Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.966 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:49
k995 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:23:
[...]

Een harde brexit betekend dat het akkoord evenveel ,waard is als het papier waarop het afgedrukt is.
het papier is zelfs meer waard :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:05
<knip>

Dit is niet het grote lach of ik schiet je vol Brexit-hagel-topic.

[ Voor 95% gewijzigd door Ramzzz op 23-03-2019 12:22 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:00:
Veel harder kan niet zonder een openlijke oorlogsverklaring, de EU wil 'regime change':

[...]

Edit:

[...]

Durf er een goede fles wijn op in te zetten dat er geen letter meer veranderd aan de draft, het is klaar. May is geen geloofwaardige gesprekspartner, het VK heeft geen kaarten meer.
Ik durf er een goede fles win op in te zetten dat huidige WA niet geaccepteerd zal worden, dus dat we voor de 12 April deadline gaan. En dan dat May als 'oplossing' biedt aan de EU om opnieuw te onderhandelen/bespreken, zodat ze daarna weer hetzelfde papiertje, al dan niet met een paar inhoudsloze zinnen veranderd, tot stemming kan brengen. En vervolgens ook dat de EU dit accepteert als goede reden voor verder uitstel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
@Sissors
Eerste deel denk ik ook: de draft is dood, May krijgt die na haar uithaal van eergisteren nooit meer door het parlement.

Wat er rond 12 april gaat gebeuren ben ik niet helemaal gerust op: kan me niet voorstellen dat de EU ongefundeerd uitstel verleend, dat zou echt slecht zijn voor de geloofwaardigheid. Je ziet nu al in de Britse pers dat dit als knikkende knieën van de EU uitgelegd wordt, als ze nogmaals 'buigen' hebben ze daar imo nog gelijk in ook.

We zullen het zien, 2 weken is te overzien en waarschijnlijk kunnen we die dagen goed gebruiken bij het 'puntjes op de i' zetten van alle procedures en maatregelen.

Interessante artikel met alle mogelijke scenario's, hoogstwaarschijnlijk no-deal op 12 april:
EU leaders 'want rid' of 'Brexit poison'

What matters more than anything therefore is that in the three weeks of breathing space EU leaders have given us - JUST THREE WEEKS - UK party leaders, ministers, senior politicians, MPs have to do what they have singularly failed to in the more than 1000 days since Brexit, which is to co-operate as far as they can to find an outcome that is in the national interest, take proper responsibility for it, and lay to one side narrow party considerations.

If they don't, won't or can't, we will be leaving without a deal on 12 April. And truthfully, based on what you might call behavioural evidence on the current generation of MPs, I am retaining my prediction that we will be leaving without a deal, probably in 21 days.

[ Voor 42% gewijzigd door hoevenpe op 22-03-2019 13:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hoevenpe schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:20:
@Sissors
Eerste deel denk ik ook: de draft is dood, May krijgt die na haar uithaal van eergisteren nooit meer door het parlement.

Wat er rond 12 april gaat gebeuren ben ik niet helemaal gerust op: kan me niet voorstellen dat de EU ongefundeerd uitstel verleend, dat zou echt slecht zijn voor de geloofwaardigheid. Je ziet nu al in de Britse pers dat dit als knikkende knieën van de EU uitgelegd wordt, als ze nogmaals 'buigen' hebben ze daar imo nog gelijk in ook.

We zullen het zien, 2 weken is te overzien en waarschijnlijk kunnen we die dagen goed gebruiken bij het 'puntjes op de i' zetten van alle procedures en maatregelen.
katya adler observatie.
I’m being briefed by a senior source that when the PM stood in front of the 27 EU leaders at summit yesterday “it was almost as if she wanted them to press the button (of a no deal #Brexit) ..
Interessant stukje bij ITV.
EU leaders 'want rid' of 'Brexit poison'
De enige oefening is nog die van the blame game.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
May wou dus dat de EU de trekker overhaalde, onderdeel van de blame-game.
Niet gelukt, ze mag zelf springen...

ITV artikel is inderdaad helder, was 30 seconden sneller met het toevoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wow, de petition is al over de 3Miljoen heen: https://petition.parliament.uk/petitions/241584

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Kan je die eigenlijk tekenen van buiten het VK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
k995 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:02:
Iedereen kan dat, en dat is gelijk het probleem want ook wij zouden dat kunnen.
De waarde ervan is daardoor dus beperkt, je kunt ook meerdere keren stemmen.

Helaas gaat dit het verschil niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:14

Flotter

Pelipper!

k995 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:02:
[...]

Yep |:(

[ Voor 51% gewijzigd door Flotter op 22-03-2019 14:07 . Reden: Quote/link toegevoegd ]

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hoevenpe schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:56:

Er zijn nog steeds politici die niet willen geloven dat de focus conform draaiboek altijd gelegen heeft op doelbewust streven naar gebruik van afbraak, zelfs nu er volledige inzage in de informatiestroom van documenten, correspondentie en communicatie is. Maar het is wat het is.

Bot gesteld, we gaan geen Versailles iteratie voeden. We zullen stukjes niet kunnen voorkomen, maar als we door zoiets heen moeten, dan enkel met beheersing over opties door ons. De rest is proces, procedure, termijn.

Als er een opties was om A50 te annuleren, om eerlijk te zijn, ook voor ons is dat punt al lang gepasseerd. Wat voor nut heeft het om toxiciteit opties te geven, geen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:04:
Als er een opties was om A50 te annuleren, om eerlijk te zijn, ook voor ons is dat punt al lang gepasseerd. Wat voor nut heeft het om toxiciteit opties te geven, geen.
Sterker nog: zou het einde van de EU kunnen betekenen, dan haal je alle shit in huis.
No-deal op 12 april, 'gecontroleerd' vanuit EU perspectief is het minst slechte scenario nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:04:
[...]

Ja, en nee..
Er word gevraagd om te bevestigen: "I am a British citizen or UK resident" en wat je postcode is.. en je moet je email adress bevestigen..

Als je naar de data kijkt (https://petition.parliament.uk/petitions/241584.json) dan zie je dat men vanuit het buitenland getekend heeft..
Het systeem is zeker niet foolproof.. maar het is wel een indicator van of er animo voor iets.. het idee is ook of er een discussie over moet komen in HoC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
hoevenpe schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:04:
[...]

compleet nutteloos dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
hoevenpe schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:56:

Kan ik me goed voorstellen, als ze geen andere optie ziet is het voor haar beter als de EU dat doet.

Is een goed voorbeeld van hoe dergelijke onderhandelingen zelf op dergelijk niveau gewoon niet het niveau van een burenruzie overschrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

k995 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:27:
[...]

Kan ik me goed voorstellen, als ze geen andere optie ziet is het voor haar beter als de EU dat doet.

Is een goed voorbeeld van hoe dergelijke onderhandelingen zelf op dergelijk niveau gewoon niet het niveau van een burenruzie overschrijden.
* dr.lowtune belt Meester Visser. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
k995 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:25:
[...]

[...]

compleet nutteloos dus
Zie mijn vorige post.. zeker niet waterdicht, maar ik zou niet zo ver gaan als nutteloos..
Het is een manier om door het publiek dingen aan te kaarten, dat moet je relatief laagdrempelig maken..
Je moet er ook geen harde conclusies uit trekken natuurlijk.
Dit zijn de actiepunten op een petitie:
"Government responds to all petitions that get more than 10,000 signatures"
"Parliament considers all petitions that get more than 100,000 signatures for a debate"

Maar als je kijkt naar relatieve nummers dan geeft het wel een heel interesant beeld over wat speelt/viral gaat:
https://petition.parliament.uk/petitions/241584
vs
https://petition.parliament.uk/petitions/229963 en https://petition.parliament.uk/petitions/200165

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ToolkiT schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:22:
[...]

Als je naar de data kijkt (https://petition.parliament.uk/petitions/241584.json) dan zie je dat men vanuit het buitenland getekend heeft.
Weet jij hoeveel miljoenen mensen met Britse nationaliteit niet op die eilanden wonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
@ToolkiT Maar het wordt al gedebatteerd. Alleen niet structureel...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:27

ericplan

5180 Wp PV

Op Twitter een interessante observatie:
https://twitter.com/NemoKrad/status/1109014427725119488
Persoon heeft een script laten lopen op de adressen. Van de (op dat moment) 2.640.377 ondertekenaars kwamen er 2.590.410 uit de UK.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2QCjSpWsAA9qnU.jpg

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
downtime schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:34:
[...]

Weet jij hoeveel miljoenen mensen met Britse nationaliteit niet op die eilanden wonen?
Als brit in het buitenland mag je idd wel op een petitie stemmen.. net als ik als EU citizen die UK resident is hier ook op kan stemmen (maar niet mij referendum mocht stemmen).
Wat ook interessant is dat er vanuit 4CHAN een DDoS aanval georganiseerd werd door (waarschijnlijk) brexiteers.. die nemen het blijkbaar dus wel serieus genoeg dat ze een 'tegenaanval' willen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
ericplan schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:38:
Persoon heeft een script laten lopen op de adressen. Van de (op dat moment) 2.640.377 ondertekenaars kwamen er 2.590.410 uit de UK.

[Afbeelding]
Is ook niet helemaal foolproof natuurlijk (ik kon het prima vanuit Barcelona onderteken en dat kwam in de statistieken uit als zijnde Reading West...
Maar het is wel een mooie actie van een data-geek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
ToolkiT schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:39:
[...]

Als brit in het buitenland mag je idd wel op een petitie stemmen.. net als ik als EU citizen die UK resident is hier ook op kan stemmen (maar niet mij referendum mocht stemmen).
Wat ook interessant is dat er vanuit 4CHAN een DDoS aanval georganiseerd werd door (waarschijnlijk) brexiteers.. die nemen het blijkbaar dus wel serieus genoeg dat ze een 'tegenaanval' willen doen..
Tja enkele gasten op 4chan zegt natuurlijk niks.

Wat zal die petitie bereiken? Politiek is bezig met dit, ze weten dat miljoenen tegen brexit zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
k995 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:43:
[...]

Tja enkele gasten op 4chan zegt natuurlijk niks.

Wat zal die petitie bereiken? Politiek is bezig met dit, ze weten dat miljoenen tegen brexit zijn .
Wat het bereikt is dat er een telkens sterker tegen signaal komt tegen brexit en met name no-deal brexit..
Morgen is er ook een demonstratie in London: https://www.ofoc.co.uk/put_it_to_the_people_march
Ik vermoed dat het best druk gaat worden daar.. het weer lijkt iig mee te werken: https://www.bbc.co.uk/weather/2643743

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:22
Londen was dan ook een Remain bolwerk, dus die demonstratie daar is dan ook niet zo vreemd. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50
Ah, als dat allemaal UK registered voters zijn, dan heeft dus ruim 43 miljoen NIET getekend. Duidelijk teken dat een grote meerderheid geen nieuw referendum wil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:49:
Londen was dan ook een Remain bolwerk, dus die demonstratie daar is dan ook niet zo vreemd. :)
Als je naar het kaartje van die petitie kijkt (https://petitionmap.unboxedconsulting.com/?petition=241584) dan geeft dat ook een interesant beeld: London, Brighton, Bristol, Cambridge, Oxford, Edinburgh zijn de uitschieters.. Dat zijn natuurlijk plaatsen met een intelectuele linkse cultuur...

Maar de reden dat de demo in London is, is natuurlijk simpel omdat de regering daar is..

Farrage's 'march to leave' gaat ook naar London om die reden: https://www.marchtoleave.com/
Alleen gaat dat allemaal niet zo soepel (ik zou bijna uiteraard zeggen) https://www.theguardian.c...gel-farage-brexit-protest
vanaalten schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:53:
[...]

Ah, als dat allemaal UK registered voters zijn, dan heeft dus ruim 43 miljoen NIET getekend. Duidelijk teken dat een grote meerderheid geen nieuw referendum wil. ;)
Die logica klopt natuurlijk niet.. zie ook:
ToolkiT in "Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot?"

[ Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 22-03-2019 14:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
ToolkiT schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:54:
Farrage's 'march to leave' gaat ook naar London om die reden.
De Gammonball-run... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
ToolkiT schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:46:
[...]

Wat het bereikt is dat er een telkens sterker tegen signaal komt tegen brexit en met name no-deal brexit..
Morgen is er ook een demonstratie in London: https://www.ofoc.co.uk/put_it_to_the_people_march
Ik vermoed dat het best druk gaat worden daar.. het weer lijkt iig mee te werken: https://www.bbc.co.uk/weather/2643743
16+miljoen stemde tegen brexit zelf, polls tonen aan dat er waarschijnlijk nu een meerderheid tegen brexit is, denk niet dat politici dat niet weten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
_O-
k995 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:58:
[...]

16+miljoen stemde tegen brexit zelf, polls tonen aan dat er waarschijnlijk nu een meerderheid tegen brexit is, denk niet dat politici dat niet weten hoor.
Tussen weten en er wat mee doen is een verschil.. in een democratie kan je dan alleen petities en demonstaties doen om daar verandering in te brengen..
En dat is nu druk bezig..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ToolkiT schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:54:
[...]

Farrage's 'march to leave' gaat ook naar London om die reden: https://www.marchtoleave.com/
Alleen gaat dat allemaal niet zo soepel (ik zou bijna uiteraard zeggen) https://www.theguardian.c...gel-farage-brexit-protest
De tweet in dat artikel is geniaal :D

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
ToolkiT schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:04:
[...]

_O-

[...]

Tussen weten en er wat mee doen is een verschil.. in een democratie kan je dan alleen petities en demonstaties doen om daar verandering in te brengen..
En dat is nu druk bezig..
Inderdaad maar het nut daarvan is dit onder de aandacht brengen en een richting aan de politiek geven. Echter weten politici dit allemaal al en zit dit allemaal al in hen berekeningen.

Ik zie echt niet wat iemand nu plots zal veranderen door die petitie. Ik ga ermee akkoord dat dit zowat het enige dat de bevolking kan doen (buite ertegen protesteren wat ze al 2jaar doen) echter zie ik niet in wat dit zal veranderen juist omdat me hier al actief jaren mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
k995 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:29:
[...]
. Echter weten politici dit allemaal al en zit dit allemaal al in hen berekeningen.
Hier had ik het gister met mrsT over.. in 2016 zei ik ook zoiets, maar anno 2019 ben ik er niet meer van overtuigd dat men een berekening/plan heeft.. men leeft van opportunity naar opportunity...

Groot verschil is dat labour nu ook van de fence af is en telkens meer art50 intrekken ondersteund...
MPs checken bij hun achterban wat hun wensen zijn etc.. dus de deur is telkens meer op een kier.. dus hoe meer kabaal er gemaakt word des te groter de kans op actie..

[ Voor 25% gewijzigd door ToolkiT op 22-03-2019 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:22:
[...]

[...]

Ja, en nee..
Er word gevraagd om te bevestigen: "I am a British citizen or UK resident" en wat je postcode is.. en je moet je email adress bevestigen..

Als je naar de data kijkt (https://petition.parliament.uk/petitions/241584.json) dan zie je dat men vanuit het buitenland getekend heeft..
Het systeem is zeker niet foolproof.. maar het is wel een indicator van of er animo voor iets.. het idee is ook of er een discussie over moet komen in HoC...
Als ik er even vanuit mag gaan dat die json klopt:

JSON:
1
{"name":"United Kingdom","code":"GB","signature_count":3145727}

Dan zijn er toch 3.1 mil signatures uit het GB?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

ericplan schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:38:

[Afbeelding]
Ik wil ervoor wedden dat een groot deel van de Franse IP-adressen ook nog Britten zijn die in Frankrijk willen blijven wonen en werken :). Of rentenieren :P.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
ToolkiT schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:37:
[...]

Hier had ik het gister met mrsT over.. in 2016 zei ik ook zoiets, maar anno 2019 ben ik er niet meer van overtuigd dat men een berekening/plan heeft.. men leeft van opportunity naar opportunity...
Als ik berkening zeg bedoel ik voor henzelf/partij niet noodzakelijk "de richting van het land'
Groot verschil is dat labour nu ook van de fence af is en telkens meer art50 intrekken ondersteund...
MPs checken bij hun achterban wat hun wensen zijn etc.. dus de deur is telkens meer op een kier.. dus hoe meer kabaal er gemaakt word des te groter de kans op actie..
Tuurlijk men weet dat door deze ramp er eigenlijk geen meerderheid meer is, maar dat veranderd weinig officieel blijven zowat alle partijen brexit steunen , en zelfs al zou labour hun kar keren krijgen ze dan genoeg anderen mee om brexit te stoppen en artikel 50 in te trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:44

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Sissors schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:55:
[...]

Ik durf er een goede fles win op in te zetten dat huidige WA niet geaccepteerd zal worden, dus dat we voor de 12 April deadline gaan. En dan dat May als 'oplossing' biedt aan de EU om opnieuw te onderhandelen/bespreken, zodat ze daarna weer hetzelfde papiertje, al dan niet met een paar inhoudsloze zinnen veranderd, tot stemming kan brengen. En vervolgens ook dat de EU dit accepteert als goede reden voor verder uitstel.
Het uitstel dat ze nu gegund is, heeft een technische onderbouwing. Na 12 april mogen mensen zich kandidaat stellen, dus alleen met een ondertekende deal is dat te voorkomen.
Meer uitstel zonder deal levert dus - los van de geloofwaardigheid - problemen op met de verkiezingen.
https://www.theguardian.c...eu-extends-march-deadline

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Ik krijg het gevoel dat de DUP not-amused is:
DUP accuses May of being 'far too willing to capitulate' to EU

The prime minister missed an opportunity at the EU Council to put forward proposals which could have improved the prospects of an acceptable withdrawal agreement and help unite the country.

That failure is all the more disappointing and inexcusable given the clear divisions and arguments which became evident amongst EU member states when faced with outcomes they don’t like.

Nothing has changed as far as the withdrawal agreement is concerned. Nothing fundamentally turns on the formal ratification of documents which the attorney general has already said do not change the risk of the UK being trapped in the backstop.

The DUP has been very clear throughout that we want a deal which delivers on the referendum result and which works for all parts of the UK and for the EU as well. But it must be a deal that protects the Union.

That remains our abiding principle. We will not accept any deal which poses a long term risk to the constitutional and economic integrity of the United Kingdom.
Zo, de draft is nu definitief dood.
Zonde van die 2 weken, we hadden vrijdag al duidelijkheid kunnen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kennelijk verwachten de Britten nu een (potentieel nucleaire) oorlog bij een no-deal Brexit?
Terwijl de Britse premier Theresa May haar Europese collega's donderdagavond negentig minuten lang toesprak, werd er in Londen een speciale militaire eenheid opgezet voor de voorbereiding op de 'no deal-Brexit'. Dit gebeurde in een nucleaire bunker onder het ministerie van Defensie. Het is duidelijk dat 'no deal' wordt gezien als een rampscenario.

De optie die de EU noch de meeste Britten zien zitten, begint steeds fysiekere vormen aan te nemen: in een bunker in Londen, in de haven van Rotterdam waar voorbereidingen worden getroffen en ook in Brussel, waar 27 regeringsleiders tot middernacht in overleg zaten.
Bron: Britten krijgen uitstel van executie: 'No deal' blijft het standaardscenario

Doorslaan doen ze al een tijdje, maar nu slaan ze zover door dat het enigszins lachwekkend begint te worden. Volgens mij hebben er daar in Westminster een aantal figuren nét ff te lang naar spannende Hollywood-films gekeken :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:34
Señor Sjon schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:49:
In welke Brexit bolwerken is er überhaupt een noemenswaardig gebaar van publieke steun voor Brexit geweest dan?

Er is een hele simpele reden waarom Brexiteers voor het referendum al voorsorteerden op een tweede kans maar nu alles uit de kast halen om een referendum te voorkomen, en dat is niet omdat ze denken een goede kans te maken...

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:57:
Kennelijk verwachten de Britten nu een (potentieel nucleaire) oorlog bij een no-deal Brexit?

[...]

Bron: Britten krijgen uitstel van executie: 'No deal' blijft het standaardscenario

Doorslaan doen ze al een tijdje, maar nu slaan ze zover door dat het enigszins lachwekkend begint te worden. Volgens mij hebben er daar in Westminster een aantal figuren nét ff te lang naar spannende Hollywood-films gekeken :X
Of... we zijn zich aan het voorbereiden op terugtrekken van A50 en vrezen de riots waar brexiteers mee dreigen...

Ze nemen iig het zekere voor het onzekere.. en als je al zo'n war room hebt, waarom zou je die niet gebruiken?
Volgens mij word die ruimte regelmatig gebruikt trouwens, een kennis van me is civil servant en is daar wel eens geweest zei hij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 18:53

iew

What the...?!

Hoe dan ook weet volgens mij niemand echt wat het resultaat gaat zijn wanneer men uit de EU is, men is het meest bang dat wanneer het op termijn ineens erg goed zou gaan met Engeland en wellicht blijkt dat het prima gaat zonder lidmaatschap van de EU, er veel meer landen ineens uit willen treden...

Politiek gezien vind ik de EU veel te veel macht naar zich toe trekken en leveren we naast besteedbaar inkomen ook steeds meer vrijheden in.
De EU bemoeit zich naar mijn mening ook veel te veel met zaken waar het zich helemaal niet mee bezig zou moeten houden.

Daarnaast word er al heel lang geroepen dat "sommige dingen" beter en anders moeten, maar het gebeurd niet.

To do or not to do...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:24
Wie is men? Ik spreek werkelijk niemand die denkt dat het beter zal gaan met Engeland buiten de EU dan binnen. Misschien voor de grote corporaties, maar zeker niet voor de gemiddelde burger.

Je punten zijn in dit topic al meermaals voorbijgekomen en ontkracht. Het is een geloof, niet gebaseerd in reëele waarnemingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:53
iew schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:32:
Hoe dan ook weet volgens mij niemand echt wat het resultaat gaat zijn wanneer men uit de EU is, men is het meest bang dat wanneer het op termijn ineens erg goed zou gaan met Engeland en wellicht blijkt dat het prima gaat zonder lidmaatschap van de EU, er veel meer landen ineens uit willen treden...
Ik ben er alleen al op tegen omdat ik dan minder whisky kan bestellen. max prijs 22 euro.. incl. verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Tuurlijk kan dat. Net zoals dat het ook kan dat op 29 maart de aliens bij Buckingham Palace landen en wereldvrede brengen aan iedereen.

De kans op beide zaken lijkt me redelijk vergelijkbaar qua waarschijnlijkheid.
Daarnaast word er al heel lang geroepen dat "sommige dingen" beter en anders moeten, maar het gebeurd niet.
Er zijn anders de laatste jaren al best wel wat hervormingen geweest. Dat jij niks ziet gebeuren, wil nog niet zeggen dat er ook echt niks gebeurd....

En ja, natuurlijk is de EU niet een hemels paradijs, maar de brandende hel die sommigen het noemen is het nu ook weer niet.

Al met al heeft de EU meer voor- dan nadelen, zeker voor een land als Nederland.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

Bonsaiboom schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:34:
Wie is men? Ik spreek werkelijk niemand die denkt dat het beter zal gaan met Engeland buiten de EU dan binnen. Misschien voor de grote corporaties, maar zeker niet voor de gemiddelde burger.

Je punten zijn in dit topic al meermaals voorbijgekomen en ontkracht. Het is een geloof, niet gebaseerd in reëele waarnemingen.
Er komen pas reële waarnemingen wanneer de brexit een feit is.
En of het beter of significant slechter zal gaan met Engeland is nog steeds de vraag.

Allemaal "ik denk dat..." gehalte.

To do or not to do...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:43

Indoubt

Always be indoubt until sure

Nu was de Guardian al niet zo lief maar nu is het echt over met "being polite"

https://www.theguardian.c...ow-is-a-big-hit-in-europe

Wel grappig om te lezen. niet informatief, dat dan weer niet maar wel grappig.

Wat het wel aangeeft is dat de media wel echt helemaal klaar is met het circus in de HoC en met de PM. Ik kan me dat ook goed voorstellen maar het heeft wel veel langer geduurd als hetgeen ik had verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Politiek gezien vind ik de EU veel te veel macht naar zich toe trekken en leveren we naast besteedbaar inkomen ook steeds meer vrijheden in.
Word maar concreet :) Welk besteedbaar inkomen lever je in aan de EU, en welke vrijheden? En reken je dan ook even de vrijheden die juist door de EU (bv via het EVRM) worden verdedigd mee? Kom maar op met een goed inhoudelijk onderbouwd overzicht!
Het fijne van 'sommige dingen' is dat er altijd wel 'sommige dingen' zijn. En hoe minder concreet, hoe makkelijker je er een eigen invulling aan kan geven. Daarmee is het natuurlijk geen realistische weging van de voor- en nadelen, het is eigenlijk helemaal niks.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

wildhagen schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:43:
Al met al heeft de EU meer voor- dan nadelen, zeker voor een land als Nederland.
Dat vind jij, mag ik wat anders vinden ?
En dan dat alien argument, dat vind ik een wat kinderachtige manier van discussieren.

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Noem eens één land buiten de EU, met een vergelijkbaar welvaartsniveau, waar het economisch veel beter gaat dan in de EU. Een land wat als voorbeeld voor de UK kan dienen. Een land wat als bewijs kan dienen dat je buiten de EU veel beter af bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:53
iew schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:45:
[...]

En of het beter of significant slechter zal gaan met Engeland is nog steeds de vraag.

Nou?? Er zijn toch al van wat gerenomeerde instellingen enige doorberekeningen geweest. Daaruit blijkt; Jan lul gaat de pineut zijn, het grote geld zou wel eens kunnen gaan verdienen. Nix nieuws dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
iew schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:45:
[...]

Er zijn al reëele waarnemingen over de effecten van brexit op het VK. Zie de posts van Virtuozzo. Het is de proces, geen sprong. Bedrijven vertrekken al, investeringen stokken al, brain drain is al aan de gang. Reeds 1000 miljard euro aan assets is uit het VK naar het vaste land vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

Als je zo gaat reageren op inhoudelijke repliek, dan hoef je hier niet meer te reageren. Niemand dwingt je ook hier te reageren.

[ Voor 88% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-03-2019 22:23 ]

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
downtime schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:50:
[...]

Noem eens één land buiten de EU, met een vergelijkbaar welvaartsniveau, waar het economisch veel beter gaat dan in de EU. Een land wat als voorbeeld voor de UK kan dienen. Een land wat als bewijs kan dienen dat je buiten de EU veel beter af bent.
Zwitserland, Noorwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 16:06

Milmoor

Footsteps and pictures.

hoevenpe schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:49:
Ik krijg het gevoel dat de DUP not-amused is:

[...]
iedereen wil wel een "deal"die aan hun eigen voorwaarden voldoet, maar vertelt niet wat/wie ze er voor willen veranderen/opgeven/afzetten. Wel de rode lijnen trekken, maar daarna verwachten dat iemand anders daar magisch een oplossing in weet te passen is erg kinderlijk.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onderdeel van structuur.
Dan heb je toch heel wat weten te missen. Zelfs al in dit topic, maar goed, aannames. Makkelijk om bij gewenst beeld te prikkelen.

Praktisch voorbeeld: beperkingen EU in slagkracht en bereik in IB om uitdagingen die op tafel liggen bestendig aan te gaan ten gevolge van dominantie van de Kwestie Brexit. Gisteravond weer zo'n voorbeeld.

Maar natuurlijk. Binaire tegenstelling, nul ruimte voor complexiteit of toetsing, zo makkelijk.

[ Voor 85% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-03-2019 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Beiden moeten gewoon een heleboel EU-wetten en EU-regelgeving doorvoeren in hun land door de verdragen. Ze hebben er alleen geen invloed en inspraak op.

Die landen zijn zo dicht met de EU verwezen dat het nauwelijks meer een verschil maakt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:19
Beiden maken nog steeds veel gebruik van de EU en zijn niet onafhankelijk van de EU.

EDIT: Zou Japan een goed voorbeeld zijn? Hoevel ook Japan onderdeel is van de Aziatische tijgers geloof ik. Die hebben ook hun eigen 'EU'.

[ Voor 23% gewijzigd door Sir_Lion op 22-03-2019 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

Bonsaiboom schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:58:
[...]

Er zijn al reëele waarnemingen over de effecten van brexit op het VK. Zie de posts van Virtuozzo. Het is de proces, geen sprong. Bedrijven vertrekken al, investeringen stokken al, brain drain is al aan de gang. Reeds 1000 miljard euro aan assets is uit het VK naar het vaste land vertrokken.
Ja okee, toch zegt dat niet dat dit nooit meer goed gaat komen, en of dat op de middellange termijn wel of niet en met welke snelheid dit wel of niet goed gaat komen.
Blijft toch vreemd dat wanneer een eens zo goed bevriend land dat er nu uit wil zo vijandig word benaderd omdat ze er uit willen, ipv ze als bevriend land te helpen dat zo goed mogelijk te verwezenlijken.

Maar nee ze willen er uit, zijn ze nu helemaal bedonderd !

To do or not to do...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:12

polthemol

Moderator General Chat

De EU bemoeit zich naar mijn mening ook veel te veel met zaken waar het zich helemaal niet mee bezig zou moeten houden.

er zijn bergen economen, de mensen wiens vak het is, die duidelijk onderbouwd stellen wat voor een ramp de brexit is. Dat zijn economen vanuit beide ' gebieden' trouwens.

De rest is een beetje een populistische oneliner die je maakt, welke vrijheden lever ik in bij de EU atm? Hoeveel meer van mijn salaris kaapt de EU dan? Welke zaken bemoeit de EU zich mee, waar ze zich eigenlijk niet mee zouden moeten bemoeien dan?

Wees concreet aub, want met zoeen stellingen kun je echt helemaal niets

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +6 Henk 'm!
iew schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:04:
[...]
Blijft toch vreemd dat wanneer een eens zo goed bevriend land dat er nu uit wil zo vijandig word benaderd omdat ze er uit willen, ipv ze als bevriend land te helpen dat zo goed mogelijk te verwezenlijken.
Inlezen is een kunst, voorkomt dit soort opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

iew schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:59:
[...]

Noem jij maar een land buiten de EU met een vergelijkbaar welvaartsniveau...
Waarom beter ? zijn die landen er dan zo op achteruit gegaan ?
Wanneer ze een vergelijkbaar welvaartsniveau hebben is dat zonder EU toch nog steeds een vergelijkbaar welvaartsniveau.
Het is makkelijk om een straatarm derde wereld land te vinden waar de economie 5% (of meer) per jaar groeit omdat ze uit een achterstandspositie komen en arbeid er goedkoop is. Maar vind maar eens een rijk westers land waar de economie sneller groeit dan in de EU.

Wikipedia: List of countries by real GDP growth rate

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
iew schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:04:
[...]

Ja okee, toch zegt dat niet dat dit nooit meer goed gaat komen, en of dat op de middellange termijn wel of niet en met welke snelheid dit wel of niet goed gaat komen.

Maar nee ze willen er uit, zijn ze nu helemaal bedonderd !
Euh... dit slaat werkelijk nergens op. Heb je hert hele proces van de Brexit, en de puinhoop die de Britten ervan maken, wel meegekregen?

De verantwoordelijkheid voor die mega-puinhoop die de Brexit inmiddels is ligt toch echt volledig bij de Britten zelf. De EU is ze al een paar keer tegemoetkomen, maar zoals elke "Rupsje nooit genoeg" willen ze méér méér méér.

Ze willen alle voordelen van de EU behouden, maar de nadelen, daar willen ze vanaf? Ik wil ook graag mijn salaris, maar ik wil er niet voor werken!

Guess what? Zo werkt het niet in het leven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Alleen... je bent helemaal niet kritisch. Je geeft geen onderbouwing, alleen maar vage niksigheiden met een negatieve ondertoon. Kritisch zijn is het wegen van je argumenten en wegen van het functioneren van de EU, met concrete voorbeelden die je bovendien in context plaatst (zo is een onzinnig detail ergens in de regelgeving niet hetzelfde als het niet-functioneren van de EU bijvoorbeeld.)

En als je dat aan wilt: kom maar op met die onderbouwde kritiek :Y Maar dan moet je wel echt wat meer moeite doen op de inhoud.

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-03-2019 22:34 ]

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

Als je zo gaat reageren op inhoudelijke repliek, dan hoef je hier niet meer te reageren. Niemand dwingt je ook hier te reageren.

[ Voor 85% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-03-2019 22:25 ]

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Ik denk dat je dat zo niet moet zien. Jawel, ik had liever dat het VK was gebleven. Ik ken er veel mensen en ben er veel geweest. Ook veel business mee gedaan en het VK heeft best wel een speciaal plekje in mijn hart.

Ik was ook niet zo heel erg tegen de Brexit in het begin. Niet dat ik het een goed idee vond maar ala, als jullie dat willen. Waar het, in ieder geval bij mij veel meer om gaat is de absolute nonsense waarmee de brexit is verkocht en de geweldige teringzooi die ze er daarna van hebben gemaakt. De politiek in het VK blijkt niet in staat om zo'n uittredingsproces tot een goed einde te kunnen brengen.

De brexit was misschien niet zo'n goeweldig idee maar het had niet zo slecht uit hoeven te pakken als dat nu het geval is. Als ze daarnaast ook nog eens andere landen meesleuren in hun ellende is de maat natuurlijk snel vol. Dat heeft er dan nog weinig mee te maken of je Pro of contra EU bent.

[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-03-2019 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Sir_Lion schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:01:
[...]

Zou Japan een goed voorbeeld zijn? Hoevel ook Japan onderdeel is van de Aziatische tijgers geloof ik. Die hebben ook hun eigen 'EU'.
De Aziatische tijgers zijn een verzamelnaam voor een aantal Aziatische economieën (Japan, ZK, Singapore, Taiwan, als ik me goed herinner) die na WO2 relatief snel van diepe armoede naar relatieve welvaart zijn opgeklommen. Maar de term refereert niet aan een formele samenwerking.
Die economieën zitten langzamerhand in de buurt van ons welvaartsniveau en groeien allang niet meer zo snel. Met name in Japan is de glans eraf. Het is veel moeilijker om snel te groeien als je qua welvaart al in de top zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
May wil aanblijven, tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:01:
[...]

Beiden moeten gewoon een heleboel EU-wetten en EU-regelgeving doorvoeren in hun land door de verdragen. Ze hebben er alleen geen invloed en inspraak op.

Die landen zijn zo dicht met de EU verwezen dat het nauwelijks meer een verschil maakt.
Huh hoezzo zitten ze er niet in dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Indoubt schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:11:
[...]

Ik denk dat je dat zo niet moet zien. Jawel, ik had liever dat het VK was gebleven. Ik ken er veel mensen en ben er veel geweest. Ook veel business mee gedaan en het VK heeft best wel een speciaal plekje in mijn hart.

Ik was ook niet zo heel erg tegen de Brexit in het begin. Niet dat ik het een goed idee vond maar ala, als jullie dat willen. Waar het, in ieder geval bij mij veel meer om gaat is de absolute nonsense waarmee de brexit is verkocht en de geweldige teringzooi die ze er daarna van hebben gemaakt. De politiek in het VK blijkt niet in staat om zo'n uittredingsproces tot een goed einde te kunnen brengen.

De brexit was misschien niet zo'n goeweldig idee maar het had niet zo slecht uit hoeven te pakken als dat nu het geval is. Als ze daarnaast ook nog eens andere landen meesleuren in hun ellende is de maat natuurlijk snel vol. Dat heeft er dan nog weinig mee te maken of je Pro of contra EU bent.
Eigenlijk een beetje diezelfde onzin die @iew hier nu een beetje zit te 'verkopen'. Daar is het immers ook in het VK mee begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

downtime schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:07:
[...]

Het is makkelijk om een straatarm derde wereld land te vinden waar de economie 5% (of meer) per jaar groeit omdat ze uit een achterstandspositie komen en arbeid er goedkoop is. Maar vind maar eens een rijk westers land waar de economie sneller groeit dan in de EU.

Wikipedia: List of countries by real GDP growth rate
Waarom moet een ander land dat het gewoon goed doet, net zo hard of harder groeien ?
Is het een wedstrijd ?

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
@iew ik noem je geen populist en een anti EU sentiment is niet per definitie slecht. Echter onderbouw je stellingen dan, in plaats van 'je weet het niet dus waarom proberen we het niet?'

We weten wel degelijk veel zaken. Dat argument was steekhoudender voor de afgelopen twee jaar dan nu (en toen was het al zwak). Inmiddels is het duidelijk hoeveel schade een brexit al in de reeele economie van het land aanricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Sir_Lion schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:15:
[...]

Eigenlijk een beetje diezelfde onzin die @iew hier nu een beetje zit te 'verkopen'. Daar is het immers ook in het VK mee begonnen.
Die opmerking snap ik niet. Heb je mijn eerdere post gelezen? Ik ben ook tot nuanceren in staat maar ben zeker niet van mening dat de Brexit een goede zaak is en al helemaal niet zoals die in de afgelopen 1000 dagen is uitgevoerd.

Inmiddels denk ik dat het beter is als ze daadwerkelijk gaan. De rotzooi is te groot en de sinkhole te diep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

iew schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:15:
[...]

Waarom moet een ander land dat het gewoon goed doet, net zo hard of harder groeien ?
Is het een wedstrijd ?
Jij was degene die beweerde dat het buiten de EU wel eens veel beter met de UK zou kunnen gaan. En nu doe je opeens alsof dat niet belangrijk is. Waarom begin je er dan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Indoubt schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:22:
[...]

Die opmerking snap ik niet. Heb je mijn eerdere post gelezen? Ik ben ook tot nuanceren in staat maar ben zeker niet van mening dat de Brexit een goede zaak is en al helemaal niet zoals die in de afgelopen 1000 dagen is uitgevoerd.

Inmiddels denk ik dat het beter is als ze daadwerkelijk gaan. De rotzooi is te groot en de sinkhole te diep
Ik ging verder op wat jij al zei. Dat de eerste beginselen van de roering naar een Brexit (of Nexit of w/e) komt veelal met iets als wat Iew deed. Zonder onderbouwing e.d. ergens over wauwelen. In dit geval dan dat de EU slechter voor ons zou zijn, terwijl dit echter niet zo is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Secret Cabinet Office document reveals chaotic planning for no-deal Brexit.
Exclusive: paper says ‘critical phase’ could last months as fears rise over disruption to transport and food supplies
8)7 En hoe, pijnlijk.
“Central government is not providing leadership,” said the source. “At the moment we are trying to plan for everything. There is no direction of accountability. The response to a no-deal Brexit needs to be built from the bottom up.”
Dan wel iets leuks, vanavond 21.30 NPO 1, de TV Show op reis met .... Bercow. Voor de verandering Britse politici als entertainment.

[ Voor 34% gewijzigd door Virtuozzo op 22-03-2019 20:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:09
Virtuozzo schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:19:
Secret Cabinet Office document reveals chaotic planning for no-deal Brexit.

[...]

8)7 En hoe, pijnlijk.

[...]

Dan wel iets leuks, vanavond 21.30 NPO 1, de TV Show op reis met .... Bercow. Voor de verandering Britse politie als entertainment.
politie of politici?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:27

ericplan

5180 Wp PV

De kop op Twitter zegt genoeg, al wordt het in het artikel beslist niet waargemaakt en is de kop op de website van de krant inmiddels al gewijzigd.

https://www.express.co.uk...revoke-brexit-news-latest

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M8YD4FjY4mddUagnWlX1MyQp/full.png

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:34
ericplan schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:08:
De kop op Twitter zegt genoeg, al wordt het in het artikel beslist niet waargemaakt en is de kop op de website van de krant inmiddels al gewijzigd.

https://www.express.co.uk...revoke-brexit-news-latest

[Afbeelding]
Het is juist een pre dat Engelsen die in het buitenland wonen zich laten horen. Dat zijn de mensen die vanuit hun ervaring een goed beeld kunnen vormen en hard getroffen worden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:44

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

De Commissie ziet 12 april als de nieuwe datum voor een harde Brexit, Rutte merkt op dat de tekst daar niets over vermeldt. Constructieve ambiguïteit heet dat in Brussels jargon. Het houdt iedereen even tevreden, want niemand heeft zin in een harde Brexit.
https://www.volkskrant.nl...uwe-brexitdatum~b5602c51/

Hmm...

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dan wel iets leuks, vanavond 21.30 NPO 1, de TV Show op reis met .... Bercow. Voor de verandering Britse politici als entertainment.
Een conservatieve remainer die getrouwd is met een Labour politica. Dat moet interessant zijn..

(Overigens: ik heb dus jarenlang gedacht dat die afleveringen van de TV-Show herhalingen waren. Ivo Niehe is toch al 20 jaar of zo met pensioen? Niet dus, blijkt.)

[ Voor 19% gewijzigd door burne op 22-03-2019 21:03 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
burne schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:59:
[...]

Een conservatieve remainer die getrouwd is met een Labour politica. Dat moet interessant zijn..

(Overigens: ik heb dus jarenlang gedacht dat die afleveringen van de TV-Show herhalingen waren. Ivo Niehe is toch al 20 jaar of zo met pensioen? Niet dus, blijkt.)
Hier al een voorproefje: lastiggevallen worden door de BBC op weg naar je werk..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Klassiek voorbeeld van hoe Nederlandse media niet langer de kennis en de toegang hebben om op bestendige wijze wijs te worden uit Europese politiek & procedure.

Zo hard als dit misschien klinkt, maar voor inzicht, volg niet de Nederlandse media (of politici, for that matter). De overeenkomsten zijn groot, symptomatisch, met Britse politiek en media die het allemaal nét niet begrijpen.

De oefening had stringente focus op beheersing van opties, met inachtname van te nemen kosten, voor wat nu het enige van relevantie is. Blame game, positioneren voor termijneffecten, beheersing van tempo & afslagen.

Niets meer, niets minder. Zie mijn eerdere berichten gisteravond / vanochtend. Let op de genoemde observaties.

Meer praktische observaties ...

Rem Korteweg observatie. Flexible “no blame” space whatever the outcome.

Rafael Behr observatie. In crude terms: piss or get off the pot.

Ole Ryborg observatie. It's about history.

[ Voor 21% gewijzigd door Virtuozzo op 22-03-2019 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:13:
Klassiek voorbeeld van hoe Nederlandse media niet langer de kennis en de toegang hebben om op bestendige wijze wijs te worden uit Europese politiek & procedure.
Dan toch de concrete vraag: hoe moet de opmerking van Rutte over het ontbreken van een harde datum dan wel geïnterpreteerd worden? De 'leek' (waaronder ikzelf) zal na het lezen van zo'n artikel denken dat men nu al een voorschot neemt op volgend uitstel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:37
hoevenpe schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:26:
[...]

Dan toch de concrete vraag: hoe moet de opmerking van Rutte over het ontbreken van een harde datum dan wel geïnterpreteerd worden? De 'leek' (waaronder ikzelf) zal na het lezen van zo'n artikel denken dat men nu al een voorschot neemt op volgend uitstel...
Meest waarschijnlijke conclusie is dat de auteur voor het schrijven van dit stuk The Sun als bron gebruikt heeft.
Een Opmerking wordt ergens gehoord. Uit zijn verband gerukt en als zogenaamde waarheid verkondigt.

In andere bronnen die dichter op Europa zitten dit nog niet meegekregen. Niet te veel waarheid aan hechten.

[ Voor 9% gewijzigd door D-dark op 22-03-2019 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Verwijderd1 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:08:
[...]

Hier al een voorproefje: lastiggevallen worden door de BBC op weg naar je werk..
Bleef her heel vriendelijk bij, is wel erger gewoon ongetwijfeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Verwijderd1 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:08:
[...]

[YouTube: Bercow hounded by the BBC after ruling out Brexit deal vote]
Je bedoeld The Sun?! Staat er nochtans met grote text linksonder in beeld op the thumbnail.

The Sun is dan ook echt waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
k995 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:35:
[...]

Bleef her heel vriendelijk bij, is wel erger gewoon ongetwijfeld.
Bercow is best een laconieke kerel hoor. Zelf in de UK woonachtig en als ik zo de Brexit-dingen bekijk vanuit het Parliament is hij zowat de enige die geen theaterstukje opzet.

Imho had hij ook gewoon gelijk om er een stokje voor te steken dat dezelfde 'deal' gewoon voor de derde keer moest worden gestemd. Daar heeft letterlijk niemand baat bij, en het behoedt May van een derde keer totale afgang te ondergaan. If anything zou ze hem dankbaar moeten zijn.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
https://www.theguardian.c...rexit-deal-mps-eu-no-deal

Dit is zo een shit show toch ongeloofelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Sir_Lion schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:38:
[...]

Je bedoeld The Sun?! Staat er nochtans met grote text linksonder in beeld op the thumbnail.

Nee ik bedoel degene die vragen stelt in het filmpje, dat is iemand van de BBC. De Sun heeft daar z'n eigen logo overheen geplakt. ;)
Tokkes schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:39:
[...]

Bercow is best een laconieke kerel hoor. Zelf in de UK woonachtig en als ik zo de Brexit-dingen bekijk vanuit het Parliament is hij zowat de enige die geen theaterstukje opzet.
De beste acteurs zijn zo goed dat je niet doorhebt dat ze acteren. Dat kost echt wel energie om zo in je rol te kunnen blijven. Als jij of ik daar zouden zitten zouden we het niet drooghouden, tranen van het lachen (of van het huilen als we Britten zouden zijn). En het is niet een uurtje, maar dagen achtereenvolgend, lange dagen, brexit dit, brexit dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Verwijderd1 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:53:
[...]

Nee ik bedoel degene die vragen stelt in het filmpje, dat is iemand van de BBC. De Sun heeft daar z'n eigen logo overheen geplakt. ;)
Aha, plagiaat dus... Verbaasd me ook niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sir_Lion schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:38:
[...]

Kijk eens links bovenin?
H
The speaker moet wel even oppassen. Als hij namelijk Mr Grieves amendement doorgang verleent, is dat de tweede keer zonder specifieke aanpassing.
A key amendment, tabled by Sir Oliver Letwin, Hilary Benn and Dominic Grieve, would set aside Wednesday for MPs to take control of the House of Commons business, in order to hold the series of votes on different Brexit outcomes.

The amendment has been rejected on previous occasions – at the last time of voting it lost by just two votes – but it has secured at least one new supporter, the Tory MP Caroline Spelman, and its backers are now confident of success. Should the amendment pass, May’s meaningful vote could be squeezed into Tuesday.

[ Voor 70% gewijzigd door Zwerver op 22-03-2019 22:11 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:12

polthemol

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:26:
[...]

of men wil elkaar niet vastzetten op een ding terwijl het nog niet zo zinvol is om dat te doen. Daarbij: dat als er na dat uitstel niets gebeurt is het de factor een hard brexit omdat dat de default optie is, maar er kan genoeg gebeuren tot voor die datum (dat die opties niet een optie zijn voor het VK is niet relevant, de EU laat ze nu impliciet open, maakt er nog altijd een keuze van).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Het eerste wat mij opvalt. BBC heeft al 30 jaar dit logo:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PncycE7.png

Soms met een zender erbij, soms met 'branding' ("BBC knowledge"), maar altijd in de vorm van drie blokjes met de letters BBC.

Dus wat de neuk is dit nou weer:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p2seVYg.png

Heb je een linkje (bah!) naar het Sun-artikel waar de video uitkomt? Ik wil weten wat hier aan de hand is. Dit is in ieder geval geen officiële BBC video, het gebruik van het verkeerde logo sluit dat uit. Het zou een freelancer kunnen zijn die hoopt z'n rommel te verkopen aan de Beeb?

edit: Dit is wat er bij een echte BBC News video moet zitten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xRd8LZ1.png

en ik heb ze daar nog nooit van af zien wijken.

[ Voor 10% gewijzigd door burne op 22-03-2019 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
burne schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 23:04:
[...]

Het eerste wat mij opvalt. BBC heeft al 30 jaar dit logo:

[Afbeelding]

Soms met een zender erbij, soms met 'branding' ("BBC knowledge"), maar altijd in de vorm van drie blokjes met de letters BBC.

Dus wat de neuk is dit nou weer:

[Afbeelding]

Heb je een linkje (bah!) naar het Sun-artikel waar de video uitkomt? Ik wil weten wat hier aan de hand is. Dit is in ieder geval geen officiële BBC video, het gebruik van het verkeerde logo sluit dat uit. Het zou een freelancer kunnen zijn die hoopt z'n rommel te verkopen aan de Beeb?

edit: Dit is wat er bij een echte BBC News video moet zitten:

[Afbeelding]

en ik heb ze daar nog nooit van af zien wijken.
Zie hier met blokjes https://twitter.com/BBCNews/status/1107937994051223555 ... De reden dat ik de kopie van de Sun pakte was omdat dat de eerste was die ik op Youtube tegenkwam. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd1 op 22-03-2019 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd1 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 23:27:
[...]

Zie hier met blokjes https://twitter.com/BBCNews/status/1107937994051223555 ... De reden dat ik de kopie van de Sun pakte was omdat dat de eerste was die ik op Youtube tegenkwam. ;)
Ik kan daar nog altijd niet uit opmaken dat het een BBC-verslaggever is die Bercow lastig valt, enkel dat de BBC het materiaal gebruikt heeft. Ongeveer op exact dezelfde manier zoals de Sun het materiaal gebruikt.

Mijn wantrouwen komt voort uit voorgaand gedrag van the Sun. Ik weet niet of je enige kennis hebt van de geschiedenis van the Sun, maar laten we zeggen dat de Telegraaf een nette, betrouwbare nieuwsbron is in vergelijking met the Sun.

(De Telegraaf heeft mij ooit bestempeld tot Al Qaida-spreekbuis. Als ik de Telegraaf net en betrouwbaar noem ben ik erg cynisch.)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 22:50
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/457183643144814592/558758668477399061/54521482_10216248842707335_5667768019237994496_o.png

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:20

Tribits

Onkruid vergaat niet

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Gisteravond van Engelse vrienden toch weer de nodige 'bijzondere' verhalen gehoord. Ze leven letterlijk in een alternatief universum waar de EU het VK keihard wil afstraffen, het best goed ging met het VK voor ze lid werden, en het VK eigenlijk nog steeds alle kaarten in handen heeft. Het was desondanks weer erg gezellig, maar wow.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:23
Bijzonder vermakelijke man, was best leuk om te zien. Hij is wel echt 'Speaker' van een kippenhok, man man, gemiddelde middelbare school klas is minder rumoerig.
Pagina: 1 ... 47 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.