Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.969 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 20:55
Schaamteloze copy & paste uit The Guradian...

+1 voor de Franse regering.

https://www.theguardian.c...e-extension-politics-live

The French foreign minister has said categorically that Paris could say no to May’s request for an extension if the prime minister does not set out a clear plan for the withdrawal agreement to be ratified by parliament.

The pro-European Emmanuel Macron, who is seeking EU reform and wants to avoid his term being bogged down in Brexit, is happy for France to take the hardest line in voicing EU exasperation.

The foreign minister Jean-Yves Le Drian told the French parliament on Wedsnesday afternoon:

Our position is to send a simple and clear message to the British.

He said there were only two ways to leave the EU – ratify the withdrawal agreement or a no-deal exit.

He said if the withdrawal agreement wasn’t ratified by parliament, “the central scenario is a no-deal exit. We’re ready”.

Le Drian said France would examine the extension request in terms of protecting EU interests. France needed three things: First, that a short technical extension clearly sets out the path to the ratification of the withdrawal agreement. Second, that the UK “is very clear that the withdrawal agreement will not be renegotiated and will be preserved in its entirety”. Third, that the UK does not take part in European elections.

He stated, that if May could not present “sufficient guarantees of the credibility of her strategy” that will lead to the extension being refused and a no-deal exit.

An official at the Elysee palace warned this week:

Playing for time just for the sake of playing for time would not constitute a project or strategy. Now is not the time for procrastinating.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vectormatic schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:30:
[...]

Ik denk dat @Virtuozzo doelt op "the city" en de status die grote financials tegenwoordig hebben
het is een soevereine structuur met grondgebied, bestuur, politiek, eigen politiemacht, eigen benoeming rechters etcetera. Het is aan de ene kant een gewone lokale administratieve zone, aan de andere kant een historische constructie van speciale soevereine status - fiscaal perspectief is een interessante verkenning ..

Crown Rule, maar dus niet die Britse kroon. Private onderneming met soevereine status. Zie het als het Vaticaan, maar dan niet als stad, maar als domein.

[ Voor 16% gewijzigd door Virtuozzo op 20-03-2019 16:44 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:00
@vectormatic
offtopic:
Inderdaad

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 11:41
Virtuozzo schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:40:
[...]
het is een soevereine structuur met grondgebied, bestuur, politiek, eigen politiemacht, eigen benoeming rechters etcetera. Het is aan de ene kant een gewone lokale administratieve zone, aan de andere kant een historische constructie van speciale soevereine status - fiscaal perspectief is een interessante verkenning ..
Achtergrond en meer achtergrond.

Best boeiend allemaal. Kom tijd tekort om bij te lezen.

[Edit:] Vanavond 22.45 op ZDF, voor wie het Duits machtig is, een documentaire 'waar het geld van Banks (en daarmee van Leave.EU) vandaan kwam'. Kijken of dat nog verder wordt opgepikt in Nederland...

[ Voor 11% gewijzigd door theturtle op 20-03-2019 16:53 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

Onder druk wordt alles vloeibaar, of diamant :+ Ik ben benieuwd, er lijkt in elk geval nu wat te gebeuren ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:08
In Brussels some EU officials are now saying that EU leaders will not even take a decision about extending article 50 tomorrow - because Theresa May sent her letter too late.
https://www.theguardian.c...e-extension-politics-live

Running down the clock :+

[ Voor 34% gewijzigd door GENETX op 20-03-2019 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
franssie schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:51:
Onder druk wordt alles vloeibaar, of diamant :+ Ik ben benieuwd, er lijkt in elk geval nu wat te gebeuren ...
Waar ik bang voor ben is dat ze voor deze zomer verkiezingen uitschrijft en zelf blijft zitten.
Dat als naar de EU toe als 'plan' presenteert voor langer uitstel tot na 23 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
@loekf2 Frankrijk wil al langer hervormingen en kan daarbij Engeland missen als kiespijn. Ze hoeven dan alleen nog maar Duitsland mee te krijgen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:48

vectormatic

Warlock of the doorlock

hoevenpe schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:55:
[...]

Waar ik bang voor ben is dat ze voor deze zomer verkiezingen uitschrijft en zelf blijft zitten.
Dat als naar de EU toe als 'plan' presenteert voor langer uitstel tot na 23 mei.
Ze had toch al geroepen bij de volgende verkiezingen niet meer mee te doen? Volgens mij was dat nodig om de leadership challenge te overleven

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

Heb nog wel een afscheidscadeautje voor May als ze straks de biezen moet pakken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18
Is verkiezingen in het VK nuet een van de oh shit scenario's op dit moment? Ik verwacht dat de EU dan niet de stekker er uit zal trekken. Helaas.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
ijdod schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:58:
Is verkiezingen in het VK nuet een van de oh shit scenario's op dit moment? Ik verwacht dat de EU datdan niet de stekker er uit zal trekken. Helaas.
Aannemende dat ik je tekst correct heb gefixt.

Ik denk niet dat dat uitmaakt. Afhankelijk van de lengte van het uitstel zal de EU verkiezingen voor het Europees Parlement willen. En bij verkiezingen in het VK zaullen ze vast niet alles geregeld hebben voor 23 mei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:11
Is verkiezingen in het VK nuet een van de oh shit scenario's op dit moment? Ik verwacht dat de EU dat niet de stekker er uit zal trekken. Helaas.
Ik vroeg me net al inderdaad af "wat als...". Maar aan de andere kant, hoeveel verandert er voor de EU? Nou, volgens mij niet veel.

Ik zie de EU niet opeens na (wat is het) 3 jaar opnieuw onderhandelen omdat de VK op het laatste moment een nieuw PM krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@eric.1 Nee, maar ze zitten dan wel weer een tijd aan dezelfde onzekerheden vast, met alles wat daar bij hoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:55

Rannasha

Does not compute.

Donald Tusk says he got the letter from Theresa May today.

He spoke to her just now, he says.

In the light of his consultations, he says a short, extension will be possible.

But it will be conditional on a positive vote on the withdrawal agreement in the Commons.
Tusk says EU will only give the UK a short article 50 extension if MPs pass the Brexit deal.

He says, if there is a positive vote in the Commons next week, the extension can be finalised using a written procedure.

But, if needed, he will call a summit next week.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 07-10 12:22
Is verkiezingen in het VK nuet een van de oh shit scenario's op dit moment? Ik verwacht dat de EU dan niet de stekker er uit zal trekken. Helaas.
Dan krijg je toch gewoon een No Deal Brexit? Denk dat de Oh Shit eerder bij de Britten zit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:43
Goed zo. Laat eerst HoC maar stemmen, dan kijken wij nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Señor Sjon schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 17:14:
[...]

Dan krijg je toch gewoon een No Deal Brexit? Denk dat de Oh Shit eerder bij de Britten zit.
Er staat me bij dat verkiezingen in het VK eerder een mogelijke valide reden waren tot het verlenen van uitstel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dus bal, schutting, succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 17:21:
[...]

Dus bal, schutting, succes ermee.
Juist.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dus nadat de Britten zowel no-deal als het huidige voorstel hebben afgewezen, zegt de EU nu eigenlijk: kies toch maar.

Dit is wat je nodig hebt in geval van besluiteloosheid. :D

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@bwerg tsja, zonder eten naar bed sturen kan nu eenmaal niet bij een soeverein land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
bwerg schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 17:37:
Dus nadat de Britten zowel no-deal als het huidige voorstel hebben afgewezen, zegt de EU nu eigenlijk: kies toch maar.

Dit is wat je nodig hebt in geval van besluiteloosheid. :D
was beetje te keurig verhaal van Tusk, maar geef de EU gelijk, anders zit het Britse parlement bv op 22 juni nog te soebatten. Eerst akkoord slikken, dan uitstel vd exit.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yep. Wat gezien huidige staat UK politiek & parlement betekent dat we dus volgende week vrijdag een flitsscheiding tegemoet gaan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
ijdod schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 17:16:
[...]

Er staat me bij dat verkiezingen in het VK eerder een mogelijke valide reden waren tot het verlenen van uitstel.
Mogelijk valide reden ja, maar dan wel lang uitstel met verkiezing voor eu parlement. Iets dat de Britten niet willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Commentator bij de BBC wees vooral op de stilte die Tusk liet vallen na zijn boodschap. Hij legde dit uit dat er ruimte is voor een lange extensie als MV3 weggestemd wordt.

Lijkt me toch wensdenken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

hoevenpe schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 17:57:
Commentator bij de BBC wees vooral op de stilte die Tusk liet vallen na zijn boodschap. Hij legde dit uit dat er ruimte is voor een lange extensie als MV3 weggestemd wordt.
En dat Barnier een scheet liet, betekent toch dat de UK in de douane-unie mag blijven zonder de nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
bwerg schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:01:
En dat Barnier een scheet liet, betekent toch dat de UK in de douane-unie mag blijven zonder de nadelen?
Het geeft vooral aan hoe men het niet lijkt te willen begrijpen. Remainers leggen het uit als 'stem tegen' dan referendum, ERG zal nu zeker tegen stemmen omdat ze dan no-deal krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 17:52:
Yep. Wat gezien huidige staat UK politiek & parlement betekent dat we dus volgende week vrijdag een flitsscheiding tegemoet gaan.
Geef het VK een multiple-choice examen met opties a, b, c en d. Gegeven antwoord: s.
loekf2 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:39:
Schaamteloze copy & paste uit The Guradian...
Mooie typo in de naam van de Guardian, die meestal bekend staat als de Grauniad vanwege de spelfouten :+

[ Voor 28% gewijzigd door gambieter op 20-03-2019 18:11 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Hier ook online de interpretatie die ik net heb gehoord:
Donald Tusk doesn’t rule out a long extension

Donald Tusk has just declared that the UK can have a short extension if MPs vote for the Brexit deal next week. The Tusk statement implies that if MPs don’t vote for the withdrawal agreement, then the UK can’t have an extension—and so will leave without a deal. I suspect that we’ll see Number 10 trying to use this line to cajole Labour MPs into voting with the government next week.

But I don’t think what Tusk was saying was quite that simple. His message was that if the UK wants a short extension then the meaningful vote needs to pass next week, as per the timetable set out in Theresa May’s letter. But this doesn’t totally rule out the idea of a longer extension—involving European Parliament elections and all that—if the Commons rejects May’s deal again.

Tusk made clear that the EU and the leaders of its member states are getting Brexit fatigue. I would still, though, be surprised if the EU wanted to put itself in a position where it looked like it had forced no deal. But given that any extension has to be agreed unanimously, if the Brexit deal doesn’t pass next week then the chances of no deal will increase.
Tsja... :S

Steeds meer commentaren in het VK interpreren het blijkbaar zo. Misschien moet Tusk nog een tweet erachteraan sturen:
EU says no short extension unless Commons votes for May Deal. So if Commons rejects for a 3rd time:
No short extension
No leaving on no deal
No May Deal
Leaves long extension.
Which Mrs May implies could provoke her resignation.

[ Voor 14% gewijzigd door hoevenpe op 20-03-2019 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 Britse media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
I would still, though, be surprised if the EU wanted to put itself in a position where it looked like it had forced no deal
Nou, dan snappen ze blijkbaar toch nog steeds niet bij wie de bal nu eigenlijk ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Aan de andere kant: het zou goed zijn als bijv. Rutte nu tweet dat een lange extensie ook van tafel is en deze keus nu staat: 'No deal is better than a bad deal' tweet.

Je weet namelijk zeker dat de draft weggestemd wordt als de remainers hun kop in het zand blijven steken. De DUP/ERG snappen het veel beter, die krijgen hun zin op deze manier. Labour moet om anders no-deal.

Varadkar is wel oké als voorlichter van May trouwens: _/-\o_
Taoiseach Leo Varadkar announces that Prime Minister Theresa May will address the British public tonight. I’m sure she’ll be delighted he did that.

[ Voor 36% gewijzigd door hoevenpe op 20-03-2019 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:34

Amphiebietje

In de blubber

Hebben jullie ook naar de persconferentie van Tusk gekeken?

Het is duidelijk dat de EU helemaal gaat inbinden en niet alleen de spacecake maar een gehele galamaaltijd aan het VK gaat geven. Ze kunnen ook niet anders, want tijdens elk stadium van de onderhandelingen met de EU heeft May blijk gegeven van een unieke vasthoudendheid aan haar zeer hoge standaarden. Het HoC heeft wederom gedemonstreerd dat het Britse Rijk nog steeds springlevend is en originele oplossingen kan afdwingen van migranten-invasies-veroorzakende derde partijen. Zelfs Trump is onder de indruk, dat zegt toch wat! Die EU, eindelijk snappen ze het: Wij hebben indertijd de Nazi's ook weerstaan, en Brussel begint net zoals Berlijn met een "B"...

Ik was vooral onder de indruk van de buikdansende pimpelpaarse eenhoorns op de achtergrond...

(of zo stel ik mij voor dat sommige Brexiteers naar de EU kijken.. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Volgens mij heeft de Daily Mail het wel goed begrepen of toch ook niet ?

"Defiant EU chief Tusk sets up dramatic final showdown between May and MPs by insisting Brexit will only be delayed if she can get her deal through Parliament NEXT WEEK - days before No Deal "

Ik vond Tusk ook niet echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
loekf2 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:57:
Ik vond Tusk ook niet echt duidelijk.
Formeel hoefde hij niet te reageren op een lange extensie omdat dit niet gevraagd is door de Britten. Ben het wel met je eens dat hij dit had moeten doen want nu blijft deze optie boven de markt hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

vectormatic schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:30:
[...]

Ik denk dat @Virtuozzo doelt op "the city" en de status die grote financials tegenwoordig hebben
The (Secret) City of London
Despite these confusingly close names the two Londons have separate city halls and elect separate mayors, who collect separate taxes to fund separate police who enforce separate laws.

The Mayor of the City of London has a fancy title 'The Right Honourable the Lord Mayor of London' to match his fancy outfit. He also gets to ride in a golden carriage and work in a Guildhall while the mayor of London has to wear a suit, ride a bike and work in an office building.

The City of London also has its own flag and its own crest which is awesome and makes London's lack of either twice as sad.

To top it off the City of London gets to act more like one of the countries in the UK than just an oddly located city -- for uniquely the corporation that runs the city of London is older than the United Kingdom by several hundred years.

So how did the UK end up with two Londons, one inside of the other? Because: Romans.
De wiki is wat saaier
https://en.wikipedia.org/wiki/City_of_London

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pathetic, incoherent, chaotic: Europe's verdict on Brexit shambles.

[ Voor 112% gewijzigd door Virtuozzo op 20-03-2019 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Toeval? _O-
The Scream: Munch London show 'not intentionally timed with Brexit'

There are days, as the Norwegian artist Edvard Munch well knew, when it is impossible to express one’s feelings in words, and only an image will do. For those who may find themselves, for one reason or another, experiencing such a moment, the British Museum would like to help. Opening next month, it will host the largest exhibition of Munch’s prints in the UK in almost half a century, the centrepiece of which is a lithograph of the artist’s iconic work The Scream.

Having conceived the exhibition five years ago, the timing of its opening, according to its curator, Giulia Bartrum, is “pure serendipity – certainly at the moment when we are all worrying about bloody Brexit. But that’s actually sheer coincidence.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:37

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ben toch benieuwd naar wat het afschaffen van de passporting rights gaat doen met de financials voor de city.

Als er iets is wat weinig in de media komt is het dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
En inmiddels loopt Corbyn weg bij de meeting met May... 21:15 (NL tijd) horen we weer van May.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
GENETX schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:40:
En inmiddels loopt Corbyn weg bij de meeting met May... 21:15 (NL tijd) horen we weer van May.
En de reden daarvoor: Chuka Ummuna van de Independent Group (11 MPs die van Labour (acht) en Tories (drie) zijn afgescheiden) was bij de meeting. "Hij is geen partijleider" terwijl hij met zijn speelgoed gooide.

In een tijd van crisis, heb je een Maybot die vastgelopen is en een seniele marxist die denkt dat hij jezus is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:39
A statement by UK Prime Minister Theresa May outside 10 Downing Street :

YouTube: Brexit: Theresa May makes statement outside 10 Downing Street - watc...

Als ze er klaar voor is...

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

There we go

EDIT: so far doet ze nogal alsof het uitstel " in the bag" is... :?

Eeeeen weer klaar, niks van enige betekenis gezegd, een hoop gewauwel en MPs de schuld geven

[ Voor 112% gewijzigd door vectormatic op 20-03-2019 21:42 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

dat was kort :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Stream klapte er twee maal uit hier maar ik heb niets nieuws gehoord, en geen opmerking over de terugkaatsactie van de EU?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

franssie schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:43:
Stream klapte er twee maal uit hier maar ik heb niets nieuws gehoord, en geen opmerking over de terugkaatsactie van de EU?
Klopt, ze riep nogal stellig " and as a result, we will not be leaving the EU on time, with a deal" , alsof uitstel een feit is.. (hoewel je em ook kan interpreteren als acceptatie van No-deal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij riep ze ook dat ze Brexit niet langer uit wil stellen dan 30 juni, op een toon alsof zij dat kan beslissen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
Wow, May durft! Het parlement de schuld geven van alles...waarvan een heel groot gedeelte in haar eigen partij!

[ Voor 31% gewijzigd door jaapstobbe op 20-03-2019 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

jaapstobbe schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:47:
Wow, May durft! Het parlement de schuld geven van alles...waarvan een heel groot gedeelte in haar eigen partij!
Durft de waarheid te spreken. Het parlement is zo verdeeld dat er voor niks een meerderheid is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Indoubt schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:49:
[...]

Durft de waarheid te spreken. Het parlement is zo verdeeld dat er voor niks een meerderheid is
De waarheid? Wellicht heeft May ook een beetje schuld aan dit alles. Ze kan blijkbaar niet verbinden, of consessies doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-10 15:42
[...]

De waarheid is dat leave een slecht idee was en dat het volk niet echt wist/weet waar het over gaat.. Dat durft ze niet te zeggen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:39
...So far parlement has done everything possible to avoid making a choice...motion after motion, amendment after amendment tabled, without parlement ever deciding what it wants ...

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
May lijkt op dit moment als Trump tegen het huis/senaaat. Volkomen geisoleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 21:38
kijk de reacties op de BBC eens.... iedereen is de messen aan het slijpen....

wat een farce...

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

jaapstobbe schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:55:
May lijkt op dit moment als Trump tegen het huis/senaaat. Volkomen geisoleerd.
En zo ongeveer nog verder van de realiteit losgeslagen als Trump (wat een prestatie is). Alsof ze de woorden van Tusk, Macron, etc. gewoonweg nooit gehoord heeft. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Ik verwacht een vote of no confidence. Lijkt me niet dat ze nog veel supporters heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Dat klopt op zich, maar wat mevrouw May er gemakshalve niet bij vermeld is dat zij ook parlementslid is en dus net zo goed verantwoordelijkheid draagt voor de impasse als de andere parlementariers. "Als ze nou maar voor mijn idee gestemd hadden" is iets wat alle facties kunnen claimen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:34

polthemol

Moderator General Chat
jaapstobbe schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:47:
terecht, volkomen terecht.

Bijna alle hardcore brexitmensen zijn weggelopen de seconde dat ze een beetje verantwoordelijkheid moesten nemen om te leveren wat ze beloofden. In het parlement zit er bijna geen enkele realiteitszin of kennis van hoe de EU werkt, slechts bergen ideologische overtuigingen die geen enkele binding met de realiteit hebben. Als ze blijven stemmen daar vanuit ideologie en niet vanuit hoe dingen werken of feiten, dan is die schuld volkomen op dat parlement te schuiven. Ze zijn immers alles, maar ook echt alles af aan het schieten.

(to be honest: als ik in May haar positie had gestaan, ik zou geen flauw idee hebben wat je moet doen om dat zooitje ongeregeld zover te krijgen dat ze tot een gemeenschappelijk idee komen waar een meerderheid voor is)

@NMH niet helemaal :) Want May is de regeringspartij, de andere hebben hun kansen gehad, er zijn zelfs tussentijdse verkiezingen geweest en van alle plannen die er waren en die er nu liggen zijn 3 opties realistisch: de huidige deal, no deal en artikel 50 intrekken. Tina gaat niet helemaal op want er zijn 3 paden te bewandelen. De huidige deal is wat May heeft geregeld met de EU. No deal is de default optie als je niets doet, artikel 50 intrekken is een keuze. Het enige wat uit de rest van het parlement komt zijn plannen die simpelweg niet kunnen, een berg aan rode lijnen die het onmogelijk maken om een overeenkomst met de EU te sluiten of ronduit dromen.

[ Voor 24% gewijzigd door polthemol op 20-03-2019 22:14 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:33

Milmoor

Footsteps and pictures.

offtopic:
Ik kan de link naar het artikel over de invasie van Engeland door Nederland niet terugvinden. Wie heeft deze nog? Hij stond recent in dit topic

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Milmoor schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:22:
offtopic:
Ik kan de link naar het artikel over de invasie van Engeland door Nederland niet terugvinden. Wie heeft deze nog? Hij stond recent in dit topic
Startpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Milmoor of bedoel je deze? Die is ook wel eens voorbij gekomen Wikipedia: Tocht naar Chatham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
vectormatic schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:46:
[...]

Klopt, ze riep nogal stellig " and as a result, we will not be leaving the EU on time, with a deal" , alsof uitstel een feit is.. (hoewel je em ook kan interpreteren als acceptatie van No-deal)
(de erop volgende zin "This delay ...", zij gaat dus idd uit van uitstel. Nou, dan zullen ze de deal dus moeten slikken. Zie ik niet zo spontaan gebeuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

May lijkt dan eindelijk klaar te zijn met schipperen. Ik neem het haar niet kwalijk, ze heeft nog geprobeerd iets te maken van deze gigantische puinzooi. Daar heb ik op zich wel respect voor. De deal was ook niet zo slecht geweest voor de gewone Brit en zeker niet voor de EU. Stiekem een wraakactie van een remainer die May was, en denk ik ergens nog steeds wel is.

Nu gaan we naar no-deal en zal May de komende week, twee weken wel vertrekken. Mag iemand anders de puinzooi die ze zelf hebben veroorzaakt erven...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
polthemol schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:11:
[...]

@NMH niet helemaal :) Want May is de regeringspartij, de andere hebben hun kansen gehad, er zijn zelfs tussentijdse verkiezingen geweest en van alle plannen die er waren en die er nu liggen zijn 3 opties realistisch: de huidige deal, no deal en artikel 50 intrekken. Tina gaat niet helemaal op want er zijn 3 paden te bewandelen. De huidige deal is wat May heeft geregeld met de EU. No deal is de default optie als je niets doet, artikel 50 intrekken is een keuze. Het enige wat uit de rest van het parlement komt zijn plannen die simpelweg niet kunnen, een berg aan rode lijnen die het onmogelijk maken om een overeenkomst met de EU te sluiten of ronduit dromen.
Ik snap wat je bedoelt en ik snap waarom May vasthoudt aan haar deal, maar even los van wat verstandig / wenselijk voor het VK is zou je kunnen argumenteren dat May door het vasthouden aan haar deal (in plaats van bijvoorbeeld het steunen van no deal of het intrekken van A50) bijdraagt aan de impasse. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:34

polthemol

Moderator General Chat
NMH schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:11:
[...]

Ik snap wat je bedoelt en ik snap waarom May vasthoudt aan haar deal, maar even los van wat verstandig / wenselijk voor het VK is zou je kunnen argumenteren dat May door het vasthouden aan haar deal (in plaats van bijvoorbeeld het steunen van no deal of het intrekken van A50) bijdraagt aan de impasse. :)
geen meerderheid voor intrekken A50, geen meerderheid voor een no deal, dus status quo waar we nu in zitten :) May haar deal is de enige realistische optie die op tafel ligt, buiten gewoon head first van de kliffen afspringen. Alle andere opties zijn van tafel geveegd in diverse votes.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Is ze nog steeds niet weg? Die vrouw is hardnekkiger dan een kakkerlak na een nucleaire aanval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:24
De huidige situatie is weer substantieel anders dan mv2 zou ik denken. Die stemming mv3 komt er wel, may deal of no deal, tijd voor labour om kleur te bekennen.

En dan wordt t vast no deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

DaniëlWW2 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:08:
May lijkt dan eindelijk klaar te zijn met schipperen. Ik neem het haar niet kwalijk, ze heeft nog geprobeerd iets te maken van deze gigantische puinzooi. Daar heb ik op zich wel respect voor. De deal was ook niet zo slecht geweest voor de gewone Brit en zeker niet voor de EU. Stiekem een wraakactie van een remainer die May was, en denk ik ergens nog steeds wel is.

Nu gaan we naar no-deal en zal May de komende week, twee weken wel vertrekken. Mag iemand anders de puinzooi die ze zelf hebben veroorzaakt erven...
Dressing up a turd... maar wellicht een ‘long game’, met de hoop er een second referendum uit te slepen?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10:13
Bonsaiboom schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:12:
De huidige situatie is weer substantieel anders dan mv2 zou ik denken. Die stemming mv3 komt er wel, may deal of no deal, tijd voor labour om kleur te bekennen.

En dan wordt t vast no deal.
What is er dan veranderd? Enkel de datum toch? Dat is niet substantieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Sir_Lion schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:29:
Het lijkt me dezelfde motie, Bercow kan niet anders dan May wegsturen. Die vrouw moet gewoon weg, geen respect voor het parlement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[...]

in het (overigens onwaarschijnlijke) geval dat zou blijken dat er nu wel een meerderheid is voor stemming om de deal toch maar aan te nemen, dan zal een goede voorzitter dit lijkt mij toestaan in het landsbelang. Maar ik denk niet dat we die meerderheid gaan meemaken dus die stemming ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar May m.i. in faalt is het de HoC duidelijk maken dat deze 'deal' niets meer is dan een overeenkomst waarbinnen uit elkaar wordt gegaan en dat daarna dan de onderhandelingen kunnen starten voor de èchte deal.
Ze heeft/hebben niet door dat dat soort zaken voor de EU pas na de scheiding bespreekbaar zijn, wanneer die goed juridisch is vastgelegd en waarborgen biedt voor de toekomst.
Dan kun je maar beter de mensen waar je in de toekomst zaken mee wilt doen niet teveel tegen de haren instrijken en zo alle goodwill al van tevoren verspelen. Tenminste als je voor het hele land handelt, voor een selecte club is dit natuurlijk het droomscenario (wat nog wel eens een nachtmerrie kan blijken te worden).

Maar ja, het kan ook een gevolg zijn van de Eton mentaliteit en groot worden in een FPTP systeem wat toch meer een 'winner takes all' i.p.v. 'compromissen sluiten' tot gevolg heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
[...]

De datum inderdaad, dat is toch een verandering. En daarbij, de gevolgen van de vorige serie votes zijn nu anders.

Verder, haar speech heeft in de UK nogal wat los gemaakt. Aanval op de democratie en blamegame naar de MPs. Triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Bonsaiboom schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 06:45:
[...]
Verder, haar speech heeft in de UK nogal wat los gemaakt. Aanval op de democratie en blamegame naar de MPs. Triest.
Aan de andere kant, het is inmiddels meer dan duidelijk dat die democratie op dit moment absoluut niet functioneert (o.a. door May zelf, maar vooral door de MPs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
May heeft op geen enkel moment breed draagvlak gezocht voor haar plannen. Ze heeft de ERG en DUP de regie gegeven.

Moet Labour, LibDems en SNP dan in het parlement goedkeuring van geven aan de rode lijnen van Rees-Mogg en Foster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:26:
May heeft op geen enkel moment breed draagvlak gezocht voor haar plannen. Ze heeft de ERG en DUP de regie gegeven.

Moet Labour, LibDems en SNP dan in het parlement goedkeuring van geven aan de rode lijnen van Rees-Mogg en Foster?
Het alternatief is nog veel slechter, dus in het Nationaal belang; ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
eric.1 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:33:
Het alternatief is nog veel slechter, dus in het Nationaal belang; ja.
Zolang formeel een lange extensie nog niet van tafel is zijn er alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ramzzz schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:24:
[...]

Dressing up a turd... maar wellicht een ‘long game’, met de hoop er een second referendum uit te slepen?
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter :+

De glitter is alleen wel op aan het raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

polthemol schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:11:
[...]

terecht, volkomen terecht.

Bijna alle hardcore brexitmensen zijn weggelopen de seconde dat ze een beetje verantwoordelijkheid moesten nemen om te leveren wat ze beloofden. In het parlement zit er bijna geen enkele realiteitszin of kennis van hoe de EU werkt, slechts bergen ideologische overtuigingen die geen enkele binding met de realiteit hebben. Als ze blijven stemmen daar vanuit ideologie en niet vanuit hoe dingen werken of feiten, dan is die schuld volkomen op dat parlement te schuiven. Ze zijn immers alles, maar ook echt alles af aan het schieten.

(to be honest: als ik in May haar positie had gestaan, ik zou geen flauw idee hebben wat je moet doen om dat zooitje ongeregeld zover te krijgen dat ze tot een gemeenschappelijk idee komen waar een meerderheid voor is)
Dit dus. Iedereen schiet nu met scherp op May, maar had een andere clown het beter gedaan? Kan je uberhaupt IETS gedaan krijgen daar?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Ja, eerst draagvlak zoeken in een crossparty overleg over welke vorm van brexit werkbaar is voor de grootste twee partijen. Samen met labour de rode lijnen van het VK bepalen, en dan samen met de EU daarin tot een werkbare oplossing komen.

Dat heeft May niet gedaan, wat haar afhankelijk maakte van de DUP en ERG. Het maakt het voor Corbyn ook makkelijk - hij heeft zich nooit hoeven te identificeren met de standpunten van May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Bonsaiboom schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 06:45:
[...]

De datum inderdaad, dat is toch een verandering. En daarbij, de gevolgen van de vorige serie votes zijn nu anders.
Dat verandert inhoudelijk niks aan de deal, als je de datum aanvoert, zou May elke dag overnieuw mogen aankomen met haar dode paard.

Het staat zoals ik em begrijp overigens Corbyn vrij om de deal opnieuw aan te dragen voor stemming, dat zou ook een signaal zijn dat labour steun wil verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:52
boe2 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:55:
[...]

Dit dus. Iedereen schiet nu met scherp op May, maar had een andere clown het beter gedaan? Kan je uberhaupt IETS gedaan krijgen daar?
Geen enkele andere politicus had een resultaat kunnen leveren dat de Brexitstemmers zou geven wat ze verwacht hadden, die Brexit bestaat immers niet en Brexiteers verschillen onderling ook enorm van mening.

Wat ze wel had kunnen doen is wachten met art. 50 inroepen totdat er een gedegen plan lag en er een brede coalitie was gevormd. Ze had gelijk moeten zeggen dat ze in de HOC de flanken zou negeren en met een brede coalitie met een duidelijk en realistisch mandaat de onderhandelingen in gaan. Dan was de chaos die Brexit toch al met zich mee brengt een heel stuk kleiner geweest.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
En gisteren is Corbyn weggelopen uit een cross party-overleg om een meerderheid te zoeken, omdat Chuka Ummuna van TIG ook aanwezig was. Wat voor zielig figuur ben he dan. Wat een poppenkast.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:17:
[...]

Geen enkele andere politicus had een resultaat kunnen leveren dat de Brexitstemmers zou geven wat ze verwacht hadden, die Brexit bestaat immers niet en Brexiteers verschillen onderling ook enorm van mening.

Wat ze wel had kunnen doen is wachten met art. 50 inroepen totdat er een gedegen plan lag en er een brede coalitie was gevormd. Ze had gelijk moeten zeggen dat ze in de HOC de flanken zou negeren en met een brede coalitie met een duidelijk en realistisch mandaat de onderhandelingen in gaan. Dan was de chaos die Brexit toch al met zich mee brengt een heel stuk kleiner geweest.
Juist. May had de HoC een ultimatum kunnen geven om tot een gezamenlijk standpunt op de rode lijnen te komen van b.v. 1 mei 2018 en i.g.v. failure verkiezingen of referendum kunnen uitschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bonsaiboom schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:05:
Ja, eerst draagvlak zoeken in een crossparty overleg over welke vorm van brexit werkbaar is voor de grootste twee partijen. Samen met labour de rode lijnen van het VK bepalen, en dan samen met de EU daarin tot een werkbare oplossing komen.

Dat heeft May niet gedaan, wat haar afhankelijk maakte van de DUP en ERG. Het maakt het voor Corbyn ook makkelijk - hij heeft zich nooit hoeven te identificeren met de standpunten van May
Dan ga je ervan uit dat Labour/Corbyn daaraan meegewerkt zou hebben, En daar proef ik een aanname in dat Labour/Corbyn zou handelen uit landsbelang. Het is gebleken dat dat niet het geval is, dus de kans dat Corbyn zou meewerken aan een brede coalitie lijkt me nul. Waarschijnlijk zou hij dat categorisch weigeren om te voorkomen dat hij zo een Conservative government aan een 'win' helpt. Polderen bestaat niet in de UK, partijpolitiek rules all things Brexit.

[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 21-03-2019 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Wat ik me afvraag: waarom gaat May vandaag nog naar Brussel? Haar voorstel is door Tusk afgeschoten, Macron heeft zijn veto al uitgesproken.

Het heeft alleen zin als ze met een aangepast voorstel komt, of haar rode lijnen laat vallen. Anders is de kans groot dat dit nog gênanter eindigt dan Salzburg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:15:
Wat ik me afvraag: waarom gaat May vandaag nog naar Brussel? Haar voorstel is door Tusk afgeschoten, Macron heeft zijn veto al uitgesproken.

Het heeft alleen zin als ze met een aangepast voorstel komt, of haar rode lijnen laat vallen. Anders is de kans groot dat dit nog gênanter eindigt dan Salzburg...
Omdat je altijd moet blijven praten. Zoals al continu wordt aangegeven.

Nina Schick geeft het trouwens mooi aan, TM is wel zo'n beetje out of options als ze niet bereid is om over haar zoveelste rode lijn heen te springen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wXcSiekk7xo9ZbrD5FPoBq7u/full.png
https://twitter.com/NinaDSchick/status/1108651039610363904

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Zwerver schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:21:
Omdat je altijd moet blijven praten.
Maar wat gaat ze daar dan zeggen?
Gezien haar toespraak van gisteravond waarschijnlijk iets als: 'Het is jullie schuld EU!'

Ze maakt alleen maar dingen kapot door zichzelf in Brussel belachelijk te maken, die laatste 0,01% goodwill is dan ook weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 22:57

Killjoy

Klingon lawn products

hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:23:
[...]

Maar wat gaat ze daar dan zeggen? Gezien haar toespraak van gisteravond waarschijnlijk iets als: 'Het is jullie schuld EU!'

Ze maakt alleen maar dingen kapot door zichzelf in Brussel belachelijk te maken, die laatste 0,01% goodwill is dan ook weg...
En welk beeld voor interne marketing denk je dat de EU aan het VK verschaft, wanneer ze niet met haar willen praten?

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:23:
[...]

Maar wat gaat ze daar dan zeggen? Gezien haar toespraak van gisteravond waarschijnlijk iets als: 'Het is jullie schuld EU!'

Nee, dat gaat ze dus niet zeggen. Ik verbaas me werkelijk over deze opmerking. We weten toch ondertussen dat er een groot verschil is tussen wat er thuis voor de bühne gezegd wordt en wat er achter gesloten deuren tijdens onderhandelingen op tafel komt, helemaal qua taal?

Wat ik verwacht dat er gebeurd is dat ze aangeeft dat ze hoopt dat haar shock-and-aye aanval op de MPs het gewenste effect heeft, maar dat ze het niet zeker weet.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dit lijkt zo meer een dogma dan dat het daadwerkelijk een zinnig doel dient.

Gewoon aangeven dat er niet gepraat wordt, en onder welke voorwaarden de onderhandelingen weer verder gaan, kan bijvoorbeeld constructiever zijn. Dan wordt er namelijk sneller aan die voorwaarden gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Zwerver schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:27:
Nee, dat gaat ze dus niet zeggen. Ik verbaas me werkelijk over deze opmerking.
Je weet wat er in Salzburg gebeurd is?
Hoe ze daar op vragen van andere EU leiders opeens over 'Brexit means Brexit' begon...

Je overschat de vrouw, ze is echt niet zo geraffineerd bezig. Ze zit in de spreekwoordelijke bunker overtuigd van haar eigen gelijk. Anders had ze allang haar rode lijnen aangepast, er is gewoon geen meerderheid voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
[...]

Nina Schick geeft het trouwens mooi aan, TM is wel zo'n beetje out of options als ze niet bereid is om over haar zoveelste rode lijn heen te springen.
aDSchick/status/1108651039610363904
Ze heeft wel erg veel vertrouwen in het beschikbaar zijn van een langere verlenging zinder duidelijk doel...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Yess you can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]

[Afbeelding]
https://twitter.com/NinaDSchick/status/1108651039610363904
Die langere verlenging (of, elke verlenging voorbij 22 mei) vereist wel deelname aan de europese verkiezingen, wat May als onwenselijk heeft bestempeld. Tegelijkertijd riep ze gisteren tegen het britse volk "You are tired of waiting, and want us to get over with it"

Aanvraag van lang uitstel is ook een zwaar verlies voor haar, nog los van de vraag of ze dan daadwerkelijk een plan op tafel kan leggen wat bij de EU ergens komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
vectormatic schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:58:
[...]

Die langere verlenging (of, elke verlenging voorbij 22 mei) vereist wel deelname aan de europese verkiezingen, wat May als onwenselijk heeft bestempeld. Tegelijkertijd riep ze gisteren tegen het britse volk "You are tired of waiting, and want us to get over with it"

Aanvraag van lang uitstel is ook een zwaar verlies voor haar, nog los van de vraag of ze dan daadwerkelijk een plan op tafel kan leggen wat bij de EU ergens komt.
Ik heb r gisteren ook "I'm not prepared to extend past the 30th of june" horen zeggen.
Benieuwd hoe ze dat dan voor elkaar gaat krijgen na het verlies van MV3. De korte extensie komt er niet zonder die deal.

Het resign klonkt flink door de HoC zoals gewoonlijk :)
Pagina: 1 ... 44 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.