Ik beaam alles wat je zegt. Het blijft een feit dat je een strafbaar feit pleegt door met zo'n ding rond te rijden. Ik geef de steppers alleen een juridische analyse om een mooi verhaal mee te kunnen verzinnen dat in hun voordeel kan werken. Zoals je zegt: de ene agent/politieregio is de andere niet en het is in dit topic (en elders) ook meermaals gerapporteerd dat men met de blauwen (bijv. middels een verzekeringssticker) niet per se in botsing hoeft te komen.Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:31:
[...]
Het is meermaals in het nieuws geweest dat ook MET verzekeringsplaatje, het niet OK is. Verzekeraars lachen zich helemaal kapot - geld vangen en 100% nooit iets hoeven uitkeren. Briljant natuurlijk.
Er is ook een boodschap van de verzekeraars voorbij gekomen waarin ze aangeven dat het niet wettig is, maar zolang er geld binnenkomt blijven ze lekker doorgaan.
Trouwens, bewijzen dat je stepje niet op de lijst staat is niet zo lastig - hij gaat achterin de politiebus, je krijgt een bon in je handen gedrukt en veel plezier ermee. Daar komen ze op het buro echt wel uit.
Kleinere kans met een verzekeringsplaatje? Wellicht. Maar het heeft inmiddels al zoveel aandacht gekregen dat oom agent over het algemeen ook wel weet dat het niet OK is. Die zijn inmiddels echt wel een keer in de vergaderingen ter sprake gekomen.
Als je een regels-gezinde agent tegenkomt is het een duur grapje. Step weg, en een boete. Je zou de eerste in dit topic niet zijn - maar daar leest iedereen maar al te graag overheen als ze even lekker aan het steppen zijn. Snap ik wel. Tot die deksel op je neus komt. Fingers crossed
Natuurlijk komt rijden voor eigen risico: iedereen moet die afweging zelf maken. In principe zeg je dus niks nieuws.
[ Voor 4% gewijzigd door warrioractual1 op 21-11-2019 00:44 ]