Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Ik hoop dat ze die 6 maanden niet afwachten voordat het HoC reageert...
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Site ligt plat?Zwerver schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:25:
https://petition.parliament.uk/petitions/241584
Kijk, het kan dus wel, 600K al...
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Ik kwam er net nog zo nu en dan doorheen, maar nu ligt 'ie inderdaad plat.
Er zit ook een kaart bij, ik vermoed dat daarop staat waar de ondertekeningen vandaan komen? Maar dat is nog wat zwaarder dus ligt dat sowieso plat - wel jammer, ik was wel benieuwd.
edit:
Petitions is down for maintenance
We know about it and we're working on it.
Please try again later.
[ Voor 13% gewijzigd door bwerg op 21-03-2019 11:48 ]
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Revoke Article 50 and remain in the EU.
In 10 minuten 50.000 stemmen erbij, gaat lekker.
[ Voor 16% gewijzigd door bwerg op 21-03-2019 11:52 ]
Voor Revoke A50Flotter schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:50:
Ik neem aan dat dat een petitie is voor een people's vote?
Site is in onderhoud?!
https://twitter.com/JamesMelville/status/1108657666681909249
A'dam PVOutput
"Maintenance" betekent gewoon dat de site plat ligt wegens drukte. Daarvoor kreeg ik al traag ladende sites en 502-errors. Niet heel gek als tienduizenden mensen per uur signen, en een veelvoud daarvan het tellertje aan het bekijken is.ericplan schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:52:
Site is in onderhoud?!
Men kan de inmiddels 700k mensen toch niet negeren?
https://www.theguardian.c...toking-hate-politics-live
Edit: Hmm, blijkbaar zou men niet zo veel waarde kunnen hechten aan deze petitie:
https://www.theguardian.c...-5c9362b3e4b0e8eadf781715
E-petitions which get more than 100,000 signatures get debated in parliament. But the debates take place in Westminster Hall, the annex debating chamber, and MPs do not vote on the proposal, so it would be a mistake to think that an e-petition like this will have much influence on MPs.
[ Voor 47% gewijzigd door analogworm op 21-03-2019 12:01 ]
De actie van The Independent een paar maanden terug was toch nog veel groter?analogworm schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:59:
Men kan de inmiddels 700k mensen toch niet negeren?
https://www.theguardian.c...toking-hate-politics-live
Daar is ook niets mee gebeurd.
Erg sympathiek idee, maar het gaat niets veranderen zolang May op haar plek blijft.
Van hetzelfde liveblog:
"Also, e-petitions are a poor guide to public opinion. The What UK Thinks website tracks Brexit opinion in great detail and, as this chart shows, although remain have been opening up a bigger lead over leave recently, the shift in opinion has not been dramatic."
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety
Als ik de goeie heb gevonden, was het deze petitie voor een nieuw referendum waar je het over hebt:hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:00:
[...]
De actie van The Independent een paar maanden terug was toch nog veel groter?
Daar is ook niets mee gebeurd.
Erg sympathiek idee, maar het gaat niets veranderen zolang May op haar plek blijft.
https://www.independent.c...f-a-million-a8473676.html
500k mensen… nu met 730k is de huidige petitie al groter..
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Hou toch eens op met alleen maar bijten en speculeren op de show en elk stukje informatie wat je aangeleverd krijgt. Doe een stap terug en laat de emotie voor wat het is. Elk stukje informatie is bij jouw weer oorzaak voor een uitbarsting en binnen een pagina ga je van no-deal naar uitstel naar alles is mogelijk. En nu zet je May weg als een dodo. Reken er maar op dat ze dat niet is anders hou je het niet lang vol in dat milieu.hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:30:
[...]
Je weet wat er in Salzburg gebeurd is?
Hoe ze daar op vragen van andere EU leiders opeens over 'Brexit means Brexit' begon...
Je overschat de vrouw, ze is echt niet zo geraffineerd bezig. Ze zit in de spreekwoordelijke bunker overtuigd van haar eigen gelijk. Anders had ze allang haar rode lijnen aangepast, er is gewoon geen meerderheid voor.
Kijk nou eens dieper na wat er gebeurd en welke lijnen dat volgt. Dan kan je zien dat dit exact gaat zoals al menig maal uiteen gezet is in dit topic. Er is wel degelijk een plan dat gevolgd wordt en ook al lijkt het compleet gestoord, hier wordt bewust voor gekozen/voorgesorteerd.
Dat er een heel circus omheen gecreëerd is en het beeld geschept wordt dat het "spannend" is. Betekend nog niet dat het daadwerkelijk de waarheid is. Kijk naar de mensen en motivaties en kijk naar het pad die ze volgen. Ga voorbij de beeldvorming en kijk naar het grotere plaatje.
Eerlijk gezegd zou ik dan nog veel ernstiger vinden dan doorgeslagen koppigheid: gisteravond heeft ze haar eigen parlement geschoffeerd, de gevolgen daarvan zullen nog lang nadreunen wat er verder ook gebeurd.Defector schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:14:
Kijk nou eens dieper na wat er gebeurd en welke lijnen dat volgt. Dan kan je zien dat dit exact gaat zoals al menig maal uiteen gezet is in dit topic. Er is wel degelijk een plan dat gevolgd wordt en ook al lijkt het compleet gestoord, hier wordt bewust voor gekozen/voorgesorteerd.
Ze schoffeert Juncker door zijn formele mededeling over de datum te negeren, ze weet iedereen tegen zichzelf in het harnas te jagen. Wat is de logica, wat gaat ze daar zelf persoonlijk voor profijt van hebben? Ik zie het niet...
Betere brillenglazen kopen danhoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:19:
[...]
Eerlijk gezegd zou ik dan nog veel ernstiger vinden dan doorgeslagen koppigheid: gisteravond heeft ze haar eigen parlement geschoffeerd, de gevolgen daarvan zullen nog lang nadreunen wat er verder ook gebeurd.
Ze schoffeert Juncker door zijn formele mededeling over de datum te negeren, ze weet iedereen tegen zichzelf in het harnas te jagen. Wat is de logica, wat gaat ze daar zelf persoonlijk voor profijt van hebben? Ik zie het niet...
Laat ik het naar Nederland halen. Hoe vaak heeft Rutte niet al A gezegd in een speech (maakt niet uit of het over Europa ging of iets binnenlands) in het openbaar, om vervolgens B te zeggen in een besloten sessie? Het hoort gewoon bij het spel. Net zo goed dat het spel dicteert dat May niet zomaar ja-nee-amen kan zeggen als Junker of Tusk iets roept. Als de twee heren daar niet tegen kunnen, moeten ze niet aan IB doen...
Dat jij het niet ziet, betekend nog niet dat het niet zo is. Ik kan mij ook niet inleven een ISIS strijder, maar die jongens lopen echt wel rond op deze wereld.hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:19:
[...]
Eerlijk gezegd zou ik dan nog veel ernstiger vinden dan doorgeslagen koppigheid: gisteravond heeft ze haar eigen parlement geschoffeerd, de gevolgen daarvan zullen nog lang nadreunen wat er verder ook gebeurd.
Wij zijn geneigd om vanuit onszelf te redeneren, maar dat is niet de realiteit. Een goede realisatie is dat mensen niet zo denken als jou en zeker niet zo handelen.(en daar bedoel ik niet jou specifiek mee, dat geld net zo goed voor mij of iemand anders) Andere ervaringen andere uitgangspunten andere motivaties.
Tada totaal ander persoon die totaal anders handelt dan wat je verwacht en het ook nog "normaal" vindt.
Natuurlijk hoort dat deels bij de marketing van politici naar de burger toe, kijk mij eens stoer zijn en voor jullie opkomen. Het verschil is imo dat May nu vergelijkbare spelletjes met haar eigen partij en parlement aan het spelen is, los van of het bewust of onbewust is het lijkt me minachting voor de representatieve democratie.Zwerver schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:22:
Laat ik het naar Nederland halen. Hoe vaak heeft Rutte niet al A gezegd in een speech (maakt niet uit of het over Europa ging of iets binnenlands) in het openbaar, om vervolgens B te zeggen in een besloten sessie? Het hoort gewoon bij het spel.
Hier zit het probleem.
{edit}
Beetje kort door de bocht, excuses. Maar een beetje zelfreflectie en jezelf in een andere situatie proberen te zetten zou je sieren. Nu loop je de hele tijd maar tegen de muur aan van de beperking van je eigen perspectief.
Je loopt in het donker in een kamer en vind het raar dat je tegen meubilair aanloopt en weigert het licht aan te doen.
[ Voor 51% gewijzigd door Defector op 21-03-2019 12:30 ]
[ Voor 18% gewijzigd door analogworm op 21-03-2019 12:43 . Reden: kleine omschrijving van de inhoud filmpje toegevoegd ]
Maar daar heeft ze toch sowieso maling aan, aan de representatieve democratie? May is de architect achter de hostile environment policy, gelooft heilig in het referendum en probeert zichzelf uit alle macht vast te houden aan de macht. Totdat ze besluit dat ze dat niet meer wil.hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:25:
[...]
Natuurlijk hoort dat deels bij de marketing van politici naar de burger toe, kijk mij eens stoer zijn en voor jullie opkomen. Het verschil is imo dat May nu vergelijkbare spelletjes met haar eigen partij en parlement aan het spelen is, los van of het bewust of onbewust is het lijkt me minachting voor de representatieve democratie.
Ben maar een buitenstaander die het bizar vindt om te zien gebeuren inderdaad...Defector schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:27:
Hier zit het probleem.
Om toch een voorbeeld te geven waarom ik bijna niet kan geloven dat het door May met opzet wordt gedaan:
In het land waar Jo Cox vermoord werd door een boze kiezer moet je imo oppassen met dit soort uitspraken, ze speelt met de levens van haar eigen parlementariërs. Ik kan me oprecht niet voorstellen dat een serieuze politicus dat op zijn/haar geweten wil hebben...MPs have been advised to travel home by taxi when they leave Parliament over fears they could be attacked by angry voters over their handling of Brexit, Kevin Schofield reports at PoliticsHome.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ik ben nog niet cynisch genoeg ben ik bang, wat is het volgende...Virtuozzo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:37:
When politics is business, objectives trump resources.
May die de Reichstag Commons in de fik steekt en 'remainers' daarvan de schuld geeft??

Welkom bij de machtspolitieke school. Geen cynisme, gewoon fundament & kader van doelstelling & handeling.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
In dat geval had ik liever 'blue pill' gehad...Virtuozzo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:48:
Welkom bij de machtspolitieke school.

Gevaarlijke ontwikkeling wat mij betreft, want hoe meer mensen het doorkrijgen hoe kleiner de stap naar de echt dubieuze types wordt. Wat is dan het verschil nog tussen de Tories en UKIP of hier de VVD en FvD?
#doeslief
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:52:
[...]
Gevaarlijke ontwikkeling wat mij betreft, want hoe meer mensen het doorkrijgen hoe kleiner de stap naar de echt dubieuze types wordt. Wat is dan het verschil nog tussen de Tories en UKIP of hier de VVD en FvD?
#doeslief
En de acceptatie daarvan door de kiezers.Defector schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:54:
[...]
Er is toch wel een heel groot verschil tussen het beloven van 1000,- euro of het ontkennen van het klimaatprobleem en het willens en wetens aansturen op een burgeroorlog. Dat UKIP en de DUP dat doen kan ik ergens nog 'begrijpen' maar ik heb de Conservatieve partij toch hoger zitten dan dat. Als het echt zo is dat May dit allemaal bewust zo gepland heeft dan schurken ze tegen rechts-extremisme aan en dat is heel zorgelijk.Defector schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:54:
Kan dat 'wellicht tegen beter weten in' (nog) niet geloven...
Ook al is het natuurlijk niet zo bedoeld, maar dat "I am not prepared" is natuurlijk ook het geval. Ze hebben nog geen klap voorbereid voor de verkiezingen voor het EP. Wat dat betreft zou ze ook kunnen zeggen "I am not prepared for no-deal brexit". "I am not prepared for deal brexit". "I am not prepared to revoke article 50".Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:22:
[...]
Ik heb r gisteren ook "I'm not prepared to extend past the 30th of june" horen zeggen.
Benieuwd hoe ze dat dan voor elkaar gaat krijgen na het verlies van MV3. De korte extensie komt er niet zonder die deal.
Het resign klonkt flink door de HoC zoals gewoonlijk
Mens, waar ben je wel prepared voor?
Natuurlijk bedoelt ze dat ze niet wil, maar hun preparation laat uberhaupt nog wel te wensen over
Hey, dat is de Signature van @Virtuozzo als ik me niet vergis. Die is blijven hangen!Defector schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:54:
[...]
Wat is erger, dat het gebeurd of dat jij de realiteit niet wil accepteren?hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:08:
[...]
Er is toch wel een heel groot verschil tussen het beloven van 1000,- euro of het ontkennen van het klimaatprobleem en het willens en wetens aansturen op een burgeroorlog. Dat UKIP en de DUP dat doen kan ik ergens nog 'begrijpen' maar ik heb de Conservatieve partij toch hoger zitten dan dat. Als het echt zo is dat May dit allemaal bewust zo gepland heeft dan schurken ze tegen rechts-extremisme aan en dat is heel zorgelijk.
Kan dat 'wellicht tegen beter weten in' (nog) niet geloven...
De deur staat open maar je weigert erdoor te gaan en te kijken wat er in de andere kamer gebeurd.
[ Voor 3% gewijzigd door Defector op 21-03-2019 13:25 ]
Meestal spreekt ze deze zin ervoor:Bonsaiboom schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:09:
[...]
Ook al is het natuurlijk niet zo bedoeld, maar dat "I am not prepared" is natuurlijk ook het geval. Ze hebben nog geen klap voorbereid voor de verkiezingen voor het EP. Wat dat betreft zou ze ook kunnen zeggen "I am not prepared for no-deal brexit". "I am not prepared for no deal brexit". "I am not prepared to revoke article 50".
Mens, waar ben je wel prepared voor?
Natuurlijk bedoelt ze dat ze niet wil, maar hun preparation laat uberhaupt nog wel te wensen over
"As prime minister, I am not prepared.."
Wat dus inhoudt dat ze aan haar laatste weken bezig is. Indien MV3 wederom wordt weggestemd zal ze 'als PM' de andere opties niet uitvoeren, dus aftreden blijft over
In het geval van het VK: wat is er in die andere kamer, gezien het feit dat Corbyn onderdeel is van het probleem. Een keuze tussen de 'hond' of de 'kat' om door gebeten te worden, met FPTP kan je als kiezer daar geen kant op, wil je dat wel zien?Defector schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:23:
De deur staat open maar je weigert erdoor te gaan en te kijken wat er in de andere kamer gebeurd.
De straat op wellicht, zoals Zaterdag gepland? Of krijg je dan ook mensen die het heft in eigen hand nemen met alle gevolgen van dien? Gegijzeld door de ERG/DUP aan de ene en Corbyn aan de andere kant...
Edit:
Dit is inderdaad behoorlijk manipulatief, gericht en gevaarlijk:
Vermoed dat de gewone mensen in Duitsland rond 1933 zich net zo gevoeld hebben als de Britten nu...Theresa May’s Downing Street speech last night may have seemed baffling to those watching at home but there may be a clue as to its purpose in how the government social media machine has used the footage.
Soon after she finished talking in Downing Street, the official UK government Facebook pay began paying to promote a clip of her speaking under the banner “Brexit: Let’s Get On With It”.
The adverts, funded using public money, began running on Facebook last night and have already been seen at least two million times, according to the social network’s new advertising disclosure rules.
These views do not necessarily mean than a Facebook user bothered to watch any of the video - but they do mean that they saw a video in their newsfeed of Theresa May talking alongside the quote “You want this stage of the Brexit process to be over and done with. I agree. I am on your side.”
Although the sums involved are not enormous - up to £10,000 has been spent promoting the video since last night - it is another example of how Facebook ads are being used to put pressure on MPs to back Brexit by directly targeting MPs. One mysterious group campaigning for a hard Brexit, which has never revealed its financial backers, has spent almost half a million pounds on targeted Facebook ads since last October.
[ Voor 57% gewijzigd door hoevenpe op 21-03-2019 13:35 ]
Om mijzelf ongegeneerd te quoten. De kans op hommeles is natuurlijk toegenomen. Daar waren al eerder sporen van te zien. Ik hoop voor de Britten dat het allemaal meevalt en niet uit de klauwen gaat lopen maar ben er ook niet helemaal gerust op.Indoubt schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 23:55:
en toch.......
[...]
https://www.mirror.co.uk/...-come-this-queen-14136116
Eigenlijk had ik veel eerder reuring verwacht. Het is "slechts" The Mirror natuurlijk.
Ik vraag me al een tijd af wanneer er significant koppen gaan rollen. Misschien gebeurt het niet maar het zou mij niet verbazen als er binnen afzienbare tijd sprake is van enige afrekening in het parlement en de HoC.
Ik wilde eigenlijk schrijven dat de Britten toch nog wat kunnen leren van de Fransen maar dat zou teveel eer voor de Fransen zijn. Tenslotte waren de Britten enige honderden jaren voor, zij het met wat minder raffinement.
Hoog tijd om het ancient stone and steel uit Halifax te halen. De buitengewone rotzooi die er van de brexit wordt gemaakt door het parlement zou het bijna rechtvaardigen.
mijn verwijzing naar Halifax is een enigszins verhulde naar de Gibbet. De Britten hebben ook een roemruchte en lange historie
Dus eerst verkondigen wat het volk denkt, vervolgens proberen het volk dit te laten geloven.but they do mean that they saw a video in their newsfeed of Theresa May talking alongside the quote “You want this stage of the Brexit process to be over and done with. I agree. I am on your side.”
Although the sums involved are not enormous - up to £10,000 has been spent promoting the video since last night
Nice. "zie je, ze zijn er klaar mee. We moeten nu door de zure appel heen bijten".
Ondertussen staat de teller al bijna op 900.000.
Mhm, ja..."Some have suggested holding a second referendum.
"I don't believe that's what you want and it is not what I want.
"We asked you the question already and you've given us your answer.
"Now you want us to get on with it.
"And that is what I am determined to do."
"Now, let's try a 3rd meaningful vote."eric.1 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:01:
[...]
"We asked you the question already and you've given us your answer."
Dan blijft er van uitstel niks over en is er dus een hard brexit?DOA schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:26:
[...]
Meestal spreekt ze deze zin ervoor:
"As prime minister, I am not prepared.."
Wat dus inhoudt dat ze aan haar laatste weken bezig is. Indien MV3 wederom wordt weggestemd zal ze 'als PM' de andere opties niet uitvoeren, dus aftreden blijft over
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
(bron: Guardian liveblog)He says, if there is going to be a yes vote in parliament, the EU can agree an extension.
But a no vote “will guide everybody to a no deal”, he says.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Waarbij het overigens nog lang niet zeker is dat een ei (MV3) leidt tot een de voorwaarde (instemming WA) voor de Kip...Señor Sjon schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:00:
Het is ook een kip of het ei. Uitstel als het parlement ja zegt, maar die gaan niet stemmen over dezelfde deal. Dus dat wordt dus een nee. Elk van de 27 EU leiders kan dit blokkeren. Hongarije die net een tik op de vingers kreeg? Spanje die wel wil ruilen voor een bepaald stukje land? Zo heeft een ieder wel wat te wensen op dit moment voor een instemming.
EDIT:
Dixit the guardian: de leiders van de TUC en MBI (bedrijven en trade union koepels) dringen bij may aan op een plan B, wat gezien de tekst alleen maar "lang uitstel voor heronderhandeling" kan zijn
Together we represent millions of workers and tens of thousands of businesses. It is on their behalf that we are writing to you to ask you to change your Brexit approach.
Our country is facing a national emergency. Decisions of recent days have caused the risk of no deal to soar. Firms and communities across the UK are not ready for this outcome. The shock to our economy would be felt by generations to come.
We ask you to take three steps to protect the jobs, rights and livelihoods of ordinary working people.
First, avoiding no deal is paramount. Businesses and employees alike need to see their government clearly acknowledge the reckless damage no deal would cause and recommit itself to avoiding this outcome.
Second, securing an extension has become essential. 88% of CBI members and a majority in parliament agree this is better than no deal. But at the same time an extension must genuinely allow a way forwards, and be long enough for a deal to be agreed.
Third, ‘the current deal or no deal’ must not be the only choice. A Plan B must be found - one that protects workers, the economy and an open Irish border, commands a parliamentary majority, and is negotiable with the EU. A new approach is needed to secure this – whether through indicative votes or another mechanism for compromise.
We cannot overstate the gravity of this crisis for firms and working people. We request an urgent meeting with you to discuss our concerns and hear your response.
[ Voor 59% gewijzigd door vectormatic op 21-03-2019 15:37 ]
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Wanneer ze aftreedt is er, iig in de Uk, weer een heel nieuwe situatie onstaan.Señor Sjon schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:54:
[...]
Dan blijft er van uitstel niks over en is er dus een hard brexit?
Leadership challenge.(wie is nu de PM?)
Nieuwe verkiezingen?
Valide reden tot extra uitstel..
Art50 intrekken(kan May ook doen voordat ze aftreed, meningen daarover zijn wel verdeeld)
Vraag me af of ze snel genoeg iemand kunnen aanwijzen zodat het nieuwe opperhoofd een coherent verzoek tot lang uitstel kan indienen...DOA schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:44:
[...]
Wanneer ze aftreedt is er, iig in de Uk, weer een heel nieuwe situatie onstaan.
Leadership challenge.(wie is nu de PM?)
Nieuwe verkiezingen?
Valide reden tot extra uitstel..
Art50 intrekken(kan May ook doen voordat ze aftreed, meningen daarover zijn wel verdeeld)
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Flinke petitie, bijna 1 miljoen mensen die de petitie getekend hebben al (of zodra mijn post af is wellicht al wel meer).
Dat in grofweg 24 uur is best bijzonder...
[ Voor 11% gewijzigd door Suicyder op 21-03-2019 15:51 ]
Blijft er 1 mea culpa over;vectormatic schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:47:
[...]
Vraag me af of ze snel genoeg iemand kunnen aanwijzen zodat het nieuwe opperhoofd een coherent verzoek tot lang uitstel kan indienen...
'Ik heb ons niet uit de Eu kunnen halen, daarom heb ik art50 ingetrokken, zodat een volgende het mag proberen. Hierbij schijf ik gelijk nieuwe verkiezingen uit en heb het ontslag van mijzelf en het kabinet aangeboden aan de koningin.'
Allemaal handelingen die volgens mijn bescheiden kennis van UK politiek binnen de uitvoerende macht van de PM liggen.
Een no deal kan ze nl niet laten gebeuren, er ligt een gesteunde motie die een no-deal afkeurt en iedereen weet ook wel dat een no deal behoorlijk wat schade aan de bevolking zou geven. Dat wil een verstanding persoon niet op zijn/haar geweten hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door DOA op 21-03-2019 16:21 ]
Dat zal dus moeten blijken, ik heb nog niet veel verstandige dingen gezien de afgelopen twee jaar maar wie weet ...DOA schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:56:
[...]
<>Dat wil een verstandig persoon niet op zijn/haar geweten hebben.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
May zou zich kunnen verschuilen achter een onneembaar dilemna en daardoor claimen geen andere keus te hebben:DOA schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:56:
[...]
Blijft er 1 mea culpa over;
'Ik heb ons niet uit de Eu kunnen halen, daarom heb ik art50 ingetrokken, zodat een volgende het mag proberen. Hierbij schijf ik gelijk nieuwe verkiezingen uit en heb het ontslag van mijzelf en het kabinet aangeboden aan de koningin.'
Allemaal handelingen die volgens mijn beschieden kennis van UK politiek binnen de uitvoerende macht van de PM liggen.
Een no deal kan ze nl niet laten gebeuren, er ligt een gesteunde motie die een no-deal afkeurt en iedereen weet ook wel dat een no deal behoorlijk wat schade aan de bevolking zou geven. Dat wil een verstanding persoon niet op zijn/haar geweten hebben.
1. HoC heeft gezegd geen no-deal uittreding te willen
2. HoC gaat niet akkoord met de deal die ik met EU heb gemaakt
3. EU verleent geen uitstel zonder 2
Ik kan onmogelijk voldoen aan al deze eisen dus heb geen keus Article 50 in te trekken, af te treden "and leave it to my successor, a new goverment and parliament to realize the will of the British people".
(ik schreef al zoiets een anderhalve week terug dat dit wel eens werkelijkheid zou kunnen worden).
May zal er alles aan doen om haar zin te krijgen, het is aan de MP's om een keuze te maken.
Hoop dat de EU een goed pakket maatregelen klaar heeft liggen om de grootste klap voor de Ieren op te vangen.
Dang! dat is vandaag vanaf 8u 73k per uur. Geen wonder dat de servers oververhit raken.Suicyder schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:50:
Revoke Article 50 and remain in the EU.
Flinke petitie, bijna 1 miljoen mensen die de petitie getekend hebben al (of zodra mijn post af is wellicht al wel meer).
Dat in grofweg 24 uur is best bijzonder...
http://splasho.com/petitions/index.php?petition=241584
Je doet het weer he....hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:07:
Het lijkt me ondertussen duidelijk: accepteer de draft en anders no-deal.
May zal er alles aan doen om haar zin te krijgen, het is aan de MP's om een keuze te maken.
Hoop dat de EU een goed pakket maatregelen klaar heeft liggen om de grootste klap voor de Ieren op te vangen.
Ze kan natuurlijk ook gewoon aftreden, dat is ook een optie en het lijkt (pun intended) een goede reden voor een langere verlenging van art 50
[ Voor 15% gewijzigd door Zwerver op 21-03-2019 16:12 ]
"Revoke Article 50 and remain in the EU." (71731 signatures per hour)
"Leave the EU without a deal in March 2019." (622 signatures per hour)
"Revoke Art.50 if there is no Brexit plan by the 25 of February" (350 signatures per hour)
Macron zijn uitspraken anders behoorlijk hard, moeilijk anders te interpreteren.Zwerver schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:11:
Je doet het weer he....
Verder neem ik aan dat jij ook het beste met de Ieren voor hebt toch?
Zou kunnen, maar ik zou echt verrast zijn!Zwerver schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:11:
Ze kan natuurlijk ook gewoon aftreden, dat is ook een optie en het lijkt (pun intended) een goede reden voor een langere verlenging van art 50
(hoop het wel voor de Britten zelf voor de duidelijkheid)
[ Voor 39% gewijzigd door hoevenpe op 21-03-2019 16:15 ]
Dan zijn we het eens. Er wordt Poitiek wel veel geroepen 'No Deal' maar ik betwijfel het dat iemand hier de verantwoordelijkheid voor durft te nemen(laat staan een hele partij). De aangekondigde economische schade is te groot, hoezeer Brexiteers(MPs) het voor de camera's ook ontkennen.arsimo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:04:
[...]
May zou zich kunnen verschuilen achter een onneembaar dilemna en daardoor claimen geen andere keus te hebben:
1. HoC heeft gezegd geen no-deal uittreding te willen
2. HoC gaat niet akkoord met de deal die ik met EU heb gemaakt
3. EU verleent geen uitstel zonder 2
Ik kan onmogelijk voldoen aan al deze eisen dus heb geen keus Article 50 in te trekken, af te treden "and leave it to my successor, a new goverment and parliament to realize the will of the British people".
(ik schreef al zoiets een anderhalve week terug dat dit wel eens werkelijkheid zou kunnen worden).
Het probleem is dat niks doen ook naar no deal gaat.DOA schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:16:
[...]
Dan zijn we het eens. Er wordt Poitiek wel veel geroepen 'No Deal' maar ik betwijfel het dat iemand hier de verantwoordelijkheid voor durft te nemen(laat staan een hele partij). De aangekondigde economische schade is te groot, hoezeer Brexiteers(MPs) het voor de camera's ook ontkennen.
Iemand moet dus "iets" doen waarop die persoonlijk verantwoordelijk gehouden zal worden.
Tenzij iemand iets weet te doen waardoor een ander persoonlijk verantwoordelijk wordt gehouden natuurlijk.k995 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:18:
...
Iemand moet dus "iets" doen waarop die persoonlijk verantwoordelijk gehouden zal worden.
Oh, daar is geen discussie over - dat over die Ieren danhoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:13:
[...]
Macron zijn uitspraken anders behoorlijk hard, moeilijk anders te interpreteren.
Verder neem ik aan dat jij ook het beste met de Ieren voor hebt toch?
Dit is de Britse politiek. Tenzij May het zichzelf later wil laten aanleunen dat Labour aan de macht komt, gaat ze een no deal niet toe staan. Het ziet er allemaal wel leuk uit, het land staat achter d'r, etc. etc. Totdat het de burger in zijn zak gaat raken, want het is toch allemaal erger dan verwacht. Het was geen project fear. etc. etc. etc. Zodra er dan een GE is, dan gaan de torries onderuit en verliezen ze de macht.Zou kunnen, maar ik zou echt verrast zijn!![]()
(hoop het wel voor de Britten zelf voor de duidelijkheid)
Daarom zal haar laatste handeling als PM ook moeten zijn het intrekken van Art 50 om het land uit de constitutionele crisis te halen. Anders krijgt zij de schuld de zooi zo achter te laten.k995 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:18:
[...]
Het probleem is dat niks doen ook naar no deal gaat.
PM statement on Brexit: 20 March 2019
On March 2017, I triggered the Article 50 process for the UK to exit the EU – and Parliament supported it overwhelmingly.
Ik was deze week bij een cloudera conference en de bank of England deed ook een presentation en daar werd gezegd dat bij no deal voor een paar trillion £ niet goed verwerkt zou kunnen worden... Ze klonken er niet echt blij mee...DOA schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:16:
[...]
Dan zijn we het eens. Er wordt Poitiek wel veel geroepen 'No Deal' maar ik betwijfel het dat iemand hier de verantwoordelijkheid voor durft te nemen(laat staan een hele partij). De aangekondigde economische schade is te groot, hoezeer Brexiteers(MPs) het voor de camera's ook ontkennen.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Volgens mij hadden er al mensen (rechters? juristen?) geroepen dat aangezien het parlement goedkeuring moest geven voor het aanroepen van A50, parlement ook goedkeuring zou moeten verlenen voor het intrekken. Het is dus nog maar de vraag of May dat eenzijdig kan doen.
@Virtuozzo is opmerkelijk stil trouwens, lig je met hoofdpijn onder je bureau?
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Het was als ik het me goed herinnert geen Wikipedia artikel, maar een Engelse nieuwssite. Dat neemt niet weg dat deze ook leuk om te lezen is. Het ging specifiek over het feit dat Nederland een invasiemacht was, hoopte dat liep en dat dit met spindokters etc. verkocht werd.franssie schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:38:
@Milmoor of bedoel je deze? Die is ook wel eens voorbij gekomen Wikipedia: Tocht naar Chatham
Correctie, het is de Engelstalige versie van de Glorious Revolution op Wikipedia. Cheer!
Bedankt voor de interessante links trouwens, dat is ook leuk leesvoer.
[ Voor 8% gewijzigd door Milmoor op 21-03-2019 19:47 ]
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
En verder de gebruikelijke dingen op een willekeurige donderdag: WC-rollen worden gerantsoeneerd en het leger trekt zich terug in een nucleaire bunker:UK PM May presented her views to EU27 leaders at #EUCO. I am told she was “evasive” and “tightlipped”. The prime minister was repeatedly asked by several leaders what she would do if MPs vote the deal down. May didn’t answer the question.
Edit: veel rumoer nu op de Guardian site, May schijnt geen vrienden gemaakt te hebben en de tekst wordt blijkbaar nu herschreven.BREAKING: UK military has activated team in a nuclear bunker under the @DefenceHQ main building to step up preparations for a no-deal Brexit, @SkyNews can reveal. The crisis management operation – dubbed Operation #REDFOLD – began on Monday 1/
[ Voor 6% gewijzigd door hoevenpe op 21-03-2019 20:04 ]
Die schuld komt overal te liggen, behalve bij haar en de Torries.DOA schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:26:
[...]
Daarom zal haar laatste handeling als PM ook moeten zijn het intrekken van Art 50 om het land uit de constitutionele crisis te halen. Anders krijgt zij de schuld de zooi zo achter te laten.
PM statement on Brexit: 20 March 2019
[...]
Ik zie het echt niet gebeuren dat zij het intrekt, eerder dat ze de schouders ophaalt (en stiekem glimlacht).
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Ze doet het blijkbaar echt...How Theresa May decided she was willing to accept a no-deal Brexit
In the early hours of Wednesday morning, Theresa May made a momentous choice. After a day of acrimonious debate in her cabinet and inner circle, the prime minister decided that she was willing to take Britain out of the EU without a deal.
At Thursday’s European Council meeting in Brussels, EU diplomats wondered whether Mrs May was bluffing, but those close to the prime minister said if she cannot secure her Brexit deal she is determined the UK should embark on a no-deal exit.
Since announcing on Wednesday that she would ask EU leaders for a short extension to the bloc’s Article 50 process — to delay Brexit from March 29 to June 30 — people who have spoken to the prime minister said she is reconciled to the implications of what happens if the UK parliament continues to reject her withdrawal agreement.

Chantagebeleid, zero sum, party politics above all - afgelopen twee jaar gemist? De EU wordt nog steeds als zwak gezien vanuit zero sum perspectief dus ....hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:17:
Oorzaak van alle ophef schijnt dit te zijn:
[...]
Ze doet het blijkbaar echt...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety
[ Voor 50% gewijzigd door Virtuozzo op 21-03-2019 20:26 ]
Hoop dat de Britse media het verkeerd interpreteert: zoals het nu verteld wordt heeft de EU zwakke knieën en gaan ze alsnog uitstel zonder voorwaarden aanbieden om de druk eraf te halen.Virtuozzo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:21:
Chantagebeleid, zero sum, party politics above all - afgelopen twee jaar gemist? De EU wordt nog steeds als zwak gezien vanuit zero sum perspectief dus ....
Vermoed dat het anders ligt, ken de EU ondertussen ook wel een beetje. Heftige avond weer zo.
Waarschijnlijk zijn we er nog lang niet van af..
Ik hoop dat de NOS ook een type-foutje heeft gemaakt.hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:26:
[...]
Hoop dat de Britse media het verkeerd interpreteert: zoals het nu verteld wordt heeft de EU zwakke knieën en gaan ze alsnog uitstel zonder voorwaarden aanbieden om de druk eraf te halen.
Vermoed dat het anders ligt, ken de EU ondertussen ook wel een beetje. Heftige avond weer zo.
Ze kunnen genoegOndanks alle bezwaren lijken de EU-leiders weinig anders te kunnen dan het verzoek van May te honoreren.
Dat zou echt de geloofwaardigheid van de EU ernstig ondermijnen als het waar is, kan het me niet voorstellen.eric.1 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:36:
Ik hoop dat de NOS ook een type-foutje heeft gemaakt.
Deze hele EU top wordt gegijzeld door May en ze lijkt te winnen (al is het maar in de beeldvorming)...
Een beetje wel ja. Die Britse politici kunnen we al lang niet meer serieus nemen. Maar laten we in Brussel wel gewoon ons woord houden ..hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:38:
[...]
Dat zou echt de geloofwaardigheid van de EU ernstig ondermijnen als het waar is, kan het me niet voorstellen.
Deze hele EU top wordt gegijzeld door May en ze lijkt te winnen (al is het maar in de beeldvorming)...
Maar goed, dat zinnetje kwam best onverwachts in dat artikel. Alsof iemand perse dat er in heeft moeten proppen om de moed er in te houden.
Als de EU nu het standpunt inneemt 'met een deal en verlenging tot en met 22/5 of eruit zonder deal' dan lijkt mij dat net heel helder. Zoveel tijd hebben de Britten niet meer te winnen. Ze mogen vechtend over straat rollen maar geen enkele Brexiteer gaat nog EU-verkiezingen willen organiseren. Dan denk ik dat ze er liever zo uitstappen.harmen1987 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:31:
Naja, tot nu toe is zijn er talloze "laatste mogelijkheden" geweest in dit dossier. Dus verbaasd me niets dat er weer tijd gewonnen gaat worden.
Waarschijnlijk zijn we er nog lang niet van af..
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Dat was het oorspronkelijke voorstel van Tusk gisteren, duidelijk en helder.Borromini schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:47:
Als de EU nu het standpunt inneemt 'met een deal en verlenging tot en met 22/5 of eruit zonder deal' dan lijkt mij dat net heel helder.
Nu kraaien online de Brexiteers victorie dat de EU aan het terugkrabbelen lijkt, dat 'they need us more than we need then' en dat soort onzin. Dit lijkt een game-changer, eindelijk heeft May de EU uit elkaar weten te spelen.
Ze is inderdaad niet gek, beangstigend vooral.
Kom op EU, nu moeten we voor onszelf kiezen.
Dat lijkt een logisch standpunt. Maar het zou me niets verbazen dat:Borromini schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:47:
[...]
Als de EU nu het standpunt inneemt 'met een deal en verlenging tot en met 22/5 of eruit zonder deal' dan lijkt mij dat net heel helder. Zoveel tijd hebben de Britten niet meer te winnen. Ze mogen vechtend over straat rollen maar geen enkele Brexiteer gaat nog EU-verkiezingen willen organiseren. Dan denk ik dat ze er liever zo uitstappen.
- May verliest MV3
- Paar dagen laten krijgt UK toch uitstel
- Weer een maand gerommel tot volgende "deadline"
- Weer geen deal door HoC
- Weer uitstel tot laatste moment voor nieuwe EP begint
- Weer geen deal
- Volgende hoge hoed uitstel trucje
(Ben blijkbaar beetje cynisch geworden van afgelopen maanden)
Kort uitstel geven tot aan 7 mei. Geen geklaag dat er volgende week om 5 voor 12 nog over uitstel besloten moet worden.
Heel strategisch een harde datum van 11 april als deadline voor verlenging tot aan het eind van het jaar opgeven.
Waarom zou er volgende week nog over uitstel besloten moeten worden?D-dark schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:59:
Geen geklaag dat er volgende week om 5 voor 12 nog over uitstel besloten moet worden.
De draft of no-deal op vrijdag, punt.
Je kan je afvragen of de EU nog wel nut heeft in huidige vorm als 1 land het al uit elkaar kan spelen... Koren op de molen van EU sceptici als ze hier de Britten er met met de "winst" vandoor laten gaan.hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:55:
[...]
Dat was het oorspronkelijke voorstel van Tusk gisteren, duidelijk en helder.
Nu kraaien online de Brexiteers victorie dat de EU aan het terugkrabbelen lijkt, dat 'they need us more than we need then' en dat soort onzin. Dit lijkt een game-changer, eindelijk heeft May de EU uit elkaar weten te spelen.
Ze is inderdaad niet gek, beangstigend vooral.
Kom op EU, nu moeten we voor onszelf kiezen.
Ehh voor iemand die niet iedere zucht en scheet volgt, waar baseer jij dit op?hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:55:
[...]
Dat was het oorspronkelijke voorstel van Tusk gisteren, duidelijk en helder.
If you can see, look. If you can look, observe
Waarbij ook meteen een aantal buffers zitten voor EU, wat meteen signaal is voor waar prioriteit ligt. Maar goed, Londen is totaal doorgedraaid. Totaal. Ik heb Telenovellas gezien met meer menselijk gedrag van emotie en rationaliseren.D-dark schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:59:
Heel Logisch standpunt dit.
Kort uitstel geven tot aan 7 mei. Geen geklaag dat er volgende week om 5 voor 12 nog over uitstel besloten moet worden.
Heel strategisch een harde datum van 11 april als deadline voor verlenging tot aan het eind van het jaar opgeven.
Maar dit is toch precies wat nu ook geldt voor volgende week? Die harde deadline is er eerder geweest. Waarom zou de volgende harde deadline op 11 april nu ineens wel hard zijn?D-dark schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:59:
Heel Logisch standpunt dit.
Hier te volgen:Roozzz schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:04:
Ehh voor iemand die niet iedere zucht en scheet volgt, waar baseer jij dit op?
Edit:Continental European leaders push for Brexit delay extension
Discussions between the leaders are ongoing, and don’t appear to be close to being resolved.
France and Belgium are pushing for an extension to the 7 May date, with an option to extend until the end of the year.
Vergeet de beeldvorming niet: dit zou het ultimatum van Tusk onderuit halen en de EU lijkt voor het eerst in dit dossier te zwalken. Met de EP verkiezingen voor de deur is een sterke EU belangrijker dan ooit, types als Baudet spinnen hier garen bij.Virtuozzo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:04:
Waarbij ook meteen een aantal buffers zitten voor EU, wat meteen signaal is voor waar prioriteit ligt. Maar goed, Londen is totaal doorgedraaid. Totaal. Ik heb Telenovellas gezien met meer menselijk gedrag van emotie en rationaliseren.
[ Voor 28% gewijzigd door hoevenpe op 21-03-2019 21:09 ]
[ Voor 98% gewijzigd door hoevenpe op 21-03-2019 21:09 ]
Dank, maar maak jij daaruit op dat Europa uit elkaar gespeeld is?
Ik zie dat toch anders. Ik vind het eigenlijk alleen maar goed dat hier een gesprek over gevoerd wordt met voors en tegens... Ik wacht de conclusie wel even af.
Dat de Britse pers volledig hysterisch is wilt niet zeggen dat wij daar in mee hoeven te gaan... Soms is het goed om even tot 10 te tellen om een en ander op waarde te kunnen schatten
If you can see, look. If you can look, observe
Tegen elkaar uitgespeeld is wat te sterk, maar waar de afgelopen 2,5 naar naar buiten toe er altijd eenheid is uitgestraald komen tegenstellingen nu opeens in de media:Roozzz schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:24:
Dank, maar maak jij daaruit op dat Europa uit elkaar gespeeld is?
Ik zie dat toch anders. Ik vind het eigenlijk alleen maar goed dat hier een gesprek over gevoerd wordt met voors en tegens... Ik wacht de conclusie wel even af.
Ga ervan uit dat ze weten wat ze doen, maar dit kan niet nog maanden zo doorgaan. Het verlamt alles, ook deze EU top lijkt volledig gedomineerd te gaan worden door alleen dit onderwerp.I’m told by an EU official that there’s a proper battle royal under way among the EU27 over extension end date, it’s “lively in the room”. Some UK allies (Denmark) want it pushed back to June 30, others (France) want it earlier than May 22 #EUCO
@Zwerver
We kunnen ook niets hoor, maar zou jij het een goede zaak vinden als de duidelijke deadline toch verschoven wordt? Het risico ontstaat op een steeds verschuivende einddatum? Het is gewoon bijzonder om te volgen, had het niet verwacht van de EU laat ik het zo zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door hoevenpe op 21-03-2019 21:31 ]
Stop gewoon eens met in frames te happen waar je van zou kunnen weten dat ze nergens op slaan behalve misbruik van beeldvorming. Dit soort makkelijke triggers zouden je eerder voor bron / baat moeten laten nadenken.
Niet alle harde deadlines hoeven hard te zijn om hard over te komen.harmen1987 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:05:
[...]
Maar dit is toch precies wat nu ook geldt voor volgende week? Die harde deadline is er eerder geweest. Waarom zou de volgende harde deadline op 11 april nu ineens wel hard zijn?
Dit is een spel van berekening en kennis van de tegenstander.
-Een harde Brexit is voor beide partijen niet preferabel.
-Een harde grens tussen Noord Ierland en Ierland willen we allebij niet.
-De druk aan de Engelse kant van uitstel en besluiteloosheid is groter dan aan de kant van de EU
- Deelname aan de Europese verkiezingen vanwege besluiteloosheid is de ultieme vernedering die dan geheel en al aan de Engelsen te wijten is.
- De Engelsen zijn trotser dan de Fransen. Ze dwingen vanuit de EU om tot een keuze te komen maakt de druk vanuit de Bevolking en Parlement om No deal te accepteren om maar niet gebullied te worden ironisch gezien veel groter. Alleen het dreigement al was voldoende om de boodschap te laten overkomen.
Meest waarschijnlijke scenario is de volgende:
MV3 wordt weggestemd.
Norway komt weer ter tafel al dan niet in combinatie met een referendum ter goedkeuring van de bevolking.
Niemand is daar blij mee. Kan wel op een alliantie rekenen tezamen met Torie deserteurs
Je hebt gelijk, het is een puinhoop waar men het beste van probeert te maken. Het publiek moet zich niet bemoeien met de veiligheidsdiensten tijdens een politieke gijzeling.Virtuozzo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:31:
Stop gewoon eens met in frames te happen waar je van zou kunnen weten dat ze nergens op slaan behalve misbruik van beeldvorming. Dit soort makkelijke triggers zouden je eerder voor bron / baat moeten laten nadenken.
Om de tijd de doden de nieuwe '3 blokes in a pub', over de verlenging:
We zullen het allemaal zien
Het oogt alleen (voor de buitenstaander) (op basis van half, niet definitief nieuws) als geen beslissing durfen te nemen / besluiteloosheid vanuit de EU. We wachten het af.
https://www.theneweuropea...dsjcyljvXlITio-hQeiELz1pQ
Inmiddels al 1.5M handtekeningen, ondank dat de site er heel veel moeite mee heeft...
https://petition.parliament.uk/petitions/241584
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
lijkt me niet een overwinning voor de Britten.
Indien het goedkeuren van de WA als voorwaarde wordt gesteld voor uitstel dan is ook die kans buitensporig klein. Zowel de ERG als de DUP als Labour zien de deal niet zitten. De ERG (en misschien de DUP ook) willen juist een harde brexit.
De kans is groot dat, indien het al tot een derde meaningfull vote komt, de deal het niet haalt.
Het is misschien jammer en niet te prefereren maar ik acht de kans het grootst dat het een no deal gaat worden. The sinkhole is just to deep to get out
En ook de EU heeft tegengestelde belangen en drijfveren per land.harmen1987 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:49:
Wellicht (en hopelijk) heb je gelijk, en het is goed mogelijk dat ik het allemaal verkeerd zie en is de EU nog steeds eensgezind en op goed op weg in hun onderhandelingsstrategie.
We zullen het allemaal zien![]()
Het oogt alleen (voor de buitenstaander) (op basis van half, niet definitief nieuws) als geen beslissing durfen te nemen / besluiteloosheid vanuit de EU. We wachten het af.
Die tonen is op zich niet erg. Dat is geen zwakheid daar dat al bekend was.
Waar de EU haar kracht in kan tonen is het compromis. Een gezamenlijke verklaring waar iedereen zich aan committeert. Vanuit die optiek geven we het goede voorbeeld zogezegd.
Eenmalig verschuiven is op zich geen ramp, maar wel met 22 mei als uiterste datum want daarna heeft het juridische complicaties/risico's begreep ik.Zwerver schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:23:
Ik vind het verschuiven van de deadline geen probleem. Na de verkiezingen? Geen probleem. Nadat het nieuwe parlement zitting neemt? Hell no. Maar ik denk niet dat het zo’n vaart gaat lopen.
Mijn zorg is dat er nu een verlenging komt, en dan halverwege mei weer dit circus begint en er een extra verlenging komt, en daarna nog eentje. Dit dossier blijft etteren en we ondertussen geen idee hebben waar we heen gaan. Kostbare energie uit ons zuigt en zo de EP verkiezingen alleen nog maar hierover gaan (en mede daardoor de extremen winnen).
Maar zoals eerder gezegd: laten we maar zien wat eruit komt, ga ervan uit dat ze goed weten wat ze doen. Om toch met een glimlach af te sluiten:
UK: We'd like an extension till the end of May
EU: The month or the person?
UK:... Yes"
Het zou mij niet verbazen. En hoewel ik weet dat het onderdeel van politiek is, was het eerst dat er erg geen deadline verschoven zou worden. Toen zou de deadline alleen verschoven worden als de Britten een echt plan hadden hoe ze het vlot willen trekken in die extra tijd. En nu gaan we gewoon de deadline verschuiven omdat May een vierde poging wil doen?Zwerver schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:23:
@hoevenpe ja. Ik vind het verschuiven van de deadline geen probleem. Na de verkiezingen? Geen probleem. Nadat het nieuwe parlement zitting neemt? Hell no. Maar ik denk niet dat het zo’n vaart gaat lopen.
En ik begrijp dat de EU ook niet op een harde Brexit zit te wachten, dat is ook voor ons niet goed. Maar wat gaat meer tijd hier nu opleveren? Behalve dat als deze deadline niet serieus bleek te zijn, waarom zou de volgende dat dan wel zijn?
Dit topic is gesloten.