Ik ben vandaag (misschien iets te) enthousiast begonnen aan het ombouwen van m'n Bakfiets.nl Cargo Long naar een elektrische versie, met behulp van een Bafang doe-het-zelf pakket.
Nu loop ik al vrij snel tegen een uitdaging aan.. de trappers heb ik eraf gekregen, maar nu wil ik de trapas eruit krijgen. Ik had verwacht dit met zo'n stervormig insteeksleutel er uit te kunnen krijgen, maar ik zie aan beide kanten een zwarte plastic dop (zie foto hieronder).
Ik heb 'm geprobeerd met een tang los te krijgen, maar merkte al snel dat de rand hierdoor gelijk beschadigde. Met dit fotootje even langs de fietsenmaker gegaan, volgens hem is dit een systeem dat al meer dan 15 jaar niet meer gebruikt werd.. Hij kon voor 80 euro wel een sleutel bestellen, maar die heb ik inmiddels zelf al online gevonden:
https://www.internet-bike...sleutel-campagnolo-zwart/
Helaas komt die pas dinsdag, dus tot die tijd staat het even stil. Nu las ik online dat zelfs met sleutel deze doppen soms moeilijk losgaan. Voor de Bafang motor is het voor zover ik kan zien minder van belang dat het schroefdraad in het frame intact blijft, dus zou ik eventueel ook met enig geweld de trapas eruit kunnen krijgen?
Hopelijk zijn er hier mensen die met mee willen denken. Alvast bedankt