Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.969 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:08
hoevenpe schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 00:13:
Dat laatste klopt toch helemaal niet? Of heb ik een voorstel van de EU voor 3 weken uitstel gemist?
Nee, dat klopt volgens mij ook niet wat betreft de verlenging. Geen idee wara ze dit weer weg trekken.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat, indien May een verlenging van A50 krijgt, ze ongeacht de duur van die verlening tegen midden April alsnog een beslissing moet maken om op tijd mee te kunnen doen aan de Europese verkiezingen. De keuze is dan: No-deal, No-Brexit of May-Deal, waarbij opties kunnen wegvallen ahv de keuze gemaakt midden april. (Geen verkiezingen -> geen no-brexit meer mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:48

vectormatic

Warlock of the doorlock

GENETX schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:31:
De keuze is dan: No-deal, No-Brexit of May-Deal, waarbij opties kunnen wegvallen ahv de keuze gemaakt midden april. (Geen verkiezingen -> geen no-brexit meer mogelijk).
Dat vraag ik me dus af, en het zal aan de EU zijn om die regels te bewaken, zolang eenzijdig terugtrekken van A50 een optie is, kan de EU onder geen voorwaarde/garantie verlengen voorbij die verkiezingen, tenzij de UK ook verkiezingen houdt.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
vectormatic schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:45:
[...]

Dat vraag ik me dus af, en het zal aan de EU zijn om die regels te bewaken, zolang eenzijdig terugtrekken van A50 een optie is, kan de EU onder geen voorwaarde/garantie verlengen voorbij die verkiezingen, tenzij de UK ook verkiezingen houdt.
Goed punt. Al zal voor een verlenging van A50, A50 op zichzelf al opengebroken moeten worden. Het lijkt me (maar IANAL) niet onmogelijk om dan dit soort voorwaarden er in te fietsen.

Anders zou een velenging van meer dan een paar weken sowieso een slecht idee zijn. Tenzij het dus de "full" 21 maanden wordt. Bovenstaand punt is iig een eye-opener voor mij waarom die 21 maanden vanuit de EU een logische handreiking is.

Dit veranderd wel even mijn beeld van hoe de EU naar de voorgestelde verlenging tot eind juni zou kijken. Dat is iets wat ik eigenlijk alleen vanuit het VK als optie heb gehoord... Met de onzekerheid die hierboven wordt geschetst lijkt de kans dat er niet één lidstaat dwars gaat liggen eigenlijk klein.

Ondertussen lijkt May wel voor een kort uitstel te gaan en Juncker is niet echt positief:
https://nos.nl/artikel/22...exit-kort-uitstellen.html

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 20-03-2019 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18
Kan de EU een Brexit forceren met voorwaarden voor een verlenging? Ik bedoel in de zin dat het intrekken van A50 niet meer kan na de 29e, maar dat er een verlenging gegeven wordt puur voor de keuze deal of no-deal? Dan liggen ze er sowieso uit, en zijn de verkiezingen daar geen issue meer.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:23
Wie kan eigenlijk artikel 50 intrekken bij de Britten ?

Zou May dit op eigen houtje kunnen doen (niet dat het gaat gebeuren natuurlijk) ?

Gewoon zelfstandig een brief maken dat Brexit niet door gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Noppesnada schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:34:

Zou May dit op eigen houtje kunnen doen (niet dat het gaat gebeuren natuurlijk) ?

Dat is niet 100% duidelijk voor zover ik weet, maar er zijn al wel uitspraken dat aangezien het parlement heeft ingestemd met het indienen van A50, het parlement ook zou moeten instemmen met het intrekken.

In hoeverre dat allemaal stand houdt, who knows...

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 21:38
Het zijn 'interresante' tijden, veel procedures en protocollen worden op dit moment getest. In December was dacht ik de regering voor het eerst 'in contempt' - iedereen zag het en keek erna maar wat was er nu direct gebeurd? Het kwam op mij over als Hans Teeuwen's stukje waar de raaf een stuk graan opvreet recht voor de vogel verschrikker en vraagt 'en nou?' . Aan alle kanten hoor en zie je dat zaken niet kunnen, procedures en regels worden vervormd (kijk naar het verbieden van een derde stemming over de withdrawl agreement door the speaker of the house - ik hoor vrolijk in de media dat May gewoon doorpraat over een derde stemming, hoe dan?).

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Noppesnada schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:34:

Volgens mij moet dat via het parlement..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:23
ToolkiT schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:57:
[...]

Volgens mij moet dat via het parlement..
Wensdenken:

Stel je voor dat May dat op eigen houtje doet en de Brexit laat zinken (aangezien er geen duidelijkheid is wie de bevoegdheid heeft ?).

Ik denk dat we haar dan politiek asiel aan moeten bieden ;)

En wellicht een kaartje en bosje bloemen om te bedanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
De volgende personen in een office ruimte in Brussel:

Theresa May (Tory)
Yvette Cooper (Labour)
Sabine Weyand (EU)
Angela Merkel (Duitsland)

Voldoende coffee, tee, water, fruit.

Deur op slot, niemand mag binnen, niemand mag naar buiten.
Mobieltjes op vliegteugstand. Iedereen heeft een pen.

Alle mannelijke drama queens en de pers het gebouw uit.

Na een avond en max een nacht: een pragmatische oplossing is gevonden.
WA is gewijzigd (omvat nu 50 paginas), backstop passus is vervangen door:
Beide partijen beloven de peace process niet te ondermijnen en een pragmatische oplossing te vinden.

Disclaimer: Ik ben politicoloog, Nederlands is niet mijn moedertaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:27

Indoubt

Always be indoubt until sure

shyblue schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:26:

Theresa May (Tory)
Yvette Cooper (Labour)
Sabine Weyand (EU)

Beide partijen beloven de peace process niet te ondermijnen en een pragmatische oplossing te vinden.

En daarna gaat may terug naar londen om het aan het parlement voor te leggen?

Sounds like Deja Vu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Theresa May (Tory)
Yvette Cooper (Labour)
Sabine Weyand (EU)

Even los van het casual sexism, hoe denk je dat dit enige kans van slagen heeft? aan de UK zijde zal elk voorstel sneuvelen in the house of commons.

Nog even los van "Beide partijen beloven de peace process niet te ondermijnen en een pragmatische oplossing te vinden." Dit werkt alleen als er wederzijds vertrouwen is, hoe je in hemelsnaam de huidige britse politiek zou kunnen vertrouwen op zon punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:06
En waarom alleen Merkel aan tafel? Dan toch ook Macron, die staat er veel strakker in.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:50:
En waarom alleen Merkel aan tafel? Dan toch ook Macron, die staat er veel strakker in.
En waarom dan niet Rutte? Wij staan immers het meeste te verliezen van een no-deal Brexit. En wat als Rutte dan een blackout krijgt, wie helpt hem dan?

Uiteindelijk natuurlijk een waardeloze suggestie want uiteindelijk moet watever eruit komt toch weer terug naar de EU27 en het VK en dan gaat het weer door de papierversnipperaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Theresa May (Tory)
Yvette Cooper (Labour)
Sabine Weyand (EU)

offtopic:
you wish......als het "die tijd van de maand" is hebben we een nucleaire oorlog te pakken, nee dank je...

"Beide partijen beloven de peace process niet te ondermijnen en een pragmatische oplossing te vinden." beloften kosten niks en zijn niet te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Plus, het is nergens voor nodig, May is al akkoord met de WA, de EU ook. Enkel de meerderheid van het HoC niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:57
Heerlijk, zo een disclaimer met een beroep op autoriteit. :F
Als dat werkelijk zo is zou je wel beter moeten weten denk ik i.p.v van zo een complexe situatie zo simpel te schetsen.

De situatie van de Brexit wordt telkens 'irritanter.' Vooral in de eigen werkomgeving merk ik tegenwoordig ook hoe de onzekerheid de voorbereiding op de Brexit en communicatie richting de uitvoerende kern in de weg zit. -O-

Hoe zit dit met andere Tweakers? Ben wel benieuwd naar meer persoonlijke verhalen over de impact op de werkvloer.

[ Voor 13% gewijzigd door Panini op 20-03-2019 12:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Het is inderdaad onzin. Niet alleen pretendeert het dat VK en EU gelijke partners zijn, het sexisme (in het VK zijn de vrouwelijke politici als May, Leadsom etc minstens net zo erg), maar laat ook Duitsland de baas zijn in de EU. Propaganda, meer is het niet.

Daar hoef je geen politicoloog voor te zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ondertussen gaat de clusterfuck gewoon door:
NEW: Shadow Chancellor @johnmcdonnellMP tells me Labour also want 3 month delay to Brexit but to negotiate a different deal rather than ‘run down the clock’ like PM. @RichardBurgon told me last week Labour would seek delay til end of June. So Labour and Tories want same timespan.
bron

Ik hoop van harte dat deze soap snel ten einde komt zonder cliffhanger ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Mijn bijdrage was aflevering 137 van de soap opera. Interessant zijn de reacties hier :)

Ik = shyblue is geen politicoloog. De disclaimer was onderdeel van een absurd verhaal. O-)

[ Voor 35% gewijzigd door shyblue op 20-03-2019 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GENETX schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:20:

[...]

bron

Morgen gesprek Barnier en Corbyn, daar zal e.e.a. uitgelegd worden. Ik wijs er wel op hoe consistent Labour zowel in concept als in timing May's draaiboek volgt, ik had verwacht dat dit ondertussen media meer zou opvallen, maar goed.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
GENETX schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:20:

[...]

bron

Het is nog beter, ze hebben vandaag ook een SO24 aangekondigd, een spoed debat om Theresa terug te fluiten. Het is me niet helemaal duidelijk wat dit precies inhoud, een kat in het nauw.....

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ondertussen worden binnen de Conservatieve partij de messen geslepen:
Tonight could interesting. Theresa May has been told by her backbench MPs it would be a "good idea" if she comes to tonight's 1922 committee meeting in wake of Brexit delay, sources say in the wake of the likely Brexit delay
Haar opvolgers staan te trappelen: Johnson, Leadsom, Raab en Davis worden het meest genoemd.
Virtuozzo schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:25:
Morgen gesprek Barnier en Corbyn, daar zal e.e.a. uitgelegd worden. Ik wijs er wel op hoe consistent Labour zowel in concept als in timing May's draaiboek volgt, ik had verwacht dat dit ondertussen media meer zou opvallen, maar goed.
Als May morgen nog haalt, zie boven.

Maar inderdaad, Corbyn heeft net het tweede referendum de nek omgedraaid. Niemand in het VK die het nog lijkt te beseffen.

[ Voor 26% gewijzigd door hoevenpe op 20-03-2019 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:47

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

gambieter schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:17:
Het is inderdaad onzin. Niet alleen pretendeert het dat VK en EU gelijke partners zijn, het sexisme (in het VK zijn de vrouwelijke politici als May, Leadsom etc minstens net zo erg), maar laat ook Duitsland de baas zijn in de EU. Propaganda, meer is het niet.

Daar hoef je geen politicoloog voor te zijn.
Op dit moment is het volgens mij ook een teken van weinig begrip van de duitse politiek als 'politicoloog' als je stelt dat Angela Merkel zomaar alles zou kunnen bepalen in duitsland zelf...

sinds ze afstand gedaan heeft van haar partijvoorzitterfunctie in de CDU heeft ze bv ook in haar eigen partij de regie niet meer in handen en effectief is ze een beetje een 'sitting duck'....
hooguit is er nog gen 'koningsmoordenaar' opgestaan die haar voortijdig eruit werpt, vermoedelijk omdat nu niemand iets te winnen denkt te hebben bij vervroegde Bundestag-verkiezingen.

Haar positie is nog niet dusdanig ondergraven als die van Theresa May, die helemaal _niks_ meer te zeggen lijkt te hebben in haar eigen partij, maar toch is het wel iets om op te merken, nl. dat er in europa momenteel een zeker 'wegvallen' van autoriteit is bij nationale regeringsleiders... juist degenen die in dit soort situaties uiteindelijk (vaak in de late avonduren en last-second) knopen moeten doorhakken en dan erop vertouwen dat de eigen parlementen en partijen daarin ook instemmen (en dat hun gesprekspartners eenzelfde garantie kunnen geven).

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 20-03-2019 12:28 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RM-rf schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:27:
[...]

Haar positie is nog niet dusdanig ondergraven als die van Theresa May, die helemaal _niks_ mer te zeggen heeft in haar eigen partij,
Ik zou May niet zo resoluut als lame duck wegzetten. Haar positie, haar functie, die staat in sommige opzichten op losse schroeven. Dat is echter niet enkel haar situatie, dit strekt zich uit tot Regering, in de escalatie van parlementaire escapades. Ik denk dat we onderschatten hoe significant de verstoring van verhoudingen Regering / HoC / HoL is.

Binnen de partijpolitieke structuren van haar partij staat May niet stabiel nee, maar punt van eerlijkheid, niemand staat stabiel. Dat was al zo met al de perikelen van stoelendans en zagen aan poten als kunstvorm wat sinds Thatcher traditie geworden is. Rol en bereik zijn voor machtsbeheersing echter al tijden niet langer het domein van de politici, maar van verbonden netwerken. Het is echter nu voor het eerst dat je daar breuklijnen en verschuivingen ziet. Dat is waarom May zo moet dansen (maar anderen net zo), maar ook waarom haar machtspositie zo vloeibaar is geworden.
maar toch is het wel iets om op te merken, nl. dat er in europa momenteel een zeker 'wegvallen' van autoriteit is bij nationale regeringsleiders... juist degenen die in dit soort situaties uiteindelijk (vaak in de late avonduren en last-second) knopen moeten doorhakken en dane rop vertouwen dat de eigen parlementen en partijen daarin ook instemmen.
Mwa, dat valt best mee hoor. Het is trouwens zelden of nooit "aan" regeringsleiders, maar aan structuren van besluitvorming en procedures van handeling. Zeker, er komt van alles in beeld, maar dat is een kwestie van moment/uitzondering, de processen gaan door. Er is slechts een lidstaat waar überhaupt sprake is van concentratie zodat je inderdaad kan spreken van een situatie van regeringsleider die beslissingen neemt.

Laat ik het zo zeggen, de problematiek waar je op wijst is waar aanwezig veel meer een combinatie van aanwezige politiek-organisatorische (cyclische) complicaties en maatschappelijke perceptieproblematiek ten aanzien daarvan.

Ik heb soms het idee dat veel mensen uit lijken te gaan van het idee van leider = beslissing = actie als realiteit, waarbij de reële aard, structuur en werking van open bestel volledig vergeten lijkt te worden. Dat wil niet zeggen dat er geen uitdagingen liggen, of dat er geen veranderingen zijn in posities of bereik, absoluut niet.

Maar dat zijn vrij normale, cyclische, kwesties volledig conform de functionaliteit van open bestel.

Het VK is de uitzondering omdat de cycli daar onderhevig gesteld zijn geworden aan toevoeging van drukpunten en breuklijnen, veel van & voor extern nut, waar politiek gedrag uitermate basaal bij geworden is én er sprake is van het knappen van touwtjes over de gehele linie bij gecompromitteerd open bestel.
hoevenpe schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:26:

[...]

Als May morgen nog haalt, zie boven.

Maar inderdaad, Corbyn heeft net het tweede referendum de nek omgedraaid. Niemand in het VK die het nog lijkt te beseffen.
Op het continent is er net zo weinig inzicht in realiteit van Corbyn's handelen, al is her en der er enig inzicht, zoals in een aantal Duitse media. Het is een ronduit opmerkelijke tijdlijn van keuzepunten.

Valstrik derde weg denken.

[ Voor 8% gewijzigd door Virtuozzo op 20-03-2019 12:47 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
May's brief naar the EU president is openbaar:

https://twitter.com/nicke...tatus/1108339488273690625

In het kort staat er dat ze nogsteeds the EU op een ordelijke manier wil verlaten, en dat ze meer tijd wil hebben om nogmaals voor het plan te stemmen. Ook wil ze graag een extra inleg velletje met wat extra text.

Benieuwd hoe de EU gaat reageren...

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:33
The_Butler schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:16:
May's brief naar the EU president is openbaar:

https://twitter.com/nicke...tatus/1108339488273690625

In het kort staat er dat ze nogsteeds the EU op een ordelijke manier wil verlaten, en dat ze meer tijd wil hebben om nogmaals voor het plan te stemmen. Ook wil ze graag een extra inleg velletje met wat extra text.

Benieuwd hoe de EU gaat reageren...
Nou, van wat ik lees zitten we hoe dan ook vast.
1. VK wil een betere deal, maar niet geen-deal.
2. EU lijkt de huidige deal als maximale aan te kunnen bieden
Wel geeft Juncker al aan dat hij in elk geval niets voelt voor nieuwe onderhandelingen met de Britten. "We hebben al grote stappen gezet in de richting van Groot-Brittannië, dat kan nu niet meer."
Dus dat extra inlegvelletje kan ze denk ik vergeten.
3. VK kan niet nogmaals over de (ongewijzigde) deal stemmen
4. Geen plan vanuit de VK betekent geen verlenging
5. Terug naar punt nummertje 1.

Er zullen toch wat mensen even moeten slikken en aan "the greater good" moeten denken...

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 20-03-2019 13:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:09
Ze doet er werkelijk alles aan om de schuld maar bij de EU neer te kunnen leggen. Kansen te over om het VK nog te redden, maar nee, we moeten en zullen de boel stuk maken.
Art 50 terugtrekken, referendum houden, rode lijnen versoepelen, het waren allemaal mogelijkheden geweest om iets nieuws te presenteren, maar blijkbaar moet en zal ze haar eigen deal er door drammen, ondanks dat niemand die wil.

Het is net alsof je iemand met Alzheimer ziet, iedere dag nieuwe vriendjes maken....

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Zeg mevrouw May je kent toch deze wel van Albert Einstein (of anders vermeend van hem, maar dat doet aan de wijsheid niets af): "The definition of insanity is doing the same thing over and over and expecting different results."

Hopelijk kent de EU deze wijheid wel en is hun reactie op haar "verzoek" daarmee in overeenstemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De brief van May is ook openbaar gemaakr, 30 juni 2019 als uitstel.
https://twitter.com/Guard...08340506537459712/photo/1

Ik zie enkel niet echt nieuwe plannen. Enkel het ik ga de WA nogmaals door ieders strot proberen te duwen, ondanks dat de Speaker dat niet zal toelaten. 8)7

Verder wil ze ook geen stemming over het Europees Parlement en zie ik totaal geen reden waarom een stemming (mocht deze er uberhaupt al komen) deze keer wel voor een meerderheid zorgen. Het enige lichtpuntje is dat May iig wel lijkt te beseffen dat de EU niet nog eens gaat onderhandelen...

Edit /laat ;(

Maar ik ben ook vooral benieuwd naar de reactie van de EU op het probleem van uitstel voorbij EU verkiezingen zonder verkiezingen in het VK, maar waarbij het VK zelf eigenhandig A50 nog kan intrekken.

Genoeg reden lijkt me om uitstel niet te honoreren, naast de interne shitstorm in het HoC. Maar volgens mij is het goed dat ik niet in de politiek zit :+

[ Voor 24% gewijzigd door GENETX op 20-03-2019 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Eh, de concessies van vorige week waren toch al weggestemd vorige week dinsdag, of heb ik iets gemist?

Daarnaast, uitstel tot 30 juni en geen verkiezingen... dat is keihard de buitenspelval openzetten voor het EP zolang art 50 eindzijdig kan worden ingetrokken, en lijkt me dus al meteen onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
vectormatic schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:33:
Daarnaast, uitstel tot 30 juni en geen verkiezingen... dat is keihard de buitenspelval openzetten voor het EP zolang art 50 eindzijdig kan worden ingetrokken, en lijkt me dus al meteen onacceptabel.
22 mei lijkt me eerlijk gezegd de uiterste datum, eigenlijk vrijdag de 17e omdat no-deal het beste in een weekend kan plaatsvinden (tijd voor omschakeling en gesloten beurzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

GENETX schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:25:
Maar ik ben ook vooral benieuwd naar de reactie van de EU op het probleem van uitstel voorbij EU verkiezingen zonder verkiezingen in het VK, maar waarbij het VK zelf eigenhandig A50 nog kan intrekken.
lijkt me gemakkelijk op te lossen door de voorwaarde te stellen dat ze niet deelnemen aan die verkiezingen, toch?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hah, die had ik net ook in een reactie.

Of zou het een truc zijn van May: Een aanvraag van uitstel indienen waarvan ze zelf ook wel weet dat het niet geaccepteerd worden, gewoon om de klok door te laten tikken? Labour wil dit uitstel ook qua tijdlijn, dus die zijn hier niet tegen. May kan vertellen dat ze er alles aan heeft gedaan als ze begin volgende week een antwoord uit Brussel krijgt. Dan zijn er nog een paar dagen over om de deal door de strot te kunnen drukken...
boe2 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:36:
[...]

lijkt me gemakkelijk op te lossen door de voorwaarde te stellen dat ze niet deelnemen aan die verkiezingen, toch?
Ehm, dat is het hele probleem dus... Geen verkiezingen houden, maar de sleutel bij het VK houden om A50 in te kunnen trekken om zo in de EU te blijven |:(

[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 20-03-2019 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
boe2 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:36:
Punt is dat VK burgers naar de rechter kunnen stappen om hun stemrecht af te dwingen, ten tijde van de verkiezingen zijn ze namelijk nog steeds EU burger bij een extensie na 22 mei.

Komt bij dat als de Britten niet meedoen aan de verkiezingen en voor 30 juni eenzijdig A50 intrekken ze het EP juridisch vleugellam maken, de kans dat ze dit doen is heel klein maar lijkt me voor de EU onacceptabel.

May is ondertussen op ramkoers met iedereen:
Ken Clarke, the Tory pro-European, asks if May will arrange for indicative votes next week so that MPs can find out what Brexit plan they can agree on.

May says MPs have already had many opportunities to vote for Brexit alternatives. MPs have voted against a customs union and against a second referendum. She says she is clear about her intention to bring forward another motion.
Geen extensie a.u.b. het is wel genoeg geweest...

[ Voor 38% gewijzigd door hoevenpe op 20-03-2019 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
EU view:
EU to insist short article 50 extension must end by 23 May, not 30 June as May wants, leak suggests
This is from Reuters. It is the report that Catherine West was referring to a few minutes ago. (See 12.37pm.)

The European commission opposes extending British membership of the European Union to June 30 as British prime minister Theresa May proposed on Wednesday, according to an EU document seen by Reuters.

In a note on the Brexit process reviewed by the commission at its weekly meeting on Wednesday, officials wrote that leaders meeting May at a summit on Thursday faced a “binary” choice of a short delay of Brexit from March 29 to before May 23 or a long delay to at least the end of this year, with Britain obliged to hold an election on May 23 for European parliament lawmakers.

“Any extension offered to the United Kingdom should either last until 23 May 2019 or should be significantly longer and require European elections,” the document said. “This is the only way of protecting the functioning of the EU institutions and their ability to take decisions.”

EU states which were due to receive additional legislative seats after Brexit would need to know by mid- to late April if they would be denied those seats because Britain was staying.

The note also said that in any extended membership, Britain should, “in a spirit of loyal cooperation”, commit to “constructive abstention” on key issues, such as the EU’s long-term budget and filling top EU posts after the May election.
https://www.theguardian.c...e-extension-politics-live

Dus, May komt inderdaad met een optie die niet mogelijk is. Lijkt me helder dat, om eerder genoemde redenen, er minstens 1 EU lidstaat is die dit af gaat schieten.

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 20-03-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Top, en dan zou het daarna nog lang alle 27 EU leiders moeten voor een stempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
vectormatic schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:51:
Top, en dan zou het daarna nog lang alle 27 EU leiders moeten voor een stempel.
Wat hebben wij hiermee te winnen?
Zo gaat Brexit de EP verkiezingen beheersen, koren op de molen van de populisten.

Barnier was gisteren duidelijk: een heldere eenduidige verklaring voor het uitstel, 'Bercow is stom' lijkt me dat niet... :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

hoevenpe schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:54:
[...]

Wat hebben wij hiermee te winnen?
Zo gaat Brexit de EP verkiezingen beheersen, koren op de molen van de populisten.

Barnier was gisteren duidelijk: een heldere eenduidige verklaring voor het uitstel, 'Bercow is stom' lijkt me dat niet... :O
Je begrijpt em verkeerd, ik ben tegen uitstel, in welke vorm dan ook, zeker als het het risico oplevert dat het EP lam wordt gelegd, mooi dus dat de EU dat risico alvast van tafel veegt.

Zoals de zaken de afgelopen maanden/jaren lopen is een no-deal denk ik de beste uitkomst nu, de WA is dood, remain lijkt me compleet onwenselijk gezien de staat van de britse politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik neem ook aan dat het uitstel vanuit May moet komen, en niet vanuit de EU. Dus gewoon "NEE" terugsturen hierop. Dat in plaats van alvast te stemmen voor beide genoemde data die voor de EU wel uitkomen en dat als tegenbod uit te brengen.

Ik ben er alleen nog niet over uit of May zo dom is om dit te proberen, of het spel tactisch speelt zoals ik hierboven al schetste.

[ Voor 22% gewijzigd door GENETX op 20-03-2019 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 11:41
Volgens een woordvoerder '“Juncker formally warned Theresa May against including a date for the extension that is after EP elections. Withdrawal has to be b/f 23 May, otherwise we face institutional difficulties & legal uncertainty. Elections have to be held if extension after 23 May.” Als dat vóór de brief gebeurt is, is het vragen om uitstel tot 30 juni in goed Nederlands echt 'malice'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

theturtle schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:00:
Volgens een woordvoerder '“Juncker formally warned Theresa May against including a date for the extension that is after EP elections. Withdrawal has to be b/f 23 May, otherwise we face institutional difficulties & legal uncertainty. Elections have to be held if extension after 23 May.” Als dat vóór de brief gebeurt is, is het vragen om uitstel tot 30 juni in goed Nederlands echt 'malice'.
Maar, dit opent dus wel de weg voor twee maanden uitstel... :X

Het wordt tijd om de stekker er definitief uit te trekken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
theturtle schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:00:
Het heeft niets meer met uitstel te maken, het is allemaal onderdeel van de blame-game.
"Kijk, die gemene EU geeft ons geen uitstel, het is hun schuld!"

Zoals DENK zou zeggen: 'trap er niet in!' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik begin te denken dat het een meesterzet is van May om aan alle kanten aan te kunnen geven dat ze er alles aan heeft gedaan en ook de blmae game te kunnen spelen.

Anderzijds laat het de klok mooi doortikken en met een beetje geluk is er geen tijd meer voor een aanvraag tot uitstel na het antwoord vanuit Brussel. Dat zet extra druk op de ketel om toch maar voor de WA te stemmen ergens op de valreep volgende week. Waarop er nog snel een brief naar de EU kan gaan om te vragen voor uitstel tot 23 mei om toch nog wat voorbereidingen te treffen.

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 20-03-2019 14:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

MikeyMan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:02:
[...]

Maar, dit opent dus wel de weg voor twee maanden uitstel... :X

Het wordt tijd om de stekker er definitief uit te trekken |:(
Valt wel mee.
May: "Mag ik door tot 30 Juni"
EU: "Nee, alles na 22 mei is sowieso te laat" <<<<<<<<< U BENT HIER
May: "Mag ik tot 22 mei dan?"
EU: "Wat ben je van plan met die tijd te doen dan?"
May: "Dezelfde deal als de vorige twee keer, die het parlement niet meer wil zien er door proberen te duwen"
EU: "Ehm, nee, think again"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Dear Theresa,

No. But here are a few aspirines for your comfort.

Best of luck!

Not yours per 29th of March 2019,

Donald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Er wordt hier wel eens gezegd, dat het gedrag van May allemaal beleid is, maar als ik dit zo zie, zo ook met die datum, begin ik toch ernstig het gevoel te krijgen dat ze gewoon geestelijk niet helemaal honderd is. Al 2,5 jaar met de EU bezig zijn, zien dat onderhandelingen gewoon procedures zijn en niet onderhandelingen, zien dat Juncker duidelijk aangeeft dat die datum hard is, en dan toch keihard de EU in de schoenen gaan pissen, wetende dat zich dat wederom tegen je gaat keren.

Dan heb je dus echt beperkte cognitieve vaardigheden. In gewoon Nederlands; het is dus echt een domme doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

SkiFan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:13:
Er wordt hier wel eens gezegd, dat het gedrag van May allemaal beleid is, maar als ik dit zo zie, zo ook met die datum, begin ik toch ernstig het gevoel te krijgen dat ze gewoon geestelijk niet helemaal honderd is. Al 2,5 jaar met de EU bezig zijn, zien dat onderhandelingen gewoon procedures zijn en niet onderhandelingen, zien dat Juncker duidelijk aangeeft dat die datum hard is, en dan toch keihard de EU in de schoenen gaan pissen, wetende dat zich dat wederom tegen je gaat keren.

Dan heb je dus echt beperkte cognitieve vaardigheden. In gewoon Nederlands; het is dus echt een domme doos.
Ligt er aan, als je de boel uitlegt als "running down the clock" om intern de druk verder op te bouwen tot haar deal er wel door te forceren is, is het hooguit wat doorzichtig.

Formeel heeft de EU nog niet gereageerd, en zal dat waarschijnlijk ook deze week nog niet doen. Stel er komt volgende week een "Nee, geen uitstel tot 30 juni", dan heeft de UK nog pakweg 3 dagen om *iets* te doen. Op een gegeven moment hou je echt alleen nog maar no-deal en de WA accepteren over als werkbare scenarios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:33
Het probleem is dat de regerende partij, en dus de regering, tot op het bot verdeeld is over de zaak. May is een PM, geen president, en heeft dus de partij achter zich te krijgen alvorens ze iets kan doen. De interne Tory strijd loopt dus al 2,5 jaar over in niet alleen de nationale Britse politiek, maar ook de Europese.

Een referendum onder die omstandigheden uitschrijven, en dan ook nog eens onnodig te beloven zich eraan te houden, in een politieke thriller zou je deze sequence of events wel erg vergezocht vinden. Toch is het zo gegaan.

May kan niet veel meer dan balanceren tussen hard brexiteers, soft brexiteers, remainers, en EU. Het spreekt voor zich dat dat haast onmogelijk is.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:08
May heeft maar 1 ding in haar hoofd, haar deal er door duwen. Verder helemaal niets. Alles maar dan ook alles moet daarheen leiden. Hoe vaak ze ook wordt verslagen of hoe vaak er ook duidelijk gemaakt wordt dat het niet kan.

Of ze is geniaal. En heeft een plan B waar het A-team trots op zou zijn.

Steeds meer Remainders lijken ook moe te worden, ik hoor steeds meer laten we nu maar gewoon er uit knallen dan weten we tenminste waar we staan. En die vermoeidheid is gevaarlijk denk ik. Ook iets waar de Brexiteers op hopen en op wachten. Die lijken toch meer doorzettingsvermogen te hebben. En een makkelijker te vermarkten standpunt, dat moet gezegd.

En ik heb het idee dat veel jongeren niet helemaal doorhebben dat ze afgesneden worden van toekomstige kansen , opleidingen en aansluitingen. Ik had het idee dat er een opleving zat in het bewustzijn daarvan maar de laatste tijd lijkt dat ook tanende.

Het gaat niet meer om een meerderheid tegenwoordig , maar om het verkrijgen van een voldoende fanatieke meute met eenvoudige slogans zodat de rest van de kiesgerechtigden denkt, ja maar zo dom kunnen mensen toch niet zijn ?

En dan krijg je dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1

Denk dat ze niet zo dom is als het lijkt. Ze kan alleen niets, toch vervelend als spreekpop van het VK in deze materie.
Omdat May vraagt om kort uitstel, denkt correspondent Tim de Wit dat ze is gezwicht voor druk vanuit haar Conservatieve partij. "De ministers die pro-brexit zijn, willen dat ze uitsluit dat het een lang uitstel wordt. Stel: het wordt een uitstel van een jaar, misschien twee jaar, dan is de vrees dat er helemaal geen brexit komt."
Lijkt eerder gewoon strategisch: Geen lang uitstel + geen meerderheid voor de huidige deal + EU geeft niet in = intern druk opvoeren.

Wat kan ze anders? Ze weet dat de VK liever niet geen-deal heeft. Dat is dan wel iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je gaat uit van rationaliteit, maar wat zijn de doelstellingen.

May zit vast aan syndroom van netwerk / externe consultatie. Dat draaiboek heeft strikte focus op doelstellingen van herordening / herinrichting op basis van austerity en 19e eeuws model van soevereiniteit - maar met prioriteit voor gesegregeerd groot-zakelijk belang buiten reële economie.

Ik leg het maar op tafel, maar dat vereist strikte omstandigheden en is niet conform huidig bestel en stelsel.

Dus is de eerste vereiste het losmaken van stelsel, de tweede het afbreken van bestel en als derde het scheppen van specifieke omstandigheden.

Dit is waar velen zogezegd niet met het hoofd bijkomen, dit vereist immers afbraak, confrontatie en schisma.

May is consistent in kicking the can down the road ten bate daarvan. Het dient immers het draaiboek.

Voordat je het zegt, functie = opdracht. Maar nee dus. Dit is wat je krijgt als electoraal signaal ruis wordt. Dat laat ruimte voor oneigenlijk politiek gedrag. Ruimte wordt altijd genomen. Met name politiek van lidstaten heeft het hiermee lang heel moeilijk gehad, in de zin van dit kunnen erkennen. Media meer nog.

Zolang de verbinding met dat draaiboek niet gebroken wordt, tja. Waarom denk je dat alle focus ligt op toewijzing procedurele interactie met bureaucratische laag (niet politieke) én op kosten van aanwezige breuklijnen aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:02

polthemol

Moderator General Chat

may heeft weinig andere mogelijkheden om te doen dan wat ze doet, omdat er voor geen enkele optie genoeg draagvlak is. Werkelijk _alles_ wordt afgeschoten, het enige waar wat overeenstemming over is, is dat er geen no_deal mag komen, dat de brexit moet gebeuren en dat een 2de referendum geen optie is.

Helder, dan ga je komen op het punt: wat dan wel? En jullie moeten 1 ding kiezen. En dat is het punt waar de poep door de ventilator gaat :)

Vergeet ook niet dat het gros van haar tripjes naar de EU van de laatste maanden, steeds onder dwang van het parlement is gedaan (of op verozek van, het is maar hoe je het wil labelen)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
eric.1 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:23:
Denk dat ze niet zo dom is als het lijkt. Ze kan alleen niets, toch vervelend als spreekpop van het VK in deze materie.
Tja, die kuil heeft ze zelf gegraven en ze maakt hem elke keer weer dieper, al dan niet met hulp.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:25:
May zit vast aan syndroom van netwerk / externe consultatie. Dat draaiboek heeft strikte focus op doelstellingen van herordening / herinrichting op basis van austerity en 19e eeuws model van soevereiniteit - maar met prioriteit voor gesegregeerd groot-zakelijk belang buiten reële economie.
Moet toch vooral aan 'Der Untergang' denken, hoop niet dat May op dit moment Larry de Kat aan het vergiftigen is... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
gambieter schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:27:
[...]

Tja, die kuil heeft ze zelf gegraven en ze maakt hem elke keer weer dieper, al dan niet met hulp.
Sjah, dat is waar. Maar goed, als we May als dom bestempelen, mogen we de rest van de Britse politiek best onder de zelfde noemer gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eric.1 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:31:
[...]

Sjah, dat is waar. Maar goed, als we May als dom bestempelen, mogen we de rest van de Britse politiek best onder de zelfde noemer gooien.
Meer een situatie van blikveld & prikkels van gedrag/baat. Verstoord voedingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Men lacht er wel vaker om, maar misschien toch tijd om de Queen uit de kast te halen om de boel op te vegen. Eender wat zij doet is beter voor iedereen dan wat er nu (niet) gebeurt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Meer over de formele communicatie tussen Juncker en May:
Juncker tells May UK must leave EU by 23 May if it is not taking part in European elections

The president has clearly warned the prime minister against including a date for the extension that will be after the European parliament elections. That’s why he repeated in this call his advice, which he set out in his letter on March 11, that the withdrawal has to be complete before May 23, otherwise we risk facing institutional difficulties and legal uncertainty, given the European elections date.

European elections have to be held if the extension date is beyond May 23. This is the position of the commission and this is what the president informed the prime minister again.
Het goede nieuws is dat de comedy act voor de EU-top bevestigd is: :+
President Juncker said to the prime minister that he thinks it’s a good idea she sets out her thoughts to the leaders ahead of the EU Council.
Verder is de woordvoerder van No. 10 hier dus glashard aan het liegen. Juncker heeft zeker niet ingestemd met de formulering van deze brief met daarin 30 juni:
Downing St also won’t say if the decision to request a 3 month delay was ratified by Cabinet. “There was a long discussion on Brexit at cabinet yesterday.” Adds, “the final form of the letter, as it was discussed with Juncker, and as it was sent, was decided today”.

[ Voor 16% gewijzigd door hoevenpe op 20-03-2019 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
eric.1 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:31:
Ik kan het alleen maar met je eens zijn hier :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

hoevenpe schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:41:

Verder is de woordvoerder van No. 10 hier dus glashard aan het liegen. Juncker heeft zeker niet ingestemd met de formulering van deze brief met daarin 30 juni:

[...]
Discussed != agreed

May: "Kijk, dit is mijn brief!"
Juncker: "Leuk voor je, ik geef je weinig kans"
May: "Oooooh, dus je zegt dat er een kans is, yay!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Virtuozzo schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:25:
[...]

Je gaat uit van rationaliteit, maar wat zijn de doelstellingen.

Ik leg het maar op tafel, maar dat vereist strikte omstandigheden en is niet conform huidig bestel en stelsel.

Dus is de eerste vereiste het losmaken van stelsel, de tweede het afbreken van bestel en als derde het scheppen van specifieke omstandigheden.

Dit is waar velen zogezegd niet met het hoofd bijkomen, dit vereist immers afbraak, confrontatie en schisma.

May is consistent in kicking the can down the road ten bate daarvan. Het dient immers het draaiboek.

Voordat je het zegt, functie = opdracht. Maar nee dus. Dit is wat je krijgt als electoraal signaal ruis wordt. Dat laat ruimte voor oneigenlijk politiek gedrag. Ruimte wordt altijd genomen. Met name politiek van lidstaten heeft het hiermee lang heel moeilijk gehad, in de zin van dit kunnen erkennen. Media meer nog.

Zolang de verbinding met dat draaiboek niet gebroken wordt, tja. Waarom denk je dat alle focus ligt op toewijzing procedurele interactie met bureaucratische laag (niet politieke) én op kosten van aanwezige breuklijnen aldaar.
Ik snap wat je zegt, maar met bv een 19e eeuw model van soevereiniteit loop je toch binnen een paar jaar tegen de muur? Die mensen hebben toch ook een opleiding genoten, hebben toch ook geschiedenisles gehad? Ik bedoel, dat je een complete bevolking aan het wensdenken krijgt zonder realiteit is 1, maar de complete politiek die zich daaraan bezondigt.. Wat zit er daar door het water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkiFan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:49:
[...]

Ik snap wat je zegt, maar met bv een 19e eeuw model van soevereiniteit loop je toch binnen een paar jaar tegen de muur? Die mensen hebben toch ook een opleiding genoten, hebben toch ook geschiedenisles gehad? Ik bedoel, dat je een complete bevolking aan het wensdenken krijgt zonder realiteit is 1, maar de complete politiek die zich daaraan bezondigt.. Wat zit er daar door het water?
Kennis & kunde is ook maar aangeleerd, inclusief beperkingen. Zie de afgeleide problematiek van het Eton College netwerk als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Virtuozzo schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:53:
[...]

Kennis & kunde is ook maar aangeleerd, inclusief beperkingen. Zie de afgeleide problematiek van het Eton College netwerk als voorbeeld.
True, maar zelfs als je maar logisch nadenkt moet je toch al tot andere conclusies komen. Dit is echt collectieve grootheidswaanzin. Hier gaan we echt nog boeken over kunnen schrijven. Al zie ik dezelfde bullshit bij de renaissancevloot van Baudet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkiFan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:55:
[...]

True, maar zelfs als je maar logisch nadenkt moet je toch al tot andere conclusies komen. Dit is echt collectieve grootheidswaanzin. Hier gaan we echt nog boeken over kunnen schrijven. Al zie ik dezelfde bullshit bij de renaissancevloot van Baudet.
Yup. Toevallig ook dezelfde verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]

Tja, zie ook amerika, waar een groot genoeg deel van de bevolking viel voor MAGA, en het idee dat ze met trump aan het roer terug zouden kunnen naar de glorieuze 60s-70s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
vectormatic schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:57:
Tja, zie ook amerika, waar een groot genoeg deel van de bevolking viel voor MAGA, en het idee dat ze met trump aan het roer terug zouden kunnen naar de glorieuze 60s-70s
Met dat verschil dat de VS een dusdanig grote internationale voetafdruk heeft dat ze anderen nog steeds hun wil kunnen opleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

hoevenpe schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:00:
[...]

Met dat verschil dat de VS een dusdanig grote internationale voetafdruk heeft dat ze anderen nog steeds hun wil kunnen opleggen.
Klopt, maar ook daar zijn de nodige scheuren in ontstaan, Trump kan tegen china roepen wat ie wil, die buigen toch niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theturtle
[...]
True, maar zelfs als je maar logisch nadenkt moet je toch al tot andere conclusies komen.
Nee, dat is dus niet zo. Je kijkt naar de wereld door je eigen bril. Pas als je openstaat en in contact komt met mensen met een andere bril op kun je die conclusies weerleggen. Het duurde ook best lang voor we doorhadden dat de wereld rond is (alhoewel...).

Als achtergrond lees deze research eens. Moest dat als zeventienjarige lezen (verplicht), maar ben ik achteraf erg blij om. Want het helpt te verklaren waarom/hoe groepsdenken werkt. (Trouwens ook leuk voor bij de koffieautomaten van @Virtuozzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
vectormatic schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:02:
Klopt, maar ook daar zijn de nodige scheuren in ontstaan, Trump kan tegen china roepen wat ie wil, die buigen toch niet.
Hij doet ze wel pijn, daar komen uiteindelijk toch wat concessies los. Vergelijk dat met het VK waar zelfs IJsland, Noorwegen en Liechtenstein betere voorwaarden hebben weten te bedingen bij Dr Liam Fox MP (de Britten accepteren wel hun certificering/regels maar andersom niet)

Ondertussen begrijp ik dat Macron formeel 'non' gezegd heeft, Vive la France! :)
https://www.lepoint.fr/po...-03-2019-2302680_1897.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
hoevenpe schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:05:
[...]
Ondertussen begrijp ik dat Macron formeel 'non' gezegd heeft, Vive la France! :)
https://www.lepoint.fr/po...-03-2019-2302680_1897.php
Ik zag deze maar ben nog op zoek naar een betrouwbare tweede bron...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 20:55
theturtle schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:08:
[...]

Ik zag deze maar ben nog op zoek naar een betrouwbare tweede bron...
Reuters roept alleen "Franse kabinet heeft het briefje van May gezien":

https://www.reuters.com/a...to-new-vote-idUSKCN1R11NV

Blijft het mooi vinden "the people demand a Brexit", terwijl de uitslag van het referendum 51.1 - 48.9 was. Ik noem dat 50%/50%.

Kan een house of commons nou gewoon om de voorzitter heen die weigert een voorstel voor de 3e keer in stemming te brengen ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Le End:
Paris says UK will only get article 50 extension if May can guarantee her deal will be passed

The French government is taking a tough stance on the possibility of extending article 50. Reuters snapped these two lines a few minutes ago.

FRENCH FOREIGN MINISTER: OUR MESSAGE ON BREXIT IS CLEAR: RATIFY THE DEAL OR LEAVE WITHOUT AN AGREEMENT

FRENCH FOREIGN MINISTER: IF MAY CANNOT OFFER GUARANTEES HER BREXIT DEAL WILL BE PASSED IN BRITISH PARLIAMENT THE EUROPEAN COUNCIL WILL TURN DOWN HER EXTENSION REQUEST

And earlier the French government spokesman, Benjamin Griveaux, said:

France’s position is simple: the British prime minister must explain to us for how long and what for, and offer us guarantees. A delay is therefore not automatic nor certain.
Eindelijk een regeringsleider met ballen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
hoevenpe schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:38:
Le End:

[...]

Eindelijk een regeringsleider met ballen...
Tja... als je toch over het zelfde voorstel weer gaat stemmen, kun je dat ook op 29-3 om 23:59 doen ipv nog drie maanden om de hete brei heen draaien.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
loekf2 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:40:
Tja... als je toch over het zelfde voorstel weer gaat stemmen, kun je dat ook op 29-3 om 23:59 doen ipv nog drie maanden om de hete brei heen draaien.
Waarbij de Britten waarschijnlijk vergeten dat A50 in CET is dus 59 minuten te laat met hun handtekening komen... :P

Waar is Mark trouwens? Nog steeds Caroline aan het zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:52
loekf2 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:38:
[...]

Reuters roept alleen "Franse kabinet heeft het briefje van May gezien":

https://www.reuters.com/a...to-new-vote-idUSKCN1R11NV

Blijft het mooi vinden "the people demand a Brexit", terwijl de uitslag van het referendum 51.1 - 48.9 was. Ik noem dat 50%/50%.

Kan een house of commons nou gewoon om de voorzitter heen die weigert een voorstel voor de 3e keer in stemming te brengen ?
Sterker nog, simpelweg doordat de Brexit stemmers gemiddeld veel ouder was heeft er voor gezorgd dat er minder Brexit stemmers dan Remain stemmers in de UK zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:38
loekf2 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:38:
Ja en nee.

De 1e en 2e stemming verschilden genoeg van elkaar om niet gezien te worden als 2x stemmen op hetzelfde. Als de 3e dus genoeg verschilt met de 1e en 2e kan dat gewoon. Zonder wijziging de 2e opbrengen voor een 3e stemming mag dus niet.

Er schijnen nog wat andere meer obscure mogelijkheden te bestaan om Mays deal er toch door heen te krijgen.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
ph4ge schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:51:
[...]

Sterker nog, simpelweg doordat de Brexit stemmers gemiddeld veel ouder was heeft er voor gezorgd dat er minder Brexit stemmers dan Remain stemmers in de UK zijn.
Of je laat Londen blijven en de rest gooi je eruit. Dat komt overeen met de meeste kaarten die gemaakt zijn inzake het stemgedrag. Krijg je een soort Berlijn tijdens de Koude Oorlog. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Señor Sjon schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:55:
Of je laat Londen blijven en de rest gooi je eruit. Dat komt overeen met de meeste kaarten die gemaakt zijn inzake het stemgedrag. Krijg je een soort Berlijn tijdens de Koude Oorlog. ;)
Londen wil je er echt niet bij hebben, zoveel 'fout' geld.
Hooguit een uitzondering voor Schotland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:52
hoevenpe schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:58:
Londen wil je er echt niet bij hebben, zoveel 'fout' geld.
Hooguit een uitzondering voor Schotland.
Engeland en wellicht Wales laten gaan en de rest van de UK zoals Gibraltar, Schotland, Noord-Ierland, de kanaaleilanden etc behouden. :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MewBie schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:53:
[...]

Ja en nee.

De 1e en 2e stemming verschilden genoeg van elkaar om niet gezien te worden als 2x stemmen op hetzelfde. Als de 3e dus genoeg verschilt met de 1e en 2e kan dat gewoon. Zonder wijziging de 2e opbrengen voor een 3e stemming mag dus niet.

Er schijnen nog wat andere meer obscure mogelijkheden te bestaan om Mays deal er toch door heen in stemming te krijgen.
Fixed that for you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
ph4ge schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:07:
Engeland en wellicht Wales laten gaan en de rest van de UK zoals Gibraltar, Schotland, Noord-Ierland, de kanaaleilanden etc behouden. :)
En St. Helena pakken we ook, dan kunnen daar May en haar Brexiteers naartoe verbannen worden.
Ultieme revanche voor Frankrijk... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:55:
[...]

er ligt al een apart land in Londen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Gaan geruchten dat May om 19:00u haar aftreden bekend maakt, om 17:00u geeft Tusk een persconferentie.

Taking back control...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Virtuozzo schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:15:
[...]

er ligt al een apart land in Londen 8)
Met eigen vliegveld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
hoevenpe schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:19:
Gaan geruchten dat May om 19:00u haar aftreden bekend maakt,
Bron?
om 17:00u geeft Tusk een persconferentie.
Correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Interessante dag inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Dat kun je wel stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Dat zijn slechts geruchten op sociale media:
Rumours May's making an announcement at 6pm outside Downing St, & that she may call a Gen. Election, (Theo Usherwood on LBC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Ik zie alleen dat de oppositie leiders op #10 worden ontboden om 6 PM, zie blog bij The Guardian

Jessica Elgot (@jessicaelgot)

Opposition leaders have been invited to see the PM today - scheduled for 6pm
March 20, 2019

EDIT: er is dus nu een spoed debat in de HoC, maar May zit voor de TV op Tusk te wachten

[ Voor 58% gewijzigd door loekf2 op 20-03-2019 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:29

Standeman

Prutser 1e klasse

Het is pure speculatie:

https://www.bbc.com/news/uk-politics-47636011
She said she had rejected calls for a longer delay to Brexit because she wanted to avoid the UK taking part in European elections in May, which she said would be an "unacceptable" three years after voting to leave the EU.

"It would be a failure to deliver on the referendum decision this House said it would deliver," she told the Commons.

But she added: "As prime minister I could not consider a further delay beyond 30 June."

This was seen by some as an indication that she would resign rather than seek a further delay.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
en met eigen supra- én internationaal netwerk van (semi) naties.
hoevenpe schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:19:
om 17:00u geeft Tusk een persconferentie.
Stream komt hier.

[ Voor 39% gewijzigd door Virtuozzo op 20-03-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:27:
en met eigen supra- én internationaal netwerk van (semi) naties.
Kan je dat toelichten?
Ben denk ik blond, alleen Rome heeft toch een land binnen de stadsgrenzen...

Heb zo'n gevoel dat het zo vuurwerk wordt met Tusk.

[ Voor 8% gewijzigd door hoevenpe op 20-03-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

hoevenpe schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:29:
[...]

Kan je dat toelichten?
Ben denk ik blond, alleen Rome heeft toch een land binnen de stadsgrenzen...
Ik denk dat @Virtuozzo doelt op "the city" en de status die grote financials tegenwoordig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het is wel wat gezocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Bij wijze van spreken. The City lijkt soms zo zijn eigen regels te hanteren vandaar een land in een land (of stad)

London city airport kan ik bijna blind uittekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
vectormatic schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:30:
Ik denk dat @Virtuozzo doelt op "the city" en de status die grote financials tegenwoordig hebben
offtopic:
Vermoedde al zoiets maar kon zijn dat ik iets gemist had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Of het aandeel Russische grondbezitters in diezelfde City. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Señor Sjon schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:32:
Of het aandeel Russische grondbezitters in diezelfde City. _O-
Soort Kaliningrad dus...
Alleen in plaats van een AS-400 systeem heeft Poetin de Tories daar als offensief wapen gestationeerd. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

hoevenpe schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:35:
[...]

Soort Kaliningrad dus...
Alleen in plaats van een AS-400 systeem heeft Poetin de Tories daar als offensief wapen gestationeerd. ;)
off topic: je bedoelt denk ik S400 (AS-400 brengt je bij ibm i-series mainframes via google), en dat is een defensief systeem

Pagina: 1 ... 43 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.