Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 68 Laatste
Acties:
  • 478.519 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-06 12:19
Imperial Guard schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:52:
Ik heb nu een dag of 4 de CC26X2R1 in gebruik, snelle performance en het bereik is aanzienlijk groter alleen heb ik het gevoel dat hij nu niet een source routing doet zoals ik die wel met de CC2531 had.

Ik heb namelijk meerdere Tradfri lampen / switches / routers en praktisch al het verkeer loopt direct voor de CC26X2R1.

Meer mensen die dit gevoel hebben?
Ik heb sinds gisteren de CC26X2R1 in gebruik. Het verschil is gigantisch, waar eerst de ledvance sockets op 2 meter afstand, zicht verbinding maar een kwaliteit van 1 aangaven, is dit nu 66.
Ik had al een CC2531 als router, maar nu lijkt dat nog beter te gaan.
In mijn geval verbind er een hoop (5+, inmiddels 9) via deze router, de router heeft nu een veel betere verbinding met de coordinator, sommige devices verbinden met router en coördinator gelijktijdig.

Nu nog wat restanten van de xiaomi gateway overzetten.

Edit: Ik had de ledvance sockets gekocht met als doel router... Niets wil er mee verbinden wat een zooi.

[ Voor 5% gewijzigd door DjAntoon op 30-05-2020 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:22
DjAntoon schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:26:
[...]

Ik heb sinds gisteren de CC26X2R1 in gebruik. Het verschil is gigantisch, waar eerst de ledvance sockets op 2 meter afstand, zicht verbinding maar een kwaliteit van 1 aangaven, is dit nu 66.
Ik had al een CC2531 als router, maar nu lijkt dat nog beter te gaan.
In mijn geval verbind er een hoop (5+) via deze router, de router heeft nu een veel betere verbinding met de coordinator, sommige devices verbinden met router en coördinator gelijktijdig.

Nu nog wat restanten van de xiaomi gateway overzetten.

Edit: Ik had de ledvance sockets gekocht met als doel router... Niets wil er mee verbinden wat een zooi.
Interessant, waar koop je zo’n ding?

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:16
Mozart schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:13:
[...]

Interessant, waar koop je zo’n ding?
Bij TI zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-06 14:00
davegriffejoen schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:42:
Ik heb deze net ontvangen en hij werkt prima met zigbee2mqtt.

[...]
ik kan het bevestigen! werkt als een malle!

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31
Hoi allemaal,

Ik heb momenteel Zigbee2MQTT al een tijdje draaien met een CC2531 stickje.
Met enige regelmaat (eens per 2 maanden ofzo) heb ik het probleem dat een aantal Xiaomi devices de verbinding kwijt zijn. Eerst dacht ik dat het de Xiaomi devices lag. Probeerde ze dan opnieuw te paire maar dat ging niet.
Nu blijkt het iets met de Zigbee stick te zijn. Als ik deze uit de Pi haal en opnieuw plaats zijn de verbindingen ineens weer terug. Opnieuw pairen is dan ook niet meer nodig.

Ik zat te denken om te upgraden naar een CC26X2R1, maar op de website van Zigbee2MQTT zie ik dat er ook een Electrolama zig-a-zig-ah! stick is.
Hier staat bij vermeld:
Preferred over the Texas Instruments LAUNCHXL-CC26X2R1 and LAUNCHXL-CC1352P-2 due to smaller form factor and lower price. Uses the same chip as LAUNCHXL-CC26X2R1 (CC2652R).

Heeft iemand hier dat ding al getest?
Twijfel nu namelijk tussen deze stick of een LAUNCHXL-CC26X2R1.
Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:25
Flappie schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:58:
Hoi allemaal,

Ik heb momenteel Zigbee2MQTT al een tijdje draaien met een CC2531 stickje.
Met enige regelmaat (eens per 2 maanden ofzo) heb ik het probleem dat een aantal Xiaomi devices de verbinding kwijt zijn. Eerst dacht ik dat het de Xiaomi devices lag. Probeerde ze dan opnieuw te paire maar dat ging niet.
Nu blijkt het iets met de Zigbee stick te zijn. Als ik deze uit de Pi haal en opnieuw plaats zijn de verbindingen ineens weer terug. Opnieuw pairen is dan ook niet meer nodig.

Ik zat te denken om te upgraden naar een CC26X2R1, maar op de website van Zigbee2MQTT zie ik dat er ook een Electrolama zig-a-zig-ah! stick is.
Hier staat bij vermeld:
Preferred over the Texas Instruments LAUNCHXL-CC26X2R1 and LAUNCHXL-CC1352P-2 due to smaller form factor and lower price. Uses the same chip as LAUNCHXL-CC26X2R1 (CC2652R).

Heeft iemand hier dat ding al getest?
Twijfel nu namelijk tussen deze stick of een LAUNCHXL-CC26X2R1.
Iemand advies?
Er is dan maar 1 vraag weer je antwoord op moet geven.
Wil je het direct kunnen kopen?
Want de zigazigah was binnen een paar uur uitverkocht. Ik heb me aangemeld om een notificatie te krijgen zodra hij weer een batch heeft om te verkopen :9

Kwa prestaties zijn ze eigenlijk identiek.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 07:58
fabstar81 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:20:
[...]

ik kan het bevestigen! werkt als een malle!
Is er een eenvoudige tutorial link voor het installeren van het bordje? Ik krijg morgen de LAUNCHXL-CC1352P-2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-06 14:00
Hi @ziconl, ik reageerde op een LED-strip die ik werkend had gekregen op de zigbee2mqtt stick

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:06
In hoeverre is het mogelijk dat de CC26X2R1 en CC1352P-2 op AliExpress verschijnen net als de CC2531 sticks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gastje01
ziconl schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:09:
[...]

Is er een eenvoudige tutorial link voor het installeren van het bordje? Ik krijg morgen de LAUNCHXL-CC1352P-2.
Zijn er vast meer, maar https://eye-vision.homeip...upgrade-voor-zigbee2mqtt/ Deed het voor mij. Alleen het flashen was voor mij relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
flashen heb ik met de flash programmer 2 van TI gedaan, probleemloos.
Ik heb ook: https://eye-vision.homeip...upgrade-voor-zigbee2mqtt/ gebruikt voor de installatie.

het is even opletten met de usb poort, en wat geduld hebben. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
DjAntoon schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:15:
flashen heb ik met de flash programmer 2 van TI gedaan, probleemloos.
Ik heb ook: https://eye-vision.homeip...upgrade-voor-zigbee2mqtt/ gebruikt voor de installatie.

het is even opletten met de usb poort, en wat geduld hebben. :)
Het downloaden duurde bij mij het langste, de rest was zo klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DT87
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-06 15:58
Ik zie op de site van zigbee2mqtt inmiddels verschillends nieuwe adapters staan. De zzh! Ziet er erg interessant uit, maar ik vraag me af hoe deze zich qua performance verhoudt tot de Conbee II. Bij beiden staat "Very powerful, will easily handle networks of 100+ devices", zit aan een van beide opties qua hardware nog een voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:57
Ik heb zojuist mijn Aqara curtain motor gekoppeld aan Home Assistant via mijn zigbeestick. Ging heel soepel. Maar nu wil ik de settings wijzigen, en ik begrijp de instructies op de website (zigbee2mqtt.io) niet.
By publishing to zigbee2mqtt/[FRIENDLY_NAME]/set various device attributes can be configured:

{
"options":{
"reverse_direction": xxx,
"hand_open": xxx,
"reset_move": xxx
}
}
Mijn vraag aan jullie. Hoe publish ik een message naar zigbee2mqtt/[FRIENDLY_NAME]/set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Iemand nog een tip om IKEA tradfri lampen te koppelen?
LED1536G5 - E14 400lm white spectrum: 4 lampen en met geen mogelijkheid krijg ik die gejoined.

De volgende IKEA lampen werken allemaal WEL:
LED1623G12 - E27 900lm 2700k
LED1624G9 - E14 full color
LED1903C5 - E14 400 lm white spectrum

Genoeg lampen die dus wel werken met de 6x aan/uit.
De niet werkende lampen hangen tijdens de pair pogingen tegen de C2531 stick aan en na de 6x pulseren ze ook, wat volgens mij zegt dat ze dan willen pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 22:08

DizzyWeb

Ondertiteld

Wat zie je in het log van Z2M? Worden ze uberhaupt gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

DizzyWeb schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:25:
Wat zie je in het log van Z2M? Worden ze uberhaupt gezien?
Nee, de lampen worden totaal niet gezien. Er gebeurt niets. Geen log updates, behalve dan de update permit join = true

Terwijl alle andere IKEA devices zoals dimmers, outlets, bewegingsmelder en dus de lampen allemaal prima worden herkend en pairen.

Andere vraag: Tellen de outlets en lampen als routers op zo'n manier dat de het maximaal aantal devices in je netwerk ook hoger wordt? Doelend op de 21 device limitatie zoals hier omschreven:
https://www.zigbee2mqtt.i...f-20-devices-is-this-true

Daar wordt namelijk alleen maar gesproken over de routers die je zelf kunt maken. Of tellen alle devices die als router worden gezien en dus ook je lampen en outlets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:14
Sta op het punt om een CC26X2R1 te kopen, alleen is het mij niet duidelijk of ik dan al mijn apparaten opnieuw moet koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-06 16:58
rorie schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:57:
Sta op het punt om een CC26X2R1 te kopen, alleen is het mij niet duidelijk of ik dan al mijn apparaten opnieuw moet koppelen?
Ja, dat moet inderdaad. Je moet ook meteen je pan-id aanpassen, en als je toch bezig bent kan je je network_key aanpassen mocht je dat nog niet hebben ;)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Hann1BaL schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:55:
[...]
Andere vraag: Tellen de outlets en lampen als routers op zo'n manier dat de het maximaal aantal devices in je netwerk ook hoger wordt? Doelend op de 21 device limitatie zoals hier omschreven:
https://www.zigbee2mqtt.i...f-20-devices-is-this-true

Daar wordt namelijk alleen maar gesproken over de routers die je zelf kunt maken. Of tellen alle devices die als router worden gezien en dus ook je lampen en outlets?
Er staat: Probably all AC powered devices e.g. bulbs serve as a router,
Dus ja, je lampen en (in principe) alle niet-batterij gevoede devices zijn routers en kan je dus over de max van 21 komen.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14842

daxy schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:20:
[...]

Ja, dat moet inderdaad. Je moet ook meteen je pan-id aanpassen, en als je toch bezig bent kan je je network_key aanpassen mocht je dat nog niet hebben ;)
Wel mooi dat mijn vraag beantwoord wordt voor ik hem stel op GoT. :)

Zojuist eentje aangesloten ter vervanging van de cc25xx. Ik hoop dat ik nu niet meer zo vaak de battery devices opnieuw moet koppelen of wakker moet maken met het knopje...

Kan iemand mij trouwens helpen aan een leuke 3d geprinte case voor de CC26xxR1 en de CC25xx? De templates kan ik denk ik wel vinden op het internet eventueel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:18

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
abc874 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:22:
Ik heb zojuist mijn Aqara curtain motor gekoppeld aan Home Assistant via mijn zigbeestick. Ging heel soepel. Maar nu wil ik de settings wijzigen, en ik begrijp de instructies op de website (zigbee2mqtt.io) niet.

[...]

Mijn vraag aan jullie. Hoe publish ik een message naar zigbee2mqtt/[FRIENDLY_NAME]/set?
Wil je het eenmalig doe je dat gewoon via je eigen MQTT client, bijvoorbeeld MQTT explorer of de ingebouwde in HA onder Development Tools. Wil je het als optie in HA wilt (lijkt me sterk) dan pak je de mqtt.publish service voor je automations etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Septillion op 05-06-2020 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Anoniem: 14842 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:30:
[...]

Zojuist eentje aangesloten ter vervanging van de cc25xx. Ik hoop dat ik nu niet meer zo vaak de battery devices opnieuw moet koppelen of wakker moet maken met het knopje...

Kan iemand mij trouwens helpen aan een leuke 3d geprinte case voor de CC26xxR1 en de CC25xx? De templates kan ik denk ik wel vinden op het internet eventueel.
lol, ik had al zo'n idee dat je hem wilde stellen!
Ik zit er ook aan te denken om mijn cc2531 te upgraden maar ik wacht op de zzh. Kan je ons/mij laten weten of je battery problemen opgelost zijn? Ik heb ook 1 xiaomi motion sensor die ik af en toe moet re-pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

daxy schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:28:
[...]

Er staat: Probably all AC powered devices e.g. bulbs serve as a router,
Dus ja, je lampen en (in principe) alle niet-batterij gevoede devices zijn routers en kan je dus over de max van 21 komen.
Ik wilde het graag horen van iemand met de ervaring. In principe zou dat moeten werken. Werkt het ook?
In principe zouden mijn IKEA lampen gewoon moeten pairen, maar realiteit is anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
Septillion schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:32:
[...]

Wil je het eenmalig doe je dat gewoon via je eigen MQTT client, bijvoorbeeld MQTT explorer of de ingebouwde in HA onder Development Tools. Wil je het als optie in HA wilt (lijkt me sterk) dan pak je de mqtt.publish service voor je automations etc.
Super! Dit is precies wat ik zocht. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:06
Anoniem: 14842 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:30:
[...]

pelt schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:34:
[...]

Deze kan je laten printen via threatstock.com. Ongeveer 12 usd incl verzending.

https://www.thingiverse.com/thing:3928171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Buiten dat ik het best duur vind is dat toch niet gezellig? :P

Ik ga liever even bij iemand om de koffie, praatje maken/meekijken en dan weer terug met twee cases (tegen een kleine vergoeding uiteraard).

Kom er net achter dat een collega van me in de buurt net een 3d printer heeft aangeschaft. Die mag meteen los :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Iemand tips om de IKEA tradfri E1810 schakelaar te koppelen via zigbee2mqtt in home assistant? Wat ik ook probeer ik zie niks in mn logs voorbij komen en geen nieuw device in HA. Uiteraard staat permit join op true, en ik heb al meerdere keren geprobeerd met 4x op die connect knop te duwen. Rode lampje knippert en gaat even later een tijdje aan, maar niks...

Edit: ohja en ik heb een ledstrip met een gledopto GL-C-008 met 2ID controller, die krijg ik prima gepaired maar wel maar als 1 lamp. Kan daarna de RGB aansturen, maar de witte leds niet, daar blijft warm white vol van branden, en cold white blijft uit. (of net andersom ,weet t ff niet meer).

[ Voor 29% gewijzigd door mark-k op 05-06-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

mark-k schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:53:
Iemand tips om de IKEA tradfri E1810 schakelaar te koppelen via zigbee2mqtt in home assistant? Wat ik ook probeer ik zie niks in mn logs voorbij komen en geen nieuw device in HA. Uiteraard staat permit join op true, en ik heb al meerdere keren geprobeerd met 4x op die connect knop te duwen. Rode lampje knippert en gaat even later een tijdje aan, maar niks...
Enige manier waarop ik een remote kan koppelen is het op 10cm van de coordinator doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

DizzyWeb schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:54:
[...]

Enige manier waarop ik een remote kan koppelen is het op 10cm van de coordinator doen.
De coordinator is die stick gok ik? (sorry ben nog niet enorm goed hiermee) Ik heb het op n halve meter afstand geprobeerd, en met de stick letterlijk ertegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

mark-k schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:56:
[...]

De coordinator is die stick gok ik? (sorry ben nog niet enorm goed hiermee) Ik heb het op n halve meter afstand geprobeerd, en met de stick letterlijk ertegenaan.
Ja de stick inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:11
Ik weet niet precies waar ik op moet zoeken, maar ik kan zo geen antwoord vinden op mijn vraag:

Bij elke trigger van een sensor wordt de status van de entiteit in Home Assistant twee keer geüpdatet; eenmaal naar de oude status en direct erna naar de nieuwe. In Node-red krijg ik dan ook direct na elkaar twee berichten binnen, eentje met de oude status en eentje met de nieuwe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPk1gZuQyEr-KbYgZ2e_MgjQV-U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hHIEuB3Ty1n65WSjNXIOXaiA.png?f=fotoalbum_large
Hier zie je een detectie van beweging van een Xiaomi PIR en een paar minuten later het bericht dat er geen beweging meer is.

Er komt maar 1 MQTT bericht binnen, dus waarom toch twee events in Home Assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Waarom moet ik eigenlijk mijn pan-id aanpassen als ik toch al mijn devices opnieuw moet pairen?
daxy schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:20:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
rorie schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:51:
Waarom moet ik eigenlijk mijn pan-id aanpassen als ik toch al mijn devices opnieuw moet pairen?
[...]

When migrating from another dongle (e.g. CC2531), make sure to modify your pan_id in your configuration, otherwise Zigbee2mqtt won’t start.
Source: https://www.zigbee2mqtt.i...n/supported_adapters.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:38
Ik heb per ongeluk zigbee2mqtt gestart met een fout channel in de config, na het terugzetten werkt alles weer alleen krijg ik nu constant de volgende fouten bij het updaten van de network map:

code:
1
warn: Failed network lqi scan for device: '0x000d6ffffe8e627a' with error: 'Error: Timed out after 10000 ms'

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Hann1BaL schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:41:
Iemand nog een tip om IKEA tradfri lampen te koppelen?
LED1536G5 - E14 400lm white spectrum: 4 lampen en met geen mogelijkheid krijg ik die gejoined.

De volgende IKEA lampen werken allemaal WEL:
LED1623G12 - E27 900lm 2700k
LED1624G9 - E14 full color
LED1903C5 - E14 400 lm white spectrum

Genoeg lampen die dus wel werken met de 6x aan/uit.
De niet werkende lampen hangen tijdens de pair pogingen tegen de C2531 stick aan en na de 6x pulseren ze ook, wat volgens mij zegt dat ze dan willen pairen.
Letterlijk maar opgelost door alle lampen te vervangen door LED1903C5's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 19:59
Danielson schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:35:
Ik heb per ongeluk zigbee2mqtt gestart met een fout channel in de config, na het terugzetten werkt alles weer alleen krijg ik nu constant de volgende fouten bij het updaten van de network map:

code:
1
warn: Failed network lqi scan for device: '0x000d6ffffe8e627a' with error: 'Error: Timed out after 10000 ms'

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Dat device opnieuw pairen

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Sinds ik wederom 4 lampen heb toegevoegd heb ik nu veel meer vertraging na het in- en uitschakelen van lampen. Soms wel 20 sec.

Ik zie in Domoticz dat de action getriggered wordt en daarna duurt het soms 20 sec voor de lampen aan gaan.
code:
1
 sudo journalctl -u zigbee2mqtt.service -f

Laat de actie zien als de lampen ook echt aan gaan. Die geeft dus in die gevallen 20 sec later pas de logs en soms dubbel valt me op:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Jun 07 08:32:58 raspberrypi npm[478]: zigbee2mqtt:info  2020-06-07 08:32:58: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/IKEA.bulb.white.spectrum.1', payload '{"update_available":false,"state":"ON","brightness":109,"color_temp":415}'
Jun 07 08:32:58 raspberrypi npm[478]: zigbee2mqtt:info  2020-06-07 08:32:58: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/DinnerTable_ct', payload '{"state":"ON","brightness":109,"color_temp":415}'
Jun 07 08:32:58 raspberrypi npm[478]: zigbee2mqtt:info  2020-06-07 08:32:58: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/IKEA.bulb.white.spectrum.2', payload '{"update_available":false,"state":"ON","brightness":109,"color_temp":415}'
Jun 07 08:32:58 raspberrypi npm[478]: zigbee2mqtt:info  2020-06-07 08:32:58: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/IKEA.bulb.white.spectrum.3', payload '{"update_available":false,"state":"ON","brightness":109,"color_temp":415}'
Jun 07 08:32:58 raspberrypi npm[478]: zigbee2mqtt:info  2020-06-07 08:32:58: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/IKEA.bulb.white.spectrum.4', payload '{"update_available":false,"state":"ON","brightness":109,"color_temp":415}'
Jun 07 08:32:58 raspberrypi npm[478]: zigbee2mqtt:info  2020-06-07 08:32:58: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/IKEA.bulb.white.spectrum.1', payload '{"update_available":false,"state":"ON","brightness":109,"color_temp":415}'
Jun 07 08:32:58 raspberrypi npm[478]: zigbee2mqtt:info  2020-06-07 08:32:58: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/DinnerTable_ct', payload '{"state":"ON","brightness":109,"color_temp":415}'
Jun 07 08:32:58 raspberrypi npm[478]: zigbee2mqtt:info  2020-06-07 08:32:58: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/IKEA.bulb.white.spectrum.2', payload '{"update_available":false,"state":"ON","brightness":109,"color_temp":415}'
Jun 07 08:32:58 raspberrypi npm[478]: zigbee2mqtt:info  2020-06-07 08:32:58: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/IKEA.bulb.white.spectrum.3', payload '{"update_available":false,"state":"ON","brightness":109,"color_temp":415}'
Jun 07 08:32:58 raspberrypi npm[478]: zigbee2mqtt:info  2020-06-07 08:32:58: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/IKEA.bulb.white.spectrum.4', payload '{"update_available":false,"state":"ON","brightness":109,"color_temp":415}'

DIt is een zigbee2mqtt groep (CT) van 4 lampen die ik inschakel.
De vertraging sinds het toevoegen van deze 4 lampen, die het dichtst bij de coordinator gepositioneerd zijn.
Totaal nu 14 devices waarvan 3 end devices en de rest routers (lampen en outlets, allemaal IKEA Tradfri.)

Iemand een idee hoe die vertraging kan optreden en hoe ik deze kan troubleshooten? Er lijkt en sterke link met het toevoegen van de 4 lampen en de vertraging.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 07-06-2020 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

mark-k schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:53:

Edit: ohja en ik heb een ledstrip met een gledopto GL-C-008 met 2ID controller, die krijg ik prima gepaired maar wel maar als 1 lamp. Kan daarna de RGB aansturen, maar de witte leds niet, daar blijft warm white vol van branden, en cold white blijft uit. (of net andersom ,weet t ff niet meer).
Niemand een idee? Als ik de knop pobeer te pairen (4x op de connect knop duwen dus) zie ik helemaal niks in mn z2mqtt logs. wel zie ik dit

code:
1
2
3
4
5
6
7
  zigbee2mqtt:info 6/7/2020, 12:37:19 PM Successfully reenabled joining
  zigbee2mqtt:info 6/7/2020, 12:39:59 PM Successfully reenabled joining
  zigbee2mqtt:info 6/7/2020, 12:42:39 PM Successfully reenabled joining
  zigbee2mqtt:info 6/7/2020, 12:45:19 PM Successfully reenabled joining
  zigbee2mqtt:info 6/7/2020, 12:47:59 PM Successfully reenabled joining
  zigbee2mqtt:info 6/7/2020, 12:50:39 PM Successfully reenabled joining
  zigbee2mqtt:info 6/7/2020, 12:53:19 PM Successfully reenabled joining

kan het zijn dat er wat mis is met mn z2mqtt omdat hij het joinen elke keer re enabled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davegriffejoen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:25
Heb je al met een nieuwe batterij geprobeerd te pairen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

davegriffejoen schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:37:
Heb je al met een nieuwe batterij geprobeerd te pairen?
De knop is net nieuw aangeschaft, dus een andere batterij zou niet heel logisch zijn. Heb nu ook geen flauw idee hoe maar het is gelukt om hem te pairen. 317th time's the charm blijkbaar. 8)7

Misschien dat ik weet wat de fix was, maar lijkt me toch vrij apart. Ik had van tevoren een van mn gledopto spots ingestoken en aangezet. Daarna wilde mijn ikea knop wel pairen. Mogelijk dat die lamp dus iets ermee van doen had (z2mqtt niet laten slapen ofzo, of mn range vergroten hoewel ik de usbstick zo ongeveer in mn knop had liggen).

[ Voor 31% gewijzigd door mark-k op 07-06-2020 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb in Duitsland voor een prikkie wat Tint lampen, switches en twee afstandsbedieningen kunnen kopen. Dat moet natuurlijk in HomeAssistant! :)

Ik heb de afstandsbediening gepaired gekregen in Zigbee2mqtt. Maar als ik nu bij acties kijk zie ik alleen "Tint AB1_linkquality waarde gewijzigd" als trigger. Is er een andere manier waarop ik deze afstandsbediening zou moeten gebruiken? Er zit een kleurenschijf op, een wit helderheid, een helderheid algemeen, wat scenes en een groeps schakelaar.

Kan iemand me op weghelpen met hoe ik hier verder iets mee kan? Ik wil hem liever niet koppelen aan mijn lampen, want dan doen die het weer niet in HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:38
Ik heb een nieuwe CC2531 besteld, in dit geval met antenne, maar als ik deze nu flash met dezelfde firmware als mijn huidige CC2531 en ze dan omwissel, moet ik dan al mijn devices opnieuw pairen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Graag zou ik van een bestaande schakelaar een slimme schakelaar maken, of deze vervangen door een pulsschakelaar. Het liefst geen oplosing die een batterij gebruikt want die moet je elke keer vervangen en uiteraard ondersteund word door Zigbee2mqtt. Ik wil hier mijn Philips hue spots mee gaan bedienen maar dan wel met mijn bestaande schakelmateriaal. Iemand die een soort gelijk probleem hier al heeft opgelolst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:05
rorie schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:36:
Graag zou ik van een bestaande schakelaar een slimme schakelaar maken, of deze vervangen door een pulsschakelaar. Het liefst geen oplosing die een batterij gebruikt want die moet je elke keer vervangen en uiteraard ondersteund word door Zigbee2mqtt. Ik wil hier mijn Philips hue spots mee gaan bedienen maar dan wel met mijn bestaande schakelmateriaal. Iemand die een soort gelijk probleem hier al heeft opgelolst?
Als je de lampen zowel slim wilt aansturen als via een schakelaar is een pulsedrukker sowieso het handigst/makkelijkst. Anders krijg je dat de "toestand" van de knop niet vast aan of uit is. Dus zeg maar, de ene keer is / aan en \ uit, en nadat je de lampen "slim" hebt geschakeld is / uit en \ aan.
In ieder geval, gezien je dit in het Z2M topic vraagt is denk ik de enige bij mijn bekende oplossing de schakelaar "hacken" en een contact/deur sensor er aan koppelen, maar uiteraard is dat een batterij gebaseerde oplosing. Als je niet aan Z2M gebonden bent is een Shelly (GoT topic) waarschijnlijk de way to go. Deze draait op wifi, en kun je zowel nog steeds direct de lampen laten aansturen (wil je dus niet bij Hue) als "detached" draaien, waarbij de inputs van de schakelaar alleen een MQTT message sturen wat je in je domotica controller kunt afhandelen, zonder dat de "uitgang" wordt geschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Bedankt voor je snelle reactie. Een Shelly zou idd ook nog een goeie oplossing kunnen zijn, wist niet dat je deze ook detached kon draaien. Ik ga er eens even naar kijken, bedankt!
RobertMe schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:46:
[...]

Als je de lampen zowel slim wilt aansturen als via een schakelaar is een pulsedrukker sowieso het handigst/makkelijkst. Anders krijg je dat de "toestand" van de knop niet vast aan of uit is. Dus zeg maar, de ene keer is / aan en \ uit, en nadat je de lampen "slim" hebt geschakeld is / uit en \ aan.
In ieder geval, gezien je dit in het Z2M topic vraagt is denk ik de enige bij mijn bekende oplossing de schakelaar "hacken" en een contact/deur sensor er aan koppelen, maar uiteraard is dat een batterij gebaseerde oplosing. Als je niet aan Z2M gebonden bent is een Shelly (GoT topic) waarschijnlijk de way to go. Deze draait op wifi, en kun je zowel nog steeds direct de lampen laten aansturen (wil je dus niet bij Hue) als "detached" draaien, waarbij de inputs van de schakelaar alleen een MQTT message sturen wat je in je domotica controller kunt afhandelen, zonder dat de "uitgang" wordt geschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:53
mark-k schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:56:
[...]

Niemand een idee? Als ik de knop pobeer te pairen (4x op de connect knop duwen dus) zie ik helemaal niks in mn z2mqtt logs. wel zie ik dit

code:
1
2
3
4
5
6
7
  zigbee2mqtt:info 6/7/2020, 12:37:19 PM Successfully reenabled joining
  zigbee2mqtt:info 6/7/2020, 12:39:59 PM Successfully reenabled joining
  zigbee2mqtt:info 6/7/2020, 12:42:39 PM Successfully reenabled joining
  zigbee2mqtt:info 6/7/2020, 12:45:19 PM Successfully reenabled joining
  zigbee2mqtt:info 6/7/2020, 12:47:59 PM Successfully reenabled joining
  zigbee2mqtt:info 6/7/2020, 12:50:39 PM Successfully reenabled joining
  zigbee2mqtt:info 6/7/2020, 12:53:19 PM Successfully reenabled joining

kan het zijn dat er wat mis is met mn z2mqtt omdat hij het joinen elke keer re enabled?
Check even database.db in je zigbee2mqtt map.
Mogelijk is de status van de laatste entry "interview failed". Of zoek naar hiernaar. Als dit er is dan die rij verwijderen.

(Dat was bij mij in ieder geval het probleem toen ik om onverklaarbare reden ineens niets meer kon toevoegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

denuz schreef op maandag 8 juni 2020 @ 00:10:
[...]

Check even database.db in je zigbee2mqtt map.
Mogelijk is de status van de laatste entry "interview failed". Of zoek naar hiernaar. Als dit er is dan die rij verwijderen.

(Dat was bij mij in ieder geval het probleem toen ik om onverklaarbare reden ineens niets meer kon toevoegen)
Het is inmiddels gelukt, maar zal het voor de volgende keer in gedachten houden, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:22
Ik heb sinds kort dat de status van lampen niet meer updaten in Home Assistant. Als ik bijvoorbeeld een lamp fysiek inschakel dan blijft deze als ‘off’ staan in Home Assistant. Ik draai Z2M op met een CC2652R. Iemand een tip waar ik naar zou kunnen kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:31
peligro2k schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:01:
Als ik bijvoorbeeld een lamp fysiek inschakel dan blijft deze als ‘off’ staan in Home Assistant.
report: true zettten in zigbee2mqtt

https://www.zigbee2mqtt.io/information/report.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daxy schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:33:
[...]

lol, ik had al zo'n idee dat je hem wilde stellen!
Ik zit er ook aan te denken om mijn cc2531 te upgraden maar ik wacht op de zzh. Kan je ons/mij laten weten of je battery problemen opgelost zijn? Ik heb ook 1 xiaomi motion sensor die ik af en toe moet re-pairen.
Nog niet heel representatief, maar ik heb nog geen hikje gehad. Xiaomi human body sensor bij de voordeur werkt nog steeds perfect. Ook is het bereik veel beter dan het sticky hiervoor en ook veel beter dan mijn Homey (mét antenne mod!). Deze lijkt bijna mijn hele huis te kunnen doen zonder routers er tussen. Zelfs de lamp op de slaapkamer van mijn zoontje werkt nu perfect, terwijl die eerst continue buiten bereik ging.

Heb trouwens mijn RPI3 setup wel vervangen door een VM. Was spuugzat van het 10e geheugenkaartje (64GB Sandisk) welke corrupt raakte. Hoe andere mensen dat hebben snap ik niet, ik kan er elke maand een nieuwe in doen...

Weet er iemand een linkje naar een handleiding om Ikea lampen/stopcontacten te updaten via Z2M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Anoniem: 14842 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:44:
[...]
Nog niet heel representatief, maar ik heb nog geen hikje gehad. Xiaomi human body sensor bij de voordeur werkt nog steeds perfect. Ook is het bereik veel beter dan het sticky hiervoor en ook veel beter dan mijn Homey (mét antenne mod!). Deze lijkt bijna mijn hele huis te kunnen doen zonder routers er tussen. Zelfs de lamp op de slaapkamer van mijn zoontje werkt nu perfect, terwijl die eerst continue buiten bereik ging.
Top, klinkt goed en veelbelovend!
Heb trouwens mijn RPI3 setup wel vervangen door een VM. Was spuugzat van het 10e geheugenkaartje (64GB Sandisk) welke corrupt raakte. Hoe andere mensen dat hebben snap ik niet, ik kan er elke maand een nieuwe in doen...
Ik draai mijn Pi's met een SSD. Mijn RPI 3 boot van USB en mijn RPI 4 van SD, maar alles behalve de /boot partitie draait op de SSD. So far so good en nog geen enkel probleem gehad.
Weet er iemand een linkje naar een handleiding om Ikea lampen/stopcontacten te updaten via Z2M?
https://www.zigbee2mqtt.io/information/ota_updates.html 😀
Kwestie van een MQTT berichtje sturen en hij checked/updated. Ik gebruik zelf Home-Assistant waar dit haast ingebakken zit (sturen van MQTT message). Ik zou niet weten hoe/of dit met Homey ook kan. Het kan ook vanaf CLI dus vanuit je VM, maar dat moet je even uitzoeken.

Edit: Zie hier voor CLI: Hann1BaL in "Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge"

[ Voor 3% gewijzigd door daxy op 09-06-2020 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

daxy schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:49:
[...]

Top, klinkt goed en veelbelovend!

[...]

Ik draai mijn Pi's met een SSD. Mijn RPI 3 boot van USB en mijn RPI 4 van SD, maar alles behalve de /boot partitie draait op de SSD. So far so good en nog geen enkel probleem gehad.

[...]

https://www.zigbee2mqtt.io/information/ota_updates.html 😀
Kwestie van een MQTT berichtje sturen en hij checked/updated. Ik gebruik zelf Home-Assistant waar dit haast ingebakken zit (sturen van MQTT message). Ik zou niet weten hoe/of dit met Homey ook kan. Het kan ook vanaf CLI dus vanuit je VM, maar dat moet je even uitzoeken.

Edit: Zie hier voor CLI: Hann1BaL in "Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge"
RPI en dan booten vanaf USB was me teveel werk. Heb toch al VM's draaien, daar kan ook nog wel een HomeAssistant VM bij :)

Ik kan trouwens nergens in de gui vinden hoe ik een mqtt message kan sturen. Dat zat in de vroegere broker/client wel in, maar die is depricated. Ik draai nu op de supported mqtt broker en die heeft geen client. Hoe stuur jij het via de gui aan dan?

Ben er vrij nieuw mee hoor. HomeAssistant werkt voor mij nog maar net goed genoeg dat ik het ben gaan gebruiken. Ik had ook een Homey gekocht omdat ik bezig wil zijn met automatiseren, niet het draaiend houden van het systeem waarop de automations draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Tipje: Z2M Assistant heeft OTA updates ook ingebakken. Je moet alleen wel in de logs checken of de update gelukt is, daar Z2M Assistant niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DizzyWeb schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:28:
Tipje: Z2M Assistant heeft OTA updates ook ingebakken. Je moet alleen wel in de logs checken of de update gelukt is, daar Z2M Assistant niet bij.
Het zal aan mij liggen, maar ik zie dat er updates beschikbaar zijn inderdaad. Maar ze aftrappen kan dan toch alleen via een mqtt client of cli? Ik zie nergens iets in de gui om dat te doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Anoniem: 14842 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:29:
[...]

Het zal aan mij liggen, maar ik zie dat er updates beschikbaar zijn inderdaad. Maar ze aftrappen kan dan toch alleen via een mqtt client of cli? Ik zie nergens iets in de gui om dat te doen :?
Apparaat even aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Anoniem: 14842 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:18:
Ik kan trouwens nergens in de gui vinden hoe ik een mqtt message kan sturen.
Development Tools => MQTT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Septillion schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:34:
[...]

Development Tools => MQTT ;)
Whoot! Leplazerus gezocht. Hij is aan het updaten.

@DizzyWeb Ik kan de apparaten aanklikken tot ik een ons weeg, maar ik zie nergens een "Update" knop? Ik kan alleen zien dat er een update beschikbaar is. Ik ga gewoon naar Settings ==> Devices en klik daar op het device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Anoniem: 14842 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:44:
[...]

Whoot! Leplazerus gezocht. Hij is aan het updaten.

@DizzyWeb Ik kan de apparaten aanklikken tot ik een ons weeg, maar ik zie nergens een "Update" knop? Ik kan alleen zien dat er een update beschikbaar is. Ik ga gewoon naar Settings ==> Devices en klik daar op het device.
Draai je wel de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DizzyWeb schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:48:
[...]

Draai je wel de laatste versie?
Jup. Nergens een update knop te vinden als ik op het device click.
Kan nu misschien ook niet meer testen omdat ik ze al via de dev tools heb gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:22
Thanks, op het eerste gezicht zou dat inderdaad de oplossing moeten zijn. Ik heb het in mijn config aangepast, maar de lampen updaten helaas nog steeds niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

1.14 van Zigbee2MQTT is uitgebracht.
https://www.zigbee2mqtt.i...qtt-to-the-latest-version

(Update was zo klaar op rpi2 buster, domoticz 2020.2)

1.14.0
Repository: Koenkk/zigbee2mqtt · Tag: 1.14.0 · Commit: 9009de2 · Released by: Koenkk

Notes
Electrolama zig-a-zig-ah! (zzh!) adapter is now officially supported (docs)
New Z-Stack_3.x.0 firmware available 20200417 (for CC2652R/CC1352P users) (link)

Features
#3647 Logging to syslog (documentation)

Improvements
#3483 Support power_outage_memory for Xiaomi ZNCZ04LM (docs)
#2566 Publish brightness 0 when state of bulb is OFF
#1183 HSV gamma correction
#3561 Add action for Bticino K4003C
#3660 Support Node.js 14

Fixes
#2439 Fix UNSUPPORTED_ATTRIBUTE error for hue_power_on_behavior
#3578 Fix number action causing exception in Home Assistant extension
#3538 Fix HS1SA-M configure failing due to UNSUPPORTED_ATTRIBUTE error
#1252 Fix not able to read state from multiple endpoints at once
#3592 Fix messages being skipped for Xiaomi devices with Deconz adapter
#1252 Fix QBKG03LM, QBKG04LM, QBKG11LM and QBKG12LM reporting click on state get and fix state get
#1252 Log friendly error when endpoint does not exist on device
#3582 Only return LOCK state for locks when it's actually locked (no state assumption)
#3625 Republish availability on MQTT connected
#3572 Fix old state being published due to debounce
#3620 Threshold based precision generates invalid MQTT autodiscovery template for Home Assistant
#3641 Fix HS1CA-E configure failing
#3623 Fix networkmap error when using Gledopto GL-C-008-2ID
#3575 Fix 4257050-RZHAC configure failing
#3643 Xiaomi LLKZMK11LM - click_undefined topic
#3667 Remove static action_group for Trådfri E1810/E1524
#3668 Fix state not updated on toggle with specific endpoint
#3702 Discovery Home Assistant battery sensor for Danalock V3
#3705 Add colortemp_move for group

New supported devices
100.462.31 Paul Neuhaus Q-REMOTE
12127 Lupus 2 chanel relay
14592.0 Vimar 2-way switch IoT connected mechanism
160-01 Plugwise Plug power socket on/off with power consumption monitoring
4058075181472 LEDVANCE SMART+ panel 60 x 60cm tunable white
4058075816459 OSRAM Smart+ switch
73699 OSRAM Gardenspot LED mini RGB
8718696170557 Philips Hue Calla outdoor
9290022891 Philips Hue Lily outdoor led strip
AU-A1ZBDWS Aurora Lighting Magnetic door & window contact sensor
AU-A1ZBPIAB Aurora Lighting Power plug Zigbee EU
AV2010/22A Bitron Wireless motion detector
BE468 Schlage Connect smart deadbolt
DIYRuZ_Geiger DIYRuZ DiY Geiger counter
DJT12LM Xiaomi Aqara vibration sensor
DWS003 Hive Contact sensor
E1E-G7F Sengled Smart switch
LH-990F iHORN PIR motion sensor
QBKG22LM Xiaomi Aqara D1 2 gang smart wall switch (no neutral wire)
QBKG24LM Xiaomi Aqara D1 2 gang smart wall switch (with neutral wire)
QBKG25LM Xiaomi Aqara D1 3 gang smart wall switch (no neutral wire)
SAGE206612 EchoStar SAGE by Hughes doorbell sensor
SJCGQ12LM Xiaomi Aqara water leak sensor
SN10ZW ORVIBO Occupancy sensor
STS-IRM-251 SmartThings Motion sensor (2017 model)
SWO-MOS1PA Swann Motion and temperature sensor
TI0001-socket Livolo New Zigbee Socket work in progress
TI0001-switch Livolo New Zigbee Switch work in progress
WS-USC01 Xiaomi Aqara smart wall switch (no neutral, single rocker)
WS-USC02 Xiaomi Aqara smart wall switch (no neutral, double rocker)
WS-USC04 Xiaomi Aqara smart wall switch (neutral, double rocker)
WSDCGQ12LM Xiaomi Aqara temperature, humidity and pressure sensor
WXKG06LM Xiaomi Aqara D1 single key wireless wall switch
XDD12LM Xiaomi Aqara Opple MX650
ZS232000178 Linkind 1-key remote control
mcdj3aq TuYa Tubular motor

[ Voor 91% gewijzigd door Hann1BaL op 10-06-2020 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11-2021
Stel ik heb een lamp en een schakelaar. Ik wil deze lamp via hassio aan uit schakelen, dimmen en van kleur laten veranderen. Ook wil ik graag de schakelaar "ouderwets" kunnen gebruiken wanneer bijvoorbeeld het systeem offline is. Nu heb ik bedacht om een slimme zigbee pit te gebruiken om te dimmen etc. en achter de schakelaar een shelly te plaatsen. Met deze oplossing kan ik ouderwets de lamp aanzetten via de schakelaar maar ook kan ik de verlichting slim aansturen. Hoe denken jullie over deze oplossing?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTuX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 19:03

DaTuX

Tech Junkie

hindrikv schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:21:
Stel ik heb een lamp en een schakelaar. Ik wil deze lamp via hassio aan uit schakelen, dimmen en van kleur laten veranderen. Ook wil ik graag de schakelaar "ouderwets" kunnen gebruiken wanneer bijvoorbeeld het systeem offline is. Nu heb ik bedacht om een slimme zigbee pit te gebruiken om te dimmen etc. en achter de schakelaar een shelly te plaatsen. Met deze oplossing kan ik ouderwets de lamp aanzetten via de schakelaar maar ook kan ik de verlichting slim aansturen. Hoe denken jullie over deze oplossing?
Prima oplossing,beetje afhankelijk van hoe je de shelly (en welke shelly je) gaat gebruiken.
De lamp is in principe altijd voorzien van spanning, de shelly die je gaat gebruiken moet dan niet de elektra gaan afschakelen van de lamp en is dus niet via zijn relais verbonden met de lamp.
nogmaals; afhankelijk van welke shelly oplossing je wil gaan gebruiken, bv. de i3 heeft geen uitgangen dus is wellicht de beste keuze, maar een Shelly 1 of 2.5 kunnen ook maar dan in "detached modus"

ik gebruik deze oplossing omgekeerd, ik heb domme lampen die achter shelly's zitten in de hal en overloop die middels home assistant worden aangestuurd door een Tradfri motion sensoren

een mening is zo sterk als de som van zijn argumenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hindrikv schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:21:
Als je systeem down is, dan werkt je oplossing nog niet? Tenminste, zonder wifi werkt je shelly niet en daarmee dus je lamp ook niet.

Precies daarom heb ik alle lampen die ik gebruik, nog wel de mogelijkheid om direct te schakelen. Zij het via de schakelaar aan de wand (voor spots en plafondlampen) of via een afstandsbediening (kaku en tradfri).

Als wifi, zigbee2mqtt of iets anders niet werkt kan ik wel de verlichting blijven schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
Ik heb een Aqara curtain motor B1. Ik heb deze nu op een langere gordijnrails gezet, maar hij denkt nog dat hij op de kortere rails zit. Weet iemand hoe ik deze kan resetten?
Ik heb hier gekeken, en dacht dat ik door reverse direction tijdelijk op true te zetten de positie zou kunnen resetten. Maar het lijkt niet te werken. Ook de knop op de device ingedrukt houden werkt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06 20:39

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

mmmm
een erg vreemde sitiuatie..
Na een domoticz update en een z2m update..
Schrijft z2m heel veel data naar mijn var/syslog

Compleet alles opnieuw geinstalleerd. ook Armbian op mijn N2 vernieuwd
Z2m er paar keer op en af.

Maar wat ik ook probeer, systeem loopt lekker tot ik z2m erop zet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
Jun 12 00:00:08 localhost systemd[1]: logrotate.service: Succeeded.
Jun 12 00:00:08 localhost systemd[1]: Finished Rotate log files.
Jun 12 00:00:08 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:08: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912808813}]'
Jun 12 00:00:08 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:08: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:00:08 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:08: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912808816}]}'
Jun 12 00:00:13 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:13: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912813817}]'
Jun 12 00:00:13 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:13: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:00:13 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:13: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912813820}]}'
Jun 12 00:00:18 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:18: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912818818}]'
Jun 12 00:00:18 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:18: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:00:18 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:18: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912818820}]}'
Jun 12 00:00:23 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:23: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912823817}]'
Jun 12 00:00:23 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:23: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:00:23 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:23: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912823820}]}'
Jun 12 00:00:28 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:28: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912828819}]'
Jun 12 00:00:28 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:28: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:00:28 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:28: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912828822}]}'
Jun 12 00:00:33 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:33: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912833819}]'
Jun 12 00:00:33 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:33: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:00:33 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:33: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912833822}]}'
Jun 12 00:00:38 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:38: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912838821}]'
Jun 12 00:00:38 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:38: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:00:38 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:38: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912838826}]}'
Jun 12 00:00:43 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:43: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912843822}]'
Jun 12 00:00:43 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:43: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:00:43 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:43: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912843825}]}'
Jun 12 00:00:48 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:48: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912848822}]'
Jun 12 00:00:48 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:48: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:00:48 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:48: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912848825}]}'
Jun 12 00:00:53 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:53: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912853823}]'
Jun 12 00:00:53 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:53: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:00:53 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:53: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912853831}]}'
Jun 12 00:00:58 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:58: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912858823}]'
Jun 12 00:00:58 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:58: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:00:58 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:00:58: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912858832}]}'
Jun 12 00:01:03 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:03: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912863825}]'
Jun 12 00:01:03 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:03: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:01:03 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:03: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912863832}]}'
Jun 12 00:01:08 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:08: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912868827}]'
Jun 12 00:01:08 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:08: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:01:08 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:08: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912868832}]}'
Jun 12 00:01:13 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:13: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912873827}]'
Jun 12 00:01:13 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:13: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:01:13 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:13: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912873830}]}'
Jun 12 00:01:18 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:18: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912878827}]'
Jun 12 00:01:18 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:18: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:01:18 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:18: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912878830}]}'
Jun 12 00:01:23 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:23: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912883829}]'
Jun 12 00:01:23 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:23: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:01:23 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:23: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912883836}]}'
Jun 12 00:01:28 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:28: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912888830}]'
Jun 12 00:01:28 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:28: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:01:28 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:28: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912888833}]}'
Jun 12 00:01:33 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:33: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912893832}]'
Jun 12 00:01:33 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:33: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:01:33 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:33: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912893836}]}'
Jun 12 00:01:38 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:38: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912898833}]'
Jun 12 00:01:38 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:38: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:01:38 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:38: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912898836}]}'
Jun 12 00:01:43 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:43: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912903837}]'
Jun 12 00:01:43 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:43: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:01:43 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:43: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912903842}]}'
Jun 12 00:01:48 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:48: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912908837}]'
Jun 12 00:01:48 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:48: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:01:48 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:48: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912908839}]}'
Jun 12 00:01:53 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:53: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912913838}]'
Jun 12 00:01:53 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:53: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:01:53 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:53: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912913847}]}'
Jun 12 00:01:58 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:58: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912918838}]'
Jun 12 00:01:58 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:58: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:01:58 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:01:58: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912918840}]}'
Jun 12 00:02:03 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:03: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912923839}]'
Jun 12 00:02:03 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:03: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:02:03 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:03: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912923847}]}'
Jun 12 00:02:08 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:08: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912928840}]'
Jun 12 00:02:08 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:08: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:02:08 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:08: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912928844}]}'
Jun 12 00:02:13 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:13: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912933840}]'
Jun 12 00:02:13 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:13: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:02:13 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:13: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912933843}]}'
Jun 12 00:02:18 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:18: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912938842}]'
Jun 12 00:02:18 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:18: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:02:18 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:18: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912938849}]}'
Jun 12 00:02:23 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:23: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912943843}]'
Jun 12 00:02:23 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:23: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:02:23 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:23: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912943846}]}'
Jun 12 00:02:28 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:28: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912948845}]'
Jun 12 00:02:28 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:28: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:02:28 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:28: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912948848}]}'
Jun 12 00:02:33 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:33: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912953846}]'
Jun 12 00:02:33 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:33: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:02:33 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:33: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912953856}]}'
Jun 12 00:02:38 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:38: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912958850}]'
Jun 12 00:02:38 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:38: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:02:38 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:38: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912958853}]}'
Jun 12 00:02:43 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:43: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912963853}]'
Jun 12 00:02:43 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:43: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:02:43 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:43: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912963858}]}'
Jun 12 00:02:48 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:48: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912968851}]'
Jun 12 00:02:48 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:48: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:02:48 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:48: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912968855}]}'
Jun 12 00:02:53 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:53: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912973851}]'
Jun 12 00:02:53 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:53: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:02:53 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:53: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912973855}]}'
Jun 12 00:02:58 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:58: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912978853}]'
Jun 12 00:02:58 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:58: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:02:58 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:02:58: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912978859}]}'
Jun 12 00:03:03 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:03:03: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912983857}]'
Jun 12 00:03:03 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:03:03: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:03:03 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:03:03: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912983862}]}'
Jun 12 00:03:08 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:03:08: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912988858}]'
Jun 12 00:03:08 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:03:08: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:03:08 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:03:08: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912988862}]}'
Jun 12 00:03:13 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:03:13: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912993860}]'
Jun 12 00:03:13 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:03:13: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:03:13 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:03:13: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912993867}]}'
Jun 12 00:03:18 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:03:18: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"ieeeAddr":"0x00124b000ffb996d","type":"Coordinator","networkAddress":0,"friendly_name":"Coordinator","softwareBuildID":"zStack30x","dateCode":"20190425","lastSeen":1591912998861}]'
Jun 12 00:03:18 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:03:18: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"groups","message":[]}'
Jun 12 00:03:18 localhost npm[4210]: #033[32mzigbee2mqtt:info #033[39m 2020-06-12 00:03:18: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x0

En doordat deze syslog snel vol loopt is mijn systeem instabiel..

Ik ben het ff kwijt

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Syslog is nieuw in 1.14. Kan je hier iets mee?

https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt/issues/3647

Zijn ook wat config opties bijgekomen: https://www.zigbee2mqtt.io/information/configuration.html

[ Voor 33% gewijzigd door Hmmbob op 12-06-2020 07:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
Ook de code tag. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06 20:39

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

PFFF Thanks .....
Ik doe een cli update zoals beschreven stat in de install wiki..
Ak die extra opties..
Mis je daar..
3 dagen zoeken , bricked odroid odroid forum enz enz enz

Voordeel..
Begin weer een keertje schoon..
Maar als ik dit ets eerder had geweten:-)

Thanks!!!

@DjAntoon
Thanks, done

Edit:

Hoe krijg ik die loging uit: :( :(
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
  cache_state: true
  # Optional: Logging level, options: debug, info, warn, error (default: info)
  log_level: info
  # Optional: Location of log directory (default: shown below)
  log_directory: data/log/%TIMESTAMP%
  # Optional: Log file name, can also contain timestamp, e.g.: zigbee2mqtt_%TIMESTAMP%.log (default: shown below)
  log_file: log.txt
  # Optional: Log rotation (default: shown below)
  log_rotation: true
  # Optional: Output location of the log (default: shown below), leave empty to supress logging (log_output: [])
  # possible options: 'console', 'file', 'syslog'
  log_output:
    - console
    - file
  # Optional: syslog configuration, skip values or entirely to use defaults. Only use when 'syslog' in 'log_output' (see above)
  log_syslog:
    host: localhost # The host running syslogd, defaults to localhost.
    port: 123 # The port on the host that syslog is running on, defaults to syslogd's default port.
    protocol: tcp4 # The network protocol to log over (e.g. tcp4, udp4, tls4, unix, unix-connect, etc).
    path:  /dev/log # The path to the syslog dgram socket (i.e. /dev/log or /var/run/syslog for OS X).
    pid: process.pid # PID of the process that log messages are coming from (Default process.pid).
    facility: local0 # Syslog facility to use (Default: local0).
    localhost: localhost # Host to indicate that log messages are coming from (Default: localhost).
    type: 5424 # The type of the syslog protocol to use (Default: BSD, also valid: 5424).
    app_name: zigbee2mqtt # The name of the application (Default: zigbee2mqtt).
    eol: '\n' # The end of line character to be added to the end of the message (Default: Message without modifications).
  # Optional: Baudrate for serial port (default: shown below)

En dan in het goede yaml format

[ Voor 74% gewijzigd door Dylantje2 op 12-06-2020 21:30 . Reden: aanvulling ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:22
Na een maand super stabiel alles gedraaid te hebben met men cc1352p-2 kwam ik net thuis stonden de helft van de bewegings gestuurde lampen nog aan.

Dus ik heb een herstart gedaan van de z2m service en men domoticz service. Maar helaas alleen men 433 apparaten werkte men zigbee stick niet. Toen de z2m service gestopt en via npm start gedaan maar dan kreeg ik de melding " Error while starting zigbee-herdsman"

Toen een herstart van het hele systeem gedaan. Nogsteeds die melding... Dus ik naar men stuurkast op zolder. Usb uit de cc1352p-2 gehaald en weer erin gedaan. De z2m service een herstart gegeven en direct werkte alles weer.

Heeft iemand een tip hoe ik die usb kan herstarten zonder dat ik de zolder op hoeft om de usb er heel even uit te halen? Mijn cc2531 had hier wekelijks last van. Nu met die cc1352p-2 heb ik vanaf half mei er geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Iemand enig idee waarom ik een 'device not supported' melding krijg voor een volgens de documentatie supported device? Ik heb net een nieuwe home assistant en zigbee2mqtt setup gemaakt dus aan de versie ligt het niet.
Deze probeer ik aan te sluiten: https://www.zigbee2mqtt.io/devices/GL-D-004ZS.html
En dit krijg ik als melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
zigbee2mqtt:warn  2020-06-14 16:49:32: Received message from unsupported device with Zigbee model 'GL-D-004Z'
zigbee2mqtt:warn  2020-06-14 16:49:32: Please see: https://www.zigbee2mqtt.io/how_tos/how_to_support_new_devices.html.
zigbee2mqtt:warn  2020-06-14 16:49:32: Received message from unsupported device with Zigbee model 'GL-D-004Z'
zigbee2mqtt:warn  2020-06-14 16:49:32: Please see: https://www.zigbee2mqtt.io/how_tos/how_to_support_new_devices.html.
zigbee2mqtt:info  2020-06-14 16:49:32: Successfully interviewed '0x00124b001bd89d07', device has successfully been paired
zigbee2mqtt:warn  2020-06-14 16:49:32: Device '0x00124b001bd89d07' with Zigbee model 'GL-D-004Z' is NOT supported, please follow https://www.zigbee2mqtt.io/how_tos/how_to_support_new_devices.html
zigbee2mqtt:info  2020-06-14 16:49:32: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"pairing","message":"interview_successful","meta":{"friendly_name":"0x00124b001bd89d07","supported":false}}'

Mijn GL-D-005Z pakt hij wel gewoon dus de config werkt. Iemand n idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:25
mark-k schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:06:
Iemand enig idee waarom ik een 'device not supported' melding krijg voor een volgens de documentatie supported device? Ik heb net een nieuwe home assistant en zigbee2mqtt setup gemaakt dus aan de versie ligt het niet.
Deze probeer ik aan te sluiten: https://www.zigbee2mqtt.io/devices/GL-D-004ZS.html
En dit krijg ik als melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
zigbee2mqtt:info  2020-06-14 16:49:32: Successfully interviewed '0x00124b001bd89d07', device has successfully been paired
zigbee2mqtt:warn  2020-06-14 16:49:32: Device '0x00124b001bd89d07' with Zigbee model 'GL-D-004Z' is NOT supported, please follow https://www.zigbee2mqtt.io/how_tos/how_to_support_new_devices.html
zigbee2mqtt:info  2020-06-14 16:49:32: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"pairing","message":"interview_successful","meta":{"friendly_name":"0x00124b001bd89d07","supported":false}}'

Mijn GL-D-005Z pakt hij wel gewoon dus de config werkt. Iemand n idee?
Zit er wellicht een verschil tussen de 004Z en de 004ZS? De eerste lijkt de not supported fout te geven, de tweede is de naam die in de documentatie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Heronimo schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:57:
[...]

Zit er wellicht een verschil tussen de 004Z en de 004ZS? De eerste lijkt de not supported fout te geven, de tweede is de naam die in de documentatie staat.
Hmm, das idd een goeie, was me nog niet opgevallen. Zal dan idd een ouder model hebben ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
mark-k schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:32:
[...]

Hmm, das idd een goeie, was me nog niet opgevallen. Zal dan idd een ouder model hebben ofzo.
Ik zou even een issue aanmaken op Github. Waarschijnlijk kan dit type vrij simpel toegevoegd worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Heronimo op 14-06-2020 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Heronimo schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:33:
[...]

Ik zou even een issue aanmaken op Github. Waarschijnlijk kan Koenkk jouw type vrij simpel toevoegen.
Lees. De. Topic. Warning.

Nu geef je zelf aan wat de oplossing moet zijn (maak een issue aan op GitHub), tag je Koen alsnóg. Dat is toch gek :? Het is niet dat hij hier een vraag kan beantwoorden ofzo.

(En ja, de mention zit niet in de quote hierboven)

[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 14-06-2020 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heronimo
Hmmbob schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:53:
[...]

Lees. De. Topic. Warning.

Nu geef je zelf aan wat de oplossing moet zijn (maak een issue aan op GitHub), tag je Koen alsnóg. Dat is toch gek :? Het is niet dat hij hier een vraag kan beantwoorden ofzo.

(En ja, de mention zit niet in de quote hierboven)
Die had ik even helemaal gemist, dank voor de reminder. Heb de post direct gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een korte update over de CC26xxR1: deze lijkt wel een stuk stabieler dan de cc25xx.

Draait nu een poos en nog geen enkel out of range device gehad en ook geen die ik opnieuw moest pairen. Het bereik is echt vele malen groter dan de cc25xx en zelfs dan mijn Homey (met antenne mod). Geen idee hoe ze zoveel vermogen in zo'n kleine antenne krijgen, maar ik ben er blij mee. Hoeft ook geen antenne op voor mij en ik heb een groot huis.

Heb er nu wel vertrouwen in dat ik e.e.a. kan overzetten zonder de WAF de nek om te draaien omdat het de hele tijd niet werkt. Verwacht hier binnenkort meer vragen van mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Heronimo schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:33:
[...]

Ik zou even een issue aanmaken op Github. Waarschijnlijk kan dit type vrij simpel toegevoegd worden.
Zal maar even een account aanmaken dan. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Blijven de Id`s van de aparaten nou hetzelfde als je switched van cc25xx naar CC26xxR1?
Anoniem: 14842 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:13:
Even een korte update over de CC26xxR1: deze lijkt wel een stuk stabieler dan de cc25xx.

Draait nu een poos en nog geen enkel out of range device gehad en ook geen die ik opnieuw moest pairen. Het bereik is echt vele malen groter dan de cc25xx en zelfs dan mijn Homey (met antenne mod). Geen idee hoe ze zoveel vermogen in zo'n kleine antenne krijgen, maar ik ben er blij mee. Hoeft ook geen antenne op voor mij en ik heb een groot huis.

Heb er nu wel vertrouwen in dat ik e.e.a. kan overzetten zonder de WAF de nek om te draaien omdat het de hele tijd niet werkt. Verwacht hier binnenkort meer vragen van mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rorie schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:22:
Blijven de Id`s van de aparaten nou hetzelfde als je switched van cc25xx naar CC26xxR1?

[...]
Ik weet niet precies welk id je bedoelt? De hardware id's zullen gelijk zijn. De tokens die worden uitgewisseld met het netwerk niet.

Als je vraag is of je alles opnieuw moet koppelen kan ik je antwoord geven: ja. Blijkbaar worden de tokens hier niet in de DB opgeslagen maar op het sticky ofzo?

Misschien is dat nog wel een mooie voor een Github request aan koenkk? Bij Homey kan ik namelijk een backup maken waarbij mijn id's (en dus het hele netwerk) wel gewoon wordt meegenomen. Dan hoef ik dus niet alle automations opnieuw te doen en alle apparaten opnieuw in te leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik heb een interessant probleem, die zich als het goed is niet vaak gaat voor doen:

Door de storm van afgelopen weekend is er kortsluiting geweest en is de groep van mijn woonkamer er een paar keer uitgesprongen. Op deze groep zitten ongeveer 10 IKEA Tradfri devices die gekoppeld zijn met mijn C2531, aangesloten op RPI2 met Domoticz 2020.2

Elke keer als ik de spanning er op zette kon ik daarna de devices niet meer schakelen. Het was nodig om de rpi2 opnieuw op te starten omdat de stick anders niet werd gezien.

Dit was te reproduceren.

Het is alsof in 1 keer teveel devices online een probleem veroorzaken op de stick.
De RPI2 is zelf NIET uitgeschakeld geweest door de groep die er uit sprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik kan me voorstellen dat er een soort van "packet storm" ontstaat op het netwerk als er zoveel devices tegelijk online komen. Maar dat is maar een gokje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
@rens-br @Sander

Door jullie positieve reacties op de icasa dimmer heb ik er van de week ook maar 1 besteld. Doel is om behalve een lamp deze ook als router intezetten. Ik heb nu een aantal CC2531 in een USB lader ingeplugd, maar de WAF factor daarvan is erg laag...

Ik heb de Icasa op de werkbank toegevoegd aan het systeem en zigbee2mqtt herkend hem en stuurt probleemloos de data door naar Domoticz.
Helaas blijft de aangesloten lamp knipperen, niet aan of uit te zetten, niet via de software, niet via een schakelaar.
Helaas na 1,5 dag nog geen reactie van de icasa support, ik denk dat ik hem maar terug ga sturen, een gevalletje DOA (Dead On Arrival)

Jullie ervaringen zijn beter? Deze komt van Amazon, misschien ergens anders 1 bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
rorie schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:22:

[...]
Ja, maar je moet ze wel even opnieuw pairen, dan worden deze direct herkend en zijn je koppelingen direct intact. Koste mij minder werk als verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
DjAntoon schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:46:
@rens-br @Sander

Door jullie positieve reacties op de icasa dimmer heb ik er van de week ook maar 1 besteld. Doel is om behalve een lamp deze ook als router intezetten. Ik heb nu een aantal CC2531 in een USB lader ingeplugd, maar de WAF factor daarvan is erg laag...

Ik heb de Icasa op de werkbank toegevoegd aan het systeem en zigbee2mqtt herkend hem en stuurt probleemloos de data door naar Domoticz.
Helaas blijft de aangesloten lamp knipperen, niet aan of uit te zetten, niet via de software, niet via een schakelaar.
Helaas na 1,5 dag nog geen reactie van de icasa support, ik denk dat ik hem maar terug ga sturen, een gevalletje DOA (Dead On Arrival)
Dat lijkt inderdaad een DOA, maar hoe heb je de lamp aangesloten en wat voor lamp is het precies? Niet alle lampen kunnen namelijk gedimd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@DjAntoon Hoe knipperen? Regelmatig / traag? Of heel random? Laatste klinkt eerder als niet dimbare lamp of te lage belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
rens-br schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:56:
[...]

Dat lijkt inderdaad een DOA, maar hoe heb je de lamp aangesloten en wat voor lamp is het precies? Niet alle lampen kunnen namelijk gedimd worden.
Ik heb een ouderwetse 75W gloeilamp, een 4W filament led lamp en een kooldraad lamp geprobeerd.
De spanning over de gloeilamp is met een multimeter 128V. Continu knipperen, soort stroboscoop maar minder heftig.

[ Voor 13% gewijzigd door DjAntoon op 19-06-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

DjAntoon schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:57:
[...]

Ik heb een ouderwetse 75W gloeilamp, een 4W filament led lamp en een kooldraad lamp geprobeerd.
Zeker die 75W gloeilamp zou gewoon moeten werken verwacht ik. Er stond mij overigens wel iets van mij dat knipperen ook kon betekenen dat koppelen e.d. niet lekker werkte.

Kan je niet proberen om even te resetten en opnieuw te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
rens-br schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:01:
[...]

Zeker die 75W gloeilamp zou gewoon moeten werken verwacht ik. Er stond mij overigens wel iets van mij dat knipperen ook kon betekenen dat koppelen e.d. niet lekker werkte.

Kan je niet proberen om even te resetten en opnieuw te koppelen?
Al een paar keer gedaan, in zigbee2mqtt zie ik hem dan verdwijnen en later weer terugkomen bij pairen. Ondertussen blijft de lamp hetzelfde knipperen. Dus geen bevestiging dat het resetten is gelukt. (Wat volgens de beschrijving wel zou moeten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

DjAntoon schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:04:
Al een paar keer gedaan, in zigbee2mqtt zie ik hem dan verdwijnen en later weer terugkomen bij pairen. Ondertussen blijft de lamp hetzelfde knipperen. Dus geen bevestiging dat het resetten is gelukt. (Wat volgens de beschrijving wel zou moeten.)
En hoe heb je het geheel aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
rens-br schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:06:
[...]

En hoe heb je het geheel aangesloten?
Nu nog via een netsnoer, maar de N zit wel degelijk op de N (nauwelijks spanning tov aarde).
Blauw op N
Bruin op L
Lamp blauw op N
Lamp bruin (zwart dus normaal) op het lamp symbooltje.

(Ik ben electrotechnisch opgeleid, heb ooit de NEN1010 gekend...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

DjAntoon schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:09:
[...]

Nu nog via een netsnoer, maar de N zit wel degelijk op de N (nauwelijks spanning tov aarde).
Blauw op N
Bruin op L
Lamp blauw op N
Lamp bruin (zwart dus normaal) op het lamp symbooltje.

(Ik ben electrotechnisch opgeleid, heb ooit de NEN1010 gekend...)
Als ik naar het schema kijk, lijkt me dat dus wel goed te zitten. Heb je ook een schakelaar aangesloten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MasEFAt8E-kDQwht6_q2V9biJ2k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1d0ZsrSd8eWWfrUj6EUzsnLm.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 15:35
kun je een CC2531 stick ook tijdelijk op een andere machine koppelen, om bijv devices te pairen? en dan weer terug plaatsen op de orginele plek? m.a.w. wordt de config op de chip opgeslagen? of alleen in de devices.yaml?

ik heb namelijk 2 devices die ik niet zo makkelijk van de muur krijg om te pairen kortbij de stick. zou wel even een rpi kunnen nemen en die in de buurt kunnen brengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-06 16:25
Rubke schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:45:
kun je een CC2531 stick ook tijdelijk op een andere machine koppelen, om bijv devices te pairen? en dan weer terug plaatsen op de orginele plek? m.a.w. wordt de config op de chip opgeslagen? of alleen in de devices.yaml?

ik heb namelijk 2 devices die ik niet zo makkelijk van de muur krijg om te pairen kortbij de stick. zou wel even een rpi kunnen nemen en die in de buurt kunnen brengen....
Ik heb wel eens een tweede CC2531 als router gebruikt, en die in een powerbank gestoken. Ben alleen even vergeten of het pairen toen werkte of niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Slaut schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:04:
[...]

Ik heb wel eens een tweede CC2531 als router gebruikt, en die in een powerbank gestoken. Ben alleen even vergeten of het pairen toen werkte of niet 8)7
Je kunt ze in ieder geval opnieuw pairen bij een router, soms geeft het een verbetering in de link quality, maar misschien had de mesh het later zelf ook wel gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Rubke schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:45:

Is wel een idee om een router naar de devices toe te brengen, ik zou wel de router laten wennen aan de locatie zodat de verbindingen vanaf de router goed lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daxy
Ik kreeg net bericht dat de zzh! weer beschikbaar is!
https://www.tindie.com/pr...r-multiprotocol-rf-stick/

Let op, er komt nog €10,74 verzendkosten bij. Ik heb m besteld, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Ondersteund Zigbee2mqtt grouping ook sensors? In mijn specifieke geval zou dat voor Meerdere Aqara human body movement Sensoren zijn. Dus als een van deze sensoren beweging detecteert, dit published naar hetzelfde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
De Philips hue lightstrip staat bij de supported devices van Zigbee2mqtt, in de specificaties staat dat deze via WiFi werkt. Klopt het dan wel dat deze via zigbee werkt en dus Zigbee2mqtt?
Pagina: 1 ... 30 ... 68 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mention de ontwikkelaar van Zigbee2mqtt (koenkk) alleen als je heel zeker bent dat niemand anders het antwoord weet, of als je je antwoord niet ergens anders hebt kunnen vinden (zoals in de documentatie)! Op die manier wordt hij niet overspoeld met notificaties. Bedankt namens hem!

Voor bugs en feature requests graag een issue aanmaken op GitHub.