Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.959 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik snap de richting van de parkeerplaatsen niet helemaal. Als je de pijltjes volgt moeten de vrachtwagens in twee van die stroken achteruit inparkeren?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
incaz schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:54:
Ik snap de richting van de parkeerplaatsen niet helemaal. Als je de pijltjes volgt moeten de vrachtwagens in twee van die stroken achteruit inparkeren?
Heel simpel. strook 2 en 4 zijn inrijstroken. 1,3 en 5 uitrijstroken.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Oekiejoekie schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 21:00:
[...]

Heel simpel. strook 2 en 4 zijn inrijstroken. 1,3 en 5 uitrijstroken.
Behalve dat strook 2 en 4 pijltjes in beide rijrichtingen hebben.

Weten we zeker dat het geen schematische weergave van het Brexit-proces is, op asfalt uitgetekend? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Amphiebietje schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 21:01:
[...]

Behalve dat strook 2 en 4 pijltjes in beide rijrichtingen hebben.

Weten we zeker dat het geen schematische weergave van het Brexit-proces is, op asfalt uitgetekend? ;)
Ja, want die stroken gaan terug naar de uitgang. Als je goed kijkt, rijdt alles er naar voren in, en ook naar voren weer uit.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:57

WhySoSerious

Be the change.

ToolkiT schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:32:
[...]

bijna goed.. dit is de nieuwe vrachtwagen parkeerplaats in hoek van holland onderdeel van de brexit-prep..
Jup, afgelopen week een presentatie gehad over wat Brexit allemaal , of liever gezegd de onduidelijkheid erover, inhoud qua papierwerk. Werkgever is een logistiek dienstverlener met een 150-200 tal ladingen per dag van en naar Engeland. Lang niet alle ferrycompanies hebben hun zaken op orde. Onduidelijkheid met inklaren van goederen, verschillende eisen in verschillende landen. Eurotunnel heeft maar beperkte extra capaciteit voor alle nieuwe checks. Nederlandse havens zijn volgens mij redelijk voorbereid. Belgische iets minder, Frankrijk is pas net begonnen, maar Le Havre is nog helemaal niets aan gedaan. Het gaat op z'n zachtst gezegd uitdagend worden.

In geval van een harde Brexit moeten er zo'n 20 FTE vrijgemaakt worden voor alle extra handelingen. Als het eind mei gaat worden zit je precies in de vakantieperiode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

De nieuwste Britse paspoorten zijn al EU-vrij:

https://www.theguardian.c...on-from-british-passports

Natuurlijk is het Home Office daar verantwoordelijk voor...
The UK government has started issuing British passports without the words “European Union” even though the UK remains a full member of the bloc. It removed the two words from passport covers issued this week on the working assumption that Brexit day would have been 29 March.
Verdere discussies met May lijken mij dan ook nutteloos, het wordt "Brexit means Brexit" haar way of de highway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

hoevenpe schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:58:
Er is meer bekend over het mislukken van de gesprekken met Labour:

[...]

Geen wijzigingen in de PD lijkt te suggereren dat May nog steeds geen Customs Union accepteert, laat staan een tweede referendum of 'Noorwegen'/'Zwitserland'.

Trek A50 in zou ik zeggen, beste voor iedereen...
Nee, de deal van de EU is alsnog beter. Denk erover na.
De Britten blijven dan wel in de interne markt, accepteren alle regels maar de Britse politiek heeft helemaal geen invloed meer op het beleid en kan niks meer saboteren. Het is de perfecte oplossing. Britse volk niet de dupe van de Tories, Labour en hun eigen idioterie en tegelijkertijd hebben de stampvoetende idioten niks meer te zeggen door hun eigen idioterie. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
WhySoSerious schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 21:07:
[...]

Jup, afgelopen week een presentatie gehad over wat Brexit allemaal , of liever gezegd de onduidelijkheid erover, inhoud qua papierwerk. Werkgever is een logistiek dienstverlener met een 150-200 tal ladingen per dag van en naar Engeland. Lang niet alle ferrycompanies hebben hun zaken op orde. Onduidelijkheid met inklaren van goederen, verschillende eisen in verschillende landen. Eurotunnel heeft maar beperkte extra capaciteit voor alle nieuwe checks. Nederlandse havens zijn volgens mij redelijk voorbereid. Belgische iets minder, Frankrijk is pas net begonnen, maar Le Havre is nog helemaal niets aan gedaan. Het gaat op z'n zachtst gezegd uitdagend worden.

In geval van een harde Brexit moeten er zo'n 20 FTE vrijgemaakt worden voor alle extra handelingen. Als het eind mei gaat worden zit je precies in de vakantieperiode...
Het woord “uitdaging” is een spitsvondig eufemisme 8)

Dat gezegd zijnde, als ik de overzichten voorbereidingen aan Europese zijde naast die van het VK leg, dan staat ook Frankrijk een eeuw op voorsprong. De enige voorbereiding in het VK voor logistiek rust op warehousing / voorraadbuffers. That’s it.

Communicatie, controle, infrastructuur - nontopics aldaar. Er zijn her en der zakelijke initiatieven, volgend op samenwerking met Europese partnerbedrijven, maar het blijft uitzondering. Van overheidswege is slechts een begin gemaakt met informatievoorziening en rapportage. Wat er aan buffers / gefaseerde procedurele kaders aanwezig is rust volledig op coulancebeleid van Europese lidstaten.

Zwaktepunt aan Europese zijde zit hem vaak in de combinatie van aannames, onzekerheid politiek verloop (maar goed, daar kan een EU niets aan doen, alles komt neer op Britse rode lijnen) maar er zijn ook stoorfactoren. Zoals foute zuinigheid als in Frankrijk, of stoorzenders in informatiestromen zoals in Nederland waar banken en VNO nog steeds paraderen met documentatie en informatie afkomstig van een zekere Nederlandse (inmiddels regelmatig hier voorbij gekomen) ERG (jawel, die Britse pseudo partij binnen de Tories) adviseur ... je zal maar werken bij een onderneming waar de RvB niet verder kijkt dan die portalen of adviesfuncties ...

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:04
Virtuozzo schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 21:40:
... of stoorzenders in informatiestromen zoals in Nederland waar banken en VNO nog steeds paraderen met documentatie en informatie afkomstig van een zekere Nederlandse (inmiddels regelmatig hier voorbij gekomen) ERG (jawel, die Britse pseudo partij binnen de Tories) adviseur ...
Deze mafklapper is officieel adviseur van VNO/NCW? :F
https://mobile.twitter.com/hansmaessen?lang=en

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:57
[...]

Het woord “uitdaging” is een spitsvondig eufemisme 8)

Dat gezegd zijnde, als ik de overzichten voorbereidingen aan Europese zijde naast die van het VK leg, dan staat ook Frankrijk een eeuw op voorsprong. De enige voorbereiding in het VK voor logistiek rust op warehousing / voorraadbuffers. That’s it.

Communicatie, controle, infrastructuur - nontopics aldaar. Er zijn her en der zakelijke initiatieven, volgend op samenwerking met Europese partnerbedrijven, maar het blijft uitzondering. Van overheidswege is slechts een begin gemaakt met informatievoorziening en rapportage. Wat er aan buffers / gefaseerde procedurele kaders aanwezig is rust volledig op coulancebeleid van Europese lidstaten.
En daar heb je meteen een mooie contradictie te pakken.
Vanuit politiek drukmiddel wilde men No Deal als uitkomst accepteren.
Logisch gevolg daarvan zou zijn dat je de No Deal voorbereidingen heel serieus neemt en gecontroleerd de status laat lekken, dat om te demonstreren dat elke concessie vanuit VK zijde een gunst is en niet noodzakelijk. De EU heeft heel rustig op de achtergrond de plannen uitgewerkt en net op het moment dat de onderhandelingen kritiek waren ze keihard op tafel gegooid.

In de jaren 70 a 90 van de vorige eeuw had ik die Britse tactiek nog enige kans gegeven. In deze moderne communicatie eeuw kom je daar niet mee weg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:05

polthemol

Moderator General Chat
in Nederland waar banken en VNO nog steeds paraderen met documentatie en informatie afkomstig van een zekere Nederlandse (inmiddels regelmatig hier voorbij gekomen) ERG (jawel, die Britse pseudo partij binnen de Tories) adviseur ... je zal maar werken bij een onderneming waar de RvB niet verder kijkt dan die portalen of adviesfuncties ...
hey, hey, nu doe je wel neerbuigend over mijn mede-limbo! Hij heeft heel scherpe inzichten over de wereld en hoe grenzen werken. Zoals dat de hele EU geen bal snapt van grenzen, het goede vrijdag akkoord te negeren is, tarieven op 0% perfect is bij no-deal, dat het allemaal de schuld is van de EU en dat hij voor de rest van de problemen nog wel een bvedrijfje kent wat prima software levert (en waar hij gewoontegetrouw vergeet te vermelden wie in hun RvB zit zoal ahum). Ik zie niet in waarom die man zijn adviezen niet serieus genomen moeten worden, nauwelijks een spoor van belangenverstrengeling te vinden ;P

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
polthemol schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:08:
[...]

hey, hey, nu doe je wel neerbuigend over mijn mede-limbo! Hij heeft heel scherpe inzichten over de wereld en hoe grenzen werken. Zoals dat de hele EU geen bal snapt van grenzen, het goede vrijdag akkoord te negeren is, tarieven op 0% perfect is bij no-deal, dat het allemaal de schuld is van de EU en dat hij voor de rest van de problemen nog wel een bvedrijfje kent wat prima software levert (en waar hij gewoontegetrouw vergeet te vermelden wie in hun RvB zit zoal ahum). Ik zie niet in waarom die man zijn adviezen niet serieus genomen moeten worden, nauwelijks een spoor van belangenverstrengeling te vinden ;P
Mijn sarcasme radar ontploft. 8)

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 14:21
[...]
Zoals [...] stoorzenders in informatiestromen zoals in Nederland waar banken en VNO nog steeds paraderen met documentatie en informatie afkomstig van een zekere Nederlandse (inmiddels regelmatig hier voorbij gekomen) ERG (jawel, die Britse pseudo partij binnen de Tories) adviseur ... je zal maar werken bij een onderneming waar de RvB niet verder kijkt dan die portalen of adviesfuncties ...
Tja, dat is niet beperkt tot dit topic. Als Strukton en Centric al luisteren naar charlatans dan vind ik het niet vreemd dat andere bedrijven dat ook doen. Vraag me echt af hoe we het voor mekaar krijgen dat mensen beter naar de waarde van informatie kijken - verifieren, bron checken, en dat soort dingen. Zeker als de traditionele filters (kranten) niet meer werken/niet meer worden geapprecieerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Oh .. mijn .. hemel .. 8)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:35
Op 11 april pulkt Theresa May haar latex masker af en komt John Cleese tevoorschijn. Was het toch allemaal een Monty Python-sketch.

wishful thinking, I know...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:30

NMH

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:02:
Voorlopig lijkt het alleen de EU te zijn die 'vloeibaar' wordt, May haar rode lijnen zijn nog geen millimeter opgeschoven...
Je haalt nu de randvoorwaarden voor het proces en het resultaat door elkaar. May haar voorwaarden voor de toekomstige relatie staan weliswaar nog (hoewel het zonder steun vanuit het HoC nog maar de vraag is hoeveel die waard zijn), maar die van de EU-27 staan net zo goed, and I dare say een stuk steviger dan die van May. De door de Britten gedroomde "unicorn deal" ligt er immers nog steeds niet.

Voor wat betreft de voorwaarden voor het proces is het VK behoorlijk vloeibaar geworden. Waar er eerst nog vol bravoure werd geroepen dat een deal mooi zou zijn maar beslist niet noodzakelijk ("no deal is better than a bad deal") wordt er nu met stoom en kokend water een noodwet door beide kamers van het parlement gejaagd in een desperate poging om een no deal te vermijden. Waar er eerst nog werd gezegd dat deelname aan de verkiezingen voor het EP onacceptabel zou zijn is er nu een nieuw uitstel gevraagd dat indien toegekend die verkiezingen onvermijdelijk maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Gluten Parody schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:52:
Op 11 april pulkt Theresa May haar latex masker af en komt John Cleese tevoorschijn. Was het toch allemaal een Monty Python-sketch.

wishful thinking, I know...
Nope, zie hier, May en Cleese in hetzelfde shot in een speelfilm:
Afbeeldingslocatie: https://i2-prod.mirror.co.uk/incoming/article10689812.ece/ALTERNATES/s615b/Genius-video-shows-Theresa-May-in-Monty-Python-and-the-Holy-Grail.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
als ik het zonder sarcasme moet uitdrukken, dan ga ik for sure een ban krijgen hier vanwege mijn woordkeuzes over die clown ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Weet je zeker dat je niet voor de Speld werkt? :>
Serieus, die komen soms met satirische artikelen aanzetten waar de onderwerpen echt van hier geplukt kunnen zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:06:
[...]

Serieus, die komen soms met satirische artikelen aanzetten waar de onderwerpen echt van hier geplukt kunnen zijn.
als het een aanbod is: ik sta altijd open voor een nieuwe carriere hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
The Onion heeft ook mooie Brexit-weerspiegelingen, alleen worden ze steeds ingehaald door de werkelijkheid...

https://www.theonion.com/...yed-until-2021-1832898972

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
NMH schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:58:
Waar er eerst nog vol bravoure werd geroepen dat een deal mooi zou zijn maar beslist niet noodzakelijk ("no deal is better than a bad deal") wordt er nu met stoom en kokend water een noodwet door beide kamers van het parlement gejaagd in een desperate poging om een no deal te vermijden. Waar er eerst nog werd gezegd dat deelname aan de verkiezingen voor het EP onacceptabel zou zijn is er nu een nieuw uitstel gevraagd dat indien toegekend die verkiezingen onvermijdelijk maakt.
Dat zijn allemaal paniekreacties op het naderende vertrek, procedureel relevant maar imo niet meer dan dat.

Zoals Sir Ivan Rogers in het interview aangaf staan de kaders van haar Lancaster-house speech nog recht overeind. Zonder een significante verandering van deze rode lijnen blijft de uitkomst ongewijzigd.
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:06:
Die zijn anders ook weer goed bezig: :)
May belooft bak met wormen te eten in ruil voor steun

Zien jullie deze bak met wormen?”, zegt de Engelse minister-president May, terwijl ze in het parlement een witte bak omhoog houdt. “Als jullie mijn deal steunen, dan zal ik dit helemaal leegeten. Tot het laatste wurmpie.”

Sommige parlementsleden laten zich overtuigen. “Ik ben dan wel tegen alles wat May voorstelt, maar voor een minister-president die haar mond volstopt met een hand vol wormen, laat ik graag mijn principes varen”, zegt een parlementslid uit Kent.

Andere leden zijn terughoudender. “Hoe staat het in tweeën bijten van de glibberige beesten in verhouding tot de ondeelbaarheid van het Verenigd Koninkrijk?”, wil parlementslid Donaldson van de Noord-Ierse DUP weten. Ook Jeremy Corbyn van Labour is niet overtuigd: “Als ze echt mijn stem wil hebben zal ze met iets smerigers over de boeg moeten komen dan het oppeuzelen van een emmer ongewervelde, glibberige slierten.”

Mays aanbod wordt afgewezen met 279 stemmen voor en 362 stemmen tegen. May heeft nog tien dagen om met iets beters te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:30

NMH

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:46:
Dat zijn allemaal paniekreacties op het naderende vertrek, procedureel relevant maar imo niet meer dan dat.

Zoals Sir Ivan Rogers in het interview aangaf staan de kaders van haar Lancaster-house speech nog recht overeind. Zonder een significante verandering van deze rode lijnen blijft de uitkomst ongewijzigd.
Ik begrijp je punt niet. Ja, het VK houdt vooralsnog onverkort vast aan haar rode lijnen met betrekking tot de toekomstige relatie met de EU, maar dat doet de EU net zo goed. De ondeelbaarheid van de vier vrijheden staat bijvoorbeeld nog steeds als een huis, daar is geen enkele vloeibaarheid aan de kant van de EU. De enige vloeibaarheid is op het procedurele vlak, en daar is het VK minstens zo vloeibaar als de EU. Jouw oorspronkelijke post suggereerde daarentegen IMHO onterecht dat de EU verslapte waar het VK dat niet deed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
NMH schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 00:27:
Ik begrijp je punt niet. Ja, het VK houdt vooralsnog onverkort vast aan haar rode lijnen met betrekking tot de toekomstige relatie met de EU, maar dat doet de EU net zo goed. De ondeelbaarheid van de vier vrijheden staat bijvoorbeeld nog steeds als een huis, daar is geen enkele vloeibaarheid aan de kant van de EU.
De rode lijnen van de EU gaat over de gezamenlijke regels, dat kan ook niet anders. De rode lijnen van het VK zijn politieke rode lijnen. De enige basis voor die rode lijnen zijn persoonlijke delusies, die hebben niets met regels of afspraken te maken maar met de wens speciale behandeling en voordeel over anderen te krijgen.

Ze zijn niet vergelijkbaar.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A shambles on which the sun never sets: how the world sees Brexit.
Rapt observers around the globe are confused, amused and saddened by a crisis that has torn Britain’s reputation for stability to shreds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
@Virtuozzo
Had het al gelezen vanochtend, vooral het stukje waar Venezuela en Afghanistan reageren had zo uit De Speld kunnen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:22

Als deze nog niet eerder gepost is, interessant materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 08:57:
@Virtuozzo
Had het al gelezen vanochtend, vooral het stukje waar Venezuela en Afghanistan reageren had zo uit De Speld kunnen komen...
Yup. Te triest voor woorden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Inderdaad, zeer triest.

Groente en fruit zijn nog niet aan de beurt maar de vroege bloemen ondervinden als stevig hinder van de Brexit. Volgens het artikel blijven de EU immigranten massaal weg en worden de bloemen dus niet geplukt.

https://www.cornwalllive....ils-left-rot-lack-2716754

Hoe een ooit groot land zichzelf zo naar de knoppen kan helpen verbaast me nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:22
Ze wilden toch juist van die immigranten af? Weten ze nu ook gelijk hoe dat uitpakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 19:10
Zul je zien dat die eigenaar ook leave heeft gestemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Indoubt schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 09:59:
Inderdaad, zeer triest.

Groente en fruit zijn nog niet aan de beurt maar de vroege bloemen ondervinden als stevig hinder van de Brexit. Volgens het artikel blijven de EU immigranten massaal weg en worden de bloemen dus niet geplukt.

https://www.cornwalllive....ils-left-rot-lack-2716754

Hoe een ooit groot land zichzelf zo naar de knoppen kan helpen verbaast me nog steeds
Het zou in Nederland niet anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
@Virtuozzo Inderdaad. Overigens ook op kleine schaal... wel zaniken over Oost-Europeanen (zie ook het meldpunt van de PVV), maar intussen wel de verbouwing thuis laten doen door een Pool. :D. En we kennen allemaal de experimenten om Nederlandse werkzoekenden in het Westland aan een baan in de tuinbouw te helpen.

[ Voor 24% gewijzigd door ijdod op 06-04-2019 10:53 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ijdod schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:51:
@Virtuozzo Inderdaad. Overigens ook op kleine schaal... wel zaniken over Oost-Europeanen (zie ook het meldpunt van de PVV), maar intussen wel de verbouwing thuis laten doen door een Pool. :D
Ja, gedragslijnen komen overeen, omdat het menselijke gedragslijnen zijn. Maar goed, dat is een spectrum.

Ik zat meer in de richting van variabelen en richting van ontwikkeling, ordening, patronen van normalisatie en verschuivingen in media, politiek en zo meer. Het is verleidelijk gemakkelijk om met de vingers naar de show in het VK te wijzen, het is ook bijna surrealistisch, maar het is het resultaat van termijneffecten die volgen op ontwikkelingen die hier het daar volgen.

Misschien is het cru om te stellen, maar Brexit is als prikkel voor bewustzijn op het continent zo slecht niet, al blijft altijd de vraag wat we daar mee doen. History in the making.

Het is in historisch opzicht relatief lang geleden dat we als samenlevingen hebben kunnen observeren hoe structuurverschuivingen zich doen uitwerken bij transitie tussen historische cycli, ook in dat opzicht is Brexit - zo kil als deze observatie ook is - als opening voor pas op de plaats voor vinger aan de pols niet verkeerd. Brexit is geen storm, maar het komt op veel manieren dichtbij in de voortuin. Ondanks abstractie is het korte afstand en praktisch, dat schept - hopelijk - gezonde prikkels.

Brexit blijft zuur, hoe dan ook, net als pijnlijk en gevaarlijk. Maar, het schept ook prikkels en kansen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

maartend schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:43:
Zul je zien dat die eigenaar ook leave heeft gestemd.
Verleden week in Countryfile twee zusjes met een grote varkensboerderij die voor brexit gestemd hebben. Beginnen nu door te krijgen dat ze een probleem hebben. Het VK wil alleen bacon en ham, en de rest van het karkas ging naar Europa (worst). Export naar Amerika gaat niet lukken op korte termijn. Met een no-deal brexit valt de helft van hun inkomen weg. En dat houden ze geen paar maanden vol. No deal is failliet in drie maanden en tien man op straat. In een gebied waar het al slecht gaat met de werkgelegenheid, de reden dat er massaal voor brexit gekozen werd.

:/

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:57
burne schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 11:17:
[...]

Verleden week in Countryfile twee zusjes met een grote varkensboerderij die voor brexit gestemd hebben. Beginnen nu door te krijgen dat ze een probleem hebben. Het VK wil alleen bacon en ham, en de rest van het karkas ging naar Europa (worst). Export naar Amerika gaat niet lukken op korte termijn. Met een no-deal brexit valt de helft van hun inkomen weg. En dat houden ze geen paar maanden vol. No deal is failliet in drie maanden en tien man op straat. In een gebied waar het al slecht gaat met de werkgelegenheid, de reden dat er massaal voor brexit gekozen werd.

Vanuit dat oogpunt kan je dus ook stellen dat er vanuit de EU een morele verplichting is No-deal niet in de hand te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
analogworm schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 11:40:
[...]

Vanuit dat oogpunt kan je dus ook stellen dat er vanuit de EU een morele verplichting is No-deal niet in de hand te werken.
De EU heeft geen enkele morele verplichting, dat is de omgekeerde wereld. De UK wil weg, ze geven al 2 jaar niet aan wat ze wel willen. Laat ze maar bloeden, tevens is onwetendheid geen reden om medelijden te hebben.

Ik ben helemaal klaar met de UK, laat ze maar met een hard brexit eruit vallen.

Laten we met de EU gewoon verder gaan met landen die wel welwillend zijn ipv een blok aan ons been te zijn. Dat biedt meer kansen dan de UK te vriend te houden.

[ Voor 20% gewijzigd door Adlermann op 06-04-2019 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:50
burne schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 11:17:
[...]

"Ach, het is nog niet zo slecht als tijdens de Tweede Wereldoorlog." Echte quote van een Engelse collega die 30 jaar in Europa werkt en in het weekend naar huis vliegt omdat hij in de VK woont.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Natuurlijk moet de EU een No-deal niet in de hand werken. Dat zou de EU tot een heel onbetrouwbare partner maken. Maar dat betekent ook weer niet dat een no-deal tot elke prijs vermeden kan worden... het is namelijk ook niet aan de EU om de situatie het VK op te lossen. (Ze kunnen het niet, maar het is ook niet aan de EU.)
Als de EU steeds weer de weg open laat naar redelijke onderhandelingen maar wel grenzen stelt (en die grenzen duidelijk communiceert) dan werkt de EU de no-deal niet in de hand. Zelfs als het wel op een no-deal uitloopt.

(Onder 'in de hand werken' zou ik verstaan het stellen van onredelijke eisen die maken dat het VK onmogelijk akkoord kan gaan, enorme eenzijdige tarieven of extra boeteclausules ofzo. Daar is geen sprake van.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
[...]

waarom?

Er is god weet hoe vaak gewaarschuwd: 'willen jullie echt uit de EU? bedenk wat de gevolgen zijn!'

De EU heeft geen enkele morele verplichting op dat vlak. Men dwingt het VK niet in een no-deal, dit is een doodeenvoudig (als je al het britse drama gaat wegsnijden) proces waarin ver op voorhand alle opties al bekend waren, alle keuzes die gemaakt moesten worden. Het VK weigert echter te kiezen omdat ze er totaal niet over hebben nagedacht en Farages en Johnsons 0,0 plannen hebben. Alle hardcore brexiters zijn keihard weggelopen de seconde dat ze ook maar enige verantwoordelijkheid moesten nemen en spenderen nu hun tijd met wat te brullen in columns over wat voor een prutsers iedereen wel niet is.

De morele verplichting die de EU heeft (en de wettelijke) is te zorgen voor de inwoners van de EU-lidstaten. De situatie die eraan komt is ene waarin het VK geen lidstaat is van de EU, dus de EU is totaal ontslagen van welke morele verplichting dan ook. Democratie betekend ook dat als een land kiest voor economische zelfmoord en blijft volharden dat ze dat echt willen, dat ze dat gewoon mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

polthemol schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 12:30:
[...]

De morele verplichting die de EU heeft (en de wettelijke) is te zorgen voor de inwoners van de EU-lidstaten.
Op dit moment is het VK nog deel van de EU en valt het dus nog onder de zorgplicht van de EU. Het VK 'eruit schoppen' is een hele grove schending van die zorgplicht. Een EU wat dat soort dingen doet heeft geen bestaansrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
burne schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 12:33:
[...]

Op dit moment is het VK nog deel van de EU en valt het dus nog onder de zorgplicht van de EU. Het VK 'eruit schoppen' is een hele grove schending van die zorgplicht. Een EU wat dat soort dingen doet heeft geen bestaansrecht.
de EU schopt het VK er niet uit. Het VK heeft hier zelf voor gekozen, ze hebben zelf artikel 50 ingediend, enz. enz.

De EU komt voor de rest de afspraken gewoon na en is in mij ogen zelfs vele malen coulanter met deze poppenkast dan je had mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 28-09 20:32
@burne Dat is mooi, want dat kan de EU in feite niet eens. Het enige wat de EU dient te doen is de afweging maken of het verlenen van uitstel al dan niet in het belang is van de overgebleven leden. Het uittredende lid is daarbij verantwoordelijk voor de eigen daden, en daarin geen factor meer.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Op dit moment is het VK nog deel van de EU en valt het dus nog onder de zorgplicht van de EU.
Die zorgplicht heeft grenzen, waarbij elk land zelf soevereine keuzes kan maken voor haar eigen burgers.
De Britten kiezen hier zelf voor, ze kunnen zelfs nu nog A50 eenzijdig intrekken of een tweede referendum organiseren.

De EU is al verder gegaan dan goed voor haar is: de backstop houdt het hele VK binnen delen van de gemeenschappelijke markt en staat daarmee op gespannen voet met de 4 vrijheden. Door ze opnieuw deel te laten nemen aan de verkiezingen aan het EP haal je een hoop ellende in huis, zowel juridisch (wat doe je als ze echt vertrekken, hoe zit het met de zetels en de geldigheid van het parlement etc.) maar denk ook aan mogelijke obstructie en sabotage.

Het beste zou zijn nu lang uitstel met in de zomer een tweede referendum waarin de Britten het hele onzalige plan kunnen afschieten. Vindt je dat de EU dit aan een onafhankelijke zelfstandige lidstaat mag opdringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Sinds wanneer is er een zorgplicht vanuit de EU? Sinds wanneer zouden wij de UK eruit trappen? Zij hebben gezegd twee jaar geleden (ruim) dat ze per 29 maart 2019 eruit gingen. Netjes alles ondertekent, tada,klaar. We hebben het hier niet over een zwak begaafde die iets teveel op afbetaling heeft gekocht, we hebben het verdommen over een compleet land. Die hoeven we toch niet aan het handje te houden? Ze hebben hun lidmaatschap opgezegd, en dan zou de EU geen bestaansrecht hebben als ze niet keer op keer uitstel verlenen? Het is heel simpel: Had dan geen einddatum gegeven om mee te beginnen als je die toch niet serieus neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:13
[...]

We werken het toch ook absoluut niet in de hand?

We hebben onderhandeld, er is een agreement opgesteld, we hebben uitstel gegeven omdat ze daar in Engeland langzaam en niet capabel zijn en tot slot zijn we bereid om voor een lang uitstel te gaan indien ze met een goed plan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
incaz schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 11:54:
[...]

….

(Onder 'in de hand werken' zou ik verstaan het stellen van onredelijke eisen die maken dat het VK onmogelijk akkoord kan gaan, enorme eenzijdige tarieven of extra boeteclausules ofzo. Daar is geen sprake van.)
Precies zoiets inderdaad. Is inderdaad momenteel ook geen sprake van. Ik vind in het licht van het historisch perspectief (versaille), een moreel aspect in de beargumentatie wel verfrissend t.o.v. de EU gijzelt ons argumentatie. @eric.1 Idem
polthemol schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 12:30:
[...]

waarom?

Er is god weet hoe vaak gewaarschuwd: 'willen jullie echt uit de EU? bedenk wat de gevolgen zijn!'

De EU heeft geen enkele morele verplichting op dat vlak. Men dwingt het VK niet in een no-deal, dit is een doodeenvoudig (als je al het britse drama gaat wegsnijden) proces waarin ver op voorhand alle opties al bekend waren, alle keuzes die gemaakt moesten worden. Het VK weigert echter te kiezen omdat ze er totaal niet over hebben nagedacht en Farages en Johnsons 0,0 plannen hebben. Alle hardcore brexiters zijn keihard weggelopen de seconde dat ze ook maar enige verantwoordelijkheid moesten nemen en spenderen nu hun tijd met wat te brullen in columns over wat voor een prutsers iedereen wel niet is.

De morele verplichting die de EU heeft (en de wettelijke) is te zorgen voor de inwoners van de EU-lidstaten. De situatie die eraan komt is ene waarin het VK geen lidstaat is van de EU, dus de EU is totaal ontslagen van welke morele verplichting dan ook. Democratie betekend ook dat als een land kiest voor economische zelfmoord en blijft volharden dat ze dat echt willen, dat ze dat gewoon mogen doen.
Sure, maar laat No-deal dan ook de keuze zijn van de UK, dat is het op het moment niet. Zolang de EU redelijke kaders geeft voor vooruitgang voldoen ze mijn inziens aan hun morele verplichting. En die verplichting blijft totdat de UK daadwerkelijk er uit is. Idem @hoevenpe
zelfs dan zou je in een doem scenario nog kunnen beargumenteren dat de EU noodhulp dient te zenden, maar goed. Dat is echt als het land letterlijk in as en puin zou raken
Sissors schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 12:50:
[...]

…. We hebben het hier niet over een zwak begaafde …
Nou daar zouden de meningen nog wel eens over kunnen verschillen :+

[ Voor 10% gewijzigd door analogworm op 06-04-2019 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

analogworm schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 12:58:

Nou daar zouden de meningen nog wel eens over kunnen verschillen :+
Misschien niet zwakbegaafd, maar als telkens hetzelfde herhalen en een andere uitkomst verwachten een teken is van gekte, dan moet de Britse regering ernstig eens op psychiatrisch consult...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat

Sure, maar laat No-deal dan ook de keuze zijn van de UK, dat is het op het moment niet. Zolang de EU redelijke kaders geeft voor vooruitgang voldoen ze mijn inziens aan hun morele verplichting. En die verplichting blijft totdat de UK daadwerkelijk er uit is. Idem @hoevenpe
zelfs dan zou je in een doem scenario nog kunnen beargumenteren dat de EU noodhulp dient te zenden, maar goed. Dat is echt als het land letterlijk in as en puin zou raken
erh het no-deal stuk is geen keuze vanuit de EU. Dat is de default van artikel 50, de enige die verantwoordelijk is voor het indienen daarvan (en dus akkoord te gaan met die spelregels) is het VK. Dat zijn voor de rest de kaders. Het VK had zich de moeite kunnen nemen even te kijken voor een plan, maar dat was blijkbaar niet nodig. Tjah, dan krijg je de huidige teringzooi. Dit is geheel en al voor conto van het VK and that's it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

Het is hun keuze. Dat was het vanaf het begin, dat is het nog steeds. Ze hebben ook andere keuzes tot hun beschikking. De keuze is aan hen - zij hebben hun rode lijnen. Dat die volstrekt onrealistisch zijn, dat is vers twee, maar ook dat is hun keuze.

Wij belemmeren hen niet in hun keuzes, we houden ons wel aan ons eigen opdracht binnen kaders van ons eigen mandaat en eigen belangen waarbij wij verder kijken dan selectief belang of de valstrik van moment/uitzondering. Ook dat is resultaat van hun keuzes.
Amphiebietje schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 13:06:
[...]

Misschien niet zwakbegaafd, maar als telkens hetzelfde herhalen en een andere uitkomst verwachten een teken is van gekte, dan moet de Britse regering ernstig eens op psychiatrisch consult...
De Britse bevolking bedoel je. Daar begint het, daar eindigt het, daar ligt zowel rekening als verantwoordelijkheid als aansprakelijkheid.

Afschuiven naar politiek is als een discussie over verantwoordelijkheid van gereedschap versus gebruiker.

Politiek heeft rol en functie, zeker, maar het is een open bestel op basis van demos cratos. Om dan enkel naar een afgeleide component te wijzen is te makkelijk.

Oefening van substitutie, pas het toe op Nederlandse dynamiek & ordening als experiment. Ook dan kom je uit bij samenleving en gedragslijnen aldaar.

[ Voor 28% gewijzigd door Virtuozzo op 06-04-2019 13:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Ik vind dit een mooi voorbeeld van hoe onze eigen media de boel weet te verdraaien:
Na wanhoop, nu eindelijk optimisme over brexit-onderhandelingen

De Britse premier Theresa May heeft zich in wanhoop over de brexitimpasse tot oppositieleider Jeremy Corbyn van Labour gewend, om zo tot een zachte(re) brexit te komen. Hammond verwacht dat er wel ‘een soort overeenkomst’ uit die gesprekken komt. Hij benadrukte dat de regering van May geen rode lijnen heeft getrokken in de onderhandelingen.

Hammond zei bij zijn aankomst bij een overleg tussen Europese ministers van Financiën in Boekarest ook optimistisch te zijn over de uitkomst van de EU-top op woensdag over de brexit, omdat de meeste lidstaten erkennen dat het Britse vertrek uit de Europese Unie beter kan worden uitgesteld, zoals May heeft gevraagd.
Is er nou echt geen kritische eindredacteur meer die de schrijver ervan terug naar zijn bureau stuurt? De gesprekken met Labour zijn geklapt en de uitspraken van Hammond zijn onderdeel van de blame-game, zijn optimisme over woensdag is inhoudsloos wensdenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• analogworm
Jongens stop maar met discussiëren. Niets aan de hand. Uri Geller lost het allemaal op! :+
Now to the point of my open letter to you.
I feel psychically and very strongly that most British people do not want Brexit.
I love you very much but I will not allow you to lead Britain into Brexit.
As much as I admire you, I will stop you telepathically from doing this - and believe me I am capable of executing it.
https://www.facebook.com/...043549&id=516762978420695

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hoevenpe schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:40:
Ik vind dit een mooi voorbeeld van hoe onze eigen media de boel weet te verdraaien:

[...]

Is er nou echt geen kritische eindredacteur meer die de schrijver ervan terug naar zijn bureau stuurt? De gesprekken met Labour zijn geklapt en de uitspraken van Hammond zijn onderdeel van de blame-game, zijn optimisme over woensdag is inhoudsloos wensdenken.
Nee, dat is uitzonderlijk geworden. Dit soort gestuntel de regel. Door de bank genomen volgen Nederlandse media de feeds vrij klakkeloos - valstrik van verslaggeving. Dat is gewoon niet in staat om rol conform bestel te vullen, flinke factor impact internet / nieuwe / (a)sociale / commerciële media en verschuivingen in zowel landschap als platformen.

Reële uitdagingen aangaan, doorspitten, uitleggen, in context brengen - niet compatibel met consumptief gedrag als basis voor verwerking van informatie en prikkels.

Journalistiek is niet in staat om opmtraditionele wijze tegenwicht / prikkel voor balans te bieden, primair ten gevolge van de rimpels van commerciële structuurverschuivingen. Het is een te kleine component, heeft te weinig bereik, te weinig toegang, te weinig middelen en de consumerende burger wenst veel te weinig überhaupt moeite te doen voor omgang met complexiteit en informatiestroom die niet hier & nu de magische knop van gratificatie of kreet geeft.

Dit is weinig anders dan ontwikkeling van media zoals in het VK in historisch opzicht, verschil zit er enkel echt in trends van belangenconcentratie en de arena commercieel vs publiek - dat is in Nederland pas een jaar of acht geleden begonnen. Patroon van ontwikkeling verloopt dan ook ondanks verschillen inform en schaal voor impact en effecten vrijwel hetzelfde.

Maar goed, zowel WRR als SCP hebben al gemerkt dat onderzoek in dienst van beleidsontwikkeling (focus balans) politiek niet opportuun en dus ongewenst is. Met als resultaat dat je in NL dezelfde patronen van politiek gebruik van hefbomen beeldvorming (moment/uitzondering) begint te zien als in het VK, en dezelfde patronen van verlies aan beheersing daarover door traditionele politiek, verschuiving naar concentraties van selectief belang in verbinding met nieuwe politieke hefbomen.

Best wel een onderwerp voor Nederland van lering uit / middels Brexit eigenlijk. Maar goed, dan kom je weer terug bij het oorspronkelijke pijnpunt van media in falen bij hun rol en functie. Wat eigenlijk ook gewoon weer terug komt bij de happende samenleving.

Wat dat aangaat is het observeren van Britse media een stukje investeren in eigen toekomst voor eigen belang, voor inzicht in eigen kwetsbaarheden en hoe die marktvariabelen worden. Meetbaar, stuurbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:13
hoevenpe schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:40:

[...]

Op zich vind ik dit artikel niet eens zo erg. Genoeg artikelen gelezen met aantoonbare onwaarheden of ernstige vertaalfouten (kijkend naar de betekenis in de context). Hammond vindt X, nou dat mag. Dan is het in principe aan ons om daar een oordeel over te vellen, dat de meeste dat niet echt doordacht kunnen is een tweede en op zich niet het probleem van het AD.

Maar goed, dit is typisch zo'n zaterdag artikel; er gebeurt weinig en ze moeten wat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gluten Parody
Zelfs Tweakers is beter voorbereid dan het VK, het forum heeft namelijk al een brexit-emoji:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Gluten Parody schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 19:52:
Zelfs Tweakers is beter voorbereid dan het VK, het forum heeft namelijk al een brexit-emoji:

dat was toch }:O of :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Ierse leider denkt dat er een extensie gaat komen

Mocht dit gebeuren, dan trapt de EU een bal in eigen doel. Leiders van anti-Europese partijen wordt dan een populistisch succesvol argument tegen de huidige EU overhandigd: De EU heeft geen ruggegraat en laat oneindige extensies toe via welke ze weigert dat staten hun eigen soevereniteit terug nemen.

Mocht Rusland besluiten dan maar Oost-Europese landen te gaan innemen (kunnen ze niet, maar...), gaat de EU dan bij elk nieuw ingenomen land roepen "Hee, we hebben liever niet dat je dat doet; dit zijn onze rode lijnen!" om vervolgens geen reet te doen als het weer gebeurd? Als China economisch aggressief gaat doen, krijgen we dan herhaaldelijk "Dit zijn onze rode lijnen en jullie moeten ophouden onze bedrijven op te kopen." zonder dat er verder iets gebeurt? Gaan we binnenkort hormonen-vlees uit de VS in onze winkels zien omdat de EU eigenlijk geen grenzen stelt aan voedselveiligheid ondanks dat ze zeggen dat dat wel zo is?

Nee. Dus waarom hier wel?

Eigenlijk geeft dit dus aan dat de EU blijkbaar ernstig verdeeld is, en dus een makkelijk doelwit voor kwaadwillenden. Partijen sponsoren ter ondermijning van de EU is een werkende strategie om de EU te verlammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:16

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Amphiebietje kan je uitleggen waarom je denkt dat de genoemde data (eerst 29 maart, nu 12 april) een 'rode lijn' zijn? Ze volgen eenvoudig uit procedures (aanpasbare default uit art50) en dingen die het VK heeft aangegeven (geen deelname aan EU verkiezingen).

Als er met uitstel al iemand een rode lijn over gaat, dan is het het VK zelf. Zij blijven tegen hun wil langer in de EU, en gaan nu tegen hun wil verkiezingen voorbereiden, maar hebben dit zelf gevraagd.
Van de EU hoeven ze geen uitstel te vragen...

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Amphiebietje schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 21:16:
Eigenlijk geeft dit dus aan dat de EU blijkbaar ernstig verdeeld is, en dus een makkelijk doelwit voor kwaadwillenden. Partijen sponsoren ter ondermijning van de EU is een werkende strategie om de EU te verlammen.
Vanmiddag had ik het in die draadje over het 'optimistische' artikel in het AD, dit wat breed in alle Britse media opgepikt wordt moet je imo in dezelfde categorie plaatsen:

Wat zegt Varadkar werkelijk? Dat EU leden andere leden in de praktijk niet voor het blok zetten met een veto, maar dat als één of meerdere lidstaten onoverkomelijke bezwaren ergens tegen hebben er doorgepraat wordt totdat alle 27 neuzen dezelfde kant op staan. Dat geen enkel land een verzoek tot uitstel zal blokkeren mits het onderdeel is van een realistisch, concreet en breed gedragen plan.

Als je het artikel verder leest dan gaat het vooral over de consequenties van no-deal en hoe Varadkar de bal waar het het naleven van het GFA bij de Britten legt middels een harde grens in de Ierse zee. Waarom zou hij dat zo uitgebreid benoemen als het geen realistisch scenario is?

Wat het vooral aangeeft is dat je erg kritisch moet zijn met wat je leest in de media en dat de kop de lading vaak niet dekt. Jammer want veel mensen komen niet verder dan de eerste alinea en daar rekenen de kranten op lijkt wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mocht dit gebeuren, dan trapt de EU een bal in eigen doel. Leiders van anti-Europese partijen wordt dan een populistisch succesvol argument tegen de huidige EU overhandigd: De EU heeft geen ruggegraat en laat oneindige extensies toe via welke ze weigert dat staten hun eigen soevereniteit terug nemen.
En wat zouden die anti-Europese partijen zeggen als de EU voet bij stuk houdt? Denk je dan applaus te horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 21:36:
[...]

Wat zegt Varadkar werkelijk? Dat EU leden andere leden in de praktijk niet voor het blok zetten met een veto, maar dat als één of meerdere lidstaten onoverkomelijke bezwaren ergens tegen hebben er doorgepraat wordt totdat alle 27 neuzen dezelfde kant op staan. Dat geen enkel land een verzoek tot uitstel zal blokkeren mits het onderdeel is van een realistisch, concreet en breed gedragen plan.

Als je het artikel verder leest dan gaat het vooral over de consequenties van no-deal en hoe Varadkar de bal waar het het naleven van het GFA bij de Britten legt middels een harde grens in de Ierse zee. Waarom zou hij dat zo uitgebreid benoemen als het geen realistisch scenario is?
Precies.
Wat het vooral aangeeft is dat je erg kritisch moet zijn met wat je leest in de media en dat de kop de lading vaak niet dekt. Jammer want veel mensen komen niet verder dan de eerste alinea en daar rekenen de kranten op lijkt wel.
Valstrik verslaggeving: moment/uitzondering -> tempo -> happen.

Helaas, dit vormt wel collectieve perceptie, op gegeven moment zit dan net als in het VK iedereen met gebakken peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 21:42:
Valstrik verslaggeving: moment/uitzondering -> tempo -> happen.

Helaas, dit vormt wel collectieve perceptie, op gegeven moment zit dan net als in het VK iedereen met gebakken peren.
Het is ook niet zo eenvoudig: net weer een nieuw artikel waaruit zou blijken dat de EU onderling heel erg verdeeld is over de te volgen koers:
Merkel throws May a lifeline over UK’s Brexit departure date

In the face of moves from elsewhere in the EU to insist on a longer delay to Britain’s departure, Merkel is keeping all options on the table ahead of this week’s EU summit and is said to be willing to back 30 June as an exit date. She is thought to be concerned that Donald Tusk’s proposal of a year-long extension, with an option to exit earlier on ratification of the withdrawal agreement, could be self-defeating.

Diplomats from other EU capitals have suggested that, given the divisions between leaders, a compromise position could be a summer-end date, with a commitment to hold European elections.

Germany has clashed with France over the issue. Last week the French president, Emmanuel Macron, warned that Britain and the EU were heading for no deal, and that the bloc could not “forever be the hostage of a political crisis in the UK”.
Mijn eerste reactie hierop is 'waar is Merkel in hemelsnaam mee bezig???', maar ook dit zal in werkelijkheid een stuk genuanceerder liggen. Je moet een artikel meerdere keren lezen en ook andere bronnen erbij zoeken, kost tijd en vaak heb je die niet als je zoiets tussendoor leest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou ik begin te vermoeden dat Marcon het eigenlijk wel best zou vinden als de traditionele belemmeraar Groot Brittannië vertrekt zodat hij met Frankrijk door kan gaan met de Fransen wensen en visie op de EU.

Klopt dat dan zal Merkel daar niet blij mee zijn. De economische dynamiek is uiteindelijk dat de Duitse exportmachine ook toegang tot Groot Brittannië zal willen houden. Dat de Britten hun eigen dienstensector niet lijkt te verdedigen is gewoon een smerig geheimpje waar niemand May van op de hoogte zal brengen. Het verstoren van de goederen stoom vanuit Duitsland naar Groot Brittannië is niet iets dat Merkel, noch het toch al gehavende CDU-CSU zich kan permitteren.

Uiteraard zal Merkel hier een directe bondgenoot vinden in Rutte en indirect Ierland die al helemaal niet zitten te wachten op no-deal. De Oost-Europese landen zie ik het eigenlijk onderhand wel zat zijn dat het weer en eindeloos gaat over de problemen van een West-Europees land. Italië zie ik ook niet erg happig zijn op het eindeloos doorslepen van deze soap. Die hebben net zoals Oost-Europa meer oog voor migratie en investeringen dan de Britse dreiging zichzelf van de krijtrotsen van Dover af te gooien.

De Scandinavische landen weet ik eigenlijk niet echt goed. Kan me goed voorstellen dat landbouwland Denemarken niet al te happig is, noch hout en ijzerland Zweden. Aan de andere kant zijn er ook kansen om de Britse dienstensector over te nemen na no-deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

NOS Nieuws
Slapeloosheid, boosheid, machteloosheid en soms zelfs depressie. Uit recent onderzoek blijkt dat vier op de tien Britten stress ervaren van het alsmaar voortslepende brexit-proces. 1016 dagen geleden is het inmiddels dat een meerderheid voor een vertrek uit de EU stemde, maar nog altijd is volstrekt onduidelijk hoe de toekomst eruit zal zien. En dat zorgt bij miljoenen Britten voor brexit-stress.

"Het is nog niet zover dat ik aan de pillen moet, maar ik maak me echt zorgen", zegt de 63-jarige Tony Ross. Hij woont samen met zijn vrouw Hannah in Southend, aan de oostkust van Engeland. Er gaat geen dag voorbij dat hij niet voor de tv zit. "Ik kijk debatten, ik kijk alle journaals, ik wil er gewoon alles over weten om te snappen wat er gaat gebeuren."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:22:
Nou ik begin te vermoeden dat Marcon het eigenlijk wel best zou vinden als de traditionele belemmeraar Groot Brittannië vertrekt zodat hij met Frankrijk door kan gaan met de Fransen wensen en visie op de EU.

Klopt dat dan zal Merkel daar niet blij mee zijn. De economische dynamiek is uiteindelijk dat de Duitse exportmachine ook toegang tot Groot Brittannië zal willen houden. Dat de Britten hun eigen dienstensector niet lijkt te verdedigen is gewoon een smerig geheimpje waar niemand May van op de hoogte zal brengen. Het verstoren van de goederen stoom vanuit Duitsland naar Groot Brittannië is niet iets dat Merkel, noch het toch al gehavende CDU-CSU zich kan permitteren.

Uiteraard zal Merkel hier een directe bondgenoot vinden in Rutte en indirect Ierland die al helemaal niet zitten te wachten op no-deal. De Oost-Europese landen zie ik het eigenlijk onderhand wel zat zijn dat het weer en eindeloos gaat over de problemen van een West-Europees land. Italië zie ik ook niet erg happig zijn op het eindeloos doorslepen van deze soap. Die hebben net zoals Oost-Europa meer oog voor migratie en investeringen dan de Britse dreiging zichzelf van de krijtrotsen van Dover af te gooien.

De Scandinavische landen weet ik eigenlijk niet echt goed. Kan me goed voorstellen dat landbouwland Denemarken niet al te happig is, noch hout en ijzerland Zweden. Aan de andere kant zijn er ook kansen om de Britse dienstensector over te nemen na no-deal.
vergeet ook niet dat er heel wat producten zijn die no-matter-what geleverd blijven worden. Hout en ijzer zijn zaken die je niet zomaar van de een op de andere dag tevoorschijn tovert en erg basale bouwmiddelen ook nog eens

Daarbij is hout niet iets wat je 'even' regelt, bomen schijnen weinig last van haast te hebben met groeien, dus een Zweden zal vooral snakken naar duidelijkheid ('verkopen we dit perceel over 5 jaar aan het VK of niet? Indien niet, zoeken we een andere koper').

Ik denk dat Duitsland/Nederland/Ierland (de eerste 2 vanwege intensieve handelsrelaties, Ierland vanwege obvious redenen) zoeen beetje de enige landen gaan zijn die het liefste zondermeer nog eens uitstel willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

polthemol schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:29:
[...]

vergeet ook niet dat er heel wat producten zijn die no-matter-what geleverd blijven worden. Hout en ijzer zijn zaken die je niet zomaar van de een op de andere dag tevoorschijn tovert en erg basale bouwmiddelen ook nog eens

Daarbij is hout niet iets wat je 'even' regelt, bomen schijnen weinig last van haast te hebben met groeien, dus een Zweden zal vooral snakken naar duidelijkheid ('verkopen we dit perceel over 5 jaar aan het VK of niet? Indien niet, zoeken we een andere koper').

Ik denk dat Duitsland/Nederland/Ierland (de eerste 2 vanwege intensieve handelsrelaties, Ierland vanwege obvious redenen) zoeen beetje de enige landen gaan zijn die het liefste zondermeer nog eens uitstel willen geven.
Ik ben er ook bang voor ja. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Adlermann schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 11:48:
[...]

De EU heeft geen enkele morele verplichting, dat is de omgekeerde wereld. De UK wil weg, ze geven al 2 jaar niet aan wat ze wel willen. Laat ze maar bloeden, tevens is onwetendheid geen reden om medelijden te hebben.

Ik ben helemaal klaar met de UK, laat ze maar met een hard brexit eruit vallen.

Laten we met de EU gewoon verder gaan met landen die wel welwillend zijn ipv een blok aan ons been te zijn. Dat biedt meer kansen dan de UK te vriend te houden.
Wellicht nog eens de betekenis van moraliteit en morele verpliichting opzoeken.
Ierse leider denkt dat er een extensie gaat komen

Dus laten we iets maar niet doen, wat eigelijk wel het juiste is omdat we bang moeten zijn voor politiek verlies of winst. Dat is niet het probleem van de EU, maar van een burger die zichzelf voor laat liegen en ala die zusjes van de varkensboerderij een rad voor ogen laten draaien.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Het is 5 dagen voor no-deal opvallend stil, de media in het VK lijken het ook niet meer te weten.

Het enige echt interessante artikel vanochtend gaat over de gesprekken tussen Labour en Tories, waarom deze mislukt zijn en waarom ook alternatieven daarvoor uit beeld lijken te raken:
How cross-party Brexit talks left both sides frustrated

The morning was largely dominated by the issues that risk causing friction at the border and damaging trade – leaving the EU’s customs union and single market. Olly Robbins, May’s chief Brexit negotiator, gave a detailed account of how May’s current deal was, in effect, a customs union – and would also see Britain align with the single market.

The government’s team was effectively stating that their deal contained measures that they had publicly said they were against. Labour’s team asked how Britain’s future EU deal could be altered and shaped. The queries were met with detailed and calm explanation about the EU’s position and what could and had been attempted. By lunch, Labour had detected a reluctance to actually make any significant changes.

Discussion kept coming back to one point, made repeatedly by Starmer – how on earth could Labour have any confidence that a new Tory leader, perhaps Boris Johnson or former Brexit secretary Dominic Raab, would honour anything agreed at these talks?

The meeting ended on another difficult note as Labour brought up the issue of a second referendum – or a “confirmatory vote” on May’s deal. According to some in the room, it was the most uncomfortable moment, with Stephen Barclay, the Brexit secretary, making it clear how difficult the idea would be for the government.

Figures on both sides also said that there was a more difficult issue that had not yet had serious discussion: if no cross-party deal can be reached, can the two parties agree to a series of votes in parliament that will solve the Brexit impasse, once and for all?

Senior figures on both sides suggested that the idea, raised by the prime minister as part of her invitation to Labour on Tuesday, had not yet been raised. “There’s a sense that the government is backing away from that,” said one person involved. “Once you hold those, you have no idea where it goes.”

The idea is fraught with danger for second referendum campaigners, too. “We don’t want a situation where a second vote is accidentally killed off,” said one insider. “The best thing would be a long extension [to Britain’s EU membership].”
De brief van May waarin ze de EU om uitstel tot 30 juni vraagt is onderdeel van deze 'onderhandelingen', daarmee wordt een tweede referendum defacto onmogelijk gemaakt. Verder draait het om de vertrouwensvraag en durft geen van beide partijen een harde keuze te maken. Lang uitstel zonder iets te doen dus, binnenskamers in het VK al de meest wenselijke optie alleen hoe verkoop je het aan de boze Britse burger?

Het mooiste vind ik de Customs Union die er tegelijk wel en niet is, een rode lijn waar de Tories binnenskamers trots over zijn hoe die in de WA terecht gekomen is. Schrödinger's Brexit... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
polthemol schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:29:
[...]

Volgens mij is het VK een top 3 handelspartner van Ierland. Dus het is ook heel erg in hun belang om uitstel met zekerheid/assurances te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Póg mo Thóin op 07-04-2019 09:30 ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Póg mo Thóin schreef op zondag 7 april 2019 @ 09:27:
[...]

Volgens mij is het VK een top 3 handelspartner van Ierland. Dus het is ook heel erg in hun belang om uitstel met zekerheid/assurances te hebben.
Als ik http://www.worldstopexpor...ands-top-import-partners/ mag geloven staat de UK op de 3e plaats, na USA en België.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Póg mo Thóin schreef op zondag 7 april 2019 @ 09:27:
Dus het is ook heel erg in hun belang om uitstel met zekerheid/assurances te hebben.
Alleen hoeft dat niet in de vorm van een verlengd EU lidmaatschap te zijn, verwacht de komende week nog wel een geraffineerd konijn uit de Brusselse hoed... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 03-10 14:49
Het laatste op nu.nl
May: Hoe langer deal uitblijft, hoe groter kans dat Brexit niet doorgaat
De Britse premier Theresa May zei zaterdag dat hoe langer het duurt om tot een akkoord te komen met Labour over de Brexit, hoe minder waarschijnlijk het is dat Groot-Brittannië de Europese Unie verlaat.

Meerderheden in het Lagerhuis hebben de Brexit-deal die Mays regering met Brussel heeft gesloten al een paar keer weggestemd. May had zich in wanhoop over de brexit-impasse tot Labourleider Jeremy Corbyn gewend.

"Het feit is dat de twee belangrijkste partijen het over twee zaken eens zijn: we willen allebei een einde maken aan het vrije verkeer, we willen allebei met een goede deal vertrekken, en we willen allebei banen beschermen", zei May.

"Dat is de basis voor een compromis dat een meerderheid in het parlement kan krijgen en het winnen van die meerderheid is de enige manier om Brexit te leveren", aldus May.

May zou volgens The Sunday Times een douaneregeling met de EU willen sluiten om zo Labour aan boord te krijgen.
Het is toch werkelijk niet te geloven.

Wat er hier dus staat is dat Labour en de regering het eens zijn geworden dat het;
- vrije verkeer van personen moet stoppen
- vrije verkeer van goederen moet worden beschermd

Men wil dus nog steeds iets wat PERTINENT NIET KAN ... 8)7

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

ScuL schreef op zondag 7 april 2019 @ 10:06:
Het laatste op nu.nl

[...]

Het is toch werkelijk niet te geloven.

Wat er hier dus staat is dat Labour en de regering het eens zijn geworden dat het;
- vrije verkeer van personen moet stoppen
- vrije verkeer van goederen moet worden beschermd

Men wil dus nog steeds iets wat PERTINENT NIET KAN ... 8)7
Precies, ze leren het daar gewoon niet, waarom zou je ze dan nog verder uitstel gaan geven, het ligt niet in de lijn der verwachting dat ze het over 3, 6 of 9 maanden ineens wel gaan snappen. Tenzij natuurlijk de hele HoC op een boot naar Antactica wordt gezet en de boel volledig vervangen wordt, misschien dat er dán wel wat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:54
Ik begin toch steeds meer te vrezen in een 12-april-No-deal met daaropvolgende ramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
rik86 schreef op zondag 7 april 2019 @ 10:52:
Ik begin toch steeds meer te vrezen in een 12-april-No-deal met daaropvolgende ramp
Ik zou me daar niet zo'n zorgen over maken, zelfs in het geval van no-deal is uitstel tot 22 mei voor de EU zonder echte nadelen.

Wat er op 12 april wel gaat gebeuren is dat het VK het laatste restje controle over het proces verliest, Brussel gaat in dat geval eenzijdig besluiten over de relatie na 22 mei.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Net terug uit de VS. Congres met Australie, Brazilie en de VS. Alledrie die landen hebben flinke politieke problemen, en allemaal keken ze de Britse delegatie meewarend aan...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:33
Heeft May uitvoerende bevoegdheid op dit of dit soort punten? Wat als May volgende week gewoon artikel 50 intrekt, aftreedt? Het HoC kan niet zoveel daaraan doen lijkt me, maar ik weet eigenlijk niet genoeg over het Britse stelsel om daar zeker van te zijn. Kan haar regering nog wat zonder haar?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:24
hoevenpe schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:46:
[...]

Ik zou me daar niet zo'n zorgen over maken, zelfs in het geval van no-deal is uitstel tot 22 mei voor de EU zonder echte nadelen.

Wat er op 12 april wel gaat gebeuren is dat het VK het laatste restje controle over het proces verliest, Brussel gaat in dat geval eenzijdig besluiten over de relatie na 22 mei.
Hier verkijk je je op. Er moeten dan wel verkiezingen georganiseerd worden namelijk. Verlenging na 12 april betekent of verkiezingen organiseren, of het recht artikel 50 unilateraal in te trekken verliezen. Dat laatste is best een stuk leverage opgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hoevenpe schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:46:
[...]

Vanaf maandag/woensdag wordt dat inderdaad het actieve scenario, daarbij hoort echter ook dat Brussel het VK volledig in proces zal komen te binden. Maar dan ook volledig. Geen managed deal, geen managed no deal, maar managed tension & procedural continuity ingeschaald onder aan de lijst. Het is nou niet zo alsof een VK na deelname in Europese verkiezingen meer schade kan aanrichten dan een los VK met ERG als chauffeur.

Voor een ERG is dat de ultieme rode vlag, waar gedrag bij hoort wat niet anders kan escaleren op een wijze die hen op hun beurt tot rode lap binnen Britse politieke en groot-zakelijke dynamiek zal maken. Hoog potentieel voor escalaties binnen de Tories dus. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar de DUP lijkt in deze slimmer dan een ERG in het zien van risico van hoog profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Bonsaiboom schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:53:
Hier verkijk je je op. Er moeten dan wel verkiezingen georganiseerd worden namelijk. Verlenging na 12 april betekent of verkiezingen organiseren, of het recht artikel 50 unilateraal in te trekken verliezen. Dat laatste is best een stuk leverage opgeven.
Verkiezingen zijn alleen nodig als ze na 22 mei nog EU lid zijn, stel je het volgende scenario voor:

Woensdag concludeert de EU dat er geen geloofwaardig, realistisch en breed gedragen plan ligt. Aan de eisen voor lang uitstel is daarmee niet voldaan. Het risico van Farage, Johnson, Raab, Hunt en Rees-Mogg voor de EU is te groot: sabotage, veto, blokkade van nieuw budget, eenzijdig vertrek, etc.

De EU geeft aan dat het VK niet mag deelnemen aan de EP verkiezingen en dat er eenmalig een laatste uitstel verleend wordt tot 22 mei. Dit is definitief de datum waarop de Britten de EU verlaten, tenzij ze daarvoor alsnog A50 ingetrokken hebben.

Daarnaast biedt de EU ze een oneindige 'transitieperiode' aan waarin ze zich aan alle EU huidige en toekomstige regels moeten houden, volledig meebetalen en geen enkele invloed of macht meer genieten: geen veto, geen MEP's, niet bij EU bijeenkomsten, niets. Houden ze zich hier niet aan dan kan de EU ze eenzijdig eruit zetten en worden het alsnog WTO regels.

Lees: ze komen er onderling nooit uit en daarmee blijven ze tot Sint-Juttemis. Bedrijven in het VK hebben geen zekerheid en zullen geleidelijk zich naar de EU verplaatsen of hun werkzaamheden/afhankelijkheden afbouwen.

Just my 2 ct... 8)

@Virtuozzo was net dit aan het tikken, zit ik er ver naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

hoevenpe schreef op zondag 7 april 2019 @ 13:12:
[...]
Daarnaast biedt de EU ze een oneindige 'transitieperiode' aan waarin ze zich aan alle EU huidige en toekomstige regels moeten houden, volledig meebetalen en geen enkele invloed of macht meer genieten: geen veto, geen MEP's, niet bij EU bijeenkomsten, niets. Houden ze zich hier niet aan dan kan de EU ze eenzijdig eruit zetten en worden het alsnog WTO regels.
Waar lees jij dat de EU hen eruit kan gooien? Dat kan de EU niet. Het ergste wat de EU kan doen is wat ze met Hongarije van Orban zouden doen (stemrecht ontnemen e.d.). Vziw zijn er geen procedures om een lidstaat uit de EU te zetten.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Borromini schreef op zondag 7 april 2019 @ 13:17:
Waar lees jij dat de EU hen eruit kan gooien? Dat kan de EU niet. Het ergste wat de EU kan doen is wat ze met Hongarije van Orban zouden doen (stemrecht ontnemen e.d.). Vziw zijn er geen procedures om een lidstaat uit de EU te zetten.
Als ze na 22 mei geen EU lid meer zijn kan imo de EU eenzijdig het recht ontnemen om als Noorwegen deel te nemen aan de SM/CU/EcJ/FoM. Zitten ze er dan nog bij dan wordt dat inderdaad lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borromini schreef op zondag 7 april 2019 @ 13:17:
[...]

Correct. We willen ook het VK niet uit de EU. We willen een stabiel VK en een stabiele, productieve relatie - binnen proces op basis van grondvesten. Termijnvisie.

In de geschiedenis zijn er wel meer tijdsbestekken geweest van troubles van regeringen of politiek, de wereld gaat gewoon verder. Zelfs Frankrijk heeft haar perikelen gehad met supranationaal escapisme, was een dure les.
hoevenpe schreef op zondag 7 april 2019 @ 13:19:
[...]

Als ze na 22 mei geen EU lid meer zijn kan imo de EU eenzijdig het recht ontnemen om als Noorwegen deel te nemen aan de SM/CU/EcJ/FoM. Zitten ze er dan nog bij dan wordt dat inderdaad lastig.
Niet in het belang van de eu, makkelijker om het VK in een tweede procedureel moeras terecht te laten komen - zie voorbeeld van Noorwegen als primus inter pares in die constructie. Niemand zit op het huidige VK te wachten, dus gaat men door. Limbo en dansen, maar dan anders. In de tussentijd doet politiek drama intern aan VK zijn dans & theater maar komt elke rekening steeds dichter bij.

Zoveel stokken & wortels.

[ Voor 33% gewijzigd door Virtuozzo op 07-04-2019 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonsaiboom
hoevenpe schreef op zondag 7 april 2019 @ 13:12:
[...]

De EU geeft aan dat het VK niet mag deelnemen aan de EP verkiezingen en dat er eenmalig een laatste uitstel verleend wordt tot 22 mei. Dit is definitief de datum waarop de Britten de EU verlaten, tenzij ze daarvoor alsnog A50 ingetrokken hebben.

@Virtuozzo was net dit aan het tikken, zit ik er ver naast?
Die situatie die je beschrijft is precies wat nu al voorkomen moet worden. Extensie tot 22 mei betekent na 12 april al het recht op intrekken artikel 50 wegnemen. Anders kan het VK de EU lamleggen. Ze worden dan immers lid zonder vertegenwoordiging.

Dat is denk ik ook die procedurele binding die Virtuozzo bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bonsaiboom schreef op zondag 7 april 2019 @ 13:26:
[...]

Die situatie die je beschrijft is precies wat nu al voorkomen moet worden. Extensie tot 22 mei betekent na 12 april al het recht op intrekken artikel 50 wegnemen. Anders kan het VK de EU lamleggen. Ze worden dan immers lid zonder vertegenwoordiging.

Dat is denk ik ook die procedurele binding die Virtuozzo bedoelt.
Met de toevoeging, lamleggen is geen ruimte voor, ook al menen sommigen dat en is er wat ruimte voor beeldvorming - de realiteit is anders. In ieder geval het eerste jaar (wisselingen van de wacht, geen budgetkwesties, geen herzieningen, wat er is ligt bij Instellingen, etc.). Daarbij, er zijn grotere kwesties dan Brexit, als men daar mee zou proberen te spelen, nu ja, dan eindigt het VK echt als bananenrepubliek - waarmee zeer direct en gericht persoonlijke belangen van het Brexiteer netwerk geraakt zullen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op zondag 7 april 2019 @ 13:22:
Niet in het belang van de eu, makkelijker om het VK in een tweede procedureel moeras terecht te laten komen - zie voorbeeld van Noorwegen als primus inter pares in die constructie. Niemand zit op het huidige VK te wachten, dus gaat men door.
Het VK als volwaardig EU lid met MEP's en alle rechten die daarbij horen blijft een enorm risico, in hoeverre is die constructie 'Boris-proof'? We zien nu keer op keer met Hongarije, Polen en Italië hoe weinig echt harde machtsmiddelen Brussel heeft om kwaadwillende lidstaten tot de orde te roepen. De eerste maanden staat er inderdaad weinig op de agenda, maar de begroting van 2020 komt snel dichterbij.

Welk signaal geef je hiermee zo vlak voor de verkiezingen naar de eigen EU27 bevolking, hoeveel munitie geef je zo aan de flanken die kunnen roepen dat de EU je nooit echt laat gaan? Onderschat de beeldvorming niet daarin.

Heb het gevoel dat we een hypothetische discussie voeren, deelname aan EP verkiezingen is voor veel Britse politici echt een brug te ver:
Andrea Leadsom: no-deal Brexit next week would not be so grim

A no-deal Brexit at the end of next week would be “not nearly as grim” as many believe, one of Theresa May’s senior ministers has said, as both the government and Labour indicated that cross-party talks to resolve the situation remain deadlocked.

Andrea Leadsom, the Commons leader, said preparations would have mitigated many adverse effects of no deal. She also said the idea of a departure extension long enough to require the UK to hold European elections would be “utterly unacceptable”.
Waarom ze niet in mei gecontroleerd 1 stap van het trappetje van Barnier laten afdalen? Buiten de EU maar gebonden via regels en financiën, zonder Farage en zonder veto. Brexiteers krijgen hun zin, terug kan alleen met A49 zonder rebate en zonder opt-outs. Win-win.

Even wat luchtigers op een mooie zondag: :)
[YouTube: Theresa May - SNL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:54
Verlengen na 12 april kan alleen met verkiezingen, want dat is t laatste moment dat ze verkiezingen uit kunnenschrijven voor de EU en moet dus t laatste moment zijn dat de situatie kan wijzigen. Ze kunnen nog steeds bij een verlenging unilateraal A50 intrekken en ik vermoed dat het voorkomen daarvan niet geregeld kan worden voordat 12 april verstreken is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op zondag 7 april 2019 @ 14:10:
[...]

Het VK als volwaardig EU lid met MEP's en alle rechten die daarbij horen blijft een enorm risico, in hoeverre is die constructie 'Boris-proof'? We zien nu keer op keer met Hongarije, Polen en Italië hoe weinig echt harde machtsmiddelen Brussel heeft om kwaadwillende lidstaten tot de orde te roepen. De eerste maanden staat er inderdaad weinig op de agenda, maar de begroting van 2020 komt snel dichterbij.

Welk signaal geef je hiermee zo vlak voor de verkiezingen naar de eigen EU27 bevolking, hoeveel munitie geef je zo aan de flanken die kunnen roepen dat de EU je nooit echt laat gaan? Onderschat de beeldvorming niet daarin.

Heb het gevoel dat we een hypothetische discussie voeren, deelname aan EP verkiezingen is voor veel Britse politici echt een brug te ver:

[...]

Waarom ze niet in mei gecontroleerd 1 stap van het trappetje van Barnier laten afdalen? Buiten de EU maar gebonden via regels en financiën, zonder Farage en zonder veto. Brexiteers krijgen hun zin, terug kan alleen met A49 zonder rebate en zonder opt-outs. Win-win.

Even wat luchtigers op een mooie zondag: :)
[YouTube: Theresa May - SNL]
In het kader van wat luchtigs is dit oudje inmiddels ook wel weer actueel aan het worden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-10 23:01
gambieter schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:48:
Net terug uit de VS. Congres met Australie, Brazilie en de VS. Alledrie die landen hebben flinke politieke problemen.
Ben al meer dan een deccenium woonachtig in Australië, maar heb eigenlijk geen idee van de flinke politieke problemen hier. Kan je die uitleggen? (Doel je misschien op de wisselende minister president? Dat is nog niet eens een probleem in de praktijk, laat staan flink).

Of is de "drie" hier een hyperbool?

Ik sta er maar wat bij te kijken dat Australië opeens in het rijtje Trump, pacific-Trump, Brexit hoor.

[ Voor 12% gewijzigd door Semyon op 07-04-2019 23:02 ]

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Semyon schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:58:
Ben al meer dan een deccenium woonachtig in Australië, maar heb eigenlijk geen idee van de flinke politieke problemen hier. Kan je die uitleggen? (Doel je misschien op de wisselende minister president? Dat is nog niet eens een probleem in de praktijk, laat staan flink).

Of is de "drie" hier een hyperbool?

Ik sta er maar wat bij te kijken dat Australië opeens in het rijtje Trump, pacific-Trump, Brexit hoor.
Mwoh, Australische politiek gaat ook niet echt lekker met corruptie, diepgewortelde xenofobie (Pauline Hanson en Fraser Anning zijn maar de tip van de ijsberg), Nauru detentie van vluchtelingen, behandeling van Aboriginals om maar wat te noemen. De Australiers waren zeker niet positief over hun eigen politieke situatie. Ik ben het wel met je eens dat van de vier landen, Australie momenteel de minste problemen heeft aangezien de andere drie complete clusterf*cks zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-10 23:01
gambieter schreef op maandag 8 april 2019 @ 04:41:
[...]

Mwoh, Australische politiek gaat ook niet echt lekker met corruptie, diepgewortelde xenofobie (Pauline Hanson en Fraser Anning zijn maar de tip van de ijsberg), Nauru detentie van vluchtelingen, behandeling van Aboriginals om maar wat te noemen. De Australiers waren zeker niet positief over hun eigen politieke situatie. Ik ben het wel met je eens dat van de vier landen, Australie momenteel de minste problemen heeft aangezien de andere drie complete clusterf*cks zijn.
Nou als dat flinke problemen zijn dan heeft Nederland ook flinke problemen, en Frankrijk met lePenn, Italië met 5 sterren, Duitsland met AfD, eigenlijk heeft elke land dan flinke problemen. Nou wil ik dat niet ontkennen hoor. Maar het gaat om referentie. Als je statement is, er waren mensen van andere landen, die me aankeken, dan is dat niet zoveel zeggend. :)

Maar wat mij betreft is een Brexit, en een Trump en een Pacifische Trump wel van een ander kaliber.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Het wordt best wel sneu, is medelijden haar laatste troef?

Ik heb video's van gijzelaars gezien die beter in elkaar waren gezet... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Op Reddit al geanalyseerd die video - expres shaky gemaakt om het menselijker te laten zijn, terwijl de lightning perfect is. Puur posturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

hoevenpe schreef op maandag 8 april 2019 @ 07:51:
Het wordt best wel sneu, is medelijden haar laatste troef?
[YouTube: May warns that parliament needs to agree a deal to deliver Brexit]
Ik heb video's van gijzelaars gezien die beter in elkaar waren gezet... :F
tick tock says the clock.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:25
Triest filmpje, maar om eerlijk te zijn, ik zou ook niet blij worden als m'n werkgever me al 3 jaar opgescheept had met een onmogelijk project (project polishing a turd).

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-10 20:49

Player1S

Probably out in the dark

Bonsaiboom schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:23:
Op Reddit al geanalyseerd die video - expres shaky gemaakt om het menselijker te laten zijn, terwijl de lightning perfect is. Puur posturing.
https://twitter.com/IamHa.../1114928271848820736?s=20

deze bewerking is ook leuk :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• analogworm
SkiFan schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:54:
Triest filmpje, maar om eerlijk te zijn, ik zou ook niet blij worden als m'n werkgever me al 3 jaar opgescheept had met een onmogelijk project (project polishing a turd).
Zo blijkt, toch niet helemaal onmogelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SkiFan schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:54:
Je bedoelt, als ik er zelf over kon beslissen en uit pure overmoed toch dat onmogelijke project aangepakt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Brexit explained in flowcharts, door de BBC Word daar maar eens wijs uit. Het geeft mijns inziens een aardig beeld van de complexiteit van het beslissingsproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 11:00
desmond schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:33:
Brexit explained in flowcharts, door de BBC Word daar maar eens wijs uit. Het geeft mijns inziens een aardig beeld van de complexiteit van het beslissingsproces.
Bizar dat optie 3 er nog steeds in staat eigenlijk. Opnieuw willen onderhandelen met de EU gaat de EU toch niet mee akkoord (en terecht) en is gewoon het cirkeltje nogmaals lopen.
Pagina: 1 ... 64 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.