[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 156 Laatste
Acties:
  • 437.607 views

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-12 20:25
Mochten we ooit het geluk hebben dat we weer richting ath gaan dan heb ik toch een mooi portfolio :9~

Maar goed.. eerst maar eens een keertje echt structureel omhoog aub.

Zero.

• Malawolar
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-01-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:29:
[...]

Nee verge helpt de wereld verbeteren
Balk in het oog?
Voorlopig 136%

Op naar de 1000%....25.000%
Verge? wat heb ik daar mee te maken? als je refereert naar m'n vorige post raad ik je aan wat beter te lezen. Daar staat duidelijk dat ik het verkocht heb en dat ik het een shitcoin vind.

Verkoop het nou maar, want morgen staat het weer op - 60%.

Verwijderd

Malawolar schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:47:
[...]

Verge? wat heb ik daar mee te maken? als je refereert naar m'n vorige post raad ik je aan wat beter te lezen. Daar staat duidelijk dat ik het verkocht heb en dat ik het een shitcoin vind.

Verkoop het nou maar, want morgen staat het weer op - 60%.
Als je iets verkocht heb, dan lijkt mij het dat je het ook ooit gekocht heb
En shit of niet,het was uit winst oogmerk en das prima
Maar zeik dan niet over andere coins

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
wat is long/short eigenlijk wat wordt daarmee bedoeld en dan niet de letterlijke vertaling

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

atvokado schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:59:
wat is long/short eigenlijk wat wordt daarmee bedoeld en dan niet de letterlijke vertaling
Long is HODL, short is crypto lenen tegen rente in de hoop dat de koers omlaag gaat. Achter de schermen wordt de crypto op het moment van lenen verkocht en later tegen een lagere koers weer teruggekocht en teruggegeven. Het geld dat overblijft is de winst.

Als de koers onverhoopt omhoog gaat, dan worden de crypto automatisch weer gekocht en teruggegeven wanneer de waarde van de verschuldigde crypto je saldo neigt te overstijgen. Dan heb je dus verlies.

Shorten is dus "betting on zero". De term komt van de beurs. Daarom heeft Elon Musk zo'n hekel aan shorters omdat ze met z'n allen hopen/verwachten/manipuleren dat de waarde van Tesla omlaag gaat.

Bij crypto maken zogenaamde whales vaak een "bart" en voordat ze dumpen sluiten ze short posities. Dit is winstgevend omdat de amateurs van de cryptowereld er keer op keer op keer intrappen en gewoon bij blijven kopen. Zo'n constructie is op de beurs illegaal. Voor crypto zijn er geen regels.

[ Voor 43% gewijzigd door Sando op 15-03-2019 14:19 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:05
atvokado schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:59:
Omdat men tegenwoordig liever video's heeft dan lezen:

[ Voor 9% gewijzigd door LED-Maniak op 15-03-2019 14:08 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-12 11:42
In plaats van een short positie in te nemen, kun je dan toch veel beter een deel van je assets verkopen voor een stable coin of mis ik iets?

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Sando schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:16:
Heeft iemand nog de Monaco (MCO) van de ICO van 2 jaar geleden? Ze wilden een betaalkaart gaan uitbrengen voor crypto. Ik heb ze toen gedumpt voor $8. Leuke winst, maar tot mijn afgrijzen kwam daarna opnieuw een pump tot $14.

Toen MCO eind vorig jaar onder de $2 is gezakt heb ik ze teruggekocht, en heb inmiddels een kaart gereserveerd. Ik heb genoeg vertrouwen in het project dat ik een gokje durf te wagen.

Als je ook een Monaco/Crypto.com kaart wil nemen dan heb ik nog een paar invites over met een signup bonus.
Inmiddels staan ze boven de $3. *O*
En ze hebben een nieuwe actie dat je met kaart en met ongoing stake je de kosten van Spotify en Netflix terugkrijgt. Ik ben benieuwd hoe houdbaar dat is, maar tot nu toe lijken ze een van de serieuzere spelers te zijn.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
PHPResource schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:27:
In plaats van een short positie in te nemen, kun je dan toch veel beter een deel van je assets verkopen voor een stable coin of mis ik iets?
Met shorten kan je geld verdienen bij een daling, als je naar een stablecoin stapt is dat niet het geval (alhoewel je dan wel meer BTC kan terugkopen). :Y

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

PHPResource schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:27:
Je mist het gegeven dat de derde partij de assets terug "koopt" tegen het oude hoge tarief.

Heb je 100 euro aan assets die je verkoopt, dan heb je nog steeds 100 euro. Als de koers halveert, je koopt de assets terug, en de koers verdubbelt, dan heb je 200 euro.

Heb je 100 euro short en de koers halveert, dan heb je 200 euro. Koop je vervolgens assets en de koers verdubbelt, dan heb je 400 euro.

Short is risicovol maar als je denkt zeker van je zaak te zijn dan is het de snelste manier om rijk te worden. Je kan in theorie in een uur je inleg verdubbelen. Maar 100% zeker ben je alleen als je voorkennis hebt, bijvoorbeeld als je zelf of met een grote groep een "bart" veroorzaakt.

[ Voor 32% gewijzigd door Sando op 15-03-2019 14:37 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• PHPResource
Oké dus shorters hebben sneller meer fiat bij mekaar gegaard. Wil je meer coins voor je geld kun je beter stable coins op zoeken?

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

PHPResource schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:38:
Oké dus shorters hebben sneller meer fiat bij mekaar gegaard. Wil je meer coins voor je geld kun je beter stable coins op zoeken?
Ik snap de vraag niet helemaal. Stable coins zijn stabiel, vaak gekoppeld aan fiat, en daarom niet interessant. Ze functioneren eigenlijk als proxy voor fiat. Als je niet de intentie hebt om te gaan speculeren dan kan je je fiat ook gewoon op je bank houden.

Stable coin is zowel een term als semantiek. Wellicht daarom dat je iets anders bedoelt dan ik denk. Omdat je het in het Engels schrijft ging ik uit van de term, en niet de letterlijke betekenis.

[ Voor 16% gewijzigd door Sando op 15-03-2019 14:44 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• PHPResource
Sando schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:42:
[...]

Ik snap de vraag niet helemaal. Stable coins zijn stabiel, vaak gekoppeld aan fiat, en daarom niet interessant. Ze functioneren eigenlijk als proxy voor fiat. Als je niet de intentie hebt om te gaan speculeren dan kan je je fiat ook gewoon op je bank houden.

Stable coin is zowel een term als semantiek. Wellicht daarom dat je iets anders bedoelt dan ik denk. Omdat je het in het Engels schrijft ging ik uit van de term, en niet de letterlijke betekenis.
Het was voor mij ietwat onduidelijk wat het verschil is tussen short gaan, of gewoonweg verkopen voor de huidige koers en dan goedkoper terug inkopen. Naar ik nu begrijp is dat shorters direct geld krijgen voor een succesvolle short, daar waar mensen die in stable zijn gaan zitten en wachten op de daling, slechts meer coins kunnen kopen, maar niet meer fiat waarde hebben verkregen.

• Tominatie
  • Niet online
PHPResource schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:47:
[...]

Het was voor mij ietwat onduidelijk wat het verschil is tussen short gaan, of gewoonweg verkopen voor de huidige koers en dan goedkoper terug inkopen. Naar ik nu begrijp is dat shorters direct geld krijgen voor een succesvolle short, daar waar mensen die in stable zijn gaan zitten en wachten op de daling, slechts meer coins kunnen kopen, maar niet meer fiat waarde hebben verkregen.
Ja, shorters hebben het dus beide. Gaat de koers omlaag hebben ze niet alleen meer BTC maar ook meer €.

Met shorten is er dus een mogelijkheid om niet alleen te verdienen op een stijgende koers, dit heeft vaak een drukkend effect op de markt helaas. :X

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Sando schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:33:
Heb je 100 euro short en de koers halveert, dan heb je 200 euro.
Nee, 150 euro.

Je leent 100 euro aan BTC, die verkoop je, dan heb je 100 euro en een schuld van X BTC. De koers halveert, dan kun je die X BTC dus terugkopen voor 50 euro en teruggeven. De schuld is nu vereffend en jij hebt 50 euro (de rest van die 100) verdiend.

Met shorten kun je maximaal je inzet erbij winnen, en dat is als de koers naar 0 gaat. Je verliest alles bij een verdubbeling, en je kan dik in de schulden komen als hij nog hoger gaat (als er te laat wordt geliquideerd en/of er is teveel slippage). Bij long heb je dat risico niet, je kan hooguit je inzet kwijtraken, en dat is als hij naar 0 gaat. Maar je kan wel makkelijk een factor x verdienen als hij over de top gaat.

Dit alles natuurlijk bij 1x leverage.

[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 15-03-2019 15:01 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Pelox
Met dank aan Bitconnect: Christchurch Terrorist Invested and Profited from Crypto Scam Bitconnect

[ Voor 28% gewijzigd door Pelox op 15-03-2019 15:08 ]

Zero.

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Ja en hij reed een ford/vw/tesla whatever en kocht boodschappen bij..gaat nergens meer over. Feit het is een ***. Al het andere is bijzaak. Zoeken naar excuses.

• Pelox
Danster schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:13:
[...]

Ja en hij reed een ford/vw/tesla whatever en kocht boodschappen bij..gaat nergens meer over. Feit het is een ***. Al het andere is bijzaak. Zoeken naar excuses.
eens, maar het is toch een opvallend bericht en iets wat best in past in deze thread lijkt me.

Zero.

• Danster
Pelox schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:15:
[...]

eens, maar het is toch een opvallend bericht en iets wat best in past in deze thread lijkt me.
Oh past ook wel en val je niet aan maar het is zoeken. Als hij wat had gewonnen met een kraslot zou dat ook relevant zijn voor zijn idiote actie?

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 22:44
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:06:
[...]

Doet me denken aan het verhaal dat valuta niet langer de waarde in goud vertegenwoordigde.
Het is letterlijk fractioneel bankieren wat Tether hier doet. In het licht van hoe populair de oostelijkste school van economie is in de cryptowereld vind ik heel de gang van zaken daarmee ook hoogst ironisch.

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Theter was toch al lang en breed duidelijk. Opeens groot nieuws Dat t niet backed is met 1 dollar.

• Alabama_man
DeeSung schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:31:
Theter was toch al lang en breed duidelijk. Opeens groot nieuws Dat t niet backed is met 1 dollar.
Er zit een verschil tussen conclusies die wij trekken uit geruchten en analyses en een statement van een bedrijf dat een product aanbied.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CRYPTO CONNECTION

“I worked for a short time before making some money investing in BitConnect, then used the money from the investment to travel.”
Jahoor, de connectie leggen tussen deze aanslag en crypto. :') Ze kunnen het weer niet laten. Riooljournalistiek.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Dit soort dingen gebeuren meestal alleen op kraken, dacht ik zet een koop order op 69 Euro *O*
Laat ook meteen het risico zien van een stop loss

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6orR0kRrkeAsptPl6JKy6o9X/full.jpg

• DeeSung
  • Niet online
Alabama_man schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:43:
[...]

Er zit een verschil tussen conclusies die wij trekken uit geruchten en analyses en een statement van een bedrijf dat een product aanbied.
De conclusies die er waren waren gewoon duidelijk.

• Alabama_man
Maar konden geen rechten aan worden ontleent

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Malawolar schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:12:
Waar zijn alle mensen met hun 10x leverage short nu? pijnlijk..
Op hun werk, zonder short :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Malawolar schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:12:
BTC gaat de komende tijd zeker niet onder de 3k komen, een kort onderzoekje onder youtubers, reddit en andere fora leert je dat snel genoeg. Werkelijk waar iedereen roept dat ze vanaf 2.5k/3k er fiat in gaan pompen.
Mogelijk heb je gelijk hoor, maar op 6k werd dat ook gezegt. Toen zei iedereen dat ze op 3k gingen kopen waarbij er mensen zeiden op 6k dat we die 3k nooit zouden zien. Vergeet ook niet dat er genoeg mensen juist op de bodem verkopen omdat ze bang zijn dat het verder gaat zakken. Na heel veel rood stapt niet iedereen zomaar even in. BTC hoeft inderdaad niet onder de 3k te komen, helemaal mee eens, maar zeggen dat het zeker is ?

• Malawolar
PilatuS schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:03:
[...]

Mogelijk heb je gelijk hoor, maar op 6k werd dat ook gezegt. Toen zei iedereen dat ze op 3k gingen kopen waarbij er mensen zeiden op 6k dat we die 3k nooit zouden zien. Vergeet ook niet dat er genoeg mensen juist op de bodem verkopen omdat ze bang zijn dat het verder gaat zakken. Na heel veel rood stapt niet iedereen zomaar even in. BTC hoeft inderdaad niet onder de 3k te komen, helemaal mee eens, maar zeggen dat het zeker is ?
De komende tijd bedoelde ik mee, tussen nu en drie maanden. En het verschil tussen 6k en 3k is veelal psychologisch. De meeste mensen willen een volledige BTC hebben, die heb je bij 3k in dollars voor 2700 euro, of 5400 euro bij 6k in dollars, dat is voor de meeste enigszins vermogende particulieren nogal een verschil. Wellicht zal het heel even onder de 3k spiken (2800/2900). Maar daaronder zie ik het de komende tijd gewoon echt niet komen. Daarbij komt dat de 6k drop exact op de dag was dat het BSV/BSCH gedonder bekend werd en zie ik zo gauw niet iets gebeuren wat de BTC community weer op z'n kop zet. Het negatieve deel uit de community is daar grotendeels wel verdwenen.

Daarentegen zijn er een shitload aan argumenten waarom BTC wel up kan gaan. De halvening, het groeiende aantal transacties, een vasthoudend hoog volume, een exact patroon van 2014, mogelijke goedkeuring ETF, BAKKT, alle uitgeschudde weakhands van de 2017 bullmarkt, het opkomende lightning network. Alle FUD is nu al wel de revue gepasseerd en het doet de koers niet tot nauwelijks iets (bijv. de exchange uit Canada, het geauwehoer met tether van vandaag, Noord Korea die voor 500 miljoen aan crypto steelt).

Nou kan ik geen twee jaar in de toekomst kijken, maar ver onder de 3k binnen drie maanden, die kans acht ik vrijwel 0. Shorten in plaats van inslaan vind ik daarom ook geen slimme move, maar hé ieder zijn ding (als je echt denkt de bodem te kunnen voorspellen en je short tot daar laat lopen en dan wel in gaan slaan).

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-12 19:47
Shorten zou verboden moeten worden. En niet alleen omdat ik er geen drol van snap. :P
Maargoed leuk dat we niet meer zo spreken van weekend dipjes. Al was het nog niet zo lang geleden dat op een zondag alle weekendstijgingen deed verdampen.

• PilatuS
  • Niet online
Malawolar schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:16:
[...]
Wellicht zal het heel even onder de 3k spiken (2800/2900). Maar daaronder zie ik het de komende tijd gewoon echt niet komen.
Voor het grootste deel mee eens met wat je zegt hoor, alleen op deze wou ik toch nog even reageren :)

Vergeet niet de spelletjes die gespeelt worden met crypto. Stel we doen 3k en mensen gaan daar inslaan waardoor het niet verder zakt. Er hoeft maar één whale te zijn die daar even gaat kloten en er kunnen gekke dingen gebeuren. Dump rond de 3k even voor een paar miljoen aan BTC terwijl je ook wat shorts hebt openstaan. Dan ram je koers even 250 dollar omlaag waardoor ook gelijk bakken met stop losses afgaan van de mensen die net hebben gekocht op 3k. Dat geeft dan weer een domino effect waarbij mensen ook gaan twijfelen of 2k niet misschien mogelijk is en de koers gaat zo even naar 2.3k waar de whales in de weg omlaag alles even lekker opkopen. Kijk eens naar de spike van gisteren, laat staan als je dat op een dubbele bodem doet. Er worden gewoon hele lelijke spelletjes gespeelt waardoor alles mogelijk is.

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-12 19:31

sourcecode

Prepare for the next ATH

Malawolar schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:42:
[...]

Shorten in een accumulatiefase is overigens een beetje hetzelfde als kopen tijdens een ATH. Gewoon niet heel erg verstandig en precies waar de overgrote meerderheid van investeerders de boot mee in gaat.
is de accumulatiefase ook rond de 3K ?

Prepare for the next ATH

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-12 14:02
Malawolar schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:34:
[...]

Marktsentiment kun je alleen maar filteren door alle reacties op een hoop te gooien en daar zelf een conclusie uit te trekken ja. 90% van iedereen die iets met crypto doet is daar te vinden. Dan neem ik uiteraard wel de serieuzere Youtubers met gefundeerde filmpjes en reacties in fora van mensen die iets zonder spelfouten kunnen typen en feiten naar voren brengen.

Als van die 90% ook weer 90% roept dat ze alles onder de 3k opkopen (waaronder ik) met geld wat nu in stablecoins zit en/of fiat, dan vind ik dat een hele goede indicator voor het feit dat het heel lastig gaat worden om onder de 3k te komen, en er zelfs waarschijnlijk op dat punt een mega bounce komt, waardoor je met je short sowieso te laat bent. Het risico tussen 4k en 3k, van 33% naar beneden wil ik dan best lopen door alles daartussen rustig te accumuleren.

Het verschil tussen een BTC op 3.5k en 5k kopen is in ieder geval wel aardig heftig als 1 BTC ooit 50 of misschien wel 100k is. Daarin vind ik het zonde om nu te gaan lopen shorten met de kans dat je een groot deel daarvan nu kwijt kan raken.
Niemand weet wat crypto gaat doen. Iedereen roept maar wat op basis van onderbuik gevoelens. Als youtubers of wie dan ook wisten wat er ging gebeuren hielden ze het voor zichzelf en zaten ze op een jacht nu in de caribean. De grote bewegingen in crypto worden niet gemaakt door een paar mensen op fora, reddit en youtube. Die worden door whales, wallstreet en hacks veroorzaakt. Geen van die 3 zijn actief op de plekken die jij noemt. In navolging van een periode van groei of daling heb je de grote massa die echt prijs wisselingen veroorzaken op basis van mainstream media.

[ Voor 4% gewijzigd door Mirved op 15-03-2019 16:52 ]

• PilatuS
  • Niet online
Mirved schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:51:
[...]
De grote bewegingen in crypto worden niet gemaakt door een paar mensen op fora, reddit en youtube. Die worden door whales, wallstreet en hacks veroorzaakt. Geen van die 3 zijn actief op de plekken die jij noemt.
Vergeet niet dat alle kleine spelers samen ook enorme inlvoed hebben. Daarom zie je ook enorme runs omhoog of omlaag. Dat komt niet alleen door whales maar door alle kleine orders die samen ook voor enorme bewegingen zorgen. Als de boel omhoog gaat wordt er als een idioot gekocht door alle kleine visjes en als het omlaag gaat wordt er als een idioot verkocht. Alle kleine 0.1BTC tot 10BTC orders samen hebben een gigantische invloed. Tuurlijk spelen whales spelletjes en heeft goed nieuws of slecht nieuws invloed. Alleen alle kleine spelers samen zijn ook whales.

• DeeSung
  • Niet online
Ik heb nog wat leesvoer over finality gevonden en waarom dat belangrijk is.

https://medium.com/coinmo...-pow-and-pos-35915a37c682

Neo bereikt finality nu in 15 sec.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

lekker even een biertje Amigo blikje

[ Voor 23% gewijzigd door A87 op 15-03-2019 17:50 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• twain4me
  • Laatst online: 01:12

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Danster schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:17:
[...]

Oh past ook wel en val je niet aan maar het is zoeken. Als hij wat had gewonnen met een kraslot zou dat ook relevant zijn voor zijn idiote actie?
Dat is echt altijd zo, politiek is serieus bezig geweest om CS te verbieden omdat een stel van die mafkezen die scholen overhoop schieten het zou aanzetten tot hun daad en hen zou hebben geleerd op het hoofd te schieten. Het had er uiteraard niets mee te maken dat een 16 jarige met issues wapens kan kopen alsof het een ijsje is.
Altijd een escape zoeken om de zwartepiet toe te spelen, zo blijft het falen van je eigen systeem (beleid) buiten de kijker.

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-12 09:52
Is nu het moment om in te stappen in de bitcoin? Heb zo n voorgevoel dat dit het moment.

• Keesdegrote
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-11-2023
mark777 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:15:
Is nu het moment om in te stappen in de bitcoin? Heb zo n voorgevoel dat dit het moment.
Doe maar niet, want dan dropt ie waarschijnlijk weer :P

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
mark777 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:15:
Altijd aan jezelf, nooit aan anderen vragen. Je eigen plan trekken.

Ik zit in ieder geval all-in, incl. stop losses met een enorm verschil tussen limit en stop. Dan kan je weinig gebeuren, behalve een klein verlies.

Edit: Nice, had ik niet gezien, maar, ik heb gisteren een stapel BCHABC gekocht en die staan nu per stuk 13 Dollar hoger :D

[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 15-03-2019 18:28 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-12 19:31

sourcecode

Prepare for the next ATH

zijn de meeste nu weer bulish?
omdat we in de 3900 zitten ?.........

Prepare for the next ATH

• LED-Maniak
Over een uur of 8 zit BTC met deze rate tegen een dalende trendlijn die al een paar keer gereject is. We zullen dan wel zien waar we staan. :)

Gaan we omlaag dan is het weer paniek met al die longs die open staan..

[ Voor 20% gewijzigd door LED-Maniak op 15-03-2019 18:34 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Tominatie
  • Niet online
Kraken is tegenwoordig ook snel met deposits. Vanochtend net voor 12 uur 's middags weer wat euro's er naar toe gestuurd en om 17:00 al op m'n account zie ik. Netjes hoor! In het verleden moest ik meerdere dagen wachten.

Ik ga weer ff wat bijkopen iedergeval.

[ Voor 18% gewijzigd door Tominatie op 15-03-2019 23:45 ]

• Malawolar
@Verwijderd

Told ya..

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Waar zitten we ook alweer op dit moment?
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D1Byo2EXQAUaeSg.jpg:large

• twain4me
  • Laatst online: 01:12

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
disbelief, morgen moon

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 15-03-2019 20:03 ]

• Tominatie
  • Niet online
Ben benieuwd of we vandaag nog overtuigend de 3.9k kunnen passeren. Op bitmex/kraken/coinbase/bitstamp etc. zweven we echt al heel lang rond die 3.9k.

#roadto4k

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-12 14:05
Het voelt op dit moment voor mij echt aan alsof we of nog lang rond deze koers blijven hangen of lekker gaan stijgen. Een daling zou me op dit moment best wel verbazen. Kan alleen niet goed uitleggen waarom ik dit denk. Wel heb ik afgelopen week op mijn alts meer winst gemaakt dan in lange tijd (maanden).

Sta nu nog op -30% sinds 4 mei 2018, dat was de datum dat mijn portfolio het hoogst was. (Daarbij ga ik er wel vanuit dat wat ik op Cryptopia heb staan allemaal terugkomt zodra ze weer echt live gaan.) Ik heb een deel verkocht intussen, de koers moet naar $6500 om weer terug te zijn op die koers van toen. En het zou me eigenlijk helemaal niet meer zoveel verbazen als dat binnenkort gewoon ineens het geval is (we zijn ook heel plotseling van 6000 naar 3000 gegaan, dan kan andersom ook....).

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Heb inmiddels de winst van vandaag maar gepakt, zit weer in fiat en heb een stop limit buy order op Bitcoin klaar staan.

Kirby analyseert de enorme Bitcoin wick van gisteren, eind februari was ongeveer een zelfde move zichtbaar, om daarna na een tijdje sideways weer te dalen. Er hoeft natuurlijk geen verband te zijn, maar we moeten uiteindelijk natuurlijk wel alles kunnen verklaren he :)
[YouTube: Bitcoin BOTS PREPARE FOR RUN?! - LIVE Crypto Market Trading Analysis & BTC Cryptocurrency Price News].

[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 15-03-2019 20:16 ]

• Danster
Was, ben en blijf bullish maar ben ook een optimist. Mijn alts doen het prima en de zakjes zijn ondertussen aardige hoeveelheden aan het worden. Het is een long portfolio dus maak me niet druk om een drop. Ath's komen wel weer. :)

• Tominatie
  • Niet online
Komt wel idd, hoop dat we hier nog heel 2019 blijven. Kan ik toch elke maand 0.1 BTC kopen. _/-\o_

Hoe gaat het trouwens met Bakkt? :')
Uitstel op uitstel op uitstel en nu hoor ik er al tijden niks over.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@Tominatie Je had toch juist een gedeelte gecashed om het los te kunnen laten? Nu ben je weer aan het inkopen? :)

• Tominatie
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:20:
@Tominatie Je had toch juist een gedeelte gecashed om het los te kunnen laten? Nu ben je weer aan het inkopen? :)
Yep, ik kan het niet laten. De innerlijke bull is te sterk.

• Danster
Tominatie schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:22:
[...]

Yep, ik kan het niet laten. De innerlijke bull is te sterk.
Niks mis mee..afgelopen maand is mijn portfolio 1btc gestegen door alle alt bewegingen :).

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@Tominatie Heel herkenbaar!

Een tijdje geleden heb ik nagenoeg alles opgenomen, om daarna gaandeweg weer bij te storten en weer in de "val te trappen", al vind ik het eigenlijk niet erg en is het een leuke hobby, zolang je er 's nachts maar niet van wakker ligt omdat je onzeker bent over of je die nacht veel geld gaat verliezen.

Zojuist ook weer fiat bijgestort, omdat ik de hoeveelheid Bitcoin die nu op BitMEX staat mis om mee te traden. Daarnaast dacht ik er ineens aan dat ik nog >2500 BPT tokens op blockport heb staan, en ondertussen heb ik er dus alweer een groter bedrag inzitten dan toen ik een aantal maanden geleden een stapje terug wilde doen...

Afijn, er zijn ergere hobby's en met een beetje geluk pakt het goed uit.

• Tominatie
  • Niet online
Danster schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:25:
[...]

Niks mis mee..afgelopen maand is mijn portfolio 1btc gestegen door alle alt bewegingen :).
Netjes man! <3

Ik heb nu ook een hoeveelheid bitcoin waar ik eind 2017 van kon dromen.
Toen was 1 BTC al een hele prestatie zeg maar. :P

Qua alts heb ik eigenlijk niks, ben in die zin echt een bitcoin maximalist geworden. In Bitcoin heb ik echt lange termijn vertrouwen als decentrale currency. Top idee, top uitvinding. Een prachtig iets, wat je moet koesteren. Ik sta er zelfs zo in dat ik eerder BTC zou holden dan grote hoeveelheden fiat. Kijk naar die mensen in Venezuela bijvoorbeeld, hun gespaarde centen zijn in 1 klap niks meer waard.

Al heb ik natuurlijk wel mijn twijfels over de problemen in de toekomst als de block rewards 0 gaan zijn. Dan hebben miners alleen inkomsten uit fee's en dan is het voor hun niet meer rendabel om het netwerk te onderhouden. Maar dat zijn niet mijn zorgen aangezien ik dan al overleden ben.

Ben wel benieuwd hoe de tech zich verder gaat ontwikkelen en in hoeverre Bitcoin echt DE internet currency gaat worden.

• Tominatie
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:30:
@Tominatie Heel herkenbaar!

Een tijdje geleden heb ik nagenoeg alles opgenomen, om daarna gaandeweg weer bij te storten en weer in de "val te trappen", al vind ik het eigenlijk niet erg en is het een leuke hobby, zolang je er 's nachts maar niet van wakker ligt omdat je onzeker bent over of je die nacht veel geld gaat verliezen.

Zojuist ook weer fiat bijgestort, omdat ik de hoeveelheid Bitcoin die nu op BitMEX staat mis om mee te traden. Daarnaast dacht ik er ineens aan dat ik nog >2500 BPT tokens op blockport heb staan, en ondertussen heb ik er dus alweer een groter bedrag inzitten dan toen ik een aantal maanden geleden een stapje terug wilde doen...

Afijn, er zijn ergere hobby's en met een beetje geluk pakt het goed uit.
Haha same, maar soms heb je ook gewoon ff pauze nodig. Want het is dan wel een hobby, toch gaat er veel tijd in zitten en als je dan al 1,5 jaar ofzo in een markt ziet die tegen jou "gevoel" constant maar blijft dalen wordt het soms natuurlijk ook wel moeilijk om positief te blijven.

Nu ondertussen weer helemaal back en weer héérlijk bullish. :+
Het enige doel: zoveel mogelijk bitcoin bij elkaar harken door traden en bijkopen. Daar ga ik nu niet meer van afwijken en we zien 't wel.

Ben ook wel benieuwd wat de invloed gaat zijn van Bakkt, fidelity en institutionele aandacht wat zich richt op Bitcoin. Dat zal zich dit jaar toch wat meer gaan uitrollen, da's wel een interessant om in de gaten te houden.

• Danster
Tominatie schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:41:
[...]

Ben ook wel benieuwd wat de invloed gaat zijn van Bakkt, fidelity en institutionele aandacht wat zich richt op Bitcoin. Dat zal zich dit jaar toch wat meer gaan uitrollen, da's wel een interessant om in de gaten te houden.
Dit dus, als je verder kijkt dan de koers van de dag zie je dat er op de achtergrond heel wat gebeurt. Zelfs "dr doom" Roubini himself schijnt btc gekocht te hebben om er van te leren.

• Tominatie
  • Niet online
Wel opvallend, het volume laat echt op zich wachten. Op binance nog maar 83 miljoen USDT dag volume bijv.

Je zou meer actie/volume verwachten nu we op een soort beslissingspunt staan.

• PilatuS
  • Niet online
Tominatie schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:08:
Wel opvallend, het volume laat echt op zich wachten. Op binance nog maar 83 miljoen USDT dag volume bijv.

Je zou meer actie/volume verwachten nu we op een soort beslissingspunt staan.
Ik vind het niet zo vreemd. Het volume wat je nu ziet zijn voornamelijk bots die ping pong doen. BTC is voor de rest in deze strakke range totaal niet interessant om te traden. Genoeg mensen zitten te wachten voor een break omhoog of omlaag om een positie te pakken. Wanneer de range groot is heeft het zin om BTC te traden, nu is het zo klein dat er betere opties zijn met genoeg alts die het leuk doen. Als je een trader bent ga je kijken waar het meeste geld te pakken is op een dag, en dat is nu niet met BTC.

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:42

oNo

Er gebeurde niet veel vandaag. Dus dan maar lekker ff "gamen" met Zwift. Met de energie die ik trap kan ik wel BTC gaan minen (net ongeveer 60 min 225 W getrapt) ;)

Maar ik kom er net af en er komt een voorzichtig dumpje.
Kom maar op! Actie in de tent aub

• PilatuS
  • Niet online
Grappig weer om te zien. Iemand is met VIB bezig om die te pumpen. Gooit een 12 BTC buywall neer waardoor de boel omhoog gaat en meerdere BTC's aan weerstand gekocht worden. Dan weer even de wall intrekken waardoor er 3% af gaat in enkele seconden. Dan de wall weer terug zetten waardoor er weer weerstand wordt opgegeten. Gaat die munt straks 50% doen, of is het alleen een truckje om van de bags af te komen en zakt zodra de weerstand is opgegeten door traders die hopen op een pump de boel weer in elkaar ? Met alle 30% tot 100% pumps van de laatste dagen interessant, maar ook zo link.

• Tominatie
  • Niet online
Coinbase pro krijgt binnenkort een update waardoor de 0% fee op maker/limit orders verdwijnt voor Jan modaal.

https://blog.coinbase.com...cture-update-fbd9d49f43d7

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Lastig @Tominatie, het feit dat een limit daar nu gratis is en een market geld kost, dwingt mij juist om zorgvuldig te handelen. Met die fee's zijn ze 2x zo duur als Binance. De enige reden om er dan nog te blijven is de snelle exit naar Euro. Binance.je of Kraken is ook een optie, maar, tijdens de bullrun had ik op een gegeven moment zoveel verspreid staan dat ik het soms gewoon kwijt was. Ik wil max 1-2 locaties, los van lokale wallets aanhouden.

De GUI is sowieso erg slecht op Coinbase Pro, dus denk dat ik alles daar dan maar weghaal.

Edit: Hou ADA in de gaten, die tikt tegen zijn vorige resistance aan, er worden ook behoorlijke aantallen gekocht op het moment en inmiddels alweer door de 0,05 USDT heen...

[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 15-03-2019 21:49 ]

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:42

oNo

Omlaag bedoel je?

• LED-Maniak
4h begint alweer rood te kleuren. Zal toch niet dat TA werkt? :)

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-12 23:07
LED-Maniak schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:26:
4h begint alweer rood te kleuren. Zal toch niet dat TA werkt? :)
Je zei iets eerder over 8 uur later.. Misschien is dit aanloop daarnaar toe.

• PilatuS
  • Niet online
ADA gaat nu omlaag omdat BTC dat doet. Werkt BTC mee en gaat ADA door die weerstand heen, dan gaat het hard. Dat is wat Taro bedoelt. Heb zelf de ADA chart al de hele dag open. Hetzelfde verhaal geldt trouwens voor BNB, ook die gaat hard omhoog als ie door de weerstand heen weet te komen. Tuurlijk gooit BTC roet in het eten zal het in ieder geval voor ADA anders gaan.

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik denk dat xrp belangrijk is om de gaten te houden, dat is de enige grote coin die nog geen jump heeft gemaakt. Als dat niet heel snel gebeurd dan denk ik dat BTC ook niet veel verder omhoog gaat

• Tominatie
  • Niet online
ik vind xrp maar vreemd doen laatste tijd. Die stijgt alleen nog maar als er een nieuwtje is. Daarna zakt ie vrij snel weer terug naar het vorige niveau waar die nu al een aantal weekjes support vindt rond die 7800-8000 sat zone.

• tias86
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-09-2021
Swaha schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 23:03:
Ik denk dat xrp belangrijk is om de gaten te houden, dat is de enige grote coin die nog geen jump heeft gemaakt. Als dat niet heel snel gebeurd dan denk ik dat BTC ook niet veel verder omhoog gaat
Als we daarop moeten wachten word het eeen hele saaie bedoening.

• PilatuS
  • Niet online
Swaha schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 23:03:
XRP heeft best wat jumps gemaakt, alleen daarna gaat ie weer terug omlaag. Er zijn wel meer coins die niets of weinig doen terwijl andere coins wel mooie runs maken, neem XMR bijvoorbeeld. Ik had eigenlijk al lang een run verwacht voor XRP, maar blijkbaar gaan mensen toch liever naar andere coins. Niet dat ie niet nog een run kan gaan maken, maar blijkbaar is er gewoon weinig interesse in.

Ik zou XRP persoonlijk zelf niet vergelijken met wat BTC wel of niet gaat doen, maar dat is mijn mening.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 15-03-2019 23:10 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ach, vrijdag op zaterdag is doorgaans groen. Ik koop nu in dit dipje weer bij en zet een stop loss.

• Tominatie
  • Niet online
ETH geeft ons wellicht een hintje op wat gaat komen?

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 23:50:
Ach, vrijdag op zaterdag is doorgaans groen. Ik koop nu in dit dipje weer bij en zet een stop loss.
Ik krijg een deja vu met vorige week :P

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 23:54:
[...]

Ik krijg een deja vu met vorige week :P
Toen werd ik ook positief wakker toch? :)

• Tominatie
  • Niet online
Laten we het hopen jongens, zou wel weer eens leuk zijn om een tijdje wat groene candle's te aanschouwen. <3

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 23:55:
[...]

Toen werd ik ook positief wakker toch? :)
Taro in "[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #7"

Kopen. Run omlaag, verkopen. Dat bedoelde ik :)

• Sahara
Die hopelijke re-run omlaag van ETH en BTC kan ik nu wel goed gebruiken met m´n short ETH. Pff ik wil er graag zonder verlies vanaf (m.a.w. ik sta op een verlies nu, sinds ik die verdomde short sinds $133 in the pocket heb :|).

[ Voor 10% gewijzigd door Sahara op 16-03-2019 00:01 ]

• PilatuS
  • Niet online
Sahara schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 23:59:
[...]

Die hopelijke re-run omlaag van ETH en BTC kan ik nu wel goed gebruiken met m´n short ETH. Pff ik wil er graag zonder verlies vanaf.
We hebben de top geraakt van de 11e en kwamen daar niet verder. Voor verder omhoog zullen we die toch echt moeten breken. Tot nu toe buigt ie verder omlaag vanaf die top.

• Tominatie
  • Niet online
Heb wel het idee dat er elk moment iets kan gebeuren, komt wat meer swing in nu.

Maargoed, eigenlijk heb je al dagenlang het idee "er staat iets te gebeuren!" gevolgt door weer een dag sideways.

• PilatuS
  • Niet online
Tominatie schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 00:05:
Maargoed, eigenlijk heb je al dagenlang het idee "er staat iets te gebeuren!" gevolgt door weer een dag sideways.
MeToo. Er zijn ook genoeg leuke alt setups voorbij gekomen. Alleen die coins hadden allemaal geen USDT pair. Leuk dat een alt uitbreek omhoog en langzaam satje voor satje omhoog gaat, alleen BTC vertrouwde ik voor geen meter om zo'n setup de nacht door te laten lopen. Dan zie je dat ie dan nog even 2 dagen sideways gaat :/

• Tominatie
  • Niet online
Heb altijd op de achtergrond bitmex XBT/USD open en hij komt maar niet door die 3.9k heen, hij zweeft er de heletijd tegenaan en elke keer denk je; ok hij gaat er nu gewoon vlammend doorheen! Maar er gebeurd echt helemaal niks, er is eigenlijk nog niet eens een echte poging gedaan.

Maar dalen doet ie ook niet. Moeilijke situatie.

• PilatuS
  • Niet online
Misschien morgenavond weer actie. Een paar weken terug een afbeelding gepost van fakeouts op zaterdag. Dat waren er toen 2 over enige tijd. De eerste reactie was toen: Na 2x gebeurt het geen 3e keer. Sindsdien hebben we het nog 2x gehad op zaterdag. Niet dat ik weet dat er morgenavond of morgennacht weer iets gaat gebeuren, maar het is er wel weer tijd voor en zaterdag heeft toch een nare gewoonte om gekke dingen te doen.

• Tominatie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MMIIR2b.png

@PilatuS bitcoin cash kan misschien ook wel interessant worden, nadert nu andermaal een lastige weerstand waar ie de vorige keren niet doorheen kwam, misschien dit keer wel ;).

Maar in de huidige markt waarschijnlijk niet. :+

• PilatuS
  • Niet online
Tominatie schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 00:22:
[Afbeelding]

@PilatuS bitcoin cash kan misschien ook wel interessant worden, nadert nu andermaal een lastige weerstand waar ie de vorige keren niet doorheen kwam, misschien dit keer wel ;).

Maar in de huidige markt waarschijnlijk niet. :+
BTC zal mee moeten werken. Er zijn zoveel coins die willen, ADA bijvoorbeeld. Ze gaan naar hun weerstand als BTC vlak is of iets stijgt. Alleen zodra BTC dan ook maar iets begint te dalen is het over. Zo heeft LTC ook de hele run gemaakt de laatste tijd. Omhoog mits BTC geen gekke dingen doet. Doet BTC wel gek, dan even een dip en weer verder zodra ie stabiel is of iets stijgt.

Er zijn tig setups die er geweldig uitzien, alleen BTC maakt het zo tricky op dit moment.

En ja, BCH doet het heerlijk. BTC maakte even een dipje en stopte met dalen waarbij BCH even 2 dollar omhoog gaat terwijl BTC 15 dollar doet. Heb de BCH chart ook de hele tijd al open :)

• Tominatie
  • Niet online
Hou onze vriend Bitcoin Cash wel in de gaten komende tijd, staat historisch gezien natuurlijk behoorlijk laag. Als 'ie closed boven die resistance krijgt 'ie het nodige momentum gok ik.

• PilatuS
  • Niet online
Tominatie schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 00:35:
Hou onze vriend Bitcoin Cash wel in de gaten komende tijd, staat historisch gezien natuurlijk behoorlijk laag. Als 'ie closed boven die resistance krijgt 'ie het nodige momentum gok ik.
Sluiten boven weerstand inderdaad. Of nog mooier, iets omlaag en weerstand testen als support. De perfecte plek om te kopen :)

• PilatuS
  • Niet online
HOT heeft er zin in en BTT mogelijk ook.

• Sahara
Mijn BitMEX avontuur eindigde 1 minuut geleden. Gelukkig niet geliquideerd, maar traden met leverage geeft veel te veel stress, ik ga maar gewoon weer op Binance verder zonder leverage. Verlies genomen op m'n ETH short en geen leveraged trading meer voor mij :).

• PHPResource
Lekker, laatste restje HOT met winst van de hand gedaan. Nu weer droppen please

• Tominatie
  • Niet online
Bitcoin cash *O* *O*

Lekker. Lekker. Op tijd gespot.

• PHPResource
Man, heerlijk weekend dit weer. Begin van de bull markt?!

• PilatuS
  • Niet online
BTC doet 15 dollar. BCH/SV en LTC, MOON!!1!!!1 :P

• Paradeux
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-06-2022
Ltc gaat ook lekker

• Tominatie
  • Niet online
@PHPResource Nou idd! Maar dit kan ook weer een tijdelijke opleving zijn natuurlijk, wel mooi zo!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Echt zon beetje alle alts zijn nu uitgepompt. Zelfs LTC hangt dik boven de ribbon, zal wel een keiharde correctie op komen.
kut dat alles tegelijk is gegaan kan nergens een trade in

[ Voor 68% gewijzigd door A87 op 16-03-2019 02:18 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Tominatie
  • Niet online
Poeffffffff LTC dan. Die blijft ook maar gaan haha. Wat zo'n halvening hype teweeg brengt hé....

Ben benieuwd hoe die "hype" gaat verlopen bij Bitcoin. Naar schatting nu nog zo'n 435 dagen voor de volgende halvening.

Moon, lambo. Holymoly.
Pagina: 1 ... 71 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!