Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 68 Laatste
Acties:
  • 480.021 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 20:59
Bojan023 schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:20:
[...]

Ik ben zelf ook altijd erg tevreden geweest over de CC2351, deed wat het moest doen en dat tegen zeer lage kosten. Wat helaas wel eens gebeurde is dat als een aantal lampen gelijktijdig werden aangestuurd (terwijl ook sensoren verkeer genereerden op de 'achtergrond') met als resultaat dat bij dergelijke bursts soms één of enkele willekeurige lampen buiten de boot vielen bijvoorbeeld. Of dat lampen niet geheel gelijktijdig aan/uitgingen met een verschil van +- een seconde. Allemaal geen ramp maar op den duur toch wel irritant soms.

Anyway, in mijn situatie was er direct een merkbare verbetering qua responsie en qua stabiliteit niet op aan te merken; rock solid so far.

Ik heb via de officiële website van Texas Instruments besteld, mijn exemplaar is uit Duitsland gekomen binnen twee werkdagen.

edit: webshop info toegevoegd
Dus even in het kort.

Je hebt zo'n ding op jergens op aangesloten en nu draait je hele Z2M netwerk als een tierelier.

Dus nu een paar vragen;
- draait dit ook op Home Assistant?
- kan ik mijn oude Z2M sticks blijven gebruiken als routers? (want dan is het een eenmalige extra uitgave die ik wel vertrouw)
- Je hebt hem dus gewoon op de website besteld van TI, betaald in dollars (ong 50) en vervolgens kreeeg je hem uit Duitsland?
- Heb je er ook nog een mooi kastje omheen geplaatst?

edit ;
vraag 1 lijkt al beantwoord ; Yesterday Zigbee2mqtt 1.7.0 was released, this officially support the CC1352P and CC2652R as adapters

Dus binnekort herkenbaar door HA.

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 11-11-2019 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:46
maartend schreef op maandag 11 november 2019 @ 07:51:
[...]

Staan STL files voor 3Dprinter in dit issue -> https://github.com/Koenkk...29#issuecomment-543121459

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Gezien, staan op Thingiverse.

Thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanroelofs
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 14:32
Ik ben deze (6 voudige) schakelaars tegengekomen op Aliexpress:

https://www.aliexpress.com/item/4000322297550.html

Heeft iemand ze al in gebruik? Ze staan nog niet bij de supported devices.
Ze zijn Zigbee 3.0 lees ik. Dit is gewoon backwards compatible volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:18
Ik lees nog steeds met een half oog mee hier, heb nu enkel xiaomi sensoren icm de xiaomi hub, geen noodzaak dus om over te stappen op dit moment.
Maar als lees over de CC1352P-2 en de CC26X2R1 begint het wel een beetje te kriebelen..
Zijn er al meer mensen hier met de CC1352P-2 of de CC26X2R1?
Ik lees hier de verschillen van de 2 versies. Voor die $10 dollar meer toch maar voor de 'duurste' gaan?
https://zigbee2mqtt.disco...cc1352p-ore-cc26x2r/488/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bojan023
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
maartend schreef op maandag 11 november 2019 @ 07:51:
[...]

Dus even in het kort.

Je hebt zo'n ding op jergens op aangesloten en nu draait je hele Z2M netwerk als een tierelier.

Dus nu een paar vragen;
- draait dit ook op Home Assistant?
- kan ik mijn oude Z2M sticks blijven gebruiken als routers? (want dan is het een eenmalige extra uitgave die ik wel vertrouw)
- Je hebt hem dus gewoon op de website besteld van TI, betaald in dollars (ong 50) en vervolgens kreeeg je hem uit Duitsland?
Ik heb hem aangesloten op mijn home server waar diverse services draaien via Docker, waaronder een Home Assistant instance. Ik weet niet in hoeverre je bekend bent met Z2M maar dat draait helemaal los van Home Assistant, dus je vraag of dat op HA draait, kan ik alleen beantwoorden dat het wel werkt mét HA. Als je doelt op de pulign voor Hassio dan komt dat er ongetwijfeld binnenkort aan.

Wat betreft je oude sticks als router; zie ik geen reden dat dat niet zou werken als je ze flasht met de router firmware. En inderdaad, via officiële TI website besteld, betaald in dollars via Credit Card en toen werd hij uit Duitsland geleverd in twee werkdagen met FedEx. Een case can je (laten 3D) printen, staat in de documentatie maar voor nu heb ik nog geen case.

Nog steeds stabiel na enkele dagen overigens.

i5 6600k @ 4.6GHz | Cryorig A40 Ultimate | ASUS VIII Ranger | Kingston HyperX 16GB 2667Mhz | ASUS 1080TI Strix | Corsair RM650x | 2x Samsung EVO 500GB | Corsair Carbide 400C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Bojan023 schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:26:
[...]

Ik heb hem aangesloten op mijn home server waar diverse services draaien via Docker, waaronder een Home Assistant instance. Ik weet niet in hoeverre je bekend bent met Z2M maar dat draait helemaal los van Home Assistant, dus je vraag of dat op HA draait, kan ik alleen beantwoorden dat het wel werkt mét HA. Als je doelt op de pulign voor Hassio dan komt dat er ongetwijfeld binnenkort aan.

Wat betreft je oude sticks als router; zie ik geen reden dat dat niet zou werken als je ze flasht met de router firmware. En inderdaad, via officiële TI website besteld, betaald in dollars via Credit Card en toen werd hij uit Duitsland geleverd in twee werkdagen met FedEx. Een case can je (laten 3D) printen, staat in de documentatie maar voor nu heb ik nog geen case.

Nog steeds stabiel na enkele dagen overigens.
Thnx

Had idd al gevonde dat hij via Z2M aan HA te koppelen is vanaf V1.7. En die update voor HA is net binnen.

En mijn vraag ivm router is, ik heb er al 2en kan dan mijn Z2M stick flashen naar nog een extra router.

Ik ga maar eens bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
hi all,
ik heb een rpi 3B met de zigbee2mqtt plugin voor domoticz. alles werkt. voor eventjes.

doe ik:
sudo systemctl start zigbee2mqtt

dan loopt ie na tijdje vast, of doet ie niks meer. sowieso updaten de waardes niet naar domoticz als ik hem via sudo systemctl start zigbee2mqtt opstart.

doe ik:
sudo npm start

dan blijft ie stabiel draaien en worden de waardes netjes geupdate in domoticz totdat ik de service stop met CTRL+C.

waar kan ik zoeken? waarom stopt de service telkens? waarom worden de waardes niet geupdate? op deze manier heb ik vrij weinig aan het hele zigbee2mqtt project. of er moet een manier zijn om gewoon de npm start te laten draaien. wellicht op de achtergrond of zo.

iemand?

[ Voor 15% gewijzigd door fabstar81 op 13-11-2019 14:52 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 20:12

luigi87

Domotica Fanaticus

JBS schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:12:
Hier nog geen ervaringen met de nieuwe LAUNCHXL-CC1352P-2 of LAUNCHXL-CC26X2R1 (https://github.com/Koenkk...29#issuecomment-543121459) in combinatie met de Z-Stack 3 https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt/issues/1429?

Met m'n ~30 lampen, 20+ sensoren en 10+ remotes heb ik eigenlijk nauwelijks problemen met m'n Conbee zigbee stick en de deCONZ software, behalve dat er gemiddeld eens in de zoveel weken een Tradfri warmwitte GU10 spot offline gaat en pas terug komt wanneer je 'm van de stroom hebt gehad.

Mogelijk crashed de firmware van de lamp, maar om wat zaken uit te sluiten, zou ik 1 kamer met spots eens aan zigbee2mqtt kunnen hangen om te ervaren of 't daarmee ook gebeurt.
Hier ook iemand waarbij het opnieuw kriebelt. Door toevoeging van de 2 nieuwe boards kan ik me 41 zigbee devices overzetten naar een inzichtelijk systeem. Nu draai ik op een hue gateway en xiaomi gateway. En heb ik geen inzicht.
Die led spot van ikea zitten bij mij op wen HUE hub en verliezen ook eens per x tijd verbinding. Spanning er af en er weer fixt dit bij mij ook.

Alleen zou ik het CC26X2R1 of zijn betere broertje remote willen laten werken met domoticz.
Er zit een wifi chip op waardoor je hem via de wifi met domoticz zou moeten kunnen laten praten toch? Iemand die dit kan ontkrachten of bevestigen? :? :?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Laatst online: 11:42
stefanroelofs schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:27:
Ik ben deze (6 voudige) schakelaars tegengekomen op Aliexpress:

https://www.aliexpress.com/item/4000322297550.html

Heeft iemand ze al in gebruik? Ze staan nog niet bij de supported devices.
Ze zijn Zigbee 3.0 lees ik. Dit is gewoon backwards compatible volgens mij?
Niet altijd. Zigbee 3.0 Green Energy is bijvoorbeeld niet backward compatible en werk (nog) niet met zigbee2mqtt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
Ik heb vandaag een paar van die Ikea signaal versterkers gekocht. Toegevoegd aan mijn zigbee2mqtt. Moet ik de devices dan weer opnieuw pairen? Hoe kan ik zien dat ze via de Ikea repeaters werken?

Want signal quality van twee xiaomi sensoren zijn nog steeds aan de lage kant....liggen letterlijk ernaast

[ Voor 21% gewijzigd door Rainesh op 11-11-2019 21:32 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:19

lxz

Rainesh schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:18:
Ik heb vandaag een paar van die Ikea signaal versterkers gekocht. Toegevoegd aan mijn zigbee2mqtt. Moet ik de devices dan weer opnieuw pairen? Hoe kan ik zien dat ze via de Ikea repeaters werken?

Want signal quality van twee xiaomi sensoren zijn nog steeds aan de lage kant....liggen letterlijk ernaast
goede vraag.. ik heb ook al een tijdje een tradfri-repeater toegevoegd, maar ik zie dat er tot nu toe geen één end-device gebruikt maakt van deze extra router. Ik zie wel dat andere routers via de repeater verbonden zijn met de coordinator

[ Voor 6% gewijzigd door lxz op 11-11-2019 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
ik heb vorige week ook repeater van ikea toegevoegd. geen idee hoe ik zou kunnen zien of een device gebruik maakt ervan. maar als ik npm start doe en doe op zolder een raam open, herkent ie hem zonder moeite. repeater hangt op 1e verdieping aan een webcam als voeding, stick hangt in de meterkast.

dus lijkt te werken. ik heb wel gelezen dat als je niet opnieuw pairt in de nabijheid van dat ding, het soms erg lang kan duren voordat het device automatisch over switcht naar de nieuwe repeater, ook al is die dichterbij dan de originele stick of unit waarmee je hem initieel gepaired had.

ik moet nu eerst oplossen dat zigbee2mqtt service elke keer stopt, en npm start gewoon stabiel draait.

daarnaast, als ik de service draai met sudo systemctl start zigbee2mqtt komen de berichten ook niet binnen bij Domoticz. draai ik hem met npm start, wel. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door fabstar81 op 11-11-2019 22:20 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
en net is ook een xiaomi sensor doodgegaan. Linkquality 0 sinds vanmiddag zie ik. Repairen ziet em niet. Sensor is net drie dagen oud :\

iemand een tip?

[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 11-11-2019 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 21:54
Rainesh schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:12:
en net is ook een xiaomi sensor doodgegaan. Linkquality 0 sinds vanmiddag zie ik. Repairen ziet em niet. Sensor is net drie dagen oud :\

iemand een tip?
Ik heb dit geregeld hehad met de Xiaomi Temp en Hum sensors.
Dit was echter een bereik issue ipv dood issue.
Heb je de sensor al eens dichterbij geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Rainesh schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:12:

iemand een tip?
Hoe knippert de led wanneer je kort of 5 seconden op de rest reset knop drukt?
Om een gare batterij uit te sluiten deze ook even vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
JBS schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:47:
[...]
Hoe knippert de led wanneer je kort of 5 seconden op de rest reset knop drukt?
Om een gare batterij uit te sluiten deze ook even vervangen?
3x knipperen, dan los, dan 1x knipper en dan 3 snelle blink

edit: heel vreemd maar lijkt erop dat de sensor die in de badkamer lag (die geen link quality meer heeft) opeens de slaapkamer sensor geworden is. Als ik op het knopje druk dan zie ik in de log opeens steeds de slaapkamer ID tevoorschijn komen.

Weet wel zeker dat dit de badkamer sensor is, staat er namelijk op geschreven :Y)

edit 2: het heeft even geduurd maar het is weer up and running. De sensoren waren opeens met elkaar verwisseld. Badkamer was slaapkamer 2 geworden. Heel maf.

[ Voor 44% gewijzigd door Rainesh op 12-11-2019 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:17
fabstar81 schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:11:
ik heb wel gelezen dat als je niet opnieuw pairt in de nabijheid van dat ding, het soms erg lang kan duren voordat het device automatisch over switcht naar de nieuwe repeater, ook al is die dichterbij dan de originele stick of unit waarmee je hem initieel gepaired had.
Yup, bij mij duurde het 14 dagen voor mijn ikea pir overschakelde naar mij ikea outlet die er 1,5 m vandaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
Binnenkort ga ik ons halletje verbouwen.
Hier komt ook een nieuw plafond in en nou ben ik eigenlijk op zoek naar vlakke vierkante LED inbouwspots die Zigbee ondersteunen.

Iemand toevallig ervaring met een bepaald type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

etienne001 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:58:
Binnenkort ga ik ons halletje verbouwen.
Hier komt ook een nieuw plafond in en nou ben ik eigenlijk op zoek naar vlakke vierkante LED inbouwspots die Zigbee ondersteunen.

Iemand toevallig ervaring met een bepaald type?
Is 't armatuur niet vierkant in plaats van de (GU10) spot zelf wat betekent dat een Hue/Tradfri/.. GU10 spot zal voldoen?

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 12-11-2019 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
JBS schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:10:
[...]
Is 't armatuur niet vierkant in plaats van de (GU10) spot zelf?
Het liefst wil ik geen GU10 spot hebben, maar een plat en vlak armatuur met de led lamp daarin.

Zoiets als dit bijvoorbeeld: https://www.led-inbouwspo...w-warmwit-vierkant--trafo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:46
etienne001 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:14:
[...]

Het liefst wil ik geen GU10 spot hebben, maar een plat en vlak armatuur met de led lamp daarin.

Zoiets als dit bijvoorbeeld: https://www.led-inbouwspo...w-warmwit-vierkant--trafo
De Ikea Float -> ikea.com/nl/nl/cat/slimme-led-lichtpanelen-deuren-36816/ ?Ik gebruik deze in toilet/badkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Kodess schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:21:
[...]

Nog niet maar ben van plan dit weekend de CC26X2R1 te bestellen en over te stappen.
Heb je de CC26X2R1 al gekocht? Waar heb jij deze Besteld?
Ik ga hem ook maar eens bestellen en kijken of ik hem werkend krijg

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:06
luigi87 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:41:
[...]

Heb je de CC26X2R1 al gekocht? Waar heb jij deze Besteld?
Ik ga hem ook maar eens bestellen en kijken of ik hem werkend krijg
Nog niet besteld helaas, had wat andere prioriteiten om te kopen :9
+ ik kwam erachter dat de issues met zigbee die ik had niet aan de stick lagen maar aan de Circadian Light plugin van Home Assistant.

Ik was van plan hem gewoon bij Texas Instruments zelf te kopen.
http://www.ti.com/tool/LAUNCHXL-CC26X2R1#buy

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:23
Iemand een idee of dit zo goed is aangesloten?
peligro2k schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:32:
[...]

Bedankt voor de reactie. Zo heb ik het momenteel aangesloten. https://photos.app.goo.gl/ZRrvy3TY1H3nu8m86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
lubbertkramer schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:45:
[...]

De Ikea Float -> ikea.com/nl/nl/cat/slimme-led-lichtpanelen-deuren-36816/ ?Ik gebruik deze in toilet/badkamer :)
Hmmm die zijn alleen vrij groot aan de maat voor ons kleine halletje :)

Ik zit nou eenmaal met een beperkte inbouwdiepte vandaar dat ik geen GU10 kwijt kan.
Ik zou ook een inbouwdimmer module achter de schakelaar kunnen plaatsen, maar deze werken niet als een router om mijn netwerk te vergroten toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
etienne001 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:15:
Ik zou ook een inbouwdimmer module achter de schakelaar kunnen plaatsen, maar deze werken niet als een router om mijn netwerk te vergroten toch?
Jawel, alles met vaste voeding is een router.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
Kodess schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:29:
[...]

Jawel, alles met vaste voeding is een router.
Ahhh dan is de keuze gemaakt!
Thnxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
etienne001 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:29:
[...]

Ahhh dan is de keuze gemaakt!
Thnxs
Wat voor inbouw dimmer module bedoel je dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• etienne001
peligro2k schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:30:
[...]

Wat voor inbouw dimmer module bedoel je dan?
Ik had deze gezien:
https://www.robbshop.nl/i...Cdujc8hCClxBoCEL4QAvD_BwE

Een puls drukker heb ik nog wel liggen, schakelaar even uitwisselen voor puls drukker module achter schakelaar proberen te monteren en dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Kodess schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:44:
[...]

Nog niet besteld helaas, had wat andere prioriteiten om te kopen :9
+ ik kwam erachter dat de issues met zigbee die ik had niet aan de stick lagen maar aan de Circadian Light plugin van Home Assistant.

Ik was van plan hem gewoon bij Texas Instruments zelf te kopen.
http://www.ti.com/tool/LAUNCHXL-CC26X2R1#buy
Hier is die besteld zojuist. nu even wachten tot die binnen komt.
En dan flashen, toevoegen aan Domoticz, Testjes doen.
En dan al me 40 zigbee devices van HUE en Xiaomi om zetten naar Zigbee2mqtt :*)

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 09:06
luigi87 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:56:
[...]

Hier is die besteld zojuist. nu even wachten tot die binnen komt.
En dan flashen, toevoegen aan Domoticz, Testjes doen.
En dan al me 40 zigbee devices van HUE en Xiaomi om zetten naar Zigbee2mqtt :*)
Ah top, via de Ti website? Ik kreeg allemaal vragen tijdens de check-out voor de de douane etc.
Vandaar dat ik twijfelde over het bestellen en dat niet ik allemaal invoerrechten krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Imperial Guard schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:15:
[...]

Ah top, via de Ti website? Ik kreeg allemaal vragen tijdens de check-out voor de de douane etc.
Vandaar dat ik twijfelde over het bestellen en dat niet ik allemaal invoerrechten krijg.
De vragen zijn door de strenge trading regels van de VS door Trump. Het is allemaal al in de EU, dus je krijgt geen invoerrechten.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Imperial Guard schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:15:
[...]

ik ook inderdaad, gewoon maar wat ingevuld.
Nu wacht ik op verzending van TI
Kodess schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:23:
[...]

De vragen zijn door de strenge trading regels van de VS door Trump. Het is allemaal al in de EU, dus je krijgt geen invoerrechten.
Ben benieuwd want hij kwam wel met ca. 9 dollar aan Taxes. maar was expected. op de factuur staat wat het echt is.
Hoe dan ook 55 euro voor zo sterke en beerde en goede antenne (mede door zigbee2mqtt) gooi wel deuren open voor het eigen beheer van je netwerk. en het merk-onafhankelijk inzetten van je zigbee netwerk.

Ben wel klaar met HUE en hun app die je niet kan gebruiken voor je update... en de delay in feedback naar Domoticz toe.
En met de gateway van Xiaomi die alles doorsluist naar China.

Straks alles mooi op 1 antenne, net zoals me Zwave/ Wifi/ RFx signalen :D

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 23:34
heeft iemand een idee hoe ik om moet gaan met het renamen van een device icm home assistant?
ik heb een deursensor op de garagedeur welke ik heb verplaatst naar de trapkast
nu was de friendly name garagedeur en heb ik omgezet naar trapkast
alleen nu ziet homeassistant deze sensor niet meer. ik gebruik de autodiscovery van homeassistant hiervoor

als het het weer terug wijzig naar garage dan werkt het wel weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
luigi87 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:40:
[...]

ik ook inderdaad, gewoon maar wat ingevuld.
Nu wacht ik op verzending van TI

[...]

Ben benieuwd want hij kwam wel met ca. 9 dollar aan Taxes. maar was expected. op de factuur staat wat het echt is.
Hoe dan ook 55 euro voor zo sterke en beerde en goede antenne (mede door zigbee2mqtt) gooi wel deuren open voor het eigen beheer van je netwerk. en het merk-onafhankelijk inzetten van je zigbee netwerk.

Ben wel klaar met HUE en hun app die je niet kan gebruiken voor je update... en de delay in feedback naar Domoticz toe.
En met de gateway van Xiaomi die alles doorsluist naar China.

Straks alles mooi op 1 antenne, net zoals me Zwave/ Wifi/ RFx signalen :D
Ik hoop hiermee toch wel een goed netwerk te krijgen, heb toch wel wat issues met Xiaomi devices die niet lekker meewerken en/of verbinding verliezen met een CC2530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Ik gebruik geen domoticz en dus ook niet die plugin.
Je kan kijken of je hem in een docker container kan draaien, en of die dan wel stabiel is.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Imperial Guard schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:52:
[...]

Ik hoop hiermee toch wel een goed netwerk te krijgen, heb toch wel wat issues met Xiaomi devices die niet lekker meewerken en/of verbinding verliezen met een CC2530
Denk dat die CC2530 ook wel een compacte beperkte antenne heeft, deze kaart is stuk groter en sneller.
Ik heb expres nog niks ondernomen met mijn Zigbee netwerk omdat het aantal devices te beperkt voor mij was.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Kodess schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:10:
[...]

Ik gebruik geen domoticz en dus ook niet die plugin.
Je kan kijken of je hem in een docker container kan draaien, en of die dan wel stabiel is.
het gaat me nog geen eens over domoticz, meer nog waarom hij gewoon niet stabiel draait? ik ken docker niet, maar zie het steeds vaker voorbij komen. zal me daar eens in verdiepen.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Waarom gaan jullie niet voor de CC1352P-2? Die is maar 10 dollar duurder, en kan je eventueel nog een externe antenne op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

peligro2k schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:15:
Waarom gaan jullie niet voor de CC1352P-2? Die is maar 10 dollar duurder, en kan je eventueel nog een externe antenne op aansluiten.
omdat die 10 dollar duurder is ;) en antenne extern doet weinig extra las ik op de github.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
Er is afgelopen week de 1.7 versie uitgekomen, heb je zigbee2mqtt al geupdate naar deze versie?
Wellicht is daarmee jouw probleem verholpen.

Herstel, gister is de 1.7.1 uitgekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
luigi87 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:19:
[...]

omdat die 10 dollar duurder is ;) en antenne extern doet weinig extra las ik op de github.
Ik las dit op GH, maar geen idee wat er van klopt

https://github.com/Koenkk...29#issuecomment-553288966

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Oke, ik las deze
https://github.com/Koenkk...29#issuecomment-552199459

Edit:
jou berichten zijn er vandaag bijgekomen en had ik nog niet gelezen.
je moet solderen op het boardje en dat wil ik eigenlijk niet doen, ernaast mag je in Nederland niet zenden met die power achter je frequenties.
https://github.com/Koenkk...29#issuecomment-553293841

Je loopt een risico ermee, zal in de praktijk wel meevallen. Alleen woon ik dicht bij een vliegveld dus waag ik mij er niet op.
Kodess schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:23:
[...]

Niet helemaal blijkbaar:
De mijne komt met FedEX uit the country of Trump himselfs. 19de okt bij mij zegt de estimated delivery time.
Of begrijp ik je verkeerd...

De antenne kost je dus $56.85 totaal... want neer komt op een claim op mijn cc van: 51,59... zucht vroeger was het nog zinvol om met dollars te betalen.

[ Voor 65% gewijzigd door luigi87 op 13-11-2019 16:53 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
etienne001 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:24:
[...]

Er is afgelopen week de 1.7 versie uitgekomen, heb je zigbee2mqtt al geupdate naar deze versie?

Nee die heb ik nog niet geupdate even opzoeken hoe ik dat ook alweer moet doen

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
luigi87 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:35:
[...]

Niet helemaal blijkbaar:
De mijne komt met FedEX uit the country of Trump himselfs. 19de okt bij mij zegt de estimated delivery time.
Of begrijp ik je verkeerd...

De antenne kost je dus $56.85 totaal... want neer komt op een claim op mijn cc van: 51,59... zucht vroeger was het nog zinvol om met dollars te betalen.
Hmm, je bent de tweede van wie ik hoor dat het toch uit de VS komt. De meeste die ik heb gezien die hem bestelde kwam die gewoon uit NL of BE.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Kodess schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:02:
[...]

Hmm, je bent de tweede van wie ik hoor dat het toch uit de VS komt. De meeste die ik heb gezien die hem bestelde kwam die gewoon uit NL of BE.
Ja toch raar.. je kan ook nergens aangeven waar het vandaan moeten komen ofzo

Wat was jou totaal bedrag in dollars?

[ Voor 5% gewijzigd door luigi87 op 13-11-2019 19:16 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
luigi87 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:16:
[...]

Ja toch raar.. je kan ook nergens aangeven waar het vandaan moeten komen ofzo

Wat was jou totaal bedrag in dollars?
Hier $56.85, vanmiddag besteld ik ben bang dat het dit weekend niet meer gaat worden :P

• Imperial Guard
Levering staat voor volgende week: 19/11/2019 12:00 volgens de FedEx Track & Trace.

Helaas volgende week 3 dagen op cusus, dus volgend weekend pas testen :P

[ Voor 31% gewijzigd door Imperial Guard op 14-11-2019 10:19 ]

• spockster
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:42
ik heb mijne besteld op maandag 04/11. Levering zou volgens tracking zijn op 16/11. Echter is deze al op donderdag 07/11 geleverd.

Verzonden vanuit NL, geleverd in BE.

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:05
Even de vraag hier stellen want ik kan niet echt het goeie topic er voor vinden heb ik het idee. Er is niet een verzameltopic voor slim schakelmateriaal en combinaties met andere merken heb ik het idee.

Ok de vraag,

Op mijn douche heb ik 3 gewone GU10 spotjes zitten en hiervoor een gewone wandschakelaar. Nu wil ik mijn douche aansturen middels HA door een klep aan te sturen met een ikea stopcontact. Echter wil ik ook dat ik dit stopcontact kan bedienen in de douche. Ikea werkt met Zigbee maar welke schakelaar is geschikt voor zowel bedraad bedienen als zigbee.

De wandschakelaar moet dus een 2-voudige variant zijn waarvan 1 schakelaar bedraad de spotjes bediend en de anderehet stopcontact om de klep open te zetten. Beide moeten ook via HA te regelen zijn.

Nu zie ik de Xiaomi Aqara schakelaar maar ik las dat deze alleen voor vierkante inbouwdozen is.

Omdat er nu 2 of 3 merken door elkaar gaan dacht ik hier even de vraag te stellen, mocht dat niet goed zijn hoor ik het graag.

__/`\__/`\__

• Kodess
Mistacal schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:08:
Even de vraag hier stellen want ik kan niet echt het goeie topic er voor vinden heb ik het idee. Er is niet een verzameltopic voor slim schakelmateriaal en combinaties met andere merken heb ik het idee.

Ok de vraag,

Op mijn douche heb ik 3 gewone GU10 spotjes zitten en hiervoor een gewone wandschakelaar. Nu wil ik mijn douche aansturen middels HA door een klep aan te sturen met een ikea stopcontact. Echter wil ik ook dat ik dit stopcontact kan bedienen in de douche. Ikea werkt met Zigbee maar welke schakelaar is geschikt voor zowel bedraad bedienen als zigbee.

De wandschakelaar moet dus een 2-voudige variant zijn waarvan 1 schakelaar bedraad de spotjes bediend en de anderehet stopcontact om de klep open te zetten. Beide moeten ook via HA te regelen zijn.

Nu zie ik de Xiaomi Aqara schakelaar maar ik las dat deze alleen voor vierkante inbouwdozen is.

Omdat er nu 2 of 3 merken door elkaar gaan dacht ik hier even de vraag te stellen, mocht dat niet goed zijn hoor ik het graag.
Bedoel je bv een iCasa dimmer (die je ook gewoon aan/uit kan schakelen)?
Die doe je achter je schakelaar en schakelt dan via de schakelaar maar ook via HA.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

• Mistacal
Kodess schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:23:
[...]

Bedoel je bv een iCasa dimmer (die je ook gewoon aan/uit kan schakelen)?
Die doe je achter je schakelaar en schakelt dan via de schakelaar maar ook via HA.
Van mij hoeft die niet te dimmen, misschien onnodig duur? Ik zal eens kijken naar dat merk.

Wat ik gevonden heb is fibaro (behoorlijk duur) en de eigen lijn robbshop. Volgens mij zijn dan 3 led lampjes vervangen in combinatie met schakelaar op batterij goedkoper

__/`\__/`\__

• Kodess
Mistacal schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:28:
[...]

Van mij hoeft die niet te dimmen, misschien onnodig duur? Ik zal eens kijken naar dat merk.

Wat ik gevonden heb is fibaro (behoorlijk duur) en de eigen lijn robbshop. Volgens mij zijn dan 3 led lampjes vervangen in combinatie met schakelaar op batterij goedkoper
fibaro is zwave, geen zigbee volgens mij.
Als je wel zwave kan dan kan je kijken naar Qubino.
Of je gaat voor wifi, dan is het wel goedkoop, https://shelly.cloud/

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Imperial Guard schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:19:
Levering staat voor volgende week: 19/11/2019 12:00 volgens de FedEx Track & Trace.

Helaas volgende week 3 dagen op cusus, dus volgend weekend pas testen :P
Kan jij hem al tracken dan? Bij blijft er staan no information available. En de t en t van DB schenker geeft een error
Kodess schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:02:
[...]

Edit:
De fedex link doet het nu wel als ik hem de code zelf invul op de fedex site.
Mijne komt uit Nieuwegein. Dus toch nederland gewoon.
Scheelt weer risico op extra kosten

[ Voor 37% gewijzigd door luigi87 op 14-11-2019 18:34 ]

- leeg -

• Mistacal
Kodess schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:59:
[...]

fibaro is zwave, geen zigbee volgens mij.
Als je wel zwave kan dan kan je kijken naar Qubino.
Of je gaat voor wifi, dan is het wel goedkoop, https://shelly.cloud/
In principe systeem onafhankelijk, alles moet wel werken in HA. Die shelby ziet er ook wel veelbelovend uit voor weinig

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
kan het zijn dat de router software corrupt is?
https://github.com/Koenkk.../master/router/CC2531/bin

Als ik hem download en wil uitpakken naar de bin en hex dan geeft winrar aan dat hij niet kan openen.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
etienne001 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:24:
[...]

1.7.1 geupgrade maar ik merk nog geen verschil. Nog steeds doet de zigbee2mqtt service niets qua updaten naar Domoticz en/of stabiel draaien.

npm start blijft stabiel draaien en update waardes in Domoticz, maar kan natuurlijk niet altijd ssh sessie openhouden. 8)7

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartve
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 11:33
Voor een hobbyprojectje ben ik opzoek naar een via zigbee aan te sturen micro-relais dat wordt ondersteund door zigbee2mqtt (home assistant). Er zijn wel een aantal zigbee switches te koop, maar dat is 'zwaar' 220v spul, veelal stopcontact schakelaars. Wat ik zoek is dus een kleine switch die via zigbee wordt aangestuurd en werkt op 5 volt of 3,3 volt.
Toelichting: ik wil puur voor de lol zelf een voordeurbel in elkaar knutselen, met een klein pcb-tje met een mp3 speler + versterker en een kleine maar relatief goede luidspreker. Die mp3 speler heeft een puls nodig om af te gaan. Weet iemand of zo'n laagspanning zigbee microrelais bestaat of hoe ik dat (bij voorkeur met kant klare -kleine!- modules) in elkaar kan knutselen?

Panasonic 7kW all-in-one KIT-ADC07L3E5 | Heishamon | Node-Red | Home Assistant | bgg 66 m2 vvw | 1e + 2e verd lt convectoren (Jaga) | pv 10120 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
fabstar81 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:42:
[...]

1.7.1 geupgrade maar ik merk nog geen verschil. Nog steeds doet de zigbee2mqtt service niets qua updaten naar Domoticz en/of stabiel draaien.

npm start blijft stabiel draaien en update waardes in Domoticz, maar kan natuurlijk niet altijd ssh sessie openhouden. 8)7
Hmmm wel raar, ik weet dat ik in het begin ook wel wat dingetjes had.... Ik heb toen de DEV versie geinstalleerd, een deel was toen opgelost.
Wellicht het proberen waard?
https://www.zigbee2mqtt.i...switch-to-dev-branch.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bojan023
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
[...]

Heb je de relevante documentatie gelezen? Klinkt in mijn oren alsof de service gewoon niet draait en daarmee zijn al jouw klachten volstrekt logisch. Puntje 5 om precies te zijn.

edit: check ook even de logs als je denkt dat de service runt, zie punt 6. Zou zomaar kunnen dat de service prima draait op[ de achtergrond. Wellicht zit het euvel in de Domoticz-plugin, maar daar heb ik geen kaas van gegeten.

[ Voor 14% gewijzigd door Bojan023 op 16-11-2019 16:43 ]

i5 6600k @ 4.6GHz | Cryorig A40 Ultimate | ASUS VIII Ranger | Kingston HyperX 16GB 2667Mhz | ASUS 1080TI Strix | Corsair RM650x | 2x Samsung EVO 500GB | Corsair Carbide 400C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:29
Het lukt mij niet om z2m 1.7.1 te draaien op mijn rPi Zero. Versie 1.6.0 doet het goed zolang ik de architectuur aangeef: koenkk/zigbee2mqtt:1.6.0-arm32v6
Aangezien 1.7.x manifest gebruikt en dus geen arch kan opgeven, lukt het niet meer.

Op mijn rPi 3 (arm32v7) draait 1.7.1 wel goed, dus ik denk dat het iets te maken heeft met de Zero (arm32v6) image, of het onjuist selecteren ervan. Ik heb ergens gelezen dat de juiste volgorde in de manifest file van belang is, zou dit wellicht iets kunnen zijn?

Debug logs staan hier: https://pastebin.com/5DLkZswn

Heeft iemand 1.7.1 draaiend op een Raspberry Pi Zero?

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• francisp
Ik heb 1.7.1 draaien op een RbPi 1, is voor zover ik weet dezelfde cpu-architectuur (de Zero is wel sneller)
Ik heb wel geen docker gebruikt, maar zelf gebuild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
daxy schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:51:
Het lukt mij niet om z2m 1.7.1 te draaien op mijn rPi Zero. Versie 1.6.0 doet het goed zolang ik de architectuur aangeef: koenkk/zigbee2mqtt:1.6.0-arm32v6
Aangezien 1.7.x manifest gebruikt en dus geen arch kan opgeven, lukt het niet meer.

Op mijn rPi 3 (arm32v7) draait 1.7.1 wel goed, dus ik denk dat het iets te maken heeft met de Zero (arm32v6) image, of het onjuist selecteren ervan. Ik heb ergens gelezen dat de juiste volgorde in de manifest file van belang is, zou dit wellicht iets kunnen zijn?

Debug logs staan hier: https://pastebin.com/5DLkZswn

Heeft iemand 1.7.1 draaiend op een Raspberry Pi Zero?
Ik heb de oplossing al gevonden!
Het blijkt dat de arch detectie niet goed werkt op/met de Raspberry Pi Zero. De oplossing is dan ook het platform mee te geven in je docker run commando:
docker run -d --name zigbee2mqtt-dev --restart always --platform=linux/arm/v6 -v /root/docker-data/zigbee2mqtt:/app/data --device=/dev/ttyACM0 koenkk/zigbee2mqtt:1.7.1

Dit is alleen een experimental feature en dus moet je eerst dit in je /etc/docker/daemon.json zetten:
code:
1
2
3
{
    "experimental": true
}

Docker even herstarten, docker run draaien en hij haalt netjes de arm32v6 image binnen.

@Koenkk Is het misschien handig om dit bij je docker documentatie te zetten?

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Na een tijd wachten is de CC26X2R1 binnen.
Dus beginnen met flashen. maar hier gaat het al mis. de uniflash 5.2.0 vindt de CC26X2R1 niet.
3 verschillende kabels gebruikt, 2 Windows 10 computers..... niks.

Zie ik iets over het hoofd?

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 22:56

FutureCow

(C) FutureCow

luigi87 schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:56:
Na een tijd wachten is de CC26X2R1 binnen.
Dus beginnen met flashen. maar hier gaat het al mis. de uniflash 5.2.0 vindt de CC26X2R1 niet.
3 verschillende kabels gebruikt, 2 Windows 10 computers..... niks.

Zie ik iets over het hoofd?
Probeer anders eens Flash Programmer 2 van TI. Dat werkte hier perfect (met de CC1352P2)

Heeft hier iemand trouwens een Innr SP120 power plug? Deze zou ook vermogen moeten laten zien, maar ik zie alleen maar ON/OFF state, verder niets.
code:
1
2
info  2019-11-18T19:58:00: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/Schakel_Lamp_Bank', payload '{"state":"OFF","last_seen":1574107080555}'
info  2019-11-18T19:58:07: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/Schakel_Lamp_Bank', payload '{"state":"ON","last_seen":1574107087581}'

[ Voor 32% gewijzigd door FutureCow op 18-11-2019 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

FutureCow schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:17:
[...]

Probeer anders eens Flash Programmer 2 van TI. Dat werkte hier perfect (met de C1352P2)
Oke kan het niet uitstaan als het niet werkt... Dus opgelost... in de prullenbak :+

Just kidding.
Had nog niet geprobeerd Uniflash pas op te starten als de CC26X2R1 als via usb gekoppeld is.
Dat was uit eindelijk de oplossing.

Geflashed met "CC26X2R1_20191106" volgende keer aan de RPI hangen en rest van de installatie doen.

en stap "Domoticz and zigbee2mqtt" van deze guide

Dan zou ik er moeten zijn geloof ik

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:48
Gisteren via China de CC2531 binnen gekregen en met behulp van een RPi geflashed, hierna installatie handleiding gevolgd en zojuist 2 Xiaomi Temp/Hum sensoren toegevoegd. Ging allemaal redelijk probleemloos, viel me heel erg mee. Van de week maar eens 2 signaalversterkers van Ikea in huis halen en de bovenverdieping gaan voorzien van sensoren. Leuk project zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Driek schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:50:
kan het zijn dat de router software corrupt is?
https://github.com/Koenkk.../master/router/CC2531/bin

Als ik hem download en wil uitpakken naar de bin en hex dan geeft winrar aan dat hij niet kan openen.
https://github.com/Koenkk...uter_2019_02.zip?raw=true

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
[...]

Het is geen mooie oplossing, maar als het alleen werkt met een open SSH sessie.. installeer 'screen'
screen houd de ssh sessie actief ookal heb jij hem zelf afgesloten.
sudo apt-get screen
screen -S zigbee2mqtt

Zet nu in je nieuwe screen je zooi aan
minimaliseer de screen met CTRL+AL+D

laat screens zien
screen -ls

ga terug naar de zigbee2mqtt screen:
screen -r zigbee2mqtt

[ Voor 4% gewijzigd door Dacuuu op 19-11-2019 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabstar81
Thanks @Dacuuu, heb het toevallig gisteren opgelost door toetsenbord er aan te hangen en blind ingelogd en npm start gedaan. Hangt in meterkast dus geen tv oid om er even aan te hangen. Wonderwel werkt het nu :)

Maar dit is allemaal pleisters plakken. Oorspronkelijke probleem is niet opgelost.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

fabstar81 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:35:
Thanks @Dacuuu, heb het toevallig gisteren opgelost door toetsenbord er aan te hangen en blind ingelogd en npm start gedaan. Hangt in meterkast dus geen tv oid om er even aan te hangen. Wonderwel werkt het nu :)

Maar dit is allemaal pleisters plakken. Oorspronkelijke probleem is niet opgelost.
Zet debug logging eens aan, stop zigbee2mqtt, start 'm via de service en kijk dan eens wat er in het log staat?

Misschien dat daar wat hints in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
@DizzyWeb, ben nu niet thuis, dus kan de lokale npm service daar niet stoppen. Zal vanavond eens proberen zigbee2mqtt te starten met debug logging aan.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Iemand een alternatief voor de Xiami Aqara temp sensoren? Vandaag weer twee sensoren die geen link connectie meer hebben, na tig keer proberen te koppelen weigeren ze om het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zijn dat de enige Zigbee devices waar je problemen mee hebt? Was de signaalkwaliteit voor de disconnect wel gewoon goed?
Als het een algemeen probleem is en je signal strength zou je ook eens naar andere instellingen van je WiFi kunnen kijken om interferentie te verminderen. Dat scheelde bij mij echt enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
sloth schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 18:07:
Zijn dat de enige Zigbee devices waar je problemen mee hebt? Was de signaalkwaliteit voor de disconnect wel gewoon goed?
Als het een algemeen probleem is en je signal strength zou je ook eens naar andere instellingen van je WiFi kunnen kijken om interferentie te verminderen. Dat scheelde bij mij echt enorm!
Ja daarvoor had ik op zich wel prima signal, rond de 30.

Edit: channel wijziging naar 18 heeft geholpen! Zijn weer online! Thnx

[ Voor 42% gewijzigd door Rainesh op 19-11-2019 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 11:45
Ik heb een clean install gedaan van Raspbian Buster omdat m'n SD kaart problemen geeft.
Na de installatie van Zigbee2MQTT en het starten middels "npm start" krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
zigbee2mqtt:info  2019-11-19T21:30:40: Logging to directory: '/opt/zigbee2mqtt/data/log/2019-11-19.22-30-39'
zigbee2mqtt:info  2019-11-19T21:30:40: Starting zigbee2mqtt version 1.7.1 (commit #b459c35)
zigbee2mqtt:info  2019-11-19T21:30:40: Starting zigbee-herdsman...
zigbee2mqtt:error 2019-11-19T21:30:47: Error while starting zigbee-herdsman
zigbee2mqtt:error 2019-11-19T21:30:47: Failed to start zigbee
zigbee2mqtt:error 2019-11-19T21:30:47: Exiting...
zigbee2mqtt:error 2019-11-19T21:30:47: Error: SRSP - SYS - version after 6000ms
    at Timeout.object.timer.setTimeout [as _onTimeout] (/opt/zigbee2mqtt/node_modules/zigbee-herdsman/dist/utils/waitress.js:44:24)
    at ontimeout (timers.js:436:11)
    at tryOnTimeout (timers.js:300:5)
    at listOnTimeout (timers.js:263:5)
    at Timer.processTimers (timers.js:223:10)
npm ERR! code ELIFECYCLE
npm ERR! errno 1
npm ERR! zigbee2mqtt@1.7.1 start: `node index.js`
npm ERR! Exit status 1
npm ERR!
npm ERR! Failed at the zigbee2mqtt@1.7.1 start script.
npm ERR! This is probably not a problem with npm. There is likely additional logging output above.

npm ERR! A complete log of this run can be found in:
npm ERR!     /home/pi/.npm/_logs/2019-11-19T21_30_47_778Z-debug.log
pi@domoticz-pihole:/opt/zigbee2mqtt $

Inhoud van de debug log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
pi@domoticz-pihole:/opt/zigbee2mqtt $ cat /home/pi/.npm/_logs/2019-11-19T21_30_47_778Z-debug.log
0 info it worked if it ends with ok
1 verbose cli [ '/usr/bin/node', '/usr/bin/npm', 'start' ]
2 info using npm@6.11.3
3 info using node@v10.17.0
4 verbose run-script [ 'prestart', 'start', 'poststart' ]
5 info lifecycle zigbee2mqtt@1.7.1~prestart: zigbee2mqtt@1.7.1
6 info lifecycle zigbee2mqtt@1.7.1~start: zigbee2mqtt@1.7.1
7 verbose lifecycle zigbee2mqtt@1.7.1~start: unsafe-perm in lifecycle true
8 verbose lifecycle zigbee2mqtt@1.7.1~start: PATH: /usr/lib/node_modules/npm/node_modules/npm-lifecycle/node-gyp-bin:/opt/zigbee2mqtt/node_modules/.bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/sbin:/bin:/usr/local/games:/usr/games
9 verbose lifecycle zigbee2mqtt@1.7.1~start: CWD: /opt/zigbee2mqtt
10 silly lifecycle zigbee2mqtt@1.7.1~start: Args: [ '-c', 'node index.js' ]
11 silly lifecycle zigbee2mqtt@1.7.1~start: Returned: code: 1  signal: null
12 info lifecycle zigbee2mqtt@1.7.1~start: Failed to exec start script
13 verbose stack Error: zigbee2mqtt@1.7.1 start: `node index.js`
13 verbose stack Exit status 1
13 verbose stack     at EventEmitter.<anonymous> (/usr/lib/node_modules/npm/node_modules/npm-lifecycle/index.js:332:16)
13 verbose stack     at EventEmitter.emit (events.js:198:13)
13 verbose stack     at ChildProcess.<anonymous> (/usr/lib/node_modules/npm/node_modules/npm-lifecycle/lib/spawn.js:55:14)
13 verbose stack     at ChildProcess.emit (events.js:198:13)
13 verbose stack     at maybeClose (internal/child_process.js:982:16)
13 verbose stack     at Process.ChildProcess._handle.onexit (internal/child_process.js:259:5)
14 verbose pkgid zigbee2mqtt@1.7.1
15 verbose cwd /opt/zigbee2mqtt
16 verbose Linux 4.19.75-v7+
17 verbose argv "/usr/bin/node" "/usr/bin/npm" "start"
18 verbose node v10.17.0
19 verbose npm  v6.11.3
20 error code ELIFECYCLE
21 error errno 1
22 error zigbee2mqtt@1.7.1 start: `node index.js`
22 error Exit status 1
23 error Failed at the zigbee2mqtt@1.7.1 start script.
23 error This is probably not a problem with npm. There is likely additional logging output above.
24 verbose exit [ 1, true ]

Iemand een idee?

Nogmaals een clean install gedaan van Raspbian en Zigbee2MQTT, zelfde probleem!
@Koenkk , wellicht een bug in 1.7.1 ?

[ Voor 74% gewijzigd door Flappie op 19-11-2019 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
DizzyWeb schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:41:
[...]

Zet debug logging eens aan, stop zigbee2mqtt, start 'm via de service en kijk dan eens wat er in het log staat?

Misschien dat daar wat hints in staan.
gedaan.

dit is de status van de sessie.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
pi@pi-domo:/opt/zigbee2mqtt $ sudo systemctl status zigbee2mqtt
● zigbee2mqtt.service - zigbee2mqtt
   Loaded: loaded (/etc/systemd/system/zigbee2mqtt.service; disabled; vendor pre
   Active: active (running) since Tue 2019-11-19 23:11:47 CET; 3s ago
 Main PID: 22052 (npm)
    Tasks: 19 (limit: 4915)
   CGroup: /system.slice/zigbee2mqtt.service
           ├─22052 npm
           ├─22077 sh -c node index.js
           └─22078 node index.js

Nov 19 23:11:47 pi-domo systemd[1]: Started zigbee2mqtt.
Nov 19 23:11:49 pi-domo npm[22052]: > zigbee2mqtt@1.7.1 start /opt/zigbee2mqtt
Nov 19 23:11:49 pi-domo npm[22052]: > node index.js

de logs uit pi@pi-domo:/opt/zigbee2mqtt/data/log zijn allemaal leeg.

in de log van domoticz zie ik dit herhaaldelijk terugkomen:
code:
1
2019-11-19 23:22:55.424 (zigbee2mttq) MqttClient::ping

inhoud configuration.yaml:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
homeassistant: false
permit_join: false
mqtt:
  base_topic: zigbee2mqtt
  server: 'mqtt://localhost'
serial:
  port: /dev/ttyACM0
devices:
  '0x00158d00022f0486':
    friendly_name: Watersensor
    retain: false
  '0x00158d0002c62908':
    friendly_name: Deursensor_overloop
  '0x00158d0002b5fed0':
    friendly_name: Deursensor_
  '0x00158d0002f3c309':
    friendly_name: PIR_woonkamer
  '0x00158d0002d434ce':
    friendly_name: Raamsensor_speelkamer
  '0x00158d0002e76af6':
    friendly_name: Raamsensor_slaapkamer_achter
  '0x00158d00029bcd3d':
    friendly_name: Raamsensor_zolder
  '0x000d6ffffe9a75fd':
    friendly_name: 'IKEA_repeater1'
advanced:
  log_level: debug

denk dat ik ergens een log file over het hoofd zie.

in ieder geval, zelfs nu de service active is, update ie geen enkele waarde in Domoticz. Ik mis nu ook dat je net als met npm start de output direct kan zien van de sensors. ik kan dus ook niet echt controleren nu of de sensors wel iets doorgestuurd krijgen naar zigbee2mqtt. maar dat zal vast in die log-file staan die ik over het hoofd zie.

[ Voor 3% gewijzigd door fabstar81 op 19-11-2019 23:27 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:07

KRASH

Juist ja...

fabstar81 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 23:15:
[...]
denk dat ik ergens een log file over het hoofd zie.
Denk het ook, voer het volgende command eens uit:
code:
1
journalctl -fu zigbee2mqtt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
@fabstar81 Klopt het dat je MQTT broker lokaal draait en geen wachtwoord heeft?
Kan je misschien debug logging op je broker aanzetten en kijken of die de berichten wel binnen krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Flappie schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:28:
Ik heb een clean install gedaan van Raspbian Buster omdat m'n SD kaart problemen geeft.
Na de installatie van Zigbee2MQTT en het starten middels "npm start" krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
zigbee2mqtt:info  2019-11-19T21:30:40: Logging to directory: '/opt/zigbee2mqtt/data/log/2019-11-19.22-30-39'
zigbee2mqtt:info  2019-11-19T21:30:40: Starting zigbee2mqtt version 1.7.1 (commit #b459c35)
zigbee2mqtt:info  2019-11-19T21:30:40: Starting zigbee-herdsman...
zigbee2mqtt:error 2019-11-19T21:30:47: Error while starting zigbee-herdsman
zigbee2mqtt:error 2019-11-19T21:30:47: Failed to start zigbee
zigbee2mqtt:error 2019-11-19T21:30:47: Exiting...
zigbee2mqtt:error 2019-11-19T21:30:47: Error: SRSP - SYS - version after 6000ms
    at Timeout.object.timer.setTimeout [as _onTimeout] (/opt/zigbee2mqtt/node_modules/zigbee-herdsman/dist/utils/waitress.js:44:24)
    at ontimeout (timers.js:436:11)
    at tryOnTimeout (timers.js:300:5)
    at listOnTimeout (timers.js:263:5)
    at Timer.processTimers (timers.js:223:10)
npm ERR! code ELIFECYCLE
npm ERR! errno 1
npm ERR! Exit status 1
npm ERR!
npm ERR! This is probably not a problem with npm. There is likely additional logging output above.

npm ERR!     /home/pi/.npm/_logs/2019-11-19T21_30_47_778Z-debug.log

Inhoud van de debug log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
pi@domoticz-pihole:/opt/zigbee2mqtt $ cat /home/pi/.npm/_logs/2019-11-19T21_30_47_778Z-debug.log
2 info using npm@6.11.3
8 verbose lifecycle zigbee2mqtt@1.7.1~start: PATH: /usr/lib/node_modules/npm/node_modules/npm-lifecycle/node-gyp-bin:/opt/zigbee2mqtt/node_modules/.bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/sbin:/bin:/usr/local/games:/usr/games
13 verbose stack     at EventEmitter.<anonymous> (/usr/lib/node_modules/npm/node_modules/npm-lifecycle/index.js:332:16)
13 verbose stack     at ChildProcess.<anonymous> (/usr/lib/node_modules/npm/node_modules/npm-lifecycle/lib/spawn.js:55:14)
13 verbose stack     at Process.ChildProcess._handle.onexit (internal/child_process.js:259:5)
16 verbose Linux 4.19.75-v7+
18 verbose node v10.17.0
19 verbose npm  v6.11.3
20 error code ELIFECYCLE
21 error errno 1
22 error Exit status 1
23 error Failed at the zigbee2mqtt@1.7.1 start script.
23 error This is probably not a problem with npm. There is likely additional logging output above.
24 verbose exit [ 1, true ]

Iemand een idee?

Nogmaals een clean install gedaan van Raspbian en Zigbee2MQTT, zelfde probleem!
@Koenkk , wellicht een bug in 1.7.1 ?
Hier het zelfde probleem.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
pi@raspberrypi:/opt/zigbee2mqtt $ npm start

> zigbee2mqtt@1.7.1 start /opt/zigbee2mqtt
> node index.js

zigbee2mqtt:info  2019-11-20T19:51:47: Logging to directory: '/opt/zigbee2mqtt/data/log/2019-11-20.20-51-46'
zigbee2mqtt:info  2019-11-20T19:51:48: Starting zigbee2mqtt version 1.7.1 (commit #b459c35)
zigbee2mqtt:info  2019-11-20T19:51:48: Starting zigbee-herdsman...
zigbee2mqtt:error 2019-11-20T19:51:51: Error while starting zigbee-herdsman
zigbee2mqtt:error 2019-11-20T19:51:51: Failed to start zigbee
zigbee2mqtt:error 2019-11-20T19:51:51: Exiting...
zigbee2mqtt:error 2019-11-20T19:51:51: Error: SREQ '--> SYS - osalNvWrite - {"id":3,"len":1,"offset":0,"value":{"type":"Buffer","data":[2]}}' failed with status '2' (expected '0')
    at Znp.<anonymous> (/opt/zigbee2mqtt/node_modules/zigbee-herdsman/dist/adapter/z-stack/znp/znp.js:188:27)
    at Generator.next (<anonymous>)
    at fulfilled (/opt/zigbee2mqtt/node_modules/zigbee-herdsman/dist/adapter/z-stack/znp/znp.js:5:58)
npm ERR! code ELIFECYCLE
npm ERR! errno 1
npm ERR! Exit status 1
npm ERR!

npm ERR!     /home/pi/.npm/_logs/2019-11-20T19_51_51_553Z-debug.log
pi@raspberrypi:/opt/zigbee2mqtt $

heb je dit inmiddels al opgelost?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 11:45
luigi87 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:53:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26

> node index.js

zigbee2mqtt:info  2019-11-20T19:51:47: Logging to directory: '/opt/zigbee2mqtt/data/log/2019-11-20.20-51-46'
zigbee2mqtt:info  2019-11-20T19:51:48: Starting zigbee2mqtt version 1.7.1 (commit #b459c35)
zigbee2mqtt:error 2019-11-20T19:51:51: Error: SREQ '--> SYS - osalNvWrite - {"id":3,"len":1,"offset":0,"value":{"type":"Buffer","data":[2]}}' failed with status '2' (expected '0')
    at Znp.<anonymous> (/opt/zigbee2mqtt/node_modules/zigbee-herdsman/dist/adapter/z-stack/znp/znp.js:188:27)
    at fulfilled (/opt/zigbee2mqtt/node_modules/zigbee-herdsman/dist/adapter/z-stack/znp/znp.js:5:58)
npm ERR! code ELIFECYCLE
npm ERR! errno 1
npm ERR! Exit status 1
npm ERR!

Ja, zo te zien zojuist opgelost! Ik heb de firmware opnieuw geflasht op de CC2531 stick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Flappie schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:54:
[...]

Ja, zo te zien zojuist opgelost! Ik heb de firmware opnieuw geflasht op de CC2531 stick!
Oke, had dit uit geprobeerd. maar geen succes

heb hier een andere antenne de CC26X2R1

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

luigi87 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:53:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26

> node index.js

npm ERR! code ELIFECYCLE
npm ERR! errno 1
npm ERR! Exit status 1
npm ERR!

@Koenkk
Ik heb een nieuwe install gedaan met de CC26X2R1 via:
https://www.zigbee2mqtt.i.../running_zigbee2mqtt.html

Krijg alleen bovenstaande error. in de configuration Yaml heb ik de ACM1 gezet gezien deze info:
code:
1
2
3
4
5
6
lrwxrwxrwx 1 root root 13 Nov 15 18:44 usb-0658_0200-if00 -> ../../ttyACM0
lrwxrwxrwx 1 root root 13 Nov 19 17:13 usb-FTDI_FT232R_USB_UART_AL00WBIJ-if00-port0 -> ../../ttyUSB2
lrwxrwxrwx 1 root root 13 Nov 19 17:13 usb-Prolific_Technology_Inc._USB-Serial_Controller-if00-port0 -> ../../ttyUSB0
lrwxrwxrwx 1 root root 13 Nov 15 18:44 usb-RFXCOM_RFXtrx433_A1Z7CHFF-if00-port0 -> ../../ttyUSB1
lrwxrwxrwx 1 root root 13 Nov 19 07:49 usb-Texas_Instruments_XDS110__03.00.00.05__Embed_with_CMSIS-DAP_L1100COD-if00 -> ../../ttyACM1
lrwxrwxrwx 1 root root 13 Nov 19 07:49 usb-Texas_Instruments_XDS110__03.00.00.05__Embed_with_CMSIS-DAP_L1100COD-if03 -> ../../ttyACM2

wat gaat er hier mis? ik kom er niet meer uit.

info uit de debug log
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
2 info using npm@6.11.3
8 verbose lifecycle zigbee2mqtt@1.7.1~start: PATH: /usr/lib/node_modules/npm/node_modules/npm-lifecycle/node-gyp-bin:/opt/zigbee2mqtt/node_modules/$
16 verbose Linux 4.19.66-v7+
18 verbose node v10.17.0
19 verbose npm  v6.11.3
20 error code ELIFECYCLE
21 error errno 1

[ Voor 25% gewijzigd door luigi87 op 20-11-2019 21:49 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spockster
Kan je eens proberen met een ander pan_id. Ik had iets gelijkaardigs na het opnieuw flashen.
Door het veranderen van de pan_id, zal je wel al je devices opnieuw moeten pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

spockster schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:47:
Kan je eens proberen met een ander pan_id. Ik had iets gelijkaardigs na het opnieuw flashen.
Door het veranderen van de pan_id, zal je wel al je devices opnieuw moeten pairen.
Geprobeerd, krijg de zelfde error dat de Herdsman faalt

[ Voor 51% gewijzigd door luigi87 op 20-11-2019 22:04 ]

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spockster
Kijk even hier : https://www.zigbee2mqtt.io/information/configuration.html

Is deel van de avanced config.

• Koenkk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-08 20:57
luigi87 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:44:
[...]

@Koenkk
Ik heb een nieuwe install gedaan met de CC26X2R1 via:
https://www.zigbee2mqtt.i.../running_zigbee2mqtt.html

Krijg alleen bovenstaande error. in de configuration Yaml heb ik de ACM1 gezet gezien deze info:
code:
1
2
3
4
5
6
lrwxrwxrwx 1 root root 13 Nov 15 18:44 usb-0658_0200-if00 -> ../../ttyACM0
lrwxrwxrwx 1 root root 13 Nov 19 17:13 usb-FTDI_FT232R_USB_UART_AL00WBIJ-if00-port0 -> ../../ttyUSB2
lrwxrwxrwx 1 root root 13 Nov 19 17:13 usb-Prolific_Technology_Inc._USB-Serial_Controller-if00-port0 -> ../../ttyUSB0
lrwxrwxrwx 1 root root 13 Nov 15 18:44 usb-RFXCOM_RFXtrx433_A1Z7CHFF-if00-port0 -> ../../ttyUSB1
lrwxrwxrwx 1 root root 13 Nov 19 07:49 usb-Texas_Instruments_XDS110__03.00.00.05__Embed_with_CMSIS-DAP_L1100COD-if00 -> ../../ttyACM1
lrwxrwxrwx 1 root root 13 Nov 19 07:49 usb-Texas_Instruments_XDS110__03.00.00.05__Embed_with_CMSIS-DAP_L1100COD-if03 -> ../../ttyACM2

wat gaat er hier mis? ik kom er niet meer uit.

info uit de debug log
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
2 info using npm@6.11.3
8 verbose lifecycle zigbee2mqtt@1.7.1~start: PATH: /usr/lib/node_modules/npm/node_modules/npm-lifecycle/node-gyp-bin:/opt/zigbee2mqtt/node_modules/$
16 verbose Linux 4.19.66-v7+
18 verbose node v10.17.0
19 verbose npm  v6.11.3
20 error code ELIFECYCLE
21 error errno 1
Heb je een Manual erase gedaan voor het flashen? (https://www.zigbee2mqtt.i...lashing_via_uniflash.html)

EDIT: en welke revisie heb je? Staat als het goed is ergens op het bordje.

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Koenkk schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:20:
[...]

Heb je een Manual erase gedaan voor het flashen? (https://www.zigbee2mqtt.i...lashing_via_uniflash.html)

EDIT: en welke revisie heb je? Staat als het goed is ergens op het bordje.
Manual erase heb ik gedaan.
Revisie van de HW is revisie B
Fw: SDK2.40
1913

Board is maandag geleverd en geflashed met de firmware versie 3.0

Moet ik het probleem zoeken in de connectie met het boardje?
Want kan hem even proberen opnieuw te flashen.

Extra info:
Hij zit via een rasbian certified usb hubje gekoppeld aan mij rpi 3b+

[ Voor 19% gewijzigd door luigi87 op 21-11-2019 11:47 ]

- leeg -

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:14
Kan iemand mij hier uitleggen wat nou precies het voordeel is van een CC26X2R1 boardje? Op het moment gebruik ik de standaard zigbee stick die de meeste hier gebruiken zonder ontvangst problemen. Heefd dit te maken met dat de cc2531 niet overweg kan met Zigbee 3.0?

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

rorie schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:48:
Kan iemand mij hier uitleggen wat nou precies het voordeel is van een CC26X2R1 boardje? Op het moment gebruik ik de standaard zigbee stick die de meeste hier gebruiken zonder ontvangst problemen. Heefd dit te maken met dat de cc2531 niet overweg kan met Zigbee 3.0?
het heeft te maken dat het boardje (voor mij dan) meer sensoren aankan dan die usb stick versie
ik heb geen zin om mijn huis vol te hangen met usb sticks om mijn 45 zigbee devices te kunnen verknopen met mijn controller

[ Voor 11% gewijzigd door luigi87 op 21-11-2019 11:50 ]

- leeg -

• Koenkk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-08 20:57
luigi87 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:20:
[...]

Manual erase heb ik gedaan.
Revisie van de HW is revisie B
Fw: SDK2.40
1913

Board is maandag geleverd en geflashed met de firmware versie 3.0

Moet ik het probleem zoeken in de connectie met het boardje?
Want kan hem even proberen opnieuw te flashen.

Extra info:
Hij zit via een rasbian certified usb hubje gekoppeld aan mij rpi 3b+
De CC2652R revisie B is een hele oude versie (pre production) deze is niet compatible (zie hier comment van TI medewerker: https://github.com/Koenkk...29#issuecomment-491574095).

Ik zou deze terugsturen en om een revisie E vragen.

Waar heb je deze gekocht?

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Koenkk schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:52:
[...]

De CC2652R revisie B is een hele oude versie (pre production) deze is niet compatible (zie hier comment van TI medewerker: https://github.com/Koenkk...29#issuecomment-491574095).

Ik zou deze terugsturen en om een revisie E vragen.

Waar heb je deze gekocht?
Ow bijzonder.... Bij TI Zelf gekocht,
Heb wel een chip die cc2652 erop gedrukt heeft staan en niet zoals in je voorbeeld xcc1352

contact met Ti opgenomen , niet veel wijzer nog.
Customer support wist niks van een revisie E af.
Ze gaan het uitzoeken en komen op mail er op terug.

---------------------
Edit;

Toch maar weer een manual erase gedaan, en opnieuw de firmware geflashed.

TTYACM gecheckt was zelfde

Weer NPM start gedaan. zonder succes

CC26X2R1 usb eruit en er weer ingedaan, en verdomd....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19

> node index.js

zigbee2mqtt:info  2019-11-21T13:53:08: Logging to directory: '/opt/zigbee2mqtt/data/log/2019-11-21.14-53-07'
zigbee2mqtt:info  2019-11-21T13:53:08: Starting zigbee2mqtt version 1.7.1 (commit #b459c35)
zigbee2mqtt:info  2019-11-21T13:53:08: Starting zigbee-herdsman...
zigbee2mqtt:info  2019-11-21T13:53:13: zigbee-herdsman started
zigbee2mqtt:info  2019-11-21T13:53:13: Coordinator firmware version: '{"type":"zStack3x0","meta":{"transportrev":2,"product":1,"majorrel":2,"minorrel":7,"maintrel":1,"revision":20191106}}'
zigbee2mqtt:info  2019-11-21T13:53:13: Currently 0 devices are joined:
zigbee2mqtt:warn  2019-11-21T13:53:13: `permit_join` set to  `true` in configuration.yaml.
zigbee2mqtt:warn  2019-11-21T13:53:13: Allowing new devices to join.
zigbee2mqtt:warn  2019-11-21T13:53:13: Set `permit_join` to `false` once you joined all devices.
zigbee2mqtt:info  2019-11-21T13:53:13: Zigbee: allowing new devices to join.
zigbee2mqtt:info  2019-11-21T13:53:13: Connecting to MQTT server at mqtt://localhost
zigbee2mqtt:info  2019-11-21T13:53:13: Connected to MQTT server
zigbee2mqtt:info  2019-11-21T13:53:13: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/state', payload 'online'
zigbee2mqtt:info  2019-11-21T13:53:13: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config', payload '{"version":"1.7.1","commit":"b459c35","coordinator":{"type":"zStack3x0","meta":{"transportrev":2,"product":1,"majorrel":2,"minorrel":7,"maintrel":1,"revision":20191106}},"log_level":"info","permit_join":true}'

waarom dan nu wel ..... :F :F :? :? 8)7 8)7

Durf er nu niet meer aan te zitten :+

[ Voor 104% gewijzigd door luigi87 op 21-11-2019 14:57 ]

- leeg -

• francisp
Toen ik nog met een CC2531 werkte moest ik soms ook de stick uit de usb trekken en terug insteken na een restart.

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

francisp schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:35:
Toen ik nog met een CC2531 werkte moest ik soms ook de stick uit de usb trekken en terug insteken na een restart.
Ja helaas is het dan niet 100% werkend na een restart. En dat is wel wat ik wens.

Ga nog even eerst goed testen ermee voor ik alles omzet naar zigbee2mqtt

- leeg -

Verwijderd

Iemand een tip? Na installatie van zigbee 2 mqtt edge op hassio, lijkt alles te werken, maar zodra je verwacht dat het zoekproces start, gebeurd er niets

Edit: ook met de ‘normale’ versie dit probleem. De stick heeft gewerkt op zigbee2mqtt op 1.6.x

Log:

Debug information
-----
-----
{
"data_path": "/share/zigbee2mqtt",
"devices": "devices.yaml",
"groups": "groups.yaml",
"homeassistant": true,
"permit_join": true,
"mqtt": {
"base_topic": "zigbee2mqtt",
"server": "mqtt://192.168.178.151:1883",
"user": "mqtt",
"password": "mqtt"
},
"serial": {
"port": "/dev/ttyACM0"
},
"advanced": {
"pan_id": 6754,
"channel": 11,
"network_key": [
1,
3,
5,
7,
9,
11,
13,
15,
0,
2,
4,
6,
8,
10,
12,
13
],
"availability_blacklist": []
},
"ban": [],
"whitelist": [],
"queue": {},
"socat": {
"enabled": false,
"master": "pty,raw,echo=0,link=/dev/ttyZ2M,mode=777",
"slave": "tcp-listen:8485,keepalive,nodelay,reuseaddr,keepidle=1,keepintvl=1,keepcnt=5",
"restartdelay": 1.0,
"initialdelay": 1.0,
"options": "-d -d",
"log": false
}
}Debug information end
./run.sh: line 24: [Info] Configuration backup found in /share/zigbee2mqtt/.configuration.yaml.bk. Skipping config backup.: No such file or directory
[Info] Socat is DISABLED and not started
2019-11-21T19:56:54: PM2 log: Launching in no daemon mode
2019-11-21T19:56:55: PM2 log: App [npm:0] starting in -fork mode-
2019-11-21T19:56:55: PM2 log: App [npm:0] online
> zigbee2mqtt@1.7.1 start /app
> node index.js
zigbee2mqtt:info 2019-11-21 19:57:17: Logging to directory: '/share/zigbee2mqtt/log/2019-11-21.19-57-14'
zigbee2mqtt:info 2019-11-21 19:57:18: Starting zigbee2mqtt version 1.7.1+dev (commit #ba18c5f773c160b54977908ed241cd40547a2fff)
zigbee2mqtt:info 2019-11-21 19:57:18: Starting zigbee-herdsman...
zigbee2mqtt:info 2019-11-21 19:57:26: zigbee-herdsman started
zigbee2mqtt:info 2019-11-21 19:57:26: Coordinator firmware version: '{"type":"zStack12","meta":{"transportrev":2,"product":0,"majorrel":2,"minorrel":6,"maintrel":3,"revision":20190608}}'
zigbee2mqtt:info 2019-11-21 19:57:26: Currently 0 devices are joined:
zigbee2mqtt:warn 2019-11-21 19:57:26: `permit_join` set to `true` in configuration.yaml.
zigbee2mqtt:warn 2019-11-21 19:57:26: Allowing new devices to join.
zigbee2mqtt:warn 2019-11-21 19:57:26: Set `permit_join` to `false` once you joined all devices.
zigbee2mqtt:info 2019-11-21 19:57:26: Zigbee: allowing new devices to join.
zigbee2mqtt:info 2019-11-21 19:57:26: Connecting to MQTT server at mqtt://192.168.178.151:1883
zigbee2mqtt:info 2019-11-21 19:57:30: Connected to MQTT server
zigbee2mqtt:info 2019-11-21 19:57:31: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/state', payload 'online'
zigbee2mqtt:info 2019-11-21 19:57:31: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config', payload '{"version":"1.7.1+dev","commit":"ba18c5f773c160b54977908ed241cd40547a2fff","coordinator":{"type":"zStack12","meta":{"transportrev":2,"product":0,"majorrel":2,"minorrel":6,"maintrel":3,"revision":20190608}},"log_level":"info","permit_join":true}'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat werkt beter als repeater voor een CC2531: IKEA Tradfi signaalversterker met usb poort of de OSRAM smart plug +?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
tdn135 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:44:
Wat werkt beter als repeater voor een CC2531: IKEA Tradfi signaalversterker met usb poort of de OSRAM smart plug +?
ik kan alleen bevestigen dat de IKEA versterker makkelijk aangemeld werd en dat ik op 1 sensor na (watersensor) met allemaal razendsnelle verbinding heb. Ik kan alleen niet zien welke devices via de USB stick en welke via de versterker lopen. maar goed.
daxy schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:44:
@fabstar81 Klopt het dat je MQTT broker lokaal draait en geen wachtwoord heeft?
Kan je misschien debug logging op je broker aanzetten en kijken of die de berichten wel binnen krijgt?
klopt. lokaal, zonder wachtwoord. als je me kan vertellen waar ik de debug logging op mosquitto kan aanzetten doe ik dat.

van de debug logging van zigbee2mqtt werd ik (nog) niet wijzer.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
Je kan altijd een network map opvragen. (Niet echt accuraat, mijn aqara motion sensor toont hij geen link, al werkt hij wel)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hPQY3QbW/Z2M.png
Pagina: 1 ... 20 ... 68 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mention de ontwikkelaar van Zigbee2mqtt (koenkk) alleen als je heel zeker bent dat niemand anders het antwoord weet, of als je je antwoord niet ergens anders hebt kunnen vinden (zoals in de documentatie)! Op die manier wordt hij niet overspoeld met notificaties. Bedankt namens hem!

Voor bugs en feature requests graag een issue aanmaken op GitHub.