Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.957 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Update in het Gavin Williamson drama: Gavin Williamson ‘fired for diabetes jibe at PM’
Gavin Williamson was fired as defence secretary after Theresa May was informed that he had attacked her in private, saying that her diabetes made her unfit to be prime minister.

May became frustrated with Williamson’s behaviour after hearing that he told fellow Tories that her health meant she should not continue in the job — claims that Williamson rejects as categorically untrue.
_o-

Uitleg van een journalist:

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 05-05-2019 00:31 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:30:
Update in het Gavin Williamson drama: Gavin Williamson ‘fired for diabetes jibe at PM’

[...]

_o-

Uitleg van een journalist:
[Twitter]
Volgens mij kwam de militair turned MP vorige week bij HIGNFY ook al met een verhaal dat het 'leiderschap' hem probeerde zwart te maken om z'n tijd in het leger (om hem zo voor 'de deal' te krijgen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:12
hoevenpe schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 08:57:
[...]

Wat me opvalt is dat nergens de opkomst wordt genoemd, ik kon het online niet vinden anders dat het erg laag was. Dat veel boze leavers thuis gebleven zijn of hun stembiljet boos ongeldig hebben gemaakt.

Als verhoudingsgewijs veel meer 'remainers' dan 'leavers' op zijn komen dagen kan dat deze uitslag verklaren. Er was voor veel mensen geen "hard leave' optie op het stembiljet, UKIP deed nog maar in een paar plaatsen mee en daar lijken ze relatief goed gescoord te hebben.

Labour zit ook een spagaat, hebben ze verloren omdat remainers zijn weggelopen of omdat leavers thuis bleven? Na dit artikel begreep ik de reactie van Corbyn op het verlies wat beter;
https://amp.theguardian.c...results-remainers-leavers
UKIP is meer dan gehalveerd en eigenlijk het apart benoemen niet meer waard. Die hebben juist slecht gescoord.

Als Labour duidelijk de remainers of leavers had verloren was het verlies veel groter geweest, het verlies is maar klein (conservatieven verliezen 20x zoveel). Van Labour kan je beter zeggen dat ze niet geprofiteerd hebben, van reëel verlies is eigenlijk geen sprake.

Het lijkt er op dat de conservatieve hun remain stemmers kwijt zijn. Vermoedelijk konden leavers in hun ogen inderdaad nergens anders heen en zijn die blijven hangen. Waarschijnlijk betekent dit dat de conservatieven gaan radicaliseren tenminste op lager niveau. Het zal spannend worden of ze tegen een duidelijke Brexit partij hun verlies kunnen beperken, en wat ze daar vervolgens landelijk mee doen.

Interessant is bijv. dat Reese Mogg zn district dat sinds mensenheugenis conservatief stemt naar LibDem is gegaan. Met deze cijfers kan hij onmogelijk volhouden dat hij een district vertegenwoordigt dat een Brexit wil, laat staan een gehaaste harde Brexit.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 05-05-2019 09:26 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:47
ph4ge schreef op zondag 5 mei 2019 @ 09:23:
[...]
Interessant is bijv. dat Reese Mogg zn district dat sinds mensenheugenis conservatief stemt naar LibDem is gegaan. Met deze cijfers kan hij onmogelijk volhouden dat hij een district vertegenwoordigt dat een Brexit wil, laat staan een gehaaste harde Brexit.
Ik ken de opkomstcijfers op districtsniveau niet, maar als zijn district gemiddeld is, met 30% opkomst, dan heeft 14% van zijn district op de LibDems gestemd, 6% op de Tories, 6% op de Greens en 3% op Independents. Met deze cijfers kan hij dus alles volhouden wat hij wil, met de juiste spin. Die 70% die niet ging stemmen, die wilden namelijk allemaal een no-deal Brexit maar die was hen afgepakt door de Tories dus bleven ze bij gebrek aan een alternatief maar thuis! Ofzo.

Ligt allemaal maar net aan je bril. De pro-Brexit-partijen (als ik Labour daartoe mag rekenen) zijn nog steeds veel groter dan de anti-Brexit-partijen. Ik snap dat het voor het anti-Brexit-verhaal lekkerder bekt om het over winst of verlies ten opzichte van de vorige verkiezingen te hebben, maar als je deze verkiezingen even op zichzelf bekijkt, dan zie ik vooral dat een partij die het rationeel gezien landelijk op alle fronten volstrekt laat afweten en het land graag over de klif laat donderen, lokaal nog steeds met grote voorsprong de grootste is.

Als je het zetelaantal van de LibDems niet vergelijkt met de vorige verkiezingen, maar met die daarvoor, dan is hun winst opeens ook een heel stuk bescheidener dan het nu lijkt.

Kortom, je kunt met deze uitslag, zoals eigenlijk vrijwel altijd met verkiezingsuitslagen, elk verhaal vertellen dat je wilt, met prachtige onderbouwing, zolang je maar selectief winkelt in de statistieken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:28

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Met 30% opkomst is de enige geldige conclusie dat je democratie failliet is.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Anakha schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:12:
[...]

Ik ken de opkomstcijfers op districtsniveau niet, maar als zijn district gemiddeld is, met 30% opkomst, dan heeft 14% van zijn district op de LibDems gestemd, 6% op de Tories, 6% op de Greens en 3% op Independents. Met deze cijfers kan hij dus alles volhouden wat hij wil, met de juiste spin. Die 70% die niet ging stemmen, die wilden namelijk allemaal een no-deal Brexit maar die was hen afgepakt door de Tories dus bleven ze bij gebrek aan een alternatief maar thuis! Ofzo.

Ligt allemaal maar net aan je bril. De pro-Brexit-partijen (als ik Labour daartoe mag rekenen) zijn nog steeds veel groter dan de anti-Brexit-partijen. Ik snap dat het voor het anti-Brexit-verhaal lekkerder bekt om het over winst of verlies ten opzichte van de vorige verkiezingen te hebben, maar als je deze verkiezingen even op zichzelf bekijkt, dan zie ik vooral dat een partij die het rationeel gezien landelijk op alle fronten volstrekt laat afweten en het land graag over de klif laat donderen, lokaal nog steeds met grote voorsprong de grootste is.

Als je het zetelaantal van de LibDems niet vergelijkt met de vorige verkiezingen, maar met die daarvoor, dan is hun winst opeens ook een heel stuk bescheidener dan het nu lijkt.

Kortom, je kunt met deze uitslag, zoals eigenlijk vrijwel altijd met verkiezingsuitslagen, elk verhaal vertellen dat je wilt, met prachtige onderbouwing, zolang je maar selectief winkelt in de statistieken.
Je kunt met evenveel stelligheid poneren dat het referendum bij een 100% opkomst radicaal anti-Brexit was geweest.

Zinloos.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Anakha schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:12:
[...]

Je kan best de conclusie trekken dat ze niet op de juiste weg zijn als de kiezer die decennia op hun partij stemt nu thuis blijft of op een ander stemt. Zo'n Reese Mogg bijvoorbeeld lijkt gewoon elk draagvlak kwijt te zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:26
ph4ge schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:56:
Je kan best de conclusie trekken dat ze niet op de juiste weg zijn als de kiezer die decennia op hun partij stemt nu thuis blijft of op een ander stemt. Zo'n Reese Mogg bijvoorbeeld lijkt gewoon elk draagvlak kwijt te zijn.
Het enige wat je uit deze uitslag kunt afleiden is dat de Britse kiezers de huidige impasse beu zijn, verder kan je er niet veel mee zonder inhoudelijke duiding van de verschuivingen en thuisblijvers.

Zo'n Rees-Mogg welk signaal zou hij gekregen moeten hebben...
Dat hij niet voor de draft had moeten stemmen bij MV3, dat hij met de ERG teveel naar de flank verschoven is? Dat hij no deal had moeten afdwingen? Of toch Noorwegen?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
hoevenpe schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:42:
[...]

Het enige wat je uit deze uitslag kunt afleiden is dat de Britse kiezers de huidige impasse beu zijn, verder kan je er niet veel mee zonder inhoudelijke duiding van de verschuivingen en thuisblijvers.

Zo'n Rees-Mogg welk signaal zou hij gekregen moeten hebben...
Dat hij niet voor de draft had moeten stemmen bij MV3, dat hij met de ERG teveel naar de flank verschoven is? Dat hij no deal had moeten afdwingen? Of toch Noorwegen?
MP's worden ook individueel gekozen, hebben hun eigen kiezers. Die kunnen een individuele MP dus ook beoordelen. Aangezien hij aan een kant van het spectrum zit waar je nog maar 1 kant op kan bewegen is dat waarschijnlijk de kant die zijn kiezers zouden willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lokaal beleid /= nationaal beleid, maar goed. Mensen en zo.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dit is een mooie site over brexit myths : https://dorsetforeurope.org.uk/busting-brexit-myths/

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 13:06
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/dn4p0rpr0rw21.jpg

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:21

alienfruit

the alien you never expected

*knip*

Compleet off-topic en ook geen touw aan vast te knopen. Probeer het eens in een apart topic in Algemene Zaken als je daar daadwerkelijk een vraag/discussie over wilt starten.

[ Voor 81% gewijzigd door Orion84 op 07-05-2019 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Even de nodige reacties op de off-topicpost van alienfruit opgeruimd. A.u.b. voortaan compleet off-topic posts gewoon links laten liggen en/of even een TR aanmaken :>

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01:35

NMH

Moderator General Chat
Het zal alhier niet als een verrassing komen, maar de regering van het VK zegt het nu ook hardop:
Het Verenigd Koninkrijk gaat op 23 mei meedoen aan de Europese verkiezingen. David Lidington, plaatsvervanger van premier Theresa May, zegt dat het niet gaat lukken om voor die tijd een brexitakkoord te bereiken in het Britse Lagerhuis.
Men gaat nu proberen om het voor de installatie van het nieuwe Europees parlement voor elkaar te krijgen. Zoals de Britten zeggen, I won't hold my breath. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
NMH schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:11:
Het zal alhier niet als een verrassing komen, maar de regering van het VK zegt het nu ook hardop:

[...]

Men gaat nu proberen om het voor de installatie van het nieuwe Europees parlement voor elkaar te krijgen. Zoals de Britten zeggen, I won't hold my breath. :)
Uit het artikel wat je aanhaalt, en er eigenlijk compleet los van staat:
Juncker: leugens in brexitcampagne

Vandaag sprak de voorzitter van de Europese Commissie, Jean-Claude Juncker, zich uit over de campagne van de brexiteers, in de aanloop naar het referendum in 2016. Volgens Juncker had de Europese Commissie zich destijds duidelijk moeten uitspreken tegen de "leugens" die de voorstanders van een vertrek verkondigden.

In een terugblik op zijn vijfjarige termijn, die in oktober eindigt, noemde Juncker het zwijgen over de campagne, zoals de toenmalige Britse premier Cameron had verzocht, zijn grootste fout als commissievoorzitter. "Het was een fout ons er niet mee te bemoeien, want we waren de enigen die de verspreide leugens konden vernietigen. Ik heb een fout gemaakt door stil te blijven op een belangrijk moment."

Ook vicevoorzitter van de commissie Frans Timmermans zei eerder dit jaar dat hij spijt heeft dat hij zich in 2016 niet met de brexitcampagne heeft bemoeid.
Aan de ene kant kan ik mij er iets bij voorstellen dat 'bemoeienis' vanuit de EU gezien zou worden als katalysator wat anti EU gevoelens alleen maar verder zou aanwakkeren.

Wat mij echter verbaasd is dat Cameron erom gevraagd heeft aan de EU om zich erbuiten te houden terwijl de waarheid toch diep onrecht werd aangedaan en dat Juncker ermee akkoord ging.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Ik vraag me werkelijk af of dat iets uit had gemaakt. Veel van die claims waren zo fact-free dat iemand die daar in geloofd, toch niet opeens door het weerwoord van de EU had geloofd. Wel denk ik dat, in bredere zin, de EU meer aan eigen promotie zou kunnen doen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Begreep dat May een tijdelijke CU tot 2022 aan Corbyn aangeboden heeft. Dan kunnen beide partijen de verkiezingen in met een hardere of zachtere Brexit als inzet. Waarom zou Labour daarmee akkoord gaan, tijdens de transitie periode veranderd er toch sowieso niets?

Samengevat: tot eind 2022 nog geen definitieve beslissing over de toekomstige relatie en daardoor geen inhoudelijke onderhandelingen met de EU. Als alles mee zit begint dat pas ergens in 2023, Brexit binnen 10 jaar na het referendum wordt nog lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
ijdod schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:15:
Ik vraag me werkelijk af of dat iets uit had gemaakt. Veel van die claims waren zo fact-free dat iemand die daar in geloofd, toch niet opeens door het weerwoord van de EU had geloofd. Wel denk ik dat, in bredere zin, de EU meer aan eigen promotie zou kunnen doen.
Ik denk dat blatante leugens gewoon bestreden moeten worden. Of dat nu door een EU moet gebeuren of de tegenstanders van Trump. Zie het klimaatprobleem, het enige wat tegenstanders inbrengen zijn leugens.

Zolang we leugens niet gaan bestrijden gaan we een leuke toekomst tegemoet.

Edit: we geloven al heel lang dat mensen die in fact-free lala land zitten met fluwelen handschoenen aangepakt moeten worden omdat het toch geen nut heeft om ze het licht te laten zien. Maar er moet toch een manier zijn om de kanteling naar fact free tegen te houden?
hoevenpe schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:52:
Begreep dat May een tijdelijke CU tot 2022 aan Corbyn aangeboden heeft. Dan kunnen beide partijen de verkiezingen in met een hardere of zachtere Brexit als inzet. Waarom zou Labour daarmee akkoord gaan, tijdens de transitie periode veranderd er toch sowieso niets?

Samengevat: tot eind 2022 nog geen definitieve beslissing over de toekomstige relatie en daardoor geen inhoudelijke onderhandelingen met de EU. Als alles mee zit begint dat pas ergens in 2023, Brexit binnen 10 jaar na het referendum wordt nog lastig.
Hoe past een tijdelijke CU tot 2022 in de WA? Ze kunnen van alles bekokstoven daar, maar de WA staat.

[ Voor 43% gewijzigd door j-phone op 08-05-2019 00:04 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
j-phone schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:53:
Hoe past een tijdelijke CU tot 2022 in de WA? Ze kunnen van alles bekokstoven daar, maar de WA staat.
Op zich kunnen de Britten fantaseren wat ze willen: zolang ze de WA inclusief backstop accepteren zal het de EU haar anus oxideren. Dit gaat over de PD en daar kan nog vanalles ingezet worden.

Blijf staan dat zonder keuze over de toekomstige relatie de volgende fase van onderhandelingen niet kan beginnen. Als dit verhaal klopt is het onvermijdelijk dat uiterlijk op 1 januari 2023 de backstop in werking treedt. Als Labour hier niet in trapt is verder uitstel tot Sint-Juttemis het gevolg, het huidige parlement heeft no-deal uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Dat het Britse parlement "no deal" heeft uitgesloten betekent alleen dat het VK er niet voor kan kiezen; de EU kan dat nog wel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

ijdod schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:15:
Fact-free, maar wel ondersteund en verspreid door de Britse pers. Het is vooral dankzij dit gespuis dat de leugens zoveel tractie kregen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

kijktip vanavond 22.00 uur Central 'Eu' tijd ;-)
BBC Four

Brexit: Behind Closed Doors
The gripping untold story of the Brexit negotiations... from the other side. For two years, Belgian film-maker, Lode Desmet, has had exclusive access to the Brexit co ordinator of the European parliament, Guy Verhofstadt, and his close knit team. This revelatory fly-on-the-wall film captures the off-the-record conversations and arguments of the European negotiators as they devise their strategy for dealing with the British.

Episode one watches as the Europeans’ respect for a formidable negotiating opponent turns into frustration and incredulity as the British fail to present a united front. At moments funny and tragic, it ends with the debacle in December 2017 when Theresa May flies in to Brussels to finalise details of a deal and is publically humiliated by her coalition partner, Arlene Foster of the DUP, who refuses to support the deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:12

Amphiebietje

In de blubber

boe2 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:57:
[...]

Fact-free, maar wel ondersteund en verspreid door de Britse perstabloids. Het is vooral dankzij dit gespuis dat de leugens zoveel tractie kregen.
FWIW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-10 17:19
Voor Vlamingen is "Brexit Behind Closed Doors" ook beschikbaar op VTM (22:40):
https://vtm.be/brexit-achter-de-schermen

Ik denk dat het al de 3e documentaire op korte tijd is van BBC. Elke keer weer blijkt dat Brexit wordt verknoeid en de protagonisten kijken er met open mond naar, maar het is hopeloos.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Hm, dit is dan wel weer ironisch:

Special Relationship...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

It's a GREAT deal 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
gambieter schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:47:
Dat het Britse parlement "no deal" heeft uitgesloten betekent alleen dat het VK er niet voor kan kiezen; de EU kan dat nog wel.
Een maand geleden dacht ik dat ook, maar we hebben kunnen zien dat Macron hierin alleen stond.

Reken er maar op dat tot de verkiezingen in 2022 er niets aan de huidige situatie veranderd, zie bij klanten dat 'no-deal' voorbereidingen 'on hold' of zelfs teruggedraaid worden. Zelfs als ze morgen met de draft akkoord gaan komt er vrijwel zeker een verlengde transitie periode.

[ Voor 3% gewijzigd door hoevenpe op 08-05-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:54:
Een maand geleden dacht ik dat ook, maar we hebben kunnen zien dat Macron hierin alleen stond.

Reken er maar op dat tot de verkiezingen in 2022 er niets aan de huidige situatie veranderd, zie bij klanten dat 'no-deal' voorbereidingen 'on hold' of zelfs teruggedraaid worden. Zelfs als ze morgen met de draft akkoord gaan komt er vrijwel zeker een verlengde transitie periode.
Op dit moment staat Macron alleen, maar dat kan ook snel veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
hoevenpe schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:54:
[...]

Het is niet zo dat hij iemand anders nodig heeft om voor een no-deal te kunnen zorgen. (Toch?)

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
j-phone schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:55:
Aan de ene kant kan ik mij er iets bij voorstellen dat 'bemoeienis' vanuit de EU gezien zou worden als katalysator wat anti EU gevoelens alleen maar verder zou aanwakkeren.

Wat mij echter verbaasd is dat Cameron erom gevraagd heeft aan de EU om zich erbuiten te houden terwijl de waarheid toch diep onrecht werd aangedaan en dat Juncker ermee akkoord ging.
Dat is zo'n situatie waar je het niet echt goed kunt doen. Bemoei je je er tegen aan als EU zijnde, dan krijg je reacties als "Ja natuurlijk zal de EU dat zeggen, die zijn niet bepaald onafhankelijk." of "Zie je wel? De EU is doodsbang ons kwijt te raken.". Doe je het niet, dan krijg je de situatie die je nu hebt. Damned if you do, damned if you don't. :)
j-phone schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:53:
Ik denk dat blatante leugens gewoon bestreden moeten worden. Of dat nu door een EU moet gebeuren of de tegenstanders van Trump. Zie het klimaatprobleem, het enige wat tegenstanders inbrengen zijn leugens.

Zolang we leugens niet gaan bestrijden gaan we een leuke toekomst tegemoet.
Ik wil niet te ver off-topic gaan, maar dat is wel iets dat me serieus zorgen baart. Als je mensen op aantoonbare onjuistheden wijst en je krijgt een reactie als "wij hebben alternatieve feiten", dan zakt je de broek toch werkelijk af. Op het moment dat "wetenschap ook maar een mening is", wat houdt, in extremis getrokken, ons dan bijvoorbeeld nog af van Middeleeuwse absurditeiten als heksenjachten (het soort waar mensen op de brandstapel belanden)?
gambieter schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:47:
Dan kunnen ze in theorie nog altijd de "revoke A50" kaart trekken. Het zou de blamage van de eeuw zijn voor de Britten, maar het zou kunnen. :)
Wel voor de VS. ;)
Alvanosa schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:44:
Het is niet zo dat hij iemand anders nodig heeft om voor een no-deal te kunnen zorgen. (Toch?)
In theorie niet. In de praktijk zal er, als er maar een dwarsligger is, enorme druk op die partij uitgeoefend worden om toch maar akkoord te gaan met een compromis. Daarnaast zou zo'n solo-actie Macron's positie in de EU niet bepaald goed doen, en Macron wil graag nog wat bereiken met de EU. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:21
Maar aan de andere kant, als dankzij de besluiteloosheid van de Britten dat ook niet lukt...

En ik zie gevoelsmatig juist een Frankrijk dat juist wél te durven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ondertussen in het VK:
Corbyn will seek to make the Euro elections about social justice, not Brexit

The manifesto – ‘Transforming Britain and Europe: for the many not the few’ – sets out Labour’s plans to work across borders to take on the tax dodgers, the polluters and the migrant baiters of the far right. From taking urgent action on the climate emergency, to protecting and strengthening workers’ rights, to facing down the far right, the manifesto speaks to the lives of people in Britain and across Europe.
Kan iemand Corbyn op de olifant in de kamer wijzen? |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:15

vectormatic

Warlock of the doorlock

hoevenpe schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:37:
Ondertussen in het VK:

[...]

Die olifant mag ie toch niks mee doen, May houdt em consequent buiten spel.

Op zich vind ik richten op meer gelijkheid en het aanpakken van de onvrede (die juist aan de wortel van dingen als brexit zitten) geen verkeerd idee.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:00
hoevenpe schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:37:
Ondertussen in het VK:

[...]

Dat is ze met de gemeenteraadsverkeizingen ook zo goed gelukt.

Echt, ik vraag me af of ze de beste man geen haldol moeten gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
vectormatic schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:45:
Op zich vind ik richten op meer gelijkheid en het aanpakken van de onvrede (die juist aan de wortel van dingen als brexit zitten) geen verkeerd idee.
Bij de local elections kon ik het nog begrijpen, maar dit gaat om verkiezingen voor het EP. Een defacto tweede referendum met aan de ene kant Farage met zijn Brexit party en aan de andere kant Change/LibDems/Greens.

Tijd voor Corbyn om zijn kaarten op tafel te leggen, wat wil hij? Hard leave, remain of de WA+backstop...
Hij blijft proberen beide kampen te behagen, zo raak je ze beide kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:15

vectormatic

Warlock of the doorlock

hoevenpe schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:53:
[...]

Bij de local elections kon ik het nog begrijpen, maar dit gaat om verkiezingen voor het EP. Een defacto tweede referendum met aan de ene kant Farage met zijn Brexit party en aan de andere kant Change/LibDems/Greens.
Sommige van de issues (CO2 belasting, belasting ontduiking via landen als NL) moeten juist op EU niveau worden getackled om de grote bedrijven hun uitvluchten te ontnemen.

Neemt niet weg dat inderdaad het een maffe verkiezing wordt daar, maar de groeiende sociale ongelijkheid is een europees grensoverschrijdend probleem, en moet ook op dat niveau worden gepakt (en op de lagere niveaus natuurlijk)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:04
algalid schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:30:
Voor Vlamingen is "Brexit Behind Closed Doors" ook beschikbaar op VTM (22:40):
https://vtm.be/brexit-achter-de-schermen

Ik denk dat het al de 3e documentaire op korte tijd is van BBC. Elke keer weer blijkt dat Brexit wordt verknoeid en de protagonisten kijken er met open mond naar, maar het is hopeloos.
Ook op Youtube:

YouTube: Brexit - Behind Closed Doors, Part 1/2 (Storyville - BBC 4)
YouTube: Brexit - Behind Closed Doors, Part 2/2 (Storyville - BBC 4)

Lange zit, maar fascinerend stuk docu over de kant vd de EU burocraten

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

gambieter schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:45:
Hm, dit is dan wel weer ironisch:
[Twitter]
Special Relationship...
offtopic:
Depending on the point of view... maar het is wel saillant, the pot calling the kettle black.

Ik vind het eerder een ‘69’, they both suck bigtime. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ook wel interessant: Brexit leidt tot eerste onafhankelijkheidsmars Wales ooit

In Schotland willen ze natuurlijk al langer onafhankelijk worden, maar nu dus misschien ook Wales. Nog even en Groot-Brittannie bestaat alleen nog uit Engeland en Noord-Ierland ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

wildhagen schreef op zondag 12 mei 2019 @ 08:03:

In Schotland willen ze natuurlijk al langer onafhankelijk worden, maar nu dus misschien ook Wales. Nog even en Groot-Brittannie bestaat alleen nog uit Engeland en Noord-Ierland ;)
Little Britain. Art imitates life imitates art. :+

Of zelfs ‘Little England’. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:58
wildhagen schreef op zondag 12 mei 2019 @ 08:03:

Dat zeg je nou wel, maar Sinn Fein heeft ook al aangegeven dat ze bij No deal Brexit per direct om referendum over aansluiting bij republiek Ierland zullen vragen, zoals beschreven in Goede Vrijdag-akkoorden. En zoals de huidige lichting (Britse) MPs met NI omgaan, zouden ze nog kans maken ook. Of Ierland er blij van wordt is een tweede, maar het steekt dat men in Westminster blijft negeren dat harde grens daar echt een Heel Slecht Idee is. Dus dan hou je mogelijk alleen Engeland over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Twam schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:30:
[...]

Dat zeg je nou wel, maar Sinn Fein heeft ook al aangegeven dat ze bij No deal Brexit per direct om referendum over aansluiting bij republiek Ierland zullen vragen, zoals beschreven in Goede Vrijdag-akkoorden. En zoals de huidige lichting (Britse) MPs met NI omgaan, zouden ze nog kans maken ook. Of Ierland er blij van wordt is een tweede, maar het steekt dat men in Westminster blijft negeren dat harde grens daar echt een Heel Slecht Idee is. Dus dan hou je mogelijk alleen Engeland over :+
Daar speelt nog iets anders. De unionisten nemen langzaam in aantal af terwijl de katholieken in aantal toenemen. Bovendien zijn veel jongere mensen meer genegen om een verenigd Ierland na te streven en zien ze weinig goed komen uit westminster.

Een referendum over vereniging moet goed worden overwogen. Er zijn regels voor om dit in stemming te kunnen brengen. Als het in stemming wordt gebracht mag het bijvoorbeeld niet nog een keer in stemming worden gebracht binnen de volgende 7 jaar.

Het lijkt echter slechts een kwestie van tijd te zijn. De pro vereniging groep wordt steeds groter. Mogelijk wordt er slechts gewacht tot er ruim voldoende massa is om een stemming met grote kans van slagen te winnen. Ik verwacht, maar mogelijk is dat slechts mijn eigen logica en wensdenken, dat NI verenigd wordt met Ierland op termijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik heb van de week nog weer even mee mogen maken hoe handig Europa is. Ik zocht een specifiek ding wat door een Engels bedrijf gemaakt wordt. Netspanning maakt niet meer uit, die is geharmoniseerd. Voor hoge vermogens gebruiken we dezelfde pluggen in Engeland en hier, dus ook dat is geen probleem. Na wat emailtjes over en weer een bestelling geplaatst, en geld overgemaakt, dezelfde dag stond het op z'n rekening. Dankzij Europa geen enkel probleem, z'n IBAN begint met GB, niet met NL, verder is het niet anders. BTW idem, hij kan mijn Nederlandse BTW-nummer in het VAT-vakje invullen en het verrekenen gaat vanzelf.

Ding is met een paar dagen klaar, dus eind volgende week komt er een koerier langs met dat ding.

Spanning en pluggen zullen ze niet aanpassen, en blijft dus over: einde aan vrij verkeer van goederen, einde aan douaneloos handelen, en geen moeiteloos bankverkeer meer.

Wat doen ze zichzelf toch aan...

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

burne schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:14:
Ik heb van de week nog weer even mee mogen maken hoe handig Europa is. Ik zocht een specifiek ding wat door een Engels bedrijf gemaakt wordt. Netspanning maakt niet meer uit, die is geharmoniseerd. Voor hoge vermogens gebruiken we dezelfde pluggen in Engeland en hier, dus ook dat is geen probleem. Na wat emailtjes over en weer een bestelling geplaatst, en geld overgemaakt, dezelfde dag stond het op z'n rekening. Dankzij Europa geen enkel probleem, z'n IBAN begint met GB, niet met NL, verder is het niet anders. BTW idem, hij kan mijn Nederlandse BTW-nummer in het VAT-vakje invullen en het verrekenen gaat vanzelf.

Ding is met een paar dagen klaar, dus eind volgende week komt er een koerier langs met dat ding.

Spanning en pluggen zullen ze niet aanpassen, en blijft dus over: einde aan vrij verkeer van goederen, einde aan douaneloos handelen, en geen moeiteloos bankverkeer meer.

Wat doen ze zichzelf toch aan...
Stupidity runs deep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
burne schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:14:
Ho ho, niet zo snel... :P
The James O’Brien Caller Who Voted Brexit Because Of Three-Pin Plugs

James asked Robert what he thought he had won by voting to leave the European Union. “We won a deregulated country”, the caller replied. “We can strip away from the EU laws we don’t like.”

When asked for an example, Robert continued: “One of the ones for me is the plug system - I know it’s not very hugely [sic] but we obviously use the three-pin in this country. The EU don't. “So basically it means our safety aspects are a lot stronger than the generalisation of the EU.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

hoevenpe schreef op zondag 12 mei 2019 @ 17:09:
[...]

[...]
Het is nog erger, we gebruiken allebei dezelfde zes-pins stekker:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/km11ZNC.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hoevenpe schreef op zondag 12 mei 2019 @ 17:09:
[...]

[...]
Extra veilig omdat je altijd met een autosleutel in dat extra pin gat moet poeren om je stekker erin te doen :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
burne schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:16:
[...]

Het is nog erger, we gebruiken allebei dezelfde zes-pins stekker:
Nu nog wel :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik heb nog geen Settled Status aangevraagd, aangezien ik eerst wil zien wat de uitkomst is, en ook omdat de Britse overheid zich het recht voorhoud mijn gegevens met jan en alleman te delen.

Ik zag net de informatie over welke documentatie men adviseert gereed te hebben: Settled Status application checklist
- Make sure you and your family’s passports or National ID cards are still valid for a good while after Brexit Day (29 March 2019)
- If you haven’t got a passport or an ID card, or if it is about to expire, make an appointment with your embassy or consulate to apply for a new document as soon as possible
- If you have not done so yet, you may wish to consider registering with your embassy or consulate
- If you have not done so yet, register with your Council on the local electoral register
- Keep all council tax and utility bills – water, gas, electricity, TV licence and mainline phone (mobile phone bills are not accepted) – which have your name on them
- If your name is not on any council tax and utility bills, you may wish to consider getting it added now if possible – find out more about responsibilities for paying bills in your name
- If you have made any name changes recently, make sure that the name on bills, payslips etc. matches the name on your passport or ID
- Track down old and keep current rental and tenancy agreements, or mortgage agreements
- Keep any payslips, P45s and P60s
- Keep bank and building society statements, preferably annual ones
- Keep old and current employment contracts
- Keep any letters from employers, confirming the period of your employment; letters from accredited course/education providers, schools/colleges; letters from a registered care home
- Keep any communication with government departments (for example letters from HMRC, DWP, NHS, DVLA, Housing Benefits)
- Keep any domestic bills, for example, for insurance, veterinary bills or home services/repairs, that have your name on them
- Do not throw away anything else that could be used to prove that you have lived continuously in the UK for 5 years or more (the longer the better)
En dit is zogenaamd de "light touch" controle die ze zouden doen, waarbij snel het voordeel van de twijfel zou worden gegeven :X

Ergens gun ik het land gewoon een catastrofale Brexit (zodra ik weg ben), zodat de Remain-stemmers godsgruwelijk wraak gaan nemen op de Leave-stemmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
- Do not throw away anything else that could be used to prove that you have lived continuously in the UK for 5 years or more (the longer the better)
In het VK kennen ze niet zoiets als de Basisregistratie Personen? :X

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Alex) schreef op maandag 13 mei 2019 @ 00:46:
Nee. Ze zijn paranoide voor registratie, het woord ID kaart is genoeg om verkiezingen te verliezen. Het is in meerdere aspecten een derdewereldland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
gambieter schreef op maandag 13 mei 2019 @ 00:49:
[...]

Nee. Ze zijn paranoide voor registratie, het woord ID kaart is genoeg om verkiezingen te verliezen. Hey is in meerdere aspecten een derdewereldland.
Hoe kan je de xenofobie daar dan laten toetsen?

Wellicht heeft 'The Empire' zo'n toets ook niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

gambieter schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:21:
Ik heb nog geen Settled Status aangevraagd, aangezien ik eerst wil zien wat de uitkomst is, en ook omdat de Britse overheid zich het recht voorhoud mijn gegevens met jan en alleman te delen.
Ja, het is echt idioot hoeveel je zou moeten bewaren voor settled status. Ik heb eigenlijk alleen de P-formulier bewaard van de laatste paar jaren. Maar de rest echt niet. Ik heb nog wel enkele rekeningen als PDF op mijn computer staan. Maar ik vind zelf dat ze voor settled status te veel informatie van je willen hebben (die ze eigenlijk al zouden moeten hebben) en dan gaan ze het nog delen met andere partijen maar willen niet beantwoorden welke gegevens ze delen. Erg storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

gambieter schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:21:

Ik zag net de informatie over welke documentatie men adviseert gereed te hebben: Settled Status application checklist

[...]

En dit is zogenaamd de "light touch" controle die ze zouden doen, waarbij snel het voordeel van de twijfel zou worden gegeven :X

Ergens gun ik het land gewoon een catastrofale Brexit (zodra ik weg ben), zodat de Remain-stemmers godsgruwelijk wraak gaan nemen op de Leave-stemmers.
Fancy, Brexit Day is in je link nog steeds om 29 Maart 2019 :)

"continuously for 5 years", als je dat strikt leest is 1 (lang) vakantie'tje buiten de UK ook al killing?

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 13-05-2019 15:37 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
YakuzA schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:35:

"continuously for 5 years", als je dat strikt leest is 1 (lang) vakantie'tje buiten de UK ook al killing?
Zag ik ook, maar daar ging het me dan ook niet om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik ben zelf 10 maanden (over twee jaar) in Nederland geweest om voor mijn ouders te zorgen toen ze ziek waren. Eens zien wat ze daar van vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
alienfruit schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:06:
Ja, ik ben zelf 10 maanden (over twee jaar) in Nederland geweest om voor mijn ouders te zorgen toen ze ziek waren. Eens zien wat ze daar van vinden...
Ik heb drie maanden geen baan gehad in 2016 (geheel vrijwillig), en geen aparte ziektekostenverzekering gehad. Ook zo'n leuke :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:32:
[...]

Ik heb drie maanden geen baan gehad in 2016 (geheel vrijwillig), en geen aparte ziektekostenverzekering gehad. Ook zo'n leuke :p
Ach in academia prima te verklaren als je iemand vind die het snapt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
ANdrode schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:07:
als je iemand vind die het snapt >:)
I'm doomed :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Er staat "lived continuously" he? Dat is naar mijn beste weten woonachtig zijn, dus een vakantie zal je echt niet aangerekend worden. Die tien maanden van @alienfruit kon dan wel eens problematisch worden, ik kan me voorstellen dat dat wel als duurzaam verblijf in het buitenland wordt gezien.
Alex) schreef op maandag 13 mei 2019 @ 00:46:
Nope, VS ook niet trouwens, is voor velen een privacy dingetje. Nou heb ik mijn privacy hoog in het vaandel staan, maar een BRP vind ik toch echt geen probleem, zeker in een moderne maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

NMH schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:12:
Nope, VS ook niet trouwens, is voor velen een privacy dingetje.
Want privacy staat in de VS en de UK hoog in het vaandel.

Lijkt me vooral principieel doen om het principieel doen, niet om effectiviteit. Pragmatisme is natuurlijk sowieso geen rode draad in dit topic.

[ Voor 24% gewijzigd door bwerg op 14-05-2019 09:42 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
alienfruit schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:39:
[...]

Ja, het is echt idioot hoeveel je zou moeten bewaren voor settled status. Ik heb eigenlijk alleen de P-formulier bewaard van de laatste paar jaren. Maar de rest echt niet. Ik heb nog wel enkele rekeningen als PDF op mijn computer staan. Maar ik vind zelf dat ze voor settled status te veel informatie van je willen hebben (die ze eigenlijk al zouden moeten hebben) en dan gaan ze het nog delen met andere partijen maar willen niet beantwoorden welke gegevens ze delen. Erg storend.
Ik hoefde 0,0 informatie te geven voor SS.. alleen NI nummer was voldoende..
Bij mrsT moest ik wel wat extra info (wat rekeningen etc) sturen want die heeft geen ononderbroken arbeidsverleden.. voor de kids hoefde ik alleen bewijs dat ze mijn kinderen waren (geboorte acte dus) op te sturen zodat ze aan mijn SS gelinkt konden worden.
Ik moet zeggen dat al met al de procedure me erg meeviel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
[...]

Nee, vakantie en zakenreizen zijn ok, maar er is wel een limiet over hoelang je uit de UK geweest mag zijn geweest..
alienfruit schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:06:
Dat zou een issue kunnen zijn.. het ging geloof ik per jaar hoeveel je eruit mag zijn..
Ik vrees dat je wel eens alleen pre-settled status zou kunnen krijgen hierom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, dan moeten ze natuurlijk wel mijn reizen controleren ;) Het is niet dat ik gestopt ben met werken ofzo alleen vanuit Nederland. Maar ja, als ze moeilijk gaan doen verhuis ik wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:30
Wel, wordt nu de week van 3 juni dat we de 4e ronde krijgen van de withdrawal agreement bill.
Om het nog een beetje op te leuken komt Donald Trump ook nog op bezoek. Kan hij mooi zijn ideeën over de geweldige handelsovereenkomst die hij Engeland kan bieden ventileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
D-dark schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:07:
Wel, wordt nu de week van 3 juni dat we de 4e ronde krijgen van de withdrawal agreement bill.
Eerst zien dan geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:12

Amphiebietje

In de blubber

In de tussentijd staat British Steel op omvallen...

https://www.theguardian.c...t-brexit-related-collapse

De schuld wordt natuurlijk bij Brexit gelegd, maar dat zal wel de druppel zijn geweest die de emmer deed overlopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Amphiebietje schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 06:41:

De schuld wordt natuurlijk bij Brexit gelegd, maar dat zal wel de druppel zijn geweest die de emmer deed overlopen...
British Steel is 3 jaar geleden voor 1 pond gekocht door durfinvesteerders (Greybull) van Tata Steel. Tata zal dat vast niet gedaan hebben omdat ze zoveel vertrouwen hadden in de fabriek. Greybull heeft de afgelopen jaren meerdere bedrijven gekocht die binnen een jaar of 5 werden geliquideerd. Sinds de koop zijn er honderden miljoenen ponden tegenaan gegooid. Ze zullen ongetwijfeld veel last hebben van Trump en Farage maar dat zal inderdaad meer een soort druppel zijn die de emmer doet overlopen.

Leuk detail is dat onze eigen ABN AMRO de grootste externe financier is, om nog maar eens te onderstrepen dat je geen Euro nodig hebt om buitenlandse financiële problemen te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Niet online

DOA

Vergeet ook niet dat de 'special relation' is beloond met 25% import tarieven op staal voor Eu geimporteerd staal naar de US, dus ook voor UK staal.
Ik heb de Amerikanen nog niet horen roeptoeteren dat de heffingen worden beeindigd na een Brexit overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:23
British Steel staat al jaren op omvallen. Dat was al een drama toen Hoogovens nog een zelfstandige NV was. Die tent kunnen ze beter afwikkelen. Reuze vervelend om geen eigen staalindustrie meer te hebben, maar zo werkt het ook niet.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 20:14

Plasma_Wolf

Student

Andere zanger, hetzelfde liedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Uit het artikel van @burne:
If she loses the vote on her Brexit plan, already rejected three times, sources told the BBC she would resign.
Goede reden voor de hardliners die het allemaal veel te soft vinden om tegen te stemmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

NMH schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:37:

[...]

Goede reden voor de hardliners die het allemaal veel te soft vinden om tegen te stemmen...
Slaap je nog lekker? Stel je eens voor: Boris als Engelse premier, en een staatsbezoek van Trump.. Hoe zou dat af kunnen lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:21

Shabbaman

Got love?

NMH schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:37:

[...]

Maar dan is de volgende PM dus de sjaak. Daarom zit May er nog: totdat dit allemaal achter de rug is wil niemand haar baan. Daarom is het nu nog een effectief dreigement.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Shabbaman schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:44:
[...]

Maar dan is de volgende PM dus de sjaak. Daarom zit May er nog: totdat dit allemaal achter de rug is wil niemand haar baan. Daarom is het nu nog een effectief dreigement.
Interessante insteek.. Boris die de goegemeente moet vertellen dat het een boterzachte Noorse Brexit geworden is.. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
burne schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:48:
Interessante insteek.. Boris die de goegemeente moet vertellen dat het een boterzachte Noorse Brexit geworden is.. })
Er is geen mogelijkheid dat de draft met de huidige zetelverdeling aangenomen wordt. Boris maakt er 'gewoon' een harde WTO no-deal van, dat is het enige alternatief voor remain.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Amphiebietje schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 06:41:

Ach, de Britse staalindustrie is nu al meer dan honderd jaar in verschillende stadia van verval. O-)
Ja echt, het was al mis voor WO1. Tegen 1914 was Amerikaans staal al snel goedkoper en/of beter dan Brits spul. De Duitsers waren de Britten ook al voorbij.

De Britse staalbaronnen zaten gewoon op hun verouderde en steeds minder efficiënte faciliteiten en vonden het eigenlijk wel best. Elke ton werd toch wel gekocht tijdens WO1 en daarna liep het rustig verder. Het gat in capaciteit, kwaliteit en kosten liep alleen maar op en direct na WO2 besloot Labour dat de boel centraal geleid en later genationaliseerd moest worden om te moderniseren. Churchill draaide dat in de jaren 1950 terug waarna Labour het in 1967 weer nationaliseerde. Vervolgens was het al een puinzooi en het werd niet beter. Geen concurrentiepositie, geen kapitaal voor investeringen, geen zinvolle activa op de balans noch goede faciliteiten, verrotte politieke cultuur omdat ze decennia een speelbal van tegenstrijdige interesses waren, lage productiviteit en waren er ook nog prijscontroles, hoge grondstofprijzen en arbeidsgaranties.

Tatcher heeft die boel toen wederom geprivatiseerd. Vervolgens is een aanzienlijk deel gesaneerd, daarna kwam de fusie met Hoogovens, de overname door Tata en nadat Tata de boel ook dumpte zijn we hier aangekomen. Het is eigenlijk een wonder dat het nog zo lang overleeft heeft want het is al decennia een puinzooi. Ze maken geen schijn van kans tegen de Duitse staalindustrie in een gelijk speelveld en dat is al een eeuw zo. Dat is dan binnen de EU waar nog anti dumpmaatregelen tegen China kunnen worden ingesteld. Die gelden ook al jaren, zie: http://trade.ec.europa.eu/doclib/press/index.cfm?id=1807

Na de Brexit is dat afgelopen en dan zal het doek wel vallen voor de Britse staalindustrie...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:30
burne schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:38:
[...]
Slaap je nog lekker? Stel je eens voor: Boris als Engelse premier, en een staatsbezoek van Trump.. Hoe zou dat af kunnen lopen?
Een interessante vraag en heb geprobeerd er serieus over natedenken maar kreeg een complete brein meltdown. Buiten het uitwisselen van haarbenodigdheden moest ik hieraan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
hoevenpe schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:00:
[...]

Er is geen mogelijkheid dat de draft met de huidige zetelverdeling aangenomen wordt. Boris maakt er 'gewoon' een harde WTO no-deal van, dat is het enige alternatief voor remain.
Een no-deal Brexit kan niet meer komen van Britse zijde. Daar is al over gestemd.

Vanuit de EU is de 'May deal', wat gewoon de withdrawal agreement is, de enige optie. Iedere nieuwe Britse Premier zal te maken krijgen met het fenomeen dat er geen onderhandelingen meer mogelijk zijn met de EU én de Unicorns + Cake in het thuisland.
Zo, ik heb de twee delen bekeken maar het is echt fascinerend om te zien dat de perceptie die er heerst over de EU ambtenaren weleens ander zou kunnen zijn. De frustratie die er heerst over de instelling en leugens van de Britten komt niet uit de lucht vallen. Het zijn inderdaad net mensen.

Het is echt een aanrader!

[ Voor 37% gewijzigd door j-phone op 17-05-2019 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
j-phone schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 00:01:
Een no-deal Brexit kan niet meer komen van Britse zijde. Daar is al over gestemd.
Het klopt dat het huidige Britse Parlement daar nooit mee zal instemmen, voor May of een gematigde opvolger is deze weg daarmee dicht.

Een Trump-achtige opvolger kan de tijd laten verstrijken. Door in oktober bij de EU geen verlenging aan te vragen heb je alsnog no-deal, Brussel kan ze niet dwingen en of de MP's dat wel kunnen vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
hoevenpe schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 07:22:
Het klopt dat het huidige Britse Parlement daar nooit mee zal instemmen, voor May of een gematigde opvolger is deze weg daarmee dicht.

Een Trump-achtige opvolger kan de tijd laten verstrijken. Door in oktober bij de EU geen verlenging aan te vragen heb je alsnog no-deal, Brussel kan ze niet dwingen en of de MP's dat wel kunnen vraag ik me af.
Mee eens, plus dat er een behoorlijke polarisatie aan de gang is en de gematigde Brexiteers steeds meer naar een harde no-deal lijken te schuiven. Onder druk van de Brexit party en tabloids zal dat alleen maar toenemen vermoed ik. No-deal Brexit is zeker niet definitief van tafel, imo, sterker nog ik zie het nog steeds als een waarschijnlijk scenario alleen wanneer is de vraag. Ongelukjes zitten in een klein hoekje in de huidige situatie en er kan inderdaad ook bewust op een ongeluk aangestuurd worden.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 17-05-2019 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Het ongeluk waar de Brexiters op aansturen is de deadline. Dan gaan ze naar de EU en zeggen ze "we hebben geen plan want jullie doen niet wat wij willen" en dan is de EU genoodzaakt de stekker eruit te trekken.

Daarna gaan de Brexiters het weer anders vertellen: "de EU haat ons en wil ons kapot maken, daarom doen ze deze no-deal die wij uit alle macht hebben proberen te voorkomen."

Er is maar een manier om dit te voorkomen en dat is zoveel mogelijk druk op de Brexiters leggen, met de dingen die ze in de afgelopen jaren hebben gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Plasma_Wolf schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:43:
Het ongeluk waar de Brexiters op aansturen is de deadline. Dan gaan ze naar de EU en zeggen ze "we hebben geen plan want jullie doen niet wat wij willen" en dan is de EU genoodzaakt de stekker eruit te trekken.
Er hoeft geen stekker uitgetrokken te worden, dat gaat vanzelf op 31 oktober om 23:00GMT. Het zijn de Britten die uitstel moeten aanvragen: als ze dat niet doen is dat hun eigen keuze, doen ze het wel dan geeft de EU uiteindelijk toch uitstel omdat ze niet door de zure appel durven heen te bijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

burne schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:38:
[...]

In dat scenario blazen we aan onze kant preventief de kanaaltunnel op

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:35
j-phone schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 00:01:
[...]

Waarom kan dat niet veranderen? Verandering van inzichten, nieuwe stemronde, enzovoort?
Vanuit de EU is de 'May deal', wat gewoon de withdrawal agreement is, de enige optie. Iedere nieuwe Britse Premier zal te maken krijgen met het fenomeen dat er geen onderhandelingen meer mogelijk zijn met de EU én de Unicorns + Cake in het thuisland.
Ook dit: waarom zou men (= GB en rest van de EU) niet alsnog kunnen besluiten te gaan onderhandelen voor een nieuwe WA, als iedereen het er over eens is dat dat voor iedereen het beste is?

Volgens mij is het bij dit soort dingen zo dat deadlines slechts richtlijnen zijn en harde overeenkomsten altijd zachter gemaakt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:21

polthemol

Moderator General Chat
vanaalten schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:20:
Ook dit: waarom zou men (= GB en rest van de EU) niet alsnog kunnen besluiten te gaan onderhandelen voor een nieuwe WA, als iedereen het er over eens is dat dat voor iedereen het beste is?

Volgens mij is het bij dit soort dingen zo dat deadlines slechts richtlijnen zijn en harde overeenkomsten altijd zachter gemaakt kunnen worden.
Vanwege de redenen in deze befaamde powerpointslide

Afbeeldingslocatie: https://img.huffingtonpost.com/asset/5a394c31160000783ecf2154.jpeg

Dit zijn de opties, it's that easy :) Let vooral op alle red lines vanuit het VK. Het komt neer op hetzelfde als wat ze in hun eigen parlement aan het doen zijn: overal nee op zeggen.

Voor de rest is het hele uittredingsproces een proces, met vrij vaste en voorspelbare stappen (denk aan overgangsregelingen, boedelscheiding, aanpassen van wetgeving waar nodig) waarna je samen gaat praten wat de relatie gaat zijn vanaf dat je uit elkaar bent. Dit zijn dus meer afvinklijstjes dan onderhandelingen in mijn ogen (al kan @Virtuozzo daar meer over vertellen).

De ironie wil trouwens dat artikel 50 is opgesteld door een Brit ooit :P

[ Voor 32% gewijzigd door polthemol op 17-05-2019 09:31 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Niet online

DOA

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

De onderhandelingen tussen Labour en de Tories zijn definitief beëindigd, geen succes.

Nu is het definitief dat May niets meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-10 08:51
Een volkskrant artikel over het bovenstaande nieuws,

https://www.volkskrant.nl...oris-meldt-zich~b37128d0/
De onderhandelingen met Labour zijn mislukt. Wat als gevolg heeft dat May geen opties meer heeft.
Het lijkt erop dat May het veld moet gaan ruimen
En Boris maakt zich op voor een strijd voor het premierschap.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Niet online

DOA

Plasma_Wolf schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:50:
De onderhandelingen tussen Labour en de Tories zijn definitief beëindigd, geen succes.

Ze is een lame duck, wat nog wel schadelijker lijkt is dat ze probeert vogende maand pas een tijdschema aan te kondigen voor haar vertrek na nog een WA stemming, die reeds Dead On Arrival is.
Politiek krijgt ze nu natuurlijk niets meer voor elkaar(zoals corbyn zojuist natuurlijk ook al meldde). De druk zal snel oplopen

Theresa May agrees to set timetable to choose successor

Maar echt haast is er ook niet, misschien is er in Augustus of September nog een gaatje te vinden om e.e.a te regelen

Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/18552/production/_106966699_new_brexit_calendar-nc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Ja, dit had ik allemaal meegekregen. Ik bedoelde ook "ze kan niets meer" in de zin van dat er geen enkele mogelijkheid is om de deal te redden. Met de hulp van Labour kon het wel, maar die kans was 1% gezien de verhoudingen van de partijen.

Nu het geklapt is maakt het niet meer uit of ze nu opstapt of over 2 weken. Ze zal de poging doen na de Europese Verkiezingen in de hoop dat alle ellende die over de Tories uitgestrooid wordt, haar MPs bijeen brengt voor de deal. Zal niet gebeuren, maar ten opzichte van al die Brexitpolitici volledig van het padje af zijn, is May nog een baken van realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plasma_Wolf schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:50:

Yup, dat was vorige week al snel duidelijk. Weer een vinkje.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Virtuozzo schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:10:
Yup, dat was vorige week al snel duidelijk. Weer een vinkje.
Zowel Tories als Labour gaan nog proberen de ander te breken met indicative votes, hopende dat er "verraders" genoeg gaan zijn.

Het is als gedwongen worden om de extended directors cut van Titanic te kijken, maar dan beeldje voor beeldje met Celine Dion al gillend op repeat. Ik begin steeds meer te verlangen naar hel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gambieter schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:26:
[...]

Zowel Tories als Labour gaan nog proberen de ander te breken met indicative votes, hopende dat er "verraders" genoeg gaan zijn.

Het is als gedwongen worden om de extended directors cut van Titanic te kijken, maar dan beeldje voor beeldje met Celine Dion al gillend op repeat. Ik begin steeds meer te verlangen naar hel.
Theater, we hebben het vinkje al gezet. Heeft consequenties, maar goed dat is allebei gevolg van hun keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Wat voor consequenties moet ik me voorstellen, van welke kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:51

Killjoy

Klingon lawn products

gambieter schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:26:
[...]

Arrogant Worms - Celine Dion 8)
YouTube: Arrogant Worms -- Celine Dion

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Net stukje video met May gezien waarin ze het mislukken van de gesprekken wijt aan de verdeeldheid van Labour. Het mens kan toch ook liegen dat het gedrukt staat. Als ze Pinokkio was had ze inmiddels een neus van 2 meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SkiFan schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:06:
Wat voor consequenties moet ik me voorstellen, van welke kant?
Afbeeldingslocatie: https://images.justwatch.com/poster/8836779/s592

Boris Johnson.

Pagina: 1 ... 70 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.