Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.958 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-10 17:05
hoevenpe schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:34:
Mooi voorbeeld van hoe Brexit effect heeft op dagelijkse dingen, dit zat een paar dagen geleden in de mail:

[...]
Je ziet ook al een tijdje dat veel Ebay bestellingen via het Global Shipping Program vanuit het VK naar de EU gaan, in plaats van direct met de Royal Mail. Ze hebben hun processen daar al voor ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:51

drooger

Falen is ook een kunst.

Huh, wat? Komt May nou bij ons op visite? Hoe laat?
Shit, we zijn te laat, nou ja... dan maar aan het eind nog even handjes schudden voor de camera's. :+

https://www.thenational.s...-berlin-for-brexit-talks/

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-project
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:58
British MEPs will 'wreck havoc with European parliament' if EU decides on long extension, says Tory Brexiter.
Another Tory Brexiter has given a speech saying that it would be a mistake for the EU to offer the UK a long article 50 extension because the UK would end up being a disruptive influence. It was Tim Loughton, a former minister, speaking in the Brexit debate a few minutes ago.
Nog steeds de blame game? Hij weet toch ook wel dat ze zélf bepalen wat ze doen, en dat de EU alleen een voorstel gaat doen? Ze weigeren gewoon zelf de knoop door te hakken:
My appeal to the EU is, if you value the future of the EU, you do not want us to remain an integral part of it in the current circumstances. Do yourself a favour. Do this house a favour, do this country a favour, and say that this country is out, ..

Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
L-project schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:16:
[...]
Nog steeds de blame game? Hij weet toch ook wel dat ze zélf bepalen wat ze doen, en dat de EU alleen een voorstel gaat doen? Ze weigeren gewoon zelf de knoop door te hakken:
Dat is geen blame-game, dat is een vrij gerichte strategie van het tegen elkaar opzetten en uitspelen van partijen. Hoe men zeker vanuit Brexit (nee, vanaf de financiers en manipulators achter de Brexit) geprobeerd wordt om het speelveld te beinvloeden. Nu wordt er ineens vanuit de EU geredeneerd ('de EU moet dit ook niet willen') en ook nog met een onmiskenbaar signaal van dreiging ('want anders gaan ze toch saboteren'.)

Wat dat meer dan ook illustreert is hoe weinig respect men vanachter de Brexit heeft voor een eerlijk spel, waarbij je voor je eigen argumenten gaat staan en bereid bent om dat in alle openheid te verdedigen.

Dit zie je constant terug rond allerlei politieke (of politiek gemaakte) onderwerpen: soms spreken ze namens de een, dan weer lenen ze 'bezorgdheden' van de ander. Men maakt de ene groep lekker met valse beloften, maar de dreiging ligt ook klaar: doe wat we willen of anders zou men wel eens niet mee kunnen werken. De rechtstaat, het politieke proces, de vrijheid van meningsuiting, ze zijn allemaal leuk zolang het te gebruiken is in eigen voordeel, maar de dreiging is steeds dat zodra zij er niks meer aan hebben, ze die uitgangspunten laten vallen als een baksteen, en zijn geweld en sabotage ook een optie.

En dat is zo schadelijk.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

And now for something completely different. :+

Kwam deze via Google haar volgalgoritmen tegen. John Cleese laat zijn mening over Brexit, de Britse media en Brexiteers ook even los. Ondertussen ook nog heel wat heerlijke steken naar van alles en nog wat, inclusief naar de BBC waar hij zit. Presentatrice lijkt het ook helemaal niet door te hebben wat het nog hilarischer maakt. Verder gewoon wat scherp vermaak, humor en keiharde realiteit.

Oh en Cleese lijkt echt een fan van Nederland te zijn. Ook belangrijk. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-10 17:11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 26-09 20:14

Plasma_Wolf

Student

Volgens mij heeft John Cleese voor Brexit gestemd. Wat mij betreft kan hij dan bij dezelfde groep als de politici die het land hebben overgehaald om voor Brexit te stemmen. Het enige verschil is dat hij de problematiek bij de politici legt, in plaats van bij anderen die niets met Brexit te maken hebben.

Maar hij komt ook niet goed tot de kern van het probleem. Hij bespreekt het ontbreken van vertrouwen in de pers, maar gaat niet in op hoe dat wantrouwen over decennia tot stand is gekomen, hoe dat wantrouwen en ontbreken van feitelijke informatie ervoor heeft gezorgd dat Brexit-politici zo veel hebben kunnen bereiken.

Oh ja: wie krijgt nu de schuld? Drie keer raden. Nee je hebt het fout.

[Twitter: https://twitter.com/i/status/1115661682175557632]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:28
Ik zou het eerder een ontmaskering willen noemen, wat vallen een hoop Brexiteers de afgelopen weken door de mand. Hoeveel mensen zien dit en denken 'hier wil ik niet meer mee geassocieerd worden'?
"If you now try to hold us in against our will, you will be facing Perfidious Albion on speed."

Conservative Brexiteer Mark Francois says the UK "will become a Trojan horse within the EU" if Theresa May is given a Brexit extension.
Kijk naar het filmpje van deze man, die spoort toch niet? 8)7

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:45:
[...]

Ik zou het eerder een ontmaskering willen noemen, wat vallen een hoop Brexiteers de afgelopen weken door de mand. Hoeveel mensen zien dit en denken 'hier wil ik niet meer mee geassocieerd worden'?
Weinig. Langzaam. Welkom bij de mensheid, reparatie kost een generatie. Daar hebben we het in andere topics wel eens over gehad, door de tijd hier. Nu, met Brexit, zie je de het concept zich in de praktijk uitwerken.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:14
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:39:
And now for something completely different. :+

Kwam deze via Google haar volgalgoritmen tegen. John Cleese laat zijn mening over Brexit, de Britse media en Brexiteers ook even los. Ondertussen ook nog heel wat heerlijke steken naar van alles en nog wat, inclusief naar de BBC waar hij zit. Presentatrice lijkt het ook helemaal niet door te hebben wat het nog hilarischer maakt. Verder gewoon wat scherp vermaak, humor en keiharde realiteit.
[YouTube: John Cleese on Brexit, newspapers and why he's leaving the UK - BBC Newsnight]
Is wel makkelijk, achteraf praten. Hij is zelf een Brexiteer....
UK comedy legend John Cleese has reaffirmed his position in the Brexit debate, saying that while it will be five years before we know the full outcome, he thinks leaving the European Union is the correct decision.

“I don’t want to be run by a bunch of European bureaucrats because they always look after themselves first,” he commented to Screen.
Gewoon iemand die met een schematje aankomt over her vertrouwen in de pers, dat gebruikt hij om aan te geven dat hij verhuist. Och, leuk.

zijn lach is wel aanstekelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

hoevenpe schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:45:
[...]

[...]

Kijk naar het filmpje van deze man, die spoort toch niet? 8)7
Mark Francois spoort inderdaad niet. Bij Politics live heeft hij de uitspraak van iemand anders letterlijk omgedraaid.

Van

Racisten hebben alleen Brexit gestemd

naar

Brexit-stemmers zijn allemaal racisten

Om er vervolgens kwaad om te worden en excuses te eisen want die andere man had zojuist 17.4 miljoen mensen beledigd. Ik ben een wiskundige en ik kan je alles over subsets uitleggen. Waarschijnlijk zou ik een hele dag nodig hebben en nog zou Mark Francois precies het tegenovergestelde beweren van wat er feitelijk gezegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Plasma_Wolf schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:02:

Om er vervolgens kwaad om te worden en excuses te eisen want die andere man had zojuist 17.4 miljoen mensen beledigd. Ik ben een wiskundige en ik kan je alles over subsets uitleggen. Waarschijnlijk zou ik een hele dag nodig hebben en nog zou Mark Francois precies het tegenovergestelde beweren van wat er feitelijk gezegd is.
Ik denk dat je de competentie van MPs een beetje overschat. Neem bijvoorbeeld deze vraag: wat is de kans dat je twee keer kop krijgt als je twee keer een muntje opgooit (uitgaande van een eerlijke munt met een kant kop). Antwoord:

Het is hier al vaker langs gekomen, maar je kunt niet verwachten van MPs dat ze kennis hebben van dit soort basale logica / verzamelingenleer. Het is dus gewoon onwetendheid en incompetentie, geen kwaadwillendheid.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd1 op 09-04-2019 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Cyphax

Moderator LNX
Virtuozzo schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:01:
[...]

No-deal is niet gewoon economisch schadelijk. Het is ook geopolitiek schadelijk. Cascade effect. Vergeet een ding niet, de EU is een hoeksteen van het mondiale bestel, de ordening zoals we die kennen. Van rechtsorde, balans, toegang, verdeling - en alle inrichting van vrijheden die daar op volgen. Brexit is een hefboom van verstoring in deze, niet enkel een kwestie van VK/EU relatie van Internationale Betrekkingen.
Dit is ook wat mensen als Juncker of Verhofstadt drijft? Ik vind dat wel heel mooi, maar ik kan me eerlijk gezegd nog steeds niet zo goed voorstellen dat 27 landen dat unaniem voor elkaar krijgen. Dat betekent wel dat ik onder de indruk ben met hoe de EU zich vanaf het begin al opstelt.
In het VK, ja, daar is politiek gedrag & perspectief volstrekt onrealistisch. Behalve daar waar men gebruik zoekt van no deal. Goed om in het achterhoofd te houden.
De Britten bluffen eigenlijk met no-deal, bedoel je? Maar hebben hoe dan ook de zwakkere hand; de kaarten liggen toch op tafel?
Of gooien ze het op de eerdergenoemde drang om min of meer zuiver volgens de idealen te handelen? Zouden ze echt collectief zo slim zijn om iets, dat zoveel weg heeft van een strategie, voort te brengen? :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

In dit geval is het dat absoluut wel. Die Mark Francois draaide een uitspraak letterlijk om. Ik zou het vanuit wiskunde uitleggen, maar het is ook gewoon een stukje taalkunde. En het is echt sesamstraatniveau.

Je kunt niet zo dom zijn dat je hoort "Racisten stemmen ALLEEN Brexit" en ervan maakt "ALLE Brexiteers zijn racist". Zo dom kun je niet zijn. En Mark Francois is dat zeker niet, hij is gehaaid genoeg om alles uit te buiten voor een stukje persoonlijk succes op tv.

Wiskundig: "Racist is deelgroep van Brexit-stemmer", en hij maakt ervan "Brexit-stemmer is deelgroep van Racist"

En de afbeelding die je liet zien is gewoon te triest voor woorden. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Plasma_Wolf op 09-04-2019 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Plasma_Wolf schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:58:
In dit geval is het dat absoluut wel. Die Mark Francois draaide een uitspraak letterlijk om. Ik zou het vanuit wiskunde uitleggen, maar het is ook gewoon een stukje taalkunde. En het is echt sesamstraatniveau.

Je kunt niet zo dom zijn dat je hoort "Racisten stemmen ALLEEN Brexit" en ervan maakt "ALLE Brexiteers zijn racist". Zo dom kun je niet zijn. En Mark Francois is dat zeker niet, hij is gehaaid genoeg om alles uit te buiten voor een stukje persoonlijk succes op tv.
Dat kan inderdaad ook, dan denkt hij natuurlijk dat het wel werkt voor z'n achterban.
[small]Wiskundig: "Racist is deelgroep van Brexit-stemmer", en hij maakt ervan "Brexit-stemmer is deelgroep van Racist"
Ja op die manier snapt de achterban het nog niet. Beter voorbeeld: ik haat muggen, muggen zijn dieren dus haat ik alle dieren. Al die concepten als verzameling, deelverzameling en zo kun je beter achterwege laten. Je was de kijker al kwijt voordat je het woord 'wiskundig' helemaal gezegd had. ;)
Cyphax schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:57:

De Britten bluffen eigenlijk met no-deal, bedoel je? Maar hebben hoe dan ook de zwakkere hand; de kaarten liggen toch op tafel?
Of gooien ze het op de eerdergenoemde drang om min of meer zuiver volgens de idealen te handelen? Zouden ze echt collectief zo slim zijn om iets, dat zoveel weg heeft van een strategie, voort te brengen? :+
Ja, May had het altijd over 29 maart 2019. Brexit werd een success, deal of geen deal.
Making a Commons statement following her conversations with EU leaders at a weekend summit, Mrs May insisted the UK would "ultimately" make a success of a no-deal Brexit, despite "very serious challenges" in the short-term.

https://news.sky.com/stor...cle-50-extension-11649007
Je moet het ook niet zien als een 'kaarten op tafel' situatie. De kaarten liggen altijd al op tafel, je moet alleen weten wat de kaarten betekenen (hoe belangrijk is customs union voor het VK? Wat zijn de belangen van de EU? etc. allemaal vragen met complexe antwoorden, maar ze zijn niet onbeantwoordbaar). De EU is geen pandora's box, en bij alle partijen (EU, lidstaten, Britten) zitten mensen die echt wel weten hoe het zit.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd1 op 09-04-2019 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd1 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 23:09:
Dat kan inderdaad ook, dan denkt hij natuurlijk dat het wel werkt voor z'n achterban.
De digitale ramptoerist uithangen kan op de site van de Daily Mail. Lees de comments: een vreemde mengeling van lachwekkende domheid en beangstigende agressie:
https://www.dailymail.co....use.html#comments-6901951

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 23:26:
[...]

De digitale ramptoerist uithangen kan op de site van de Daily Mail. Lees de comments: een vreemde mengeling van lachwekkende domheid en beangstigende agressie:
https://www.dailymail.co....use.html#comments-6901951
En je kan ook nog sorteren op votes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd1 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 23:28:
En je kan ook nog sorteren op votes. :+
Die functionaliteit had ik nog niet eens ontdekt, van dit hoog gewaardeerde pareltje spat de wanhoop af:
Will this ever end? ..... The people of UK have had nearly three years of this since the Referendum and we are now going backwards. ..... NO DEAL has been removed, which was UK' best bargaining chip. ..... Since NO DEAL is still the default in Article 50, we might leave the EU this Friday. ..... Let's live in hope.
Wat kan je er over zeggen, voel vooral medelijden als ik het lees. De droom is kapot, het is een kwestie van tijd voordat A50 ingetrokken wordt.

Tekenend is ook de slechtst gewaardeerde bijdrage van de hele dag. De waarheid doet pijn blijkbaar:
Brexit voters are utter idiots. Stuff the 17.4 million. The 48.6 million want a decent future.

[ Voor 12% gewijzigd door hoevenpe op 09-04-2019 23:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:42:
[...]
Het is hier al vaker langs gekomen, maar je kunt niet verwachten van MPs dat ze kennis hebben van dit soort basale logica / verzamelingenleer. Het is dus gewoon onwetendheid en incompetentie, geen kwaadwillendheid.
Sowieso zijn rationele keuzes een illusie. In de praktijk is het [een modernere variant van] prospect theory in plaats van optimale/rationele keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyphax schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:57:
[...]

Dit is ook wat mensen als Juncker of Verhofstadt drijft? Ik vind dat wel heel mooi, maar ik kan me eerlijk gezegd nog steeds niet zo goed voorstellen dat 27 landen dat unaniem voor elkaar krijgen. Dat betekent wel dat ik onder de indruk ben met hoe de EU zich vanaf het begin al opstelt.
Juncker, ja. Verhofstadt, ander verhaal - raspoliticus, laat ik het zo zeggen.

De EU wordt nogal een onderschat juist voor de procedurele termijnfocus. Grootste oorzaak, het kunstmatig vertekende beeld ervan, hoofdveroorzaker zijnde landelijke politiek. De Instellingen zijn op vrijwel elk terrein eigenlijk de grootste bondgenoot en behartiger van de burger, maar ja, perceptie. We lijken vergeten te zijn, bijvoorbeeld, waar de grondvesten en fundamenten uit voortgekomen zijn. Bloed op bloed.
[...]

No deal is voor een stuk bluf, in traditioneel politieke zin. Maar, het is ook hefboom en doelstelling, waarbij gebruik gemaakt wordt van de natuurlijke kwetsbaarheden van machtspolitiek en partijpolitiek. De hefboom richt zich van buiten politiek en bestel op herordening van bestel, analoog aan oudere modellen van inrichting maar dan in iteratie waar soevereiniteit en macht niet bij bestel ligt, maar daarbuiten, bestel en staat aldus uitvoerende macht van corporatistische structuur.

Daarbij wordt slim gebruikgemaakt van een onder veranderende omstandigheden opgedoken kwetsbaarheid van het democratisch model van sociale psychologie open samenleving. Dat model is ontworpen als iteratie en leermiddel van oude lessen en omstandigheden voor balans in welvaart en toegang, maar ook voor bescherming van minderheid tegen meerderheid. De toepassing in deze is oneigenlijk gebruik van sociale psychologie voor gebruik van minderheid om middels ruis en emotie de ordening van meerderheid en geheel over te nemen, en te vervangen.

Gelukkig, zo cru als dit mag klinken, zijn de mechanismen toegepast daarbij niet perfect en is geen enkele dynamiek onderbonden, dat laat ruimte voor inertie en werkzaamheid van aanwezige structuren en interacties. Wat wij de belangen achter Brexit noemen zitten dus met een probleem van competentie in bereik, toegang en energie.

De hefboom van Brexit struikelt zogezegd vooruit. Tegenwicht is soms pas op de plaats maken, niet happen en gewoon wel het werk doen. Dat is vaak moeilijk uit te leggen in een samenleving waarin alle verwerking consumptief en van het moment is.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

hmmm, Frankrijk is lekker bezig:

https://www.theguardian.c...er-role-over-brexit-delay
France is expected to demand the removal of the post of British European commissioner as a price for a long Brexit delay, leaving Britain without a seat at the top table of Brussels decision-making for the first time since 1973.
Zou dat betekenen dat bij een lange verlenging de UK nog maar weinig te zeggen heeft in de EU, maar nog wel moet betalen (a la Noorwegen)?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:55
Alhoewel iedereen het ermee eens zal zijn, vraag ik me af of het slim is. De Britten hebben heus geen hulp nodig de klif over te rijden, en met elk extra zetje krijgt de brexit-demagoog extra munitie.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frankrijk heeft enige eigen ervaring met aan de zijlijn staan na eigenhandig vertrek uit supranationale organisatie. Niet prettig, confrontatie met realiteit, maar men trok er wel lering uit. Zie de Gaul / NATO en wat toen “politics of grandeur” genoemd werd.

@Brent kwestie van termijn / afstand. Soms is een prijs hier & nu te verkiezen boven hogere kosten en mindere beheersing later.

[ Voor 20% gewijzigd door Virtuozzo op 10-04-2019 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:10
Brent schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:35:
Alhoewel iedereen het ermee eens zal zijn, vraag ik me af of het slim is. De Britten hebben heus geen hulp nodig de klif over te rijden, en met elk extra zetje krijgt de brexit-demagoog extra munitie.
tuurlijk is het slim. Anders gaat die nieuw gekozen regeringafgevaardige me daar een zooitje de bende zitten sabboteren, niet normaal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:19
Virtuozzo schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:40:
[...]
No deal is voor een stuk bluf, in traditioneel politieke zin. Maar, het is ook hefboom en doelstelling, waarbij gebruik gemaakt wordt van de natuurlijke kwetsbaarheden van machtspolitiek en partijpolitiek. De hefboom richt zich van buiten politiek en bestel op herordening van bestel, analoog aan oudere modellen van inrichting maar dan in iteratie waar soevereiniteit en macht niet bij bestel ligt, maar daarbuiten, bestel en staat aldus uitvoerende macht van corporatistische structuur.
De No deal lijkt wel langzamerhand de achilleshiel voor de EU te worden. Het is nu wel duidelijk dat de EU een No Deal niet wil/kan accepteren, mede om redenen die je eerder genoemd hebt.

Hoe lang kunnen de Britten dit nog rekken? Het lijkt erop dat geen van beide partijen nog een (onderhandelings-) positie over heeft.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
alexbl69 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:19:
[...]

De No deal lijkt wel langzamerhand de achilleshiel voor de EU te worden. Het is nu wel duidelijk dat de EU een No Deal niet wil/kan accepteren, mede om redenen die je eerder genoemd hebt.
Huh? Hoe kom je daar nu bij? De EU gaat af op de uitgesproken wens van de Britse PM om tot een deal te komen. Daaraan is hard meegewerkt, voor zover de ruimte in de verdragen, en het door Britse handen geschreven artikel 50, er was. Wat kan de EU anders doen dan dealen met de Britse PM? Met een willekeurige Brexiteer zakendoen? Dat slaat toch nergens op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Virtuozzo schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:38:
Frankrijk heeft enige eigen ervaring met aan de zijlijn staan na eigenhandig vertrek uit supranationale organisatie. Niet prettig, confrontatie met realiteit, maar men trok er wel lering uit. Zie de Gaul / NATO en wat toen “politics of grandeur” genoemd werd.

@Brent kwestie van termijn / afstand. Soms is een prijs hier & nu te verkiezen boven hogere kosten en mindere beheersing later.
Het vervelende is, dat uitgerekend 'the common good' door het continent wel wordt begrepen, en op het eiland inmiddels, na decennia van meeprofiteren (!) van de EU, het 'common good' wordt afgeserveerd als vertegenwoordiging van 'alleen maar nadelen'.

Wanneer het supranationale voordeel wordt verketterd, en dit een vrijwel louter interne aangelegenheid betreft, terwijl het juist in het verleden wel werd begrepen (langs de rand van de afgrond gezeild, met hangende pootjes aan de EU toegetreden), is het de vraag waarom er niet(s) is geleerd van het verleden...

Dat, het niet geleerd hebben van het verleden, en dit (dientengevolge) niet in een perspectief voor de (nabije of verre) toekomst kunnen vertalen, dat is toch echt het grote vraagstuk van deze tijd.

Dit is m.i. voor een groot deel terug te voeren op een laakbaar ontbreken van onderwijs op die gebieden waar juist zoveel lering uit te trekken valt.

Als je als VK eigenhandig je eigen met (pijn en) moeite mede opgerichte machtsblok zelf ten gronde richt - of je er met veel pomp & circumstance eenzijdig aan onttrekt - ten gunste (...) van een uiterst ongewisse toekomst, onder het mom van chauvinistisch egoïsme, en dat niet doorgeprikt en afgeserveerd kan worden in een nationaal debat dan kun je best zeggen dat je moreel compleet failliet bent.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 15:18
Ja May is binnen:

https://video.consilium.e...66-4df4-b905-0df83f94f5bd

(live feed van premiers & presidenten die aankomen)

Dus al het goed begrijp, mag ze weer een pitch houden, dan de gang op en met nr 10 (bami rames) op schoot wachten totdat de deur open gaat (net als de laatste keren).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Brent schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:23:
[...]

Huh? Hoe kom je daar nu bij? De EU gaat af op de uitgesproken wens van de Britse PM om tot een deal te komen. Daaraan is hard meegewerkt, voor zover de ruimte in de verdragen, en het door Britse handen geschreven artikel 50, er was. Wat kan de EU anders doen dan dealen met de Britse PM? Met een willekeurige Brexiteer zakendoen? Dat slaat toch nergens op?
Dat begrijp ik wel, maar de Britten krijgen het door hunzelf overeengekomen plan niet geaccepteerd. Ondanks de maximale politieke druk die er is geweest.

29 maart is altijd een keiharde datum geweest, daardoor kon de druk ook zo worden opgebouwd, maar dat bleek niet genoeg. Als die datum nu toch niet zo hard blijkt als altijd gesteld, zul je die druk nooit meer zo hoog op kunnen voeren. Als er 1 keer is uitgesteld is een volgend uitstel immers ook niet ondenkbeeldig.

Tevens is Europa vrij verdeeld over hoe de Britten met de Europese verkiezingen om moeten gaan. En hier ligt ook een zeker risico.

Zolang de Britten erin zitten moeten ze vertegenwoordigd zijn in het parlement, anders zijn de aldaar genomen besluiten niet rechtsgeldig. Maar je weet ook zeker dat de Britten zich in deze situatie niet aan al te wilde Europese plannen zullen committeren. Ergo; zo lang de Brexit geen feit is zit de EU bijna 'op slot'.

Deze situatie is voor de Britten bijkans nog aantrekkelijker dan hetzij een volwaardig EU lidmaatschap (wat ze tot nu toe hadden) of een Brexit in bijkans welke vorm dan ook. Ze zijn nog volwaardig lid, genieten van alle verdragen maar de ontwikkeling van de EU staat stil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:51:
[...]
Tevens is Europa vrij verdeeld over hoe de Britten met de Europese verkiezingen om moeten gaan. En hier ligt ook een zeker risico.
Waar zit die onduidelijkheid?

De lijn die ik lees is duidelijk: Europese verkiezingen is een voorwaarde voor EU lidmaatschap op 23-5.
Zolang de Britten erin zitten moeten ze vertegenwoordigd zijn in het parlement, anders zijn de aldaar genomen besluiten niet rechtsgeldig. Maar je weet ook zeker dat de Britten zich in deze situatie niet aan al te wilde Europese plannen zullen committeren. Ergo; zo lang de Brexit geen feit is zit de EU bijna 'op slot'.
Het beeld dat jij schept is een UK dat zich niet "als een goed lid gedraagt". Daarvoor is men voorwaarden aan het stellen.

Misschien missen sommige Nederlandse media deze nuance, onder andere Guardian brengt het in ieder geval goed over. Politico ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
alexbl69 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:51:
[...]

Dat begrijp ik wel, maar de Britten krijgen het door hunzelf overeengekomen plan niet geaccepteerd.
Niet geaccepteerd bij het eigen parlement. De deal tussen EU en VK is rond. Het HoC doet er echter letterlijk alles aan een deal te blokkeren.
29 maart is altijd een keiharde datum geweest, daardoor kon de druk ook zo worden opgebouwd, maar dat bleek niet genoeg. Als die datum nu toch niet zo hard blijkt als altijd gesteld, zul je die druk nooit meer zo hoog op kunnen voeren. Als er 1 keer is uitgesteld is een volgend uitstel immers ook niet ondenkbeeldig.
Wederom was dit op aanvraag van de PM, omdat acceptatie door HoC aanstonds leek. Dat was niet zo. Momenteel heeft de EU nog geen formele uitspraak gedaan over een tweede extentie, maar de meeste staatshoofden hoor je toch meer nee dan ja roepen m.i. In elk geval is die contingent op een redelijke verwachting dat het de laatste is, maw een HoC dat meewerkt.
Deze situatie is voor de Britten bijkans nog aantrekkelijker dan hetzij een volwaardig EU lidmaatschap (wat ze tot nu toe hadden) of een Brexit in bijkans welke vorm dan ook. Ze zijn nog volwaardig lid, genieten van alle verdragen maar de ontwikkeling van de EU staat stil.
De Fransen zijn in elk geval al begonnen met zagen ;) Nee, een voorzetting van dit limbo voor langere tijd lijkt me echt uitgesloten. Op het continent is daar niemand voor, of ik heb zitten slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Standeman schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:16:
Zou dat betekenen dat bij een lange verlenging de UK nog maar weinig te zeggen heeft in de EU, maar nog wel moet betalen (a la Noorwegen)?
Dat lijkt me toch het minimale, net als het opgeven van een rechter bij het ECJ en geen veto/stemrecht meer in de Brusselse besluitvorming. Willen ze meer dan kunnen ze A50 intrekken.

Brexit means Brexit.

Edit: wat ik me bedacht, de EU zou ook het accepteren van de Customs Union of het houden van een referendum als voorwaarde kunnen stellen voor het verlenen van verlenging. Die kant gaat het toch op en dat geeft Labour een goede steun in de rug bij de onderhandelingen.

Zonder Customs Union gaat de WA nooit door Labour geaccepteerd worden. Dan beter nu door de zure appel heen bijten dan volgend jaar precies hetzelfde circus.

Waar is Varadkar in hemelsnaam mee bezig? :?
Varadkar says UK should be allowed to stay in customs union with say over EU trade policy

One thing I would like to be considered, and I know it is under consideration, is the possibility of a customs union being formed between the United Kingdom and the EU. Ultimately the European Union, we are the biggest trading bloc in the world. We trade more than China. We’ve a bigger population than the US. And, in a world of big blocs, it’s in the interests of the UK to be part of one of those blocs. It is also in our interests to have the UK in our bloc. I think we would be generous negotiating that, understanding that the UK could not be a silent partner in such an arrangement. It would have to have a say in decisions being made.
Tenslotte: kan @Virtuozzo deze krant nog even onder haar neus houden vanavond... ;)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DxLopDMXcAIULdw?format=jpg&name=900x900

[ Voor 70% gewijzigd door hoevenpe op 10-04-2019 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 16:11
Het verhaal in de rechterkolom is ook tekenend voor het niveau van onze 'wereldleiders'... :X

/offtopic

[ Voor 6% gewijzigd door dreamscape op 10-04-2019 19:15 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:55:
[...]
Waar is Varadkar in hemelsnaam mee bezig? :?
Een realistische variant van een customs union (neem combinatie van EUCU en EEA) impliceert vrij verkeer van goederen, personen, diensten en kapitaal. En geeft inspraak in het beslissingsproces rondom regelgeving.

Het is het next best thing na EU lid zijn. Er is alleen tijd nodig voordat Conservatives en Labour naar hun electoraat kunnen toegeven dat de "special" varianten (zonder vrij verkeer van personen, met vrij afsluiten van handelsverdragen buiten customs union) fictie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
ANdrode schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:21:
En geeft inspraak in het beslissingsproces rondom regelgeving.
Inspraak als de gemiddelde Nederlandse burger op een inspraakavond heeft inderdaad: gratis kopje koffie, het wordt genoteerd en ter kennisgeving aangenomen... ;)

Wat 'have a say' lijkt te suggereren is dat ze mee mogen beslissen over huidige en toekomstige EU handelsverdragen. Dat lijkt me zeker niet de bedoeling, maar de woordkeus van Varadkar hierin kan gewoon onhandig zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Even terug naar Mark Francois:

Ik hoop dat er een paar kritische vragen komen. Even iets van hoger niveau dan Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:29

Amphiebietje

In de blubber

Wel, als het Guardian liveblog te geloven is, dan hebben de financiers van Brexit iets om over te juichen, want naast de chaos in de UK is het nu ook chaos in de EU aan het worden aangezien de consensus weg is en May waarschijnlijk haar extensie gaat krijgen ondanks dat ze nog steeds geen duidelijk plan kan presenteren.

Allemaal idioten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:51

drooger

Falen is ook een kunst.

Gelukkig weten we wel de belangrijke zaken:
Op het menu staat een salade met warme coquilles, kabeljauwfilet, garnalen en arancini gevuld met mini-champignons.

Als toetje krijgen de regeringsleiders een parfait van ijs en macadamianoten.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Brent schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:04:
[...]
Niet geaccepteerd bij het eigen parlement. De deal tussen EU en VK is rond. Het HoC doet er echter letterlijk alles aan een deal te blokkeren.
Dat bedoelde ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Tja, ik kan me voorstellen dat een langdurige verlenging alleen kan en wenselijk is als de EU mechanismen heeft om de Britse sabotage te beheersen. Ik zou het eerder schokkend vinden als geen enkele Europese regeringsleider zich daar druk over maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Van het NOS liveblog, de EU-lijsttrekkers hebben ook wat over Brexit te zeggen:
Het ging ook even over de brexit, waarbij lang uitstel de favoriete oplossing is. "Maar daar zitten ook negatieve kantjes aan, dus wel met duidelijke voorwaarden", stelt Esther de Lange (CDA). Sophie in 't Veld (D66) vindt het vooral belangrijk dat de Europese Unie niet in de chaos van de Britse politiek wordt gezogen. "De overige 27 landen moeten besluitvaardig blijven."

Andere wijzen juist naar de andere kant van het kanaal. De Britten kunnen niet onderhandelden, concludeert Marcel de Graaff (PVV). Volgens hem is een Nexit sneller geregeld.
Ik mag toch hopen dat Nexit de kop in wordt gedrukt...
Nexit-politici zullen met dezelfde luchtkastelen komen als Brexiters en ik mag toch hopen dat er in Nederland wat beter doorheen geprikt wordt dan in het VK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

dr.lowtune schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:36:
Tja, ik kan me voorstellen dat een langdurige verlenging alleen kan en wenselijk is als de EU mechanismen heeft om de Britse sabotage te beheersen. Ik zou het eerder schokkend vinden als geen enkele Europese regeringsleider zich daar druk over maakt.
Het vervelende is, en dat zien we ook zodra het over landen als Hongarije, Polen en Tsjechië gaat, is dat het lijkt alsof er nooit rekening is gehouden met eikels in de politiek. Heel veel dingen zijn een soort veredelde gentlemans agreement en echte sancties of buffers lijken te ontbreken, want bij het bedenken van de regels is men er vanuit gegaan dat er alleen maar hele nette mensen in de politiek zouden zitten en dat een "foei" genoeg is om een land of politicus weer zover te krijgen dat ze weer normaal doen.

Dat blijkt dus niet te werken.

Ik betwijfel oprecht dat er iets is wat de Britten een beetje in het gareel houdt als ze langer in EU mogen zitten. Dat moet dan echt onderdeel van de afspraak worden dat ze bijvoorbeeld geen EU-verkiezingen houden, de vraag is alleen of dat wel mag van de regels :/

Natuurlijk, een no-deal Brexit is zwaar klote, maar de Britten nog een poos in de EU laten zonder dat ze macht inleveren is nog meer klote, want ze krijgen het waarschijnlijk wel voor elkaar om leden tegenelkaar uit te spelen. Dan hebben we een nog veel groter probleem.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Plasma_Wolf schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:50:
Van het NOS liveblog, de EU-lijsttrekkers hebben ook wat over Brexit te zeggen:

[...]

Ik mag toch hopen dat Nexit de kop in wordt gedrukt...
Nexit-politici zullen met dezelfde luchtkastelen komen als Brexiters en ik mag toch hopen dat er in Nederland wat beter doorheen geprikt wordt dan in het VK.
To Nexit or not to Nexit...dat zal mede afhangen van hoe slim en doortastend de EU deze case aanpakt. Poot stijfhouden, of verlengen met ijzersterke garanties voor de EU, voor ons, zal belangrijke voedingsbodem onder Nexit verminderen. Als we ons echter door het VK in het pak zouden laten naaien, dan geeft je Nexit een flinke hoeveelheid voedingsbodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
Van nu.nl liveblog:
Pat Leahy van The Irish Times heeft een bron binnen de besprekingen die verslag doet van de stand van zaken. "Verschillende leiders hebben al gesproken. Een overgrote meerderheid steunt een lang uitstel, waarbij sommigen denken aan tot december en anderen tot maart volgend jaar. De Nederlandse premier Rutte sprak eerst. Macron heeft nog niet gesproken."

Premier May zou de andere Europese leiders hebben verteld dat zij verwacht haar uittredingsovereenkomst uiteindelijk toch door het Britse Lagerhuis te krijgen. Dat lukte haar drie keer eerder niet, maar dit keer zouden de onderhandelingen met oppositiepartij Labour het verschil maken. Die "gaan goed", aldus May. De andere EU-leiders waren sceptisch over die uitspraak, aldus de bron.

May zou ook hebben gezegd dat zij niet verwacht dat het VK zal moeten deelnemen aan de Europese verkiezingen, maar dat haar land dat zal doen als het nodig is.

Het lijkt hoe dan ook een lange avond te gaan worden in Brussel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dr.lowtune schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:57:
[...]

To Nexit or not to Nexit...dat zal mede afhangen van hoe slim en doortastend de EU deze case aanpakt. Poot stijfhouden, of verlengen met ijzersterke garanties voor de EU, voor ons, zal belangrijke voedingsbodem onder Nexit verminderen. Als we ons echter door het VK in het pak zouden laten naaien, dan geeft je Nexit een flinke hoeveelheid voedingsbodem.
Helaas heeft dat veel meer te maken met bewustzijnsfactoren dan met beleid. Bewustzijn is stuurbaar, beïnvloedbaar - zie de weg naar Brexit. Bot gezegd, als er geïnvesteerd wordt in doelstellingen van oneigenlijk gebruik van complicatie of escalatie dan is het vrijwel altijd al te laat, zeker als het in voedingsbodem van segregatie gedaan wordt.

Voorkomen is beter dan genezen, reparatie kost een generatie. Of de spreekwoordelijke burger moet plotsklaps minder consumptief emotie en beeld gaan happen op grote schaal om op consistente wijze te gaan participeren in bestel. Politiek is volgend, totdat er teveel ruimte gelaten is geworden. Wat er dan aan machtspolitiek is, wordt dan zelf door hefbomen genomen.

Vrij gekende cyclus in de menselijke geschiedenis. Bedenk dan dat Nederland consistent dezelfde algemene lijnen en modellen van Angelsaksische vlag volgt. Condities, variabelen, gedrag, het verschilt allemaal niet zoveel voor richting van uiteindelijke effecten.

Enfin, dat is een post mortem voor een ander topic.

May hield vanavond vast aan haar aannames, wat niet goed ontvangen werd. Dus, zoals de afgelopen weken hier besproken: vastbinden in proces die kwestie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 68616c6c6f
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-02-2023
Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/live-experience/cps/624/cpsprodpb/vivo/live/images/2019/4/10/1d953510-e954-486b-9fdf-d15e5ad9971b.jpg

malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68616c6c6f
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-02-2023
Maar dat boeit toch niet omdat ALLE lidstaten er mee akkoord moeten zijn?

malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

dr.lowtune schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:57:
[...]
Voor degenen die in nexit geloven maakt dit helemaal niks uit, binnen hun eigen bubbel wordt het toch wel weer onafhankelijk van de uitkomst gespind en als zoete koek geslikt.
68616c6c6f schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:21:
[...]

Maar dat boeit toch niet omdat ALLE lidstaten er mee akkoord moeten zijn?
Meest logische uitkomst is dat de EU iets aanbied, de UK hoc dat afwijst omdat ze iets anders willen of een andere lengte van uitstel en dan is het ineens 13 april.

[ Voor 21% gewijzigd door YakuzA op 10-04-2019 23:28 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
Meer van nu.nl liveblog:
Mark Francois, Brexithavik en 'whip' van de European Research Group (ERG) binnen de Conservatieve Partij, beloofde de EU eerder: "Als jullie ons tegen onze wil binnenboord houden, dan krijgen jullie te maken met een Perfide Albion met speed op".

Francois, die anderen er graag aan herinnert dat zijn grootvader in de Tweede Wereldoorlog vocht op de stranden van Normandië, verwees daarmee naar een middeleeuwse Franse scheldnaam voor het Verenigd Koninkrijk (perfide = onbetrouwbaar, Albion = oudst bekende naam VK). Hij beloofde dat het VK op alle mogelijke manieren zal gaan dwarsliggen binnen de EU.

"Zoals Boris Johnson recent de waarschuwing van Mozes aan de Farao citeerde: 'Laat mijn volk gaan'", zei de parlementariër.

Dat dreigement is niet zonder gevolgen gebleven, melden aanwezigen in Brussel vanavond. Frankrijk zou zwart op wit willen laten vastleggen dat de Britten zich "volgens de regels zullen gedragen" als ze nog even lid moeten blijven.
Zeventien landen zijn voor lang uitstel, volgens de BBC - op basis van anonieme bronnen. 1 land is voor kort uitstel (dat zal Frankrijk zijn), 3 landen neigen naar kort uitstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:07:
May hield vanavond vast aan haar aannames, wat niet goed ontvangen werd. Dus, zoals de afgelopen weken hier besproken: vastbinden in proces die kwestie.
Wat mij betreft stelt de EU vanavond een voorbeeld voor alle andere Nexit, Frexit, etc. aanhangers: er is geen alternatief voor EU lidmaatschap.

No-deal zal ons pijn doen maar uiteindelijk wel duidelijkheid scheppen. Dat hoeft nog niet vrijdag, maar 22 mei zou geen slechte datum zijn. Accepteer een tweede referendum, trek A50 in of het is klaar, heldere boodschap en dwing de Britten op korte termijn tot kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

hoevenpe schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:41:
[...]

Wat mij betreft stelt de EU vanavond een voorbeeld voor alle andere Nexit, Frexit, etc. aanhangers: er is geen alternatief voor EU lidmaatschap.
Met een no-deal geef je de hardline brexiteers wat ze willen. En de hardline nexiteers (PVV, FvD) zullen dat alleen maar toejuichen en fanatieker worden. En pas op: Baudet heeft Nederland al eens gefopt met een duur referendum vol leugens en misleiding.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man

En een nieuwe optie blijkbaar.

[ Voor 27% gewijzigd door Wee Man op 11-04-2019 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

burne schreef op donderdag 11 april 2019 @ 00:07:
[...]

Met een no-deal geef je de hardline brexiteers wat ze willen. En de hardline nexiteers (PVV, FvD) zullen dat alleen maar toejuichen en fanatieker worden.
Ja dus? Dan krijgen ze toch ook de gevolgen te zien? Dan wordt pijnlijk duidelijk voor ze waar dit soort acties toe leidt/lijdt

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24
@Ortep Ook al gaat het gillend fout, dan nog zullen FvD cum suis zeggen dat zij het wél kunnen.

Compromis 31 okt, met review eind juni, volgens Reuters.

Mooi om te zien dat er zelfs in deze moeilijke zaken snel een compromis volgt.

[ Voor 20% gewijzigd door SkiFan op 11-04-2019 00:38 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ortep schreef op donderdag 11 april 2019 @ 00:27:
[...]

Ja dus? Dan krijgen ze toch ook de gevolgen te zien? Dan wordt pijnlijk duidelijk voor ze waar dit soort acties toe leidt/lijdt
Hebben de hardline brexiteers last van schaamte of schuldgevoel van wat ze Engeland aangedaan hebben? Internationaal gezien is de schade aan 'Engeland' is nu al niet meer te overzien. Een daadwerkelijke brexit is niet meer dan 'adding injury' to the existing insult.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wee Man
Nou ze zijn eruit. Behalve de exacte datum, dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:34

franssie

Save the albatross

burne schreef op donderdag 11 april 2019 @ 00:39:
[...]

Hebben de hardline brexiteers last van schaamte of schuldgevoel van wat ze Engeland aangedaan hebben? Internationaal gezien is de schade aan 'Engeland' is nu al niet meer te overzien. Een daadwerkelijke brexit is niet meer dan 'adding injury' to the existing insult.
Geen idee. En ik moet eerlijk zeggen dat ik moeite heb met de verstandige opstelling van de EU maar soit. Het VK zit in de kookpan en 'rest of EU' niet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 23:38

Illusion

(the art of)

Bron: the guardian

EU sources have confirmed that there will be an article 50 extension to 31 October with a review of British cooperation to determine whether there should be an earlier exit on 30 June – the date Theresa May originally asked for.

The June “break clause” has been put in to appease France, as the president, Emmanuel Macron, wanted assurances that the UK would conduct European elections properly.
Beetje van allebei dan maar?

Ah press conference:
June is not a cliff edge, it's for information only

[ Voor 9% gewijzigd door Illusion op 11-04-2019 02:29 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

SkiFan schreef op donderdag 11 april 2019 @ 00:37:
@Ortep Ook al gaat het gillend fout, dan nog zullen FvD cum suis zeggen dat zij het wél kunnen
Dat ben ik met je eens. Maar dat zeggen ze in ieder geval. Welke vorm van Brexit er ook komt, ze zullen hooguit zeggen dat ze nu weten hoe het moet en dat ze het dus nu beter kunnen.
Een harde Brexit maakt dat niet erger.
Maar dat soort extremen is hier hooguit 10 tot 20 procent van de bevolking. Die groep zal er beslist niet groter van worden. Eerder wat kleiner. Want er zijn er ook een stel die zeggen misschien moeten we het eens proberen. En bij een complete faal haken die af. Dat zie je nu al in peilingen.
Laat staan als het echt een economische ramp wordt.
Meer dan 80 van de bevolking heeft dit soort exit ideeën niet.
Mensen vinden wel dat er dingen anders moeten. Maar collectief de zaak opblazen is niet echt iets wat leeft op het vaste land.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

^ Nu kunnen pro-Exiters gaan zeggen: "Kijk, de EU maakt het onmogelijk uit de EU te stappen door eindeloos het proces te rekken."

Dat dat niet geheel de waarheid is, maakt in de praktijk niet uit. Het gaat werken met de minder door logica gebonden stemmers (d.w.z. het grootste deel) zolang er kanalen zijn waarop dat soort informatie zich eindeloos kan verspreiden, samengaand met een tunnelvisie-veroorzakende infrastructuur (d.w.z. Facebook en consorten).
Virtuozzo schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:07:
[...]

"Niet goed ontvangen" en "vastbinden", maar in de praktijk blijkt dat laatste een wassen neus te zijn; ze krijgt toch haar zin en we zitten nu nog eens zes maanden aan deze onzin vast.

Iets over een ezel en een steen... |:(

Weet je wat, we moeten May en de EU zo ver krijgen dat alle aan dit proces verbonden politici door ezels worden vervangen. Ik gok er zo op dat het resultaat beter zal zijn. /3

[ Voor 24% gewijzigd door Amphiebietje op 11-04-2019 07:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het zal wel aan mij liggen dat ik totaal niet begrijp waarom een uitstel tot 31 oktober een goed idee is. Het lijkt mij een compromis waar niemand wat aan heeft behalve EU sceptici en andere machtsblokken, omdat het weinig doet behalve het beeld dat de EU zwak is versterkt.

De eerste deadline die was vastgelegd werd genegeerd en verschoven. De tweede zou alleen verschoven worden als de Britten met een goed plan kwamen. De Britten kwamen niet met een goed plan, en toch is hij weer verschoven. Oftewel kunnen degene die stellen dat alles beter is als een no-deal Brexit mij uitleggen waarom er bij dit uitstel weer een nieuwe deadline is toegevoegd? Als je dan toch voor de tweede keer laat merken dat die deadline weinig voorstelt, waarom leg je dan al het fundament voor de derde keer de deadline negeren? Waarom niet gewoon een uitstel zonder einddatum? Want kunnen de mensen die denken dat 31 oktober een harde deadline is hun hand omhoog steken? Precies, niemand gelooft dat meer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
burne schreef op donderdag 11 april 2019 @ 00:07:
Met een no-deal geef je de hardline brexiteers wat ze willen.
Alleen maar een lang uitstel geven omdat je anders de hardline Brexiteers geeft wat ze willen lijkt me ook geen goed argument. Dan ga je mee in hun binnenlandse politieke sores.

Het is jammer dat Macron door de bocht is gegaan, nu nog eens 6 maanden onzekerheid zonder zicht op een oplossing. De druk is van de ketel want wie gelooft nog dat de deadline van 31 oktober wel hard is? Je mag dit imo best een deuk in de beeldvorming van de EU noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Zijn er nog maatregelen genomen tegen Britse sabotage? Of is het gewoon een uitstel zonder voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:10
dr.lowtune schreef op donderdag 11 april 2019 @ 07:47:
Zijn er nog maatregelen genomen tegen Britse sabotage? Of is het gewoon een uitstel zonder voorwaarden?
Ik lees dat er is afgesproken dat ze zich verantwoordlijk gedragen. Sure, als ze iets hebben laten zien de afgelopen 2 jaar. Als ze zich al niet verantwoordelijk gedragen in eigen land, verwacht dan ook maar totaal niks richting EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ben net wakker maar wat ik tot nu toe lees is het een 'gentleman's agreement': dus met een rechter bij het ECJ, met een stoel in de commissie, met een veto en alle rechten. Geen verplicht referendum, geen verplichte deelname aan de CU.

Zie niet waar de EU de duimschroeven heeft aangedraaid, op het eerste gezicht erg vrijblijvend en zonder harde randvoorwaarden. Misschien staat het in de kleine lettertjes maar tot nu toe erg teleurstellend inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Lijkt op het eerste gezicht miniem te zijn.

Ofwel, de EU gaat een groot probleem hebben als bij de EU verkiezingen anti-EU partijen een overwinning boeken, danwel genoeg stemmen krijgen om obstructief te doen. En dat hebben ze zelf veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

There will be a “review” of the situation on 30 June, but Tusk said the point of the review was to inform EU leaders what was happening and was “not a cliff edge”.
Dit schijnt Tusk dus te zeggen. Tja, nou, Nexit kom er maar in, man man man, wat is dit slecht voor het imago van de EU. Geen enkel pressiemiddel lijkt er dus te zijn. Ik zie niet hoe dit het VK in een proces gaat binden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 17:12
Wat een poppenkast zo zeg. Inderdaad lijkt me dit heel slecht voor het imago van de EU. Liever een harde brexit dan een kind dat niet meer met ons wil spelen, maar toch blijft zitten. Had dan artikel 50 nog niet ingeroepen voordat je wist wat je wilde. Man man man....Zo krijg je inderdaad meer exiters partijen aan steun..Weg voordelen van een groot handelsblok etc etc....kom maar op met je chloor kip VS, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Amphiebietje schreef op donderdag 11 april 2019 @ 07:54:
[...]

Lijkt op het eerste gezicht miniem te zijn.

Ofwel, de EU gaat een groot probleem hebben als bij de EU verkiezingen anti-EU partijen een overwinning boeken, danwel genoeg stemmen krijgen om obstructief te doen. En dat hebben ze zelf veroorzaakt.
De UK kan saboteren in de Commissie en de Raad, maar dat zijn vertegenwoordigers van de regering en ik kan me niet voorstellen dat het nationaal beleid wordt om de EU te frustreren zolang ze er in zitten. In het EP zullen anti-Europeanen gekozen worden, maar ik zie niet zo goed hoe ze kunnen saboteren. Het hele idee van sabotage komt uit Angelsaksische parlementaire systemen die bol staan van allerlei procedures maar, maar in het model waar de EU op gebaseerd is bestaat dat veel minder.

Ze kunnen hooguit met hun stemgedrag wat schade berokkenen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 16:07
Zoals verwacht uitstel dus. Waarschijnlijk ook vanwege de blame game: de EU heeft de harde brexit niet veroorzaakt door vast te houden aan de deadline.

Zoals anderen al stelen: dit nieuwe uitstel maakt de volgende deadline natuurlijk een wassen neus, er wordt toch wel weer uitstel verleend. Nu alleen nog meer maanden hetzelfde gedoe.

De vraag is of dit uitstel in het HOC geaccepteerd gaat worden, kan me voorstellen dat die ook niet echt staan te springen voor meedoen met Europese verkiezingen.

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Nog iets: de eensgezindheid lijkt weg. Er was frustratie over de harde (m.i. terechte) lijn van Frankrijk. Is de WA dan ook zo hard als ze steeds zeiden? Of gaat daar ook het nodige in het voordeel van het VK veranderen? Gaat May op deze manier alsnog wel de lusten en niet de lasten krijgen terwijl ondertussen de unie steeds minder sterk word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
harmen1987 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:15:

De vraag is of dit uitstel in het HOC geaccepteerd gaat worden, kan me voorstellen dat die ook niet echt staan te springen voor meedoen met Europese verkiezingen.
<sarcasme>
Tuurlijk accepteren ze dat. Ze wilden toch zelf uitstel en aangezien ze tot nu toe erg duidelijk zijn aan te geven wat ze willen....
</sarcasme>

Ik hoop eigenlijk dat ze het niet accepteren, want die extensie legt m.i. de EU ook voor weer een half jaar lam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39
Ik snap het uitstel wel. Het is duidelijk dat beide partijen geen no-deal brexit willen. Het is voor beiden niet goed, dus is het raar om voor die optie te kiezen. No-deal is ook geen onderhandelingsstrategie meer, want beiden partijen weten dat de ander het ook niet wil en dit niet willen laten gebeuren.

Door uit te stellen zorgt de EU ervoor dat het (voorlopig) geen no-deal is én het geeft de UK de tijd om mogelijk tot het besef te komen dat het beter is om geen brexit te hebben of om een 2e referendum te hebben (bij alle indicative votes was dat toch vaak de optie die het meeste steun kreeg). Misschien kunnen ze wel dermate veel vertragen dat er nieuwe algemene verkiezingen komen waarbij een partij die inzet op een 2e referendum de grootste partij wordt. In het 'slechtste' geval komen de partijen in UK tot overeenstemming en wordt het een redelijk geordende brexit.

Al die uitkomsten zijn zowel voor de EU als voor de UK beter dan nu uit emotie zeggen: "Flikker ze er maar uit met no-deal, want we zijn ze moe". Ik snap wel dat dat de emotionele reactie van veel mensen is, maar ik ben blij dat de politici iets rationeler zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 11-04-2019 08:28 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
harmen1987 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:15:
Zoals verwacht uitstel dus. Waarschijnlijk ook vanwege de blame game: de EU heeft de harde brexit niet veroorzaakt door vast te houden aan de deadline.

Zoals anderen al stelen: dit nieuwe uitstel maakt de volgende deadline natuurlijk een wassen neus, er wordt toch wel weer uitstel verleend. Nu alleen nog meer maanden hetzelfde gedoe.

Wel goeie analyse van The Guardian

https://www.theguardian.c...shes-off-may-and-her-deal
Wednesday night’s humiliation, when 27 other nations decided our fate – a taster of Norway-plus or “common market 2.0”, where decisions are made about the UK without our presence – exposes the lies of the Brexiters and the impossibility of a strong and stable position outside the EU. History will recall that Britons did not value their power in Europe until they lost it.
Uitstel tot October gaat natuurlijk ook niet helpen, vrees dat de EU net zo lang moet uitstellen totdat er iemand daar op dat eiland het gaat snappen hoe je dealt met de EU. Mes op de keel actie van Macron gaat ook niet helpen. Hij heeft natuurlijk wel gelijk want de EU ligt zo in limbo, andere kant is ook wel positief, want Macron heeft een agenda met verdere integratie.

[ Voor 6% gewijzigd door loekf2 op 11-04-2019 08:27 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

Rannasha

Does not compute.

Now that the threat of a no-deal exit has gone, parliament has scrapped plans to force parliament to sit on Friday and next week.
"Jongens, we hebben weer een paar maandjes, dus we kunnen voorlopig lekker rustig aan doen. We zien na de zomer wel verder."

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 16:07
aicaramba schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:24:
Al die uitkomsten zijn zowel voor de EU als voor de UK beter dan nu uit emotie zeggen: "Flikker ze er maar uit met no-deal, want we zijn ze moe". Ik snap wel dat dat de emotionele reactie van veel mensen is, maar ik ben blij dat de politici iets rationeler zijn.
Natuurlijk is er een goede case voor uitstel te maken. Maar uitstel heeft zeker ook nadelen, en om het allemaal op emoties te gooien is niet correct mijn inziens:
- UK in Europees Parlement en EC: wat doet dat met besluitvorming?
- Weer maanden onzekerheid voor bedrijfsleven, en hieruit volgende economische schade
- Ontevreden kiezers in UK: "de EU laat ons niet vertrekken"
- Brexit zal nog maanden de besluitvorming van EU overschaduwen

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:56
Jup, agree. Vind het verstandig. Defacto is er nu dus geen brexit gekomen. Nog beter, ze doen zelfs gewoon nog mee met de verkiezingen zonder dat ze enige inspraak hebben in het EU. De grote winnaar is hier de EU in de praktijk (en daarmee alle bedrijven etc.). De brexiteers zijn De losers.

Dat er politiek gespind zal worden (wit wordt als zwart verkocht) zal toch wel blijven gebeuren, we moeten met de voeten op de grond blijven staan, ook als de Engelse over elkaar heen blijven buitelen. Dit is juist koren op de molen van de anti-exit partijen; iedereen kan zien hoe de Engelse zich in het ravijn storten, alleen nu in slow motion hahaha.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
aicaramba schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:24:

Ik snap het uitstel ook wel en ook dat het beter voor de EU EN UK is om bij elkaar te blijven, maar ik snap niet hoe dit nu een positief beeld over de EU kan opleveren voor partijen buiten de EU. Ja positief in die zin van kwestie van volhouden dus en wachten tot de EU knikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aicaramba
idef1x schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:33:
[...]

Ik snap het uitstel ook wel en ook dat het beter voor de EU EN UK is om bij elkaar te blijven, maar ik snap niet hoe dit nu een positief beeld over de EU kan opleveren voor partijen buiten de EU. Ja positief in die zin van kwestie van volhouden dus en wachten tot de EU knikt.
Dat de EU open blijft voor onderhandelingen en een 'partner' bij onenigheid niet in het ravijn duwt. Dat ze een diplomatieke oplossing nastreven, zelfs als het allemaal wat stroef loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Maar leg mij dan nu eens uit waarom een uitstel tot 31 oktober? Het verleden kunnen we niet meer veranderen, dus de voorgaande deadlines zijn er nu eenmaal. Maar waarom een nieuwe deadline? Waarom niet gewoon een extensie zonder einddatum, of op zijn minst veel verder in de toekomst? Want werkelijk waar niemand neemt die deadline nu serieus, en dan wordt die weer uitgesteld, om weer te laten zien dat de EU wel buigt. Had dan een extensie gedaan zonder einddatum, dan hoef je daarna tenminste niet te laten zien dat je deadlines een wassen neus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:49

Player1S

Probably out in the dark

Sissors schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:44:
Maar leg mij dan nu eens uit waarom een uitstel tot 31 oktober? Het verleden kunnen we niet meer veranderen, dus de voorgaande deadlines zijn er nu eenmaal. Maar waarom een nieuwe deadline? Waarom niet gewoon een extensie zonder einddatum, of op zijn minst veel verder in de toekomst? Want werkelijk waar niemand neemt die deadline nu serieus, en dan wordt die weer uitgesteld, om weer te laten zien dat de EU wel buigt. Had dan een extensie gedaan zonder einddatum, dan hoef je daarna tenminste niet te laten zien dat je deadlines een wassen neus zijn.
uit het stuk van nu.nl
31 oktober is niet zomaar gekozen. De nieuwe Europese Commissie treedt namelijk precies daarna aan. Door de deadline net daarvoor te leggen wordt voorkomen dat de Britten een Eurocommissaris krijgen. Wel zullen de Britten nog mee moeten doen aan de Europese verkiezingen van eind mei.
daarom dus lijkt mij.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
dr.lowtune schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:19:
Nog iets: de eensgezindheid lijkt weg. Er was frustratie over de harde (m.i. terechte) lijn van Frankrijk. Is de WA dan ook zo hard als ze steeds zeiden? Of gaat daar ook het nodige in het voordeel van het VK veranderen? Gaat May op deze manier alsnog wel de lusten en niet de lasten krijgen terwijl ondertussen de unie steeds minder sterk word?
Volgens mij speelt de EU gewoon "good cop, bad cop". Frankrijk de bad cop, oa Nederland good cop.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
dr.lowtune schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:19:
Nog iets: de eensgezindheid lijkt weg.
Dat ook, maar vooral de geloofwaardigheid: wie gelooft Rutte nog als jij half oktober weer een blauwe Brexit muppet de wereld in stuurt? Welke bedrijven gaan zich na gisteren nog serieus voorbereiden op no-deal? Niemand...

Krijg hetzelfde gevoel als bij het Bosnië conflict begin jaren 90: de EU als praatgroep die geen harde tik durft uit te delen, pas toen de VS ingreep waren de vijandelijkheden snel afgelopen. Had het aan de EU gelegen dan waren ze daar nog steeds aan het vechten geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Player1S schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:45:
[...]

uit het stuk van nu.nl

[...]

daarom dus lijkt mij.
Ja ik ken het excuus ervoor, maar dat lijkt me allemaal een stuk eenvoudiger te regelen als een EU parlement verkiezingen, en die doen ze nu ook gewoon. Geloof jij serieus dat ze er op 31 oktober uitgeknikkert worden omdat het anders te lastig is met een nieuwe Europese Comissie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Rannasha schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:28:
[...]

"Jongens, we hebben weer een paar maandjes, dus we kunnen voorlopig lekker rustig aan doen. We zien na de zomer wel verder."
Heb ik me ook over lopen te verbazen. Land in crises, maar het parlement daar werkt ma t/m do. Voorzitter van het parlement zat (dacht ik) vorige week woensdag avond bij Jinek. Iedereen heeft natuurlijk twee huizen, soort appartementje in Londen (betaald) en dan nog een flink huis ("Datcha") in z'n eigen kiesdistrict.

Maar....

https://www.parliament.uk...ss-faq-page/recess-dates/

Volgende week paas "vakantie" en zie dat ze in September ook nog een week dicht zijn. Vind ik nog mee vallen als je kijkt hier in Den Haag hoe vaak ze er niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:49

Player1S

Probably out in the dark

Sissors schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:51:
[...]

Ja ik ken het excuus ervoor, maar dat lijkt me allemaal een stuk eenvoudiger te regelen als een EU parlement verkiezingen, en die doen ze nu ook gewoon. Geloof jij serieus dat ze er op 31 oktober uitgeknikkert worden omdat het anders te lastig is met een nieuwe Europese Comissie?
Tegen die tijd verlenen ze gewoon nieuwe verlenging mits het VK afziet van een zetel in de EC.

Als we zo door gaan kunnen we straks misschien ook nog wel tegen ze zeggen dat ze wederom verlenging krijgen mits ze tot die tijd de Euro invoeren :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 03-10 16:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, wat zal ik eens zeggen van het uitstel...
Ben een beetje bang dat we tegen die tijd weer in hetzelfde schuitje zitten. Niks opgeschoten.

Moet HoC nog stemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
MikeyMan schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:58:
Ben een beetje bang dat we tegen die tijd weer in hetzelfde schuitje zitten. Niks opgeschoten.

Moet HoC nog stemmen?
Ja toch ? Volgens mij moeten ze April 12 oprekken naar 30 October, zoals de vorige keer ook.

En duimendraaien todat May en Corbyn er uit komen, want niet gaat gebeuren.. en dan hopen dat May niet aan de kant gezet wordt, wat niets gaat oplossen. De sh*tshow gaat gewoon nog 2 maanden verder. Geloof dat de EU in Juni weer een meet momentje met May heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:12

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

De Britten zijn iets opgeschoten: ze hebben geleerd dat ze liever zichzelf vernederen, in de EU blijven en alsnog verkiezingen doen dan consensus over één van de alternatieven regelen. Een waardevolle les.

De EU is ook opgeschoten; waarschijnlijk vreet Brexit tot pakweg september niet zo veel energie meer en komen ze weer even aan hun werk toe zonder elke week voedseldroppings naar het VK te regelen.

Macron mocht weer even de Britten laten zweten en ze uitlachen op het internationale toneel, daar knapt hij ook van op.

[ Voor 3% gewijzigd door Proton_ op 11-04-2019 09:06 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
hoevenpe schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:50:
Dat ook, maar vooral de geloofwaardigheid: wie gelooft Rutte nog als jij half oktober weer een blauwe Brexit muppet de wereld in stuurt? Welke bedrijven gaan zich na gisteren nog serieus voorbereiden op no-deal? Niemand...
Ervaringen uit het verleden doen vermoeden dat dit zijn geloofwaardigheid niet gaat raken.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:56

vectormatic

Warlock of the doorlock

Pfffff... wat een slappe hap weer.

Ik snap ook wel dat dit de weg is om uiteindelijk de angel uit het verhaal te halen, en misschien zelfs de hele brexit af te wenden, maar tegelijkertijd sla je ook best een modderfiguur door eerst te roepen "alleen uitstel met goede reden!!!" en dan vervolgens ze weer zes maanden te geven terwijl we net zo ver zijn als een maand geleden..

Voor de britten is dit ook geen lekkere, hoe moet je als bedrijf daar nou nog iets proberen te regelen?

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

https://nos.nl/artikel/22...ite-om-paniek-brexit.html

Alles wat ook maar een beetje op de werkelijkheid berust wordt weggezet als paniekzaaierij door de FvD. Ze leven werkelijk in een fantasiewereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Plasma_Wolf schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:37:

Alles wat ook maar een beetje op de werkelijkheid berust wordt weggezet als paniekzaaierij door de FvD. Ze leven werkelijk in een fantasiewereld.
Klassieke populist, gewoon het ene moment A roepen en het andere moment B roepen, om zo beide doelgroepen aan te spreken wetende dat je toch nooit in een positie komt waarin je de moeilijke keuze moet maken. Je ziet in de UK wat er gebeurt als dit soort figuren per ongeluk hun zin krijgen, dan kunnen ze het niet eens worden en lopen ze het liefst weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:14
MikeyMan schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:58:

Moet HoC nog stemmen?
Niet over of ze het er mee eens zijn in ieder geval. Geen idee hoe het zit met de wetswijziging die ermee gepaard gaat.
quote: Guardian Liveblog
Some of you may be wondering whether, under the terms of the Yvette Cooper bill (the one passed on Monday, against the wishes of the government, requiring the PM to request an article 50 extension) Theresa May has to come back to the Commons and get MPs to agree the new article 50 extension timetable, given that it is different from the one MPs voted to support on Tuesday.

The answer is no. The bill, as originally drafted, would have required a second vote in the Commons in these circumstances. But when the bill was in the Lords an amendment passed by Lord Goldsmith, the Labour peer, removed this requirement. Goldsmith argued that it would create uncertainty, because the PM could end up agreeing a new date at the EU summit and then needing to obtain retrospective backing for it in the Commons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Plasma_Wolf schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:37:

Tja.. De hele Brexit campagne had als enige weerwoord op negatieve gevolgen 'project fear'. Het is niet raar dat FvD hetzelfde doet. Alles wat niet aansluit bij hun is niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Is het ook bekend wat dit betekent voor EU burgers die zich in het VK willen vestigen? Kan dat dan tot 31 oktober zonder problemen of is er al een nieuwe regeling met meer beperkingen?

[ Voor 4% gewijzigd door gold_dust op 11-04-2019 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:34
Zoveel schieten ze hier in 't VK niet mee op, behalve dat het ze tijd geeft voor verkiezingen/ een nieuw referendum.

Want 't enige wat verandert kan worden is de politieke verklaring over wat de gewenste toekomstige relatie wordt.

Heronderhandelen over de uittredingsprocedure + kosten en onderhandelen over de toekomstige relatie is beide nog steeds een no-go.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

Rannasha

Does not compute.

gold_dust schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:55:
Is het ook bekend wat dit betekent voor EU burgers die zich in het VK willen vestigen? Kan dat dan tot 31 oktober zonder problemen of is er al een nieuwe regeling met meer beperkingen?
Voorlopig zijn de regels nog net zo als ze in het verleden waren. Merk op dat het mogelijk is dat Brexit voor 31 oktober al plaats kan vinden, dus dat de omstandigheden snel kunnen veranderen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Pagina: 1 ... 66 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.