Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.967 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sissors schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:41:
[...]

Het zou mij niet verbazen. En hoewel ik weet dat het onderdeel van politiek is, was het eerst dat er erg geen deadline verschoven zou worden. Toen zou de deadline alleen verschoven worden als de Britten een echt plan hadden hoe ze het vlot willen trekken in die extra tijd. En nu gaan we gewoon de deadline verschuiven omdat May een vierde poging wil doen?

En ik begrijp dat de EU ook niet op een harde Brexit zit te wachten, dat is ook voor ons niet goed. Maar wat gaat meer tijd hier nu opleveren? Behalve dat als deze deadline niet serieus bleek te zijn, waarom zou de volgende dat dan wel zijn?
Wat het vooral aangeeft is dat de Britten een kans krijgen. Één kans. En dat ze alleen daarna mogen verlengen als er iets echt verandert. Dus als er een GE is, of een nieuw referendum. En het geeft aan dat er ergens nog mensen zitten die niet alleen maar een gepolariseerd standpunt hebben.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar wie zegt één kans? Waarom stellen we hem niet de volgende keer weer uit zonder eisen dat er een goede reden voor moet zijn? Immers eerst werd er gezegd dat we nu ook alleen zouden uitstellen met een goede reden, die eis is ook weggevallen. Waarom niet nog een keer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:44
Zwerver schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:44:
En het geeft aan dat er ergens nog mensen zitten die niet alleen maar een gepolariseerd standpunt hebben.
Dat is een nobel streven, maar ergens moet je een lijn trekken om de eigen geloofwaardigheid te bewaren. Gisteren was Tusk daar heel helder over, nu dat aanpassen bevestigd (al dan niet ten onrechte) het beeld wat Brexiteers over de EU hebben: dat je tot het laatste moment moet wachten en ze dan pas over de brug komen.

Bedenk ook dat dit 'het eenvoudige deel' is, hierna komen de daadwerkelijke onderhandelingen. Dan moet de EU het volledige arsenaal tot zijn beschikking hebben om sterk en stabiel het maximale voor ons uit de FTA te kunnen halen. Dreigen met weglopen heeft alleen zin als je bereid bent het uit te voeren, ben bang dat ze deze poppenkast keer op keer gaan herhalen om hun zin te krijgen. De draft is daardoor al veel verder gegaan dan goed voor ons is (backstop: heel het VK in de CU zonder de verplichtingen/kosten).

We zullen zien...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:29

Amphiebietje

In de blubber

Het is maar hopen dat Frankrijk, Spanje of België inderdaad hun veto gebruiken, want zodra de toegevingen gaan binnenstromen komen ook Nexit etc. flink dichterbij.

Behalve als het (wederom) allemaal wensdenken van de Britten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Nieuw gerucht, klinkt logisch en verstandig:
NEW: updated draft conclusions: 'EUCO agrees to an extension to 22 May, provided WA is approved by the HoC next week. If the WA is not approved by the HoC next week, EUCO agrees to an extension until 12 April, expects UK to indicate a way forward for the consideration of EUCO'
Go @Virtuozzo 8)

Dit is echt beschamend als het klopt:
Sources have dismissed Theresa May’s plea for more time to deliver a form of Brexit she and parliament can live with as “90 minutes of nothing”. My colleagues, Daniel Boffey, Heather Stewart and Jennifer Rankin, report that, according to a source, the prime minister “dismally” failed to offer any answers as to what she would do if the deal was blocked by MPs again

One aide is quoted as saying:
She didn’t even give clarity if she is organising a vote. Asked three times what she would do if she lost the vote, she couldn’t say. It was awful. Dreadful. Evasive even by her standards.

When leaders asked May what she was going to do if her deal was voted down, an official added that the prime minister replied that she was following her ‘Plan A’ of getting it through. It was then the EU decided that “she didn’t have a plan so they needed to come up with one for her”, the source added.
"Kut, Theresa heeft haar huiswerk weer niet gemaakt. Wat doen we nu?
Maken het huiswerk dan maar zelf en gooien het over de schutting, mogen haar MP's dat domme wicht om de oren ermee slaan..."

[ Voor 63% gewijzigd door hoevenpe op 21-03-2019 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:22
hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:57:
Nieuw gerucht, klinkt logisch en verstandig:

[...]

Go @Virtuozzo 8)

Dit is echt beschamend als het klopt:

[...]

"Kut, Theresa heeft haar huiswerk weer niet gemaakt. Wat doen we nu?
Maken het huiswerk dan maar zelf en gooien het over de schutting, mogen haar MP's haar om de oren slaan ermee..."
Wat is het nut van uitstel tot 12 april?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
analogworm schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:07:
Als ik het goed begrijp zoals gepland 22 mei als ze voor de 29e de draft aangenomen krijgt (kans nihil) en anders een 'ultimatum' tot 12 april om met een concreet inhoudelijk plan te komen dan wel een grote verandering (referendum, andere regering, etc.).

12 april is zo gekozen dat ze nog mee kunnen doen met de verkiezingen voor het EP als er een goed plan komt, anders definitief no-deal op 12 april om 23:00 GMT.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

[...]

Maximale druk op de House of Commons zonder risico's voor echte gevolgen. Uitstel tot na 12 april betekent dat de UK voorbereidingen zal moeten gaan treffen voor Europese verkiezingen, inclusief het risico op een nieuwe termijn voor Farage. (Die netjes iedere vergadering even aanwezig is voor maximaal geld van de EU. Principes zijn één ding, maar als iemand geld geeft voor een handtekening houdt een Eurostar Farage niet tegen..)

[ Voor 19% gewijzigd door burne op 21-03-2019 23:16 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:56

NMH

Moderator General Chat
De discussie loopt nu zo hoog op dat een ander onderwerp waar de leiders over zouden praten, namelijk China, voorlopig van de agenda is gehaald.
Dit is wel een goede illustratie waarom een (lang) uitstel voor de EU niet "gratis" is; het hele proces vreet tijd en resources, maar ondertussen draait de wereld wel door en zijn er meer zaken die aandacht nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:37
[...]

Genoeg tijd om het zwaard van No Deal tijdelijk van tafel te houden.
Kort genoeg om The House of Commons net een tijdframe van een paar weken te geven om control te nemen en tot een conclusie te komen en de Europese verkiezingen te vermijden.

Net niet lang genoeg dat men achterover kan leunen en beslissingen tot het laatste moment uittestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
D-dark schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:20:
Kort genoeg om The House of Commons net een tijdframe van een paar weken te geven om control te nemen
Slechts 3 weken vanaf nu zelfs, met de afgrond 'netjes' van vrijdag op zaterdag om iedereen 2 dagen de kans te geven om systemen/procedures op orde te krijgen. Zit best slim in elkaar wat ik ervan begrijp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:23:
[...]

Slechts 3 weken vanaf nu zelfs, met de afgrond 'netjes' van vrijdag op zaterdag om iedereen 2 dagen de kans te geven om systemen/procedures op orde te krijgen. Zit best slim in elkaar wat ik ervan begrijp.
En weer een paar angels uit May’s theater getrokken en omgedraaid. Unaniem.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zo, er wordt hier weer aardig gehyperventileerd op elke zinnetje nieuws.

En aan het eind staat er nog exact hetzelfde als gisteren/eergisteren, uk moet de deal accepteren volgende week en er is een korte uitstel tot de overgangsperiode ingaat.

Accepteren gaat waarschijnlijk niet gebeuren omdat de 3-way split in het HoC onveranderd is, dus gaat nog steeds richting de no-deal chaos.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:27:
May mag op audientie lees ik net:
EU27 unanimously agrees on its response to UK’s requests. I will now meet PM @theresa_may. #brexit #euco
Heb je al een link voor de persco zo?
Wordt interessant vermoed ik...
YakuzA schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:32:
En aan het eind staat er nog exact hetzelfde als gisteren/eergisteren, uk moet de deal accepteren volgende week en er is een korte uitstel tot de overgangsperiode ingaat.

Accepteren gaat waarschijnlijk niet gebeuren omdat de 3-way split in het HoC onveranderd is, dus gaat nog steeds richting de no-deal chaos.
Nee, er zit nu een 'ultimatum' tot 12 april in. Dat is nieuw.

[ Voor 33% gewijzigd door hoevenpe op 21-03-2019 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:37
Virtuozzo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:27:
[...]

En dat laatste woord doet het hem. Unaniem.
Een duidelijk signaal dat men best pittige discussies mag hebben die moeilijk zijn.
Maar die worden overkomen waarna er beslissing volgt waar iedereen achter staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
De officiële tekst:
EU announces Brexit delay terms

The European Council has published the terms of its proposal to Theresa May. She is discussing them with its president, Donald Tusk, now. The most salient parts read as follows:

The European Council agrees to an extension until 22 May 2019, provided the withdrawal agreement is approved by the House of Commons next week. If the withdrawal agreement is not approved by the House of Commons next week, the European Council agrees to an extension until 12 April 2019 and expects the United Kingdom to indicate a way forward before this date for consideration by the European Council.

The European Council reiterates that there can be no opening of the withdrawal agreement that was agreed between the [European] Union and the United Kingdom in November 2018. Any unilateral commitment, statement or other act should be compatible with the letter and the spirit of the withdrawal agreement.

The European Council calls for work to be continued on preparedness and contingency at all levels for the consequences of the United Kingdom’s withdrawal, taking into account all possible outcomes.
Wat dan door de BBC zo wordt uitgelegd:
EU leaders' 'softening of stance'

The BBC's Europe editor Katya Adler says the latest draft conclusions of EU leaders on a Brexit delay suggest there has been a "softening of stance".

After really wanting to believe Theresa May's Brexit deal would somehow scrape through Parliament, their unity begun to fray she says. "When the prime minister spoke to them... she was unable to provide them with any concrete reassurances that that would, indeed, be the case.

"They want to avoid a no-deal Brexit and suddenly that reality, or possible reality, was starring them in the face." She says their draft conclusions were now offering the UK an "unconditional extension".
8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:46:
De officiële tekst:

[...]

[...]

8)7
Tja
Final question: Tusk said there was a special place in hell for those people who promoted Brexit without having “even a sketch of a plan” for how to deliver it. He and Juncker are asked whether, should British MPs refuse to vote through May’s deal, more room be should made?

Tusk responds: “According to our poll, hell is still empty and it means there are a lot of spaces.”

Juncker adds: “Don’t go to hell.”

[ Voor 31% gewijzigd door Virtuozzo op 22-03-2019 00:11 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:23
hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:46:
De officiële tekst:

[...]

[...]

8)7
Sjah, het is maar hoe je het wilt zien.

Ik vind de vertaling/invulling van de NOS anders ook niet echt passen bij de officiele verklaring van de EU.
De Europese Unie geeft het Verenigd Koninkrijk uitstel tot 22 mei voor een brexit.Dat hebben de Europese regeringsleiders besloten. Daarmee is een dreigende no-deal-brexit op 29 maart van de baan.

Het Lagerhuis krijgt tot 12 april om een brexitdeal te steunen. Als dat niet gebeurt, dan volgt waarschijnlijk op 22 mei een no-deal-brexit. 12 april is gekozen omdat de Britten na die datum geen deelname aan de Europese verkiezingen meer kunnen organiseren.

EU-president Tusk schrijft dat de Europese Unie zich blijft voorbereiden op een no-deal-brexit.
Dat dikgedrukte is nog niet zo zeker lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Genoeg plekjes in hel begrijp ik, ook voor BBC verslaggevers... >:)

Wat ik nog niet snap: wat voor plan moet ze voor 12 april mee aankomen?
Laat dit niet heel veel ruimte voor verlenging na verlenging als de Britten alsnog meedoen met de verkiezingen.
(was dat niet haar nieuwe rode lijn van gisteravond? hmmm, see what you did there... 8) )
eric.1 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 00:12:
Dat dikgedrukte is nog niet zo zeker lijkt me...
Klopt ook niet, geen plan dan is het no-deal op 12 april niet op 22 mei...

[ Voor 19% gewijzigd door hoevenpe op 22-03-2019 00:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
8)
eric.1 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 00:12:

Ik vind de vertaling/invulling van de NOS anders ook niet echt passen bij de officiele verklaring van de EU.
Dat is helaas van toepassing op vrijwel de volledige Nederlandse media. Niveau is .. niet het hoogste.

[ Voor 162% gewijzigd door Virtuozzo op 22-03-2019 00:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Nu met ondertiteling: _/-\o_

En hier de persco. van May, ze lijkt echt de weg kwijt... Is ze nog mentaal nog wel in orde?

[ Voor 44% gewijzigd door hoevenpe op 22-03-2019 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17
Briljant. In plaats van No Deal een week voordat ik op vakantie ga naar de UK krijg ik No Deal tijdens mijn vakantie in de UK :P

Nou ja, ik wilde toch permanent teruggaan naar Norfolk, dan maar zo.

Is er echt serieus een kans dat May voor 12 april MV3 erdoor krijgt? Is gewoon Last Chance Saloon Part 2 lijkt me, ik zie niet hoe gisteravond die situatie voor het parlement verandert heeft, de Withdrawal Agreement staat gewoon 100% overeind.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ach, op 12 april zal de EU wel weer gaan schuiven. Kom maar op met je Nexit, Frexit, Dexit, etc. :(

Het wordt echt tijd voor een flinke revolutie ala 1789, lijkt het soms.

[ Voor 6% gewijzigd door Amphiebietje op 22-03-2019 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Amphiebietje schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 07:34:
Ach, op 12 april zal de EU wel weer gaan schuiven. Kom maar op met je Nexit, Frexit, Dexit, etc. :(

Het wordt echt tijd voor een flinke revolutie ala 1789.
Ik snap je gevoel, maar uitstel na 12 april vereist deelname aan de verkiezingen voor het EP en dat was nou net een nieuwe rode lijn van May.

Ze zullen het nooit openlijk zeggen, maar impliciet heeft de EU hiermee het staatshoofd van een 'derde land' opgedragen ontslag te nemen als ze weer faalt:
Ein Partner für alle Brexit-Fälle

Wir machen alles möglich, aber ihr müsst Euch jetzt entscheiden - und zwar bald. So lautet die Botschaft der EU an die Briten, und zwar gleichermaßen an das Unterhaus wie an die May-Regierung.

Wie immer diese Handelspartnerschaft vertraglich geregelt wird: Die Europäische Union gibt May also die Chance, sich aus dem Tiefpunkt ihrer Karriere herauszukatapultieren und Größe zu zeigen - durch die Bereitschaft zurückzutreten, nachdem das Unterhaus dem Brexit-Vertrag zugestimmt hat. Über die zukünftige Beziehung zur EU können sich dann die Großmäuler Boris Johnson und Co. Gedanken machen.
Er zijn vazalstaten met meer zelfstandigheid... ;)

[ Voor 37% gewijzigd door hoevenpe op 22-03-2019 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Amphiebietje schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 07:34:

Het wordt echt tijd voor een flinke revolutie ala 1789, lijkt het soms.
Hij is nu doorgestreept, en ik begrijp dat het uberhaupt niet heel serieus is bedoelt, maar gezien ik zulke dingen met regelmaat langs zie komen, 'leuk' leesvoer voor iedereen die dit echt denkt:
https://www.ranker.com/li...est-moments/setareh-janda
hoevenpe schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 07:38:
[...]

Ik snap je gevoel, maar uitstel na 12 april vereist deelname aan de verkiezingen voor het EP en dat was nou net een nieuwe rode lijn van May.

Ze zullen het nooit openlijk zeggen, maar impliciet heeft de EU hiermee het staatshoofd van een 'derde land' opgedragen ontslag te nemen als ze weer faalt.

Er zijn vazalstaten met meer zelfstandigheid... ;)
Tja, ik geloof er geen drol van dat 12 april de definitieve deadline gaat zijn. Als May straks aankomt met het plan om gewoon voor een vierde stemming te gaan, dan ga ik ervan uit dat ze uitstel krijgt van de EU na 12 april. En in dat licht zie ik wel dat het als een EU wordt gezien die meer concessies doet, want dat is simpelweg een feit imo.

Als dit nu een no-deal Brexit voorkomt is dat het waard. Als het alleen maar de onzekerheid verlengt en de EU later een slechtere onderhandelingspositie geeft, dan zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Under the deal agreed by May, Britain will now stay a member state until 12 April if the withdrawal agreement is rejected by MPs at the third time of asking.

The government will be able to seek a longer extension during that period if it can both “indicate a way forward” and agree to hold European elections.

In the unlikely event that May does win the support of the Commons when the Brexit deal goes to MPs again on Tuesday, the UK will stay a member state until 22 May to allow necessary withdrawal legislation to be passed.

“The 12 April is the new 29 March,” an EU official said.
bron: https://www.theguardian.c...es-control-of-brexit-date

De EU heeft dit dan toch handiger gedaan dan ik dacht, want ik was er echt even bang voor dat ze slappe knieën zouden krijgen. 2 weekjes extra respijt als MV3 jammerlijk faalt, dat is voor ons nog wel te overzien en tevens kunnen ze in de UK dan nog een kleine parachute zoeken voor als ze over de klif gaan.
offtopic:
toen ik klein was wel eens een kindje in de buurt gezien die probeerde van de 1e etage van een flat te springen met een boodschappentas als parachute, het gevolg was een gebroken enkel. Ik zie de UK straks als het kleine kindje die met de boodschappentas van de klif springt. En nee, bij een harde brexit is het geen toeval dat de boodschappentas leeg is :+

Belangrijker zoals The Guardian het verwoord: als ze meer uitstel willen, dan moeten ze die verkiezingen organiseren (zullen ze niet willen)en met een plan komen (dat kan natuurlijk van alles zijn). Dus maximaal de druk op de UK om een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

En wie hebben er gebogen?

https://www.theguardian.c...ht-at-the-summit-unfolded
And then real talks began. In previous summits, it has been easy. EU leaders signed off pre-prepared conclusions in a minute with a round of applause. Soon it became clear that would not happen. Unconvinced by May’s hopes of winning the meaningful vote, EU leaders decided they needed to come up with a plan. “It’s a very, very unusual moment, because it is really leaders putting their arm in” said one of the EU sources. “The leaders were really mucking in, drafting the text,” said an EU official. “It was the European council working well. The Dutch and the Germans were involved in moving the positions but it wasn’t just them. And it is a very elegant solution that they came up with.”
Nederland en Duitsland. Duitsland was te verwachten, maar het lijkt er op dat Rutte ook internationaal begonnen is met het spelletje "EU ondermijnen" dat hij zo graag in NL speelt. En hij heeft ook zitten kwijlen op May (de man zou zijn moeder nog verkopen als het hem uit kwam).

Mijn gok is dat die datum van 12 april er uit is gerold omdat latere data op een veto van FR/BE/SP konden rekenen, en eerdere op een veto van DE/NL. Maar even afwachten.

Indien het uitstel op uitstel wordt, tijd voor een generale EUxit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
dr.lowtune schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 07:53:
... en tevens kunnen ze in de UK dan nog een kleine parachute zoeken voor als ze over de klif gaan.
In twee weken krijg je qua voorbereiding niets voor elkaar, dat is zinloos. Het geeft wel de ruimte aan het Britse parlement om May af te zetten en met een groep volwassenen naar Brussel te gaan. De 'political declaration' ambitieuzer te maken (Noorwegen) en alsnog in te stemmen met de draft. Of het wordt chaos en dan is de blame-game vooral intern gericht, heeft de EU met deze 2 weken goede wil getoond.

Zaterdag is er in Londen een massa demonstratie gepland, zou me niets verbazen als daar miljoenen op af komen. De EU heeft ook de Britse burger een laatste kans gegeven om zich te laten horen. Alles komt nu heel snel bij elkaar en daarom ben ik niet zo bang dat dit eindeloos door gaat.
Amphiebietje schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:00:
Duitsland was te verwachten, maar het lijkt er op dat Rutte ook internationaal begonnen is met het spelletje "EU ondermijnen" dat hij zo graag in NL speelt. En hij heeft ook zitten kwijlen op May (de man zou zijn moeder nog verkopen als het hem uit kwam).
Ik denk oprecht dat je Rutte hier tekort doet, wat je politieke voorkeur ook is dit voorstel zit goed doordacht in elkaar. Als Rutte de EU had willen slopen was een Nederlands veto gisteravond genoeg geweest.

Dat zelfs Salvini en Orban op zo'n moment geen spelletjes spelen zou je toch te denken moeten geven...

[ Voor 28% gewijzigd door hoevenpe op 22-03-2019 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:07

vectormatic

Warlock of the doorlock

En weer mogen de britten twee weken lang de muziek uitkiezen en alle energie uit de kamer zuigen zonder enig zicht op iets beters. Zelfs als ze may na een gefaalde MV3 in de thames mikken kom je nergens, het land is te verdeeld, de politiek te verrot, alsof dan maar snel verkiezingen en dan twee jaar onderhandelen met corbyn over zn unicorns wat op gaat leveren....

Heel jammer dit...

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:30
Ondertussen staat de eerder genoemde petitie op 2,5 miljoen stemmen, een verdubbeling sinds ik gisteravond keek (zo'n 12 uur geleden). Ik ben benieuwd of het ergens toe gaat leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:12

_Christiaan_

Master of SOG

Heel jammer dit idd. Eerder was het bericht uit de EU nog dat er alleen uitstel mogelijk was als ze akkoord zouden gaan met de deal. En nu krijgen ze toch uitstel zonder een plan.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
DOA schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:26:
[...]

Daarom zal haar laatste handeling als PM ook moeten zijn het intrekken van Art 50 om het land uit de constitutionele crisis te halen. Anders krijgt zij de schuld de zooi zo achter te laten.

PM statement on Brexit: 20 March 2019

[...]
Daar heeft ze volgens mij net zo goed een meerderheid voor nodig, het VK hoge gerechtshof was daar redelijk duidelijk in . Die meerderheid heeft ze niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
_Christiaan_ schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:18:
Heel jammer dit idd. Eerder was het bericht uit de EU nog dat er alleen uitstel mogelijk was als ze akkoord zouden gaan met de deal. En nu krijgen ze toch uitstel zonder een plan.
?

"The UK will be offered a delay until 22 May, if MPs approve the withdrawal deal negotiated with the EU next week."
https://www.bbc.com/news/uk-politics-47660019

Hmm hier is het al iets anders:
https://www.tijd.be/dossi...ot-12-april/10109808.html

Wat zijn nu de opties?
We beslisten alle opties voor brexit open te houden tot 12 april, zei EU-Raadsvoorzitter Donald Tusk na afloop van het overleg. Hij voegde eraan toe dat hij 'erg triest was voor deze top, maar nu heelwat optimistischer'.

Als het Brits parlement de brexitdeal goedkeurt, krijgt May tijd tot 22 mei om de wetgeving die noodzakelijk is voor die onderhandelde scheiding door het parlement te jagen. De voorzitter van het Lagerhuis, John Bercow, weigerde begin deze week een nieuwe stemming over dezelfde tekst.

Daarom gaan de 27 in op de vraag van May om alweer een nieuw juridische instrument goed te keuren die als ijsbreker kan dienen voor een nieuwe stemming. In die verbintenis onderschrijven de 27 EU-leiders de garanties die EU-Commissievoorzitter Jean-Claude Juncker een week eerder aanbood aan May dat de Britten niet eeuwig opgesloten blijven in de in de overgangsperiode voorziene douane-unie met Europa.

Als op 12 april de brexitdeal niét is goedgekeurd in het Lagerhuis, is geen verder uitstel mogelijk en kiest Londen voor een no deal. Tenzij de Britten voor die datum aangeven dat ze deelnemen aan de Europese verkiezingen. Dan zijn langere verlengingen mogelijk en ook een andere uitkomst of zelfs helemaal geen brexit.

[ Voor 60% gewijzigd door k995 op 22-03-2019 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Ik snap ook niet hoe 12 april anders kan worden gezien dan het verlaten van de eerdere harde lijn. Ja, ik snap de datum, maar wat gaat verlenging zonder deal uberhaupt nog brengen?

@k995 Er werd bij het niet accepteren van de deal een verlenging tot 12 april aangeboden.

[ Voor 20% gewijzigd door ijdod op 22-03-2019 09:28 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
ijdod schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:23:
Ik snap ook niet hoe 12 april anders kan worden gezien dan het verlaten van de eerdere harde lijn. Ja, ik snap de datum, maar wat gaat verlenging zonder deal uberhaupt nog brengen?
Meer tijd voor een onderhandelede oplossing hard brexit wil echt wel niemand en zal een ramp zijn als jed at kan vermijden door die nieuwe datum: who cares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-10 13:49
hoevenpe schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:02:
Als Rutte de EU had willen slopen was een Nederlands veto gisteravond genoeg geweest.
Ik zal wel een onnozel zijn, maar waarom zou een geen akkoord over verlenging de EU slopen?
Ik vind het nu zo langzamerhand wel lang genoeg geweest. Zeker met het vooruitzicht dat de deal er ongetwijfeld na 2 keer weggestemd te zijn geweest nog wel een 3e keer weggestemd gaat worden (3x is scheepsrecht). Dus de EU schiet er niets mee op, behalve een beetje goodwill naar de UK. Maar slopen van de EU anders??
De EU moet ook verder kunnen en dat gaat zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Wilke schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:16:
Ondertussen staat de eerder genoemde petitie op 2,5 miljoen stemmen, een verdubbeling sinds ik gisteravond keek (zo'n 12 uur geleden). Ik ben benieuwd of het ergens toe gaat leiden.
Op een bevolking van 80+ miljoen? Nergens toe, net als alle andere online petities. Denk dat een petitie om het Britse parlement af te schaffen na deze farce evenveel handtekeningen krijgt. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
@k995 Meer tijd... bovenop de twee jaar? Dan gaan die twee weken niet meer uitmaken. Het beeld ontstaat nu dat de EU dus wel degelijk gaat bewegen op het laatste moment, zoals een aantal Brexiteers altijd hebben beweerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
vectormatic schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:35:
En weer mogen de britten twee weken lang de muziek uitkiezen en alle energie uit de kamer zuigen zonder enig zicht op iets beters. Zelfs als ze may na een gefaalde MV3 in de thames mikken kom je nergens, het land is te verdeeld, de politiek te verrot, alsof dan maar snel verkiezingen en dan twee jaar onderhandelen met corbyn over zn unicorns wat op gaat leveren....
Het is wel een uitweg.

Je hebt nu nog drie mogelijkheden;
  • deal
  • no deal
  • intrekken
Tot 12 april blijft er over: No deal of intrekken. En mogelijk uitstel bij nieuwe verkiezingen + EU verkiezingen (belofte May) + referendum.

Imo: Iterated elimination of strictly dominated strategies
offtopic:
En hier hoort een mooie aanname bij van perfecte informatie en rationaliteit. Echter werkt deze strategie nog steeds voor tegen een niet-rationele speler.

Onder aanname van rationaliteit: Het alternatief is een rationele speler die een andere utility ziet dan de EU. Payoff van no-deal is laag voor EU maar onder aanname van rationeel gedrag van May juist hoog voor no-deal...

[ Voor 17% gewijzigd door ANdrode op 22-03-2019 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
ijdod schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:31:
@k995 Meer tijd... bovenop de twee jaar? Dan gaan die twee weken niet meer uitmaken. Het beeld ontstaat nu dat de EU dus wel degelijk gaat bewegen op het laatste moment, zoals een aantal Brexiteers altijd hebben beweerd.
Ja politiek werkt soms zo met belachelijk tegen de deadline onderhandelingen, zoalng ze niet verlengen met maanden/jaren zie ik echt geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Señor Sjon schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:30:
[...]

Op een bevolking van 80+ miljoen? Nergens toe, net als alle andere online petities. Denk dat een petitie om het Britse parlement af te schaffen na deze farce evenveel handtekeningen krijgt. :+
Een kleine 67 miljoen…
https://www.google.nl/search?q=populatio+uk&ie=&oe=

Gister was het pak 'm beet 75k / uur. Gisteravond zelfs 300k / uur. En nu weer 250k / uur. De petitie heeft wel de potentie om ontzettend veel handtekeningen te verzamelen. Je zou toch zeggen dat een politicus, als zijnde volksvertegenwoordiger, daar kansen in ziet..
(Maar goed, partijpolitiek.. en de eeuwig ingeslepen mantra Brexit means Brexit... en lunacy)

Maar goed, best kans dat je gelijk krijgt…
Reference is made to the petition to revoke Brexit, which has been signed by more than two million people as things stand. Does May believe opinion in the UK might have shifted?
May says the referendum was held and the government agreed to enact its result. That is what it is doing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 11:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6yPFuyI0dPcdhFL0myogMQ7X/full.png

Volgens mij is dit hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:40:
[...]

Het is wel een uitweg.

Je hebt nu nog drie mogelijkheden;
  • deal
  • no deal
  • intrekken
Tot 12 april blijft er over: No deal of intrekken. En mogelijk uitstel bij nieuwe verkiezingen + EU verkiezingen (belofte May) + referendum.

Imo: Iterated elimination of strictly dominated strategies
offtopic:
En hier hoort een mooie aanname bij van perfecte informatie en rationaliteit. Echter werkt deze strategie nog steeds voor tegen een niet-rationele speler.

Onder aanname van rationaliteit: Het alternatief is een rationele speler die een andere utility ziet dan de EU. Payoff van no-deal is laag voor EU maar onder aanname van rationeel gedrag van May juist hoog voor no-deal...
Voorzichtig met de component van aanname rationaliteit. Bij het VK is dat niet enkel een vraag, bepaling daarvan ligt bij actor niet gebonden aan of aanwezig binnen dynamiek van organisatie / gedrag. Daar wringt de schoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
analogworm schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:45:
[...]

Een kleine 67 miljoen…

Gister was het pak 'm beet 75k / uur. Gisteravond zelfs 300k / uur. En nu weer 250k / uur. De petitie heeft wel de potentie om ontzettend veel handtekeningen te verzamelen. Je zou toch zeggen dat een politicus, als zijnde volksvertegenwoordiger, daar kansen in ziet..
(Maar goed, partijpolitiek.. en de eeuwig ingeslepen mantra Brexit means Brexit... en lunacy)

[...]
Crap, ik zat met de Oosterburen te rekenen, die hebben 80+ miljoen. :)

De petitie doet me denken aan al die YouGov en andere opiniepeilers. Daar was ook geen sprake van Brexit, hell tot 18.00 van die stemdag leek het gewoon Remain te worden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Virtuozzo schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:47:
[...]
Voorzichtig met de component van aanname rationaliteit. Bij het VK is dat niet enkel een vraag, bepaling daarvan ligt bij actor niet gebonden aan of aanwezig binnen dynamiek van organisatie / gedrag. Daar wringt de schoen.
Als de doelen van beide ondelaars overeen komen (minimale utility = no deal) ontstaat er een tegenstelling. Dan kom je uit op irrationaliteit, incompetentie of een bewuste inzet op een no deal brexit.

De alternatieve hypothese is een bewuste inzet op een hard brexit. Voor de EU maakt dit wat betreft strategie uit. Je volgt de strict dominerende strategie en kan niet voorkomen dat iemand, ondanks een fineer van inzet op een deal, inzet op hard brexit.
Ik weet niet hoe zero sum strategieën werken in iterated games. Interessant onderwerp om mij wat in te verdiepen.
offtopic:
I.e. met deze afleiding kom ik uit op een rationele strategie voor hard brexit uitgevoerd door May. Beleid niet bepaald door partijen. Keuze voor oppositie voor dominante/machtspolitieke strategie die eigen grootte optimaliseert in plaats van landsbelang

[ Voor 12% gewijzigd door ANdrode op 22-03-2019 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:07

vectormatic

Warlock of the doorlock

Is per 29 maart de WA dan ook echt van tafel? Ik kan me moeilijk voorstellen dat als May (of wie dan ook) op 2 april aankomt met " joh, tusk/juncker, die WA, doe maar gewoon, HoC doet ook mee" we dan " Non, le'ard brexit!" roepen...

Dus ik zie geen reductie kwa opties tot 12 april, enkel dat na 12 april uitstel voorbij 22 mei niet meer kan vanwege het EP verhaal

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:54:
[...]

Als de doelen van beide ondelaars overeen komen (minimale utility = no deal) ontstaat er een tegenstelling. Dan kom je uit op irrationaliteit, incompetentie of een bewuste inzet op een no deal brexit.

De alternatieve hypothese is een bewuste inzet op een hard brexit. Voor de EU maakt dit wat betreft strategie uit. Je volgt de strict dominerende strategie en kan niet voorkomen dat iemand, ondanks een fineer van inzet op een deal, inzet op hard brexit.
Ik weet niet hoe zero sum strategieën werken in iterated games. Interessant onderwerp om mij wat in te verdiepen.
Zero sum kader + niet gebonden actor besluitvorming. May is een lege huls, handelt naar draaiboek intern noch eigen aan politieke dynamiek / kaders. Niet veel anders dan bijvoorbeeld Mark Rutte bij onderwerpen bepaald in externe consultatie, maar net een iteratie verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
vectormatic schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:56:
[...]
Is per 29 maart de WA dan ook echt van tafel? Ik kan me moeilijk voorstellen dat als May (of wie dan ook) op 2 april aankomt met " joh, tusk/juncker, die WA, doe maar gewoon, HoC doet ook mee" we dan " Non, le'ard brexit!" roepen...
Withdrawal agreement is door HoC zelf als verboden optie neergezet. Daar ruimte voor geven in berichtgeving is alleen maar afleiding. De datum van 12 april geeft ook ruimte om WA te tekenen vanuit EU kant na zeer late instemming (ik ga er vanuit dat zonder extra handelingen de datum nu op 12-4 staat).

Overigens zie ik voor UK geen voordeel van WA met backstop boven intrekken.
Dus ik zie geen reductie kwa opties tot 12 april, enkel dat na 12 april uitstel voorbij 22 mei niet meer kan vanwege het EP verhaal
Grotendeels eens. Behalve dat bij instemmen HoC voor 29-3 er tijd is om aan EU kant in te stemmen en te implementeren. Bij instemmen op 11-4 is deze ruimte er niet en onstaat er een gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
ijdod schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:31:
Het beeld was dat May gisteravond uren in een kamertje mocht wachten hoe andere Europese machten beslisten over het lot van haar ooit zo machtige Empire. Na afloop mocht ze op audiëntie komen en wat door de hoge heren besloten was presenteren, veel vernederender heb ik het niet gezien in mijn leven.

Zie die 2 weken als een potje Risk: May heeft de afgelopen dagen 'haar opdracht' laten zien aan de rest van de spelers, vanuit de gedachte dat zij nu aan zet was en het spel uit kon spelen. De EU heeft gisteravond de spelregels veranderd en alle andere spelers nog een laatste ronde aangeboden om haar dwars te zitten.

Het is nu aan het parlement daar om de bepalen wat ze ermee doen, 'remainers' binnen alle partijen om eindelijk de koppen bij elkaar te steken en May af te zetten. Deze 2 weken op 3 jaar zijn goed te overzien, kan me niet voorstellen dat 12 april zonder deal nog gaat verschuiven tenzij ze alsnog een tweede referendum organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je vergeet de 'revoke A50' optie.. die kan altijd uitgeroepen worden..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Virtuozzo schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:00:
[...]
Zero sum kader + niet gebonden actor besluitvorming. May is een lege huls, handelt naar draaiboek intern noch eigen aan politieke dynamiek / kaders. Niet veel anders dan bijvoorbeeld Mark Rutte bij onderwerpen bepaald in externe consultatie, maar net een iteratie verder.
Is het nog een zero sum game als één van de twee partijen speelt om te verliezen?

offtopic:
In mijn ogen is de dynamiek tussen Labour/Conservative party wel een zero sum game - met beide grotendeels hetzelfde besmette draaiboek...

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 22-03-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Is die optie ook na de 29e nog van kracht? (maw: is zo'n uitstel ingegraal? Of mag je bij dan nog intrekken stellen dat er sprake is van bad faith?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
ijdod schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:14:
Is die optie ook na de 29e nog van kracht? (maw: is zo'n uitstel ingegraal? Of mag je bij dan nog intrekken stellen dat er sprake is van bad faith?)
Ik vermoed dat intrekken van A50 tot 12 april mogelijk is maar wellicht weet @Virtuozzo dat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

k995 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:20:
[...]

Daar heeft ze volgens mij net zo goed een meerderheid voor nodig, het VK hoge gerechtshof was daar redelijk duidelijk in . Die meerderheid heeft ze niet .
Ja, maar wat als ze uit haar naam wel artikel 50 intrekt. Heeft ze tegen haar eigen interne regels gehandeld, maar is die wel rechtsgeldig voor de EU?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hoevenpe schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:16:
[...]

Ik vermoed dat intrekken van A50 tot 12 april mogelijk is maar wellicht weet @Virtuozzo dat beter.
Ik vroeg me af of de HoC van de UK nu ook nog moet instemmen met dit voorstel tot uitstel vanuit de EU?

Of dat May genoeg autoriteit heeft om dit zelfstandig een OK te geven?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:11:
[...]

Je vergeet de 'revoke A50' optie.. die kan altijd uitgeroepen worden..
Als de Britten geen verkiezingen houden voor het EP, voldoen ze toch niet meer aan de voorwaarden van lidmaatschap van de EU en is een revoke A50 niet meer mogelijk, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
YakuzA schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:18:
Ik vroeg me af of de HoC van de UK nu ook nog moet instemmen met dit voorstel tot uitstel vanuit de EU?

Of dat May genoeg autoriteit heeft om dit zelfstandig een OK te geven?
Volgens mij staat 29-3 hard in de Britse wet, er zal dus binnen enkele dagen wetgeving door beide huizen geloodst moeten worden om dit aan te passen. Als ze dat niet lukt vallen ze er alsnog over 7 dagen uit.

Zou me niets verbazen als ze zelfs daarin faalt, of het bewust laat ontsporen om haar zin te krijgen...
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:20:
Als de Britten geen verkiezingen houden voor het EP, voldoen ze toch niet meer aan de voorwaarden van lidmaatschap van de EU en is een revoke A50 niet meer mogelijk, toch?
Correct, vandaar ook 12 april. Kunnen ze nog meedoen aan de verkiezingen indien nodig.
Cyberpope schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:18:
Ja, maar wat als ze uit haar naam wel artikel 50 intrekt. Heeft ze tegen haar eigen interne regels gehandeld, maar is die wel rechtsgeldig voor de EU?
May is de laatste die A50 zal intrekken, die vrouw heeft een 'missie' (of is knettergek). En anders raakt Grayling de brief wel kwijt, of komt die in Washington aan: "Chris, kan je deze brief naar Donald T. sturen? Ja Baas..."

[ Voor 43% gewijzigd door hoevenpe op 22-03-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
ANdrode schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:05:
[...]

Withdrawal agreement is door HoC zelf als verboden optie neergezet. Daar ruimte voor geven in berichtgeving is alleen maar afleiding. De datum van 12 april geeft ook ruimte om WA te tekenen vanuit EU kant na zeer late instemming (ik ga er vanuit dat zonder extra handelingen de datum nu op 12-4 staat).

Overigens zie ik voor UK geen voordeel van WA met backstop boven intrekken.

...
Nee de Speaker heeft aangegeven dat de WA niet opnieuw ter stemming gebracht mag worden als er niets substantieels veranderd is. Wat een substantiële verandering is, is nog wat vaag. En als het al ter stemming gebracht kan worden, valt het te betwijfelen of voldoende MP's magischerwijs van gedachte zijn veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:20:
[...]

Op het moment kan men A50 nog annuleren.. na de verkiezingen is het een ander verhaal..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:13:
[...]

Is het nog een zero sum game als één van de twee partijen speelt om te verliezen?
Die ene partij ziet dat als winnen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:23:
Die ene partij ziet dat als winnen ...
Wat is de kans dat May nu het proces in de war schopt om te 'winnen', door bijvoorbeeld de einddatum in haar eigen wet niet te schrappen of de officiële uitstel-brief naar Brussel niet te sturen?

Zie haar ertoe in staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Cyberpope schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:18:
[...]

Denk dat de EU iets had van "moet in regel zijn met de interne VK wetgeving/beslissingsruimte". Dus ik denk niet dat dit voor de EU genoeg is. Dit om te vermijden dat de week erachter brexit terug komt omdat de volgende premier het er terug opzet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn voorspelling:
WA wordt weggestemd HoC.
Voor 12 april ligt er een flimsy voorstel tot lang uitstel bij de EU
Dat wordt na beraad geaccepteerd.

Waarom:
Teveel angst voor hard brexit binnen HoC, blame game.
EU heeft teveel te verliezen: economisch (o.a. Duitse auto's) en politieke blame game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
desmond schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:26:
EU heeft teveel te verliezen: economisch (o.a. Duitse auto's) en politieke blame game.
Harde brexit is gewoon slecht voor zowat de hele EU tuurlijk wil je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:36
k995 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:29:
[...]

Harde brexit is gewoon slecht voor zowat de hele EU tuurlijk wil je dat niet.
Onzekerheid over of er wel of geen brexit komt kan bijvoorbeeld g veel slechter zijn voor de economie dus het is maar de vraag of ze echt zomaar alles accepteren als er geen uitzicht is op een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:25:
[...]

Wat is de kans dat May nu het proces in de war schopt om te 'winnen', door bijvoorbeeld de einddatum in haar eigen wet niet te schrappen of de officiële uitstel-brief naar Brussel niet te sturen?

Zie haar ertoe in staat...
Indirect antwoord, maar het enige wat ik hier kan geven: de eu hebben geen vertrouwen in May, ook niet in het vermogen van het parlement om over haar heen te stappen.

Ter illustratie: Mark's complimenten aan May gisteravond.

Focus van eu: kaders van IB, proces, procedure, dempen van rimpels / termijneffecten. Intern Tory drama te verwachten, jammer dan, daar moeten we doorheen, transitory hurdles.

[ Voor 13% gewijzigd door Virtuozzo op 22-03-2019 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

analogworm schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:45:
[...]

Een kleine 67 miljoen…

[...]
Just another meaningless vote..

Anti-Brexit Petition In U.K. Parliament Can Be Signed By Anyone, Anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Pff, ook een ruk systeem dan. Je zou toch verwachten dat een overheids systeem enige verificatie toe past. Maar zou men hun eigen incompetentie gebruiken als excuus om het te negeren?

Arme Britten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:33:
Ter illustratie: Mark's complimenten aan May gisteravond.
Ik heb gegoogled maar kon het zo snel niet vinden, heb je wellicht een link?

Schade beperken dus, extra tijd gebruiken om zaken af te hechten en alle neuzen dezelfde kant op de houden. Achteraf niet het verwijt te kunnen krijgen er te makkelijk over gedacht te hebben.

Gelukkig hoeven we ons nergens druk over te maken lees ik net:
Britse staatssecretaris sust Nederlandse brexitzorgen

Nederlandse ondernemers hoeven zich geen zorgen te maken over een brexit. Er komen zo goed als geen tarieven en handelsbelemmeringen. Ook blijven de rechten van EU-burgers gewaarborgd. Dat zegt de Britse brexit-staatssecretaris Robin Walker.

Volgens Walker kunnen Nederland en het Verenigd Koninkrijk met een goed uittredingsakkoord goede partners blijven. ,,Het Verenigd Koninkrijk blijft de pragmatische, verstandige en naar buiten gerichte mondiale partner’’, garandeerde hij vanmorgen in een interview met nieuwszender BNR. Daarin wees de staatssecretaris ook op de sterke handelsrelatie met Nederland.
Vooral dat ene zinnetje is 'pure comedy gold'. :P
Gaat u maar rustig slapen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
hoevenpe schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:44:
[...]

Schade beperken dus, extra tijd gebruiken om zaken af te hechten en alle neuzen dezelfde kant op de houden. Achteraf niet het verwijt te kunnen krijgen er te makkelijk over gedacht te hebben.

[...]

Vooral dat ene zinnetje is 'pure comedy gold'. :P
Gaat u maar rustig slapen...
Mooi, we kunnen het Topic wel opdoeken dan 8)7 Iedereen bedankt voor diens bijdrages :*) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hoevenpe schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:44:
[...]

Zal vast opgepikt worden door journalisten uit publicatie notulen. Als ik het goed heb meegekregen vanochtend had het Guardian liveblog van gisteravond al een paar observaties over gedragskeuzes Rutte / Merkel / Macron et alii.

Klein punt van observatie hier. The Dutch prime minister, Mark Rutte, showered May with compliments.
Ja.
Meer praktische observaties ...

Rem Korteweg observatie. Flexible “no blame” space whatever the outcome.

Rafael Behr observatie. In crude terms: piss or get off the pot.

Ole Ryborg observatie. It's about history.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:03:
Klein punt van observatie hier. The Dutch prime minister, Mark Rutte, showered May with compliments.
Deze dus:
Earlier that afternoon the meeting seemed to get off to a cordial start. EU leaders trod carefully, mostly declining to get drawn on “what if then” questions. The Dutch prime minister, Mark Rutte, showered May with compliments. Last week he had compared May to Monty Python’s black knight, who lost his limbs in a duel and wanted to call it a draw. But that was nothing personal, he said. “My admiration for Theresa is undiminished”.
Mark die zijn vertrouwen in je uitspreekt, dat is de politieke kus-des-doods. Vraag maar aan zijn ex-VVD ministers... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Philip Ross schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:32:
[...]

Onzekerheid over of er wel of geen brexit komt kan bijvoorbeeld g veel slechter zijn voor de economie dus het is maar de vraag of ze echt zomaar alles accepteren als er geen uitzicht is op een goede deal.
Die paar weken maar daar echt niks in uit gezien wat een harde brexit zal brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k995 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:13:
[...]

Die paar weken maar daar echt niks in uit gezien wat een harde brexit zal brengen.
Harde Brexit is in toenemende mate onderhevig aan splitsing van processen, buffers, maatregel na maatregel - we lijken te vergeten dat onze voorbereiding hier gestaag doorgaat. Van meet af aan is het ons perspectief dat het proces is, geen moment van knop.

Dat begon met het chantagebeleid van het VK. Daar waren we niet mee gediend. Voila.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
Virtuozzo schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:17:
[...]

Harde Brexit is in toenemende mate onderhevig aan splitsing van processen, buffers, maatregel na maatregel - we lijken te vergeten dat onze voorbereiding hier gestaag doorgaat. Van meet af aan is het ons perspectief dat het proces is, geen moment van knop.
Tuurlijk maar momenteel en in de komende weken is een harde brexit nog steeds een ramp vor vele bedrijven en dus de economie.
Dat begon met het chantagebeleid van het VK. Daar waren we niet mee gediend. Voila.
Iedereen doet wat het beste is voor zijn land chantage zijn niks zeggende woorden in dergelijke onderhandelingen en louter gericht op emotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:36
k995 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:13:
[...]

Een paar weken niet nee. Ik reageerde op het bericht dat ze daarna met een slap voorstel zouden komen voor lange uitstel en de EU daar wel mee akkoord zou gaan. Daar had ik mijn twijfels over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k995 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:19:
[...]
Tuurlijk maar momenteel en in de komende weken is een harde brexit nog steeds een ramp vor vele bedrijven en dus de economie.
Is Brexit complex? Ja. Is het moeilijk? Ja. Is het een probleem? Ja. Maar het is ook uitdaging en kans. Aanpassing, innovatie, uitbreiding, ga zo door.

Kwestie van doemdenken of met zin voor realisme opties nemen of scheppen.

De keuze zegt wel iets.
[...]
Iedereen doet wat het beste is voor zijn land chantage zijn niks zeggende woorden in dergelijke onderhandelingen en louter gericht op emotie.
Chantagebeleid is een toepassing. Dit is niet iets van mening of trigger of "ja maar woorden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Virtuozzo schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:23:
[...]

Is Brexit complex? Ja. Is het moeilijk? Ja. Is het een probleem? Ja. Maar het is ook uitdaging en kans. Aanpassing, innovatie, uitbreiding, ga zo door.

Kwestie van doemdenken of met zin voor realisme opties nemen of scheppen.

De keuze zegt wel iets.
Ik betwijfel of het een kans is gelijk wat het VK doet hadden ze in principe ook in de EU kunnen doen.
Ze verliezen alle voordelen ervan en halen zich tot nu toe enkel nadelen op de hals.
Of ze dat ooit kunnen ombuigen naar een voordeel hangt af van de competentie van de verkozen politici, iets gezien de enorme chaos momenteel stevige vraagtekens bij te plaatsen zijn.
Chantagebeleid is een toepassing. Dit is niet iets van mening of trigger of "ja maar woorden".
Chantage dan spreek je van "1) Afdreiging 2) Afpersing 3) Blackmail 4) Dwangmiddel 5) Geldafpersing 6) Misdadige handeling "

neen dit zijn onderhandelingen niks meer, dergelijke emotie moet je daar echt niet bij sleuren. De britten willen weg? Ok onderhandel , zorg dat de EU er goed uitkomt en even goede vrienden erna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De onderhandelingen zijn voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Virtuozzo schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:31:
De onderhandelingen zijn voorbij.
Nope zolang er geen akkoord is duren die echt wel verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
k995 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:34:
[...]

Er is onderhandeld, de EU gaat niets meer open breken (zeggen ze). Wat valt er dan te onderhandelen?

Er is maar 1 vraag die beantwoord dient te worden; gaat de VK dit accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@k995 No deal is niet wenselijk nee, maar dat is A50 intrekken ook niet meer. Ik krijg het gevoel dat we een beetje langs elkaar heen aan het praten zijn. Die 2 weken maken netto weinig uit inderdaad, maar dat geldt andersom ook. Waarom zou je dat uberhaupt doen als het niet uitmaakt. Heel bot gezegd: get it over with.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
eric.1 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:36:
[...]

Er is onderhandeld, de EU gaat niets meer open breken (zeggen ze). Wat valt er dan te onderhandelen?

Er is maar 1 vraag die beantwoord dient te worden; gaat de VK dit accepteren?
"Zeggen ze", zolang het akkoord niet volledig rond is ben je nog aan het onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Onderhandelen impliceert een zeker respect over en weer. Bereidheid tot geven en nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
k995 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:34:
De draft is al maanden ongewijzigd, het zijn spreekwoordelijke inlegvelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het akkoord is klaar, WA + TD. Wordt dat geaccordeerd, prima. Zo niet, jammer dan, focus eigenbelang + termijn doelstellingen.

Het proces nu is volledig gericht op buffers en schadelastbeperking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
k995 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:45:
[...]

"Zeggen ze", zolang het akkoord niet volledig rond is ben je nog aan het onderhandelen.
Nouja, volgens mij stamt deze Withdrawal Agreement uit November. Sinds dien is er bij mijn weten niets meer inhoudelijk aangepast. De onderhandelingen gaan niet meer over de inhoud, maar over de planning. Het is gewoonweg wachten tot de VK akkoord gaat of niet.

Ondertussen lijkt de EU deze tijd goed te kunnen gebruiken om zich verder voor te bereiden op het worst-case-scenario.

Deze verlenging is echt niet alleen voor de VK. En zeker niet om verder te onderhandelen over de deal.

[ Voor 8% gewijzigd door eric.1 op 22-03-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
ijdod schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:39:
@k995 No deal is niet wenselijk nee, maar dat is A50 intrekken ook niet meer.
Niet wenselijk voor de politiek, denk dat het wel wenselijk voor de britse/eu economie is.
Ik krijg het gevoel dat we een beetje langs elkaar heen aan het praten zijn. Die 2 weken maken netto weinig uit inderdaad, maar dat geldt andersom ook. Waarom zou je dat uberhaupt doen als het niet uitmaakt. Heel bot gezegd: get it over with.
Idd britste politici (allemaal) hebben zich in deze miserie gebrachtze moeten nu eindelijk hun verantwoordelijkheid maar eens nemen en EEN posite innemen en dit afronden. Jarenlange onzekerheid kan idd misschien nog slechter zijn dan een harde brexit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Zolagn beide partijen niet "getekend" hebben is er eenvoudigweg geen akkoord , dit is gewoon nog deel van de onderhandelingen waarMay de deadline en het gevaar van en harde brexit gebruikt om een zo goed mogelijk voor haar/VK akkoord uit de brand te slepen.
eric.1 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:52:
[...]
Nouja, volgens mij stamt deze Withdrawal Agreement uit November. Sinds dien is er bij mijn weten niets meer inhoudelijk aangepast. De onderhandelingen gaan niet meer over de inhoud, maar over de planning. Het is gewoonweg wachten tot de VK akkoord gaat of niet.
Dus is er nog geen akkoord, je kan er geen hebben als 1 partij niet getekend heeft voor dat.
Ondertussen lijkt de EU deze tijd goed te kunnen gebruiken om zich verder voor te bereiden op het worst-case-scenario.

Deze verlenging is echt niet alleen voor de VK. En zeker niet om verder te onderhandelen over de deal.
VK en EU bereiden zich beide voor maar wees gerust dat May/VK en de EU nog steeds verder praten en bezig zijn over dit, getuige de EU die haar harde deadline aanpast om meer ruimte te geven.

[ Voor 53% gewijzigd door k995 op 22-03-2019 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Veel harder kan niet zonder een openlijke oorlogsverklaring, de EU wil 'regime change':
The terms of the extension are not drafted for the prime minister’s benefit. They contain a message from the EU direct to the House of Commons. In crude terms: piss or get off the pot. If you want to leave with a deal, vote for the damned deal. If you are foolish enough to leave without a deal, do not blame us. Have a couple more weeks to think about it. But if you want something else, a referendum or a softer Brexit, work it out soon. And then send someone who isn’t May to talk to us about it.

EU leaders cannot say explicitly that they no longer want to deal with the current prime minister. Urging regime change is beyond the pale of normal diplomacy among democratic states. But there is no effort to conceal the frustration in May or the evacuation of confidence in her as a negotiating partner. The one thing everyone in Brussels, Berlin and Paris had most wanted to avoid from an article 50 extension was giving May a licence to carry on behaving as she has done for what feels like an eternity. They could no longer tolerate the hollow shell of a prime minister shuttling back and forth between Tory hardliners demanding fantasy Brexits and Brussels negotiators who trade in realities.

There is a difference between patience with the prime minister and readiness to help her country navigate through its current crisis. There are still stores of goodwill available for Britain in Brussels, but they cannot be unlocked by May.
Edit:
k995 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:59:
Zolagn beide partijen niet "getekend" hebben is er eenvoudigweg geen akkoord , dit is gewoon nog deel van de onderhandelingen waarMay de deadline en het gevaar van en harde brexit gebruikt om een zo goed mogelijk voor haar/VK akkoord uit de brand te slepen.
Durf er een goede fles wijn op in te zetten dat er geen letter meer veranderd aan de draft, het is klaar. May is geen geloofwaardige gesprekspartner, het VK heeft geen kaarten meer.

[ Voor 13% gewijzigd door hoevenpe op 22-03-2019 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Virtuozzo schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:52:
Zo niet, jammer dan, focus eigenbelang + termijn doelstellingen.
Hoe ziet het eigenbelang van de Ierse grens eruit, zonder overeenkomst met de UK?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k995 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:59:
[...]

[...]
Dus is er nog geen akkoord, je kan er geen hebben als 1 partij niet getekend heeft voor dat.

[...]

VK en EU bereiden zich beide voor maar wees gerust dat May/VK en de EU nog steeds verder praten en bezig zijn over dit, getuige de EU die haar harde deadline aanpast om meer ruimte te geven.
Missing the same points as untrained UK politicians & diplomats which the EU and the rest of the world understand implicitly - with and without qualification.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:49
hoevenpe schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:00:
het VK heeft geen kaarten meer.
He, nooit gehad ook.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bwerg schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:00:
[...]

Hoe ziet het eigenbelang van de Ierse grens eruit, zonder overeenkomst met de UK?
Complex, day-to-day dealing, lang proces, hoge waarschijnlijkheid van unilaterale focus (eu / noord-ierland, buiten London om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ze hadden een Joker, die stuurde ze echter naar Brussel om te bedelen... ;)

Kan het eens wat minder 'uit de heup'?

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 23-03-2019 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Virtuozzo schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:05:
[...]

Missing the same points as untrained UK politicians & diplomats which the EU and the rest of the world understand implicitly - with and without qualification.
Geef gerust die punten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k995 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:17:
[...]

Dat is met regelmaat voorbij gekomen in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
k995 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:17:
Welke 'leverage' heeft het VK nog over de EU volgens jou? BMW en prosecco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
hoevenpe schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:00:
Veel harder kan niet zonder een openlijke oorlogsverklaring, de EU wil 'regime change':
Daar vergist de EU zich toch schroomelijk ik denk niet dat May het blokerende probleem is ik zie niet in welke VK politicus dit beter zou kunnen doen.
Durf er een goede fles wijn op in te zetten dat er geen letter meer veranderd aan de draft, het is klaar. May is geen geloofwaardige gesprekspartner, het VK heeft geen kaarten meer.
Een harde brexit betekend dat het akkoord evenveel ,waard is als het papier waarop het afgedrukt is.
Virtuozzo schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:18:
[...]

Dat is met regelmaat voorbij gekomen in het topic.
<knip>

Je kunt ook zelf teruglezen, en verder, dit heet trollen.

[ Voor 51% gewijzigd door Ramzzz op 23-03-2019 12:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
k995 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:23:
Een harde brexit betekend dat het akkoord evenveel ,waard is als het papier waarop het afgedrukt is.
Paar weken na 12 april:

VK: 'ehhh, EU joehoe... Wij hier nog even, we hebben een paar probleempjes met eten, medicijnen en wc-rollen. We willen graag wat regelen... Even goede vrienden, dat EUSSR was maar een flauw grapje...'
EU: 'hmmm, natuurlijk willen we helpen. Wacht even, hebben hier nog iets wat je eerst moet tekenen... Dit keer in Comic-Sans, ook grappig...'

Pagina: 1 ... 46 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.