[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 156 Laatste
Acties:
  • 437.608 views

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:26

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-12 23:07
Om op Bitmex of andere exchange met leverage deze spikes tot een goed einde te brengen:
A. geen Stop Limit order(s) plaatsen.
B. wel een fishing limit order plaatsen om die spike mee te pikken.
C. niet meer dan met 10x leverage traden om niet door bijv. Bitmex geliquideerd te worden.

• Borealis
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-02-2021
Sahara schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:30:
Om op Bitmex of andere exchange met leverage deze spikes tot een goed einde te brengen:
A. geen Stop Limit order(s) plaatsen.
B. wel een fishing limit order plaatsen om die spike mee te pikken.
C. niet meer dan met 10x leverage traden om niet door bijv. Bitmex geliquideerd te worden.
mijn liquidatieprijs op bitmex was 3901 en die is, raar maar waar, niet afgegaan.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ggj87 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:22:
[...]

Vannacht was er op Bitfinex om 1.55u voor meer dan 1500BTC aan volume in slechts 5m. Valt me op dat dit soort dingen toch het vaakst op BFX voorkomen. Denk daardoor nog steeds dat zij de richting bepalen ook al hebben zij niet meer het hoogste volume van alle beurzen.
Opzich kan iedere exchange de richting bepalen. Als iemand ergens gaat pumpen of dumpen met een paar 100BTC of meer zal iedere andere exchange direct volgen. Als er op BFX veel actie is dan kan die inderdaad de richting bepalen :)

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:56
Net wat mooie winst kunnen pakken met QTUM, kijken of die nog een keer wil.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Op reddit is iedereen bearish as fuck. Elk bullish comment wordt omlaag gevote _/-\o_
Een plaatje van trump met een bordje HODl bitcoin moon.. en krijgt dikke minnetjes.

Seems good

[ Voor 75% gewijzigd door A87 op 14-03-2019 17:33 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:56
A87 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:32:
Op reddit is iedereen bearish as fuck. Elk bullish comment wordt omlaag gevote _/-\o_
Een plaatje van trump met een bordje HODl bitcoin moon.. en krijgt dikke minnetjes.

Seems good
Over topic?

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:39:
[Afbeelding]

Iedere long of short met grote hefboom is hier geliquideerd. Tot x10 was geen probleem geweest, maar 50x en 100x, die zijn allemaal de sjaak hier.
Klopt, mijn x10 is prima overeind gebleven :) Maar heb hem nu toch maar geclosed, vanaf nu alleen in een short of long als ik met de vingers op de knoppen kan drukken.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

A87 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:32:

Seems good
Link naar b please

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-12 20:16
BTC gaat nog 1 keer een drop maken daarna begint de bullmarket die er ongeveer 2 jaar over doet om weer zijn piek te halen. Dit is 2015 all over again, het is gewoon bizar.

• A87
  • Niet online

A87

cryptocurrency

• A87
  • Niet online

A87

Thaam schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:17:
BTC gaat nog 1 keer een drop maken daarna begint de bullmarket die er ongeveer 2 jaar over doet om weer zijn piek te halen. Dit is 2015 all over again, het is gewoon bizar.
Als je goed kijkt naar bitcoin 10 jaar graph, is het gewoon sideways gekloot vanaf 2014 tm nu.

[ Voor 24% gewijzigd door A87 op 14-03-2019 18:27 ]

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
A87 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:26:
[...]

Als je goed kijkt naar bitcoin 10 jaar graph, is het gewoon sideways gekloot vanaf 2014 tm nu.
McAfee had gelijk en we gaan naar 1 miljoen!

Weg

• A87
  • Niet online

A87

New Yorker schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:33:
[...]

McAfee had gelijk en we gaan naar 1 miljoen!
Volgens mcafee moet de verhouding steeds meer gaan wijken naar hoger rendement . Aangezien we nu al een paar jaar sideways gaan.... Moet toch een keer hard omhoog gaan knallen

[ Voor 9% gewijzigd door A87 op 14-03-2019 18:39 ]

• Malawolar
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-01-2021
[...]

Echt.. waar haal jij je wijsheden toch altijd vandaan. Klopt, van 100 dollar naar 20.000 is enorm sideways. Vooral als je altijd met je hoofd schuin naar het beeld kijkt.

• Rechtzodiegaat
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-01 18:59
Malawolar schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:51:
[...]

Vooral als je altijd met je hoofd schuin naar het beeld kijkt.
_O-

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-12 20:16
[...]

Je vergist je in de chart van Tether denk ik. 8)7

• New Yorker
  • Niet online
[...]

Echt.. waar haal jij je wijsheden toch altijd vandaan. Klopt, van 100 dollar naar 20.000 is enorm sideways. Vooral als je altijd met je hoofd schuin naar het beeld kijkt.
Hij doet zijn avatar eer aan _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Weg

• A87
  • Niet online

A87

[...]

kijkt naar cijfers niet naar verhoudingen

[ Voor 5% gewijzigd door A87 op 14-03-2019 19:50 ]

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T3yO52k.png

Het volume op de cryptovaluta markten vandaag was.

3787 miljoen Tether
424 miljoen USD
335 miljoen andere fiat valuta

Bron: https://coinlib.io/global-crypto-charts

Dit is het verhandelde volume van crypto muntjes vandaag. Tether is een muntje van een van de grootste cryptocurrency exchanges, Bitfinex. Het is een token die boven op Bitcoin draait. Ze geven die Token zelf uit. Kunnen er zoveel van bijmaken als ze willen of vernietigen. Het token system is gewoon een database waar de data opgeslagen word in een apart veldje in een Bitcoin transactie.

80% van de huidige markt bestaat dus uit het handelen tussen deze zelfgemaakte token en Bitcoin. Niet uit de handel tussen fiat en Bitcoin.

Stel dat jij naar de bloemen veilig gaat. Er zijn twee rijen. Eentje is waar mensen met euro's bloemen kopen en verkopen. Een andere rij is waar mensen met tokens van Royal Flora Holland hun bloemen kopen en verkopen.

80% van de handelaren staan in token rij, 20% in de euro rij.

Jij wilt een bloem gaan verkopen, de kopers in de euro rij willen jou er 1 euro voor geven.

Maar de kopers in de token rij willen jou er 10 tokens voor geven!

In welke rij ga jij je bloem verkopen? Royal Flora Holland belooft dat als je klaar bent met handelen zij je voor elke token een euro geven.

Wat je echter niet weet is dat Royal Flora Holland met hun eigen tokens hun eigen bloemen aan het opkopen zijn om zo de prijs van hun bloemen op te drijven.

Er zijn altijd handelaren die tokens en euros met elkaar uitwisselen aan een 1 euro per token koers. Op die manier beïnvloedt de token verkoop ook de de prijs per bloem in de euro rij. De prijs in beide rijen is nu 5 euro of 5 tokens per bloem. Zonder de tokens zouden de euro handelaren er echter maar 1 euro voor geven .En zonder de euro rij 10 tokens.

[ Voor 91% gewijzigd door Kain_niaK op 14-03-2019 20:41 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Malawolar
Kain_niaK schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:00:
[Afbeelding]

Wat denken jullie dat er met de markt van 100 miljard dollar zal gebeuren als er iets met Tether/Bitfinex gebeurd?
Dat er een flinke correctie komt en dat DAI het daarna overneemt.

• Malawolar
Malawolar schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:08:
[...]

Dat er een flinke correctie komt en dat DAI het daarna overneemt.
Of JPMorgan eigenhandig Tether ten val gaat brengen, en daarna zichzelf introduceert als stablecoin.

• PilatuS
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:00:
Wat denken jullie dat er met de markt van 100 miljard dollar zal gebeuren als er iets met Tether/Bitfinex gebeurd?
Ik denk dat ik wel genoeg Tether FUD heb gehoord het afgelopen jaar :P

• Kain_niaK

Kain_niaK

PilatuS schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:23:
[...]

Ik denk dat ik wel genoeg Tether FUD heb gehoord het afgelopen jaar :P
Wacht maar. Je zult wel zien.

Stel dat jij naar de bloemen veilig gaat. Er zijn twee rijen. Eentje is waar mensen met euro's bloemen kopen en verkopen. Een andere rij is waar mensen met tokens van Royal Flora Holland hun bloemen kopen en verkopen.

80% van de handelaren staan in token rij, 20% in de euro rij.

Jij wilt een bloem gaan verkopen, de kopers in de euro rij willen jou er 1 euro voor geven.

Maar de kopers in de token rij willen jou er 10 tokens voor geven!

In welke rij ga jij je bloem verkopen? Royal Flora Holland belooft dat als je klaar bent met handelen zij je voor elke token een euro geven.

Wat je echter niet weet is dat Royal Flora Holland met hun eigen tokens hun eigen bloemen aan het opkopen zijn om zo de prijs van hun bloemen op te drijven.

Er zijn altijd handelaren die tokens en euros met elkaar uitwisselen aan een 1 euro per token koers. Op die manier beïnvloedt de token verkoop ook de de prijs per bloem in de euro rij. De prijs in beide rijen is nu 5 euro of 5 tokens per bloem. Zonder de tokens zouden de euro handelaren er echter maar 1 euro voor geven En zonder de euro rij 10 tokens.

[ Voor 72% gewijzigd door Kain_niaK op 14-03-2019 20:45 ]

• A87
  • Niet online

A87

de ouwe gouwe :D

• PilatuS
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:45:
[...]
Wacht maar. Je zult wel zien.
Tsja, dat hoorde ik een jaar terug ook al. Als alles was gebeurd waarvan mensen hier zeiden: Wacht maar, je zult het wel zien. Dan stond BTC nu op 100 dollar en 100k dollar tegelijk :P

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:48

oNo

Dus, blijf weg uit de bloemenhandel! Stelletje oplichters!

• Kain_niaK

Kain_niaK

oNo schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:52:
[...]

Hey waarom wil er niemand meer 5 euro voor mijn bloemen betalen? Gisteren was dat de prijs nog en vandaag is het nog maar 1 euro? Wat zeg je? Royal Flora hun CEO is gearresteerd voor het kunstmatig opdrijven van de bloemenprijzen op hun eigen veiling en na dat nieuws is de bloemen koers met 80% in elkaar gestort?

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-12 13:22
Waarom is GET zo hard gedaald? Wel op minimaal volume, maar ik dacht dat er een behoorlijke buy-wall stond?

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-12 20:38

raq

oNo schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:52:
[...]

Klinkt als tulpenmanie, hadden ze dan toch gelijk...

De tijd leert of het tij keert

• Malawolar
gabn88 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:18:
Waarom is GET zo hard gedaald? Wel op minimaal volume, maar ik dacht dat er een behoorlijke buy-wall stond?
Jij volgt GET duidelijk niet goed. Er gaat elke dag plus 20 en min 20% van de koers af. gewoon het verschil in het orderboek.

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Haha bijzonder had wel verwacht dat we nog iets van een vervolg zouden zien na die debiele candle omhoog en omlaag. Niks is minder waar, toch weer sideways met érg weinig volume.

When volatiliteit?

• PilatuS
  • Niet online
Zelfs de lowcap alts doen vrijwel niets vandaag. We hebben de laatste tijd flink wat zieke pumps gezien en gisteren en de dag daar voor ook, maar ook dat vandaag niet meer. Al die gepumpte alts zijn nu ook aan het leeglopen, met hier en dan nog even een kleine run omhoog om dan weer verder te zakken. Saai dagje weer.

• twain4me
  • Laatst online: 01:12

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Nu echt moon? Goed nieuws voor Bitcoin.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D1pYHMKW0AEUPGo.png:large

[ Voor 35% gewijzigd door Taro op 14-03-2019 22:45 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Tominatie
  • Niet online
@Taro Die gast die dat twittert maakt geloof 'k een foutje.
"According to https://t.co/xbwouwNI8l data, bitcoin hit its all-time price high of $19,769.90 on December 17, 2017. This is the same day the CME launched its bitcoin futures trading product. Since then, bitcoin has seen its price fall more than 80 percent"
Hier heeft 'ie het over de CME futures die juist als een trein lopen.
"SCOOP - cboe/cfe is not adding new $xbt contracts for trade while it (re)assesses how it plans to continue to offer digital asset derivatives for trading . This is effective this effective March 2019. Last contract listed is xbtm19."
Hier heeft 'ie het over CBOE en dat is weer een andere exchange. Die stopt met de futures (waarschijnlijk) omdat het te slecht loopt op 't moment.

Ze hebben de strijd gewoon verloren van CME.
Die, zoals ik al zei behoorlijk goed lopen: https://go.cmegroup.com/w...32935937d6186e2881780bb10
Bitcoin Futures Trading Highlights
Q1 ADV up 16% from Q4 2018
2019 is off to a strong start for CME Bitcoin Futures (BTC), which surged to a record high on February 29, with 18,338 contracts or 91,690 equivalent bitcoin ($360MM) traded.

With bitcoin prices trending up from December lows, market participants are increasingly looking to BTC to manage their risk.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@Tominatie Daar lijkt het inderdaad op, maar, het lijkt me het beste om dat verschil gewoon te negeren, doen alsof het hetzelfde is (alleen pessimisten kijken naar het verschil tussen CME en CBOE), dit is gewoon erg bullish!

Ik ga all-in (shorts :)).

• Sahara
Taro schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 23:10:
@Tominatie Daar lijkt het inderdaad op, maar, het lijkt me het beste om dat verschil gewoon te negeren, doen alsof het hetzelfde is (alleen pessimisten kijken naar het verschil tussen CME en CBOE), dit is gewoon erg bullish!

Ik ga all-in (shorts :)).
100x short he like a pro :P ehh bedoelde 10x :D

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:21
Taro schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:42:
Nu echt moon? Goed nieuws voor Bitcoin.
[Twitter]
[Twitter]
[Afbeelding]
Serieus dit loop ik al vanaf het begin te verkondigen.. sinds de start van die specifieke futures is de bear ellende begonnen.. Toch hebben meermaals mensen mij voor gek verklaard en stelden dat er geen verband is..
PHPResource
vrijdag 26 januari 2018 23:37

Gaat weer lekker, zucht. Sinds die futures geintroduceerd zijn, hebben we 1x een flinke pump mee gemaakt om vervolgens met een ingekakte bitcoin te zitten.. Whats up met die 12k grens :/

XLM houdt zich overigens wel sterk nu :-)
Toen werd nog stellig beweerd dat futures geen invloed hadden op de koers. If only i'd known..

[ Voor 24% gewijzigd door PHPResource op 15-03-2019 00:23 ]

• PilatuS
  • Niet online
PHPResource schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 00:11:
[...]
Serieus dit loop ik al vanaf het begin te verkondigen.. sinds de start van die specifieke futures is de bear ellende begonnen.. Toch hebben meermaals mensen mij voor gek verklaard en stelden dat er geen verband is..
De bearmarket was er sowieso wel gekomen. Mogelijk heeft dit er inderdaad voor gezorgt dat het toen begon, dat zou zeker kunnen. Wanneer iets een enorme run heeft gedaan is iets omlaag rammen de weg van de minste weerstand. Die gasten die met de futures aan de slag zijn gegaan hebben ook vast wel lopen kloten om er voor te zorgen dat het hun kan op zou vallen. Maar ik denk wel dat die bearmarket er sowieso wel was gekomen, alleen misschien iets later. BTC heeft zo'n dikke run gemaakt dat wat we nu zien wel weer moest gebeuren.

• Tominatie
  • Niet online
ik hou van de berenmarkt,
ik weet nog dat ik het jammer vond dat m'n oog niet eerder was gevallen op Bitcoin. "had ik maar eerder geïnvesteerd", "hoop dat we nog gaan zakken" etc.. dat waren toch wel mijn gedachtes toen, met mij velen.

Nou, ik vond $6xxx een tijd geleden al prachtig en had ook echt verwacht dat dat de bodem al zou zijn, maar een bitcoin voor $3xxx, wow dat had ik echt niet meer verwacht. Héérlijk.

Voel me bijna een early adopter nu. :)

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Tominatie schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 00:32:

Voel me bijna een early adopter nu. :)
Dat ben je ook, laat het woord bijna maar weg. :)

• A87
  • Niet online

A87

Afbeeldingslocatie: https://i.makeagif.com/media/2-22-2018/s75kAT.gif
Afbeeldingslocatie: https://i.makeagif.com/media/2-22-2018/LQbBSE.gif

[ Voor 33% gewijzigd door A87 op 15-03-2019 03:35 ]

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-12 19:47
Even fantaserend over een bullmarket en alles is prachtig en groen en je wil wat uitcashen..
Ik kan me voorstellen dat een bank bij bepaalde gestorte bedragen even onderzoek gaat doen of contact met je opnemen over waar het vandaan komt. En we weten zelf ook niet direct van welke rekening of waar die dan gevestigd is, waar dat geld vanaf wordt gestort naar jou.

Via Google las ik al vlug dat dit "al" vanaf € 15K is? Weet iemand hier iets meer van? Of nog mooier ervaringen van de laatste bullrun waarbij iemand leuk heeft gecasht? :P Zonder in details te hoeven gaan natuurlijk.

• roverdepover
  • Laatst online: 30-11-2024
Interessant onderwerp, ik volg just in case ik het ooit nodig heb

Verwijderd

Gewoon naar je rekening ladderen..
IPV 100k gewoon 2k keer 50dagen. :) :)

Ach en als ze er naar vragen, dan kan je dat toch zeggen?
Het is niet alsof je in wit poeder dealt

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2019 09:05 ]

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Sommige hier kregen een belletje of mailtje van de bank dat er verdachte transacties waren met de vraag waar het vandaan kwam. volgens mij waren die bedragen zelfs onder de 15k.

Kan me herrineren dat het voornamelijk bij de ABN en Rabo bank was, ik zelf heb aanzienlijk hogere bedragen over gemaakt in 2017 en nooit een melding gehad, zowel naar een privé als zakelijke rekeningen van de ING.

Volgens mij had Raptor ook een melding gehad

Er is zelfs een tijd geweest dat je met arbitrage handel goud geld kon verdienen er is zelfs +/- 20 Euro verschil geweest met LTC op gdax, toen maakte ik dagelijks meerdere keren grote bedragen over van bitstamp en kraken en liet het via gdax weer uit betalen.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12 23:16
Klaas25 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:23:
Even fantaserend over een bullmarket en alles is prachtig en groen en je wil wat uitcashen..
Ik kan me voorstellen dat een bank bij bepaalde gestorte bedragen even onderzoek gaat doen of contact met je opnemen over waar het vandaan komt. En we weten zelf ook niet direct van welke rekening of waar die dan gevestigd is, waar dat geld vanaf wordt gestort naar jou.

Via Google las ik al vlug dat dit "al" vanaf € 15K is? Weet iemand hier iets meer van? Of nog mooier ervaringen van de laatste bullrun waarbij iemand leuk heeft gecasht? :P Zonder in details te hoeven gaan natuurlijk.
Ik heb eind vorige bullrun wat gecashed, heb er idd vragen over gekregen van mijn bank.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6C5yuCDAtveqcEdyIAVGidpu/full.png

Die heb ik beantwoord en daarna niks meer gehoord.

Verwijderd

Dit ziet er uit als een enquête van een bank.
Dit ziet er niet uit als een bank die onderzoek doet naar aanleiding MOT regels..

Wat was de tekst die boven deze tekst stond?

• Slux
  • Niet online
Die heb ik hier nog niet voorbij zien komen dat ze vragen of je in crypto zat, het was meer de vraag dat het een onbekend rekening nummer was naar o.a. Duitsland.

• Malawolar

Ik kom het ze graag uitleggen. Maar ik heb eind 2017/begin 2018 al met al zo'n 10k uitgecashed in stapjes van 1000 (Voornamelijk dankzij Verge (Shitcoin though, maar dat wist ik toen nog niet) op zijn low te kopen en na 50x ladderend te verkopen). Daar heb ik geen vragen over gekregen.

Hopen dat het ooit weer zo ver komt. Maar wellicht kun je met een volle BTC binnen vijf jaar wel een huis kopen, dan betaal ik daar mooi mee.

• Morion
  • Laatst online: 24-12 08:39
Heb gewoon braaf op iedere belastingaangifte ingevuld dat ik crypto had en zat altijd met al mijn spaargeld + crypto onder de belastinggrens, dus kan gewoon uitcashen en aangeven dat ik al een tijd in crypto handel? Weinig mis mee lijkt me, denk niet dat de bank het dan mag weigeren?

• Slux
  • Niet online
Morion schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:34:
Heb gewoon braaf op iedere belastingaangifte ingevuld dat ik crypto had en zat altijd met al mijn spaargeld + crypto onder de belastinggrens, dus kan gewoon uitcashen en aangeven dat ik al een tijd in crypto handel? Weinig mis mee lijkt me, denk niet dat de bank het dan mag weigeren?
Belasting heeft niet zoveel met de bank te maken, voor zover ik weet hebben de banken ook niemand geweigerd alleen geblokkeerd en na contact met de bank zijn ze weer gedeblokkeerd.

Puur omdat ze het verdachte transacties vonden naar buitenlandse rekeningen, voor mij een beetje vreemd wat zij konden ook wel zien dat toen de tijd naar exchanges zoals kraken en bitstamp ging.

Aan de andere kant als je per jaar op je privé rekening +/-20k doet en ineens tienduizenden euros per week gaat doen ziet het er ook wel een beetje verdacht uit voor een bank, denk dat ze ook de rekeninghouder in bescherming wouden nemen voor het geval toch niet goed was.

[ Voor 15% gewijzigd door Slux op 15-03-2019 09:45 ]

• Klaas25
Nee het lijkt mij ook niet dat een bank moeilijk mag gaan doen. Het is gewoon eerlijk/slim verdient toch :P
Maar dat zal de bank niet boeien en geen idee hoeveel zin ze hebben je dwars te gaan zitten.

Ik heb lekker gespaard en dus ook wel wat daarvan nu in cryptos zitten gedurende de bearmarket. Ik zie mijn PF gewoon als een 2e spaarrekening. Ik had al wel vragen verwacht ook waarom ik af en toe wat geld naar buitenlandse rekeningen (Bitstamp) stort maar dat zal straks andersom vast komen en ook als het dan opeens x10 is.

Maar ook ik kan netjes aangeven wanneer, hoeveel en wat. En dan betaal ik heel graag me belasting erover het jaar daarop. Hoort erbij en wil geen ellende.

• Klaas25
Slux schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:43:
[...]
Puur omdat ze het verdachte transacties vonden naar buitenlandse rekeningen, voor mij een beetje vreemd wat zij konden ook wel zien dat toen de tijd naar exchanges zoals kraken en bitstamp ging.
Dat dus! Ik neem aan dat het straks hetzelfde rekeningnummer betreft. Of nja geen idee. Bitstamp heeft vast meerdere rekeningen.

[ Voor 7% gewijzigd door Klaas25 op 15-03-2019 09:46 ]

• Malawolar
Banken doen volgens mij alleen extreem lastig tegen exchanges zelf. Omdat ze geen concurrentie willen. Een particulier die een paar ton verdient liggen ze niet wakker van.

• Slux
  • Niet online
Malawolar schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:49:
Banken doen volgens mij alleen extreem lastig tegen exchanges zelf. Omdat ze geen concurrentie willen. Een particulier die een paar ton verdient liggen ze niet wakker van.
Maar daar zijn/waren de particulieren de dupe van, leuk als je in de ochtend denk een x bedrag naar een exchange over te maken zodat je later op de dag kan traden om er vervolgens achter te komen dat je bank je rekening heeft geblokkeerd.

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:48

oNo

Je moet wel degelijk uitleggen waar het geld vandaan komt.

Zo'n anderhalf jaar geleden heb ik wat transacties gedaan vanwege in en verkoop van klassieke auto's (~50k verdeeld over bedragen van <8k) Ik heb daar wel meerdere keren over moeten communiceren met de bank afgelopen najaar.
Wa zal meewegen is dat de ING bank zelf niet onschuldig is en zo zichtbaar bezig is om fraude tegen te gaan. Maar toch.

• Slux
  • Niet online
oNo schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:57:
Je moet wel degelijk uitleggen waar het geld vandaan komt.

Zo'n anderhalf jaar geleden heb ik wat transacties gedaan vanwege in en verkoop van klassieke auto's (~50k verdeeld over bedragen van <8k) Ik heb daar wel meerdere keren over moeten communiceren met de bank afgelopen najaar.
Wa zal meewegen is dat de ING bank zelf niet onschuldig is en zo zichtbaar bezig is om fraude tegen te gaan. Maar toch.
Hier totaal geen last van gehad en dat ging om veel hogere bedragen ook bij de ING.
De bank heeft nooit iets gevraagd aan mij, maar bij andere weer wel en dat ging om kleine bedragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Slux op 15-03-2019 09:59 ]

• Klaas25
Verdorie. Ik zit bij de verkeerde bank :P

Ach misschien is het een idee om als het echt weer eens zover mag zijn en een bullrun is gaande zelf een belletje te plegen naar de bank. Of zou dat dom zijn en moeten ze er zelf maar mee komen?

Ik neem aan dat een transactie gewoon in de lucht blijft "hangen" mocht je rekeningnr. geblokkeerd worden en het netjes gestort word na opheffing blokkering.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Ik heb aanzienlijk hogere bedragen laten uitbetalen via verschillende crypto gerelateerde sites en nooit wat gehoord. :)

• Borealis
weer hetzelfde spelletje als gisteren?
Ineens uit het niets een grote groene kaars.

• Sahara
Borealis schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:38:
weer hetzelfde spelletje als gisteren?
Ineens uit het niets een grote groene kaars.
Ben het wachten samen met mijn short ETH een beetje beu. Maar ik koop m'n short niet terug, waarschijnlijk is deze pump de zoveelste keer dat het een fake out is en het weer omlaag klapt.

• Borealis
Sahara schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:42:
[...]

Ben het wachten samen met mijn short ETH een beetje beu. Maar ik koop m'n short niet terug, waarschijnlijk is deze pump de zoveelste keer dat het een fake out is en het weer omlaag klapt.
Hahaha, hier net hetzelfde. Ik weiger om mijn shorts uit te kopen en hoop dat dit een bulltrap is en straks alles naar beneden dondert.
(wel een beetje egoistisch van mij)

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-12 19:13

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

Gisteren vol in Komodo gestapt op 25720 na het ritje in Stratis en het pakt niet verkeerd uit. Eerste verkooporders alweer gevuld. Was natuurlijk een gokje, maar veelal zie je een tweede spike na zo'n enorme pump (eerste pump van 22000 sats naar 36000 sats, daarna daling tot 25K).

[ Voor 36% gewijzigd door BTC100K2021 op 15-03-2019 10:52 ]

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-12 21:35
Voor het eerst in maanden, kwartalen, era's mijn bitgur-watchlist (van de 8 muntjes in mijn bezit) groen op zowel 3-maanden, maand en 24u performance...

Kan me ook voorstellen dat ze tegenwoordig heel makkelijk anomaly detection toepassen om intern fraude te bestrijden, dan doet de hoogte van het bedrag er niet echt meer aan toe. Wat ze wettelijk verplicht zijn te melden aan de belastingdienst is weer iets anders.

Verwijderd

M'n vriendin zal me wel weer slaag geven vanavond, maar heb even wat bijgekocht met fiat.
Nu alles nog even x3 in waarde dan heb ik mijn inleg terug! >:)

• Sahara
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:11:
M'n vriendin zal me wel weer slaag geven vanavond, maar heb even wat bijgekocht met fiat.
Wat als er binnenkort die laatste megadump komt en er minimaal 40% van afgaat in de komende weken ;)

Verwijderd

Sahara schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:14:
[...]

Wat als er binnenkort die laatste megadump komt en er minimaal 40% van afgaat in de komende weken ;)
Dan koop ik nogmaals een dikke pluk. Dood of de gladiolen!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:11:
Ah dacht al, 24h volume schoot door de 15 mrd. Dat moest Pewpew zijn geweest. :+

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-12 10:09
Over enkele weken is VeChain summit. Waarschijnlijk wordt het aangegrepen om koers op te duwen voor kleine FOMO, wellicht tip voor een ritje :)

• Tominatie
  • Niet online
moon!

Ben benieuwd of het doorzet. Ik ga toch nog even wat fiat sturen naar kraken, wil nog wel wat oppikken voor de hodl

• New Yorker
  • Niet online
Op tijd mijn XLM gedumpt voor btc

Weg

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 22:44
Voor wie het nog niet had meegekregen. Tether heeft zn website weer aangepast en geeft nu aan dat 1 Tether niet direct gebacked is door 1 dollar maar door reserves bestaande uit oa andere assets en leningen aan derden.

https://www.forbes.com/si...dium=ios_app#23552e33451b

• Berry powel
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 27-12 15:10
Alabama_man schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:36:
Voor wie het nog niet had meegekregen. Tether heeft zn website weer aangepast en geeft nu aan dat 1 Tether niet direct gebacked is door 1 dollar maar door reserves bestaande uit oa andere assets en leningen aan derden.

Hahah mocht dat waar zijn van: "leningen aan derden" dan is dat niet echt lekker.

• Tominatie
  • Niet online
Pumpjes gaan steeds verder, dumpjes worden steeds hoger opgevangen. :D

• Klaas25
Casinocoin van -30% naar +130%. Wajoo. Moet het helaas aankijken vanaf werk.. Straks weer op -30% lol.

• Klaas25
Berry powel schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:47:
[...]

Hahah mocht dat waar zijn van: "leningen aan derden" dan is dat niet echt lekker.
Laat Tether maar aan etter gaan! Veel beter voor de space.

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 22:44
Berry powel schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:47:
[...]

Het staat toch echt op hun website.
https://tether.to

• Tominatie
  • Niet online
Klaas25 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:49:
Casinocoin van -30% naar +130%. Wajoo. Moet het helaas aankijken vanaf werk.. Straks weer op -30% lol.
Wow :o

@Verwijderd je kan bijna met pensioen! :+

vanwaar de pump eigk?

• Malawolar
Tominatie schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:50:
[...]

Wow :o

@Verwijderd je kan bijna met pensioen! :+

vanwaar de pump eigk?
Ja massa adoptie! Iedereen maakt gebruik van casinocoin, wat een fenomenaal product. Alle onvolkomendheden in de casino wereld zijn verleden tijd nu.

• Berry powel
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 27-12 15:10
Het gebruiken van uitstaande leningen als onderpand is naar mijn mening erg risicovol. Echter is investeren in crypto's ook niet zonder risico's ;)

Verwijderd

Alabama_man schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:36:

Doet me denken aan het verhaal dat valuta niet langer de waarde in goud vertegenwoordigde.

• Sahara
Ik zit met m'n short onder water... maar als ik een long zou hebben zou ik met zo een harde stijging in een korte periode mij serieus afvragen wanneer de hemel omlaag stort.

• Malawolar
Waar zijn alle mensen met hun 10x leverage short nu? pijnlijk..
Het risico van shorten is nu zoveel groter dan een half jaar geleden. BTC gaat de komende tijd zeker niet onder de 3k komen, een kort onderzoekje onder youtubers, reddit en andere fora leert je dat snel genoeg. Werkelijk waar iedereen roept dat ze vanaf 2.5k/3k er fiat in gaan pompen. Waarom zou je in godsnaam nu je langetermijns kansen tot 10/20/50/100k verschieten door je geld weg zien te verdampen op een eventuele short winst van 33%? (wellicht wat hoger met leverage dan)

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Volgende chain die wordt toegevoegd aan Switcheo is Eos.

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11 11:41
Wat heeft Qtum ineens een bizar hoog volume. Meer dan 2 miljard en dat voor een alt in deze tijd:s

• Sahara
Malawolar schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:12:
Waar zijn alle mensen met hun 10x leverage short nu? pijnlijk..
Het risico van shorten is nu zoveel groter dan een half jaar geleden. BTC gaat de komende tijd zeker niet onder de 3k komen, een kort onderzoekje onder youtubers, reddit en andere fora leert je dat snel genoeg. Werkelijk waar iedereen roept dat ze vanaf 2.5k/3k er fiat in gaan pompen. Waarom zou je in godsnaam nu je langetermijns kansen tot 10/20/50/100k verschieten door je geld weg zien te verdampen op een eventuele short winst van 33%? (wellicht wat hoger met leverage dan)
Hier heb je er één met 10x leverage short. Maar de recente geschiedenis leerde mij wel wanneer de moonboys al kwijlend de koersen zien stijgen en hun lamboo dichterbij zien komen, dat dan de big boys de knop omdraaien en hen allemaal rekt laten gaan. Maar ja heb m'n glazen bol verkocht.. dus ik weet ook niet wat waarschijnlijker is, of ik rekt ga of dat jij rekt gaat.

• Tominatie
  • Niet online
Sahara schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:11:
Ik zit met m'n short onder water... maar als ik een long zou hebben zou ik met zo een harde stijging in een korte periode mij serieus afvragen wanneer de hemel omlaag stort.
Waarom? We kunnen zowaar op een bodem zitten en dan is nu long gaan niet heel gek, lets be honest. Tuurlijk kunnen we ook nog flink zakken maar ik ben wel best een beetje bullish.

Altijd als ik dit bedenk:
Met 2.1 btc zit je in de #10millionclub, dat is dan ook nog een ruimgeschat gezien de verloren bitcoins en de nog niet geminede bitcoins.

Met €7500 ofzo zit je daar al bij! :P

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-12 20:25
Sahara schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:16:
[...]

Hier heb je er één met 10x leverage short. Maar de recente geschiedenis leerde mij wel wanneer de moonboys al kwijlend de koersen zien stijgen en hun lamboo dichterbij zien komen, dat dan de big boys de knop omdraaien en hen allemaal rekt laten gaan. Maar ja heb m'n glazen bol verkocht.. dus ik weet ook niet wat waarschijnlijker is, of ik rekt ga of dat jij rekt gaat.
Of niemand.. zoveel is er niet aan de hand op dit moment.

Zero.

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-12 14:02
Malawolar schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:12:
een kort onderzoekje onder youtubers, reddit en andere fora leert je dat snel genoeg.
Gelukkig heb je goed onderzoek gedaan op de meest belangrijke plekken 8)7

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-12 19:31

sourcecode

Prepare for the next ATH

Laatste poging omhoog en dan.........

Prepare for the next ATH

• Tominatie
  • Niet online
Allemaal beertjes hier. :$
Had ook een tijdje zo'n gevoel, "het komt nooit meer goed" - maar dat is dus die verrekte menselijke psychologie en daar moet je ff doorheen bijten.

Het laatste wat je nu moet doen is verkopen, lijkt mij. Het is juist tijd om (ondanks) je gevoel te accumuleren of de gemiddelde's omlaag te gooien.

IMO, geen financieel advies hehe.

Verwijderd

Malawolar schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:54:
[...]

Ja massa adoptie! Iedereen maakt gebruik van casinocoin, wat een fenomenaal product. Alle onvolkomendheden in de casino wereld zijn verleden tijd nu.
Nee verge helpt de wereld verbeteren
Balk in het oog?
Voorlopig 136%

Op naar de 1000%....25.000%

• Sahara
Tominatie schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:27:
Allemaal beertjes hier. :$
Had ook een tijdje zo'n gevoel, "het komt nooit meer goed" - maar dat is dus die verrekte menselijke psychologie en daar moet je ff doorheen bijten.

Het laatste wat je nu moet doen is verkopen, lijkt mij. Het is juist tijd om (ondanks) je gevoel te accumuleren of de gemiddelde's omlaag te gooien.

IMO, geen financieel advies hehe.
Kijk.. van binnen ben ik long term ook een stier. Maar als velen erover praten dat de 3k wordt gebroken en dat er pas tijdens paniek de bear market eindigt, dan is het voor mij en een hele hoop anderen niet de juiste keus om nu al BTC te kopen en te gaan hodlen. Ik kan mijn fiat maar 1 keer uitgeven en dat doe ik liever wanneer ik voor dat geld 2 BTC kan kopen, dan eentje. En zolang velen met mij zo denken.. zal die bull run wel uitblijven totdat we ruim onder de 3k zijn geweest. Reken maar dat de banken op Wallstreet pas op het laagste puntje gaan kopen.. en dat is nu nog niet.

• Malawolar
Mirved schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:22:
[...]

Gelukkig heb je goed onderzoek gedaan op de meest belangrijke plekken 8)7
Marktsentiment kun je alleen maar filteren door alle reacties op een hoop te gooien en daar zelf een conclusie uit te trekken ja. 90% van iedereen die iets met crypto doet is daar te vinden. Dan neem ik uiteraard wel de serieuzere Youtubers met gefundeerde filmpjes en reacties in fora van mensen die iets zonder spelfouten kunnen typen en feiten naar voren brengen.

Als van die 90% ook weer 90% roept dat ze alles onder de 3k opkopen (waaronder ik) met geld wat nu in stablecoins zit en/of fiat, dan vind ik dat een hele goede indicator voor het feit dat het heel lastig gaat worden om onder de 3k te komen, en er zelfs waarschijnlijk op dat punt een mega bounce komt, waardoor je met je short sowieso te laat bent. Het risico tussen 4k en 3k, van 33% naar beneden wil ik dan best lopen door alles daartussen rustig te accumuleren.

Het verschil tussen een BTC op 3.5k en 5k kopen is in ieder geval wel aardig heftig als 1 BTC ooit 50 of misschien wel 100k is. Daarin vind ik het zonde om nu te gaan lopen shorten met de kans dat je een groot deel daarvan nu kwijt kan raken.

• Klaas25
Dat gemiddelde omlaag heb je allang de grootste klappen mee moeten maken. Of je dan nu ADA koopt op 5 centen of wachten tot 4. Ja het is maar liefst 20% maar het kan ook vanaf hier niet meer lager gaan. Beide gedachten killen me maar de "mogelijkheid van missen als" killt me het meest dus HODL. En als het straks weer een dollar is maakt het toch niet uit of je het op 4 of 5 centen hebt gekocht.

DCA moet je doen als je ADA op 20 centen (en natuurlijk veel hoger) hebt gekocht en niet verkoopt tot aan feit dat 2 maanden terug ofzo nog maar 2,5 centen was. Dan doe je pas DCA.

[ Voor 19% gewijzigd door Klaas25 op 15-03-2019 13:39 ]

• Tominatie
  • Niet online
Sahara schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:34:
[...]

Kijk.. van binnen ben ik long term ook een stier. Maar als velen erover praten dat de 3k wordt gebroken en dat er pas tijdens paniek de bear market eindigt, dan is het voor mij en een hele hoop anderen niet de juiste keus om nu al BTC te kopen en te gaan hodlen. Ik kan mijn fiat maar 1 keer uitgeven en dat doe ik liever wanneer ik voor dat geld 2 BTC kan kopen, dan eentje. En zolang velen met mij zo denken.. zal die bull run wel uitblijven totdat we ruim onder de 3k zijn geweest. Reken maar dat de banken op Wallstreet pas op het laagste puntje gaan kopen.. en dat is nu nog niet.
Da's waar. Achja, we zien het wel; ik denk zelf persoonlijk alleen aan bitcoin kopen en zeker niet aan verkopen in deze range.

Als we nog lager gaan dan nu, is dat ook prima natuurlijk, dan gaat het accumuleren van bitcoin alleen maar sneller.

• Malawolar
Klaas25 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:37:
Dat gemiddelde omlaag heb je allang de grootste klappen mee moeten maken. Of je dan nu ADA koopt op 5 centen of wachten tot 4. Ja het is maar liefst 20% maar het kan ook vanaf hier niet meer lager gaan. Beide gedachten killen me maar het "mogelijkheid van missen als" killt me het meest dus HODL. En als het straks weer een dollar is maakt het toch niet uit of je het op 4 of 5 centen hebt gekocht.
Dat maakt dus best veel uit. Je kan nu met 100 dollar 2000 ADA op 5 cent kopen (dus zometeen 2000 dollar), of je kan er 2500 van kopen op 4 cent (dus zometeen 2500 dollar). Verschil van 5x je originele inleg. Het is een utopie dat je exact de bodem kan voorspellen, daarom is accumuleren in mijn ogen de slimste manier (als je naar eigen idee ongeveer op de bodem zit).

• Malawolar
Malawolar schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:40:
[...]

Dat maakt dus best veel uit. Je kan nu met 100 dollar 2000 ADA op 5 cent kopen (dus zometeen 2000 dollar), of je kan er 2500 van kopen op 4 cent (dus zometeen 2500 dollar). Verschil van 5x je originele inleg. Het is een utopie dat je exact de bodem kan voorspellen, daarom is accumuleren in mijn ogen de slimste manier (als je naar eigen idee ongeveer op de bodem zit).
Shorten in een accumulatiefase is overigens een beetje hetzelfde als kopen tijdens een ATH. Gewoon niet heel erg verstandig en precies waar de overgrote meerderheid van investeerders de boot mee in gaat.
Pagina: 1 ... 70 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!