Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste
Acties:

• warrioractual1
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 19-02 14:24
Intelligo schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:31:
[...]

Het is meermaals in het nieuws geweest dat ook MET verzekeringsplaatje, het niet OK is. Verzekeraars lachen zich helemaal kapot - geld vangen en 100% nooit iets hoeven uitkeren. Briljant natuurlijk.

Er is ook een boodschap van de verzekeraars voorbij gekomen waarin ze aangeven dat het niet wettig is, maar zolang er geld binnenkomt blijven ze lekker doorgaan.

Trouwens, bewijzen dat je stepje niet op de lijst staat is niet zo lastig - hij gaat achterin de politiebus, je krijgt een bon in je handen gedrukt en veel plezier ermee. Daar komen ze op het buro echt wel uit.

Kleinere kans met een verzekeringsplaatje? Wellicht. Maar het heeft inmiddels al zoveel aandacht gekregen dat oom agent over het algemeen ook wel weet dat het niet OK is. Die zijn inmiddels echt wel een keer in de vergaderingen ter sprake gekomen.

Als je een regels-gezinde agent tegenkomt is het een duur grapje. Step weg, en een boete. Je zou de eerste in dit topic niet zijn - maar daar leest iedereen maar al te graag overheen als ze even lekker aan het steppen zijn. Snap ik wel. Tot die deksel op je neus komt. Fingers crossed
Ik beaam alles wat je zegt. Het blijft een feit dat je een strafbaar feit pleegt door met zo'n ding rond te rijden. Ik geef de steppers alleen een juridische analyse om een mooi verhaal mee te kunnen verzinnen dat in hun voordeel kan werken. Zoals je zegt: de ene agent/politieregio is de andere niet en het is in dit topic (en elders) ook meermaals gerapporteerd dat men met de blauwen (bijv. middels een verzekeringssticker) niet per se in botsing hoeft te komen.

Natuurlijk komt rijden voor eigen risico: iedereen moet die afweging zelf maken. In principe zeg je dus niks nieuws.

warrioractual1 wijzigde deze reactie 21-11-2019 00:44 (4%)

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10:32

nst6ldr

gold noob report

warrioractual1 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:42:
Of oom agent moet de RDW-lijst met toegelaten bijzondere bromfietsen uit zijn hoofd kennen en kunnen koppelen aan jouw speeltje (lijkt me onwaarschijnlijk).
Die lijst hebben ze gewoon bij de hand: https://webapps.politieacademie.nl/bijzondere-bromfiets

Rheinmetall Borsig <3

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
Dat lijstje met aangewezen modellen is korter dan ik dacht.

Woont in Helsinki

• warrioractual1

• HaerdenCliff
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 19-02 14:37
Wat een leuk draadje om te volgen. In België lijken ze wel toegelaten ik gebruik momenteel publieke electrische steps om van aan de parkeergarage naar mijn werk te gaan. Te voet is dat een kwartier wandelen met de step is dat 5 minuten. De deelsteps kosten mij 1 euro om te unlocken en evervolgens een kost per minuut. Meestal komt mijn rit op 1.66 euro. Dit maal 2 maar dat ik dus een dikke 3 euro per dag spendeer. Ik vind het een bijzonder handig vervoermiddel en overweeg ne zelf er 1 aan te schaffen daarbij had ik mijn oog laten vallen op het PRO model van Xiaomi.

De wetgeving in België lijkt dan toch voor te liggen op Nederland ... ik ben met verstomming geslagen om eerlijk te zijn:
http://www.lokalepolitie....e-voortbeweginstoestellen

Nu had ik enkele vragen die jullie mss makkelijk kunnen beantwoorden.
- kan ik de step opladen in de auto? Het idee is om de step permanent in de auto te laten liggen en dus te gebruiken in stedelijk gebied naar klanten / werk / boodschapjes / etc. Ik zou uiteraard een sinus converter kunnen gebruiken om 220 volt te maken maar rechtstreeks op de sigarenplug of zo zou handiger zijn aangezien ik er 1 in de koffer heb.
- hoe vallen de batterijen na bv een jaar mee?
- zijn de batterijen te vervangen of is het echt een wegwerpvoertuig?

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
@HaerdenCliff
Waarom niet opladen op het werk? En het lijkt me meer dat een M365 Pro een overkill is niet?

Batterijen (bij de Ninebot) kan je 'redelijk makkelijke vervangen. Bij de Xiaomi zal dit ook wel zo zijn, maar zelfs na 1 jaar gebruik, of pakt een 1000km merk je daar niet veel van dat dit nodig zou zijn.

• HaerdenCliff
bottom line schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:35:
@HaerdenCliff
Waarom niet opladen op het werk? En het lijkt me meer dat een M365 Pro een overkill is niet?

Batterijen (bij de Ninebot) kan je 'redelijk makkelijke vervangen. Bij de Xiaomi zal dit ook wel zo zijn, maar zelfs na 1 jaar gebruik, of pakt een 1000km merk je daar niet veel van dat dit nodig zou zijn.
Op mijn werk zou hij in de fietsenstalling staan want we mogen de step niet tot aan de desk nemen. In de fietsenstalling is er geen stroomvoorziening.

Ik zou voor de pro gaan omdat ik gelezen heb dat het mechanisme om hem open en dicht te klappen op de pro steviger is en dat wel een voordeel was. Tevens kan ik hem dan ook gebruiken voor een aantal wat langere ritten. Mijn ouders wonen op 9 km dus dan zou ik met de step op en af kunnen bijvoorbeeld om daar te gaan eten. De range van 45 km zal wel aardig overdreven zijn in de praktijk maar als ik er de helft mee kan doen zou dit voor mij veel van mijn lokale autoritten kunnen sparen. De fiets heb ik in mijn kelder staan maar je kent het wel ... staat altijd ene hoop rommel voor, de step zou gewoon in mijn koffer blijven liggen dus dat gaat een stuk vlotter.

• Intelligo
  • Nu online
HaerdenCliff schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:27:
Wat een leuk draadje om te volgen. In België lijken ze wel toegelaten ik gebruik momenteel publieke electrische steps om van aan de parkeergarage naar mijn werk te gaan. Te voet is dat een kwartier wandelen met de step is dat 5 minuten. De deelsteps kosten mij 1 euro om te unlocken en evervolgens een kost per minuut. Meestal komt mijn rit op 1.66 euro. Dit maal 2 maar dat ik dus een dikke 3 euro per dag spendeer. Ik vind het een bijzonder handig vervoermiddel en overweeg ne zelf er 1 aan te schaffen daarbij had ik mijn oog laten vallen op het PRO model van Xiaomi.

De wetgeving in België lijkt dan toch voor te liggen op Nederland ... ik ben met verstomming geslagen om eerlijk te zijn:
http://www.lokalepolitie....e-voortbeweginstoestellen

Nu had ik enkele vragen die jullie mss makkelijk kunnen beantwoorden.
- kan ik de step opladen in de auto? Het idee is om de step permanent in de auto te laten liggen en dus te gebruiken in stedelijk gebied naar klanten / werk / boodschapjes / etc. Ik zou uiteraard een sinus converter kunnen gebruiken om 220 volt te maken maar rechtstreeks op de sigarenplug of zo zou handiger zijn aangezien ik er 1 in de koffer heb.
- hoe vallen de batterijen na bv een jaar mee?
- zijn de batterijen te vervangen of is het echt een wegwerpvoertuig?
Het prijsverschil tussen de normale M365 en Pro is nog maar zo'n 100eu als je bij de juiste shop besteld deze winter, de M365 is 300, de Pro 400 euro. Voor dat geval is het inderdaad best leuk, die extra range.

Mijn M365 Pro heeft inmiddels 1000+km gedaan, en de batterij is prima. Andere problemen heeft ie wel, maar dat lijkt bij elke elec step wel iets te zijn.

Opladen in de auto zal vast kunnen maar of het ideaal is daar twijfel ik aan. Ik zou hem inderdaad op het werk inpluggen, probleem opgelost.

Woont in Helsinki

• bottom line
  • Nu online
Idd.
Want de step stopt niet met laden als hij vol is. Dus dan hangt hij een hele avond aan je autobatterij.

Dan lijkt het me handiger om de M365 pro te bestellen en hopelijk is het voldoende om deze enkel in het weekend een keertje op te laden als het niet lukt op het werk.
Voor de rest, goede keuze! Die step vervangt inderdaad bij mij ook vele korte tripjes die ik met tegenzin met de fiets deed, of gewoon de auto ervoor nam.

• Intelligo
  • Nu online
bottom line schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:51:
Idd.
Want de step stopt niet met laden als hij vol is. Dus dan hangt hij een hele avond aan je autobatterij.

Dan lijkt het me handiger om de M365 pro te bestellen en hopelijk is het voldoende om deze enkel in het weekend een keertje op te laden als het niet lukt op het werk.
Voor de rest, goede keuze! Die step vervangt inderdaad bij mij ook vele korte tripjes die ik met tegenzin met de fiets deed, of gewoon de auto ervoor nam.
Stopt niet met laden? Je bedoelt, de lader gaat niet volledig uit. Maar hij stopt wel met laden. Daar is de BMS voor.

Daarnaast heeft elke auto na het jaar prik shut-off zodra je de sleutel uit het contact haalt. Hij sluit hem aan op de sigarettenaansteker zegt ie - die geeft geen stroom als de auto uit en de sleutel eruit is.

Woont in Helsinki

• bottom line
  • Nu online
Intelligo schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:56:
[...]

Stopt niet met laden? Je bedoelt, de lader gaat niet volledig uit. Maar hij stopt wel met laden. Daar is de BMS voor.

Daarnaast heeft elke auto na het jaar prik shut-off zodra je de sleutel uit het contact haalt. Hij sluit hem aan op de sigarettenaansteker zegt ie - die geeft geen stroom als de auto uit en de sleutel eruit is.
Je step schakelt toch in als je aan het laden bent? Bij mij gaat alvast het dashboard + achterlicht aan terwijl ik laad. Dus op zich heb je gelijk dat hij stopt met laden, maar het laden druppelt wel verder om het sluimerverbruik te compenseren.
Als de auto geen stroom geeft als hij niet rijdt, dan lijkt me dat autobatterij probleem alvast opgelost.

• HaerdenCliff
bottom line schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:01:
[...]

Je step schakelt toch in als je aan het laden bent? Bij mij gaat alvast het dashboard + achterlicht aan terwijl ik laad. Dus op zich heb je gelijk dat hij stopt met laden, maar het laden druppelt wel verder om het sluimerverbruik te compenseren.
Als de auto geen stroom geeft als hij niet rijdt, dan lijkt me dat autobatterij probleem alvast opgelost.
dat probleem ga ik volgens mij helemaal niet hebben bij zowat alle moderne wagens blijft de sigarenplug niet aan als je het contact uit zet. Mijn aansluiting in de koffer werkt enkel al de wagen gestart is alleszins. Ik rijn ongeveer 3 uur per dag naar het werk en doe een kwartier steppen ongeveer. Geen idee of dat voor de batterijen onaangenaam is om constant bijgeladen te worden. Vroeger was dat niet goed maar ik had begrepen dat moderne batterijen er beter tegen kunnen.

• Intelligo
  • Nu online
bottom line schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:01:
[...]

Mijn step schakelt niet in als ik hem inplug. Enkel de batterij-bar op het dashboard laat zien dat hij aan het laden is (of vol is). Maar goed - dat sluimerverbruik is dan dus een non-issue met het uitschakelen van de auto.

Woont in Helsinki

• henryvank
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-02 17:03
Step laden in de auto lukt met mijn 220v aansluiting in de grandland X niet. Mogelijk net onvoldoende capaciteit.

henry

• yacoub09
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 22-11-2019
Is voltes een betrouwbare steppen verkoper?

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:09
yacoub09 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:27:
Is voltes een betrouwbare steppen verkoper?
4.5 ster 69 beoordelingen.

• Fox
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Blijft toch wel typisch dat de Segway gewoon toegestaan is terwijl dat veel onveiliger is dan een solide Xiaomi M365. De pakken met geld en westerse kartelvorming op de markt wegen gewoon zwaarder dan de belangen van de consument en het milieu.

• mvz
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:38

mvz

muziek verslaafde

die Yedoo Mezeq E-step die wel aangewezen is als bijzondere bromfiets, kan ik zo nergens te koop vinden als E-Step, maar als ik filmpjes bekijk op 't web, lijkt het alsof deze wel zonder kicken kan rijden, net als een m365 bv...

Wel interessant.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Sir_Hendro
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12:24
Ik had via een contactformulier contact opgenomen met de NL politie. Mijn vraag was of mijn in Duitsland goedgekeurde Segway Ninebot Max G30D met Duitskenteken mee naar NL mag gedurende mijn vakanties en deze dan gebruiken in het verkeer.

Volledige vraag:
Mag een toerist uit de EU zijn e scooter (elektrische step) die zowel door de EU als land van herkomst (bijvoorbeeld Duitsland) is gekeurd en verzekerd meenemen op vakantie naar Nederland voor gebruik in het verkeer?

Toelichting:
Ik ben een Duitser en woon in Duitsland. Sinds de zomer van 2019 zijn er specifieke e scooter modellen toegelaten voor gebruik in het verkeer (mits verzekerd). Zo heb ik de Segway Ninebot Max G30D gekocht welke is goedgekeurd voor de openbareweg (voertuig voldoet aan de eisen van de EU en Duitsland). Het voertuig is verzekerd en mag nu deelnemen aan het verkeer. De bestuurder dient dezelfde verkeersregels als die van een fietser te volgen.

De vraag is dan, mag ik deze e scooter met Duitskenteken gedurende mijn vakanties mee naar Nederland nemen en besturen op de openbareweg?
Als antwoord kreeg ik:
Geachte ************,

Ja, dat mag. Dit type step is door de minister aangewezen als bijzondere bromfiets en mag dus, mits voorzien van een kenteken, de weg op in Nederland.

We hopen dat hiermee je vraag is beantwoord.

Met vriendelijke groet, ^JF

www.vraaghetdepolitie.nl
Tja, toch maar meenemen dan? :P

Sir_Hendro wijzigde deze reactie 22-11-2019 13:42 (42%)

• warrioractual1
Dat antwoord van de politie slaat nergens op. Alle mededelingen van de aanwijzing van bijzondere bromfietsen zijn terug te vinden in de Staatscourant. Die Segway Ninebot G30D staat daar niet tussen. Dat een bijzondere bromfiets voorzien zou moeten zijn van een kenteken klopt ook niet: bijzondere bromfietsen zijn van de kentekenplicht uitgezonderd op grond van artikel 1a onder a Kentekenreglement.

Wel mooi dat je het zwart op wit hebt staan though: kan je je mooi beroepen op rechtsdwaling als schulduitsluitingsgrond als je door de popo staande wordt gehouden. >:)

warrioractual1 wijzigde deze reactie 22-11-2019 12:33 (17%)

• warrioractual1
De ANWB heeft trouwens een mooi lijstje van e-steps (die er ook echt uitzien als een step) die onder de categorie bijzondere en gewone bromfietsen vallen en wel zijn aangewezen/goedgekeurd voor de openbare weg:

Veeley: als bromfiets toegelaten (dus rijbewijs), op zich mooi ding, maar duur.
E-micro: alleen trapondersteuning en duur.
Kickbike (type Luxury, Cruise en Fat Max): lelijk en duur.
Yedoo Mezec: kan ik idd nergens vinden

warrioractual1 wijzigde deze reactie 22-11-2019 13:06 (6%)

• Frikandel
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14-02 13:09
Sh1fty schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:37:
[...]

Hee, nog een Rotterdammer die een step overweegt! Ik heb hetzelfde gelezen (wbt deelsteps en prio politie), maar ik heb er nog geen een gekocht. Waar heb jij hem uiteindelijk gehaald?
Ik rij er nu ongeveer 4 maanden mee door het centrum van Rotterdam, gewoon over het fietspad. Ben wel een paar keer langs een politie auto gereden, maar ben ook een paar keer afgestapt toen ik ze in de verte zag.

Misschien helpt het ook dat ik netjes mijn licht aan heb in het donker, maar we zullen zien.

• henryvank
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-02 17:03
Het plaatsen van petities of oproepen met linkjes naar petities zijn niet de bedoeling.

deepbass909 wijzigde deze reactie 24-11-2019 00:19 (121%)

henry

• Philos31
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19-02 09:20
Het plaatsen van petities of oproepen met linkjes naar petities zijn niet de bedoeling.

deepbass909 wijzigde deze reactie 24-11-2019 00:19 (90%)

Nissan Leaf 40kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Domoticz on a Pi

• Dejagan
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19:37
djmaster329 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 20:31:
Ik ga waarschijnlijk deze week een Xiaomi M365 kopen. Als ik een beetje rondkijk op AliExpress kom ik rubber pads tegen om tussen het scharnier van het stuur te plaatsen, tegen de trilling.

Raden jullie aan om deze er meteen bij te bestellen en zo ja, welke dikte (0,6/0,8/1,2mm) zou ik dan nodig hebben?
Zeker aan te raden, meestal is bij nieuw 0.6 prima.

• Ashundi
  • Registratie: april 2018
  • Nu online
exelletor schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:27:
Niet 100% het juiste topic, maar zijn er ook mensen die een reguliere step gebruiken voor woon-werk verkeer? Zo ja, hoe bevalt dat, vooral op (oneven) stoeptegels? Of weet iemand een adres in regio Amsterdam waar je zo'n ding zou kunnen huren om het even uit te proberen (mag ook elektrisch)? Ik was vanavond bij de Decathlon en dat beviel best wel, maar op straat is anders...
Ik gebruik een gewone step (van Decathlon ook)
Als je geen step neemt met van die kleine skeelerwieltjes dan gaan randen en oneven stoeptegels wel. Je bent natuurlijk ook zelf de aandrijving dus je leert snel genoeg met welke snelheid je een klein randje durft/kan overgaan.
Rijden op geasfalteerd fietspad is natuurlijk wel fijner dan straatstenen omdat dat gewoon meer trilt, maar daar heeft een elektrische step ook last van.
Let wel, zelf steppen is nog best intensief.
Klein stukje door de winkel is geweldig natuurlijk maar een paar kilometer ga je wel merken.
Al went het wel en je bepaalt zelf natuurlijk hoe snel/intensief je gaat.

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 16:18
Weet iemand een goede conversie set maar 10 inch? Liefst compleet met bandjes en al zodat ik niet alles los hoef te bestellen en dat het nog binnen een weekje geleverd kan worden :)

Heb me rot gezocht, en zag een oude listing op eBay uit UK maar die is niet meer actief :(

Add me op Stadia: Gloogle

• Intelligo
  • Nu online
Pukson schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:00:
Weet iemand een goede conversie set maar 10 inch? Liefst compleet met bandjes en al zodat ik niet alles los hoef te bestellen en dat het nog binnen een weekje geleverd kan worden :)

Heb me rot gezocht, en zag een oude listing op eBay uit UK maar die is niet meer actief :(
En waar mag dat op gaan?

10inch conversies zijn over het algemeen ruk. Ik heb nog niets gezien dat ik wil hebben.

Woont in Helsinki

• Pukson
Intelligo schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:57:
[...]

En waar mag dat op gaan?

10inch conversies zijn over het algemeen ruk. Ik heb nog niets gezien dat ik wil hebben.
Sorry voor de M365 van Xiaomi. Heb dit gevonden inmiddels. Ziet er goed uit.

https://www.e-watts.fr/co...nda-p1069-xiaomi-m365-pro

• fewips
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19-02 07:57

fewips

Huurautospecialist

henryvank schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:59:
Step laden in de auto lukt met mijn 220v aansluiting in de grandland X niet. Mogelijk net onvoldoende capaciteit.
Deze werkt prima in de achterbak van de I-Pace met een Xiaomi.

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

• Intelligo
  • Nu online
Pukson schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:18:
[...]

Van wat ik heb gezien van mensen die hem geplaatst hebben, moet je je voorspatbord aanpassen anders loopt het aan

Woont in Helsinki

• Edwin88
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09:48
Ik zit te twijfelen of ik deze zal halen:
https://azerty.nl/3950147

Ik ga in April volgend jaar een half jaar op vakantie door Europa, waarbij we een electrische fiets met kinderstoeltje enzo meenemen. Omdat de fietsendrager niet nog een elektrische fiets aankan qua gewicht, zat ik te denken aan een step.

Iemand ervaring met steps in het buitenland (vooral landen rondom de middellandse zee)?

• Intelligo
  • Nu online
Edwin88 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:27:

Ik ga in April volgend jaar een half jaar op vakantie door Europa, waarbij we een electrische fiets met kinderstoeltje enzo meenemen. Omdat de fietsendrager niet nog een elektrische fiets aankan qua gewicht, zat ik te denken aan een step.

Iemand ervaring met steps in het buitenland (vooral landen rondom de middellandse zee)?
Dat kan je vrij makkelijk googlen. Per land verschillend, meeste landen mag je er zo mee rondscheuren, anderen vereisen een kentekenplaatje..

Woont in Helsinki

• Edwin88
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09:48
Intelligo schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:09:
[...]

Dat kan je vrij makkelijk googlen. Per land verschillend, meeste landen mag je er zo mee rondscheuren, anderen vereisen een kentekenplaatje..
het probleem is dat ik in elk land maar 2-4 weken zit. Dus word het erg lastig om per land een verzekering af te sluiten denk ik..

• Intelligo
  • Nu online
Edwin88 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:40:
[...]

het probleem is dat ik in elk land maar 2-4 weken zit. Dus word het erg lastig om per land een verzekering af te sluiten denk ik..
Dus google je even per land wat de mogelijkheden zijn. Wij kunnen je ook geen algemene oplossing aanbieden, al helemaal niet als je nieteens de mogelijke landen met ons deelt.

Woont in Helsinki

• kevintjuh93
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 19-02 18:43
Edwin88 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:40:
[...]

Volgens mij hoeft dat ook niet, omdat ze bijna overal legaal zijn behalve hier in Nederland.

• Intelligo
  • Nu online
p.s. voor wie het intressant vind, M365 WHITE voor 286eur incl shipping uit Polen op gearbest met code GBBF11001

Woont in Helsinki

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik kwam toevallig bij dit topic, zat te kijken voor een e-step voor naar mijn werk. De Xiaomi is nu in de aanbieding maar de segway G30 is net nieuw en ziet er mbt specs beter uit.

Helaas lees ik ook net dat een e-step niet voor openbaar gebruik is, staat ook bij bol.com
Productbeschrijving
Let erop dat dit product in Nederland niet is toegestaan op de openbare weg. Je kunt er wel op eigen terrein en binnen mee rijden.

De MAX G30 is de beste keuze voor hoge kwaliteit, comfortabel rijden en een extra lange afstand radius. De tubeless luchtbanden geven een hoger rijcomfort en verder heeft de MAX G30 een voor- en achterlicht plus een LED-remlicht dat uw veiligheid tijdens het rijden verhoogt.
Ik zal de OP en het topic eens doornemen voor meer informatie.

• HaerdenCliff
Edwin88 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:27:

Als je de M365PRO wil kan je die beter via Gearbest Duitsland bestellen. Ze leveren gratis en daar kost identiek dezelfde maar 409 euro, gratis levering 2 tot 5 werkdagen:
https://www.gearbest.com/...l?wid=2000001#goodsDetail
Doordat het uit een Duits warehouse komt zijn er geen douanekosten.

HaerdenCliff wijzigde deze reactie 27-11-2019 14:46 (4%)

• twkr18526
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 13-02 00:24
Tx @bottom line

twkr18526 wijzigde deze reactie 27-11-2019 20:17 (96%)
Reden: Excuses. Bericht id verkeerde topic.

• bottom line
  • Nu online
@twkr18526 Denk dat je in het verkeerde topic zit :P

• Intelligo
  • Nu online
HaerdenCliff schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:45:
[...]

Als je de M365PRO wil kan je die beter via Gearbest Duitsland bestellen. Ze leveren gratis en daar kost identiek dezelfde maar 409 euro, gratis levering 2 tot 5 werkdagen:
https://www.gearbest.com/...l?wid=2000001#goodsDetail
Doordat het uit een Duits warehouse komt zijn er geen douanekosten.
Je moet je wel afvragen of je dat kwa garantie wilt doen voor 70 euro. Mijn M365 Pro komt uit zo'n duits warehouse voordat hij te koop was in normale EU shops, maar was hij uit een normale shop gekomen was ie inmiddels een keer of 3 terug geweest voor reparaties. Nu moet ik dat allemaal zelf doen. Die 70 euro prijsverschil ben ik allang kwijt aan onderdelen, en dan reken ik mijn tijd als gratis.

Woont in Helsinki

• HaerdenCliff
Intelligo schreef op donderdag 28 november 2019 @ 07:11:
[...]

Je moet je wel afvragen of je dat kwa garantie wilt doen voor 70 euro. Mijn M365 Pro komt uit zo'n duits warehouse voordat hij te koop was in normale EU shops, maar was hij uit een normale shop gekomen was ie inmiddels een keer of 3 terug geweest voor reparaties. Nu moet ik dat allemaal zelf doen. Die 70 euro prijsverschil ben ik allang kwijt aan onderdelen, en dan reken ik mijn tijd als gratis.
Xiaomi heeft een officieel servicepunt in België en in Nederland zelfs een fysieke winkel. Ik handel zelden garantie af via 1 of andere winkel. Enige wat die doen is het opsturen naar de producent waardoor je 2 keer extra tijd verliest.

• Intelligo
  • Nu online
HaerdenCliff schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:45:
[...]

Xiaomi heeft een officieel servicepunt in België en in Nederland zelfs een fysieke winkel. Ik handel zelden garantie af via 1 of andere winkel. Enige wat die doen is het opsturen naar de producent waardoor je 2 keer extra tijd verliest.
Mooi, maar een verkoper kan je aan z'n plichten houden. Een producent niet, dus dan ben je weer aan goodwill overgeleverd.

70 euro verschil, ik had het wel geweten (en ik heb hem in huis)

Woont in Helsinki

• HaerdenCliff
Intelligo schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:17:
[...]

Mooi, maar een verkoper kan je aan z'n plichten houden. Een producent niet, dus dan ben je weer aan goodwill overgeleverd.

70 euro verschil, ik had het wel geweten (en ik heb hem in huis)
Ik ging er een beetje van uit dat je sowieso 2 jaar fabrieksgarantie had vandaar. Wat heb je al gehad van problemen? Dan weet ik wat me te wachten staat :)

• GeekOnWheels
  • Laatst online: 14-12-2019
Allright, ik las al een tijdje mee in deze topic, maar nuik vandaag mijn eigen e-step heb binnen gekregen toch maar eens registreren en reageren :D

Ik heb dus sinds vandaag de Techno Pro van Technozom.
Waarom deze? omdat hij op het moment dat ik m bestelde €200 goedkoper was dan de originele prijs en dus ook goedkoper was dan bijvoorbeeld de Xiaomi (ja ik heb graag dingen zo goedkoop mogelijk :p )

Waarom heb ik deze gekocht, ik neem regelmatig de trein naar Antwerpen, Brussel, Gent, .... en de locaties waar ik dan moet zijn zijn meestal dan nog een half uur wandelen.
Onder het motto "liever lui dan moe" heb ik onlangs in Brussel voor de eerste keer met een e-step gereden (van de deelservice DOTT) en ik vond het zo een egweldig iets dat ik ben beginnen kijken wat de voordelen waren van er zelf eentje te hebben.

Ik heb mijn e-step wel onmiddellijk voorzien van een accesoire waarvan ik vind dat ze het eigelijk standaard zoude moeten inbouwen: richtingsaanwijzers
Hiervoor heb ik me een setje Winglights gekocht, die dingen zijn geweldig en vallen zeker op als je ze aan zet.

Straks ga ik mn eerste ritje maken met mn eigen e-step, dus ben benieuwd hoe dat gaat gaan :D

• HaerdenCliff
GeekOnWheels schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:14:
Waarom heb ik deze gekocht, ik neem regelmatig de trein naar Antwerpen, Brussel, Gent, .... en de locaties waar ik dan moet zijn zijn meestal dan nog een half uur wandelen.
Onder het motto "liever lui dan moe" heb ik onlangs in Brussel voor de eerste keer met een e-step gereden (van de deelservice DOTT) en ik vond het zo een egweldig iets dat ik ben beginnen kijken wat de voordelen waren van er zelf eentje te hebben.
Ik gebruik momenteel ook dagelijks DOTT :-) wel grappig als je weet dat sommige van die DOT steps een aangepaste versie zijn van de Xiaomi PRO, het display had het al verraden. De tegenhanger LIME gebruit de Ninebot ES2 en ES4 van Segway. Die zijn merkelijk duurder, de huurprijs is ook iets duurder. Ze zijn zwaarder en zien er robuuster uit. Het is bij mij ook de DOTT dienst die me heeft aangezet er zelf 1 te kopen.

• Intelligo
  • Nu online
HaerdenCliff schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:18:
[...]

Ik ging er een beetje van uit dat je sowieso 2 jaar fabrieksgarantie had vandaar. Wat heb je al gehad van problemen? Dan weet ik wat me te wachten staat :)
Achterlicht, batterijoververhitting, controller oververhitting (die zitten echt bar slecht in elkaar), kapot wiellager, kapotte achterrem. Of nouja, die achterrem is gewoon heel slecht kwalitatief. Na 1000km was ie bij mij echt op, en dan bedoel ik de remklauw.

Woont in Helsinki

• Marc19
  • Laatst online: 29-11-2019
Ik heb onlangs de Micro Colibri NL gekocht. Doordat deze step alleen stepondersteuning heeft valt hij onder de e-bikes. Voor de zekerheid ook nog bij mijn verzekeraar geinformeerd en als ik hen de brief mail waarin het ministerie aangeeft dat deze step onder de e-bikes valt gaan zij er akkoord mee dat deze onder mijn wettelijke aansprakelijkheid valt mocht ik er onverhoopt een ongeval mee krijgen.

Toch hoop ik dat de degelijke steps zo snel mogelijk worden toegelaten op de openbare weg in Nederland.

• HaerdenCliff
Intelligo schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:23:
[...]

Achterlicht, batterijoververhitting, controller oververhitting (die zitten echt bar slecht in elkaar), kapot wiellager, kapotte achterrem. Of nouja, die achterrem is gewoon heel slecht kwalitatief. Na 1000km was ie bij mij echt op, en dan bedoel ik de remklauw.
Damn en dan lees ik dat dat zowat de beste op de markt is :( heb je ook de PRO versie? Hoe wist je dat de batterij oververhit was?

Update:
- Ik heb even gekeken ... de lagers zijn gewoon gesloten lagers dus dat is op zich geen probleem die kan ik in de werkplaats indoen en kan ik zelf persen aangezien ik een lagerpers heb, ik zie filmpjes waar het zelfs zonder vrij goed te doen is. Mss bv voor het niet aangedreven wiel zelfs een reserve wieltje voorbereiden.
- De batterij controller die bar slecht in elkaar zit mss ook maar in spare indoen dan voor de zekerheid. Ik zie dat die zowat overal verkrijgbaar zijn met de laatste firmware voor een 30 a 40 euro.
- De batterij zelf doe ik liever niet in, dat risico moet ik dan maar lopen helaas. Batterijen lang op het schap leggen is meestal geen goed idee.

In mijn geval zal de step op de meeste dagen eerder beperkt gebruikt worden dus hooguit een paar km per dag op perfect vlakke fietspaden. Voor ik aan 1000 km kom heb ik wel al een pak dagen gereden vrees ik. Hoe veel ik hem recreatief ga gebruiken weet ik nog niet, als je zo iets in de auto hebt liggen is het natuurlijk wel handig. Desondanks verwacht ik vooral kleine verplaatsingen en niet bepaald veel gebruik makend van het KERS systeem, al zeker niet op hellingen en ook geen langdurig gebruik aan topsnelheid. Mogelijk beperkt dat her risico op gefrituurde controllers en oververhitte batterijen.

HaerdenCliff wijzigde deze reactie 28-11-2019 18:20 (55%)

• Dejagan
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19:37
HaerdenCliff schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:47:
[...]
Desondanks verwacht ik vooral kleine verplaatsingen en niet bepaald veel gebruik makend van het KERS systeem, al zeker niet op hellingen en ook geen langdurig gebruik aan topsnelheid. Mogelijk beperkt dat her risico op gefrituurde controllers en oververhitte batterijen.
Schijnt er idd wel veel veroorzaakt te hebben dat de KERS wat te enthousiast was. Lagers zijn prima te vervangen, bij mij deden ze achter wat tikken en heb ik er heel simpel SKF lagers van een paar euro p.s. in gezet. Rolt zo soepel nu! :)

Achterrem doet het nog prima maar ook daar zijn prima opties om te upgraden. :)

• Intelligo
  • Nu online
HaerdenCliff schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:47:
[...]

Damn en dan lees ik dat dat zowat de beste op de markt is :( heb je ook de PRO versie? Hoe wist je dat de batterij oververhit was?

Update:
- Ik heb even gekeken ... de lagers zijn gewoon gesloten lagers dus dat is op zich geen probleem die kan ik in de werkplaats indoen en kan ik zelf persen aangezien ik een lagerpers heb, ik zie filmpjes waar het zelfs zonder vrij goed te doen is. Mss bv voor het niet aangedreven wiel zelfs een reserve wieltje voorbereiden.
- De batterij controller die bar slecht in elkaar zit mss ook maar in spare indoen dan voor de zekerheid. Ik zie dat die zowat overal verkrijgbaar zijn met de laatste firmware voor een 30 a 40 euro.
- De batterij zelf doe ik liever niet in, dat risico moet ik dan maar lopen helaas. Batterijen lang op het schap leggen is meestal geen goed idee.

In mijn geval zal de step op de meeste dagen eerder beperkt gebruikt worden dus hooguit een paar km per dag op perfect vlakke fietspaden. Voor ik aan 1000 km kom heb ik wel al een pak dagen gereden vrees ik. Hoe veel ik hem recreatief ga gebruiken weet ik nog niet, als je zo iets in de auto hebt liggen is het natuurlijk wel handig. Desondanks verwacht ik vooral kleine verplaatsingen en niet bepaald veel gebruik makend van het KERS systeem, al zeker niet op hellingen en ook geen langdurig gebruik aan topsnelheid. Mogelijk beperkt dat her risico op gefrituurde controllers en oververhitte batterijen.
Ook de PRO ja. Inmiddels ben ik overgestapt op een wat professioneler/sneller model en neem ik de xiaomi alleen nog af en toe mee in de trein.

Lagers zijn inderdaad prima zelf te doen. Eigenlijk alles is prima zelf te doen, maar gratis onder garantie is natuurlijk relaxter.

Kwa oververhitting - daar zitten gelukkig sensors in dus je krijgt een melding op het dash (en je step word mega-traag).

Woont in Helsinki

• Pukson
Pukson schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:18:
[...]

Inmiddels besteld, ik laat jullie wel weten hoe het is deze set!

• HaerdenCliff
Intelligo schreef op donderdag 28 november 2019 @ 19:33:
[...]

Ook de PRO ja. Inmiddels ben ik overgestapt op een wat professioneler/sneller model en neem ik de xiaomi alleen nog af en toe mee in de trein.

Lagers zijn inderdaad prima zelf te doen. Eigenlijk alles is prima zelf te doen, maar gratis onder garantie is natuurlijk relaxter.

Kwa oververhitting - daar zitten gelukkig sensors in dus je krijgt een melding op het dash (en je step word mega-traag).
ik heb je raad gevolgd en hem bij alternate besteld. Die hebben een fysieke winkel niet zo gek ver van mijn werk moest het nodig zijn :-)

• Intelligo
  • Nu online
HaerdenCliff schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:05:
[...]

ik heb je raad gevolgd en hem bij alternate besteld. Die hebben een fysieke winkel niet zo gek ver van mijn werk moest het nodig zijn :-)
Slimme actie als je het mij vraagt :)

Mocht je er nog vragen over hebben, laat het gerust weten.

Woont in Helsinki

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:18
Dit kwam ik tegen in een lokale Bredase krant:

Ambtenaren gemeente Breda voortaan op elektrische step naar afspraken
.......
De stepjes die gemeente Breda gaat gebruiken zijn goedgekeurd door de RDW en zijn voorzien van een kenteken. Gebruikers moeten ook in het bezit zijn van een rijbewijs. Eerder kondigde Breda aan graag een pilot te willen uitrollen met deelsteps voor inwoners en bezoekers van de stad. Die stepjes die in deze deelconcepten worden gebruikt voldoen echter nog niet aan de eisen die het RDW stelt. En mogen dus in Nederland niet de weg op. Gemeente Breda is, samen met andere steden, in overleg met het ministerie van Infrastructuur en Milieu om te kijken of er een ander landelijk kader kan komen om de introductie van de deelstep in Nederland te faciliteren.

• Pukson
Gezien de foto is het de Veeley toch? Hopelijk komt er na dit initiatief meerder pilots! Kom op :) we willen toch zo graag groen, laten we die snor scooters dan in de ban doen en iedereen elektrische step haha

• Russel88
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 07:50
Ik kreeg vandaag een mail van micro steps. Ze claimen een step te verkopen die legaal is in Nederland.
"De Micro M1 Colibri NL is een elektrische step die speciaal voor de Nederlandse markt is aangepast. Hij heeft alleen trapondersteuning, waardoor hij onder de fietswetgeving valt. Hij mag legaal worden gebruikt op de openbare weg."

Zullen meerdere fabrikanten deze oplossing toepassen?

• xbeam
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
Pukson schreef op zondag 1 december 2019 @ 15:07:
[...]

Gezien de foto is het de Veeley toch? Hopelijk komt er na dit initiatief meerder pilots! Kom op :) we willen toch zo graag groen, laten we die snor scooters dan in de ban doen en iedereen elektrische step haha
Het lijkt of die stepjes te klein zijn, ze staan voor over en door hun knieën gezakt op de foto

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:09
Russel88 schreef op zondag 1 december 2019 @ 22:14:

Nee, en ik vind het gek dat ze het wel en nu doen

1. Kleine markt.
2. Onduidelijkheid over de nieuwe regels.

Als ik cfo van xiaomi zou ik het geld wat nodig is om een NL versie te maken lekker vast houden tot de nieuwe regels duidelijk worden.
Misschien daarna als ik verwacht dat de markt groter gaat worden er over nadenken om de investering te doen om een NL only model te maken.
Maar tot die tijd,. Gekke actie in mijn ogen.

En daarom denk ik dat de echte grote spelers gewoon wachten.

Emielvanputten wijzigde deze reactie 01-12-2019 23:53 (5%)

• Jochemd13
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19:17
Russel88 schreef op zondag 1 december 2019 @ 22:14:
Ik kreeg vandaag een mail van micro steps. Ze claimen een step te verkopen die legaal is in Nederland.
"De Micro M1 Colibri NL is een elektrische step die speciaal voor de Nederlandse markt is aangepast. Hij heeft alleen trapondersteuning, waardoor hij onder de fietswetgeving valt. Hij mag legaal worden gebruikt op de openbare weg."

Die bestaat al een tijdje, maar is door zijn prijs en het feit dat je toch moet blijven steppen niet heel populair.

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

xbeam schreef op zondag 1 december 2019 @ 23:21:
[...]

Het lijkt of die stepjes te klein zijn, ze staan voor over en door hun knieën gezakt op de foto
Komt door het zadel.

Rheinmetall Borsig <3

• Russel88
  • Laatst online: 07:50
@Emielvanputten @Jochemd13 duidelijk.
Ik vind 'm ook veelte prijzig. Dan blijf ik maar wachten op de Nederlandse wetgeving.

• WindowsME
  • Laatst online: 19-02 14:57
Emielvanputten schreef op zondag 1 december 2019 @ 23:51:
[...]
Als ik cfo van xiaomi zou ik het geld wat nodig is om een NL versie te maken lekker vast houden tot de nieuwe regels duidelijk worden.

En daarom denk ik dat de echte grote spelers gewoon wachten.
Een Xiaomi (enkel als fabrikant, hoewel Xiaomi ook slechts de merknaam is :+ ) zal er inderdaad momenteel niet zoveel heil in zien, maar ik kan je vertellen dat er op dit moment in ieder geval één partij in NL wél bezig is met een goedkeuringsaanvraag als Bijzondere Bromfiets. Ik ben namelijk vanuit mijn werk betrokken bij het homologatieproces van hun twee nieuwe e-step modellen.
De bedoeling is om een deelstep concept in NL uitrollen (zowel optredend als fabrikant, als dienstverlener).

Hun redenatie is dat het geen zin heeft om te wachten op / gissen over de toekomstige wetgeving. Ze willen nú aan de slag, met de wetgeving die er nu is.

WindowsME wijzigde deze reactie 02-12-2019 12:02 (6%)

• Inunekko
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 16:08
WindowsME schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:57:
[...]

Een Xiaomi (enkel als fabrikant, hoewel Xiaomi ook slechts de merknaam is :+ ) zal er inderdaad momenteel niet zoveel heil in zien, maar ik kan je vertellen dat er op dit moment in ieder geval één partij in NL wél bezig is met een goedkeuringsaanvraag als Bijzondere Bromfiets. Ik ben namelijk vanuit mijn werk betrokken bij het homologatieproces van hun twee nieuwe e-step modellen.
De bedoeling is om een deelstep concept in NL uitrollen (zowel optredend als fabrikant, als dienstverlener).

Hun redenatie is dat het geen zin heeft om te wachten op / gissen over de toekomstige wetgeving. Ze willen nú aan de slag, met de wetgeving die er nu is.
En welke step is dat dan?

• Jochemd13
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19:17
Ik vrees dat dat geheim moet blijven, maar mocht @WindowsME meer mogen delen dan horen we dat natuurlijk graag ;)

• WindowsME
  • Laatst online: 19-02 14:57
Ik kan daar inderdaad niet teveel over uitweiden nee (iets met een Non Disclosure Agreement ;), maar het ging ook meer om de reactie op @Emielvanputten dat er ondanks de onzekerheid van de toekomstige wetgeving er toch partijen zijn die voor een Nederlandse goedkeuring willen gaan.

Bovendien zou ik zelf naar Duitsland kijken als graadmeter. Voor e-step fabrikanten die in Duitsland al een 'ekfV' goedkeuring hebben kunnen / zullen sneller een zijstap maken naar een Nederlandse Bijzonder Bromfiets goedkeuring, dan degenen die helemaal vanaf 0 moeten beginnen.

Meer info over de definitieve regelgeving voor Bijzondere Bromfietsen zal pas op zijn vroegst medio 2020 bekend zijn. Eer dat dit allemaal definitief van kracht wordt, ben je zo nog een poos verder. Ik verwacht zelf ook geen grote technische wijzigingen voor e-steps t.o.v. de huidige regelgeving, maar meer een uitbreiding van het aantal 'voertuigsoorten' dat eronder zal vallen en aanvullende gebruikerseisen.

• HaerdenCliff
Ik snap niet goed waarom men er in Nederland zo moeilijk over doet. Voor een land waar fietsen zo goed ingeburgerd is, is de stap naar een step behoorlijk klein lijkt me. Frankrijk en België maken er amper problemen van terwijl wij normaal met onze 4 deelstaten, 3 taalkampen en belachelijke ambtenarij normaal de kampioen zijn. Mijn M365 pro is vandaag geleverd. Op aanraden van hier ineens een controller, remschijf extra besteld. De lagers moet ik eerst de maat van nakijken want schijnt nogal wat verschil in te zitten tussen de modellen. Eens ik die maat heb zal ik wel even kijken bij Indi ofzo om SKF lagertjes te bestellen.
Intelligo schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:07:
[...]

Slimme actie als je het mij vraagt :)

Mocht je er nog vragen over hebben, laat het gerust weten.
Heb jij meer info over welke maten lagers nodig zijn voor de pro? SKF referentie toevallig?

• Intelligo
  • Nu online
HaerdenCliff schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:44:
Ik snap niet goed waarom men er in Nederland zo moeilijk over doet. Voor een land waar fietsen zo goed ingeburgerd is, is de stap naar een step behoorlijk klein lijkt me. Frankrijk en België maken er amper problemen van terwijl wij normaal met onze 4 deelstaten, 3 taalkampen en belachelijke ambtenarij normaal de kampioen zijn. Mijn M365 pro is vandaag geleverd. Op aanraden van hier ineens een controller, remschijf extra besteld. De lagers moet ik eerst de maat van nakijken want schijnt nogal wat verschil in te zitten tussen de modellen. Eens ik die maat heb zal ik wel even kijken bij Indi ofzo om SKF lagertjes te bestellen.

[...]

Heb jij meer info over welke maten lagers nodig zijn voor de pro? SKF referentie toevallig?
6001RS 12x28x8mm

Woont in Helsinki

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19:59
Iemand die nog een goedkoop adresje heeft voor de M365? De Pro hoeft niet :) Ik kan hem nergens op Aliexpress etc. vinden behalve de clones.

• bottom line
  • Nu online
Boinkie schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:51:
Iemand die nog een goedkoop adresje heeft voor de M365? De Pro hoeft niet :) Ik kan hem nergens op Aliexpress etc. vinden behalve de clones.
Zou een 2-4tal weken wachten. Nu met de feestdagen waar verzendingskosten*2 zijn gegaan + de kortingsacties van black friday en single day, ga ik ervan uit dat er geen echte goede deals meer komen.
Of je moest voor €399 er eentje willen kopen bij de Fnac (€100 duurder dan vanuit China)

bottom line wijzigde deze reactie 03-12-2019 12:58 (9%)

• Intelligo
  • Nu online
Je zit net na Black Friday net effe te laat, alle aanbiedingen uit EU warehouses uitverkocht. Ze gingen voor zo'n 300 uit Polen, Spanje, Etc.

Komt wel weer binnenkort als je geen super haast hebt.

www.pepper.pl is een goeie om in de gaten te houden. Poolse variant van nl.pepper.com en daar houden ze het iets beter bij. Wel in 't pools maar als je de search gebruikt op M365 kom je er wel uit.

Desnoods gebruik je de translate functie van Chrome oid

Intelligo wijzigde deze reactie 03-12-2019 13:26 (22%)

Woont in Helsinki

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Misschien moet er een kamervraag komen:

Kan je door het legaliseren van E-steps niet een paar ton CO2/stikstof besparen en daarmee weer een dozijntje bouwers en/of boeren aan het werk kan zetten?

als een snelheidsverlaging zoveel CO2/stikstof bespaart, hoeveel bespaart x autoritten minder in de stad wel niet? (serieuze vraag eigenlijk. Kan geen cijfers vinden)

kmf wijzigde deze reactie 03-12-2019 13:36 (32%)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Intelligo
  • Nu online
kmf schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:31:
Misschien moet er een kamervraag komen:

Kan je door het legaliseren van E-steps niet een paar ton CO2/stikstof besparen en daarmee weer een dozijntje bouwers en/of boeren aan het werk kan zetten?

als een snelheidsverlaging zoveel CO2/stikstof bespaart, hoeveel bespaart x autoritten minder in de stad wel niet? (serieuze vraag eigenlijk. Kan geen cijfers vinden)
Voordat al die eco-onvriendlijk geproduceerde steps Nederland bereikt hebben zijn we weer een paar ton CO2/stikstof verder. Daarnaast gaan ze dan in 90% van de gevallen de fiets vervangen in grote steden waardoor je co2/stikstof resultaat negatief uitpakt.

Elke student en zn moeder komen overal op een stepje aangescheurt, en die gebruiken nu echt geen auto.

Woont in Helsinki

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Intelligo schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:48:
[...]

Voordat al die eco-onvriendlijk geproduceerde steps Nederland bereikt hebben zijn we weer een paar ton CO2/stikstof verder. Daarnaast gaan ze dan in 90% van de gevallen de fiets vervangen in grote steden waardoor je co2/stikstof resultaat negatief uitpakt.

Elke student en zn moeder komen overal op een stepje aangescheurt, en die gebruiken nu echt geen auto.
Kiezen tussen een e-step op het fietspad of een snorfiets met helm op de (auto)weg? Ik denk juist dat de step een oplossing is voor Amsterdam.

• kmf
  • Niet online
Intelligo schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:48:
[...]

Voordat al die eco-onvriendlijk geproduceerde steps Nederland bereikt hebben zijn we weer een paar ton CO2/stikstof verder.
Datzelfde kan je ook zeggen van de Tesla's, Zoe's en PHEVs
Als die student en z'n moeder hun tweetakt motor voor inruilt, zal dat ook pure winst zijn

kmf wijzigde deze reactie 03-12-2019 14:10 (25%)

• Intelligo
  • Nu online
kmf schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:09:
[...]

[...]

Als die student en z'n moeder hun tweetakt motor voor inruilt, zal dat ook pure winst zijn
Begrijp me niet verkeerd, ik ben groot voorstander van de step. Maar ik zie hier wel veel mensen die er heeeuul makkelijk over denken. Nadat je er een tijdje fulltime "in" woont krijg je een ander perspectief. Tis niet allemaal yay en super

Woont in Helsinki

• kmf
  • Niet online
Intelligo schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:23:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik ben groot voorstander van de step. Maar ik zie hier wel veel mensen die er heeeuul makkelijk over denken. Nadat je er een tijdje fulltime "in" woont krijg je een ander perspectief. Tis niet allemaal yay en super
Het gaat mij dan ook totaal niet om de netto milieuwinst, maar het excuus van "x aantal autostadsverkeer vervangen door electrisch vervoer" is een goede excuus om een wet doorheen te jagen in het kader van "save the farmers and the builders".

Iedereen weet dat in de praktijk 80% van de autorijders niet aan die snelheidsverlaging houdt. Maar op papier waren de theoretische besparingen wel voldoende om binnen een maandje een wetswijziging doorheen te jagen.

• HaerdenCliff
Bij Gearbest hebben ze hem voor 309 euro +10 euro verzending. Verzending gebeurt van uit Polen Warehouse dus 2 tot 5 dagen en geen probleem met douane kosten.

https://www.gearbest.com/.../pp_3008381251915641.html

Garantie afwikkeling moet je dan wel zelf doen bij problemen.

Bij Alternate staat hij momenteel voor 349 inclusief gratis levering. Ze hebben zowel de zwarte als de witte, de witte is wel een pre-order.
https://www.alternate.be/...step/html/product/1498862
https://www.alternate.be/...step/html/product/1501088

• Pukson
Pukson schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 01:49:
[...]

Inmiddels besteld, ik laat jullie wel weten hoe het is deze set!
Gemonteerd en wel! Rijdt echt heerlijk en beter dan de 8 inches. Voorwiel loopt niet aan, wat andere hier vertelde. Wel een gedoe om dat ventiel erin te krijgen maar met een boot beetje vergroten is het peanuts. Kan het zeker aanraden :)

• HaerdenCliff
Mijn Xiaomi M365 pro is aangekomen en vandaag voor het eerst gebruit. Heerlijk ding, werkt zoals ik het verwacht had, erg aangenaam en makkelijk, alles voelt heel degelijk. Zeker voldoende voor wat ik het nodig heb.

Op zich kan ik de step perfect gebruiken zonder app doch ik dacht: "laat me de app ook eens installeren" ... nu lijkt het alsof ik geen app van XIAOMI zelf kan vinden in de google appstore. Ik wilde liefst een officiële app of op zijn minst 1 die ik desnoods kan kopen maar zonder advertenties. Iemand enig advies?

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-02 09:44
HaerdenCliff schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:19:
Mijn Xiaomi M365 pro is aangekomen en vandaag voor het eerst gebruit. Heerlijk ding, werkt zoals ik het verwacht had, erg aangenaam en makkelijk, alles voelt heel degelijk. Zeker voldoende voor wat ik het nodig heb.

Op zich kan ik de step perfect gebruiken zonder app doch ik dacht: "laat me de app ook eens installeren" ... nu lijkt het alsof ik geen app van XIAOMI zelf kan vinden in de google appstore. Ik wilde liefst een officiële app of op zijn minst 1 die ik desnoods kan kopen maar zonder advertenties. Iemand enig advies?
Gewoon de officiële Mi Home app toch?

• HaerdenCliff
Randleman schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:34:
[...]

Gewoon de officiële Mi Home app toch?
ik heb deze nu inderdaad ik dacht dat deze enkel voor home producten was maar de step staat er ook tussen. Wel behoorlijk verwarrend voor de consument hahahaha

• bottom line
  • Nu online
HaerdenCliff schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:56:
[...]

ik heb deze nu inderdaad ik dacht dat deze enkel voor home producten was maar de step staat er ook tussen. Wel behoorlijk verwarrend voor de consument hahahaha
Werkt de app van Ninebot Segway daar ook niet mee? Is nog iets vollediger en gemakkelijker denk ik

• Randleman
Ze zijn er mee bezig! Hopelijk komt hier iets positiefs uit.

https://imgur.com/a/5nhwb3d

(niet iedereen heeft Instagram dus heb even een screenshot gemaakt en op imgur gezet)

Randleman wijzigde deze reactie 06-12-2019 08:27 (33%)

• brownyster
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 18-02 23:15
Hallo,

Ik heb na veel zoeken de stigo-bike aangeschaft. Wat een leuk ding zeg. Hij heeft een kenteken en mag dus de weg op. Heel gemakkelijk in te klappen en super licht in gewicht hij is maar 15 kg en lekker klein waardoor gemakkelijk mee te nemen in trein en bus. Was op zoek naar step maar dit is nog leuker. Had hem zonder kenteken willen hebben maar na uitvoerig contact met RDW heb ik er uiteindelijk vanaf gezien. Mag dus officieel niet op voetpad en perron. Moet maar eens kijken hoe dat gaat. Leuk is ook de app, daar kan je hem ook mee starten, je hebt er 2 druppels bij een soort chip waar je hem mee kan starten maar je kan het dus ook met mob starten.

Je kan in de app zien hoeveel km je hebt gereden en trip teller, toeteren, licht aan zetten, updates, waar is mijn step maar die werkt via bluetooth dus is beperkt, updaten enzo.

Dacht eerst ding is veel te klein maar hij zit goed en je zit er goed op ook wel een trendy ding.

Maar eens kijken hoe hij uit pakt

Browny

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

brownyster schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:03:
Hallo,

Ik heb na veel zoeken de stigo-bike aangeschaft. Wat een leuk ding zeg. Hij heeft een kenteken en mag dus de weg op. Heel gemakkelijk in te klappen en super licht in gewicht hij is maar 15 kg en lekker klein waardoor gemakkelijk mee te nemen in trein en bus. Was op zoek naar step maar dit is nog leuker. Had hem zonder kenteken willen hebben maar na uitvoerig contact met RDW heb ik er uiteindelijk vanaf gezien. Mag dus officieel niet op voetpad en perron. Moet maar eens kijken hoe dat gaat. Leuk is ook de app, daar kan je hem ook mee starten, je hebt er 2 druppels bij een soort chip waar je hem mee kan starten maar je kan het dus ook met mob starten.

Je kan in de app zien hoeveel km je hebt gereden en trip teller, toeteren, licht aan zetten, updates, waar is mijn step maar die werkt via bluetooth dus is beperkt, updaten enzo.

Dacht eerst ding is veel te klein maar hij zit goed en je zit er goed op ook wel een trendy ding.

Maar eens kijken hoe hij uit pakt

Browny
Ik heb in 2017 een Citroën Cactus geleased, beviel me ook meer dan ik zou verwachten. Niet echt een elektrische step, maarja. Verzekering was in no time geregeld en compleet legaal.

Rheinmetall Borsig <3

• Randleman
nst6ldr schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:50:
[...]

Ik heb in 2017 een Citroën Cactus geleased, beviel me ook meer dan ik zou verwachten. Niet echt een elektrische step, maarja. Verzekering was in no time geregeld en compleet legaal.
Een ding hebben ze in ieder geval gemeen. Het ziet er niet uit :+.

• Bart101
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19-02 17:36
Mijn Xiaomi M365 pro werd vorige week geleverd. Ik heb ondertussen de eerste kilometers op de teller staan, en hij bevalt me prima.

Toch ondervind ik enkele problemen.

Wanneer ik de voorste band oppomp met het meegeleverde verlengstuk, dan gaat er veel lucht uit de band wanneer ik het verlengstukje losschroef. Hierdoor krijg ik de band niet op de gewenste bandenspanning.

De Mi home app loopt vast. Wanneer ik na installatie van de Xiaomi Home app de step verbind via bluetooth, dan gaat het de eerste keer goed. Wanneer ik de step een 2de keer verbind, dan blijven de tellers 'Current Battery Level', 'Average Speed', en 'Current Riding Mileage' op 0 staan. Het lukt ook niet meer om de step te vergrendelen door opzij te sweepen. Het lijkt wel op de app vastgelopen is.
Enkel wanneer ik de app opnieuw installeer gaat het heel even goed, maar wanneer ik de step een volgende keer verbind loopt de app opnieuw vast.

Hebben jullie dezelfde problemen?

• Randleman
Bart101 schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:00:
Mijn Xiaomi M365 pro werd vorige week geleverd. Ik heb ondertussen de eerste kilometers op de teller staan, en hij bevalt me prima.

Toch ondervind ik enkele problemen.

Wanneer ik de voorste band oppomp met het meegeleverde verlengstuk, dan gaat er veel lucht uit de band wanneer ik het verlengstukje losschroef. Hierdoor krijg ik de band niet op de gewenste bandenspanning.

De Mi home app loopt vast. Wanneer ik na installatie van de Xiaomi Home app de step verbind via bluetooth, dan gaat het de eerste keer goed. Wanneer ik de step een 2de keer verbind, dan blijven de tellers 'Current Battery Level', 'Average Speed', en 'Current Riding Mileage' op 0 staan. Het lukt ook niet meer om de step te vergrendelen door opzij te sweepen. Het lijkt wel op de app vastgelopen is.
Enkel wanneer ik de app opnieuw installeer gaat het heel even goed, maar wanneer ik de step een volgende keer verbind loopt de app opnieuw vast.

Hebben jullie dezelfde problemen?
Je kan de segway ninebot app proberen. Die is ook compatible.

• HaerdenCliff
kmf schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:09:
[...]

Zoe's worden in Frankrijk geproduceerd, Tesla gaat binnekort in Duitsland produceren ... dat is merkelijk minder ver dan China wel he :) maar je hebt wel een punt.

• Sir_Hendro
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12:24
Bart101 schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:00:
Mijn Xiaomi M365 pro werd vorige week geleverd....

Je dient het verlengstuk eerst aan de fietspomp te bevestigen en daarna pas op het ventiel van de band. Draai hem langzaam vast tot je hoort dat er lucht uit loopt, dan schroef je hem nog iets verder tot dat ophoud. Nu kun je pompen. Zodra je klaar bent hoef je niet veel draaibewegingen te maken bij het ventiel om het verlengstuk te ontkoppelen. Als je dit een paar keer oefent lukt het je om maar heel weinig lucht te verliezen bij het verwijderen van dit verlengstuk.

• Patrick1139
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 12-02 08:23
Ik weet niet of het is toegestaan, maar ik zou mijn step hier graag aan willen bieden. Op Vraag & Aanbod zie ik geen geschikte rubriek en ik maak er eventueel liever een Tweaker mee blij dan een willekeurig persoon op Marktplaats :)

Ik heb eind October een M365 pro gekocht. Ik werd erg enthousiast van het idee om deze mee te nemen in het OV. In de praktijk bleek dit voor mij echter nogal onpraktisch, waardoor ik hem nauwelijks heb gebruikt. Als ik er iemand blij mee zou kunnen maken dan ontvang ik graag een berichtje! Omgeving Rotterdam

• klaasvaakjes
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 19-02 20:28
Patrick1139 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:03:
Ik weet niet of het is toegestaan, maar ik zou mijn step hier graag aan willen bieden. Op Vraag & Aanbod zie ik geen geschikte rubriek en ik maak er eventueel liever een Tweaker mee blij dan een willekeurig persoon op Marktplaats :)

Ik heb eind October een M365 pro gekocht. Ik werd erg enthousiast van het idee om deze mee te nemen in het OV. In de praktijk bleek dit voor mij echter nogal onpraktisch, waardoor ik hem nauwelijks heb gebruikt. Als ik er iemand blij mee zou kunnen maken dan ontvang ik graag een berichtje! Omgeving Rotterdam
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom dit onpraktisch bleek te zijn, ik heb zelf ook een step maar nog nooit gebruikt in het OV en zou dit wel ooit willen uitproberen.

• Patrick1139
Hi Klaas,

Ik maak gebruik van de sprinter tijdens de ochtend en avondspits. Ik had verwacht dat de step een slag kleiner zou zijn dan dat hij daadwerkelijk was. In de praktijk vond ik het lastig om hem ergens te stallen in de trein zonder dat andere daar hinder van ondervonden.

Voor mij ging het voornamelijk om de heenreis richting station, Op de step is die ~10 minuten korter dan normaal. Voor het uitstapstation maakte het voor mij weinig uit, kantoor is op loopafstand van het station.

Wat ik verder ook merkte is dat ik niet echt met een relaxed gevoel aan het steppen was. Het steppen zelf vond ik wel fijn, maar ik voelde me nogal bekeken. Het is nog niet echt gewoon in het straatbeeld dus dat zal voornamelijk nieuwsgierigheid/interesse zijn geweest. Merkte ook dat ik erg op mijn hoede was voor de politie, omdat ik niet tegen een boete aan wilde lopen. Dat vind ik voor nu nog het grootste minpunt. Zodra de steps legaal de weg opmogen zal ik zeker overwegen om er weer eentje aan te schaffen, maar voor mij schiet het op dit moment niet op en pak ik liever de fiets.

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

Ik kan dit:
Patrick1139 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:09:
In de praktijk vond ik het lastig om hem ergens te stallen in de trein zonder dat andere daar hinder van ondervonden.
...niet zo goed rijmen met dit:
Patrick1139 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:09:
[...] maar voor mij schiet het op dit moment niet op en pak ik liever de fiets.
Wat voor magische vouwfiets heb je dan? Voor zover ik weet/zie zijn die veel logger en onpraktischer weg te zetten in de bus/trein.

Rheinmetall Borsig <3

• bottom line
  • Nu online
Denk dat hij de fiets achterlaat bij het station en niet meepakt ;)

• Patrick1139
bottom line schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:21:
Denk dat hij de fiets achterlaat bij het station en niet meepakt ;)
Dat dus, haha. Ik had 't inderdaad wat duidelijker kunnen formuleren 8)7

• HaerdenCliff
Ik heb mijn M365 Pro nu een dikke week in gebruik en over het onpraktisch ben ik het best wel eens. Ik vind het een geweldig ding en in België perfect legaal, de steden rijden vol met deelsteps dus men kijkt totaal niet raar op. De step past perfect in mijn auto (ik ga wel een soort houders maken om er onder te zetten zodat hij stabiel blijft staan met de 3D printer ... plannen worden uiteraard op thingiverse gedeeld voor de liefhebbers), heb hem nu ook paar keer lokaal gebruikt, ik woon erg landelijk en ook daar is het een zeer aangename metgezel. Het neerklappen van het stuur werkt goed, alles voelt degelijk, display is heel aangenaam, verlichting is voldoende voor mijn gebruik, acceleratie is aangenaam. Ik rij wel enkel in ECO of D niet in Sport omdat ik schrik heb voor bovengemelde controller issues, mss onterecht maar ik ben van mening als ik rustig optrik, niet in de uiterste modus rij, rustig laat uitlopen bij het verminderen en de kers + rem beperk ik weinig issues met de rem krijg (zoals ook hier aangehaald) en de controller ook niet overbelast wordt.

Dan het onpraktische. Op mijn werk heeft men draaiduren ... daar past de step niet in, in de lift neemt het ook best wat plaats in. Mocht ik op de design afdeling hebben gewerkt had ik tevens iets voorzien dat je de step niet echt moet dragen maar als een soort kruiwagen kon mee trekken ... ik overweeg een soort beugel te ontwerpen en 3D te printen om dit alsnog mogelijk te maken. Op kantoor werd ik de eerste dag raar bekeken, maar ondertussen is iedereen het gewend en overwegen een paar collega's dezelfde aankoop. In Brussel gaan de E-Steps echt boomen. Hier zijn de groenen de grote winaars van de verkiezingen en die willen de auto de stad uit. Er gaat een stadstol komen die je boven op je wegenbelastig betaald. Uit de eerste simulaties blijkt dat dat voor mijn Hybride wagen uit komt op 1400 euro per jaar er bij. In ruil komen grote parkings buiten de stad en fietssnelwegen die ook door de steps gebruikt mogen worden. Alle openbaar vervoer, deelfietsen, deelsteps, deelscooters voor het gewest gaan ook in 1 app gestoken worden zodat je geen 10 apps nodig hebt, deze alternatieven gaan betaalbaar zijn en dus zeker goedkoper zijn dan de 1400 euro extra wegentol.

Op zich vind ik het allemaal wel enigszins ok enkel bij slecht weer heb ik schrik dat het openbaar vervoer overvol gaat zitten en de capaciteit niet aan gaat kunnen. Steppen in de regen is echt big nogo en zelfs gevaarlijk. Er zijn hier veel gladde stenen in de stad en daar kan de step dus echt niet goed mee overweg.

Ben ik blij met mijn aankoop? 90 procent wel ja :)

• zwasie
  • Laatst online: 15:25
HaerdenCliff schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:52:
Ik heb mijn M365 Pro nu een dikke week in gebruik en over het onpraktisch ben ik het best wel eens. Ik vind het een geweldig ding en in België perfect legaal, de steden rijden vol met deelsteps dus men kijkt totaal niet raar op. De step past perfect in mijn auto (ik ga wel een soort houders maken om er onder te zetten zodat hij stabiel blijft staan met de 3D printer ... plannen worden uiteraard op thingiverse gedeeld voor de liefhebbers), heb hem nu ook paar keer lokaal gebruikt, ik woon erg landelijk en ook daar is het een zeer aangename metgezel. Het neerklappen van het stuur werkt goed, alles voelt degelijk, display is heel aangenaam, verlichting is voldoende voor mijn gebruik, acceleratie is aangenaam. Ik rij wel enkel in ECO of D niet in Sport omdat ik schrik heb voor bovengemelde controller issues, mss onterecht maar ik ben van mening als ik rustig optrik, niet in de uiterste modus rij, rustig laat uitlopen bij het verminderen en de kers + rem beperk ik weinig issues met de rem krijg (zoals ook hier aangehaald) en de controller ook niet overbelast wordt.

Dan het onpraktische. Op mijn werk heeft men draaiduren ... daar past de step niet in, in de lift neemt het ook best wat plaats in. Mocht ik op de design afdeling hebben gewerkt had ik tevens iets voorzien dat je de step niet echt moet dragen maar als een soort kruiwagen kon mee trekken ... ik overweeg een soort beugel te ontwerpen en 3D te printen om dit alsnog mogelijk te maken. Op kantoor werd ik de eerste dag raar bekeken, maar ondertussen is iedereen het gewend en overwegen een paar collega's dezelfde aankoop. In Brussel gaan de E-Steps echt boomen. Hier zijn de groenen de grote winaars van de verkiezingen en die willen de auto de stad uit. Er gaat een stadstol komen die je boven op je wegenbelastig betaald. Uit de eerste simulaties blijkt dat dat voor mijn Hybride wagen uit komt op 1400 euro per jaar er bij. In ruil komen grote parkings buiten de stad en fietssnelwegen die ook door de steps gebruikt mogen worden. Alle openbaar vervoer, deelfietsen, deelsteps, deelscooters voor het gewest gaan ook in 1 app gestoken worden zodat je geen 10 apps nodig hebt, deze alternatieven gaan betaalbaar zijn en dus zeker goedkoper zijn dan de 1400 euro extra wegentol.

Op zich vind ik het allemaal wel enigszins ok enkel bij slecht weer heb ik schrik dat het openbaar vervoer overvol gaat zitten en de capaciteit niet aan gaat kunnen. Steppen in de regen is echt big nogo en zelfs gevaarlijk. Er zijn hier veel gladde stenen in de stad en daar kan de step dus echt niet goed mee overweg.

Ben ik blij met mijn aankoop? 90 procent wel ja :)
Bepaalde steps op de markt, kan je toch al achter u aantrekken,
Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True