Pompi schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:44:
[...]
Bedoelde de communicatie tussen beide kanten, maar zo te lezen in jouw antwoord was die er al nog nauwelijks. Dan blijft het punt dat jullie zoveel zelfbeheersing hebben, want zoals ik al zei ik was al lang klaar geweest met zulke onderhandelingspartners.
Er is ontzettend veel communicatie. Echter eenrichtingsverkeer. Let wel, veel daarvan op aanvraag, bijvoorbeeld van Britse bedrijven of organisaties - zelfs werkgeversverbanden MKB. Voornamelijk omdat de Britse overheid niet communiceert naar eigen land.
Ergens is het frappant. De EU voorziet Britse bedrijven in informatie en analyse bij hun vertrek.
De Britse overheid, daar is al twee jaar geen deelname meer van in proces of protocol. De Britse politiek wel, maar enkel vanuit een handjevol kanalen. De inhoud, nu ja, ook onveranderd. Iemand anders zou het omschrijven als kleutergedrag met i.q. van een dode mus. Probleem is wel, dat wordt bewust versterkt zo. Verklaarbaar, men heeft immers alle soft power afgesneden de afgelopen decennia, instrumentatie weggegooid, kwaliteit afgebroken - wat rest is de heilige graal van chantagepolitiek om de poorten van Avalon te openen.
En dat laatste is daadwerkelijk een quote. Wanneer in IB het taalgebruik dat van fictie en cultuurverzuchting wordt, dan zit het fout.
@
hoevenpe het maakt niets uit wat BJ zegt. Andere namen zijn hier in het topic genoemd, daar moet op gelet worden. Boris zegt hier A en vervolgens B om op de volgende plek te zeggen dat hij loog. Dit is Eton Live. En het is het enige wat men kan én wil.
Hij belt, hij babbelt, maar het is telkens hetzelfde spiel: chantagedoctrine. Het verschil nu is dat hij het naar een geopolitiek niveau heeft getild, in die zin, hij is bespeeld om dat als geniale oplossing te zien. Het is hoog spel met hoog risico van strategische consequenties.
Boris zelf ziet het als de machtspolitieke toepassing die we kennen van neo-klassiek dogma. Zet hoog in, shock and awe, dual use. Zie het als een onderhandeling ingaan bij een overname, dag mensen, ik wil alles en je gaat me nog geld ook geven. Werkt nooit, maar het idee is dat je wel geld krijgt, en de rest is marketing.
Misschien meer praktische vergelijking. De Haagse stolp, zelfde politieke school. Leenstelsel werkt niet, zelfs averechts. Maar je melkt het. Dan ga je onderhandeling voor af te schaffen in met drama over rentepercentage. Resultaat, tegenstanders zetten in op het verkeerde frame, leenstelsel blijft intact, minder rente, maar model staat. Overwicht, frame, good show. Who cares about consequences.
Maar, geopolitieke arena nu. Interne dynamiek is niet langer relevant, en daarmee is het een geo-strategische kwestie van ordening en oriëntatie. Daarom dat McConnell zo zit te duwen in de VS .... die snapt het. Zoals altijd, machtspolitiek is effectief, maar het wordt altijd genomen.
[
Voor 36% gewijzigd door
Virtuozzo op 30-08-2019 18:02
]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.