Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.958 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
@gold_dust Reeel gesproken denk ik dat niemand dat nu weet. Strict genomen zijn ze nog steeds lid van de EU momenteel, maar wat er aan regelingen gaan zijn en per welke datum die ingaan dan wel eventuele cut-off data (per wanneer je al in het land moet zijn) zijn vziw niet bekend. Helaas.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:59
rik86 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:57:
Heronderhandelen over de uittredingsprocedure + kosten en onderhandelen over de toekomstige relatie is beide nog steeds een no-go.
Toch is dat vanochtend het enige waar het over lijkt te gaan in de Britse media:
David Davis says UK should try again to get chances to backstop

If she does go there will be a new leader then there will be a reset in the negotiations. Any new leader will go over there and say look ‘this has not worked, we want to start from scratch, particularly on the Northern Ireland issues’.

The best outcome one could practically hope for is a return an alternative to the backstop, which allows us to have an invisible border in Northern Ireland. Everybody really knows that there is a technical answer for Northern Ireland. That’s where we should be looking. If we get that sorted out we get out of the Union and on to the next stage of the negotiation.
Andere Conservatieven lijken hetzelfde te suggereren:
On Sky’s All Out Politics Maria Caulfield, a Tory Brexiter who reluctantly supported Theresa May’s deal in the last Commons vote, said she did not think May would be able to win over any more Tories. Caulfield said:

Talking to colleagues, those who are going to cross over and vote for the deal have done so ... As many MPs that were going to vote for the deal have done so. I think bringing it back for another time I don’t think is going to get us any further. And if we think Labour, with their cross-party talks, have any interest in resolving this matter, we are fooling ourselves.

Like David Davis earlier she also said the government should try again to get the EU to change the backstop.
Nothing has changed, we kunnen alvast een extra EU top rond 29 oktober in de agenda zetten... :O

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

hoevenpe schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:54:
[...]

Toch is dat vanochtend het enige waar het over lijkt te gaan in de Britse media:

[...]

Andere Conservatieven lijken hetzelfde te suggereren:

[...]

Nothing has changed, we kunnen alvast een extra EU top rond 29 oktober in de agenda zetten... :O
Dit was natuurlijk te voorspellen. De druk is van de ketel, nu gaat het halve VK weer ouwehoeren over de backstop en May wordt ergens in de komende weken weer naar Brussel gestuurd om daar te onderhandelen.

Vervolgens is het dan de vraag of de EU nog genoeg ruggegraat heeft om de WA niet aan te passen, of dat dat nu ineens ook kan. We hebben inmiddels geleerd dat "deadline != deadline", dus dan zal er bij de WA misschien ook wel ruimte zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, ze hebben nu ook wel alle kansen gekregen die ze mogelijkerwijs verdienen. Als je na 3,5 jaar niet eens kan instemmen met een aantal basisvoorwaarden voor je vertrek, dan houd het echt wel op. In ieder geval zo slim dat ze geen EC commissielid mogen aanwijzen. Nu kunnen ze nog lekker een halfjaar kibbelen over dat de EU de backstop moet aanpassen, terwijl het een Brits voorstel is omdat elk alternatief door de Britten is afgeschoten. Kunnen wij ondertussen gewoon verder gaan met naar de soap kijken. :+ :')

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 15:18
hoevenpe schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:54:
The best outcome one could practically hope for is a return an alternative to the backstop, which allows us to have an invisible border in Northern Ireland. Everybody really knows that there is a technical answer for Northern Ireland. That’s where we should be looking. If we get that sorted out we get out of the Union and on to the next stage of the negotiation.
Ja, kuch Noord Ierland aan Ierland teruggeven wat natuurlijk al 100 jaar geleden had gemoeten ;)

Problem solved.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
DaniëlWW2 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:14:
In ieder geval zo slim dat ze geen EC commissielid mogen aanwijzen.
Waar maak jij dat uit op? Heb nergens gelezen dat deze eis van Macron ingewilligd is.

In de commentaren kwam ik dit tegen, iemand een idee of dat klopt en hoeverre het juridisch bindend is?
Het zouden de spreekwoordelijke 'kleine lettertjes' kunnen zijn:
What David Davis and I'm sure many other shallow media types and idiot politicians don't yet realise is that a new EU Act was passed into law last night at 3.30 a.m

https://www.consilium.eur...uco-art50-decision-en.pdf

The Act - agreed by all EU heads of State, including TMPM , states that :

“This extension excludes any re-opening of the Withdrawal Agreement. Any unilateral commitment, statement or other act by the United Kingdom should be compatible with the letter and the spirit of the Withdrawal Agreement, and must not hamper its implementation. Such an extension cannot be used to start negotiations on the future relationship.”

TMPM has agreed in a binding international treaty , using perogative powers , that the UK will not attempt to reopen the Withdrawal Treaty. There is nothing Parliament can do to stop the Withdrawal Agreement from coming into force. To take any action contrary to the WA would be in breach of the said Act.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
dr.lowtune schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:10:
[...]

Dit was natuurlijk te voorspellen. De druk is van de ketel, nu gaat het halve VK weer ouwehoeren over de backstop en May wordt ergens in de komende weken weer naar Brussel gestuurd om daar te onderhandelen.

Vervolgens is het dan de vraag of de EU nog genoeg ruggegraat heeft om de WA niet aan te passen, of dat dat nu ineens ook kan. We hebben inmiddels geleerd dat "deadline != deadline", dus dan zal er bij de WA misschien ook wel ruimte zitten.
De kans daarop lijkt me een stuk kleiner. Zoals iemand het hier ooit op GoT formuleerde, en waarschijnlijk zo ook door professionele onderhandelaars wordt gehanteerd:

Bij onderhandelingen:
1. Wees vriendelijk in de omgang
2. Wees flexibel in de procedures
3. wees hard in de inhoud

Dit zie je ook duidelijk terug bij de Brexit. De Britten willen iets, namelijk eruit, en de EU heeft zoiets van: Oke, laat maar zien wat je dan wilt. May en de Britse onderhandelaars kunnen elke keer weer op de koffie in Brussel, dus puntje 1 voldoet. De termijn wanneer de Brexit moet ingaan valt onder de procedures, dus daar is de EU flexibel in. Dat neemt niet weg dat ze wel druk op de ketel kunnen zetten, maar het zijn de Britten die eruit willen, dus laat hun maar met een datum komen. En punt 3 is helder, ook in de berichtgeving: De WA ligt vast, want die matchen met de rode lijnen van de EU. Ik denk niet dat ze daaraan gaan tornen, want dan torn je aan de grondvesten van de EU, en dat wil niemand.

Maar goed, in ieder geval een half jaar uitstel van flinke economische schade en een half jaar uitstel van de Troubles v2 in Noord-Ierland. Lijkt me wel winst voor iedereen. :)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

hoevenpe schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:21:
[...]

Waar maak jij dat uit op? Heb nergens gelezen dat deze eis van Macron ingewilligd is.
Omdat de EC altijd maanden na de EP verkiezingen wordt samengesteld. De vorige installatie was maandag 3 november 2014. Kennelijk is de datum ditmaal na 31 oktober 2019, waarschijnlijk 4 november 2019. Dan zijn de Britten de EU uit.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
@DaniëlWW2
Dan ga jij ervan uit dat ze op 31 oktober daadwerkelijk vertrokken zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

hoevenpe schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:30:
@DaniëlWW2
Dan ga jij ervan uit dat ze op 31 oktober daadwerkelijk vertrokken zijn? :P
Ik ga er een beetje vanuit dat Macron ze er dan uitgooit met een veto. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:55
DaniëlWW2 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:32:
[...]

Ik ga er een beetje vanuit dat Macron ze er dan uitgooit met een veto. :P
En anders wel met een Rafale. Volgens mij heeft die er echt schoon genoeg van :+

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:12

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Ik verwacht dat rond de 31e de EU het VK nog iets verder inkapselt in ruil voor uitstel.
Of ze zijn bij zinnen gekomen (of verder afgegleden) en maken een keus waardoor ze er daadwerkelijk zelf uit stappen.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hoevenpe schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:50:
[...]

Dat ook, maar vooral de geloofwaardigheid: wie gelooft Rutte nog als jij half oktober weer een blauwe Brexit muppet de wereld in stuurt? Welke bedrijven gaan zich na gisteren nog serieus voorbereiden op no-deal? Niemand...

Krijg hetzelfde gevoel als bij het Bosnië conflict begin jaren 90: de EU als praatgroep die geen harde tik durft uit te delen, pas toen de VS ingreep waren de vijandelijkheden snel afgelopen. Had het aan de EU gelegen dan waren ze daar nog steeds aan het vechten geweest.
Sorry hoor, maar dit is weel een onzinverhaal 1e klas.
De F117 van de VS die is neergehaald was omdat de vijandigheden afgelopen waren?
Verder was het een VN missie en geen EU.
Dit soort blabla kun je beter achterwege laten.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Brent schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:36:
[...]

En anders wel met een Rafale. Volgens mij heeft die er echt schoon genoeg van :+
Onder de streep is de Eurofighter Trance 3A net iets beter denk ik. :> ;)
Maar ik zie Macron er geen eindeloos uitstel meer aan geven. Hij gaat denk ik liever snel door met de Frans-Duitse as. Verkiezingsbeloften enzo en hij is niet echt populair op het moment in Frankrijk. Zou wel wat zijn, populair worden door binnen de context van de EU maatregelen te nemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
YakuzA schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:37:
De F117 van de VS die is neergehaald was omdat de vijandigheden afgelopen waren?
offtopic:
Die neergeschoten F117 was tijdens de Kosovo oorlog in 1999, ik heb het over de EU die begin jaren 90 keer op keer er niet in slaagde het conflict in Bosnië en Kroatië onder controle te krijgen:
- Carrington–Cutileiro plan
- Vance–Owen plan
- Owen–Stoltenberg plan

Wikipedia: Peace plans proposed before and during the Bosnian War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de commentaren kwam ik dit tegen, iemand een idee of dat klopt en hoeverre het juridisch bindend is?

[...]
8)

Meer dan bindend, nieuw fundament relatie & interactie.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
@Virtuozzo
Ik was al de hele tijd op zoek naar het addertje... ;)

Begrijp ik het goed: May heeft gisteravond de WA geaccepteerd als voorwaarde voor verlenging, in een internationaal verdrag waardoor parlementaire goedkeuring ondergeschikt is geworden aan haar handtekening? Het HoC in het pak genaaid daarmee? Had ze geen toestemming van haar MP's moeten hebben voordat ze dit accepteerde vraag ik me af...

[ Voor 76% gewijzigd door hoevenpe op 11-04-2019 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:44:
Begrijp ik het goed: May heeft gisteravond de WA geaccepteerd als voorwaarde voor verlenging, in een internationaal verdrag waardoor parlementaire goedkeuring ondergeschikt is geworden aan haar handtekening? Het HoC in het pak genaaid daarmee? Had ze geen toestemming van haar MP's moeten hebben voordat ze dit accepteerde vraag ik me af...
Zoals ik het lees is hiermee geformaliseerd dat de withdrawal agreement vastligt. Er ligt niet vast de UK deze zal moeten accepteren, er ligt alleen vast dat er geen ruimte is voor "terugonderhandelen".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Ofwel drie mogelijkheden: Geen Brexit, Brexit volgens de WA, of no-deal Brexit. Dus geen optie 4: Opnieuw onderhandelen over de WA.

De ingangsdatum van welke optie dan ook ligt nog open (want: procedure = flexibel), maar een voorlopige deadline van de extension is 31 oktober.

Maar goed, er zullen wel weer Britse MPs proberen er een eigen draai aan te geven. :z

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Virtuozzo
Ik gaf vorige week al de hint. Laat mensen maar happen en struikelen met drama van geloofwaardigheid hier & nu. Dit gaat om proces, termijn en meer dan een arena. Economie kan rustig verder kijken, bedrijven genomen kansen uitwerken en risico’s verder zekeren, partijpolitiek kan zich zelf verder aderlaten en zo voorts. Ondertussen gaat de wereld verder, de EU ook, procedureel en met de kwestie gebonden voor alle opties zonder invloed daarop voor het VK.

Zeker, toneel en spel blijven factoren, maar het risico van externe tegenkracht als catalyst is een flink stuk verder gebufferd. Op geopolitiek niveau is de toepassing van Brexit als hefboom van breuklijn gemarginaliseerd. De EU zelf heeft flinke impetus gekregen voor prioriteiten.

De arena’s die resten zijn die van VK interne politieke dynamiek en consumptieve beeldvorming. Dat eerste is van het VK zelf, zonder overspill nu. Dat tweede, is wat het is, maar in ieder geval ligt de richting van de ontwikkelingslijn vast. En dus ook de herinnering aan de narratives op termijn.

Enfin, de EU heeft ook een beetje politiek spel van bühne gespeeld, dat moest ook wel even (zie Frankrijk, Ierland), May en het VK zitten nu verdeeld in eigen loopgraven die langzaam maar zeker vol lopen met water.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:59
Ik vraag me af welk realistisch pad richting goedkeuring kan. De EU rode lijn is aanvaarding van WA, dat ligt zowat aan de basis. Labour hoopt op customs union via referendum en dan mss toch die WA steunen? May zal enkel een deel van haar achterban mee krijgen.

Hoe lang zal ze daar blijven zitten? Tot Halloween of moet ze daarna nog eventjes "implementeren" om Boris-proof te zijn?

Ik vrees dat we tegen 31 oktober nog altijd op hetzelfde punt zitten. We zitten met de WA die vorig jaar november werd afgesproken en vele pogingen later zit de EU nog altijd hetzelfde te zeggen. 1 jaar rond de pot draaien om bij hetzelfde uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
ANdrode schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:52:
Zoals ik het lees is hiermee geformaliseerd dat de withdrawal agreement vastligt. Er ligt niet vast de UK deze zal moeten accepteren, er ligt alleen vast dat er geen ruimte is voor "terugonderhandelen".
Dat 'niet terugonderhandelen' lijkt me sowieso een gegeven, maar ik interpreteer dit breder dan alleen dat:
TMPM has agreed in a binding international treaty , using perogative powers , that the UK will not attempt to reopen the Withdrawal Treaty. There is nothing Parliament can do to stop the Withdrawal Agreement from coming into force. To take any action contrary to the WA would be in breach of the said Act.
Dat het accepteren van deze verlenging inhoudt dat men zich aan de WA moet houden, zelfs als May er nog geen parlementaire goedkeuring ervoor heeft.
Virtuozzo schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:57:
Ik gaf vorige week al de hint. Laat mensen maar happen en struikelen met drama van geloofwaardigheid hier & nu.
offtopic:
Probeer al minder te happen en de onderliggende rode lijn te vinden, al blijft het soms lastig. Beeldvorming zo vlak voor de EP verkiezingen is imo ook belangrijk om de populisten in te dammen.

[ Voor 19% gewijzigd door hoevenpe op 11-04-2019 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hoevenpe schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:57:
[...]

Dat 'niet terugonderhandelen' lijkt me sowieso een gegeven, maar ik interpreteer dit breder dan alleen dat:

[...]

Dat het accepteren van deze verlenging inhoudt dat men zich aan de WA moet houden, zelfs als May er nog geen parlementaire goedkeuring ervoor heeft.
Ja. Ongeacht wie waar aan welk roer staat, dat is het juridisch en verdragsrechtelijk kader. De facto bevestiging ook van nieuwe positie van VK in IB. Hard, maar daar heeft men het naar gemaakt, en de EU gaat geen open deuren van Versailles 2.0 syndroom toestaan.

Brexit is niet langer Brexit, maar een provinciale tolweg met slechts drie afslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:02:
Brexit is niet langer Brexit, maar een provinciale tolweg met slechts drie afslagen.
Het kan nog wel, maar dan alleen no-deal en geïnitieerd vanuit het VK zelf. De EU zal ze uitstel op uitstel verlenen en daarbij de touwtjes steeds strakker aantrekken totdat het UK een 'Schrödinger's EU member' geworden is.

Even wat luchtigers: Halloween-Brexit is going viral: :P
https://www.dailymail.co....w-Halloween-deadline.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:15:
[...]

Het kan nog wel, maar dan alleen no-deal en geïnitieerd vanuit het VK zelf. De EU zal ze uitstel op uitstel verlenen en daarbij de touwtjes steeds strakker aantrekken totdat het UK een 'Schrödinger's EU member' geworden is.

Even wat luchtigers: Halloween-Brexit is going viral: :P
https://www.dailymail.co....w-Halloween-deadline.html
Uitstel op uitstel is niet gegarandeerd, ijkmomenten. De EU is prima bereid om een no deal exit te accepteren, dat was al zo, maar enkel met volledige beheersing over wat daarna aan scenario’s op tafel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:21:
Uitstel op uitstel is niet gegarandeerd, ijkmomenten. De EU is prima bereid om een no deal exit te accepteren, dat was al zo, maar enkel met volledige beheersing over wat daarna aan scenario’s op tafel ligt.
Neem aan dat je begrijpt dat ik daar behoorlijk sceptisch over geworden ben, in de beeldvorming is er gisteravond wel iets veranderd. Vermoed dat als de EU in oktober geen verlenging geeft dat als een grote schok voor heel veel mensen zal komen, de Britten in het bijzonder.

Ondertussen in de Commons:
Andrea Leadsom, the leader of the Commons, has just confirmed that, if MPs a motion on the order paper today, the house will rise for the Easter recess this afternoon and not return until Tuesday 23 April.

And she has just announced the business for the first week after Easter, which does not include any Brexit indicative votes, or the introduction of the long-awaited EU withdrawal agreement bill.
6 maanden uitstel gekregen, yippie op vakantie allemaal!!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat ze struikelen in hun loopgraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
We kennen het oude gezegde "van uitstel komt afstel". Denk (vrees) dat het uiteindelijk toch op neer gaat komen, in 2021 of zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24
Overigens, drama van Macron omtrent commissaris was tevoren al te voorzien niet meer dan dat. De Britten hebben gewoon recht op een commissaris, dat staat in de EU verdragen. Bovendien merkte Juncker zeer terecht op dat een commissaris geen afgevaardigde is van de nationale regering, er is geen juridische binding tussen commissaris en land, en het land heeft geen enkel recht het beleid van de betreffende commissaris anders dan via de raad te beïnvloeden.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 03-10 15:18
Nee, we hebben echt geen haast:
Andrea Leadsom, the leader of the Commons, has just confirmed that, if MPs a motion on the order paper today, the house will rise for the Easter recess this afternoon and not return until Tuesday 23 April.

And she has just announced the business for the first week after Easter, which does not include any Brexit indicative votes, or the introduction of the long-awaited EU withdrawal agreement bill.
Dus de klucht gaat in feite pas in mei weer verder. De komende drie weken gaat het licht uit.

Wat een "Empire"....

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Satire wordt steeds moeilijker van werkelijkheid te onderscheiden:
Mark Francois named European of the Year for uniting entire continent in agreeing he’s a twat

The EU’s commissioner for Cultural Harmony, Sigmund Wilhelms, explained that the award was only given to people who could overcome cultural barriers and identify the common bonds that unite all Europeans, such as disliking jingoistic buffoons who look like a badly infected thumb.

He continued, “Although European diversity is to be treasured, it is often too easy to focus on the things that make us different and overlook what we all have in common. “When Mr Francois read that tedious poem and made childish threats in front of an audience of senile racists, every political leader in Europe, whether right or left, felt the same bewilderment that he was ever elected.”

The award will be the first time Mr Francois has received one since his days as a Territorial Army officer where he earned a medal for showing up six weekends in a row and having really clean boots.
Nu verder ontopic blijven graag.

[ Voor 1% gewijzigd door Ramzzz op 11-04-2019 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hoevenpe schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:21:
Satire wordt steeds moeilijker van werkelijkheid te onderscheiden:

[...]

>:)
Zo bot als dit kan klinken, politici zijn ook maar mensen. Politiek is ook maar menselijk. Het is geen kwestie van regel versus uitzondering of vice versa, de aanwezigheid van dergelijke figuren. De kwestie is dat - simplistisch uitgedrukt - de burger meent dat het idioterie is maar voorbij gaat aan de causale relatie van gedrag van de burger waar selectie op volgt.

Oprecht, ik kan je in elk land wijzen op aanwezigheid van dat soort figuren. Al helemaal in Nederland, waar organisatievormen grote voet hebben in Angelsaksisch model. Dit komt voor, het is een factor, maar politieke dynamiek is een afgeleide van de rest van het bestel. Dat maakt het wijzen op figuren als deze ook wel een rede voor post mortem en hand in eigen boezem.

Het hoort bij een open bestel, het is een prijs ervan. Door de bank genomen is dat bestel die prijs waard, maar wanneer dat bestel gecompromitteerd wordt blijkt het wel een kwetsbaarheid te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:54
Uitstel, uitstel en straks afstel. Puntje bij paaltje zal GB artikel 50 wel gaan intrekken, denk ik dan.
Konden ze niet met de EP verkiezingen voorstellen dat GB wel mag kiezen, maar dat er niemand vanuit GB in het EP mag komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:10
TheBrut3 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:50:
Konden ze niet met de EP verkiezingen voorstellen dat GB wel mag kiezen, maar dat er niemand vanuit GB in het EP mag komen?
Voorstellen mag alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

Rannasha

Does not compute.

TheBrut3 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:50:
Nee, dat kan niet. Althans niet eenvoudig. Hoe het EP werkt is allemaal vastgelegd in de diverse verdragen en daar kun je niet willekeurig van afwijken. Een lidstaat heeft gewoon recht op vertegenwoordiging in het EP. En zolang de UK nog niet gebrexit is, is het nog een volwaardige lidstaat, met alle rechten en plichten die daar bij horen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:05

Flotter

Pelipper!

loekf2 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:12:
Nee, we hebben echt geen haast:

[...]

Dus de klucht gaat in feite pas in mei weer verder. De komende drie weken gaat het licht uit.

Wat een "Empire"....
En waarom ook niet? Het februarireces is ook al niet doorgegaan, en doordat de hele Brexitklucht zoveel tijd heeft opgeslokt kan ik met niet voorstellen dat er geen ander werk in het HoC en binnen de kiesdistricten is blijven liggen.
Men moet natuurlijk wel op tijd de kandidatenlijsten voor de EP-verkiezingen indienen (wie is daar verantwoordelijk voor?) en het volgende Brexitdebat niet voor zich uit schuiven tot de tweede week van oktober.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Gisteren nog was May haar voornemen om voor 22 mei de hele procedure af te ronden, dit opdat deelname aan de EP verkiezingen niet nodig is. Als je nu 3 weken niets doet weet je zeker dat die deadline niet gehaald gaat worden...
(niet dat ik zoveel waarde aan haar woorden hecht maar toch)

Mocht iemand nog twijfelen over een nieuwe verlengings-aanvraag in oktober, dit heeft May net in de Commons gezegd over wat ze met de extra maanden gaat doen:
Rehman Chishti, a Conservative, says taking part in the European elections will give legitimacy to far-right extremists.
- May says she wants to ensure the UK does not need to participate in those elections.

The Conservative MP Derek Thomas asks if it still the plan for the transition period to end in December 2020.
- May says that the transition can still end at the end of 2020, and that the government will work to ensure it does.

Asked if she can be sure that he European parliament will ratify any deal in a timely way, and that it will not hold things up to force the UK to participate in the European elections,
- May says the European parliament can ratify the deal before Westminster has.

Labour’s Rupa Huq says she will back May’s deal if it is subject to a confirmatory referendum. That is her compromise. What is May’s?
- May says constituents want to be able to move on. Having a second referendum would not allow that, she says.

Labour’s Seema Malhotra asks who May will include in the forum she plans to set up to consider what happens next with Brexit.
- May says first she needs to pass her deal. After that, in the second stage of the process, she will engage with businesses, unions and civil society.

Martin Vickers, a Conservative, asks for an assurance that May will never seek a further article 50 extension.
- May refuses to rule out applying for a further article 50 extension.

Sammy Wilson, the DUP MP, asks May to name any issues on which the UK said no to the EU.
- May says she resisted a Northern Ireland-only customs union, and she resisted demands for an exit bill of £100bn.

Labour’s Stephen Kinnock asks for an assurance that full membership of the single market through the EEA will be an option in any indicative ballot.
- May says the UK does not need to be a full member of the single market to gets its benefits.

Labour’s Liz Kendall tells May that “one more heave” won’t work. This extension should be used for a purpose. So will she put her deal to a referendum?
- May says the way to break the deadlock is to pass her deal.

[ Voor 73% gewijzigd door hoevenpe op 11-04-2019 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Flotter schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:15:
[...]

En waarom ook niet? Het februarireces is ook al niet doorgegaan, en doordat de hele Brexitklucht zoveel tijd heeft opgeslokt kan ik met niet voorstellen dat er geen ander werk in het HoC en binnen de kiesdistricten is blijven liggen.
Men moet natuurlijk wel op tijd de kandidatenlijsten voor de EP-verkiezingen indienen (wie is daar verantwoordelijk voor?) en het volgende Brexitdebat niet voor zich uit schuiven tot de tweede week van oktober.
Tja, maar waarom niet? Het zit behoorlijk vast, en ik denk niet dat ze echt een tijdsdruk ervaren. Remainers zullen zeker voorstander zijn van zo lang mogelijk uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 14:53

Milmoor

Footsteps and pictures.

[...]

[...]
Omdat ik met wilde weten over de waarborgen/wetgeving heb ik gezocht op "This extension excludes any re-opening of the Withdrawal Agreement.". Dat wordt nog wel een dingetje: http://tapnewswire.com/2019/04/may-must-go/

De link is naar een politiek erg gekleurd platform, maar het was de enige hit doe ik kreeg. Als het echt zo is dat Mag nu wetgeving heeft doorgedrukt waarmee de WA effectief vastligt, dan verwacht ik nog aardig wat heisa.

[ Voor 15% gewijzigd door Milmoor op 11-04-2019 18:31 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Milmoor schreef op donderdag 11 april 2019 @ 18:11:
[...]

Omdat ik met wilde weten over de waarborgen/wetgeving ...
Hoe kom je dan in vredesnaam uit bij de bron / het doorgeefluik dat je aanhaalt. Daarbij drop je enkel een link, zonder contextueel commentaar noch je eigen visie en onderbouwing daarvan te geven.

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 11-04-2019 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 02-10 14:53

Milmoor

Footsteps and pictures.

begintmeta schreef op donderdag 11 april 2019 @ 18:22:
[...]

Hoe kom je dan in vredesnaam uit bij de bron / het doorgeefluik dat je aanhaalt. Daarbij drop je enkel een link, zonder contextueel commentaar noch je eigen visie en onderbouwing daarvan te geven.
DuckDuckGo (maar Google werkt vast ook). Er is verrassend weinig over te vinden. @hoevenpe kwam met de tekst. @Virtuozzo reageerde hierop. De link is naar een politiek erg gekleurd platform, maar het was de enige hit doe ik kreeg. Dat had ik er inderdaad beter even bij kunnen zetten.

Iets met context met dank aan anderen:
@Virtuozzo

Coffeemonster schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:57:
Ofwel drie mogelijkheden: Geen Brexit, Brexit volgens de WA, of no-deal Brexit. Dus geen optie 4: Opnieuw onderhandelen over de WA.

De ingangsdatum van welke optie dan ook ligt nog open (want: procedure = flexibel), maar een voorlopige deadline van de extension is 31 oktober.

Maar goed, er zullen wel weer Britse MPs proberen er een eigen draai aan te geven. :z

[ Voor 48% gewijzigd door Milmoor op 11-04-2019 18:38 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• algalid
De fintech firma Revolut kan er wel mee lachen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RBE5Zbm.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:12

NMH

Moderator General Chat
loekf2 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:55:
Heb ik me ook over lopen te verbazen. Land in crises, maar het parlement daar werkt ma t/m do.
Parlementariers hebben natuurlijk ook nog wat anders te doen dan vergaderen; de Tweede Kamer vergadert in principe ook maar drie dagen per week plenair (dinsdag t/m donderdag). Daarbuiten is er nog genoeg werk te doen zoals inlezen in dossiers, werkbezoeken afleggen, commisievergaderingen, mediaoptredens, heel veel post lezen, etc. Dat zal in het VK niet anders zijn; als je een rustig baantje zoekt moet je niet de politiek ingaan. :)

Ik kwam vandaag ook nog een interessante tweet van het CER tegen:

En daarmee is de beroemde £350 miljoen/week voor de NHS (die toch al kant noch wal raakte) well and truly in rook opgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24
Sterker nog, De no-deal voorbereidingen omdat de Maybot weigerde no deal op te geven, hebben anderhalf miljard gekost. 4.500 Pas aangenomen ambtenaren zitten nu uit hun neus te vreten.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 26-09 20:14

Plasma_Wolf

Student

Die voorbereidingen zijn inderdaad gestopt en ambtenaren doen niets meer, naar de eerste reactie onder deze tweet lijken de kosten 4 miljard te zijn ipv 1.5 miljard. Eén reactie onder een tweet is natuurlijk geen bron, maar ik denk niet dat we ooit zo'n geldverspilling in Nederland hebben gehad. En wij hebben het UWV met haar IT-debacles.

En deze is ook wel leuk. Farage gaat voor de Brexit-partij Europa in, wat hij niet wil (zegt hij maar intussen is het voor hem een leuke hobby en een mooie manier om zich voor zijn achterban te presenteren). Eén probleempje:

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 00:50
Plasma_Wolf schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:45:
Die voorbereidingen zijn inderdaad gestopt en ambtenaren doen niets meer, naar de eerste reactie onder deze tweet lijken de kosten 4 miljard te zijn ipv 1.5 miljard. Eén reactie onder een tweet is natuurlijk geen bron, maar ik denk niet dat we ooit zo'n geldverspilling in Nederland hebben gehad. En wij hebben het UWV met haar IT-debacles.

[Twitter]

En deze is ook wel leuk. Farage gaat voor de Brexit-partij Europa in, wat hij niet wil (zegt hij maar intussen is het voor hem een leuke hobby en een mooie manier om zich voor zijn achterban te presenteren). Eén probleempje:

[Twitter]

_/-\o_
Ik heb goed hard moeten lachen om die vrachtwagens met die ENORME schermen :)
(en ja het is vrij ernstig die man, maar je moet toch wat te lachen hebben).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:56

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ander vraagje, ik volg de boel niet helemaal meer op de voet, maar heeft de HoC de nieuwe datum van 31 okt al opgenomen in de withdrawl act? Volgens mij hebben ze die twee weken geleden namelijk expliciet op 12 april gezet... en ik heb nog niks over een nieuwe wetswijziging voorbij zien komen hier.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Blijf me verbazen dat men aan beide kanten doet alsof met deze verlenging no-deal definitief van tafel is. Ook in de Rotterdamse haven worden de parkeerplaatsen blijkbaar gedeeltelijk ontmanteld:
Lege parkeerplaatsen en tijd voor opleiding: bedrijven blij met uitstel brexit

Het Havenbedrijf Rotterdam investeerde bijvoorbeeld flink in de aanleg van een bufferparkeerplaats op twee plaatsen in Rotterdam. Die parkings liggen er nu verlaten bij.

Op de twee parkeerterreinen direct naast de A15 is in totaal plaats voor 370 vrachtwagens. "Die parkeerplaatsen zijn bedoeld voor de trucks van chauffeurs die bij een brexit weggestuurd zouden worden door de ferrymaatschappijen, omdat de bestuurders hun papieren niet op orde hadden. Er is geld uitgegeven om die terreinen te beveiligen en te verlichten. We gaan een en ander nu ontmantelen", aldus een woordvoerder van het Havenbedrijf Rotterdam.
Die 6 maanden extra zouden ook nuttig besteed kunnen worden om echt klaar te zijn voor Brexit als het zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Korvaag schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:56:
[...]

Ik heb goed hard moeten lachen om die vrachtwagens met die ENORME schermen :)
(en ja het is vrij ernstig die man, maar je moet toch wat te lachen hebben).
Je zal het maar voorhebben dat je een politieke campagne wil voeren, en IEDERE keer je onder de mensen komt, zie je die fokkin' wagen weer staan die je steevast in je ondergoed zet. Als ik Brit was, ik zou het ook sponsoren :D

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

hoevenpe schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:14:
Blijf me verbazen dat men aan beide kanten doet alsof met deze verlenging no-deal definitief van tafel is. Ook in de Rotterdamse haven worden de parkeerplaatsen blijkbaar gedeeltelijk ontmanteld:
Definitief van tafel is de boel natuurlijk niet, maar beide partijen hebben laten zien dat ze tot veel bereid zijn om een no-deal te voorkomen, met dit nieuwste uitstel denkt iedereen nu ook "ja, en als ze op 29 okt nog een uitstel willen knikt de EU rustig ja".

Persoonlijk is mijn inschatting nogal omgeslagen, drie weken terug was ik vrij zeker van een no-deal in maart/april, nu denk ik eigenlijk dat de boel in oktober nog een keertje wordt uitgesteld, en dan ergens volgend jaar uitgaat als een nachtkaars, met of een remain, of een BRINO waarbij de britten vertwijfeld met een vlaggetje wapperen, "brexit means brexit" mompelen, maar defacto gewoon een inspraakloos lid van de EU blijven.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Letter from Michel Barnier, Commission’s Chief Negotiator, to Steve Barclay, Secretary of State for Exiting the European Union, 11 April 2019
https://ec.europa.eu/comm..._barnier_-_mr_barclay.pdf

Response from Steve Barclay, Secretary of State for Exiting the European Union, to Michel Barnier, Commission’s Chief Negotiator, 11 April 2019
https://ec.europa.eu/comm...xeu_letter_to_barnier.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 23:55
Ziehier, de EU gaat door de knietjes. De WA zou niet meer veranderen, maar de Britten hebben toch mooi 3 aanpassingen weten te onderhandelen.

:+

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
@Virtuozzo
Staat toch niets bijzonders in, of is er een subtiele passage in de brief van Barnier die ik mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17
vectormatic schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:49:
Ander vraagje, ik volg de boel niet helemaal meer op de voet, maar heeft de HoC de nieuwe datum van 31 okt al opgenomen in de withdrawl act? Volgens mij hebben ze die twee weken geleden namelijk expliciet op 12 april gezet... en ik heb nog niks over een nieuwe wetswijziging voorbij zien komen hier.
Ik kan de quote nu even niet meer vinden, maar gisteren werd dezelfde vraag op The Guardian beantwoord: de wet die afgelopen week is aangenomen om May te verplichten uitstel aan te vragen, zorgde ervoor dat May niet terug hoefde te komen met een datum, maar zelf mocht tekenen (even kort gezegd). Dus dat hoeft nu niet meer gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:36
T-MOB schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:30:
Ziehier, de EU gaat door de knietjes. De WA zou niet meer veranderen, maar de Britten hebben toch mooi 3 aanpassingen weten te onderhandelen.

:+
Volgens mij vergis je je.
Dit zijn de aanpassingen op de artikel 50 aanvraag waarvan de einddata gewijzigd zijn.

De withdrawal agreement is nog steeds de laatste versie + intentie verklaring + laatste goedgekeurde wijzigingen in europese top van afgelopen jaar die nog goedgekeuerd moeten door de Engelsen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
Wat ik uit die brieven haal is dat het VK accoord is. En dat ze verkiezingen moeten houden. Doen ze dat niet, en ligt er (dan) geen WA, dan liggen ze er per 31 mei uit met een no-deal.

[ Voor 6% gewijzigd door ijdod op 12-04-2019 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:48

Killjoy

Klingon lawn products

hoevenpe schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:31:
@Virtuozzo
Staat toch niets bijzonders in, of is er een subtiele passage in de brief van Barnier die ik mis?
Confirmation of procedure in de periode tot 31-10-'19 vermoed ik dat hij bedoelt. Het VK heeft zich nu expliciet schriftelijk geconformeerd.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

ijdod schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:54:
Wat ik uit die brieven haal is dat het VK accoord is. En dat ze verkiezingen moeten houden. Doen ze dat niet, en ligt er (dan) geen WA, dan liggen ze er per 31 mei uit met een no-deal.
EDIT: ERROR: Boolean logic error in interpretation, try again

Vraag me wel af wat voor circus het gaat worden als May weer een verse poging gaat doen de WA door de HoC te krijgen, de "minus PD" truuk gaat bercow niet meer intrappen, geschoven datums waren al niet goed genoeg, dus moeten ze een nieuwe manier vinden om uberhaupt tot stemming te komen, laat staan dat er een meerderheid te vinden is

[ Voor 33% gewijzigd door vectormatic op 12-04-2019 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:24
Ik lees het andersom.

De beslissing om tot 31 oktober te verlengen komt te vervallen als het VK geen verkiezingen heeft gehouden en de WA niet heeft goedgekeurd.

Dus alleen als aan beiden niet voldaan is, wordt de beslissing ingetrokken. Is aan een van beiden wel voldaan, dan wordt hij niet ingetrokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
@vectormatic Volgens mij kan het zonder WA maar met verkiezingen ook tot 31/10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

ijdod schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:20:
@vectormatic Volgens mij kan het zonder WA maar met verkiezingen ook tot 31/10.
Bonsaiboom schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:20:
Ik lees het andersom.

De beslissing om tot 31 oktober te verlengen komt te vervallen als het VK geen verkiezingen heeft gehouden en de WA niet heeft goedgekeurd.

Dus alleen als aan beiden niet voldaan is, wordt de beslissing ingetrokken. Is aan een van beiden wel voldaan, dan wordt hij niet ingetrokken.
Klopt, de logische constructie is (!verkiezingen && !wa), ik had em kennelijke geparsed als !(verkiezingen && wa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 11:04
Waarom een verlenging tot 31 oktober.

Als ze voor 22 mei de WA accepteren waarvoor is die verlenging dan voor, ter overgang naar de WA implementatie ?

Als ze dus voor 22 mei de WA niet door het HOC krijgen is er alsnog een no-deal Brexit ?

Snap ik het zo goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Noppesnada schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:29:

Als ze voor 22 mei de WA accepteren waarvoor is die verlenging dan voor, ter overgang naar de WA implementatie ?

Als ze dus voor 22 mei de WA niet door het HOC krijgen is er alsnog een no-deal Brexit ?

Snap ik het zo goed ?
Nee, ze moeten OF voor 22 mei de WA tekenen, OF meedoen aan de EP verkiezingen, dan mogen ze tot 31 okt blijven. Doen ze geen van beide, dan is het 31 mei exit.

Logisch gezien staat als ze wel WA en geen EPV doen het EP buiten spel tot 31 oktober, dus verdere verlenging lijkt me dan extreem onwaarschijnlijk (vind het sowieso al raar, misschien snap ik em niet goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
Noppesnada schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:29:

Snap ik het zo goed ?
IF (WA Akkoord voor 22 mei) THEN DEAL BREXIT per 1 juni (= overgangsfase tot eind 2020)
ELSE IF
NOT (verkiezingen 23 mei) THEN NODEAL BREXIT per 1 juni (= GEEN overgangsfase, NO DEAL ALERT!!)
ELSE IF
(WA Akkoord voor 31 oktober) THEN DEAL BREXIT per 1e van de volgende maand (= overgangsfase tot eind 2020)
ELSE NODEAL BREXIT per 1 november (= GEEN overgangsfase, NO DEAL ALERT!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

jurjen_g schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:34:
[...]

IF (WA Akkoord voor 22 mei) THEN DEAL BREXIT per 1 juni (= overgangsfase tot eind 2020)
ELSE IF
NOT (verkiezingen 23 mei) THEN NODEAL BREXIT per 1 juni (= GEEN overgangsfase, NO DEAL ALERT!!)
ELSE IF
(WA Akkoord voor 31 oktober) THEN DEAL BREXIT per 1e van de volgende maand (= overgangsfase tot eind 2020)
ELSE NODEAL BREXIT per 1 november (= GEEN overgangsfase, NO DEAL ALERT!!)
Zo lees ik em niet

IF ((WA voor 22 mei) OR (EP verkiezingen)) THEN (overgangsfase 31 okt) ELSE (31 MEI, keuze no deal/remain)

Jouw versie geeft bij een WA voor 22 mei een datum van 1 Juni, volgens mij is dat gewoon 1 november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 23:55
D-dark schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:53:
[...]
Volgens mij vergis je je.
Dit zijn de aanpassingen op de artikel 50 aanvraag waarvan de einddata gewijzigd zijn.
Nee hoor, het zijn aanpassingen aan de WA. Op 2 plekken is 29 maart vervangen door "wanneer de WA in werking treedt". Wanneer dat is is vastgelegd in de tweede wijziging: 1 november 2019 of de eerste dag van een eerdere maand als zowel EU als VK schriftelijk bevestigen er klaar voor te zijn.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
vectormatic schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:38:
[...]

Zo lees ik em niet

IF ((WA voor 22 mei) OR (EP verkiezingen)) THEN (overgangsfase 31 okt) ELSE (31 MEI, keuze no deal/remain)

Jouw versie geeft bij een WA voor 22 mei een datum van 1 Juni, volgens mij is dat gewoon 1 november
"This agreement shall enter into force ... whichever is the earliest"
- de dag na einde verlenging (nu 31 oktober, dus dan 1 november)
- de eerste dag van de maand na ontvangst van de getekende WA

De zinsnede is zo gemaakt dat de einddatum van 31 oktober "makkelijk" verder kan schuiven naar bijv 15 november. In dat geval wordt 16 november de dag van uittreding

En oja, remain kan ook nog... :+

Ter verduidelijking; in de WA staat een overgangsfase benoemd tot eind 2020 (of was het 21 maanden, dat weet ik even niet zeker); de UK is dan wel al formeel uit de EU, maar voor de regelgeving voor burgers en bedrijven wijzigt nog niets. Wat er dan precies uit komt per 1-1-2021 (of wellicht nog later) is pas duidelijk na afronding van de Political Declaration.

Nog even nagezocht, 31 december 2020 inderdaad
ARTICLE 126
Transition period
There shall be a transition or implementation period, which shall start on the date of entry into force of this Agreement and end on 31 December 2020.
Overigens staat ook in de WA dat deze periode kan worden verlengd.

Nog een laatste toevoeging, om mezelf te quoten:
Een "Flexit" zou m.i. dan ook direct exact moeten aangeven dat dan minimaal tot de einddatum van de Flexit de UK in de Douane Unie blijft (extra backstop dus). En dat zou dan wat mij betreft voor 12 april door UK moeten worden vastgelegd. En dan heet het volgens mij helemaal geen Flexit, maar is het gewoon een long extension...
Gelukkig is het "flexibele" dus alleen van toepassing op een WEL deal scenario, dat sowieso de overgangsperiode tot 31-12-2020 kent. No Deal heeft nu 2 deadlines, 1 juni of "de dag na afloop van de verlenging" (nu 1 november). Wel zou ik dan toch liever die datum van de verlenging iets verderop hebben gelegd, dit blijven nog steeds 2 keer binnen enkele maanden stress voor voorbereiding op No Deal, totdat UK eindelijk de WA tekent...

[ Voor 61% gewijzigd door jurjen_g op 12-04-2019 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

jurjen_g schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:41:
[...]

"This agreement shall enter into force ... whichever is the earliest"
- de dag na einde verlenging (nu 31 oktober, dus dan 1 november)
- de eerste dag van de maand na ontvangst van de getekende WA

De zinsnede is zo gemaakt dat de einddatum van 31 oktober "makkelijk" verder kan schuiven naar bijv 15 november. In dat geval wordt 1 december de dag van uittreding

En oja, remain kan ook nog... :+

Ter verduidelijking; in de WA staat een overgangsfase benoemd tot eind 2020 (of was het 21 maanden, dat weet ik even niet zeker); de UK is dan wel al formeel uit de EU, maar voor de regelgeving voor burgers en bedrijven wijzigt nog niets. Wat er dan precies uit komt per 1-1-2021 (of wellicht nog later) is pas duidelijk na afronding van de Political Declaration.
check, die "eerste dag van de maand na ontvangst WA" had ik ff gemist

(dan kan het dus ook nog prima 1 mei worden.... puur theoretisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Een beetje offtopic maar bij dit liedje wat ik met hoorde moest ik aan de Brexit denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:36
Dit pareltje van de guardian wil ik jullie niet onthouden.
De diepere beslommeringen van Brexit door onze gurus

Afbeeldingslocatie: https://1drv.ms/u/s!AmnA-o9MJQ6Kha08grv0dpEKBUn3Og

Link naar de bron
The Guardian

[ Voor 56% gewijzigd door D-dark op 12-04-2019 19:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Ik wil graag nog een meme toevoegen. Het is helaas behoorlijk accuraat:

De video zal waarschijnlijk niet meekomen in de embedding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plasma_Wolf schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:18:

Nee, maar de moeite waard. Staat waarschijnlijk op autorepeat morgen op veel plaatsen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

[Twitter]

offtopic:
Als je de link / associatie zoekt:

The Proclaimers - I'm Gonna Be (500 Miles)

B)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

[Twitter]

Maar belasting wordt helemaal niet genoemd? Ik dacht dat het daar juist allemaal om ging. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
En je ziet nog steeds Brexiteers die van mening zijn dat de EU naar de pijpen van het VK danst... serieus... #hoedan. (bla bla de kosten van no-deal zijn zo hoog dat de EU kostte wat kost no-deal wil voorkomen bla; en meer van dat soort nonsense). Tegelijkertijd claimen dat de EU uitstel verleent om nog te cashen en negeren dat ze er gewoon uit hadden kunnen stappen...

[ Voor 20% gewijzigd door ijdod op 12-04-2019 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Komende 5 maanden zal deze soap op een laag pitje doorstuderen, om in oktober op het laatste moment weer tot uitstel te leiden. En nog een keer, en nog een keer...

Schrödinger's Brexit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 14:32
YouTube: Patrick Stewart sketch: what has the ECHR ever done for us?
Zie nog niet of dit gepost was maar vond hem wel erg leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Laatst online: 02-10 20:19

Jiffy

God, you're ugly!

Was al gepost, maar is idd ijzersterk (Monty Python-variant). :D

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:48

Killjoy

Klingon lawn products

[Twitter]

Die is goed :)

En om zijn kwaliteiten te benadrukken: hij heeft een Rees-Mogg weten te strikken waar zelfs de Tories geen brood in zagen...

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
First image of Brexit appears!
Scientists release first ever image of Brexit

Black Hole Brexit
A clear-ish image of Brexit has been captured for the first time – and the massive shit storm, measuring 40 billion km across (three million times bigger than Earth), has been described by scientists as “a monster”.

The picture shows a halo of hot air and lost jobs and traces the outline of a massive financial black hole.

Brexit itself – a toxic hell from which neither truth nor the Conservative party can escape – is itself, unseeable. But the newly released picture at least takes us to its insane threshold for the first time, showing the cosmic cliff edge beyond which all known political, economic and social rules break down.

Said professor Simon Williams: “Brexit is one the most mysterious objects in the known universe. We have now seen what we thought was unthinkable. And frankly, I am now crapping myself.”

The picture gives us the first direct look at Brexit’s ‘accretion disk’ – a fuzzy doughnut-shaped ring of gas and crap from the ERG that “feeds” the lurking monster.

At Brexit’s event horizon, light bends in a perfect loop, meaning if you stood there you would literally be able to see the back of your head – and the back of the whole country.

Time is also said to move differently around it, which may explain why so many Brexiters are fixated on a war that ended over seventy years ago. To them, it might seem like only yesterday.

When asked why the image of Brexit looked so fuzzy, Professor Williams said: “I’m baffled frankly. It’s not what we were told to expect at all.”

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:29

Amphiebietje

In de blubber

Zwerver schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 11:48:
First image of Brexit appears!

[...]
Powehi!

Meaning 'the adorned (by the ERG and friends) fathomless (a huge money pit) dark (hedge funds and other ill-meaning bastards support it) creation (birthed from Cameron's imagination)'.

Zelfs de naam van het zwarte gat past heel goed bij Brexit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ik vroeg me nog af: hoe ervaren de mensen die zelf woonachtig zijn in het VK de recente ontwikkelingen?

Het voelt voor mij als een nachtkaars die uit gaat, van uitstel komt afstel. Brexit is verleden tijd. Leeft dat daar ook op die manier of denkt men nog steeds dat voor oktober het VK vertrokken is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 12:35:
Ik vroeg me nog af: hoe ervaren de mensen die zelf woonachtig zijn in het VK de recente ontwikkelingen?

Het voelt voor mij als een nachtkaars die uit gaat, van uitstel komt afstel. Brexit is verleden tijd. Leeft dat daar ook op die manier of denkt men nog steeds dat voor oktober men vertrokken is?
Gemixt. Er is een grote groep - luister maar eens naar your call op BBC Radio 5 Live - die zich bedrogen voelt en van mening is dat JRM gelijk heeft en we gewoon alles moeten frustreren. Maar - en dat is bij mij in de omgeving in de Midlands - je hoort nu toch ook meer mensen zeggen dat indien er een 2e referendum komt, ze remain gaan stemmen i.p.v. leave. Kan zijn dat ze nu pas de gevolgen overzien, of dat ze er gewoon klaar mee zijn.

De bigotry is trouwens niet minder geworden.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:28
hoevenpe schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 12:35:

Het voelt voor mij als een nachtkaars die uit gaat, van uitstel komt afstel. Brexit is verleden tijd. Leeft dat daar ook op die manier of denkt men nog steeds dat voor oktober het VK vertrokken is?
Bij mij op kantoor was er voor het eerst in maanden een verhitte discusie gaande tussen alle pro Brexit collega's. Die voelen zich bedrogen en vinden / voelen, zonder enige kennis van zaken, dat de EU op een of andere manier een vies spel speelt om Engeland in de UK EU te houden. Ik en mijn Remain collega's hielden ons maar op de achtergrond, want her ging er verhit aan toe. De helft wilde een No Deal Brexit en de andere helft een "betere deal".

Voor de rest is het land behoorlijk Brexit moe, ik persoonlijk ben nogsteeds bezig met plannen en opties aan het open houden. Wat wel irritant is, is dat ik het niet kan verantwoorden om een huis hier te gaan kopen. Ik huur dus al bijna twee jaar en dat vind ik bloed irritant....

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:29

Amphiebietje

In de blubber

The_Butler schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 13:56:
[...]

dat de EU op een of andere manier een vies spel speelt om Engeland in de UK te houden.
"UK in de EU", toch?

Of wordt er nu ook al een E-xit voorbereid? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

En belangrijk stukje over de politiek in het VK. We beginnen bij Jacob Rees-Mogg, die beweert dat hij bezorgd is als iemand als Tommy Robinson MP zou worden. Maar wat hij zegt past absoluut niet bij wat hij zelf doet en waar hij zijn achterban van haalt.

Vanwege dit heeft Labour-MP David Lammy verschillende MPs vergeleken met Nazis, en is bij de Andrew Marr show geweest en meer uitleg gegeven. Hier een tweet met het transcript, dat bestaat uit 3 afbeeldingen (even klikken).

Het zal in dit draadje niemand verbazen dat mensen in het VK over elkaar heen vallen om kwaad te zijn op David Lammy en niet op JRM, maar Lammy heeft zeker gelijk, en dit toont ook de enorme hypocrisie van de Tory Brexiters aan.

Hier meer informatie over het gedrag van de JRM-fanclub. Een Twitter draadje. Lijkt me een aanrader om alleen het commentaar van de tweets te lezen, en niet de text in de screenshots van de facebook-groep. Die zijn nogal :r :r :r

Onderdeel van het twitter-draadje:

Het gebruikelijke van de populist. Foei zeggen over de reacties die niet door de beugel kunnen, maar tegelijkertijd doen alsof het er niet veel zijn, en daarmee de problemen bagatelliseren.

Maar de Tory-vrienden van JRM zijn er maar wat kwaad over en proberen de narrative te verdraaien naar "hoe durft David Lammy dit te zeggen".

Gelukkig wat goede reacties op dit soort comments, van o.a. James O'Brien:

Een interview met Lord Hesseltine (Tory) over de vergelijkingen tussen nu en de jaren van de Nazis in Duitsland.

Ik dacht dat ik meer tweets had voor deze ontwikkelingen, maar het gaat nogal chaotisch op Twitter, dus dit lijkt me een goede samenvatting. Net voordat ik wilde posten, kwam David Lammy met zo goed als dezelfde samenvatting:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Fake News:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Farage heeft opnieuw succes, niet dat hij er lang zal zitten:
European Parliament voting intention:

BREX: 27%
LAB: 22%
CON: 15%
GRN: 10%
LDEM: 9%
UKIP: 7%
CHUK: 6%

via @YouGov, 15 - 16 Apr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

het is hier rustig, allemaal op een wandelvakantie waarschijnlijk, dus nog maar even een facepalm momentje

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/Xj1Cdj6qQxUqF6IJgKL29FmCiXJu4fjrG7SINgSAvjc.jpg?auto=webp&s=190f9204713939c0a1d00c6367c38e3da98c8abd

[ Voor 17% gewijzigd door DOA op 17-04-2019 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:55
Heremetijd.

Je weet dat ze bestaan, maar ze in levende lijve zien is weer wat anders.

Religie in deze tijd ziet er kennelijk zo uit.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brent schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:54:
Heremetijd.

Je weet dat ze bestaan, maar ze in levende lijve zien is weer wat anders.

Religie, ideologie, what's in a name term really ... geloofsgedrag is niet nieuw, ook de excessen niet.

Probleem is wel, het Westers model van demos cratos is vanuit historische lessen ontwikkeld en tot stand gekomen ter behartiging van balans en bescherming van minderheid tegen meerderheid. Nu komen de kwetsbaarheden van gebrek aan innovatie en participatie naar voren: het snelst gehapte signaal normaliseert en stimuleert. Ongeacht een hele hoop ...

Le voila, de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Is zo'n oranje gezicht met zonnebril-witte ogen de universele look van decadente rijke a-holes? Ik zie een constante :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Brent schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:54:
Henk en Ingrid, UK style... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

boe2 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:09:
Is zo'n oranje gezicht met zonnebril-witte ogen de universele look van decadente rijke a-holes? Ik zie een constante :p
Eerst emigreren naar het vasteland, en dan - verschroeide aarde - lekker fanatiek je thuisland om zeep helpen.

Idiocracy...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

Ramzzz schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:15:
[...]

Eerst emigreren naar het vasteland, en dan - verschroeide aarde - lekker fanatiek je thuisland om zeep helpen.

Idiocracy...
Er zijn 800k expats(je kunt ze ook immigranten gaan noemen..) aan de zonnekust
Verscheidende camera ploegen hebben ze opgezocht:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
DOA schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:31:
... Er zijn 800k expats(je kunt ze ook immigranten gaan noemen..) ...
Dat zijn duidelijk immigranten, niet expats.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Economische vluchtelingen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Vaak is het voor die mensen goedkoper om te overwinteren (of permanent te verhuizen) naar Spanje. En dan schrijft de dokter ook nog es warmte voor tegen de reuma, stel je voor :p.

Er is een reden waarom de Guardian 'expats' tussen aanhalingstekens zet.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
Dat overwinteren doen ze ook alleen maar omdat de EU heel oneerlijk het zonnequotum aan Spanje heeft gegeven in de winter, zodat Engeland in de kou zit!!1!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borromini schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:44:
Vaak is het voor die mensen goedkoper om te overwinteren (of permanent te verhuizen) naar Spanje. En dan schrijft de dokter ook nog es warmte voor tegen de reuma, stel je voor :p.

Er is een reden waarom de Guardian 'expats' tussen aanhalingstekens zet.
Het is wel een factor voor het VK, in die zin, economische factor. Die groepen zijn dusdanig groot, maar ook vermogenstechnisch zo frappant, dat het voor traditionele kapitaaloverdracht en consumptieve voetafdruk behoorlijk impact heeft. Om het over fiscale aspecten nog niet te hebben.

Pagina: 1 ... 67 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.