Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste
Acties:

• HaerdenCliff
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 19-02 14:37
zwasie schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:44:
[...]

Bepaalde steps op de markt, kan je toch al achter u aantrekken,
Voor de M365 zijn er ook dingen te krijgen maar ik vind die er maar povertjes uitzien:

https://shopee.ph/Trolley...365-i.44502715.1579722666

Dit is 1 van de betere doch ik denk dat ik iets beters kan zelf maken dan dit met mogelijk iets grotere en gelagerde wieltjes.

• Gsus86
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Volgens het AD: Rotterdam krijgt maximaal duizend elektrische deelsteps

Je kunt dus mogelijk al volgend jaar elektrische deelsteps huren in Rotterdam.

Bron: https://www.ad.nl/rotterd...deelsteps-br-br~a4fb5964/

• Fietske
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 10-02 12:39
HaerdenCliff schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:52:
Steppen in de regen is echt big nogo en zelfs gevaarlijk. Er zijn hier veel gladde stenen in de stad en daar kan de step dus echt niet goed mee overweg.

Ben ik blij met mijn aankoop? 90 procent wel ja :)
De Emove Cruiser is regen bestending:
https://electric-scooter.guide/reviews/emove-cruiser-review/

• HaerdenCliff
regenbestendig is 1 zaak ... het contact vlak van je bandjes is erg klein, het rubber is niet bepaald van uniroyal regenbanden kwaliteit en ... je hebt veel koppel. De Xiaomi heeft dan ook nog eens aandrijving op het voorwiel :-) die combinatie maakt het bij regen op wat gladdere tegels of stenen heel erg onvoorspelbaar.

• bleufred1
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 19:39
HaerdenCliff schreef op woensdag 11 december 2019 @ 18:37:
[...]

regenbestendig is 1 zaak ... het contact vlak van je bandjes is erg klein, het rubber is niet bepaald van uniroyal regenbanden kwaliteit en ... je hebt veel koppel. De Xiaomi heeft dan ook nog eens aandrijving op het voorwiel :-) die combinatie maakt het bij regen op wat gladdere tegels of stenen heel erg onvoorspelbaar.
Ik vind de m365 een stuk fijner op gladde wegen rijden dan op de fiets. Bandjes zijn ook breder dan de fietsbanden.
Na een jaar weer en wind is er overigens ook nog niks merkbaar gebeurt wat betreft water.

Enige echte minpunten/ergernissen zijn bij mij het wisselen van de binnenband, ik heb hem afgelopen jaar 3 keer goed lek gereden. :+
Buitenband terug om de velg leggen is toch wel lastiger dan bij een fietsband door de kleinere diameter..
Bij het losschroeven heb ik ondertussen ook alle schroeven vervangen voor nieuwe rvs varianten. Want twee keer vast draaien en de schroeven draaiden door.
En er komt wat sneller speling in de stuurkolom

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 16:18
bleufred1 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:18:
[...]

Ik vind de m365 een stuk fijner op gladde wegen rijden dan op de fiets. Bandjes zijn ook breder dan de fietsbanden.
Na een jaar weer en wind is er overigens ook nog niks merkbaar gebeurt wat betreft water.

Enige echte minpunten/ergernissen zijn bij mij het wisselen van de binnenband, ik heb hem afgelopen jaar 3 keer goed lek gereden. :+
Buitenband terug om de velg leggen is toch wel lastiger dan bij een fietsband door de kleinere diameter..
Bij het losschroeven heb ik ondertussen ook alle schroeven vervangen voor nieuwe rvs varianten. Want twee keer vast draaien en de schroeven draaiden door.
En er komt wat sneller speling in de stuurkolom
Heb zelf nu een kleine 2 weken 10 inch banden. Die haal je trouwens heel makkelijk eraf omdat ze groter zijn;)

Maar ik voel mezelf nu ook een stuk stabieler op de weg tijdens regen en natte bladeren. Je hebt net wat meer grip, maar ook de acceleratie is ietsjes minder waardoor je niet wegslipt.

Add me op Stadia: Gloogle

• Minimum92
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16:59
Net weer een item bij Kassa over de e-steps. Vrij eenvoudig item, maar het onderwerp komt weer bij met mensen over de aandacht dus dat is weer positief!

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10:32

nst6ldr

gold noob report

Minimum92 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:17:
Net weer een item bij Kassa over de e-steps. Vrij eenvoudig item, maar het onderwerp komt weer bij met mensen over de aandacht dus dat is weer positief!
Zolang het geen hysterie was over de gevaren e.d. dan is het alleen maar goed. Helemaal in het kader van de CO2 reductie.

Rheinmetall Borsig <3

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
HaerdenCliff schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:52:
Dan het onpraktische. Op mijn werk heeft men draaiduren ... daar past de step niet in, in de lift neemt het ook best wat plaats in. Mocht ik op de design afdeling hebben gewerkt had ik tevens iets voorzien dat je de step niet echt moet dragen maar als een soort kruiwagen kon mee trekken .
De Ninebot ES modellen hebben dit inderdaad :)

Ik dacht trouwens dat die er helemaal uitgingen in faveure van de Xiaomi achtige designs, maar ik zag van de week een stand met rebranded ES2's van Seat. Zelfs met een heel cool design in de vorm van de straten van Barcelona (die hebben een bepaald patroon) op de rijplank. Zou er bijna eentje kopen maar ze vragen er veel te veel voor (579 euro).

https://www.seat.com/comp...lity/exs-kickscooter.html

Voor de rest is het gewoon de oude ES2 dus helemaal niks nieuws ofzo. De verkoper gaf dat ook eerlijk toe.

• exelletor
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18-02 21:57
Ashundi schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:34:
[...]

Ik gebruik een gewone step (van Decathlon ook)
Als je geen step neemt met van die kleine skeelerwieltjes dan gaan randen en oneven stoeptegels wel. Je bent natuurlijk ook zelf de aandrijving dus je leert snel genoeg met welke snelheid je een klein randje durft/kan overgaan.
Rijden op geasfalteerd fietspad is natuurlijk wel fijner dan straatstenen omdat dat gewoon meer trilt, maar daar heeft een elektrische step ook last van.
Let wel, zelf steppen is nog best intensief.
Klein stukje door de winkel is geweldig natuurlijk maar een paar kilometer ga je wel merken.
Al went het wel en je bepaalt zelf natuurlijk hoe snel/intensief je gaat.
Nog bedankt voor je reactie. Wat voor afstand leg je zelf af met zo'n ding? Ik wil hem inzetten voor ritjes naar bushaltes van 800 + 500 m, maar wil graag de mogelijkheid hebben om hem ook voor langere afstanden te gebruiken (2800 + 600 m). Wat is jouw ervaring met steppen in de regen?

• Mrgrind
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 19:42
Vandaag om 14:00 word een petitie voorgelegd aan de 2de kamer (nl) om de regels te versoepelen.

Er volgt een live stream via de site legaalrijden.nl
Fingerscrossed of de 2de kamer iets beslist over dit onderwerp. (Step/skateboard/onewheel)

De petitie is al meer dan 12.500x getekend

Ik rij een electrische skateboard
Draag helm bescherming. Heb lichten op me board
Ben er klaar voor

Mrgrind wijzigde deze reactie 18-12-2019 07:44 (15%)

• j0rDy
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:27
Mrgrind schreef op woensdag 18 december 2019 @ 07:42:
Vandaag om 14:00 word een petitie voorgelegd aan de 2de kamer (nl) om de regels te versoepelen.

Fingerscrossed of de 2de kamer iets beslist over dit onderwerp. (Step/skateboard/onewheel)

Ben er klaar voor
Ben benieuwd! Ik hoop dat ze verder kijken dan de stepjes waar nu voornamelijk de discussie over gaat.

Ik rij zelf ook een electrisch longboard, met helm, bescherming en verlichting. Ik gebruik hem voor alles, van boodschap tot familiebezoek (als het droog is).

• LaurenvS
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 05-02 18:13
Mrgrind schreef op woensdag 18 december 2019 @ 07:42:

Ben er klaar voor
Helaas wordt dit debat uitgesteld naar een nog nader te geven datum en tijd. Dit staat op de website van de Tweede Kamer: Deze vergadering is verplaatst naar een nog onbekend tijdstip

• aznkintin
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19-02 14:18
LaurenvS schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:02:
[...]

Helaas wordt dit debat uitgesteld naar een nog nader te geven datum en tijd. Dit staat op de website van de Tweede Kamer: Deze vergadering is verplaatst naar een nog onbekend tijdstip
Waarschijnlijk word het ergens in Januari volgens deze tweet,
https://twitter.com/IenWT...tatus/1207248745143898117

• LaurenvS
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 05-02 18:13
Thuis staat mijn M365 stof te vangen aangezien ik het risico niet durf te nemen voor een fikse boeten en kans op inbeslagname. Zijn er mede steppers op dit forum in de buurt van Den Haag die wel gewoon op de weg gaan? Zo ja, ooit aangehouden oid?

Wel heb ik een kenteken plaatje via ANWB (verzekerd als Segway Scootmobiel) maar alsnog zijn de risico's voor mij wat te groot.

• DJD1972
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15-02 21:43
exelletor schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 23:38:
[...]

Nog bedankt voor je reactie. Wat voor afstand leg je zelf af met zo'n ding? Ik wil hem inzetten voor ritjes naar bushaltes van 800 + 500 m, maar wil graag de mogelijkheid hebben om hem ook voor langere afstanden te gebruiken (2800 + 600 m). Wat is jouw ervaring met steppen in de regen?
Ik gebruik zelf regelmatig een Micro Black Classic met 200 mm wielen. Het is zo'n 700 m van huis tot het schoolplein waar ik mijn kinderen haal. De gewone step is dan on-ver-slaan-baar; deze heb ik sneller uit de berging en neem ik aan de hand mee het schoolplein op. De fiets moet ik buiten het schoolplein op slot zetten. Ik durf wel te stellen dat een fiets qua reistijd zich pas vanaf 1000 m echt gaat onderscheiden van een stevig gestept stepje. Voorwaarde is wel een vlakke ondergrond en geen andere redenen om toch met de fiets te willen gaan (zoals kinderen die achterop willen en/of bagage mee e.d.). Op dit soort afstanden heb je eigenlijk ook geen elektrische step nodig; de paar seconden die je sneller bent, ben je weer kwijt aan aandacht besteden aan het opladen, voorzichtiger behandelen, het zwaardere tillen en scherper in de gaten houden om diefstal te voorkomen. Dan moet je echt een andere reden hebben, zoals het simpelweg WILLEN rijden van een elektrische step. Over de auto pakken of lopen zullen we het maar niet hebben.

Als je het houdt bij de afstanden die ik maak en een beetje voorzichtig doet hoeft een stepje niet minder fijn in de regen te zijn dan een fiets, want je bent minder lang op straat omdat je sneller bent en ook sneller wegrijdt en sneller stalt (als in: niet). En bovendien sta je meer rechtop; met fietsen worden je bovenbenen vaak nat doordat die met trappen ook meer horizontaal komen.

Nog 1 belangrijk iets: een stepje leg je zo in de kofferbak van de auto. Dus ideaal voor situaties waarbij je met de auto ergens niet vlakbij kan komen

DJD1972 wijzigde deze reactie 18-12-2019 15:59 (15%)

• Ashundi
  • Registratie: april 2018
  • Nu online
exelletor schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 23:38:
[...]

Ik leg er een keer heen 2,5km mee af.
Steppen in de regen is geen probleem, merk niet dat ik minder grip heb met de step.
Wel schoenen met profiel natuurlijk, heb schoenen waar de zool al wat glad is en dat merk je dan wel met afzetten. Ach, ga je iets langzamer.
Ik tik trouwens 25 km/u aan, al is het gemiddelde 12km/u volgens mijn mi band. Komt ook door alle stoplichten op mijn route 8)

• Pukson
Weet iemand waar je een soort kentekenplaatje kan kopen voor de Ninebot G30?

• janderijck
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19-01 16:57
Ik heb een paar jaar terug deze gekocht
https://fietsmoto.be/p/bestep-staanmodel/

Deze gaat 18 per uur, maar ik zou dit toch graag wat naar boven trekken.
Iemand enig idee hoe dit aan te pakken?

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:09
janderijck schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:10:

Deze gaat 18 per uur, maar ik zou dit toch graag wat naar boven trekken.
Iemand enig idee hoe dit aan te pakken?
de motor en de accu vervangen, bv ipv 300 watt motor een 1000watt motor.
of alleen maar bergafwaarts steppen...

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17:56

Richh

HODL

Ik ben nu al een tijdje rond aan het kijken voor een elektrische step, gezien ik door verhuizing van m'n werk nu maar liefst 2 kilometer moet afleggen ipv 190 meter >:)
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer!

Volgens mij is de meest 'slimme' koop een Xiaomi M365. De prijs is goed, en ze worden enorm veel gebruikt. Er zijn allerlei extra's voor beschikbaar, reserveonderdelen zijn makkelijk te krijgen. Ik ben eigenlijk wel om.

Maar: het is... illegaal :+

Wat is de beste/goedkoopste legale e-step die je kan krijgen?
Of is het slim om maar gewoon nog even af te wachten tot er nieuwe wetgeving komt?

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12:27
Ik zag dat er een nieuwe firmware was (1.5.6) voor de Xiaomi. In de hoop het trage probleem op te lossen (versie 1.5.4) hebben ze het verergerd. De acceleratie op plat vlak is nu echt ronduit kut.
Iemand hier ook last van?

iAR wijzigde deze reactie 20-12-2019 09:28 (5%)

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

Richh schreef op donderdag 19 december 2019 @ 17:32:
Wat is de beste/goedkoopste legale e-step die je kan krijgen?
Of is het slim om maar gewoon nog even af te wachten tot er nieuwe wetgeving komt?
Hangt af van wat nuance: wil je ondersteuning? Dan zijn er wel wat steps die je mag gebruiken. Wil je echt aandrijving zoals een M365? Dan zal je vooralsnog een bijzonder dure verkapte E-scooter moeten kopen.

Rheinmetall Borsig <3

• Nder
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17-02 14:55
Van de week in Antwerpen geweest en de huur steps van bird en circ uitgeprobeerd. Wat een ideaal systeem is het eigenlijk voor het rond bewegen in de stad.

Maar nu vroeg ik me eigenlijk af welke steps hun gebruiken. Als ik ze vergelijk met de afbeelding op dit forum doet mij de step van bird denken aan een m365 en die van circ aan een Es4. Klopt dit of zit ik er compleet naast ( zie foto)

Wat mij ook opviel was dat de steps van circ meer power hadden en snelere acceleratie hadden. Ligt dit aan dat de steps een restrictie hebben vanuit verhuurder of is dit iets met de motor.

Groet,

• Guusz
  • Laatst online: 19-02 23:28
Ik zit al wat langer te denken om een step te kopen.... Nu staat de Xiaomi M365 op marktplaats voor tussen de 2 á 300 euro tweede hands. Zijnn er nog speciale items om op te letten? Is de staat van de accu te makkelijk te checken?

Guusz wijzigde deze reactie 22-12-2019 14:18 (7%)

• KrazyJay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:54
Nder schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:57:
Van de week in Antwerpen geweest en de huur steps van bird en circ uitgeprobeerd. Wat een ideaal systeem is het eigenlijk voor het rond bewegen in de stad.

Maar nu vroeg ik me eigenlijk af welke steps hun gebruiken. Als ik ze vergelijk met de afbeelding op dit forum doet mij de step van bird denken aan een m365 en die van circ aan een Es4. Klopt dit of zit ik er compleet naast ( zie foto)
[Afbeelding]
Wat mij ook opviel was dat de steps van circ meer power hadden en snelere acceleratie hadden. Ligt dit aan dat de steps een restrictie hebben vanuit verhuurder of is dit iets met de motor.

Groet,
Circ rijdt ES3, Bird deed een jaar terug de m365 maar nu een eigen model. Dit eigen model rijdt een stuk slechter dan de m365 deed, maar dit is waarschijnlijk een kostenafweging geweest.

Bird was de eerste hier, trouwens.

Successfully acquired Nyan Cat on April 1st 2016, 19:36

• Guusz
Zojuist via marktplaats een M365 eu versie gekocht met 230 km op de teller....

Zit wel een niet niet standaard firmware in... Zit twijfelen of ik h'm naar de originele firmware flash, of een een andere met iets soepelere instellingen, vind hm nu nogal triky reageren op de gashandel...

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Guusz schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:17:
Ik zit al wat langer te denken om een step te kopen.... Nu staat de Xiaomi M365 op marktplaats voor tussen de 2 á 300 euro tweede hands. Zijnn er nog speciale items om op te letten? Is de staat van de accu te makkelijk te checken?
Als je de step verbindt me de Ninebot / Segway app dan kan je normaal de gezondheid van batterij zien.
Als je daarmee niet kan verbinden betekent het ook dat het een kloon kan zijn :)

• Guusz
Hij verbind inderdaad gewoon met Xiaomi home/ m365 tools en m365_downG

Had die apps al geïnstalleerd voor ik ging kijken en wilde ook wel zeker weten of dat ging...

• Dejagan
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19:37
Ik zou in ieder geval even dezelfde versie stock firmware flashen, je weet niet of er idioot hoge power instellingen e.d. instaan nu. Daarna kan je natuurlijk zelf naar hartelust expirimenteren met wat je fijne response vindt. :)

Persoonlijk kan ik enorm de m365 pro display (originele hebben een qr code op het bordje) aanraden met GONKAD365 als firmware.

Dejagan wijzigde deze reactie 24-12-2019 14:31 (19%)

• Coop4
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 07-02 12:50
Vraagje: ik ben op zoek naar een Micro Condor x3 NL of iets vergelijkbaars. Ik zoek dus niet de Condor met gashendel maar alleen met trap ondersteuning, omdat ik wat beweging fijn vind en dit natuurlijk legaal is op de openbare weg. Nu heeft micro de condor x3 NL uit de selectie gehaald en daarvoor in de plaats de Colibrie gebracht. De Colibrie heeft echter maar 12 km range en Max snelheid van 20kmh, voor mij net te langzaam en te weinig range is.

Ik zoek dus een elektrische step (Binnenkort op de markt?) met trapondersteuning die legaal is voor de Nederlandse weg met een range van min 20 km en een snelheid van 25 km/h. 2dehands tips voor de Condor x3 NL mag ook :)

Thanks!

Coop4 wijzigde deze reactie 24-12-2019 23:40 (17%)

• klaasvaakjes
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 19-02 20:28
Coop4 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 20:35:
Vraagje: ik ben op zoek naar een Micro Condor x3 NL of iets vergelijkbaars. Ik zoek dus niet de Condor met gashendel maar alleen met trap ondersteuning, omdat ik wat beweging fijn vind en dit natuurlijk legaal is op de openbare weg. Nu heeft micro de condor x3 NL uit de selectie gehaald en daarvoor in de plaats de Colibrie gebracht. De Colibrie heeft echter maar 12 km range en Max snelheid van 20kmh, voor mij net te langzaam en te weinig range is.

Ik zoek dus een elektrische step (Binnenkort op de markt?) met trapondersteuning die legaal is voor de Nederlandse weg met een range van min 20 km en een snelheid van 25 km/h. 2dehands tips voor de Condor x3 NL mag ook :)

Thanks!
Ik heb veel heel rondgekeken en gegoogled, maar heb tevergeefs geen alternatieven hiervoor gevonden!

• E-rikootje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 25-12-2019
misschien meer iets voor de Belgische leden, maar zou er iemand al geexperimenteerd hebben met de elektronische begrenzing?

Aangezien het in NL verboden is, kunnen we dit hier niet bespreken

Iemand die dit al geprobeerd heeft?

tweakduke wijzigde deze reactie 27-12-2019 20:02 (45%)

• Coop4
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 07-02 12:50
klaasvaakjes schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:22:
[...]

Ik heb veel heel rondgekeken en gegoogled, maar heb tevergeefs geen alternatieven hiervoor gevonden!
Thanks, ik kom idd ook niet verder.
Ik dacht nog aan andere 2 mogelijkheden:
1. Kan de Colibri opgevoerd worden naar 25km/h met een software update? en is hij dan nog legaal in NL? Lijkt mij wel, want de 20km/h is vooral gericht op de Duitse wetgeving... toch?
De (te korte) range van de colibri 12km (en wrs nog korter als je m opvoert) kan ik dan wel een andere oplossing voor verzinnen.
2. Is het mogelijk om de gashendel van een Condor/Falcon af te (laten)halen, zodat je gebonden bent aan de motion control en de step dus weer legaal is? Of is de legaliteit gebonden aan een serienummer of iets dergelijks?

Tnx

• Obruut
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19-02 19:37
Pukson schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:28:
[...]

Heb zelf nu een kleine 2 weken 10 inch banden. Die haal je trouwens heel makkelijk eraf omdat ze groter zijn;)

Maar ik voel mezelf nu ook een stuk stabieler op de weg tijdens regen en natte bladeren. Je hebt net wat meer grip, maar ook de acceleratie is ietsjes minder waardoor je niet wegslipt.
Welke banden heb je precies gekocht als ik mag vragen? Ah, het staat gewoon een paar berichtjes eerder: Wanda P1069

Online lees ik goede reviews over de banden van het merk CST, echter als ik bij de verschillen online shops voor de M365 kijk, worden de 10" banden aangeboden van andere merken.
Verschil dat ik vooral zie is dat deze 10x2" zijn, waarbij de CST 10x2.5" zijn (voorbeeld). De CST is daarmee breeder en stevig, maar ik twijfel of deze ook passen op m'n M365 (Pro).

Obruut wijzigde deze reactie 29-12-2019 20:07 (6%)

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 18:15
Ik heb ook een Pro display vooor mijn M365 gehaald. Maar hoe kan ik deze het beste installeren met behoud van custom firmware?

Een tutorial gaf aan om na installatie via de Mi Home app de firmware te upgraden maar ik ben bang dat ik hem dan niet meer kan customizen.

En als ik ga customizen, gebruik ik dan de Pro FW als basis?

• Dejagan
Devian schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:45:
Ik heb ook een Pro display vooor mijn M365 gehaald. Maar hoe kan ik deze het beste installeren met behoud van custom firmware?

Een tutorial gaf aan om na installatie via de Mi Home app de firmware te upgraden maar ik ben bang dat ik hem dan niet meer kan customizen.

En als ik ga customizen, gebruik ik dan de Pro FW als basis?
Gebruik de pro firmware maar niet hoger dan 1.55. Wees je bewust dat de power limieten van de non pro lager liggen. Ik zou de GonkaD365 flashen of vanuit die aanpassen omdat dat de pro fw is met non-pro power.

https://m365pro.scooterhacking.org/

• vharten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 04-02 13:49
Ik ben vandaag (misschien iets te) enthousiast begonnen aan het ombouwen van m'n Bakfiets.nl Cargo Long naar een elektrische versie, met behulp van een Bafang doe-het-zelf pakket.

Nu loop ik al vrij snel tegen een uitdaging aan.. de trappers heb ik eraf gekregen, maar nu wil ik de trapas eruit krijgen. Ik had verwacht dit met zo'n stervormig insteeksleutel er uit te kunnen krijgen, maar ik zie aan beide kanten een zwarte plastic dop (zie foto hieronder).

Ik heb 'm geprobeerd met een tang los te krijgen, maar merkte al snel dat de rand hierdoor gelijk beschadigde. Met dit fotootje even langs de fietsenmaker gegaan, volgens hem is dit een systeem dat al meer dan 15 jaar niet meer gebruikt werd.. Hij kon voor 80 euro wel een sleutel bestellen, maar die heb ik inmiddels zelf al online gevonden: https://www.internet-bike...sleutel-campagnolo-zwart/

Helaas komt die pas dinsdag, dus tot die tijd staat het even stil. Nu las ik online dat zelfs met sleutel deze doppen soms moeilijk losgaan. Voor de Bafang motor is het voor zover ik kan zien minder van belang dat het schroefdraad in het frame intact blijft, dus zou ik eventueel ook met enig geweld de trapas eruit kunnen krijgen?

Hopelijk zijn er hier mensen die met mee willen denken. Alvast bedankt :)

• Dejagan
vharten schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 19:35:
Helaas komt die pas dinsdag, dus tot die tijd staat het even stil. Nu las ik online dat zelfs met sleutel deze doppen soms moeilijk losgaan. Voor de Bafang motor is het voor zover ik kan zien minder van belang dat het schroefdraad in het frame intact blijft, dus zou ik eventueel ook met enig geweld de trapas eruit kunnen krijgen?
Trapassen die er al lang opzitten kunnen enorm vervelend zijn om los te krijgen. Goede sleutel helpt al een hoop. Zou alvast kruipolie o.i.d. in laten trekken. :)

• kmf
  • Niet online
Tijdens een kerstmarktstedentrip in Düsseldorf toch even gebruik gemaakt van een e step om naar het hotel te bewegen. Als het in een extreem drukke (veel voetgangers op fietspaden) lukt, dan moet het in nl helemaal goed lukken zo’n systeem.

Het concurreert qua prijs wel heel erg met het ov. Voor toeristen zal het een uitkomst zijn. Ipv dat zij moeten kloten met een tijdelijk ov of rittenkaarten. Dat was ook de reden dat ik van de escooters gebruik heb gemaakt. Zo even een account geopend en gekoppeld aan Cc.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• vharten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 04-02 13:49
Dejagan schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 19:37:
[...]

Trapassen die er al lang opzitten kunnen enorm vervelend zijn om los te krijgen. Goede sleutel helpt al een hoop. Zou alvast kruipolie o.i.d. in laten trekken. :)
Thanks, ik zie nu dat ik in het verkeerde topic heb gepost ... moest elektrische fietsen zijn, geen idee waar dat mis is gegaan.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 14:49
E-rikootje schreef op woensdag 25 december 2019 @ 18:53:
misschien meer iets voor de Belgische leden, maar zou er iemand al geexperimenteerd hebben met de elektronische begrenzing?

[mbr]Aangezien het in NL verboden is, kunnen we dit hier niet bespreken[/]

Iemand die dit al geprobeerd heeft?
Welke electronische begrenzing heb je het over? En welke "verboden" heb je het over?

De hele step mag in Nederland de weg niet op. Er zijn vooralsnog 0 wetten die het sneller maken van de step tegenhouden. Je mag op je eigen terrein naar hartelust rondscheuren op welke snelheid je maar wilt.

Woont in Helsinki

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:04
Vandaag in Parijs geweest. Wat een zooi die huursteps. Ze liggen overal en het levert gevaarlijke situaties op. Toeristen doen maar wat.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
driel24 schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:06:
Vandaag in Parijs geweest. Wat een zooi die huursteps. Ze liggen overal en het levert gevaarlijke situaties op. Toeristen doen maar wat.
Voor gevaarlijke situaties hebben de Fransen geen toeristen nodig hoor.

Ga maar eens naar de rotonde van de Arc de Triomf :')

Hier in Barcelona weinig problemen met de huursteps. Ze zijn ook veel te duur, na een ritje of 50 heb je al genoeg uitgegeven om er zelf een te kopen.

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:04
GekkePrutser schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:29:
[...]

Voor gevaarlijke situaties hebben de Fransen geen toeristen nodig hoor.

Ga maar eens naar de rotonde van de Arc de Triomf :')

Hier in Barcelona weinig problemen met de huursteps. Ze zijn ook veel te duur, na een ritje of 50 heb je al genoeg uitgegeven om er zelf een te kopen.
Arc de Triomphe : appeltje eitje ;)
Rotonde met +- 10 banen zonder lijnen. De truc is in mijn beleving, iets harder rijden dan de rest.
Moet je durven, maar dan heb je nergens last van.

De gevaarlijke situaties : met z'n tweeën op één step. Echt onveilig.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• arjendj
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 30-01 15:03
De vergadering omtrent de bijzondere bromfietsen is verplaatst naar 5 februari (15:00) :) . De brief die rond is gestuurd ter voorbereiding van de vergadering kun je hier vinden https://www.tweedekamer.n...zondere%20bromfietsen.pdf

Misschien gaat er dan toch eindelijk dit jaar iets gebeuren.

• Intelligo
In sommige steden gaat het goed, in andere is het een zooitje. De grootste op/mee-valler: de steden waar huursteps een zooi zijn, is de rest van het verkeer dat ook al. In lijn der verwachting, dus.

Woont in Helsinki

• bottom line
  • Nu online
Volgens mij is dit een oplossing voor de Nederlanders? :)

nineBot KickScooter Air T15

$699

• Intelligo
bottom line schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:15:
Volgens mij is dit een oplossing voor de Nederlanders? :)

nineBot KickScooter Air T15
[Afbeelding]
$699
Dat is nog steeds geen trapondersteuning maar een m.i. zeer onpraktische gas/remconstructie.

Woont in Helsinki

• bottom line
  • Nu online
Intelligo schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 08:14:
[...]

Dat is nog steeds geen trapondersteuning maar een m.i. zeer onpraktische gas/remconstructie.
Zonder cruise control wel :)
En misschien is dat wel iets dat je kan afzetten.

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19:43
South park had daar een briljante aflevering over Wikipedia: The Scoots

Fijn dat massa toerisme :/

• thomasf
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
arjendj schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 19:49:
De vergadering omtrent de bijzondere bromfietsen is verplaatst naar 5 februari (15:00) :) . De brief die rond is gestuurd ter voorbereiding van de vergadering kun je hier vinden https://www.tweedekamer.n...zondere%20bromfietsen.pdf

Misschien gaat er dan toch eindelijk dit jaar iets gebeuren.
Dat zou goed nieuws zijn, bij mijn M365 Pro zit een formulier waarin staat dat de step is goedgekeurd volgens de machinerichtlijn 2006/42/EC :)

• Robert.r
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 17:59
Volgens het stuk betekent dat dus dat bv een xiaomi m365 pro obv de machinerichtlijn 2006/42/EC aangewezen kan worden als bijzondere bromfiets, en dus als bijzondere bromfiets verzekerd kan worden?

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14:50
Robert.r schreef op zondag 5 januari 2020 @ 22:12:
Volgens het stuk betekent dat dus dat bv een xiaomi m365 pro obv de machinerichtlijn 2006/42/EC aangewezen kan worden als bijzondere bromfiets, en dus als bijzondere bromfiets verzekerd kan worden?
Ik vermoed van niet. In NL hebben we het 'Nee, maar' systeem. Oftewel, niets wordt als bijzondere bromfiets toegelaten tenzij hij goedgekeurd is door het RDW en goedkeuring heeft vanuit de politiek.

In landen waar het omgekeerd is (bv België), daar mag hij mij toegelaten worden.

• WindowsME
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-02 14:57
thomasf schreef op zondag 5 januari 2020 @ 14:25:
[...]

Dat zou goed nieuws zijn, bij mijn M365 Pro zit een formulier waarin staat dat de step is goedgekeurd volgens de machinerichtlijn 2006/42/EC :)
Dat is de Verklaring van Overeenstemming / Declaration of Conformity, waarin de fabrikant (Ninebot Changzhou formeel dacht ik?) onder eigen verantwoordelijkheid verklaart dat de e-step voldoet aan de Machinerichtlijn. Dat is een vereist om überhaupt binnen de EU verkocht te mogen worden, aangezien het de algemene veiligheidseisen behandeld in het kader van Europese CE markering.

Dat heeft echter niks te maken met eisen voor het gebruiken van de step op de openbare weg. Daarvoor bestaat de Bijzondere Bromfietsen aanwijzing. Met enkel CE zou je de step alleen op privé terrein mogen gebruiken.

• DJD1972
Afgelopen vrijdag hield in Pijnacker de politie iemand met een M365 (denk ik) staande. Ze waren met 4 man! Zit de eigenaar toevallig hier op 't forum?

• Pacoo__
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12:22
DJD1972 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:43:
Afgelopen vrijdag hield in Pijnacker de politie iemand met een M365 (denk ik) staande. Ze waren met 4 man! Zit de eigenaar toevallig hier op 't forum?
Berkelaar hier.. Ben ook erg benieuwd hoe de politie er in onze omgeving mee omgaat. Twijfel hierdoor al enige tijd een step aan te schaffen.

Werk in Rotterdam (omgeving centraal station), en zie hier te pas en te onpas lui op steps rijden. Politie / handhaving verblikt of verbloost niet.

• Ashundi
  • Nu online
Ik kwam dus gister deze step tegen.
https://the-urban.com/products/the-urban-lndn
Ziet er precies uit als een gewone step.
Heeft geen draden etc, nadeel is wel bereik van 10km.
Nou lees ik hier terug in dit topic dat het niet hebben van een gashendel de steps van micro legaal maakt.
Dus zou deze step dan ook legaal kunnen zijn?

• Dejagan
Ashundi schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:05:
Nou lees ik hier terug in dit topic dat het niet hebben van een gashendel de steps van micro legaal maakt.
Nou, helaas niet. Trapondersteuning in de zin van een boost als je je afzet zoals bij de condor wordt gelijkgesteld aan een electrische fiets bijvoorbeeld. Maar als hij zelfstandig op electriciteit rijdt is hij dus helaas niet zonder meer toegestaan.

• DJD1972
Ashundi schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:05:
Dat is te kort door de bocht. De Micro heeft een soort stepondersteuning en ook met max 250W. Je geeft een zet en hij rolt ondersteund lang door, maar valt uiteindelijk wel stil. Daardoor hebben ze een soort van bevestiging gekregen dat deze geclassificeerd wordt als electrische fiets. Dus elke volgende step met vergelijkbare eigenschappen is niet per se direct legaal; als eigenaar of importeur is het wel wijs om hier actief mee aan de slag te gaan, omdat deze steps uiterlijk niet veel verschillen van een illegale step.

Let op: de hierboven genoemde Ninebot is 300W en zal dus nooit als zodanig geclassificeerd kunnen worden. En deze heeft ook cruisecontrol en zal dus niet stilvallen...

DJD1972 wijzigde deze reactie 08-01-2020 13:59 (4%)

• Moris
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 20:41
Is er een bepaalde minimum wielafmeting nodig om enigszins bij het kleinste steentje voor je wiel niet over kop te gaan?

• Ashundi
  • Nu online
Alhoewel dus niet legaal heb ik wel de Urban gekocht. Durf het met hoe deze eruit ziet het wel aan om de weg op te gaan.
Moris schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:01:
Is er een bepaalde minimum wielafmeting nodig om enigszins bij het kleinste steentje voor je wiel niet over kop te gaan?
Zou dan minimaal voor 15cm (6inch) kiezen.
Meer gangbaar en beter is 20cm (8inch).
Skeeler wieltjes moet je echt vermijden.

Ashundi wijzigde deze reactie 08-01-2020 21:50 (15%)

• Moris
Wij zijn voor in de camper op zoek naar een step, waarbij gewicht en omvang niet echt veel uitmaakt.
Bedoeling is om de step te gebruiken tijdens citytrips, dorpjes, ed.

Welke step levert de beste rijeigenschappen, autonomie, goede accu en heeft grote wielen.

Verder had ik graag geweten hoe jullie je step tegen diefstal beveiligen?

Moris wijzigde deze reactie 09-01-2020 20:13 (5%)

• sn0w13
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 09:35
Moris schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:02:
Wij zijn voor in de camper op zoek naar een step, waarbij gewicht en omvang niet echt veel uitmaakt.

Welke step levert de beste rijeigenschappen, autonomie, goede accu en heeft grote wielen.

Ik heb ook een camper.
We nemen altijd 2 Xiaomi M360 PRO's mee die ik op alliexpress gekocht heb.
Neemt niet veel plaats in en weegt niet veel.
We hebben voor de pro's gekozen omdat deze een grotere economie hebben en meer power.
Heb ze wel geflashed naar 35km/u

Als beveiliging blokkeer ik ze via de app en hang er een slot aan die in een tas aan het stuur hangt.
Ik heb ook een haak geprint zodat er een boodschappen tas kan aanhangen.

• Intelligo
Moris schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:02:

De m365 heeft geen grote wielen, daar is de G30 max beter voor. Batterij ook, wel weer een stukje duurder.

Beveiliging hangt af van waar je bent. Ik heb een schijfremslotje met kabel, ideaal, klein en licht, maar ik kan me voorstellen dat andere landen wat lastiger zijn.

Woont in Helsinki

• Sir_Hendro
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12:24
Dan zou je kunnen wachten op de Ninebot Max v2 die recent is aangekondigd. De normale Max is goed maar de versie 2 heeftt wat upgrades gekregen zoals nog robuuster, grotere wielen en een verwisselbare accu.

• Moris
@sn0w13
@Intelligo
Ik wil jullie XIAOMI met elkaar vergelijken maar krijg dit niet klaar op de officiële website, daar is de XIAOMI M363 en M365 niet naast elkaar te zetten.
https://www.mi.com/nl/mi-electric-scooter-pro/

De Ninebot G30 ziet me er ook de moeite uit en als ik het goed heb zijn deze in diverse steden (als proefrit) te huren?

• sn0w13
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 09:35
Intelligo schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:02:
[...]

De m365 heeft geen grote wielen, daar is de G30 max beter voor. Batterij ook, wel weer een stukje duurder.

Beveiliging hangt af van waar je bent. Ik heb een schijfremslotje met kabel, ideaal, klein en licht, maar ik kan me voorstellen dat andere landen wat lastiger zijn.
Op de m365 kun je ook 10' wielen monteren maar ik vindt 8' nog goed rijden.
De G30 is ook 6kg zwaarder.
In mijn geval zou dat 12kg meer zijn en in de camper telt elke kg.
De G30 kost ook bijna evenveel (799€) of mijn 2 M265 pro's (412€) te samen.

• Intelligo
Moris schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:32:
@sn0w13
@Intelligo
Ik wil jullie XIAOMI met elkaar vergelijken maar krijg dit niet klaar op de officiële website, daar is de XIAOMI M363 en M365 niet naast elkaar te zetten.
https://www.mi.com/nl/mi-electric-scooter-pro/

De Ninebot G30 ziet me er ook de moeite uit en als ik het goed heb zijn deze in diverse steden (als proefrit) te huren?
Het verschil tussen de M365 en M365 pro is de batterijcapaciteit en vermogen van de motor. Beide zijn in de Pro beter dan de normale. Ook de Xiaomi's kan je in veel steden huren.
sn0w13 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 21:10:
[...]

Op de m365 kun je ook 10' wielen monteren maar ik vindt 8' nog goed rijden.
De G30 is ook 6kg zwaarder.
In mijn geval zou dat 12kg meer zijn en in de camper telt elke kg.
De G30 kost ook bijna evenveel (799€) of mijn 2 M265 pro's (412€) te samen.
Tuurlijk kan dat, maar daar moet je dan wel zin in hebben en die banden zijn ook niet gratis. Als je ze dan nog door iemand moet laten monteren omdat je het zelf niet kan bijv. dan gaat het hard.

Ik heb zelf de M365 Pro en een Langfeite L8s met grotere wielen EN vering dus ik weet het verschil wel. De M365 Pro is in standaard uitrusting prima voor steden en buitengebieden met redelijk wegdek. In andere situaties heb je liever iets grotere wielen en meer power.

Maar als het om de camper gaat, dan zou ik nog steeds de M365 Pro kiezen. Heb mijn camper vorig jaar verkocht maar dat ging prima. Offroad camperen doe je toch niet zo snel met een degelijke camper, daar zijn andere setups voor en daar breng je geen m365 mee.

Woont in Helsinki

• Moris
Als jullie op basis van mijn wensen mochten kiezen tussen een XIAOMI M365 Pro en een Ninebot G30, welke zouden jullie dan nemen?

Als ik deze review tussen beiden erop nalees komt de Ninebot G30 er als betere uit.

Zijn er eventueel belangrijke zaken die ik over het hoofd zie en waarop ik dien te letten bij aankoop?

Moris wijzigde deze reactie 11-01-2020 13:54 (56%)

• Brabander69
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 16-02 16:37
Afgelopen donderdag wezen rijden met mijn m365 pro. Rijdend op het fietspad zag ik in mijn rechter ooghoek dat er een auto iets achter me dezelfde snelheid aanhield. Ik kijk om en zie een donkergrijze golf met daarin een politieagent met zijn geelzwarte jas. Enige momenten later hoor ik hem claxoneren en als ik omkijk zie ik dat hij achter me zit op het fietspad, dus maar gestopt.

Als hij uitstapt stelt hij zich voor en zegt hij dat je met deze step “nog” niet op de openbare weg mag, maar dat weet je vast wel zegt hij vriendelijk. Vraagt me dan of het de pro versie is, wat ik beaam. (een kenner J). Hij begint me uit te leggen waarom je nog niet op de openbare weg mag en dat je de step nog niet kan verzekeren en dus onverzekerd deelneemt aan het verkeer. Ik laat hem geduldig uitspreken en knik dat hij gelijk heeft. Tevens zegt hij dat het waarschijnlijk binnenkort wél mag, maar nogmaals - nu nog niet.

Hij vraagt of ik me kan legitimeren, wat ik niet kan omdat ik mijn rijbewijs niet bij heb en noteert mijn gegevens en telefoonnumer. Zegt dat ik nu niet verder mag rijden en moet lopen en dat de gegevens in de database komen. Dat kan betekenen als ik een volgende keer aangehouden wordt er dan een boete gegeven kan worden en de step zelfs in beslag genomen kan worden. Tevens geeft hij aan dat dat zonde zou zijn, toch? Vraagt dan nog wat zo’n step nog ongeveer kost vanuit interesse en wenst me nog een fijne dag..  Gelukkig geen boete dus (!)

Heb de step ongeveer 2 weken in bezit en woon in brabant (omgeving Uden). Hier in de regio zie je zelden tot nooit een step dus val je hier wel op. Deze keer geluk gehad dus..

• Robert.r
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 17:59
Balen dat je bent aangehouden. Hoeveel km heb je er ongeveer opzitten voordat je aangehouden bent?

Ben wel benieuwd wanneer ‘binnenkort’ is

• Intelligo
Moris schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:57:
Als jullie op basis van mijn wensen mochten kiezen tussen een XIAOMI M365 Pro en een Ninebot G30, welke zouden jullie dan nemen?

Als ik deze review tussen beiden erop nalees komt de Ninebot G30 er als betere uit.

Zijn er eventueel belangrijke zaken die ik over het hoofd zie en waarop ik dien te letten bij aankoop?
Zonder twijfel de G30. Maar daar is prijs niet in de overweging meegenomen.

Gebruik je hem minder is een 365pro ook dikke prima.

Je moet er eens een proberen denk ik, anders weet je toch zowiezo niet wat je kiest en of je een step uberhaupt wat vind.

Mijn vriendin vindt t bijvoorbeeld helemaal niks. Sta je daar straks met je 2 stepjes

Woont in Helsinki

• Moris
@Intelligo
Lijkt me een prima idee om beide steps eens te testen.
Hier in België is de Ninebot G30 bijna in iedere grootstad te huren en ga ik zeker eens doen.
De XIAOMI M365 Pro ben ik precies in de verhuur nog niet tegengekomen, dus deze zal wat lastiger te vinden zijn.

• Intelligo
Moris schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:09:
@Intelligo
Hier in België is de Ninebot G30 bijna in iedere grootstad te huren en ga ik zeker eens doen.
De XIAOMI M365 Pro ben ik precies in de verhuur nog niet tegengekomen, dus deze zal wat lastiger te vinden zijn.
Kwa rijden komt het overeen met de normale m365, zij het met wat grotere range en ietsjes meer power. Dus als je een normale m365 tegenkomt zal je dat ook een prima impressie van de pro geven.

Woont in Helsinki

• HaerdenCliff
Moris schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:09:
@Intelligo
Ik werk in Brussel en heb zelf ondertussen de M365 PRO aangekocht. Heb alle deelsteps geprobeerd en om eerlijk te zijn er is weinig verschil tussen. Ik ben gegaan voor de M365 PRO wegens:
- scherp geprijst op Black friday
- grote batterij en dus lang bereik
- batterij in bodem waardoor zwaartepunt laag is
- vervangonderdelen zijn goedkoop en makkelijk te krijgen
- mijne gekocht bij alternate dus eerste 2 jaar makkelijk garantie in Belgie ... op aanraden van de mensen hier.

Ik gebruik mijne dagelijks om van de parkeergarage naar mijn werk te gaan en terug. Een tijdwinst van een half uur maar wel slecht voor mijn stappenteller :p

• Kennymans
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 16-02 01:00
Hoi!

Heb nu een week de Ninebot G30 max in bezit en zeer tevreden over!
Heb er misschien over gekeken maar waar kan je je totale km's bekijken?

Vind wel dat deze step zeker de 35/u mag halen, 25-30/u vind ik persoonlijk iets te traag voor zo'n stevige step.

Volgend jaar misschien de Rion step kopen, heb graag veel power :)

• SickXPsycho
  • Laatst online: 13-01 16:06
Kennymans schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:35:
Hoi!

Vind wel dat deze step zeker de 35/u mag halen, 25-30/u vind ik persoonlijk iets te traag voor zo'n stevige step.

Jazeker! Je kunt je totale gereden kilometers bekijken door naar de Ninebot app te gaan en daarna op de hoofdpagina naar rechts te vegen!

Er is recentelijk een CFW methode uitgebracht zonder hardware modificaties aan je step te brengen.
Je kunt je G30 hierdoor veel persoonlijker en leuker maken!

Scooterhacking.org is de site waar je moet zijn voor alle info.

• Moris
Ik wil in het kort enkele steps gaan huren, maar Op welke manier kan ik nu achterhalen uit welk merk de betreffende deel-steps bij Bird, Lime, enz... bestaan?

Via deze website word ik ook niet veel wijzer?

• bottom line
  • Nu online
@Moris
Niet. Vanbuiten leren, of op forums rondvragen, foto's trekken en opzoeken om internet.

Maar volgens mij is wel 50% van wat iedereen gebruikt de Xiaomi M365. Als je 1 step herkent van een andere keer, zal het dat product wel zijn :P

• fleaurus
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 18-02 19:28
Hoi allemaal! Ik zit er over na te denken een elektrische step te kopen, een Xiaomi M365 Pro om precies te zijn, ter vervanging van mijn oude Tomos. Ik ben nogal een rookie op het gebied van elektrische steps, daarom heb ik een paar vragen.
Ik wil de step gebruiken om er mee naar college te gaan maar vast ook eens om ff naar de binnenstad van Utrecht te gaan. Hebben mensen hier ervaring met het rijden van een elektrische step in de stad Utrecht? Wordt er streng gehandhaafd?
En dan nog 1 vraag: stel ik gebruik de step om naar college te gaan, hoe zorg ik er dan voor dat de step niet gestolen wordt? Zit er een slot op, of een haak zodat ik hem kan vastmaken met een kettingslot? Of zal ik de step mee naar binnen moeten zeulen?

Hoor graag of er iemand hier antwoord heeft op mijn vragen!

• Fietske
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 10-02 12:39
Iemand ervaring met Dualtron?

• HaerdenCliff
fleaurus schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:01:
Hoi allemaal! Ik zit er over na te denken een elektrische step te kopen, een Xiaomi M365 Pro om precies te zijn, ter vervanging van mijn oude Tomos. Ik ben nogal een rookie op het gebied van elektrische steps, daarom heb ik een paar vragen.
Ik wil de step gebruiken om er mee naar college te gaan maar vast ook eens om ff naar de binnenstad van Utrecht te gaan. Hebben mensen hier ervaring met het rijden van een elektrische step in de stad Utrecht? Wordt er streng gehandhaafd?
En dan nog 1 vraag: stel ik gebruik de step om naar college te gaan, hoe zorg ik er dan voor dat de step niet gestolen wordt? Zit er een slot op, of een haak zodat ik hem kan vastmaken met een kettingslot? Of zal ik de step mee naar binnen moeten zeulen?

Hoor graag of er iemand hier antwoord heeft op mijn vragen!
Hallo ik kan alles beantwoorden behalve je vragen betreffende Utrecht aangezien ik in België woon. Ik heb nu 3 maanden de M365 pro en werk in Brussel centrum ... volgens mij dus slechtere wegen dan Utrecht :-)

- rijden in de stad is de ideale omgeving voor de M365 buiten de stad voor langere afstanden ben je naar mijn mening beter af met een fiets of openbaar vervoer in combinatie met de step
- de step kan voorzien worden van een code via de app, als iemand dan de step beweegt of probeert te stelen gaat er een alarmsignaal af en vibreert de app. Ik veronderstel dat dit alleen werkt als je in de buurt bent van je step aangezien die met Bluetooth verbonden is ... tevens is het signaal vrij stil dus ik zou dat persoonlijk hooguit als extratje gebruiken. Je kan door het achterwiel een ketting doen of een traditioneel U slotje kopen dat je door een gaatje van de remschijf doet. Het achterwiel demonteren is best wat werk. Door het gaatje van de remschijf laat dieven wel toe de step desondanks mee te nemen maar niet rijdend. Dus meeste zekerheid is slot door achterwiel en ergens aan vast net als bij een fiets zeg maar.

Mee binnen zeulen is wat ik nu op mijn werk doe en op zich valt dat best mee :-)

• Intelligo
Hoi!

Er zijn een hoop veel snellere chinasteps beschikbaar. Mijn L8s doet 47km/h en rijdt elke berg moeiteloos op. Persoonlijk vind ik hem te snel, gelukkig heeft hij vrij instelbare limiters (3stuks)

Woont in Helsinki

• Pukson
Iemand ervaring met een nieuwe motor bestellen voor de M365? Mijne is om onverklaarbare redenen ingescheurd. Zag het toevallig toen ik m’n band eraf haalde.

Zie her en der wel wat op het internet maar misschien heeft iemand al ervaring en kan mij een goede webshop aanraden met snelle levering :)

• hansaplast43
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 16:16
Hoi!

Ik heb ook de G30 max, sinds Oktober en ben er erg tevreden over. Ik heb sinds gisteren custom firmware erop gezet, nu dat de bluetooth communicatie gebroken is kan dat eenvoudig. in de sport mode trekt hij nu harder op en hij loopt nu 30km/h. de Normale mode doet nu ongeveer wat de sport mode eerst deed. De G30 komt nu veel meer tot zijn recht:-)

als je wilt weten hoe, zoek maar eens op rollerplausch.fandom.com, die hebben een hele afdeling voor de G30.

• bottom line
  • Nu online
Pukson schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:10:
Iemand ervaring met een nieuwe motor bestellen voor de M365? Mijne is om onverklaarbare redenen ingescheurd. Zag het toevallig toen ik m’n band eraf haalde.

Zie her en der wel wat op het internet maar misschien heeft iemand al ervaring en kan mij een goede webshop aanraden met snelle levering :)
Wel voor de Ninebot ES2. Had ergens een Duitse site gevonden met allemaal wisselstukken.
Eens even terug opzoeken.

Ik heb altijd langer gewacht op mijn wisselstukken ;)

bottom line wijzigde deze reactie 22-01-2020 19:38 (5%)

• Pukson
Wat ik trouwens wel leuk vond om te lezen is de totstandkoming waarom de Segway is toegelaten. Vanaf 3.1 https://www.rijksoverheid...-het-ongeval-met-de-stint

Zolang er maar genoeg druk is vanuit de kamer kan er veel gebeuren haha. Ben zelf benieuwd naar 5 februari als het weer een beetje ter sprake komt.

Of we wachten gewoon weer op de EU..

https://legaalrijden.nl/b...v-regelgeving-uit-europa/

• Nder
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17-02 14:55
Pukson schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:25:
........
Zolang er maar genoeg druk is vanuit de kamer kan er veel gebeuren haha. Ben zelf benieuwd naar 5 februari als het weer een beetje ter sprake komt.
........
Wat gaat er 5 februari allemaal besproken worden ? Ik las iets over het overnemen van de Europese regels, of wil Nederland toch zelf wetten maken hiervoor.

• Pukson
Nder schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:43:
[...]

Wat gaat er 5 februari allemaal besproken worden ? Ik las iets over het overnemen van de Europese regels, of wil Nederland toch zelf wetten maken hiervoor.
Volgens mij werd de petitie voorgelegd van LegaalRijden.nl. De regels overnemen van EU word lastig omdat er geen regels vanuit de EU nog zijn..

• kevintjuh93
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 19-02 18:43

• Dejagan
Voor de M365 nog een reparatieprogramma wat er aan komt, dit keer voor de latch voor het klapmechanisme indien die van aluminium is:
https://www.mi.com/global...er-safety-notice/index-nl

Als je hem invult staat er dat in onze regio deze pas april begint.

• Br00dje
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 18:35
Hier wordt toch niets nieuws gezegd? Eerst wordt er verteld dat er geen aanvragen worden ingediend, omdat inderdaad de wetgeving uit de bocht is gevlogen en (bromfiets)eisen worden gesteld aan de elektrische step om toegelaten te worden. Wisten we al en dan gaat het inderdaad lang duren voordat we legaal mogen gaan rijden. Maar laten we afwachten wat er op 5 februari uit gaat komen. Bij mij is vaak het glas halfvol, dus laten we hopen op een soort afspraak tot gedogenbeleid totdat de wetgeving ook voor NL in orde is.

Nu iets anders..

Ik rijd vanaf midden juli 2019 op de step bijna elke werkdag van huis naar station Utrecht (5.5km) en van station Arnhem naar mijn werk (ook 5.5km). Ook weer terug, dus dat is een 22km per dag. Het ging prima tot vorige week woensdag. Toen ben ik na een totaal van 2000km in Arnhem aangehouden door een vriendelijke doch norse agent in een undercover auto.
Hij was goed op de hoogte van alles rondom de esteps en begon gelijk met een betoog dat de elektrische step niet was toegestaan op de weg. Dat er één wel toegestaan was, maar dat dit niet degene was die ik vasthield(M365 PRO). Hij gooide met nog meer aannames, die ik graag had bediscussieerd, maar ik hield me in. Na wat "Ja" en "Amens" bleef het uiteindelijk bij een waarschuwing en ging ik lopend verder, gehoorzaam als ik ben...

Dus medesteppers in omgeving Arnhem, be warned.

• kmf
  • Niet online
Ik lees in de krant dat steden (en dan met name Den Haag, Rotterdam) auto’s steeds meer in de ban doen. Nieuwe huizen worden gebouwd met zeer lage parkeernorm.
Ov wordt ook steeds duurder.

Dan is het toch vreemd dat een elektrische step niet goedgekeurd wordt? Dat is toch echt het missende stap tussen fiets en ov.

Misschien dat dat als argument aangedragen kan worden...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Pukson
Voor de mensen hier met een anwb/unigarant scootmobiel verzekering. Zijn jullie inmiddels al een keer aangesproken door een politie agent? Zoja wat was zijn reactie

• Robkazoe
https://www.nu.nl/tech/60...he-step-in-nederland.html

Dit gaat echt nooit van de grond komen ...

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

3 posts terug lezen was geen optie voor je?

Rheinmetall Borsig <3

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15:33

-tom-562

Oliesjeik

kmf schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:45:
Ik lees in de krant dat steden (en dan met name Den Haag, Rotterdam) auto’s steeds meer in de ban doen. Nieuwe huizen worden gebouwd met zeer lage parkeernorm.
Ov wordt ook steeds duurder.

Dan is het toch vreemd dat een elektrische step niet goedgekeurd wordt? Dat is toch echt het missende stap tussen fiets en ov.

Misschien dat dat als argument aangedragen kan worden...
Ze worden goedgekeurd, als ze aan de eisen voldoen. Zo simpel is het :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• j0rDy
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:27
Wellicht ongerelateerd maar wel interessant om te onderzoeken hoe deze wet geinterpeteerd wordt, stel ik koop een xiaomi himo v1 electrische fiets met gashendel, deze voldoet aan de eisen op rem/knipperlicht na, ik bestel op ali een achterlicht met ingeboude knipperlichten op usb met afstandsbediening en bar end knipperlichten, monteer deze en de fiets voldoet vervolgens aan alle eisen, kan ik dan lags de rwd voor een plaat (accepteren ze knipperlichten die afzonderlijk bedienbaar zijn en niet zijn aangesloten op de accu?) of dient hier een soort van typegoedkeuring op het model voor te komen?

• Robkazoe
nst6ldr schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 00:22:
[...]

3 posts terug lezen was geen optie voor je?
Had naar de laatste datum gekeken van de post hier en de datum van het nu artikel. Maar blijkbaar doen die lui aan oud nieuws. Mijn excuses.
Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True