagon voor fietsen gegaan. Dat ding naar binnen gerolt en dan opgeklapt. Ik merkte dat hij toch best wel wat plek wegneemt in de trein. Opgeklapt zie je hem ook slecht en is de kans dat andere erover struikelen groter. Daarom heb ik hem zover mogelijk onder mijn benen geschoven. Daarna overstappen op de metro waar ik hem ook weer opgeklapt onder mijn benen had staan. Het werkt praktischer om het opklappen te laten en hem gewoon in de normale positie te vervoeren. Echter kan het dan gebeuren dat hij als fiets wordt gezien en er een extra kaartje nodig is.

Ik ga dat OV reizen nog een beetje oefenen en kijken wat nou het beste werkt maar met de step in een normale treinwagon zal hem waarschijnlijk niet worden.

// edit:
Jesus wat zijn die huur dingen van Lime zwak qua motor. Berg op met veel moeite nog net 10km/h waar die G30D 15km/h of sneller omhoog rolt. Volgens mij gebruikt Lime maar 250 watt motor vs de 350 watt van de G30D.

[ Voor 22% gewijzigd door Sir_Hendro op 14-11-2019 20:03 ]

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:52
Niet 100% het juiste topic, maar zijn er ook mensen die een reguliere step gebruiken voor woon-werk verkeer? Zo ja, hoe bevalt dat, vooral op (oneven) stoeptegels? Of weet iemand een adres in regio Amsterdam waar je zo'n ding zou kunnen huren om het even uit te proberen (mag ook elektrisch)? Ik was vanavond bij de Decathlon en dat beviel best wel, maar op straat is anders...

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
hansaplast43 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:30:
[...]
De Ninebot MAX G30 is op de markt in Europa sinds Oktober, voor Duitsland is er een speciale G30D versie gekomen met wat aanpassingen (voornamelijk de snelheid van 25 naar 20km/h). Maar geen knipperlichten.
Ah bedankt, die kende ik nog niet.

Wel jammer dat het weer een M365 kloon is qua design. Ik vond de ES1/ES2 veel mooier en moderner ogen. En met vering (vering + grotere luchtbanden zou helemaal ideaal zijn).

Edit: Die ingebouwde lader is alleen wel erg mooi. Handig voor werk.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 14-11-2019 22:41 ]

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:42
Sir_Hendro schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:32:
[...]

Precies, dat is de perfecte oplossing.

Gisteren voor het eerst de Ninebot Max G30D in het OV meegenomen. Uit voorzorg toch maar naar de wagon voor fietsen gegaan. Dat ding naar binnen gerolt en dan opgeklapt. Ik merkte dat hij toch best wel wat plek wegneemt in de trein. Opgeklapt zie je hem ook slecht en is de kans dat andere erover struikelen groter. Daarom heb ik hem zover mogelijk onder mijn benen geschoven. Daarna overstappen op de metro waar ik hem ook weer opgeklapt onder mijn benen had staan. Het werkt praktischer om het opklappen te laten en hem gewoon in de normale positie te vervoeren. Echter kan het dan gebeuren dat hij als fiets wordt gezien en er een extra kaartje nodig is.

Ik ga dat OV reizen nog een beetje oefenen en kijken wat nou het beste werkt maar met de step in een normale treinwagon zal hem waarschijnlijk niet worden.

// edit:
Jesus wat zijn die huur dingen van Lime zwak qua motor. Berg op met veel moeite nog net 10km/h waar die G30D 15km/h of sneller omhoog rolt. Volgens mij gebruikt Lime maar 250 watt motor vs de 350 watt van de G30D.
Ik neem een vouwfiets in de trein en klap dat ding niet helemaal in(valt dan buiten koffer formaat), is nog nooit wat van gezegd.
In principe moet het binnen het formaat van een koffer vallen maar veel zien het door de vingers mits het niet zo druk is in de spits, een complete fiets willen ze weer niet zien maar als ze zien dat het ding inklapbaar is wordt het vaak door de vingers gezien ondanks hij niet (volledig) ingeklapt is.

In de bus zijn ze veel strenger dan in de trein.
Toen het een keer druk was en de wagon van fietsen vol was ook gewoon elders gaan zitten en de vouwfiets in gangpad gezet(was geen ruimte anders) conducteur heeft er niks van gezegt, als je een ander maar niet tot last bent, Collega van mij gaat gewoon elders zitten en duwt zijn vouwfiets onder een stoel en past gewoon.

Dus een step zal niet echt een probleem zijn omdat ze kleiner dan een vouwfiets zijn, de trein waar ik mee reis is dan wel een moderne met redelijk wat ruimte.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_evil08 op 14-11-2019 22:52 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansaplast43
GekkePrutser schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:38:
[...]

Wel jammer dat het weer een M365 kloon is qua design. Ik vond de ES1/ES2 veel mooier en moderner ogen. En met vering (vering + grotere luchtbanden zou helemaal ideaal zijn).

ik heb de Ninebot G30 Max sinds half Oktober. Daarvoor heb ik op de M365 en de ES4 gereden. De G30 Max lijkt een kloon van de m365 maar is toch echt wel een doorontwikkeling met wat goede nieuwe foefjes. De wielen zijn groter (10inch ipv 8,5inch, en dat is comfortabeler als een ES1/2/4), de aandrijving in het achterwiel en het hele grote batterij pakket.
ik heb zo'n idee dat er goedkeuring te verwachten is van de Ninebot G30 in de toekomst (in Duitsland is hij immers al goed gekeurd), ik denk dat dat voor bestaande modellen zoals m365 (pro) er een goedkeuring door RDW er niet in zal zitten.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-05 18:07
Altijd weer mooi in Nederland, maximum snelheid verlagen naar 100 km/u doen we even in een handomdraai maar elektrische steps toestaan, daar hebben we 3 jaar voor nodig... wat een bananenrepubliek wonen wij toch.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
GekkePrutser schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:38:
[...]

Xiaomi en Ninebot werken veel samen. Zover ik weet komen de e scooters van beide merken uit dezelfde fabriek. De Max G30 is een combinatie uit het beste van Ninebot en Xiaomi technologie.
hansaplast43 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:32:
[...]

ik heb de Ninebot G30 Max sinds half Oktober. Daarvoor heb ik op de M365 en de ES4 gereden. De G30 Max lijkt een kloon van de m365 maar is toch echt wel een doorontwikkeling met wat goede nieuwe foefjes. De wielen zijn groter (10inch ipv 8,5inch, en dat is comfortabeler als een ES1/2/4), de aandrijving in het achterwiel en het hele grote batterij pakket.
ik heb zo'n idee dat er goedkeuring te verwachten is van de Ninebot G30 in de toekomst (in Duitsland is hij immers al goed gekeurd), ik denk dat dat voor bestaande modellen zoals m365 (pro) er een goedkeuring door RDW er niet in zal zitten.
Dat de gewone G30 legaal wordt in Nederland betwijvel ik ivm te hoge top snelheid. Dat kan worden opgelost met een firmware update die hem op 20km/h begrenst maar hoe wil je dat handhaven? Politie gaat echt geen firmware controle uitvoeren. Ik verwacht dan eerder dat NL de G30NL zal krijgen.

[ Voor 45% gewijzigd door Sir_Hendro op 15-11-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-05 12:27
Ik ga vandaag of morgen een 2e handse m365 (niet pro) ophalen.
Zijn er dingen waar ik op moet letten? Hoe zit het met app support als ik een 2e handsje koop? Zit die niet aan een account vast?
Kan ik de State of Health van de batterij uitlezen?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansaplast43
Dat de gewone G30 legaal wordt in Nederland betwijvel ik ivm te hoge top snelheid. Dat kan worden opgelost met een firmware update die hem op 20km/h begrenst maar hoe wil je dat handhaven? Politie gaat echt geen firmware controle uitvoeren. Ik verwacht dan eerder dat NL de G30NL zal krijgen.
Waar haal je dat vandaan dat de top snelheid 'te hoog' is? ik heb geen berichten gezien tot nu toe die iets zeggen daarover. eerder dat het een bijzondere bromfiets gaat worden voor de goedkeuring. De 'bijzondere bromfiets' mag tot 25km/h; de G30 Max is de Europese versie die je hier koopt is standaard 25km/h. Tal van andere Segway achtige producten vallen daaronder en mogen dus 25km/h. lijkt me sterk dat ze dan nu voor de e-steps nog een speciale snelheid gaan definiëren.

op rollerplausch staat uitgelegd hoe je hem softwarematig op 30km/h kan krijgen; d.w.z. 'omkatten' naar Amerikaanse versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Philos31 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:29:
Ik ga vandaag of morgen een 2e handse m365 (niet pro) ophalen.
Zijn er dingen waar ik op moet letten? Hoe zit het met app support als ik een 2e handsje koop? Zit die niet aan een account vast?
Kan ik de State of Health van de batterij uitlezen?
Verbinden met de app en dan door de battery info, mileage enzovoorts heenkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
hansaplast43 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:52:
[...]

Waar haal je dat vandaan dat de top snelheid 'te hoog' is? ik heb geen berichten gezien tot nu toe die iets zeggen daarover. eerder dat het een bijzondere bromfiets gaat worden voor de goedkeuring. De 'bijzondere bromfiets' mag tot 25km/h; de G30 Max is de Europese versie die je hier koopt is standaard 25km/h. Tal van andere Segway achtige producten vallen daaronder en mogen dus 25km/h. lijkt me sterk dat ze dan nu voor de e-steps nog een speciale snelheid gaan definiëren.

op rollerplausch staat uitgelegd hoe je hem softwarematig op 30km/h kan krijgen; d.w.z. 'omkatten' naar Amerikaanse versie.
Ik meen ergens te hebben gelezen dat NL een maximum snelheid van 18km/h wil invoeren voor e scooters. Ik ga proberen dat nogmaals terug te vinden.

Edit:
Hmmm, ben ik nou in de war met België?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henryvank
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-03-2021

henry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansaplast43
dankjewel, het is feitelijk een samenvatting van de ontwikkelingen van de laatste maanden. Ik vraag me af waarom Nederland altijd het braafste kindje van de klas wil zijn? ook zoiets moois is zeggen dat je het wel wilt, maar je wilt het ook naar Europa trappen. We weten allemaal wat er gebeurd als je iets naar Brussel, in Europees verband stuurt.... namelijk helemaal niks de komende 5 jaar;-)
Dat ze toch aan een tussen oplossing wil denken geeft hoop. liever vandaag dan morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvaakjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
kbm_sterdam schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:09:

Daarna ben ik inmiddels talloze keren langs politie wagens en agenten op straat gereden, afgelopen weekend nog in Den Ilp 2 politie auto’s die groot licht aan deden, maar geen kik!

Tijdens alle ADE dagen ook steeds buiten de ring geparkeerd en met de step door het park naar het centrum. Prima te doen

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-05 12:27
mr.DJ95 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:45:
Politie in Almere kijkt nog nergens naar om, zelfs een leuk gesprek aan overgehouden dat ze niet ingrijpen als ze een elektrische step zien. Werd vannacht weer bevestigd toen een Politie auto langs mij reed en niet geen boe of bah riep. Stond natuurlijk wel netjes met licht aan te wachten voor een rood stoplicht.

Aan dit bericht worden geen rechten ontleent :P :P
Eerste rondje in Almere (rond om waterwijk) Politie op fiets heeft me aangehouden.
Omdat hij op de fiets was mocht ik lopend de opgevouwen step meenemen en bleef het bij een waarschuwing, maar de volgende keer zouden ze hem innemen was het verhaal. Hele preek over hoe gevaarlijk onverzekerd rijden is, dat er geen typegoedkeuring voor is bij het RDW etc.

Tot zover dus het verhaal nergens naar kijken in Almere.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvaakjes
Philos31 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:18:
[...]

Eerste rondje in Almere (rond om waterwijk) Politie op fiets heeft me aangehouden.
Omdat hij op de fiets was mocht ik lopend de opgevouwen step meenemen en bleef het bij een waarschuwing, maar de volgende keer zouden ze hem innemen was het verhaal. Hele preek over hoe gevaarlijk onverzekerd rijden is, dat er geen typegoedkeuring voor is bij het RDW etc.

Balen! Misschien toch maar plaatje aanvragen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansaplast43
Philos31 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:18:
[...]

Ik woon ook in Almere en mij heeft de politie verteld dat het inderdaad ook onverzekerd rijden is en derhalve de e-step in beslag genomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:05
Naja, mooi dat de minister er wat meer werk van wil maken. Maar voordat Europa hier regels voor gemaakt heeft, deze bekrachtig en dit omgezet is in landelijke wetgeving. Ik gok dat dit niet voor 2021 gebeurd is. En dan moet ik niet eens denken aan het feit dat de EU er misschien helemaal niet uit komt...

Wat ik alleen niet zo goed snap is, er is toch al wetgeving? Zie ook hier:

http://www.lokalepolitie....e-voortbeweginstoestellen
https://www.knack.be/nieu...l?cookie_check=1574248547

Er zijn dus al Europese regels. Daar wordt zelfs specifiek "Europese typegoedkeuring" genoemd. Waarom deze dan niet implementeren in Nederland?

Het zou mij dan ook niets verbazen als andere landen niets willen weten van deze Nederlandse aanpak. Wij hebben veel zwaardere en specifiekere regels vooral na de shit van de Stint. In Nederland willen we elk voertuig (behalve een fiets) gekeurd hebben wat op de weg komt. Terwijl de rest zoiets heeft van: Het rijdt niet harder dan 25km/u, het is een step, het is EU goedgekeurd, nou dan vinden wij het wel prima.

Maar goed, zelf snap ik het nou ook al helemaal niet meer. Maar ik vermoed dat we in 2020 een keer naar de EU gaan, worden veel debatten doorgevoerd. En ergens halverwege 2020 komt het NL idee er niet doorheen en dan moeten we zelf weer wat gaan verzinnen en dat duurt dan ook waarschijnlijk nog minimaal een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
De Duitse Lidl gaat een soort aangepaste M365 met goedkeuring voor de straat verkopen vanaf 28 november voor €299,-.

https://www.lidl.de/de/do...1f88b057257c42904d441c678

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
hansaplast43 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:19:
[...]

Ik woon ook in Almere en mij heeft de politie verteld dat het inderdaad ook onverzekerd rijden is en derhalve de e-step in beslag genomen wordt.
Pakken op onverzekerd rijden is echt onzin. Want je kunt gewoon een verzekering afsluiten, maar dat betekent niet dat je legaal bezig ben. Je zult nog steeds een typegoedkeuring op je step moeten hebben om op de weg te mogen, want op de stoep mag niet.
Het is echt een wirwar aan regels wat lijdt tot deze situatie. Als ze die dingen nou gewoon goed (of af, maar liever goed) keuren ben je van alle ellende af.
Sir_Hendro schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:51:
De Duitse Lidl gaat een soort aangepaste M365 met goedkeuring voor de straat verkopen vanaf 28 november voor €299,-.

https://www.lidl.de/de/do...1f88b057257c42904d441c678
Ik neem aan dat dit alleen geldt in Duitsland? Of mag deze step in Nederland ook de weg op?

[ Voor 27% gewijzigd door Erapaz op 20-11-2019 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Erapaz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:08:
[...]

Als ze die dingen nou gewoon goed (of af, maar liever goed) keuren ben je van alle ellende af.
Als ze niet impliciet zijn goedgekeurd, zijn ze afgekeurd. De Europese regels zijn slechts als hulp, een land mag ze overnemen of niet.
Erapaz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:08:
[...]

Ik neem aan dat dit alleen geldt in Duitsland? Of mag deze step in Nederland ook de weg op?
Hij is hier niet goedgekeurd, dus magnie

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
@nst6ldr Dank je wel. In dat geval gewoon bekeuren voor het rijden met een ongekeurd voertuig. Waarom ze het nou op de verzekering moeten gooien (is een hogere boete waarschijnlijk).

Overigens kan het nog erger, 2500 AUD boete (in 1x) in Sydney voor het rijden op een illegale scooter: https://www.reddit.com/r/...sing_an_electric_scooter/.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warrioractual1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-10-2020
Voor iedereen die eens een keer echt uit de bron wil weten hoe de wetgever elektrische steps (bijzondere bromfietsen) nou echt juridisch ziet: check de memorie van toelichting bij Wijziging van de Wegenverkeerswet 1994 in verband met de aanwijzing van bromfietsen waarvoor geen Europese typegoedkeuring is vereist teneinde de toelating van bijzondere bromfietsen tot het verkeer te vereenvoudigen en van de Wet rijonderricht motorrijtuigen 1993 in verband met het herstel van enkele onvolkomenheden

Tl;dr:

- Wel verzekeringsplicht o.g.v. het feit dat een bijzondere bromfiets een motorrijtuig is i.d.z.v. de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen
- Geen kentekenplicht (uitgezonderd o.g.v. artikel 1a Kentekenreglement)
- Grondslag voor het aanwijzen van bijzondere bromfietsen als geschikt voor de openbare weg is te vinden in artikel 20b Wegenverkeerswet 1994
- Verloop aanwijzingsprocedure is te vinden in Beleidsregel aanwijzing bijzondere bromfietsen

Conclusie
Dit betekent dat als je een verzekeringssticker hebt (zoals, naar ik heb gelezen, menigeen in dit topic heeft) je in principe van oom agent geen last zou moeten hebben. Of oom agent moet de RDW-lijst met toegelaten bijzondere bromfietsen uit zijn hoofd kennen en kunnen koppelen aan jouw speeltje (lijkt me onwaarschijnlijk).

[ Voor 55% gewijzigd door warrioractual1 op 20-11-2019 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jou conclusie komt over als een aanname..
Daarbij is het een feit dat je ook met plaatje aandacht krijgt van de politie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warrioractual1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-10-2020
Anoniem: 320788 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:25:
Jou conclusie komt over als een aanname..
Daarbij is het een feit dat je ook met plaatje aandacht krijgt van de politie
Jouw*
En het is ook een aanname, want ik heb niet een praktijkexperiment met honderden e-steppers uitgevoerd, maar wel een gefundeerde aanname. Het feit is nou eenmaal dat een opsporingsambtenaar op grond van artikel 30 Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen weinig kan beginnen als je een verzekeringssticker hebt (vooral als je ook daadwerkelijk een verzekering hebt afgesloten).

Natuurlijk kunnen ze je op grond van artikel 30 lid 1 in combinatie met artikel 177 Wegenverkeerswet 1994 nog steeds pakken (inbeslagname, boete van max 4150 euro, zelfs brommen..). Maar dan moet wel bewezen worden dat dat ding van jou niet goedgekeurd is.

Ik geef ook geen garanties, maar als je een goed verhaal hebt ("hij is verzekerd en valt in de RDW-uitzonderingslijst") dan zou het goed mee kunnen vallen. Vertel mij maar dat een agent op straat de RDW-lijst gaat doorspitten.

Moet je wel zo ver willen, gaan, maarja dat mag ieder voor zich bepalen.

[ Voor 14% gewijzigd door warrioractual1 op 20-11-2019 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
Alleen hoe verzeker je hem dan?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

warrioractual1 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:42:
[...]

Jouw*
En het is ook een aanname, want ik heb niet een praktijkexperiment met honderden e-steppers uitgevoerd, maar wel een gefundeerde aanname. Het feit is nou eenmaal dat een opsporingsambtenaar op grond van artikel 30 Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen weinig kan beginnen als je een verzekeringssticker hebt (vooral als je ook daadwerkelijk een verzekering hebt afgesloten).

Natuurlijk kunnen ze je op grond van artikel 30 lid 1 in combinatie met artikel 177 Wegenverkeerswet 1994 nog steeds pakken (inbeslagname, boete van max 4150 euro, zelfs brommen..). Maar dan moet wel bewezen worden dat dat ding van jou niet goedgekeurd is.

Ik geef ook geen garanties, maar als je een goed verhaal hebt ("hij is verzekerd en valt in de RDW-uitzonderingslijst") dan zou het goed mee kunnen vallen. Vertel mij maar dat een agent op straat de RDW-lijst gaat doorspitten.

Moet je wel zo ver willen, gaan, maarja dat mag ieder voor zich bepalen.
Het is meermaals in het nieuws geweest dat ook MET verzekeringsplaatje, het niet OK is. Verzekeraars lachen zich helemaal kapot - geld vangen en 100% nooit iets hoeven uitkeren. Briljant natuurlijk.

Er is ook een boodschap van de verzekeraars voorbij gekomen waarin ze aangeven dat het niet wettig is, maar zolang er geld binnenkomt blijven ze lekker doorgaan.

Trouwens, bewijzen dat je stepje niet op de lijst staat is niet zo lastig - hij gaat achterin de politiebus, je krijgt een bon in je handen gedrukt en veel plezier ermee. Daar komen ze op het buro echt wel uit.

Kleinere kans met een verzekeringsplaatje? Wellicht. Maar het heeft inmiddels al zoveel aandacht gekregen dat oom agent over het algemeen ook wel weet dat het niet OK is. Die zijn inmiddels echt wel een keer in de vergaderingen ter sprake gekomen.

Als je een regels-gezinde agent tegenkomt is het een duur grapje. Step weg, en een boete. Je zou de eerste in dit topic niet zijn - maar daar leest iedereen maar al te graag overheen als ze even lekker aan het steppen zijn. Snap ik wel. Tot die deksel op je neus komt. Fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Door de VIN op te geven bij de verzekering (categorie Segway). Geen VIN dan moet je proberen een VIN te krijgen door hem te laten keuren bij de RDW. Dan zal waarschijnlijk het serienummer als VIN worden overgenomen. De VIN zit alleen bij gekeurde voertuigen. Misschien is het daarom handiger eentje uit Duitsland te bestellen die daar wel gekeurd is (e scooter mit straßenzulassung) want dan ontvang je gegarandeerd een VIN. Daarna kan je gewoon een verzekering afsluiten.

Dan zit je alleen nog met het probleem dat momenteel in NL het rijden op bijna alle e scooters verboden is.

Pagina: 1 ... 25 ... 46 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.